BMW Sauber - gorzej być nie mogło
Po GP Chin wydawało się, że gorzej być nie może. A jednak… W GP Bahrajnu po nienajlepszych kwalifikacjach i po udziale obu kierowców w incydentach na pierwszym zakręcie podczas wyścigu, zawodnicy BMW Sauber, które chciało w tym roku walczyć o mistrzostwo świata, zajęli ostatnie dwie pozycje. Mało pocieszający jest zatem fakt, że już gorzej naprawdę być nie może.„Mój wyścig był przekreślony po pierwszym zakręcie. Byłem między Nickiem i innym bolidem, dotknęliśmy się i zniszczyłem przednie skrzydło. Potem po stłuczce źle się zrozumieliśmy z obsługą w boksach. Zapytałem o zjazd zaraz po zderzeniu, ale mogłem zjechać na pit stop dopiero po drugim kółku. Potem wyścig był bardzo trudny, gdyż przez długi czas jechałem bardzo ciężkim bolidem na twardych oponach. Nie mieliśmy w ogóle tempa. Mam nadzieję, że w Barcelonie zrobimy duży krok do przodu.”
Nick Heidfeld
„Wynik jest katastrofą, mimo że mieliśmy pecha jeżeli chodzi o kolizje na pierwszym zakręcie. Najpierw myślałem, że awarii uległo zawieszenie, ale musiałem jedynie wymienić nos i mogłem kontynuować. Pierwsza połowa wyścigu na twardych oponach była ciężka, ale miękka opona trochę ułatwiła życie. Niemniej, to kolejny wyścig do zapomnienia i wszyscy liczymy na poprawki w Barcelonie.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Wiedzieliśmy, że to będzie kolejny trudny weekend dla nas, jak również oczywiste było, że niebezpieczeństwo kolizji jest większe im dalej jest się w stawce. Jak się tego obawialiśmy, obaj nasi kierowcy mieli kolizje we wczesnej fazie wyścigu, w wyniku czego było praktycznie po wszystkim. Podczas pit stopów daliśmy im dużo paliwa i wypuściliśmy na twardych oponach, ponieważ jedyną szansą powrotu do wyścigu był samochód bezpieczeństwa. Ale nawet gdyby tak się zdarzyło, zdobycie punktu mogłoby być niemożliwe. Teraz koncentrujemy się na następnym wyścigu w Barcelonie, gdzie będziemy mieli nowy pakiet aerodynamiczny.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Nasze pozycje startowe nie były dobre. Później okazało się, że nasz wyścig skończył się właściwie zaraz po starcie. Po kolizjach i kończonych naprawach, żaden z kierowców nie miał szansy na powrót do wyścigu. Teraz musimy patrzeć w przyszłość. W Barcelonie będziemy mieli poprawiony bolid.”
komentarze
1. frencz
nie uwierzę puki nie zobaczę
2. SFR
Te same słowa doktorka słyszymy już od dłuższego czasu !!!! i co dalej ??? jeśli nowe aero wprowadzone w GP Hiszpani niczego nie odwróci do GP Turcji no to sezon Bmfuuuu ma raczej z głowy .
Pozdrawiam wszystkich
Saudi Force Racing
3. bartidaff
i belive i can fly :P
4. Marcin157
No i tak BMW osiągnęło dno aż żal serce ściska :((((.Jedyny pozytyw tego wszystkiego, że naprawdę gorzej już być nie może i czas się od tego dna odbić. Liczę w Barcelonie na walko o pozycje od 5-10 a w późniejszym okresie może na jakieś podium ale o walce o tytuł chyba można zapomnieć.
5. BigM
Obawiam się, że w tym sezonie będziemy mogli się "emocjonować" głównie miniwyścigami w obrębie teamu BMW.
Istotna i satysfakcjonująca, na miarę obietnic poprawa - o ile było by to dopuszczalne :-) wymagała by zakupu dwóch egzemplarzy modelu BGP, z kompletem silników i części zapasowych.
Niestety.
6. leo_
No to czekamy na Barcelonę. Jak przegonić innych , czyli jak nadrobić , powiedzmy te 1,2 sek? A więc 0,6 sek na dyfuzorze, drugie 0,6 sek na zmienionej aerodynamice+ wreszcie lżejszy i korzystny dla Roberta KERS. I liczyć na to, że inni już niewiele (bądź nawet w ogóle) się polepszą.
7. leo_
W Barcelonie chyba przede wszystkim ma być zmodyfikowany bolid+KERS dla Roberta (tak zapowiadają od początku sezonu), ale liczę też na wpasowanie w to wszystko tego osławionego dyfuzora.
8. tomaszek f1
no ostatnie dwie pozycje mowia ze gorzej byc nie moglo,spostrzegawczy to nie jestescie
9. fezuj
"gorzej być nie mogło" ??? mogło :) przecież mogli obaj nie dojechać- hmmmm ale wstyd byłby faktycznie mniejszy
10. arcizap1988
6. leo troszke przesadziłeś z wyliczeniami
11. kamil b
ten głąb Nickuś powiedział w wywiadzie na jednym z portali, że chyba to Robert w niego uderzył. Może by mu ktoś szybko pokazał powtórkę startu i wtedy by najlepiej zakładając okulary (ale nie przeciwsłoneczne) zobaczył ile ,,mistrzunio'' miał miejsca z prawej strony.
Dołącze do innych i powiem, że BMW jest w tym roku do niczego i lepiej żeby Kubek taktownie i jak najszybciej rozglądał się za innym teamem. Oni go już zatrzymują w rozwoju i niszczą mu system nerwowy ( to zaczyna być widoczne w wywiadach)
12. Raven89
Tytuł artykułu jest jednocześnie moim komentarzem.Jeśli w Hiszpanii nie będzie lepiej,to powinno spaść kilka głów za odpuszczanie poprzedniego sezonu.
13. roman2344
Bąćmy dobrej myśli koledzy
14. Skoczek130
Początek sezonu jest kompletną katastrofą!!! Miała być walka o tytuł, świetny KERS, o który tak walczyli na rzecz poprzedniego sezonu, a tu d...!!! Wyścig był już zmarnowany na początku wyścigu po kolizjach, ale mimo to bolid F1.09 nie dawał szans na punkty. Mam nadzieje, że Barcelona będzie punktem zwrotnym sezonu i wrócą do walki!!!
15. m@ciek
tragedia!! przecież na to nie da się patrzeć co robi BMW , są 100 lat za murzynami w porównaniu do zespołów z czołówki
16. Kornik
Bolid bolidem ale mi sie wydaje że Kubica troche sie pogubił w tym sezonie. Robert był znany z bezbłędnej jazdy ale w tym sezonie to sie zmieniło. BMW za bardzo chcą doścignąć czołówke i i popełniają za dużo błędów. Team był za bardzo pewny siebie i praktycznie nie obudzili sie jeszcze z zimowego snu. A wiadomo że jak sie śpi za długo to cały dzień (sezon) będzie stracony. Nie wiem czy jestem pesymistą czy realistą ale nie wierze że coś sie zmieni w Hiszpanii
17. krz08
:-(
18. klac
O ile się nie mylę do końca sezonu Robertowi zostały 4 silniki (może 5) - więc jeśli wyścig był przegrany na samym początku, to po co w ogóle jechał do końca? BMW w związku z tym może powalczyć chyba tylko z teamem Force India, aczkolwiek ci z kolei mimo zerowego dorobku punktowego prezentują się od BMW znacznie lepiej! Jakim cudem Robert walczył o drugą pozycję w Australii podczas gdy teraz jest dublowany? Rozumiem że w F1 mnóstwo zdarzeń jest przypadkowych, ale nawet jeśli nie zgubiliby przednich spojlerów to i tak Rosberga nawet by nie dogonili. A Japończyk pokazał jak zwykle swoją naturę - raz bawi się w samuraja jak dzisiaj i popełnia sepuku, a raz jest jak kamikaze i taranuje innych :)
19. Dagmara_W
Jade do Barceolny wiec może jakieś wieksze słoneczko zaświeci nad głowami bmkw.. oby sobie tylko seoznu nie odpuscili bo oni maja rozne glupie pomysly... ja w nich wierze a ze to dopiero poczatek sezonu mozze sie wiele wydarzyc.. Pozdrawiam
20. bussyboss
6. Leo, wtedy BMW osiagnie ten pulap jaki maja inne zespoly teraz... jednak one tez szykuja jakies ulepszenia wiec BMW pewnie zostanie dalej o 1sek z tylu
21. whyduck5
Kornik takim bolidem to każdy by się pogubił. Tym g.... nie da się bezbłędnie jeździć po prostu. Niestety dla mnie BMW porażka już od dawna ale w tym sezonie sięgnęli dna. Niech Kubek zmieni team
22. saint77
UWAGA: podaję treść wypowiedzi Thessena po GP Hiszpanii:
"To był ciężki wyścig. Nie mogliśmy dokonać większych poprawek w ustawieniach nowego bolidu z uwagi na brak możliwości testów pomiędzy wyścigami w tym sezonie. Zabrakło przyczepności, szczególnie w ciasnych zakrętach. System KERS spisuje się znakomicie, dlatego Nick mógł osiągnąć wysoką 15 pozycję. Jak wiadomo nieco trudniej jest ustawić prawidłowy balans auta dla Roberta, dlatego jego 17 pozycja jest nieco rozczarowująca. Niemniej jednak odnotowaliśmy poprawę pozycji od ostatniego GP, więc optymistycznie patrzymy w przyszłośći już nie możemy doczekać się GP Turcji, gdzie z pewnością będziemy mogli nawiązać równorzędną walkę z zespołami, znajdującymi się przed nami [czyli ForceIndia i ToroRosso - przyp.red.]:)))
Obym się całkowicie mylił.....
23. faces
Witam.
Mam nadzieję, że w Barcelonie będzie lepiej.
Jak na stan dzisiejszy to Robert się marnuje. On ma potencjał, ale co może z takim bolidem.
Jednak dalej mu kibicuje. Nadejdą jeszcze "tłuste" dla Roberta i dla nas czasy w F1.
24. Sister
Kornik - Robert popełnia rzeczywiście trochę więcej błędów ale tylko i wyłącznie dlatego, że walczy i ryzykuje. Zdaje sobie sprawę jaki ma bolid i jeździ na granicy. Zresztą zawsze tak jeździł !!! Osobiście wolę aby walczył i przy tym popełniał błędy niż ciągnął się wzorowo jak furmanka, niewidoczny, z tyłu stawki. A wracając do tematu: BMW i Robert powrócą !!! Teraz płaczemy i jest ciężko ale Oni wrócą !!! i też będziemy płakać ale już zupełnie w drugą stronę. Ja w to, kurka wodna, mocno wierzę !!!!
25. whyduck5
święta racja bussybos, żaden z zespołów nie przespał sytuacji tylko co wyścig mają coś nowego a bmka sobie czeka, ciekawe jak będzie się tłumaczył mario po barcelonie bo nie wierzę żenowy pakiet nagle zmieni sytuację, ale może się mylę
26. Zakrza
Co jest z tym BMW? Dlaczego większość wyścigu jechali na twardych oponach skoro spisywały się znacznie gorzej? Jeśli ktoś mi napisze, że przez to, że mieli dużo paliwa to zapytam po co wybrali taką głupią strategię. A o KERS to mają takie pojęcie jak ja skoro twierdzili, że ten system da Robertowi przewagę w Bahrajnie. Czyli rozumiem, że bez KERSa Robert byłby ostatni? Jeśli w Barcelonie nic się nie zmieni to wyglada na to, że będzie to trzeci zmarnowany sezon Kubicy przez BMW:/
27. whyduck5
saint77 dzięki za wstawkę, mario to chyba się obżarł jakiś grzybków bo jak oni w takim tempie zaczną poprwiać pozycje to im sezonu zabraknie.
jak w barcie nie będzie poprawy to już będzie total dno
28. Kornik
22.Saint. Wcale bym sie nie zdziwił jeśli by tak było. A skoro znasz już wyniki to podaj pierwsze 8 miejsc. Może w końcu typowanie mi wyjdzie :) Chociaż teraz trafiłem 1,2,4 miejsca i kilku po 2pkt.w sumie 17. A jeśli chodzi o Hiszpanie to pieniądze postawiłbym na Ferrari, McLarena i RBR. BrownGP raczej zatrzyma sie w miejscu a widać że Ferrari i McLaren ciężko pracują na porawe wyników i efekty już było widać
29. Punksnotdead
Ten nowy pakiet aerodynamiczny raczej niewiele zmieni...
30. masaj
Oby nie było tak jak z pakietem na Monze w poprzednim sezonie - dużo szumu, mały deszcz.
31. muminek94
Prawie jak dublet:D...
32. jordan23
Na co oni czekają w tym BMW ,na CUD !!!!!! ta ich ciągła praca,praca,praca jakoś nieprzynosi efektów (obym się mylił na konic sezonu) Nowy pakiet dostaną na Hiszpanie ,ale chyba z promocji !
33. prolim
Irytuje mnie ten skostniały niemiecki system. Wszystko musi być zgodnie z planem, nic nie można wprowadzić wcześniej. Przecież to idiotyzm. Skoro nie mogą testować w ciągu sezonu to niech testują poszczególne elementy podczas tych GP i treningów, które i tak poddali bez walki. Brakuje im team spirit, takiego polotu i fantazji jak ma chociażby Red Bull czy Renault. Co z tego, że mogą zrobić pełniejszy i lepszy pakiet? Jak i tak w Barcelonie to będą go dopracowywać i stracą kolejny wyścig. Potem GP Turcji, a ten tor im nie leży i znów stracą czas. Beznadziejni są Ci ludzie z BMW.
34. marbo1234
gorzej byc nie moze teraz tylko moze byc lepiej
35. hydrant
Bolid F1.09 miał byc czymś wyjatkowym , niesłychanie nowoczesnym. Prace nad KERS szły dobrze i to uśpiło czujnośc ekipy. Niestety ( a może stety) inne ekipy bez rozgłosu poszły dużo dalej. lepiej przeczytali regulamin i zastosowali nowatorskie rozwiązania. A może własnie o to chodziło Eclestone ? Zeby rozruszać zastane środowisko i zwiększyć zainteresowanie F1 wpuścił trochę młodej krwi ? ale, ale Przecięz Buton był zwykłym średniakiem i nie najmłodszym ? Tu raczej chodzi o to by ekipy nie poszły wzorem Hondy. Dajcie wygrywać tym którzy tej szansy nie mieli. Mocni ( Ferrari, maclaren sobie poradzą) a F1 zyska bo słabsi uwierzą , że mogą coś znaczyć.
BMW totalnie zaspało bo uwierzyło w swoją moc. Niestety cały czas są pół roku do tyłu i Barcelona niewiele zmieni. A dlaczego ? Bo inni mają już swoje nowe rozwiązania oparte na tym co mieli dotychczas. Niestety Theisen - czas Cię zmienić. Co do Roberta - bardzo szkoda , że tak wpadł. Oby nie skończyło sie tak jak z Butonem ...
36. orinocoPL
w imieniu polskich kibiców gratuluje "kierownictwu" "zespolu" bmw rewelacyjnie zmarnowanej szansy w poprzednim sezonie, oraz równie rewelecyjnie zmarnowanego czasu na konstrukcje bolidu który nadaje sie do wszystkiego tylko nie do scigania.
p.s. mariano (nie)italiano-proponuje wycieczke do zoo polaczone ze zwiedzaniem wybiegu dla lwów... od srodka.
37. jawiemwszystko
co Wy chcecie, mają dublet :) Eee, to jednak nie śmieszne...
38. roberto
Niestety żal oglądać obecną formę BMW, normalnie tragedia ... ale szkoda pisać, jak jest źle bo i tak wszyscy to widzą. Najgorsze jest to, że nie mają pomyslu na poprawę sytuacji. Zmarnowali poprzedni sezon i okazuje się że postąpili glupio - delikatnie mówiąc. Byli pewni, że mają mistrzowski bolid, a już nawet Force India są z przodu ... . Co do zmian, już pokazali w poprzednim sezonie, że nie zawsze idą w dobrym kierunku, więc Barcelona jest wielką niewiadomą.. Nic pozostaje nam czekać i mieć nadzieję,że Robert wróci z BMW na dobre tory.
39. przemek12
BMW odpuściło w połowie sezonu 2008 pod pretekstem konstrukcji super bolidu na ten sezon który miał walczyć o mistrzostwo a wszystcy widzą jak jest
Kto wie gdyby nie odpóściłi sezonu 2008 moze było by mistrzostwo w poprzednim sezonie
40. gerber
Gorzej być nie mogło, ale mogło być lepiej gdyby nie głupia decyzja o jeździe cysterną. Może nie mieliby super tempa, ale przynajmniej na miękkich oponach jechaliby tempem renault czy ferrari. Prawdopodobieństwo że w takim wyścigu wjedzie SC jest bliskie 0.
41. allessya
Cóż... Napewno zebrali "bezcenne dane" ...
42. przemek12
Masz racje gerber na toze o takich szerokich poboczach i wogóle szanse ze wyjedzie SC są żadne albo zerowe
43. Troker1979
Z tego nicka to fajny koleś. By robert nie mysiał sie stresować walką na torze w późniejszej fazie wyścigu to sruummm mu przejeżdza po przednim skrzydle. Czy on nie ma wyczucia jak mu śladuje samochód? Według mnie to ewidentna wina nicka trzeba podchodzić do takich kontaktóe z kolegą z zespołu z asekuracją. Dal niemca kolega z zespołu jest nie ważny liczą sie tylko jego własne ambicje nie może znieść że młodszy polak jest od niego szybszy mimo że ma przewagę dzięki swojej wadze.
Ja jestem załamany. Od połowy tamtego sezonu bmw udowadnia ze nie zależy mu na sukcesach Polaka. Nie chcą go lancować kosztem niemieckiego kierowcy, aproppo bardzo mocnego st ad pseudonim qUICK NICK
44. przemek12
Toker1979 jast dokładnie jak mówisz szwaby myślą tylko o sobie
45. atomic
po postach widzę ,że mało kto oglądał wyścig ."gratulacje" dla nicka i " bmw:"
46. Notari
Podzielam opinię "kamil b" to nie pierwszy raz jak Nikuś przekreśla szansę na dobry wynik (jakikolwiek wynik) poczym bredzi w wywiadach doszukując się winy u wszystkich,oczywiście siebie wykluczając:) Mam nadzieję że część kierownictwa pluje sobie w twarz że pozwoliło odejść Vetellowi zatrzymując zaruzumiałego ignoranta ... Nie pojmuje że liczy się zespół a nie jego niespełnione ambicje ,ma "asa" w postaci kers i co dupa zbita Robert mimo gorszej sytuacji co do ustawień bolidu radzi sobie lepiej co jest upokorzeniem dla Nikusia z którym nie radzi sobie chłopak emocjonalnie :)
Nie wiem jak wam ale mnie dzisiaj tak podniósł ciśnienie że o mało nie eksplodowałem ;)
Pozostaje zapomnieć i myśleć o Hiszpani .... los się musi odmienić :)
47. fullbzikaaa
Brawo NIck! Pięknie razem z Japończykiem kolegę ścisnąłeś! jestem pod wrażeniem! Naprawdę! Byle tak dalej, to razem z doktorkiem z roboty was wywalą za strzelanie sobie w stopę.
48. batka111
Niestety w 2007r z BMW odszedł do Hondy świetny fachowiec Joerg Zander i od tej chwili forma BMW praktycznie cały czas zniżkuje. Można nawet założyć że zeszłoroczny bolid był owocem wcześniejszej pracy Zandera, F1.08 świetnie sobie radził do połowy sezonu a później inżynierowie wprowadzili szereg swoich poprawek które niewiele nowego wnosiły co skutkowało zaprzestaniem prac nad rozwojem F1.08 i rozpoczęciem prac nad F1.09 a efekty tej amatorki widzimy dzisiaj. Dodam tylko że Joerg Zander obecnie pracuje w Brawn GP co przekłada się bezpośrednio na wynik. Moim zdaniem BMW-Sauber szybko formy nie odzyska a napewno nie w 2009 i 2010 roku. Lepiej by Robert zmienił team najlepiej na Red Bula lub SF.
49. BigM
Dzisiaj na torze ogólnie było jakoś bratobójczo.
W Ferrari masa też przydzwonił w Kimiego (albo na odwrót) w pierwszym zakręcie i musiał zjechać po przednie skrzydło.
Trochę nosów dziś latało...
50. hubert78
i co ?!!!! Kubica znów lepszy od Nicka ;)
51. orinocoPL
e! a moze to faktycznie nie ich wina! bmw to niemiecki zespól-moze zatrudniaja jakichs gastarbeiter'ów co im dywersje robia ;))))))))
52. Marti
BMW=Marność nad marnościami i wszystko marność...
@6. leo - inni na pewno się polepszą, dokonaja dalszych postępów, np. Vettel już zapowiedział, że będą mieli ulepszony pakiet aero na Barcelonę. W takiej sytuacji najprawdopodobniej zapowiedziana poprawa pakietu BMW na niewiele się zda.
53. orinocoPL
52. Marti-tez juz to pisalem ale pod innym postem-swieta racja, nikt nie bedzie czekal az bmw sie poprawi.
54. dziarmol@biss
A nie można by innym zespołom zakazać rozwijania bolidów? to niesprawiedliwe , przecież w takiej sytuacji BMW nigdy nie będzie mogło ich dogonić.......w Barcelonie.. abuuuuu
55. BigM
Ja się obawiam, że BMW się "poprawi" prowizorycznie adaptując rozwiązania podpatrzone u innych - jak dyfozor, przebudowana podłoga - podczas gdy inni mogą pójść jeszcze o krok lub dwa dalej. I dopiero będzie zonk.
Nawet nie będą mieli przetestowanych tych improwizacji, a już mogą być w lesie.
Wszystkie teamy napalają się na Barcelonę.
Brawn, Newey i inni nie śpią...
56. michalde
bmw ma małą szansę na poprawę auta, Borowczyk mówił nam podczas relacji z zawodów, że zespół przerobi bolid, ale nie ma tyle. największe poprawy dokonane zostaną pewnie w bolidzie Haitfelda. moim zdaniem robert niech się zgodzi na transfer do innego zespołu [mówię o ING Renault, Scuderia Toro Rosso Ferrari, Ferrari, lub jeszcze te, które podnoszą się w górę, czyli Brown GP, lub Toyota
57. michalde
sorki, Toyota i Brown często mają problemy ze skrzynią biegów i silnikiem
58. BigM
sorry, "dyfuzor" miało być...
59. Budyn_F1
I gdyby nie pechowy pierwszy zakret wszystko bylo by dobrze a tak to klapa wielka mysle tylko ze BMW sie nie podda i stanie na nogi juz w Barcelonie.
60. Rk3
największe poprawy dokonane zostaną pewnie w bolidzie Haitfelda. Trzymcie mnie bo nie wytrzymie
61. ris
Tak jak w piłce nożnej niewykorzystane szanse się mszcżą. Kiedy w zeszłym sezonie Robert miał szansę na tytuł to ważnieszy był Nick (?) nawiasem mówiąc szkoda że nie jest na przykład francuzem albo anglikiem. Później przyszła fascynacja KERS-em. Bolid BMW miał być naj.....lepszy, a jest ..... też naj ale od końca. Jeśli sytaucja się będzie utrzymywać ktoś dostanie propozycję nie do odrzucenia - mowa o kierownictwie zespołu. Pisałem o tym w tamtym roku.
Cudów po Barcelonie się nie spodziewam, bo nie słychać entuzjazmu w Ekipie.
Uważam że Robert powienien sobie darować KERS ( Vettel nie ma i co ?) Poza tym czas na zmiany strategii. Mniej paliwa więcej mozliwości. A swoją drogą tak myślę kto rozsądny przypuszczał, że na tak szerokich poboczach będzie neutralizacja - bez komentarza.
62. pakas
Musi być ktoś ostatni, by pierwszy mógłbyć ktoś. He, he...
Sorry za tę ironię. Ale jest nadzieja. Jak powiedział Flavio Briatore - Barichello to już emeryt, więc może od przyszłego sezonu Robert załapie się na jego miejsce do Brawn GP i da Buttonowi łupnia. No chyba, że będą trzymać Rubensa, żeby dotrwał do 300 wyścigów. Mam nadzieję, że Robert już nie da się dłużej czarować tym zarozumialcom z BMW, ale kontrakt musi wypełnić. Do końca sezonu będzie miał po prostu średnio co dwa tygodnie trening w jeździe kiepskim samochodem.
63. Marti
54. dziarmol - mam inny pomysł - niech darują sobie obecny sezon i nie przynoszą więcej wstydu, rozgruzują tegoroczne bolidy i zajmą się budową wozu na 2010, może akurat na ten rok uda im się zmajstrować mistrzowski bolid hehehe ;-)
64. saperkat
Ja na Barcelone chyba pierwszy raz nie postawie w typowaniu na nikogo z BMW - szkoda na prawde szkoda - ale dalej jestem sercem z Robertem i BMW
65. Rk3
edit:
"największe poprawy dokonane zostaną pewnie w bolidzie Haitfelda"
Trzymcie mnie bo nie wytrzymie
66. Marti
62. pakas - obawiam się, że Rubens tak bardzo będzie stękał i jęczał, że chce tych 300 GP, że Brawn się nad nim zlituje i zostawi go na 2010 ;/
67. piotrek74
gratulację dla BMW . Niech szybko zmienią jednego z kierowców bo się pozabijają !
68. Marti
65. Rk3 - HEIDFELDA jak już!!!
69. Rk3
68. Marti- Ja cytowałem wywód kolegi wyżej ;)
70. przemek12
"Największe poprawy dokonane zostaną pewnie w bolidzie Haitfelda"
To niby Robert jest w tym sezonie 1kierowcą ale Jeidfeld jest niemcem w niemieckim zespole i wszystcy wiedzą o co chodzi
71. sk0k
nie ma co wieszac psow na nicku- zdarazja sie takie sytuacje no i trudno, trzeba sie z tym pogodzic. dla mnie wyscig z gory byl stracony. bmw w tym sezonie jest tragiczne, mario bros, ekhm theissen gorzko zaplaci za slowa- w tym sezonie bedziemy walczyc o mistrza. cos mu sie pomylilo bo jak narazie to walcza o wejscie do q2 ewentualnie
72. przemek12
Ale z innej strony drugi cel walka z McL i Ferrari narazie im wychidzi <lol2>
73. brynas1
co sie tak nakrecacie zeby nie bmw wogole Roberta w f1 by nie bylo i mysle ze lepszego zespolu nigdy nie trafi.a kazdemu cos moze nie wychodzic tak jak w tamtym roku pieliscie z formy samochodu tak teraz krytykujecie poczekajmy jeszcze troche a moze bedzie lepiej.myslicie ze Robert bedzie jezdzic w ferrari ? watpie.
74. przemek12
brynas1 dlaczego wątpisz ze rRobert nie bedzie jeździł w Ferrari
75. wafel
nie wiem czy zauwazyliści, ale moim zdaniem to nie nick byl powodem tak slabego wyniku zespolu a raczej beznadziejnej strategii. najlepszy czas roberta na twardej mieszance to 1:37 a na miękkiej 1:35. po drugim pit-stopie jego tempo bylo podobne do czolowki..
76. Piotre_k
Czy w tym BMW na głowy poupadali? Nie modernizują samochodu przez pierwsze 4 wyścigi sezonu, choć widzą, że jest słaby i choć inni ulepszają co się tylko da. Na dodatek ten szumnie zapowiadany pakiet na Barcelonę też jest niedookreślony, bo Theissen tydzień jeszcze temu mówił, że ciągle nie podjęli decyzji co do zastosowania dyfuzora. To czego oni tak właściwie chcą? Liczą na cud? Coś mi się zdaje, że to robienie profesury tak zajęło Theissena, że zapomniał o całym świecie, a szczególnie o własnym teamie F1.
77. Marti
69. Rk3 sorka, przewidziałam się :-)
78. Piotre_k
P.S.: O co do diabła chodziło z tą strategią?! Przecież powolny bolid zatankowany pod korek jest jeszcze bardziej powolny!
79. ris
Piotre_k to jest specjalna strategia - dlatego taka że nikt inny by na to nie wpadł ;-)
80. saint77
odnośnie nowych pakietów na Barcelonę:
chyba wszyscy zauważyli, że nowy pakiet będzie miał każdy zespół, więc nie ma się co spodziewać, że BMW będzie w czołówce. W najlepszym wypadku osiągną obecną formę BrawnGP lub RedBull.
Jak pozostali pójdą do przodu ciężko przewidzieć, ale z pewnością nie będą stali w miejscu, więc nie ma raczej szans na walkę w czołówce.
O walce o mistrzostwo dla BMW nie ma co raczej wspominać....
81. masaj
75. @wafel Toyota też się na tym przejechała. Ale Nicka nie ma co bronić - na powtórce dopiero widać jak chamsko się zachował - skosił za jednym razem bolid Roberta i Kovalainena.
82. Rk3
Ja sobie wyobrażam wypisane krwawym kolorem jutrzejsze tytuły polskich brukowców "Znowu ten Niemiec" "Heidfeld popsuł wyścig Polakowi" ale taki już śmieszny urok tych Faktów i Expresów. Może warto niektórym z was przypomnieć że Robert też nie ustrzegł się błędów począwszy na starcie i kończywszy na Nakajimie którego prawdopodobnie wyeliminował, więc polecam co poniektórym więcej obiektywizmu
83. speddy
Powiem tak: wszystko wszystkim, ale w tym sezonie bolidy miały być podobne do siebie i dzięki temu miało być więcej wyprzedzeń i miało być ciekawie, a tu - nuda - szczególnie po dzisiejszym wyścigu. Co do BMW - pracowali w zeszłym sezonie nad tegorocznym bolidem i ..... nie przepracowali się zbytnio, na pewno gorzej być już nie może!!!!!!!
84. theadzik
Jeżeli w Barcelonie nie kierowcy BMW nie zdobędą przynajmniej 10 pkt, to polecam zacząć prace nad nowym bolidem, a ten sezon sobie odpuścić.
85. ris
A moze jakaś nowa krew wśród inżynierów BMW by się przydała moze jakiś polak ?
86. ris
theadzik Ty optymista jesteś 10 pkt to po GP Brazylii będą mieć ...... może ......
87. GKT
Uważam, że dotychczasowe lata Roberta w BMW są bardzo cenne i zaprocentują w przyszłości, ale już w INNYM teamie. 2006 - cenny debiut w GP Węgier po korzystnym dla Roberta a nie zdarzającym się często "dołku" byłego mistrza świata. 2007 - pierwszy pełen sezon spędzony w środku stawki, ale bliżej jej czoła niż ogona. 2008 - sezon blisko czoła stawki, z pojedynczymi sukcesami dającymi posmakować szampana na podium. 2009 - jak na razie w ogonie stawki z czerwoną latarnią w ręku; czy to ma sens? Oczywiście, start z tyłu z niemalże gwarancją zamieszania w pierwszym zakręcie, odrabianie pozycji - techniką jazdy i strategią - to bezcenne doświadczenia dla PRZYSZŁEGO MISTRZA ŚWIATA. Ale nie byłbym pewien, czy warto na wieczność związać się z BMW; aby odbić się z dna może im zająć tyle sezonów co HONDZIE.
88. sawekrs
Mysle, ze bedzie dobrze, pytanie jest kiedy... Od tak sobie:)
89. stanik
Jak dr. Theissen twierdził przed sezonem,że BMW będzie w stawce z najlepszymi to niech sam siada za kierownice i jedzie.....na spacer!
90. Z.Stardust
pewnie panowie z bmw nieco popchną te taczki do przodu ale i tak coś ta Kubica się miota bardzo.... juz 3 razy więcej błędów niż w zeszłym sezonie ale czasem tak to jest jak się czegoś bardzo pragnie. Życzę im powodzenia ale ja i tak kibicuje Renault. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
91. robertunio
:_-(
92. guzioled
a ja sie zastanawiam nad jednym w tamtym roku kubica do ferrari , teraz do brawn gp , a co w przyszlym ,dajcie na luz kibice ( ci prawdziwi) zawsze beda za nim a tu tylko pierdolenie jak wiatr zagra, kubica i bmw to ma sens i nic wiecej w tej chwili jak beda wygrywac to bmw bedzie zajebiste dla wszystkich, a to predzej czy pózniej nastapi i ja w to wierze reszta na onet tam wasze miejsce,pozdro prawdziwym kibicom.
93. walerus
upewniłem się dziś; BMW pracuje dla wojska....
94. guzioled
sorki za pisownictwo ale sie na kułem po tym gp za dużo
95. Adrian14
I znowu tragiczny wyscig.... Juz nie chce mi sie tego ogladac...
96. czerwony74
Dla mnie to BMW popełniło dwa błędy pierwszy to ,że puściło obydwóch kierowców z tą samą ilością paliwa a drugi to że jechali na tych samych oponach. I tak stali na straconej pozycji to mogli troche zaryzykować .
97. hho
Fakt, że Robert popełnia błąd za błędem (np. 3 kolizje w czterech wyścigach) - OK, "zawsze walczy i nigdy się nie poddaje"... Ale w walce o 18. pozycję (!) mógł sobie dziś odpuścić Kazukiego, bo ten manewr nie miał żadnych szans. I co by wywalczył tą swoją furmanką? 17. miejsce? :-) A tak psuje sobie opinię i na następny rok Ferrari zatrudni Alonso, a nie jego, jeśli w ogóle rozstaną się z Kimim. To zrozumiałe, że jest ambitny i krew go zalewa jeżdżąc w ogonie, ale gdzieś zanika ten jego charakterystyczny styl: zimna krew, czysta, agresywna jazda i eleganckie unikanie kolizji. W Hiszpanii? Sukcesem będą pierwsze punkty... Niestety rację miał w tamtym roku mówiąc, że ponaglając zespół do walki o tytuł obawiał się, że taka szansa może się już nie powtórzyć... No, ale Niemcy mieli swój cudowny plan...
98. Shotgun
Nie wszystko jeszcze stracone... jak sytuacja wygląda okaże się po Barcelonie...
99. L00Kass
@Adrian14 - dlaczego tragiczny? Zadnych wypadkow, kar, SC, a na dodatek bardzo ciekawy. Heh, jak widac F1 to tylko BMW w ocz(k)ach co poniektorych :| Skoro o beemce byc mialo to widac, ze czasu nie stracili, zamontowali Robertowi KERS, z ktorym prezentowal lepsze tempo niz NICK, czego wczesniej nie zdolali zrobic. Brawo. Jak juz poprawia aero to z pewnoscia z niemiecka precyzja bez dziadowania z widocznymi efektami.
100. hotshots
o czym tu mówić ......
u mnie w sraczyku nawet szyld BMWrak odkleił sie i spadł....
g......a sprawa
101. Shallan
zobaczymy, czego się nauczyli....
102. piotrek74
93. walerus>to jaki model testują ?
103. URAN
Już o tym pisałem, ale powtórzę: czołowy spec od aerodynamiki w BMW, Jorg Zander, odszedł z BMW do..., no kto wie? Do Hondy, czyli Brawn GP! I zbudował autko dla Buttona i Barrichello. BMW jest z ręką w nocniku, nie tylko na ten sezon! Speców od aerodynamiki jest tyle co na lekarstwo. Cuda to się mogą zdarzać w Fatimie, ale nie w technice. Tyle w temacie.
104. kamil7671
103. URAN- tak, ale on odszedl od BMW w 2006 roku i poszedl do Hondy w 2007 roku i bolid na 2007 i 2008 rok to po czesci jego konstrukcje i byly kiepskie, a bez niego BMW zbudowalo chyba najlepsza konstrukcje F1. 07 i swietnego F1. 08, wiec on jest tu tylko pionkiem, bo BMW pokazalo ze bez niego moze budowac szybkie bolidy.
105. masaj
104. @kamil7671 Tyle że później kolejni spece od aerodynamiki przeszli do Hondy np. John Owen. Już w poprzednim sezonie gdy nowe elementy nie sprawdzały się na torze dziennikarze sugerowali, że może być to związane było ze zmianami kadrowymi. Mario miał oczywiście inne zdanie na ten temat.
106. jacenat
Tak jak w tytule gorzej już nie będzie. Ja mimo wszystko mam nadzieję, że w Barcelonie będzie zdecydowanie lepiej.Myślę, że BMW zrobi większy krok do przodu niż inni bo ma więcej do poprawienia zatem zbliżą się do czołówki czy wystarczy to do walki o podium... zobaczymy. Boję się natomiast ze wprowadzając tyle zmian jednorazowo mogą wysypać całą konstrukcję i nie połapią się co zrobili źle, niestety w Barcelonie nie będą się wtedy ścigać a testować wprowadzone zmiany.
107. psidek
Moim zdaniem BMW popełniło błąd w ubiegłym sezonie , zarzucając prace nad bolidem , gdy mistrzostwo było na wyciągnięcie ręki, tłumacząc to pracami nad nowym bolidem na sezon 2009. I co ? I nic . Mistrzostwa nie zdobyli wtedy i raczej nikną szanse na to w tym sezonie. Teraz jest jasne dlaczego Robert był wtedy taki wściekły . Pozdrawiam wszystkich Fanów Roberta i Formuły
108. pz0
75. wafel - ale te czasy na ostatnim stincie które były porównywalne z czołówką to czołówka robiła na twardszych gumach, a Kubica na miękkich.
103. URAN - Trochę masz rację odnośnie Zandera. Szkoda każdego doświadczonego speca. Bardziej na formę BMW raczej wpłynęła zmiana głównego projektanta - Riedl zamiast Rampfa, ale już o tym pisałem kilka razy.
SC jest możliwy na każdym torze, chociaż na niektórych mało prawdopodobny. Wystarczy jakiś incydent i bolid ląduje nie na szerokim poboczu a na środku toru i bez SC nie da rady tego uprzątnąć. Przestańmy w końcu spekulować na temat przyszłej formy BMW. Może być bardzo różnie, może nowy bolid będzie genialny. Możliwe jest właściwie każde rozwiązanie. Zebrali już kupę doświadczeń z nową konstrukcją i wersja B może być rzeczywiście zupełnie odmienna, konkurencja też się posunie do przodu, ale nie wiadomo jak bardzo. Możliwe, chociaż trochę mało prawdopodobne że nowy bolid będzie szybszy nawet o 2-3 sek. Najprawdopodobniej BMW usunie kluczowe błędy w projekcie bolidu. na ile się poprawi będziemy wiedzieli już za niespełna 2 tygodnie. BMW może jeszcze powrócić do gry, tylko czy wróci. Jestem pewien że wszyscy w BMW mają większą sraczkę jak wszyscy kibice BMW razem wzięci. Tam nikt sobie nic nie odpuści. Gdyby odniesienie sukcesu zagwarantował nawet Sato to bez mrugnięcia okiem wylaliby nawet Nicka. W BMW nikomu nawet przez myśl nie przeszło że będą czerwoną latarnią, wszyscy teraz tam są w ciężkim szoku.
109. kaaarol
Prawda jest taka ze nikt niczego nie może narazie przewidzieć i pz0 ma 100% racji. Teraz trzeba tylko poczekać i wypowiadać się po GP Hiszpanii. Każdy zespół będzie pracował całe noce przez dwa tygodnie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Coś napewno.
110. URAN
Jak pisałem - cuda zdarzają się w miejscach takich, jak: Fatima, Lourdes, Częstochowa, itd. W technice cudów nie ma!. Bez testów na torze symulacje nie są w stanie udzielić odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: czy będzie lepiej i o ile? Przecież koncepcji na przerobienie całej aerodynamiki może być kilka. Czy akurat ta wybrana będzie najlepszą? Zgadzam się, że w BMW teraz wre jak w ulu, bo z szumnych zapowiedzi został tylko szum. Theissen ma nad czym myśleć. Oby to nie było wyłącznie myślenie typu "kto jest temu winien", bo wtedy kaplica. Podchodzę do sprawy ze spokojem, bo nie mam na nic wpływu. Podniecanie się takim czy innym faktem niczego nie zmieni. Zupa się wyleje w Barcelonie. I nie dotyczy to tylko BMW. Najbardziej ciekawi mnie tylko jedna rzecz: czy bolid Red Bull, po dodaniu dyfuzora będzie szybszy od Brawn GP? Teoretycznie tak powinno być, ale może się okazać, że będzie inaczej. To właśnie jest urok wpływu techniki na wyniki w F1. Nigdy nic do końca nie wiadomo, zanim się nie sprawdzi na torze.
111. jar188
Ja tylko mam nadzieję, że to nie będzie krok w przód jak w sezonie 2008. @pz0;kaaarol, samą ciężką pracą nic się nie zwojuje chocibyście pracowali 36 godzin na dobę,trza mieć dobrych inżynierów, któzy potrafią myśleć niekonwencjonalnie, bez nich ani rusz. Może bolid z sezonu 2008 był szczytem ich możliwości?. Oby nie.
112. walerus
Rudego tygrysa testują w kolorach biało-niebieskich...
113. przemekkorna
Heidfeld nie nadaje się do żadnego zespołu. Nie może się pogodzić z myślą że Robert jest nr. 1 w BMW. Heidfeld jest strasznie mściwy (jak nasze kaczki) I zrobi wszystko żeby -bez względu na dobro zespołu- zaszkodzić Kubicy. Mam nadzieje że jak skończy mu się kontrakt, nikt nie będzie chętny do przyjęcia go do innego zespołu. Praca w zespole polega na współpracy, a w BMW tego nie ma,przez tego kmiotka.
114. ervyll
Hehe, już Theissen wycofuje się rakiemi. Teraz twierdzi, że w zeszłym roku BMW nie porzuciło prac nad rozwojem bolidu F1.08. No to już szczyt wszystkiego.
Pewnie po Barcelonie, jeżeli nic się nie zmieni to Mario pożegna się ze stanowiskiem.
115. modafi
Daleko mi do tego by uważać siebie za wybitnego stratega wyścigowego, ale...
1. Robert zaczyna wyścig z minimalną ilością paliwa (10-12 okrążeń) i na miękkich oponach - mógłby na starcie zyskać kilka pozycji (w okolicach 12 miejsca).
2. Na pitstopie dostaje paliwa na 25 okrążeń i twarde opony - na początku jedzie wolniej, ale dzięki KERSowi nie daje się wyprzedzać.
3. Na drugim pitstopie 10 okrążeń przed metą znów miękkie opony - zawsze w końcówce wyścigu BMW ma lepsze tempo.
Uważam, że przy takiej taktyce (oraz oczywiście zakładając, że NH nie rąbnie go na starcie) Robert mógłby być w pierwszej 10, najdalej 10.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz