2010-08-01 GP Węgier - Wyścig 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Webber | Red Bull | 1:41:05.571 | 25 |
2 | F.Alonso | Ferrari | + 17.8 | 18 |
3 | S.Vettel | Red Bull | + 19.2 | 15 |
4 | F.Massa | Ferrari | + 27.4 | 12 |
5 | W.Pietrow | Renault | + 73.1 | 10 |
6 | N.Hulkenberg | Williams | + 76.7 | 8 |
7 | P.de la Rosa | BMW Sauber | + 1 okr. | 6 |
8 | J.Button | McLaren | + 1 okr. | 4 |
9 | K.Kobayashi | BMW Sauber | + 1 okr. | 2 |
10 | R.Barrichello | Williams | + 1 okr. | 1 |
11 | M.Schumacher | Mercedes | + 1 okr. | |
12 | S.Buemi | Toro Rosso | + 1 okr. | |
13 | V.Liuzzi | Force India | + 1 okr. | |
14 | H.Kovalainen | Lotus | + 3 okr. | |
15 | J.Trulli | Lotus | + 3 okr. | |
16 | T.Glock | Virgin Racing | + 3 okr. | |
17 | B.Senna | HRT F1 | + 3 okr. | |
18 | L. di Grassi | Virgin Racing | + 4 okr. | |
19 | S.Yamamoto | HRT F1 | + 4 okr. | |
20 | L.Hamilton | McLaren | + 47 okr. | |
21 | R.Kubica | Renault | + 47 okr. | |
22 | N.Rosberg | Mercedes | + 55 okr. | |
23 | A.Sutil | Force India | + 55 okr. | |
24 | J.Alguersuari | Toro Rosso | + 69 okr. |
Dominacja Webbera na Węgrzech
W wyścigu o Grand Prix Węgier najszybszym kierowcą okazał się być Mark Webber – Australijczyk wykorzystał swoją szansę, która zrodziła się dzięki zamieszaniu po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i wygrał wyścig na torze Hungaroring. Za nim na mecie zameldował się Fernando Alonso.Od początku wyścigu bardzo szybko zaczął oddalać się Vettel. Na początkowych okrążeniach osiągał czasy lepsze od pozostałych kierowców o ponad sekundę.
Na 2 okrążeniu problemy miał Algeursuari, który był zmuszony wycofać się z wyścigu, a od 6 okrążenia problemy z hamulcami zaczął zgłaszać Michael Schumacher.
Już na 14 okrążeniu zdublowany został Sakon Yamamoto. Na tym samym okrążeniu na pierwsze pit stopy zjechali Jenson Button i Vitantonio Liuzzi. W tym samym momencie wyjechał samochód bezpieczeństwa i praktycznie wszyscy kierowcy zjechali na swoje postoje. W tym momencie doszło do niecodziennej sytuacji. Doszło do kolizji w pit stopie. Podczas wyjazdu ze swojego postoju Robert Kubica wjechał w Sutila, który właśnie zjeżdżał na swoje stanowisko. Polak przez to zdarzenie stracił okrężenie do całej stawki, jednak po szybkiej naprawie bolidu ponownie opuścił pit lane. Mniej szczęścia miał Adrian Sutil, który musiał zrezygnować z dalej jazdy. Kolejną dziwną sytuacją był moment, gdy Nico Rosbergowi po prostu odleciało koło w momencie opuszczania swojego stanowiska – był to dla niego koniec wyścigu. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa pierwszy był Webber, który nie zjechał na pit stop. Za nim znajdowali się Vettel, Alonso i Hamilton, który dzięki pit stopowi wyprzedził Felipe Massę.
Sędziowie na 19 okrążeniu poinformowali o analizowaniu kolizji z boksów. Kilka okrążeń później poinformowali o nałożeniu kary stop/go – polegającej na zatrzymaniu się na 10 sekund na swoim stanowisku serwisowym. Dla Kubicy kara ta nie miała większego znaczenia, gdyż w tym momencie i tak tracił ponad 1 okrążenie. Swój wyścig kierowca Renault zakończył na 25 okrążeniu, kiedy to po prostu zjechał do garażu swojego zespołu.
Na 23 okrążeniu swoją podróż po Hungaroringu zakończył Lewis Hamilton – zawiódł bolid. Chwilę później sędziowie zaczęli się naradzać nad przewinieniem Vettela – Niemiec nie zachował odpowiedniej odległości (maksimum 10 długości bolidu) za poprzedzającym go bolidem, gdy na torze był samochód bezpieczeństwa. Vettel otrzymał za to zachowanie karę przejazdu przez pit stopy.
Na 31 okrążeniu zdenerwowany, wymachujący rękami Vettel przejechał przez pit lane i wyjechał za Fernando Alonso, a przed Felipe Massą. Cały czas bardzo szybko jechał Mark Webber. Osiągnął przewagę nad Alonso pozwalającą mu spokojnie zjechać na pit stop i wyjechać będąc na pozycji lidera. W dalszym ciągu bardzo dobry wyścig jechał Witalij Pietrow, który utrzymywał się blisko Rubensa Barrichello. Brazylijczyk od wycofania się Hamiltona jechał na 5 pozycji, nie był jednak w alei serwisowej. Kierowca Williamsa zjechał dopiero na 55 okrążeniu, dzięki czemu oczko wyżej przeskoczył jeżdżący dla Renault Rosjanin. Barrichello pod koniec wyścigu wyprzedził Michaela Schumachera. Niemiec był bliski wepchnięcia Brazylijczyka w ścianę, ostatecznie jednak nikomu nic się nie stało - sędziowie będą analizowali tą sytuację po wyścigu.
Czołówka dojechała do końca wyścigu w niezmienionym składzie. Ostatecznie po bardzo skuteczniej jeździe wygrał Mark Webber, drugi na mecie zameldował się Fernando Alonso, a trzeci był startujący z pole position Sebastian Vettel. Za podium znaleźli się Felipe Massa i Witalij Pietrow. Pierwsze punkty w sezonie wywalczył Pedro de la Rosa.
Zdjęcia:
komentarze
1. domin1515
Brawo petrov !
2. kacper240
żeby nie SC który był puszczony bezsensu Kubica przyjechałby co najmniej na P6 ale cóż brawo Petrov!!
3. Iamer
Brawo Witek.Niesamowity pech Roberta
4. noke54
Witia w końcu spiął tyłek, bo trzeba punkty zbierać, a wyścigów coraz mniej.
5. mysterio
no no Petrov pokazał
6. Janosoprano
Pięknie Webber-co do reszty szkoda Hamiltona i reszty-manewr Schumiego poza krytyka nawet. Ciekawy wyścig.
7. mysterio
2 razy Alonso 4 Massa
8. Janosoprano
A no i brawo Pietrov!
9. alert119
Już to kiedyś pisałem i jeszcze raz to napisze. Jak wiemy z paliwem nie maja juz problemów, więc Pit Lane można zamknąć! Wyścig nie taki zły, nawet ciekawie się patrzyło, brawa dla Pietrova. Kibicowałem mu jak nigdy ;)
10. LubięSutila
Gratki dla Pietrova. Szkoda Kubicy, ach ten mechanik.. I widok Vettela mmm... bezcenne ! Brawo ALO za utrzymanie Niemca. Bravo dla WEB za jechanie tylu okrążeń na miękich. nieźle jak na kierowce nr 2 hehe :D
11. Warning
Zobaczcie na ilość zdublowanych kierowców mimo SC.
12. rambo72
Ja pierdziele.Szumi powinien mieć zakaz jazdy do końca sezonu.
Vetel..Kiepski kierowca.
Kubica-incydent.Gdyby nie SC.Vetel by ze 2 razy dublował.
13. Janosoprano
No i Vettel beczy - szok dzieciak - nie lubię go i nigdy nie polubie-szczurek!
14. seb_1746
Alonso zajął 2 i 4 miejsce, także zgarnie najwięcej punktów
15. pick
Może mi ktoś do ^%&#@^&%# wyjaśnić dlaczego Vettel nie dostał kary za przejechanie przez linie do boksów po tym jak wyjechał SC?
16. kodi2208
Alonso na 2 i 4 miejscu ;) Brawo
17. matty77
powiem tyle: Vettel jest żałosny... brawo Pietrov ! :)
18. mysterio
Szkoda błędu Renault
19. kacper240
16@ :D
20. gujak
a ten sc to dlaczego wyjechał ? bo akurat komara przyciołem :D
21. Daw123
1.Wreszcie Pietrow pojechał na miarę swoich umiejętności .
2.Szkoda , że wyścig został znowu "ustawiony" poprzez bezsensowną karę dla Vettela .Gdyby taka sytuacja dotyczyła Hamiltona to nie zostałoby to nawet zauważone .
3.Szkoda Kubicy bo była realna szansa na co najmniej 7 pozycję .
22. mysterio
Kub może byłby 5
23. luk02
Brawo Marek, brawo Witold, brawo Rubens!!!
Ciekawy wyścig, mimo wpadki lizakowego z Kubicą.
24. Warning
14. Wreszcie znaleźli lepszy sposób niż TO. ;-)
25. mysterio
część spojlera leżała na torze
26. seb_1746
A Massa?
27. Adrian14
Pietrov piknie, Kubica - NO COMENT i zal mi Hamiltona tak jak komuś wyżej...
28. Mareckis
Dziś widzieliśmy cień M.Shumachera, kolo wogóle nie powinien wracać do F1, nie potrafi tego wszystkiego ogarnąć.
29. leo_
Szkoda, wielka szkoda. Mam nadzieję, że to już ostatni e tak poważne błędy w teamie Kubicy. A w następnych wyścigach może i poprawki w Renault wreszcie zaczną działać, oby . A przesłanki ku temu już są , sądząc po tempie Petrova, któremu gratuluję, należy mu się. Teraz 4 tygodnie odpoczynku, ale szkoda bo niesmak pozostaje. Jeszcze przez jakiś czas będzie mnie to , wraz ze wspomnieniem o nieudanych kwalifikacjach , męczyło.
PS . A Schumacher względem Barichello zachował się po świńsku.
30. Ravfaaaaa
Widać, że Vettel jest wnerwiony. Kiedy parkował bolid zahaczył o numer, podczas hymnu rzucił czapkę ;) Ciekawe co powie na konferencji...
31. seb_1746
...a już jest
32. f.l.u.k.e
Vettel jaki wsiur, przy ważeniu jeszcze sędziego jeb@l.
33. kacper240
20@ przez kawałek skrzydła na torze
34. seb_1746
24. Warning- he, he racja
35. Skoczek130
Tak jest MARK!!! Pokazałeś klasę, już przypomina mi się GP Niemiec 2009. Istna perfekcja! Przy problemach McL na przerwę wakacyjną wszystko pięknie się ułożyła! Tak trzymac chłopaki!!! :)) Wielkie gratulacje dla Witalija (jestem pewien, że zostanie z Renault! :)) ) i serdeczne współczucie dla Roberta. ;(( Wina stoi ewidentnie po stronie "zioma z lizakiem". Cóż, mam nadzieje, że Robert sobie to odbije. Poza problemami Kubka, wyścig dla mnie był ekstra!!! YEAH!!! :))
36. Kimi Rajdkoniem
Czy ktoś wogóle wie, czemu MSC powinien dostać karę? Chodzi mi o to, jaki przepis został złamany: zawodnik z przodu decyduje o torze jazdy, ma prawo do jednej zmiany toru broniac pozycję i mozę do tego wykorzystywać całą szerokość toru. Rubens podjał ryzyko, manewr był na dużej szybkośćia ale za to kar nie ma
37. agnesia96
1.Webber-bardzo dobry wyścig,świetne dbanie o opony i dobra taktyka-zwycięstwo jak najbardziej zasłużone,2.Alonso-gratulacje dla niego,utrzymać się między Red Bullami to nie byle sztuka,ale ja zawsze powtarzam że Alonso i Hamilton to ostatni kierowcy którzy łatwo dadzą się wyprzedzić.3.Vettel-rozwydrzony smarkacz WCALE nie zasłużył na taki nieziemski bolid i dzisiaj pokazał swoją "klasę".4.Massa-tak jak się spodziewałam,jak wyjechał tak przyjechał,żadnych niespodzianek.5.Petrov-Chłopak dzisiaj pokazał swoją wartość-on jest w cieniu Kubicy a dzisiaj miał swój wyścig i jak najbardziej to wykorzystał.Mam nadzieję że w końcu go zauważą.
Pechowy weekend dla McL,szkoda...
Ja wierzę że za 4 tyg. wszystko się pozmienia bo zespoły przez tę przerwę dadzą z siebie wszystko i kto wie jak będzie po przerwie.
38. mysterio
3 tygodnie przerwy aż
39. Prozak
ahaha jakie naburmuszone kinder ibaraszung z tego Vettela już chciał lecieć z piąstkami do Webbera . Szkodał Hama Kubka . Za to Szumi i Rubens pokazali tym młodym co to znaczy walka , tak można zarobić na bycie legendą a nie 30 sekundowa przewaga jadąc komputerem . To co zrobił Rubens było boskie .
40. Janosoprano
Nie wiem jak można Vettelkowi kibicowac i jako człowiek i jako kierowca - dno i żal. Pozdrawiam
41. gogo
Duża ilość wyprzedzeń, szkoda że przy dublowaniu. Brawo komentatorzy za refleks szachisty , bo jakoś nie poinformowali nas z jakiego powodu był SC. Gdyby nie jego wyjazd mielibyśmy nudną procesję.
Jaki jest sens urządzania wyścigu na torze, na którym nie można wyprzedzać?
Brawo Rubens za przytarcie nosa Szumiemu.....
42. Mareckis
36. tak moze zmienić ale jeśli zawodnik jeszcze jest styłu ( domniemam) to co zrobił MSC po prostu mogło się baaaardzo źle skończyć dla BAR i MSC
43. adamusb
Webber idzie na mistrza i to mnie cieszy, szkoda Roberta, chociaż zastanawia mnie czy cały ten incydent nie był związany ze stratą koła przez NR, bo tak jakoś to na jednej z powtórek wyglądało. Szumi, pokazał się z jak najgorszej strony - po trupach do celu.
Brawo dla Witka i dla Rubensa, ogólnie całkiem ciekawy wyscig
44. petrov
ten Kubica zawsze coś spier...li, gratulacje dla Petrova oby tak dalej!!! Webber mam nadzieję że zdobędziesz mistrza 2010! Zasługujesz na to~!!
45. marcin_114
Scumacher powinien dostać baaaaaaardzo surową karę.
46. Mareckis
MSC może dostać 10 miejsc do tyłu albo coś takiego w przyszłym wyścigu
47. petrov
Vettel pokaże jeszcze na co go stać, dzisiaj kiepsko, wszystko przez SC :(
48. Jojek
Baby born (Vettel) myślał że jak zacznie tupać nóżkami to zmienią decyzje.Bachor!
Sądzi że kilka zwycięstw w Red Bullu zrobiło z niego gwiazdę formatu Schumiego. Dorośnij chłopcze!
49. petrov
a Szumacher powinien dostać po ryju za takie zachowanie!! i dyskwalifikacje w następnym GP!
50. Vinc
Co do Schumachera-jak świnia jeździła po chamsku lata temu, tak świnia dalej jeździ. Kawał gnoja, jak był, tak jest i będzie. Im bardziej go teraz upokorzą objeżdżaniem, tym lepiej, a im szybciej sie wycofa w cholere, tym większą przysługe zrobi zaczynającym i już jeżdżącym kierowcom.
51. Budyn_F1
Brawo dla Petrowa za wytrwalosc pech Kubicy ale gdzie ma oczy ten z lizakiem. A Schumcher chcial pokazac ze jest dobry i mu wyszlo. Vettel jak zwykle nie umie przegrywac.
52. ris
Wielkie gratulacje dla M. Webbera wspaniała robota i oby dowiózł do końca sezonu pierwsze miejsce bo moim zdaniem mimo przeciwności losu nie załamuje się i walczy z kolegą z zespołu. Słowa uzanania należą się też Pietrowowi. Osobne gratulacje dla Rubensa, za silne nerwy po manewrze MSC. Sam manewr MSC jest trudny do skomentowania. :_(((((
53. Maxo
Vettel jaki wkurzony :D I dobrze. Brawo Webber, Pietrow, Barrichello!
54. strong1
Kruciutko
Myliłem się-Vettel na mistrza się jeszcze nie nadaje-choć wiem,że miał w tym sezonie sporo pecha. Natomiast jeśli FIA nie zrobi niczego z autami "puszkowców" lub konkurencja czegoś nie wymyśli to bardzo możliwe,że nim zostanie.
Brawo Witalij. Już zwątpiłem w Rosjanina,ale dziś pokazał dobre tempo,gdy nie był blokowany, nie sądze ,żeby Glock czy Sutil zrobiliby to lepiejnatomiast musi pokazać regularność w pozostałych występach,wchodzić regularnie do Q3 i punktować.
Dla Roberta wyścig nieudany. Niezbyt dobry czas już w Q2,kłopoty zespołu i być może jego bład w Q3. W wyścigu tempo szybsze niż Nico,ale cóż obaj wyeliminowani po błędach teamów. Szkoda punktów dla Renault.
Alonso wystarczyły dwa wyścigi by odrobić większą część strat. Gdyby nie wcześniejsze błędy już prowadziłby w WDC.
Lewis,uciekły nu niezwykle cenne punkty,ale wyciskał z bolidu w ten weekend ponad 100 procent i za to gratulacje.
Na miejsce Rubensa tio nie wiem,czy nie władowałbym się Misiowi celowo w d...
55. pawel3012
36. Kimi Rajdkoniem A widziałeś ile zaabrakło do ściany? Wszystko mogło się zakończyć wypadkiem, czyli zagrożeniem życia kierowcy i to jest karane. Schumacher celowo zepchnął Rubensa, a nie przez przypadek.
56. elloco
Szumi po prostu powinien był dać sie objechać bez walki i w ogóle poco walka na torze przecież mogli by podwójną ciagło narysować i zakaz wyprzedzania wprowadzić hehe troszku ironizuję oczywiście
57. petrov
macie pretensje do młodego Vettela, a jak zachowuje się stary szumacher? jak dzidzi, jak widać taki urok szwabów
58. seb_1746
44. petrov - a co "spier..." Kubica- tym razem (i wcześniej - bo piszesz że zawsze)?
59. kolejorz1922
Super 25 pkt za podium w typowaniu plus po 2 za Massę i Buttona :)
A co do wyścigu to dobrze że był taki SC bez powodu , bo dzięki temu ni był to nudny wyścig :)
60. Mareckis
No i zdaje się że jest kilku kierowców którzy mogliby rozpocząć karierę w F1 ale nie, lepiej posadzić MSC za kółkiem i niech se chłopina pojeżdzi, ale to wszystko sie o kasę rozbiega, mam nadzieję że wycofa się jeszcze w tym sezonie, to nie ma sensu, prawdobodobnie Quick-Nick dałby rady lepiej niż SCUMMACHER
61. strong1
Króciutko
Myliłem się-Vettel na mistrza się jeszcze nie nadaje-choć wiem,że miał w tym sezonie sporo pecha. Natomiast jeśli FIA nie zrobi niczego z autami "puszkowców" lub konkurencja czegoś nie wymyśli to bardzo możliwe,że nim zostanie.
Brawo Witalij. Już zwątpiłem w Rosjanina,ale dziś pokazał dobre tempo,gdy nie był blokowany, nie sądze ,żeby Glock czy Sutil zrobiliby to lepiej natomiast musi pokazać regularność w pozostałych występach,wchodzić regularnie do Q3 i punktować.
Dla Roberta wyścig nieudany. Niezbyt dobry czas już w Q2,kłopoty zespołu i być może jego bład w Q3. W wyścigu tempo szybsze niż Nico,ale cóż obaj wyeliminowani po błędach teamów. Szkoda punktów dla Renault.
Alonso wystarczyły dwa wyścigi by odrobić większą część strat. Gdyby nie wcześniejsze błędy już prowadziłby w WDC.
Lewis,uciekły nu niezwykle cenne punkty,ale wyciskał z bolidu w ten weekend ponad 100 procent i za to gratulacje.
Na miejsce Rubensa tio nie wiem,czy nie władowałbym się Misiowi celowo w d...
62. ris
54. strong1 - jak to było krótko to jak by było długo ? "-))))
63. matidj
szumacher dostanie kare 5 miejsc do tyłu w następnym wyścigu
64. leo_
Poza tym, pozytyw jest taki, że ponoć rozszyfrowali dmuchany dyfuzor.
65. arthi
58. seb_1746 nie dyskutuj z idiota, to nie ma sensu, poza tym chyba nie liczysz na jakas logiczna odpowiedz?
66. strong1
@ris Po prostu permanentny kryzys wieku średniego,ale on go przechodzi tak z kilkanaście lat...
67. szalek
kubicy troche szkoda no ale cóż :(...... ładna walka barichello ale schumaher powinien dostac kare i to dużą .....pietrov bardzo ładnie... wiec wynik pietrova dowodzi ze dobrze ustawione renault jest w stanie powalczyc troche z mclarenami i ferrari :))
68. kempa007
36. Kimi Rajdkoniem niebezpieczne zachowanie na torze - nalezy sie czarna flaga- troche przesadzil emeryt
69. kacper240
63@ skąd masz takie informacje??
70. ris
Ja myślę, ze to nie jest kryzys tylko kontynuacja - i właśnie nadszedł czas żeby mu sędziowie pokazali czarną flagę !!!
71. Mareckis
vettelek głupa nadal wali że nie wie o co kaman, to on prowadził ten bolid czy kto, jak można być takim arogantem, kolo!!!!! opanuj downa i zachowuj sie normalnie, wiecje pokory synek
72. Vysogota
MSC masakra, tam brakło kilku cm. Vet ma talent do driftu co dzisiaj udowodnił :) Mark 40 kółek na softach i dalej sek szybszy na kółku od Alo WOW!
73. adamusb
Fakt szkoda HAM, jakoś w tym roku również mu kibicuję, może dlatego, że jako człowiek odrobinę spokorniał, a jako zawodnik pokazuje, że jednak nie przez przypadek został mistrzem.
Baby Szumi, kolejny raz pokazał, że musi jeszcze trochę pojeździć, żeby zostać mistrzem. Kara jak najbardziej słuszna, jak nie za odległość, to za manewr ze zjazdem po pojawieniu się SC
74. Xellos
w wywiadzie na RTL po wyścigu Schumacher się roześmiał od ucha do ucha na temat karania go, no cóż :) Jego powrót to kompletna porażka. Powinien jeździć Nick.
75. tomiirower
Ludzi zabuczała morda vettela bo zają 3 miejsce..... Dziecko za łatwo wspieło się na szczyt dzięki redbullowi i mu sie w dupie poprzewracało. I odrazu dyskusje ze to Webbera wina bo mi odjechal, Webber widac ze ma juz dosc pyskatego dzieciaka i brak mu słów na to, nie wdawal sie w niepotrzebna dyskusje odszedl, wzdechnoł i sie cieszyl, fernando tez zadowolony, tylko te dziecko zepsolo to podium stojac tam jakby za kare. Niech postawią tam Vitka Pietka jestem pewien że cieszyl by się jak dziecko :D W sumie to liczylem na to ze Vettel wjedzie w fernando i massa awansuje na 2 miejsce a pietrov 3. Szkoda kubicy ewidentnie zawinil czlowiek od paleczki z reno, robert nie mial szans zobaczyc sutila..... Ręce opadają gdy widze jak Rosberg wyjeżdza z oponą obok bolidu. Moim zdaniem Mercedes powinien dostac surową kare, bo to bylo zbyt niebezpieczne dla obslugi z saubera i innych..... Przerwa teraz ojojojojoj...... Nie wiem co ten redbul odpierdziela ale jest to moim zdaniem niepoważne okolo 2 sekundy na okrazeniu od reszty stawki nie wliczajac ferrari. Jak sobie dobrze przypominam to z poczatku sezonu wiekszosc zespolow miescila sie w 1 sec....
76. szalek
co do vettela powinien dostac kare!!!! jak kubica zjechal wc[zesniej w walencji to od razu dostal... no ale jeszcze pewnie poczekamy na kare vettela...ale jak dostanie tylko reprymende to niewiem co zrobie
77. fankaVettela
Po tym wyścigu jestem tak samo wkurzona jak Sebastian, cholerny SC...
78. chmurek77
Super,że Mark wygrał, a jeszcze bardziej się cieszę, że ten rozwydrzony dzieciak, kolejny raz, mimo pole position, jest nie na pierwszym miejscu. Szkoda Robcia, jeszcze próbował walczyć, ale ta kara go chyba dobiła. Pozdrawiam i szkoda, że tyle będziemy musieli czekać na Belgię.
79. seb_1746
65. arthi- logiczną raczej nie, ale niech chociaż coś ... no nie wiem zmyśli..???
80. strong1
@ris teraz będzie naprawdę krótko. Zaskakująco ciekawy wyścig,chociaż sam tor tworzy inklinacje do strasznych procesji,a dzisiejsze akcje wynikały z komedii pomyłek.
Aha i bigdy nie wierz "prognozatorom pogody". Na ostatnich siedem rund w sześciu miało popadać w wyścigu-tak mówiono conajmniej na tydzień przed wyścigiem rzecz jasna!!
81. Daimon_Frey
Webber wygral dzieki Vettelowi, ktory wstrzymywał Alonso przy SC. Gdyby tylko byl restart Alonso mial 5 sec straty. Czy to nie team orders? "wstrzymuj Alonso daleko od SC". A kara za zjazd Vettela do alei?
82. Qbicek
HaHa ale Włodek pojechał teraz powiedział "Webber jest wielkim fanem F1"
83. dnb
Brawa dla kangura start nie najlepszy, ale potem pokazał cały swój kunszt :) Szkoda mi Robka, bo nie miał nic do powiedzenia, zobaczył lizak w górze ruszył i kapa, i jeszcze ta kara 10 sec, niestety kierowca obrywa najbardziej, a mogło być więcej punktów na Renault.
84. seb_1746
77. fankaVettela- skoro złamał regulamin, to dostał karę, więc nie powinnaś mieć o nic pretensji, on również (no chyba że nie zna przepisów- ale wtedy to pretensje raczej do siebie)
85. strong1
nigdy.
PS. Czarną flagę to mu wywieszają inni kierowcy co wyścig,
Taki chudy,taki gruby ,taki duży, taki mały, taki szybki,taki wolny- może w Misia bić!
86. Wierna Robert
Świetny start Petrova i Alonso, dobry Kubicy. Kuriozalny błąd mechanika Roberta. Nico Rosberg tak samo - ledwo ruszył a koło pojechało w swoją stronę ;-). Wielka szkoda Roberta, ale teraz to już przeszłość. Miejmy nadzieję, że zespół Renault wyciągnie z tego odpowiednie wnioski. Kara dla Roberta jak najbardziej słuszna. Nawet żal mi Lewisa, bo miał szanse na dobre miejsce. Sebastian sam jest sobie winien kary, a jego gestykulacje jak dla mnie były po prostu śmieszne. Ogólnie (mimo dobrego 3 miejsca) gorszy wyścig Vettela- za dużo błędów. Mark Webber wygrał. Gratulacje dla niego jak i dla Alonso oraz Petrova. Świetna jazda Rubensa po pit stopie, choć Schumacher (za) ostro się bronił. Przyznam, że bałam się, że Rubens "pocałuje się" ze ścianą. Ogólnie wyścig bardzo ciekawy, chociaż wolałabym widzieć Roberta na torze a nie poza nim :-)
87. nowyziomal
pRZED CHWILĄ sZUMI zwalił całą winę na Rubensa twierdząc że jest płaczkiem i powinien go wyprzedzać z drugiej strony gdzie zostawił mu miejsce
88. Pablo1989
Dlaczego Vettel nie dostał kary za wjazd do alei po krawężnikach!?
89. seb_1746
81. Daimon_Frey- może w ten sposób można zjeżdżać do alei ???? Musiałby to jakiś inny kierowca to wypróbować np. w następnym wyścigu
90. piotr333-1996
za taki manewr co zrobił szumacher na barrichello powinni wykluczyć go z następnych GP do końca sezonu . niema takich manewrów w f1 szumi !!!. lepiej odejdź na zasłużoną emeryture
91. Brat G
Fajnie że Vettel spartolił, brawo dla Webera, mimo wszystko wolałem jednak żeby to Alonso wygrał ten wyścig, mimo ze to krętacz jakich mało. Szkoda mi Hamiltona i Kubicy, obaj odpadli nie ze swojej winy, ale cóż... Takie są już te wyścigi. A co do Schumachera to powiem tak... Świnią był i jako świnia będzie pamiętany.
92. szerter
36. Kimi Rajdkoniem - kara za złamanie przepisu 16.1 Ci wystarczy?
77. fankaVettela - gdyby znał przepisy SC nic by mu nie zaszkodził
Moje pytanie tyko takie: czy za puszczenie obiema rękami kierownicy przez SV w PL nie jest przypadkiem karalne?
93. Prozak
85. strong1 hahaha dobre : P
Jak to dobrze że jest ktoś taki jak Webber który może powstrzymać tego rozkapryszonego zarozumialca przed zdobyciem tytułu .
94. pjc
Przede wszystkim bardzo dobry wyścig Webbera.
Alonso utrzymał Vettela za sobą i za to też należą mu się słowa uznania.
Ale dla mnie najważniejsze wydarzenie tego wyścigu to wyprzedzenie Schumachera przez Rubensa. Tak! To było coś na co czekałem b.długo. Coś co było jednym z moich życzeń przed sezonem.
I do tego Rubens zrobił to w takim stylu i przy tak wielkim ryzyku i w takim samochodzie.
Dwaj Panowie pokazali nam coś więcej niż wyrównanie porachunków.
To był manewr rodem ze starej F1. Nie zawaham się użyć tego słowa: Barrichello zachował się jak Senna. W taki sam sposób skopał MS 4 litery. To była wspaniała akcja.
Kara dla Schumachera? A niech ją dostanie. To jest jego podwójna porażka. Ogromne brawa dla Rubensa. Ten punkt jest wart 100.
Poza tym świetny występ zarówno Williamsa jak i Saubera.
Zasłużone punkty Hulkenberga i DLR, Kobayashi zanotował ogromny awans.
No i osamotniony VP wykonał świetną robotę.
A Kubica z Sutilem? To musi być przeznaczenie:)
Już nawet ludzie z Renault wiedzą kiedy wspomniani kierowcy mają się zderzyć:) Ewidentny błąd "lizakowego" :) po zmianie opon.
Aż dziw bierze,że Robert mógł kontynuować jazdę.
95. pick
88@ dokładnie, ktoś to moze wytłumaczyć?
96. Skoczek130
W GP3 na Silverstone miała miejsce podobna sytuacja. Wówczas atakujący Guttierez został zepchnięty z toru przez Bortolottiego. Na szczęście nic się nie stało i Meksykanin dojechał tylko pozycję niżej, niż mógł (wyprzedził go Alexander Rossi). I wiecie, co się stało? Właśnie, Włoch dostał karę doliczenia czasu do jego wyniku i stracił całe punkty. Podobnie będzie z Schumacherem. Myślę jednak, że zważywszy na to, iż MSC nic nie straci na tego typu karze, zostanie przesunięty o 10 miejsc na starcie następnej rundy. Dyskwalifikacja z GP Belgii raczej nie wchodzi w grę. Trzeba jednak przyznac - Schumi pokazał swoje "JA". ;///
Co do McL, tak jak zapowiadali przed wyścigiem - liczą na problemy rywali. Cóż, obróciło się to przeciwko Nim. W ostatnich wyścigach, choc prezentowali się świetnie, mieli masę szczęścia. Szkoda Hamiltona, ale trza zaznaczyc, że to dopiero Jego pierwsza taka usterka. Takie jest życie... ;)
97. bogus1245
88 bo sędziowie nie chcieli karać go 2 razy a powinni!!
98. pjc
No i ten spokój Massy:) I pytanko: Jak tam z przodu?
99. bogus1245
Ale troche SC na torze i juz bałagan w Pit Lane
100. Skoczek130
Wracając do MSC i BAR, taki incydenty mogą miec na prawdę zły skutek. Przykład: Jules Bianchi, który teraz ma uraz kręgosłupa, jak również Sutil na Interlagos. Nie daj Bóg tył straci przyczepnośc i spektakularny wypadek jak ulał! Tak więc kara się należy, chocby dla zasady. ;|
101. mastapain
Vettel kolejny raz pokazuje że jeżeli w wyścigu sam on nie może odjechac kierowcy który zajmuje miejsce tuż za nim to zbyt szybko puszcza mu zwieracz
102. agnesia96
96.Tego typu usterka pierwsza ale nie zapominajmy że już raz stracił 2 miejsce i 18 pkt.
A tak apropos wracając do walki Rubens-Michael-gdyby nie to co zrobił Schmuacher na końcu to młodzi powinni brać z nich przykład,tak się walczy!
103. bartolinho
bo po prostu jest przeciętnym kierowcą w doskonałym samochodzie. ot cała prawda o Ventylu
104. lukaszk99
Może ktoś mi powiedzieć o co chodzi z tym zachowaniem SV po wyścigu, bo na ostatnich 5 okrążeń transmisja mi się urwała.
105. luk02
Schumi nie złamał żadnego przepisu. Przynajmniej nie znalazłem takiego. Ktoś znalazł?
A to, że było niebezpiecznie to każdy widział. Za to się nie kara.
Ale pewnie żeby być "poprawnymi" a za razem nie zrobić z siebie błaznów dadzą mu jakieś upomnienie.
106. ris
85. strong1 - oby
107. IIQBAII
Mogę się założyć że Pietrow powie coś w stylu "otarłem się o podium"... Przynajmniej w końcu punkty jakieś porządne przywiózł, szkoda że nie obie renie
108. maciejwilq
Coście się tak uczepili tego Schumachera. Najlepiej wogole nie robić żadnych manewrów, nie ryzykować nie wyprzedzać i nie bronić pozycji i zasnąć za kółkiem. To jest F1...
109. seb_1746
37. agnesia96- gratulacje dla Alonso ...??? - co ja widzę...
110. szerter
105. luk02 - czytaj dokładniej. 16.1 złamał.
111. anciolxxx
103 @ - zgadzam się z Tobą . szkoda Lewisa .;(
112. mastapain
104,no bo VET
113. agnesia96
109.Tak,zasłużone.
To że w ostatnim wyścigu niezbyt fajnie się zachował nie zmienia faktu że to jednak były podwójny mistrz świata i jeździć umie.Wszyscy wiemy jakie tempo narzuciły Red Bulle w ten weekend i utrzymać się między nimi umiało by nie wielu.
I nie wiem jak Ty ale ja potrafię docenić rywala,jeżeli na to zasługuje...
114. GaRRnek
Wszystko przez SC żeby GP nie było zbyt nudne i niestety wygrane przez VET.
115. fan massy
Alonso znakomicie, podobnie jak Petrov, Massa oraz Webber. Zawiodłem sie na Vettelu. Szkoda Kubicy.
116. Luna
Ciekawe czy Kubica zapomni ten czarny weekend czy wyciągnie lekcje pokory. Sory, ale lusterka też do czegoś służą. Polscy kibice na torze musieli być okrutnie zawiedzeni. Za to Vitek musi być w 7 niebie :)
Seb jak zwykle w pięknym stylu wszystko zepsuł! Oby tak dalej! Mark na mistrza! Zientar miał rację, mówiąc że pomógłby ksiądz albo terapeuta xD
117. ascorp
mam takie pytanie, z jakiego powodu był SC ???
118. Kwazar
@104 Podobno małpiszon rzucił se czapeczką pod nóżki, jak hymn śpiewali australijski ;)
Na drzewo z takimi manierami! :)
119. Cwirs
@116 co Ty bredzisz. Gosc dostaje sygnal odjazdu i ma patrzec, czy cos nie jedzie ? Wiekszej glupoty nie widzialem nigdy. Zadna lekcja pokory NIC Kubica nie zrobil zle. Chcesz blysnac, a wypisujesz jakies idiotyzmy
120. rafekf1
Ja sobie wypunktuję:
1. Dobrze, że wygrał Webber;
2. Vettel, trochę pechowo ale zgadzam się z Borówą, że przegrywać jeszcze nie potrafi;
3. Wyprzedzanie bardzo trudne i niebezpieczne co pokazał Schumacher o mało nie zabijając Rubensa;
4. Ewidentna wina "lizakowego" z Renault. W ogóle moment masowych zjazdów do boksu, to zdecydowanie najciekawsze momenty tego wyścigu (nie dla wszystkich jednak najszczęśliwsze);
5. Świetny moim zdaniem występ Alonso. Nie dał się wyprzedzić znacznie szybszemu Vettelowi. Massa także się spisał;
6. Największe gratulacje dla Witalija. Świetny start, niemal bezbłędna jazda, dobre tempo w wyścigu. Oby tak dalej!!;
7. Ogólnie jak na Węgry wyścig całkiem ciekawy. Myślałem, że będzie bardziej nudno.
121. seb_1746
116. Luna- no nie wiem, czy w ogóle będąc w tym miejscu miał szansę zobaczyć Sutila, co najwyżej mechaników. Poza tym od tego jest człowiek z lizakiem, żeby go podnieść w odpowiednim momencie i wypuścić kierowcę
122. ascorp
to nie tak do końca wina lizakowego, tam jechalo pełno bolidów, tak to robert by musiał czekać, a tak lizaczek pomylił się nieznacznie, nie wiele brakowało a robert by sie wcisnął
powtarzam pytanko wie ktoś z jakiego powodu był SC ???
123. luk02
110. szerter
Rozumiem, że chodzi Ci o:
- illegitimately impeded another driver during overtaking.
Mylisz się, ten punkt nie został złamany.
124. fankaVettela
117. ascorp - po to żeby spieprzyć wyścig Vettelowi
125. ascorp
aha a czy człowieka z lizaczkiem ktoś przez radio nie powiadamia czy jest wolne ? Bo patrzeć na mechaników czy skończyli oraz na jezdnię z drugiej strony to troszkę cieżko ;/
aha i co z tym SC? dlaczego w ogóle wyjechał ??
126. kacper240
122@ jak było napisane wcześniej przez kawałek przedniego skrzydła który leżał na torze
127. ascorp
fantkaVettela - jeżeli on tak się bedzie zachowywał , to gorzej jak Hamilton, dostał kare i trudno, ma 3 miejsce powinien skakać z radości, według mnie jest on raczej średnim kierowcą f1
128. kacper240
bałem się, że drugi raz wyjedzie SC bo widziałem jak ptak narobił na tor;)
129. sk0k
brawo bmw i petrow, szkoda hamiltona, kubicy i rosberga
130. ascorp
pewnie zrobili to troszke aby urozmaicić wyścig, z pewnością wystarczyła by zółta flaga i ktoś by to zgarnął z odważnych pracowników toru ;p ale no co działo się ;p heheh
szkoda Robcia, coś ostatnio pecha ma, nieźle pojechal Pietrov, widać że też potrafi to i owo, chociaż Hamilton objechał go jak dzieciaka
131. seb_1746
124. fankaVettela- taaaa... Webber i Alonso się zrzucili na flaszkę dla chłopaków z SC, żeby powstrzymali Vettela; a tak na poważnie sam sobie jest winien; ciekawi mnie jeszcze czy sędziowie wypowiedzą się na temat jego zjazdu do alei; czy ogóle tak można?
132. dziarmol@biss
116. Luna Z tymi lusterkami to chyba nie wiesz co piszesz ;-)) A o jakiej pokorze piszesz?
133. arthi
119. Cwirs to pewnie ten typ kierowcy, który widząc zielone szuka lewarka zmiany biegów, stąd też takie podejście do sytuacji w pit lane
134. Cwirs
@127 kierowca to On jest dobrym. Problem polega na tym, ze za szybko dostal taki bolid i gwiazdorzy. Lekcja pokory to by sie jemu najbardziej z calej stawki.
135. ascorp
no ok, no to średnio dobrym ;/ ale dalego mu do bardzo dobrego kierowcy, może i umiejętności to ma, ale to tylko jeden z wielu czynników dobrej jazdy, na dobre osiągi nie składa się tylko jedno dobre okrązenie, czy nawet 10..
136. arthi
134. Cwirs dzisiaj to on pokazał jakim jest dobrym kierowcą, prawie żadnej walki. Swoją drogą rezygnacja z F-duct na ten wyścig to był jednak duży błąd.
137. JelczGP C317
na powtórce wyglądało to taj jakby lizakowy widząc urwane kolo w bolidzie rosberga chciał szybko wypuścić Roberta, żeby ten nie został zblokowany przez samochód niemca
138. Cwirs
@136 jeden wyscig nie moze obrazowac niczego. Jest cos takiego, jak slabsza dyspozycja w danym dniu, slyszales o tym ? :] . A te gesty w pit lane, swiadcza o tym, ze woda juz mu uderzyla do glowy.
139. JelczGP C317
124. fankaVettela - Ty serio?? teraz to, mówiąc delikatnie, poniosła Cię fantazja ułańska
140. fankaVettela
127. ascorp - jest bardzo dobrym kierowcą, co udowodnił już nie raz. Niekiedy zdarzają mu się drobne błędy ale to jak każdemu. Na Hungaroring spisywał się świetnie zarówno na treningach jak i w kwalifikacjach. Zdobył 4 pp z rzędu. To mógł być jego wyścig, zaliczył udany start i obronił pozycję. Wypracował sobie dość dużą przewagę, wszystko zepsuł wyjazd cholernego SC. Chyba nie do końca wiedział za co dostaje karę, był wkurzony, bo mógł to wygrać, a skończył na 3 miejscu. Dobre i to ale ambicje na dzisiejszy wyścig były większe.
131. seb_1746- Pytanie czy SC był konieczny czy miało to być coś w rodzaju urozmaicenia wyścigu? ( Vettel już był daleko przed resztą - troche nudne nie? ) na torze leżał jakiś element , przypomnijmy sobie teraz sytuacje z butelką ostatnio ... tam jakoś obyło się bez SC , za to porządkowi narażali życie wybiegając na tor. Może tutaj też wystarczyłaby żółta flaga i znalezienie odpowiedniej chwili żeby to uprzątnąć. Ale to już nie mi oceniać. Vettel złamał regulamin, nie utrzymał odpowiedniej odległości więc został za to ukarany, ok, nie ma o czym mówić.
141. ascorp
FankaVettela, po co narażać ludzkie życie, skoro jest SC i jeszcze dzięki temu wyścig zyskuje na rywalizacji, a tak to co chciałą byś aby dzieki śuper bolidowi Vettel wygrywał każdy wyścig ??
142. barni114
117. ascorp - Podbijam
Czy faktycznie byl jakis powod wyjazdu SF ,czy to bylo tylko po to ,zeby wyscig nie roztrzygnal sie na 15 okrazeniu ??
143. kaniuss
116 nawet jakby miał lustro wielkości głupoty zawartej w Twoim komentarzu , to i tak by go nie zauważył. Lusterka zdaje się służą do patrzenia w wyścigu co się dzieje z tyłu, a nie z boku. Podejrzewam, że i tak widział w nich tylko nogi mechaników.
144. seb_1746
140. fankaVettela- nie wiem czy SC był potrzebny- widzę że skłaniasz się do tezy komentatorów, że wyjechał po to, by urozmaicić wyścig. A kara? cóż- inni też dostają kary i tracą punkty- chociażby Alonso po "wyprzedzeniu" Kubicy. Czasami zastanawiam się, czemu kierowcy F1 popełniają takie dosyć głupie błędy- nie znają przepisów? Przecież przestrzeganie tychże przepisów to część ich "pracy".
145. beam_beer
@ fanka... A jakby ktoś np. Vettel rozpieprzyłby się przez tą część to byłoby ok prawda?
146. gawel070393
Myślę, że Renówka mogła trochę zaryzykować i wykonać coś w stylu RedBulli, czy Williamsa. To znaczy zaraz po wyjeździe SC do alei zjeżdża 1-szy kierowca (w tym przypadku Pietrow), a drugi pozostaje na torze (żeby uniknąć ewntualnego czekania na obsłużenie drugiego kierowcy, w momencie, gdy mechanicy zajmują się pierwszym). Wiem, że wykonując pit-stop w czasie neutralizacji traci się najmniej, ale patrząc na wynik Rubensa (po wspaniałej walce) i przyjmując, że Robert był przed nim w chwili gdy wyjechał SC, myślę że gdyby zastosowali opisaną wyżej przeze mnie taktykę 7/8 pozycja była do zgarnięcia. Pzdr
147. dziarmol@biss
Jak widać aby poprawić widowiskowość królewskiej serii wyścigowej należy wypuszczać SC. Brawo sędziowie brawo włodarze z FIA oraz FOM .Przez cały wyścig dwa bezpośrednie wyprzedzenia ;-)) Ach zapomniałem o dublach których było bez liku. Według mnie kiedy były dozwolone tankowania było o wiele ciekawiej. "Okrojona"aerodynamika miała ułatwić wyprzedzanie i co?Ano nic ;-)) Bardzo szkoda Kubicy ale błędy z Q przeniosły się na wyścig, bardzo dziwne działania zespołu...
Natomiast Pietrow pojechał w końcu dobry wyścig i jego szczęście że skończyło się tylko na wyprzedzeniu przez Hamiltona. Z tego co widać Pietrow gubi się kiedy jest naciskany.
Sytuacja w boksach kuriozalna;-) Jak widać mechanicy też postanowili dołożyć się do "atrakcyjności" zawodów i to z jakim efektem ;-))
Vettel stracił u mnie resztki sympatii tymi fochami Bardzo dobra jazda Alonso ;-))
"Barisz" jesteś debeściak ;-)) Czego nie można powiedzieć o "miszczu" który potwierdził tylko że jest bezwzględnym chamem nie cofającym się przed niczym;-((
No i słówko o Hamiltonie ;-))bardzo dobra riposta zaraz po starcie, szkoda awarii bo mógł namieszać zważywszy na SC . Pozdrawiam prawdziwych Kubicomaniaków. Krytykantom mówimy stanowcze NIE!!! ;-))
148. rafekf1
140. @FankaVettela - Nie wątpię, że prawdziwym powodem wyjazdu SC na tor była chęć urozmaicenia wyścigu, co udało się zresztą wybornie. Jednak reguły są takie same dla wszystkich. Jedni tracą, drudzy zyskują. Tak to już jest. Innym razem sytuacja może się odwrócić na korzyść Vettela i daję głowę, że wówczas nie będziesz narzekała. Stracił Vettel, stracił Suttil, Kubica. Zyskał Webber. Dla RBR, to i tak wspaniały wynik. Było nie było powodem wyjazdu SC był spory kawałek tylnego skrzydła leżący w niebezpiecznym miejscu i wydaje mi się, że to wystarczający powód na podjęcie takiej dezyzji. Tor pod Budapesztem jest krótki, wąski. Stawka była już dość rozciągnięta więc ryzykiem było wysyłać bohatera, który z poświęceniem usprzątnie śmieci z bolidu nie rujnując tym samym przewagi Sebastianowi.
149. ascorp
Faktycznie od pewnego czasu wyścigi F1 są troszke nudne na torze, chyba bolidy są zbyt szybki, i każdy musi jechać jedynym prawidłowym torem aby było ok, to z kolei uniemożliwia wyprzedzanie, zbyt dobrzy kierowcy, mało błędów i wyścig jest nudny, a tak jak w przypadku jednego zespołu który ma dużą przewage to już w ogóle do bani ;/ powinni powrócić do tankowania, lepsze taktyki, wiecej możliwości
150. rydz14
Wyścig taki sobie bo Robcio odpadł ale za to wiadomo co kierowcy robią przed wyścigiem a wszyscy mówią żeby nie jeżdżić po pijaku
151. Skoczek130
@FankaVettela - nie można porównywac oby tych sytuacji. Butelka znajdowała się na nieużywanej części toru, natomiast częśc aerodynamiczna na środku krótkiej prostej. Wyjazd SC był konieczny. I osobiście dla mnie dobrze się stało! Pozdro ;))
152. Givepix
Sc chciało pomuc Alonso ale jedak Red Bulle sie nie dały
153. peeroF1
Aj tam piepszysz na torze była czesc a ze tor jest krotki czesto jezdza to trzebabylo cos zrobic
154. Ataru
Ciesze sie z dobrego wyniku Alonso. Po raz kolejny SC wyjechal na tor i po raz kolejny wypaczyl wynik wyscigu, czy tego naprawde nie da sie jakos dopracowac? Wystarczy zdrowy rozsadek i moznaby ten przepis ogarnac. Bo wszyscy krzykacze moze i sie ciesza, ale wczoraj na tym stracil Alonso, dzisiaj Vettel, jutro moze stracic Kubica. Jedynym, ktory zawsze zyskuje jest Hamilton, no ale dzis na szczescie dobrze sie stalo. Mnie cieszy rewelacyjna postawa Fernando, choc smuca nieco mozliwosci Red Bulla, na SPA az tak dramatycznie byc nie powinno, ale to byl pogrom. Szkoda tez fanki Vettela, do ktorej mam duzo sympatii, tym bardziej szkoda, ze doskonale wiem, jak sie czuje. Vettel zasluzyl dzis na zwyciestwo. Ja jednak humor mam stosunkowo niezly, choc mogloby byc lepiej.
Dziwne, oj dziwne sa decyzje stewardow dotyczace wypuszczania SC...
155. fanAlonso=pziom
co do hama to widze że wszyscy mówią o jego zmianie a ja mówie że takie typy się nie zmieniaja i jak przyjdzie co do czego to pokaże swoje prawdziwe oblicze i wtedy przypomnę swoje zdanie jak nie zapomnę
156. pees
sorry ale nie wytrzymałem, mam prawie 30 lat na karku ale widzę, że FankaVettela jak kazda kobieta jest zaslepiona w swoich tezach i nie da sie jej przemowic do glowy, chyba trzeba machnac jej maczuga przez leb jak za dawnych czasow zeby dotarlo do niej ze vettel to nie jest megadriver i dzisiaj sam sobie zapracoal na to osiagnal
157. pees
* zapracowal na to co osiagnal mialo byc... mialem motion blur w IE :)
158. agnesia96
Szczerze to zastanawiam się nad oglądaniem następnych kwalifikacji..
Wiadomo że wygra Red Bull i że to zaprzepaści w wyścigu...
I w tym sezonie widać najlepiej że PP to nie wszystko a w przypadku NIEKTÓRYCH kierowców-nic.
159. Ataru
156. pees, wymien zatem lepszych od Vettela w dzisiejszej stawce, chetnie podyskutuje. Co by nie mowic jednak Vettel to czolowka kierowcow.
160. fankaVettela
141. ascorp - jeśli Vettel wygrywa to nie tylko dzięki temu że dysponuje świetnym bolidem ale również dzięki swoim umiejętnościom. Więc odpowiedź na to pytanie brzmi - tak, chciałabym żeby wygrywał gdy na to zasługuje.
144. seb_1746- Ja uważam, że to co zrobił Seb nie było spowodowane nieznajomością przepisów. Tak jak mówił na konferencji, nie zorientował się w odpowiednim momencie że jest restart. Na ostatnim okrążeniu przed końcem neutralizacji kiedy SC zgasił światła Vettel tego nie dostrzegł, rozgrzewał samochód i był przekonany że ma jeszcze jedno okrążenie. W przedostatnim zakręcie zobaczył że jest przed nim duża przerwa a SC zjeżdża na pas serwisowy, to go zaskoczyło i stracił tempo. Seb sam przyznał że za bardzo polegał na łączności radiowej, a to zawiodło. On nie zrozumiał tej sytuacji i nie wiedział za co go ukarano. Stąd taka reakcja, a że on bardzo emocjonalnie reaguje i do najspokojniejszych kierowców nie należy, to było nerwowo. Ale mnie to nie dziwi w takiej sytuacji.
148. rafekf1 , 151. Skoczek130 - być może był to wystarczający powód do jego wyjazdu.. ale pewności nie ma.
154. Ataru - dzięki ;-) już pomijając tą całą sytuację z karą dla Vettela... Fernando zasłużył na 2 miejsce, świetnie bronił pozycji i zdołał go utrzymać za sobą
161. Asturia
Cieszę się że wygrał Webber nie Vettel, bo bufon z Niemiec powinien dostać co najmniej jeszcze jedną karę - za wjazd do alei serwisowej, tego jakoś sędziowie nie zauważyli, czyżby Vettel miał taryfę ulgową jak Hamilton? Gdyby to zrobił Alonso to kara byłaby murowana, ale dla Sebastianka nie było. Nie ma sprawiedliwości, oj nie ma.
Brawa dla Fernando za drugie miesce, co prawda jak sam przyznał gdyby nie tor to nie zająłby drugiego mijesca, ale i tak się cieszę. Na trzecim miejscu, przynajminej moim zdaniem, powienien być Felipe.
Szkoda bardzo Roberta, bo to co się stało to nie jego wina. Gratulacje dla Petrova, wreszcie pojechał porządny wyścig. Tak trzymać.
162. fankaVettela
a jeszcze z tego wszystkiego zapomniałam... a trzeba przyznać że Pietrow spisał się dzisiaj bardzo dobrze, brawo za ten wyścig i punkty.
163. Troker1979
zwycięstwo webbera osładza mi nieudany wyścig Roberta. Ktos musi od czasu do czasu dać dla młodego szkopka lekcje pokory. Chłopak ma ewidentnie problemy z psychiką. Niech dalej zespół stawia na młodego niedoświadczonego i niezrównoważonego psychicznie zawodnika zostanie z ręką w nocniku . Te wymachiwanie rękoma podczas kary czy tez wcześniej w kwalifikacjach a nawet w treningach wobec wolniejszych kierowców - wstyd!!!. Czy on myśli sobie że wszyscy będą mu zjeżdżać z drogi. Toż to w końcu wyścigi. Znam kilku kierowców w stawce , którzy mając taki samochód jak red bull mieli by co najmniej 50 punktów przewagi nad resztą. I nikt mnie nie przekona że webber czy vettel to topowi kierowcy. Co najwyżej średni!. Jeżeli którykolwiek z nich nie zostanie mistrzem świata to uważam że red bull powinien szukac lepszych kierowców(kojarzycie sukcesy tych zawodników w innych teamach przy słabszych bolidach? Pomijając zwycięśtwo w deszczu na monza w deszczu vettela- bolid stricto ustawiony na deszcz i brak presji)
164. Ferrante
160. fankaVettela - nie broń "baby" Vettela, gdyż wysiłek Twój pójdzie "na marne". Jest taki przepis, dokładnie brzmi tak:
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
Mało który z kierowców widzi moment zgaszenia świateł przez kierowcę SC, wszyscy polegają na komunikatach radiowych i wiedzy, że po przejechaniu pierwszej linni SC, wyścig wraca do "normy". Baby Vettel powinien to wiedzieć, jak każdy kierowca, jeżeli nie wie to zawsze może zwrócić się do mnie, a ja udostępnie mu tłumaczenie teutońskie...
P.S: Walcz o swoje, choć dzisiaj zwycięstwa Ci nie wróżę...
165. Luna
143. kaniuss przynajmniej wyrażając swoje zdanie wykazałam się KULTURĄ, nie wyzywając nikogo od głupich
166. Pawelec79
Brawo dla Pietrowa, szkoda Kubicy bo mogło być dobre miejsce, Webber znowu pokazał że jest lepszy od Vettela. Vettel to słaby kierowca w superszybkim aucie. Gdyby Yamamoto wsiadł do redbulla też by miał PP :) Bardzo dobry wyścig Alonso.
Niech szybko wprowadzają te przepisy 107% czy jakoś tak, bo dublowanie po dwa albo 3 razy to jest paranoja...
167. Armani
Niestety jedno trzeba przyznać, ale postawa Roberta już dawno odbiega od postawy z poczatku jego kariery w F1. Kiedyś miał siłe walki liczne wyprzedzania spektakularne manewry- a teraz tak jakby zdziadział- zaczął podobnie jeździć jak Buton, czyli bardzo zachowawczo, ostrożnie.
O wyprzedzaniu czy walce w trakcie wyscigu nie ma mowy, no chyba ze na starcie. Kiedyś był bardziej waleczny, a jak wiadomo Mistrzowie tylko tacy są.
Sądzę, ze nie tędy droga, no chyba że zależy mu bardziej na kasie niż na tytule.
Byłem juz na kilkunastu wyscigach i naprawdę to widać.
I nie mówcie mi, że to wina bolidu, bo to bzdura, bo mozliwości są widać to chociaż po walecznym Pietrovie.
Robert WRÓĆ!!!!!!!
168. mastapain
vettel nie ma żadnych umiejętności i pisze o tym nie wiem który raz.vettel wygrywa wyscigi tylko wtedy gdy startuje z pola odjeżdza na 15-20s i nikt go nie atakuje bo gdy jest inaczej to natychmiast puszcza szybko jego zwieracz)
169. szerter
160. fankaVettela - za bardzo ufasz temu co mówi ten pan. Nakaz trzymania odpowiedniej odległości obowiązuje wszystkich i zawsze w trakcie jazdy za SC, nie tylko wtedy kiedy jest restart. SV ewidentnie nie zna przepisów, jego inżynierowi chyba było wstyd tłumaczyć to przez radio i obiecał wyklarować sytuację po wyścigu. W przypadku restartu jedynie zabrania się liderowi zbytnio zwalniać tempo, żeby zawodnicy nie jechali zbyt blisko siebie.
170. TomPo
Ten sport zabija nuda, dlatego ostatnimi czasy najczęściej podczas wyścigu przysypiam w fotelu choć stary nie jestem.
Jeśli najciekawsze rzeczy dzieją się w kwalifikacjach, podczas pierwszych 2 kółek i w pit stopach to coś jest nie tak.
Jeśli auto o ponad 1s od innych nie jest w stanie wyprzedzać, to wniosek mam jeden... ten sport zabijają tory i tyle. Są zaprojektowane na zupełne inne auta, inne wyścigi typu Porsche Cup, nie nadają się dla F1, to jakby GP2 ścigało się na torach od kartingu.
171. władek
Zawodnicy i zespoły zostały osądzone, a kto osądzi sędziów? Może prokurator? Miało być bezpiecznie, a doszło do zagrożenia zdrowia, a nawet życia. Nie rozumiem dlaczego na czas SC nie zamyka się zjazdu do boksów. Cóż kolejne "widowisko dla mas" wyreżyserowane przez sędziów.
172. TomPo
SC dawno powinien zostać zniesiony. Coś się dzieje na torze to drogą radiową jest włączany w każdym aucie przycisk od pit lane i wszyscy jadą 60 z zachowaniem takich miejsc i różnic i odstępów jakie mieli, nie byłoby też wałków a'la Senna, wyprzedzania a'la MSC, czy dzisiejszej maskarady.
173. kumahara
172. TomPo @ pomysł rewelacja w swojej prostocie a zarazem skuteczności. Pozdr.
174. kumahara
i sprawiedliwy.
175. szerter
174. kumahara - sprawiedliwy? A jaka w tym sprawiedliwość, jeśli jednego 'limit' dopadnie w momencie gdy pruje 300+ kmph, podczas gdy innego przy 100 kmph? Przy restarcie byłaby analogiczna szopka.
176. TomPo
chyba lepsze to niż szopka jaka jest teraz, ze zjeżdżaniem do boxów, wyprzedzaniem, odstępami, powracaniem na tor w dziwnych miejscach, mieszanie się dubli z normalnymi i sto innych rzeczy jakie się dzieją wtedy na torze, pomijaąc już kwestię bezpieczeństwa przy chorych manewrach zjeżdzania na pit-lane, tłoku w boxach itd Po dzisiejszym dniu chyba nie trzeba wiele dodawać, prócz tego że tory tworzą nudę zabijającą ten sport.
177. Jaro75
W dupę kur... mać !! Trzeci wyścig Roberta z rzędu zjebany.
Brawo dla Webbera :))
Więcej nie ma się co rozpisywać.
Pozdrowienia dla fanów Roberta :))
178. ArcyZ
Cakiem fajny wyścig się zrobił po wyjechaniu SC . Ciekawe co odczuwał Rosberg kiedy jego koło wyprzedzało go z prawej
179. Abrakadabra77
He! Vettel król pustego toru,ma bolid który jak było widać potrafi dołożyć drugiemu w stawce bolidowi Ferrari prawie 1 sek/okr ale jak ma się Bastuś wykazać umiejętnościami do wyprzedzania to nagle się okazuje jaki z niego wspaniały kierowca ...Jak widać potrafi wyprzedzać tylko partnera z zespołu i to tak że strzępy z bolidu lecą
180. luk02
123. luk02
Cóż, widocznie błądziłem - cios w pierś. Choć nie rozumiem co było tym niedozwolonym manewrem - zajechanie? Może już prędzej punkt o zepchnięciu by tu pasował?
Dzisiaj już wszystko musi być safety first a rywalizacja z dużą dozą ryzyka jest już głupotą. Dla mnie ten manewr był jednym z najciekawszych w tym sezonie właśnie ze względu na stopień ryzyka, no i dawne porachunki tych panów.
181. Marti
Gratulacje dla Webbera.
Jak na Węgry wyścig niezły. W zdecydowanej mierze przyczynił się do tego SC.
Dobry wyścig Alonso, zdołał utrzymać się przed Vettelem. Gesty Sebastiana pokazane w alei serwisowej były kompletnie zbędne. Przydało by mu się trochę dojrzałości i opanowania. Lubię ludzi impulsywnych, ale bez przesady. Czasami trzeba się kontrolować. No i te jego tłumaczenia, że kompletnie nie wie za co dostał karę "drajw sru" - brak słów.
Pojedynek Schumacher-Barrichello: gdyby tam nie było ściany, powiedziałabym, że wreszcie jakaś twarda walka bez pardonu, na którą stać niewielu młodych kierowców w dzisiejszej F1. Podczas manewru wyprzedzania można spokojnie zmienić raz tor jazdy - to jest dozwolone i to jest OK, ale nie spychać przeciwnika na ścianę! Brutalne ze strony Schumachera, bardzo nie sportowe zachowanie. Takich akcji nie popieram. To się mu "zdarzyło" oczywiście nie pierwszy raz. Otrzymał karę. Uważam, że mu się w pełni należy.
Pochwalić należy Petrova, chociaż to może być tylko "jednorazówka". Zobaczymy. Niestety tendencja spadkowa u Renault jest znaczna. Na dodatek jakiś cajmer wypuścił Kubicę też przed koła innego bolidu ;/
Ciekawe czy na Belgię wyrobią się z F-ductem?
182. SilverX
dobrze że akurat zdazyłem sie obudzic przed akcja MSC, w sumie szkoda ze ma taki slaby bolid, pewnie wiecej takich kar bysmy widzieli... suma sumarum podobalo mi sie to co zrobil, momentami usypialem juz
183. TomPo
Nie wiem właśnie na ile to wina kierowcy a na ile przestarzałych torów nieprzystosowanych do dzisiejszych samochodów, które zupełnie inaczej aerodynamicznie są skonstruowane niż w latach '70.
184. Luna
167. Armani bardzo smutne co napisałeś, ale taka jest niestety prawda. Obyśmy w tym sezonie zobaczyli jeszcze walczącego Roberta nie tylko w pit lane- co nam dzisiaj pokazał robiąc marne widowisko, ale też na torze.
185. masmisbl
Vettel zupełnie jak Shlirenzauer... talentu odmówić nie można, ale gdy im coś nie wychodzi to obaj strzelaja fochy :). No i oczywiście maja masę fanek, podkreślam słowo FANEK x)
186. rafekf1
181. @Marti - Wyrobią się spokojnie. Ich nowe tylne skrzydło to nic innego jak wersja pod F-Duct.
187. saint77
Plastuś powinien mieć pampersa i chusteczki do noska.
Jak taka męska ........ może jeździć w F1.
Strach pomyśleć, gdyby Vettel zdobył kiedyś mistrza:(
Ale by gwiazdorzył na każdym kroku.... rozpieszczony dzieciak.
Żal mi go trochę....
188. pees
Ataru lepsi od vettela? podaję alonso, kubica, hamilton. Vettel to rozkapryszony dzieciak, dlaczego ten chlopiec w dzisiejszym wyscigu nie potrafil machnac alonso:)? gdybym spotkal tego niemieckiego idiote (zaznaczam ze sam o sobie tak powiedzial w GP austrialii przez TR) to by nie mial za rozowo :)
189. rafekf1
181. @Marti - Jeśli chodzi o wątek z Witkiem, to mam nadzieję, że to nie był "jednorazowy wybryk" . Pojawiły się opinie, że od pewnego czasu Renault faworyzuje Pietrowa ze względu na potencjalny zastrzyk gotówki dla teamu związany z osobą Witka. Jeśli tak jest rzeczywistości, w co nie wierzę, to nic innego jak strzelanie w sobie w stopę ,stawiając na kierowcę, który wnosi wkład finansowy do zespołu kosztem kierowcy mającego kluczowe znaczenie w sensie rozwoju bolidu i czysto sportowego wkładu.
190. rafekf1
oczywiście, dziś Witek pojechał rewelacyjnie. Oby tak dalej!
191. cyk
Vettela uważałem za świetnego kierowce ale teraz to on idzie w strone Massy. Jest czysto_ jedzie świetnie, są przeszkody-płacz i problemy. Ja osobiście chciałbym team Hamilton vs Seb. Lewis to mistrz sprowadzania na ziemie wielkich mistrzów(Alonso przy pomocy teamu ale Buttona to juz sam jedzie jak chce a ten tylko sie upokarza i pokazuje jakim jest mistrzem) Na wojnie Vettela i Webbera skorzysta mam nadzieje Alonso :) Kubica jeszcze pokaże na co go stać i 6 w generalce bedzie(trzymam kciuki i pozdrawiam fanow Kubicy Webbera Szumiego i Alonso..reszty nie lubie :)) pa
192. fankaVettela
164. Ferrante-
"Za bardzo polegałem na łączności radiowej, ale okazało się, że na wcześniejszym etapie straciłem połączenie, więc nie słyszałem, co się dzieje. Czekałem na instrukcje, ale nie mogłem dojrzeć [gasnących] świateł samochodu bezpieczeństwa."
To, że popełnił błąd /zagapił się/ zdekoncentrował/ za późno zorientował się w sytuacji/ do czego zresztą przyczyniła się utrata łączności radiowej , nie znaczy że nie zna tego przepisu.
„Podczas wyścigu, nie rozumiałem dlaczego dostałem karę przejazdu przez boksy, ale po wyścigu zrozumiałem czemu do tego doszło."
To, że nie zrozumiał od razu o co w tym wszystkim chodzi, nie oznacza że jest idiotą.
"Nie broń baby Vettela" czy "walcz o swoje" ?? - jedno chyba wyklucza drugie.. zresztą ok, już kończę, poddaje się... naprawdę ;)
jeszcze trochę i zacznę "gwiazdorzyć" jak Sebastian , cokolwiek to znaczy ;)
193. Marti
189. rafekf1 - szczerze to nadal nie optowałabym za Petrovem. Wolałabym doswiadczonego kierowcę u boku Kubicy. Niestety wg. mnie najlepszy kandydat (Glock) jest zajęty. W ostatnich dniach więcej pogłosek o ew. transferze Sutila, wiadomo, ze na nich nie można bazować, chociaż niby sam Adrian bylby zainteresowany zatrudnieniem w Renault. No i chyba z Kubicą się przyciągają :D trzeba powiedzieć ;)
W ostatnich tygodniach Robertowi wyraźnie nie idzie, spuścili z tonu. Dokładnie od tego momentu, w którym oficjalnie ogłosili przedłużenie współpracy. Z plotkami o braku kasy też coś jest na rzeczy ;/ zobaczymy co będzie dalej.
Zapomniałam jeszcze dodać, że uzasadnienie kary dla Schumiego jest złe, bowiem manewr blokowania był prawidłowy. Tylko wywózka na ścianę już nie.
Pozdrawiam :)
194. Marti
rafek1 - źle by się stało gdyby zaczęli stawiać na Rosjanina. Ja na razie nic nie węszę ;)
195. gtv
Robert potrzebuje pomocy psychologa. Ma problemy, których nie tłumaczy kiepski i źle przygotowany bolid. Lepsze czasy w przedbiegach, uzyskane przez kacapa miały niekorzystny wpływ na Kubicę, podobnie jak przesadne oczekiwania jego fanów. Wygląda na to, że zaczęła mu być ważna kasa i public relations. Powinien wziąć przykład z Seny, którego trudno było namówić na trzaskanie dziobem. Jedynie współpraca z inteligentnym psychologiem, nawet nie mającym pojęcia o F1, może przywrócić Robertowi chęć walki, temperament i fantazję. Inaczej stetryczeje nam na posadzie. Symptomy już dają o sobie znać, niestety, nawet bez pomocy tego debila z lizakiem
196. pjc
Przepraszam ale to był wypadek przy pracy a wielu już widzi Roberta jako przegranego.
Przecież nic takiego się nie stało.
VP pojechał świetnie.
Dla niego to chyba najlepszy wyścig do tej pory w karierze.
Widać,że walczy o miejsce w F1 na przyszły sezon.
197. Niespokojny
195. gtv - Ty w ogóle oglądasz wyścigi, czy kumpli szukasz?
198. Niespokojny
196. pjc - w końcu komentarz, pod którym podpisuję się obiema rękami !
199. rafekf1
193. @Marti - Fakt, że Witek na dzień dzisiejszy nie jest opcją gwarantującą solidne zdobycze punktowe ale dzś pokazał, że ma możliwości. Musi teraz "tylko" pokazać, że nie był to jednorazowy "wybryk".
Zgadzam się, że teoretycznie Glock i Suttil byli by pewniejszym wyborem, Może gdyby Adrian jeździł z Robertem w jednym teamie, to tak często by na siebie nie wpadali ;)
Też mnie zastanawia sytuacja w Renault. Nie wiem tylko co jest bardziej zaskakujące. Czy obniżka formy Roberta, czy zwyżka Witalija.Tak jak piszesz, dalsza część sezonu da nam odpowiedź co jest na rzeczy. Jeśli chodzi o manewr Schumachera, to ..... Przejeżali wszyscy tę prostą ponad stukrotnie w czase tylko tego weekendu. Michael powinien wiedzieć, na którym odcinku tej prostej jest betonowa banda. Z pewnością widział w lusterku, że ma Rubensa z prawej strony. Nie ma przecież przymusu wymijania po zewnętrznej. Być może Michael spodziewał się ataku z lewej strony, Rubens o tym wiedział i zaatakował po wewnętrznej. Michaek go odruchowo przyblokował ale tak jak pisałem: tam była betonowa ściana o ktorej istnieniu Schumi z pewnością wiedział. To był cholerniie niebezpieczny manewr, Zupełnie bezsensowny. Mógł się skończyć naprawdę tragicznie.
200. rafekf1
195. @gtv - Przesadzasz. Aż tak źle chyba nie jest. Po prostu tak się potoczyły sprawy. Po przerwi wszystko wróci do normalności.
201. pjc
@rafekf1 fakt ryzykowne to było.
Ale Rubens tym manewrem potwierdził swoją klasę.
To była akcja z najwyższej półki - akcja rodem ze starej F1.
202. pjc
Znowu było widać cień koła na murze.
203. rafekf1
201. @pjc - To było jak film z wypasionym efektem specjalnym ale miałem taki moment, że już widziałem Rubensa roztrzaskanego o tę ścianę przy wyjeździe z pitlane. Swoją drogą Barichello sporo ryzykował. Pewnie potraktował ten pojedynek bardzo emocjonalnie. Na zdjęciac widać, że niemal otarł się o ten betonowy murek.
204. Niespokojny
Wielu tutaj skupiło całą niemal uwagę na Robercie, na Renault, a popatrzcie na inne zespoły, innych kierowców, co oni nie mieli wpadek, niepowodzeń, awarii, pecha - spróbujcie porównać, przemyśleć, takie rzeczy się zdarzają -a tu od razu,że RK cienki, że Renault przestał go wspierać, że Renault ma tendencję spadkową - bzdury !!! Jaką tendencję spadkową , jak Witalij (jak już Rub mu nie przeszkadzał) kręcił czasy takie same jak Ferrari- przy okazji BRAWO WITALIJ!!! Jeżeli chodzi o wspieranie, to daleko nie szukać, Hamilton miał awarię i co?- zespół przestał go wspierać bo dał mu bolid, który się rozkraczył, a Button przyjechał na punktach. Niektórzy porównują już Renault z poprzednim zespołem RK - to już całkiem chore. Renault, a TAMTO, to jak niebo i piekło. Jak sobie przypomnę ... szkoda gadać. Jak w ogóle możecie porównywać. Ja wciąż tylko dziękuję, że Robert jest w zespole, który naprawdę się stara i mało tego, też są wyniki, jakby nie patrzeć ...a że nie zawsze wszystko się udaje, trudno.
205. Tiger500
Niestety Robetowi nie pasują nowe poprawki...
ale bedzie lepiej !
trochę chyba pomagaja Pietrowowi...
ciekawe jakby wygladała wypowiedź Shum jakby Bari dziś zginął?
czekamy na SPA :P
206. pjc
Dla mnie spełniło się przedsezonowe marzenie. Tak jak już wcześniej pisałem w komentarzu 94 - Rubens objechał Schumachera w najlepszy możliwy sposób: na torze, podczas bezpośredniej walki i w sposób bardzo ryzykowny.
I w końcu go pokonał.
207. rafekf1
http: //www.motorsport .com/photos/f1/2010/hun/f1 -2010-hun-xp-0752. jpg
-usunąć spacje-
208. rafekf1
204. @Niespokojny - Dokładnie tak jak piszesz. Fajny komentarz. Nie popadajmy w jakieś spiskowe teorie!!
209. pjc
@rafekf1 przypomina się Barcelona 1991(pojedynek Mansell-Senna).
http: //www.youtube.com/ watch?v= gpU61z30GGY
Tylko tam nie było muru.
210. rafekf1
209. @pjc - Przyznam szczerze, że nie kojarzę tego pojedynku za bardzo. Byłem wtedy w końcowym etapie podstawówki ;) Bardziej pamiętam pojedynki Senny z Prostem. Transmitowali to bodajże na TV4 czy jakoś tak. Potem była już tylko nudna dominacja Schumachera. Nie mniej coś podobnego tylko zdecydowanie mniej drastyczne ;) Było nie było, takich pojedynków zdecydowanie za mało w obecnej F1. Dobrze, że mamy Hamiltona ;)
211. pjc
Ja w tamtym czasie miałem 14lat i pamiętam jak z ojcem oglądaliśmy to na żywo na Eurosporcie.
Emocje były ogromne.
212. Niespokojny
208. rafekf1- dzięki !, miło, że nie wszyscy dali się ponieść.
213. rafekf1
211. @pjc - No to jesteśmy niemal w tym samym wieku ;) Mój ojciec niestety nie garnął się do sportu a telewizor był tylko jeden ;)
214. pjc
Wtedy nie było mowy żebym przepuścił jakiś wyścig a telewizor też był 1:)
Na szczęście obaj pasjonowaliśmy się oglądaniem transmisji z F1.
Pozdr.
215. rafekf1
Co dwóch, to nie jeden! ;) Też pozdr. Chyba spadam spać bo jutro pourlopowy poniedziałek w pracy:(
Za wszelkie wyrazy współczucia ludu pracującego z góry serdecznie dziękuję ;) Dobr.
216. pjc
Pourlopowy poniedziałek?
Przerabiałem to tydzień temu.
Pozdr.
217. rafekf1
216. @pjc - I jak było?? ;)
218. Ferrante
192. fankaVettela - są dwa rodzaje przekazów radiowych, jeden na który Vettel może się uskarżać, to połączenie radiowe ze swoim inżynierem wyścigu, drugi to połączenie z "dyrekcją" wyscigu, które każdy kierowca ma na środku kierownicy, w postaci komunikatów, więc mówienie w takiej sytuacji "nie zauważyłem" jest dziecinadą, nie ma możliwości "niezauważenia", jakiekolwiek próby usprawiedliwienia trącą... nie chcę używać słów powszechnie uznawaych za nieprzyzwoite...
"Nie broń baby Vettela" czy "walcz o swoje" ?? - jedno chyba wyklucza drugie. - chyba się nie rozumiemy - możesz kibicować Tigerowi Woods, to nie jest moja sprawa komu kibicujesz, jednak obrona "przegranych" sytuacji wymaga odrobiny obiektywizmu, mogę być fanem Isinbajewej, ale wygrała Fieofanowa i ja z tym się muszę pogodzić Musisz też (choć raczej powinienem napisać powinnaś) się pogodzić z faktami. Nie oznacza to wcale, że nie masz kibicować Vettelovi, robisz to wdzięcznie, mając swój styl, ale z faktami się nie kłóć, one są jakie są, raz nam odpowiadają, raz nie, Witalij Pietrow dzisiaj był lepszy od Kubicy, czy to zmienia moje wrażenie, że Kubica jest lepszym kierowcą niż Pietrow. Nie zmienia, ale fakt, że dziś był lepszy muszę przyjąć do wiadomości...
219. FAster92
Przeżycia z całego weekendu, nie da się tego opisać . Zwłaszcza, że Alo stanął na podium . Widzieć radość Alo bezcenne . Ale to co się wyrabiało na torze i w PL to aż głowa boli po co SC jak porządkowy szybko uporał się z odłamkiem? Wszystko pod RB Horner i cały team to porażka niby tacy naj a kombinują tylko aby zyskać . Jeszcze to co Vettel robił te jego wymachiwanie łapami w alei . Powinien dostać taka karę, żeby mu się odniechciało . Robią z niego następnego Schumachera ! !
220. Niespokojny
FIA zapowiada na Spa kontrolę skrzydeł w inny,ostrzejszy sposób, ale w jaki?. Wszystkim podejrzanym.Ponoć mogą. Dalsze jaja sobie robią?!. Przez dwa ostatnie wyścigi, dwa zespoły niezłe punkty natrzepały i teraz co?
221. peca20
204. Niespokojny - brawo! najlepszy komentarz. szacunek
222. zyla13021996
204.Niespokojny-chociaż jeden z niewielu mądrych się znalazł a poza tym jestem optymistycznie nastawiony na Belgie z kanałem F myślę że w pierwszej 6 będzie przynajmnie 1 bolid
223. Robert.Kubica
A ktoś wogóle wie dlaczego pojawił się ten SAFETY CAR ?
224. tomza1
ludzie jak czytam te wpisy że Kubica to coś tam i cośtam to zastanawiam się czy logowania nie powinno potwierdzać się dowodem - niestety albo debile albo dzieci zakompleksione z brzuchami na klawiaturze, po wygraniu kilkuset wyścigów na PC lub PS jadą po jedynym Polaku z którego w każdym kraju byliby dumni tylko nie w Polsce - mam nadzieję że stanowią jednak margines
225. tomza1
a to co robi FIA to jawne kpiny!
sędziowie stronniczo wydają werdykty, specjaliści zbierająsię do sprawdzania (teraz skrzydeł) tak jak pies do jeża
ale nikt i nic nie przebije naszej perły Zientarskiego - wczoraj po wyścigu komentował walkę Schajsmachera z Rubensem - który twierdził że taka walka na krew to jest to
Panie Zientarski tak to walczy Pana syn pod wiaduktem ale wśród cywilizowanych ludzi przyjmuje sięnormalniejsze standardy !!!!
Zientarski idź już na emeryturę bo ani oglądać a już słuchać to nie można Ciebie wcale !!!!!!
226. sax89
CZEMU W OGÓLE WYJECHAŁ SAMOCHÓD BEZPIECZEŃSTWA???!!!
227. TomPo
Bo Vet robił takie czasy, że byłaby pogrzebowa nuda przez nieprzystosowane już do F1 tory więc musieli jakoś urozmaicić wyścig ;p
228. pjc
@rafekf1 tamten poniedziałek trwa już 8 dzień :)
229. kumahara
204. Niespokojny @ całkowicie się z Tobą zgadzam. Pozdr. :-)
230. marcin20
Wolę już Webbera niż Vettela. Dobrze po raz kolejny spisał się Pietrow, bronił honoru Renault, brawo ! Po raz kolejny szkoda Kubicy. A z Schumachera kawał chama !!!
231. Janosoprano
Więc tak:
-Postawa Witka w wyścigu imponująca ale ja w moich ytypach obstawiłem jego tak wysoko bo wiedziałem że musi walczyć o pozycję w Renault-mam tylko nadzieję że mu woda ssdoba nie strzeli bo Witek taki chyba trochę jest "co to nie on";
-Robert-Renault całe kwalifikacje spaliło jeśli chodzi o roberta-ktośwcześniej napisał to nie oni mają bolid odjeżdżający o 1,5 s na okrążeniu Ferrari żeby tak kombinować - dam sobie rękę uciąć że na Spa będzie inaczej. A wyścig - to było logiczne że kiedyś coś im pójdzie nie tak-wręcz nieuniknione więc ja nie skreślałbym Renault i Kubicy tak prędko-jeszcze pokażą;
-Hamilton-żal mi go trochę, uważam że spokorniał i oby to nie była jakaś gra,ale uważam że spokojnie "siedzi" i czeka na swoją kolejną szansę i chociaż życzę mistrza Alonso albo Webberowi uważam że to Hamilton nim będzie mimo wszystko,zobaczymy.
-Schumacher i jego walka z Barichello-to pełnme symbolizmu wydażenie które uważam caaaaałkiem zasłużenie wygrał Barichello-po tym wszystki m nareszcie mógł się odegrać - i chociaż to niewiele wystarczy sobie wyobrazić że dla Rubensa to było lepsze niż nioejdena wygrana, a Schumacher...cóżwg mnie po tym sezonie powinien zrezygnować;
-Sędziowie - dno
-Reszta - Massa pokazuje że nic nie pokazuje, Button już bardziej niewidoczny być chyba nie może, Brawo dla Saubera i Williamsa za postawę!
-No i "rodzynek" Vettel - ktoś mi zarzuci brak obiektywizmu i że znowu się wyżywam na bieduszku - powinien się cieszyć że drugiej kary nie było za zjazd do boksu i nawet trzeciej za puszczenie kierownicy. Co to ma być za wymachiwanie rękoma?! Albo ta mina przy ważeniu lub na pudle. Wcale go nie żałuję i cieszę się z całego serca że nie wygrywa i że nie będzie miał mistrza. Co to za "mistrz" w najlepszym bolidzie który nie potrafi wygrywać ?! Jestem przekonany że na jego miejscu tacy jak Hamilton, Schumacher, Rosberg, Kubica, Alonso, Button nie paqtrzyliby na nic tylko rwali do przodu i korzystali z szansy danej przez Neweya. Nie chcę go obrażać ale taki rozwydrzony bachor to się nie nadaje do niczego a już na bank nie do takiego bolidu. Pozdrawiam Serdecznie ;-)
232. Janosoprano
AAAA no i Webber - Jedzie z Vettelem jak chce - gdyby tak jeszcze większe wsparcie zespołu byłoby pięknie uważam. Ale imponuję mi tym jak podchodzi do sprawy i chociażnie szmaci się jak Massa za przeproszeniem tylko walczy o swoje. Pozdrawiam
233. strong1
Niespokojny- "no brawo". Nie bardzo rozumiem gadanie,że Kubica obniżył loty ostatnimi czasy. Uważam,że to zwykłe fiu-bżdziu,jakaś tendencja do generalizacji? Trzy tygodnie temu zrobił wszystko niemal optymalnie do czasu awarii, tydzień temu i tak nie byłby wyżej niż siódmy nikt,kto jechałby autem Renault sprzed poprawek.
Osobiście uznaje,że się ludziom nudzi i chcą napisać coś odkrywczego,różnie to wychodzi/ Też się ciesze z sukcesu Witka,ale mu nie ufam,jak będzie punktował poza Europą to zobaczymy co się da zobić,aczkolwiek fajnie się chłopak cieszył:) Co do głosów o zmianie roli Kubicy w zespole to już się pod innym artykułem wypowiedziałem.
234. strong1
"ludziom się nudzi"(to chyba przez brak "ogórków)
235. Janosoprano
Agnesia i jeszcze jedno-Brawo za komentarz do FankiVettela i piękne przedstawienie jej jej problemu :-P Podobało mi się ;-) (tylko teraz tego nie mogę znaleźć)
236. Janosoprano
Strong1-Ogórki będą - mamy sporo przerwy, to że wszystko na dwa tygodnie zapieczętowane nie znaczy że cisza w eterze będzie i kilka "kaczek dziennikarskich" się znajdzie ;-P
237. strong1
Jaosoprano
Tak,ale o Heidfeldzie to takie "mało mieśiste". O Witku troszkę ucichnie. O Ferrari i TO już zapomniano. Jedynie bolid RBR i jego legalność będzie przedmiootem kontrowersji. Nie można też wykluczyć,że Benek znowu będzie straszył i kasę wyłudzał,ale w sumie to jego zabawka, a on się po rozwodzie musi odkuć:).
238. strong1
Janosoprano*
239. Janosoprano
Strong-Heidfeld robi szum, a pewno jedyne rozmowy to on ma z ...żoną co na Mittagessen będzie ;-)Benek się odkuwa-kary pieniężne się sypią jedna za drugą ;)
240. Janosoprano
A głosowanie o TO trwa i już 1568 głosów i wciąż 50/50 :-)
241. Iceman16
Fantastyczny wyścig ;] , latające koło , bitwa w boksach , ostra walka przy wall pit oraz 5 miejsce witka. Jestem bardzo zaskoczony taktyką Webbera , chyba 41 okr. na super miekkiej mieszance i oczywiście brawa dla Alonso który utrzymał za sobą vettela :] . Nie podobało mi się zachowanie shumachera , dziad jakiś z niego. Wiecie co wam powiem że dziwne było zachowanie vettela podczas SC. Jak zrobił taki duży odstęp między nim a webberem to myślałem że specjalnie tak grają aby webber mógł odjechać i wrócić potem na 2 miejsce po wyjezdzie z boksu gdy vettel byłby pierwszy , jednak chyba się myliłem , ale trochę dziwne to było.
242. Tedi_luk
@fankaVettela
Specjalnie się zalogowałem , przez Ciebie ! :D Witam na "Formuła1 -dziel pasję"
Jako że znamy się już trochę <Droga Ilonko > nie dziwi mnie ani to co piszesz ani to jak bronisz swoich teorii ;P Masz swój charakterystyczny styl ale tak jak ktoś tam wyżej zauważył zaprzeczasz faktom, tym razem jesteś na przegranej pozycji. Chociaż wiesz dobrze jak nie znosze tego dzieciaka, rozkapryszonego bahora, , aroganckiego blondynka , wykreowanej gwiazdki F1 itd, itd (mam wiele określeń :P).... i jaką mam ochotę napisać co myślę o jego bezczelnym zachowaniu i gwiazdorzeniu, oraz o jego popisach we wczorajszym wyścigu, ..wyjątkowo tego nie zrobie i nie będę męczył koleżanki tym razem :D
Dla odmiany zaskoczę Cie i napiszę coś "miłego" (chyba mam dzisiaj dobry humor)- Sebastian na pewno byłby zachwycony wiedząc jak wierną ma tutaj fankę. Zważając na to iż Polki to najpiękniejsze dziewczyny ,pokuszę się o stwierdzenie iż mógłby się nawet w Tobie zakochać :D hehehehe, trzymaj się Ilonka, pozdro... myślę że jeszcze kiedyś wrócimy do tematu. Przynajmniej dla jednej osoby nie jesteś anonimowa.
Jeśli chodzi o wyścig, jestem zawiedziony tym co wykonało Renault z Robertem i utartą punktów, aczkolwiek Witek zaskoczył bardzo pozytywnie.
243. strong1
240Janosoprano
E tam to Kempa wyczuł dobry interes i wolnej chwili: klik,klik,klik-przeciw. Tak się buduje "napięcia i atmosferę" . Zabawa musi mieć "wodzireja":).
244. marcin_114
youtube.com/watch?v=N990uOS1dz8&
tak mógł skończyć Rubens
245. Janosoprano
243-Strong-Może tak być że Kempa ma dostęp do 600 komputerów i manipuluje wynikiem ;) Ja dodam że gosowałem na...NIE :-)
246. strong1
245Janosoprano
No właśnie,a ja jeszcze nie głosowałem. Acz zaraz to zrobię, pierwszy raz w życiu mój głos będzie miał realną siłę-przynajmniej w tej sondzie,choć generalnie jestem za,a nawet przeciw.:) Przeciw bo to mi się nie podoba,a za bo "na układy nie ma rady".
247. Galadin
Ale nudzicie o tym Vettelu. Ja też na jego miejscu byłbym wściekły, machał rękoma i pyskował - w końcu stracił szansę na zwycięstwo. Przynajmniej szczerze pokazuje co czuje, prawdziwe emocje a nie kamienną twarz, brak komentarza.
248. agnesia96
235.Dzięki,to było w artykule o McLarenie :)
249. Janosoprano
a no fakt :-)
Pięknie i popieram :-)
250. Niespokojny
Miło mi, że tak wielu fanów jest tego samego zdania, jakie wyraziłem pod nr 204 :-)
Wszystkich Was serdecznie pozdrawiam.:-)
251. fankaVettela
242. Ted, no po prostu... zszokowałeś mnie. Szczególnie pierwszym swoim zdaniem. Widzę że humorek dopisuje, także pewnie tylko dlatego nie zostałam tym razem określona "Volksdeutschem" czy innymi tego typu.. Ten stosunkowo łagodny ton jakoś mi do Ciebie nie pasuje. Aż nie wiem co napisać. Skoro już wspomniałeś o tym moim stylu, może do tego się odniosę. Musisz wiedzieć że mam kilka zasad, którymi kieruje się tutaj od początku. Nie obrażam innych userów, a już tym bardziej żadnego z kierowców. Nie wdaje się w kłótnie i prowokacje. To, jak postrzegam Sebastiana to moja sprawa i ani Ty ani nikt tutaj nie jest w stanie tego zmienić. To może zmienić jedynie on sam, ale jestem przekonana że tak się nie stanie. Czytałam naprawdę wiele razy jakim to jest aroganckim dzieciakiem , bezczelnym gówniarzem.. itp. Jednak nie robi to na mnie żadnego wrażenia. Ja nikomu nie narzucam swojego zdania, jak również nie oczekuje że ktoś zmieni swój stosunek do niego i nagle zacznie go lubić. Na tym mi nie zależy i do tego nie dążę. Vettel ma swoich kibiców, przez których jest doceniany i to sie liczy. Co do drugiej części Twojego posta.. staram się odczytać "ukryty sens" :) Ted, prosze Cie...daruj... ja nie pojmuję co wy macie z tym "zakochaniem". To już jest jakaś paranoja. Sebastian nie jest chłopakiem w którym jestem zakochana, jest sportowcem którego cenie za wiele rzeczy i któremu kibicuje. Nie rozumiem jak można mieszać jedno z drugim i nie dostrzegać różnicy.
235. Janosoprano - jedno pytanie - o czym Ty mówisz?
218. Ferrante- ok, postaram się pogodzić z tym faktem.
252. fankaVettela
Ted , "myślę że jeszcze kiedyś wrócimy do tematu. " ... no to mnie pocieszyłeś ...
253. Janosoprano
mówie o tym : http://w ww.formula1.pl/ F1_news-9555-Skromne_cztery_ punkty_Mc La rena.html
254. Janosoprano
Przeczytaj komentarz Agnesii
255. fankaVettela
Janosoprano , Agnesia96
ok, przeczytałam i odpowiedziałam.. jeśli was to interesuje możecie przeczytać.
256. Marti
@ 199. rafekf1 - Witek ma głównie możliwości finansowe - sponsorów ;) mimo solidnego ostatniego weekendu wciąż nie jestem do niego przekonana. Może wreszcie się ogarnie i będzie jeździł przyzwoicie, niebawem się przekonamy. Od Kubicy z pewnością w jednym jest lepszy - startuje jak rakieta :) naszemu niestety rzadko się to zdarza.
Niemniej, gdybym ja na miejscu szefostwa Renault musiała dzisiaj zadecydować o przyszłosci Petrova, to wolałabym doświadczonego drivera. Zakładając, że któryś z doświadczonych i przyzwoitych kierowców byłby dostępny na rynku transferowym.
W kwestii Schumiego się zgadzam - chamski i bestialski manewr. Pełna premedytacja ze strony MSC. Mogło się naprawdę źle skończyć. Przynajmniej autobiografia Rubensa (na którą z utęsknieniem czekam) będzie bogatsza o jeden rozdział ;-)))
Współczuję syndromów pourlopowych :) Dobrze, że ja jeszcze odliczam dni do urlopu :D ;))
257. rafekf1
256. @Marti - Jeden udany wyścig to za mało, żeby przekonać do siebie szefostwo teamu więc jestem ciekawy jak to się dalej potoczy. Zakładając, że Witek i Robert powtórzą w Belgii swe występy (oby nie w przypadku Roberta oczywiście), to Rosjanin będzie miał już te upragnione 25% punktów Kubicy. Potem pozostanie mu "tylko" utrzymywać ten stan. Czy to wystarczy by pozostać w Renault na sezon 2011, nie mam pojęcia ale bardzo możliwe, że tak, tym bardziej w obliczu plotek o znacznym sponsoringu zespołu z Enstone ze strony rosyjskiej.
Jeśli chodzi o Szchumi kontra Rubens, to jeszcze wczoraj z tego co pamiętam odrobinę mniej skłaniałaś się ku krytykowaniu Michaela ;) Najważniejsze, że nic złego się nie stało. Manewr był ryzykowny ale naszczęście udany. Kara zasłużona. Czarna flaga nie zrobiłaby Schumiemu żadnej krzywdy bo i tak jechał poza punktami, Chyba, że dorzuciliby do tego dyskfalifikację do następnego GP. W sumie 10 miejsc do tyłu, to jedno i to samo.
Jeśli chodzi o moje syndromy pourlopowe, to aż tak źle nie było. Tylko ciężko się rano wstawało :( Ale i tak zazdroszczę, że Ty przed! ;)
258. tomspoon
@251. fankaVettel
A masz jego plakat na ścianie?
:)
259. szmalec
Chciałem wszystkim fanatykom Roberta Kubicy, którzy z uporem maniaka twierdza iż jest wspaniałym kierowcom przedstawić dwa silne argumenty które obalają ten mit.Damon Hill rok 1997 wyścig na Węgrzech w drugoligowym aucie Arrows -Yamaha prawie wygrywa wyścig o WŁASNYCH silach.Niestety zawiodła elektronika i dojechał na drugim miejscu.Drugi przykład, również Damon Hill w Jordanie rok 1998 i wygrany wyścig w SPA.Obalam wasz mit i nadal twierdze ze Kubica to kierowca przeciętny.
260. Tristan
Co poczytam komentarze, to co chwilę widzę fankę Vettela broniącą swego ulubieńca (bo gnoi go połowa użytkowników) i szmalca, który z uporem maniaka wmawia wszystkim, że Kubica jest słaby/średni (bo uwielbia go więcej, niż połowa użytkowników).
Ludzie dajcie sobie już na wstrzymanie. Ja rozumiem, że można mieć własne zdanie, ale taka natarczywość już dawno się chyba przejadła wszystkim mającym jeszcze trochę zdrowego rozsądku.
261. dziarmol@biss
259. szmalec- Noooo ja już jestem w mysiej dziurze ;-)
262. pjc
@szmalec na początku tylko powiem,że nie jestem fanatykiem:)
Po drugie pisze się kierowcą.
Po trzecie rzeczywiście Hillowi należało się zwycięstwo we wspomnianym wyścigu.
Po czwarte gdyby nie team orders Hill prawdopodobnie poległby w walce z Ralfem, który odchodził z teamu po sezonie 1998.
No ale nie miałem nic przeciwko podwójnemu zwycięstwu Jordana w tamtym wyścigu.
263. pjc
Kierowcom to liczba mnoga:)
264. pjc
dativus:)
265. szmalec
brakuje argumentów to czepiamy się ortografii.To cecha słabych.Chodziło o to ze samochodem średniej klasy można wygrać wyścig oczywiście jeśli jest się dobrym kierowca.
266. pjc
Dostałeś już odpowiedź na swój komentarz.
Poza tym Hill miał całą jedną taką sytuację.
Lepszym przykładem byłby Alesi, który jadąc Tyrrellem potrafił nawiązywać walkę z najlepszymi w niemal każdym wyścigu. Potem jego kariera potoczyła się niestety gorzej.
Pozdr.
267. pjc
Poza tym napisz mi czy napisałem coś niezgodnego z prawdą w.262?
268. pjc
Pisząc o Hillu miałem na myśli tylko jego występy w barwach ekipy Arrows.
Pozdr.
269. Marti
@ 257. rafekf1 - mój pierwszy komentarz odnośnie wyścigu i zachowania Schumachera to ten pod nr. 181. Wyraźnie napisałam, że zachował się po chamsku, niesportowo i kara się jemu należy.
Sporo osób mi zazdrości, bo większość jest już po urlopie ;-)))
270. rafekf1
269. @Marti - Rzeczywiście. Mój błąd jeśli chodzi o Twój wpis. Może pomyliłem z postem innej osoby albo z cztytaniem ze zrozumieniem jest u mnie kiepsko ;( Tak przy okazji, to dorwałem ten wywiad z Ericem Boulier. Całkiem ciekawy i dość obszerny zresztą. Pożyjemy, zobaczymy jak potoczą się losy "nowego" Renault i jego kierowców. Z wywiadu wynika, że było źle, jest lepiej i może być wspaniale. Oby!
Ja też zazdroszczę urlopu ale mam nadzieję, że niebawem mi przejdzie ;)))
271. fankaVettela
260. Tristan - dwa, co najwyżej trzy krótkie komentarze które napisałam ogólnie, jeśli chodzi o resztę - odpowiadałam na posty skierowane bezpośrednio do mnie. Zwykle odpowiadam jak ktoś pisze do mnie. Jeżeli rzeczywiście była to natarczywość z mojej strony, to przepraszam.
272. Jacu
@265. szmalec - czyli w myśl twojego rozumowania twój ulubieniec - jeśli dobrze pamiętam Schumacher - nie jest dobrym kierowcą bo nie potrafi wygrać w średnim samochodzie. Ogarnij się bo właśnie strzeliłeś sobie w kolano. :P ;)
@209. pjc - ehhh to była akcja :) - czyściutka i bez chamstwa. Wtedy uwidoczniała się już przewaga technologiczna Williamsa i moc silnika Renault. Pozdro.
273. szmalec
272. Jacu Niech Kubica aby w jednej setnej osiagnie to co najwiekszy mistrz w historii F1.Nie kompromituj sie takimi porownaniami.Jest to pierwszy sezon Schumiego w zupelnie nowym aucie.Po drugie wiek tez juz robi swoje.Po tzrecie i ostatnie-przyszly sezon bedzie o wiele lepszy dla niego.
274. Jacu
@ 273. szmalec - wiek robi swoje?? - to jak wytłumaczysz, że taki E. Fittipaldi wygrał CART' y - bardzo silną i trudną serie dawniej konkurencyjną dla F1 w wieku 43 lat. W tym prestiżowy Indianapolis 500? Mansell i Prost też dawali radę, a Lauda po podobnej absencji w bolidzie podobnej klasy jaki ma dzisiaj Schumacher wygrał już w 3-ci wyścigu. Schumacher jest najbardziej utytułowanym kierowcą F1 - ale czy najlepszym można polemizować - osobiście w to wątpię - zresztą większość też, co widać po licznych sondażach - także tych najbardziej miarodajnych z paddoku - o którym niedawno było dość głośno (we wszystkich wygrał Senna - tak dla przypomnienia). Ale co cie to obchodzi ty i tak wiesz swoje.....
To ty się nie kompromituj oczernianiem Kubicy, bo pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy, że chłopak wygrał swój inauguracyjny wyścig w F3 prowadząc tylko jedną ręką, bo drugą miał złamaną po wypadku drogowym - w którym był tylko pasażerem. Więcej szacunku dla rodaka który objeżdża 7-krotnego ms jeżdżąc gorszym bolidem.
275. szmalec
Fakty i liczby mowia swoje.Schumacher 7 tytulow Kubica zero.Jedna przypadkowa wygrana.Powtarzam! Kubica to szarak ktory nigdy nie bedzie mistrzem swiata.
276. Jacu
@275. szmalec - właśnie takie wyścigi mówią dużo o kierowcy, a nie wygrywanie w topowych sprzętach. Jestem pewien, że jeżdżąc w Red Bull-u już by walczył o tytuł. A czy nie będzie ms się jeszcze okaże - wszystko zależy od sprzętu jakim będzie mu dane jeździć i od miliona innych czynników. Życie nie jest tak proste jak statystyka - kiedyś się o tym przekonasz.
277. szmalec
Schumacher nie od razu jezdzil w topowym zespole.W Ferrari tez czekal kilka lat az stworzyli z Rossem potege.Wez wyjdz po bzdety piszesz.Wygrane same nie przyszly.
278. Jacu
@277. szmalec - człowieku to ty weź się ogarnij bo Schumacher ponad 2/3 kariery jeździł bolidami ze ścisłej czołówki - w większości najlepszymi. Tytuły zdobywał zawsze z tą samą ekipą ludzi, w okresie totalnego wykorzystania elektroniki. Nawet w '94 sezonie używali nielegalnych systemów Tada Czapskiego. Więc się ogarnij - bez świetnego sprzętu - dobrej bazy - w F1 się nie zdobywa tytułów. Nawet najlepszy kierowca nic nie zrobi na dłuższą metę w przeciętnym bolidzie...ale co ja w ogóle z tobą gadam. Narta
279. szmalec
Synek idz sie luftnij i poczytaj historie ferrari i jaki przejeli bazjel po Bergerze i Alesi.
280. Jacu
Ot, jaki piękny przykład prostactwa. Gratuluję!!! fanie Schumachera. A czytać nie muszę bo doskonale znam nazwiska takie jak Brawn, Todt, Byrne, Czapski i wyraźnie widzę, że ten sukces miał wielu ojców tylko jeden spija całą śmietankę. To na tyle bo na prostactwo szkoda czasu. Niestety. Żegnam.
281. dziarmol@biss
Ale u @szmalca i tak jest poprawa... ;-) Już nie pisze o średniowieczu ;-)))) Nooo.. chłopak rozwija skrzydła ;-))
282. pjc
@szmalec Berger i Alesi chyba nie do końca potrafili wykorzystać potencjał drzemiący w bolidach Ferrari. Szczególnie jeżeli chodzi o ostatnie V12(412T1 i 412T2)-piękne to były maszyny i piękny dźwięk wydawały.
Zauważ,że Schumacher będąc w szczycie swojej formy, już w sezonie 1996 zdołał wygrać 3wyścigi w F310 i zdobył 3 PP. Bolid był tworzony już w 1995r. A więc żadnego "bajzlu" we włoskiej ekipie w tamtym okresie nie było.
Jeżeli chodzi o Ferrari to chwile słabości przeżywali w sezonach 1992 i 1993, które były dla włoskiej stajni wręcz katastrofalne.
Na nieszczęście dla Alesiego, który zapowiadał się na naprawdę ogromny talent.
283. szmalec
Trzymajmy sie tematu.Odbiegacie od meritum gdyz chcecie sprytnie uniknac benckow.Hill wygral slabym bolidem o wlasnych silach i to prawie 2 razy.Niestety Arrows nie wytrzymal do konca.Czekam kiedy dokona tego Kubica i nie tak jak w Montrealu kiedy czolowka odpadla na wlasne zyczenie.
284. pjc
Ależ ja nie odbiegam i nie zamierzam.
Udzielam Ci tylko wyczerpujących odpowiedzi na rzucane hasła, które moim zdaniem są bardzo ogólne.
Czekam w takim razie na DRUGI przykład, kiedy to Hill mógł zwyciężyć jadąc Arrowsem lub jak to piszesz słabszym bolidem - może to był Brabham (ironia - abyś przypadkiem się nie przyczepił) :))
Przyznam szczerze,że nie kojarzę takiej sytuacji.
Masz na myśli GP Europy w 1997 gdzie startował z czwartego pola?
A z tymi bęckami przez "en" to po raz kolejny poprawiłeś mi humor.
Za to jedno jestem Ci niezmiernie wdzięczny:)
285. pjc
A przepraszam chodziło Ci zapewne o Jordana.
286. szmalec
Arrows Danka wyscig na wegrzech ktory ostatecznie wygral winowlew.Rok 1997.
287. pjc
Napisałeś "Hill wygrał słabym bolidem o własnych silach i to prawie 2 razy". Występ na Węgrzech juz przedyskutowaliśmy vide 262 i 266. Natomiast ciekawi mnie ten drugi raz.
A więc?
288. pjc
No to widzę,że wyczerpaliśmy ten temat.:)
289. Marti
@ 270. rafekf1 - no wywiadzik ciekawy. Tylk omimo zapewnien Boulliera o pewnych funduszach i płynnosci finansowej, odnosze wrażenie, że pod tym kątem nie jest tam za ciekawie.. ;/
Po urlopie to zawsze przed następnym urlopem - jakby nie było ;))
290. Marti
*Tylko mimo
291. ScuderiaFerrari
szkoda Roberta
292. pees
szmalec: krytykujesz Roberta a co osiągnąłeś w życiu?:)
293. szmalec
pees to co robię, robię bardzo dobrze.Tego samego wymaga się od dobrego kierowcy.Podałem przykład znakomitego Damona Hilla i nie otrzymałem zamian żadnych silnych kontrargumentów.Dlatego nadal uważam ze Kubica to przeciętny kierowca.Miał na początku kilka dobrych momentów i się wypalił.Po prostu się nie rozwija.
294. grzes12
293 szmalec
Nie rozumiem twojego toku myślenia - Podałeś przykłady zwycięstw z przeszłości Hilla i to według ciebie ma przemawiać za tym że Kubica jest przeciętnym kierowcą ... A -ha , rozumiem - Kubica w Kanadzie wygrał topowym bolidem :D:D:D
Ale skoro chcesz żyć w swoim przekonaniu że Kubica to szarak ... ja cię nie będę jak inni na siłę przekonywać , gdyż każdy ma prawo myśleć inaczej ....
295. szmalec
@294 synek czytaj ze zrozumieniem.Napisałem ze Hill wygrał o WŁASNYCH silach drugoligowym autem a nie jak Kubica który wygrał bo czołówka się sama wyeliminowała.
296. pjc
Będę Ci to powtarzał do znudzenia.
Hill na Węgrzech był DRUGI i był to jedyny przypadek jego błysku w barwach Arrowsa.
Ja też żałuję,że tamten wyścig skończył się jak się skończył ale to było drugie miejsce.
I nie przekonasz mnie,że było inaczej.
Poza tym więcej błysków u Hilla w Arrowsie nie było - no może poza wspomnianym przeze mnie GP Europy gdzie miał realną szansę na Pole Position oraz Silverstone gdzie wywalczył punkt.
297. golzib2
szmalec, Przypomnij sobie sezon 2009 i wyścig w Australii. Wszyscy wiemy jakim złomem jechał Kubica w zeszłym sezonie. Gdyby nie gorąca głowa Vettela i kraksa, Robert byłby conajmniej na 2 miejscu a sądząc po tym jak szybko się zbliżał do Buttona to pewnie by wygrał wyśgig. Pozdrawiam
298. pjc
@golzib2 racja.
299. mariusz-f1
273.szmalec - Piszesz że jedną z przyczyn, dlaczego Schumacher jeździ słabiej jest jego wiek ! Ale dalej dodajesz, że przyszły sezon w jego wykonaniu będzie lepszy. No nie wiem SYNEK ! Ale jak na moje oko, to chyba za dużo razy oglądałeś film pt " Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona" nie mylic z Jensonem Buttonem :-) Może z twoim miSZczem jest tak samo i on też z biegiem czasu młodnieje, he he ..........
300. grzes12
295
To chyba tatuś mnie nie zrozumiał .....
Ale po kolei , skąd ta pewność ze Kubica nie wygrałby w Kanadzie ? Przecież z alei serwisowej wyjechali wraz z KR bok w bok i byli pierwszymi kierowcami po zmianie opon ....
po drugie, mówię stanowczo NIE twojemu tokowi rozumowania tzn. Kubica jest szarak bo kiedyś Hill wygrał wyścig słabszym bolidem . Wybacz , ale te porównania nie mają żadnego sensu ... zwłaszcza że mówisz o innych czasach gdzie więcej w owym czasie zależało od kierowcy niż obecnie przy tak potężnie rozbudowanej aerodynamice
Podsumowując w jednym poście obaliłem twoje złote przemyślenia , bo jednak Kubica ma także zwycięstwo bolidem drugiej ligi . A także udowodniłem że twój przykład jest idiotyczny ... Ale ciekaw jestem co byś napisał na wyczyn Fisico w ubiegłym roku na SPA , gdyby zwyciężył , a był bardzo blisko ... Też byłby dla ciebie topowym kierowcą , choćby 2009 r ?
301. golzib2
Polecam lekturę na stronie crash. net. Jest tam podana ocena kierowców jaką zrobili dziennikarze.
302. wolak
No już za 9 dni treningi do grand prix Spa na torze w Belgii nie mogę się doczekać
303. bestf1.pl
Usunięty
304. dziarmol@biss
ale nudy......
305. Marti
Dlaczego nudy? Fajna przerwa, 4 tygodnie bez F1 to w sam raz ;)
306. Jacu
nie narzekajcie, ja jutro wyjeżdżam na 3-tygodniowy urlop i ominą mnie dwa mega klasyki (Spa i Monza) :/
307. dziarmol@biss
306. Jacu- szczęściarzu ;-)
308. dziarmol@biss
@Marti już się nie nudzę ;-)
309. Marti
@dziarmol - to super! :P
310. rafekf1
Widzę, że @Marti już po urlopie ze świeżą dawką entuzjazmu i w ogóle!! ;) Pozdr.
311. Marti
310. rafekf1 - jakżeby inaczej ;) pozdro :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz