DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
17.05.2014 23:07
0
Paliwo w F1 jest w założeniu podobne do sprzedawanego na stacjach i powinno składać się identycznych komponentów, specjalne dodatki nie mogą przekraczać 1%. Biokomponenty muszą stanowić nie mniej niż 5,75 % W artykule 19 regulacji technicznych FIA są dokładnie opisane wymagania, które musi spełnić paliwo, co nie oznacza że w ramach tych ograniczeń nie można wyprodukować kilku rodzajów paliwa różniących się od siebie. Każdy rodzaj paliwa musi być dostarczony do FIA do aprobaty i pobierany jest coś w rodzaju „odcisku palca”. Bada się paliwo chromatografem gazowym, próbki pobrane po wyścigu muszą dawać identyczny wykres jak zgłoszone paliwo, co oznacza że jest identyczne pod względem składu chemicznego i proporcji składników. Dodatkowo dla każdego rodzaju paliwa określa się wykres objętości względem temperatury. Służy to kalibracji przepływomierzy. Limit zużycia paliwa jest wyznaczony w jednostkach masy, a przepływomierze mierzą objętość, stąd potrzeba kalibracji. Czujniki przepływu paliwa są kalibrowane dla paliwa zgłoszonego przez zespół. Niektóre zespoły mają czujniki skalibrowane dla kilku rodzajów paliwa. Powyższe zebrałem z informacji podanych przez FIA. Optymalizacja paliwa do jednostek napędowych nie dotyczy tylko stopnia sprężania (liczby octanowej), ale również energii uzyskiwanej z jednostki masy podczas procesu spalania w silniku i energii gazów wylotowych odzyskiwanych w MGU-H. Podsumowując, zespoły nie mogą lać do zbiornika co chcą, ale też mają możliwości modyfikacji paliwa, co jak sami przyznają może istotnie wpływać na osiągi bolidu.
Przejdź do wpisu Paliwo zaczyna nabierać znaczenia w Formule 1
01.11.2011 18:01
0
Te drgania wcale nie były dziwne. To jest dobrze znane zjawisko w aerodynamice nazywa się flatter. Dziwne że takie niedopracowane skrzydło założono do samochodu w Ferrari. Raczej bym się spodziewał tego w zespole który nie ma tunelu aerodynamicznego. Nie jest to wina inżynierów, tylko zarządzania zespołem. Wyprodukować i założyć na samochód, byle było coś nowego a gdzie TESTY!!!
Przejdź do wpisu Ferrari sprawdzi skrzydło Massy
29.03.2011 20:35
0
@12 Tylko żeby nie nazywał sie PRT ;> , lepsza prosta nazwa jednoczłonowa na przykład Polska albo Polonez :P
Przejdź do wpisu Williams kopiuje wydech Red Bulla
27.03.2011 16:42
0
Ta opuszczana podłoga w McLarenie to niezły patent :P możliwe że przy takim ustawieniu to dyfuzor działał znacznie lepiej. Ale mówiąc poważnie to dziwne że Lewis nie został zdyskwalifikowany, przejechał dużą część wyścigu łamiąc przy okazji sporo punktów regulaminu np. bezpieczeństwa jazdy uszkodzonym bolidem i minimalnej odległości podłogi od podłoża i zużycia deski mocowanej do podłogi właśnie w celu wykrycia niedozwolonej jazdy z szorowaniem podłoża.
Przejdź do wpisu McLaren już szykuje poprawki na GP Malezji
27.03.2011 16:22
0
@bednara1998 Ta strona używa standardowego kodowania polskich znaków >charset=iso-8859-2< a ty wklejasz swoje wpisy w UTF-8. Czy możesz się dostosować do pozostałych?
Przejdź do wpisu Sauber zdyskwalifikowany
15.03.2011 21:12
0
Może by dodać generatory wysokiego napięcia. Jeżeli doganiasz przeciwnika i nie możesz go wyprzedzić dajesz mu strzał 10kV co ogłupia na chwilę elektronikę i pozwala na wyprzedzenie. Takie uderzenia mogłyby być bardzo widowiskowe, szczególnie w nocnych wyścigach F1 :P
Przejdź do wpisu Wyznaczono strefy wyprzedzania
08.03.2011 21:55
0
Jaro75 Chyba nie Sybirakowi tylko Bałtowi . Przecież Witalij jest z miasta portowego nad Bałtykiem a nie z Syberii ;>
Przejdź do wpisu Poprawki R31 spisują się bez zarzutów
10.02.2011 21:44
0
"Szybkiego powrotu do zdrowia Robert"; tego typu napisu to jeszcze nie było na samochodzie F1 :)
Przejdź do wpisu Dumne Renault szykuje kolejne poprawki R30
04.02.2011 17:31
0
Jeżeli chcecie wywinąć pirueta nowym MP4-26 to na stronce http:// mclaren.com/ 2011revealed/ jest aplikacja 3D uruchamiana w przeglądarce :)
Przejdź do wpisu Projektanci o nowym MP4-26
28.01.2011 17:07
0
Polska dla Australijczyka to przykład egzotycznego kraju, coś jak Transylwania. Wiadomo że na pograniczu Europy i Azji, ale jak dojechać i jakim językiem tam mówią to już tajemnica :)
Przejdź do wpisu W Melbourne słychać o Warszawie
13.01.2011 13:57
0
2. kam39 Taak, szczególnie, że zespół Renault zmieni nazwę na Lotus i kolor na czarny ;> ? Pewna zmyłka dla Ferrari.
Przejdź do wpisu Alonso typuje
05.01.2011 15:58
0
Mam nadzieję, że będzie rzeczywiście czarno-złoty, bez tego czerwonego tła dla logo Totala. Te czerwone powierzchnie psują ten projekt malowania. Szkoda jednak tego żółto-czarnego szerszenia z 2010 ;)
Przejdź do wpisu Lotus Renault zaprezentuje bolid 31 stycznia
08.12.2010 10:52
0
Podobała mi się żółta barwa bolidu Renault. I wcale nie dlatego że lubię żółty kolor. Jak kamera pokazywała start z oddalenia, to kolory wszystkich bolidów zlewały się w jedną szaro-burą masę tylko żółty widoczny był jak na dłoni :) Obawiam się, że czarny bolid ładnie będzie wyglądał na zdjęciach zrobionych na prezentacji, ale relacje TV to już co innego.
Przejdź do wpisu Powstaje Lotus Renault GP
04.12.2010 16:08
0
Oksana (manager Witka) twierdzi że Witalij Pietrow na pewno zostanie w F1, ale w którym zespole to zostanie ogłoszone w połowie grudnia. w/g informacji na portalach rosyjskojęzycznych.
Przejdź do wpisu Hamilton jednak z numerem 3
25.11.2010 15:42
0
Skoro wszystkie zespoły skopiowały rozwiązanie typy F-duct, to po co to zakazywać? Sens jest zakazywać rozwiązań których inne zespoły nie mogą skopiować ze względu na patenty. Np gdy ktoś wmontował sobie pomocniczy silnik odrzutowy, ze względu na bezpieczeństwo innych zawodników byłby sens zakazać takiego rozwiązania. Ale F-dukty, potrójne dyfuzory, osłony kół czy inne tego typu gadżety to co przeszkadzają? Albo sześciokołowy bolid, byłem zachwycony jak zobaczyłem takie rozwiązanie. Byle zachować gabaryty i masę pojazdu i jest OK. Teraz są bolidy tak podobne, że bez kolorowego malowania to nie do rozróżnienia na torze. A kiedyś to na przykład Brabham BT46B "fan car" to się wyróżniał wentylatorem z tyłu :) Standaryzacja samochodów jest dobra w niższych seriach po to by wyłonić najlepszych kierowców do F1 :O, a w F1 to bzdura. Moje marzenie, odkąd się mówi tak dużo o docisku aerodynamicznym, by był choć jeden tor GP F1 miał fragment do jazdy w odwróconej pozycji (do góry kołami). Kto się nie utrzyma ten odpada, dosłownie :)
Przejdź do wpisu Newey narzeka na małostkowych rywali
17.11.2010 16:44
0
... cyrylicą !
Przejdź do wpisu Kierowcy Lotusa po testach w Abu Zabi
17.11.2010 16:43
0
Vladimir Arabadzhiev= Władimir "Włado" Arabadżijew, Bułgar. Nazwisko w oryginale pisane cyrylica !
Przejdź do wpisu Kierowcy Lotusa po testach w Abu Zabi
16.11.2010 21:39
0
ё
Przejdź do wpisu Weber: Hulkenberg będzie jeździł w F1
12.11.2010 15:00
0
albo Alioszyn bo bliższe wymowie :)
Przejdź do wpisu D'Ambrosio i Aloszyn młodymi testerami Renault
12.11.2010 14:54
0
20. miałbyś rację gdyby nazwisko w cyrylicy pisane byłoby przez "e", ale jest przez "e" z dwoma kropkami na górze, poprawna transliteracja to Aloszyn. Tak właśnie jest w Wikipedii.
Przejdź do wpisu D'Ambrosio i Aloszyn młodymi testerami Renault
01.11.2010 18:12
0
@7 Jeżeli dopatrzyłeś eis złośliwości w stosunku do HEI to nie nie miałem tego zamiaru. raczej rozśmieszyło mnie, że silnik który normalny kierowca uważały za ledwie dotarty tu jest określony jako "stary" bez możliwości uzyskania osiągów. Niestety zagadnienia dotyczace technicznych aspektów budowy silników dla F1, są tajemnicą zespołów czy producentów. Ale ciągle liczę na jakieś przecieki :) A propo Nicka to był bardzo silnym partnerem Kubicy w BMW Sauber, ale w tym sezonie to raczej nie nawiąże walki z Robertem i niekoniecznie jest to jego wina po prostu Sauber jest wolniejszy niż Renault.
Przejdź do wpisu Wysłużone silniki nie pomagają Heidfeldowi
01.11.2010 17:09
0
Gdyby Vettel czy inny kierowca pretendent do tytułu mistrzowskiego podśmiewał się z Witalija to bym zrozumiał, choć nie pochwalał takiego zachowania. Ale gdy robi to szeregowy kibic który zna F1 z TV, to jest wprost obrzydliwe. Może Witia zostanie na na następny sezon, a może nie. Ale nie zapominajcie że jest w F1 czołówka profesjonalnych kierowców wyścigowych, i nawet początkujący w F1 nie raz musieli się wykazać w innych wyścigach. Jeżeli PET wypadł z toru to nie dlatego, że chciał się przeturlać ze startu do mety, ale że walczył w wyścigu ryzykując zdrowie i życie. Ja kibicuję Robertowi i jestem dumny, że ma znacznie lepsze wyniki niż PET w takim samym bolidzie. Ale jeżeli PET jest taki słaby jak piszecie to znaczy, że osiągnięcia Kubicy nic nie znaczą. Czy o to wam chodzi w tych żartach ? pozdrawiam fanke Vettela :)
Przejdź do wpisu Pietrow chce wymazać złe wspomnienia
01.11.2010 16:50
0
Silniki to chyba ledwo dotarte :) po paru tysiącach. A tu stare. A niektórzy z czołówki jeżdżą znacznie szybciej i nie narzekają że mają stare silniki. Ciekawe jaki resurs (żywotność) zakładany przez konstruktorów jest dla silnika F1. Czy HEI chciał powiedzieć, że KOB dostaje na każdy wyścig nowy silnik a on tylko wysłużone?
Przejdź do wpisu Wysłużone silniki nie pomagają Heidfeldowi
18.10.2010 14:25
0
@4 Najpierw musimy spłacić długi za budowę stadionów na Euro2012 a później się pomyśli o GP. Nawiasem mówiąc Portugalia jeszcze nie spłaciła długów po Euro2004, a koszt utrzymania stadionów powoduje nowe długi. @1 @3 Witek jest świetnym kierowcą , zresztą innych nie ma w F1. Nie poniżajcie go bo w ten sposób poniżacie Roberta, który jest od niego lepszy. Trzeba doceniać konkurentów bo jedynie pokonanie poważnych przeciwników nadaje rangę mistrzowi. Co to za chwała wygrać z patałachem. W każdym sporcie zawodnicy w pierwszej dwudziestce są potencjalnymi mistrzami i tak jest w F1.
Przejdź do wpisu Pietrow: celem będzie zdobycie punktów
09.10.2010 20:41
0
ten z puszek RB nie dopracowany , jednak aerodynamika a hydrodynamika to nie wszystko jedno :). i pływaczki za wysoko. Powinni popracować nad tym modelem przed jutrzejszymi kwalifikacjami.
Przejdź do wpisu GP Japonii: galeria zdjęć z soboty
09.10.2010 20:31
0
Tylko nie GP Polski, bo znowu trzeba by się wstydzić za kiboli. Jedyne rozwiązanie to zlikwidować kluby piłkarskie a na stadionach , na murawie urządzać bójki kiboli na ostro. Po meczu wychodzi tylko ten co jest w stanie zrobić to o własnych siłach. Od 30 lat nawet małego sukcesiku (ostatnie osiągniecie to walka z Niemcami w 1980 zresztą przegrana) w piłce kopanej. Może sponsorzy poszliby po rozum do głowy i sponsorowali Kubicę zamiast tych frajerów w trampkach. Np Orange PL za połowę kasy która wpompował w oszukańcze mecze ekstraklasy, mógłby mieć zespół F1 ze Orange w nazwie.
Przejdź do wpisu GP Rosji czeka na podpis organizatorów
09.09.2010 14:26
0
GP Polski: Mam na oku dobre miejsce do organizacji GP Polski, to lotnisko Okęcie. Wszystko wskazuje że to lotnisko zostanie wkrótce otoczone przez zabudowę miejską i w związku z tym konieczne będzie ograniczenie jego funkcji do lotów dla VIP-ów. Już w tej chwili loty nocne są zabronione i gdy tylko powstanie alternatywa dla WAW to nastąpią dalsze ograniczenia. W weekendy można by na Okęciu urządzać wyścigi samochodowe w tym F1 GP :)
Przejdź do wpisu Chandhok i Mallya zadowoleni z GP Indii
31.07.2010 17:08
0
Nie jest dobrze, dotknięcie się do zawieszenia skutkuje startem z pit lane. Z drugiej strony niesprawne zawieszenie to 100% pewności, ze nie będzie punktów.
Przejdź do wpisu Kubica: w Q3 zabrakło przyczepności
31.07.2010 16:59
0
muszą pogadać z kim trzeba i zdobyć zgodę na naprawę. Awaria zawieszenia to sprawa poważna i zagrażająca potencjalnie bezpieczeństwu na torze. Pytanie czy Robert zostanie za taką naprawę ukarany? Muszę sprawdzić w regulaminie ;> Jeżeli przyczyną jest niskie ciśnienie to mogą to poprawić w boksie przed startem, ale będzie za późno na naprawę jeżeli to nie to. Mają teraz zgryz co robić.
Przejdź do wpisu Kubica: w Q3 zabrakło przyczepności
31.07.2010 16:46
0
To wygląda jak awaria zawieszenia , dobijanie i zmniejszona przyczepność. Nie jest to problem z pakietem aero. Muszą się mechanicy trochę ;> postarać przed jutrzejszym wyścigiem bo będzie dla Roberta bardzo kiepsko.
Przejdź do wpisu Kubica: w Q3 zabrakło przyczepności
26.07.2010 21:06
0
21. marioblondi - o dublowaniu: Po prostu tor był za krótki , komentator mówił ze go przy ostatnich przeróbkach skrócili o 2 km. Logicznie myśląc to powinni w miarę jak przybywa zespołów proporcjonalnie wydłużać tory. Głosy że najsłabsze zespoły powinny odpaść są bez sensu, różnica między najlepszym a najgorszym zespołem to tylko około 10%. Gdyby w innych dziedzinach były tak małe różnice :)
Przejdź do wpisu Kubica: Nie mogłem walczyć o więcej, niż siódme miejsce
19.06.2010 16:14
0
27. yonix ".... najlepszym rozwiązaniem byłby obowiązkowy zjazd z toru przy dublowaniu i po kłopocie. ..." Mnie podoba się ten pomysł . Ciekawe czy było już to omawiane na spotkaniach kierowców czy menadżerów F1? Swoją drogą taki ostatni zagrożony dublowaniem pewien mieć prawo się bronic, to by się działo :> gdyby Lewis zaatakował Karuna na plecach mając Alonso.
Przejdź do wpisu Luca di Montezemolo: nie ma miejsca dla wolnych
15.06.2010 11:08
0
System Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM przez 7 sek i już po następnym hamowaniu jest gotowy o pracy, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM przez 6 sek i może być wykorzystany raz na okrążenie z powodu ograniczeń przepisami
Przejdź do wpisu Ferrari będzie używało KERS w sezonie 2011
15.06.2010 11:01
0
25. Kwazar - KERS nie sprawdzał się dlatego, że ciężar systemu jego w stosunku do oddawanej mocy był niekorzystny dla osiągów bolidu. Właśnie chodzi o to by nie powtarzać tych błędów. Maksymalna energia określana jest przez iloczyn mocy i czasu działania. Na przykład system Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM ? to absurd i to trzeba zmienić. Po drugie czas działania: w pewnych sytuacjach 6 sek wystarczy ale w innych to za mało by skończyć manewr. Dlatego to ograniczenie jest sztuczne i nie potrzebne. Po trzecie: wcale nie jest powiedziane, że to atakujący pierwszy włącza KERS , może broniący pozycji jak zobaczy w lusterku rywala to się wystraszy i będzie próbował uciec. Po czwarte : Większa moc maksymalna (KERS + silnik) wymaga większych umiejętności od kierowców by opanować bolid, również będzie wymagało bardziej złożonej taktyki podczas walki na torze by w dobrym momencie użyć Mocy :) . Oba te czynniki będą premiowały lepszych kierowców, a dla kibiców będzie więcej ciekawych zdarzeń na torze. Osobiście wolę walkę kierowców na torze, niż zmagania mechaników z oponami na pit stopie. PS. jestem fanem systemu Williams Hybrid Power, bo nie zawiera toksycznych substancji które są w akumulatorach.
Przejdź do wpisu Ferrari będzie używało KERS w sezonie 2011
14.06.2010 17:12
0
15. cycu32 Ja bym stawiał, że Red Bull ma ustawione wyższe obroty maksymalne albo częściej je wykorzystują przegrzewając silnik. A przegrzanie silnika to prosta droga do awarii.
Przejdź do wpisu GP Kanady- najszybsze okrążenia
14.06.2010 17:02
0
Przyczyna porażki KERS w 2009 była zbyt mała energia oddawana przez system. W takiej konfiguracji KERS nie ułatwia wyprzedzania. System Williamsa (z kołem zamachowym zamiast akumulatora) ma za dużą energię maksymalną, dlatego muszą kombinować z akumulatorami. Czuję że znowu będą narzekania kibiców na KERS ze nic nie daje. Uwolnić KERS! Precz z ograniczeniami !
Przejdź do wpisu Ferrari będzie używało KERS w sezonie 2011
31.05.2010 21:10
0
Ja nie mam wątpliwości kto spowodował to zdarzenie, to Vettel. Pytanie jest tylko czy Webber mógł uniknąć kontaktu? Ja raczej bym nie zdążył, na na szosie nie próbowałbym by nie wylądować na drzewie, lepiej mieć stłuczkę niż spotkanie z drzewem. Ale Webber jest pilotem F1, refleks na pewno ma lepszy, no pobocza były szerokie ;D W sumie sam się ukarał zamiast drugiego ma trzecie miejsce. A i Vettel dostał na co zasłużył. Dziwi mnie tylko postawa zespołu zamiast powiedzieć "Seb, przeproś Marka i będzie po sprawie" , to tak to prowadzą, że podsycają konflikt między kierowcami, może to spowodować dalsze błędy w następnych wyścigach.
Przejdź do wpisu Webber jechał w trybie oszczędzania paliwa
29.05.2010 17:03
0
130. maniak300 Gdyby zrobić taki przesiew podczas rejestracji na tym forum jak proponujesz, to byś został sam ;> Może taniej będzie, gdy założysz swoje forum, tylko dla znanych ci znawców.
Przejdź do wpisu Webber po raz trzeci
29.05.2010 16:44
0
To ciekawe gdy dwóch kierowców tego samego teamu mówi , że "lepszy byłbym na innych oponach". Z tym że jeden na twardych, a drugi na miękkich. Ciekawe co powiedzą na ten temat po wyścigu ? Czy trawa po drugiej stronie płotu jest bardziej zielona :P ?
Przejdź do wpisu Sauber wrócił do tempa z Barcelony
25.05.2010 20:28
0
KERS jest dobry :) Szkoda że znów próbują go ograniczać , szczególnie ograniczenie użycia raz na okrążenie jest bez sensu. Tylko na starcie KERS powinien być rozładowany. A później ile energii odzyskasz to tyle wydatkuj ! 17. przemoziom99 jeżeli chcesz zamrozić rozwój F1, to uzyskasz efekt który zaszkodzi F1. Od początku był to poligon różnych pomysłów , jak zresztą wspomnieli przedmówcy. Czy rozwiązania z F1 zostaną później wykorzystane do cywilnych samochodów to inna sprawa. Ciekawe co byś powiedział na decyzje by się ścigać na samochodach F1 z przed 20 lat . Absurd prawda? Samochody na początku sezonu są inne niż w środku, a te na końcu też są zmienione, z tego też się chcesz wycofać? Taki rozwój kosztuje sporo kasy, więcej niż KERS. Ale F1 to nie tylko wyścigi kierowców, ale też konstruktorów i trzeba dać im trochę nowej przestrzeni, bo się znudzą ciągle takimi samymi poprawkami aerodynamicznymi.
Przejdź do wpisu Lotus bez KERS w sezonie 2011
04.05.2010 19:37
0
11. nomadwc "KERS mechaniczny" oznacza że energia jest magazynowana w postaci energii kinetycznej koła zamachowego, Jej magazynowanie i wydatkowanie jest za pomocą silników/prądnic , nie ma za to niebezpiecznych dla środowiska akumulatorów chemicznych. Patrz rozwiązanie Williamsa stosowane w nowym Porsche Hybrid. Próby wprowadzenia KERS w zeszłym roku były z góry skazane na niepowodzenie. Szefowie F1 tak bali się, że KERS da niesamowitą przewagę tym którzy go zdążą opracować, że go ograniczył do poziomu w którym był prawie nieużyteczny. Wylali dziecko z kąpielą ;> . Pomysł z KERS jest super bo wprowadza nowy czynnik poza oponami i dociskiem aerodynamicznym. Co więcej od kierowcy zależy kiedy go użyć. Od taktyki (czytaj sprytu i umiejętności ) kierowcy będzie zależało czy go wykorzysta. Takie rozwiązanie będzie premiowało najlepszych kierowców. Jeżeli KERS koszt mieści się w cenie auta, nawet jeżeli to jest Porsche, w realiach F1 to nie jest drogo. Dostęp do tunelu aerodynamicznego jest wielokrotnie droższy. Czyli zespół zamiast wydawać miliony na poprawę aerodynamiki tak by uzyskać 0,1 sek na okrążeniu , może wydać te pieniądze na KERS i jeszcze zostanie na dobrego kierowcę ;)
Przejdź do wpisu Flybrid chce dostarczać KERS zespołom F1?
21.04.2010 21:14
0
19. szerter - jeżeli są to rzeczywiście "nieopublikowane materiały" to nie ma ich na publicznych stronach :P , a jeżeli są na stronach BBC to są opublikowane ,stąd wniosek że zdanie które zamieściłeś nie jest prawdziwe c.n.d.
Przejdź do wpisu Ecclestone broni Schumachera
21.04.2010 21:09
0
Tu filmik z ujawnienia się Stiga. http://www.mototube .pl/film/2571/ stig-ujawniony-to-m.schumacher/
Przejdź do wpisu Ecclestone broni Schumachera
18.04.2010 14:04
0
Robert jest cenionym kierowcą, więc dzisiejszy wynik, nie zaskakuje choć osobiście typowałem 8 pozycję. Pietrucha odniósł dzisiaj sukces. Uzyskanie 7 miejsca ze startu z 14 jest doskonałym wynikiem . Trochę się obawiałem o jego formę w pierwszej części wyścigu, gdy był 4 i tracił ponad sekundę na każdym okrążeniu do Roberta. Jednocześnie byłem mu wdzięczny, że pomógł wypracować przewagę Kubicy , gdyż nie dawał się wyprzedzić. Niestety Safety car popsuł tę pozycję, ale za to mieliśmy pozytywne emocje obserwując jak Witalij wyprzedza Schumachera i Webbera. Jeszcze raz brawo Renault, brawo Robert, Brawo Witalij. Dzięki nim można kibicować całemu zespołowi :)
Przejdź do wpisu Renault mogło być na podium
08.04.2010 14:48
0
KERS jest dobry, złe są ograniczenia na KERS. A jeżeli miejsce na KERS robi się kosztem kierowcy (jego wagi) to znaczy, że zasady są chore a nie KERS. @10 wiater jeżeli inne serie tego nie stosują to kto ma wprowadzić KERS jeżeli nie najbardziej zaawansowana technicznie seria czyli F1? może w gokartach ? I nie chodzi tu o "bateryjkę" tylko o odzyskiwanie energii traconej przy hamowaniu.
Przejdź do wpisu Pietrow musi schudnąć?
08.04.2010 14:41
0
Moje zasady F1: Każdy kierowca powinien ważyć w kombinezonie z kaskiem 95 kg. Po prostu kombinezon kierowcy powinien mieć kieszonki na dociążenie jeżeli jakiś liliput się trafi :P . A samochód powinien miec swój limit, równy dla wszystkich, wszystko jedno czy taki jak teraz czy inny.
Przejdź do wpisu Pietrow musi schudnąć?
07.04.2010 18:39
0
@8 mają Ferrari V8 Type 056
Przejdź do wpisu Alguersuari oczekuje w Europie lepszych wyników
07.04.2010 18:21
0
Sami piszą o sobie tak: „Ten sezon jest kamieniem milowym dla zespołu Scuderia Toro Ross ponieważ oddzielił się od Red Bull Technology i zgodnie z nowymi zasadami F1, wykonuje wszystkie prace projektowe oraz związane z budową bolidu w swojej bazie. W ostatnich latach coraz więcej działań związanych z produkcją było podejmowane w fabryce zespołu w Faenza, a teraz rzeczywiście robimy wszystko sami. Zespół Scuderia Toro Rosso zadebiutował w F1 w 2006, kiedy Red Bull zakupił drugi zespół w celu znalezienia kokpitów dla utalentowanych nowicjuszy wywodzących się z programu "Junior Team" dla młodocianych kierowców. Sebastian Vettel zademonstrował efektywność tego pomysłu , poprzez zdobycie pierwszej wygranej dla zespołu w 2008 w Italian Grand Prix. Scuderia Toro Rosso kontynuuje rolę obozu treningowego, wprowadzając dwóch najmłodszych kierowców na tor, Sebastiana Buemi i Jaime Alguersuari.”
Przejdź do wpisu Alguersuari oczekuje w Europie lepszych wyników
02.04.2010 16:51
0
@12 Szczera prawda, KERS nic specjalnego nie wnosił bo był zbyt ograniczony. I maksymalna moc i czas działania. Jedynym sensownym ograniczeniem (ze względu na bezpiczeństwo) to że nie powinien być naładowany na starcie. A potem powinno być tak: ile energii zmagazynujesz to tyle wykorzystasz, hulaj dusza nie ma piekla ;P szczególnie to może pięknie zagrać z brakiem tankowania na trasie. Na przykład mniejszy/lzejszy zbiornik paliwa, a zmiast tego KERS i kierowca gospodaruje energią jako jeszcze jednym czynnikiem wpływającym na osiągi.
Przejdź do wpisu KERS wróci, Kubica będzie jeździł dla Ferrari?
31.03.2010 19:29
0
Dużo było gadania na temat jak urozmaicić wyścigi, nawet były pomysły, że miękkie opony są za dobre (sic!) więc natychmiast niech B. zrobi gorszą mieszankę (HA HA HA) . A taka ruchoma przeszkoda na torze w postaci zdublowanego zawodnika jest bardziej zgodna z duchem wyścigów niż sztucznie wymuszane pit stopy. Chcecie by było ciekawie, to deszczyk, HRT, czy nierówny tor bardzo się przyda :P
Przejdź do wpisu HRT: nowy cel - dwa bolidy na mecie