2021-06-06 GP Azerbejdżanu - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 S.Perez Red Bull 2:13:36.410 25
2 S.Vettel Aston Martin +1.385 18
3 P.Gasly AlphaTauri +2.762 15
4 C.Leclerc Ferrari +3.828 12
5 L.Norris McLaren +4.754 10
6 F.Alonso Alpine +6.382 8
7 Y.Tsunoda AlphaTauri +6.624 6
8 C.Sainz Ferrari +7.709 4
9 D.Ricciardo McLaren +8.874 2
10 K.Raikkonen Alfa Romeo +9.576 1
11 A.Giovinazzi Alfa Romeo +10.254
12 V.Bottas Mercedes +11.264
13 M.Schumacher Haas +14.241
14 N.Mazepin Haas +14.315
15 L.Hamilton Mercedes +17.668
16 N.Latifi Williams +42.379
17 G.Russell Williams DNF
18 M.Verstappen Red Bull DNF
19 L.Stroll Aston Martin DNF
20 E.Ocon Alpine DNF

komentarze
  • 64. Kormak
    • 2021-06-06 18:10:31
    • *.159.143.50

    Ciekawe co pokaże śledztwo Pirelli w sprawie incydentów z pękniętymi oponami. Według Hornera bolid Maxa nie wpadał w żadne wibracje.

    Końcowa kapitalna! Gasly pokazał klasę broniąc się przed Charlesem. Naprawdę zasługuje na szybszy bolid i udowadnia to kolejny sezon. Mam wrażenie że wyciska z swojego bolidu więcej niż się da.

    Jako krytyk Vettela dzisiaj nawet zagłosowałem na niego w głosowaniu na kierowcę dnia. Genialny pierwszy stint oraz wykorzystanie świeżego ogumienia przy wyprzedzaniu po pit stopie.

    Max i Checo wykorzystali bolid w 100% i gdyby nie wybuch opony u Holendra byłby w pełni zasłużony dublet. Gdyby nie głupkowate wywiady Red bulla dało by się polubić tę ekipę.

    Hamilton niczym amator zaprzepaścił swoją szansę na podgonienie klasyfikacji.

    Mercedes chyba zacznie rozważać wymianę Bottasa w trakcie sezonu.

  • 65. XandrasPL
    • 2021-06-06 18:17:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Mogę się mylić ale pierwszy raz do mety dojechały 2 Merce i nie zapunktowały od GP USA 2012

  • 66. Malmedy19
    • 2021-06-06 18:19:41
    • *.147.3.185.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    W mojej ocenie nie widzę żadnej winy po stronie Pirelli. Wielu zakładało długi przejazd na twardych, ale ryzyko i tak było. Za to wypadek Lance powinien im otworzyć oczy. Skoro zdecydowali się jechać dalej, to brali jeszcze większe ryzyko na siebie.
    Lewis oczywiście błędu nie popełnił, hamulce same się spsiły. Ferrari dzięki wyrównanemu składowi znowu bardziej do przodu niż byłby ze zweryfikowanym czterokrotnym.

  • 67. kiwiknick
    • 2021-06-06 18:28:50
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @66 szczególnie z Carlosem co wczoraj i dzisiaj przesztrzelił zakręt.

  • 68. T0ny
    • 2021-06-06 18:29:21
    • *.play-internet.pl

    @52 no popatrz. To zupełnie tak jak Ty z teorią o zajechaniu nowego silnika przez Hamiltona w Malezji 2016. Jak wiemy kierowcy mają przecież większy wpływ na zużycie silnika niż opon ;) Dobrze że przynajmniej udało Ci się prawidłowo siebie opisać :)

  • 69. jasiuLPG
    • 2021-06-06 18:30:09
    • *.net-system.pl

    @66 Pewnie wzięli to pod uwagę, ale właśnie przez wypadek Strolla wjazd do alei serwisowej był zamknięty i otworzył się dopiero, gdy cała stawka się zbiła, przez co wjazd po nowe opony mijał się z celem. Przynajmniej w przypadku kierowców z przodu, gdyż prawie cały "dół" stawki zjechał wtedy po nowe opony, ale, jak mówiłem dla np. Verstappena, czy Hamiltona mijałoby się to z celem.

  • 70. jasiuLPG
    • 2021-06-06 18:35:09
    • *.net-system.pl

    @68 chyba chodziło Ci o komentarz kogoś innego, a nie mój, pod numerem 52 :)

  • 71. T0ny
    • 2021-06-06 18:58:45
    • *.10.83.132

    @70 tak, pomyłka. To była odpowiedź do @59 :)

  • 72. Dawid-_F1
    • 2021-06-06 19:24:27
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    Pięknie wyglądało to podium :) Wygrana Sergio Pereza bardzo mnie cieszy. Fernando Alonso pojechał znakomity restart, świetnie po zewnętrznej wyprzedził Yuki Tsunodę! Vamos Fernando!

  • 73. Brzoza2
    • 2021-06-06 19:31:29
    • *.ba.ipv6.supernova.orange.pl

    Dlaczego hamulce Ham dymiły ? Czy to oznacza że podczas okrążenia rozgrzewkowego je przegrzał ?

  • 74. sebsaa
    • 2021-06-06 20:09:24
    • *.43.62.216.ipv4.supernova.orange.pl

    Brawo VET ?nigdy się skreślaj starego mistrza? :)

  • 75. sebsaa
    • 2021-06-06 20:28:56
    • *.43.62.216.ipv4.supernova.orange.pl

    Brawo VET ?nigdy się skreślaj starego mistrza? :)

  • 76. XandrasPL
    • 2021-06-06 20:46:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    1. Wyrzucony z Racing Point
    2. Wyrzucony z Ferrari
    3. Wyrzucony z RedBulla

  • 77. berko
    • 2021-06-06 21:05:05
    • *.

    Szkoda tego restartu Hamiltona, super ruszył i gdyby nie błąd z tym przyciskiem to by wygrał, ale trudno.

    Bardzo możliwe że w ten weekend Mercedes przegrał mistrzostwo w konstruktorach. Wiem że do końca sezonu jest jeszcze daleko ale dziś stracili tyle punktów że to może zaważyć na końcowym wyniku.

  • 78. Jacko
    • 2021-06-06 21:15:58
    • *.

    @73. Brzoza2
    I tak, i nie. Hamulce, tak samo jak opony, mają swoje okno optymalnej pracy i nie mogą być ani za gorące, ani za zimne. Biorąc pod uwagę, że przy szybkiej jeździe są chłodzone przelatującym powietrzem, żeby mieścić się w tym oknie pracy, ich temperatura na starcie musi być trochę wyższa od tej nominalnej temperatury w jakiej pracują normalnie. Jeśli bolid za długo stoi bez tego chłodzenia. to od samych hamulców przegrzewa się wszystko na około (zaciski, przewody, płyn hamulcowy itp. itd) i też traci swoje właściwości czy spada ich wytrzymałość lub zakres pracy.
    De facto to już zależy tak naprawdę od samej konstrukcji i użytych materiałów, więc jest indywidualne dla każdego producenta/zespołu.

  • 79. Faustus
    • 2021-06-06 21:33:22
    • *.

    Oglądając dekorację zawodników zauważyłem być może ciekawą rzecz: z szacunku dla zwycięzcy, poszanowania hymnów Meksyku i Austrii VER "zapomniał" zdjąć czapkę... Stał jak ten ..., sam jeden w nakryciu głowy, wśród rzeszy ludzi z obsługi, obok Helmuta czy Hornera. Być może w Holandii jest to dopuszczalne ale dla mnie takie zachowanie świadczy po prostu o braku jakiegokolwiek szacunku dla hymnu państwowego. Szanuję go jako kierowcę ale tym razem dał ciała jak nigdy... A może ten typ tak ma... (tzn, zachowuje się jak rozkapryszony/rozwydrzony smarkacz).

  • 80. Brzoza2
    • 2021-06-06 22:03:40
    • *.ba.ipv6.supernova.orange.pl

    @78. Jacko
    Ale oni wszyscy wyjechali z pit lane tak samo jak na początku wyścigu . Okrążenie formujące ma chyba na celu dogrzanie opon do odpowiedniej temperatury. I ta czynność leży w obowiązku kierowcy. Czy również kierowca ma obowiązek podczas tego jednego okrążenia doprowadzić hamulce do odpowiedniej temperatury? Jeżeli tak to chyba Ham je przegrzał . Pewno widział ten dym z jego kół. I może to wpłynęło ( nerwowość lub nieuwaga ) na przypadkową pomyłkę w przyciskaniu przycisków?

  • 81. Doradca2021
    • 2021-06-06 22:08:59
    • *.

    Przyjemnie było widzieć Vet na podium :) I taki mały akcent za poprzedni sezon - wyprzedzenie Lecrelca :)

  • 82. Magda_
    • 2021-06-06 22:11:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dobry wyścig i fajne podium. Cieszy mnie wygrana Pereza, chciałabym, żeby odnalazł się w tym Red Bullu i życzę mu więcej takich błysków. Cieszy również Vettel na podium, fanem jego nigdy nie byłam, ale szkoda mi było patrzeć, jak się pogubił. Może teraz wróci mu nieco pewności siebie. A co do Gasly'ego - kolejne podium będzie dobrym dodatkiem do jego CV przy szukaniu zespołu spoza rodziny RB, chociaż ja osobiście wolałabym widzieć tam zamiast niego Leclerka :)
    Martwi Bottas. Nigdy nie miałam co do niego złudzeń i nie wierzyłam w jego szense na chociażby walkę o majstra, ale jego obecna forma coraz bardziej wyklucza walkę o mistrzostwo konstruktorów. Jakiś czas temu Toto Wolff stwierdził, że Mercedes, w odróżnieniu od RBR nie jest zespołem, który zmienia kierowców w trakcie sezonu. Ale na chwilę obecną obawiam się, że to jedyne, co im pozostało. Bo Bottas posypał się całkowicie.

  • 83. Grellenort
    • 2021-06-06 22:25:12
    • *.146.103.203.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @80 kierowca musi doprawdzić nie tylko opony do temperatury pracy, ale również kilka innych podzespołów, takich jak hamulce czy utrzymać odpowiednią temperaturę silnika.

    Z tego względu, że kierowcy startujący z pierwszych rzędów po zajęciu stanowiska startowego spędzają tam trochę więcej czasu niż kierowcy z ostatnich rzędów, często celowo lekko "przegrzewają" hamulce aby po czasie postoju wciąż były odpowiednio zagrzane do pierwszego zakrętu. To jak mocno muszą je podgrzać zależy już od kilku czynników takich jak konstrukcja zacisku, materiały czy nawet układ kanałów chłodzących silnik. U Mercedesa często przejawia się to wyraźnym dymieniem czy nawet pojawieniem się płomieni (widać to czasami przy dłuższych pitstopach u nich).

    Bez tego zabiegu na zimnych hamulcach w tempie wyścigowym hamulce zwyczajnie w świecie nie działają.

  • 84. a!mLe$$
    • 2021-06-07 00:07:58
    • *.8.5.236.ipv4.supernova.orange.pl

    @77
    " Szkoda tego restartu Hamiltona, super ruszył i gdyby nie błąd z tym przyciskiem to by wygrał, ale trudno."
    Ty tak na serio?! VER pojechał fantastyczny wyścig i Ci go nie szkoda. PER pojechał fenomenalne pierwsze okrążenie i nie szkoda byłoby Ci PER gdyby nie wygrał wyścigu dla swojego zespołu? HAM troszkę się nawygrywał, a dzisiaj nakombinował ... Jak od dawna uważam, że HAM to jeden z najlepszych kierowców F1 od samego początku tego sportu, tak uważam, ze dzisiaj było sprawiedliwie. Tak jak to podsumowali - walka o zwycięstwo to nadal status quo

  • 85. berko
    • 2021-06-07 06:25:54
    • *.centertel.pl

    @84. a!mLe$$
    Nie, nie byłoby mi szkoda ani VER ani RB. A Perez, jeśli przegrałby ten restart to tylko i wyłącznie w wyniku walki na torze, i też bym go nie żałował chociaż go lubię. Jeśli Hamilton by wygrał to dzięki furze szczęścia, no ale ku radości większości ludzi tutaj tak się nie stało.

  • 86. a!mLe$$
    • 2021-06-07 09:40:29
    • *.8.5.236.ipv4.supernova.orange.pl

    @85. berko
    Większości ludzi? Skąd masz te dane? To jakieś potwierdzone info? W sensie większość Twojej rodziny kibicowała Hamiltonowi?

    Bo, że tak powtórzę, nie odbierając talentu Hamiltonowi, ale jeśli by wygrał byłoby to totalnie niezasłużenie. Objechał go VER, objechał go PER, który dodatkowo fenomenalnie bronił się przez cały wyścig. I myślę, że jednak większość ludzi kibicowała VER / PER, czyli po prostu RB, bo kolejne lata dominacji Merca oznaczałyby stagnację i nudę w tym sporcie...
    A co do VER - dawno tak nie było mi szkoda jak w tym wyścigu... Wg mnie to niesamowicie utalentowany kierowca, który w ciągu ostatnich 2-3 lat dodatkowo zmienił się nie do poznania jeśli chodzi o chłodną kalkulację, ale nie tracąc przy tym talentu...

  • 87. berko
    • 2021-06-07 09:52:57
    • *.centertel.pl

    @86. a!mLe$$
    Co cię obchodzi komu kibicuje moja rodzina?
    Zadajesz tyle pytań co małe dziecko.

    Nie liczę osób, które nie życzą Hamiltonowi dobrze, ale jest tu ich sporo.

    Nie lubię Verstappena, ani RedBulla i nie ukrywam tego. Wolę kolejny sezon dla Mercedesa i Hamiltona niż wygrana VER/RB. Też miałem dość dominacji w/w, ale jeśli zarozumiały gówniarz w RB z dziadkiem Helmutem na czele ma wygrać mistrzostwo to z całej siły kibicuje Hamiltonowi żeby mu na to nie pozwolił.

  • 88. a!mLe$$
    • 2021-06-07 12:22:22
    • *.8.5.236.ipv4.supernova.orange.pl

    "Nie lubię Verstappena, ani RedBulla i nie ukrywam tego"
    I tyle w temacie... Nie ma co kontynuować dyskusji :)))))))))))

    Przemawia przez ciebie nienawiść, coś boli? Może potrzebna maść?

    "zarozumiały gówniarz w RB"
    Polecam obejrzeć kiedyś "Formuła 1 - jazda o życie" - fajne są wywiady z kierowcami. Oni wszyscy mają mentalność zarozumiałych mistrzów, najlepszych w swojej lidze...
    Co się dzieje jak nie mają mentalności zwycięzcy i tego, że są lepsi? Zobacz na Bottasa...

  • 89. berko
    • 2021-06-07 13:56:23
    • *.centertel.pl

    @88
    Znowu zadajesz dużo pytań, jak dziecko.

    Nie muszę być sympatykiem każdego kierowcy i każdego zespołu. Holendra nad wyraz nie lubię i mam do tego prawo. Red Bull też nie jest moim ulubionym zespołem, o ile kilka lat temu jeszcze można było im kibicować, tak od paru sezonów ten zespół nie da się lubić.

    Miłego dnia.

  • 90. Marek_92
    • 2021-06-07 15:16:04
    • *.dynamic.mm.pl

    65. XandrasPL Hiszpania 2016 mówi to Panu coś? :D A z tych ostatnich lat to Austria 2018 i najpierw odpadł Bottas, a w drugiej fazie wyścigu Hamilton

  • 91. Marek_92
    • 2021-06-07 15:17:56
    • *.dynamic.mm.pl

    Aaa i tak to jest jak się pisze na szybko, bez doczytania że dojechali i nie punktowali @XandrasPL masz racje, zwracam honor :D

  • 92. Skoczek130
    • 2021-06-07 21:06:49
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    @weres - Pirelli potwierdziło, że lewa tylna opona nie mogła ulec deflacji przez jej zajechanie. Bo to prawa tylna opona najbardziej obrywa. Z nią nic się nie stało. Łyso ci? Przypomnę, że Hamilton w 2010 roku podczas GP Hiszpanii też wylądował w barierze po deflacji opony, z tymże lewej przedniej. A mieliśmy wówczas megatwarde Bridgestone. Tam także wtedy winne były odłamki.

  • 93. Skoczek130
    • 2021-06-07 21:11:58
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    @T0ny - jak używał za wysokiego trybu silnika to mógł paść. Poza tym Pirelli potwierdziło, że LEWE tylne koło nie było poddawane takim przeciążeniom, jak PRAWE tylne. Dlatego niemożliwe, by od tak nagle pękła. Zespół nie zauważył żadnych wibracji, tempo Maxa też nagle nie spadło. Nic nie dzieje się nagle, kiedy w grę wchodzi nadmierna degradacja. Dlatego wasze teorie możecie sobie o kant tyłka rozbić. :P

  • 94. ZS69
    • 2021-06-08 14:14:26
    • *.dynamic.chello.pl

    Wszyscy już swoje mądrości wypisali (nieczytałem ale zakładam,że tradycyjnie spór jest ostry)
    Moim zdaniem sezon zapowiada się świetnie. Co wyścig nowy zwyciężca ,nowi zawodnicy na podium, Wielkie gratulacje dla Pereza ,który zasłużył na bolid dający pokazać jego możliwości. Lewis stracił wyścig ale nie pogrążył się względem Maxa . Obaj mieli pecha ale co powiedzieć o Botasie to naprawdę tragedia.Słowem fajny ,emocjonujący wyścig.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo