ArcyZ
Ostatnia aktywność
avatar
ArcyZ

15.11.2015 11:53

0

Najgorszy silnik w historii F1, Honda tak zepsuła sobie opinie, że jak w następnym sezonie będzie taki sam gniot to nie pozostaje nic innego tylko wycofać się ze sportu.

avatar
ArcyZ

24.10.2015 20:42

0

Ten kalendarz w ogóle jest najgorszy od lat, już były 3 przerwy 3 tygodniowe (przerwa wiosenna, letnia, jesienna) i 0 wyścigów z tygodnia na tydzień, przez takie cyrki straciłem zainteresowanie F1 jak jeszcze nigdy w życiu.

avatar
ArcyZ

23.08.2015 20:53

0

Z tym bolidem to ciekawa sprawa, na ile silnik spowalnia całą konstrukcję. W Spa w 2 sektorze, tym z zakrętami Alonso miał 3 najlepszy czas, tylko Mercedesy były szybsze. Znowu na prostej bolidy osiągały 345-340, a McLareny 318 km/h.

avatar
ArcyZ

21.06.2015 23:08

0

Te problemy z kamerą Alonso to może być ściema, (poza tym na torze są jeszcze stacjonarne kamery do zmiany ujęć). Często w poprzednich sezonach przy wypadkach albo wyprzedzeniach nie pokazywali ujęć kluczowych, takich z innego punktu widzenia, tylko dodawali je na wydawane na płycie pod koniec sezonu podsumowanie, żeby podwyższyć sprzedaż.

avatar
ArcyZ

30.01.2015 14:24

0

Co za wierutne bzdury, dziadkowi się na starość miesza w głowie, a porównanie czasów Alonso do Schumachera z kosmosu, wtedy jak tunel nie dawał dobrych rezultatów to testowali tysiące kilometrów na torze, a teraz jak nie potrafią korzystać z tunelu to klapa. Dodać warto też, że to przez zaniedbania za czasów Schumachera, Ferrari tak teraz cierpi, nie rozwijali tunelu, CFD nie inwestowali w infrastrukturę tylko testowali na prywatnym torze i ocknęli się teraz jak zespół szedł w dół. A winna to szefostwa co nie zadbała o to i pana panie Forghieri, że nic nie potrafiliście stworzyć, tylko nieudolnie kopiowaliście innych, samochód wcale nie był dobry i okazał się zły po paru miesiącach, to były złomy od początku sezonu 2011, 2012, 2014.

avatar
ArcyZ

19.12.2014 11:20

0

W miejsce Stelli sprowadzili kogoś z Torro Rosso, Jock miałby zastąpić Fry'a.

avatar
ArcyZ

29.11.2014 15:24

0

To się przekonał jakim złomem prawie Ferdek go zlał w 2012. Alonso był wtedy w kosmicznej formie.

avatar
ArcyZ

24.11.2014 15:43

0

Tombazis główny projektant też podobno wulatuje, bo pierwsze dane z samochodu na 2015 są cieniutkie do tego Andrea Stella inżynier wyścigowy Alonso odchodzi razem z nim. Ten samochód F14T przyczynił się do wylotu i odejścia praktycznie całego pionu technicznego i zarządzającego. Teraz to będzie kompletnie nowy zespół, nowi ludzie nic już nie zostanie ze schedy po erze Schumachera.

avatar
ArcyZ

23.11.2014 11:12

0

Z tego co pamiętam to Costa wyleciał za słaby początek 2011, kiedy Alonso został zdublowany w Hiszpanii. W każdym razie, za konserwatywny projekt bolidu oraz za to, że podobno ograniczał wyobraźnie Tombazisa, który jest szefem projektantów i (aerodynamikiem) jeszcze od czasów Schumachera (tylko nic ciekawego nie stworzył), jest jednym z nielicznych, którzy dotrwali tak długo, a to dlatego, że podobno jest związany z córką jednego z szefów Ferrari.

avatar
ArcyZ

22.11.2014 21:12

0

HA HA ciągnęli na tym triku od 5 lat, w końcu ich złapali, szkoda, że nie w czasach kiedy Ferdek walczył z nimi o mistrzostwo, ale zawsze lepiej późno niż wcale.

avatar
ArcyZ

12.11.2014 20:25

0

Całe to zbieranie to komedia, właściciele mają kasę, ale żal im dać, dlatego żebrają, WSTYD. Jakby to był zespół z taką marką i historią jak Ferrari co wniósł tyle do F1 i chciał się godnie pożegnać z F1, a popadł w masakryczne długi to bym dołożył się, żeby obejrzeć ich ten ostatni raz, ale nie Caterham zespół co nic nie osiągnął w F1, zmieniał nazwy, kierowców, wyrzucili Kove w imię płatnych kierowców.

avatar
ArcyZ

04.11.2014 20:43

0

Sprawa zamontowania nowej jednostki napędowej nie gwarantuje, że dojedzie bez problemu, Ferrari założyło nową jednostkę Alonso na Monze i ta padła już w czasie pierwszego wyścigu, a docelowo mają starczyć na 4 wyścigi. Dlatego Ferdek musi teraz ciułać na zużytych do końca sezonu.

avatar
ArcyZ

03.11.2014 15:18

0

Nom coś w tym jest, Hamilton jak wygra w Brazylii, a Rosberg zaliczy DNF to będzie miał 49 pkt przewagi nad Niemcem, a jak w Abu Dhabi Hamilton zaliczy DNF i Rosberg wygra (patrząc na osiągi bolidu to ma jak w banku) to Rosberg wygra tytuł 1 punktem mimo, że będzie miał 5 zwycięstw, a Hamilton 11.

avatar
ArcyZ

08.10.2014 15:07

0

@gujak Jak będą 3 bolidy to Alonso na bank startuje do Merca, nie po to chce odejść z Ferrari żeby zostać. Poza tym McLaren zdementował te plotki F1Today, powiedział, że te źródło jest bezwartościowe.

avatar
ArcyZ

06.10.2014 20:33

0

Nie zgadzam się z nim, w takim przypadku nieraz było by po 5-6 SC, co powinno się zmienić : 1. Większe dźwigi, nie takie malutkie, które by wyciągały samochody zza barier, a nie wjeżdżały na teren koło toru. 2. Niech kierowcy zaczną przestrzegać, żółtych flag, a nie niektórzy mimo, że są wywieszone to dalej zapierniczają, żeby nie stracić na neutralizacji, a SC ma wyjeżdżać przed prowadzącego czego wyjechał przed Buttona, a nie Hamiltona? 3. Po wypadku Alonso na Spa 2012, gdzie Grosjean mało mu głowy nie odciął, była rozmowa o ochronie głowy ale szybko ucichła, teraz powinna wrócić i FIA powinna się tym zająć, powinno się wprowadzić ochronę np: taki okrąg z tytanu wokół głowy kierowcy, który musiał by przechodzić crash-testy.

avatar
ArcyZ

24.09.2014 20:05

0

@21 Właśnie nie, każdy kierowca, a w szczególności Alonso, który ma kasy w brud i czeka na dobry wóz od lat zamieni wysoką pensje za zwycięski bolid. Myślę, że Ferdkowi bardziej chodzi i zawarcie w kontrakcie klauzuli (renegocjacja), która pozwoli mu odejść w przyszłym sezonie jak bolid znowu będzie cienki, a McLarena bierze jako straszaka. Dlatego Mattiacci mówi o zaangażowaniu na lata. No bo co ma McLaren do zaoferowania, silnik Hondy kto wie jaki będzie, nawet jak będzie bardzo dobry to jest jeszcze reszta bolidu, a od dwóch lat McLaren na cieniutkie. W tym sezonie nawet z silnikiem Merca jest daleko w tyle za Ferrari.

avatar
ArcyZ

24.09.2014 11:59

0

@3 Idealną miał jak był Domenicali i Montezemolo, mimo, że nieraz się spinali to oni stali za jego przyjściem i to oni stali za nim murem taki "Alonso team", i wtedy (na początku sezonu) mówiło się, że Alonso przedłuży kontrakt do 2018, dodatkowa kasa itp. Sytuacja się zmieniła, są nowi szefowie i robią "czystki" w zespole kto miał za dużo władzy albo się nie podporządkowuje. Nigdy nie było jeszcze tak blisko do rozwodu Ferrari i Alonso.

avatar
ArcyZ

22.09.2014 11:34

0

Strategia Ferrari była dobra do momentu SC, dla obu Alonso i Raikkonena. Raikkonen stracił pozycje bo Massa być zaraz za nim i zrobili wcześniejszy pitstop, Ferrari zareagowało od razu na następnym kółko robiąc pitstop, ale nie było szans zostać przez Massą. Strategia Alonso było podciąć Vettela i uciec na SS, a czym bardziej puste zbiorniki tym bardziej DRS jest nie efektywny. Cała strategia dla obu poszła w łeb z SC, bo Raikkonen miał wydłużyć stint, żeby później wyprzedzić Masse na dużo nowszych oponach, a tak musiał zrobić pitstop podczas SC, to samo z Alonso. Chociaż w przypadku Alonso lepiej było zostać na torze na SS i tak zrobił by sobie przewagę, żeby wyjechać przed Massą i mógł by ścigać Redbulle na nowych oponach, a tak jechali pociągiem do mety.

avatar
ArcyZ

10.09.2014 11:26

0

Dwie smutne wieści dla Alonso w jednym czasie. Spoko gość oceniając tylko na podstawie tego co widziałem w telewizji, z pasją do motosportu.

avatar
ArcyZ

28.08.2014 20:21

0

Tak to jest jak niema w zespole gościa z autorytetem, którego nawet rozbuchane ego kierowcy nie przewyższy. Mowa oczywiście o Brawnie, który jak dał rozkaz to słuchali.

avatar
ArcyZ

18.07.2014 11:47

0

@1 tylko Williams jest 2 albo 3 najszybszym wozem, a Lotus to 4 od końca.

avatar
ArcyZ

08.07.2014 11:25

0

Na Silverstone Alonso pokazał starą szkołę, objechał Riccardo po zewnętrznej jak ten dobierał się niemrawo do McLarena, objechał po zewnętrznej Vettela w Copse przy 300 km/h (manewr roku jak na razie), znakomita obrona przed Vettelem, jak na Imoli w 2005 :)

Przejdź do wpisu Fittipaldi wychwala Alonso

avatar
ArcyZ

07.07.2014 20:31

0

Już raz to było poruszane z miesiąc temu, widocznie Merc dalej leci w ch...

avatar
ArcyZ

04.07.2014 20:25

0

@2. chelsea 8 Często się mówi już od jakiegoś czasu rok, dwa, że Ferrari jeździ z mniejszą ilością paliwa w symulacjach wyścigowych, nie raz już fani byli rozczarowani tempem analizując stinty piątkowych przejazdów, które nijak miały się do niedzieli.

avatar
ArcyZ

22.06.2014 19:43

0

@2 Ci fani Raikkonena, wcześniej narzekali, że Alonso dostaje pierwszeństwo w pitstopach teraz jak Raikkonen dostaje miimo, że jest z tył i na tej samej strategii to dalej narzekają. Prawda jest taka 8:0 w wyścigach i 6:2 w Q, Alonso rozjeżdża Raikkonena na lewo i prawo.

avatar
ArcyZ

29.05.2014 23:11

0

@7 roko to ja też proponuje się zapoznać jak wygląda aleja podanym przez mnie wcześniej Monaco tam jest jedno stanowisko (dwa garaże, ale to niem nic wspólnego, ze stanowiskiem serwisowym) i tak ledwo co się mieszczą, zobacz sobie wyścig tydzień temu jak wyjechało bodaj Torro Rosso mało co nie dostał by mechanik z stanowiska wyżej, niema szans tam upakować dwóch stanowisk, w Montrealu też, stanowiska są ustawiane na środku pomiędzy garażami zespołów. Na większości torów nawet tych z dłuższą pitlane mechanicy muszą trzymać kable żeby kierowca ze stanowiska wcześniej mógł wyjechać normalnie, a co dopiero by było jakby miały być dwa stanowiska i naraz obsługujące oba bolidy, gdzie przy każdym kilkunastu mechaników, kierowca nie miał by jak wyjechać. Co do WEC to w ogóle niema porównania bo tam pitstopy są dużo dłuższe, mniejsza liczba mechaników obsługuje auto i prędkość wjazdu i wyjazdu zupełnie inna wszystko to przekłada się na potrzebne miejsce, MotoGP to niema nawet co porównywać bo długość motocykla a bolidu to inna bajka.

avatar
ArcyZ

29.05.2014 11:20

0

Heh w takim wypadku aleja serwisowa by miała z kilometr, a w Monaco to w ogóle be się nie zmieściła jak teraz jest już ciasno zresztą na paru innych torach też (Singapur, Kanada, Abu Dhabi itp), dodatkowo kierowcy by woleli ciułać powoli po torze na zużytych gumach bo strata przejazdu przez boksy była by kosmiczna.

avatar
ArcyZ

29.05.2014 11:15

0

Żadna nowość, ani niespodzianka, patrząc na formę Ferrari, to będzie wewnętrzny bój Merca. Redbull jeszcze mówi, że ma cień szansy ale to raczej ich pobożne życzenia, nawet Alonso w tym Ferrari ich leje i jest przed nimi.

avatar
ArcyZ

25.05.2014 21:59

0

pewnie chodzi o słynny "overtake button".

avatar
ArcyZ

23.04.2014 11:09

0

@1 o ile mają tego samego dostawce paliwa to tak, to, że mają tego samego dostawce silników niema nic wspólnego, Merc też ma innego dostawce paliwa od Williamsa i mimo, że mają ten sam silnik to są różnice w mocy silników z tego względu.

avatar
ArcyZ

15.04.2014 10:56

0

Podobno Ferrari już pytało Briatore, ale ten powiedział, że nie che wracać do F1, również kontaktowano się z Brawnem zobaczymy co tego wyniknie.

avatar
ArcyZ

14.04.2014 13:02

0

@5 coś mi się wydaje, że Montezemolo właśnie poświęcił Stefano żeby zatrzymać Alonso, tuż przed wyścigiem w Bahrajnie wszedł do pokoju Alonso, wyprosił członka zespołu żeby porozmawiać w 4 oczy, zapewniał Alonso, że robi co może i zespół też żeby polepszyć sytuacje.

avatar
ArcyZ

14.04.2014 12:38

0

Domenicallego zastępuje sprzedawca samochodów bez doświadczenia w sportach motorowych...mam nadzieje, że tylko na chwile i wezmą prawdziwego TP Briatore albo Brawn, który weźmie te leniwą chołotę za pysk.

avatar
ArcyZ

29.03.2014 15:16

0

2@ Wszedł szeroko bo tak się zawsze jeździ na mokrym, zobacz sobie onboardy Hamiltona albo Raikkonena z Q albo film z tego incydentu wszyscy kierowcy przed Alonso też tak wchodzili w zakręt. To co zrobił Kwiat to przypomina mi ataki kamikadze Pereza z Monako, tym bardziej jest to śmieszne, że to nie jest wyścig. Nie wiem w ogóle jak on chciał wejść w ten zakręt, gdyby nie było kontaktu z Alonso to by go wyniosło na trawę. Kolejna sprawa to widoczność, w takich warunkach trzeba zachować podwójną ostrożność.

avatar
ArcyZ

17.03.2014 12:44

0

Zmiana jest i to spora, z telewizora słychać było dobrze wrzaski kibiców na trybunach i pisk opon przy hamowaniu, kierowcy też mają takie odczucia siedząc w kokpicie. Do tego najgorszy jest głos z onboard-ów który rzeczywiście brzmi jak kosiarka.

avatar
ArcyZ

21.02.2014 12:01

0

typowe w F1 jak nie możesz skopiować, to przynajmniej utrudnij wykorzystywanie tego innym, a tak na marginesie brawo Ferrari za pomysłowość.

avatar
ArcyZ

15.02.2014 09:58

0

Nie napisałem, że będą chłodzić silnik, tylko, że dodatkową wagę chcą rekompensować rzekomą niską wagą silnika.

avatar
ArcyZ

14.02.2014 11:56

0

Parę tygodni temu, było też info, że Ferrari zdecydowało się chłodzić bolid wodą, a nie tylko powietrzem, takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie trochę miejsca, ale za to jest to cięższe rozwiązanie. Ferrari miało kompensować dodatkową wagę tym, że silnik został zrobiony z ultra lekkich, nowoczesnych materiałów sprawiających, że silniki Ferrari są najlżejsze.

avatar
ArcyZ

19.12.2013 11:31

0

Rozkupywanie mistrzowskiego zespołu się rozpoczęło, tak też było z Ferrari, Renault kilka lat temu. Podsumowując do McLarena idzie 2 głównych aerodynamików, 1 inżynier idzie do Williamsa i teraz 2 do Merca.

avatar
ArcyZ

12.12.2013 11:47

0

Mała różnica 35 punktów, w 2012 Alonso miał ponad 2 razy większą przewagę (71). Zarówno dla Vettela 2013 jak i dla Alonso 2012 były najlepszymi sezonami w karierze, ale walka w stawce jest bardziej premiowana niż dominujące zwycięstwa w bezkonkurencyjnej maszynie (i słusznie).

avatar
ArcyZ

07.12.2013 10:05

0

Ferdek wrzucił zdjęcie na twittera z kumplami Robertem i Markiem.

Przejdź do wpisu Kubica Osobowością Roku FIA

avatar
ArcyZ

07.12.2013 09:49

0

Brawo Kubica, a swoja drogą Redbull mógłby przestać gadać te bzdury "nie mieliśmy łatwego sezonu" bla bla ....

Przejdź do wpisu Kubica Osobowością Roku FIA

avatar
ArcyZ

27.11.2013 15:27

0

10. fanAlonso=pziom Też się zastawiałem czy to co pokazują to jest prawidziwy "wyciąg" z symulatora, bo właściwości jezdne mają się nijak to tego co jest naprawdę ,choćby okrążenie COTA. Z drugiej strony to kierowcy Ferrari bardzo często zmieniają setup w czasie weekendu bo ten podstawowy ustalony na podstawie symulatora się wcale nie sprawdza auto jest pozbawione balansu, podczas gdy np Button albo Hamilton mówili, że ich symulatory są tak dokładne że nieraz to prawie nie muszą ruszać ustawień auta.

avatar
ArcyZ

27.11.2013 11:58

0

Niema żadnego dowodu na to że pull-rod działało gorzej niż push-rod. Push-rod jest łatwiejsze w konfiguracji zwłaszcza jak ktoś niema doświadczenia z pull-rod, które z kolei daje lepsze właściwości aero. Ponieważ są duże zmiany w regulacjach obszar ten będzie miał mniejsze znaczenie dlatego jest plotkowana zmiana z powrotem na push-rod, nie dlatego że pull-rod jest dziadoskie. Problemy McLarena są głownie dlatego że przy projektowaniu bolidu woleli zignorować złe wyniki które dostawali od tunelu i CFD, a wierzyć tylko tym pozytywnym sam Whitmarsh tak powiedział. Fry powiedział że niema problemu z pull-rod ,ale niektórzy dalej szukają dziury w całym.

avatar
ArcyZ

24.11.2013 20:18

0

Alonso przyznał na podium, że uzgodnił wcześniej z Massą że go przepuści jak będzie za nim, szkoda że do tego nie doszło, były miły gest ze strony Alonso.

avatar
ArcyZ

18.11.2013 19:48

0

vice WDC smakuje dużo lepiej teraz niż w 2010 i 2012 wtedy to była porażka, teraz wygrana. W tak zbliżonych osiągach w przebiegu całego roku między Ferrari, Mercedesem i Lotusem, Alonso zrobił różnice, był najlepszy spośród nich.

avatar
ArcyZ

16.11.2013 22:33

0

"You think you have a limit...." Ferdek zawsze gotowy do walki.

avatar
ArcyZ

16.11.2013 22:06

0

Wypowiedzi na gorąco są dużo lepsze niż te podawane po uzgodnieniu z rp, Maldonado przykładem ;)

avatar
ArcyZ

05.11.2013 18:59

0

@7 Święta racja Ferdziu, nie spodziewałem się takich głupich wypowiedzi ze strony Neweya.

avatar
ArcyZ

03.11.2013 17:53

0

@ 3. andrewhum ,a złamanie regulaminu przez Vergne mówiące że musisz zostawić tor na szerokość bolidu kiedy jedziesz koło w koło w ogóle nie było nawet rozpatrywane to jest dopiero po regulaminem.....

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu