2010-06-13 GP Kanady - Wyścig 18:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 L.Hamilton McLaren 25
2 J.Button McLaren +2.2 18
3 F.Alonso Ferrari +9.2 15
4 S.Vettel Red Bull +37.8 12
5 M.Webber Red Bull +39.2 10
6 N.Rosberg Mercedes +56.0 8
7 R.Kubica Renault +57.3 6
8 S.Buemi Toro Rosso +1 okr. 4
9 V.Liuzzi Force India +1 okr. 2
10 A.Sutil Force India +1 okr. 1
11 M.Schumacher Mercedes +1 okr.
12 J.Alguersuari Toro Rosso +1 okr.
13 N.Hulkenberg Williams +1 okr.
14 R.Barrichello Williams +1 okr.
15 F.Massa Ferrari +1 okr.
16 H.Kovalainen Lotus +2 okr.
17 W.Pietrow Renault +2 okr.
18 K.Chandhok HRT F1 +4 okr.
19 L. di Grassi Virgin Racing +5 okr.
20 T.Glock Virgin Racing +20 okr.
21 J.Trulli Lotus +28 okr.
22 P.de la Rosa BMW Sauber +40 okr.
23 B.Senna HRT F1 +57 okr.
24 K.Kobayashi BMW Sauber +69 okr.

komentarze
  • 254. cycu32
    • 2010-06-14 07:18:58
    • *.adsl.inetia.pl

    Pomyłka pomyłką ale mnie się wydaje że nie aż taka straszna jak wszyscy mówią. Fakt że Robert zjechał jakies 2-3 kółka za późno co pozbawiło go oczka wyżej, ale ja pamiętam gorsze wpadki BMW. Było nieźle, koniec końców Robert wyżęj niż pozycja startowa wiec....

  • 255. mpkaras
    • 2010-06-14 08:07:50
    • *.zep.com.pl

    Dublowany MSC. Do czego to doszło...

  • 256. Tunio1
    • 2010-06-14 09:53:04
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    BMW miało silny docisk zawsze, najmniejsze predkosci prawie, więc KUB mógł naprawde opóźnić hamowanie.

  • 257. Tunio1
    • 2010-06-14 09:53:24
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    na starcie, temu dobrze startował.

  • 258. kaliber45
    • 2010-06-14 10:14:48
    • *.230.10.14.gl.digi.pl

    252. McLfan - dokladnie wszyscy tam scinali ale znowu Borowka cos bez sensu powiedzial i glupia czesc "wielkich fanow F1" juz jedzie po Hamiltonie... cale szczescie ze wygral pokazal im na co stac jego, Jensona i zespol xD a to co mowia "wielcy fani F1" (czyli ci co zaczeli ogladac od sezonu 2006) trzeba wpuszczac jednym uchem a wypuszczac drugim ^^

  • 259. kokon510
    • 2010-06-14 10:37:52
    • Blokada
    • *.przasnysz.mm.pl

    witam wie ktoś może z którego silnika z kolei korzysta Robert???

  • 260. 6q47
    • 2010-06-14 11:07:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja jeszcze nie oglądałem wyścigu! Dopiero przymierzam się do tego... miałem tylko relacje na telefon od córki:) Parę Młodą oblewałem...
    Pozdr.

  • 261. Prozak
    • 2010-06-14 11:09:35
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Wyścig doskonały , po raz kolejny stary tor z bliskimi bandami okazał się widowiskowy , należy pozamykać te nowoczesne pasy startowe z kilometrowymi asfaltowymi poboczami omyłkowo tylko nazwanymi torami wyścigowymi . Brawo Ham , Brawo Kubek , mimo wyniku wreszcie bardzo wojownicza jazda "z szabelką" : ) Co do Schumachera to apeluję do hołoty żeby przestała po nim jeździć bo w jego wieku to wy cwaniaczki już tylko kapcie i gazetę trenujecie , jego walka z Kubkiem jak najbardziej godna pochwały . Borowczyki oczywiście po staremu , jak można pomylić bolid Buemiego z bolidem Chandhoka , jak można peplać na siłę podczas gdy na ekranie jest piękne ujęcie z helikoptera jak Button wyprzedza Alonso , słodzenie o Kubicy to też im nie pomaga po powinni być bardziej obiektywni ale najbardziej się uradowałem gdy pan Borowczyk poinformował mnie że w 1967 roku na targach Expo w tym miejscu swój pawilon miały firmy z USA , ufff , teraz już mogę umrzeć aha i nie zapominajcie że Kovalajnen grał u nas w golfa .
    KUB , HAM , KOV , GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

  • 262. RoyalFlesh F1
    • 2010-06-14 11:48:02
    • *.205.76.50

    Reno nie trafiło z taktyką. Była bardzo dobra, nawet ja nie wiedziałem dlaczego bolidy z miękką mieszanką wyjechały tylko za tymi z twardą. Dlatego taki szybki zjazd Kubicy na 1 pit stop.

    Renault nie jest fantastycznym zespołem, zapowiadali szumnie zmiany na to GP, a tych zmian nie było. Nie lubię Hamiltona ale wszystko wskazuje na to że wygra mistrzostwa. RBR sie miota tracą masakrycznie punkty. Postawili na Vettela, to widać. Mark musiał wymienić skrzynie hahah. Button też dostał po łapach.

    Alonso mógł wygrać ten wyścig gdyby się nie zagapił dwa razy przy dublowaniu. Spartolił to.

  • 263. Senna_olk
    • 2010-06-14 13:30:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    262. RoyalFlesh F1

    Czy ja wiem... Alonso, stracił około 1 sekundy na dublowaniu, ale Hamilton i Button mięli od niego większą przewagę na końcu. Z wyprzedzeniem pewnie też nie byłoby problemu, bo McLareny dosłownie łykały Ferrari.

  • 264. dick777
    • 2010-06-14 14:58:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piękny wyścig. Dużo tasowania z przodu stawki, trochę bałaganu z tyłu... i jest na co patrzeć. Jak widać, żeby uatrakcyjnić wyścigi, nie potrzeba przebudowywać torów, nie potrzeba deszczu, nie potrzeba przepisami wymuszać dwóch pitstopów (były takie pomysły) - wystarczy dać kierowcom trochę za miękkie mieszanki... i już się dzieje. Podobnie było w pierwszym wyścigu w Australii w 2009, kiedy to opony ulegały bardzo szybko dużej degradacji. Dobrze byłoby, aby Bernie i FIA wyciągnęli z tego wnioski, bo to dobry sposob na podniesienie atrakcyjności tego widowiska. Jeśli chodzi o wyścig w kontekście Renault, taktyka Roberta z twardymi oponami nie udała się. Ale dobrze, że kombinują. Teraz już wiedzą, że w Q3 należy zawsze jechać na miękkich i walczyć o jak najlepsze miejsce, bo tylko taka taktyka popłaca. W sumie udany wyścig w wykonaniu Roberta, biorąc pod uwagę uderzenie w tył bolidu na starcie i jazdę przez prawie cały wyścig z lekko uszkodzonym przednim skrzydłem. Wygląda na to, że w chwili obecnej Renault jest czwartą siłą w stawce przed Mercedesem. Czy tak jest rzeczywiście, zobaczymy w Walencji, bo tor torowi nierówny. Jednym bolidom pasują jedne tory, a innym inne. Cieszę się, że sędziowie przestali szastać karami, dzięki czemu kierowcy mogą więcej myśleć o jeździe, zamiast kalkulować, czy za dany manewr, który zamierzają wykonać, dostaną karę. To pewnie zasługa kierowców doradców. Jak na razie praca sędziów w tym sezonie zasługuje na pochwałę.

  • 265. RoyalFlesh F1
    • 2010-06-14 15:46:48
    • *.205.76.50

    263. Senna_olk
    No tak Maclareny były szybsze ale nie aż tak szybkie. Button wyprzedził Alonso tylko dlatego że Alonso nie uważał przy dublowaniu. Tak samo było z Hamiltonem zle sie zabrał za dublowanie i zwolnił mijając sciane mistrzów. Dlatego na prostej został łyknięty.

    Wiem że to przez dublowanie ale taki kierowca jak Alonso powinien zdawać sobie sprawe że będzie to problemem i pilnować tyłów.

  • 266. wham16
    • 2010-06-14 16:49:26
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Usunięty

  • 267. 21focus
    • 2010-06-14 18:05:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    eh jedno okrążenie i Robert łyknął by Nicosia...

  • 268. zyla1996
    • 2010-06-14 18:46:07
    • *.xdsl.centertel.pl

    następna Walencja i tam liczę na dobry występ Roberta . Kanada to wypadek przy pracy

  • 269. muadkip
    • 2010-06-14 19:34:16
    • *.rudaslaska.vectranet.pl

    po prostu jednak ta strategia z twardymi oponami w q3 nie byla taka swietna jak miala byc, a wiekszosc wyscigu Robert jechal z uszkodzonym przednim skrzydlem wiec nie ma sie co dziwic, ale nie ma zle ;)

  • 270. rafekf1
    • 2010-06-14 20:37:05
    • *.INTELINK.pl

    Przed wyścigiem wydawało mi się, że start na twardych da RBR przewagę i to oni będą świętować dublet a Robert ukończy wyścig 2-3 oczka wyżej. Tak się jednak nie stało. Gratulacje oczywiście dla MCL i dla Alonso. Wyścig był ciekawy i zaskakujący. Najbardziej zdziwił mnie ten pierwszy szybki zjazd Roberta do alei serwisowej. Już wtedy było widać, że ta strategia nie wypaliła a szkoda ;( Fakt, że ani razu na tor nie wyjechał SC też było dla mnie zaskoczeniem. Na torze wiele się działo, dużo walki i loterii z postojami. Zawiódł mnie Witek, na którego liczyłem bo Renault musi mieć dwóch kierowców zdobywających punkty, aby liczyć się w walce. Może się Pietrow obudzi, bo ma z pewnością bolid pozwalający na regularne punktowanie. Szkoda, że Kubica nie zmienił na miękkie opony jakieś dwa okrążenia wcześniej. Może wyprzedził by Rosberga i zachował szóstą lokatę w generalce. Mercedes jednak nie błyszczy i mam nadzieję, że w przeciągu 2-3 GP stajnia z Enstone zdoła wskoczyć na czwartą pozycję w konstruktorach.

  • 271. Jacu
    • 2010-06-14 22:20:13
    • *.retsat1.com.pl

    No, no , jeden z ciekawszych weekendów wyścigowych tego roku. Nie dość, że pasjonujące Le Mans (ehhh a tak liczyłem na Peugeota :/ ) to i w F1 nie można było na nudę narzekać. Sporo chaosu i walki na torze, zarówno miedzy zawodnikami jak i samymi oponami. Ci którzy psioczyli, że Hamilton niszczy jakoś kosmicznie opony chyba są co najmniej zdziwieni ;)... Pojechał naprawdę dobry wyścig (chociaż sytuacja z Alonso już prawie standardowa :P). Swoją drogą Schumacher z Kubicą ostro zawalczył i pomimo ścięcia można uznać to za incydent to już z Massą ewidentnie MSC wrócił do swoich nieładnych nawyków i wywiózł Felipe uszkadzając mu skrzydło. Co by nie mówić Schumi odbił na zewnętrzną jak byli zrównani a Massa nie miał gdzie uciekać. Jednak Buemi i Luzzi w pewien sposób go skarcili :P. Ogólnie MSC słabiutko zwłaszcza, że to jeden z ulubionych torów Niemca. Gdzie ten wielki powrót?? :P. Alonso robił co mógł i ogólnie pojechał mądrze na miarę możliwości bolidu. Bardzo zaskakuje mnie Button naprawdę daje radę w tym roku. Pietrov dał ciała już nasty raz :/. Ogólnie ciekawie było :) - oby Vitalij się przebudził to będzie szansa ugryźć Merca na dobre bo sam Robert nie da rady - chociaż kto wie ;).

  • 272. Voight
    • 2010-06-15 10:49:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @271. Jacu Ja liczyłem na Lolę Aston Martin w Le Mans. Kiedy oni w końcu ten regulamin wyrównają? A tak szczerze to po obejrzeniu Le Mans na F1 patrzyłem niczym na GP2. Widać, że przez lata F1 utraciła magię która nadal jest w LM

  • 273. Jacu
    • 2010-06-15 17:10:37
    • *.retsat1.com.pl

    @272. Voight - ...no dokładnie jestem tego samego zdania. Też jakoś tak F1 później traktowałem jak niższą serię ;). Co więcej też kibicuje Loli AM ale przez regulamin, powiedzmy sobie szczerze - o zwycięstwie nie było mowy. No chyba, że w jedynym możliwym scenariuszu - jak ten z 1991 i zwycięstwie Mazdy 787B. Wtedy najpierw Peugeoty się posypały, a później Mercedesy. ...Ale Audi obecnie nie zawiodło :/ tak jak wtedy najszybsi. Swoją drogą w przyszłym roku idą drastyczne zmiany regulaminowe ale niestety w standardową stronę pogorszenia osiągów, na rzecz krzywo pojętej ekologii :/// ehhh ...A jak pięknie wyglądały stare auta grupy C - aż się łezka w oku zakręciła jak puścili godzinny wyścig Historycznej LM przed startem do wyścigu w sobotę. Trzeba jednak przyznać, że magia LM nie gaśnie :).

  • 274. marioblondi
    • 2010-06-15 22:36:52
    • *.toya.net.pl

    251. Sadu1
    Może i masz rację z tymi oponami, chociaż Webber potrafi zadbać o opony i te 2 okrążenia więcej na miękkich by mu nie zaszkodził . Zauważ, że zjazd na wymianę wyglądał na jego własną decyzję wbrew zaleceniom zespołu. Wietrzę tu wyraźne faworyzowanie Vettela.

  • 275. Voight
    • 2010-06-15 23:38:11
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Group C Prestiżem nie ustępowała F1. Przede wszystkim nazwiska takie jak Todt, Brawn czy Schumacher, marki jak Jag, Merc, Peugeot czy tory jak chociażby Rouen-Les-Essarts

  • 276. leo_
    • 2010-06-16 18:11:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja bym tak do końca nie przekreślał sensu takiej strategi opon jaką zastosował Renault i RBR. Nie wyszło, owszem, ale moim zdaniem, dlatego że twardsze opony okazały się niewiele lepsze niż te miękkie. Bo gdyby pojechał na nich, jak zwykle, wiele kółek, a przynajmniej te 20-30 , to byłoby zupełnie inaczej. No i ten zbyt słaby docisk też mógł mieć wpływ na szybkie zużywanie się opon.

  • 277. rafekf1
    • 2010-06-16 21:02:11
    • *.intelink.pl

    276. @leo_ .... Mnie też się wydawało, że te twarde gumy wytrzymają te 20 albo więcej kółek. Wtedy strategia wyjazdu na twardych i zmiany ponownie na twarde a na koniec wyścigu miękkie, dałaby z pewnością przewagę przy założeniu oczywiście, że możliwe było utrzymanie dobrego tempa w każdym stincie. Tak się jednak nie stało w przypadku Renault na co z pewnością miał wpływ ustawień minimalnego docisku powodujący zbyt szybkie zużywanie się opon. Reno było szybkie w Kanadzie i nie chodzi mi wcale o prędkości na prostych lecz tym razem nie trafili z strategią, podjeli ryzyko, które niestety się nie opłaciło ;(

    (

  • 278. 6q47
    • 2010-06-17 11:43:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @276/277
    leo_/rafekf1
    docisk, docisk i jeszcze raz docisk!
    Docisk jest fundamentalnym parametrem wpływającym na pracę opon. Wszystkie zalety wynikające z oszczędnego silnika idą w niepamięć, jeżeli trzeba zmieniać opony nie wtedy kiedy trzeba...
    Mieli je niedogrzane i w dodatku ciągłe granulkowanie, którego praktycznie nie dawało się powstrzymać. W którymś numerze F1R był artykuł opisujący pracę opon, czarna magia jeżeli chodzi o czynniki wpływające na wykorzystanie potencjału opon. I w dodatku każda konstrukcja (bolid) inaczej "niszczy" opony! Czasami wydaje się śmiesznym narzekanie na pracę opon prze kierowców - ale to jest niestety prawda, opony to "duży" procent sukcesu lub porażki w danym GP. Nie wnikam w tej chwili w złe koncepcje, pomysły czy strategi, bardzo łatwo można pogrzebać dyspozycję kierowcy właśnie przez złe ustawienia trakcji, docisku i co tam jeszcze sobie można życzyć.
    Pozdr.

  • 279. lola101
    • 2010-06-18 12:09:20
    • *.ostnet.pl

    lepiej już nie będzie!!!

  • 280. leo_
    • 2010-06-18 20:45:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście, że docisk, tylko że tym razem był on mniejszy niż mógł być. To znaczy inżynierów Renault było stać na ustawienie większego docisku, ale tego nie zrobili, bo po prostu przekombinowali. Raczej to nie było to, że konstrukcja bolidu nie pozwalała na takie ustawienia. Nawiasem mówiąc, mam wrażenie że Renault już znacznie się poprawiło w kwestii docisku.

  • 281. Jacu
    • 2010-06-19 08:37:33
    • *.chello.pl

    @275. Voight - no nie tylko prestiżem dorównywała F1 ale i tempem na szybkich obiektach. Zwłaszcza po podziale na klasy C1 i C2 gdzie te pierwsze ważyły 750kg i miały silniki z F1, a ich olbrzymie dyfuzory generowały docisk na poziomie F1 (przy dużej prędkości ponad 300km/h 4-5g). Andy Wallace chyba w '91 roku podczas testów na Monza przebił rekord F1 (Senna - McLaren). Niestety FIA szybko wykończyła konkurencję dla F1 :/. Moja fascynacja grypą C rozpoczęła się gdzieś koło 1986 wraz z artykułem w "Młodym Techniku" i pięknym cutaway'em Porsche 956, który nadal uważam za najwspanialszy i najpiękniejszy samochód wyścigowy świata ;). Rekord Bellofa ustanowiony tym autem na Nordschleife do dzisiaj jest niepobity. Swoją drogą nie miałbym nic przeciwko wyścigom serii prototypów LM zamiast F1. Byłoby na pewno więcej wyprzedzania (inna aerodynamika) co można chociażby zobaczyć po tym co się dzieje w ALMS. Mały przykładzik ;) z Sebring.: http :// ww w. youtube.c om/wa tch?v= 0MZURmQK04g

  • 282. Danny257
    • 2010-06-19 19:31:00
    • *.strefa.com

    www.swiatwedlugmuzyki.dbv.pl

  • 283. rafekf1
    • 2010-06-19 22:30:31
    • *.INTELINK.pl

    280. @leo_ ... Otóż to!! W tym właśnie był problem GP na torze w Montrealu. Teraz nie a co gdybać. Czekamy na Walencie, tam ma byc dużo lepiej. Nie będziejuż tyle okazji do przekombinowania. Oby.

  • 284. grzes12
    • 2010-06-20 20:15:18
    • *.182.68.70.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witam wszystkich .
    Z tygodniowym opóźnieniem , ale napiszę kilka swoich przemyśleń co do tego wyścigu .
    McLaren rządzi ... !? Po raz kolejny po słabszym początku zespół pokazuje klasę .
    RBR powoli traci swoją przewagę . Zastanawiają mnie problemy ( po raz kolejny ) głównie Vettela w końcówce wyścigu . Może R Dennis po GP Bahrajnu miał rację ?
    Po Renault liczyłem na więcej , chyba coś przekombinowali ;/ Do tego pierwsza pomyłka strategiczna w kwalifikacjach ....
    Ferrari się obudziło , a w zasadzie Alonso , bo Massa coraz gorzej ;/
    A Mercedes po raz kolejny przed GP jechał po zwycięstwo .... he he


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo