bazi22
Ostatnia aktywność
avatar
bazi22

03.07.2021 22:21

0

@2 Mayhem Poprzednie tylne skrzydło RedBulla też było legalne - przechodziło poprzednie testy. Trzeba było zmienić sposób testowania, żeby ich nie zaliczyło i musieli zmienić skrzydło. I nie ważne post factum czy Mercedes coś zyskał - zrobili aferę bo byli przekonani, że zaszkodzą Bykom. To czy przepisy są robione pod Merca, okaże się czy zostaną również zmienione testy przednich skrzydeł - tu Mercedesy mają najbardziej elastyczne. Zresztą ta durna dyrektywa ws. pitstopów tez jest wymierzona przeciw RedBullom - jak nic chodzi o wydłużenie tych rekordowych zmian opon.

avatar
bazi22

29.06.2021 16:28

0

@6. XandrasPL - Honda to chyba nie jest zainteresowania przepisami silnikowymi od 2025 roku.

avatar
bazi22

21.08.2020 14:13

0

@3 Problemem FIA i F1 jest ewentualny udział Mercedesa w różowej aferze - jakoś mało prawdopodobne jest skopiowanie bolidu bez udziału Mercedesa - kształty zewnętrzne się jeszcze da (ale czy z dokładnością do 1mm), tych wewnętrznych już nie. Biorąc pod uwagę ?przyjaźń? Wolfa i Strolla oraz udziały Toto w Aston Martinie, może być coś na rzeczy. Nie bez powodu Toto zaangażował się w ?mediacje? i przekonał klientów Mercedesa do nie składania odwołań. Dodatkowe przed karą Concorde Agreement nie doceniało Mercedesa, a po już było do zaakceptowania. Ciekawe co skłoniło Mercedesa do zmiany zdania ;).

avatar
bazi22

16.08.2020 11:15

0

Mercedes niekoniecznie musiał coś dostać - może FIA dzięki protestom związanym z Racing Point dostała do ręki bat na Mercedesa

avatar
bazi22

07.03.2020 10:54

0

@Spooky Z tych wszystkich oświadczeń wynika jedno - nie znaleziono dowodów na łamanie przepisów przez Ferrari. Były podejrzenia FIA, Ferrari być może wiedziało, że działa na pograniczu przepisów (lub poza ich ramami) - obie strony postanowiły się dogadać. FIA wygrała na tym zaprzestanie podejrzewanego nieudowodnionego łamania przepisów przez Ferrari, Ferrari wygrało na tym spokój. W tej tajnej ugodzie mogą być zapisane z jakich rozwiązaniach technicznych (legalnych w końcu - bo nie udowodniono złamania przepisów) Ferrari zobowiązuje się nie korzystać - choćby z tego powodu nie można ujawniać tej ugody. Wszystkie zespołu mają przecież prawo pytania FIA o legalność pewnych rozwiązań technicznych - upubliczniane są tylko pytania dotyczące rozwiązań nielegalnych. W przypadku pytań legalnych FIA nawet nie informuje, że pytanie padło.

avatar
bazi22

02.03.2020 12:12

0

Ferrari raczej znalazło lukę, niż złamało przepisy. FIA musi mieć świadomość, że skoro o ugodzie powiedzieli, to prędzej czy później jej treść wypłynie - więc nie mogło go być złamanie przepisów.

avatar
bazi22

29.04.2018 13:43

0

Wszystko zależy jak Kimi wystartuje - jeśli na starcie zdobędzie 2-3 pozycje będzie ciekawie.

avatar
bazi22

05.04.2018 20:57

0

Misza na ten sezon nic innego nie zrobią. Rozwiązanie jest tylko inne - trzeba zmniejszyć wpływ docisku aerodynamicznego - wtedy nie będzie problemu z podążaniem za bolidem

avatar
bazi22

26.03.2018 17:25

0

Może i Mercedes ma najmocniejszy silnik, zwłaszcza w trybie kwalifikacyjnym, ale przy okazji obawiają się o jego trwałość po tym kwalifikacyjnym podkręcaniu osiągów. W wyścigu ewidentnej oszczędzali silnik, bo uważali ze są bezpieczni. Spokojnie po pitstopie Hamilton mógł pojechać szybciej - świeże opony, czysty tor - zmniejszył by przewagę Vettela i ten nie objechałam go podczas VSC. Jednak woleli nie nadwrężać silnika myśląc, że wyścig mają pod kontrolą.

avatar
bazi22

28.10.2017 13:13

0

Łatwo mu wygłaszać takie sądy, bo nie jest producentem silników - F1 była, jest i będzie poligonem doświadczalnym dla technologii i producenci chcą rezultaty rozwoju silników wyczynowych przekładać na konstrukcje przeznaczone do masowej produkcji.

avatar
bazi22

16.09.2017 16:36

0

Życzę Robertowi jak najlepiej, ale szanse ma nikłe. Nie ma sponsorów, którzy wnieśli by jakiś wkład do zespołu, nie reprezentuje jakiegoś szczególnie atrakcyjnego rynku. Same umiejętności nie wystarczą z punktu widzenia zespołów, które maja wolne miejsca. Z drugiej strony swoją karierę w F1 zaprzepaścił na własne życzenie - bawiąc się w rajdy i startując w na wpół amatorskich zawodach powinien przewidzieć ryzyko wypadku i jego skutków. Niestety chęć zabawy skończyła się poważnymi problemami zdrowotnymi.

avatar
bazi22

30.07.2017 21:27

0

Robicie aferę z niczego - F1 to również, jeśli nie przede wszystkim, sport zespołowy - Ferrari walczyło o dublet - zaryzykowali, bo mieli świadomość że Vettel prawdopodobnie nie obroniłby się przed Mercedesami - taki to sport - raz Bootas jedzie dla Hamiltona i blokuje Vettela, kiedy indziej Kimi robi to samo. Z drugiej strony duży szacun dla Hamiltona i Mercedesa za oddanie pozycji.

avatar
bazi22

25.06.2017 19:50

0

Dziwne źe w RBR awarie przydarzają się VER - może przez swoją agresywniejszą jazdą po prostu wykańcza silniki, RIC jeździ spokojniej i regularnie zalicza podium.

avatar
bazi22

25.06.2017 19:48

0

Zgadzam się to prowadzący dyktuje tempo, ale niech robi to z odrobiną rozsądku - nie musiał zwalniać na wyjściu z zakrętu, i to jeszcze zwalniać przez odjęcie gazu, czyli bez zapalenia czerwonego światła. Tam nie było potrzeby aż takiego zwolnienia. Zachowanie VET poza krytyką - powinien powściągnąć nerwy. Myśle, że z karą to mu się udało - za celowe uderzenie dostałby DSQ, a tak HAM anulowali karę do zera, a VET do Stop&Go.

avatar
bazi22

13.06.2017 11:16

0

Wydaje mi się, że w F1 nie chodzi o sprawianie wrażenia, tylko o wyniki - te na razie Ricardo ma lepsze - być może problemy Verstappena biorą się, że jeździ zbyt agresywnie, przez co bolid nie wytrzymuje - Ricardo ma wyścigi bez historii, ale regularnie się melduje na podium ostatnio.

avatar
bazi22

09.06.2017 18:31

0

A jak szybko konkurencyjny stał się Mercedes? Nie bez powodu uczestniczą w spotkaniu DOTYCZĄCYM przyszłych wymagań technicznych - najlepiej wejść tak jak Mercedes - w momencie wdrażania nowych silników - wszyscy startować będą z tego samego poziomu.

avatar
bazi22

29.05.2017 14:29

0

@sliwa - stosując tą samą logikę do RedBulla, to w Monaco chcieli lepszego wyniku Ricardo i poświęcili Maxa.

avatar
bazi22

19.04.2012 10:41

0

Wtedy wygrał team będący własnością Mercedesa, ale tamten team się już wycofał.

Przejdź do wpisu Mercedes kontra Ecclestone

avatar
bazi22

27.10.2010 17:53

0

A co za problem dla Webbera stanowiło wciśnięcie hamulca i zablokowanie kół - nie przetoczyłby się wtedy w poprzek toru.

Przejdź do wpisu Horner: to absurd

avatar
bazi22

25.10.2010 13:35

0

Ja się tylko zastanawiam jak liczy się czas wyścigu, bo tutaj chyba przekroczył 120 minut

avatar
bazi22

24.10.2010 14:23

0

Petrov po prostu zajechał opony - miał przejściówki najdłużej na torze. Podobne problemy miał Hulkenberg i Barrichello.

avatar
bazi22

13.06.2010 20:17

0

Taktyka do dupy - twarde w Q3 dały tylko 8 pole, a wytrzymał tylko 3 okrążenia dłużej. Gdyby nie fatalna jazda Massy i Schumachera to byłby jeszcze dalej. Redbullom też się nie opłaciło Q3 na twardych.

Przejdź do wpisu Drugi z rzędu dublet McLarena

avatar
bazi22

16.05.2010 19:22

0

No a w Chinach Hamiltonowi podobny manerw odpuszczono tylko dlatego że to nie było na ostatnim okrążeniu ????? LOL

avatar
bazi22

29.04.2010 10:29

0

@Gosu Ale wtedy nie ścigali się ci co używali Michelinów, który nie potrafił przygotować opon, którę wytrzymyałyby temperaturę w Indianopolis

avatar
bazi22

18.10.2009 08:18

0

Dommv - nie wiadomo kto ma jak ustawiony bolid - jedni mogą być ustawieni bardziej na mokro, inni bardziej na sucho. Pogoda w czasie wyscigu pokaże kto miał lepszego nosa

avatar
bazi22

12.06.2009 13:35

0

No to teraz zaczną się jaja - bo regulamin techniczny musi zostać zatwierdzony jednomyślnie przez wszystkie zespoły.

avatar
bazi22

01.06.2009 12:40

0

O tak, najlepiej zacząć już projektować bolid na przyszły sezon wg, specyfikacji której jeszcze nie ma.

avatar
bazi22

25.05.2009 16:30

0

FIA może narzucić wbrew zespołom limity budżetowe, ale do zmian w regulaminie technicznym potrzebna jest jednomyślna zgoda zespołów.

avatar
bazi22

25.05.2009 16:30

0

FIA może narzucić wbrew zespołom limity budżetowe, ale do zmian w regulaminie technicznym potrzebna jest jednomyślna zgoda zespołów.

avatar
bazi22

12.05.2009 20:25

0

Ciekawe kto im do tej F1 silniki dostarczy jak MacLaren, Ferrari, Renault, Toyota i BMW odejdzie. Bo jakoś nikt inny nie chce budować silników dla bolidów F1

avatar
bazi22

09.05.2009 16:33

0

No i ciekawe jak będzie wyglądała f1 bez zespołów fabrycznych. Zwłaszcza, że wszystkie te niefabryczne zespoły i tak korzystają z badań prowadzonych w zespołach fabrycznych (poprzez korzystanie z ich silników, skrzyń biegów). Jakoś nikt inny nie chce/nie potrafi dostarczyć odpowiednich silników dla F1.

Przejdź do wpisu Toyota rozważa odejście z F1

avatar
bazi22

06.05.2009 18:01

0

Jak fabryczne teamy będą odchodzić z F1 to może skończyć się powołaniem konkurencyjnych wyścigów.

Przejdź do wpisu BMW zagrozi odejściem z F1?

avatar
bazi22

28.03.2009 13:06

0

Nie rozumiem o co chodzi. W regulaminie są zapisane wymiary dyfuzora. Jeśli te większy zostanie uznany za regulaminowy, to będzie oznaczało że po pozorem zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa można wprowadzać dowolne zmiany przekraczające reugulamin. A co jak któś poprawiając odporność na zderzenia zrobi szersze tylne skrzydło albo przesunie je bardziej do tyłu.

avatar
bazi22

15.09.2008 20:50

0

Hamiltonowi wyścig zawalili inzynierowie. Najpierw w Q2 założyli mu intermediaty, co skończyło się 15 pozycją. Później obstawili deszcz i tak ustawili bolid (na mokry tor). Dopóki tor był mokry Hamilton robił co chciał, gdy wysechł (w końcówce) wyraźnie zwolnił - widać to gdy jechał na intemediatach za Massą. Na początku na każdym okrążeniu odrabiał stratę, gdy tor przesechł zaczął tracić. Żeby mieć szansę na wygraną powinien pojechać z taktyką jak Kubica - jak najpóźniej pierwszy (jedyny) pitstop.

avatar
bazi22

20.07.2008 15:45

0

Ciekawe jak podejdą do tego "wyprzedzenia" Kovalainena przez Hamiltona. Brawo dla Heidefelda, Piqueta

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu