Po wyścigu o GP Turcji w zespole Red Bull z pewnością nie panuje radosna atmosfera, jednak kilka godzin po wyścigu na jaw wychodzą kolejne fakty, które rzucają nowe światło na incydent z 40 okrążenia dzisiejszego wyścigu.
Christian Horner, szef zespołu Red Bull, po wyścigu przyznał, że Mark Webber musiał oszczędzać paliwo i tuż przed feralnym manewrem wyprzedzania przełączył silnik w tryb oszczędzania, co w pewnym stopniu tłumaczy łatwość z jaką został dogoniony i wyprzedzony na prostym odcinku toru przez Sebastiana Vettela.„Znamy teraz wszystkie fakty” mówił Horner. „Mark zmienił ustawienia silnika na tryb oszczędzania paliwa, co kosztowało go nieco osiągów na prostych, co również wyjaśnia dlaczego Sebastian tak łatwo go dogonił.”
Christian Horner przyznał także, że obaj kierowcy rozpoczynali wyścig z taką samą ilością paliwa jednak Niemiec, który w początkowej fazie wyścigu jechał za innymi bolidami był w stanie zaoszczędzić 1 kilogram paliwa, co pozwalało na przejechanie dodatkowego okrążenia z optymalnymi ustawieniami silnika.
Sytuacja ta stwarza jednak podejrzenia czy nie była to swego rodzaju instrukcja team orders, gdyż Sebastian Vettel atakował Webbera z pełną mocą w silniku.
Po wyścigu doradca ekipy Red Bull, były kierowca F1, Helmut Marko, próbował bronić zarówno manewru Vettela, który był z przodu, jak również decyzji zespołu o różnej strategii włączenia trybu oszczędzania paliwa u swoich kierowców. Zdaniem Marko, pozycja Vettela i Webbera była bezpośrednio zagrożona przez Lewisa Hamiltona.
Oliwy do ognia dodał tuż po wyścigu sam Mark Webber, który na konferencji prasowej poradził dziennikarzom, aby Ci „poszukali głębiej”, aby dowiedzieć się co naprawdę wydarzyło się na 40 okrążeniu GP Turcji.
30.05.2010 20:15
0
O kurczę... Zaiste podejrzane to...
30.05.2010 20:17
0
I już zaczyna śmierdzieć, smutne to jest :(
30.05.2010 20:19
0
I tak właśnie wyjaśniła się sytuacja Webbera w przyszłym sezonie. Według mnie jest lepszy od Vettela ale jest pupilkiem Hornera więc zostanie.
30.05.2010 20:19
0
pewnie szef zespołu kazał obu kierowcom włączyć tryb oszczedzania paliwa, ale jak sie okazało webber pewnie to włączył, a vettel nie :(
30.05.2010 20:21
0
sorki napisałem to niedokładnie. Moim zdaniem Webber poleci, Vettel zostanie ;]
30.05.2010 20:29
0
No i teraz zrozumiała złość Vettela. Mark miał go przepuścić a tego nie zrobił i próbował odpierać atak i stąd ten dzwon. Wina Marka he he.
30.05.2010 20:30
0
ale wiadomość. Mam nadzieje, że Mark mimo wszystko będzie lepiej się sprawował od zarozumiałego Vettela
30.05.2010 20:30
0
kempa007- przejrzałam na oficjalnej stronie F1 konferencję ale nie zauważyłam wypowiedzi Webbera, żeby dziennikarze poszukali głębiej, ale może czegos nie zauważyłam :) czy to tam jest?
30.05.2010 20:31
0
Horner nie chce dać majstra Markowi na odchodne.
30.05.2010 20:32
0
Wątpie w to że to był team orders, gdyby tak było to Herner nie dawał by nam tego typu informacji
30.05.2010 20:32
0
*Horner
30.05.2010 20:34
0
kosanr1. Przecież Horner coś powiedzieć musi.
30.05.2010 20:34
0
Hmmm...no...ciekawie się zaczyna robić. Ale niejako instrukcje team orders zastosował też McLaren, polecając swym kierowcom właśnie oszczędzanie paliwa (żeby dojechali do mety w kolejności Hamilton i Button), jednak kierowcy się temu nie podporządkowali. Jesli chodzi o Red Bulla, to sprawa jest bardzo podejrzana.
30.05.2010 20:34
0
hhahh chcieli żeby sebastain wybrzedzić marka a nie jakieś oszczednośći
30.05.2010 20:35
0
Q. Did you come out of the previous corner a bit slower on that lap? MW: Hmm. You guys need to dig more, somewhere else.
30.05.2010 20:35
0
12. niuniek24w Mógł powiedzieć że to była normalna walka o pozycje.
30.05.2010 20:36
0
Raczej Vettel powinien mieć mniej paliwa bo ścigał się z Lewisem a to niestety kosztuje trochę wachy. Mark jechał swoje tempo.
30.05.2010 20:37
0
ciul z nimi Robert za 2 tygodnie jedzie i na nim przede wszystkim na jego postaci się skupmy
30.05.2010 20:37
0
Najpierw Vettel musi pokonać Marka na torze, a to póki co nie jest możliwe :). Myślę, że zespół nie patrzy, któremu kierowcy dają bolid, poprawki czy ustawienia, zawsze dają z siebie 100% i nie ma możliwości wg mnie, że ktoś może mieć gorszą sytuację. Myślę, że Horner jest wyznawcą filozofii, że tor zweryfikuje wszystko. Dopiero, gdy tylko 1 z kierowców będzie miał szansę na tytuł to drugi sam się powinien zreflektować i pomagać, tak jak Kimi pomagał Massie. Przed tym GP przecież RB mówił, że Mark zostanie u nich...
30.05.2010 20:38
0
Vettel nie musial wlaczac FUEL-SAVE MODE bo mial wystarczajaco - mial eksta kilogram paliwa na pokladzie. Zaoszczedzil na poczatku wyscigu jadac za Hamiltonem. Nie powiedzieli Sebastianowi zeby odpuscil bo ten byl pod presja Lewisa. Wiec gdyby Sebastian odpuscil to Lewis mogly lyknac ich obu. Nie rozumiem wiec dlaczego Mark nie odsunal sie zupelnie skoro wiedzial ze i tak jest wolniejszy. Bezposrednia wine ponosi Vettel bo to on uderzyl w Marka ale Webber powinienbyl calkowicie zjechac mu z drogi bo i tak w FuEL-SAVE MODE nie mial szans z Vettelem.
30.05.2010 20:40
0
jak myslisz na ile ten kg paliwa starczylby vettelowi? Vettel tez mial sie przelaczyc na tryb oszczedny, tylko nieco pozniej- zastanawiam sie czy to przypadkiem automatycznie sie nie wlacza.
30.05.2010 20:41
0
Ale atmosfera w RBR jest niezbyt ciekawa. Z całego wyścigu Witka szkoda.
30.05.2010 20:44
0
Jeśli to prawda - co zawiera ostatnia informacja tego newsa ......... No to się nieźle wk....ę :/
30.05.2010 20:47
0
Podsumuje to tak: "tiki tiki polityki"
30.05.2010 20:48
0
@21. kempa007. Nie wiem skad informacja ze Vettel tez musialby przelaczyc sie w FUEL-SAVE MODE. Sytuacja wygladala w ten sposob: Mark musial oszczedzac a Sebastian nie (lub jeszcze nie) wiec lepiej bylo puscic go przodem i niech ucieka McLaren'om. Mark zostalby byc moze wyprzedzony przez nie ale Sebastianowi raczej udaloby sie uciec. Wiec Red Bull mialby 1-4 a McLaren 2-3.
30.05.2010 20:48
0
20. robertunio- bo Mark nawet nie wiedział że grozi mu atak .Oczami kierowcy jest przecież jego inżynier i co Ten zapomniał mu powiedzieć że Vettel bardzo się zbliżył i może go zaatakować .
30.05.2010 20:51
0
25. robertunio skor sam Horner przyznal, ze Vettel mial 1 kg wiecej paliwa bo je zaoszczedzil i ze ma jeszcze jedno kolko w normlanym trybie to dla mnie jest to ukryte team orders. Inzynier Hamiltona mowic mu o tym, ze musi oszczedzac powiedzial, ze Button tez dostal taka informacje, wiec skoro ja slyszalem taka informacje, to mysle ze ekipa Red Bull tez ja slyszla. Jak dla mnie zrobilo sie znowu troche slisko... :/
30.05.2010 20:53
0
17. niuniek24w też mi się tak wydaje na logikę
30.05.2010 20:57
0
Kurde to Mark ma teraz nieciekawą atmosferę, ciekawe jak będzie teraz TEAM kombinować żeby Vetel wyszedł na prowadzenie dobrze, że już nie ma tankowania w tym sezonie bo już wiadomo kto by zawsze miał więcej paliwa w kwalifikacjach
30.05.2010 20:57
0
@25 Włącz liczenie, Vettel miał 1 kg paliwa więcej niż Mark, do końca było ok. 18 okrążeń (nie wiem dokładnie). Spalanie na 1 okrążeniu to od 2,5 do 3 kg paliwa... Więc gdzie, jak i komu miałby uciec Vettel? XD I ile miałby uciekać? Poza tym nie było żadnego zagrożenia ze strony Mcl, jechali cały czas tak samo.
30.05.2010 20:58
0
@29 W tamtym sezonie było tankowanie i mieli ... zawsze tyle samo paliwa w Q :).
30.05.2010 21:11
0
@27. kempa007. Chyba Horner chcial zeby Vettel odjechal tak daleko jak tylko sie da. Nawet to jedno kolko moglobyc decydujace. Z tego co pamietam to McLareny zaczely oszczedzac paliwo dopiero po incydencie Vettel/Webber wiec Horner nie wiedzial jeszcze ze McLareny tez musza oszczedzac. Gdyby wiedzial to juz wtedy to moze kazaliby Sebastianowi tez sie przelaczyc w Fuel-Save Mode aby uniknac konfrontacji - kto wie??
30.05.2010 21:18
0
powtarzasz to czym tlumaczy sie Red Bull teraz, ale czemu od razu nie powiedzili co i jak bylo grane na tym okrazeniu. Co maja taki balagan, ze nie wiedzieli, ze Webber jechal w trybie oszczedzania paliwa??? Kpina jakas.
30.05.2010 21:21
0
czyżby problemy ??? ")
30.05.2010 21:21
0
1kg ekstra oznacza kilka okrążeń w normalnym trybie. Jeśli powiedzmy bolid normalnie spala 2,8ltr/okr a w trybie ekonomicznym 2,5 to może zrobić ponad trzy kółka jeszcze normalnym tempem a dodatkowo bolid nie ma czegoś takiego jak przycisk eco/normal, jest tam chyba 8 pozycji składu mieszanki więc można się trochę pobawić.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się