Button: Nowe zespoły utrudnią trening
Jenson Button uważa, że przyjście do Formuły 1 nowych zespołów nie spowoduje obniżenia bezpieczeństwa. Brytyjczyk obawia się jedynie, że większy ruch na torze utrudni przeprowadzanie sesji treningowych.„Tutaj nie chodzi o niebezpieczeństwo, to spowoduje jedynie, że będzie trudniej pracować podczas sesji treningowych.”
„Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.”
„Tak samo podczas kwalifikacji, mając 24 bolidy na torze najważniejsze będzie mieć czysty przejazd. Podczas wyścigu będzie lepiej, ponieważ różnica pomiędzy pierwszym a ostatnim będzie wynosiła około 3-4 sekundy.”
komentarze
1. Jamer
Kto to jest Button??? ehmmm ... aaa to ten co w Brawn GP zdobył Tytuł....
2. Koyot.
złej baletnicy.......
3. Koyot.
Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.”
a kto jeździ Q z pełnym zbiornikiem, czy on w ogole wie co gada??????
4. Qbus81
niech se klakson zamontuje...
5. D@rtH W!nD
@3 czytanie ze zrozumieniem się kłania. On mówi, że utrudnią TRENING, a o Q mówi dopiero na koniec, i chyba w treningach jeździ się z pełnym zbiornikiem czasem nieeeeeeeee??? Z resztą chyba nie ma, aż 12 s różnicy w Qualu ... a Go trochę rozumiem, ale nic trzeba się będzie przystosować, zwłaszcza do Quala 4 bolidy (wolne bolidy) więcej mogą wprowadzić dużo przypadkowości, ale chyba tragedii nie ma...
6. sever
Ja uwazam że nowe zespoły uatrakcyjnią wyścig gdyż trzeba będzie ich dublować a mądry kierowca potrafi zawsze ten manewr wykorzystać.
7. biter1
W tym wszystkim jest również zaleta. Nie będą 2/3 Quala siedzieć w garażu tylko szybko wyskakiwac na szybkie kółko zanim się graciarnia wytoczy. będzie ciekawie i na treningach i w Q1
8. sever
@7 no właśnie!
9. Gumis_81
Mam takie pytanie, bo regulamin zakładał że będzie w stawce 26 bolidów i kwalifikacje miały się odbyć w ten sposób że w Q1 odpada 8, w Q2 kolejne 8 a do Q3 wchodzi 10 najlepszych. A w jaki teraz będzie sposób Q1 -> 6?? Q2 -> 8 a Q3 -->10 ?
10. murmunder
Button powinien wiedzieć ze zasady sa równe i tak samo jak jego moze to spotkać każdego innego kierowce
11. Woa-VooDoo
o virgin bym się nie martwił , przejąda 20-30 okrążeń , pojawia się usterki i do końca testu nie wyjadą .
Ciekawe co pokażę HRT.
12. modafi
ja go troche rozumiem, choc nawet on bedzie blokowal podczas treningow np. Hamiltona,ktory sprawdza ustawienia z minimalna iloscia paliwa, podczas gdy Button bedzie testowal z maksymalnym obciazeniem. Po prostu roznice beda zbyt duze. Mysle, ze ok. 5 sekund dla tego samego bolidu. Konfliktow wiec nie uniknelibysmy nawet bez nowych zespolow. Zastanawiam sie nad rozwiazaniem by w sobotni ranek testowac tylko szybkie przejazdy, choc wprowadzenie takiej regulacji byloby pewnie bardzo trudne.
13. kam39
ale się z niego ważniak zrobił
14. scud
jesli będzie szybki to na jakiś dłuższy czas ma z głowy maruderów z tylu stawki:-)
15. Smola
@4 - Dokładnie! :D
16. Koyot.
jak mu sie nie podoba to niech odejdzie z F1 proste
17. Koyot.
zamiast sie scigac i zajmowac tym co do kierowcy nalezy to tylko narzeka zreszta jak wiekszosc
18. Koyot.
wielki ważniak bo jezdzi w zespole a raczej zacznie jezdzic w zespole z wieloletnią historią ja uwazam ze nowym zespolom nalezy sie szacunek i takie same prawa jak innym kazdy kiedys mial swoj 1 sezon
19. paw_ko
Dziwne, że jak Schumacher, Alonso, czy nawet Hamilton zdobyli tytuł, to jakoś tak się czuło że są mistrzami, a taki Button to nadal jest zwykły Button :D
20. Koyot.
bo on to poprostu przycisk ktory naciskaja wyzej postawione osoby :)
21. sliwa007
Nie czepiajcie się go bo dobrze gada, coś mi się wydaje ze jeszcze nie raz bedziemy sie denerwowac jak Kubica nie wejdzie do Q2 bo jakis Lotus czy Virgin mu zablokuje tor na szybkim okrażeniu:)
22. zbj
jest dalej przepis ze 107% czasu pole position trzeba mieć żeby się zakwalifikować ? bo wydaje mi się ze czasem to może być trudne dla nowych zespołów, co prawda jest to ok 5 sek ale myślę ze nie będzie niespodzianki jeżeli choć raz w tym sezonie obejrzymy taka scenkę
23. modafi
?
24. pasjonat
Ma świętą rację, ale mówi rzecz oczywistą. Jeśli wolni zawodnicy będą patrzyć w lusterka to będzie dobrze. Schumacher jak będzie jeździł beczkowozem na pewno nie będzie przepuszczał testującego sprint Virgin, bo on tu królem :)
@5 nie ma Q4
@9 czytałem, że w obu pierwszych sesjach ma odpaść po 7 najwolniejszych samochodów, a oststnia, finałowa dziesiątka ściga się na tych samych oponach, w których staną na starcie.
25. fezuj
Cóż Batonik może zaczekać w garażu aż się luźniej na torze zrobi albo jako aktualny miłościwie panujący mistrz F1 może żądać aby w czasie kwalifikacji zamknąć tor dla pospólstwa co by mu raczyło nie przeszkadzać ! ;)
26. scud
no dokładnie 107% Q jest dla wszystkich jednakowe i nie ma co lamentować że się uda albo nie uda--- jeszcze tylko kilkadziesiat godzin i bedziemy wiedzieli ;-)
27. adj
Nic tylko czekać jak ktoś na treningu przywali lekkim Lotusem czy VR w dupę mocno zatankowanego bolidu Buttona...
W każdym razie mnie na ich miejscu by korciło...
28. Lewy_89
A ja to widzę tak: czasu na treningi jest trochę, więc nawet jak taki Lotus lub Virgin go spowolnią, to sobie zrobi drugie kółeczko. A co do kwalifikacji to się nim nie zgodzę. Pierwsza sesja trwa 20 minut, jest dużo czasu na zrobienie szybkiego kółka (wystarczy wyjechać wcześniej, a nie na sam koniec). A co do pozostałych sesji kwalifikacyjnych, to problemu z wolnymi bolidami już nie będzie (z oczywistych względów). Jeśli jest dobry, to sobie poradzi. Wszyscy będą się musieli przemęczyć z wolniejszymi... ;]
29. adicz
Usunięty
30. sauron szuapa
28- jest mały problem dot "drugiego kółeczka". Otóż jak wiemy kierowcy mają teraz mniej kompletów opon do dyspozycji. Im szybciej kierowca dojdzie do właściwych ustawień tym lepiej dla niego, b obędzie miał więcej świeżych kompletów opon na Q i wyścig. Tak mi się wydaje.
31. masaj
A może zamiast czepiać się Buttona (moim zdaniem trochę bezsensu) przypomnicie sobie końcówkę testów w Barcelonie - kilka czerwonych flag pod rząd. Moim zdaniem to jest największe zagrożenie - a zanim nowe zespoły uporają się z awaryjnością sezon może się skończyć.
32. rewol
Nic do tego Buttona może i nie mam, ale trochę po tym tytule mistrzowskim za bardzo się wozi. W jego wypowiedziach można odczuć nutkę snobizmu i samouwielbienia. A prawda jest taka, że w tamtym sezonie wykorzystał geniusz Brawna, zresztą jedynie z początku sezonu. Potem jak każdy wprowadził dyfuzor już tak nie błyszczał. W tym sezonie nic wielkiego nie osiągnie.
33. majster
już teraz szykuje sobie alibi jak by mu nie szło;-)
34. prolim
Mam nadzieję, że nowe zespoły jednak utrzymają się za SC xD i wytrzymają jego tempo... :P
35. mith
Myślę, że jednak większym problemem będzie sam fakt, że na torze będą 4 auta więcej, niż to, że 3 zespoły będą wyraźnie wolniejsze. Przecież jeśli Makówka będzie jeździła z pustym bakiem, to równie łatwo dogoni Ferrari z pełnym - mimo, że różnica na kółku będzie bliższa raczej 8 sekundom, niż 12. To i tak przepaść!
36. modafi
35. Mitch o to wlasnie mi chodzi i to napisalem w poscie 12
37. Gosu
Przecież to oczywiste jak rośnie liczba bolidów, że będzie ciaśniej na torze. Każdy ma tak samo więc nie wiem czemu on się "pręży" :) Po cichu liczę, że "Przycisk" da radę Hamiltonowi, choć nie wiem czy McL na to pozwoli.
38. Xellos
A ja ciągle widzę to tak samo czyli: pierwszy trening, godzinka dla nowych, porozbijają się. I dopiero wyjadą stare ekipy na tor :) W drugim treningu już nie wezmą udziału bo tak szybko nie zreperują złomu. Natomiast w kwali będzie na odwrót, stare zespoły wyjadą jako pierwsze, jak najszybciej zrobić czas i schować się do garażu a tor pozostawić nowym - niech się pozabijają.
39. pjc
Virgin wolniejszy o 10 sek. Hmm.
Mimo wszystko chcę zobaczyć nowe zespoły toczące zaciekłą walkę między sobą (nawet jeżeli będą o wiele wolniejsze od "starych" zespołów).
40. karoll93
oto chodzi zeby niebyło łatwo
41. Artefact
a ja przyznam rację BUT, ponieważ więcej bolidów to większy problem z przejechaniem owego "czystego" kółka, co oznacza, że kierowcy ze słabszymi autami będą mogli przypadkowo znajdować się na wysokich miejscach jeśli chodzi o Q, a potem w konsekwencji w wyścigu. Dla nas to oznacza więcej zabawy i niespodzianek :) a więc chyba dobrze !
42. mechaf1
Button ma rację . Niestety ale treningi często będą przerywane ze względu na liczne awarie , zwłaszcza nowych zespołów . I szybsze bolidy będą blokowane przez nowe słabe zespoły
Na całe szczęście maruderzy odpadną już w Q1.
43. Roch Kowalski
Noo może być tak, że w wyścigu będzie 20 samochodów 1:40 to 107% to 7sek.i wszyscy z wynikiem 1:47:001 z kwalifikacji już nie pojadą w wyścigu ufff .. Camos i Virgin i Lotus muszą się sprężyć bo może braknąć ... :)
44. Bajto
Button to głupi Angielski ryży huj ! Nie wiem ale odnoszę wrażenie że wszyscy mistrzowie świata stają się strasznie zarozumiali i naglę mogą wypowiadać się o wszystkim i w każdej dziedzinie.
45. gregoryy1982
hmm..troche goscia ponosi ale w sumie jest juz kilka lat w formule i napewno ma troche racji wystepujac na torze widzi najlepiej co sie dzieje , reszta kierowcow tez bedzie miala podobne wrazenia jak pechowo nie wejdzie do Q3 wspomniany faworyt, ale takie komentarze dadza tylko kopa nowym zespolom zeby pchali bolid co sil na kazdym okrazeniu ..szczescie sprzyja lepszym go robert jeszcze pare godzin hehe
46. JamalF1
Oj.. Widzę, że ktoś tu ma kłopoty z pamiecią. Czyżby Button nie pamietał, jak jeszcze dwa sezony temu to on był tym najwolniejszym i blokował??
Superhero się nagle znalazł. Nowe zespoły mu nie pasują? W zeszłym roku sam jeździł w nowym teamie i jakoś było dobrze.
Pomimo tego, że nie przepadam za Hamiltonem, mam nadzieję, że dokopie Buttonowi.
47. Gosu
Mam L4 do 19 to oglądnę sobie wszystko co transmitują na Bahrajn ^_^
48. pjc
Niektórzy znowu jadą tu po Jensonie ile wlezie.
Trzeba było prześledzić całą jego karierę a nie pisać głupoty.
@Gosu ty farciarzu:-)
49. tomspoon
już sobie znalazł problem ,na który może zwalić winę za niepowodznie w qualu.
wolne zespoły będą wolne dla wszystkich (nawet dla kubicy)
Nie sądziłem , że to powiem ale dawaj hamilton rozjedź dziada byłego kierowcę ślimaczącej się za wszystkimi hondy
50. max24
zadali mu pytanie to odpowiedział myśle że szczerze.Co do bezpieczeństwa to z nowymi zespołami jest tak że mało kto słyszał o czesach gdy z bolidu urywało skrzydło i bolid sie rozbijał ,a podczas testów Virgin miało przestój z powodu peknietego mocowania skrzydła i lepiej żeby na tym się skończyło bo jak zaczną rosypywac cześci po torze to komuś się odechce nowych zespołów
51. masaj
Teraz wszyscy rzucili się na Buttona, a jak nowy zespół "zaszkodzi" Robertowi to polecą epitety na debiutantów.
@44. Bajto
dziwię się, że jeszcze bana nie dostałeś.
52. Prozak
Co ise tak czepiacie nowych zespołow , od czegos trzeba zacząc , chcecie do konca swiata ciagle te same krzesełka na karuzeli ogladać ? A dzisiejsza F1 i tak jest do obrzygania bezpieczna wiec troche bajzlu sie przyda . Mineły czasy ze bolid odrywał sie od ziemi na hopce . Gdyby nie kiepskie relacje z WRC F1 nie miała by szans to juz WTCC jest bardziej ostre .
53. ygor
Coś jest w tym co mówi "Przycisk" - przypomnijcie sobie Chiny z zeszłego roku - Robert był o 7 sekund szybszy od Toyoty (o ile dobrze pamiętam) i jak to się skończyło. Warunki jednak dla wszystkich będą jednakowe i dla niektórych sezon będzie ciekawy ( cyt: VET ) a dla innych trudny ( cyt: BUT ) ;-)
54. max24
zrupmy ankiete czy dopuszczono nowe zespoły z rosodku czy chciwośći? Nie to ze F1 powino być hermetyczne ale niech to bedzie tak jak w piłce byłeś zespołem na szczycie w 3 lidze przechodzisz do 2
55. 6q47
47 >Gosu<
A upewniłeś się, czy twoje szefostwo przypadkiem nie kibicuje F1 i czyta fora poświęcone tej serii? Bo jak kibicuje i czyta to możesz być namierzony:)).
Ja mam swoją działalność i nie obawiam się takiego braku farta jaki tobie grozi.
Trzymaj się w chorobie.
Pozdr.
56. max24
Właśnie 53. ygor bedzie się działo. KIerowca musi sobie zasłużyć na F1 a zespół ''trzeba od czegoś zacząć'' to niech zaczynają od GP2
57. ixxx
Button zaczyna coraz bardziej grać mi na nerwach. Od kąd zaczął wygrywać w tamtym sezonie straszny kozak sie z niego zrobil... a w Hondzie bez dobrego bolidu za przeproszeniem gówno pokazał. A teraz nagle się jaki wazny zrobił. To, że Virgin czy Lotus to nowe ekipy to nie znaczy, że od razu nalerzy je skreślać. I licze na to, że Hamilton zmiesza go w tym sezonie z błotem i Button wróci tam gdzie jego miejsce czyli koniec stawki.
58. Koyot.
57. ixxx
dokladnie sie zgodze. nienawidze takich zadufanych w sobie dupkow jak przycisk czy vettel. w dupach im sie juz przewrocilo a nie pamietaja jak oni sami byli testowymi i zaczynali
59. ixxx
sory za błąd powinno być należy :P.
Nie no Vettel to może nie tak kozaczy. Ale porównując Rubensa do Jensona to jest duża róznica.
60. max24
58. Koyot. nikt tu nie narzeka na kierowców poprostu formuła jest dla najlepszych kirowcy nie przychodzą z ulicy a zespoły pchają się dzwiami i oknami
61. Bajto
51. masaj - bana niby za co ? za brutalne wyrażenie własnego poglądu fakt może mnie z tym przekleństwem poniosło ale takie jest moje zdanie. P.s Button jest żałosny i jest Anglikiem więc moja odpowiedź w żaden sposób nie zasługuje na karę...
62. Bajto
Aha jeszcze jedno masaj ! Ty jesteś spokrewniony z Buttonem czy po prostu tak go faworyzujesz na każdym kroku... Widzę że masz komentarz do każdej wypowiedzi na tym forum odnośnie Buttona... Każdy pisze to co myśli i ty w żaden sposób nie wpłyniesz na ludzi bo skoro ktoś go nie lubi to jestem pewien że nie zmieni stanowiska dzięki twoim wypowiedzią...
63. mariusz-f1
51.masaj - Dokładnie ! Obojętnie który kierowca coś nie powie (no może oprócz Roberta) to zawsze większość to krytykuje ! Ja się z nim zgadzam i zobaczymy , jakie będą reakcje na forum , gdy Robert zostanie przyblokowany przez takiego "spowalniacza " .
64. Bajto
Spowalniacza i znowu odwołuję do wcześniejszych wypowiedzi ! Button dwa sezony temu sam był takowym "spowalniaczem". Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku ze broniąc Buttona przyczyniacie się do projektu max 10 bolidów na torze a za sterami sami szybcy i starzy mistrzowie świata...
65. Bajto
A tak najogólniej rzecz biorąc to Button już szuka tłumaczenia na wypadek gdyby FIA odrzuciła ich nowe tylne skrzydło bo wie że wtedy mogą wcale nie być w czołówce...
66. max24
A Kubica zeszły sezon spowalniał i miał wszystko zespół z kasą ,talent ,doświatczonych iżynierów ,na niczym nie oszczedzano a nie wyszło. A nowe zespoły nie mają takiego potecjału
67. masaj
65. Bajto
A czy Button wypowiedział się przeciwko obecności nowych zespołów?
Nie zauważyłem.
A powiedział to czego można się spodziewać.
Osobiście najbardziej obawiam się ciągłego przerywania sesji treningowych i kwalifikacyjnych przez awarie (a w tym zapewne nowe zespoły będą przodować - naturalna kolej rzeczy raczkowania w świecie F1).
Nie jestem przeciwko nowym zespołom, ale sposób w jaki wkraczają do F1 to jakaś FARSA! Nie powinno pozwolić się na udział nowego zespołu jeśli nie zaliczy przedsezonowych testów. A np. bolid Hispania Racing F1zadebiutuje dopiero w Bahrainie.
68. Piotre_k
Jenson nic kontrowersyjnego nie powiedział - po prostu stwierdził fakt, że wolniejszy bolid utrudnia życie najszybszym. Nie zasugerował, że z tego powodu nie powinno się dopuszczać kogoś do wyścigu, więc nie wiem o co wam (niektórym) chodzi.
69. mac2424
A moim zdaniem ten problem będą mieć wszyscy a nie tylko jakiś tam śmieszny mistrz świata button miał dobry bolid w poprzednim sezonie i każdy kierowca który by wsiadł do jego auta wcale gorzej by nie jeżdził i oby nasz wspaniały gwiazdor sie nie żdziwił jak to on będzie przeszkadzał nowym zespołom a tak na marginesie nigdy mi on nie pasował mistrz swiata od siedmiu boleści
70. lvl18
co do kwalifikacji, dlaczego nie można przywrócić zasad z 2004 roku tzn jedno kółko i już, nikt nikomu nie zajeżdza, czysty tor, widać siłę bolidu i talent kierowcy
71. mariusz-f1
64.Bajto - Ja nie mam nic do nowych teamów ! Ale żeby być w takiej serii , jaką jest F1 , to same chęci i zapał nie wystarczą ! I nie wiem jak można dopuścić team do startu , wiedząc że nie przeprowadzono nim żadnych testów. Dla mnie jest to idiotyczne tym bardziej , że właśnie tym bolidem pojedzie niedoświadczony kierowca ! I na koniec , nie jestem fanem Buttona .
72. marco35
...Następny "szybki nick" .. Button powiedz wprost gdyby nie tych 23kierwoców ( w tym sezonie ) byłbyś mistrzem !!!
73. aees
mclaren ma w pelni legalne skrzydlo i zadnego odrzucenia nie bedzie! przegiecie to zjawisko aero a nie mechaniczne!
74. mariusz-f1
67.masaj - Sorki ! Twojego postu nie czytałem , widocznie mamy takie samo zdanie na ten temat , hehe .
75. Bajto
73. aees To się okaże :]
76. Trojwymiarowa92
nie wiecie przypadkiem czy stacja polsat bedzie emitować ten sezoni formuły ?
bo nie spotkałam sie jeszcze z zadnymi zapowiedziami ani nic.....
77. mariusz-f1
76 - Wszystkie wyścigi będą w Polsacie .
78. tomako000
a ja do bawiących sie w typowaniea, mam pytanie czy napewno mozna typowac dopiero po kwalifikacjach???
79. RenaultKubek1
78.Tak
80. elin
Według mnie, to nie Button stał się nagle " ważniakiem " po zdobyciu tytułu, ale ten tytuł sprawił, że obecnie jest częściej pytany przez dziennikarzy o swoje ( mistrza świata ) zdanie na różne tematy dotyczące F1, niż wtedy kiedy był zwykłym kierowcą. Jego opinia teraz, jak i kilka lat wcześniej prawdopodobnie byłaby taka sama.
A co do tematu - Jenson ma rację, wolniejsze zespoły mogą nieco spowalniać czołówkę. Ale, to nie są tylko wyścigi dla czterech, czy pięciu najlepszych teamów. Kierowcy mają się ścigać ze sobą, a nie jedynie osiągać najszybsze czasy. Są zatrudniani stratedzy, to niech obmyślają jak ustawiać przejazdy zawodników tak, by ci mieli dobrą pozycję w wyścigu.
81. maxmer
79... a z zeszłego sezonu czapeczke Roberta masz?
82. lechu55
80. w pelni sie z tobą zgadzam :)
83. Kojag
Mówi tak, jakby nigdy nie jeździł wolnym bolidem... Niech nie przesadza z tymi treningami, bo wtedy to i to i tak mało kto jeździ...
84. skylinedrag
80. zgadzam się. Nie pamięta jak 2,3 lata temu okopywał koniec stawki słabszym bolidem. osobiście lubię Buttona, ale myślę też, że powinien być bardziej wyrozumiały do nowych zespołów. Lotus może w tym roku być słaby a w przyszłym roku walczyć o tytuł , więc nie warto skreślać kogoś na początku stwierdzeniami, że będą wolniejsi o 12s na okrążeniu
85. Marti
Moim zdaniem Button ma sporo racji. Nowe zespoły nie raz i nie dwa będą pełniły rolę spowalniaczy podczas kwalifikacji.
Jestem pewna, że gdyby obecnie obowiązywała reguła "107%" to większość nowicjuszy by się w niej nie zmieściła.
86. rafnetpc
Niektóre wolne zespoły dadzą się przekonac przez jeden team ze warto przyblokowac na czasówce inny team. Czasówka powinnabyć dłuższa , paliwa jak kto chce i opon i kierowcy nie powinni wyjezdzać więcej niz 5 ciu na torze i po kilka takich piątek a nie wszyscu kiedy chcą naraz tłok i bezsen jak na motocrosie na starcie.
87. Konik_mekr
86. rafnetpc, byłaby to opcja, ale może lepszym wyjściem byłoby, gdyby każdy miał jedno okrążenie, na którym byłby sam na torze - tego typu wyście ma swoje zalety, ale tez wady - właściwości toru zmieniają się i ci pierwsi byliby na przegranej pozycji.
88. pjc
@Konik_mekr - racja. No chyba, żeby tak jak w Australii w 2005r. zaczęło padać w połowie sesji.
89. Majki35
Button to zwykły Button nic innego jak debil nr 1 mało mu toru to niech przed domem się kwalifikuje
90. masabitumiczna
po przeczytaniu niektórych opisów scyzoryk mi się w plecaku otworzył, 3 razy,
1. Jenson był latarnią w Hondzie owszem, ale z czasem gorszym o 2-3 sekundy od czołówki, a jak nowe zespoły o 5-6 sekund
2. Bruno Senna zauważył ciekawą rzecz: bolidy nowych zespołów w Barcelonie kręciły czas o 1 sekundę lepszy niż wyprodukowane przez Dallare bolidy GP2...
3. Button w F1 zrobił trochę więcej niż przejechanie dwóch kiepskich sezonów w Hondzie (2008-2009) więc z całym szacunkiem do komentatorów odwalcie się od niego, na ten jeden tytuł zasłużył o wiele bardziej niż Schumacher na kilka swoich
4. nie jestem wcale fanem Buttona po prostu lubie F1
91. zenobi29
Ale jak pan zliczy dzwona - panie Jenson - to kierowca z Virgin , będzie oczko wyżej !
Rachunek jest prosty . A motto dla pana na jutro to:
Żyj i daj żyć innym .
92. luka55
Nie mam nic do Buttona , po czesci owsem ma racje ale juz jest jak jest wiec po co ta ciagla glupia gadanina , on i Webber ( ktory tez sie zcepial tych zespolow , lepiej zeby Rossi wjechal na tor itd. ) tez juz mieli epizody w swoich karierach gdzie niezle sei wluczyli po koncach tarasujac tylko droge wiec niech nie przesadzaja . Oczywiscie nie byly to takie starty czaasowe do czolowki jakie beda mialy owe zespoly teraz dlatego tez po czesci rozumiem Buttona .
93. dryden
Ja również do Buttona nic nie mam,ale ten mistrzowski tytuł jakoś mu nie pasi,po prostu czegoś mu brakuje (oczywiście moje zdanie),jakiejś charyzmy....
Myślę,że u boku Hamiltona nic wielkiego nie pokaże,a o faworyzowanie trudno będzie kogoś posądzić,bo przecież obaj to angole i obaj są mistrzami :)).
Pozdrawiam fanów F1.
94. siedemnascie
Gdy Robert zostanie przyblokowany przez takiego spowalniacza to na pewno będziemy się irytować ale kiedy to Robert będzie zatankowany pod korek a kierowca nowego zespołu nie to Renault również będzie wolniejsze.
95. dziarmol@biss
drodzy kibice ... ale żeby DWANAŚCIE SEKUND różnicy?????Niech te nowe zespoły rywalizują raczej w serii Porsche super cab ;-)) jadą dwie godz prze f1 może tam dadzą rady ;-))
Nie mam nic przeciw nowym zespołom, tylko ten ich poziom ;-( ech
96. dziarmol@biss
>>jadą dwie godz prze(d) f1<< zjadło mi literkę ;-))
97. Marti
95. dziarmol - skoro kiedyś podobna różnica czasowa w F1 miała już miejsce, to dlaczego nie miałoby tak być np. w tym sezonie?
98. dziarmol@biss
97. Marti - Ale przyznaj że Mosley na odchodne narobił niezłego bajzlu z tymi nowymi , wykończył zespoły fabryczne wpuszczając drugą ligę. a swoją drogą to jest utrzymany ten przepis że po okrążeniu kwalifikacyjnym należy wracać do garażu z odpowiednią prędkością??A jeśli tak to ciekawe czy te zespoły dadzą radę ;-)) Może ich tempo kwalifikacyjne już nie będzie wystarczające . Jakiś tego nie widzę ;-)) pozd.
99. pjc
@Marti Andrea Moda, Mastercard Lola? O tych samych pomyślałaś?
Pozdr.
100. Marti
98. dziarmol - ten przepis o którym piszesz chyba nadal będzie obowiązywał, ja przynajmniej nie natrafiłam na jakąkolwiek wzmiankę o jego zmianie.
Odnośnie Mosleya to trudno abym się (nawet z Tobą :P) nie zgodziła. Żeby to jeszcze była druga liga to by było dobrze, to już jest nawet "podliga" :)
Poza tym moim zdaniem to niedopuszczalne aby taki team jak Hispania bez przejechania jednego oficjalnego km testowego ma prawo zadebiutować. No ale cóż... moga być z nimi niezłe jaja na torze ;/
Sprawdziłam jakie czasy miały bolidy Loli (o nich myślałam pisząc wczesniejszego komenta), które nie zdołały się zakwalifikować do wyścigu. Tak jak przypuszczałam oscylowały w granicach 12 sec. a nawet "lepiej": jeden bolid miał 12 sec straty do zdobywcy pole position a drugi - bagatela - 15 sec!! A więc taka strata o której mówił Button miała już miejsce :)
Jestem pewna, że gdyby dziś obowiązywała w qualu reguła 107% to Hispania by się nie zakwalifikowała do GP i kto wie czy Virgin nie podzielił by tego samego losu.
99. pjc - Andrea Moda to jeszcze nie moje czasy :) ale ostatni comeback Loli pamiętam, tylko umknęło mi ile dokładnie wynosiła ich strata czasowa podczas tych kwalifikacji.
Pozdrówki :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz