DO
GP Chin
13.03 - 15.03
ZOSTAŁO:
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Australii
-
Ferrari postraszyło, ale to Mercedes sięgnął po dublet na otwarcie nowej ery regulacyjnej F1!
-
Audi zdobyło punkty już w swoim debiutanckim starcie
-
Lindblad wywalczył punkty w debiucie
-
Verstappen przebił się o 14 pozycji w wyścigu
-
Cadillac zadebiutował w Grand Prix: teraz musimy skupić się na poprawie osiągów
-
Atomowy start i podium dla Leclerca w pierwszym wyścigu sezonu
-
Mercedes czekał na to 470 dni
-
Norris: 5. pozycja to dobry wynik
-
Gasly otworzył konto punktowe Alpine
-
Haas otarł się o podwójne punkty
-
W Astonie cudów nie było, choć przez moment Alonso jechał w pierwszej dziesiątce
-
Albon: jesteśmy trochę na ziemi niczyjej

Ostatnia aktywność
10.03.2026 14:59
1
Nauczą się. Spokojnie.
Przejdź do wpisu Procedura startowa w Australii obnażyła kolejne problemy nowych jednostek napędowych
10.03.2026 07:55
0
@mcjs Toto mówi o wypowiedziach w trakcie sezonu 2025. Dopiero teraz mówią, jak to było super, a teraz jest źle.
Przejdź do wpisu F1 rozważy zmiany w przepisach po GP Chin
09.03.2026 17:15
1
@FanFerrari16 Dobry komentarz. Bardzo dobry. Cenię inteligencję.
Przejdź do wpisu Verstappen przebił się o 14 pozycji w wyścigu
08.03.2026 10:42
5
@tysu Sebastian sobie radził z rozwojem auta, kierowaniem i strategią. Lewis radzi sobie z pierwszymi dwoma. Charles tylko z drugim. Nie każdy jest Sebastianem.
Przejdź do wpisu Ferrari postraszyło, ale to Mercedes sięgnął po dublet na otwarcie nowej ery regulacyjnej F1!
08.03.2026 10:33
2
Do końca kariery, mówiąc po kolarsku, będzie "woził się na kole". Daj mu kierowcę, który umie zrobić szybkie auto, to pojedzie.
Przejdź do wpisu Atomowy start i podium dla Leclerca w pierwszym wyścigu sezonu
05.03.2026 13:11
3
Ufff, czyli jednak utrzyma PP.
Przejdź do wpisu Bottas nie zostanie jednak przesunięty na polach startowych GP Australii
23.02.2026 12:48
0
W zeszlym roku byłem ogromnie rozczarowany tym, jak z synem czekałem, aż żeńska część naszej rodziny, przejdzie przez kontrolę bezpieczeństwa na Spielbergu. Tam musi być "prority pass", żeby kobiety z większą życzliwością traktowały nasze hobby i chciały się zaangażować. Nie jesteśmy wszak ..., którzy interesują się piłką nożną.
Przejdź do wpisu Władze toru Albert Park uhonorują dwie kobiety znane z padoku F1
19.02.2026 10:16
0
@Frytek Charles to urodzony drugi kierowca. Sam auta nie zbuduje, ale jak już dostanie, to potrafi go lepiej wykorzystac niz pierwszy. Z tego powodu, to szkoda na niego czasu, bo pierwszych niełatwo załatwić.
Przejdź do wpisu Hamilton o bolidzie SF-26: jest w nim część mojego DNA
09.02.2026 18:22
1
@Andrzej369 Pomylilo mi się. Zapamiętałem jak widać ostatnia wersję. Dziękuję.
Przejdź do wpisu Cadillac pokazał malowanie na swój pierwszy sezon w F1
09.02.2026 10:41
1
A w barze nie było wolno. No, ale inny właściciel teraz.
Przejdź do wpisu Cadillac pokazał malowanie na swój pierwszy sezon w F1
03.02.2026 10:17
0
@Gumek73 Mogą mieć problem z przekazywaniem wiedzy między pokoleniami. 15 lat pracowałem dla japońskiego producenta części, do wytwarzania nowych samochodów, m.in. Toyoty. Z racji tego, że miałem okazję wielokrotnie być na liniach producenta samochodów i dogłębnie zapoznawać się z procesem montażu wytwarzanych przez tą fimę części, to miałem bogatą wiedzę na ten temat. Kiedyś zrobiłem szkic ukladu, w którym pracowała jedna z części. Przekazałem go młodemu Japończykowi, który o to poprosił i był bardzo wdzięczny. To był projektant tej części. Poczułem się jak bohater filmu "Czy leci z nami pilot".
Przejdź do wpisu Bolid Astona Martina w końcu pojawił się na torze (akt.)
31.01.2026 07:24
0
Nigdy dosyć filmów o największym kierowcy wszechczasów. 94 to Flavio, a każdy tytul zdobyty pod nim to wydokie prawdopodobieństwo przekrętów. Zwłaszcza te fernandowe.
Ja osobiście najbardziej cenię 96. Przychodziłem oglądać do kolegi i już po rzucie oka na ekran wiedziałem, jaki będzie wynik. Deszcz, chłodno - wygra. Słońce- awaria silnika. Ot kabaret zwany Ferrari.
Przejdź do wpisu Netflix wypuści w tym roku kolejny dokument o Schumacherze
27.01.2026 07:47
0
@michal395 Dwa tytuły od Michelina, to łut szczęścia.
Przejdź do wpisu Aston Martin opuści pierwsze trzy dni testów pod Barceloną
20.01.2026 16:01
0
Max z 102% nie wystarczy?
Przejdź do wpisu Marko uważa, że o mistrzostwo będą walczyć zespoły korzystające z silników Mercedesa
20.01.2026 11:01
0
@Rextrex Nie lubię błyszczeć znajomością historii, ale to akurat bardzo zły przykład i kompletnie błędna konkluzja.
Przejdź do wpisu Aston Martin nie będzie dłużej dostarczał samochodów bezpieczeństwa
31.12.2025 09:23
0
@bran Oglądam od 96 i widziałem wtedy ten "los na loterii" jaki wygrał Michael. Pisałem kiedyś - niedziela Sydney, środa Fiorano, piątek Sepang. To nie o Luce.
Po Michaelu coś zostało w zespole. Po Kimim nic. Podobnie z Fernando, którego zatrudniono, żeby "wesprzeć" Felipe po wypadku.
Ferrari zasługuje na to co ich spotyka, bo nie umieją docenić wartościowych kierowców.
Przejdź do wpisu Były inżynier celnie punktuje Elkanna za krytykę własnych kierowców
30.12.2025 20:23
0
@bran Trafiło się ślepej kurze ziarnko.
Nie umiesz pomóc, to przynajmniej nie przeszkadzaj.
Mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy.
Tyle o Luce.
Przejdź do wpisu Były inżynier celnie punktuje Elkanna za krytykę własnych kierowców
29.12.2025 16:32
3
Słowa Luci mają wagę? Owszem. Kuli do wyburzania budynków. Ściągnął Kimiego w miejsce Michaela. Ściągnął Fernando. Efekt żaden, poza jednym tytułem z lotu ślizgowego.
Przejdź do wpisu Były inżynier celnie punktuje Elkanna za krytykę własnych kierowców
18.12.2025 11:25
1
@Michael Schumi Bo miał przyjść i podziwiać. Nie krytykować, nie wtrącać się, przyjmować przeprosiny od zespołu za zawaloną strategię, wegetować i brać pieniądze. Wypisz, wymaluj Charles. Ten to do 50 będzie tam jeździł.
Przejdź do wpisu Arrivabene porównał Hamiltona do Vettela: kiedy kierowca zaczyna bawić się w inżyniera, to koniec
18.12.2025 11:22
1
@Danielson92 Jedna uwaga. Fernando ma tytuł za opony.
Przejdź do wpisu Arrivabene porównał Hamiltona do Vettela: kiedy kierowca zaczyna bawić się w inżyniera, to koniec
17.12.2025 18:50
2
@mm27m Michael mógł osiągnąć tyle, jedynie dzięki triumwiratowi z Jeanem i Rossem, na który wspaniałomyślnie pozwolil Luca. W momencie, gdy Luca uznał, że zna się na F1, rozwaliło się wszystko.
Michael włożył w tytuły ogrom pracy, jak żaden z mistrzów przed nim, ani po. Na obronę tych po powiem, że im nie było już wolno, bo Michael niby król, a pracował jak niewolnik.
Sebastian był jego wychowankiem i bardzo dobrze przygotował się do kariery w Ferrari. Że z tego nic nie wyszło, to wynik między innymi zmiany szefa. Matia musiał mieć z nim na pieńku, że tak nakręcał Charlesa i ostatecznie wywalił. Tak to wyglada jakby zwolnienie było elementem ugody, za dopalanie oleju i nadmierne przeplywy. Nie ździwilbym się, gdyby Sebastian byl zamieszany w ten proceder.
Przejdź do wpisu Arrivabene porównał Hamiltona do Vettela: kiedy kierowca zaczyna bawić się w inżyniera, to koniec
17.12.2025 18:30
0
@mcjs Jestem zszokowany jego komentarzem. Pokazał lojalność względem Ferrari, a nie własnej wiedzy. Chyba, że stawką jest prawdopodobny powrót na stanowisko szefa zespołu, jeśli pomysł z Lewisem nie wypali. Kibicuje Ferari od 96, ale mało któremu kierowcy. Zasadniczo przyzwyczailem się do tego, że stoję w permanentnej opozycji do ich wyborów. Lewisowi nie kibicowałem, ale decyzję o jego zatrudnieniu popieram i dalej mu nie kibicuję. Drugi fotel ma obstawić Lando.
Przejdź do wpisu Arrivabene porównał Hamiltona do Vettela: kiedy kierowca zaczyna bawić się w inżyniera, to koniec
16.12.2025 22:02
0
@giovanni paolo W myślach potwierdzam, ale o zmarłych dobrze lub w ogóle.
Przejdź do wpisu Michael Masi został dyrektorem wyścigów MotorSport New Zealand
16.12.2025 22:01
0
@WINNER28SL Zrobił co zrobił, ale ma prawo dalej żyć i z czegoś się utrzymywać. Chyba trochę się na tym zna, więc wybór nienajgorszy.
Przejdź do wpisu Michael Masi został dyrektorem wyścigów MotorSport New Zealand
16.12.2025 11:04
4
Po słowach, że Max to najlepszy kierowca z jakim pracował, to już nie ma sensu czytać co dalej.
Przejdź do wpisu Marko skomentował swoje odejście z Red Bulla i nie zostawił suchej nitki na Hornerze
15.12.2025 12:00
2
@xmalekox Wyścigi i rajdy, to kompletnie sprzeczne dyscypliny motosportu. Nie ma sensu uprawiać obu na raz, bo to marnowanie czasu.
Przejdź do wpisu Laura Mueller nie sądzi, aby kierowcy F1 byli dużo lepsi od zawodników innych czołowych serii wyścigowych
11.12.2025 10:36
2
Mam nadzieję, że dotrzyma słowa i skończy.
Przejdź do wpisu Leclerc o sezonie 2026: teraz albo nigdy
08.12.2025 15:18
1
@TZ4Z Czy mógłby Pan zmienić awatar lub poglądy, cokolwiek łatwiejsze? Max nie ma nic wspólnego z Sebastianem, poza tym, że obaj to zawodnicy Red Bulla.
Przejdź do wpisu Verstappen wygrał finał sezonu, ale to Norris został mistrzem świata!
06.12.2025 22:58
0
@devious Niepotrzebnie wstawiasz Pan te minki, żeby złagodzić wydźwięk swoich wypowiedzi. Starość łapie? Wątpliwości naszły? Jak błaźnić, to do końca. Może do tv Pan pójdziesz? Boluś Krzywousty piwo postawi, a Baranek obiad. To doborowe towarzystwo ignorantów i jeszcze pieniądze za to biorą.
Przejdź do wpisu Alonso wygrał wszystkie pojedynki ze Strollem w głównych kwalifikacjach 2025 roku
06.12.2025 22:53
1
A ja mówię: "Nieważne". Tak samo jak obroty Sebastiana.
Przejdź do wpisu Żaden etatowy kierowca Ferrari przed Hamiltonem nie odpadł w Q1 trzy razy z rzędu
01.12.2025 20:26
0
@kiwiknick Potwierdzam.
Przejdź do wpisu Hannah Schmitz wyjaśniła, jak jej chłodna kalkulacja zapewniła zwycięstwo Red Bullowi
01.12.2025 19:01
3
@mcjs Fakt, 7+25+25. Oni 25 +25+7. Dziękuję za zwrócenie uwagi na mój błąd.
Przejdź do wpisu Hannah Schmitz wyjaśniła, jak jej chłodna kalkulacja zapewniła zwycięstwo Red Bullowi
01.12.2025 17:54
0
Przedstawię parę oczywistości.
1. Dla lidera wyścigu wybiera się strategię pasywną, wiążącą się z niższym ryzykiem, a polegającą na obserwacji zachowania głównego konkurenta. Dokonuje się oceny, czy jego strategia daje mu przewagę. Na podstawie wyniku podejmuje się decyzję, czy należy ją skopiować, czy zmodyfikować własną, czy nie robić nic.
Zasadniczo to, że robi się coś później, oznacza stratę.
2. Jedną z popularnych strategii jest opozycja, gdy kierowca goniący zachowuje się odwrotnie do kierowcy gonionego. Jeśli goniony zjeżdża na wymianę opon, goniący pozostaje na torze. Jeśli goniony pozostaje na torze, goniący zjeżdża na wymianę opon.
Tutaj nie ma wyraźnego wskazania, które zachowanie daje przewagę.
3. McLaren mimo, iż teoretycznie ma dwie indywidualne strategie, to w praktyce, w związku z tym, że ich kierowcy zajmują sąsiadujące pozycje w wyścigu, ma jedną, wspólną strategię dla duetu, przesuniętą o jedno okrążenie.
Strategia dla duetu, gdy kierowcy mają własne, wzajemnie sprzeczne interesy, jako, że ma charakter kompromisowy, zasadniczo jest gorsza od strategii tylko dla jednego kierowcy.
4. Podwójna zmiana opon, obarczona jest wyższym ryzykiem straty dla obu kierowców, niż dwie zmiany, rozdzielone co najmniej czasem całego zjazdu do garażu (te 23-26 sekund).
Prawie zawsze oznacza stratę, zwłaszcza w sytuacji, gdy w alei serwisowej pojawia się większość zespołów, co generuje tłok.
Podsumowując, w pełni rozumiem decyzję McLarena, mimo iż dla obu kierowców oznaczała stratę.
Jedyne czego nie rozumiem, to fakt, iż widząc, że Max jedzie na twardych, co może oznaczać, że może próbować jechać na nich do końca, nie przeszli ze strategii 2 zmian na strategię 1 zmiany. Nie wiem tylko jakie mieli na nich tempo. Może słabe i dlatego wybrali pośrednie.
Szkoda, że nasi komentatorzy koncentrują się na fetowaniu kierowcy, któremu kibicują, zamiast tłumaczyć zawiłości. Nie pierwszy to raz, gdy ktoś z czegoś żyje, zajmuje się tym latami, ale tak naprawdę wiedzę ma bardzo powierzchowną.
Przejdź do wpisu Hannah Schmitz wyjaśniła, jak jej chłodna kalkulacja zapewniła zwycięstwo Red Bullowi
30.11.2025 22:45
0
@Danielson92 Podczas wyścigu już powiedzieli.
A dlaczego musiał go przepuszczać, to już się nie pamięta i ilu kierowców wtedy wyprzedził też. Maxa nikt by nie przepuścił. Poza RBR2.
Przejdź do wpisu Antonelli stracił po błędzie w samej końcówce pozycję na rzecz Norrisa
28.11.2025 04:48
0
@michal395 Ostatnio jeszcze ich nie pomierzyli, a już mieli wątpliwości. Dowodem na to tabelka z napisem "Provisional", którą pokazali w momencie, gdy kierowcy wysiadali z aut.
Przejdź do wpisu FIA pracuje nad rozwiązaniem problemu nadmiernego ścierania desek pod podłogą bolidów w sezonie 2026
27.11.2025 22:26
1
Oj to może być krótki kontrakt. Nie kibicuje mu, ale uważam go za najbardziej kompletnego kierowcę w stawce. Między innymi ze względu na wiek.
Przejdź do wpisu Hamilton sprostował swój komentarz nt. sezonu 2026: jestem podekscytowany tym, co zespół zbuduje na przyszły rok
25.11.2025 09:15
3
@mm27m Przed pomiarem FIA wiedziało, że jest źle.
Przejdź do wpisu Jak doszło do dyskwalifikacji kierowców McLarena z GP Las Vegas?
24.11.2025 14:46
0
@DanRicc Lando to wyższa półka niż Max. Umie zrobić auto, którym jego kolega z zespołu potrafi jeździć tak samo szybko jak on. Nieosiągalny poziom dla Maxa, który musi jeździć do końca kariery w RB, bo poza nic nie osiągnie.
Przejdź do wpisu Verstappen pewnie wygrał w Las Vegas
21.11.2025 08:36
0
Czyli komentarz był skierowany do Lewisa. Ach ci Włosi, nadal się nie znają na zarządzaniu Ferrari. Taaaa Charles z pewnością poprawi sytuację.
Przejdź do wpisu Kierowcy Ferrari z gracją zareagowali na krytykę ze strony prezesa
21.11.2025 08:27
0
Po powrocie Michaela, w związku z jego skuteczną z jednej, a lekko niebezpieczną z drugiej strony, obroną pozycji w zakrętach, wprowadzono wytyczne.
Gdy pojawił się Max, w związku z jego, bezpardonowymi manewrami wyprzedzenia, w wewnętrznej zakrętu, znowu pojawiły się wytyczne. Carlos nie powinien się dziwić, że teraz jest to czasami karane. Max przypuszczalnie nie dostałby kary, że względu na osobę, inni jednak tak.
Przejdź do wpisu Sainz nie rozumie kary przyznanej Piastriemu w Brazylii i oczekuje zmian w sędziowaniu F1
11.11.2025 08:53
0
@kodzix W Astonie oczywiście.
Przejdź do wpisu Prezes Ferrari skrytykował Leclerca i Hamiltona, doceniając pracę mechaników i inżynierów
11.11.2025 06:31
2
@Andrzej369 Zrobił jak Max, ale Max by kary nie dostał.
Przejdź do wpisu Sędziowie wyjaśnili karę Piastriego związaną z kolizją z Antonellim
10.11.2025 22:56
0
@ojciec3d Racja. Pytanie co się mogło zmienić w takim razie?
Przejdź do wpisu Norris powiększa przewagę, Piastri dalej nie potrafi wrócić na właściwy tor
10.11.2025 16:42
0
@kodzix Yyyyy, dziękuję za tą kluczową informację. Poza tym, gdyby nawet pod płaszczykiem równych szans, chcieli zrobić dwa różne elementy - jeden dobry dla Lando, a drugi nie, dla Oscara, to musieliby włączyć do spisku wykonawcę. Trochę dużo tych spiskowców do zachowania dyskrecji.
Przejdź do wpisu Norris powiększa przewagę, Piastri dalej nie potrafi wrócić na właściwy tor
10.11.2025 16:38
4
@ryan27 Naprawdę to wczoraj, to nie było nic wyjątkowego, chyba, że ktoś patrzy na tabelkę i stwierdzi, że skoro taki awans, to musiało to być coś epokowego. Mieliśmy już takie przypadki, gdzie auto w kwalifikacjach było ustawione pod wyścig i wtedy niezorientowani się podniecali wynikiem.
Który manewr z wczorajszego wyścigu przejdzie do annałów F1 ?
Przejdź do wpisu Verstappen znowu zrobił show w Sao Paulo
10.11.2025 16:27
0
W kwestii formalnej, ale zgodnie z tytułem to było w 2012. Tu był lekki trucht.
Przejdź do wpisu Norris wygrał w Sao Paulo. Verstappen stanął na podium po szalonej pogoni
09.11.2025 13:55
0
@johan24 Proszę wskazać mi, kogo odkrył Sokół, zanim ten zaczął odnosić "seryjne" sukcesy w F1? Nie kojarzę.
Przejdź do wpisu Norris ponownie przed Antonellim. Verstappen pozostał w Q1!
09.11.2025 08:49
1
Red Bull zdecydował się na kontynuację rozwoju tegorocznego auta, gdy McLaren przerzucił się na przyszły. Wtedy u naszych ekspertów telewizyjnych pojawiła się opinia, że Max czwartym autem w stawce "robi różnicę". Gdy McLaren zdecydował się przerwać lot ślizgowy i włączyć silniki, od razu ta bajka się skończyła. Tyle o wiarygodności panów z tv i umiejętnościach Maxa. Sam sobie to auto zrobił, to niech tak ma.
Przejdź do wpisu Norris ponownie przed Antonellim. Verstappen pozostał w Q1!
09.11.2025 08:41
1
@Markok Racja. Tam są kierowcy, którzy umieją zrobić z inżynierami auto.
Przejdź do wpisu Norris ponownie przed Antonellim. Verstappen pozostał w Q1!
08.11.2025 05:39
0
@ojciec3d Chciałbym poznać nazwisko kierowcy, którego talent rozpoznały nasze czołowe autorytety, zanim zdobył tytuł w F1. Nie kojarzę żadnego. Wprost przeciwnie wykluczali tych, którzy ostatecznie go zdobyli.
Ja pomyliłem się raz. Po 2018 wykluczyłem Maxa. Oni są znani z lansowania kogokolwiek w opozycji do kierowców, których nie lubią.
Przejdź do wpisu Czy Norris zdoła utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej? - zapowiedź GP Sao Paulo