WIADOMOŚCI

Vettel zdobywa pierwsze pole position w sezonie
Vettel zdobywa pierwsze pole position w sezonie
Sesja kwalifikacyjna przed pierwszym wyścigiem sezonu nie przyniosła ogromnej niespodzianki. Do Q3 awansowali kierowcy przedsezonowej „wielkiej czwórki” oraz Robert Kubica i Adrian Sutil co można traktować jako dobry prognostyk przed resztą sezonu, zwłaszcza że po zimowych testach polski kierowca podkreślał, że R30 prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu paliwem.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Ekipy inżynierów wraz z kierowcami w Q3 mieli poważny orzech do zgryzienia. Regulamin F1 na sezon 2010 zobowiązuje kierowców do wystartowania do wyścigu na dokładnie tym komplecie opon, na którym uzyskali swój najlepszy czas w walce o pole position. Większość ekip postawiła jednak na realną walkę o pierwsze pole startowe i użyła miękkiego ogumienia.

Walka o pierwsze pole startowe była bardzo zacięta. Ostatecznie zwycięsko wyszedł z niej Sebastian Vettel, który uzyskał najlepszy czas we wszystkich trzech sektorach toru, ostatecznie uzyskując idealne okrążenie z wynikiem 1:54.101.

0,2 sekund stracił do Niemca Felipe Massa, a kolejne 0,4 Fernando Alonso. Mistrz świata z 2008 roku, Lewis Hamilton, jutro uzupełni drugi rząd na starcie GP Bahrajnu.

W trzeciej linii, jeżeli nie posypią się żadne sankcje ze strony sędziów staną NicoRosberg i Mark Webber. Dopiero siódme pole przypadnie powracającemu do Formuły 1 Michealowi Schumacherowi, który w Q3 stracił prawie 1,5 sekundy do Vettela.

Ostatni sektor toru nie wyszedł także Jensonowi Buttonowi. Brytyjczyk ostatecznie ruszy do wyścigu z ósmego pola. Robert Kubica ruszy do pierwszego wyścigu sezonu 2010 z 9 pola startowego a obok siebie będzie miał Adriana Sutila.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Sebastian Vettel

Red Bull

1:54.101
2

Felipe Massa

Ferrari

1:54.242
3

Fernando Alonso

Ferrari

1:54.608
4

Lewis Hamilton

McLaren

1:55.217
5

Nico Rosberg

Mercedes

1:55.241
6

Mark Webber

Red Bull

1:55.284
7

Ralf Schumacher

Mercedes

1:55.524
8

Jenson Button

McLaren

1:55.672
9

Robert Kubica

Renault

1:55.885
10

Adrian Sutil

Force India

1:56.309
11

Rubens Barrichello

Williams

1:55.330
12

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:55.653
13

Nico Hulkenberg

Williams

1:55.857
14

Pedro de la Rosa

BMW Sauber

1:56.237
15

Sebastien Buemi

1:56.265
16

Kamui Kobayashi

BMW Sauber

1:56.270
17

Witalij Pietrow

Renault

1:56.619
18

Jaime Alguersuari

1:57.071
19

Timo Glock

Virgin Racing

1:59.728
20

Jarno Trulli

Team Lotus

1:59.852
21

Heikki Kovalainen

Team Lotus

2:00.313
22

Lucas di Grassi

Virgin Racing

2:00.587
23

Bruno Senna

HRT F1

2:03.240
24

Karun Chandhok

HRT F1

2:04.904

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

452 KOMENTARZY
avatar
arthi

13.03.2010 14:57

0

moje typy to vettel, hamilton massa


avatar
majaf1

13.03.2010 14:58

0

a co do reszty, cieszę się, że Massa wysoko i przed Alonso ;-) Vettel szybki jak błyskawica! Dobry jest skubaniec ;-) Brawo!


avatar
damarcel

13.03.2010 14:59

0

schumacher bedzie 1 specjalnie tak zrobil zeby startowac z dalsdzej pozycji zeby pokazac ze jest krolem


avatar
papas

13.03.2010 14:59

0

to w koncu na jakich oponach on jechal twardych czy miekki . Bo ja tam nie widzialem paska na oponie


avatar
Grapuś

13.03.2010 15:00

0

Na miękkich


avatar
Jirayia1000

13.03.2010 15:00

0

Kubica miał problem z guzikiem na kierownicy, który włącza dyferencjał. Przez ten problem Robert popełnił błąd. Wiem to z czatu z Mikłajem Skołem, który jest na konkurencyjnym portalu


avatar
Grapuś

13.03.2010 15:00

0

Tylko Sutil jechał na twardych


avatar
damarcel

13.03.2010 15:01

0

sutil bedzi 2


avatar
matey89

13.03.2010 15:02

0

miało być 40 % poprawek ale jakoś tego niewidać


avatar
saint77

13.03.2010 15:02

0

Dobra, jak na prawdziwego patriotę przystało, trzeba zagłosować:))


avatar
witek70

13.03.2010 15:02

0

dokładnie, z tak ciężkimi zbiornikami jeszcze się nie ścigali, ciekawy będzie pierwszy zakręt,miejsmy nadzieję,że nie będzie kolizji z ambitnym Schumim :)


avatar
murmunder

13.03.2010 15:03

0

Ludzie nie liczcie na dobrą pozycje Kubicy. O punkty nie bedzie łatwo. Jest na najgorszej pozycji z możliwych. Wszyscy za nim zjadą od niego później. Jak nie pyknie MSC i Buttona, to wyląduje za pierwszą dziesiątkę wsród desperatów na 1 pit stop


avatar
arthi

13.03.2010 15:05

0

304. papas tak na logike, skoro niemal wylecial z toru, a potem popelnil blad na dochamowaniu i tym sposobem, zajal 9 miejsce, a wszyscy kierowcy przed nim jechali na miekkich, nie popelnili takich bledow i maja bardzo zblizone czasy, to jakie opony mogl miec kubica?


avatar
arthi

13.03.2010 15:06

0

dohamowaniu sie wie :)


avatar
rafnetpc

13.03.2010 15:07

0

Komentatorzy na Polsacie sa... Borówa i Zientar dlai by dojść do głosu Soberajskiemu bo dziadzio który sympatyczny jest ale zaliczył wpadkę bo nawet nie wiedział że kolega Bruno Senny K.Chandhok HRT F1ech... wogóle nie wyjechał na tor przed Q1. Amatorka żadnego typowania na serio czy oceny na podstawie konkretów których jakoś niekt nie potrafi zebrać z dziennikarzy ech Sobierajski i Lorek powinni prowadzić to studio a nie Zientar sory b lubie Zientara ale niech się trochę weźmie do roboty błagam .


avatar
murmunder

13.03.2010 15:07

0

Usunięty


avatar
greg76

13.03.2010 15:10

0

wogole te q3 dziwne - wszyscy gorsze czasy niz w q 2, wszyscy praktycznie na twardych oponach dlaczego na twardych ?-dzieciak wygrywa nic nie kumam- a kube to jutro ze tak powiem marne szanse - jak bedzie 10 to dobrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!- juz sie tłumaczy ze koło przytarł-dobre -pierwszy raz słysze to z jego ust -d...a zimna


avatar
M@teuka

13.03.2010 15:10

0

kurde relacja jest beznadziejna z bahrainuuu ;/ wogole nie pokazywali wyników na bierząco tylko jak juz bylo po wszystkim, nie moglem sie w tym wszystkim polapac wogole :( w dawniejszych latach bylo ok. caly czas lecial pasek u dołu z wynikami albo bylo po lewej stronie ekranu wyswietlane kto jest ktory i czas 1 zawodnika. ZENADAAA!!


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 15:11

0

@312 ech im wczesniej zjedzie tym wiecej odrobi to nie jest 2009, czolowka zjedzie rowno i bedzie walka w pit stopach, moze byc jak w kanadzie 2008 gdy mechanicy walczyli


avatar
dugi1981

13.03.2010 15:12

0

kiepsko jak nie ma wyników na bieżąco na ekranie!!!nic nie wiadomo!!!


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 15:12

0

aha a co do kierowcow za kubica, oni pozniej zjada wiec dluzej beda jechali z gorszymi oponami a kubica bedzie mial nowe, wiec nie wiem, moim zdaniem kubica nie straci


avatar
arthi

13.03.2010 15:15

0

Padla elektronika renault, wcale mnie to nie zaskoczylo. Nic nie napisali o tym czy problem zostal rozwiazany, wiec jutro powtorka z rozrywki?


avatar
greg76

13.03.2010 15:17

0

a polsat to tragedia - na torze dwa razy -tego sie juz nie da słuchac - gadaja o wsztstkimi o niczym najlepijej glos wyciszyc - studijo kolejna tragedia realizacja kolejna - wescie do roboty w tv


avatar
fan massy

13.03.2010 15:18

0

ZNakomicie Massa


avatar
kamilos973

13.03.2010 15:30

0

obstawiam pierwszą trójkę 1 Massa 2Alonso 3Vettel 3


avatar
Grzadziel

13.03.2010 15:31

0

W Q3 oni mają już zatankowany bolid pod korek ?


avatar
kamilos973

13.03.2010 15:31

0

obstawiam pierwszą trójkę 1 Massa 2Alonso 3Vettel


avatar
witek70

13.03.2010 15:34

0

1.Vettel 2.Massa 3.Alonso


avatar
Musashi

13.03.2010 15:35

0

1. Vettel 2. Alonso 3. Hamilton


avatar
Musashi

13.03.2010 15:36

0

Massa zobaczy ducha w połowie wyścigu i zakończy na poboczu.


avatar
pawelos211

13.03.2010 15:38

0

ja obstawiam dublet ferrari ale niewiem który bedzie pierwszy


avatar
pawelos211

13.03.2010 15:38

0

znaczy czy alonso czy massa


avatar
głodny

13.03.2010 15:53

0

a ja sobie pododawałem i poodejmowałem i wyszło mi iż Robcio miał szanse na 4 miejsce ????? czasy z Q2 Vetela a Roberta różniły się o 1,080 wiec Q3 Vetela 1.54..101+1,080=1.55.180 co dało by robertowi 4 miejsce Wierze że jest realna szansa jutro na 6-5 miejsce (o ile FIA zgodzi się na wymiane tej jednej kwadratowej oponki ;-))


avatar
głodny

13.03.2010 15:55

0

1.55.181 ;-)


avatar
Grellenort

13.03.2010 15:56

0

Vettel może i jest butnym kierowcą, ale jak widać zna swoją wartość i jej nie przecenia. Brawo Sebastian!


avatar
dakob2

13.03.2010 15:57

0

Ja wam mówie tak: na pierwszym zakrecie wszyscy opóźnią hamowanie i wylecą za tor potem nowe zaspoły będą chciały to wykorzystać i zaczną jeździc jak w serii WTCC czyli bark w bark, bo za wszelka cene beda chciały utrzymać pozycje:D


avatar
dakob2

13.03.2010 16:00

0

Troche mnie dziwi,że pomiędzy redbulami jest róznica ponad 1s, to dużo, ale może mają inne ustawienia.


avatar
dakob2

13.03.2010 16:13

0

Kubica: Wbiłem się w dziurę, prawe koło przestało być okrągłe. Poprosi FIA o zmiane opony.


avatar
Denis93

13.03.2010 16:22

0

Robert stracił około 0,6 s na zakręcie nr. 16 bo jego bolid się dziwnie zachował a mało brakowało żeby nie wypadł z toru.


avatar
gonzo

13.03.2010 16:22

0

319 nie sądzę, żeby zjeżdżali równo, będą zjeżdżać jak zużyją oponki, a jak sam się zapewne orientujesz niektórzy na nie narzekali....i może zjadą wcześniej, i może nie raz? Ja dla Roberta na jutro widzę szansę w tym, że renia żre mniej oktanów, a lżejszy bolid to mniejsza gradacja oponki i jak się zatankowana lepiej prowadzi to lepiej niż pusta bo można na początku odjechać. Trzymam kciuki!!!


avatar
bacardi2

13.03.2010 16:27

0

1 Jenson Button 14:08:09 313.7 2 Lewis Hamilton 14:19:45 310.8 3 Adrian Sutil 14:59:09 310.3 4 Vitantonio Liuzzi 14:40:43 308.8 5 Robert Kubica 14:41:42 308.8 6 Vitaly Petrov 14:18:54 308.5 7 Nico Hulkenberg 14:33:31 307.9 8 Karun Chandhok 14:18:53 307.4 9 Felipe Massa 14:41:48 307.3 10 Bruno Senna 14:17:28 306.6 11 Fernando Alonso 14:19:55 306.2 12 Nico Rosberg 14:41:14 305.7 13 Rubens Barrichello 14:19:40 305.3 14 Jaime Alguersuari 14:11:19 304.3 15 Sebastian Vettel 14:31:12 304.2 16 Michael Schumacher 14:31:10 303.9 17 Mark Webber 14:41:24 303.6 18 Lucas di Grassi 14:06:43 303.2 19 Pedro de la Rosa 14:41:19 302.5 20 Timo Glock 14:18:51 302.4 21 Kamui Kobayashi 14:40:26 302.4 22 Sebastien Buemi 14:31:23 302.3 23 Jarno Trulli 14:05:27 301.3 24 Heikki Kovalainen 14:19:06 301.1 Powyżej pomiary prędkości.


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 16:28

0

@340 masz duzo racji ale to pierwszy wyscig wiec psychika moze zacydowac, beda sie bali ze ci co zjechali na twardej zrobia lepsze czasy niz oni na zuzytych miekkich. to pierwszy wyscig wiec strategie nei sa wyprobowane


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 16:30

0

czyli renowka najszybsza, niespodzianka powiem szczerze


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 16:31

0

oczywiscie mi chodzi ze w trojce najszybszych jest:)


avatar
tomiirow

13.03.2010 16:37

0

Jutro na wyścig proponuje drinka! Składniki: 1/4 szklanki Jack Daniel'sa 1/4 szklanki Jack Daniel'sa 1/4 szklanki Jack Daniel'sa 1/4 szklanki Jack Daniel'sa Wszystko wymieszać i cieszyć się wyśmienitym smakiem xD


avatar
gonzo

13.03.2010 16:41

0

o psychikę Roberta nie ma się co martwić, prędzej hamiltonowi siądzie i może zapomni użyć cudownego kolanka? :)) ciekawa informacja z tymi nocnymi burzami piaskowymi i jak sugeruje spec od oponek, lepsza będzie na początku miększa mieszanka, więc czołówka nie powinna na tym stracić za dużo


avatar
skylinedrag

13.03.2010 16:44

0

Patrzcie jak Kurun zapinał :) Bolid szybkość ma, on też jak na pierwsze okrążenia to katastrofy nie było :)


avatar
anezobt1

13.03.2010 16:48

0

moze kubia ma ustwaiony bolid bardziej pod ciezki bolid a vettel pod lzejszy bolid podczaswsycigi vettel moze duzo traic przy mocno zatankowanym boidzie i cala 10 moze sie zmienic


avatar
rejs

13.03.2010 16:53

0

Nie wiem jak to rozumieć, ale wszyscy prócz Massy mieli gorsze czasy w Q3 niz te w Q2 a przecież w Q3 wszyscy (prócz Sutila) jeżdzili na "miękkich" oponach, tych które pozwalają na większa prędkość. Jesli chodzi o Red Bulla to potwierdziło sie chyba to co mówił o nich sam Kubica, zespół Vettela ma bardzo duży docisk aerodynamiczny i chyba to pozwoliło tak Niemcowi "rozwallć" konkurencje w kwalifikacjach, ale juz przy bolidzie w pełni zatankowanym to niekoniecznie bedzie atut. Powinno byc ciekawie zatem.


avatar
ewerti

13.03.2010 17:00

0

a wy z tym alonso...zwykły cweluś z hiszpani ktory ma za słabą psychike i okazał sie za słaby zeby rozwalić Lewisa i nie potrafił sie pogodzić ze nie był numerem 1...mogł walczyć a nie... juz widze jak piszecie ze sie nie znam ze mam sie nie odzywac...w d...mam to! takie jest moje zdanie...Ferrari poleciało na kase...nie podoba mi sie to...tu nie powinny pieniądze odgrywać głównej roli...Ferrari to moja ukochana stajnia a tu zawód polecieli na kase:(....całe to F1 to zwykłe gówno na chwile obecną...ograniczenia budżetów ograniczenia mocy ograniczenia w budowie to ma sie rozwinąć czy kurcze cofnąć...to F1 czy wyścigi gokartów? najbardziej kosztowny sport na świecie staje sie sportem...zwyklym sportem w którym każdy kto zrobi coś innowacyjnego tak jak Brown GP w zeszłym sezonie lub McLaren w tym sezonie to odrazu oszukuje bo my tego nie mamy...nie oszukujmy sie jest tak jak powiedział Kimi...za dużo tu polityki i pogoni za kasą...


avatar
romgor

13.03.2010 17:05

0

Znowu te denerwujące piski w głośnikach jak wygra Vettel. Rozumiem że się cieszy, ale mógłby przynajmniej nie piszczeć jak baba..


avatar
gonzo

13.03.2010 17:06

0

dobrze mu życzę, ale vettel nie wygra


avatar
Pan F1 Kot F1

13.03.2010 17:13

0

ja myślę że będzie tak: 1.Massa 2.Vettel 3.Alonso oczywiście grożni mogą być :Schumacher , Hamilton ,Rosberk i Webber.Wierzę w dobry występ Kubicy ;)


avatar
głodny

13.03.2010 17:17

0

1 . Alonso :-( 2 . Vetell 3 . Massa


avatar
gonzo

13.03.2010 17:17

0

ja stawiam na alonso, masa, vettel pomimo, że bardzo chciałbym usłyszeć mazurka:))


avatar
luka55

13.03.2010 17:21

0

romgor @ 351 Daj sie chlopakowi pocieszyc . Moze i piszczy jak baba ale jezdzi na torze jak najprawdziwszy facet . Nie zaprzeczysz . A swoja droga jak dla mnie to wszelkiego takiego rodzaju naturalne reakcje kierowcow w tym sporcie sa mile widziane . Wole jak ktos reaguje jak czlowiek a nie jak robot.


avatar
Dulo93

13.03.2010 17:22

0

Witam. Na jakich oponach Kubica jechał w Q3?


avatar
RentonB

13.03.2010 17:24

0

Miekka mieszanka


avatar
LordStevy20

13.03.2010 17:31

0

Pierwsze miejsce Sebastian Vettel Drugie miejsce Felipe Massa Trzecie miejsce Robert Kubica To moje typy :D


avatar
gobl

13.03.2010 17:34

0

Jutro usłyszymy hymn Hiszpani! Cieszę się że mercedes nie dominuje, szkoda błędu Kubicy na okrążeniu pomiarowym, bez tego byłby przed Schumacherem, który swoją drogą spisuje się jak kierowca z niewielkim doświadczeniem, a nie jak "miszcz nad miszczami"!


avatar
witek70

13.03.2010 17:38

0

360. a co to jest miszcz? jakieś zwierze futerkowe? może chodziło o mistrza? :)


avatar
Raven89

13.03.2010 17:41

0

Szkoda,że Robert stracił panowanie nad bolidem w Q3 bo mogł być nawet 3 rząd.Mimo to jestem zadowolony przed jutrzejszym wyścigiem.Renia ma świetne tempo wyścigowe - na długich stintach są porównywalni z Ferrari więc jestem spokojny o dobry wynik jutro.Obstawiałem Roberta na 6 miejscu i myślę,że tak właśnie będzie.


avatar
Pewlo

13.03.2010 17:41

0

Czy ktoś coś wie na temat dodatkowego wlotu powietrzea na bolidzie Kubicy , u Pietrowa tego nie ma..... na zdjęciach widać wyrażnie wlot jest na wysokości przednich kół.


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 17:50

0

@363 niestety to tylko wentylacja wnetrza, klima:/


avatar
Kujawa

13.03.2010 17:58

0

ja nic nie wiem


avatar
maxis12

13.03.2010 18:00

0

Mam małe pytanie bo mnie nie było na qualach. Kto komentuje?


avatar
Tunio1

13.03.2010 18:04

0

Ludzie powie ktoś jak sprawdzić kto uzyskał jaką maks. prędkość? na jakiejś stronce? tylko dokładnie linka dac jak możecie ;)


avatar
Pewlo

13.03.2010 18:06

0

@367 Spójrz wyżej @341 w komentach jest zamieszczone.


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 18:10

0

@366 borowczyk i kot maurycy


avatar
maxis12

13.03.2010 18:11

0

A moze wiecie skad? Ze studio moze z toru?


avatar
gryfon_1217

13.03.2010 18:11

0

http ://www .fia.com/en-GB/mediacentre /f1_media/Documents/bh n-qualifying -trap .pdf


avatar
August

13.03.2010 18:32

0

a takie pytanko ile osób było świecie przekonanych ze lepiej było by jak by robert został w sauberze ???


avatar
thechosenone

13.03.2010 18:37

0

Nie sugerujcie się wynikami z czasówki, bo może i Vettel i panowie z Ferrai byli tutaj najszybsi, ale podczas wyścigu liczą się całkiem inne aspekty, jak na przykład jazda samochodu z dużym obciążeniem czy umiejętność poradzenia sobie w zamieszaniu. Każdy bolid prowadzi się inaczej, gdy jest zatankowany inną ilością paliwa i proszę brać to pod uwagę ; ) Osobiście uważam, że nowym kierowcom mogą nie wytrzymać nerwy po starcie i na pierwszym zakręcie kilku kierowców zakończy swój wyścig. Co do Kubicy jestem spokojny, jeśli nie przytrafią mu się żadne przygody to myślę, że ma szansę dojechania na pozycjach 4-7. Pozdrawiam : )


avatar
lbijak53

13.03.2010 18:42

0

renault chyba niechcialo ryzykowac i juz w kwalifikacjach ustawili samochod na wyscig wydaje mi sie ze vetel i rosberg maja samochody ustawione pod bardziej lzejszy samochod....a ferrari.....coz oni zawsze byli szybcy wiec nie mam pojecia jakie ustawienie mieli ale wydaje mi sie ze robert ma dosc duza szanse zajecia miejsca w czolowej 5. juz sie niemoge doczekac wyscigu


avatar
gustavof199

13.03.2010 18:46

0

moje typy : Fernando Alonso Sebastian Vettel Mark Webber Lewis Hamilton Robert Kubica Nico Rosberg Michael Schumacher Jenson Button


avatar
Barman

13.03.2010 18:48

0

Ja stawiam na : 1 Alonso 2 Schumacher 3 Kubica IMO KUB zyska b.dużo na starcie.


avatar
pawelo21

13.03.2010 18:51

0

Ja stawiam Vetel Alonso Masa


avatar
Barman

13.03.2010 18:52

0

@ 370 Chyba ze studia, ponieważ było opóźnienie .


avatar
Grapuś

13.03.2010 18:53

0

Jak Robert dobrze wystartuje to może zyska nawet 2 pozycje a wiemy że Rober tbardzo dobrze startuje :)


avatar
kylomen

13.03.2010 18:54

0

DO ADMINA: moim zdaniem z związku z tym że teraz jest punktowana 10 to powinnilismy obstawiac pierwszych 10 kierowcow a nie 8 ;)


avatar
Grapuś

13.03.2010 18:54

0

378. Barman-----Chyba nie ze studia bo Borowczyk czasami mówi "Wychylam się z mojej kabiny i Robert nadal w swoim garażu"


avatar
janusz612

13.03.2010 18:56

0

Czy ktos zna stronke na której mozna sobie po ogladac wyscig na zywo??? prosze o odpowiedz


avatar
lipens

13.03.2010 19:02

0

Oby tylko jutro Robert spokojnie przeszedł pierwszy zakręt, a pewnie będzie ciężko bo jest w środku więc szansa na stłuczkę jest bardzo duża, jak to przejdzie bez szwanku to jestem spokojny :)) A i ciekawe czy FIA zgodzi się na zmianę opony Roberta.


avatar
gonzo

13.03.2010 19:07

0

ja tutaj treningi oglądałem, trochę obraz przycina, ale dźwięk ok http://www.hqtv.com.pl/newtv/


avatar
21focus

13.03.2010 19:10

0

kiedy bedziedecyzja FIA w sprawIE wymiany opony Roberta?


avatar
f1andrewf1

13.03.2010 19:11

0

Jeśli ktoś nie miał okazji obejrzeć kwalifikacji to można je pobrać stąd: http: //sport-vi deo.pl/topic/ 25291-gp-bahrain-2010/ Co do jutrzejszego wyścigu, obstawiam wygraną Alonso, jeśli chodzi o Roberta to jestem optymistycznie nastawiony. Jeśli FIA pozwoli zmienić mu tą oponę to może być nieźle. Szybkość Renault przy zatankowanym bolidzie jest duża, porównywalna z Ferrari, lekki bolid, dobry start, wolna degradacja opon i Robert powinien zakończyć wyścig na miejscu 5-8


avatar
tomspoon

13.03.2010 19:12

0

chyba nie usnę...


avatar
fala06

13.03.2010 19:15

0

382. na tej stronce bedziesz mial na zywo http://igool.tv/mecze.php jest tam program co i o której i nic sie nie zacina i odbiór dobry


avatar
gonzo

13.03.2010 19:17

0

dlaczego nie mogę nic dodać???


avatar
marekko

13.03.2010 19:21

0

A Wicja co? wierzchem na kocje jechał AA?


avatar
Asturia

13.03.2010 19:25

0

Fernando sporo stracił jak na jego możliwości, wydaje mi się że trafił na korek, ewentualnie popełnił jakiś błąd. Trzymam kciuki żeby wyścig skończył przed Massą bo jest od niego o wiele lepszym kierowcą.


avatar
dodo361

13.03.2010 19:26

0

Wydaje mi się, że Vettel o ile dobrze wystartuje to utrzyma pierwsze miejsce do końca.


avatar
Roll

13.03.2010 19:28

0

Ja stawiam na Masse. Pokazał co potrafi po takim wypadku


avatar
dakob2

13.03.2010 19:35

0

No to Kubica powalczy z siedmiokrotnym mistrzem świata. Mógł by go wyprzedzic na starcie.


avatar
tomboj960

13.03.2010 19:42

0

Alonso będzie naciskał


avatar
tomboj960

13.03.2010 19:43

0

Kubica będzie 6


avatar
gobl

13.03.2010 19:43

0

361. witek70 nie zauważyłeś, że sformułowanie "miszcz nad miszczami" jest w cudzysłowie? Mam nadzieję, że Renault przy obciążeniu zyska 2 lub nawet 4 pozycje :} Kubica pokaż "miszczowi", gdzie jego miejsce :D


avatar
gobl

13.03.2010 19:45

0

Alonso juto pierwszy, Vettel drugi a trzeci Hamilton!


avatar
dziadekm

13.03.2010 19:52

0

Robert może trochę zyskać na pierwszych kółkach bo wspominał że R30 bardzo dobrze się prowadzi przy pełnym zbiorniku, a ten uślizg na 16 zakręcie to przez to że jechał na oparach a bolid mają ustawiony pod większe obciążenie


avatar
greg76

13.03.2010 19:54

0

a ja kibcuje massie ;)-mam nadzieje ze fetel - fernado - na koncu oby tak na koniec w listopadzie było- do tego schumi i playboy rosberg -mac obojetnie - tylko massa kuba i webber -;)


avatar
lukidb

13.03.2010 20:04

0

Ja może trochę zbyt optymistycznie, ale...: 1.Fernando Alonso 2.Felipe Massa 3.Robert Kubica 4.Lewis Hamilton 5.Michael Schumacher


avatar
Starh

13.03.2010 20:16

0

Jutro na 100% na pierwszym zakręcie będzie jakaś kraksa;P MS na pewno coś odwali mówię wam ^ ^


avatar
Starh

13.03.2010 20:18

0

a.. i jak nie pozwoli FIA kubkowi na zmianę opony to sami się przyczynią do zagrożenia na torze...jeżeli ta opona rzeczywiście jest jakaś zdeformowana to może spowodować, że kubek po prostu nie zapanuje po kilku okrążeniach nad jedną stroną bolidu i normalnie w coś przyłoi...


avatar
Masakra 81

13.03.2010 20:23

0

Witam. Ponoc McLaren ma zmienic dyfuzor na nastepne GP - decyzja FIA (niezgodny) i Renia ponoc tez:(


avatar
Masakra 81

13.03.2010 20:25

0

Usunięty


avatar
tomboj960

13.03.2010 20:25

0

Kubica jutro będzie 5, albo 6


avatar
gringo234

13.03.2010 20:31

0

Tak muszą zmienić, chodzi o dodatkowe skrzydełka w miejscu gdzie powinna być przestrzeń na rozrusznik. Tak podaje ESPN


avatar
hujdfeld07

13.03.2010 20:36

0

co witalij formuła1 to nie gp2 nie będzie ci łatwo


avatar
Xellos

13.03.2010 20:39

0

Moim zdaniem jutro na podium wskoczy Sutil. Jak czołówka zjedzie do pit zbyt szybko to wyjadą w środku stawki za średniakami na twardych i utkną. A Sutil w spokoju obejmie prowadzenie i czysty tor. Robert jest niestety w najgorszej pozycji, z przytartą oponą ostatni z tych co na miękkich. Sutil podium :)


avatar
lefthandy

13.03.2010 20:52

0

406-przestan bo to nawet nie jest smieszne


avatar
andrzejp1972

13.03.2010 21:03

0

Miałem nadzieję że Lotus coś namiesza, ale będą powiewały niebieskie flagi,nie ma co - byle ci z końca stawki nie doprowadzali do kolizji


avatar
yaneq

13.03.2010 21:09

0

w ogóle to bleee. nie napisałem tego jeszcze. kolejne pp dla vettela. miał nabrać pokory, niestety chyba to nie nastąpi. znowu zacznie gwiazdorkować. z całym szacunkiem dla jego umiejętności, ale przydał by mu się ktoś od PR. najlepiej ta sama osoba co uczyła tego hamiltona w 2009 roku. zrobił się naprawdę fajnym kolesiem.


avatar
command_dos

13.03.2010 21:21

0

koledzy i koleżanki - czy będę jutro gdzieś mógł obejrzeć powtórkę z wyścigu? tylko nie na żadnych platformach cyfrowych, bo mi się skończył abonament ;) będzie coś w nocy na polsacie? czuję, że mnie ominie zabawa live...


avatar
Grapuś

13.03.2010 21:31

0

No na Polsacie raczej powtórki nie zobaczysz


avatar
riqoor

13.03.2010 21:40

0

Niech mi ktoś w końcu powie na jakich oponach jechał Robert na swoim najszybszym kółku w Q3?


avatar
Grapuś

13.03.2010 21:45

0

Może dość optymistycznie ale ja tak obstawiam :): 1. Alonso 2. Massa 3. Vettel 4. Kubica 5. Webber 6. Schumacher 7. Sutil 8. Hamilton 9. Rosberg 10. Button


avatar
Grapuś

13.03.2010 21:45

0

415. riqoor---Jechał na miękkich tylko Sutil jechał na twardych


avatar
thechosenone

13.03.2010 21:46

0

@riqoor Kubica jechał na miękkich oponach ; )


avatar
Grapuś

13.03.2010 21:56

0

No to Panowie czekamy na pierwszy zakręt jutro :))


avatar
tomboj960

13.03.2010 22:00

0

Schumacher zderzy się z Buttonem, Webberem i Rosbergiem a Kubica ominie ich i wskoczy na 5 pozycję


avatar
Grapuś

13.03.2010 22:01

0

Rosberg coś zrobi a Hamilton za późno zahamuje xDD


avatar
Barman

13.03.2010 22:11

0

Tak czytam o tej zmianie opony u KUB, ale nie wiem o co dokładnie chodzi. Powie mi ktoś?


avatar
gringo234

13.03.2010 22:23

0

@422 KUB na ostatnim przejeździe zblokował koło co przetarło oponę a to powoduje wibracje, wystąpili do FIA o wymianę tej opony ale na razie nic nie wiadomo


avatar
olse04

13.03.2010 22:24

0

Ech, gdzie te czasy gdy zaglądało się do komentarzy na tej stonie żeby przeczytać ciekawe opinie, interesujące analizy, merytoryczne.dyskusje. Gdy pod wiadomością było 30-40 wpisów, a prawie każdy wart przeczytania.


avatar
bartgda

13.03.2010 22:35

0

Tzn. przepis mowi ze kierowca musi rozpoczynac wyscig na oponach na kturych jechal w Q3. tak?? Podczas q3 widzialem ze podjezdzali do pitstopu i wymieniali opony na nowe, wiec jezeli ktos na poczatku Q3 wykreci swoj najlepszy czas na miekkiej mieszance a pozniej zmieni na twarda zeby zrobic byle jakie kolko i zakonczy na niej kwalifikacje to na jakiej powinien wyjechac podczas wyscigu????


avatar
kuba1808

13.03.2010 22:39

0

W wyścigu startują na mieszance, na której wykręcili najlepszy czas.


avatar
riqoor

13.03.2010 22:40

0

Jeżeli zjechał te miękkie opony a FIA nie pozwoli nic z tym zrobić to nie liczyłbym na zbyt wiele. Scenariusze o tym, że kilku czołowych zawodników powjeżdża w siebie nawzajem pozostawię bez komentarza a za realną choć trudną do osiągnięcia pozycję uważam miejsce 7. Tak czy owak faktem jest, że ostatni kierowcy w Q3 mają zdrowo przechlapane względem pierwszych w Q2. Tutaj pojawia się refleksja o głupocie FIA, bo z jakiej pary najlepsi mają startować z zużytymi oponami? W ogonie na 100% ktoś wyleci z toru albo w kogoś wjedzie na pierwszym zakręcie i stawiałbym tutaj na di Grassi'ego. Ciekaw jestem o ile lżejszy może być Renault względem konkurencji i jak będzie się miała w związku z tym sprawa zużycia opon. Wracając do strategii na wyścig to nie zdziwiłbym się gdyby Sutil faktycznie wybrał najlepiej jadąc na twardych oponach. On zjedzie pewnie nie prędzej jak w połowie dystansu i jeżeli nie straci zbyt wiele do ścisłej czołówki to prędzej czy później dostanie czysty tor :D Do tego jest Liuzzi, który będzie asekurował tyły i Force India może sporo ugrać.


avatar
NBlast

13.03.2010 22:48

0

Mam pytanie, co do LiveTiming. Każdy może się na oficjalnej stronce F1 zarejestrować, czy trzeba jakiś abonament płacić?


avatar
doogee

13.03.2010 22:52

0

403. @starh Jak Kubica ma problem z przytartą oponą to niech po pierwszym kółku zjedzie na pitlane ją wymienić.


avatar
MQual

13.03.2010 22:57

0

Vijay Mallya przechytrzy cala stawke ,stawiem ze Sutil bedzie na podium a to przez ta taktyke, szkoda ze reno nie wybralo twardszych opon na Q3


avatar
doogee

13.03.2010 23:02

0

430. Niekoniecznie. Nie wiadomo jak długo będzie w stanie utrzymywać dobre tempo i czy jadący na miękkich nie odjadą mu po 10 okrążeniach na tyle, że po pitstopach dalej będzie najwyżej 10.


avatar
Piotr_the

13.03.2010 23:03

0

Może się każdy zarejestrować i oglądać czasy trzeba zaistalować wtyczkę jawy i Opera mi błąd wywalała musiałem z Explorera odpalić!


avatar
thechosenone

13.03.2010 23:25

0

Jeżeli chodzi o mnie to wydaje mi się, że Kubica ma realne szanse na miejsca 4-7. Na podium raczej nie liczę, a o zwycięstwie nawet nie myślę. Dużą rolę odegra w wyścigu taktyka i szybkie reagowanie, min. na decyzje innych zespołów. Dużym minusem dla Kubicy może być z pewnością ta zniszczona opona, a zapewne z nią wystartuje, bo wątpię, żeby FIA zgodziła się na zmianę opony, gdyż regulamin jest w tym aspekcie jasno opisany. Liczę na dobry start Polaka i na to, że wyprzedzi trochę już starego Schumachera i zagubionego Buttona. Jeśli słowa Kubicy o dobrym prowadzeniu się bolidu przy dużym obciążeniu są prawdziwe, to spodziewam się wyprzedzenia 2-3 kierowców. Pozdrawiam : )


avatar
Dr Prozac

14.03.2010 00:40

0

Ehh, kto mi wytłumaczy czemu typowanie na tej stronie jest zawsze blokowane tak wcześnie (o 22:00)? Chciałbym przeczytać logiczne wytłumaczenie.


avatar
riqoor

14.03.2010 00:44

0

Później zespoły włamują się do garaży i przebudowują bolidy xD A tak na serio to nie wiem...Z resztą, co za różnica? Jest dość czasu żeby się porządnie zastanowić...


avatar
pawelvod

14.03.2010 08:44

0

A tak z trochę innej beczki.. .dzisiaj na starcie będzie dużo cystern w pierwszym zakręcie więc samochód bezpieczeństwa jest całkiem prawdopodobny... Jak to jest w nowych przepisach? Skoro nie ma już sytuacji że komuś może zabraknąć paliwa i mus zjechać podczas neutralizacji to najmniej wypaczajce wynik przepisy były chyba w 2008r. czyli podczas neutralizacji zakaz zmiany opon. Nic nie słszałem jednak aby te regulacje zmieniły się w porównaniu z poprzednim sezonem czyli chyba można zjeżdzać do pit lane tylko aby nie zaszybko (określony minimalny czas)?


avatar
darek4244

14.03.2010 08:54

0

ej a wiecie może co z oponą Kubicy


avatar
Lipton

14.03.2010 08:57

0

http:// f1. f-e-n. net/index.php/url6276 powtórka BBC z kwalifikacji ;)


avatar
rejs

14.03.2010 09:42

0

Jednego czego mozna byc pewnym to dobry występ Ferrari, mam tu na mysli miejsca na podium u obu kierowców. Wszystko pozostałe jest wielka niewiadomą, strategia zespołów będzie zupełnie inna niz rok wcześniej, myślę że w dobrej sytuacji jest Sutil gdyż jest pierwszym z kierowców w stawce na "twarych oponach" no i ma wydaje sie całkiem niexle przygotowany bolid. O te przytarta opone u Kubicy to bym tak nie lamentował, równie dobrze mógłby przytrzec ja nie jednym z pierwszych zakrętów po rozpoczęciu wyścigu, samochód bedzie cięzki więc opnona dośc szybko ulegnie ogólnemu wytarciu.


avatar
command_dos

14.03.2010 09:48

0

@Lipton - dzięki ;) jak to znalazłeś? tam jest cała biblioteczka filmów - przyda się


avatar
dick777

14.03.2010 09:57

0

Moim skromnym zdaniem McLaren i Renault mają podobną i chyba najlepszą strategię na ten wyścig. Oba zespoły poświęciły docisk aerodynamiczny na rzecz większej prędkości, dlatego osiągały w treningach i w kwalifikacjach słabsze czasy w drugim, krętym sektorze, w którym nie da się praktycznie wyprzedzać. Wyprzedzanie jest możliwe w zasadzie tylko na końcu długich prostych, ale żeby to było możliwe, potrzeba dużej prędkości, większej od rywala. I właśnie McLaren i Renault miały największe prędkości na prostych. Stąd wniosek, że zmniejszając docisk aerodynamiczny potrzebny w długim drugim sektorze McLaren i Renault poświęciły kwalifikacje na rzecz wyścigu, w którym wyższa prędkość na prostych będzie odgrywała większą rolę. Czy ta strategia okaże się skuteczna, zobaczymy w wyścigu. Oby! Niepokoi mnie tylko ta przytarta opona Roberta, która może spowodować zbyt wczesne zjechanie na pitstop lub wolniejsze tempo.


avatar
gringo234

14.03.2010 10:01

0

@437 FIA zgodziła się na wymianę opony. Wyścig zapowiada się ciekawie. Myślę że KUB ukończy na 7 pozycji, MAS i ALO zdobędą dwa pierwsze miejsca. Na trzecim miejscu typuję VET lub HAM. Podejrzewam ze zespół RBR jako pierwszy będzie zjeżdżał na zmianę opon i to ich trochę przesunie w dół. SUT jest w dobrej sytuacji ze względu na twardszą mieszankę i jego pozycję końcową szacuję na miejsca ok 5. Ale to i tak wszystko może się zmienić, wystarczy jedna poważniejsza kolicja w czołowej 10 z SC i wszystko będzie jak na loterii, oby KUB na tym skorzystał.


avatar
piotrek74

14.03.2010 10:07

0

dick777 pod newsem renówki ktoś pisał że mają pozwolenie na zamianę .Mnie martwi pierwszy zakręt w wykonaniu cystern (oby nie musiała być użyta strategia Buttona )wszyscy będą cisnąć do ostatniej chwili a z hamowaniem może być różnie


avatar
piotrek74

14.03.2010 10:08

0

442. gringo234 >znając szczęście RK to on najwięcej straci


avatar
Ajek

14.03.2010 10:13

0

@441 dobre spostrzeżenie, opona mam nadzieję, że szybko się wyrówna. Nie przeceniałbym twardych opon Sutila, prawdopodobnie ci z miękkimi odjadą mu dość znacznie, a Sutil będzie "pociągiem Trullego" - mam nadzieję. Nie jest pewne, że pozostałe zespoły wybiorą ywardą oponę.


avatar
pawelvod

14.03.2010 10:18

0

gringo234. dlaczego ten co zjeżdza 1 na pit stop ma stracić. W tamtym roku okrążenia tuż po wyjechaniu z laina były wolniejsze ze względu na dolanie paliwa i cięższy bolid. W tym będzie odwrotnie. Nowe opony to lepsze czas po wyjechaniu z pit laina więc raczej zaspanie i nie zmienienie opon przed konkurencją może powodować że 2 dodatkowe kółka na starych (wolnych) oponach może powodować spadek o kilka pozycji. Zobaczymy w wyścigu ale wydaje mi się że najlepiej po zmianie wypadnie pierwsza drużyna która tego dokona. Jedyny problem to wolne bolidy z końca stawki więc ze zmianą trzeba poczekać aż luka między starymi a nowymi zespołami wyniesie tyle by zmieścić się przed nowymi czyli koło 25 sek co przy różnicy 5s czasu to jakieś 5-6 okrążeń. Myślę że właśnie wtedy będą pierwsze zmiany opon a iednocześnie będzie to najkożystniejszy czas na ich wykomanie a czym później tym gorzej


avatar
Suchar

14.03.2010 10:52

0

419. Grapuś oj będzie się działo na tym pierwszym zakręcie :P


avatar
arthi

14.03.2010 12:31

0

Opona juz dawno zostala wymienona na opone z q2.


avatar
arthi

14.03.2010 12:33

0

Jednak nie zrezygnowali w tym seoznie z kocy...


avatar
pikasiak

14.03.2010 14:17

0

czasami wydaje mi się, że Borowczyk ogląda inny wyścig :-(


avatar
Witek6935

31.01.2011 15:42

0

jak dla mnie, patrząc na wszystkie zdjęcia, na tym nowy Sauber prezentuje się najlepiej... tu jeszcze jakoś wygląda... a dalej.... dalej nie wygląda.


avatar
Nadia

31.01.2011 22:57

0

Zgadzam się z Tobą w 100%, ten bolid po prostu jest brzydki. Tak najzwyczajniej w świecie.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu