komentarze
  • 59. ris
    • 2008-12-05 19:38:03
    • *.77.classcom.pl

    Myślę, ze to nie koniec rozstań z F1.

  • 60. tomaszek f1
    • 2008-12-05 20:06:20
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    F1 zmiwrza ku koncowi niedlugo wszyscy odejda toyota nalezy do grupy general motors ktory tez mam olbrzymi kryzys...

  • 61. jam_86
    • 2008-12-05 20:33:49
    • *.adsl.inetia.pl

    #$!szzzzzzzzzm #$!szzzzzzz !!!!!!!!!!! tego bym w życiu się nie spodziewał, koniec świata się zbliża :(

  • 62. jam_86
    • 2008-12-05 20:34:09
    • *.adsl.inetia.pl

    #$!szzzzzzzzzm #$!szzzzzzz !!!!!!!!!!! tego bym w życiu się nie spodziewał, koniec świata się zbliża :(

  • 63. robertkubica2
    • 2008-12-05 20:50:17
    • *.adsl.inetia.pl

    zastanawiają liczne wypowiedzi żałujące Buttona - świetnego kierowcę. Skąd ten podziw dla drugoligowego acz solidnego i sympatycznego ściganta!? Zresztą przyszłość zweryfikuje sądy. Jeśli jest tak dobry to zobaczymy to w którejś z serii wyścigowych. Decyzja Hondy to bardzo poważny sygnał dla innych zespołow i sponsorów - terez będą ważne decyzje właścicieli/mocodawców F1. Mam nadzieję, że ta skonstniała struktura pęknie i zostanie zastąpiona przez nowych , mniej uwikłąnych w bisnesowe układy ludzi.

  • 64. Marti
    • 2008-12-05 21:00:29
    • *.tpnet.pl

    Czyli wczorajsze pierwsze doniesienia o odejściu Hondy niestety się potwierdziły ;/ powoli, lecz systematycznie F1 chyba zamiera, a standaryzacja doprowadzi ją do ostatecznego zgonu. Bardzo to przykre, lecz za parę lat chyba będziemy zmuszeni znaleźć sobie nową dyscyplinę sportową :( Dodam jeszcze tylko, że jeszcze będziemy wdzięczni Theissenowi za przedłużenie kontraktu Roberta. Polak (najprawdopodobniej) prowadził przecież intensywne rozmowy z Hondą...

  • 65. Marti
    • 2008-12-05 21:02:25
    • *.tpnet.pl

    P.S. Chociaż nikt nie może zapewnić, że BMW nie będzie następnym zespołem, który odejdzie z F1.

  • 66. cayman
    • 2008-12-05 21:02:33
    • *.chello.pl

    Technologia HONDY F1 na sprzedaz.... z Rosem Brownem w komplecie i 2 miejscami za kierownica mysle ze dla 2 niezlych kierowcow... Button moze faktycznie orlem nie jest, ale zly tez nie jest, drugiego znajda bez problemu, nawet za mala kase... nad bolidem pracuja od dawna, wiec wierze ze ktos to wszystko KUPI i w przyszlym roku nadal bedzie 10 Teamow...

  • 67. walerus
    • 2008-12-05 21:32:47
    • *.adsl.inetia.pl

    Będzie dobrze mówię Wam - Araby ich kupią - wleją w ich bolidy z silnikiem FERRARI swoją tanią benzynkę i "Honda" pojedzie....

  • 68. tomaszek f1
    • 2008-12-05 21:40:23
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    araby ostatnio wszystko kupuja tylo nie F1..po przez pilke nozna w europie najmocniejsze kluby po NHL NBA ale nie F1

  • 69. obi216
    • 2008-12-05 22:21:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niestety wszechobecny kryzys - wciska się , gdzie tylko może. Natomiast nieodpowiedzialne wciskanie coraz to nowych rozwiązań , oraz wszelkie próby "chorego leczenia " F1 , zdaje się nieuchronnie przyspieszać jej upadek. ..Osobiście mam nadzieję , że jednak wszyscy dojdą do jakiegoś , sensownego konsensusu i nie będziemy musieli zastępować F1 "resorkami " po stole ;/

  • 70. Ferrari_fan
    • 2008-12-05 23:11:43
    • *.adsl.inetia.pl

    żal............

  • 71. ja2
    • 2008-12-05 23:39:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    O kurde!!! Aż nie wiem co powiedzieć.

  • 72. borgolot
    • 2008-12-06 00:02:06
    • *.naszasiec.net

    O ja Cię...

  • 73. dziarmol@biss
    • 2008-12-06 09:04:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-12-05 10:39:47 dick777-Tyle że w tejże Trójce podali jeszcze wypowiedź Berniego że wcale się tym nie przejął ponieważ ma już mnóstwo ofert od chętnych aby kupić "zwłoki" po Honda Racing. Wniosek z tego taki że FIA oraz Ecclestone wiedzieli od dawna o zamiarze odejścia Hondy z F1, co udało się utrzymać w tajemnicy. Ciekawe co z Rosem Brownem ? też do odstrzału czy może wróci do Scuderii. innymi słowy "źle się dzieje w państwie duńskim"

  • 74. dziarmol@biss
    • 2008-12-06 09:27:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ps. Ciekawe kiedy wyczytamy tu na tym forum że Formula1 zawiesza działalność z powodu kryzysu finansowego w domu Berniego Ecclestone (rozwód)

  • 75. tomek83f
    • 2008-12-06 10:09:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe co by było gdyby Alonso albo Kubica przeniesli sie do Hondy uuuuuu,jednak najprawdopodobniej udziałowcy wiedzieli juz wczesniej ze koncza zabawe z F1 trzeba bylo tylko doczolgac sie do konca sezonu,odczekali swoje i podali do wiadomosci ze rezygnuja.

  • 76. ricardo2
    • 2008-12-06 16:18:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    juz 2 teamy odeszły szkoda

  • 77. vip015a
    • 2008-12-06 19:05:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niedługo to sie bedzie my musieli czymś innym zaiteresować

  • 78. Rosberg
    • 2008-12-06 23:11:11
    • *.petrus.pl

    masakr kto by pomyslal ze taki team odejdzie!!! szok masakra!!!

  • 79. Michals
    • 2008-12-07 00:44:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Noo... żal; ale dla Hondy - największego producenta silników - pozycja w końcu stawki w F1 to raczej antyreklama w odróżnieniu od sytuacji w IRL gdzie wszyscy używają wyłącznie silników Hondy. A ponieważ rynek amerykański jest dla Hondy obiektywnie ważniejszy od europejskiego więc ich decyzja jest z biznesowego punktu widzenia racjonalna. Ale jednak żal...

  • 80. geo
    • 2008-12-07 09:46:50
    • *.wroclaw.mm.pl

    Patrzę na to co piszecie, szukając przyczyn w decyzjach decydentów F1. Czytając wasze wypowiedzi wydaje mi się, że naprawdę nie wiecie, co się dzieje na rynku branży motoryzacyjnej. Proponuję poczytać, a jako zaproszenie do lektury kilka faktów.
    Sprzedaż samochodów jest najniższa od 18 - 21 lat (różne źródła). W Całej Europie z branży motoryzacyjnej zwolniono kilkadziesiąt tysięcy ludzi, w samej Polsce w tym roku od 3,5 do 4,5 tys osób. Co więcej Europejskie fabryki wcale nie są w najgorszej sytuacji, dużo gorzej wygląda sytuacja za oceanem. W USA bankructwo grozi 3 z Detroit, żeby sobie uświadomić co znaczy grozi, to aktualnie rząd USA opracowuje uproszczone procedury bankructwa po tym jak odmówił pomocy 35 mld Dolarów (przyczyną był fakt, że musiałby wspierać też inne branże). A tak bliżej F1 - Honda jako firma produkcyjna, jest również pod kreską, a jej sprzedaż zmalała o około 30% w zależności od rynku od 27% do 35%, Toyota ok 25%, Renault ok 12% (liczone z Peugeot i Citroen, które sprzedają ratujące sytuację małe samochody) o BMW nie znalazłem nic konkretnego od 7-23%. Tak czy siak oznacza to ogromne straty a nie zyski. W zależności od efektywności procesów straty są mniejsze lub większe. Ford-Chrysler-GM ma sprzedaż o 45%. Tak na wszelki wypadek dodam, że to iż firmy sprzedają nie oznacza, że są na plusie. Jeśli założyć, że firmy chcą zarabiać od 10-30% z czego 70-90% z zysku przeznaczana jest na inwestycje, projekty nowych modeli itp. Pozwala Wam to zobaczyć realny zysk, który w tym przypadku dla większości firm jest stratą. Podsumowując w ogóle się nie dziwię, że firmy rezygnują z luksusu, jakimi są zespoły F1, kiedy w tym samym czasie nie mają zysków, nie mogą dostać kredytów z banku na kolejne projekty, zbliżają się do granicy rezerw bankowych, przygotowują się do kolejnych zwolnień, tną koszty na wszystkim, a analitycy mówią, że 2009 wcale nie będzie lepszy. (Poza Porsche, Smart i Ferrari) Na podstawie tego wszystkiego, raczej spodziewam się kolejnych odejść z F1 np. Toyoty, która poprzez swoją kulturę pracy (nie zwalnia pracowników jak robią to inne firmy) może za chwilę stanąć w potwornie trudnej sytuacji, bo stanie się po prostu niekonkurencyjna kosztowo, po redukcjach w innych zakładach.
    Teraz z tej perspektywy popatrzcie na decyzje w F1 - zarówno zespołów jak i decydentów.

  • 81. Z.Stardust
    • 2008-12-07 12:05:41
    • *.onecik.pl

    Geo, fajne masz te procenty i wnioski na temat motoryzacyjnego kryzysu ale zapomniałeś o przynajmniej jednej sprawie w przypadku hondy - honda jest ( a raczej była) nieefektywna. Co z tego, że mieli te zielone napisy i szemrali cos na tematy ekologiczne. Nie mieli wyników - nie mieli dodatkowych sponsorów. Poza tym, zdawać by się mogło, Spyker, gdy jeszcze śmigał w F1 też raczej nie notował rekordowej ilości sprzedaży swoich drogowych aut ale coś jakby bardziej byli zdeterminowani by ISTNIEĆ w wyścigach. Cześć.

  • 82. dziarmol@biss
    • 2008-12-07 16:12:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-12-07 09:46:50 geo-jedna uwaga,podając procenty podaj w sztukach (tysiącach) o ile spadła sprzedaż ? osiemnaście lat temu rynki zbytu były o wiele mniejsze niż obecnie wiec takie zestawienie nie ma najmniejszego sensu.Ile powstało nowych montowni? choćby w Polsce, Czechach czy na Węgrzech, Slowacji ?Rynki nasyciły się więc komu mają sprzedawać nowe auta ? kosmitom? kraje europy wschodniej są za biedne na masowe kupowanie nowych aut , a koncerny samochodowe nastawione na maksymalny zysk hołdują zasadzie że "w miarę jedzenia apetyt rośnie". Ta sytuacja(tzw. kryzys) o tyle jest śmieszna że nikt nie wie o co naprawdę chodzi

  • 83. sivshy
    • 2008-12-07 22:37:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    po prostu media nakręcają panikę, która powoduje efekt domino. Ot, cały kryzys.

  • 84. pz0
    • 2008-12-08 09:55:42
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    geo ma rację. Branża pada i nie ma co dyskutować. Odbicie może potrwać latami. Będzie kiepsko z F1 bo tam rządzą właśnie koncerny. Niech sobie padają, do widzenia Toyocie, Renault, BMW i Mercedesowi. Nie będę po nich płakał. Do diabła z poprawnością polityczną, niech wraca gorzała i faje na bolidy, a nawet niech sponsoruje jakiś producent wibratorów (ta branża nigdy nie padnie). Paru gigantów dorwało się do F1 i zrobiło z niego własny folwark.

  • 85. pz0
    • 2008-12-08 10:12:15
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Co do samej Hondy, to ma na nia ochotę David Richards, czyli powrót BAR. Niezłe jaja by wyszły jeżeli nowy zespół w bolidzie zrobionym przez Hondzię wałczyłby o tytuł.

  • 86. robertkubica2
    • 2008-12-08 12:28:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Koncerny liczą, czy warto mimo kryzysu inwestować w reklamę i przyszłość techologiczną poprzez uczestnictwo w F1. Honda zdecydowała że nie. Wydaje się, że jednak popełnili błąd
    A swoją drogą wizja pz0 jest kusząca. Powrót prywatnych zespołów i dzikich, pionierskich czasów F1!

  • 87. jaros69
    • 2008-12-09 00:12:20
    • *.chello.pl

    szkoda Hondy ... jechały tak sobie , ale za to jak ryczały ich silniki !!

  • 88. dziarmol@biss
    • 2008-12-09 10:07:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zakłady pogrzebowe jeszcze mogłyby sponsorować f1 też nie groźna im recesja..

  • 89. niza
    • 2008-12-09 13:29:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dziarmol@biss dobre :P ale to prawda, ten biznes nigdy nie upadnie :P


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo