komentarze
  • 255. ekimmu
    • 2009-10-09 19:54:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jur łelkam, nie serio piszesz o renacie jak o toro rosso jakimś, a to zespół który pokazał klase w 2005 i 2006, potem już było gorzej ale mogą jeszcze wrócić na szczyt. Odejście flavio nie jest problemem, pata trochę tak, ale jeden człowiek nie robi aż takiej różnicy. Ludzie z Renault mają doświadczenie, to najlepsza opcja dla roberta, lepsza od williamsa i toyoty i nie ma co biadolić.

  • 256. Budyn_F1
    • 2009-10-09 21:42:21
    • *.chello.pl

    Ciesze sie.

  • 257. modafi
    • 2009-10-10 00:25:49
    • *.153.158.115

    @255. ekimmu
    Twoje argumenty nie są lepsze od moich. Nie napisałem, że w sezonach 05-06 nie byli dobrzy. Skoncentrowałem się tylko na tym sezonie. Piszesz, że "mogą jeszcze wrócić na szczyt". Pewnie, że tak i tego im życzę. Ale równie dobrze nie muszą wrócić na szczyt - i ja tak napisałem. Nie napisalem nic o Kubicy, a Ty bronisz Renault jakbym atakował Twoją rodzinę. Kolego, naucz się czytać cudze komentarze i szanuj zdanie inne od Twojego.

  • 258. modafi
    • 2009-10-10 00:27:01
    • *.153.158.115

    @250. Janosoprano

    Ty też nie wiesz jakie będzie Renault w przyszlym sezonie. Czy to oznacza, że nie możemy wyrazić swojej opinii?

  • 259. ekimmu
    • 2009-10-10 12:42:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    257 - szanować zdanie innych to poprawność polityczna, jak jest głupie to go nie szanuje, ot co

  • 260. mariann
    • 2009-10-10 13:27:33
    • *.150.252.85

    Witam, Czy wie ktoś gdzie podzieje się Nick w przyszłym sezonie?

  • 261. PrymusF1
    • 2009-10-10 15:27:52
    • *.adsl.inetia.pl

    Jak by było wiadomo to by już napisali ...

  • 262. gryfon_1217
    • 2009-10-10 21:57:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale umowa dobra wynegocjowal kub, rok i ewentualne przedluzenie jesli renowka bedzie w trojce konstruktorów

  • 263. gryfon_1217
    • 2009-10-10 22:01:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tak przynajmniej podaly f1-stream.fr. i tomorrownewsf1.com

  • 264. ekimmu
    • 2009-10-10 22:33:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a gdzieś było że na 2 lata

  • 265. wydra75
    • 2009-10-10 23:46:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bo na dwa lata z opcją przedłużenia o rok. A do tego furtka w postaci możliwości odejścia po roku jeśli zespół nie będzie na podium w klasyfikacji konstruktorów. Po prostu majstersztyk ze strony Kubicy. Widać, że jego pozycja jest mocna w formule 1 skoro posatwił taki warunek i zgodzili się. Mam nadzieję, że zespół równie udanie będzie dobierał strategie na wyścigi;):).

  • 266. ekimmu
    • 2009-10-11 14:19:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oo to rzeczywiście, skoro tak wynegocjował to mocno się czuł

  • 267. gryfon_1217
    • 2009-10-11 15:34:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    heh ideal jesli chodzi o kontrakt:):)

  • 268. spotter
    • 2009-10-11 15:44:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @265. wydra75
    Ten zapis w kontrakcie, lub jak to określiłeś "majstersztyk" ma także drugie dno i działa w obie strony. Jeśli Kubica w Renault będzie jeździł kiepsko i odejdzie, a jego następca zacznie nagle zdobywać punkty, to inne zespoły mogą się powstrzymać od zatrudnienia kierowcy, któremu żadne auto nie pasuje. I chyba zgoda teamu Renault na taki zapis w kontrakcie wynika z faktu, iż tam doskonale wiedzą, że do specyficznego stylu jazdy Roberta bardzo ciężko dostroić bolid w taki sposób, by się utrzymał w torze, a jednocześnie nie zużywał opon szybciej od innych i nie spalał więcej paliwa od innych. Bo przy braku tankowań w nowym sezonie żadna taktyka nie wypali, jeśli podstawowym pytaniem będzie, na ile okrążeń przed metą trzeba zwolnić, żeby w ogóle dojechać.
    Pozycja Kubicy w F1 jest mocna, ale podejrzewam, że to nie był warunek Roberta, ten zapis odpowiada obu zainteresowanym stronom...

  • 269. kuba1808
    • 2009-10-11 17:53:00
    • *.aster.pl

    @spotter:

    co to za specyficzna jazda Roberta? Kubica jest znany z tego, że bardzo szanuje opony . Nie rozumiem także tego, w jaki sposób jazda Kubicy ma wpływać na spalanie?

  • 270. wit74
    • 2009-10-11 18:27:07
    • *.38.160.60.resman.pl

    268. spotter Nie wiem do czego zmierzasz w tej Twojej wypowiedzi z tym większym spalaniem paliwa przez Roberta. Wygląda na to że podpisany kontrakt to strzał w dziesiątkę. Możliwość przerzucenia do innego zespołu po roku to świetny zapis. Wygląda na to że chwilowe rozmowy z Toyotą to tylko taka zagrywka taktyczna ze strony menadżera Kubicy żeby więcej wynegocjować w Renówce.Ciekaw jestem czy Robert będzie współpracował z tym samym inżynierem co Alonso, wie ktoś może coś na ten temat?

  • 271. spotter
    • 2009-10-11 18:59:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @269, 270
    Zauważcie, że w BMW Kubica nigdy nie przejechał przypuszczalnej liczby okrążeń względem zatankowanego paliwa.Tę liczbę można określić z tolerancją 2-3 okrążeń, RK nigdy tyle nie przejechał, zjeżdżał trochę wcześniej. To oczywiście o niczym nie świadczy, ale...
    Jeśli chodzi o kontrakt z Renault, nie można mówić o sukcesie tam, gdzie nie zachodzi ryzyko porażki. Ten zapis to furtka nie tylko dla Kubicy lecz także dla Renault, gdyby Kubica się nie spisał.
    Wtedy ciężko by mu było znaleźć team odpowiadający jego aspiracjom, bo który zespół zechce w swoich szeregach kierowcę nie spełniającego oczekiwań teamu?
    Zresztą... pożyjemy, zobaczymy...

  • 272. ekimmu
    • 2009-10-11 19:25:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 271
    Oglądam f1 od 2004 sezonu i było kilku kierowców którzy jeździli dość agresywnie i nie szanowali opon, ale na moje niewprawne oko Kubica się do nich nie zalicza, no ale to tylko taka subiektywna obserwacja niepoparta faktami. Co do spalania to myślę, że to co piszesz to niestety mit. Różnice w prowadzeniu bolidu wśród kierowców f1 są dość niuansowe w tym kontekście i nie wpływa to na spalanie.

  • 273. gryfon_1217
    • 2009-10-11 19:39:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jesli kubica nie szanuje opon co powiecie o hamiltonie?? nie szanowal nie szanowal ale trzeba mu ( z ciezkim sercem ) przyznac ze tytul zdobyl. Nigdy zreszta nie zauwazylem zeby kubek nie szanowal opon

  • 274. Dr Prozac
    • 2009-10-11 22:32:01
    • *.ipartners.pl

    Zdarzało się że Kubica przejechał o jedno kółko więcej. Poza tym wyliczenia teoretyczne nei są dokładnie i nie biorą pod uwagę spalania danych silników (moze BMW więcej pali?) wiec gadanie że Kubica swoim stylem jazdy spala więcej paliwa to wyssane z palca brednie. Porównać mogliby co najwyżej ludzie z dostępem do odpowiednich danych.
    Chyba że przegapiłem sytuacje w której Kubicy się kończyło paliwo np na obrażeniu zjazdowym po wyścigu? Wtedy można by się zastanawiać.
    Kubica jechał tylko dwoma znacząco różnymi bolidami F1 (przed i po zmianie regulacji). Trudno tu gdybać o jego zdolności do dostosowania się bolidu czy stylu jazdy do którego trudno go dostosować.

    Z oponami trudno powiedzieć.

  • 275. dubai
    • 2009-10-12 13:26:07
    • *.196.69.11.threembb.co.uk

    Usunięty

  • 276. TrueVanDal
    • 2009-10-12 14:58:39
    • *.skomur.pl

    Co do spalania to nie zapominajmy, że aktualnie bolid + kierowca muszą ważyć przynajmniej 605 KG. Wszyscy od razu myślą, że tyle waży np. bolid Kubicy z nim w środku. Biorąc pod uwagę jego wzrost i wagę wcale bym się nie zdziwił, że celem poprawy balansu bolid Kubicy ma dodatkowe nadmiarowe kilogramy (1 albo 2) i być może dlatego z prostych dla nas obliczeń wynika, że mniej kółek zrobił niż TEORETYCZNIE miał paliwa. Zresztą jak to sprawdzić :p ? W przyszłym sezonie minimalna waga zwiększy się o 15KG, lżejsi kierowcy nic na tym nie zyskają ale np. Kubicy na pewno przydadzą się te kilogramy.

    BTW: Powodzenia Robert na "nowej drodze życia" ;).

  • 277. dubai
    • 2009-10-12 15:02:31
    • *.196.52.153.threembb.co.uk

    Czemu niby moj komentarz zostal usuniety?

  • 278. jankov
    • 2009-10-12 15:33:42
    • *.jmdi.pl

    No i super... trzymam kciuki za Roberto i Renówkę.

    Do panów redaktorów: tłumaczenie tych wypowiedzi z języka angielskiego jest delikatnie mówiąc drewniane. Aż ciężko czasem przez to przebrnąć. Zaproście do współpracy prawdziwego tłumacza... tzn. takiego z wykształceniem tłumaczeniowym i praktyką. Jestem pewny, że wśród sympatyków portalu jest taki niejeden. Uprzedzając pytanie - nie jestem jednym z nich. :)

  • 279. wit74
    • 2009-10-12 18:21:52
    • *.38.160.60.resman.pl

    276. TrueVanDal
    Cała prawda na temat ilości paliwa. Jeśli chodzi o spalanie to wygląda na to że silnik BMW pali trochę więcej.

  • 280. maxi900
    • 2009-10-13 11:08:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy na kierownicy pojawi się nowe pokrętło -dławik przepływu paliwa :)

  • 281. dnowidze
    • 2009-10-13 13:57:48
    • *.slupsk.vectranet.pl

    moj tez usuneli,o dziwo !

  • 282. Dr Prozac
    • 2009-10-13 21:02:25
    • *.ipartners.pl

    @ 280. maxi900 : mają już wybór mieszanki, ogranicznik obrotów itp.

  • 283. snip
    • 2009-10-14 15:09:47
    • *.tvk.torun.pl

    doszły mnie takie słuchy, a źródło mam pewne kolega jest mechanikiem w salonie renault, że partnerem roberta w zespole w przyszlym seoznie bedzie jacek kurski, ze wzgledu na jego brawurowa jazde po polskich drogach kilkakrotnie udokumentowana

  • 284. Myntel
    • 2009-10-14 21:35:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To słaby wybór ale w kontrakcie zapisane że jeżeli zespół nie będzie spełniać oczekiwań Kubicy to ten może im zrobić Papa w dowolnym momencie bez konsekwencji.

  • 285. sssebooo
    • 2009-11-04 21:09:46
    • *.lukman.pl

    wzrośnie sprzedaż Renault w Polsce xD


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo