2010-03-13 GP Bahrajnu - Kwalifikacje 12:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:54.101 | |
2 | F.Massa | Ferrari | 1:54.242 | |
3 | F.Alonso | Ferrari | 1:54.608 | |
4 | L.Hamilton | McLaren | 1:55.217 | |
5 | N.Rosberg | Mercedes | 1:55.241 | |
6 | M.Webber | Red Bull | 1:55.284 | |
7 | M.Schumacher | Mercedes | 1:55.524 | |
8 | J.Button | McLaren | 1:55.672 | |
9 | R.Kubica | Renault | 1:55.885 | |
10 | A.Sutil | Force India | 1:56.309 | |
11 | R.Barrichello | Williams | 1:55.330 | |
12 | V.Liuzzi | Force India | 1:55.653 | |
13 | N.Hulkenberg | Williams | 1:55.857 | |
14 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:56.237 | |
15 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:56.265 | |
16 | K.Kobayashi | BMW Sauber | 1:56.270 | |
17 | W.Pietrow | Renault | 1:56.619 | |
18 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:57.071 | |
19 | T.Glock | Virgin Racing | 1:59.728 | |
20 | J.Trulli | Lotus | 1:59.852 | |
21 | H.Kovalainen | Lotus | 2:00.313 | |
22 | L. di Grassi | Virgin Racing | 2:00.587 | |
23 | B.Senna | HRT F1 | 2:03.240 | |
24 | K.Chandhok | HRT F1 | 2:04.904 |
Vettel zdobywa pierwsze pole position w sezonie
Sesja kwalifikacyjna przed pierwszym wyścigiem sezonu nie przyniosła ogromnej niespodzianki. Do Q3 awansowali kierowcy przedsezonowej „wielkiej czwórki” oraz Robert Kubica i Adrian Sutil co można traktować jako dobry prognostyk przed resztą sezonu, zwłaszcza że po zimowych testach polski kierowca podkreślał, że R30 prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu paliwem.Walka o pierwsze pole startowe była bardzo zacięta. Ostatecznie zwycięsko wyszedł z niej Sebastian Vettel, który uzyskał najlepszy czas we wszystkich trzech sektorach toru, ostatecznie uzyskując idealne okrążenie z wynikiem 1:54.101.
0,2 sekund stracił do Niemca Felipe Massa, a kolejne 0,4 Fernando Alonso. Mistrz świata z 2008 roku, Lewis Hamilton, jutro uzupełni drugi rząd na starcie GP Bahrajnu.
W trzeciej linii, jeżeli nie posypią się żadne sankcje ze strony sędziów staną NicoRosberg i Mark Webber. Dopiero siódme pole przypadnie powracającemu do Formuły 1 Michealowi Schumacherowi, który w Q3 stracił prawie 1,5 sekundy do Vettela.
Ostatni sektor toru nie wyszedł także Jensonowi Buttonowi. Brytyjczyk ostatecznie ruszy do wyścigu z ósmego pola. Robert Kubica ruszy do pierwszego wyścigu sezonu 2010 z 9 pola startowego a obok siebie będzie miał Adriana Sutila.
komentarze
1. Prygiel14
ehh Kub 9 ;/ mogło być lepiej
2. sty77
oj coś słaby ten czas Roberta:(
3. barteks8
Tylko 9 miejsce ;/ mogl sie bardziej postarac
4. misiauek
czy KUB i SUT jechali na miękkich bo tak się przejąłem, że zapomniałem popatrzeć...??
5. Diabelsky_74
Czy ktoś może obserwował który kierowca na jakiej mieszance jechał Q3 ?
6. Avalon
ciekawe ilu przed Kubica mialo miekkie opony. Kubek na twardych jechal Q3?
7. Gizu007
cos bedzie nie tak za duza roznica
8. plakat
nie wiem czy nie lepiej by było gdyby Robert był 11 mógłby założyć świeże opony.
Zobaczymy jutro.
9. tomas7
Miejmy nadzieję , że renia ma przewage jak jest pod korek zatankowana i kubica na pierwszych 10 okrążeniach łyknie tak do 6 miejsca Shumachera , buttona i Rosberga łatwo nie będzie ale byłbym bardzo zadowolony jak by wyprzedził tych troje plus webbera i był w 5 :D
10. east
Uszy w górze.. W Q3 mogło byc naprawdę gorzej. Mógł być nawet ostatni!
11. yaneq
mogło być lepiej. w 2 sektorze coś się robertowi wydarzyło. jest zgodnie z moimi oczekiwaniami. 4 teamy za nimi renault na piątej pozycji. zobaczymy jeszcze jutro tempo wyścigowe. red bull piekielnie szybki!
12. BMWbmw
ja pierdole znawcy zasrani wszyscy na softach tylko Kubica na twardych oponach zoabczycie co sie jutro bedzie dzialo !
13. RentonB
Jest niezle, jaki komplet opon mial robert?
14. kubex
Cieszmy się, że pierwsza dziesiątka ;)
15. pkas
ktoś mi wytłumaczy dlaczego czasy w Q3 były gorsze niż w Q2? Warunki takie same, tyle samo paliwa, miękkie opony, lepiej nagumowany tor a czasy gorsze?
16. kpaulo
drugi sektor zjebal na maksa
17. szymonno1
niewiele brakło by Robert był przed mistrzami świata ;/ ale nie jest źle
18. sharpi
no i mamy dominację 4 zespołów na pierwszych 8 miejscach. obawiam się, że ten sezon nie będzie jednak tak niesamowity, jak to wszyscy zapowiadali
19. matey89
a czy ktoś zwrócił na opony na jakich jechał robert?
może miał twardą mieszankę, dlatego taki czas
20. Grzegorzu
patrząc na czas to raczej jechał na twardych
21. wojsku
vettel jak na razie bez konkurencji. zastanawia czas KUB który w q3 byl o ok. 1 sek gorszy niż w q2
22. Gizu007
twarda mieszanka :)
23. Maxy
Bedzie dobrze :)
24. LunarEclipse2
zespoly traca po przeszlo sekundzie do red bulla i ferrari w zeszlym sezonie cala stawka miescila sie w 1 sekundzie w tym roznice sa kolosalne nawet do 7 sekund bedzie ciekawie ;]
25. yaneq
mi się wydawało, że miał miękką mieszankę, podobnie jak reszta.
26. piotrek74
a więc Renia w normie środek stawki biorąc po uwagę pola startowe kierowców
27. Lipton
Z tego co pamiętam Robert na hardach ;) Ogólnie bardzo pozytywnie i jest przy wykorzystaniu mocy Reni na prostych + tempa z pełnym zbiornikiem jest szansa na 6 miejsce.
28. Jacek_
to ze w Q3 sa sporo gorsze czasy niz w Q2 nie wynika z tego ze kierowcy bardzo oszczedzaja opony na lepsze ?
29. ukarz
Realizator do dupy w porównaniu z poprzednim sezonem. Nie wiadomo co się dzieje na torze!!!
30. kershtel
Co jest do diabła? Powtórka z zeszłego sezonu? A miało byc tak pięknie.
31. volasTSW
robert mial twarde, wiec stawia go w dobrej pozycji..chyba wszyscy przed nim sa na miekkich..przy wysokiej temperaturze i takim ciezkim bolidem, te opony szybko sie zniszcza...i wtedy robert bedzie mogl jechac dalej i nadrabiac..zobaczymy..licze na zdecydowanie lepsze miejsce..tym bardziej, ze Renault lepiej sie podobno spisuje z pelnym bakiem...
32. east
Jest naprawdę dobrze!
33. michalk56
będzie walka o punkty! a nie z bolidem jest nieźle! Robert jest bardzo dobrym kierowcą i pokaże co potrafi w wyścigu!
34. sk0k
mysle ze duze roznice w q3 sa podyktowane ustawieniami na wyscig. kiedys nie bylo takich roznic bo wszyscy ustawiali auta w q3 na jak najmniejsza ilosc paliwa bo taka tankowali na wysicg a dzisiaj moze kubek i inni slabsi mieli ustawione w q3 auta na pelny bak po prostu
35. rogas144
Robert z tego co widziałem jechał na twardych. Zobaczymy co powiedzą po kwalach. Będzie dobrze w wyścigu!!!
36. Blaz
Siły już sa jasne - RedBull i Ferrari Mclaren Mercedes i Renault potem FI i Williams.
Zapowiada się świetny wyścig jutro. Z pełnym zbiornikiem może to troszkę inaczej wyglądać jeżeli chodzi o czołówkę ale nie przewiduje przewrotu. Myślałem że McLaren jest mocniejszy. Robert w środkowym sektorze miał zdecydowanie problem z przyczepnością mogło być lepiej ale jest i tak dobrze. Finisz w punktach i trzeba liczyć na dalszy rozwój. Michael słabiej niż wszyscy oczekiwali. Ogólnie pozytywne wrażenia. Jutro wyścig i wszystko będzie bardzo blisko.
37. Pietrzej
Forza Ferrari - jutro będzie nasze święto :)
38. Marti
Brawo Seba!!! Szkoda, że obstawiłam PP dla Alonso ;)
Gratulacje dla Massy.
Czas Roberta nastawia optymistycznie. Nie powinno być jutro źle :)
Pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki mniej więcej zgodznie z moimi oczekiwaniami.
39. adams100
Robert wycisnął praktycznie tyle ile się dało. Który był Alonso w poprzednim sezonie? Też przeważnie w środku stawki, po Q zawsze oscylował w granicach 8-12 Alonso w poprzednim sezonie. Kubica dobrze pojechał. Poczekajmy na wyścig, może uda się zdobyć 6-7 miejsce.
40. plakat
na polsacie mówią że Robert miał też miękką mieszankę więc już sam nie wiem
41. prezesq
Dla mnie jest dobrze!!!!!!!!!! Renault a przede wszystkim wie co robi startując w Q3 na twardej mieszance. Tak myślę. Jutro będzie naprawdę gorąco. Powodzenia.... Renia!!!!
42. wojtek117
zespól musi bardziej popracować nad bolidem
43. Dagmara_W
dobrze jest.. robert 9 i naprawde to dobry wynik.. brawo dla vetela, wysrubowal czas.. ferrari jest mocne i moga miec dobra taktyke. bedzie sietny wyscig i duzo emocjii. wiadomo ze te bolidy tez sie beda inaczej prowadzic niz pr5zy lekkim bolidzie wiec to tez duzo da. zobaczymy co kierowcy powiedza i bedziemy miec pelen obraz.. degradacja tez bedzie wazna
44. chris19831
mam nadzieje ze jutro będzie dobrze, chyba miał miękkie opony jak reszta.
45. sever
Będzie dobrze!!!
46. dziarmol@biss
Te żołędne d...ki z tego badziewnego polsatu nie podali (chyba że nie dosłyszałem) na jakich gumkach jechał Kubica w Q3 być może na twardych stąd ten nie najlepszy czas ;-)) Jezeli ktoś zauważył proszę o info z góry dziękuję ;-))
47. maciec010481
patrzac na opony to robert na twardych wiec moze byc tak ze wszyscy zjada a on moze jeszcze z 10 kolek pociagnie
48. Avalon
jesli wszyscy sa na miekkich a Kubek na hardach to: po ok 10 okrazeniach ( moze wczesniej ) kierowcy przed Kubica zaczna zjezdzac na zmiane opon. Wtedy Kubek moze nawet byc przez chwile pierwszy :) a jesli zrobi nam powtorke z Australii tylko bez rozbijania autka to moze byc ciekawie. Na ostatnie 13-15 kolek komplet swiezych miekkich opon i lekki bolid.. moze byc ciekawie
49. maciec010481
kurde to jakie mial twarde czy miekkie?
50. RentonB
@18
W poprzednim sezonie walczyly 2 zespoly, teraz conajmniej 4 wiec bedzie ciekawiej nie? Force india poszla do przodu rowniez
51. frg1pl
Zobaczymy jutro, na razie renault wypada przeciętnie. Za to ujmujące są ujęcia pustego toru na pustyni- takie tam jest zainteresowanie tym sportem. Ci co oglądają to wiedza co się dzieje na takiej Monzie choćby już w piątek. Jakbym spotkał teraz Berniego to bym go wystrzelał po pysku.
52. mariusz-f1
Smiechu warte te wasze komenty ! Jest ok , a wy marudzicie . Co wy myśleliscie , że o PP będzie walczył . W 2 sektorze cały czas mieli problem , "a wy mogło być lepiej" . Brawo Robert !!!
53. Rafał137
każdy patrzy że Robert na 9... a ja widzę doskonałą strategię Renault ;] wszyscy bodajże mają miękką mieszankę z czego Robert ma twardą... wszyscy przed nim zjada wcześniej i Kubica będzie sobie nadrabiał czas... na twardej mieszance przejedzie spora ilość okrążeń podczas gdy inni będą musieli po kilkunastu okrążeniach zjechać po twardą mieszankę... a Robert zjedzie później mi będzie miał miękką mieszankę i bardzo lekki bolid więc będzie ładne czasy kręcił.. widzę to pozytywnie :)
54. freeqstyler
Myliłem się... Jednak w Q3 część zdecydowała się na softy - zdaje się że RedBull, Ferrari i McLaren (ale jakąś Ferrarkę widziałem na twardych, podejrzewam że Alonso). Kubica chyba na twardych.
55. tomiirow
Tragiczna transmisja polsatu.... Nie ma stałej tabelki z czasami, jedynie tabele pokażą jak juz jest dfawno po wszystkim a nie nabierząco. W tamtym sezonie tabela z czasami byla przez caly czas teraz nie wiadomo co sie dzieje kto jest gdzie -.-
56. gucioF1
Będzie dobrze oby tylko start się udał Robertowi to liczę na 6 miejsce.
57. michalk56
Taktyka wygląda interesująco! Rober startuje na twardych pojedzie dalej niż inni... jak bedzie miał pusto przed sobą odrobi stratę i zmieni sobie spokojnie opony.
58. Rafał137
No dokładnie o to samo mi chodziło o co Avalonowi :) tez to tak widzę ... jutro będzie ciekawie
59. riqoor
No Polsat zawalił na całej linii. Za nic się nie połapiesz kto jest który ;/ Kto mi wreszcie na 100% czy Robert jechał na twardych czy na miękkich oponach?
60. papciar
nie wiem na jakich oponach jechal Kubica ale sadzac po czasie z treningu, wnioskuje ze Kubica pojechal w Q3 na oponach twardych. ta taktyka moze okazac sie tepsza od pozostalych zespolow. Przy duzym obciazeniu miekkie opony szybko sie zuzyja, a co wiecej miekkie opony daja duzo lepsze czasy dla lzejszego bolidu. Nie mam pewnosci ale mysle ze bedzie dobrze.
61. Lipton
Musiał jechać na twardych, bo różnica między Q2 i Q3 wynosi 0,7sek. Chyba, że tak oszczędzał.
62. głodny
sam niezwruciłem uwagi na jakich oponach zasuwał Robercik w Q3
ale jak na twardych to ja go widze w pierwszej 5 na mecie
63. plakat
Czekam na sprawdzoną informację na temat opon Roberta
jaką miał mieszankę?? Zientarski ględził że miękką ale ja mu w nic nie wierzę??
64. Budyn_F1
Mysle ze dobry wynik Roberta brawo dla Schumiego 7 miejsce.
65. kierowca
wszystko wskazuje na to, że forma renault jest wyzsza niz w koncowce ub sezonu.
4 miesiace prac nad rozwojem bolidu raczej zostały dobrze wykorzystane.
Szkoda tylko że zdecydowano sie dołączyć KUB Pietrowa,
bardziej doswiadczony KOV byłby idealny.
Oceniam, ze poczatek sezonu RENAULT bedzie 4 - 5 zespołem i bedzie następowała poprawa osiągów (nowe silniki).
Wyniki indywidualne KUB tez powinny byc dobre, regularne wskakiwanie do Q3 i koniec w pierwszej 8 (przy odrobinie szczescia jakies podium).
66. murmunder
59. riqoor
Dokładnie a Borowczyk mnie drażnił bo przez Q 2 nie wiedziałem nic innego, ciagle cos piprzył nie od rzeczy, musiałem poczekać na Q3 zeby wiedziec który i czy awansował Kubica
67. Karramba
Ciekawe czemu realizator usunal slupek z pozycjami kierowcow wyswietlajac go tylko co jakis czas. Przeszkadza mi to.
68. yaneq
wyjeżdżał z garażu na miękkich! tak mi się wydaje. zawalił 2 sektor, dajcie sobie powiedzieć!
69. marioblondi
Do kitu ta 3 część sesji . Nie pokazali Kubka i nie można w sumie stwierdzić na jakich oponach jechał, a nasi "profesjonalni" komentatorzy nawet się nie zająknęli na ten temat.
70. Kaka200
p.s: buhahaha...co za buraki z tych komentatorow polsatu! Podniecali sei Buttonem ze kreci w Q2 najlepszy czas a to byl pomiar do 10-tego czasu, hahahahaha...a pozniej sie zdziwili ze zajal dziesiate miejsce i stwierdzili jednoglosnie ze napewno stracil w trzecim sektorze!!! Co za nieprofesjonalizm!
71. east
Czy Alkaida mogłaby uprowadzić prowdzących studio F1 w Polsacie i przetrzymac ich do połowy Listopada w klimatyzowanym lochu?! O czym oni mówią? Niech zaczną gadać o strategii bo jak rany. Co z tymi oponami?
72. rambo72
FATALNA GRAFIKA.Nic nie wiadomo co się dzieje na torze-[jakie czasy]Trzeba czekać,aż komentator powie co i jak.TRAGEDIA.
73. frg1pl
I jeszcze mój ulubiony komentator wrócił by snuć swoje opowieści o oponach aż do jesieni. Wydaje mi się ze jak facet chce zjechać na ręcznym to otwiera stronę Pirelli albo jakoś tak.
74. marius74
Ogladalem relacje na RTL i jesli mnie wzrok nie mylil i dobrze zrozumialem niemiecki to KUB i SUT jechali na twardej mieszance
75. Lipton
Być może. Jeżeli zawalił to szkoda, ale żeby 2 sek. straty z tym samym silnikiem do RBR ?
76. fryciol89
jedno pytanie twarde czy miękkie?
77. beltzaboob
Stawiałem na Wafla. Szkoda Williamsów. Kolejny sezon wtopy, chociaż Hindenburger prezentuje się groźnie.
78. murmunder
69. marioblondi
komentowanie było żałosne, Q3 trwa 10 minut a oni opowiadają o przepisach, nic nie było wiadmo oprócz tego co nam pokazał operator kamery 1/10 za takie komentowanie
79. Marti
Za wyjątkiem Sutila wszyscy ukończyli Q3 na miekkich oponach.
80. eveafterdark
no i gdzie są te przemądrzalece co twierdzili że Alonso będzie objeżdżał Massę jak dziecko ? bo nie widać ani jednego, za to widać 0,4 s różnicy... bardzo dobrze Hamilton. a co do tego niby nadzwyczajnego tempa Renault na pełnym baku to proponuje zaczekac do jutra bo dziś to można powiedzieć że Lotus tez lepiej pojedzie na pełnym ;)
81. Big master
Mówiłem, że jeśli Robert wejdzie do Q3 będzie sukces dla reno, no i wszedł. Jednak różnice są ogromne, myślałem, że pierwsza 10 bez problemu zmieści się w 1 sekundzie. Mimo wszystko reno leciutko mnie zaskoczyło, na plus oczywiście, bo cały czas myślałem, że będą poza 10, ale rewelacji i tak nie ma.
Dobrze ze ten oszust z Ferrari nie zdobył PP, bardzo się cieszę, że Felippe jest przed nim.
PS. Przepis o startowaniu pierwszej 10 na tym samym komplecie opon co w qualu jest strasznie kretyński.
82. freeqstyler
Miło że Krystian Sobierajski jest w studio - jego można posłuchać.
83. mariusz-f1
Że nie było tabelki z wynikami , to nie wina Polsatu .
84. marrkj
wie ktoś na jakich oponach ?
85. radegg
@ 59. riqoor - nie tylko polsat, na bbc tez do d..y, nie ma juz takich tabelek jak rok temu :/
86. frg1pl
O oponach to on gada dużo tyle ze nie to co trzeba
87. kommi
kurcze ale transmisja z bahrajnu do bani, nie mozna sie bylo polapac w czasach i to nawet nie jest chyba wina polsatu bo przekaz do wszystkich stacji jest jednakowy ale komentatorzy polsatu mimo ze maja czasy przed soba i tak sie pogubili mam nadzieje ze jutro bedzie lepiej bo dzisiaj to masakra
88. grzenio_l
Ludzie. Ale ta relacja z polsatu to jedna wielka pomyłka. W ogóle komentatorzy gadają o czymś co nie jest w ogóle istotne, nie pokazują wyników, nie wiadomo kto jest który. Czy to naprawdę problem z lewej wyświetlać cały czas aktualne wyniki? Kolejności końcowej dowiedziałem się z internetu. ŻALLL!!!
89. montblanc
kubica na 100% na miękich
90. seba030189
jest dobrze!!! Reno ma zaje...tempo wyścigowe taki Vettel bedzie jechal wolniej od kubka zobaczycie:) 5 miejsce w zasięgu
91. murmunder
Jak Kubica ma miękie opony to taktyka tragedia, zjedzą go bolidy z 11-14 miejsca
92. głodny
komenty pana Borowczyka -kicha
reaizator mało Renie pokazywał ,
brak słupka z czasami jest denerwujący
szkoda że Pietrow bliżej Robcia nie podjechał 17 mieejsce raczej bez szans na jakiekolwiek punkty
93. Marti
80. eveafterdark - Alonso musiał popełnić błąd na ostatnim kółku, nie wierzę, że nagle Massa bez niczego wykręca lepszy czas od niego.
94. dakob2
Może powie na jakich jechał jak będą od polsatuz nim rozmawiać.
95. rogas144
kurde i nadal nie wiadomo czy Kubica na twardej czy na miekkiej...
96. luka55
No i po kwali. Juz jestesmy troche madrzejsi. I KTO TAK WCZORAJ MOWIL JAKII TO RED BULL SLABY . ? Ze maja powazne problemy ?
Podsumowujac Vettel jezdzi po prostu swietnie . Zdecydowanie lepiej niz Webber mimo ze Mark tez ladnie pojechal. Jezeli taka forme ytzrymie I Red Bull i Vettel to sa to kandydacio do mistzra choc trudno juz przesadzac to zbyt wczesnie . Ferarri bardzo mocne zaskoczeniem jest to ze Massa odsatwil o ok. 0.4 s Alonso . Ta sama sytuacja W Mercedesie To Rosberg byl lepszy niz Schumi o ok. 0,3 s ( chcociaz to nie jest az tak zaskakujace bo Rosberg od piatku prezentowal sie lepiej ) Rosberg pojechal swoje chco powinien lepiej a Schumi zaskoczyl negatywnie ( chcoc nie jest tragicznie ) Ogolnie Merc mnie troche zdziwil , liczylem na wiecej , szkoda . Mclaren ladnie chodzi mi o Hamiltona bo widac ze jest zancznie lepszy od Buttona. Kubica zrobil kawal dobrej roboty szczegolnie patzrac na wynik Petrova ( na razie jak juz wczesniej mowilem jest miedzy nimi barzdo duza roznica ) . Jeszcze raz podsumowujac (moje odczucia) , ciesze sie ze wygral Vettel i zycze mu zwyciestw w tym sezonie za to jak jezdzi . Z wyniku Schumiego jestem raczej niezadowolony . Kubica zrobil dobry wynik.
97. grzenio_l
Jeszcze jedno. Co z tym Chandhokiem? Miał nie być dopuszczony do kwalifikacji to dlaczego jeździł?
98. marioblondi
78. murmunder
Jestem osłabiony komentatorami i ogólnym brakiem informacji o kolejności na ekranie. Niech Polsat się tym szybko zajmie bo jak rany ...
99. Lipton
Szkoda, bo jeżeli ma miękkie to stracił przynajmniej dwa miejsca... a miękka mieszanka w Renault spisuje się: "Super-miękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze"-Alan Permane.
100. yaneq
mi brakuje mikołaja, potrafił ogarnąć borowczyka w komentowaniu. kochański kompletnie się nie nadaje na komentatora. borowczyka i sokoła szło słuchać, teraz komentarz jest wydaje mi się zbędny, zbyt dużo zamieszania wprowadzają.
101. Markbit
@ freeqstyler / yaneq - teraz możecie mi przyznać rację, bo jednak Q3 na miękkich tak jak i start wyścigu i będą co najmniej 2 pit-stopy miękkie-twarde-miękkie.
102. Markbit
Cała 10 była na miękkich - info wg live timing
103. kierowca
chandok, zdaje sie jezdzil w treningach, tylko bez czasow pomiarowych. moza to furtka by dopuscic go.
104. zelik76
No jak słyszę tę gadaninę komentatorów polsatu to szlak mnie trafia! Oni tam walczą a tu nawijka o Sutilu, Schumaherze i innych, nic o międzyczasach Kubicy, o jego oponach. Po Q2 tekst przed reklamami - Kubica 7, po reklamach juz 10 - o co kaman? Można głos wyłączyć. Co do kwalifikacji jest taj jak myślałem - Reno niewiele się poprawiło i bazuje głównie na konstrukcji sprzed roku. Kubek wycisnął wszystko. Vettel dzięki silnikowi reni i mniejszym obciążeniu paliwem objechał Ferrari i innych. To dobry znak dla Kubka, muszą chłopaki jeszcze trochę popracować bo widać duży potencjał.
105. franko
cholera. Kto ma polsat sport extra i zobaczy ( usłyszy lub przeczyta) jakąś potwierdzoną info na jakich oponach Kubek przeciął q3 to prosimy o info. THX
106. Markbit
OK - oprócz Sutila ale od odstawał o 0,5 s od Kubicy i ponad 2,3 od Vettela
107. murmunder
96. luka55 Ja twierdziłem ze jest słaby, myliłem się. Ale mimo to sądzę ze Ferrari jest mocne i to bardzo. Nic jeszcze nie wieme ale oni zjechali w Q 3 na zmianę opon, zaczynali z miękimi ale z jakimi skończyli tego nikt nie wie
108. michalk56
Panowie jest nieźle Renia prowadzi się super jak jest zatankowana (nie jest nad sterowna) ponadto startuje na twardych dalej pojedzie zobaczycie że pojedzie lepiej o schumachera
109. FAster92
Świetne rozpoczęcie sezonu przez Ferari!! Gratulacje dla ALONSO i Massy !!!
110. Hendrik
Roberto na 100 % na twardej gumie. Będzie podium !!
111. Rafał137
jak Kubica miał miękkie to lipa ;/
112. jenks
brawo ferrari-tak trzymać!!!!!
113. dakob2
Polsat się postarał bo wreszcie (chyba) są na miejscu a nie w studio. Przynajmniej odrobine więcej wiedzą.
114. Rafał137
uff... no to będzie doskonała strategia Renault ;] Robert na 1 pit stop :D
115. arthi
Jechali na twardych, ok ale jesli beda tracic blisko sekunde na okrezniu, a wszystkie dotychczasowe rezultaty na to wskazuja, to i tak jest pozamiatane i zadne stretegie tu nic nie zmienia.
116. Magnetron
na live timingu napisali , że wydaje się , ze wszyscy na miękkich,
117. tomiirow
jedni mowią na twardych drudzy na miękkich kiedy jakaś oficjalna informacja do bo kubicy
118. ppiotrekk87
I dobrze .. teraz poczekamy na wyścig i zobaczymy jak bolidy spisują się na pełnym baku. No i okaże się kto jest najlepszy w" EKO-drivingu" :D
A co do TRANSMISJI to jest BEZNADZIEJNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niemcy też tak pokazują ? Bo mam zamiar się przerzucić na ich transmije ....
119. Galadin
Nie narzekajcie na Schumachera, to nie te czasy gdy Ferrari dominowało. Zresztą kolorki Ferrari są paskudne w tym sezonie, ten biały psuje ogólny wygląd bolidu.
Nie martwię się o Renówkę, po czasach Q2 widać że są blisko 5-6 miejsca, i rzeczywiście im nie poszło w drugim sektorze w Q3. Na pewno nie są niecałe 2s gorsi, maksymalnie 1s przy lekkim bolidzie. :)
120. niereformowalny
Czy naprawdę nie ma innego prezentera niż W. Zientarski?? Krzysztof Ibisz byłby lepszy niż ten psełdo-fachowiec!
121. eveafterdark
@93 no, ale własnie o to chodzi, że by w Q jechać bez błędów... :) w Q presja i prawdopodobieństwo błędu jednak większe niz w wyścigu. A jeszcze co do tempa wyścigowego... myslę że to się okaże dopiero popierwszym wyscigu, wszytsko co piszemy wyżej to tylko przypuszczenia, poza tym to tempa na różnych torach u różnych ekip i tak będzie rózne, tak było jest i będzie
122. yaneq
fakt, spodziewałem się twardych opon u większości bolidów. jest inaczej. jutro zobaczymy czy było warto.
123. plakat
110.Hendrik
dajesz głowę za to info??
124. dodo361
113, zawsze są na miejscu !
125. Michael86
Jak ktos chce widzieć czasy to trzeba sie zalogowac na f1. com i zobaczyc live timing. Jest aktualnie kazdy sektor...pogoda itp. Ja zawsze z laptopem przed TV siedze i wiem co sie dzieje na torze. A co do Alonso to popełnił błąd i myknie Masse na pierwszym zakręcie...jest od niego znacznie szybszy co pokazały treningi i Q1 i Q2. Massa sie nadaje na pomocnika a nie na mistrza...
126. chmurek77
Beznadziejne te komentarze co poniektórych, znawcy nie z tego świata. Proszę nie zapominać,że jutro jadą cysterny i przy tej pogodzie będą się opony zużywać bardzo szybko, a Robcio jechał na twardych, co dało gorsze kwalifikację, ale jestem pewien,że da profit w wyścigu, a punktów nie zdobywa się w kwalifikacjach tylko w wyścigu myślę,że jutro Robcio pierwsza 5.
127. dakob2
Teraz już nic nie wiem jedni piszą na 100% na miękkich, a zaraz czytam, że 100% na twardych. Może niech ktos usłyszy co Robert powiedział na temat opon jakie miał.
128. murmunder
Cieszy mnie słaby Mercedes i Maclaren
129. rogas144
jedni mówią że 100% na twardej a drudzy, że 100% na miękkiej.. OGARNIJCIE SIĘ!
130. Marti
116. Magnetron - Sutil teraz w wywiadzie potwierdził, że ukończył qual na twardych oponach
131. hugo
jedno jest pewne na 100% jechał w oponach
132. marcinv105
prawie 2 sek straty ,przepasc pomiedzy miedzy 1 a 9 miejscem
133. fogie.
Brawo Sebastin!Mam nadzieje,że jutrzejszy wyscig ukonczy na 1 miejscu.Chociaz za soba ma nieciekawe towarzystwo,ale mysle,że sobie poradzi.
134. olczykandre
kubica w Q2 mial czas ponizej 55 sekund wiec z ta sama iloscia paliwa i z ta sama mieszanka w Q3 wykrecil czas gorszy o sekunde? nie chce mi sie wierzyc wydaje misie ze jechal na twardej...
135. tomiirow
Krzysztof Ibisz i Mariusz Pudzianowski na komentatorów POLSATU F1 xD Pewnie by byli lepsi :P
136. geem
UWAGA OFICJALNIE !!!
Na RTL podali że jedynym na twardych oponach był Sutil!
137. papciar
hehe usmialem sie, twierdzicie ze po kwalifikacjach wszystko wiecie?? no jestescie geniuszami. wyscig dopiero pokaze co i jak. liczy sie to na jakich oponach beda jezdzic i z jakim obciazeniem, ile spala dany bolid oraz jak sobie radzi przy duzych ilosciach paliwa. to ze z pustym bakiem jakis bolid jest super szybki nie oznacza ze bedzie szybszy od innych gdy sie go zatankuje bo ponad 100kg paliwa (i to duzo ponad 100) zrobi bardzo duza roznice jesli chodzi o balans i zuzycie miekkich opon,a do tego duzo bedzie zalezalo od przelozen skrzyni biegow. jesli skrzynia jest zbyt szybka to beda problemy podczas duzych ilosci paliwa. Zobaczycie ze beda jaja podczas wyscigu.
138. tomas7
hugo rozwaliles bank teraz
139. arthi
Poza tym wydawallo mi sie, ze mowili o supermiekkich dla Kubicy...
140. ris
Jest jeden myk jeśli ktoś Q3 jechał na twardych to będzie miał znacznie bardziej konfortową sytuację. RBR i SF poszły na miekkich więc po niewielu okrażeniach będa musieli się zgłosić po zmiane opon, przy takiej małej ilości okrążeń oraz obciążeniu paliwem dużo nie nadrobią, więc jest szansa , ze dostaną sie wo okolice debiutantów :_)))))
141. Stfforek
Zastanawia mnie tylo czemu Kubica 2 Q3 miał sporo gorszy czas niż w Q2? Prawie o sekundę!! A przecież w Q3 właśnie jadą z pustymi bakami. Czy coś się stało na torze? Bo z czasem z Q2 miałby miejsce w pierwszej 5-tce.
142. murmunder
Jedno wiemy napewno Robert jest szybszy od wszystkich oprócz wielkiej trójki. A Ferrari pokazuje że jest mocne w obu bolidach. Nie przewiduje że Vettel odda jutro miejsce bo ma napewno mniejszy bak od Ferrari
143. montblanc
131 zapomniałeś dodać miękkich:)
144. yaneq
s1 i s3 mial robercik dobre, w s2 mu nie poszlo. popełnił jakiś bład. zrozumcie to! jechal na oponach miękkich
145. dakob2
124. W poprzednim sezonie było pare GP, ze Borowczyk z Kochańskim komentowali ze studia. Wtedy już kompletnie nic nie wiedzieli.
146. rafekf1
Jeśli Kubek na miękkich to czs słabiutki w porownaniu do najlepszych. Jeśli jechał na twardych, to całkiem o.k. Zastanawia mnie Witek trochę. Dlaczego tak słabo?? Presja, stres .... sam nie wiem. W sumie bez niespodzianek. Widać też dobitnie, że Sauber w czasie testów jeździł na oparach. W kwalifikacjach nie zabłyszczeli gdy inni też kręcili czasy na pusto.
147. impostor1981
@141 ale maja setup na pelny bak a to znaczne zmienia prowadzenie bolidu
148. david9
Teraz jęczycie wszyscy na jakich oponach jechał jest w porządku na ta chwile Renault jest 5 siła w F1 aczkolwiek charakterystyka toru z brakiem szybkich zakrętów powinna pasować Renault. Renault est tam gdzie sie spodziewałem. Zawiódł Sauber i Williams, spodziewałem się też więcej po McLarenie. Schumacher się jeszcze rozkręci. Co do nowych zespołów to i tak dobrze ze nikomu nic nie odpadło. Nie bedę juz po nich jechał bo troche mi ich szkoda heh
149. luka55
murmunder @107 Nie zebym sie wymadzral ztym Red Bull bo faktycznie wczoraj mozna bylo odniesc wrazenie ze cos nie jest tak ale przeczuwalem ze to nie sa zadne powazne problemy. Ferari owszem masz racje sa bardz bardzo mocni. Skonczyli chyba na miekkich ale nie wiem na 100 % . Mnie zaskoczylo to jak juz pisalem ze Massa prawie o 0,4 s lepszy od Alonso .
150. Jacu
No to Vettel pojechal na ostro. Ferrari na szybkim kolku jest tez bardzo konkurencyjne. McLaren i Mercedesy lekko ponizej moich oczekiwan, ale w wyscigu moze byc zupelnie inaczej. Brawa dla Roberta i znajac charakterystyke silnikow Renault mozna jutro oczekiwac awansu.
P.S co do Borowczyka to jak go dawniej bronilem tak teraz mnie irytuje tymi bzdurnymi komentami i sztucznym robieniem nie wiadomo jakiej aury przy szumacherze. Ja rozumie ze statystycznie to najlepszy kierowca, ale statystyka to jedno a historia i prawdziwe zycie to drugie. Wg wszelkich cenionych sondarzy (ostatnio nawet przeprowadzaonych na padoku wsrod wszystkich zyjacych kierowcow F1) zawsze uznaje sie Ayrtona Senne za Najlepszego. Owszem to zdanie bardziej rozmantycznego podejscia do tych kwestii i nie da sie tego udowdnic. Tak jak nie da sie udowdnic ze sie kogos kocha , a jednak tak jest. Wracjac do Schumachera to oczywicie tez wielka legenda bez wzgledu na (sympatie czy antypatie) ale w tej chwili mamy nowy sezon i nowy uklad sil i teraz jest tylko jednym z kierowcow (puki co nawet gorszym od Rosberga). I jakos kwiecisty jezyk Borowczyka brzmi co najmniej smiesznie i infantylnie - zwlaszcza tak czesto powtarzany. Wiecej tresci i komentowania tego co sie aktualnie dzieje na torze a mniej dywagacji o przeszlosci... panie Borowczyk.
151. Markbit
141. Stfforek - Kubica jechał zachowawczo i oszczędzał opony, dlatego wolniejszy czas na miękkich
152. bullit34
137 papciar Zgadzam sie z Tobą w 100% dodam do tego jeszcze że równa jazda kierowcy będzie tu szalenie ważna jeśli chodzi o tempo i zużycie opon ,równe tempo daje przewagę w wyścigu wygranie Q3 świadczy że Vetel choć dobry z niego kierowca wygra to GP trzeba najpierw do mety dojechać
153. kierowca
borowczyk przez 15 min nie widzial ze chandok w q1 jezdzi.
amatorszczyzna i brak szacunku dla widzów
154. chlebekf1
Robert jechal na twardych oponach bo sie specjalnie na koniec przyjrzalem i reszta miala miekie a on twarde zobaczymy jutro jak bedzie
155. plakat
jedni piszecie miękkie drudzy że twarde.....
ludzie jak ktoś wie na pewno niech pisze a jak się mu tylko wydaje że wie niech siedzi cicho...
156. masaj
rf1paddockpass @jacekjezierski Soft tyres in Q3. And you have
to start the race using the tyres you set the best lap time with.
rf1paddockpass Just back from Robert's TV scrum. He's happy to
be in Q3, unhappy to be only P9 at the end. Had a big snap in turn 16 that cost him 0.5s
157. rafekf1
Zawiedziony postawą Reni nie jestem i wynikiem Roberta też nie. Ale komentarz i realizacja transmisji, to tragedia!! Po raz pierwszy narzekam, bo do tej pory byłem wyrozumiały.
158. -Zarathustra-
Co do braku tabelki to wina arabusów, w innych krajach ludzie też narzekali na jej brak, więc tu akurat wina nie leży po stronie Polsatu. Za to komentarze naszych rodzynków to już inna bajka...
159. Magnetron
jakby Polsat tak nie oszczędzał to już by ktoś wywiad robił z Kubkiem w Bahrajnie i by była jasność
160. rogas144
haha no nie mogę.. najlepiej poczekajmy na wywiad bo z tymi oponami to już mnie głowa boli.. może KUB coś powie o oponach.
161. Markbit
148. david9 - 6 siłą, bo Sutil z FI jest trochę przed Robertem, jechał w Q3 na twardych dlatego jest 10 - inaczej Robert miałby pewne 10 miejsce, ale to i tak dobrze jak na początek sezonu
162. pastaleon
Gdyby działała reguła 107% bolidy HRT F1 nie jechały by jutro.
107% to 2:02.088
163. franko
Witkowi sie podobno Hans odczepił
164. Magnetron
a tak to panowie w studiu widzą i wiedzą tyle samo co my, live timing tez każy może obie włączyć.
165. maniuty
miał miękkie, przyglądałem się i jestem pewien
166. murmunder
Jak Robert ma miekie opony to tragedia z tą strategią.
167. Stfforek
151. Markbit - Teraz sprawdziłem, z Q1, Q2 i Q3 to właśnie w Q3 Robert miał najsłabszy czas. Wydaje mi się to bardzo dziwne. Bo jechał zachowawczo, bez jaj.
Ciekaw jestem dlaczego bo potencjał jest.
168. maniuty
Szczerze to dziwię się że Wy, jako fani nie zwracacie uwagi na takie ważne sprawy podczas transmisji
169. chlebekf1
161 sutil jechal ostatnie kolko n miekich a kubica na twardych
170. tomas7
może być też tak ,że zjedzie już np po 3 okrążeniach zmieni na twarde i będzie już jechał do końca
171. chlebekf1
165 a ja jestem pewien ze ma twarde gumy
172. kotmar
sutil twardsze, a kubicy nie widziałem bo realizator coś niechętnie go pokazywał w Q3
173. david9
no tak mi sie zdawało że Sutil był na twardych więc jutro może być dobry wyścig dla ForceIndia a Kubica to sam nie wiem bo w całym Q3 był tylko 1 moment jak pokazywali go wyjeżdzającego z alei razem z wszystkimi więc ciężko ocenić. Tak czy siak trufno było oczekiwać czegoś więcej więc nie rozumiem rozczarowania co niektórych
174. Adrian28
Może po prostu... popełnił błąd i dlatego 9... poczekamy na wywiad, dowiemy się...
175. totalfun
Niestety Kubek na miękkich. W zakręcie 16 miał uślizg, gdzie stracił około pół sekundy. Tak więc błąd kosztował go 2 pozycje. Więc z formą bolidu jest ok.
176. hugo
ja bardzo uważnie się przyjrzałem i jestem pewien jak 2 + 2 daje 4 że robert jechał w oponach.
177. Markbit
majaf1 napisała Wam już, że na RTL potwierdzili że tylko Sutil na twardych
178. marrkj
a ci w studiu gadają o pierdołach zamiast podac na jakich oponach jechał kubica
179. Lilka
Jakby po trzech okrążeniach miał zjechać, to po co jechał zachowawczo ?
180. bullit34
@170 jedna zmiana opon na tym torze to samobójstwo.
181. franko
176 chyba na oponach
182. Look_a
Siedzę sobie w Zurichu i oglądam to w RTL słowa po niemiecku nie znając. No więc od razu z notebookiem na kolanach żeby komenty na Life Timingu i czasy widzieć. Bałem się że nie będę wiedział co jest grane skoro nie mogę oglądać F1 w Polsacie.
No a tu okazuje się ,że lepiej rozumiałem co się dzieje na torze niż widzowie Polsatu...
Co do tabeli końcowej to była pokazana przez realizatora jeszcze jak na torze znajdowały się kierowcy na okrążeniu zjazdowym. Czyżby Polsat jej już nie pokazał? W ogóle jestem pod wrażeniem RTL'u. Zaraz po zakonczeniu KWALI wywiad z Hornerem, Z Nikim Laudą, Z Rosbergiem, Szumacherem, fragment konferencji prasowej z Vettelem... Chyba z godzinę trwały relacje i wywiady po zakończeniu kwali. POLSAT jest do DU__Y
183. tomas7
hugo hahaha
184. -Zarathustra-
Według tego co wkleił 156. masaj, Kubica w zakręcie 16 miał problem (pewnie uślizg), który kosztował go 0.5 sekundy.
Zatem już wiecie czemu w Q3 miał tak "słaby" czas.
185. Markbit
169. chlebekf1 - było dokładnie odwrotnie niż napisałeś ;-)
186. saint77
@157 rafekf1: jak będziesz coś wiedział o jakimś oficjalnym proteście do Polsatu w sprawie "komentowania" i przekazywania transmisji to daj znać.
Chętnie tam pojadę osobiście:)
187. dakob2
175.totalfun. Wiesz to po rozmowie z Kubicą??
188. Grapuś
Jeśli Robert jechał na twardych oponach będzie ciekawie
189. chlebekf1
na jakich by niejechal jutro bedzie poza 10
190. el_diablo
Obstawiałęm P6 Roberta. Mam nadzieje ze ma twarde.
191. Yotomeczek
Szkoda, że Roberta nie puścili na początku Q3 na miękkich oponach na szybkie kółko i potem zmiana na nowe twarde pod wyścig. W sumie i tak przeczekali 7 minut, w czasie których mogli to zrobić.
192. Kaka200
Usunięty
193. Markbit
WSZYSCY BYLI NA MIĘKKICH oprócz SUTILA! - dotarło ;-)
194. Lilka
JUŻ jest wypowiedź Roberta po kwalifikacjach na www.formula1.pl !
195. kempa007
wszyscy w top10 jechali na miekkich zdaje sie, wszyscy chceili pp
196. jawol67
Opony były twarde, ale zmiękły.
197. dakob2
Dajcie jakieś potwierdzone info o oponach, bo nie wiem jak obstawiać typowanie:)
198. Marti
182. Look_a - warto jeszcze dodać, że dziś RTL rozpoczął transmisję F1 przed 9.00 a czas do rozpoczęcia kwalifikacji wypełniony był reportażami (ogólne wprowadzenie do nowego sezonu, zresztą robią tak co roku).
199. lekor
No to jutro walka z Wiliamsem.... bo z Sutilem bedzie cieżko.
200. Marti
195. kempa007 i reszta - Sutil po qualu wyraźnie mówił, że ukończył trening na TWARDYCH gumach!!
201. joo
to widać że Red Bull i Ferrari mają bardzo duży docisk no ale jaki to będzie miało wpływ na opony to chyba nie trzeba nikomu mówić w dodatku to paliwo oj będzie się działo.Ciekawi mnie ten czas Roberta Q3 1 sek.gorszy od Q2 .Coś przeszkodziło a może nie szarżował????
202. qdir
Robert popełnił błąd w Q3, wg niego bolid zachował się niespodziewanie podczas hamowania i prawie wyrzuciło go z toru. Powiedział także, że przez to stracił 2 pozycje na starcie a renówka może rywalizowac z buttonem czy mercedesem.
203. hugo
Haaa i co miałem racje ?
204. lekor
A czas Kubicy z Q2 dawałby mu 4 miejsce ...
205. qdir
Więc w wyscigu może by tylko lepiej.
206. luka55
Tez ogladam na RTL bo jest tam pelna profesjonalka . Mimo ze super rzeznikiem z nimieckiego nie jestem to jednak na tyle ze wiekszosc zrozumialem . Mysle ze nawet osoby nic nie rozumiejace ppo niemiecku lepiej bybylyby zoorientowane niz z tego Polsatu . Przez 2 minuty sluchalem polsatu . MUSIALEM WYLACZYC . Kto moze niech oglada RTL tam sie zajmuja kwaliwikacjami jak sa kwalifikacje a nei pierdolami. Podawali wszystko miedzyczasy wszystkich kierowcow mimo ze realiztor ich nie pokazywal . Po wyscigu wywiady konferencja tak jak mowi kolega Look_a . Polecam jak ktos lubi profesjonalizm .
207. doogee
191. Yotomeczek, czy tak trudno było przed sezonem poczytać o zmianach w regulaminie? O nowych zasadach w qual było już chyba ze sto razy. Nie wypisywałbyś takich bzdur teraz
208. neomod
Jest szansa na to że w na następny wyścig Maurycy będzie w studiu. Oby to nie oznaczało że komentarz tez będzie ze studia.
209. lechu55
Wg mnie jest dobrze. WIadomo ze Renault będzie jednym do zdobywania pozycji za wielką czworką a w dzisijeszcyh quali Kubica czasem byl nawet szybszy od Schumachera czy Buttona. Widac ze Schumacher tak łatwo mial nie będzie. Nie lubi podsterownosci a ta wystepuje w tych bolidach. Będzie mu trzeba duzo czasu by walczyl o zwyciestawa ale moim zdaniem juz w wyscigu jutro pokaze duszę walczenego kierowcy. Patrząc na ostatnia grupe zawodnikow to widac ze w kwalifikacjach odpadac zapewne będą te 3 słynne juz espoly + ktos jeszcze. Co do Petrva to nie jest zle. Slaba pozycja startowa ale to jego pierwszy weekend F1 w karierze wiec pretensji do niego miec nie mozna. RedBull i Ferrari to jak na razie najmocniejsze chyba zespoly. Zapowiada sie pasjonujca walka.
210. kempa007
200. Marti ja go widizlaem na miekkich w qualu,ale byc moze swoj czas ustanowil na twardych...
211. arthi
204. lekor, a mi sie wydaje ze jednak 7
212. Michael86
Vettek jutro zapewne zwycięstwa nie odda....Alonso objedzie Masse...Hamilton też ma szanse...
213. lukas605
nie jest źle myśle że P7 jest w zasięgu
214. ja2
No i już wiadomo, że po Raneult nie ma co się w tym sezonie spodziewać, ale to juz raczej było wiadomo wcześniej. Ale mniejmy nadzieję, że z biegiem czasu w tym sezonie zaczną się troszkę rozwijać. I nie piszcie, że to dopiero pierwszy wyścig, bo pierwszy wyscig to jest aż pierwszy wyścig i w przypadku Formuły 1 dużo daje do myślenia, ale to chyba wszyscy wiedzą. No i cieszy mnie bardzo, że Ferrari wróciło do gry i przy okazji ich największy rywal McLaren. No i, że Massa ma tak świetną formę. Ciekawe jak to się poukłada ta stawka tych najlepszych. Red Bull chyba dobra forma, ale Webber miał dość dużą stratę do Vettela, tak jak Button do Hamiltona. No i jednak miło, że Kubica znalazł sie w dziesiątce. No i niespodzianką chyba jest Sutil. Już wiadomo kto będzie dobry, a kto niestety nie będzie dobry. No, a my liczmy pocichu na Roberta, a o punkty chyba możemy być spokojni, jak nic się nie wydarzy. GO ROBERT!!!
215. Grapuś
Robert na początku wyścigu będzie miał wibracje :/
216. tomiirow
Czyli jak Robert wkoncu na miękkich?
217. lekor
Kubica Q2 1,54,963
218. Jacu
zapowiada sie ciekawy wyscig bo beda sie liczyc zupelnie inne czynniki niz w qualu (najwazniejsze to zurzycie opon i paliwa). Wiec co do faktycznego ukladu sil dopiero jutro bedzie mozna cos powiedziec. Co by nie bylo zapowiada sie ciekawie. I to czekanie na wyscig pozwoli mi przezyc jakos dzisiejsze imieniny tesciowej, na ktore zaraz wyjezdzam. Obym w spokoju jutro obejrzal wyscig ;).
219. rafekf1
186. @Saint77 .... Tu chyba żadne ewentualne protesty nie pomogą. Polsat ma monopol n transmisje F1 w naszym pięknym kraju i dupa zbita. Robią co im się podoba. Zamiast lepiej, jest gorzej. Mi się marzy: Cezary Gutowski, Mikołaj Sokół jako komentatorzy z toru a z studia, to w sumie nie wiem. Jakieś propozycje??
220. seba030189
Pierwsze miejsce Felipe Massa
Drugie miejsce Lewis Hamilton
Trzecie miejsce Fernando Alonso
Czwarte miejsce Sebastian Vettel
Piąte miejsce Robert Kubica
Szóste miejsce Jenson Button
Siódme miejsce Michael Schumacher
ósme miejsce N.Rosberg
reno wydaje sie byc na 3 miejscu takie jest moje zdanie
221. ArMiA
Nie wiem na jakich oponach pojechał, czy na twardych czy na miękkich, ale jedną będzie miał przytartą. ..............."Mając do dyspozycji tylko jedno okrążenie, utrata połowy sekundy w zakręcie nie pomaga. Po błędzie w 16 zakręcie chciałem nadrobić choć trochę straty. Niestety zblokowałem przednie prawe koło, więc jutro na początku wyścigu będą wibracje. Jutro damy z siebie wszystko. "
222. witek70
– To była dosyć trudna czasówka i byłem całkiem zadowolony ze swoich okrążeń w pierwszej i drugiej sesji. Niestety w trzeciej, w zakręcie numer 16 zupełnie straciłem kontrolę nad samochodem. Podczas hamowania miałem potężną nadsterowność, nagle uciekł tył bolidu i niemal wypadłem z toru. Prawie się obróciłem. Straciłem bardzo dużo czasu. Musimy to przeanalizować, ponieważ nie oczekiwałem takiej reakcji – stwierdził Kubica.
Zdaniem Roberta ta przygoda mogła go kosztować spadek o dwa pola startowe. – Jechałem naprawdę na limicie, więc w takich momentach takie rzeczy się zdarzają. Sądzę, że straciłem w ten sposób dwie pozycje startowe, ale cóż...
Próbując nadrobić stratę nasz zawodnik popełnił jeszcze jeden, drobny błąd, który utrudni mu pierwszą fazę Grand Prix Bahrajnu. – Mając do dyspozycji tylko jedno okrążenie, utrata połowy sekundy w zakręcie nie pomaga. Po błędzie w 16 zakręcie chciałem nadrobić choć trochę straty. Niestety zblokowałem przednie prawe koło, więc jutro na początku wyścigu będą wibracje. Jutro damy z siebie wszystko.
Mimo wszystko dziewiąte pole i tak jest dużym sukcesem. – Z drugiej strony uważam, że możemy być zadowoleni, ponieważ celem był awans do trzeciej czasówki. Trzeba być realistą. Przygotowania do sezonu rozpoczynaliśmy z dużą stratą. Sądzę że nikt nie spodziewał się, że Renault może być tak mocne i walczyć z Mercedesem czy McLarenem. Myślę, że mogliśmy być przed nimi, ale nie jesteśmy. Mimo to fakt, że walczyliśmy z czołowymi zespołami świadczy o tym, że dobrze wykorzystaliśmy przygotowania w lutym – dodał kierowca Renault.
Ogólnie pierwsze w tym roku miarodajne porównanie bolidów na sezon 2010 dla teamu Polaka wypadło całkiem pomyślnie. – Teraz potrzeba nam jeszcze dużo czasu, aby się poprawić. Miejmy nadzieję, że uda nam się zrealizować nasze cele. Niektóre rzeczy w tym bolidzie są naprawdę bardzo dobre, a inne nie do końca i nad nimi właśnie musimy popracować.
223. arthi
217. lekor no i co z tego, skoro w q2 dawalo mu to 7 czas, teraz tez nie byloby lepiej i nawet nie popelniajac bledu bylby najwyzej na 6-7. takie porownywanie czasow z roznych kwalifikacji nie ma zadnego sensu.
224. Lipton
Gdyby Robert przejechał równie szybko Q3 jak Q2 to była szansa na 4 miejsce w kwal. No cóż nie ma co gdybać, ważne że jest dobrze i będzie walka o punkty od początku sezonu.
225. tomas7
Robertowi te wibracje pomogą przecież on zawsze miał jakieś przykre historie i najwieksze sukcesy tez miał w bolidach z usterkami także chłopak sie podkręci ,że daje im fory i wygra :P
226. GMK
Ale najlepsze było jak twierdzili że Button miał super czas i będzie 1 w q2 bodajże i nie widzieli że jego czas jest porównywany do 10 miejsca, a potem ten tekst "musiał popełnić błąd w trzecim sektorze"
227. Marti
210. kempa007 - na ostatnie kółko wyjeżdżał na twardych i komentatorzy RTL-u od razu o tym mówili. Po treningu sam Adrian to potwierdził.
Zastanawiałam się czy po kwalifikacjach się złamać i włączyć chociaż na chwilę PSE. Po przeczytaniu Waszych komentarzy już wiem, że nie warto.
Przykre jeśli Polsat nic nie poczynił w kierunku ulepszenia transmisji F1.
228. Lipton
arthi- nie prawda dałoby mu to czas o dwie-trzy lokate wyższe niż w Q2. Może dlatego, że większość zawodników jechała zachowawczo ?
229. witek70
"samochód ustawiony pod pełny bak i dlatego w Q3 na oparach Roberto stracił docisk na przedniej osi."
230. KUBA F1
206. luka55 tez jestem rozczarowany studiem smetnie na maxa jak juz slysze najlepszy kierowca to mnie rozsadza kiedys oglafdalem RTL izawsze robili zajebiste cisnienie
a u nas gadaja o rzeczach oczywistych a nie wiadomo co sie na torze dzieje pozatym jak na pierwsza tv relacje to tez lipnie wyszlo malo bylo widac malo tabel z czasami itd.oby sie to zmienilo jak jutro bedzie tak samo przelaczam na RTL Pozdross
231. ephens12
oj bedzie podjum dla KUB. ma twardszą mieszanke
232. arthi
220. seba030189 kolego oceniaj realnie, to nie pilka nozna. Zycze mu jak najlepiej, ale wydaje mi sie, ze 8 pozycja Roberta to jutro bedzie sukces.
233. david9
Najlepsze jak sie Kochański podjarał czasem Butona haha ale wtope sieknoł
234. lekor
arthi Może nie można porównywać Q2 do Q3 ale Masa i Vafel sie porawili i odrazu są efekty.....
235. kotmar
Mogło być lepiej ,ale wyszło tak jak Kubica zapowiadał przed sezonem czyli środek stawki (pomijając 3 zespoły które ścigają się w swojej lidze). Ciekawe jest to jak jutro będą wyglądały taktyki poszczególnych zespołów i ile razy zwycięzca zdubluje najwolniejsze samochody. Myślicie że zdąży dwa razy, czy czy nie, ze względu na to, że "niedożyją" one polowy wyścigu?
236. murmunder
przestancie pitolić. Jechał na miekich i co sie z bolidem spierniczlo
237. Smola
Sesja wyśmienita! Moje typy na rozmieszczenie kierowców na starcie są bardzo zbliżone do faktycznych wyników. Jedynie nie spodziewałem się wyższej lokaty Rosberga od Schumachera. Robert pojechał wspaniałe okrążenie w Q3 i mam nadzieję, że samochód będzie spisywał się znacznie lepiej na dłuższych przejazdach. Petrow widać ma ogromny potencjał i cieszy mnie fakt jego awansu do Q2. Niestety na wyżej nie było co liczyć, z racji jego pierwszego seznu oraz nie najszybszego bolidu w stawce.
Tak jak kwalifikacje dobrze wytypowalem, tak z wyścigiem mam nadzieję nie będzie tak prosto. Chcę wiele wydarzeń na torze, a za Schumachera, Massę, Hamiltona i całe Renault ściskam mocno kciuki :-)
238. RoninRonin
A skąd oni mają wiedzieć co się dzieje na torze jak siedzą w studio obok w Polsce ? Opowiadają bajki na podstawie tego co widzą tak samo jak my. Sokół odszedł bo miał gdzieś takie oszczędności.
239. Lilka
Licząc, że na każdym okrążeniu np Senna będzie tracił 10 sekund to , ten oto wspaniały zawodnik ukończy wyścig ponad 8 minut po zwycięzcy .. Zapowiada się dłuuuuugi wyścig ;)
240. murmunder
238. RoninRonin
Ty jestes tempy czy co?
241. xdomino996
220. seba030189 vetel az tak chyba nie straci a Kubicy ja dalem 6 miejsce
242. murmunder
Liczę tylko na to że Reno jest dużo lżejsze niż reszta co da przewagę na starcie
243. vts
Ja na miejscu takiego Virgin zatankowałbym bolid na 1/2 wyścigu. Jechałbym w miarę "szybko", wprawił świat w zdumienie i potem powiedziałbym, że się zepsułem :) :D
244. arthi
242. murmunder na to bym nie liczyl, zreszta RBR ma taki sam silnik
245. david9
Jakoś rewolucyjnych zmian w konstrukcji Renault na Bahrajn nie było. Pewne jest że bolid słabo się spisuje na szybkich zakrętach i to trzeba koniecznie poprawić bo na takich torach jak w Malezji, Belgii, Japonii i wielu innych może być ciężko.
246. witek70
Na pewno nie jest lżejsze od Red Bulli - ten sam silnik :(
247. Peti_bis
238. RoninRonin , Ja się z tobą zgadzam, że każdy może popełnić błąd, ale jak się nagada takich farmazonów jak Kochański to przynajmniej trzeba się poprawić i zmienić gadkę a nie uciąć temat i udawać , że nic się nie stało. A swoją drogą to szkoda tego 16 zakrętu Roberta bo mógł być 6/7 - a tak jeszcze jutro będzie się męczył na tych gumach parę kułek. Jeżeli chodzi o sprawy Kubica vs Petrov - nie mam pytań proszę Państwa, nokaut.
248. witek70
Miejmy nadzieje, że zatankowany Renault będzie się lepiej prowadził od reszty.
Tak na prawdę zaważy prędkość zużywania się opon poszczególnych bolidów
249. murmunder
244. arthi
ale ja niepiszę żeby odrazu wyprzedzał Vetella człowieku, przed nim jest ktoś inny
250. rafnetpc
Całkiem dobry początek sezonu . Roberta i Renault czeka jednak sporo pracy nad bolidem zawieszenie aerodynamika balans itd , co ciekawe słaby silnik pozwolił wygrać czasy Vetelowi co daje spore nadzieje na rozwój bolidu Kubicy i pewne jest że Renaul jest zespołem który pracuje z wyścigu na wyścig i jeżeli tylko monocock na to pozwoli myślę ze zrobią znaczne postępy.Trochę widac po Kubicy rezygnacje mimo wszystko , to jednak jego piąty rok w F1 a wielkich sukcesów trochę za mało (prze to cholerne BMW) jednak niech się nie poddaje wkońcu buton czekał 7 lat na tytuł mistrza a i to dzięki świetnej konstrukcji Hondy z roku 2009. Michael Schumacher odstaje jednak od reszty robi takie błedy widać ewidentnie ze nie radzi sobie z podsterownością i wyjeżdza mu auto na zakrętach już by lepiej dał pojeździć Heidfeldowi bo coś mi się zdaje że lepiej by wypadł.
251. Jacu
@247 - Pamietaj ze Pietrow to nowicjusz - i tak pokazal sie z dobrej strony momentami tylko nieznacznie odstajac od Roberta.
252. murmunder
Jedno pewne Button jest największym przegranym, Robert go jutro syknie
253. saint77
@219 rafekf1: cóż, ze studia to tylko chyba młody Zientarski ale z tym to jeszcze długo poczekamy jeśli w ogóle się doczekamy.
Chociaż Włodek Zientarski na swój sposób ma charyzmę i w porównaniu z Dowborem to niebo a ziemia:)
Pozostaje chyba jedynie LiveTiming z f1.com, ale tym razem chciałem sobie obejrzeć Q na dużym 40calowym ekranie, bo w pokoju z kompem mam tylko małą 14 TV, więc nie za bardzo jest jak oglądać.
A tu dupa zbita, nawet tabeli z czasami i miejscami nie pokazują na bieżąco tylko pod koniec sesji. A Borowczyk to już chyba sam nie wie co mówi, wszystko mu się plącze i nie nadąża za sytuacją na torze.
Pamiętam jego komentarz z zeszłego sezonu: "proszę państwa, Robertowi założyli właśnie opony z tej bardziej miękkiej mieszanki. Z bardziej miękkiej proszę państwa oznacza, że nie z tej twardej"... tatuaże mi się obsunęły na kostki:))
254. chlebekf1
nwcale nie jest prawda to ze jesli ten sam silnik to taka sama waga w zeszlym roku ferrari i FI maja ten sam silnik i mimo ze Fi bylo lzejsze przejechalo tyle kolek co Ferrari. wiec liczy sie tez konstrukcja
255. radzix
tyle bylo czekania zeby znow zobaczyc Vettela na p1 :/ takiego ukladu mozna bylo sie spodziewac, Robert best of the rest :) wydawalo mi sie ogladajac transmisje ze jednak jechal na twardej mieszance zbyt duza strate ma do czolowki, jutro bedzie bardzo interesujaco zwlaszcza poczatek i ciekawe kto ile wytrzyma okrazen z czolowki na miekkich oponach byle do jutra! i brawo Force India widac ze solidnie pracuja
256. matibak
Panowie, nieźle:-) Ciekawe że w Q3 wszyscy znacznie gorsze czasy. Po Q2 musiała być zmiana ustawień pod wyścig. MSC cieniutko, tak jak sądziłem baty od Rosberga. Odejdzie pewnie w połowie sezonu;-) A RK oby na starcie przeskoczył ze trzy pola a o tempo wyścigowe się nie martwię!!!!
257. maniak300
Vettel w tym roku siegnie po Majstra...
258. saint77
@257 maniak300 - po moim trupie:))
259. arthi
249. murmunder, mimo wszystko nie liczylbym na cuda typu mniejmy nadzieje, ze renault ma najoszczedniejszy silnik i takie tam zyczenia wyssane z palca. Trzeba patrzec realnie, reanult jest 8-9 w stawce, to ze jutro startuje za schumacherem, ktory najszybszy nie jest, ale w wyscigu wyprzedzic sie nie da, dodatkowo komplikuje sprawe. Zreszta to juz nie przelewki i realnie patrzac wszystkie samochody przed kubikem sa szybsze, a kierowcy to scisla czolowka, ktora w kasze dmuchac sobie nie da.
260. kempa007
238. RoninRonin teraz byli na torze...
261. szmalec
Widze, ze troche sie tutaj amatorow nazbieralo ale to jest normalne.Rozwieje wasze nadzieje.Mozecie tak sobie zyc w nadzieji przez kolejne 10 lat i pisac takie farmazony.Robert Kubica jesli pozostanie w F1 do konca bedzie jezdzil w srodku stawki.Pisalem to po przejsciu Roberta do Renault i pisze to jeszcze raz.Renault to taki sam schab jak BMW.W zespole trzeba glownego mozgu, mega doswiadczenia i finezji technolgicznej.Kubica dostal sie do F1 ale nigdy nie bedzie majstrem.Nie dlatego ze jest slaby ale dlatego ze zaden mocny team go nie zatrudni.
262. marcin20
Punkty powinny byc. Pietrow zawiódł.
263. leo_
też broniłem do tej pory komentatorów, ale muszą się poprawić. Musi być wiecej relacji z tego co się rzeczywiście na torze. Robert popełnił błąd w 2 sektorze, fakt. Ale zastanawiam się dlaczego wszyscy praktycznie (oprócz chyba tylko Massy) w Q3 mieli gorszy czas od Q2 o jakieś średnio 0,5 sek. Może rzeczywiście jest to kwestia setup-u pod wyścig, ale może ktoś wie coś więcej na ten temat? No bo jeżeli w Q2 jechali na innym setupie niż w Q3, to znaczy, że można szybko zmienić taki setup (kilka minut). No więc logicznie rzecz biorąc w Q3 powinni jechać na setupie pod lekki bolid, a przed samym wyścigiem, juz jutro (albo może zaraz po Q3), szybko zmienic na drugi setup. Nie jestem specjalistą, ale sobie m tak myślę, że super by było, gdyby taki setup (tu: rozumiem go jako przeniesienie środka ciężkości , chyba wzdluż bolidu) można było zmienić jednym ruchem (??) , tak że można by było przesuwać środek ciężkości na pit stopie .
264. bodziu31
Porównajcie czasy Roberta i Hamiltona poza Q3 gdzie popełnił błąd to traci tylko 0,2s moim zdaniem jest dobrze
265. witek70
261. podpuszczacz z onetu? :)
266. rafekf1
253. @saint77 .... hehe ;) Coś tam pamiętam z tego teskstu jak przez mgłę ;) Tych wtop było zresztą trochę i jak widać panowie nie zamierzają spuszczać z tonu. ..... Mi tatuaże się nie obsunęły, bo zwyczajnie ich nie posiadam ;) ..... jeszcze ;)
267. Rapidoo
Jest dobrze i nie - ale i tak uważam że to dopiero początek sezonu ( tor specyficzny i wyjątkowo długi itd.), jednak w tym roku będą ważne opony ( jak bolid je traktuje i kierowca ) cieszy mnie to że Kubek mówi że są dobre obszary w bolidzie a te złe są zlokalizowane.
268. rafekf1
261. @szmalec ..... dzięki zawodowcu, że sprowadziłeś nas amatorów na ziemię!! Pokłony przed tobą głębokie bardzo!!
269. Grapuś
KUBICA JECHAŁ NA SUPERMIĘKKICH OPONACH.
270. Musashi
No to Witalij już chyba wie kto jest numerem 2. w Renault. I to tylko dlatego, że jest tylko dwóch kierowców w teamie. Obiektywnie patrząc na numer 2 zasługiwał Heidfeld, a Pierek to jest jakiś numer 4.
271. synek03
@GMK
"Ale najlepsze było jak twierdzili że Button miał super czas i będzie 1 w q2 bodajże i nie widzieli że jego czas jest porównywany do 10 miejsca, a potem ten tekst "musiał popełnić błąd w trzecim sektorze""
no to było dobre... patrzyłem na drugim checkpoint'cie był porównany do 10 miejsca z czasem -0.060 a oni gadają że jedzie po n1 :D pomyślałem WTF?! :D nadają się komentatorów jak ja na biegi na 100m :D
272. arthi
250. rafnetpc Juz ubiegly sezon pokazal ze silnik to sprawa drugorzędna , liczą się rozwiązania areodynamiczne, zaiweszenie i przeniesienia napędu. Potencjal, co to znaczy potenchal, tu musi byc inzynier z wizja i kierowca jezdzacy bezblednie. Niestety moze to nie bedzie zbyt popularne, ale Vettel udowania, ze jest genialnym kierowca, jezdzi niesamowicie szybko na granicy i ma geniealny samochod. Vettel jest lepszy od Kubicy, moim zdaniem tak.
273. pees
szmalec: oprocz tego, ze jestes specem, to do tego jestes takze wrozka :)
274. vts
"I'm the only car on the hard tyre so it may be an advantage."
Wypowiedź Sutila. Koniec tematu opon Kubicy :)
275. szmalec
nie wiem kolego po co ten ironiczny ton.Wiem ze wam paruja majty bo Polak jezdzi w F1 ale trzeba byc realista a nie skakac z kwiatka na kwiatek i co sezon budowac nadzieje i pozniej sie rozczarowywac.Mial jedno przypadkowe zwyciazstwo bo polowa ekipy wypadla no i amen.Jest w srodku stawki bo taki ma bolid ktory sie nie zmieni a wy sie jaracie.
276. Peti_bis
kempa007, czekam teraz na moją ulubioną rubrykę : pozycje startowe do GP (niestety już bez wagi bolidów). Ciekawe jest również to dlaczego prawie wszyscy w Q3 mieli gorsze czasy niż w Q2. Czy jechali na innych gumach, czy poprzestawiali bolidy z pustego baku na obciążony samochód - nie za mało czasu na zmiany ustawień?
277. f1fan23
Red Bull jednak nie taki słaby jak się wydawało jeszcze wczoraj. Ciekawi mnie jak się sprawdzą na dłuższym przejeździe gdzie podobno Ferrari radzi sobie bardzo dobrze. Ale to tylko "podobno". Co do Renault to myślę że jest bardzo dobrze. Top 6 na początku sezonu z nadziejami że będzie lepiej.
Ps. wpisując w google "f1orl" trafisz na ciekawą ligę F1 (ctdp 06) z nagrodami.
278. wojtek655
Robert pojachał na tyle ile pozwolił mu bolid . Raczej nie widze szans awansu do pierwszej szóstki . Zwycięstwo rozstrzygnie się między Fernando a Sebastianem V. Liczyłem na więcej patrząc na testy po Sauberze i Mclarenie . Ciekawy wyścig sie zapowiada .
279. matibak
263
Po Q3 nie możesz nic grzebać w bolidzie...
280. pees
szmalec wydaje Ci sie, nie wypowiadaj sie za wszystkich :), ale piszesz prostym jezykiem, wiec staraj sie chociaz trzymac poziom wpowiedzi.
281. F1_Fan_
Moze Robert bdzie w pierwszej 5
282. damarcel
13 miejsce dla kbicy jutro to juz potiwierdzone
283. Musashi
Na TVN mówią, że Kubica ma jakiś defekt koła i pojedzie jutro do pierwszego stopu na takim defekcie.
284. misiauek
radzę wszystkim zachować ostrożność z ferowaniem wyroków, bo w tym roku tempo w wyścigu może być daleko różne od tego w kwalifikacjach
285. grendziol
A ja widzę potencjał w Renault, może nie tyle w Renault co w Ładzie. Trzymam kciuki za Pietrka bo jak zacznie dobrze jeździć to od ruskich posypie się szmal i wtedy cały Team ma szansę na sukces.
286. synek03
@278. wojtek655
ja myślę że Vettel pod presją popełni błędy jak zawsze a w top3 będzie Alonso, Massa iiiii Vettel i chyba mniej więcej w takiej kolejności :) choć może być mała rywalizacja między kierowcami Ferrari o numer 1 w team'ie ale tylko taka malutka, ostrożna żeby nie zepsuć pkt dla zespołu :]
287. damarcel
szansy nie ma
288. witek70
Przyblokował koło, zerknij na wywiad 222.
289. szmalec
pees ciebie cos swedzi chlopaczyno
290. arthi
283. Musashi no przytarte z powodu hamowania i taki caly defekt
291. matibak
284
Dokładnie. Permaine powiedział, dzisiaj że tempo wyścigowe mają dobre i się nie obawiają.
292. leo_
279. No właśnie, nie można grzebać w bolidzie po Q3 i ale czy nie można tego robić przed wyścigiem. Miedzy Q a wyścigiem bolid jest zamknięty i nie można do niego się po prostu dostać (więc trudno by było w nim grzebać) , ale po otwarciu garażu (czy czegoś tam) jest jeszcze sporo czasu.
293. anezobt1
kubica z jaka mieszkanka scicgal sie w kwalifikacjach???
294. saint77
A ja się podjaram i powiem, że ekonomia silnika Renault będzie miała wpływ na rozłożenie czasów podczas całego wyścigu:0
KUB pewnie na pudle nie stanie ale 5 - 6 w zasięgu.
295. majaf1
sądzę, że jutro może się dużo wydarzyć w pierwszym zakręcie. będą niespodzianki. takie cystery ciężko się prowadzi, dłuższa droga hamowania i możliwe tzw. kontakty. jeszcze ta adrenalina ;-) naprawdę trudno przewidzieć jutrzejszą kolejność na mecie. mimo wszystko stawiam na 5 pozycję Roberta. a co tam ;-)
296. Adrian_ace
Klasyfikacja zawodników powinna być pokazywana na ekranie cały czas, tak jak w ubiegłym sezonie. Chodzi mi o treningi i kwalifikacje.
297. matibak
292.
Po Q3 znaczy do startu wyścigu, czyż nie??Brak możliwości zmiany jakichkolwiek ustawień.
298. damarcel
kubica 13 pamietajcie
299. Rapidoo
Ja zatrzymam się przy słowie "potencjał" bolidu i mocno wierzę że tym razem Renault pokaże większe wsparcie ( współprace) Kubicy niz BMW w ubiegłych latach. co niezmienia faktu że Red Bull jest w rękach Vetla nieziemsko szybki ale to są kwalifikacje a nie wyścig - Hamilton też miał szybki bolid 2 lata temu
300. Musashi
Kubica startuje za Schumacherem - ciekawe czy tradycyjnie dobry start Roberta tym razem przełoży się na wyprzedzenie Króla F1 hehe
301. arthi
moje typy to vettel, hamilton massa
302. majaf1
a co do reszty, cieszę się, że Massa wysoko i przed Alonso ;-) Vettel szybki jak błyskawica! Dobry jest skubaniec ;-) Brawo!
303. damarcel
schumacher bedzie 1 specjalnie tak zrobil zeby startowac z dalsdzej pozycji zeby pokazac ze jest krolem
304. papas
to w koncu na jakich oponach on jechal twardych czy miekki . Bo ja tam nie widzialem paska na oponie
305. Grapuś
Na miękkich
306. Jirayia1000
Kubica miał problem z guzikiem na kierownicy, który włącza dyferencjał. Przez ten problem Robert popełnił błąd. Wiem to z czatu z Mikłajem Skołem, który jest na konkurencyjnym portalu
307. Grapuś
Tylko Sutil jechał na twardych
308. damarcel
sutil bedzi 2
309. matey89
miało być 40 % poprawek ale jakoś tego niewidać
310. saint77
Dobra, jak na prawdziwego patriotę przystało, trzeba zagłosować:))
311. witek70
dokładnie, z tak ciężkimi zbiornikami jeszcze się nie ścigali, ciekawy będzie pierwszy zakręt,miejsmy nadzieję,że nie będzie kolizji z ambitnym Schumim :)
312. murmunder
Ludzie nie liczcie na dobrą pozycje Kubicy. O punkty nie bedzie łatwo. Jest na najgorszej pozycji z możliwych. Wszyscy za nim zjadą od niego później. Jak nie pyknie MSC i Buttona, to wyląduje za pierwszą dziesiątkę wsród desperatów na 1 pit stop
313. arthi
304. papas tak na logike, skoro niemal wylecial z toru, a potem popelnil blad na dochamowaniu i tym sposobem, zajal 9 miejsce, a wszyscy kierowcy przed nim jechali na miekkich, nie popelnili takich bledow i maja bardzo zblizone czasy, to jakie opony mogl miec kubica?
314. arthi
dohamowaniu sie wie :)
315. rafnetpc
Komentatorzy na Polsacie sa... Borówa i Zientar dlai by dojść do głosu Soberajskiemu bo dziadzio który sympatyczny jest ale zaliczył wpadkę bo nawet nie wiedział że kolega Bruno Senny K.Chandhok HRT F1ech... wogóle nie wyjechał na tor przed Q1. Amatorka żadnego typowania na serio czy oceny na podstawie konkretów których jakoś niekt nie potrafi zebrać z dziennikarzy ech Sobierajski i Lorek powinni prowadzić to studio a nie Zientar sory b lubie Zientara ale niech się trochę weźmie do roboty błagam .
316. murmunder
Usunięty
317. greg76
wogole te q3 dziwne - wszyscy gorsze czasy niz w q 2, wszyscy praktycznie na twardych oponach dlaczego na twardych ?-dzieciak wygrywa nic nie kumam- a kube to jutro ze tak powiem marne szanse - jak bedzie 10 to dobrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!- juz sie tłumaczy ze koło przytarł-dobre -pierwszy raz słysze to z jego ust -d...a zimna
318. M@teuka
kurde relacja jest beznadziejna z bahrainuuu ;/ wogole nie pokazywali wyników na bierząco tylko jak juz bylo po wszystkim, nie moglem sie w tym wszystkim polapac wogole :( w dawniejszych latach bylo ok. caly czas lecial pasek u dołu z wynikami albo bylo po lewej stronie ekranu wyswietlane kto jest ktory i czas 1 zawodnika. ZENADAAA!!
319. gryfon_1217
@312 ech im wczesniej zjedzie tym wiecej odrobi to nie jest 2009, czolowka zjedzie rowno i bedzie walka w pit stopach, moze byc jak w kanadzie 2008 gdy mechanicy walczyli
320. dugi1981
kiepsko jak nie ma wyników na bieżąco na ekranie!!!nic nie wiadomo!!!
321. gryfon_1217
aha a co do kierowcow za kubica, oni pozniej zjada wiec dluzej beda jechali z gorszymi oponami a kubica bedzie mial nowe, wiec nie wiem, moim zdaniem kubica nie straci
322. arthi
Padla elektronika renault, wcale mnie to nie zaskoczylo. Nic nie napisali o tym czy problem zostal rozwiazany, wiec jutro powtorka z rozrywki?
323. greg76
a polsat to tragedia - na torze dwa razy -tego sie juz nie da słuchac - gadaja o wsztstkimi o niczym najlepijej glos wyciszyc - studijo kolejna tragedia realizacja kolejna - wescie do roboty w tv
324. fan massy
ZNakomicie Massa
325. kamilos973
obstawiam pierwszą trójkę
1 Massa
2Alonso
3Vettel
3
326. Grzadziel
W Q3 oni mają już zatankowany bolid pod korek ?
327. kamilos973
obstawiam pierwszą trójkę
1 Massa
2Alonso
3Vettel
328. witek70
1.Vettel
2.Massa
3.Alonso
329. Musashi
1. Vettel
2. Alonso
3. Hamilton
330. Musashi
Massa zobaczy ducha w połowie wyścigu i zakończy na poboczu.
331. pawelos211
ja obstawiam dublet ferrari ale niewiem który bedzie pierwszy
332. pawelos211
znaczy czy alonso czy massa
333. głodny
a ja sobie pododawałem i poodejmowałem i wyszło mi iż Robcio miał szanse na 4 miejsce ?????
czasy z Q2 Vetela a Roberta różniły się o 1,080
wiec Q3 Vetela 1.54..101+1,080=1.55.180 co dało by robertowi 4 miejsce
Wierze że jest realna szansa jutro na 6-5 miejsce (o ile FIA zgodzi się na wymiane tej jednej kwadratowej oponki ;-))
334. głodny
1.55.181 ;-)
335. Grellenort
Vettel może i jest butnym kierowcą, ale jak widać zna swoją wartość i jej nie przecenia. Brawo Sebastian!
336. dakob2
Ja wam mówie tak: na pierwszym zakrecie wszyscy opóźnią hamowanie i wylecą za tor potem nowe zaspoły będą chciały to wykorzystać i zaczną jeździc jak w serii WTCC czyli bark w bark, bo za wszelka cene beda chciały utrzymać pozycje:D
337. dakob2
Troche mnie dziwi,że pomiędzy redbulami jest róznica ponad 1s, to dużo, ale może mają inne ustawienia.
338. dakob2
Kubica: Wbiłem się w dziurę, prawe koło przestało być okrągłe. Poprosi FIA o zmiane opony.
339. Denis93
Robert stracił około 0,6 s na zakręcie nr. 16 bo jego bolid się dziwnie zachował a mało brakowało żeby nie wypadł z toru.
340. gonzo
319 nie sądzę, żeby zjeżdżali równo, będą zjeżdżać jak zużyją oponki, a jak sam się zapewne orientujesz niektórzy na nie narzekali....i może zjadą wcześniej, i może nie raz?
Ja dla Roberta na jutro widzę szansę w tym, że renia żre mniej oktanów, a lżejszy bolid to mniejsza gradacja oponki i jak się zatankowana lepiej prowadzi to lepiej niż pusta bo można na początku odjechać.
Trzymam kciuki!!!
341. bacardi2
1 Jenson Button 14:08:09 313.7
2 Lewis Hamilton 14:19:45 310.8
3 Adrian Sutil 14:59:09 310.3
4 Vitantonio Liuzzi 14:40:43 308.8
5 Robert Kubica 14:41:42 308.8
6 Vitaly Petrov 14:18:54 308.5
7 Nico Hulkenberg 14:33:31 307.9
8 Karun Chandhok 14:18:53 307.4
9 Felipe Massa 14:41:48 307.3
10 Bruno Senna 14:17:28 306.6
11 Fernando Alonso 14:19:55 306.2
12 Nico Rosberg 14:41:14 305.7
13 Rubens Barrichello 14:19:40 305.3
14 Jaime Alguersuari 14:11:19 304.3
15 Sebastian Vettel 14:31:12 304.2
16 Michael Schumacher 14:31:10 303.9
17 Mark Webber 14:41:24 303.6
18 Lucas di Grassi 14:06:43 303.2
19 Pedro de la Rosa 14:41:19 302.5
20 Timo Glock 14:18:51 302.4
21 Kamui Kobayashi 14:40:26 302.4
22 Sebastien Buemi 14:31:23 302.3
23 Jarno Trulli 14:05:27 301.3
24 Heikki Kovalainen 14:19:06 301.1
Powyżej pomiary prędkości.
342. gryfon_1217
@340 masz duzo racji ale to pierwszy wyscig wiec psychika moze zacydowac, beda sie bali ze ci co zjechali na twardej zrobia lepsze czasy niz oni na zuzytych miekkich. to pierwszy wyscig wiec strategie nei sa wyprobowane
343. gryfon_1217
czyli renowka najszybsza, niespodzianka powiem szczerze
344. gryfon_1217
oczywiscie mi chodzi ze w trojce najszybszych jest:)
345. tomiirow
Jutro na wyścig proponuje drinka! Składniki:
1/4 szklanki Jack Daniel'sa
1/4 szklanki Jack Daniel'sa
1/4 szklanki Jack Daniel'sa
1/4 szklanki Jack Daniel'sa
Wszystko wymieszać i cieszyć się wyśmienitym smakiem xD
346. gonzo
o psychikę Roberta nie ma się co martwić, prędzej hamiltonowi siądzie i może zapomni użyć cudownego kolanka? :))
ciekawa informacja z tymi nocnymi burzami piaskowymi i jak sugeruje spec od oponek, lepsza będzie na początku miększa mieszanka, więc czołówka nie powinna na tym stracić za dużo
347. skylinedrag
Patrzcie jak Kurun zapinał :) Bolid szybkość ma, on też jak na pierwsze okrążenia to katastrofy nie było :)
348. anezobt1
moze kubia ma ustwaiony bolid bardziej pod ciezki bolid a vettel pod lzejszy bolid podczaswsycigi vettel moze duzo traic przy mocno zatankowanym boidzie i cala 10 moze sie zmienic
349. rejs
Nie wiem jak to rozumieć, ale wszyscy prócz Massy mieli gorsze czasy w Q3 niz te w Q2 a przecież w Q3 wszyscy (prócz Sutila) jeżdzili na "miękkich" oponach, tych które pozwalają na większa prędkość. Jesli chodzi o Red Bulla to potwierdziło sie chyba to co mówił o nich sam Kubica, zespół Vettela ma bardzo duży docisk aerodynamiczny i chyba to pozwoliło tak Niemcowi "rozwallć" konkurencje w kwalifikacjach, ale juz przy bolidzie w pełni zatankowanym to niekoniecznie bedzie atut. Powinno byc ciekawie zatem.
350. ewerti
a wy z tym alonso...zwykły cweluś z hiszpani ktory ma za słabą psychike i okazał sie za słaby zeby rozwalić Lewisa i nie potrafił sie pogodzić ze nie był numerem 1...mogł walczyć a nie... juz widze jak piszecie ze sie nie znam ze mam sie nie odzywac...w d...mam to! takie jest moje zdanie...Ferrari poleciało na kase...nie podoba mi sie to...tu nie powinny pieniądze odgrywać głównej roli...Ferrari to moja ukochana stajnia a tu zawód polecieli na kase:(....całe to F1 to zwykłe gówno na chwile obecną...ograniczenia budżetów ograniczenia mocy ograniczenia w budowie to ma sie rozwinąć czy kurcze cofnąć...to F1 czy wyścigi gokartów? najbardziej kosztowny sport na świecie staje sie sportem...zwyklym sportem w którym każdy kto zrobi coś innowacyjnego tak jak Brown GP w zeszłym sezonie lub McLaren w tym sezonie to odrazu oszukuje bo my tego nie mamy...nie oszukujmy sie jest tak jak powiedział Kimi...za dużo tu polityki i pogoni za kasą...
351. romgor
Znowu te denerwujące piski w głośnikach jak wygra Vettel. Rozumiem że się cieszy, ale mógłby przynajmniej nie piszczeć jak baba..
352. gonzo
dobrze mu życzę, ale vettel nie wygra
353. Pan F1 Kot F1
ja myślę że będzie tak:
1.Massa
2.Vettel
3.Alonso
oczywiście grożni mogą być :Schumacher , Hamilton ,Rosberk i Webber.Wierzę w dobry występ Kubicy ;)
354. głodny
1 . Alonso :-(
2 . Vetell
3 . Massa
355. gonzo
ja stawiam na alonso, masa, vettel pomimo, że bardzo chciałbym usłyszeć mazurka:))
356. luka55
romgor @ 351 Daj sie chlopakowi pocieszyc . Moze i piszczy jak baba ale jezdzi na torze jak najprawdziwszy facet . Nie zaprzeczysz . A swoja droga jak dla mnie to wszelkiego takiego rodzaju naturalne reakcje kierowcow w tym sporcie sa mile widziane . Wole jak ktos reaguje jak czlowiek a nie jak robot.
357. Dulo93
Witam. Na jakich oponach Kubica jechał w Q3?
358. RentonB
Miekka mieszanka
359. LordStevy20
Pierwsze miejsce Sebastian Vettel
Drugie miejsce Felipe Massa
Trzecie miejsce Robert Kubica
To moje typy :D
360. gobl
Jutro usłyszymy hymn Hiszpani! Cieszę się że mercedes nie dominuje, szkoda błędu Kubicy na okrążeniu pomiarowym, bez tego byłby przed Schumacherem, który swoją drogą spisuje się jak kierowca z niewielkim doświadczeniem, a nie jak "miszcz nad miszczami"!
361. witek70
360. a co to jest miszcz? jakieś zwierze futerkowe?
może chodziło o mistrza? :)
362. Raven89
Szkoda,że Robert stracił panowanie nad bolidem w Q3 bo mogł być nawet 3 rząd.Mimo to jestem zadowolony przed jutrzejszym wyścigiem.Renia ma świetne tempo wyścigowe - na długich stintach są porównywalni z Ferrari więc jestem spokojny o dobry wynik jutro.Obstawiałem Roberta na 6 miejscu i myślę,że tak właśnie będzie.
363. Pewlo
Czy ktoś coś wie na temat dodatkowego wlotu powietrzea na bolidzie Kubicy , u Pietrowa tego nie ma..... na zdjęciach widać wyrażnie wlot jest na wysokości przednich kół.
364. gryfon_1217
@363 niestety to tylko wentylacja wnetrza, klima:/
365. Kujawa
ja nic nie wiem
366. maxis12
Mam małe pytanie bo mnie nie było na qualach. Kto komentuje?
367. Tunio1
Ludzie powie ktoś jak sprawdzić kto uzyskał jaką maks. prędkość? na jakiejś stronce? tylko dokładnie linka dac jak możecie ;)
368. Pewlo
@367 Spójrz wyżej @341 w komentach jest zamieszczone.
369. gryfon_1217
@366 borowczyk i kot maurycy
370. maxis12
A moze wiecie skad? Ze studio moze z toru?
371. gryfon_1217
http ://www .fia.com/en-GB/mediacentre /f1_media/Documents/bh n-qualifying -trap .pdf
372. August
a takie pytanko ile osób było świecie przekonanych ze lepiej było by jak by robert został w sauberze ???
373. thechosenone
Nie sugerujcie się wynikami z czasówki, bo może i Vettel i panowie z Ferrai byli tutaj najszybsi, ale podczas wyścigu liczą się całkiem inne aspekty, jak na przykład jazda samochodu z dużym obciążeniem czy umiejętność poradzenia sobie w zamieszaniu. Każdy bolid prowadzi się inaczej, gdy jest zatankowany inną ilością paliwa i proszę brać to pod uwagę ; ) Osobiście uważam, że nowym kierowcom mogą nie wytrzymać nerwy po starcie i na pierwszym zakręcie kilku kierowców zakończy swój wyścig. Co do Kubicy jestem spokojny, jeśli nie przytrafią mu się żadne przygody to myślę, że ma szansę dojechania na pozycjach 4-7. Pozdrawiam : )
374. lbijak53
renault chyba niechcialo ryzykowac i juz w kwalifikacjach ustawili samochod na wyscig wydaje mi sie ze vetel i rosberg maja samochody ustawione pod bardziej lzejszy samochod....a ferrari.....coz oni zawsze byli szybcy wiec nie mam pojecia jakie ustawienie mieli ale wydaje mi sie ze robert ma dosc duza szanse zajecia miejsca w czolowej 5. juz sie niemoge doczekac wyscigu
375. gustavof199
moje typy :
Fernando Alonso
Sebastian Vettel
Mark Webber
Lewis Hamilton
Robert Kubica
Nico Rosberg
Michael Schumacher
Jenson Button
376. Barman
Ja stawiam na :
1 Alonso
2 Schumacher
3 Kubica
IMO KUB zyska b.dużo na starcie.
377. pawelo21
Ja stawiam
Vetel
Alonso
Masa
378. Barman
@ 370
Chyba ze studia, ponieważ było opóźnienie .
379. Grapuś
Jak Robert dobrze wystartuje to może zyska nawet 2 pozycje a wiemy że Rober tbardzo dobrze startuje :)
380. kylomen
DO ADMINA: moim zdaniem z związku z tym że teraz jest punktowana 10 to powinnilismy obstawiac pierwszych 10 kierowcow a nie 8 ;)
381. Grapuś
378. Barman-----Chyba nie ze studia bo Borowczyk czasami mówi "Wychylam się z mojej kabiny i Robert nadal w swoim garażu"
382. janusz612
Czy ktos zna stronke na której mozna sobie po ogladac wyscig na zywo??? prosze o odpowiedz
383. lipens
Oby tylko jutro Robert spokojnie przeszedł pierwszy zakręt, a pewnie będzie ciężko bo jest w środku więc szansa na stłuczkę jest bardzo duża, jak to przejdzie bez szwanku to jestem spokojny :)) A i ciekawe czy FIA zgodzi się na zmianę opony Roberta.
384. gonzo
ja tutaj treningi oglądałem, trochę obraz przycina, ale dźwięk ok
http://www.hqtv.com.pl/newtv/
385. 21focus
kiedy bedziedecyzja FIA w sprawIE wymiany opony Roberta?
386. f1andrewf1
Jeśli ktoś nie miał okazji obejrzeć kwalifikacji to można je pobrać stąd: http: //sport-vi deo.pl/topic/ 25291-gp-bahrain-2010/
Co do jutrzejszego wyścigu, obstawiam wygraną Alonso, jeśli chodzi o Roberta to jestem optymistycznie nastawiony. Jeśli FIA pozwoli zmienić mu tą oponę to może być nieźle. Szybkość Renault przy zatankowanym bolidzie jest duża, porównywalna z Ferrari, lekki bolid, dobry start, wolna degradacja opon i Robert powinien zakończyć wyścig na miejscu 5-8
387. tomspoon
chyba nie usnę...
388. fala06
382. na tej stronce bedziesz mial na zywo http://igool.tv/mecze.php jest tam program co i o której i nic sie nie zacina i odbiór dobry
389. gonzo
dlaczego nie mogę nic dodać???
390. marekko
A Wicja co? wierzchem na kocje jechał AA?
391. Asturia
Fernando sporo stracił jak na jego możliwości, wydaje mi się że trafił na korek, ewentualnie popełnił jakiś błąd. Trzymam kciuki żeby wyścig skończył przed Massą bo jest od niego o wiele lepszym kierowcą.
392. dodo361
Wydaje mi się, że Vettel o ile dobrze wystartuje to utrzyma pierwsze miejsce do końca.
393. Roll
Ja stawiam na Masse. Pokazał co potrafi po takim wypadku
394. dakob2
No to Kubica powalczy z siedmiokrotnym mistrzem świata. Mógł by go wyprzedzic na starcie.
395. tomboj960
Alonso będzie naciskał
396. tomboj960
Kubica będzie 6
397. gobl
361. witek70 nie zauważyłeś, że sformułowanie "miszcz nad miszczami" jest w cudzysłowie?
Mam nadzieję, że Renault przy obciążeniu zyska 2 lub nawet 4 pozycje :} Kubica pokaż "miszczowi", gdzie jego miejsce :D
398. gobl
Alonso juto pierwszy, Vettel drugi a trzeci Hamilton!
399. dziadekm
Robert może trochę zyskać na pierwszych kółkach bo wspominał że R30 bardzo dobrze się prowadzi przy pełnym zbiorniku, a ten uślizg na 16 zakręcie to przez to że jechał na oparach a bolid mają ustawiony pod większe obciążenie
400. greg76
a ja kibcuje massie ;)-mam nadzieje ze fetel - fernado - na koncu oby tak na koniec w listopadzie było- do tego schumi i playboy rosberg -mac obojetnie - tylko massa kuba i webber -;)
401. lukidb
Ja może trochę zbyt optymistycznie, ale...:
1.Fernando Alonso
2.Felipe Massa
3.Robert Kubica
4.Lewis Hamilton
5.Michael Schumacher
402. Starh
Jutro na 100% na pierwszym zakręcie będzie jakaś kraksa;P MS na pewno coś odwali mówię wam ^ ^
403. Starh
a.. i jak nie pozwoli FIA kubkowi na zmianę opony to sami się przyczynią do zagrożenia na torze...jeżeli ta opona rzeczywiście jest jakaś zdeformowana to może spowodować, że kubek po prostu nie zapanuje po kilku okrążeniach nad jedną stroną bolidu i normalnie w coś przyłoi...
404. Masakra 81
Witam. Ponoc McLaren ma zmienic dyfuzor na nastepne GP - decyzja FIA (niezgodny)
i Renia ponoc tez:(
405. Masakra 81
Usunięty
406. tomboj960
Kubica jutro będzie 5, albo 6
407. gringo234
Tak muszą zmienić, chodzi o dodatkowe skrzydełka w miejscu gdzie powinna być przestrzeń na rozrusznik. Tak podaje ESPN
408. hujdfeld07
co witalij formuła1 to nie gp2 nie będzie ci łatwo
409. Xellos
Moim zdaniem jutro na podium wskoczy Sutil. Jak czołówka zjedzie do pit zbyt szybko to wyjadą w środku stawki za średniakami na twardych i utkną. A Sutil w spokoju obejmie prowadzenie i czysty tor. Robert jest niestety w najgorszej pozycji, z przytartą oponą ostatni z tych co na miękkich. Sutil podium :)
410. lefthandy
406-przestan bo to nawet nie jest smieszne
411. andrzejp1972
Miałem nadzieję że Lotus coś namiesza, ale będą powiewały niebieskie flagi,nie ma co - byle ci z końca stawki nie doprowadzali do kolizji
412. yaneq
w ogóle to bleee. nie napisałem tego jeszcze. kolejne pp dla vettela. miał nabrać pokory, niestety chyba to nie nastąpi. znowu zacznie gwiazdorkować. z całym szacunkiem dla jego umiejętności, ale przydał by mu się ktoś od PR. najlepiej ta sama osoba co uczyła tego hamiltona w 2009 roku. zrobił się naprawdę fajnym kolesiem.
413. command_dos
koledzy i koleżanki - czy będę jutro gdzieś mógł obejrzeć powtórkę z wyścigu? tylko nie na żadnych platformach cyfrowych, bo mi się skończył abonament ;) będzie coś w nocy na polsacie? czuję, że mnie ominie zabawa live...
414. Grapuś
No na Polsacie raczej powtórki nie zobaczysz
415. riqoor
Niech mi ktoś w końcu powie na jakich oponach jechał Robert na swoim najszybszym kółku w Q3?
416. Grapuś
Może dość optymistycznie ale ja tak obstawiam :):
1. Alonso
2. Massa
3. Vettel
4. Kubica
5. Webber
6. Schumacher
7. Sutil
8. Hamilton
9. Rosberg
10. Button
417. Grapuś
415. riqoor---Jechał na miękkich tylko Sutil jechał na twardych
418. thechosenone
@riqoor
Kubica jechał na miękkich oponach ; )
419. Grapuś
No to Panowie czekamy na pierwszy zakręt jutro :))
420. tomboj960
Schumacher zderzy się z Buttonem, Webberem i Rosbergiem a Kubica ominie ich i wskoczy na 5 pozycję
421. Grapuś
Rosberg coś zrobi a Hamilton za późno zahamuje xDD
422. Barman
Tak czytam o tej zmianie opony u KUB, ale nie wiem o co dokładnie chodzi.
Powie mi ktoś?
423. gringo234
@422 KUB na ostatnim przejeździe zblokował koło co przetarło oponę a to powoduje wibracje, wystąpili do FIA o wymianę tej opony ale na razie nic nie wiadomo
424. olse04
Ech, gdzie te czasy gdy zaglądało się do komentarzy na tej stonie żeby przeczytać ciekawe opinie, interesujące analizy, merytoryczne.dyskusje.
Gdy pod wiadomością było 30-40 wpisów, a prawie każdy wart przeczytania.
425. bartgda
Tzn. przepis mowi ze kierowca musi rozpoczynac wyscig na oponach na kturych jechal w Q3. tak?? Podczas q3 widzialem ze podjezdzali do pitstopu i wymieniali opony na nowe, wiec jezeli ktos na poczatku Q3 wykreci swoj najlepszy czas na miekkiej mieszance a pozniej zmieni na twarda zeby zrobic byle jakie kolko i zakonczy na niej kwalifikacje to na jakiej powinien wyjechac podczas wyscigu????
426. kuba1808
W wyścigu startują na mieszance, na której wykręcili najlepszy czas.
427. riqoor
Jeżeli zjechał te miękkie opony a FIA nie pozwoli nic z tym zrobić to nie liczyłbym na zbyt wiele. Scenariusze o tym, że kilku czołowych zawodników powjeżdża w siebie nawzajem pozostawię bez komentarza a za realną choć trudną do osiągnięcia pozycję uważam miejsce 7.
Tak czy owak faktem jest, że ostatni kierowcy w Q3 mają zdrowo przechlapane względem pierwszych w Q2. Tutaj pojawia się refleksja o głupocie FIA, bo z jakiej pary najlepsi mają startować z zużytymi oponami?
W ogonie na 100% ktoś wyleci z toru albo w kogoś wjedzie na pierwszym zakręcie i stawiałbym tutaj na di Grassi'ego. Ciekaw jestem o ile lżejszy może być Renault względem konkurencji i jak będzie się miała w związku z tym sprawa zużycia opon. Wracając do strategii na wyścig to nie zdziwiłbym się gdyby Sutil faktycznie wybrał najlepiej jadąc na twardych oponach. On zjedzie pewnie nie prędzej jak w połowie dystansu i jeżeli nie straci zbyt wiele do ścisłej czołówki to prędzej czy później dostanie czysty tor :D Do tego jest Liuzzi, który będzie asekurował tyły i Force India może sporo ugrać.
428. NBlast
Mam pytanie, co do LiveTiming. Każdy może się na oficjalnej stronce F1 zarejestrować, czy trzeba jakiś abonament płacić?
429. doogee
403. @starh
Jak Kubica ma problem z przytartą oponą to niech po pierwszym kółku zjedzie na pitlane ją wymienić.
430. MQual
Vijay Mallya przechytrzy cala stawke ,stawiem ze Sutil bedzie na podium a to przez ta taktyke, szkoda ze reno nie wybralo twardszych opon na Q3
431. doogee
430. Niekoniecznie. Nie wiadomo jak długo będzie w stanie utrzymywać dobre tempo i czy jadący na miękkich nie odjadą mu po 10 okrążeniach na tyle, że po pitstopach dalej będzie najwyżej 10.
432. Piotr_the
Może się każdy zarejestrować i oglądać czasy trzeba zaistalować wtyczkę jawy i Opera mi błąd wywalała musiałem z Explorera odpalić!
433. thechosenone
Jeżeli chodzi o mnie to wydaje mi się, że Kubica ma realne szanse na miejsca 4-7. Na podium raczej nie liczę, a o zwycięstwie nawet nie myślę. Dużą rolę odegra w wyścigu taktyka i szybkie reagowanie, min. na decyzje innych zespołów. Dużym minusem dla Kubicy może być z pewnością ta zniszczona opona, a zapewne z nią wystartuje, bo wątpię, żeby FIA zgodziła się na zmianę opony, gdyż regulamin jest w tym aspekcie jasno opisany. Liczę na dobry start Polaka i na to, że wyprzedzi trochę już starego Schumachera i zagubionego Buttona. Jeśli słowa Kubicy o dobrym prowadzeniu się bolidu przy dużym obciążeniu są prawdziwe, to spodziewam się wyprzedzenia 2-3 kierowców. Pozdrawiam : )
434. Dr Prozac
Ehh, kto mi wytłumaczy czemu typowanie na tej stronie jest zawsze blokowane tak wcześnie (o 22:00)? Chciałbym przeczytać logiczne wytłumaczenie.
435. riqoor
Później zespoły włamują się do garaży i przebudowują bolidy xD
A tak na serio to nie wiem...Z resztą, co za różnica? Jest dość czasu żeby się porządnie zastanowić...
436. pawelvod
A tak z trochę innej beczki.. .dzisiaj na starcie będzie dużo cystern w pierwszym zakręcie więc samochód bezpieczeństwa jest całkiem prawdopodobny... Jak to jest w nowych przepisach? Skoro nie ma już sytuacji że komuś może zabraknąć paliwa i mus zjechać podczas neutralizacji to najmniej wypaczajce wynik przepisy były chyba w 2008r. czyli podczas neutralizacji zakaz zmiany opon. Nic nie słszałem jednak aby te regulacje zmieniły się w porównaniu z poprzednim sezonem czyli chyba można zjeżdzać do pit lane tylko aby nie zaszybko (określony minimalny czas)?
437. darek4244
ej a wiecie może co z oponą Kubicy
438. Lipton
http:// f1. f-e-n. net/index.php/url6276 powtórka BBC z kwalifikacji ;)
439. rejs
Jednego czego mozna byc pewnym to dobry występ Ferrari, mam tu na mysli miejsca na podium u obu kierowców. Wszystko pozostałe jest wielka niewiadomą, strategia zespołów będzie zupełnie inna niz rok wcześniej, myślę że w dobrej sytuacji jest Sutil gdyż jest pierwszym z kierowców w stawce na "twarych oponach" no i ma wydaje sie całkiem niexle przygotowany bolid. O te przytarta opone u Kubicy to bym tak nie lamentował, równie dobrze mógłby przytrzec ja nie jednym z pierwszych zakrętów po rozpoczęciu wyścigu, samochód bedzie cięzki więc opnona dośc szybko ulegnie ogólnemu wytarciu.
440. command_dos
@Lipton - dzięki ;) jak to znalazłeś? tam jest cała biblioteczka filmów - przyda się
441. dick777
Moim skromnym zdaniem McLaren i Renault mają podobną i chyba najlepszą strategię na ten wyścig. Oba zespoły poświęciły docisk aerodynamiczny na rzecz większej prędkości, dlatego osiągały w treningach i w kwalifikacjach słabsze czasy w drugim, krętym sektorze, w którym nie da się praktycznie wyprzedzać. Wyprzedzanie jest możliwe w zasadzie tylko na końcu długich prostych, ale żeby to było możliwe, potrzeba dużej prędkości, większej od rywala. I właśnie McLaren i Renault miały największe prędkości na prostych. Stąd wniosek, że zmniejszając docisk aerodynamiczny potrzebny w długim drugim sektorze McLaren i Renault poświęciły kwalifikacje na rzecz wyścigu, w którym wyższa prędkość na prostych będzie odgrywała większą rolę. Czy ta strategia okaże się skuteczna, zobaczymy w wyścigu. Oby! Niepokoi mnie tylko ta przytarta opona Roberta, która może spowodować zbyt wczesne zjechanie na pitstop lub wolniejsze tempo.
442. gringo234
@437 FIA zgodziła się na wymianę opony.
Wyścig zapowiada się ciekawie. Myślę że KUB ukończy na 7 pozycji, MAS i ALO zdobędą dwa pierwsze miejsca. Na trzecim miejscu typuję VET lub HAM. Podejrzewam ze zespół RBR jako pierwszy będzie zjeżdżał na zmianę opon i to ich trochę przesunie w dół. SUT jest w dobrej sytuacji ze względu na twardszą mieszankę i jego pozycję końcową szacuję na miejsca ok 5. Ale to i tak wszystko może się zmienić, wystarczy jedna poważniejsza kolicja w czołowej 10 z SC i wszystko będzie jak na loterii, oby KUB na tym skorzystał.
443. piotrek74
dick777 pod newsem renówki ktoś pisał że mają pozwolenie na zamianę .Mnie martwi pierwszy zakręt w wykonaniu cystern (oby nie musiała być użyta strategia Buttona )wszyscy będą cisnąć do ostatniej chwili a z hamowaniem może być różnie
444. piotrek74
442. gringo234 >znając szczęście RK to on najwięcej straci
445. Ajek
@441 dobre spostrzeżenie, opona mam nadzieję, że szybko się wyrówna. Nie przeceniałbym twardych opon Sutila, prawdopodobnie ci z miękkimi odjadą mu dość znacznie, a Sutil będzie "pociągiem Trullego" - mam nadzieję. Nie jest pewne, że pozostałe zespoły wybiorą ywardą oponę.
446. pawelvod
gringo234. dlaczego ten co zjeżdza 1 na pit stop ma stracić. W tamtym roku okrążenia tuż po wyjechaniu z laina były wolniejsze ze względu na dolanie paliwa i cięższy bolid. W tym będzie odwrotnie. Nowe opony to lepsze czas po wyjechaniu z pit laina więc raczej zaspanie i nie zmienienie opon przed konkurencją może powodować że 2 dodatkowe kółka na starych (wolnych) oponach może powodować spadek o kilka pozycji. Zobaczymy w wyścigu ale wydaje mi się że najlepiej po zmianie wypadnie pierwsza drużyna która tego dokona. Jedyny problem to wolne bolidy z końca stawki więc ze zmianą trzeba poczekać aż luka między starymi a nowymi zespołami wyniesie tyle by zmieścić się przed nowymi czyli koło 25 sek co przy różnicy 5s czasu to jakieś 5-6 okrążeń. Myślę że właśnie wtedy będą pierwsze zmiany opon a iednocześnie będzie to najkożystniejszy czas na ich wykomanie a czym później tym gorzej
447. Suchar
419. Grapuś oj będzie się działo na tym pierwszym zakręcie :P
448. arthi
Opona juz dawno zostala wymienona na opone z q2.
449. arthi
Jednak nie zrezygnowali w tym seoznie z kocy...
450. pikasiak
czasami wydaje mi się, że Borowczyk ogląda inny wyścig :-(
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz