2024-11-03 GP Sao Paulo - Wyścig 16:30
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 M.Verstappen Red Bull 2:08:54.430 26
2 E.Ocon Alpine +19.477 18
3 P.Gasly Alpine +22.532 15
4 G.Russell Mercedes +23.265 12
5 C.Leclerc Ferrari +30.177 10
6 L.Norris McLaren +31.372 8
7 Y.Tsunoda Visa RB +42.056 6
8 O.Piastri McLaren +44.943 4
9 L.Lawson Visa RB +50.452 2
10 L.Hamilton Mercedes +50.753 1
11 S.Perez Red Bull +51.531
12 O.Bearman Haas +57.085
13 V.Bottas Stake Sauber +1:03.588
14 F.Alonso Aston Martin +1:18.049
15 G.Zhou Stake Sauber +1:19.649
16 C.Sainz Ferrari DNF
17 F.Colapinto Williams DNF
18 A.Albon Williams DNF
19 L.Stroll Aston Martin DNF
20 N.Hulkenberg Haas DSQ

komentarze
  • 68. Forizoo
    • 2024-11-03 21:17:08
    • *.146.2.12.mobile.internet.t-mobile.pl

    @39 Nic nie trzeba ;)

  • 69. _F1fan_
    • 2024-11-03 21:27:42
    • *.71.242.26

    Piękny wyścig ze strony Maxa ale LH44 miewał lepsze więc nie rozumiem takiego zdania @59

  • 70. MateuszJ
    • 2024-11-03 21:31:17
    • *.

    @66, @67: nie wiem ile masz lat, lecz jest wysoce prawdopodobne, że oglądam F1 dłużej niż Ty chodzis po tym świecie; oglądałem Hockenheim 2018 na żywo i pamiętam jak Vettel (któremu wówczas kibicowałem) sam wykluczył się z wyścigu zakopując w piasku. Lewis wtedy wygrał, ruszając z P14, tylko dlatego wygrał, że Vettel przegrał sam ze sobą. Dziś Max wygrał nie dzięki temu, czy Gassly czy Ocon czy Norris wypadli ;-) Oni nie wypadli hehe.

  • 71. Lulu
    • 2024-11-03 21:40:09
    • *.

     @70. MateuszJ

    A kto za Vettelem wtedy jechał z przewagą 4 sek na okrążeniu na mokrym torze ? Tak z przewagą 4 sekund aż Seb twierdził przez radio ze to nie możliwe;-)

    Lat mam 41 skoro pytasz a od 23 oglądam F1 .

  • 72. BlahFFF
    • 2024-11-03 21:41:45
    • *.petrus.com.pl

    @70. MateuszJ, heh, VER dzis wygral, bo mial farta z czerwona flaga. Gdyby nie to, sytyacja mogla by wygladac inaczej. Wygral tez dlatego, ze Norris popelnial tez zbyt duzo bledow, zaczynajac od samego startu.

  • 73. Lulu
    • 2024-11-03 21:43:42
    • *.

    @ 69. _F1fan_

    Zgadza się. W wykonaniu Maksa majstersztyk . Każdy kierowca raz na jakiś czas pojedzie coś epickiego. Moim zdaniem to był taki jego epicki wyścig, ale bardziej zaimponował mi tym jak widać jak ma wszystko przemyślane. Zero narwaństwa jak zazwyczaj .

    Nie wiem czy Lewis miał lepsze wyścigi ale miał porównywalne. I jest choć też przez wielu jak Maks nie lubiany to jednak wybitny moim zdaniem .

  • 74. Max3
    • 2024-11-03 21:55:03
    • *.strzyzowski.net

    smutny i rozczarowany.... :( Myślałem,że Lando nadrobi trochę punktów i mistrzostwa potrwają... Szkoda...
    Fani Max-a, Dzisiaj Wasze święto! ...a ja czekam na nowe rozdanie w Marcu.

    Mam nadzieję,że uśmiechnie się jeszcze kiedyś dla mnie szczęście i zobaczę Lewisa w czubie...

    Pozdrawiam i do zobaczenia za rok.


  • 75. Kamil7
    • 2024-11-03 21:58:27
    • *.

    @57 dlatego powinieneś przestac pisać głupkowate komentarze.
    Ludzie tutaj piszą o jakimś farcie Maxa:)
    Max miał pecha, że natrafił na 3 bolidy obok siebie w odstępie 0.5 sek, bo gdyby trafił ich pojedynczo to by Norrisa łyknął jeszcze przed tą czerwoną flagą.
    Czerwona flaga która była jak niektórzy zapominają nie ze względu na warunki pogodowe tylko przez to że Colapinto się rozbił pod sc. Chciano przeczekać kilka minut za sc i jechać dalej ale Williams stanął rozbity po środku toru.
    Max GOAT!

  • 76. MateuszJ
    • 2024-11-03 22:12:34
    • *.

    @72 nie; Max nie miał farta; od początku tego weekendu szło mu jak po grudzie, z P12 w kwalifikacjach, karą za 0.63s w Sprincie, przesunięciem o 5 miejsc na starcie; nie mówię, że niesłusznych karach, bo słusznie je otrzymał. Wałek z 45s zwłoki z RedFlag w Q2 to już nie jego zasługa. To co pokazał dziś Max to creme de la creme F1 i nigdy Lewisek takiej jazdy nie miał.

    @71 aha, zapomniałeś, że Lewisowi prócz Vettela pomógł team, wymuszając na Bottasie by zwolnił. Miał wyraźnie lepsze od Lewiska tempo. I tamto GP Niemiec 2018 to był czysty fart Hamiltona; w czystej walce na torze przegrał i z Vettelemi z Bottasem. Co, pęka mit wielkiego o Lewiska ? ;-)

  • 77. Lulu
    • 2024-11-03 22:26:53
    • *.

    @76  MateuszJ

    Nie do końca wiem o czym mówisz. Lewis miał tam tempo jak kosmita i nic u mnie nie pęka. Nawet dzisiaj uważam że na poziomie Lewisa lub lepiej jeździ maksymalnie 5 kierowców a cała reszta mimo wieku może mu pastować buty .

    Owszem metryki nie oszukasz i jak w przyszłym sezonie nie nie będzie jeździł minimum na poziomie Leclerca ( którego ja za wybitnego nie uważam) , to będzie czas na zakończenie pięknej kariery. Z niecierpliwością czekam co pokaże i czy coś pokaże w Ferrari . F1 to sport że zbyt wieloma czynnikami które mają wpływ na prędkość kierowcy . Nie można kogoś ganić za jedno czy dwa nie udane GP.

    Dla Hamiltona Ferrari będzie weryfikacja końca lub przedłużenia kariery . RBR na pewno nie będzie tak mocny więc zobaczymy jak będzie wyglądała walka też i Maksa .

  • 78. Jero
    • 2024-11-03 22:28:33
    • *.play-internet.pl

    Faktycznie sa takie, że gdyby nie Colapinto to Max po pit stopie byłby daleko że względu na scalenie stawki przy SC. Oczywiście nie wiadomo jak potoczyłoby się to dalej ale wygrać byłoby dużo trudniej.

    Tak czy inaczej był dziś najszybszy, może by nie wygrał gdyby nie Red Flag, ale różnice między nim a Lando widać gołym okiem i mistrzostwo należy do lepszego z nich, także świętujcie kibice Maxa, dziś Wasz dzień.

    Ja liczę że przyszły rok przyniesie wyrównana walkę i będzie mega ciekawy sezon. Elo

  • 79. TZ4Z
    • 2024-11-03 22:29:12
    • *.

    Widzieliście onboardy, jak Stroll znalazł się w pułapce żwirowej? On tak na serio? Mam wrażenie, że on to specjalnie zrobił, aby rozśmieszyć widzów XD

  • 80. BlahFFF
    • 2024-11-03 22:29:31
    • *.petrus.com.pl

    @76. MateuszJ, oczywiscie ze mial farta z czerwona flaga w wyscigu ktora pomogla mu utrzymac drugie miejsce po restarcie. Miejsce, ktore jednak wypracowal sobie swietna i czysta jazda w trudnych warunkach. Tego nikt mu przeciez nie odbiera. Nie da sie rowniez stwierdzic, czy gdyby nie ta darmowa zmiana opon, to wyscigu rowniez by nie wygral. Zarowno Norris jak i Russel nie mieli pozniej takiego tempa, a Norris tez popelnial zdecydowanie zbyt duzo bledow.

    Temat czerwonej flagi w kwalifikacjach zostal zamkniety i wyjasniony, zarowno jesli chodzi o ta zwloke jak i odpaniecie Verstappena. Nawet jesli wywieszona by by wczesniej, VER I tak by odpadl.

  • 81. Max3
    • 2024-11-03 22:35:31
    • *.strzyzowski.net

    Szkoda, że wywiesili czerwona flagę, Tsunoda na full wetach sprawiłby fajna niespodziankę...


  • 82. tytus83
    • 2024-11-03 22:58:44
    • *.dynamic.chello.pl

    Stroll to jednak jest gość. Na 19-stu startujących zajął 20-ste miejsce. A akcja ze żwirem to już majstersztyk. Pretendent na mistrza jak nic. Jeden obrazek zapadł mi w pamięci jak po rozwaleniu się w kwalifikacjach wszedł do garażu. Stał tam przed monitorami jakiś pracownik i Drugovich. Stroll przeszedł obok niego, stanął przy tym pracowniku i zaczął o czymś z nim gadać patrząc na ekran. Minę miał takiego cwaniaka. I wtedy sobie mówię: co sobie myśli teraz Drugovich? Pewnie coś w tym stylu: Co ty Stroll robisz na tym stanowisku? Blokujesz partaczu mi miejsce. Jesteś daremny.

  • 83. przesio
    • 2024-11-03 23:05:00
    • *.aa.ipv6.supernova.orange.pl

    @39
    Nawet lepszy wyścig niż w 2016 . Bo tam popełnił jeden duży błąd który kosztował go prawdopodobnie wygrana. Dziś nie było żadnego dużego błędu .

  • 84. MB4ever
    • 2024-11-03 23:08:45
    • *.telpol.net.pl

    Czy to przypadek że wiliams znowu sprawca czerwonej flagi i darmowego pitstopu dla RB w chwili gdy ważyły się losy WDC ( powtórka 2021)
    Przypadek????

  • 85. MateuszJ
    • 2024-11-03 23:45:28
    • *.

    @77: o tym mówię: "Deszcz nadal nie nadchodził. Hamilton zaczął tracić tempo i teraz doganiał go Bottas. Mercedes musiał podjąć decyzję. Wobec prognoz sugerujących, że deszcz nie będzie silny i spadnie jedynie na części toru, Lewisa skierowano do boksu i założono mu ultra miękkie. Wyjechał na piątym miejscu za Verstappenem (...) Bottas był bliski wyjścia na prowadzenie, ale po kilku zakrętach walki koło w koło Anglik obronił pierwszą pozycję. Ten moment mógł przyprawić szefów Mercedesa o stan przedzawałowy, więc na wszelki wypadek zdyscyplinowano Bottasa przez radio. W takiej sytuacji w mistrzostwach teamu nie stać już było na fair play i zostawianie wolnej ręki kierowcom." Cytat z: https://tinyurl.com/5323jwn5.

    Na poziomie Lewisa jeździło i jeździ wielu, więcej niż 5-ciu.

    @80 no nie, nie odpadłby, gdyby czerwoną wywiesili bez 45 sekundowej zwłoki i wcale to wyjaśnione nie zostało. Redflag w wyścigu przeceniasz. On co okrążenie robił Fastest Lap a na mecie był 20 sek. przed 2-gim kierowcą. Zatem bez RedFlag, na normalnym nie darmowym pitstopie też by wygrał.

    Pech od początku weekendu go nie opuszczał.

  • 86. Michael Schumi
    • 2024-11-03 23:48:15
    • *.

    @84 Totalnie inne rzeczy. Inna sytuacja punktowa, teraz to nie był ostatni decydujący wyścig, po tym wyścigu tytułu nadal są otwartą sprawą, ten zaś wyścig był zgoła odmienny od tamtego, bo tutaj jeszcze padało, a deszcz kompletnie wywraca stawkę do góry nogami, w Brazylii też łatwiej się wyprzeda. W 2021 r. w Abu Zabi nie wywieszono też czerwonej flagi. Tutaj nawet gdyby Lando wygrał a Max nie zdobył punktów to Max ma dalej przewagę, więc nic się jeszcze nie ważyło w tym wyścigu.

  • 87. Szarmi
    • 2024-11-04 01:46:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Stroll jak zwyczajny ogór wje... się w żwir (nic nowego).

    Lando widać że nie ma jeszcze mentalu na WDC. Za dużo błędów i ten spartolony start.

    Max dzisiaj pozamiatał (chociaż nie jestem jego a nawet bardziej mam negatywne odczucia niż pozytywne co do jego osoby). Owszem czerwona flaga mocno mu to ułatwiła ale widać było że czuł się bardzo pewnie w tych warunkach i był o klasę wyżej od reszty kierowców.

    Jak dla mnie sprawa WDC dzisiaj już się rozstrzygnęła bo Lando nie wytrzyma presji.

    Podsumowując, oby więcej takich wyścigów :)

  • 88. Szarmi
    • 2024-11-04 01:46:51
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Miało być nie jestem jego fanem*

  • 89. Lulu
    • 2024-11-04 07:14:19
    • *.

     @ 85. MateuszJ

    Chętnie się dowiem którzy z obecnej stawki kierowcy Twoim zdaniem jeżdżą nawet na obecnym poziomie ...

  • 90. Grzesiek 12.
    • 2024-11-04 08:19:22
    • *.

    56 BlahFFF
    Tylko ze sezon składał się z 22 wyścigów, a po drodze były różne decyzje sędziów, na których i tak Lewis wyszedł na plus...

  • 91. Rextrex
    • 2024-11-04 09:53:26
    • *.28.134.200

    Jak nie lubię wyścigów w zbyt dużym deszczu, tak ten był bardzo dobry. Sporo się działo, był szarpany, ale na szczęście nie przerwali. Strolowi chyba coś z hamulcami walnęło, pewnie coś o tym będzie (jeszcze nie wiem), bo dziwnie to wyglądało, poza tym chyba nie jest aż tak marny, żeby odwalić taki piruet. Verstappen pokazał mistrzostwo, z 17 na 1 + prawie 20 sekund przewagi! Rewelacja. Norris musi jeszcze poczekać, bo tytuł mu uciekł (mam nadzieję, że w 2025 Piastri włączy się do walki i Norris nie będzie faworyzowany). Ocon - jak go nie lubię, to aż miło patrzyło się na jego radość, jakby to on zdobył już tytuł :D Botas, Zhou, oni chyba w tym sezonie nie zdobędą ani jednego punktu, niesamowite.

  • 92. Raistoppen
    • 2024-11-04 10:06:23
    • *.icpnet.pl

    @ 90. Grzesiek 12.
    Fakt, na przestrzeni całego sezonu sędziowie dali popis swojej niekonsekwencji, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości i wszystkie ich decyzje stoją w cieniu ostatnich okrążeń ostatniego wyścigu. Gdyby to był pierwszy wyścig, to nikt by o tym nazbyt nie pamiętał, ale to była decyzja, od której ostatecznie zależały losy mistrzostwa. Osobiście uważam, że lepszy w tym sezonie był Max, ale to Lewis powinien tamten wyścig wygrać. No ale chodziło o show, o emocje do ostatniego okrążenia, o sprzedane bilety na następny sezon, o ilość widzów i o kontrakty reklamowe. Chyba najlepszy marketingowo sezon i jego idealne zakończenie. Jak w amerykańskim filmie. Sport schodzi na dalszy plan, gdy pojawiają się zyski.

  • 93. Lulu
    • 2024-11-04 12:27:58
    • *.

    @85 MateuszJ

    ,,Na poziomie Lewisa jeździło i jeździ wielu, więcej niż 5-ciu."

    Czekam na Twoja odpowiedź;-) Strasznie mnie zaciekawiłeś ile to talentów dostrzegasz w obecnej puli kierowców

  • 94. Fan Russell
    • 2024-11-04 12:41:57
    • *.25.14.24

    Kotwica w akcji powracają

    @61 Witam

  • 95. Kotwica powraca
    • 2024-11-04 13:12:55
    • *.

    @94 siemka

  • 96. Ziom8801
    • 2024-11-04 13:41:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Już kiedyś widziałem, że Williams rozbija się w łatwych okolicznościach, stawia i natespnie ktoś ma otwartą drogę do MŚ, aby stawić kropkę

  • 97. Danielson92
    • 2024-11-04 16:01:26
    • *.jaslo.vectranet.pl

    @92 Świetny komentarz, obiektywny i bardzo trafny. Grzesiek jak zwykle zapomina o Brazylii o Arabii gdzie Verstappen dostał żałosna karę która nic mu nie zrobiła. Do tego była szopka w Belgii na której Verstappen najwięcej skorzystał. Były też decyzję na których zyskiwał Hamilton. No ale to co odwalił Masi rzuca się cieniem na wszystko a podsumowuje to raport FIA z tak zwanym ludzkim błędem. No ale niektórzy będą w nieskończoność zaklinać rzeczywistość.

  • 98. MateuszJ
    • 2024-11-04 23:57:25
    • *.

    @89 i 93: W obecnej stawce: Max, Russel, Piastri, Alonso, i Leclerc. W latach od 2007 do 2023 (czyli czas, gdy Lewisek niestety jeździł) byli to: Rosberg, Kimmi, Seb, Felipe i nasz Robert.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo