Ocato
Ostatnia aktywność
avatar
Ocato

17.10.2022 10:17

0

Czyżby Verstappen pozazdrościł Hamiltonowi pseudonimu "Oponiarz"?

avatar
Ocato

28.07.2022 13:16

0

@3 Przynajmniej jego Mistrzostwa były zdobyte w jednoznaczny, niekontrowersyjny sposób, czego nie można powiedzieć o aktualnym pupilu Puszek. A samego Seba szkoda. Liczyłem, że jeszcze zdąży pocieszyć się kilka razy na podium. Może gdyby przeszedł do Astona/Racing Point rok wcześniej...

avatar
Ocato

28.07.2022 13:12

0

Ja tam się cieszę. Dwie marki, których nie lubię, łączą siły. Przynajmniej będę miał jeden konkretny byt do bycia antyfanem i nie będę się musiał rozdrabniać ;-)

avatar
Ocato

20.03.2022 18:00

0

Sezon zaczyna się pięknie! Walka na torze, solidna szansa na walkę o oba mistrzostwa i jeszcze jako wisienka na torcie płaczący Max!

avatar
Ocato

10.12.2021 08:20

0

@17 I to leży pies pogrzebany! Bo zo zrobią? Mogliby dać sprawcy co najwyżej dożywotnie odebranie Superlicencji i kilkuletniego bana na ściganie pod egidą FIA i to tyle. Nie mogliby ukarać Maxa za to, że wygrał bo np. Yuki skasował Hamiltona.

avatar
Ocato

10.12.2021 08:12

0

@7 Max to walczy z sędziami, ale u boku. Mało kto jest traktowany tak pobłażliwie jak on, a jeszcze ma czelność narzekać.

avatar
Ocato

10.12.2021 07:53

0

@16 Jeżeli chodzi o Węgry, to podobnie wtedy mówiłem - gdyby Bottas miał umiejętności pozwalające wyliczyć uderzenie w Norrisa tak, by skasować oba Red Bulle, to tytuł mistrzowski ma w kieszeni. @17 A Ty znowu zaklinasz rzeczywistość twierdząc, że skoro żaden nie ukończył, to żaden nie zdobył przewagi. To przejaskrawmy trochę przykład: gdyby kierowca A miał kłopoty z silnikiem i jechał na końcu bez szans na punkty i skasował lidera - kierowcę B podczas dubowania to też byłoby okay, bo przecież obaj nie ukończyli? Wypadek na Monzy był na korzyść Maxa, bo miał on spieprzony wyścig - jechał wtedy na 10. miejscu, a Hamilton jechał po zwycięstwo. Ile realnie mógł Verstappen odrobić, gdyby nie kraksa? P4? To by oznaczało, że Hamilton uzyskałby minimum o 13 punktów więcej od niego.

avatar
Ocato

09.12.2021 11:43

0

@1,2 Nie mówiąc o tym, że za kogo miałby Aston wrzucić Valteriego? Za dopiero co wynajętego czterokrotnego Mistrza Świata o gigantycznym potencjale marketingowym, czy za syna właściciela zespołu?

avatar
Ocato

09.12.2021 11:40

0

@13 Przepisy zabraniają oddawania pozycji i odbierania jej z powrotem, więc oddawanie pozycji tuż przed detekcją DRS jest nieprawidłowe. A całe "oddawanie" również należy wziąć w cudzysłów, bo nadal zajmował linię wyścigową, wykonywał ruchy kierownicą i jedynie zwolnił. Słowem: robił wszystko, by "oddać" w taki sposób, żeby Hamilton jak najwięcej na tym stracił. Danie po hamulcach to już tylko wisienka na torcie. Z jednym masz rację: kierowca powinien wyprzedzić wtedy, gdy drugi oddaje mu pozycje. Tyle, że to co robił Max ciężko nazwać oddawaniem pozycji.

avatar
Ocato

08.12.2021 12:49

0

@54 Nie muszą niczego przywracać. Taka kara nadal widnieje w regulaminie. Muszą po prostu zacząć ją stosować. Ale fakt faktem, obecnie sędziowie dają znacznie lżejsze kary, niż kiedyś. Gdy zaczynałem oglądać F1 pamiętam, że standardową karą było drive-through, teraz jest nią ledwie 5 s.

avatar
Ocato

06.12.2021 07:57

0

W pełni zgadzam się z Marko - Red Bull nie jest traktowany tak samo! FIA i Masi robią wszystko, by zakończyć dominację Hamiltona. Czytając komentarze w ciągu ostatnich miesięcy dochodzę do wniosku, że ten wyjazd do szpitala na Silverstone spadł Red Bullowi z nieba. Minimalnie przekroczone przeciążenie i ze zwykłej, rutynowej procedury mogą budować mit męczennika.

avatar
Ocato

06.12.2021 07:37

0

@18 Tyle, że przepisy akurat o tym wspominają. Oddanie pozycji w sposób, który pozwala na błyskawiczne jej odzyskanie, np. tuż przed miejscem detekcji DRS-u, jest nieprawidłowe.

avatar
Ocato

06.12.2021 07:24

0

@164 kdarecki Nie można nazwać ich światłami stopu, bo zupełnie inaczej działają. One wskazują, że działa hamowanie rekuperacyjne (kiedyś KERS, dziś MGU-K). To nie jest jednoznaczne z hamowaniem, bo nie włączą się przy hamowaniu z pełną baterią, a mogą włączyć się przy pustej baterii gdy silnik wejdzie w tryb odzyskiwania energii.

avatar
Ocato

06.12.2021 07:17

0

Tak jak rzadko się zgadzam z Hornerem, tak tu trudno nie przyznać mu racji. Jak już wspomnieli przedmówcy, błędy były zawsze, ale Masi jest chaotyczny w swoich decyzjach i nie ma teraz żadnej spójności. "Wyglądało to tak, jakby próbował uniknąć manewru wyprzedzania, gdyż nie chciał stracić DRS-u." Aha... czyli przyznaje, że Max próbował oddać pozycję tak, by od razu ją odzyskać? Fajnie, bo przepisy też wyraźnie tego zabraniają, w tym oddawania pozycji tuż przed miejscem detekcji DRS-u. W sumie wpisuje się to w zdanie "Moim zdaniem mamy za wiele różnych zasad." Widocznie o tej akurat wygodnie zapomnieli. "Prawie każda podjęta dzisiaj decyzja była przeciwko nam." Tak. Zwłaszcza czerwona flaga po dłuższym przejeździe za SC, która dała Wam P2 za darmo.

avatar
Ocato

05.12.2021 19:05

0

Prawda jest taka, że po dzisiejszym nikt myślący nie uzna Verstappena za Mistrza. Do tej pory wsparcie dla Maxa było w miarę subtelne. Teraz przesadzili.

avatar
Ocato

05.12.2021 18:10

0

@17 "Mógł zadzwonić i zadać tak po ludzku jedno krótkie pytanie. Czy wszystko w porządku." Tyle, że od razu powiedziano, że wszystko jest w porządku, a do szpitala jedzie, bo procedury. Może miał inaczej sformułować pytanie? Na przykład: "Naprawdę wszystko z nim w porządku, czy znów kłamiecie?".

avatar
Ocato

03.12.2021 12:52

0

Hmm... a czy w 2002 roku od Schumachera też oczekiwano, że zakończy karierę, by przypadkiem nie pobić rekordu Fangio?

avatar
Ocato

03.12.2021 09:18

0

@tysu A Ty dalej, że "Monza nie miała wpływu na wyniki, bo obaj nie ukończyli". Czyli mam rozumieć, że gdyby nie DNF zdobyliby tyle samo punktów? Otóż nie. Któryś z nich dojachałby przed drugim i albo odrobił stratę, albo powiększył przewagę w Mistrzostwach. I do tego incydentu wyglądało na to, że to Hamilton zdobędzie wyraźnie więcej punktów, niż Max. To on więcej stracił na tym incydencie.

avatar
Ocato

03.12.2021 07:25

0

Detakcja przed drugą strefą jest w zasadzie zaraz za pierwsza strefą. Śmierdzi bardzo sztucznym ułatwianiem wyprzedzania na torze, który nie wydaje się był łatwym do wyprzedzania bez tego.

avatar
Ocato

03.12.2021 07:21

0

@2 Aż musiałem sprawdzić rocznik Alonso i faktycznie - Alonso jest już Millenialsem! Jeżeli Cię to pocieszy, to nawet w przyszłym roku będzie jeszcze przewaga Millenialsów. Niemniej jednak już wkrótce czeka nas nieubłagana dominacja Pokolenia Z. Wtedy ja też poczuję się staro :-(

avatar
Ocato

23.11.2021 14:36

0

Po co Wy wszyscy w ogóle odpisujecie Dandexowi? Wystarczy poczytać jego komentarze tutaj, by wiedzieć, że ledwie się pojawił, a do tygodnia dołączy do kotwicy, bargiela i paru innych (sądząc po stylistyce to ta sama osoba) na liście zbanowanych.

avatar
Ocato

22.11.2021 07:53

0

@22 "Podzielone" to są zdania w sprawie incydentu z Silverstone. W sprawie Sao Paulo to zdania, że nie powinno być kary dla Maxa stanowią absolutny margines.

avatar
Ocato

22.11.2021 07:47

0

@43 Jeszcze nie tak dawno ludzie zarzucali Hamiltonowi hipokryzję, że "w krajach zachodu promuje równouprawnienie LGBT, a jakoś w krajach arabskich się nie odważy". No to teraz zamknął im usta i faktycznie wystartował w kraju arabskim w tęczowym kasku.

avatar
Ocato

21.11.2021 13:59

0

Po ostatniej wpadce już musieli to zrobić, by nie zbłaźnić się całkowicie. A ktokolwiek nie wygra tytułu, to i tak fani drugiego powiedzą, że to tylko dzięki pomocy FIA.

avatar
Ocato

20.11.2021 16:19

0

Jestem zaskoczony jak dobrze prezentuje się Gasly w ten weekend! Ciekawe ile by dołożył, gdyby nie opona. Równie zaskoczony jestem Perezem. Red Bull raczej nie ma już tytułu konstruktorów w zasięgu, jeżeli nie stanie się nic nie do przewidzenia.

avatar
Ocato

28.10.2021 07:45

0

Jesteśmy już na etapie, na którym sensacją jest to, że Red Bull nie uważa jakiegoś rozwiązania u konkurenta za nielegalne.

avatar
Ocato

21.10.2021 13:36

0

"On ma bliskie powiązania z władzami tego kraju i upewnił się, że Adrian otrzymał natychmiastową opiekę medyczną." Oczywiście! Przecież gdyby nie koneksje Berniego i interwencja władz, to pewnie nie przyjęliby go do szpitala, bo tak robią z obcokrajowcami w Chorwacji. Przecież tego typu sformułowania są komiczne!

avatar
Ocato

08.10.2021 14:44

0

@1 To, że Hamilton ma zabójcze tempo, jeszcze nie oznacza, że zdoła wyprzedzić Verstappena. Paru kierowców jeszcze po drodze będzie do wyprzedzenia i zanim Lweis "dopcha" się do Maxa, to może mieć zajechane opony.

avatar
Ocato

08.10.2021 11:17

0

@1 To pewnie oznacza, że co by się nie stało, to i tak musieliby wymienić silnik spalinowy. Może się mylę, ale chyba nadal mogą zmienić zdanie i wymienić całość, gdyby kwalifikacje poszły bardzo słabo?

avatar
Ocato

07.10.2021 07:13

0

@15 Akurat to idealnie wpisywało się w coraz liczniejsze głosy, by treningi ograniczyć, bo "zespoły mają już zbyt dużo informacji i brakuje nieprzewidywalności w wyścigach" [sic!].

avatar
Ocato

05.10.2021 14:37

0

@1 Mam podobne odczucia. Kiedyś nie wyobrażałem sobie odpuścić kwalifikacji, a co dopiero wyścigu. Dało się, gdy wyścigów było 17/18. Teraz, gdy jest ich 20-parę i są niemal tydzień w tydzień często są lepsze rzeczy do robienia w weekend. A pomysł rotacji torów jest świetny! Możnaby uzyskać większe spektrum torów do jazdy i bardziej zróżnicowane sezony, bez rozciągania kalendarza w nieskończoność.

avatar
Ocato

05.10.2021 11:52

0

Jesteś w stanie jakoś wyjaśnić, co wspólnego ma kombinowanie z chłodzeniem kanałów dolotowych, z kombinowaniem z użyciem częstotliwości próbkowania czujnika przepływu paliwa? No chyba, że uważasz, że skoro i jedno, i drugie dotyczy silnika, to to musi być to samo.

avatar
Ocato

05.10.2021 08:56

0

@2 Poczytaj jego inne komentarze. On wyznaje odwrotną zasadę: "Merc ukraść krowę - źle, Mercowi ukraść krowę - dobrze".

avatar
Ocato

01.10.2021 08:40

0

@9 Verstappen w GP Węgier zajął 9 miejsce. To są ledwie 2 punkty, więc nawet jakby dostał karę za Silverstone, nie wpłynęłoby to w duży sposób na Mistrzostwa. Już te darmowe 5 punktów za "wyścig" w Belgii mogą mieć większe znaczenie.

avatar
Ocato

30.09.2021 13:27

0

@2 Gdyby przeszedł do Ferrari, zamiast do Mercedesa, lub przeszedł później (a takie plotki przecież były), to nadal miałby jeden tytuł zdobyty z McLarenem. Ale poza tym racja. Patrząc ile zwycięstw miało Ferrari od 2013 roku, to nawet doliczając te 21 które zdobył z McLarenem, nie miałby szans dobić do 50.

avatar
Ocato

30.09.2021 08:05

0

@1 Głośność wynika wprost z energii pozostawionej w spalinach, więc usunięcie MGU-H siłą rzeczy ją zwiększy. Dlatego też silniki bez turbo są głośniejsze, niż takie same z turbo. @9 Choć nie korzystam z iPhona, to podpisuję się pod tym. Portal do komentowania po polsku powinien akceptować prawidłowe znaki interpunkcyjne: polski cudzysłów, wielokropek, półpauzę itd.

avatar
Ocato

23.09.2021 07:13

0

@1 Nie wiem, ale od kiedy na czas pandemii nie trzeba już 40, a wystarczy 30 punktów Superlicencji, konkurencja o ten tytuł może być bardziej zacięta.

avatar
Ocato

20.09.2021 07:56

0

30 milionów piechotą nie chodzi. Może to właśnie ten zastrzyk funduszy, który pozwoli Alfie wejść do "Formuły 1.5" i powalczyć o te 5-6 miejsce.

avatar
Ocato

16.09.2021 07:57

0

@1 Ja tam zawsze powtarzam, że Paul Ricard to mógłby być dobrym torem. Tyle, że z, dosłownie, setek możliwych layoutów, wybrali do homologacji Grade 1 bardzo słaby. Ale za usunięcie Barcelony silnie będę trzymał kciuki. Tak samo Imoli. Tradycja, tradycją, ale to nie jest tor na współczesne bolidy.

avatar
Ocato

13.09.2021 07:29

0

Sędziowie tego nie mówią, ale podejrzewam, że gdyby Perez nie miał już wcześniej przygody z niechętnym oddawaniem pozycji po wyprzedzeniu poza torem, to kary by nie było. Nie rozumiem tych tłumaczeń z poprzedniego razu "chcieliśmy się upewnić, że faktycznie musimy oddać pozycję". Już parę lat jeżdżą; powinno być oczywiste, że w takich sytuacjach oddajesz pozycję i zabierasz się kolejną próbę.

avatar
Ocato

13.09.2021 07:00

0

To był incydent wyścigowy. Ale Silverstone również nim było, więc skoro dali karę tam, to musieli dać tutaj. W obu przypadkach kara symboliczna.

avatar
Ocato

12.09.2021 16:48

0

Wiadomo, że wina bardziej po stronie Maxa, ale z drugiej strony pewnie nie byłoby tej sytuacji, gdyby nie podbicie bolidu na tym niepotrzebnym krawężniku. Trudne do oceny.

avatar
Ocato

12.09.2021 01:07

0

Abstrahując od tego, jak bardzo Hamilton zjebał; jak bardzo świadczy o współczesnych bolidach to, że na Monzy, można być szybszym od kogoś, 18 okrążeń być mniej niż sekundę za nim i nie być w stanie wyprzedzić? Czekam na przyszłoroczne bolidy. Może one będą w stanie wyprzedzać się nawzajem.

avatar
Ocato

10.09.2021 19:30

0

@2 Kubica miał tylko za zadanie robić za strugę, a jak sam był na szybszym kółku trafił na Mazepina. Niemniej jednak nie sądzę, by Q2 było w zasięgu.

avatar
Ocato

10.09.2021 07:04

0

Albo dać zaraz za krawędzią toru odpowiednik czerwonego paska ściernego z Paul Ricard (byle w innym kolorze). Raz wyjedzie dużo się nie stanie, ale drugi raz i ma "karę" przymusowej zmiany opon na nowe.

avatar
Ocato

09.09.2021 13:44

0

@19 Właśnie taki komentarz chciałem napisać! F1 od początku była pełna playboyów-milionerów, których stać było na takie hobby. Dziś jest wręcz lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej. A to dlatego, że wprowadzono Superlicencję i musisz faktycznie coś pokazać w niższych seriach, by dostać fotel. Nawet Latifi zdobył w 2019 wicemistrzostwo F2. Mazepin wicemistrzostwo GP3, a potem dobił na styk 5 miejsce w F2. Gdyby nie Superlicencja, to połowę stawki stanowiliby różnej maści Nissany itp.

avatar
Ocato

06.09.2021 08:05

0

@8 Był zakontraktowany z Ferrari, więc wątpię, by potem przechodził do Mercedesa. A w 2012 Alonso brakowało 4 punktów do Mistrzostwa w Ferrari, więc szansa faktycznie była. Ale możemy sobie gdybać.

avatar
Ocato

06.09.2021 07:57

0

Wyścig, wyścigiem, gratulacje dla Maxa, ale utwierdziłem się w przekonaniu, że takie tory nie nadają się do F1. Krótki, więc gdy stawka się rozciągnie, to cały tor jest zawalony samochodami i wąski, więc mało jest nawet miejsc, gdzie można puścić kierowcę przy niebieskich flagach, nie mówiąc już o wyprzedzaniu. Za to pochylonych zakrętów mogłoby być więcej w kalendarzu.

avatar
Ocato

31.08.2021 10:27

0

Gdyby wyścig zaczynał się np. 6 godzin po planowanej godzinie rozpoczęcia, byłby znowu problem z transmisjami telewizyjnymi. I tak źle, i tak niedobrze.

avatar
Ocato

31.08.2021 07:04

0

Sytuacja jest prosta: Jeżeli drugie kółko było ważne, to najszybszy był Mazepin. Jeżeli drugie kółko było nieważne, to "wyścig" nie zrobił regulaminowych dwóch okrążeń i nikt nie powinien dostać żadnych punktów. Mam nadzieję, że stanie na tym drugim, bo była to czysta farsa.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu