Grellenort
Ostatnia aktywność
avatar
Grellenort

24.05.2024 06:43

0

Serio musieli robić testy żeby to stwierdzić? To jest szok. Wymyślili sobie regulamin gdzie ponad 50% generuje podłoga i nie domyślili się że gigantyczny dyfuzor podniesie więcej wody niż opony? Zwłaszcza że powierzchnia zajmuje więcej miejsca do automatycznie sprawia że tej wody tam więcej? Mogły się zgłosić do firmy gdzie pracuję to byśmy im to stwierdzili na czuja, albo symulacją CFD za ułamek kwoty jaką musieli wywalić na testy :P

avatar
Grellenort

05.03.2024 16:09

0

@2 WEC - z całą odpowiedzialnością, polecam

avatar
Grellenort

31.01.2024 20:59

0

@8. 7. Pozwólmy kierowcom się ścigać i oduczmy ich komentarzy "ten mnie wypchnał" "tamten wyjeżdża poza tor" "ten mnie dotknął". F1 goni poziom piłki nożnej w marudzeniu na wszystko. Ogólnie f1 idzie w dziwnym kierunku.

avatar
Grellenort

03.09.2022 08:07

0

@1 do tego na początek kariery w F1 wybrał sobie bardzo dobrego Lando zamiast znacznie słabszego Estebana... Odwaga, czy głupota?

avatar
Grellenort

05.07.2022 15:32

0

Pal licho ze zwycięstwem Sainza(choć pokazał że nie jest graczem zespołowym i ktoś w Ferrari powinien się nad tym zastanowić...) , ale DAŁO się zabezpieczyć P1 i P2 i pod tym względem wyszło partactwo Ferrari.

avatar
Grellenort

05.07.2022 15:28

0

@4 No dobra, to teraz sytuacja gdzie przednie skrzydło dostaje się pomiędzy pałąk halo a podwozie i uderza w głowę kierowcy. Potencjalnie możliwe...

avatar
Grellenort

04.07.2022 17:49

0

@106 dokładnie tak samo jak zrobił to Bottas przy SC rok temu w Arabii Saudyjskiej budując czas na podwójny pitstop. Był na to czas i przestrzeń. Ale niestety Ferrari nie potrafi uczyć się strategii od innych zespołów.

avatar
Grellenort

30.05.2022 06:43

0

@Aeromis obejrzyj dokładnie powtórki Verstappen wyraźnie PRZEKROCZYŁ linie lewym przednim kołem... A to że to uslizg bo dodał gazu... Co to za tłumaczenie? Mógł go dodać mniej, możesz przekraczać linie i granice toru w wyniku nie kontrolowania własnego auta?

avatar
Grellenort

29.05.2022 21:57

0

"To było konieczne. W przeciwnym wypadku by mnie wyprzedził. Brakowało mi trakcji. Ten wyjazd z alei to chyba mój najciekawszy moment całego wyścigu." - Max Verstappen , czyli można świadomie łamać regulamin sportowy i nie ponosić konsekwencji. Wspaniale

avatar
Grellenort

29.05.2022 21:52

0

Najbardziej przykre jest to że Verstappen przyznał ze zrobił to SPECJALNIE! Stwierdzenie że zrobił to specjalnie bo inaczej Leclerc by go wyprzedził. Czyli można łamać regulamin sportowy umyślnie i nie ponosić konsekwencji... Smutne

avatar
Grellenort

29.05.2022 20:18

0

Jednak nie zrozumiem takiego tłumaczenia... Skoro jest dla kierowcy za mokro to niech nie wyjeżdża na slickach... W przypadku Norrisa w Rosji było odwrotnie. Nienawidzę zmieniania wyników po wyścigu, ale tutaj sędziowie dzisiaj dali skrajnie d.... Albo respektujemy regulamin, albo wyrzućmy go do kosza.

avatar
Grellenort

29.05.2022 19:39

0

@53 , ale na litość boską! Na co tutaj czekać!? Wykroczenie jest ewidentne i jasne - BANALNE w swoim zapisie w regulaminie sportowym! To ma być królowa sportów motorowych, najszybsza seria świata? Z najbardziej flegmatycznymi i zdziadziałymi sędziami jakich tylko można tam wstawić. Co oni robią podczas tego wyścigu!? Jeszcze jak by mieli szczególnie dużo incydentów i roboty... Niestety, ale Alonso pod tym względem ma rację, już dawno spakowani i myślami na wieczornej imprezie i Księcia...

avatar
Grellenort

29.05.2022 18:29

0

@31 na powtórkach widać wyraźnie że to sędziowie pomylili Maxa z Checo, już nawet to o nich średnio świadczy

avatar
Grellenort

29.05.2022 18:25

0

Ja się tylko jeszcze zapytam, co z under investigation nieregulaminowego wyjazdu Maxa? Widzę że sędziowie znowu nie potrafią podejmować SZYBKO dość prostych decyzji. Zapisy regulaminu tutaj są banalnie proste...

avatar
Grellenort

06.05.2022 18:13

0

Ciekawe, jeszcze kilka lat temu Newey mówił że CFD nigdy nie będzie w stanie zastąpić tunelu. Generalnie Ansys i xFlow z roku na rok są coraz lepsze, ale wciąż nie osiągają tak dużej dokładności. Swoja drogą FIA dalej ogranicza czas pracy na CFD?

avatar
Grellenort

29.04.2022 17:32

0

@8 różnica też jest taka że Russel był w stanie kogokolwiek wyprzedzić BEZ systemu DRS. Nie wiem czy to u LH aktualnie kwestia niedopasowania do bolidu / umiejętności Russela, ale w tym wyścigu bezsprzecznie GR był wyraźnie lepszy. Czy się to utrzyma? Ciężko stwierdzić

avatar
Grellenort

13.03.2022 09:33

0

@1 kojarzą się tak od czasów Schumachera, wcześniej kojarzyli się z browarem w ręce i fajką w gębie... Po za tym, nie powiedział że kompletnie nic nie robił... ot nie każdy musi być tytanem pracy żeby przyzwoicie się spisywać w bolidzie.

avatar
Grellenort

25.02.2022 07:41

0

@5 jeśli tak uważasz, to polecam spojrzeć na facebooka Haas-a i komentarze pod zdjęciami z testów. Raczej zdecydowali się na zmianę malowania pod naciskiem kibiców.

avatar
Grellenort

10.02.2022 17:17

0

@14 Wloty powietrza do chłodnic są jedne małe (widać na filmie jak te "boczne" odbijają światło). Namalowany czarny plac, żeby nie wyglądało to słabo jak w przypadku Haas-a. Rozsądny zabieg jak kiedyś RB maskował malowaniem brzydotę nosa. Sam bolid z tyłu wydaje się być strasznie szeroki - nie ma nic wspólnego z bardzo smukłymi tyłami z lat poprzednich. Ciekawe.

avatar
Grellenort

08.02.2022 18:35

0

@8 polać mu bo mądrze prawi!

avatar
Grellenort

28.01.2022 15:09

0

Tu chodzi jeszcze o 2026... Między innymi VW chce aby "nowicjusze" mieli mniej restrykcyjne limity budżetowe. Red Bull Powertrains bardzo zależy żeby ten status zachować właśnie ze względu na większe możliwości rozwoju od 2026. Bardzo dobra zagrywka RB pod tym względem.

avatar
Grellenort

11.12.2021 14:09

0

Z resztą, Mercedesom wolno mieć nawet kontakt w trakcie kwalifikacji i sędziowie mają to w dupie... ;)

avatar
Grellenort

11.12.2021 13:31

0

Przecież sędziowie nawet się tym nie zajmą... Niektórym wolno po prostu więcej. A i co to za różnica że to trening? Wtedy można prowokować niebezpieczne sytuacje na torze kiedy ktoś jest na swoim pomiarowym okrążeniu? I jakie ma znaczenie że najsłabszego kierowcę w stawce!? Zwłaszcza, że Hamilton tyle się produkuje o szacunku dla wszystkich. A takie akcje, to niestety brak szacunku.

avatar
Grellenort

04.12.2021 20:41

0

Ja tylko zadam pytanie... Czy Bottas nie powinien skończyć z kara za Kimiego? Zachowanie kretyńskie z jego strony...

avatar
Grellenort

21.11.2021 14:55

0

Kara słuszna, ale sędziowie w tym roku to kompletna parodia. Ze swojej wieży i pokoju nie potrafią JEDNOZNACZNIE stwierdzić czy żółta flaga powinna być wywieszona czy nie. Ver jak i Bot mogli być zwyczajnie w świecie zdezorientowani. O decyzjach z poprzednich decyzji nawet nie wspominając...

avatar
Grellenort

09.11.2021 05:45

0

Lewis po wyścigu wyglądał na zdruzgotanego porażka to i powiedział za dużo niż każe mu jego PR. Patrząc na ilość sprostowań ciekawe czy jutro będzie sprostowanie sprostowania...

avatar
Grellenort

03.11.2021 15:10

0

Szkoda, przed sezonem 2020 byłem w Barcelonie na testach i w sumie było to pod wieloma względami lepsze niż wyścig dla kibica. A Bahrajn to już trochę za daleko / drogo.

avatar
Grellenort

27.10.2021 12:03

0

Akurat Hill na każdym kroku deprecjonuje Verstappena i wspiera rodaka więc takie hasła mnie nie dziwią. Co do presji, to jednak po Hamiltonie też to widać/słychać i to bardziej niż u Verstappena. Lewis po wyścigu nie odezwał się nawet słowem do radia, po kwalifikacjach też widać było zrezygnowanie...

avatar
Grellenort

26.09.2021 20:40

0

A największa bieda dzisiaj to realizatorzy... To jak dużego kawałka dobrego ścigania nie pokazali bo pucowali się na Hamiltonie i Danielu to szkoda gadać... A powtórki tylko z onboardów... Bieda.

avatar
Grellenort

26.09.2021 20:36

0

Gratulacje dla Lewisa za 100 zwycięstwo, ale nie zmienię zdania że ten wyścig w jego wykonaniu był kompletnie bezjajeczny... Słabo ze startem, a później utknął i praktycznie nie podjął ŻADNEJ próby wyprzedzenia Daniela... Mocno na farcie... Max kawał solidnej roboty, Norissa zwyczajnie w świecie mi szkoda, powinien stać na najwyższym stopniu dzisiaj, sroga lekcja pokory i doświadczenia

avatar
Grellenort

13.09.2021 13:57

0

Nie żeby coś, ale każdy myśli swoimi kategoriami...

avatar
Grellenort

12.09.2021 22:01

0

Ale o co chodzi... Ver widział jak Ham próbuje wrócić na tor na desperata, to chyba jasne że nic mu nie bylo...

avatar
Grellenort

21.07.2021 19:28

0

Swoją drogą, po wprowadzeniu limitów budżetowych ciekaw jestem który team jako pierwszy wpadnie na to że zespół sprawcy wypadku powinien partycypować w kosztach naprawy bolidu. Bo aktualnie, ktoś powoduje wypadek, zespół traci punkty + pieniądze które są limitowane. Koniec końców konsekwencje rozbicia bolidu dla zespołu są przez to trochę większe.

avatar
Grellenort

19.07.2021 17:29

0

Obawiam się że inaczej będzie twierdził kiedy role się odwrócą...

Przejdź do wpisu Wolff: do tanga trzeba dwojga

avatar
Grellenort

19.07.2021 17:22

0

@127... no chyba jednak nie kiedy jesteś z przodu... Tutaj jak krowie na rowie wyjaśnione dlaczego HAM popełnił błąd https: // www.youtube. com/watch?v=I2fn0D2wqko

avatar
Grellenort

18.07.2021 18:20

0

@68 te 10 sekund jest kpiną jeszcze z dwóch powodów - odbudowa bolidu przy limicie budżetowym to raz... Drugi powód to limit silników, przy takim dzwonię prawdopodobnie będzie wymagał wymiany. Hamilton dostał gównianą karę w stosunku do strat Verstappena / Red Bulla. Tyle w temacie...

avatar
Grellenort

18.07.2021 16:42

0

Wygląda na incydent, ale... VER był z przodu to raz, HAM mógł zacieśniać a nie wjeżdżać tam gdzie jest inny kierowca praktycznie całym bolidem przed nim. Prawdopodobnie zostanie uznane za incydent, ale dla mnie winny jest Hamilton który chyba próbował na desperata wyprzedzić Verstappena... W ten sposób w białych rękawiczkach pozbył się rywala, ale jego mowa ciała w paddocku wskazuje że wie że to jego wina... Można by to było uznać za incydent, ale kiedy stawka jest tytuł po kierowcach można wymagać czegoś więcej...

avatar
Grellenort

17.07.2021 18:33

0

@20 czyli z tą oprawą po nie tylko ja mam takie wrażenie... to ciężarówka to trochę jak Aleja Czerwonych Latarni w Amsterdamie...

avatar
Grellenort

17.07.2021 18:24

0

Może i ten pomysł miał by jakiś sens... ale kto normalny zaryzykuje jakimś ostrzejszym ściganiem w SOBOTĘ, kiedy po tych "kwalifikacjach" obowiązuje parc ferme!? To nie ma prawa zadziałać w takiej formie jak to jest obecnie... Swoją drogą, F1 dąży do zrobienia z transmisji gry komputerowej z tymi grafikami? Najbardziej zastanawia mnie wczorajsza "analiza" Hamiltona i Bottasa "Driver performance - % of the car limit", na jakiej podstawie oni to określają? Z całym szacunkiem dla Hamiltona, gość jest absolutnym geniuszem pojedynczego okrążenia, jednak tzw. racecraft Verstappena wydaje się być niemalże klasę lepszy.

avatar
Grellenort

15.07.2021 13:51

0

Panowie, nie chce nic mówić ale wśród kierowców jest takie powiedzonko "jesteś tak dobry jak twój ostatni wyścig". Po wywiadach w których marudzi że ciężko będzie walczyć z Red Bullem aż boli widok braku motywacji... To jest postawa mistrza? Chyba jednak nie... Na Schumachera też spadła fala krytyki za powrót i rozmienianie się na drobne mimo wcześniejszych dokonań więc niech nikt się nie dziwi że na Hamiltona spada krytyka...

avatar
Grellenort

04.07.2021 08:40

0

@10 tylko też różnica jest taka, że skargi innych zespołów w trakcie sezonu były i są ignorowane. Jesli Mercedes coś zgłasza - kończy się to dyrektywą techniczną.

avatar
Grellenort

29.06.2021 22:03

0

@10 - nie do końca, mając odpowiednie zasoby są w stanie stworzyć odpowiednie zaplecze i zatrudnić odpowiednich ludzi. Nie trzeba produkować samochodów żeby budować dobre silniki - patrz Cosworth, Mecachrome, MAHLE (tutaj bardziej komponenty, ale mieli epizod z kompletnymi jednostkami). Podstawy i know how dostali, a właściwie kupili od Hondy, teraz pozostało to już tylko wykorzystać. W sumie od dawna ludzie z koncernu VW (VW, Porsche, Lamborghini, Audi...) pojawiają się na tych spotkaniach, ale nic z tego nie wynika. Porsche powiedziało już kiedyś wprost, że jak długo jest MGU-H to nie są zainteresowani bo nie mają tej technologii i nie opłaca się jej tworzyć. @5 i właśnie chodzą plotki, że koncern VW chce się marki Bugatii pozbyć, bo paliwa kompane są be prawdopodobnie kupi ją Rimac...

avatar
Grellenort

28.06.2021 15:54

0

Ciekawe czy to "ktoś życzliwy" zapytał sędziów czy aby na pewno tak można... ;)

avatar
Grellenort

06.06.2021 22:25

0

@80 kierowca musi doprawdzić nie tylko opony do temperatury pracy, ale również kilka innych podzespołów, takich jak hamulce czy utrzymać odpowiednią temperaturę silnika. Z tego względu, że kierowcy startujący z pierwszych rzędów po zajęciu stanowiska startowego spędzają tam trochę więcej czasu niż kierowcy z ostatnich rzędów, często celowo lekko "przegrzewają" hamulce aby po czasie postoju wciąż były odpowiednio zagrzane do pierwszego zakrętu. To jak mocno muszą je podgrzać zależy już od kilku czynników takich jak konstrukcja zacisku, materiały czy nawet układ kanałów chłodzących silnik. U Mercedesa często przejawia się to wyraźnym dymieniem czy nawet pojawieniem się płomieni (widać to czasami przy dłuższych pitstopach u nich). Bez tego zabiegu na zimnych hamulcach w tempie wyścigowym hamulce zwyczajnie w świecie nie działają.

avatar
Grellenort

05.06.2021 20:09

0

Co do tego, że "szczęśliwie" zdobył pole-position to chciałbym zwrócić uwagę, że zanim pojawiła się czerwona flaga to LEC pierwszy sektor odpalił na purpurowo. Pierwszy minisektor z 2 części toru tak samo więc niewykluczone, że czas jeszcze by podkręcił - choć bez podciągnięcia na prostej byłoby ciężko (jechał pierwszy). Dla porównania, HAM i VER minisektory z pierwszego segmentu toru w większości odpalali na żółto.

avatar
Grellenort

30.05.2021 20:58

0

@1 owszem, timinig nie najlepszy. Chociaż Jason'a nie uratowało by nawet najlepsze safety na torze :/

avatar
Grellenort

30.05.2021 09:33

0

Idąc logiką bolidu fabrycznego jako taki który w całości wychodzi z jednej fabryki to tak na przykładzie najbardziej "fabrycznego" Ferrari: blok silnika i inne odlewy aluminiowe - OMR Automotive hamulce - Brembo łożyska - SKF turbina - Garrett sprzęgło - Mahle (to praktycznie każdy zespół w sumie...) świece zapłonowe - NGK alternator - Magneti Marelli itd. itd. itd. W dużym skrócie, niezły "składak" ;)

avatar
Grellenort

20.05.2021 16:00

0

@19 przeczytaj regulamin... Skrzydło owszem ma być sztywne, ale podstawą dla stwierdzenia wymaganej sztywności są opisane przez zdefiniowane TESTY! Jeśli skrzydło przechodzi aktualne testy sztywności to JEST zgodne z regulaminem i koniec kropka. Sytuacja jest analogiczna jak z DAS-em (który też budził wątpliwości...). Różnica taka, że dla Mercedesa FIA zrobi wszystko i zmieni zasady gry w jej trakcie. Szkoda tylko, że na odwrót to tak nie działa.

avatar
Grellenort

01.05.2021 19:05

0

@1 dla około 20 milionów za sezon - z grubsza po to mu to było ;) A tak poważnie, to mam nadzieję że się Ferdek jeszcze rozjeździ i złapie formę.

avatar
Grellenort

28.03.2021 20:32

0

@4 serio nie widzisz absurdu, że można naginać limity toru kiedy robi to jeden kierowca - a w momencie kiedy inni zaczynają robić to samo to sędziowie nagle zmieniają zdanie?

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu