DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
08.05.2023 16:24
0
32. hubos21 Zgoda, to kierowca "czuje" opony i ogólne zachowanie się bolidu. Pit Wall w sytuacji gdy nie ma parametrów krytycznych (temp. hamulców, ciśnienia płynów) powinien siedzieć cicho. Co w odniesieniu do ekipy Pereza zastosowano.
Przejdź do wpisu Verstappen nie miał problemu, aby wygrać GP Miami
08.05.2023 12:07
0
@28. hubos21 Kwestia podstawowa: VER pojechał znakomity wyścig i zasłużenie wygrał. Kwestia nazewnictwa: Określenie " skończyły się brytolom czasy ekstazy" trąci sentymentem do czasów kiedy Piktowie, Brytowie, Wikingowie, Sasi i cholera wie kto jeszcze, walczyli o samostanowienie, tysiące lat temu. Czas wrócić do XXI wieku, jeżeli chcesz być szanowany jako Polak, szanuj inne narody - one odpłacą tym samym. Kwestia komentatorów: Moja osobista sympatia do brytyjskich komentarzy powstała w 1996 roku, kiedy to ni w ząb nie rozumiejąc niderlandzkiej mowy, skazałem się na BBC i tak mi zostało. Dostrzegam szowinistyczne, brytyjskie, imperialne ciągoty. Łatwiej je pominąć niż kretynizmy na Eleven coś tam... Kwestia merytoryczna: Zacznę cytatem z Twojego komentarza. " PER ma jeszcze coś takiego jak głowę i lusterka to raz ". Czy tutaj jest ukryta sugestia że VER takich imponderabiliów nie posiada? VER ma zamiast głowy i lusterek ma doktora Helmuta? Przykre jest to, że tak wybitnemu kierowcy jak Max Verstappen dorabia się "gębę" nieudacznika, ciągnętego za uszy do tytułu Mistrza. To znakomity kierowca, zostawcie go tylko w spokoju.
Przejdź do wpisu Verstappen nie miał problemu, aby wygrać GP Miami
08.05.2023 00:28
0
Sorry kempa007, ale muszę -imperatyw - to napisać. Jeżeli ktoś oglądał GP Miami na Sky Sports F1 to usłyszał jak Teddy Kravitz, tuż przed zjazdem VER po nowy komplet opon, opowiedział o komunikacji radiowej teamu RBR. W trakcie trzech okrążeń, Maksiu (pisownia zamierzona) dostał cztery komunikaty o potencjalnej różnicy czasu, po planowej wizycie na Pit. Trzeci z nich, głos wydawało mi się samego Hornera, cytuję: "minus 1,7", W tym samym czasie na kanale radiowym Pereza trwała cisza. David Croft (komentator Sky Sports F1) w trakcie 53-ego okrążenia połączył się z Christianem Hornerem i zapytał o tą ciszą radiową u Checo. Odpowiedzi nie zacytuję ale przekaz brzmiał: Checo wszystkie potrzebne informacje miał na wyświetlaczu. To zapytałbym Hornera: a Maksiu to nie ma w bolidzie wyświetlacza? Tata prowadzi dwójkę dzieci na plac zabaw. Jedno za rączkę do piaskownicy, drugie kompas, kopa i radź sobie sam.
Przejdź do wpisu Verstappen nie miał problemu, aby wygrać GP Miami
06.03.2023 16:31
0
75. belzebub wiele Twoich komentarzy czytałem i się z nimi nie zgadzałem. O.K. Przeszłość, sprawa zamknięta. Matematyka traktuje powietrze jak płyn. Ponieważ dynamika płynów (FD) jest problemem klasy NP, stworzono oprogramowanie CFD - Computable Fluid Dynamics. Adrian Newey jest geniuszem w materii aerodynamiki. Jak ma do pomcy inżynierów od silnika, podłogi, zawieszenia, itp. nikt go nie pokona. Przez kilka lat, na skutek zmiany Dyrektywy Technicznej FIA Mercedes silnikowo dominował, nie umniejszam zasługi Hamiltona w tym okresie. Z innej beczki: oglądając ALO ver HAM przypomniał mi się maksymalny break Ronnie O'Sullivana też przecierałem oczy dla takich chwil dzielimy pasję i latami śledzimy F1 Ukłony J.K.
Przejdź do wpisu Verstappen w cuglach wygrał pierwszy wyścig sezonu, Alonso wrócił na podium!
05.03.2023 14:32
0
47. Krukkk dzięki za dobre chęci, niczego mi nie potrzeba. J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull wygrał pierwszą czasówkę sezonu 2023!
05.03.2023 10:40
0
Przeczytacie komentarz starego dziadka (Wnuczka osiemnastkę świętowała) Wszystko czego Wam potrzeba jest w sieci, necie, WWW, jakkolwiek to nazwiecie. Korzystanie z tej wiedzy zależy od Waszych umiejętności. Ja korzystam z platform streamingowych z możliwością wyboru od formatu Flash do 4K i kilkanaście wersji językowych. Lubię Crofta i Brundle'a dlatego streamuję sobie SKY F1 .Dodatkowo live-timing z oficjałki i czasem tweety Allena z pit lane. Mieszkam w Krakowie, nie używam Proxy. Pamiętajcie jednak że odpalając format 4K na ZX Spectrum, najpierw zadzwońcie po Straż Pożarną. Zawsze pozdrowienia dla elin i Ilony Kempa007 szacunek za cierpliwość J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull wygrał pierwszą czasówkę sezonu 2023!
15.11.2022 10:27
0
@Ilona lubię i szanuję kulturę języka polskiego. Czytam Twoje komentarze, "polszczyzna" w Twoim wykonaniu to mój język ojczysty. Pozdrawiam. J.K.
Przejdź do wpisu Mercedes odrodził się na Interlagos, sięgając po pierwszy w tym roku dublet
15.11.2022 09:56
0
@elin miło przeczytać Twój komentarz. Pozdrawiam. Ferrante (alter ego z powieści Umberto Eco)
Przejdź do wpisu Mercedes odrodził się na Interlagos, sięgając po pierwszy w tym roku dublet
14.11.2022 07:45
0
kierowca - doskonały walczak - bez wątpienia buc - do kwadratu
Przejdź do wpisu Verstappen, Perez, Horner i Marko skomentowali niezrealizowane team orders
14.06.2022 17:23
0
Sacrum A Profanum
Przejdź do wpisu Powrót Kyalami coraz bliżej. Czarne chmury zbierają się nad GP Belgii
23.04.2022 06:23
0
@kempa007 to jak mocna kawa o poranku: "W Q3 przekonał się o tym Kevin Magnussen, który ledwie po wyjechaniu z boksu wypadł z toru w drugim sektorze." Na stronach FIA obraz (layout) z roku 2020, na RaceFans zdjęcia z 2021r. Dopiero domowa strona Imola pokazała, że ani trzęsienia ziemi ani nowa estakada nie przeniosły wyjazdu z pit lane do drugiego sektora, ufff... To taki poranny żart, ale kwale w piątek (przegapione) śmieszne nie są... J.K.
Przejdź do wpisu Verstappen na domowym torze Ferrari sięgnął po pierwsze pole position w tym roku
07.11.2021 13:43
0
Zacząłem się czepiać - ciąg dalszy: #5. Skoczek130 Merc skrywał potencjał do końca. Ewidentnie uśpili rywali. Verstappen stracił prawie 0,4 sekundy do Bottasa - to wiele mówi. To nie są dziesiąte części sekundy. Ferrante: ja i połowa edukowanego świata oczekujemy wyjaśnienia: co to jest 0.4 sekundy???
Przejdź do wpisu Red Bull musiał uznać wyższość Mercedesa
06.11.2021 07:28
0
Ja tylko w kwestii semantyki, nie wchodzę (dla własnego szacunku) w spory personalne. Komentarz #15 wzbudza mój niepokój. Cytuję dosłownie - literalnie, jak ktoś woli: 15. Aeromis zdanie pierwsze: Co trzeba mieć we łbie, aby po takim sezonie mówić, że któryś bolid jest ewidentnie lepszy. zdanie drugie: Ja rozumiem kibiców ect, ale Smedley idioto... zdanie trzecie, do przecinka (taki ogonek): Na początku sezonu Mercedes był szybszy Więcej pytań nie mam... J.K.
Przejdź do wpisu Smedley: w identycznych bolidach Hamilton pokonałby Verstappena
30.10.2021 18:36
0
Jedno zdanie: W trakcie relacji Q3, po provisional PP, Karun Chandhok w relacji online powiedział na antenie SkySport Formula1, że od dwóch wyścigów Checo może stosować własne ustawienia bolidu. Komentarz z boxu odpowiadającego za komunikację radiową kierowca - PitWall. Wnioski należy wyciągać samodzielnie. J.K.
Przejdź do wpisu Perez zawdzięcza zwyżkę formy lepszym ustawieniom RB16B
15.08.2021 22:13
0
Mała dywagacja o wieszczeniu przyszłych wydarzeń. Statystyka pochodzi z anglojęzycznego źródła ogólnie dostępnego.Dotyczy całego świata. Spolszczenie jest moje. Ktokolwiek udaje się do kolektury Lotto ma trzy razy większą szansę zginąć w wypadku komunikacyjnym niż wygrać główną nagrodę. J.K.
Przejdź do wpisu Binotto kibicuje Verstappenowi, ale stawia na Hamiltona
08.08.2021 19:10
0
27. elin tsunami to metafora, ale to doskonale wiesz. Pozwolę sobie na trzy inne: trzęsienie ziemi - niewyobrażalna ilość energii wynikająca z kolizji płyt tektonicznych. My (ludzie) przepraszamy za Hiroszimę (słusznie) podczas gdy natura odpala fajerwerki pod naszymi d... miliardy razy silniejsze i zero przeprosin. Ziemniak - Solanum tuberosum L. w procesie fotosyntezy potrafi zakumulować 1% energii słonecznej, zamienianej na wysokoenergetyczne wiązania chemiczne. Piszący te słowa Ferrante, z pomocą osiągnięć fotowoltaiki zgromadzi max 0.6 procenta. Czekam na perowskity, na razie ziemniak lepszy od Ferrante. Wybuch Mt St Helen !985 uwollnił dwutlenek węgla w ilości odpowiadającej (dane na 1985) 160-letniej produkcji CO2 przez Stany Zjednoczone. My mamy spór Z Czechami o Turów. Takie są siły natury, człowiek jakkolwiek wysoko ceniony im nie podoła. Dyskusja o tym czy umrzeć stojąc czy trwać na kolanach, niczego nie zmieni. Literówki - uwielbiam jak ktoś mi wytknie, wiem co poprawić, zwracam wtedy większą uwagę na pisownię. @elin ukłony.J.K.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
08.08.2021 16:57
0
25. Doradca2021 - sytuacja z paliwem Kowal zawinił, Cygana powiesili Jak kiedyś broniłem Hamiltona, teraz będę bronił Vettela. HAM nie zareagował na podwójną żółtą przy przy 5G w Parabollca, VET nie zwrócił uwagi na mrugającą rezerwę. Vettel z dzieciakami i teściową nad morze jechał czy uczestniczył w w wyścigu F1? Te szpeja do uszu wciskane to biżuteria czy narzędzie komunikacji? Ktoś odpowiada za kontrolę stanu paliwa, VET odpowiada za możliwie najszybsze pokonywanie okrązeń i swoją robotę wykonał znakomicie. Pozdrawiam J.K,
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
07.08.2021 18:14
0
@elin 23. Krukkk Dlugo myślałem nad odpowiedzią, która nie przekroczy ram regulaminu, norm społecznych lub osobistych hamulców kulturowych. Nie potrafię odpowiedzieć. @kempa007 Ogromny szacunek za wytrwałość, wielkie gratulacje dla współtworzących ten portal. Przepraszam za poniższy tekst. Reklama, pieniądze, chamstwo i zwykła głupota. Byty nierozłączne - nie można wpuścić jednego, unikając reszty. Prowadzenie takiego portalu kosztuje, wpuszczając reklamę/pieniądze wpuszczasz też bandę debili, którzy pieniądze generują swoją klikalnoścą, lajkowaniem zdjęciem swojego wrzoda na... sorry, dzisiaj się to "selfie" nazywa, jak z kijka zrobione influencerem zostajesz na bank. Za tym idzie klikalność, reklama , pieniądze i ... kolejna fala mądrych inaczej. @elin ja i Ty za to odpowiadamy na równi z @kempa007, przymykając oczy na zwykłe "literówki", trzeba było gnojka za wszarza do kąta zawlec i kazać sto razy poprawnie napisać.Stąd wzieli się miłośnicy edycji komentarzy - do nich to zdanie: najlepszy edytor tekstu macie między uszami, teraz szybko lećcie do biura podróży powiedzą wam na którym kontynencie te uszy są. 23. Krukkk Otoczę się najbardziej wytrzymałym betonem, jeszcze wał z pieniędzy Bezosa i Muska stworzę, jako ochroniarzy Feynmana z Turingiem zatrudnię, jak zatrzymam tę falę tsunami? Nie zatrzymam. Defetyzm? Czarnowidztwo? Realizm? Nie wiem. Ale i tak napiszę kiedyś komentarz " na piechotę po Eau Rouge", jak tylko w słownikach znajdę wyrazy... Pozdrowienia dla wszystkich, którzy tu zaglądają. J.K.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
07.08.2021 07:42
0
Witaj @elin przy konfigurowaniu przeglądarki, tutejszy adres zawsze mam w czołówce szybkiego wybierania. Czytam wszystko, jak leci, bez opcji 'ignoruj", przyjmuję rzeczywistość taką jaka jest, bez stylizacji i makeupów. Jeśli uwzględnisz to co @Jen wyżej napisała i opinię Stanisława Lema - to wiesz dlaczego tak rzadko się udzielam, czasem zwyczajnie ręce opadają... Pozdrawiam J.K. P.S: mnie bardzo brakuje @ananasa i jego statystyk J.K.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
06.08.2021 16:53
0
13. Jen Im bardziej słowa są wartościowe tym dłużej je w pamięci warto zachować. Pozdrawiam wzajemnie. J.K.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
06.08.2021 08:44
0
9. dawidjama Dziękuję, bardzo Pan pomógł odczytać sens przekazanej informacji. Jednocześnie przepraszam. że "wkleiłem" fragment z zacytowanej przez Pana strony " na chybcika", bez weryfikacji daty/godziny - przysłowie mówi: co nagle to po diable... Dla zilustrowania mojego problemu ze zrozumieniem tekstu, posłużę się dawnym "Przekrojowym" humorem zeszytów: Jacek Soplica miał wyrzuty po mordzie Pozdrawiam wzajemnie J.K.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
06.08.2021 00:37
0
Do autora, Pana Dawida Jamy pytanie: czy fraza 'pewne dowody' w akapicie -Wygląda na to, że ekipa Sebastiana Vettela znalazła pewne dowody, dzięki którym skład sędziowski będzie zobligowany, żeby jeszcze raz przeanalizować zasadność kary dyskwalifikacji.- funkcjonuje jako kolokwializm 'jakieś tam', czy jako pewne o 100% pewności. Druga część zdania sugeruje obligatoryjność, czyli pewność skarżącego decyzję sędziów. Tymczasem oficjalnie wygląda to tak: Aston Martin are now set to appeal the decision, with a statement from the stewards confirming a Notice of Intention of Appeal from the team. As part of the process, Vettel?s car will now be sealed and impounded until the actual Notice of Appeal is received ? or the FIA International Court of Appeal makes a ruling regarding the matter. Zauważyłem tu @Ilonę więc nie omieszkam wbić Jej szpilkę, oto ona - Vettel pojechał fajny wyścig - gratulacje. Zachował się jak dorosły facet, wiedząc że walka jeden na jeden to nie jego domena - odpuścił. Za to ma moje uznanie. @Ilona Trzymaj się swoich wyborów. Zawsze z kulturą, Nie zawsze zgadzam się z Twoimi opiniami ale z przyjemnością je czytam. dla @Elin i @Jen równie głębokie ukłony.
Przejdź do wpisu Aston Martin złożył oficjalną apelację od dyskwalifikacji Vettela
17.11.2020 00:31
0
38. Skoczek130 dzięki za odpowiedź, pozdro odwzajemniam. J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
16.11.2020 13:40
0
26. Skoczek130 sorry za wczorajszy brak odpowiedzi, są sprawy i Sprawy, niewątpliwie zrozumiesz. Ten "rozwydżony bachor" to pewien skrót myślowy, epitet, którym określałem nawet największe sławy F1. Patrzysz bardziej analitycznie na kariery zawodników F1, niż ja to robię - masz rację co do HAM w McLaren, tu jeszcze R. Dennis odegrał swą rolę. Pomijając różnicę naszych ocen, stwierdzam fakt: HAM od czasu kiedy wjechał w 4-litery RAI na wyjeździe z Pit Lane (obok stał KUB) do dnia, w którym został siedmiokrotnym WDC, przebył drogę i przemianę jakiej ja życzę VER. Chciałbym móc oglądać taką drogę jego kariery. Na dzień dzisiejszy tego nie widzę, lecz ja mam czas... Może za kilka lat, jak myliłem się w ocenie HAM, napiszę komentarz: VER - to najlepszy obecnie kierowca F1. Czekam... J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
15.11.2020 21:54
0
26. Skoczek130 przepraszam za poprzedni koment, "klknęło" mi się "enter" Pozwól, proszę, że odpowiedź zamieszczę jutro. J.K. Jestem mocno zajęty sprawami służbowymi, przepraszam... J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
15.11.2020 21:44
0
26. Skoczek130
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
15.11.2020 20:47
0
23. FanHamilton Nie da się "zadekretować" momentu, kiedy stajesz się mężczyzną. Wiem tyle że nie wiem co osiągnąłby Fangio w bolidzie Schumahera lub Senna w bolidzie Hamiltona. Niech tak zostanie. J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
15.11.2020 20:03
0
98. Ilona Nie wiem czy znalazłaś czas aby poczytać wątek, wypowiedzi kierowców RBR? Specjalnie dla Ciebie: copy/paste Przy okazji: VET jechał dzisiaj jak Mistrz Świata - ukłon i czapka z głowy. Z ogromnym szacunkiem. J.K.
Przejdź do wpisu Hamilton mistrzem świata po raz siódmy
15.11.2020 18:11
0
Skoczek130 Bardzo fajnie, że przypominasz sezon 2007 - 18 pkt przewagi (na 20 możliwych) na dwa wyścigi do końca sezonu. Jednakże HAM potrafił je roztrwonić na rzecz RAI. Cały światek F1 i my kibice miał niezłą "polewkę". Teraz popatrz jak zmieniła się jazda HAM i porównaj (tę zmianę) do rozwoju VER. Nie wiem czy usunięcie Tatusia i Braciszka (z szacunkiem dla nich) miało jakikolwiek wpływ na karierę, wiem jednak, że od tego momentu oglądaliśmy Hamiltona mężczyznę, nie rozwydżonego bachora. Max ma to swoje ADHD, połącz je teraz z warunkami na torze (podnieś do kwadratu), dodaj spożycie "energetyków" (to już podnosimy do sześcianu) i receptę na nieprzewidywalność masz gotową. Przy okazji: VET jechał dzisiaj jak Mistrz Świata - ukłon i czapka z głowy. J.K.
Przejdź do wpisu Red Bull słabł z każdym kolejnym okrążeniem
14.09.2020 15:18
0
Trochę więcej: Niebieska flaga nie obowiązuje wszystkich kierowców, tylko tego, który jest "dublowany", ma ustąpić miejsce na linii wyścigowej szybszemu bolidowi. Za informację, na wyświetlaczu kierowcy odpowiada CPU (do tego wrócę). Użycie DRS wywołuje kierowca, ale zezwala mu na to CPU, nie zespół lub ktoś inny. Informacja o zamknięciu Pit Lane powinna zostać wyświetlona u kierowców przez CPU. Zielone światło na wyświetlaczu każdego kierowcy powinno się wyświetlić po przekroczeniu linii restartu za SC. Za to powinien odpowiadać CPU. CPU - central processing unit, podejrzewam,że używane w F1 to moc liczona w pfs więc dziwi mnie, że nie można wrzucić informacji w ułamku sekundy. J.K. P.S; pfs to petaflops, ilość operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę.
Przejdź do wpisu Mercedes tym razem najlepiej odnalazł się w chaosie na torze i wygrał
14.09.2020 13:19
0
47. dexter Mam dylemat co do procedury restartu za SC. Nie jestem prawnikiem ani anglistą więc pytam. Najpierw regulamin: 39.13 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be sent to all teams via the official messaging system and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it. In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart. As the safety car is approaching the pit entry the SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, as the leader approaches the Line the yellow flags will be withdrawn and a green flag will be displayed at the Line. Moje pytanie: kiedy pojazd P1 przekroczy linię restartu (dawniej zwaną drugą linią SC) to wszyscy kierowcy cisną gaz do dechy, czy dopiero kiedy oni przekroczą linię restartu? Intuicja podpowiada: "zielone" obowiązuje wszystkich kierowców, lecz wtedy powyższy przepis (tylko linia restartu) dotyczy bolidu P1, pozostałych linia nie obowiązuje - tego nie rozumiem. J.K.
Przejdź do wpisu Mercedes tym razem najlepiej odnalazł się w chaosie na torze i wygrał
08.09.2020 09:08
0
33. elin Witaj, jeszcze powymieniamy poglądy. Gasly - gratulacje, głównie za końcowe okrążenia (zarządzanie oponami). Sainz - pięknie ale końcówkę mógł lepiej/inaczej rozegrać. HAM - przy 5G w Parabolica mógł nie zauważyć znaku, zespół przy 0G, na tyłku przed monitorem, powinien. J.K.
Przejdź do wpisu Masi: nie ma problemu, że Hamilton podczas wyścigu odwiedził sędziów
07.09.2020 20:43
0
@27.AndrzejOpolski Aby komentarze były komentarzami - wówczas przyjemnie się czyta. Dziękuję za pozdrowienia. Odwzajemniam. J.K.
Przejdź do wpisu Masi: nie ma problemu, że Hamilton podczas wyścigu odwiedził sędziów
07.09.2020 18:54
0
@18 AndrzejOpolski Sz. P. AndrzejuOpolski : z przyjemnością czytam komentarze, które dotyczą wydarzeń weekendu F1, pańskie również. Jak Pan dobrze zauważył, komentarzy tu coraz mniej, głupoty coraz więcej. Jednak są tacy, którzy od wielu lat klikają tę stronę i starają się oddzielać ziarno od plew. Pozdrawiam: @Elin, @Ilona, @Jen i dziękuję za to, że komentujecie - nie zawsze się zgadzam ale zawsze czytam, aby porównać swoje wrażenia z opiniami innych osób. J.K.
Przejdź do wpisu Masi: nie ma problemu, że Hamilton podczas wyścigu odwiedził sędziów
13.05.2020 13:53
0
Ilona, zobaczyłem nick i postanowiłem się przywitać, najlepiej jak potrafię, czyli z wielkim szacunkiem dla Ciebie. J.K.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Vettel nie przedłuży kontraktu z Ferrari
04.12.2019 07:40
0
#5, lechart sorry za 'off-topic'. ładnie to brzmi i wygląda: "Najwięcej wie, ten co nic nie wie", Zestawienie cytowanego zdania z sokratejskim "wiem. że nic nie wiem" obrazuje proces pozyskiwania wiedzy. Wyobraźmy sobie nieskończoną (ale ograniczoną) siatkę pomieszczeń. każde na planie kwadratu. z czworgiem drzwi dokoła. Wchodząc przez drzwi do pokoju uzyskujemy wiedzę o jego zawartości. oraz możliwość skorzystania z jednej możliwości pójścia dalej - poznania kolejnego pomieszczenia. Jednocześnie pozostawiamy dwoje nieotwartych drzwi. wraz z całą wiedzą kryjącą się za nimi. Zatem im więcej się dowiadujesz. po dwakroć przybywa twej niewiedzy, Dlatego są tacy. którzy pozostają w pierwszym pomieszczeniu. wiedząc o nim wszystko i nie pytając co może być za drzwiami.
Przejdź do wpisu Nissany poczuł się komfortowo po 4 okrążeniach w Williamsie
28.07.2019 21:19
0
długo nie pisałem, choć śledzę uważnie naszą stronę, wybaczcie więc że napiszę coś co miałem ochotę już dawno napisać: obiektywny vs subiektywny - konflikt pojęć, dzisiaj słabo rozpoznawalnych, choć chętnie oraz błędnie używanych. Ponieważ piszę ten koment na kompie, zastosuję porównanie do jego parametrów. Obiektywne są dane CPU, pamięci używanej przez niego, temperatura rdzenia czy ilość pikseli na ekranie subiektywnie (sic!) wybranego wyświetlacza. Subiektywnie natomiast wybrałem system operacyjny (nie dotyczy preinstalowanych - EULA), kilo-subiektywnie rozmieściłem ikony na pulpicie, mega-subiektywnie wszedłem na stronę dziel-pasje, giga-subiektywnie przeczytałem artykuł i komentarze, tera-subiektywnie postanowiłem się dopisać i teraz macie wgląd w moje peta-subiektywne przemyślenia. To do tych co piszą "obiektywne" komentarze - oksymoron, ale nie chce mi się wyjaśniać znaczenia. Robert Kubica dla mnie jest wzorem sportowca, sportsmanship w angielskim, szerszym rozumieniu polskiego odpowiednika sportsmen. Za każdy ukończony wyścig dopisuję KUB 100 pkt, więc łatwo policzyć, że prowadzi w klasyfikacji WDC, bez potrzeby dodatkowego punktu. George Russell - pewnie to będzie herezja według niektórych, ale dopuszczam możliwość, że RUS jest aktualnie lepszym kierowcą od KUB. Ciężko jest porównywać kierowców w takim sprzęcie jaki mają, ale może być tak, że Russell jest po prostu lepszy - co nie zagraża absolutnemu mistrzostwu świata Kubicy w tym co robi. Na koniec pozwólcie słówko o VER - po raz drugi w tym sezonie (i w całej karierze) patrzyłem z przyjemnością na jego jazdę. Kto wie, może jak już stanie się facetem, zacznę mu kibicować. Podobnie było z HAM - od rozwydrzonego bachora do doskonałości... prawie. P.S: Zawsze pozdrawiałem Elin i teraz też to czynię
Przejdź do wpisu Kubica: ja nie muszę nikomu niczego udowadniać
22.11.2018 10:43
0
Wielki ukłon dla Roberta Kubicy.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Kubica kierowcą wyścigowym Williamsa
25.08.2018 22:40
0
dlatego napisałem, że masz rację, i pewnie masz jej 95%, że to kasa wyznacza kierunki, i zakres rozwoju. Ale zechciej zwrócić uwagę, że w F1 byli też Adrian Newey czy Ross Brawn. Nie odważę się przeliczać ich zasług na USD. sorry, zapomniałem zaznaczyć na wstępie: # 9. belzebub
Przejdź do wpisu Stroll nie widzi żadnych szans w wyścigu
25.08.2018 21:31
0
pozwólcie Panowie, że wtrącę swoje trzy grosze... najpierw cytaty: Nie ma kasy, nie ma rozwoju! Potwierdzają sie moje słowa, że pieniądze nie jeżdżą. Zwracam się do użytkowników portalu 2. belzebub 3. saint77 Obydwaj macie rację jednocześnie nie mając racji. Panowie, oprogramowanie komputerowe do obliczeń CFD (Computable Fluid Dynamics) kosztuje krocie. Zapytajcie rzeczników Boeinga czy Airbusa o skalę wydatków na badania rozwojowe. Napisałbym tutaj ale mój HP takiej ilości zer nie obejmuje. A teraz poproszę o skreślenie litery C w skrócie CFD. Dochodzimy do "dynamiki płynów", która to przez wszystkie encyklopedie tego świata nazywana jest problemem klasy NP. Tutaj wleję cytat: Problem NP (ang. nondeterministic polynomial, niedeterministycznie wielomianowy) ? problem decyzyjny, dla którego rozwiązanie można zweryfikować w czasie wielomianowym. Równoważna definicja mówi, że problem jest w klasie NP, jeśli może być rozwiązany w wielomianowym czasie na niedeterministycznej maszynie Turinga. Chcę jedynie podkreślić opinię belzebuba, że bez ogromnych pieniędzy Formuła 1 nie istnieje. A teraz coś za tym co napisał saint77: Możemy wpakować w Wiliamsa 100 mln $, 25 w każde koło, o ile będzie szybszy? Boję się, że wcale. A jeżeli oprócz milionów USD wsadzimy za kółko Roberta Kubicę? Otóż tego nie dowiemy do czasu kiedy KUB nie spędzi jednego weekendu na torze......
Przejdź do wpisu Stroll nie widzi żadnych szans w wyścigu
25.08.2018 20:55
0
pozwólcie Panowie, że wtrącę swoje trzy grosze... najpierw cytaty: Nie ma kasy, nie ma rozwoju! Potwierdzają sie moje słowa, że pieniądze nie jeżdżą. Zwracam się do użytkowników portalu 2. belzebub 3. saint77 Obydwaj macie rację jednocześnie nie mając racji. Panowie, oprogramowanie komputerowe do obliczeń CFD (Computable Fluid Dynamics) kosztuje krocie. Zapytajcie rzeczników Boeinga czy Airbusa o skalę wydatków na badania rozwojowe. Napisałbym tutaj ale mój HP takiej ilości zer nie obejmuje. A teraz poproszę o skreślenie litery C w skrócie CFD. Dochodzimy do "dynamiki płynów", która to przez wszystkie encyklopedie tego świata nazywana jest problemem klasy NP. Tutaj wleję cytat: Problem NP (ang. nondeterministic polynomial, niedeterministycznie wielomianowy) ? problem decyzyjny, dla którego rozwiązanie można zweryfikować w czasie wielomianowym. Równoważna definicja mówi, że problem jest w klasie NP, jeśli może być rozwiązany w wielomianowym czasie na niedeterministycznej maszynie Turinga. Chcę jedynie podkreślić opinię belzebuba, że bez ogromnych pieniędzy Formuła 1 nie istnieje. A teraz coś za tym co napisał saint77: Możemy wpakować w Wiliamsa 100 mln $, 25 w każde koło, o ile będzie szybszy? Boję się, że wcale. A jeżeli oprócz milionów USD wsadzimy za kółko Roberta Kubicę? Otóż tego nie dowiemy do czasu kiedy KUB nie spędzi jednego weekendu na torze......
Przejdź do wpisu Stroll nie widzi żadnych szans w wyścigu
14.11.2017 14:14
0
@47. dexter dziękuję za odpowiedź, choć i tutaj pojawił się błąd: nie "Reifenchultern" lecz "Reifenschultern", ale dla mnie wystarczy. Koniec końców wiadomo o którą część opony chodziło. Domyślam się, że pęcherze powstają na skutek nieprzewidywalnego rozkładu temperatur w oponie. Nie chciałbym jednak, z dużym szacunkiem dla Twojej znajomości tematu, rozpoczynać tutaj wątku, przez który nasz gospodarz @kempa007, musiałby bandwidth u hosta powiększyć 16-krotnie. Chodzi głównie o to by nasze komentarze były zrozumiałe dla mniej zaawansowanych technicznie/mechanicznie użytkowników. Ja z dużą przyjemnością czytuję Twoje komentarze nawet jeśli wykraczają poza moje horyzonty rozumienia. Ciągle się czegoś nowego uczę. Ukłony, J.K.
Przejdź do wpisu Vettel bez problemu wygrał w Brazylii
14.11.2017 09:42
0
@43. dexter mam prośbę o doprecyzowanie fragmentu komentarza, fragment dotyczy opon. Najpierw zacytuję: "Pecherze na oponie powstaja w sytuacji gdy przykladowo mowiac ramie opony wyscigowej krotko sie przegrzeje, tzn. np. w lewym zakrecie obciazenie bedzie na przedniej zewnetrznej oponie, ale wewnetrzna opona w takim momencie rowniez sie quasi troche na ramieniu slizga i temperatura w takiej sytuacji wzrasta do limitu. " Brak polskich znaków diakrytycznych powoduje, że nie wiem czy słowa: "przykladowo mowiac ramie opony wyscigowej" dotyczą ramienia opony wyścigowej czy ramy, która oponę ogranicza {felga w moim rozumieniu). Opona, jak każdy byt fizyczny nie posiadający obręczy barkowej, ramion nie ma. Jeśli jednak w świecie abstrakcji istnieje trójkąt równoramienny, nie widzę przeszkód aby sekcje boczne opony ramionami nazywać. Takie rozumienie terminu "ramię opony" koresponduje z kilkoma kolejnymi słowami komentarza, dotyczącymi obciążenia opony w zakręcie, gdzie poza siłą odśrodkową, kąty natarcia, wyprzedzenia, nachylenia elementów zawieszenia i pewnie z milion innych czynników wpływają na sekcje boczne (ramiona) opony. W słowach: "w lewym zakrecie obciazenie bedzie na przedniej zewnetrznej oponie, ale wewnetrzna opona w takim momencie rowniez sie quasi troche na ramieniu slizga i temperatura w takiej sytuacji wzrasta do limitu." chciałem pominąć niefortunną zbitkę quasi/trochę, powinien być dopisek "niepotrzebne skreślić", terminy wzajemnie się wykluczające, to jednak "quasi" się na ramieniu ślizga, jest odpowiednie bo gdyby się trochę na ramieniu ślizgało (pod warunkiem, że tutaj ramię to rama/felga) to żaden bolid nie ruszyłby z miejsca. Zjawisko tarcia sprawia, że poruszamy się w przestrzeni, tarcie na styku felga/opona czy opona/asfalt powoduje, że dzielimy się pasją do F1 na tym forum, więc gdybyś zechciał dylemat ramie/ramię rozjaśnić to będę ogromnie wdzięczny. J.K. P.S: Ponieważ proces delaminacji klasyfikuję do kategorii NP (non-deterministic polynominal) nie ośmieliłbym się zabrać zabrać głos w temacie nawet mając dostęp do CFD najnowszej generacji. P.P.S: zawsze pozdrawiam Elin, co niniejszym konsekwentnie czynię. Od 2-3 miesięcy zwracają moją uwagę komentarze "Jen" - tak trzymaj.
Przejdź do wpisu Vettel bez problemu wygrał w Brazylii
29.03.2017 01:09
0
145. iamweek owszem mam: lata osiemdziesiąte: ślusarz-spawacz lata dziewięćdziesiąte: murarz-tynkarz i tynkarz-malarz. Koincydencja słów "tynkarz" wynika ze zmiany prawa jaka nastąpiła w trakcie uzyskiwania uprawnień. Nie, nie posiadam w żadnym z wymienionych "fachów" papierów mistrzowskich, jedynie czeladnicze, tym samym prawo zabrania mi zabierania publicznie głosu na temat uczniów. O sobie mogę napisać. bez narażenia się na zarzuty 3,5 roku ichtiologii pod kierunkiem prof. Biernata. 1 rok astrophysics pod kierunkiem prof. Alana Guth'a. Lata współpracy z CERN w zakresie fizyki cząstek elementarnych. Tak na koniec dodam: mając 13 lat myłem kible w Wars'owych kuszetkach Kraków-Warna i Kraków-Mangalia. Teraz sam odpowiedz na zadane pytanie. Btw: doceniam kulturę wypowiedzi i chętnie odpowiem na każde pytanie. Mój komentarz, pewnie trochę obcesowy... zrozum, nawet ludzi w moim wieku czasem ponosi, pszepraszam. J.K.
Przejdź do wpisu Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!
27.03.2017 21:30
0
142. elin oczywiście że mnie zmobilizowałaś i nadal to robisz. Od 21 lat (Damon Hill przed Villeneuve) bacznie obserwuję F1 i ciągle się jej uczę. Dlatego od początku istnienia tego portalu jestem jego wiernym czytelnikiem. Tutaj naprawdę można poczytać fajne teksty. Może nie wszystkich pamiętam, na pewno pominąłem Andrzeja Opolskiego, którego teksty bardzo lubiłem czytać. Tak jak ananasa za jego statystyczny perfekcjonizm, także dextera.... za, no właśnie ni wiem za co? Pewnie za to, że jest taki jaki jest. elin, kiedy kempa007 dodał aplet "ignoruj" na stronie byłem przeciw, zamykanie oczu na idiotów wokół nas nie powoduje ich zniknięcia. Teraz trochę lepiej rozumiem kempę007 i jak wcześniej napisałem: bycie uczestnikiem tego portalu czegoś nas nauczy. JK. 141. Blazefuryx masz sto milionów procent racji. Uprzejmie proszę: nie pisz do mnie więcej.
Przejdź do wpisu Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!
27.03.2017 07:52
0
135. Vendeur masz rację odnośnie podsumowania, "od serca" bym pewnie tego nie napisał. Ponieważ pojawiła się Ilona, postanowiłem coś miłego dla niej napisać. Dla mnie Vettel jest tylko rzemieślnikiem w najlepszym tego słowa znaczeniu, Kiedy Button go nacisnął po 6 pitstopach. w najdłuższym wyścigu naszej ery, VET nie wyrobił i zaliczył trawę. Nie ma tego błysku, tego mrowienia na ciele jakie było normą gdy startował Robert Kubica, Juan Pablo Montoya czy Lewis Hamilton. Verstappen jeszcze zbyt młody by go oceniać, pewnie pamiętasz "zjazd" HAM do pitlane w Chinach. Tak zupełnie z innej beczki: rekord świata na 100 metrów Usain Bolt, rzut młotem kobiet Anita Włodarczyk, 30 milionów USD za "nicnierobienie" przez rok Kimi Raikkonen. J.K.
Przejdź do wpisu Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!
27.03.2017 02:03
0
jak tu zacząć? Jak widzę komentarze elin i Ilona w jednym wątku, nie mogę pozostać bez słowa. Ilono, to elin w słusznie minionym roku, zmobilizowała mnie do napisania pierwszego od lat komentarza. Ostatnia moja polemika, bodajże z orlo (przepraszam jeśli zniekształciłem) dotyczyła "first" i "last" "safety car line" kiedy to MSH wyprzedził ALO w Monaco. Bardzo dawne czasy, pewnie tylko ananas pamięta. Problem z elin mam taki, że 90% Jej komentarzy to mi z ust (klawiatury) wyjmuje, potem czytam pozostałe komentarze i.... odechciewa się pisać, Ja generalnie się z elin zgadzam, ale nie chcę aby moje słowa lądowały pomiędzy wyzwiskami i falami nienawiści (dla niepoznaki zwanej "hejt"). Z przyjemnością wspominam dyskusje z Ilona i fankavettela, dlatego też muszę wbić szpilę, jak zwykle, kolejny wyścig po którym VET ma więcej zwycięstw niż wyprzedzeń na torze. Btw: na sky formula1 po zjeździe HAM do pitlane mówiono o "undercut", im więcej okrążeń pokonywał VET, zaczęli mówić o "overcut". Strategia dziś wygrała + doskonały VET. Pozdrowienia dla wszystkich zaglądających tutaj. J.K.
Przejdź do wpisu Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!
26.03.2017 06:21
0
kempa007 bardzo dobry tekst, będący dowodem wyższości wolnej blogosfery nad "ciasnym" ,korporacyjnym myśleniem. Gdyby pan Rémi Taffin był użytkownikiem naszego portalu, jego słowa, cytuję: "Francuski producent zapowiedział, że do czasu rozpoczęcia sezonu w Melbourne zdąży wdrożyć poprawki" nabrałyby odrobinę sensu w świetle ubiegłorocznych informacji kempy007 o terminach testów oraz wyścigu w Melbourne. Nieczytanie tekstów na portalu F1 dziel-pasję skutkuje takimi "babolami" "Mieliśmy tylko 10 dni pomiędzy ostatnim dniem zimowych testów a wizytą w Melbourne " Panie Rémi, wystarczyło poczytać, ewentualnie zadzwonić do któregoś z fanów F1, my już w ubiegłym roku wiedzieliśmy ile dni dzieli Barcelonę od Albert Park. Jak zawsze ukłony dla elin. J.K.
Przejdź do wpisu Renault zostało zmuszone do korzystania ze starego MGU-K
29.05.2016 21:40
0
@elin sorry, że dopiero teraz odpowiadam, ale artykuł i komentarze (VES za KVY w RBR) czytałem z tygodniowym opóźnieniem. Potem szukałem jakiegoś Twojego komentarza, żeby się odezwać, niestety nie znalazłem. Piszę więc tutaj bo pamiętam, że zawsze lubiłaś Kimiego. Staram się być na bieżąco z czytaniem notek, z komentarzami to już różnie bywa. Często po kilku pierwszych komentach odechciewa się czytania, o pisaniu nie wspominając. Jednakże pamiętając co napisałaś we wspomnianym komentarzu, postaram się przynajmniej raz w ciągu weekendu wyścigowego coś skrobnąć. Dzisiejszy wyścig był bardzo specyficzny. Trudny tor, dodatkowo śliski z powodu deszczu, wprowadził bardzo nerwową atmosferę. Zarówno wśród zawodników jak i ekip w boksach i pit-wall. Na SKY mówili, że to właśnie błąd w komunikacji pomiędzy pit-wall a ekipą mechaników był powodem zamieszania przy zmianie opon w bolidzie RIC. Wśród kierowców nie potrafiłbym wskazać (bez oglądania powtórki) choćby jednego, który nie popełnił żadnego błędu. Według mojej prywatnej oceny najlepiej w tych trudnych warunkach radził sobie PER oraz ekipa FI (P6 HUL). McLaren mały krok do przodu. Może jeszcze SAI. Ogólnie wyścig błędów ale dzięki temu były emocje.
Przejdź do wpisu Sebastian Vettel przeprasza zespół
02.06.2015 12:28
0
@2, @3 Dexter Fajnie piszesz i powołujesz się na masę danych - chylę czoła wobec wiedzy i umiejętności korzystania z jej źródeł.Jednak w całym Twoim wywodzie, spójnym merytorycznie, brakuje mi nawiązania do logiki jako mechanizmu, który ma definiować postępowanie teamu w przyszłości. Co prawda piszesz o danych, które interfejs komputera wyświetla na potrzeby zespołu i decyzjach podejmowanych na podstawie tych danych lecz ani słowa o mechanizmach logicznych, które do tych decyzji doprowadzają. Nie chcę tutaj pisać obszernego wywodu na temat logiki, skrótowo napiszę (narażając się na krytykę) o różnicach w logice człowieka i komputera. Człowiek w swej prostocie posługuje się logiką arystotelejską: prawda lub fałsz, z zasadą wyłączonego środka. Obrazując to: można być w ciąży lub nie być w ciąży, stanu pośredniego nie ma. Komputer (właściwie jego procesor) posługuje się logiką rozmytą, gdzie każdy bajt składa się z ośmiu bitów, mogących przyjmować wartość "0" lub"1". Ilość odpowiedzi na proste z pozoru pytanie wskaże nam kombinatoryka. Za te "odcienie szarości" odpowiada polski logik Stanisław Ulam, twórca (wraz z von Neumannem) metody - nomen omen - Monte Carlo. Problemem jest komunikacja na linii komputer - człowiek. Komputery w F1 (jak podejrzewam) mają moc obliczeniową rzędu teraflopów na sekundę i mogą w czasie rzeczywistym wyświetlić tysiące rozwiązań uwzględniających VSC, SC, delta V-max i zjazdy do pit-lane wszystkich uczestników wyścigu Jednak taka masa informacji nie jest możliwa do ogarnięcia nawet przez najwybitniejszy umysł. Dlatego człowiek tworzy sobie interfejs analogowy, który bardziej przystaje do logiki formalnej, i na podstawie jego wyświetleń podejmuje decyzję. Jeszcze bardziej obrazowo: analogowo wciskam klawisz "F" i pojawia się litera "F". Gdybym chciał napisać ten komentarz używając kodu binarnego, pewnie za pół roku bym dokończył... Żarty na bok, szybkość reakcji człowieka na to co oblicza komputer jest odwrotnie proporcjonalna do ilości danych na interfejsie komputera. Niestety wraz ze wzrostem możliwości CPU nie idzie wzrost wydajności ludzkiego mózgu. Pozdrawiam i liczę na kolejne cenne komentarze.
Przejdź do wpisu Mercedes w przyszłości chce kierować się logiką