Malmedy19
Ostatnia aktywność
avatar
Malmedy19

06.12.2025 22:58

0

@devious  Niepotrzebnie wstawiasz  Pan te minki, żeby złagodzić wydźwięk swoich wypowiedzi. Starość łapie? Wątpliwości naszły? Jak błaźnić, to do końca. Może do tv Pan pójdziesz? Boluś Krzywousty piwo postawi, a Baranek obiad. To doborowe towarzystwo ignorantów i jeszcze pieniądze za to biorą.

avatar
Malmedy19

06.12.2025 22:53

1

A ja mówię: "Nieważne". Tak samo jak obroty Sebastiana.

avatar
Malmedy19

01.12.2025 20:26

0

@kiwiknick  Potwierdzam. 

avatar
Malmedy19

01.12.2025 19:01

3

@mcjs  Fakt, 7+25+25. Oni 25 +25+7. Dziękuję za zwrócenie uwagi na mój błąd.

avatar
Malmedy19

01.12.2025 17:54

0

Przedstawię parę oczywistości.

1. Dla lidera wyścigu wybiera się strategię pasywną, wiążącą się z niższym ryzykiem, a polegającą na obserwacji zachowania głównego konkurenta. Dokonuje się oceny, czy jego strategia daje mu przewagę. Na podstawie wyniku podejmuje się decyzję, czy należy ją skopiować, czy zmodyfikować własną, czy nie robić nic. 

Zasadniczo to, że robi się coś później, oznacza stratę.

2. Jedną z popularnych strategii jest opozycja, gdy kierowca goniący zachowuje się odwrotnie do kierowcy gonionego. Jeśli goniony zjeżdża na wymianę opon, goniący pozostaje na torze. Jeśli goniony pozostaje na torze, goniący zjeżdża na wymianę opon.

Tutaj nie ma wyraźnego wskazania, które zachowanie daje przewagę.

3. McLaren mimo, iż teoretycznie ma dwie indywidualne strategie, to w praktyce, w związku z tym, że ich kierowcy zajmują sąsiadujące pozycje w wyścigu, ma jedną, wspólną strategię dla duetu, przesuniętą o jedno okrążenie.

Strategia dla duetu, gdy kierowcy mają własne, wzajemnie sprzeczne interesy, jako, że ma charakter kompromisowy, zasadniczo jest gorsza od strategii tylko dla jednego kierowcy.

4.  Podwójna zmiana opon, obarczona jest wyższym ryzykiem straty dla obu kierowców, niż dwie zmiany, rozdzielone co najmniej czasem całego zjazdu do garażu (te 23-26 sekund).

Prawie zawsze oznacza stratę, zwłaszcza w sytuacji, gdy w alei serwisowej pojawia się większość zespołów, co generuje tłok.

Podsumowując, w pełni rozumiem decyzję McLarena, mimo iż  dla obu kierowców oznaczała stratę.

Jedyne czego nie rozumiem, to fakt, iż widząc, że Max jedzie na twardych, co może oznaczać, że może próbować jechać na nich do końca, nie przeszli ze strategii 2 zmian na strategię 1 zmiany. Nie wiem tylko jakie mieli na nich tempo. Może słabe i dlatego wybrali pośrednie.

Szkoda, że nasi komentatorzy koncentrują się na fetowaniu kierowcy, któremu kibicują, zamiast tłumaczyć zawiłości. Nie pierwszy to raz, gdy ktoś z czegoś żyje, zajmuje się tym latami, ale tak naprawdę wiedzę ma bardzo powierzchowną.

avatar
Malmedy19

30.11.2025 22:45

0

@Danielson92  Podczas wyścigu już powiedzieli.

A dlaczego musiał go przepuszczać, to już się nie pamięta i ilu kierowców wtedy wyprzedził też. Maxa nikt by nie przepuścił. Poza RBR2.

avatar
Malmedy19

28.11.2025 04:48

0

@michal395  Ostatnio jeszcze ich nie pomierzyli, a już mieli wątpliwości. Dowodem na to tabelka z napisem "Provisional", którą pokazali w momencie, gdy kierowcy wysiadali z aut.

avatar
Malmedy19

27.11.2025 22:26

1

Oj to może być krótki kontrakt. Nie kibicuje mu, ale uważam go za najbardziej kompletnego kierowcę w stawce. Między innymi ze względu na wiek.

avatar
Malmedy19

25.11.2025 09:15

3

@mm27m Przed pomiarem FIA wiedziało, że jest źle.

avatar
Malmedy19

24.11.2025 14:46

0

@DanRicc  Lando to wyższa półka niż Max. Umie zrobić auto, którym jego kolega z zespołu potrafi jeździć tak samo szybko jak on. Nieosiągalny poziom dla Maxa, który musi jeździć do końca kariery w RB, bo poza nic nie osiągnie.

avatar
Malmedy19

21.11.2025 08:36

0

Czyli komentarz był skierowany do Lewisa. Ach ci Włosi, nadal się nie znają na zarządzaniu Ferrari. Taaaa Charles z pewnością poprawi sytuację.

avatar
Malmedy19

21.11.2025 08:27

0

Po powrocie Michaela, w związku z jego skuteczną z jednej, a lekko niebezpieczną z drugiej strony, obroną pozycji w zakrętach, wprowadzono wytyczne.

Gdy pojawił się Max, w związku z jego, bezpardonowymi manewrami wyprzedzenia, w wewnętrznej zakrętu, znowu pojawiły się wytyczne. Carlos nie powinien się dziwić, że teraz jest to czasami karane. Max przypuszczalnie nie dostałby kary, że względu na osobę, inni jednak tak.

avatar
Malmedy19

11.11.2025 08:53

0

@kodzix  W Astonie oczywiście.

avatar
Malmedy19

11.11.2025 06:31

2

@Andrzej369  Zrobił jak Max, ale Max by kary nie dostał. 

avatar
Malmedy19

10.11.2025 22:56

0

@ojciec3d  Racja. Pytanie co się mogło zmienić w takim razie? 

avatar
Malmedy19

10.11.2025 16:42

0

@kodzix  Yyyyy, dziękuję za tą kluczową informację. Poza tym, gdyby nawet pod płaszczykiem równych szans, chcieli zrobić dwa różne elementy - jeden dobry dla Lando, a drugi nie, dla Oscara, to musieliby włączyć do spisku wykonawcę. Trochę dużo tych spiskowców do zachowania dyskrecji.

avatar
Malmedy19

10.11.2025 16:38

4

@ryan27  Naprawdę to wczoraj, to nie było nic wyjątkowego, chyba, że ktoś patrzy na tabelkę i stwierdzi, że skoro taki awans, to musiało to być coś epokowego. Mieliśmy już takie przypadki, gdzie auto w kwalifikacjach było ustawione pod wyścig i wtedy niezorientowani się podniecali wynikiem.

Który manewr z wczorajszego wyścigu przejdzie do annałów F1 ?

avatar
Malmedy19

10.11.2025 16:27

0

W kwestii formalnej, ale zgodnie z tytułem to było w 2012. Tu był lekki trucht.

avatar
Malmedy19

09.11.2025 13:55

0

@johan24  Proszę wskazać mi, kogo odkrył Sokół, zanim ten zaczął odnosić "seryjne" sukcesy w F1?  Nie kojarzę.

avatar
Malmedy19

09.11.2025 08:49

1

Red Bull zdecydował się na kontynuację rozwoju tegorocznego auta, gdy McLaren przerzucił się na przyszły. Wtedy u naszych ekspertów telewizyjnych pojawiła się opinia, że Max czwartym autem w stawce "robi różnicę". Gdy McLaren zdecydował się przerwać lot ślizgowy i włączyć silniki, od razu ta bajka się skończyła. Tyle o wiarygodności panów z tv i umiejętnościach Maxa. Sam sobie to auto zrobił, to niech tak ma. 

avatar
Malmedy19

09.11.2025 08:41

1

@Markok  Racja. Tam są kierowcy, którzy umieją zrobić z inżynierami auto. 

avatar
Malmedy19

08.11.2025 05:39

0

@ojciec3d  Chciałbym poznać nazwisko kierowcy, którego talent rozpoznały nasze czołowe autorytety, zanim zdobył tytuł w F1. Nie kojarzę żadnego. Wprost przeciwnie wykluczali tych, którzy ostatecznie go zdobyli. 

Ja pomyliłem się raz. Po 2018 wykluczyłem Maxa. Oni są znani z lansowania kogokolwiek w opozycji do kierowców, których nie lubią. 

avatar
Malmedy19

30.10.2025 07:08

0

Wskazanie współpracowników musi zostać usunięte z wymagań. Urzędujący ma wtedy podane na tacy nazwiska osób, którymi musi się "zająć" do wyborów, żeby nie stracić głosu.

avatar
Malmedy19

28.10.2025 19:57

0

Co Mark zyskał na tym, że upubliczniał nieetyczne praktyki Red Bulla, wspierania Sebastiana jego kosztem? Czy szefowie innych zespołów nie zatrudnili go, bo był "słaby", czy dlatego, że nie gryzł się w język?

Można mówić, albo czekać w ciszy na potknięcia lidera i wygrywać wyścigi.

avatar
Malmedy19

26.10.2025 06:12

1

W tym wieku nie wypada kłamać.

avatar
Malmedy19

21.10.2025 06:37

2

Gdzie indziej przeczytałem, że osoba z Red Bulla zdjęła oznaczenie pozycji startowej dla Lando. Możecie to sprawdzić i jeśli to prawda zaktualizować opis? To byłby nowy, niższy poziom Red Bulla, za który oczywiście powinien ukarany zostać Max. 

avatar
Malmedy19

20.10.2025 15:31

0

Byłem ostatnio w Wilowyjach. Oba chłopaki siedziały pod sklepem i pociągali z gwinta "Mamrota". Andrea stawiał, a cała trójka spoglądała na klasyfikację i głośno się zastanawiała, czy już znowu włączać silniki, czy też ślizgowym lotem dociągną do końca sezonu, utrzymując się na czele.

avatar
Malmedy19

09.10.2025 11:46

0

@Michael Schumi  Lepsze osiągi wynikają z wdrożonych poprawek, a nie wdrożenie poprawek z lepszych osiągów.

avatar
Malmedy19

08.10.2025 15:35

0

@kiwiknick  Wiesz Pan dobrze, co chciałem powiedzieć.

avatar
Malmedy19

08.10.2025 10:19

1

@Fan Russell  Pozdrawiam serdecznie, pozwalając sobie zachować inną opinię na temat Fernando.

avatar
Malmedy19

07.10.2025 19:46

0

@kiwiknick  Pewnie za czasów Sebastiana było łatwiej o zwycięstwa, bo konkurencja była słabsza. Miał samograja, ale tego nie wykorzystał, a Ferrari spowalniało Kimiego. Taaaa

avatar
Malmedy19

07.10.2025 19:43

1

@Danielson92  Ferrari cackało się z Kimim, zamiast zastosować TO. Kimi na to niby  nie zasługuwał, bo to był ostatni mistrz w Ferrari, ale prawda była taka, że zdobył tytuł, który miał wywalczyć Michael. No, ale bystrzacha Luca go wcześniej wykurzył, żeby temu arcytalentowi zrobić miejsce. Nic z tego nie wyszło, poza 1 tytułem z rozpędu. Nic trwałego. Takie rzeczy się mszczą.

Sebastian to był kompletny kierowca, nie najszybszy, ale wszechstronny i taki, który ciagnie cały zespół. Ferrari tego potrzebuje, jak żaden inny zespół. Charles nie jest, a Lewis tak. Mówię to jako osoba, która mu nie kibicuje. 

avatar
Malmedy19

07.10.2025 06:05

2

@ekwador15  Gdyby nie zwolnili Sebastiana, to mieliby tytuł. Się nie zna na kierowcach, to się tak ma.

avatar
Malmedy19

06.10.2025 08:59

0

@Supersonic  Eee tam, nic specjalnego. Bardzo dobry start, a potem nie ryzykował niczego z Maxem. W przeciwnym układzie, z pewnością Max zrobiłby coś głupiego, za co wielu go by znowu chwaliło, a tak to Lando wolał dojechać spokojnie.

George bardzo ładnie. "Osamotniony" od początku do końca. Życzę mu kolejnych "osamotnień".

avatar
Malmedy19

05.10.2025 07:23

1

@Supersonic  Pisałem, że oni już są w 2026. Kierowcy mają teraz sobie jakoś radzić. W razie zagrożenia, coś nowego dostaną.

avatar
Malmedy19

02.10.2025 15:10

1

Zawodnikiem wszechczasów jest Michael. Nie chodzi o tytuły, ale ogrom włożonej pracy i rozwijanie całego zespołu, a nie tylko szybkie kręcenie kierowcą. To potrafi wielu, a to za mało.

Pozostanie nim do końca, bo teraz nie wolno już tak ciężko pracować i są limity budżetowe. To tyle w temacie. 

avatar
Malmedy19

22.09.2025 10:30

1

@bezblub  Yuki teraz ustawia auto, więc wyniki się poprawią. Szapoba gdy pomarańczowi już w sezonie 2026.

avatar
Malmedy19

21.09.2025 07:47

1

Max wygrał z dużą przewagą, ale innej ligi tu nie widzę. Miejscami było mokro, tory jazdy róźne, więc stad różnice. Zbyt dużo nowych twarzy na czele, żeby uznawać te kwalifikacje za reprezentatywne.

avatar
Malmedy19

16.09.2025 08:46

0

@CL16  Charles ich ciągnie w dół. Lewis poprawi auto na przyszły sezon, a potem Charles pojedzie szybciej od niego. On się lubi wozić na kole.

avatar
Malmedy19

08.09.2025 13:24

0

Kary za nieoddanie pozycji po ścięciu szykany nie było. No jak, skoro sędziowie nawet nie zauważyli.

avatar
Malmedy19

07.09.2025 19:37

3

@belzebub  Lando się pytał wcześniej, czy nie będzie podcięcia. Odpowiedzieli, że nie. Niby prawda, ale w praktyce było. Gdyby McLaren ściągnął wpierw Lando, nie byłoby tematu, a tak, to znowu smród. 

avatar
Malmedy19

07.09.2025 16:36

6

Jako kibic Lando zastanawia mnie jedno - co zespół powiedziałby Oscarowi, gdyby na końcu sezonu brakło mu 1 punktu do tytułu.

avatar
Malmedy19

07.09.2025 16:29

11

@ochman86  Zeszłoroczne Węgry przypomnę, co do niekrzywdzenia Lando.

avatar
Malmedy19

04.09.2025 11:56

0

@EnderWiggin  Charles bez George nie zmieściłby się i tak w drugim zakręcie. Hamowanie przed pierwszym było znacznie opóźnione.

avatar
Malmedy19

03.09.2025 12:43

0

Przewężenie pucharu pękło od samego zaciśnięcia w dłoni. Może to kwestia przeciążenia spowodowanego gwaltownym ruchem. Nie było to efektem uderzenia stopką o nawierzchnię.

avatar
Malmedy19

02.09.2025 16:33

0

@ojciec3d  Jak się przestrzeli, to może się być z przodu. Charles nie bardzo był.

avatar
Malmedy19

01.09.2025 14:24

4

Charles przestrzelił hamowanie w mojej ocenie i zasługiwał na karę. W związku z tym, że sędziowie wiedzieli, że nie dojedzie, to postanowili rozpatrzyć sprawę po wyścigu.

avatar
Malmedy19

22.08.2025 16:15

0

@bran  W mojej ocenie aż tak nie był, że do dzisiejszego dnia uważam, że Nick bardziej zasługiwał na angaż w McLarenie. Tytuł mu się dostał jak ślepej kurze.

avatar
Malmedy19

21.08.2025 10:14

0

@Vicente  Kimi nie miałby żadnego tytułu bez auta, które zrobił Michael, lub Michael miałby ich 8.  Pewnie gdybam, a Kimi byl megatalentem i z niczego zrobił tytuł, tylko czemu w następnym roku już nie.

avatar
Malmedy19

21.08.2025 06:49

0

@Michael Schumi  Nie wiedzial gdzie idzie. Miał o Ferrari i sobie całkowicie błędną opinię. Jednak się otrząsnął z szoku poznawczego i stara się coś poprawić. Nie wiem, czy mu pozwolą i czy on sobie pozwoli, bo to wymaga specyficznej powściągliwości w wypowiedziach. To trzeba umieć zanim się przejdzie do Ferrari lub natychmiast nauczyć.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.