mpstir
Ostatnia aktywność
avatar
mpstir

04.11.2012 19:23

0

Dziś Alonso miał szansę dogonić, a nawet przegonić Vettela. W sumie pojechał niezły wyścig, ale przy takim farcie Vettela jak dzisiaj, wyszło fatalnie dla niego. Patrząc obiektywnie, gdyby nie dwa razy samochód bezpieczeństwa, Vettel byłby najwyżej 8. Tak, tak najwyżej 8. Zacznijmy od pecha Hamiltona, który gdyby nie awaria wygrałby wyścig. Później kilka kolizji, później znowu samochód bezpieczeństwa, wszystko na korzyść Vettela. A na dobrą sprawę wyprzedzał samych maruderów. Szkoda mi Alonso, ale wygląda na to, że w tym sesonie Vettel będzie trzeci raz mistrzem świata.

Przejdź do wpisu Raikkonen wygrywa w Abu Zabi!

avatar
mpstir

16.04.2012 11:36

0

Oficjalna strona podaje, że kwalifikacje są o 14:00 czasu lokalnego (12:00 UTC), a wyscig o 15:00 czasu lokalnego (13:00 UTC) czyli naszego.

Przejdź do wpisu Sauber przed GP Bahrajnu

avatar
mpstir

16.04.2012 11:12

0

Może się mylę, ale mnie wydaje się, że o 13:00 naszego czasu.

Przejdź do wpisu Sauber przed GP Bahrajnu

avatar
mpstir

17.03.2012 08:49

0

11. Jaro75 Zgadzam się. Jak na razie to chyba zakaz stosowania dmuchanych dyfuzorów najbardziej odczuwa właśnie Vettel. Teraz powinien wyjść jego ,,geniusz". Skoro jest takim wspaniałym kierowcą, to niech to udowodni, startując nie najlepszym bolidem z trzeciego rzędu. A tak w ogóle zapowiada się ciekawy sezon. Lotus może być groźny.

avatar
mpstir

09.12.2011 16:28

0

No to Lotus trochę mnie zaskoczył. Nie, żebym coś miał do Grosjeana lub Pietrowa, ale zgadzam się z kilkoma wypowiedziami wyżej, że obaj reprezentuja podobny marny poziom, ale Pietrow ma bogatych sponsorów. Czyżby Lotus nie brał tego pod uwagę. No i zapowiedzi Bouliera, że poczeka na Kubicę, gdyż jest priotetem. Właściwie teraz jeżeli wróci Kubica, powtarzam jeżeli wróci, to zostaje opcja kierowcy wyścigowego albo w Williamsie, albo w ForceIndia, albo testera w Ferrari.Tak to widzę.

avatar
mpstir

30.10.2011 12:21

0

Po raz kolejny Lotus Renault GP bez punktów. Właściwie to już do końca raczej nie zdobęda punktów. Powinni teraz testować na następny sezon jakieś części, bo w tym sezonie już nic nie zdziałają, a żaden inny team ich nie wyprzedzi.

avatar
mpstir

11.10.2011 13:26

0

Osobiście zgadzam sie z Brawnem, że „Dla Sebastiana nadejdzie taki dzień, który będzie interesującą częścią jego kariery, gdy nie będzie dysponował najlepszym bolidem”. W obecnej sytuacji wszyscy zachwycają sie Vettelem, który mając fenomenalny bolid po prostu nim jedzie. Nie widać jakiejś fantastycznej walki na torze. Można by powiedzieć, że Webber ma taki sam bolid , a już sobie poczyna wyraźnie gorzej. Chociaż bardzo lubię Marka i należy on do grona bardzo kulturalnych kierowców, to nie jest to jakiś geniusz. Zresztą jego długa już kariera wcześniej była niemal niezauważalna, bo dysponował przeciętnymi bolidami. Co do Vettela miał niesamowite szczęście, że otrzymał w tak młodym wieku świetny bolid. Prawdopodobnie większość kierowców posiadających taki samochód, miałoby podobne wyniki (może jeszcze lepsze) Z Vettelem jest troche tak jak z Schumacherem. Oczywiście najbardziej utytułowany kierowca (7 tytułów mistrza świata), ale i on w swojej karierze miał zawsze najlepsze bolidy, zawsze był kierowca nr 1 i wszyscy na niego pracowali. Teraz jak Schumacher jeździ z Rosbergiem w Mercedesie, który nie jest najlepszym bolidem, właściwie dostaje baty od młodszego kolegi i nie tylko. Myślę, że o wiele lepszym kierowcą jest Button. A wogóle gdybym miał wskazać w/g mnie najlepszą trójkę to typowałbym: Alonso, Button, Kubica.

avatar
mpstir

07.10.2011 07:58

0

Williams dalej fatalnie. Patrząc w aspekcie powrotu Roberta Kubicy w przyszłym sezonie i uwzględniając realnie starty w jednym z trzech teamów (LRGP, Force India, Williams), to pewnie do Williamsa nie bardzo jest sens iść. Pewnie najlepszą opcja pozostaje dalej LRGP.

avatar
mpstir

30.07.2011 18:00

0

Stara śpiewka. Jeżeli chodzi o Pietrowa, to i tak w obecnym sezonie widać poprawę. Samo to, że prawie zawsze jest lepszy od Heidfelda o jakieś 0,2-0,5 sek. Uwzględniając wypowiedź Heidfelda, że Renault jest najbardziej otwartym i najmniej stronniczym teamem w jakim jeździł i wyniki osiągane przez Heidfelda, świadczą o tym, że jest gorszym kierowcą od Pietrowa. Wychodzi tu jak BMW zdane było na Nicka i ślepo w niego wierzyło, a przy okazji jak Robert musiał być traktowany w tym zespole. W poprzednim sezonie Robert górował nad Pietrowem o jakąś sekundę, więc jeżeli Petrow zrobił postęp, a osobiście myślę że tak, to w tym sezonie przegrywałby najwyżej z Robertem o 0,5 sek. Oczywiście dochodzi do tego praca nad bolidem, którą jakby wykonał Robert to Renault pewnie byłoby szybsze o jakąś sekunde. Patrząc na dzisiejsze kwalifikacje myślę, że miejsce ok. 6 byłoby realne.

Przejdź do wpisu Słabe Renault

avatar
mpstir

24.07.2011 15:48

0

Dobry wyścig Hamiltona. Również Alonso oraz Webbera. Vetel mistrz pokazał jak potrafi radzić sobie z presją w walce. I błędy, jeden z nich, jakby banda była bliżej to zakończyłby wyścig. Właściwie mechanicy wygrali z Massą na ostatnim PIT stopie. Myślę, że połowa zawodników w stawce jeżdżąc w RedBullu (zdecydowanie najlepszym najlepszym bolidem w stawce) i startujących z PP, również dojeżdżałoby do mety na pierwszym miejscu, jak Vettel do tej pory. To samo następny mistrz Schumacher (w tym samym miejscu co Vetel) zrobił błąd i pokazał, że w gorszym bolidzie nie wiele prezentuje. Petrov...przynajmniej nie wypad jak Heidfeld. Nieźle Sutil.

avatar
mpstir

12.06.2011 23:12

0

Widać jakim mistrzem jest Vettel. Większy nacisk innego kierowcy i popełnia błędy. Wszystkie zwycięstwa w tym sezonie to jak dotychczas start z PP i zwycięstwo w najszybszym samochodzie w stawce. Myślę, gdyby miał do czynienia z typową walką o punkty w średnim bolidzie, popełniałby dużo błędów.

avatar
mpstir

07.05.2011 14:15

0

Niestety Red Bull prawdopodobnie zdominuje cały sezon. Widać, że mają świetny bolid. Mercedes poprawił osiągi i będzie walczyłxz LRGP. Petrov spisuje się całkiem nieźle, Hiedfeld powinien być o jakieś 0,2 sek szybszy od Petrova, ale rozczarowuje. Pewnie Kubica tym bolidem walczyłby z Hamiltonem i Alonso. Schumacher wyraźnie wolniejszy od Rosberga.

Przejdź do wpisu Vettel po raz czwarty

avatar
mpstir

01.03.2011 16:26

0

Ciekawe kto decydowałby, na krórym okrążeniu ma padać ten sztuczny deszcz i przez jaką część wyścigu. Wtedy to by była masakryczna manipulacja.

avatar
mpstir

21.02.2011 17:12

0

Czyli rozpoczęnie sezonu będzie w Melbourne 27.03.

Przejdź do wpisu Grand Prix Bahrajnu odwołane!

avatar
mpstir

03.02.2011 15:19

0

Kubica 1:13:508

avatar
mpstir

03.02.2011 11:59

0

Właśnie wyjechał Robert Kubica na tor

avatar
mpstir

03.02.2011 09:50

0

Bardzo niska temperatura powietrza 5 st. celsjusza, toru 6 st. celsjusza. Po południu ma być ok. 16 st. Teraz to tylko można posprawdzać wszystkie systemy, bo sprawdzanie opon nie ma sensu w tak niskiej temperaturze.

avatar
mpstir

01.02.2011 17:26

0

Nie martwił bym się stratą do najlepszych. Gorzej coś chyba z ustawieniami, bo Petrov przejechał dużo mniej okrążeń od czołówki. Być może jest to efekt zastosowania tych innowacyjnych rozwiązań, nie pracujących jeszcze dobrze, lub jakieś drobne problemy techniczne. Jednak te 28 okążeń pozwoliły prawdopodobnie na zebranie odpowiednich danych. Zobaczymy co pokaże jutro Robert i ile przejedzie okrązeń.

Przejdź do wpisu RB7 najszybszy w Walencji

avatar
mpstir

01.02.2011 16:28

0

Petrov 1:16:351

Przejdź do wpisu Mercedes GP odsłania W02

avatar
mpstir

01.02.2011 09:51

0

No to na razie jako jedyni zastosowali płetwę rekina. Ciekawe co pokaże McLaren.

Przejdź do wpisu Pierwsze zdjęcie RB7

avatar
mpstir

18.01.2011 12:01

0

Oczywiście miało być ,,rzeczą"

avatar
mpstir

18.01.2011 11:57

0

Kanadyjczycy trochę przesadzają. Osobiście uważam, że jeżeli zaprezentowane barwy bolidu nie budzą kontrowersji ze strony FIA, to naturalne jest, że organizatorzy poszczególnych GP muszą zaakceptować wybór producentów, co do kolorystyki bolidów. Są to poniekąd barwy logo zesołu. A skoro kojarzy im się to z producentem papierosów, to wynika z tego, że do kadnady nie wjedzie żadna ciężarówka ze sprzętem do bolidów, pomalowana barwy zespołu. Myślę, że jedną żeczą jest samo malowanie bolidów, a drugą umieszczanie na nich reklam. Skoro prawo kanadyjskie zabrania umieszczania reklam firm tytoniowych, to nie powinny one być umieszczane. Ale jeżeli sam kolor jest problemem, i daje skojarzenie firmy tytoniowej, to zgadzam się z opiniami wyżej, że równie dobrze kolor Ferrari kojarzy się z Marlboro.

avatar
mpstir

13.01.2011 18:17

0

Zapowiedzi przed sezonem wyglądają interesująco. Oby tylko sprawdziło się choćby część z nich. Może mają jakąś nowinkę, która ma im przynieść przewagę. Byle tylko nie było tak jak z BMW przed sezonem 2009. Też byli gotowi na wygrywnie, a wszyscy wiemy jak wyszło.

avatar
mpstir

13.01.2011 15:06

0

16. Ravf Barwy identyczne. Zauważyłem, że nie ma już tej angielskiej flagi pod numerem, która była wcześniej.

avatar
mpstir

21.12.2010 12:07

0

Czyli Vitaij na 99,9 % zostaje w Lotus-Renault.

Przejdź do wpisu D'Ambrosio w Virgin Racing

avatar
mpstir

14.11.2010 17:40

0

Gratulacje dla Vettela, chociaż nie przepadam za nim. Miał niesamowite szczęście, zostając mistrzem świata, bo mając do dyspozycji tak świetny samochód powinien go zdobyć przynajmniej kilka wyścigów wcześniej, popełniał w sezonie głupie błędy (Spa, Turcja), ale też uczciwie trzeba powiedzieć, że miał wiele awarii samochodu. Co do dzisiejszego wyścigu. Vettel pojechał perfekcyjnie, ale równie świetnie pojechał Robert Kubica. Startując z 11 pozycji na metę przyjechał 5, pokazując przy tym świetne wyprzedzania, równą jazdę i doskonałą strategię. Po raz kolejny udowodnił, że jest jednym z najlepszych kierowców. Również Hamilton w żaden sposób (z resztą nie pierwszy raz) nie mógł poradzić sobie z wyprzedzeniem polaka. Wystarczy porównać go do Alonso, lub Webbera, którzy startowali z odpowiednio z 3 i 5 pozycji, a przyjechali za Robertem. W sumie w całym zezonie popełnił jeden błąd (Spa w boksach).Co do Alonso, fatalna strategia, podobnie jak Webbera. Co do Petrowa. Pojechał bardzo dobry wyścig. Zaznaczyć trzeba, że na pierwszym okrążeniu zmieniał opony i prawie cały wyścig przejechał na tym komplecie. Nie popełnił błędu. Dla przykładu Alonso, mając do dyspozycji lepszy bolid, w lepszym stanie opony (póżniej zmieniał) nie mógł poradzić sobie, z tak powszechnie krytykowanym zawodnikiem Renault, a te jego pretensje do Petrowa po wyścigu, to już porażka, nie mówiąc o sporej ilości błędów. Osobiście myślę, chociaż wolałbym inaczej, że zostanie Petrow w Renault na przyszły sezon. Webber podobnie-fatalna taktyka. Muszę dodać, że dobry wyścig miał Hamilton,Button i Rosberg. Jednak oni startowali z przodu, więc przy dobrej taktyce, musieli być wysoko. Massa fatalnie.

avatar
mpstir

13.11.2010 19:23

0

141. witek70 Zgadzam się w zupełności. Dodam tylko, że powyższe złe opinie na temat Roberta Kubicy, świadczą tylko o tym, że pisane są na podstwie dzisiejszych kwalifikacji, które niestety dla Roberta były nieudane z powodu nadsterowności i są odzwierciedleniem znajomości tematu F1 co niektórych. Powszechnie panująca opinia o Robercie Kubicy wypowiadana przez fachowców z F1 jest taka, że jest to jeden z najlepszych aktualnie kierowców w stawce i w pełni kopletny.

avatar
mpstir

06.11.2010 19:42

0

10. mistrz15 Zgadzam się z Tobą. Nie mogłem całosci oglądać live i nagrałem sobie qual. Przeglądałem kilka razy ten moment uślizgu i myślę, że z oponami nie powinno być problemu. Przynajmniej nic nie widać, żeby były jakieś spłaszczenia. Poza tym koła toczyły się cały czs i na trawie dopiero bolid obróciło.

avatar
mpstir

06.11.2010 19:15

0

Czyli Robert ma ustawienia na suchy tor.

avatar
mpstir

30.10.2010 20:16

0

A co , jak w przyszłym sezonie u boku Roberta Kubicy będzie jeździł D'Ambrosio? Całkiem możliwe, bo nawet Boullier jest pewny, że belg na 95% będzie jeżdzł w F1. Możliwe, że to chodzi o Renault.

avatar
mpstir

12.09.2010 15:57

0

Ja również uważam, że Kubica jechał dobry wiścig. Start bardzo dobry. Czasy okrążeń dobre. Zabrakło prawdopodobie 1 sek. w PIT Stop. Najgorsze, że Rosberg w punktacji odjechał od Roberta, jak i Massa oraz Mercedes od Renault.

avatar
mpstir

01.09.2010 10:09

0

Plotki , plotkami, ale tak, czy owak osobiście uważam, że dla Roberta Kubicy lepiej jednak będzie bycie kierowcą nr 1 Renault, niż kierowcą nr 2 w Ferrari, zwłaszcza, że na chwile obecną bolidy są porównywalne.

avatar
mpstir

15.06.2010 17:56

0

Ciekawe, czy wtedy też byłby kierowcą nr 2. Bo przecież szef Renault zapowiedział, że chce budować zespół wokół Roberta Kubicy.

Przejdź do wpisu Raikkonen do Renault w 2011?

avatar
mpstir

13.06.2010 19:56

0

No to Robert ma nareszcie najlepszy czas jednego okrążenia w wyścigu.

Przejdź do wpisu Drugi z rzędu dublet McLarena

avatar
mpstir

13.06.2010 17:11

0

Oj, chyba coś knują w RB, żeby Vettel nadrobił punktów do Marka.

avatar
mpstir

13.06.2010 15:42

0

Osobiście nie przepadam za Hamiltonem, ale akurat w tym wypadku stwierdzam, że karę powinien dostać zespół (chociaż w rzeczywistości tak będzię, bo wątpię, że Hamilton ze swojej kieszeni wpłaci kasę). Sam Marti Whitmarsh powiedział, że popełniono błąd i mieli wybór, albo wrócić do garażu bez potrzebnego litra paliwa do badania, albo z literem pozostać na torze. Mieli jeszcze jeden wybór. Mogli wlać Hamiltonowi przed wyjazdem z garażu jeden litr więcej i byłoby po kłopocie. Zespół musi przewidzieć wszystko. Jeżeli nie jest w stanie wypełnić wszystkich punktów regulaminu, musi ponieść karę.

avatar
mpstir

13.06.2010 09:43

0

A co do TM. Zależy jak oceniać sytuację. Z punktu widzenia zespołu Robert miał wtedy zupełnie inną strtegię. Zaryzykowali więc zespołowo, aby poprostu Heidfeld nie marnował tej strategi. Zgadza się wyglądało to tak, jakby Heidfeld puścił Roberta. Ale trzeba mieć na uwadze, że gdyby po wyprzedzeniu Heidfelda przez Robetra był SC, wygrałby Heidfeld. A tak zespół był spokojny, bo albo jeden, albo drugi by wygrał. Należy zaznaczyć, że Robert miał fantastyczne wówczas tempo (kwalifikacyjne) i niesamowicie odjeżdżał od Nicka.

avatar
mpstir

13.06.2010 09:35

0

75. sk0k tak

avatar
mpstir

15.02.2010 13:38

0

test

avatar
mpstir

31.10.2009 18:07

0

Sory miałem na myśli Trullego

avatar
mpstir

31.10.2009 18:01

0

Jeżeli Hamilton nie odjedzie zbytnio Red Bullom, to to wygra Vettel lub Webber. Heidfeld ma co prawda więcej paliwa. Wiąże się to z tym, że w Q3 zjechał jeden z pierwszych, jak nie pierwszy, a Robert jeszcze zrobił dwa odrążenia. Mimo wszystko dobry czas Heidfelda, nawet gdyby Robert nie jeździł tych dwóch okrążeń to i tak byłby lżeszy. Robert powinien tankować pierwszy jedno okrążenie przed Barrichello. Musi na starcie wyprzedzić nieco cięższego Rosberga, bo inaczej może być po punktach.

avatar
mpstir

31.10.2009 17:38

0

Jednak Robert najlżejszy z pierwszej dziesiątki.

avatar
mpstir

30.10.2009 18:28

0

Swoją drogą, to bardzo dobrze rokuje Robertowi Kubicy na przyszły sezon, że Vettel bez żadnych problemów przejechał tyle kilometrów(silnik Renault). Świadczy to, że silniki Renault są trwałe, w przeciwieństwie do tegorocznych BMW.

Przejdź do wpisu Normalny piątek Red Bulla

avatar
mpstir

30.10.2009 17:51

0

1. sssebooo - właśnie trzeci najtrudniejszy. Śledziłem na live timing treningi i właśnie wtrzecim sektorze Robert Kubica systematycznie bił rekody (do czasu awarii)

avatar
mpstir

29.10.2009 21:00

0

31. daxon - nie zgadzam się zTobą. A co do Toyoty i Williamsa właśnie tym sezonem pokazali, że nie są zdolni do wygrywania. Dlaczego? Dlatego, że to właśnie te dwa teamy (plus BrawnGP), zastosowali od początku podwójny dyfuzor i byli bardziej zaawansowani w pracach niż np. Renault, McLaern, Ferrari, czy nawet BMW. Owszem Toyota w Bahrainie pokazała klasę w kwalifikacjach (pierwsze i drugie pole startowe), no i w wyścigu nieźle (Truli 3), ale później nie pokazali nic. Williams poniżej oczekiwań, w przeciwieństwie do Ferrari, McLaren, Renault (BMW dopiero teraz coś pokazuje). A teraz co by było, gdyby podwójny dyfuzor okazał się nielegalny. Myślę, że te trzy teamy nie liczyłyby się specjalnie i ten sezon wygrałoby RedBull. W pierwszych wyścigach czołowe zespoły z lat ubiegłych nastawione były na kers i miały w planach stosowania podwójnego dyfuzora,musiały więc szybko zareagować na zaistniałą sytuację. Z perspektywy czasu widać, że chyba McLaren i Ferrari najszybciej ulepszyli swoje bolidy, ale Renault było równie szybkie w modernizacji. Oczywiście najpóźniej zmodernizowało BMW swój bolid. Nawet BrawnGP od połowy sezonu już nie dominuje. Powiedzmy sobie szczerze, że przez niejasne zrozumienie przepisów Ferrari, McLaren, Renault, czy BMW pogrzebało ten sezon, za to w przyszłym sezonie nie będzie już tak dużych zmian( w aerodynamice praktycznie to samo), dochodzą jedynie większe zbiorniki paliwa, nie powinno być więc zaskoczenia. I właśnie tu jest szansa dla Renault, które już od dawna skupione było na bolidzie na przyszły sezon.

Przejdź do wpisu Kubica liczy na Renault

avatar
mpstir

29.10.2009 16:48

0

13. orinocoP - zgadzam się. Sutil (75 kg) jest również bardzo dobry (zwłaszcza na mokrej nawierzchni). Jest co prawda trochę cięższy od Roberta (72 kg), ale to mogłoby przynieść zespołowi korzyści. Przekazywane przez nich spostrzeżenia i uwagi mogliby praktycznie stosować dla odu zawodników. Uważam, że teraz w BMW jest za duża rozbieżność wagowa zawodników (bo Heidfeld waży 59 kg) i to nie pomaga. Jest wiele takich sytuacji, że jeden kierowca musi dostarczyć informacji na temat bolidu dla obu (np. z powodów technicznych drugiego) i wtedy właśnie zbliżona waga zawodników pomaga, a za duża rozbieżność dostarcza problemów.

Przejdź do wpisu Kubica liczy na Renault

avatar
mpstir

29.10.2009 15:48

0

Sory miało być ,,korzyści"

Przejdź do wpisu Kubica liczy na Renault

avatar
mpstir

29.10.2009 15:42

0

ja również uważam, że Renault to team, który potrafi bardzo szybko reogować na wszelkie nowinki zastosowane u konkurencji i dostosowywać je do swojego bolidu. W obecnym sezonie chyba jako drudzy zastosowali w swoich bolidach podwójny dyfuzor i nawet nieźle im szło na początku sezonu. W porównaniu do BMW są również bardziej doświadczonym teamem. Jeżeli prawdą jest, że Robert Kubica świetnie czuje bolid i potrafi bardzo szczegółowo przekazać to swoim inżynierom, a oni go wysłuchają i dostosują wprowadzanie poprawek po testach jak najszybciej i jednocześnie dobrym efektem, to sezon 2010 może być dla Renault przełomowym. Uważam również, że dobrze byłoby, gdyby drugim kierowcą był ktoś doświadczony, bo zapewne przyniosłoby to kożyści w ulepszaniu bolidu. W obecnym sezonie Alonso, który jest doskonałym kierowcą praktycznie sam musiał pracować nad dostarczaniem informacji swoim inżynierom, bo najpierw drugim kierowcą był Nelson Piquet Jr, a potem R.Grosjean i obaj poza tym, że nic nie pokazali w wyścigach, chyba też nie umieli przekazywać celnych spostrzeżeń mających poprawić rozwój bolidu. Z pośród kandydatów do fotela drugiego kierowcy w Renault najlepszym byłby Glock, ewentualnie Kovalainen. Lepiej, żeby to nie był żaden nowicjusz.

Przejdź do wpisu Kubica liczy na Renault

avatar
mpstir

20.10.2009 11:02

0

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie bolidy nie będą używały KERS, a co za tym idzie bardzo ważna będzie aerodnamika.

avatar
mpstir

18.10.2009 19:52

0

Świetny wyścig! Bardzo dobre tempo Roberta. Gratulacje. Szkoda trochę Rubensa, bo ten kapeć to sprawka Hamilona podczas wyprzedzania.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu