Jacko
Ostatnia aktywność
avatar
Jacko

06.03.2025 17:29

0

@2. fpawel19669 & reszta Jutta Kleinschmidt wygrała Dakar, a na podium tego rajdu stawała w sumie 3 czy 4 razy. Tam chyba niezłą "fizycznością" też trzeba się wykazać?

avatar
Jacko

03.03.2025 17:58

0

@10. Rextrex A nie widzisz subtelnej różnicy, gdy takie gesty robi się w zamkniętej grupie "kolegów", a gdy robi się to de facto publicznie (bo przecież oni sobie zdają sprawę, że jest masa kamer i obserwuje ich "pół" świata)? Jakby ktoś, wiedząc iż są włączone mikrofony i transmisja idzie w świat, przechodząc rzucił do kumpla np. "cześć ch...", to też by się nic nie stało, bo to przecież w "żartach" do znajomego? No nie... Jakieś normy zachowań obowiązują... Ja wiem, że świat ogólnie schamiał i to co kiedyś było nie do pomyślenia, dzisiaj jest niby "normalne", ale to wcale nie znaczy, iż należy nad tym przechodzić do porządku dziennego...

avatar
Jacko

17.02.2025 18:58

0

@4. 3000 Nawet jeszcze w latach 90-tych bywało po 17-19 ekip. W wyścigu mogło startować maksymalnie 26 bolidów i selekcja była w kwalifikacjach. Ci najsłabsi po prostu nie startowali w wyścigu. Teraz wystawianie przez zespół tylko jednego bolidu, czy odpadanie w kwalifikacjach jest raczej nie do pomyślenia ze względu na sponsorów i ogólnie finanse, ale 13 zespołów swobodnie by mogło w stawce być. Problem w tym, że zespoły się raczej na to nie zgodzą i to nie ze względu na podział nagród czy wpływów z transmisji, bo to nie są aż tak olbrzymie pieniądze, ale ze względu na rynkowe wyceny tychże zespołów. Teraz, żeby dostać się do F1, nie ma praktycznie innej drogi, jak odkupienie miejsca wraz z całym zapleczem (czyli kupno całego zespołu), więc wartość tych zespołów (akcji, udziałów itp. itd.) jest nadmuchana do granic możliwości. Gdyby dało się tam tak po prostu wejść, to ta bańka by pękła z wielkim hukiem...

avatar
Jacko

06.02.2025 15:51

0

Przestań w końcu z tymi "kampaniami". Proszę... W języku polskim nie używamy tego słowa w tym znaczeniu. Kampanie mogą być w czasie wojny lub społeczne, reklamowe, wyborcze czy ziemniaczane... W sporcie używamy słowa sezon albo po prostu rok.

avatar
Jacko

05.02.2025 09:08

0

@2. lesio_17 IMHO jest dokładnie odwrotnie. To kwota którą płaci kupujący, a sprzedający dzieli się z domem aukcyjnym.

avatar
Jacko

04.02.2025 11:05

0

@5. ZS69 Eleven Sports ma prawa na lata 2025-2028. Dodatkowo 6 wyścigów w sezonie pokaże otwarty Polsat.

avatar
Jacko

08.01.2025 01:24

0

Co do wpisów 3 i 4, idealnie pasuje stare powiedzenie Twaina: "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się..." itd. ...

avatar
Jacko

06.01.2025 16:03

0

@34. Wojtas95 "który i tak nie był wgl świetną firma jeżeli chodzi o zyski" To co napisałeś wystarczy, żeby reszty tego steku bzdur nawet nie czytać. W ostatnich kilkunastu latach w Lotosie wybudowano nowoczesne linie produkcyjne za miliardy, a pakiet kontrolny oddano za ułamek tej wartosci. A trzeba też pamiętać, że to nie tylko sama rafineria, ale stacje, magazyny, kolej, część lotnicza oraz platformy wiertnicze i wydobywcze. To wszystko rozp...... i pooddawano za grosze różnym spółkom i spółeczkom...

avatar
Jacko

02.01.2025 19:17

0

@15. mariusz-f1 Ale wiesz o tym, że żeby sponsorować Kubicę, Orlen zakończył wspieranie kilku innych przedsięwzięć i ktoś inny "został na lodzie"? Czy udajesz, że nie wiesz, bo to nie pasuje do Twojej ideologii? Zawsze jest coś za coś, a F1 pożerała niestety znaczną część budżetu Orlenu przeznaczonego na sponsoring. A różnych kierowców sponsorowano na długo przed rządami PiSu i zapewne będzie się to robiło na długo po nich. Orlen Team powstał już w 2002 roku, więc to wcale nie był jakiś "genialny" i "przełomowy" pomysł Obajtka i PiSu. PO zresztą też nie.

avatar
Jacko

02.01.2025 19:02

0

@10. Frytek A słyszałeś o XTB? Oni sponsorowali McLarena jeszcze przed wypadkiem Kubicy, mimo że Robert wcale tam nie jeździł. Tak, to polska firma. I podobnych większych lub mniejszych było już w historii kilka. A co do Orlenu, to było działanie czysto polityczne, nastawione na wybory i zatarcie złego wrażenia po słowach, które się "przypadkiem" nagrały na pewnych taśmach. Takie XTB naprawdę planowało światową ekspansję, dlatego wybrało odpowiedni zespół dla swojej reklamy.

avatar
Jacko

02.01.2025 13:30

0

@1. Frytek Wedle zapowiedzi, te pieniądze mają być przekierowane na pomoc 3-4 młodym zawodnikom (między innymi Kacprowi Sztuce) w niższych seriach, więc kto to wie...

avatar
Jacko

29.12.2024 22:22

0

Chociaż za nim nie przepadam, to tak po ludzku, od wielu juz lat jest mi szkoda Horner, bo jest najbardziej ubezwłasnowolnionym szefem zespołu w całej stawce. Nie może sam podjąć żadnej kluczowej decyzji, bo Helmut i Jos we wszysko wścibiają swoje nochale...

avatar
Jacko

27.12.2024 20:12

0

@1 & 2 Wszystko wyolbrzymione i artykuł tylko po to, żeby bić pianę, a Wy się od razu na to łapiecie i ją bijecie... Gdyby nie clickbaitowe tytuły i łapanie za słówka przez tzw. "dziennikarzy", nikt by na to nawet nie zwrócił uwagi.

avatar
Jacko

20.12.2024 11:26

0

@7. xandi_F1 Premie w 99% przypadków są zapisywane od razu w kontraktach, czyli już przed sezonem wiadomo jakie będą w zależności od zdobytych punktów, miejsca kierowcy, miejsca zespołu itp. itd. To się nie odbywa na zasadzie, że po sezonie ktoś sobie ustala: temu sypniemy tyle, temu tyle, a temu nic nie damy, bo go nie lubię...

avatar
Jacko

20.12.2024 11:08

0

@10. giovanni paolo "Ferrari od ZAWSZE jest zespołem, z którego ludzie się naśmiewają", "dalej pozostają pośmiewiskiem" Kompletne bzdury opowiadasz. Trochę podśmiechujek pojawiło się w ostatnich latach, kiedy zaczęli popełniać idiotyczne błędy strategiczne, ale sportowo poniżej pewnego poziomu ten zespół nigdy nie schodzi, nawet w latach gdy nie dominowali. Oczywiście jak każdy zespół, zawsze mieli swoich antagonistów, ale nawet oni z nich nie szydzili, bo jakiś wielkich powodów do tego nie było. No oczywiście oprócz ograniczonych trolli, co widać na powyższym przykładzie...

avatar
Jacko

17.12.2024 18:40

0

@10. devious Na Sainza zapewne nie zgadzali się Max i Jos. Oni chcą solidnego rzemieślnika, który nie będzie za bardzo "podskakiwał", a nie kogoś z ambicjami podgryzania "numeru 1".

avatar
Jacko

14.12.2024 22:10

0

@6. Lulu Ale to niestety nie tylko wina rządów i kacyków z takich krajów (a może ich nawet w bardzo małym stopniu), ale pazernych firm i instytucji z tzw. "zachodu". W całej tej zabawie chodzi o to, żeby jak najwięcej pieniędzy z takiej "pomocy międzynarodowej" trafiło z powrotem na zachód, ale już do innych kieszeni.

avatar
Jacko

12.12.2024 17:10

0

Błąd Stefana... Zupełnie mi umknęło, że on już ma miejsce na przyszły sezon w Sauberze...

avatar
Jacko

12.12.2024 17:04

0

Jeśli to ma się spełnić, to za samego Alonso. albo Stroll da sobie w końcu spokój, Jakoś w inne opcje nie wierzę.

avatar
Jacko

09.12.2024 21:18

0

@3. kiwiknick & 7. Supersonic A słyszeli o czymś takim, jak recydywa? Osoba działająca w warunkach recydywy, dostaje dużo surowszą karę od osoby, która nigdy nie popełniła przewinienia/przestępstwa. Tak, Temida jest ślepa. @8. hubertusss Nie przesadzaj. W świecie sportu, to jest normalna kara. Sprawdź sobie ilu kopaczy było już na coś takiego "skazanych". W 99,9% przypadków, to są właśnie jakieś zajęcia z juniorami itp.

avatar
Jacko

05.12.2024 20:28

0

Przecież sędziowie mają powtórki z różnych kamer, a w razie potrzeby i dostęp do telemetrii, więc jakie "kłamstwa" zarzuca Max? Wg niego kara była nałożona tylko na podstawie słów Georga?

avatar
Jacko

04.12.2024 18:20

0

@1 & 2 Z tym, że FIA de facto nie jest już organizatorem serii F1, ani nie ma do niej praw. Jest tylko regulatorem, a F1 w każdym momencie może uciec spod ich egidy.

avatar
Jacko

01.12.2024 11:21

0

@9. Biziscoot O żadne specjalne spowalnianie nikogo nie podejrzewam, ale wystarczy ustawic zespół oraz robić poprawki pod konkretnego kierowcę i takie mogą być skutki. Skoro wiadomo, że Lewis odchodzi, to cała uwaga jest skupiona na Georgu Tak samo jest przecueż "od zawsze" w RBR, że wszystko jest ukierunkowane tylko na Maxa i Ci "drudzy" mają dużo trudniej (co oczywiście akurat aż tak wielkiej dysproporcji między nim, a Perezem w pełni nie usprawiedliwia).

avatar
Jacko

01.12.2024 11:08

0

Ludzie, pomyślcie trochę... Już abstrahując całkowicie od Maxa i tej konkretnej sytuacji, to w czasówce ważne jest nie tylko "szybkie" okrążenie. Przecież trzeba je sobie odpowiednio przygotować, rozgrzać opony, wejść w nie z odpowiednią prędkością itp. itd Jeśli ktoś w tym przeszkadza, np. przyblokuje Cię tuż przed startem, to niczym nie różni się to od przeszkadzania na "szybkim", bo i tak całe kolejne okrążenie jest stracone Po to są sędziowie, a nie jakaś SI, żeby to rozpatrywać indywidualnie. Czy robią to prawidłowo czy nie, to już zupełnie co innego...

avatar
Jacko

29.11.2024 21:01

0

Nie karmić trolli...

avatar
Jacko

25.11.2024 11:14

0

@6. Frytek A czy ja gdzieś napisałem, że rywale nie popełniali błędów? Tak, Max był najrówniejszym kierowcą, ale dokładnie to samo można powiedzieć o bolidzie, który był najrówniejszy i najszybszy wyciągając jakąś tam ŚREDNIĄ w przeciągu CAŁEGO sezonu. To wszystko złożyło się na mistrzostwo. Jak spojrzymy na inne zespoły (zarówno kierowców jak i bolidy), to mieli dużo większe sinusoidy.

avatar
Jacko

25.11.2024 07:37

0

Przez dużą część sezonu miał jednak najszybszy bolid i wyrobil sobie sporą przewagę. Nawet gdy zaczęły się kłopoty, to poniżej pewnego poziomu nie schodzili. Po prostu RBR w przeciągu całego roku miał bolid najrówniejszy i tak, wyciagajac pewną średnią, najszybszy. Inne zespoły z czołówki miały dużo większe wahania formy.

avatar
Jacko

17.11.2024 21:33

0

@1. xandi_F1 Przecież on od dwóch sezonów nie jest w żaden sposób związany z Ferrari, bo nie przedłużył kontraktu.

avatar
Jacko

08.11.2024 10:43

0

Bo w Europie już jakiś czas temu zrozumiano, że większość zysków zgarniają właściciele, federacji i różni "działacze", a organizator ma ponosić większość kosztów i jeszcze płacić olbrzymi haracz za samą możliwość organizacji (podobnie jak z ME i MŚ w piłce kopanej czy olimpiadami). Rządy i gminy nie chcą już wykładać publicznych pieniędzy, żeby napychać kieszenie różnych szemranych firm. Przecież np. taki Bernie został miliarderem dojąc organizatorów GP... A różni szejkowie czy dyktatorzy nie mają z tym problemu, bo kto im tam podskoczy?

avatar
Jacko

07.11.2024 23:57

0

@5&6 Przeciez teraz chodzi już tylko o konferencje prasowe... Tam też wydziela im się największa adrenalina i ryzykują życiem? Krwiożerczy Ci dziennikarze...

avatar
Jacko

07.11.2024 18:29

0

Przecież właśnie tak ich traktują. Dorośli ludzie powinni potrafić się zachować i dostosować do panujących reguł. Naprawdę to taki wielki problem warty tej całej g.burzy? Nie mają innych problemów, które bezpośrednio rzutują na ich rywalizację?

avatar
Jacko

06.11.2024 12:39

0

@4. bartekk1 Nie przesadzaj z tą "erą". Przecież dłużej od niego jeżdżą Hulkenberg czy Perez, nie mówiąc już o Hamiltonie i Alonso.

avatar
Jacko

03.11.2024 19:05

0

A tak serio, to jednak trochę śmieszne. Niby SC był ze względu na trudne warunki, ale to przecież większość zespołów i kierowców podjęło decyzję, by nie zmieniać na dzeczczówki. Skoro było im ciężko, to niech zmieniają na deszczowe i dalej jazda, a nie SC, bo niebezpiecznie... Jak następnym razem ktoś założy slicki i wypadnie, to też SC, bo nie daje rady?

avatar
Jacko

03.11.2024 19:04

0

Skandal! Specjalnie poczekali aż Lando zjedzie i Max go wyprzedzi, a wtedy bez żadnej przyczyny wprowadzono SC! FIAbull znowu działa!

avatar
Jacko

03.11.2024 09:26

0

@8. szachu1991 Ale w "starych" przepisach nie było o "3 treningu", tylko "ostatniej odbytej sesji treningowej", więc może to być i 1 trening, jeśli nie było 2 i 3. A przy sprintach ostatnią taką sesją są kwalifikacje sprintu. Niemniej dyskusja jałowa, bo jak sprawdziłem, to już nie obowiązuje. Obecnie to sędziowie mogą zdecydować, jakie kryterium przyjąć. W przyszłym sezonie ma to być już uregulowane dokładniej.

avatar
Jacko

02.11.2024 23:09

0

@5. szachu1991 Skoro wprowadzajac sprinty nic nie zmieniono, to chyba obowiazują nadal stare przepisy? W czym problem?

avatar
Jacko

02.11.2024 17:20

0

@14. Denieru Akurat z końcem VSC, to żadnych kontrowersji nie było. Gdyby mieli sprzyjać McL, to spokojnie mogli tak dojechać do mety, bez restartu. Ja natomiast caly czas czekam na info o decyzji sędziów w sprawie restartu. Max ewidentnie złamał tam przepisy.

avatar
Jacko

02.11.2024 13:24

0

To lekko żenujące, że niektórzy brak kultury uwazają za przejaw walki z jakąś "poprawnością polityczną". Można umieć się zachować, a jednocześnie nie zgadzać się z niektórymi pogladami czy trendami. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego i absolutnie nie usprawiedliwia buractwa...

avatar
Jacko

02.11.2024 12:27

0

@5. Gumek73 A widziałeś jakąś dyscyplinę, gdzie się publicznie przeklina na konferencjach? Chyba tylko w mordobiciach pokroju MMA. Wszędzie są za to kary. Federacje, zespoły i sponsorzy wykładają tak olbrzymią kasę między innymi za godne reprezentowanie danej dyscypliny i to wszystko jest zazwyczaj regulowane w kontraktach.

avatar
Jacko

02.11.2024 07:45

0

@1. Michael Schumi Chore to jest to, że dorośli faceci, podobno profesjonaliści, nie potrafią się zachowywać i powściągnąć języka nawet przed kamerami. Jeżeli emocje nimi targają (podobno tak się tłumaczy te ich wybryki) nawet na konferencjach prasowych, to zwyczajnie nie nadają się do sportu. Żadnego.

avatar
Jacko

31.10.2024 22:37

0

@4. Raistoppen "wszyscy podziwiają Sennę" Do tego przyczyniła się niestety jego przedwczesna śmierć. Ja akurat jeszcze pamiętam jego rywalizację z Prostem i sympatie były rozdzielone mniej więcej po równo. Miał tylu samo zwolenników, co zagorzałych przeciwników (jak teraz np. Max i Lewis). Tak to już jest z "legendami"...

avatar
Jacko

28.10.2024 08:22

0

@33. Denieru Tu chodzi o komentatorów Viaplay. Ale to kolejny kamyczek do ogródka sędziów i dyrekcji wyścigu. Zamiast samemu śledzić i analizować wszystkie wydarzenia na torze, to przyzwyczaili się reagować na doniesienia zespołów i płacze kierowców. Wyobraźmy sobie co by się działo w piłce kopanej, gdyby sędzia reagował tylko na krzyki i jęki kopaczy. Totalny chaos na boisku oraz całkowite wypaczenie zasad i przepisów. W większości dyscyplin sportowych, dyskusja z sędziami jest w ogóle zabroniona.

avatar
Jacko

27.10.2024 23:47

0

Max i tak ma szczęście, że nie dostał kary już na samym początku, za wywiezienie Carlosa. Ok, na starcie "można więcej", ale tu chodzi o sytuacje z tlokiem na torze, kilkoma samochodami koło siebie i brakiem miejsca, a nie gdy masz masę miejsca i specjalnie wywozisz rywala poza tor...

avatar
Jacko

27.10.2024 10:56

0

Nic nie stalo na przeszkodzie, żeby ukarać Maxa wg "starych wytycznych". On powinien dostać karę za wypychanie z toru, a Lando za nieoddanie pozycji. Tyle.

avatar
Jacko

21.10.2024 23:50

0

@2. Lulu To już chyba lepiej, żeby punkt dostawał zawodnik z najszybszym okrążeniem z pierwszej dziesiątki (niekoniecznie musi to być najszybsze okrażenie wyscigu). Wtedy nikt z końca stawki pod koniec wyścigu nie zachowywalby się jak "pies ogrodnika".

avatar
Jacko

21.10.2024 22:28

0

Trochę racji z tymi przeprosinami ma. W zalożeniach to miała być nagroda i zachęta do większej rywalizacji w czołówce, a w istocie stało się elementem nie zawsze czystych zagrywek między zespołami. W tej formie tego przepisu żałował nie będę.

avatar
Jacko

21.10.2024 00:13

0

@24. TomPo Nawet nie takie same, bo RUS jako jedyny sam zmieścił się w limitach toru i jako jedyny karę dostał. Tamci wywożąc (również Sainz) nawet się nie zmieścili, więc to bylo ewidentne.

avatar
Jacko

19.10.2024 21:23

0

@5. MattiM Nie bądź hipokrytą... Malo to razy pobłażano Maxowi? Obu kierowcom Ferrari też się dzisiaj raczej upiekło, bi ewidentnie wypychali z toru. Carlos nawet swojego partnera.

avatar
Jacko

19.10.2024 16:01

0

Tę "siłę psychiczną" Maxa widać szczególnie mocno, gdy coś nie idzie... A dziadek powinien mieć zakaz wypowiadania się na tematy nie związane stricte z RBR.

avatar
Jacko

12.10.2024 08:15

0

Koszt całego bolidu szacuje się na 15-20 milionów, więc sam silnik nie może tyle kosztować. Zakup pojedynczego silnika przez zespół "kliencki", to mniej więcej 6 mln.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu