WIADOMOŚCI

  • 09.03.2010
  • 12143
Button: Nowe zespoły utrudnią trening
Button: Nowe zespoły utrudnią trening
Jenson Button uważa, że przyjście do Formuły 1 nowych zespołów nie spowoduje obniżenia bezpieczeństwa. Brytyjczyk obawia się jedynie, że większy ruch na torze utrudni przeprowadzanie sesji treningowych.
baner_rbr_v3.jpg
W wywiadzie dla włoskiej gazety La Stampa Button zapytany o to, czy nowe zespoły spowodują, że na torze będzie mniej bezpiecznie, powiedział:

„Tutaj nie chodzi o niebezpieczeństwo, to spowoduje jedynie, że będzie trudniej pracować podczas sesji treningowych.”

„Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.”

„Tak samo podczas kwalifikacji, mając 24 bolidy na torze najważniejsze będzie mieć czysty przejazd. Podczas wyścigu będzie lepiej, ponieważ różnica pomiędzy pierwszym a ostatnim będzie wynosiła około 3-4 sekundy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

101 KOMENTARZY
avatar
Jamer

09.03.2010 09:41

0

Kto to jest Button??? ehmmm ... aaa to ten co w Brawn GP zdobył Tytuł....


avatar
Koyot.

09.03.2010 09:43

0

złej baletnicy.......


avatar
Koyot.

09.03.2010 09:45

0

Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.” a kto jeździ Q z pełnym zbiornikiem, czy on w ogole wie co gada??????


avatar
Qbus81

09.03.2010 09:47

0

niech se klakson zamontuje...


avatar
D@rtH W!nD

09.03.2010 09:52

0

@3 czytanie ze zrozumieniem się kłania. On mówi, że utrudnią TRENING, a o Q mówi dopiero na koniec, i chyba w treningach jeździ się z pełnym zbiornikiem czasem nieeeeeeeee??? Z resztą chyba nie ma, aż 12 s różnicy w Qualu ... a Go trochę rozumiem, ale nic trzeba się będzie przystosować, zwłaszcza do Quala 4 bolidy (wolne bolidy) więcej mogą wprowadzić dużo przypadkowości, ale chyba tragedii nie ma...


avatar
sever

09.03.2010 09:56

0

Ja uwazam że nowe zespoły uatrakcyjnią wyścig gdyż trzeba będzie ich dublować a mądry kierowca potrafi zawsze ten manewr wykorzystać.


avatar
biter1

09.03.2010 10:00

0

W tym wszystkim jest również zaleta. Nie będą 2/3 Quala siedzieć w garażu tylko szybko wyskakiwac na szybkie kółko zanim się graciarnia wytoczy. będzie ciekawie i na treningach i w Q1


avatar
sever

09.03.2010 10:07

0

@7 no właśnie!


avatar
Gumis_81

09.03.2010 10:07

0

Mam takie pytanie, bo regulamin zakładał że będzie w stawce 26 bolidów i kwalifikacje miały się odbyć w ten sposób że w Q1 odpada 8, w Q2 kolejne 8 a do Q3 wchodzi 10 najlepszych. A w jaki teraz będzie sposób Q1 -> 6?? Q2 -> 8 a Q3 -->10 ?


avatar
murmunder

09.03.2010 10:09

0

Button powinien wiedzieć ze zasady sa równe i tak samo jak jego moze to spotkać każdego innego kierowce


avatar
Woa-VooDoo

09.03.2010 10:12

0

o virgin bym się nie martwił , przejąda 20-30 okrążeń , pojawia się usterki i do końca testu nie wyjadą . Ciekawe co pokażę HRT.


avatar
modafi

09.03.2010 10:12

0

ja go troche rozumiem, choc nawet on bedzie blokowal podczas treningow np. Hamiltona,ktory sprawdza ustawienia z minimalna iloscia paliwa, podczas gdy Button bedzie testowal z maksymalnym obciazeniem. Po prostu roznice beda zbyt duze. Mysle, ze ok. 5 sekund dla tego samego bolidu. Konfliktow wiec nie uniknelibysmy nawet bez nowych zespolow. Zastanawiam sie nad rozwiazaniem by w sobotni ranek testowac tylko szybkie przejazdy, choc wprowadzenie takiej regulacji byloby pewnie bardzo trudne.


avatar
kam39

09.03.2010 10:13

0

ale się z niego ważniak zrobił


avatar
scud

09.03.2010 10:15

0

jesli będzie szybki to na jakiś dłuższy czas ma z głowy maruderów z tylu stawki:-)


avatar
Smola

09.03.2010 10:16

0

@4 - Dokładnie! :D


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:21

0

jak mu sie nie podoba to niech odejdzie z F1 proste


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:22

0

zamiast sie scigac i zajmowac tym co do kierowcy nalezy to tylko narzeka zreszta jak wiekszosc


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:24

0

wielki ważniak bo jezdzi w zespole a raczej zacznie jezdzic w zespole z wieloletnią historią ja uwazam ze nowym zespolom nalezy sie szacunek i takie same prawa jak innym kazdy kiedys mial swoj 1 sezon


avatar
paw_ko

09.03.2010 10:26

0

Dziwne, że jak Schumacher, Alonso, czy nawet Hamilton zdobyli tytuł, to jakoś tak się czuło że są mistrzami, a taki Button to nadal jest zwykły Button :D


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:29

0

bo on to poprostu przycisk ktory naciskaja wyzej postawione osoby :)


avatar
sliwa007

09.03.2010 10:34

0

Nie czepiajcie się go bo dobrze gada, coś mi się wydaje ze jeszcze nie raz bedziemy sie denerwowac jak Kubica nie wejdzie do Q2 bo jakis Lotus czy Virgin mu zablokuje tor na szybkim okrażeniu:)


avatar
zbj

09.03.2010 10:35

0

jest dalej przepis ze 107% czasu pole position trzeba mieć żeby się zakwalifikować ? bo wydaje mi się ze czasem to może być trudne dla nowych zespołów, co prawda jest to ok 5 sek ale myślę ze nie będzie niespodzianki jeżeli choć raz w tym sezonie obejrzymy taka scenkę


avatar
modafi

09.03.2010 10:41

0

?


avatar
pasjonat

09.03.2010 10:47

0

Ma świętą rację, ale mówi rzecz oczywistą. Jeśli wolni zawodnicy będą patrzyć w lusterka to będzie dobrze. Schumacher jak będzie jeździł beczkowozem na pewno nie będzie przepuszczał testującego sprint Virgin, bo on tu królem :) @5 nie ma Q4 @9 czytałem, że w obu pierwszych sesjach ma odpaść po 7 najwolniejszych samochodów, a oststnia, finałowa dziesiątka ściga się na tych samych oponach, w których staną na starcie.


avatar
fezuj

09.03.2010 10:49

0

Cóż Batonik może zaczekać w garażu aż się luźniej na torze zrobi albo jako aktualny miłościwie panujący mistrz F1 może żądać aby w czasie kwalifikacji zamknąć tor dla pospólstwa co by mu raczyło nie przeszkadzać ! ;)


avatar
scud

09.03.2010 10:50

0

no dokładnie 107% Q jest dla wszystkich jednakowe i nie ma co lamentować że się uda albo nie uda--- jeszcze tylko kilkadziesiat godzin i bedziemy wiedzieli ;-)


avatar
adj

09.03.2010 10:50

0

Nic tylko czekać jak ktoś na treningu przywali lekkim Lotusem czy VR w dupę mocno zatankowanego bolidu Buttona... W każdym razie mnie na ich miejscu by korciło...


avatar
Lewy_89

09.03.2010 10:57

0

A ja to widzę tak: czasu na treningi jest trochę, więc nawet jak taki Lotus lub Virgin go spowolnią, to sobie zrobi drugie kółeczko. A co do kwalifikacji to się nim nie zgodzę. Pierwsza sesja trwa 20 minut, jest dużo czasu na zrobienie szybkiego kółka (wystarczy wyjechać wcześniej, a nie na sam koniec). A co do pozostałych sesji kwalifikacyjnych, to problemu z wolnymi bolidami już nie będzie (z oczywistych względów). Jeśli jest dobry, to sobie poradzi. Wszyscy będą się musieli przemęczyć z wolniejszymi... ;]


avatar
adicz

09.03.2010 11:02

0

Usunięty


avatar
sauron szuapa

09.03.2010 11:08

0

28- jest mały problem dot "drugiego kółeczka". Otóż jak wiemy kierowcy mają teraz mniej kompletów opon do dyspozycji. Im szybciej kierowca dojdzie do właściwych ustawień tym lepiej dla niego, b obędzie miał więcej świeżych kompletów opon na Q i wyścig. Tak mi się wydaje.


avatar
masaj

09.03.2010 11:18

0

A może zamiast czepiać się Buttona (moim zdaniem trochę bezsensu) przypomnicie sobie końcówkę testów w Barcelonie - kilka czerwonych flag pod rząd. Moim zdaniem to jest największe zagrożenie - a zanim nowe zespoły uporają się z awaryjnością sezon może się skończyć.


avatar
rewol

09.03.2010 11:27

0

Nic do tego Buttona może i nie mam, ale trochę po tym tytule mistrzowskim za bardzo się wozi. W jego wypowiedziach można odczuć nutkę snobizmu i samouwielbienia. A prawda jest taka, że w tamtym sezonie wykorzystał geniusz Brawna, zresztą jedynie z początku sezonu. Potem jak każdy wprowadził dyfuzor już tak nie błyszczał. W tym sezonie nic wielkiego nie osiągnie.


avatar
majster

09.03.2010 11:27

0

już teraz szykuje sobie alibi jak by mu nie szło;-)


avatar
prolim

09.03.2010 12:11

0

Mam nadzieję, że nowe zespoły jednak utrzymają się za SC xD i wytrzymają jego tempo... :P


avatar
mith

09.03.2010 12:17

0

Myślę, że jednak większym problemem będzie sam fakt, że na torze będą 4 auta więcej, niż to, że 3 zespoły będą wyraźnie wolniejsze. Przecież jeśli Makówka będzie jeździła z pustym bakiem, to równie łatwo dogoni Ferrari z pełnym - mimo, że różnica na kółku będzie bliższa raczej 8 sekundom, niż 12. To i tak przepaść!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu