Lance Stroll urodził się 29 października 1998 roku w Montrealu. Jest 15. kanadyjskim kierowcą w historii, który wziął udział w wyścigu F1. Swoją karierę w kartingu rozpoczął w wieku dziesięciu lat. Brał udział w zmaganiach na poziomie regionalnym i krajowym w klasie Rotax Micro Max w 2008 roku, gdzie zdobył mistrzostwo w mistrzostwach kartingowych oraz Pucharze Montrealu i Quebec.
W następnym sezonie awansował o jedną klasę w Rotax Mini Max i prawie wyrównał sukces z poprzedniego roku. Tym razem zdobył oba puchary w Montrealu i Quebec, ale zajął 2. miejsce w krajowych mistrzostwach. 12 miesięcy później przeniósł się do konkurencyjnej kategorii Rotax Junior. Udało mu się zdobyć drugie zwycięstwo w wyścigach kartingowych, jednakże ówczesne zmagania obfitowały także w sukcesy poza Kanadą, czego przykładem była wygrana w Florida Winter Tour.
W 2011 roku Lance przeprowadził się do Europy i zaczął rywalizować w kartingowym KF3. Jego napięty harmonogram uwzględniał także udział w Mistrzostwach Europy, WSK Euro Series, WSK Final Cup, Bridgestone Cup i Mistrzostwach Niemiec. Sezon zakończył jednak bez znaczących zwycięstw, ale już w kolejnym powrócił do wygrywania, zdobywając trofeum Andrea Margutti i SKUSA SuperNationals. Kampania 2013 była ostatnią pełną w kartingu dla Kanadyjczyka.
Pierwsze doświadczenie z bolidami jednomiejscowymi zdobył w serii Florida Winter, w której brał udział w 10 wyścigach w Sebring, Palm Beach i Homestead. Udział w rozgrywkach tej serii był dla niego dobrym treningiem przed nowym wyzwaniem, jakim była Włoska F4. Zasilił szeregi zespołu Prema Powerteam. Wziął udział w siedemnastu wyścigach i aż w czternastu z nich stanął na podium, w tym dziesięciokrotnie triumfując. Z dorobkiem 331 punktów został mistrzem serii.
W sezonie 2015 Stroll ścigał się w nowozelandzkiej serii Toyota Racing Series. Na szesnaście startów aż dziesięciokrotnie meldował się na podium, w tym cztery razy na jego najwyższym stopniu. Przewaga ponad stu punktów pozwoliła mu wywalczyć mistrzowską koronę. Wziął też udział w Mistrzostwach Europy F3. Pierwsza część zmagań była dla niego etapem przyswajania się do nowej serii, jednakże w drugiej połowie zmagań aż sześciokrotnie stawał na podium. Doczekał się także swojego pierwszego triumfu w wyścigu na Hockenheimringu. W klasyfikacji generalnej uplasował się na 5. pozycji.
Rok 2016 był dla Strolla niezwykle udany, gdyż Williams zatrudnił go jako swojego kierowcę rozwojowego. Co więcej, sięgnął po tytuł w Europejskiej F3, wygrywając aż czternastokrotnie, dwadzieścia razy stając na podium i czternaście razy startując z pole position. Miesiąc później stajnia z Grove potwierdziła awans Lance'a do roli etatowego zawodnika na sezon 2017 i ściganie się u boku Felipe Massy.
Spodziewano się, że młody Kanadyjczyk będzie jedynie się uczyć i notować dużo gorsze wyniki od swojego partnera zespołowego, ale ten poradził sobie nadzwyczaj dobrze. W Azerbejdżanie zdobył jedyne dla swojego zespołu w tym sezonie podium, a we Włoszech stał się najmłodszym kierowcą w historii F1, który startował do wyścigu z pierwszego rzędu.
W 2018 roku ścigał się u boku debiutującego Siergieja Sirotkina. Kanadyjczyk spisywał się lepiej od swojego partnera zespołowego, ale Williams w większości wyścigów prezentował rozczarowującą formę i kierowcom bardzo trudno było walczyć o punkty. W sierpniu ogłoszono, że jego ojciec Lawrence, wpływowy biznesmen, przejął team Force India i przemianował go na Racing Point.
W związku z tym jego syn powędrował do tej ekipy, w której został partnerem Sergio Pereza. Mimo znacznie lepszego samochodu zawodnik z Montrealu jeździł znacznie poniżej oczekiwań. Ostatecznie uplasował się na 15. pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców, zdobywając zaledwie 21 punktów. Większość tego dorobku pochodziła z GP Niemiec, gdzie po raz pierwszy w karierze prowadził w wyścigu F1.
Na kampanię 2020 Racing Point przygotowało znacznie lepszą maszynę, co przełożyło się też na wyniki Strolla. Wówczas wywalczył dwa podia i pierwsze pole position w deszczowej czasówce przed GP Turcji. Mimo że spisywał się znacznie słabiej od Pereza, z powodu rebrandingu zespołu pożegnano właśnie Meksykanina.
W latach 2021-2022 Stroll - w nowych zielonych barwach Astona Martina - ścigał się już u boku czterokrotnego mistrza świata, Sebastiana Vettela. Sezony te nie przyniosły mu jednak większych sukcesów. Łącznie uzbierał w nich 52 punkty, zajmując najpierw 13., a następnie 15. miejsce w klasyfikacji kierowców.
Po przejściu na emeryturę utytułowanego Niemca Lance otrzymał kolejnego cenionego partnera - Fernando Alonso. Dodatkowo, przed startem sezonu doznał poważnej kontuzji nadgarstka, przez którą nie mógł wydobyć pełnego potencjału z konkurencyjnej maszyny AMR23. Z tego powodu stracił aż 132 punkty do zespołowego kolegi i zakończył zmagania na 10. lokacie.
Kolejny rok również nie przyniósł przełomu w karierze Kanadyjczyka. Wszakże zdobył tylko 24 punkty i uplasował się na 13. miejscu w klasyfikacji kierowców. Warto jednak zaznaczyć, że zielony bolid nie pomagał w osiąganiu dobrych rezultatów.