DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
31.01.2010 18:23
0
A propos porównań, to Pietrow TEŻ jest wysokim kierowcą.
Przejdź do wpisu Porównanie bolidów R29 i R30
30.04.2009 17:09
0
Przecież to już było... Ciekawe, co jeszcze Bernard wymyśli? Może na ostatnim okrążeniu kierowcy wyskoczą i jedno kółko pokonają pchając bolid siłą własnych mięśni. Ale były by przetasowania na długich prostych i emocje na dohamowaniach. I ekologiczne to (zamiast np. kers) i oszczędnościowe. Do tego dodatkowa powierzchnia reklamowa na plecach kierowcy do zagospodarowania.
Przejdź do wpisu FIA: Zakaz tankowania w ramach oszczędności
29.04.2009 16:40
0
No i dobrze, że kara w zawieszeniu. Nie kibicuję jakoś przesadnie Mcl ale mam już dość w tym sezonie ingerencji fia. Najpierw źle zredagowane, nieprecyzyjne przepisy, potem jakieś procesy, nikt nic nie wie, wyścigi organizowane tuż przed zmrokiem, zapowiedź buntu fota, itd. Podobny burdel grzebiąc w przepisach zrobili w WTCC, teraz niby poprawiają, wyrównują szanse i wychodzi jeszcze śmieszniej (a w zasadzie mało śmiesznie) Niech się chłopaki ścigają na torze, bez stolikowych wykluczeń jest i tak już dość chaosu. BTW, co to za "hit" z tą wielką czcionką.
Przejdź do wpisu FIA zawiesza karę wykluczenia zespołu McLaren
26.04.2009 19:52
0
sorry, "dyfuzor" miało być...
Przejdź do wpisu BMW Sauber - gorzej być nie mogło
26.04.2009 19:49
0
Ja się obawiam, że BMW się "poprawi" prowizorycznie adaptując rozwiązania podpatrzone u innych - jak dyfozor, przebudowana podłoga - podczas gdy inni mogą pójść jeszcze o krok lub dwa dalej. I dopiero będzie zonk. Nawet nie będą mieli przetestowanych tych improwizacji, a już mogą być w lesie. Wszystkie teamy napalają się na Barcelonę. Brawn, Newey i inni nie śpią...
Przejdź do wpisu BMW Sauber - gorzej być nie mogło
26.04.2009 19:14
0
Koval podłamany wysiadł z auta już po qualu. Nie sportowo wqrzony, tylko taki właśnie zrezygnowany. Nie chciał dać się pocieszyć, mimo że kilka osób w garażu podchodziło i poklepywało go po plecach. Ta jego powyższa wypowiedź symptomatyczna dla takiego stanu, oby nie popadł w rezygnację. Szkoda, bo nawet w zeszłym sezonie, przy ewidentnym faworyzowaniu HAMa przez zespół, miał parę przebłysków.
Przejdź do wpisu McLaren zadowolony po GP Bahrajnu
26.04.2009 18:59
0
Dzisiaj na torze ogólnie było jakoś bratobójczo. W Ferrari masa też przydzwonił w Kimiego (albo na odwrót) w pierwszym zakręcie i musiał zjechać po przednie skrzydło. Trochę nosów dziś latało...
Przejdź do wpisu BMW Sauber - gorzej być nie mogło
26.04.2009 17:13
0
Mus dodać, że MARKIZ Luca di Montezemolo. Ulubione dziś słowo A.Borowczyka :-)
Przejdź do wpisu Ferrari wyjaśnia rolę Schumachera
26.04.2009 17:04
0
Obawiam się, że w tym sezonie będziemy mogli się "emocjonować" głównie miniwyścigami w obrębie teamu BMW. Istotna i satysfakcjonująca, na miarę obietnic poprawa - o ile było by to dopuszczalne :-) wymagała by zakupu dwóch egzemplarzy modelu BGP, z kompletem silników i części zapasowych. Niestety.
Przejdź do wpisu BMW Sauber - gorzej być nie mogło
26.04.2009 16:00
0
No i cała taktyka BMW zrujnowana przed ten zjazd na początku. O ile to w ogóle była "taktyka", przy tej dyspozycji twardszej dzisiaj mieszanki. Najwyżej powtórzyli by błąd Timo&Jarno, tylko że do kwadratu, turlając się gdzieś z tyłu. Ciekawe tylko, kto tam skosił Kubiego przy starcie - nickolo, czy Kazimierz N. Kers nie był żadnym atutem, ani na starcie, ani na dystansie. Czas teraz nabrać trochę pokory. Jenson świetnie, to nadal jest najszybszy samochód w stawce.
Przejdź do wpisu Button wygrywa po błędzie Toyoty
26.04.2009 10:09
0
Jeśli naprawdę będzie "pisakowa" ;-) to muszą zabrać tornistry.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
26.04.2009 09:39
0
To dlatego się wczoraj Kubi palił dwa razy, bo ćwiczyli zalewanie pod korek. Miało wejść jeszcze z pół literka po pobujaniu bolidem.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 21:57
0
Mniej więcej to próbowałem powiedzieć. Tylko chaotycznie.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 19:16
0
@Raven 89: Chciałeś chyba na chybcika uprościć problem i "błysnąć" informacją na temat minimalnej masy bolidu - w kwestii, która tu była chyba ze sto razy wałkowana - na podstawowym poziomie i z dalszymi smaczkami. Podaj dane i źródło na temat RZECZYWISTEJ dzisiejszej masy obu aut BMW (o ile takie są dostępne), a nie minimalnej, która wynika z przepisów i o której wszyscy wiemy. To przecież punkt wyjściowy do ich porównania.i Inaczej twoja powyższa pisanina jest mało poważna.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 18:51
0
@Raven 89: Skąd masz pewność, że oba bolidy z kierowcą, bez paliwa, ważą DOKŁADNIE po 605 kg, tak że wtedy pozostała masa to paliwo? 605 kg to masa MINIMALNA. Sam to napisałeś, więc pomyśl o tym, co piszesz, zanim napiszesz. Chyba że wiesz dokładnie ile ważą auta KUB i HEI i że jest to dokładnie tyle samo, po 605 kg. Podejrzewam od dawna, że BMW w przypadku KUB ma problem ze zmieszczeniem się w tejże MINIMALNEJ masie 605 kg i stąd ciągłe jego obiekcje przed zamontowaniem kers na stałe oraz zapowiedzi Mariana, że główny nacisk kładą obecnie na odchudzenie bolidu. Stąd przypuszczam, że w przypadku HEI, który jest lżejszy o 10 kg bolid z nim waży te 605 kg, albo niewiele ponad, auto Kubiego jest pewnie znacznie cięższe. Nie jest tak, że z balastu poprawiającego rozłożenie masy i prowadzenie auta można dowolnie sobie zrezygnować, byle tylko auto mieściło się w limicie MINIMALNEJ wagi. Zabranie balastu który jest niezbędny, choćby auto miało być cięższe, niż najlżejsze dopuszczalne, może być bardziej korzystne, a nawet konieczne. Dlatego też, ponieważ 10kg różnicy masy kierowcy pewnie nie jest łatwo zgubić, a nie można KUB zupełnie pozbawić balastu, zakładam, że HEI może mieć więcej paliwa, nawet na dwa kółka. Czytaj ze zrozumieniem.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 17:50
0
HEI zjedzie pewnie dopiero po Kubim i to może nawet dwa okrążenia. Jest lżejszy (driver) o około 10 kg, więc większa procentowo część masy jego auta - ~696 kg do ~698 kg KUB - to paliwo. Ciekawe też, co pokaże Mark z tego 18 miejsca.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 17:42
0
U pikusia pewna część masy to pewnie pampers. Na okoliczność, jakby poszło tak jak zawsze...
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
25.04.2009 14:21
0
Szkoda, liczyłem że Kubi w Q2 z pustym bakiem powtórzy choć czas z III treningu 1:33.195, było by dość na Q3 ale się nie dało. Szkoda, że nie zrobił większej różnicy do nickolo. Czyżby Brawny się wypstrykały? To już nie wygląda na różnicę generacji bolidu, jak w pierwszych GP. Jutro będzie chyba nudny wyścig, na tym torze są takie lotniskowe "wybiegi" i pobocza, że nie ma pewnie szans na neutralizację.
Przejdź do wpisu Toyota wygrywa sesję kwalifikacyjną przed GP Bahrajnu
22.04.2009 18:15
0
Do tego alusy, gangsta style.
Przejdź do wpisu Bridgestone planuje zmianę rozmiaru opon
19.04.2009 16:02
0
I bez dyfuzora da się...
Przejdź do wpisu Red Bull po podwójnym zwycięstwie w Chinach
19.04.2009 16:00
0
Chciałem z tego miejsca pogratulować Mikołajowi Sokołowi komentarza do dzisiejszych poczynań pikusia, zarówno samego pirueta, ustrzelenia 50-tki, jak i niespodzianki, jaką przygotował następnym kierowcom pokonującym ten zakręt. pikuś (i jego show) stałym dostawcą uśmiechu.
Przejdź do wpisu Renault miało pecha w Szanghaju
17.04.2009 15:13
0
Powinna już pojawić się ankieta z boku: "Czy sądzisz, że BGP wygra w tym sezonie 80% wyścigów"? A może nawet - czy wygra tyle Jenson.
Przejdź do wpisu "Gang dyfuzorów" znowu rządzi
08.04.2009 08:29
0
Zachowanie Kimiego można sobie porównać do postawy Marka, który zaraz po przerwaniu wyścigu wysiadł z samochodu - i tez nic nie wskazywało, że do niego wsiądzie - i jako "starszy" kierowców zaczął zbierać głosy i lobbować za zakończeniem wyścigu, o czym nadawał w eter bodajże Jarno. Właściwy przekaz do organizatorów w tym momencie brzmiał: "jest za ciemno i za mokro, żeby jechać dalej, to zbyt niebezpieczne, nie występujemy w takim cyrku ani loteryjce", czy nawet "co za cymbał przesunął godzinę startu, coś takiego było do przewidzenia", a nie: (Kimi) "p.dolę was wszystkich, nie robię" i "mmmm, czekoladowy - która kamera mnie łapie? - mój ulubiony..."
Przejdź do wpisu Ferrari po kolejnym nieudanym wyścigu
05.04.2009 20:51
0
Ja tam nie pamiętam żadnego podium nicka, zwłaszcza któregoś z tych licznych 2 miejsc, które by nie było wynikiem jazdy "cysterną" / potężnego dzwona (choćby i teammate`a) i bajzlu na torze / oberwania chmury / wyboru najwłaściwszych opon wbrew wszystkim / wyjazdu SC / przesunięć regulaminowych / czy innych cudów. Oby tylko teraz tych dyfuzorów trybunał nie zakwestionował, bo nickolo gotów uznać, że jest niezwyciężony. Langsam, langsam...
Przejdź do wpisu BMW Sauber po chaotycznym wyścigu w Malezji
05.04.2009 20:34
0
Jaka jest konsekwencja użycia 9 silnika w sezonie? Cofnięcie o 10 pól w kwalifikacjach, na koniec stawki, czy jeszcze coś więcej. Przecież można sobie wyobrazić awarie 8/8 wyścigów, czy nawet tak obiektywne przyczyny, jak 8 dzwonów pod rząd. No i co wtedy? Przecież nie koniec sezonu, bo do tego by się sprowadzało cofnięcie w każdym GP. I co się dzieje z raz użytymi silnikami, np. jak ten z Australii. Zostają w "puli"? Można ich użyć ponownie, o ile nie były remontowane, czy nie.
Przejdź do wpisu GP Malezji przerwane- Button znowu wygrywa
05.04.2009 17:31
0
@Xellia : Chodzi mi o to, że Kimi rezygnując z dzisiaj dalszej jazdy - nie twierdzę, że musiał wyjść i dalej walczyć o pietruchę - mógł po prostu wrócić do garażu, tak jak to się zwykle robi, a nie celowo paradować przed kamerami dbając o to, żeby wszyscy go obejrzeli w szortasach, wpylającego loda. Wiem, że on taki jest ale dzisiaj ten luz był trochę na pokaz.
Przejdź do wpisu Ferrari po kolejnym nieudanym wyścigu
05.04.2009 17:01
0
Ich auto z kersem jest obecnie w środku stawki, a masa jest tego typu kierowcą, że musi mieć świadomość, że jedzie najlepszym samochodem, który rekompensuje jego - mniej lub bardziej rzeczywiste - ułomności. W przeciwnym przypadku zawsze chętnie podda się chaosowi, a psychiki żelaznej nie ma. Co do Kimiego, to już chłop nawet nie ukrywa, że mu się nie chce. Wychodzi to wychodzi, nie to nie, dziś mój błąd, wczoraj kogoś innego, co za różnica. Poza w jego mniemaniu może fajna i luzacka ale coraz trudniej brać go na poważnie i na serio kibicować.
Przejdź do wpisu Ferrari po kolejnym nieudanym wyścigu
05.04.2009 16:54
0
@selmos234 : No ciekawe, w jaki sposób Kubi zdążył dziś stylowo "bardzo obciążyć silnik" na okrążeniu formującym? Skąd takie spostrzeżenia co do stylu.
Przejdź do wpisu GP Malezji przerwane- Button znowu wygrywa
04.04.2009 15:00
0
Chyba każdy sobie już zdążył uświadomić, że w tym sezonie stawka się wymieszała wszyscy startują jakby od początku. A chłopaki co, chcieli pojechać na renomie? Bo się przyzwyczaili.
Przejdź do wpisu Ferrari popełniło błąd taktyczny w kwalifikacjach
04.04.2009 14:36
0
A nickolo znowu przynudza z tym rozgrzewaniem opon. Jak się chłopina nie ogarnie, to w przyszłym sezonie będzie se mógł coś porozgrzewać najwyżej w show typu "Jak oni rozgrzewają", z innymi amatorami...
Przejdź do wpisu BMW po sesji kwalifikacyjnej
29.03.2009 22:41
0
Ja tam bym wolał, żeby dzisiejsze kłopoty nickolo miały obiektywne uzasadnienie w potłuczonym samochodzie. W innym przypadku okazało by się, że BMW z kersem nie nadaje się do niczego, a nie w każdym GP Kubi będzie mógł z niego zrezygnować.
Przejdź do wpisu Kierowcy BMW po GP Australii
29.03.2009 20:28
0
Lewis jechał dziś obiektywnie g.nianym autem i miał chyba najwięcej wyprzedzeń. Że umie jeździć nie musi udowadniać, ale udowodnił dzisiaj - i zresztą nie on tylko - jak dużo zależy od drivera. Miła świadomość.
Przejdź do wpisu McLaren zadowolony z sześciu punktów
29.03.2009 20:21
0
nelsinjo strzelił firmówkę i tyle. To jedyny jego sposób, by pozostać rozpoznawalnym w stawce.
Przejdź do wpisu Renault po GP Australii
29.03.2009 10:24
0
Kubi nie za bardzo chciał ani miał czekać, na ujęciach z jego kokpitu było widać, że VET albo trzymał dystans na prostej albo nawet go powiększał. Na ogonie siadał mu, dzięki oponom, na każdym dohamowaniu. Takie miejsce jak to w którym wyprzedzał, choć ciasne było najlepsze, żeby szybko sprawę załatwić. Na ujęciu z helikoptera było widać, że VET wyraźnie zwolnił na przedostatnim łuku w prawo i jechał tam żółwim tempem. Okazja była więc dobra. Pech zaczął się od startu, gdyby nie przeszkoda w postaci BAR i to, że trzeba było najpierw jechać w bok, a nie do przodu, być może problem VET rozwiązał by się wcześniej. Wnioski takie, że kers to jednak balast i ciekawe, czy ktokolwiek go w Malezji założy.
Przejdź do wpisu Brawn GP zdobywa podwójne zwycięstwo!
28.03.2009 13:00
0
W tej sytuacji Kubi nie może sobie pozwolić na żaden błąd na starcie i w zasadzie musi się już wtedy przymierzyć do VET. Jakikolwiek spadek na początku, przy najwcześniejszym tankowaniu, może być trudny do odrobienia.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów po kwalifikacjach
28.03.2009 12:55
0
Czyli Kubi grał va banque, nickolo szok, 40 kg więcej. Ciekawe tylko, jaki wpływ na różnicę masy ma kers na pokładzie i czy wynika ona tylko z większej ilości zabranego paliwa, czy w części chociaż jest to też masa układu.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów po kwalifikacjach
28.03.2009 09:12
0
Nie wiadomo jeszcze, jak dużą (i czy w ogóle) przewagę daje uruchomienie kers w warunkach wyścigowych i jakie zamieszanie to może spowodować, zwłaszcza przy ściśniętej stawce po starcie. Ferrari ma tu pełne pole prezentacji i może być ciekawie. Jesli jednak nie będzie takiego efektu, w Malezji wszyscy pewnie powyrzucają kers z bolidów.
Przejdź do wpisu Button najlepszy w kwalifikacjach
28.03.2009 09:00
0
Czy tylko mi się wydaje, czy Zientarski w studiu konsekwentnie wymawia: Jason (dżejson) Button? Albo coś pośrodku, niepewnie.
Przejdź do wpisu Button najlepszy w kwalifikacjach
01.03.2009 15:26
0
VJM? Ale megaloman...
Przejdź do wpisu Force India VJM02 oficjalnie debiutuje na torze
18.01.2009 21:27
0
17 mln to wcale nie tak dużo. Gdyby nie kryzys, może jakaś polska firma mogłaby się skusić. Czas ekspozycji na pewno będzie bardzo długi, długi też sam sezon przecież jest.
Przejdź do wpisu Credit Suisse żegna się z BMW Sauber?
13.01.2009 21:54
0
Co to takiego ta "magiczna bariera telewidzów"? Telewidzowie tworzą razem jakąś barierę magiczną, czy jak? Przed czym? Może chodzi o "magiczną (bo dużą) liczbę", "magiczny próg liczby widzów (oglądalności)".
Przejdź do wpisu Formuła 1 osiągnęła magiczną barierę telewidzów
12.01.2009 20:43
0
Lol, karykaturalnie wąziutkie to tylne skrzydło. Zwłaszcza na tych ujęciach en face.
Przejdź do wpisu Ferrari prezentuje bolid F60
22.12.2008 17:50
0
Power Mexico czy Mighty Hellas? Ciekawe.
Przejdź do wpisu Honda trafi w ręce Carlosa Slima?
08.12.2008 19:04
0
Co z tego, że złoty medal, jak drugi kierowca nie dojechał... Muszą regularnie punktować obaj!
Przejdź do wpisu Williams rozpoczyna drugą zimową sesję testową
05.12.2008 16:27
0
Na miejscu Flavio już bym osobiście pobiegł pomóc piqusiowi spakować walizeczki. Pieniądze z kontraktu mógłby sobie zatrzymać, jak chce...
Przejdź do wpisu Honda przeprasza Jensona Buttona
05.12.2008 16:17
0
Nie do wiary. Miałem ich za jeden z lepiej poukładanych i na silnych fundamentach zespołów. Szastali pensjami na lewo i prawo, a budżet na (bezproduktywne wprawdzie) badania mieli jakby nieograniczony. Dobrze, że się Ferdek nie skusił...
Przejdź do wpisu Honda odchodzi z F1
19.11.2008 11:15
0
Mimo wszystko jednak ostatnie zdanie zadedykować można Kovalowi...
Przejdź do wpisu Schumi: Barrichello był dobrze traktowany
17.11.2008 17:47
0
Na gładkich: http://www. f1today. nl/foto/4905/ , bez dwóch spacji, (też) jeździli.
Przejdź do wpisu Pierwsze zimowe testy F1 rozpoczęte!
17.11.2008 17:41
0
Ale brzydal... Spojlery ciosane jak w wiejskim "tjuningu". Konkurs na najbrzydsze auto w stawce można uznać za rozpoczęty.
Przejdź do wpisu Pierwsze zimowe testy F1 rozpoczęte!
12.11.2008 16:06
0
Ktoś na sport.pl wziął chyba na poważnie ten żart o zimówkach w bolidach. Pewnie pracownik działu kultura, doraźnie zdesantowany na odcinek fora o F1.
Przejdź do wpisu Na zimę - Ferrari F2008K