kuba1808
Ostatnia aktywność
avatar
kuba1808

31.01.2011 15:46

0

pz0 - zdjęcia tyłu są na Sutton Images, tam masz ich kilka.

avatar
kuba1808

31.01.2011 15:05

0

Oh, kempa, żarciki się trzymają :) Oczywiście, że akumulatory :)

avatar
kuba1808

31.01.2011 14:59

0

@27. KERS na bateriach, umieszczonych pod bakiem.

avatar
kuba1808

31.01.2011 14:49

0

Ej, zero śmiechu, ja sobie tego nie wymyśliłem. Tak pisze Steve Hopkinson na swoim blogu, co jak co, ale jemu jestem w stanie zaufać w tej kwestii :)

avatar
kuba1808

31.01.2011 14:40

0

Plotki głoszą, że wydechy w R31 są... z przodu. I dmuchają na tzw. przedni dyfuzor, dając jeszcze większy docisk.

avatar
kuba1808

31.01.2011 14:35

0

Z tego co teraz wiadomo to: 1. Nikt nie może odnaleźć wydechu w R31 :) 2. Zagadką są wloty, które mogą dmuchać i na dolny płat, i na dyfuzor, i równie dobrze mogą być chłodzeniem po prostu. 3. Zastosowano zawieszenie typu pull-rod, czyli takie, jakie jest używane przez Red Bulla. Jak na razie F150 ma push-rod, ciekawe jak z McLarenem. Wiadomo, że skrzydła będą inne. Jeśli mają coś jeszcze innowacyjnego (a mówią, że mają sporo), to na pewno nie odkryją tego teraz.

avatar
kuba1808

31.01.2011 12:31

0

Zaczyna się już :) Działa, zaraz odsłonią :D

Przejdź do wpisu Sauber prezentuje C30

avatar
kuba1808

31.01.2011 11:17

0

Ten sam schemat: Wysoki nos, zwężone wloty, odchudzony tył. Dziwne ma zakończenie pokrywy silnika, taki ucięte jakby.

Przejdź do wpisu Pierwsze zdjęcie Saubera C30

avatar
kuba1808

31.01.2011 11:13

0

@11. mlq Płetwa odpadła, bo żaden element od pewnego miejsca nie może się łączyć z tylnym skrzydłem. Wprowadzili taki przepis, aby zapobiec jakimś kombinacjom z F-ductem w tym sezonie. Więc zapewne większość bolidów będzie bez płetw albo okazjonalnie pojawią się takie jak w 2008 roku miało m.in Ferrari.

Przejdź do wpisu Lotus przedstawia T128

avatar
kuba1808

16.01.2011 15:50

0

Skutek limitów tunelu aero. Tu: badanie zależności między stopniem tarcia a szerokością przedniego skrzydła.

avatar
kuba1808

10.12.2010 21:10

0

Wszystko super, ale nowe technologie z F1 do osobówek przeszły dawno temu. Z nowych rzeczy nic mi nie przechodzi do głowy - nawet kers żyroskopowy był wprowadzony wcześniej niż w F1. Pomijam standardy bezpieczeństwa, bo tutaj myślę jest spory postęp, chociażby w materiałach ochronnych, kombinezonach. Choć jest to po prostu dążenie do perfekcji i rozwój w tej dziedzinie mocno wyhamował. Pirelli na pewno wyniesie trochę wiedzy o ogumieniu z wysokim profilem. Po to dążą do 18'', aby przełożenie było jak najbardziej bezpośrednie. Sęk w tym, że aby powstało coś nowatorskiego, to trzeba zezwolić tym inżynierom z najwyższej półki na tworzenie czegoś nowego i kreatywnego. Nie da się tego robić, gdy regulamin techniczny zaostrzony jest do granic standaryzacji, dzięki czemu pozostaje jedynie granie na krawędzi prawa. ABS, ESP, skrzynie biegów, dyfuzory, system HANS, system band ochronnych - to wszystko prawda, przeszło z F1, ale dość dawno temu. W osóbówkach i motosporcie jest od dawna. Teraz nawet w dziedzinie aerodynamiki pole jest zawężone do minimum. Może przesadzam, ale jeśli obecny trend nie zostanie zmieniony, jeśli na pierwszym planie cały czas będzie siedzieć ekologia i bezpieczeństwo, to niczego nowego i spektakularnego F1 nie osiągnie. Nie potrafię znaleźć przykładu nowatorskiego systemu, który nie powstał bez ryzyka. Aktywne zawieszenie, wyginające się aero, F-duckt, podwójne dyfuzory - czemu tego zakazywać? Był bolid z 6 kołami, był z wielkim wentylatorem pod tylnym skrzydłem. Pierwsze było raczej fiaskiem, drugie olbrzymim sukcesem. Ale coś się działo. Raz kasa poszła na marne, drugi raz też poszła, bo zdyskwalifikowali, ale za trzecim razem mogą płynąć miliony z patentów. Nie będzie rozwoju bez uwolnienia regulaminu i odrobiny szaleństwa.

avatar
kuba1808

10.12.2010 17:41

0

@27 - tak, cofanie się, bo moc będzie mniejsza. Moc osiągnie mniej więcej tą samą moc tylko w trakcie 4-5 sekund, gdy będzie działał KERS. Generalnie będą o ok. 120 KM słabsze od dzisiejszych. Poza tym, silniki mogłyby być zdecydowanie lepsze. Pomyśl o V12 turbo przy obecnej technologii. Co przeszkadza, aby 'królowa sportów motorowych' miała takie jednostki? I bez ekologii proszę - więcej "szkodzi" (szkodzi, bo CO2 jest szkodliwy że każdy umiera) Berni podróżując swoim prywatnym odrzutowcem

avatar
kuba1808

10.12.2010 17:38

0

Jedyny plus tego będzie taki, że pojawi się wreszcie jakaś konkurencja na tym polu. Może to krok ku odejściu od globalnej standaryzacji. Ja w ogóle nie widzę problemu w tym, aby ustalić odgórnie limit 'ekologiczności' silników, ich ilości w sezonie i jeszcze czegoś tam, ale pozostawić wolne pole wyboru dotyczące kształtu, budowy, ilości cylindrów, pojemności i technologii producentowi...

avatar
kuba1808

10.12.2010 17:01

0

Moc silników jest podana razem z turbo i KERS - czyli de facto osiągana będzie na kilka sekund. KERS ma być zaawansowany i dawać, chyba, 120 KM. Masakra. Przestaje lubić F1. Zaraz orzekną, że cały sport motorowy jest zbyt niebezpieczny... cholerna mania 'bezpieczeństwa'/

avatar
kuba1808

10.12.2010 13:30

0

@abbex - w ekipie nic się nie zmienia.

Przejdź do wpisu Lotus preferuje Pietrowa

avatar
kuba1808

09.12.2010 14:49

0

@28 mariusz Jednak u Petrova wygląda to trochę inaczej. On sam na starcie wpłaca sporą sumkę, ale jego osoba, jako że jest Rosjaninem, działa niczym wielki magnes na rosyjskie firmy i koncerny. I tutaj wchodzi Lopez i Lotus, którzy działają na własnym polu, zdobywają kolejna kasę, głównie dzięki obecności Petrova. Sutil niestety nie ma tego asa w rękawie.

Przejdź do wpisu Lotus preferuje Pietrowa

avatar
kuba1808

09.12.2010 14:46

0

Jeśli traktują to poważnie - dobrze. Jeśli wpompują w zespół tyle kasy, aby móc na równi walczyć z McLarenem, Mercedesem, Ferrari i RedBullem - super. Wtedy skorzysta każdy. A jeśli to tylko marketing, Kubica będzie miał otwarte drzwi do zmiany zespołu

avatar
kuba1808

09.12.2010 14:37

0

Jest jeden mały problem - nie ma innego kierowcy, za którym idzie kasa, w szczególności ze wschodu. Za Kovalainenem, Trullim, Hulkenbergiem, Sutilem czy Heidfeldem idzie doświadczenie... ale tylko doświadczenie. Ich wkład w zespół polegać będzie de facto na dowożeniu punkcików i nierozbijaniu bolidu. Czy punkciki dadzą końcowo większy zysk? Może. Ale kasę zobaczą pod koniec sezony, a nie na początku. To po pierwsze. Po drugie - jest to inwestycja, być może dość niepewna. W przypadku Petrova mają kasę od ręki, może dodatkową rozwojową od sponsorów, i być może kilka punktów. Bilans wychodzi mniej więcej na to samo, ale w przypadku płynnego kierowcy, wszystko idzie płynniej i prościej. Nie ukrywajmy - Proton już na europejski rynek wchodził. Zakończyło się to klapą. Mogą konkurować z Ferrari, Mercedesem, Lambo i Astonem tylko wtedy, gdy staną się rozpoznawalną marką, a nie egzotycznym wybrykiem. W Rosji natomiast mają pole otwarte do popisu, wielki rynek zbytu, doskonały target. Umowa jest prosta - wykładamy dużo forsy do zespołu, a wy w zamian, z doskonałym kierowcą, tworzycie bolid pozwalający na walkę w ścisłej czołówce. Ale żeby działać w Rosji potrzebny nam jakiś wytrych. Tym wytrychem jest Petrov. Drugim rozwiazaniem jest Aloszyn, testujący z Renault ostatnio. Wydaje się być lepszy, ma swoich sponsorów i jest Rosjaninem. Ale nigdy nie siedział w bolidzie F1 i nie ma doświadczenia, nie jest znany przez zespół. A morale zespołu trzeba brać pod uwagę. Kolejny chłopak, którego trzeba uczyć podstaw i trzymania samochodu na torze, nie działa mobilizująco. A Petrova mogą zlać ciepłym moczem. Jeździć umie - umie. Ustawiać bolid umie? Umie. Będzie zadawał głupie pytanie? Nie bedzie? Rozwali bolid? Trudno, płacą nam za to. No problemos. Jest Kubica.

Przejdź do wpisu Lotus preferuje Pietrowa

avatar
kuba1808

28.11.2010 13:49

0

"Nom, słyszałem że planuje starty w MMA" :DDD Szkoda nosa.

avatar
kuba1808

26.11.2010 20:11

0

rallye-sport.fr / rallye-var-2010-programme-engages/ to jedyne co udało mi się znaleźć.

avatar
kuba1808

26.11.2010 20:04

0

I generalnie co oes traci regularnie do Kubicy.

avatar
kuba1808

26.11.2010 19:54

0

W generalce po 3 oesie Ogier jest 12 z prawie minutą straty do Roberta (bez 5 sekund).

avatar
kuba1808

26.11.2010 18:35

0

Po piątku Kubica 6 w generalce, w rajdzie du Var. Oczywiście jest przed ośkami, lider klasy. I jedzie Clio 1600, myślałem że śmignie nową Meganką, która jest o klasę wyżej (ale wciąż z napędem na przód).

avatar
kuba1808

26.11.2010 12:45

0

E tam dzwona, bez przesady. Stało się coś Kimiemu, który w tym sezonie rozwalał się w sumie co chwila? Bez przesady. Już F1 jest bardziej niebezpieczne niż rajdy. Mają za sobą Sutila, Kobayashiego albo Vettela ciężko jest być pewnym bezpieczeństwa :) A w rajdach poważnie zaszkodzić może w sumie tylko wbicie się bokiem w cienki, twardy słupek.

avatar
kuba1808

25.11.2010 16:27

0

@28 e tam kapieć, gorzej z Safety Carem :)

avatar
kuba1808

24.11.2010 22:28

0

F-Duct nie, będzie inny system. Jakieś tam dane na pewno się przełożą na przyszły model. KERS będzie dozwolony, ale nieobowiązkowy. Dla Renault KERS miało ewentualnie dostarczać Renault, czyli pewnie byłby to model zbliżony do ubiegłorocznego. Ewentualnie kupią jakiś standaryzowany, jeśli będzie, albo od innego zespołu. Może tutaj nawet Proton zaszaleje. Ale to wróżenie z fusów. Prace nad KERSem i dalsza produkcja to kilka dobrych milionów euro i Renault nie ma tutaj wolnej ręki. Na pewno biorą go pod uwagę, ale budżet jest budżetem, a priorytety priorytetami. Wiadomo też, że KERS będzie używany rzadziej niż kanał F i że de facto nie dawał wcale tak dużej przewagi. Teraz ma być mocniejszy, ale czy to coś zmieni? Nie wiadomo. A obrona na prostej będzie możliwa chociażby dzięki temu innemu systemowi tylnego skrzydła (którego stanu prawnego nie dziś dzień nie pamiętam). Znowu dużo sie zmienia i znowu wygra ten, kto odpowiednio zaskoczy rywali czymś innowacyjnym i będzie miał kasę na utrzymanie agresywnego rozwoju.

avatar
kuba1808

24.11.2010 22:03

0

@9.cyk Nie, ale jako pierwszy wygaszał główny płat skrzydła, zamiast pomocniczych. Wobec czego dawał największy zysk wśród stawki wprowadzającej F-duckt w trakcie sezonu. Potem Red Bull i chyba McLaren kopiowali to rozwiązanie.

avatar
kuba1808

24.11.2010 20:39

0

Mimo wszystko Renault miało najlepszy kanał F :) i chyba całkiem niezłą przyczepność mechaniczną (Monaco).

avatar
kuba1808

14.11.2010 17:50

0

W wywiadzie dla BBC Petrov powiedział coś w tym stylu: "I'm from Russia - I'm a fighter". :D

avatar
kuba1808

13.11.2010 15:31

0

@53 i kierowca medycznego padnie na zawał. Tak. Tak właśnie będzie. innymi słowy, czekamy na następny sezon! :)

avatar
kuba1808

13.11.2010 15:07

0

Petrov skasuje Kubicę. Hamiltom Vettela.

avatar
kuba1808

13.11.2010 14:51

0

Tak, Robert jest jednak żałosny. Dobry kierowca środka.... Dajcie spokój, proszę.

avatar
kuba1808

13.11.2010 14:48

0

I tak nie ma szans na walkę o więcej niż P10. Teraz będzie lawina komentarzy, jaki to Robert jest żałosnym kierowcą. Nikt nie weźmie pod uwagę tańczącego, nadsterownego samochodu. Wyraźnie coś dzisiaj nie działa.

Przejdź do wpisu Q1 dla Alonso

avatar
kuba1808

07.11.2010 16:12

0

Ma ktoś dostęp do streamu BBC? :)

avatar
kuba1808

07.11.2010 15:28

0

E tam dzikusy, przecież tak było od dawna. Na torze było cacy, poza torem każdy bał się nosa wyściubiać :)

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:56

0

Szkoda, że tylko 2 okrążenia do końca, kubica szybszy w 1 sektorze o ponad sekundę do Schumiego...

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:55

0

Łoł, coś nie tak z Williamsami. Może uda się Barrichello wyminąć :)

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:43

0

Hihi, McLaren się otwarcie śmieje ^^

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:42

0

i Kubica 7 :)

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:35

0

na BBC wyliczają koszty rozbijania bolidów przez Petrova :D

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:33

0

Petrov :)

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:29

0

dokładnie. Kubica na początku wyścigu kręcił czas 3 sekundy wolniejsze od stawki. To raczej nie wina kierowcy...

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:21

0

Bez przesady, myślę, że to bardziej wina samochodu niż kierowcy. Bez przesady, Petrov nagle miałby być lepszy? Bez jaj....

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:15

0

No nie... znielubię obsługę Renault...

avatar
kuba1808

24.10.2010 10:13

0

Brawo Petrov :) Kubica miał problemy z balansem, był nadsterowny. W przypadku deszczu to "mały" problem. Zobaczcie jak jedzie Kubica, cały czas sie ślizga.

avatar
kuba1808

24.10.2010 09:52

0

Renault pewnie testuje, czy może Robertowi nie założyć.

avatar
kuba1808

24.10.2010 09:48

0

i znowu SC ...

avatar
kuba1808

24.10.2010 09:46

0

Renault już chyba nie dogoni Mercedesa...

avatar
kuba1808

24.10.2010 09:38

0

przecież już bardzo wyraźnie widać linię jazdy, litości....

avatar
kuba1808

24.10.2010 09:36

0

a Di Grassi sobie co okrążenie zjeżdża do pit boxu, dogania stawkę, znowu zjeżdża... haha

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu