mith
Ostatnia aktywność
avatar
mith

13.12.2021 00:29

0

*Verstappen...

avatar
mith

13.12.2021 00:28

0

@12: Ja pamiętam... Gdyby ten sezon był uczciwie sędziowany, to Vestappem miałby dzisiaj zaliczkę 2x punktów po takich sytuacjach, jak z połowy sezony, gdy Hamilton wbił się w niego i wyrzucił go z wyścigu zupełnie bezkarnie. To był skandal - tak jak sędziowanie poprzedniego wyścigu. Aż przecieram oczy ze zdziwienia, że w tak ustawiony pod Mercedesa sezonie na sam koniec pozwolili im się uczciwie ścigać.

avatar
mith

13.12.2021 00:23

0

@7: Nie, nie grali. Manewr wyprzedzania był odbiciem lustrzanym sytuacji z poprzedniego wyścigu - tylko w odwróconych rolach. A jakże inna decyzja...

avatar
mith

13.12.2021 00:22

0

@2: Dlaczego? Posprzątali? Posprzątali! A przyjechali się tam ścigać...

avatar
mith

13.12.2021 00:18

0

@1: Absolutnie na to zasłużył!

avatar
mith

04.11.2021 11:28

0

Szkoda, że Hamilton przez kilka kolejnych sezonów, nie mając tak dobrego auta, nie ugrał za wiele. I w dwóch sezonach dał się objechać partnerom zespołowym. Przypomnijcie mi, kiedy Verstappena objechał jakiś partner z zespołu...

avatar
mith

03.03.2021 16:04

0

@3. To jest kompletna bzdura. Szampan jest po prostu winem musującym z Szampanii, regionu we Francji, z zastrzeżoną nazwą regionalną. Tradycja produkcji win musujących istnieje od dawna w wielu rejonach Europy. Na przykład we Włoszech mają Prosecco, a w Hiszpanii Cavę. Używane są różne (często lokalne) szczepy winorośli. Cava i Szampan używają tej samej techniki, gdzie butelkuje się nie do końca dojrzałe, młode wino, które kończy fermentację w butelce i w ten sposób pojawia się gaz. W przypadku Prosecco używa się innej metody z wtórną fermentacją w kadziach nieco podobną do nagazowywania piwa.

avatar
mith

03.03.2021 15:08

0

Nope. Nie ma takiej opcji.

avatar
mith

25.02.2021 19:30

0

Z przyjemnością pooglądam bolidy z malowaniem w BRG. Ciekawe, czy w tym roku również będą wyglądali jak klon Mercedesa?

avatar
mith

18.09.2020 12:36

0

Akurat to jest jedyny kierowca w stawce, który może się pokusić o takie komentarze. Po kilku sezonach z bardzo dobrym Riccardo wydawał się lepszy - szczególnie w późniejszym okresie ich rywalizacji. A Sainza zostawił z tyłu wyraźnie od razu. Moim zdaniem jedynie wynik wewnętrznej rywalizacji z Hamiltonem nie byłby łatwy do przewidzenia. Innych kierowców w tym samym aucie Verstappen na obecnym poziomie pokona.

avatar
mith

31.07.2020 20:51

0

Myślę, że jeszcze minimum następny weekend mu wpadnie, a później to już wszystko zależy od testów Pereza.

avatar
mith

19.06.2020 18:50

0

W zasadzie to ze względów bezpieczeństwa po prostu mogliby im te czasy na serwisowanie nieco wydłużyć.

avatar
mith

12.05.2020 14:46

0

A teraz hop, Hamilton w Ferrari (były jakieś plotki). Za rok w trakcie kryzysu Daimler się wycofuje ze sponsorowania Mercedesa i po raz kolejny Hamilton robi wydawałoby się dziwny ruch z doskonałym wyczuciem czasu.

avatar
mith

12.05.2020 09:32

0

Tak się ucieka od Leclerca.

avatar
mith

04.02.2020 19:53

0

Już za niedługo: "Kaczor Donald został kierowcą testowym Disney Williams Racing". Byle się kasa zgadzała ;)

avatar
mith

07.12.2019 01:27

0

Ciekawe, czy po tak długiej przerwie Pat Fry coś jeszcze ogarnia, czy już mu tylko nazwisko zostało. Zobaczymy za dwa sezony, bo najbliższy to pewnie będzie zbyt szybko. Chyba, że znów wyleci za podkradanie dokumentacji :)

avatar
mith

10.10.2019 21:35

0

To brzmi niemalże jak Dziennik TV z poprzedniej i słusznie minionej epoki: "Nowa dostawa papieru toaletowego".

avatar
mith

10.10.2019 21:33

0

A ja myślałem, że Leclerc sam się wypycha. Mam do niego olbrzymi szacunek za wypowiedzi z początku sezonu, gdy pytany o nr 1 w Ferrari powiedział, że oczywiście, iż jest to Vettel, a później skupił się na byciu jak najlepszym kierowcą - co jak się okazuje - obecnie wystarcza by być lepszym od Vettela.

avatar
mith

30.09.2019 11:15

0

Bo wiedział, że Vettela by pokonał, a z Leclerc'kiem różnie mogłoby być.

avatar
mith

21.09.2019 23:34

0

Żeby te poprawki, które dzisiaj tak pięknie zadziałały pojawiły się ze 4-5 wyścigów temu, to by jeszcze było o co walczyć. A tak Leclerc musiałby zaliczyć komplet zwycięstw do końca sezonu, a Hamilton ze dwa dzwony, żeby w ogóle nawiązać walkę. Ech...

avatar
mith

01.02.2019 14:57

0

@XandrasPL: Ale to nie jest taki układ jak u McLarena. Właścicielem marek Ferrari i Alfa Romeo jest po prostu FIAT, a raczej FCA od kiedy Fiat połączył się (przejął) Chryslera. Więc to jest układ dużo bardziej podobny do tego u RedBulla. Jest zespół A (Ferrar), zespół B (Alfa) i mają swoje zaplecze silnikowe. Tak samo RedBull jest zespołem A, ToroRosso zespołem B, a Honda ich zapleczem silnikowym na wyłączność, choć u Ferrari łatwiej będzie o synergię, bo to po prostu jedna firma. PS Ja też wolałem nazwę Sauber, kawał historii w F1, a Alfa występowała dawno i poza dwoma pierwszymi mistrzowskimi sezonami, podczas ich drugiej przygody w F1 grzali tyły.

avatar
mith

18.01.2019 14:32

0

@22. Daj spokój. Rosberg to był świetny kierowca. Niewiele odstawał od Hamiltona, który (czy się go lubi, czy nie) jest absolutnie jednym z najlepszych kierowców w historii tego sportu. A przy zbiegu sprzyjających okoliczności w takim samym bolidzie był w stanie Hamiltona pokonać na przestrzeni całego sezonu. Wysłał też na ostateczną emeryturę starzejącego się (i pewnie już nie tak szybkiego jak w najlepsze dni) Schumachera. Villenueve to inna historia, ale mistrzostwo zdobył. Był solidnym średniakiem, który się znalazł w odpowiednim czasie w odpowiednim miejscu. Wielu kierowców w stawce nawet w tamtych warunkach nie byłoby w stanie dowieźć mistrzostwa. A młodego Schumachera zweryfikuje czas - nie ma się co emocjonować. Jak będzie dobry, to tym lepiej dla nas. Jak średni, to co za różnica - będzie nr. 2 albo będzie jeździł w słabszym teamie i robił za reklamę. A jak będzie kiepski bardzo to bez sentymentu się go pozbędą jak Piqueta Jr. i jemu podobnych.

avatar
mith

16.01.2019 21:54

0

PS. A swoją drogą na tym zdjęciu młody robi się naprawdę podobny do taty ;)

avatar
mith

16.01.2019 21:53

0

A z tym ostatnim to zgoda. Mnie nie obchodzi zresztą jak się nazywa kierowca. Obchodzi mnie, żeby nie jeździły beztalencia pay-driverzy zamiast ludzi ze znacznie większym talentem, bo to psuje widowisko i godzi w sportowego ducha.

avatar
mith

16.01.2019 15:30

0

@ 1. i 2. Jasne, było sporo takich kiepskich kierowców z nazwiskiem taty. Ale było też kilku niezłych. Ostatnio Niko Rosberg, a teraz Max Verstappen. Wcześniej Jacques Villenueve (czy był dobrym kierowcą, to się można spierać, ale mistrzostwo zdobył). Niezłą karierę miał też Damon Hill, też mistrzostwo zdobył (też ze świetnym bolidem)... Tak, że to nie zawsze są kompletne popier***ki jak Bruno Senna...

avatar
mith

04.02.2011 11:46

0

Jeśli spostrzeżenia po Walencji odnośnie miękkiej mieszanki się potwierdzą, to zupełnie inaczej mogą wyglądać też kwalifikacje. Teraz często było tak, że kierowca wyjeżdżał na 2-3 pomiarowe okrążenia, często z każdym kolejnym poprawiając swój czas. Miękkie gumy ponoć trzymają dobrze tylko na jednym okrążeniu, więc będzie to wyglądało raczej tak, że kierowca wyjedzie, zrobi jedno kółko pomiarowe i wróci do boksów. Będzie dużo mniejszy margines na błędy. Dodam, że w ten sposób kwalifikował się zwykle Senna, mistrz czasówek. Często czekał do końca i później robił jako ostatni jedno perfekcyjne okrążenie.

avatar
mith

02.02.2011 19:03

0

To świetna sprawa, że opony dość szybko się degradują. Koniec przejeżdżania całego wyścigu na jednej mieszance. Przecież to był absurd, żeby dało się zrobić cały dystans na miękkich gumach.

avatar
mith

18.01.2011 12:46

0

Większą promocją tytoniu jest ta cała medialna wrzawa wokół pochodzenia czarno-złotych barw, niż używanie barw, które osobom poniżej 30-tki raczej i tak się z papierosami nie skojarzą, bo dawnego Lotusa mają możliwość oglądać tylko na filmikach z YouTube. A i to już nie długo, bo coraz więcej ich znika...

avatar
mith

30.11.2010 12:17

0

Co tu dużo mówić... Raz, że brak im funduszy, a dwa, że nie mają w tej chwili specjalnie utalentowanej kadry inżynierskiej. Szkoda trochę na to patrzeć, że tak utytułowany zespół wciąż grzeje tyły...

avatar
mith

19.11.2010 11:21

0

Z tego, co mówił Fernandez, Lotus raczej nie będzie zmieniał składu. Zdaje się, że wspominał nawet, iż w przyszłym roku zespół postara się dać lepszy bolid Trulliemu, bo w tym roku, bardzo często coś mu się psuło (inna sprawa, że Trulli zwykle był wolniejszy od Kovalainena).

avatar
mith

17.11.2010 23:02

0

€ - ten kod to był oryginalnie znaczek Euro. Skrypt forum go przerobił na to cudo ;)

avatar
mith

17.11.2010 23:00

0

Testy nowych opon są w piątek i w sobotę. Fajnie, że dali dwa dni Kubicy, bo większość teamów oddaje po jednym dniu do dyspozycji każdemu kierowcy. Wyjątkiem jest tu chyba tylko Renault i Red Bull - ale w tym drugim przypadku Webber ma zaplanowaną operację (śruby mu chyba wyciągać będą z nogi), choć oczywiście rodzi to też plotki ;) Co do Pietrova, to zdaje się przynosi do teamu 15 mln €. Na pewnym technicznym forum przeczytałem, że tegoroczny budżet Renault wynosił prawdopodobnie ok. 105 mln €. Innymi słowy przyniósł 1/7 pieniędzy, którymi dysponował zespół - jest to (niestety) jakiś argument. Warto też dodać, że jeśli powyższe liczby oraz plotki o przejęciu części akcji zespołu przez Proton są prawdziwe, to w przyszłym roku team Kubicy będzie miał sporo wyższe środki. Z owych plotek wynika bowiem, że Grupa Lotus miałaby przez 5 lat wykładać w każdym sezonie 30 mln €. Renault daje tylko darmowe silniki (ok. 5 mln €), więc z prostej matematyki (105 + 30 - 5 = 130) wynika, że to prawie 1/4 obecnie dostępnych funduszy.

avatar
mith

17.11.2010 19:53

0

Jakie części do RW31? ;) Nic nowego do bolidu nie włożono. Ci ciekawe zdjęto z niego F-duct (już wczoraj), a dzisiaj dodatkowo testowano bolid bez górnego płata tylnego skrzydła. Strzelam, że może mieć to coś wspólnego z przyszłorocznymi ruchomymi tylnymi skrzydłami. Jeszcze nie wiadomo, czy na 100% ten punkt wejdzie do regulaminu (moim zdaniem to kiepski pomysł, bo daje sztuczną przewagę kierowcy, a drugiemu uniemożliwia obronę), ale jakieś testy można wykonać - np. co się stanie, gdy skrzydło zablokuje się w pozycji niskiego docisku. A może chcą porównywać opory wygaszonego tylnego skrzydła z... brakiem tylnego skrzydła :D Jakieś dane do kalibracji tunelu aero lub CFD. Ciężko ocenić. W każdym razie na zdjęciach nie było widać żadnej nowej części aero... Dobre czasy są wynikiem większego nagumowania toru i zasługą samego kierowcy, który po prostu musi być naprawdę niezły. Niestety Pietrov prawdopodobnie zostanie :/

avatar
mith

24.10.2010 13:23

0

Masakra, spamer jakiś się przykleił do strony...

avatar
mith

24.10.2010 13:22

0

Mógłbyś już przestać spamować każdy komentarz...

avatar
mith

10.10.2010 13:42

0

Powiem wam, że aż żal d**e ściska, jak się czyta wasze komentarze. Zupełnie możliwe, że faktycznie po prostu zawalił mechanik Renault, ale który team nie popełnia takich błędów? Nikt już nie pamięta, jak Buttona wypuszczono do wyścigu z zatkanym wydechem? ;) A przygody Ferrari z wyrwanym wężem paliwowym i świetlnym systemem? Zdaje się, że kosztowało ich to mistrzostwo świata :D Zresztą, przez tę historię z wysiadającymi silnikami Alonso może mieć problem w dwóch ostatnich wyścigach. Red Bull? Czy to nie w ostatnim wyścigu mieli problem ze zdjęciem koła? Do tego auto im się sypie cały sezon - klasyczna konstrukcja Neweya ;) I mógłbym tak jeszcze wymieniać... A co do Williamsa, pewnie w przyszłym roku znów zaczną budować samochód od zera i znów pod koniec sezonu będą sobie radzili nieźle w środku stawki. W najlepszych teamach nie ma w tej chwili wakatów, więc Kubica nigdzie nie przejdzie, a Renault jest dość dobre, by on mógł się pokazywać jako świetny kierowca.

avatar
mith

22.09.2010 12:57

0

Będą mieli cały program szkolenia kierowców. Możliwe więc, że za 5-6 lat w F1 pojawi się jakiś malezyjski młodzian ;)

avatar
mith

29.08.2010 12:57

0

Dlaczego nie można? Przecież dostał karę :D Cofnęli go o 10 miejsc ;) Jak dla mnie to dobre rozwiązanie taktyczne i chyba faktycznie na zapas wymienili ten silnik. A swoją drogą, motor nie był mocowany pod kontem w Ferrari?

avatar
mith

27.08.2010 00:38

0

*do szybkiego... Kurka, strasznie przemęczony jestem...

avatar
mith

27.08.2010 00:37

0

Tak się tu ludzie śmieją z tego Chandhoka i tego, że jak wsiądzie to szybkiego bolidu, to sobie krzywdę zrobi... Ciekawe, ilu z was się przyjrzało, jak niestabilny jest HRT. To w ogóle wyczyn, że ci kierowcy dają radę utrzymać ten bolid w torze. Przejście do czegoś tak stabilnego jak RBR (to auto ma lepszy docisk - łatwiej utrzymać je w torze - a nie mocniejszy silnik!) będzie raczej bardzo proste.

avatar
mith

17.08.2010 12:33

0

Tak, to dokładnie te zdjęcia. Ciekawe, jak by sobie na torze radziło. Pewnie nigdy się nie dowiemy...

avatar
mith

17.08.2010 12:28

0

@7: Auto było już skończone i poskładane. W sieci da się znaleźć zdjęcia. Śmieszny nos miało ;)

avatar
mith

17.08.2010 12:26

0

Z udostępnieniem nie było raczej problemu. Przedstawiciele Pirelli nie chcieli testować Toyotą TF110, bo ona sama nie przeszła żadnych testów i nic o nim praktycznie nie wiadomo.

avatar
mith

22.07.2010 21:10

0

Yamaha też robi gitary i firmą motoryzacyjną jest bez dwóch zdań ;)

avatar
mith

26.06.2010 15:06

0

Szkoda, że zepsuł pierwsze kółko na miękkich, bo byłby wyżej... Zawiodłem się dzisiaj trochę :/ Jutro dużo nie nadrobi, bo na tym torze praktycznie nie da się wyprzedzać.

Przejdź do wpisu Red Bulle wracają do formy

avatar
mith

25.06.2010 12:39

0

Obstawiałbym, że początkowo nowe opony będą raczej gorsze. Trochę czasu powinno zająć wymyślenie odpowiednich mieszanek. Ale to dobrze, wyścigi będą ciekawsze :)

avatar
mith

24.06.2010 23:35

0

@11. Damiangl: Już nie ma tego zdjęcia w galerii... Przeglądałem ją dzisiaj w poszukiwaniu zdjęć Renówki i znalazłem tylko jedną fotkę pokrywy silnika. Co tam było? Masz może kopię?

avatar
mith

11.06.2010 21:51

0

To się po prostu pech nazywa. Prędkość na prostej jest, mechanicznie bolid jest naprawdę mocny, ale przy takich temperaturach na zewnątrz nie radzi sobie z odpowiednim grzaniem opon i się ślizga najzwyczajniej... Jeśli się nie ociepli to jakieś 6 miejsce w kwalifikacjach, jeśli Kubica się spręży... No, chyba, że by padało, albo faktycznie zrobiło się z 10*C cieplej. Wtedy sprawa zupełnie otwarta.

avatar
mith

11.06.2010 17:55

0

@30. LordSqter: Dziękuję :)

avatar
mith

11.06.2010 17:47

0

Na treningach mogłoby nie padać, ale podczas wyścigu nie zaszkodzi ;) Może ktoś podrzucić stronę z tymi prędkościami maksymalnymi? I jakąś z czasami poszczególnych zawodników na kolejnych okrążeniach. Chciałbym sprawdzić, czy Kubek na drugim wyjeździe (wydawało mi się, że wyjechał, ale to mógł być Pietrow - kiepski obraz miałem) miał duże obciążenie...

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu