DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
19.11.2012 12:04
0
@2 - Dobrze napisane, mam podobny stosunek do Ferrari (tzn. nie jestem specjalnie ich fanem) ale w pełni rozumiem obecną sytuację w zespole. Mnie za to poza robieniem ze mnie idioty (wmawianie o teoretycznie równej pozycji kierowców w zespole - RBR, Ferrari), słodzeniem na każdym kroku (ach, jak uwielbiamy ten czy tamten tor, jak uwielbiamy kibiców akurat w tym kraju itp) denerwują polecenia zespołowe w pierwszej części sezonu, wtedy gdy żaden z kierowców nie ma wyraźnej przewagi nad drugim w zespole.
Przejdź do wpisu Ferrari: więcej zrobić się nie dało
19.11.2012 00:01
0
Jestem dobrej myśli przed GP Brazylii. Będzie ciepło, nawet bardzo, a w takich warunkach Lotus radzi sobie całkiem nieźle... ;)
Przejdź do wpisu Raikkonen: nadal jestem trzeci w klasyfikacji
18.11.2012 19:52
0
No ludzie, zostały dwa wyścigi do końca. Nie przepadam za Alonso, ale uważam że zespół zrobił właściwie. TO w pierwszej części sezonu to zło, ale pod koniec, gdy jeden z kierowców ma realne szanse na tytuł jest jak najbardziej ok...
Przejdź do wpisu Massa ukarany
07.11.2012 11:47
0
Już lubię tego chłopaka. Skoro taka osoba niepowiązana jeszcze bezpośrednio ze środowiskiem F1, ale znająca je na pewno dosyć dobrze wypowiada takie opinie, to musi być w nich jakaś część prawdy. Tym bardziej, że taką wypowiedzią, zamyka sobie jedną z kilku dróg. Tegoroczny Sauber to całkiem niezła konstrukcja, zwłaszcza na początku sezonu. Pytanie jak będzie z formą zespołu/bolidu w kolejnych latach? ;) Tak czy inaczej, życzę mu jak najlepiej ;)
Przejdź do wpisu Frijns: dwukrotnie odmawiałem Red Bullowi
09.08.2012 18:46
0
"(...)nie dbam o to, co mówią ludzie. Dbam tylko o siebie i mój zespół." Może właśnie tutaj tkwi problem - w braku szacunku do innych kierowców? Moim zdaniem to zwycięstwo przyszło dla niego zbyt wcześnie, przez co stał się pyszny (a może zawsze taki był?). Jak dla mnie jest skreślony za to co zrobił kilka lat temu w Monaco i za to, że ochroniły go pieniądze tatusia... :/
Przejdź do wpisu Maldonado: Te kary spadają tylko na mnie
01.08.2012 01:18
0
E tam, skoro FIA nakazała RedBullowi zmiany w podłodze i w we wlotach powietrza chłodzącego hamulce, to znaczy, że było to nielegalne. I powinni im zabrać punkty za te wyścigi. I wtedy byłoby widać gdzie w tabeli znajduje się "kreatywny inaczej" zespół toksycznych napojów... ;) Dziwne, wiele lat oglądam F1 i jest to pierwszy zespół którego autentycznie nie znoszę. No i Wentyl - jeden z dwóch kierowców których nie lubię. Poza nimi wszystkich darzę sympatią ;)
Przejdź do wpisu Horner: nie powinniśmy być krytykowani za kreatywność
01.08.2012 01:05
0
Skoczek, a przypadkiem RBR nie ma największego budżetu ze wszystkich teamów? Bo gdzieś czytałem szacunki i o 5-10mln dol więcej od Ferrari mieli?
Przejdź do wpisu Domenicali świadomy zagrożenia ze strony Lotusa
06.07.2012 23:12
0
@4. Captain Obvious strikes again... ;)
Przejdź do wpisu Hamilton:powinniśmy przemyśleć problem opon deszczowych
15.03.2012 14:21
0
@7 - dokładnie, była już mowa, że w Hiszpanii będzie odbywał się jeden wyścig i naprzemiennie będą to Barcelona i Walencja. Akurat wyścigi na tych torach były zazwyczaj jednymi z najmniej porywających, więc chyba zmiana byłaby na plus. Choć argentyńskiego toru nie znam, ale jestem dobrej myśli... ;)
Przejdź do wpisu Argentyna bliska powrotu do Formuły 1
07.03.2012 18:25
0
tak na marginesie - bolid do testów będzie cały czarny ;)
Przejdź do wpisu Renault R30 nowym bolidem testowym Pirelli
07.03.2012 15:29
0
Pirelli już ma kierowcę testowego? Bo jeśli nie, to byłyby to sprzyjające okoliczności dla Kubicy. Tzn R30 którego świetnie zna, po modyfikacjach pod obecny regulamin i początek testów od maja... Myślicie, że to realne? Wg mnie na pewno bardziej niż Robert w Ferrari w tym roku...
Przejdź do wpisu Renault R30 nowym bolidem testowym Pirelli
04.03.2012 21:24
0
Ciekawe jakie tempo by miał Lotus FIA w ostatniej chwili nie zabroniła używania aktywnego zawieszenia... :/ A tak pewnie będzie RBR i McL, trochę za nimi Lotus, a dalej Ferrari, Merc i FI. ;) Będzie ciekawie w tym sezonie o ile znowu nie wmieszają się w to wszystko sędziowie z jakimiś głupimi zmianami przepisów. :/
Przejdź do wpisu Brawn: pięć lub sześć zespołów w ścisłej czołówce
02.03.2012 22:30
0
@2 i @4 - RB ma chyba znacznie więcej antyfanów niż fanów... ;) I jakoś mi to nie przeszkadza. Jedyny team, któremu nie życzę sukcesów, z dobrej formy każdego innego będę zadowolony (zwłaszcza Maci i Lotusik) ;)
Przejdź do wpisu Vettel: ostatnie dni testów są najważniejsze
17.02.2012 23:24
0
@46. luukka - dla prędkości rzędu 200-300 km/h a więc zdecydowanie niższych od prędkości dźwięku przyjmuje się nieściśliwość czynnika... Właśnie to jest powodem istnienia paradoksu hydrodynamicznego. Gdyby czynnik się sprężał a nie przyspieszał, to pod bolidem mielibyśmy nadciśnienie.
Przejdź do wpisu Nie wierzą w tłumaczenia Neweya
17.02.2012 23:18
0
No i bardzo dobrze rozumujecie... ;) Osobiście bardziej obstawiałbym chłodzenie KERSu, bo te wloty nie są zbyt wielkie. Do chłodzenia akurat, do kierowania dodatkowego powietrza pod bolid IMO niewystarczające.
Przejdź do wpisu Nie wierzą w tłumaczenia Neweya
17.02.2012 23:09
0
Wszystkim specjalistom od aerodynamiki polecam zapoznać się z równaniem Bernoulliego a następnie przejść do tematu paradoksu hydrodynamicznego. Im więcej będzie powietrza pod podłogą tym szybciej będzie się ono poruszało i paradoksalnie wygeneruje niższe ciśnienie. Niskie ciśnienie pod bolidem i wyższe nad nim to realna siła dociskająca - tyle w temacie... ;)
Przejdź do wpisu Nie wierzą w tłumaczenia Neweya
10.02.2012 14:05
0
Poza tym myślę, że każdy z teamów podczas tych 4 dni w Jerez, miał w planach wykonać kilka krótkich jazd "na pusto". Coś a'la kwalifikacje. Więc jeśli podsumuje się wszystkie dni, to już co - nieco widać. Oczywiście będą to tylko szacunki, co do formy... ;)
Przejdź do wpisu Rusza czwarty dzień testów w Jerez
10.02.2012 14:02
0
@14. BLOO - A mi się wydaje, że co nieco można powoli wnioskować. Skoro Lotus jak na razie ma najlepszy czas z treningów, to można już powiedzieć, że mają solidną bazę i o ile dobrze wykorzystają okres do pierwszego wyścigu, to mogą namieszać w stawce. Co prawda dziś jest nieco chłodniej niż wczoraj, ale mimo wszystko Lotus wykręcił niezły czas wczoraj... ;)
Przejdź do wpisu Rusza czwarty dzień testów w Jerez
10.02.2012 01:09
0
Popieram przedmówców. Co się dzieje, że ciągle nie pojawiają się zdjęcia Maców?
Przejdź do wpisu Galeria zdjęć z trzeciego dnia testów w Jerez
08.02.2012 09:40
0
Ciekawe, ale wydaje mi się, że za przednim kołem, przy tym małym spoilerze przy ziemi znajduje się jakiś wlot powietrza. ;)
Przejdź do wpisu Webber nie wie gdzie będzie jeździł
06.02.2012 20:47
0
@39. głodny - jasne, jasne. Z wszystkim co napisałeś się zgadzam, tylko taka jedna uwaga - w poprzednim sezonie McL miał mocno opadający dziób, więc teoretycznie mniej powietrza u nich było kierowane pod bolid, a mimo to wyniki w końcówce mięli na poziomie RBR. Wg. mnie wskazuje to na inną koncepcję i inne podejście do tematu w przypadku tego teamu. Czy upieranie się przy takiej konstrukcji było zasadne - tego nie zweryfikują teoretyczne rozważania a twardy sezon wyścigowy... ;) Ale jestem dobrej myśli.
Przejdź do wpisu Red Bull zaprezentował bolid RB8
06.02.2012 19:08
0
Jaka forza, toż to niemiec jest, nie włoch... -.-
Przejdź do wpisu Red Bull zaprezentował bolid RB8
06.02.2012 18:55
0
No proszę jak go puszkowy koncern ładnie potraktował...
Przejdź do wpisu Alguersuari odrzucił kontrakt, będąc pewny STR
06.02.2012 18:32
0
@32. Mnie mówi... W 1958 rozbił się samolot z drużyną piłkarską której kibicem jestem, ale domyślam się, że bardziej chodzi Ci o rocznicę wypadku Kubełka... :(
Przejdź do wpisu Red Bull zaprezentował bolid RB8
06.02.2012 18:29
0
Wydaje mi się, że odpowiedź jest prosta: skoro w poprzednich sezonach tego nie stosowano, to oznacza, że nie daje to korzyści. Teraz przepisy się zmieniły, więc zespoły musiały dostosować nadwozia. Mac miał już wcześniej dość nisko dziób, więc nie było potrzeby zmian. Pozostaje kwestia, który z teamów z rodziny "garbatych" poradził sobie z wyzwaniem najlepiej i jego strata będzie najmniejsza? Tak swoją drogą to aktualnie puszki i Ferrarki najbrzydsze moim zdaniem. :P
Przejdź do wpisu Red Bull zaprezentował bolid RB8
05.02.2012 11:24
0
To już nie kwestia Maców, tylko chorej polityki FIA. Sama idea była świetna i nowinka się sprawdziła na torze. Była też zgodna z przepisami, skoro FIA nie mogła jej zakazać od razu. Także gadanie, że Mac nie potrafi nic sam wymyślić, to jak sam przyznasz, spore nadużycie... ;)
Przejdź do wpisu McLaren zaprezentował MP4-27
01.02.2012 21:22
0
@28 STMan - Świetna strona, dzięki. ;) @34. kubekkubek - Po pierwsze prosiłbym, abyś stosował choć trochę interpunkcji - łatwiej innym będzie czytać Twoje posty. Po drugie, od razu na myśl przychodzi mi F-Duct, a pewnie jeszcze kilka innych wynalazków by się znalazło. ;)
Przejdź do wpisu McLaren zaprezentował MP4-27
01.02.2012 12:17
0
@13 Gosu - niby już po oficjalnej prezentacji, ale pisze "back soon" teraz, więc pewnie będzie zaraz dokładniejsza prezentacja bolidu. ;)
Przejdź do wpisu Pierwsze zdjęcie MP4-27
01.02.2012 12:16
0
Ja wbiłem na oficjalną stronkę Maców na fejsie i na prezentację wszedłem o 11:57 Nic się nie cięło, nic nie musiałem odświeżać... ;) Na tym zdjęciu niewiele widać, zobaczymy na dokładniejszych foto. ;)
Przejdź do wpisu Pierwsze zdjęcie MP4-27
21.01.2012 19:33
0
F1 to coraz większe bagno... :/
Przejdź do wpisu FIA zakazała stosowania systemu kontroli zawieszenia
31.08.2011 17:18
0
@11 - Może chłopina ma dwa konta i zapomniał, że już to pisał :P
Przejdź do wpisu Massa: nadal jestem w stanie wygrywać
28.08.2011 00:12
0
@8. "...Kubica to jakiś guru a reszta zespołu to debile i patałachy którzy bez niego zginą." Wybacz, ale nie widzisz co się z tym zespołem obecnie dzieje bez Roberta? Oczywiście nie są to w żadnym razie debile i patałachy, to sztab ciężko pracujących i obeznanych w temacie ludzi, ale nie da się ukryć, że po wypadku Kubicy w zespole powstała niewyobrażalna dziura, którą próbują zasypać na wszelkie możliwe sposoby. Z Nickiem poszło średnio, nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Co do Senny to z drwiącym uśmieszkiem obserwowałem posty niektórych userów, którzy tylko i wyłącznie na podstawie jego jazdy w zespole HRT okrzyknęli go słabym kierowcą który sobie nie poradzi. A tutaj niespodzianka, bo okazuje się że chłopaczek sobie radzi, może bez rewelacji, ale na początek wystarczy... Widać, że mimo niewielkiej ilości czasu spędzonego za kierownicą, dobrze pracował z kadrą inżynierów i mechaników, obserwując chociażby jak swoje ustawienia dobierali Nick i Pietrow. ;)
Przejdź do wpisu Q1: Schumacher rozbija W02
29.07.2011 16:34
0
Jeśli do 2018 nadal będą V6, to może Porsche wejdzie do gry, choć legendarne 6-cio cylindrowe silniki Porsche to boxery. Wg mnie Porsche pasowałoby bardziej niż Lambo ;)
Przejdź do wpisu VW myśli nad F1
22.07.2011 22:33
0
Przelew przez Wyspy Dziewicze i Mauritius... Na kilometr śmierdzi mi to machlojkami finansowymi i praniem brudnych pieniędzy... :/
Przejdź do wpisu Szantażowany Ecclestone zapłacił
19.07.2011 22:30
0
Dzięki Ananas ;) Dobra robota!
Przejdź do wpisu Heidfeld: nasze miejsce jest wśród czołówki
13.07.2011 18:58
0
@4 - Lęki po wypadku to nie tylko skutek wspomnień z wypadku, ale także jego konsekwencji. Chodzi o to, że może się obawiać szybko jechać, aby znowu nie być tak mocno poharatanym. Osobiście wierzę, że wszystko będzie ok, Kubica zawsze charakteryzował się chłodnym podejściem do ścigania bez zbędnych emocji. Kwestia tylko jego sprawności psychoruchowej, ale myślę, że skoro pisze że wszystko przebiega pomyślnie, to ja mu wierzę... :D
Przejdź do wpisu Robert Kubica odpowiada na pytania fanów - część I
12.07.2011 00:15
0
Śmieszą mnie opinie, że kierowcy nie mają wpływu na rozwój bolidu. Oczywiście to nie oni odpowiadają za innowacje, rozwiązania na granicy przepisów czy ulepszenie obecnych rozwiązań, ale swoimi wskazówkami kierują inżynierów na właściwy trop. To właśnie dlatego często się chwalą każdym czasem "spędzonym w fabryce". I ta umiejętność kierowcy naprowadzania ludzi w fabryce na dobrą drogę rozwoju, to taka sama cecha jak świetny refleks czy percepcja. Wg mnie to jedna z najlepszych cech Kubicy, której na pewno nie zgubił przez wypadek. Inna kwestia jak będzie ze sprawnością reki i nogi oraz oczywiście psychiką. Ja trzymam kciuki a jak będzie - zobaczymy ;)
Przejdź do wpisu Renault przetestuje w Niemczech klasyczny wydech
09.07.2011 02:06
0
Widać, że są równi i równiejsi. Dla jednych jeden regulamin, dla drugich inny. Horner określił tą decyzję mianem uczciwej i sprawiedliwej. Nie ma co komentować :| Czekam na moment aż puchy w końcu wrócą do środka stawki gdzie ich miejsce.
Przejdź do wpisu FIA zezwala na wyjątki w kwestii nadmuchu...
25.06.2011 12:44
0
Nowe silniki (jeśli wejdą w 2013) i ograniczona aerodynamika sprawią, że bolidu nie będzie tak łatwo prowadzić, nie będzie on jechał jak po sznurku, a to już zweryfikuje kto jest jakim kierowcą... ;)
Przejdź do wpisu Pirelli myśli o oponie kwalifikacyjnej
25.06.2011 12:42
0
No proszę. ;) Bardzo podoba mi się polityka Pirelli, zupełnie inna od polityki Bridgestone'a. Szukają innowacji i nowych rozwiązań, które w prosty sposób są w stanie uatrakcyjnić weekend wyścigowy. Z tą oponą kwalifikacyjną to może być dobry pomysł, zwłaszcza jeśli zespoły miałyby 1 komplet na kwal i 1-2 na treningi, żeby sprawdzić zachowanie tejże gumy. Poza tym cieszą mnie słowa że na sezon 2013 „aerodynamika zostanie zredukowana" :D
Przejdź do wpisu Pirelli myśli o oponie kwalifikacyjnej
21.06.2011 00:32
0
@5. witamy wielkiego nieobecnego :D
Przejdź do wpisu Pirelli dostarczy poprawioną średnią oponę
21.06.2011 00:24
0
W sumie na obecność DRS-u nie narzekam, dzięki niemu jest oczywiście ciekawiej i dużo mniej jest pociągów. Myślę, że należy kombinować z długością stref wyprzedzania dzięki czemu możliwe będzie znalezienie rozsądnego optimum w łatwości wyprzedzania. Myślę, że w przyszłym sezonie będzie to dużo rozsądniej rozwiązane, bo będą mieli już doświadczenia z poszczególnych torów... ;)
Przejdź do wpisu Dwie strefy wyprzedzania DRS także w Walencji
15.06.2011 13:29
0
@1. Ilona - Dlaczego od razu manipulacja? Skoro FIA uznaje coś za niezgodne z regulaminem, to powinna zakazać coś w trybie natychmiastowym. Jakiś czas temu Ferrari nie mogło zastosować przedniego skrzydła, bo za mocno się uginało, podobnie Sauber który miał nielegalne tylne skrzydło (zbyt mały promień krzywizny). Poza tym wcale nie jest powiedziane, że RBR na tym najwięcej straci... :) Najzabawniej będzie, jak cały układ sił się tylko utrwali. :/
Przejdź do wpisu Vettel nie spodziewa się spadku formy
14.06.2011 18:11
0
Dobrze, że mimo całej sytuacji nie dochodzą czyja to wina, tylko wspierają się i koncentrują na następnych wyścigach. Dobry skład, mam nadzieję, że negocjacje Hamiltona z Hornerem to tylko plotka. Duża część siły tego teamu drzemie właśnie we współpracy tych dwóch wybitnych kierowców... ;)
Przejdź do wpisu Button broni Hamiltona
12.06.2011 18:27
0
@4. mateq - Mnie osobiście niszczy ten: http:// www. youtube. com/ watch?v=4TshFWSsrn8 Tak swoją drogą to Block w rajdach sobie słabo radził, tempo było ok, tylko dzwonów zdecydowanie za dużo. ;P
Przejdź do wpisu Ken Block "przetestuje" opony Pirelli w bolidzie F1
11.06.2011 17:59
0
A przecież bardzo długo mówiono tak o Trullim ;)
Przejdź do wpisu Lotus z problemami, ale udanie
06.06.2011 23:21
0
Popieram Webbera w tej sprawie, władze F1 podjęły taką decyzję, bo jak tłumaczą, jest tam bezpiecznie dla całego środowiska F1. Szkoda, że nie pomyśleli o protestujących tam ludziach, albo co gorsza, o tych którzy w tych protestach zginęli. Dla mnie będzie to taki taniec na ich grobach... :(
Przejdź do wpisu Webber: ten wyścig nie powinien się odbyć
31.05.2011 19:00
0
@ 28. szymontaz - Dokładnie, ostatnimi czasy kibiców RBR i Barcy wyrosło jak grzybów po deszczu. I nie mówię, że akurat luka55 należy do takich sezonowców, to taka bardziej ogólna obserwacja trendu. @33. andy_chow - I właśnie z tego powodu na torach ulicznych (oczywiście zwłaszcza Monaco) powinno promować się tych próbujących wyprzedzać, a nie tych broniących swoje pozycje, bo mamy typowe, nudne pociągi... :/
Przejdź do wpisu Red Bull: przypadkowa zmiana opon i zwycięstwo
31.05.2011 00:49
0
@83. Proponuje obejrzeć onboard z bolidu Hamiltona raz jeszcze. Widać tam, że bolid Massy jest tylko pobrudzony gumą z opony Hamiltona, bo tarła ona o burtę przez kilka sekund, ale to w zasadzie wszystko. Nie ma tam żadnych uszkodzeń. Tak więc to Massa, być może przez podniesione ciśnienie po kontakcie, obrał zły tor jazdy w tunelu. I o ile w wypadku z Maldonado Hamilton ponosi za to winę, to przy kolizji Massa-Hamilton to ten pierwszy się źle zachował. Hamilton dużo lepiej wyszedł z piątego zakrętu, w dodatku na Grand Hotel Massa pojechał za szeroko i zrobił miejsce do wyprzedzenia. Hamilton tę przestrzeń wykorzystał, jednak Massa widząc swój błąd, postanowił Hamiltona wystraszyć. Szarpnął kierownicą mocno w lewo, ale Brytyjczyk się nie przestraszył, więc zrobił to ponownie, niestety tym razem doprowadzając do kontaktu... Jak dla mnie incydent wyścigowy, nikt w tym przypadku kary dostać nie powinien.
Przejdź do wpisu Massa domaga się stanowczego karania Hamiltona
30.05.2011 23:21
0
@62 - Massa może gadać, że Hamilton zepsuł mu wyścig, a tak naprawdę, to sam go sobie zepsuł! Oczywiście kontakt mieli, ale w 18 sekundzie widać, że bolid Massy jest niemal nienaruszony, co więcej, po tym kontakcie są dwa zakręty w prawo, w których bolid Massy zachowywał się prawidłowo (tzn. nie ślizgał się). Wg mnie Massa popełnił po prostu błąd w tunelu obierając zły tor jazdy i nie była to kwestia uszkodzeń w bolidzie. A to że Brazylijczyk w zakręcie Grand Hotel zachował się jak pussy to już inna sprawa :P
Przejdź do wpisu Massa domaga się stanowczego karania Hamiltona