SYLWETKA
Następne trofeum zdobył ścigając się w Formule 3000, gdzie wygrał 6 na 8 wyścigów. Po tak owocnych latach, został kierowcą testowym w zespole Saubera. Wydawało się, że nie może odnieść wielkich sukcesów jako kierowca testowy. Jednak Felipe spisywał się na tyle dobrze, że już w 2002 roku Peter Sauber zaproponował mu rolę drugiego, podstawowego kierowcy. Początki jednak miał trudne. W pierwszym sezonie startów zdobył tylko 4 punkty, a najlepszy wynik zanotował na torze w Hiszpanii, gdzie zajął piątą pozycję. Często zdarzały mu się niewymuszone błędy. Dlatego pod koniec sezonu został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena. Massa podpisał za to kontrakt ze stajnia Ferrari, której był drugim kierowcą testowym.
Massa wrócił za kierownicę bolidu Saubera ponownie w sezonie 2004. W tym sezonie Brazylijczyk zdobył 12 punktów, a najlepszą pozycję podczas wyścigu zajął w GP Belgii, gdzie był czwarty. W sezonie 2005 znów był drugim kierowcą szwajcarskiego zespołu. Tym razem jego partnerem był Jacques Villeneuve, a sezon udało się zakończyć na 13 pozycji.
Sezon 2006 Massa spędzi u boku samego Michaela Schumachera w Ferrari. Media bardzo głośno komentowały informację o podpisaniu kontraktu z Brazylijczykiem, którego menadżerem jest syn szefa zespołu Ferrari.
WIADOMOŚCI POWIĄZANE
DO
GP USA
17.10 - 19.10
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Singapuru
-
Russell zdominował GP Singapuru. McLaren przypieczętował tytuł mimo kolizji swoich kierowców!
-
McLaren świętuje 10. tytuł mistrzowski w F1
-
Verstappen ciągle bez zwycięstwa w Singapurze
-
Russell odkupił swoje winy za wpadkę sprzed dwóch lat
-
Awaria hamulców pozbawiła Hamiltona szans na walkę z Antonellim
-
Bearman w punktach, Ocona zatrzymał pociąg bolidów
-
Trafiona strategia zapewniła Williamsowi jeden punkt
-
Zmiany w samochodzie Gasly'ego przed wyścigiem miały na celu przetestowanie rozwiązań na przyszłość
-
Hadjar: problem z bolidem kosztował nas punkty
-
Alonso zadowolony mimo błędu zespołu
-
Sauber na szarym końcu: nie mieliśmy tempa w ten weekend