Williams potwierdził Sirotkina, Kubica został rezerwowym i chce więcej
Zespół Williamsa potwierdził spodziewaną od grudnia informację o tym, że u boku Lance'a Strolla w tym roku ścigał się będzie Siergiej Sirotkin a nie Robert Kubica. Polak cały czas liczy jednak na otrzymanie swojej drugiej szansy w F1 i czyni w tym kierunku kolejny krok.Ogłaszając swój skład na sezon 2018 Williams potwierdził także, że Robert Kubica zostanie jego kierowcą rezerwowym i rozwojowym. Polak ma testować nową konstrukcję bolidu Williamsa w trakcie zimowych testów pod Barceloną, podczas testów w trakcie sezonu a także otrzymać szansę pojechania w kilku piątkowych treningach.
"Po obszernym procesie analizy jestem podekscytowana, że w końcu ogłosiliśmy nasz skład i tym co przyniesie nam nowy sezon" mówił Claire Williams, pełniąca obowiązki szefa zespołu.
"Wykorzystaliśmy czas, aby przeanalizować wszystkie dostępne opcje i jestem pewna, że Lance oraz Siergiej mogą dostarczyć najlepsze wyniki dla zespołu."
"Filozofią Williamsa zawsze było promowanie i rozwój młodych talentów, a Siergiej świetnie wpisuje się w ten schemat."
"Przeprowadziliśmy rygorystyczną i obszerną analizę kierowców" mówił z kolei dyrektor techniczny zespołu Paddy Lowe. "Ostatecznie Siergiej zaimponował ekipie swoją jazdą i talentem, wsparciem technicznym i etyką pracy, zarówno w fabryce, jak i na torze w Abu Zabi."
Siergiej Sirotkin ostatnie dwa sezony spędził jako kierowca testowy Renault. W tym czasie wziął udział w sześciu piątkowych treningach.
"Stwierdzenie , że jestem szczęśliwy i dumny z dołączenia do tak znanego zespołu jak Williams to niedopowiedzenie" mówił Sirtokin. "Wymagało to ode mnie ogromnego nakładu pracy, aby dostać się do tego miejsca i jestem ogromnie wdzięczny wszystkim, którzy mi pomogli."
Robert Kubica zgodnie z ostatnimi doniesieniami zgodził się pełnić rolę kierowcy rezerwowego zespołu, aby w razie konieczności zastąpić jednego z podstawowych kierowców zespołu oraz otrzyma szansę poprowadzenia nowego bolidu, ale co najważniejsze polski kierowca przyznaje, że jego celem cały czas jest powrót do ścigania się w F1.
"Jestem ogromnie zadowolony, że dołączam do Williamsa jako oficjalny kierowca rezerwowy i rozwojowy w tym sezonie" mówił Robert Kubica. "Jestem w najlepszej możliwej formie fizycznej. Wiele musiałem poświęcić, aby się tutaj znaleźć. Chciałbym więc podziękować Williamsowi za okazje, jakie mi stworzył do tej pory i za wiarę przy podpisywaniu ze mną kontraktu."
"Przebywanie w padoku Formuły 1 w ostatnich miesiącach sprawiło mi radość, a teraz nie mogę doczekać się pracy z technicznym zespołem Williamsa, zarówno w fabryce, jak i na torze, aby przyspieszyć rozwój konstrukcji FW41."
"Mając za sobą jazdę bolidem FW36 i FW40, nie mogę doczekać się, aby sprawdzić jak radzi sobie na torze bolid FW41. Chcę pracować z ekipą, aby wycisnąć z niego jak najwięcej osiągów. Moim ostatecznym celem cały czas pozostaje powrót do ścigania się w Formule 1 a to kolejny ważny krok w tym kierunku. Nie mogę doczekać się aż to wszystko ruszy."
komentarze
1. sylwekdm
i Ch ...j.
2. MarTum
No dobra. Nie jest to ani rewelacyjne info, ani złe. Mogło być lepiej, mogło być gorzej. RK wrócił do F1 i to jest niesamowite.
Liczę, że jeżeli osiągi Roberta będą wskazywać na górowanie nad podstawowym składem to Williams wkońcu wstawi go na GP, a potem do regularnego fotela.
3. TomPo
Już było wiadome od kilku dni :/ No cóż, Paddy nie jest głupi i wie, że potrzebuje RK jako rozwojowego i testowego, bo Ci dwaj pay-driverzy niczego wartościowego oprócz kasy do zespołu nie wniosą.
Tak czy owak, brawo RK za wytrwałość i należy teraz czekać na rozwój sytuacji. Może te plotki o problemach z oponami u RK w jakiś sposób są wiarygodne i bycie rezerowowym pozwoli Mu lepiej to ogarnąć, by w razie czego wskoczyć na miejsce któregoś z młokosów.
Gdyby np Sirotkin nie wyrabiał, albo Stroll zabrał synalka do swojego własnego zespołu.
4. matf1
Eh... No cóż, jednak Sirotkin, ale mimo to Robert i tak będzie się kręcił w świecie F1 będąc w Williamsie.
Testy, piątkowe treningi.... Będzie na bieżąco.
Jest w świetnej formie jak to określił, więc wszytko przed nim.
5. belzebub
Cóż stało się to co można było już dawno przewidzieć. Powrót do F1 to nie jest łatwa sprawa. Dzisiaj mogę powiedzieć: "a nie mówiłem"?
Oczywiście od samego początku miałem na myśli powrót do ścigania, a nie jak w końcu się okazało tylko na trzeciego kierowcę, jakim był Di Resta.
Fakt na testach pokazał, że dalej potrafi jeździć bolidem, ale czy potrafiłby się ścigać jak dawniej? Ciężko powiedzieć, być może już się więcej o tym nie przekonamy.
Wracając do Sirotkina, jestem bardzo ciekawy jak wypadnie na tle Strolla. Oczywiście są tutaj "fachofcy", którzy pomimo tego że Rosjanin nie przejechał ani jednego weekendu wyścigowego, już uważają że będzie słaby. To ciekawe, bo uwzględniając oficjalne wypowiedzi Williamsa oraz opinie dziennikarzy, na testach w Abu Zabi wypadł całkiem dobrze. Więc ja czekam na pierwsze wyścigi w jego wykonaniu.
6. Heytham1
No cóż...wszyscy spodziewali się czegoś więcej ale mimo wszystko powinniśmy cieszyć się z tego co mamy. Pomyślmy gdzie Robert był jeszcze przed rokiem...nie było mowy o tym by powrócił nawet do testowania bolidu F1 a teraz oficjalnie został trzecim kierowcą Williamsa. To wielkie osiągnięcie Roberta i należą mu się wielkie brawa za pracę w tym roku. Podziękować trzeba zespołowi Renault bo to tak na prawdę dzięki nim wszystko ruszyło i Robert miał szansę pojawić się znów w padoku oraz Nico Rosbergowi który przyczynił się w dużym stopniu do tego, że Williams ostatecznie zaangażował Kubicę do takiej roli.
7. drunkmmer
Jeszcze nie wszystko stracone. Jeszcze Sirotkin może się zabić w pierwszym wyścigu sezonu, a wtedy Robert zostanie głównym kierowcą Williamsa :)
8. Godstappen
Up
Albo Robert może drugą rękę uszkodzić, co to za kurwa myślenie.
9. czuczo
Już raz zaczynał jako testowy, a potem na Węgrzech zastąpił Jacques Villeneuve. Historia lubi się powtarzać :) Głowa do góry i powodzenia Robert!
10. marcelo9205
Już nie mogę się doczekać jak Kubica dostanie jakiś trening i znowu bedzie te: nie patrzmy na czasy, było więcej niż dobrze, Robert pokazał szybkosc, jezdził zatankowany pod korek itp. Po czym oczywiście nic sie nie stanie i dalej bedzie jak bedzie.
11. Glodny2
Tak jak mówiłem i jeden i drugi na pokładzie.
12. Godstappen
Kubica fans starter pack:
-E, no miał zatankowany pod kurek bolid
-E, ustawiał bolid młodym
-E, dajcie mu czas
-E, jeździł na innych ustawieniach
-E, miał bardziej zniszczone opony
-Hehe, ale ten Sirotkin jest chujowy, pewnie od Chin już Robert będzie jeździł
13. tysu
Niby trzeci kierowca, ale w testach przedsezonowych i w testach w trakcie sezonu będzie jeździł, dodatkowo piątkowe treningi.
Ciekawie się zapowiada.
14. RUDY69
Kurła, kiedyś to była F1 :D
15. mj29
pożyjemy,zobaczymy
16. GO7
Świetne info ! Nie umiem doczekać się sezonu ! Przyszłość Roberta w F1 wciąż wygląda znakomicie !
17. xtremesystems
kubica ma dobra ceche charakteru ktorej ja np nie mam i ciezko mi z tym.
ja zawsze uwazam wszystko albo nic. a tu widac taktyka nie chca cie drzwiami to wejde oknem jest lepsza.
bedzie w f1 blisko ludzi decyzyjnych bedzie sie sprawdzal , odnawial kontakty moze zwolni sie fotel czy to w williamsie czyt gdzie indziej i bedzie trzeba kierowcy to bedzie jak znalazl
18. dykov
Czyli Williams zgarnął wszystko: kasę Sirotkina i warsztat Kubicy. Biznesowo genialnie.
19. MarTum
Teraz zobaczymy kto pierwszy wymięknie i odda fotel Robertowi. SS jest nietykalny aż do GP Rosji i żadna siła go nie wyciągnie. Pytanie co z LS, czy będzie w formie czy może przeciętne wyniki przeplatane kraksami ? Nikomu źle nie życzę ale kurde bym im kija w szprychy wsadził aby tylko któryś wpuścił RK!!!!!!
20. zug
@19 hahaha, nikt nie wymięknie i nie odda fotela Robertowi. Niby z jakiej paki?
Bardzo dobrze, że w końcu ten cyrk się skończył i psychofani RK zostali uciszeni.
21. -Puzzle
Szampan Martini na Sylwestra okazał się dobrą wróżbą :)
Robert znowu w domu.
22. MarTum
20. Co roku ktoś wymięka i oddaje fotel innemu kierowcy. Wyniki i zespół decydują kto jeździ.
23. zmaciej
Prawdziwego kibica poznaje się w biedzie. Trzymam kciuki Robert. Fsajne byłoby zobaczyć jeszcze KUB na panelu. Czekam niecierpliwie. Dasz radę. Ważne, że wróciłeś do gry.
24. Gloomy
Zawsze miałem mało czasu, aby pooglądać pełen zakres transmisji z całego weekendu i zazwyczaj skupiałem się na samym wyścigu. Teraz więcej chyba będę oglądał sesji treningowych i może końcówkę wyścigu, żeby zobaczyć, czy młodziaki dojadą w punktach...;-))) A tak serio, to cieszę się, że Robert będzie miał okazję potrenować i wciąż głęboko wierzę, że dostanie prawdziwą szansę ścigania się w F1. Zasługuje na to jak mało kto.
25. Vendeur
@Elin - no to koniec nerwów ;)
26. R4F1
@-Puzzle
tysiące zwolenników Sowietskoje Igrystoje tez ma swoją dobrą wróżbę :P
Na poważnie:
bardzo dobrze, że skończyła się ta opera mydlana. Chyba wszyscy mieli dość tego przeciągania ogłoszenia składu. Szczerze mówiąc (pisząc) nie myślałem, że RK zostanie nr 3 WMR, ale widocznie on widzi w tym jakiś większy sens, więc nie neguję takiej decyzji. Jak zwykle kibicuję McLarenowi, jednak w 2018 uwaga w jakimś stopniu będzie też kierowana w stronę Williamsa.
27. bartexar
No i ch.. no i cześć.
28. michal39533
najlepsze jest w tym to że info o Kubicy robi większe echo niż o Ruskim
29. KowalAMG
Bingo Robert :) masz teraz czas na asymilacje zespołową i podjęcia decyzji czy dasz radę nowej technologi sprostać zadaniu i czy Twoje zdrowie jest wystarczające by wytrzymać cały sezon . Nic nie stracisz możesz tylko zyskać masz jeszcze 3-4 lata na uzyskanie jakiegoś sukcesu albo chociaż wbicia się wybitnego programatora rozwojowego .. Mam taką cichą nadzieje ,że Williams pozwoli dwukrotnie uczestniczyć w całym weekendzie plus wyścig raz za Sirotkina a drugi za Strolla w takiej sytuacji mógłby bardziej zrozumieć bolid . W Williamsie widać ,że pracują negocjatorzy Merca i każdego potrafili zadowolić a najbardziej siebie no cóż pewnie już pracują od jakiegoś czasu a ta Bańka spekulacyjna tylko po to by ściągnąć jak najwięcej inwestorów aby doładować budżet . Silnik Merca + Paddy Love + Kubica Tester = ? Oby z tego ziarna wyrosły jak najobfitsze plony a najwięcej zapewne zbierze Williams .
30. zmaciej
@ 26. R4F1 - to czekanie miało dobrą stronę - różnymi przeciekami zostaliśmy trochę przygotowani. Wyobraź sobie sytuację, gdyby ogłoszono to od razu po testach. To byłby szok!
31. Glodny2
Mam przeczucie że trzy GP Robert pojedzie. Jak tak to ędzie to napewno Singapur.
Potem może jakieś zatrucie, pogrzeb babci i takie tam.
32. Vendeur
@ 31. Glodny2 - odstaw te dopalacze dzieciaku...
33. Glodny2
Dzięki odrazu się lepiej poczułem, pozdrawiam rocznik 77.
34. Fanvettel
Można bylo sie tego spodziewać ale nie jest źle. Ważne ze Robert bedzie kierowca rezerwowym . To oznacza ze jesli Stroll albo Sirotkin bedzie chory (tak jak Massa w zakonczonym niedawno sezonie ) to Robert pojedzie we wyscigu !! :)
35. jaromlody
Nie jest tak jak wszyscy tego chcieliśmy, ale dobrze, że Robert będzie mieć możliwość jeżdżenia bolidem jako kierowca rezerwowy. Jak się będzie spisywać to może dostanie szansę udziału w jakimś GP.
36. Vendeur
@ 33. Glodny2 - przez tyle lat życie nie nauczyło, że metryka się nie liczy i nie ma związku z dojrzałością człowieka? Współczuję.
37. Glodny2
@36 może podam Ci mój adres przyjdziesz z bejsbolem i mnie nauczysz dojrzałości.
Pisałem dwa miesiące temu że obaj będą zatrudnieni, i są.
Po za tym jesteś lekarzem czy takim nundrym z wielu wolaków...
38. Janusz f1
Dobrze że tak się stało. Po tym sezonie kilku kierowcom kończą się kontrakty ( np Raikkonenowi, Bottasowi) więc jeśli w którymś wyścigu pojedzie lub będzie dobrze rozwijał bolid to ktoś na pewno powinien się nim zainteresować. Ferrari nie bo za Kimiego wezmą Leclerca ale Merc być może...
39. elin
@ 25. Vendeur
Ano tak :-), bo już nawet meliska nie pomagała na tak dłuuugggie czekanie ;-)).
Odrobinę niedosyt pozostał ... jednak do końca człowiek się trzymał nadziei , że może kierowca podstawowy ... Ale z drugiej strony, dobrze, że Robert w ogóle ( znowu ) jest w F1 - co jakiś czas temu wydawało się już niemożliwym.
Uporu i konsekwencji Jemu nie brakuje, a skoro zdecydował się dołączyć do Williamsa w roli tego trzeciego ... to sam najlepiej wie co robi.
Pozostaje tylko trzymać kciuki za tą współpracę ... a w przyszłości może uda się zrobić krok dalej i jeszcze zobaczymy Polaka w wyścigu.
40. belzebub
@12 Komentarz dnia.
Jak widać psychofani do końca świata będą wierzyć, że RK będzie się jeszcze ścigać.;)
41. Sykez263
Z twittera można było już 2 tyg. temu wywnioskować ze wybrali Sirotkina.
42. elin
@ 40. belzebub
Tylko czy jest coś złego w tym, że Ktoś będzie nadal wierzył w powrót Roberta do ścigania ????
Według mnie NIE. Jak to mówią - nadzieja umiera ostatnia.
Ocena realnych szans na powrót RK, to jedno, a nadzieja to drugie.
Kilka lat temu też by nikt nie uwierzył, że Schumacher wróci do F1 i to w barwach Mercedesa lub że wróci Raikkonen ... a jednak się stało.
Więc na 100% to nikt z Nas nie wie co będzie w przyszłości.
43. maci
Cóż Kubica będzie najlepszym kierowcą WRC w formule 1 oraz najlepszym kierowcą formuły 1 w WRC. I tak już pozostanie.
44. devious
Będzie jeździł ten, który zapłacił więcej - to chyba jasne. Ściema o dobrych wynikach testów w Abu to chyba dla dzieci - przecież sam WIlliams ogłaszał,że te testy to nie jest konkurs i czasy się nie będą liczyły.
Oni już wtedy najwidoczniej widzieli, że chcą kasę zarówno Kubicy jak i Sirotkina i wezmą obu, a będzie jeździł ten, który zapłaci więcej. Zresztą kto poważny decydowałby o wyborze kierowcy na podstawie jednego czy dwóch szybkich kółek? Bo takie bzdety niektórzy wypisują, że Kubica nie miał tempa kwalifikacyjnego - ponoć na pierwszej próbie natrafił na korek, na drugiej przegrzał ultramiekkie opony. Znaczy nie przejechał czystego kółka - to źle czy dobrze? Sirotkin w ogóle nie próbował jazdy na ultramiekkiej, więc jakie to niby porównanie było? Może byłby wolniejszy :)
Jak jeden kierowca jeździł na ultramiekkiej, a drugi na sofcie - to jak niby porównać ich czasy, skoro ponoć ultramiekka nie nadawała się do niczego? (wystarczała na pół kółka - zresztą czasy innych kierowców na ultra też nie robiły wrażenia, nie tylko Kubica nie błyszczał na ultramiękkiej).
Jakby faktycznie chcieli porównywać kierowców i wziąć tego lepszego to powinni im zrobić oddzielne testy i dać po 100 kółek. Dziwnym trafem wcześniej takie testy robiło Renault i wg. plotek Kubica był 0,5s szybszy od Sirotkina. No ale widocznie testy opon miały sprawdzić czy Sirotkin sobie da radę a nie czy jest szybszy czy wolniejszy... Bo przeciez chodzi o kasę, reszta to PR ;)
Gdyby chodziło typowo o szybkość to przecież nie skreślono by Wehrleina, który i młody i szybki i doświadczony w porównaniu do Sirotkina, więc nadawałby się na pewno dużo lepiej. No ale Pascal nie wnosił kasy ;) Nawet Kvyat - który dostał okrutne lanie od Sainza - byłby lepszą opcją bo ma kilka lat doświadczenia. Co znaczy doświadczenie chyba wie każdy - a jak ktoś nie wie, to zobaczy w 2018 na przykładzie Williamsa :) Zresztą po to biorą Kubicę na trzeciego - ktoś te dzieci będzie musiał za rękę prowadzić. Niewykluczone nawet, że to Kubica będzie jeździł w każdy piątek żeby miał kto auto ustawić i dać wskazówki, bo młodzi będą się nadal "uczyć". I jak Kubica da radę w piątek to i chłopaki będą dawać radę w niedzielę :) Być może...
Tylko nie wiem czy śmiać się czy płakać - Williams jak mantrę powtarzał od odejścia Bottasa, że muszą mieć 1 doświadczonego kierowcę - więc na 2017 wzięli Massę. Przez cały 2017 znowu powtarzali, że koniecznie musi być 1 doświadczony do pary ze Strollem. Minął sezon, nadal to samo powtarzali. Nagle przyszedł Sirotkin, położył walizkę na stół i WIlliams "zapomniał" o potrzebie doświadczenia. Teraz nagle wyskoczyli z hasłem, że zawsze promowali młodych kierowców. ROTFL :D
Jako wieloletni fan Williamsa nie przypominam sobie, by mieli 2 dzieciaków w składzie, jak był Villeneuve, to był Hill, jak był Ralf S. to był starszy Zanardi, potem jak debiutował Button to Ralf już 3 sezon w F1 jeździł, jak Montoya debiutował to Ralf robił za tego doświadczonego bo 4-ty sezon śmigał. Jak debiutował Rosberg to mieli Webbera. Potem Nakajima już przy boku Rosberga jeździł.
Jak wzięli Hulka, to uczył się u boku Barrichello. Maldonado też u boku Rubensa. W 2012 była dość mało doświadczona para Pastor+Bruno Senna, ale obaj mieli już ponad 20 wyścigów na koncie w F1. Jak debiutował Bottas u boku Pastora, a Stroll u boku Massy.
Pierwszy raz Williams ma w składzie obu kierowców poniżej 22 roku życia i łącznie z 20 wyścigami na koncie. Nie wróży to nic dobrego.
45. Glodny2
Przecież Robert już wrócił jest trzecim kierowcą. Dla takich chorych i nie dojrzałych jak ja dawno temu było pewne że stanie się tak jak się stało.
Robert nie mógł zostać głównym kierowcą z prostych powodów, orzeczenie o jego niemożności powrotu do tego sportu i wypłacie dużego odszkodowania które musiałby zwrócić gdyby przejechał sezon.
Nie stać go teraz na taki krok, musi przeczekać, pokazać się z dobrej strony, stać się wartościowym zawodnikiem tak by módz zwrócić odszkodowanie i jeździć bez stresowo. Nie jest to tajemnicą jak się logicznie myśli. Dlatego uważam że za te kilka milionów które wniósł do Williamsa otrzyma kilka startów.
Uda się brawo nie to trudno, po co ten JAD.
Każdy ma prawo do swojej opinii a przyczepianie się wmawiajac komuś chorobę jest z lekka takim fou pax dla
46. devious
Wracając zaś do wyboru Williamsa. Ich zespół, ich kasa, ich sprawa :) Najwidoczniej znają swoje miejsce w szeregu i z góry zakładają drugą połowę tabeli - pytanie tylko czy z dzieciakami za kierownicą dadzą radę pokonać Force India i Hassa? Bo jak nie, to 8 miejsce, a co jak Alfa-Sauber ze wsparciem Ferrari też zbuduje dobry bolid? Leclerc>Sirotkin, Ericsson=Stroll. Przy porównywalnych bolidach mogą być w tzw. tyłku i skończyć sezon na 8-9 miejscu. Sponsorów tak nie przyciągną... Te 15 mln od Sirotkina jeszcze może im się czkawką odbić. Pamietam sezony jak Williams robił za marudera, długo się z tego nie mogli podnieć, dopiero przyjście Martini i niezła para kierowców Bottas-Massa dźwingęli ten zespół z powrotem na podia. Oczywiście kluczowa była konstukcja bolidu, ale rok 2017 pokazał, ile znaczy kierowca - Williams nie miał dobrego kierowcy i przegrał sromotnie. W 2018 moze być powtórka.
Wracając do przeszłości - kilka miesięcy temu sam Massa mówił jeszcze zanim sezon się skończył, że w grze o fotel jest ktoś o kim nikt nie mówi - czyli chodziło o Sirotkina. Najwidoczniej kasę na stół położyli dużo przed testami w Abu. Zaskoczeniem jest jedynie to, źe Williams jest tak łasy na kasę - a przecież wiadomo z góry, że dwoma płacącymi "rookie" o Top5 w konstruktorach mogą zapomnieć. O Top6 powalczą z Force India ale szans dużych im nie daję bo Perez i Ocon to 2 klasy lepszy line'up.
Oczywiście Kubica też nie gwarantował im niczego - dawno się nie ścigał, nigdy nie wiadomo czy nie zapomniał jak się jeździ :) On sam mówi, że nie ale może kłamie? To takie nie w stylu Roberta ale czego się nie robi by dostać fotel :D Na pewno Robert potrzebowałby czasu na nauczenie się bolidu i opon -
tak jak i Sirotkin. Tyle, że Robert jednak z czasem zapewne by wrócił do dużej formy, kwestia tego czy zajęłoby to 5 czy 10 wyścigów jak u Raikkonena w 2012. A może byłoby jak z Schumacherem i bez wielkiego progresu (choć Schu miewał przebłyski typu PP w Monako). U Sirotkina jest wielki znak zapytania - co ten koleś w zasadzie potrafi, w niższych seriach nie błyszczał, było OK ale bez wielkiego szału. Póki co zapowiada sie na kolejnego Kwiata czy Pietrowa, no ale zobaczymy - może zaskoczy wszystkich ;)
Dziwne tylko, że jego "szybkość, talent, etyka pracy itd." nie zaimponowały wcześniej ani Sauberowi ani Renault. Choć Sirotkin miał kasę i ten mityczny talent to Renault wolało... Palmera ;) To słabo świadczy o Sirotkinie.
Ja nie mogę oprzeć sie wrażeniu, że Williams dał się zrobić w konia i wziął odpad, którego nie chciało ani Renault ani wcześniej Sauber. No chyba, że przez kilka lat nie poznali się na nowym, rosyjskim Ayrotnie Sennie? :P
47. XandrasPL
tak jak mówił Gutowski, czasy ruska były lepsze bo było specjalnie ustawione aby tak było: on na miękkich oponach wykręcał lepsze czasy niż Bottas w wyścigu ? no napewno mieli tyle samo paliwa, już to widzę ...
Teraz Robert będzie odwalał brudną robotę aby im bolid polepszyć aby ci punktowali a on siedział w garażu
na miejscu Roberta zagrałbym tak że mówiłbym że wszystko jest ok i bez wyników oraz np walkę z kimś w konstruktorce Robert dostałby szansę po czym diametralnie zaczął mówić co mu nie pasuje żeby tu szybciej jeździć ...
48. WDrake
ciekawe:
czy od Kub wyciągnęli za to całą kasę jaką dawał?
czy mu zapłacą sowicie?
czy są kluczki w umowach jesli Kub będzie miał lepsze wyniki w treningach i ile ich będzie?
49. Jen
Dobrze, że Robert zdecydował się na kierowcę rezerwowego/rozwojowego. Zawsze to jakaś szansa na etatowego kierowcę w kolejnym sezonie, jeśli nie w Williamsie to w innym zespole. Przez najbliższy rok zapozna się z bolidem w nowej specyfikacji, odświeży swoje umiejętności.
Massa przeszedł do Ferrari jako kierowca rezerwowy a w kolejnym roku został ich podstawowym kierowcą.
Słabo jednak widzę zastąpienie Sirotkina w trakcie sezonu, jeśli jego wyniki będą niezadawalające. Skoro sponsor wykłada grube miliony na swojego podopiecznego, to chce mieć w tym też własny interes. W kontrakcie mogą być zapisy o przejechaniu pełnego sezonu niezależnie od rezultatów. Nie wiadomo na jaki okres została podpisana umowa. Wszyscy pamiętamy jakie problemy miał Renault z rozwiązaniem kontraktu z Palmerem.
50. Vendeur
@ 45. Glodny2 - stary a taki głupi... Nawet nie rozumiesz do czego się przyczepiłem. Zatem tłumaczę, byś nie żył w błędzie. Chodziło mi o szczeniacką wzmiankę o "śmierci babci" , bo tylko idiota może coś takiego napisać.
PS. Jak nie znasz obcojęzycznych zwrotów, to ich nie próbuj używać. Albo wytłumacz nam wszystkim co znaczy "fou pax" i w jakim to jest języku...
51. WDrake
dzięki Kub Wiliams będzie 5 moze 4 zespołem w stawce jeśli kierowcy nie zawiodą a to jest wielka niewiadoma
52. belzebub
@devious. RK jest taką samym znakiem zapytania jak Sirotkin. Piszesz:
" Tyle, że Robert jednak z czasem zapewne by wrócił do dużej formy, kwestia tego czy zajęłoby to 5 czy 10 wyścigów jak u Raikkonena w 2012. A może byłoby jak z Schumacherem i bez wielkiego progresu (choć Schu miewał przebłyski typu PP w Monako). "
Człowieka nie było 7 lat, wrócił po poważnym wypadku, nie jest do końca sprawny, a w międzyczasie zmieniła się diametralnie konstrukcja bolidu. Nie ma najmniejszej gwarancji, że RK będzie jeździł tak samo jak kiedyś. To są dziś tylko przypuszczenia jego fanów.
Piszesz, dlaczego Reno wybrało kiedyś Palmera, nie wnikałem co prawda w szczegóły, ale z tego co pamiętam za jego angażem stał jego ojciec. Reno nie potrzebuje kasy, więc i Sirotkina nie wzięli.
Sirotkin jest niewiadomą, ale daje kasę a dzisiaj im więcej kasy tym większy rozwój (wyjątkiem tutaj może być FI). Zresztą RK też dzisiaj spadł do określenia paydrivera, więc uwzględniając jego niewiadomą formę, różnicy między jednym a drugim specjalnie nie widać.
Co do Wehreleina, od samego początku stawiałem na jego kandydaturę, liczyłem że Mercedes bardziej się postara, ale cóż wg Toto będą go wspierać, ale można też wywnioskować że niech sam szuka sponsorów.
Wracając do FI, które jest w pewnym sensie fenomenem bo ma mniejszy budżet, ale równoważy to dobrym składem kierowców. Williams, nawet biorąc Wehreleina nie zrównoważył niskiego budżetu. Po prostu mają innych inżynierów, a biorąc pod uwagę że mając bolid na takim poziomie nie ściągną nikogo lepszego, bo kto z lepszych kierowców chciałby się tłuc w drugiej dziesiątce? Druga sprawa, doświadczony kierowca, mieli Massę i co? Ano nic to nie dało, bo i tak okupywali dalszą część stawki. Dlatego postawili na dwóch młodych kierowców z kasą licząc, że takie rozwiązanie coś da. Jeśli nie w tym sezonie to może w 2019 albo 2020.
53. belzebub
@51 Hahahaha, RK przez pół sezonu przynajmniej będzie się oswajał z nowymi oponami i konstrukcją. Jesteś jednym z tych, którzy przeceniają jego możliwości patrząc przez pryzmat startów wiele lat temu, kiedy był młodszy i w pełni sprawny.
54. Glodny2
@45 jednak MUNDRY Wolak z Ciebie
Każdy ma babcie nawet dwie to są już dwa GP dla Roberta. Taki MUNDRY a wyguglować nie umi.
Pisze co chce nikomu nie ubliżam nie obrażam lecz się człowieku.
55. mafico
I dobrze :). Będzie styczność z F1, czas na naukę "nowych czasów". Potem w idealnym świecie - Ferrari 2019 za Kimasa :D Wożenie ogonów w cienkim Williamsie tez nie byłoby spełnieniem marzeń.
56. PiotrasLc
To Ja powiem może tak ..... Robert pojedzie w drugiej części sezonu jak Williams zrozumie że potrzebuje nazbierać punktów aby na koniec sezonu dostać odpowiedni bonus pieniężny. Ale wtedy to nie Sirotkin a raczej Stroll zostanie odsunięty na bok
57. 6q47
Cześć starej gwardii :)
Ścieżka w obecnej sytuacji jest właściwa. Czasy sprzed ponad 10 lat nie wrócą. Wszystko się zmieniło... a Robert pomimo wypadku jest taki sam i też od początku zaczyna :)
Pozdr.
58. Celebryta
@44
@47
No proszę, jeszcze nawet tegoroczne bolidy nie wyjechały na tor, a już z góry jakikolwiek ewentualny sukces Strolla, czy Sirotkina jest tłumaczony ustawianiem bolidu przez Kubicę. Zanosi się na niezły cyrk w tym roku na tym forum. Panie devious, zechciej Pan zauważyć, że Kubica ma jeszcze mniejsze pojęcie o obecnych autach niż "te dzieci, które trzeba za rękę prowadzić", dla niego ten rok też będzie rokiem nauki. Niektórzy to chyba się zatrzymali w czasie i nadal myślą, że mamy 2011 rok i Roberta Kubicę, który ma za sobą cztery i pół sezonu w F1.
@54
Nie ma to jak życzyć komuś śmierci, tylko po to, aby móc popatrzeć jak rodak jeździ w kółko przez 1,5 godziny. Gratuluję podejścia.
59. pantajemniczy
Pech ze williamsa moze nie byc pod barcelona...
60. ascorp
belzebub
Że ty się jeszcze udzielasz co do tematu Roberta, powinieneś schować się głęboko za swoim monitorkiem, przecież zaklinałeś rzeczywistość twierdząc, że Robert nigdy nie wróci do ścigania w F1, tak wiem testowy to nie kierowca który się ściga w regularnych wyścigach, ale twierdziłeś , że żaden zespół go nie zatrudni jako kierowcy... a jednak zatrudnili i teraz już naprawdę niewiele brakuje aby był kierowcą który ściga się w wyścigu, to jest nieuniknione !
61. Heytham1
@48 Kubica nie dostał tej roli za kasę...żaden sponsor nie musiał nic płacić. Dostanie za swoją prace normalne wynagrodzenie co świadczy o tym iż to Williams chciał zatrzymać mimo wszystko w swoich szeregach Roberta.
62. -Puzzle
@61
Właśnie miałem to napisać :)
Na forach związanych z tematem śmieją się, że Robert będzie jedynym kierowcą Williamsa, któremu zapłacą.
Umowa Sirotkina jest tylko na rok, ojciec Strolla czai się podobno na Force India - teraz wszystko w rękach Kubicy - już jest w grze :)
63. belzebub
@60 A pomyliłem się??? Człowieku zastanów się wpierw 100 razy zanim cokolwiek napiszesz.
Gdzie RK wrócił do ścigania, no gdzie jako trzeci kierowca??? No DiResta faktycznie przez całą swoją karierę w Williamsie pojechał JEDEN wyścig. No faktycznie naścigał się w tym zespole, że hej.
RK jak na razie nie ma żadnych szans na fotel wyścigowy w żadnym zespole - takie są fakty. I o tym pisałem pół roku temu. I to co pisałem sprawdziło się w większości, za wyjątkiem tego że nie liczyłem (i nie tylko ja), że da radę przejechać kilkadziesiąt kółek. Tutaj tylko się myliłem, w przypadku całej pozostałej części miałem rację, a przede wszystkim z tego względu, że ma mało realne szanse na regularne ściganie. Pół roku prawie nikt w to nie wierzył, wszyscy a szczególnie psychofani wierzyli że jeszcze w zeszłym sezonie będzie jeździł wpierw w Reno za Palmera, a potem w Williamsie za Massę i co??? Przecież tacy "fachofcy" się tu wypowiadali, że na pewno dostanie posadę tylko dlatego że wrócił wielki RK i szefowie teamów będą się o niego zabijać. A jak wyszło? To, że został zwykłym paydriverem jak Ericsson, Stroll, czy nawet Sirotkin.
Teraz jego psychofani zanim sezon się nie zaczął i pomimo tego, że przegrał o fotel z debiutantem, który najprawdopodobniej objechał na testach, starają się porażkę przekuć w zwycięstwo. Mało tego, RK ma wieloletnią przerwę, nie zna praktycznie nowych konstrukcji, opon, czyli musi zaczynać niemal od nowa, a już psychofani twierdzą że będzie Sirotkinowi i Strollowi od pierwszego wyścigu ustawiać bolidy. To już nawet nie jest śmieszne, ale żałosne.
PS. Nie będziesz mi mówił czy i w jakim temacie mam się wypowiadać.
64. Celebryta
Skąd w ogóle się wziął ten mit o Kubicy, jako kierowcy - inżynierze, a na przykład o Rosbergu, który ma wykształcenie w tym kierunku nikt praktycznie nigdy nie napomknął? Jakoś przez te cztery lata jazdy Roberta w F1 nie zauważyłem, aby jego team choć raz zanotował wyraźny progres w osiągach na przestrzeni sezonu. Jak jest takim geniuszem, to niech sam sobie zbuduje auto i nie będzie musiał się nikogo prosić. Oczywiście, złoty dotyk Kubicy od razu sprawiłby, że byłoby to najszybsze auto w stawce, bo Kubica to taki motoryzacyjny Midas, wszystko czego się dotknie, to jest szybkie, nawet fotel na kółkach umiałby tak ustawić, żeby wygrywać, bo to jest przecież człowiek stworzony do ustawiania. Firmy powinny go zatrudniać, aby poustawiał im wyposażenie sal biurowych w najbardziej efektywny sposób, bo nikt na świecie nie ma tego "daru ustawiania", jak on.
65. Heytham1
@60 No trochę przesadziłeś z tym że występ Roberta w wyścigu jest nieunikniony...bez przesady. Jeszcze do tego daleka droga a istnieje duże prawdopodobieństwo że wcale już w żadnym nie wystąpi.
@63 Rola Kubicy jednak będzie troszkę bardziej rozbudowana niż Di Resty. Kubica ma zapewnione starty bodajże w 9 treningach i we wszystkich sesjach testowych a tego raczej nie miał Di Resta. Więc myślę że Robert jednak trochę sobie pojeździ co oczywiście nie świadczy o tym że od razu zapewni mu to fotel podstawowego kierowcy.
66. belzebub
@64 Warto dodać, o czym mało kto pisał że Sorotkin jest inżynierem, więc wiedzę techniczną ma.
@65 Tzn tak pojeździ, jak kilku młodych debiutantów w innych zespołach.
67. frg1pl
Ale szum....
Ja chcę tylko pogratulować Robertowi i wszystkim którzy się przyczynili do Jego powrotu. Wielka rzecz. Twardy człowiek.
68. Siffredi
WMR dokonał najlepszego wyboru jaki mógł. Bedą ruble i dolary, a jak nastąpi brak wyników albo spadek formy podstawowych kierowców to będzie pretekst aby wydusić więcej kasy bo RK już zaciera ręce i gotów jest podmienić któregoś... genialne posunięcie Williamsa. Ale że im kasa z Rosji nie śmierdzi pomimo sankcji to trochę dziwne nie?
69. Brzoza2
Szansa na starty jest. Teraz potrzeba szczęścia by się zrealizowało. Niestety nie tylko zależy to od postawy Kubicy.
70. Dawid-_F1
Bardzo duże gratulacje się należą Robercie Kubicy za powrót do Formuły 1 w formie kierowcy rozwojowego i testowego. To bardzo duży wyczyn i historia, że jednak można zrealizować swoje marzenia determinacją, ciężką pracą, ale też szczęściem bo jednak szczęście też trzeba mieć. Brawo Robert Kubica.
71. Szynnal
w piątki inżynierem wyścigowym Kubicy będzie inżynier tego zawodnika, którego Polak będzie zastępował?
72. ciwic
Z tego co wyczytałem w necie to KUB napalił się na te testy jak arab na kurs pilotarzu Boinga 747. Skoro jest zadowolony to oznacz, osiągnięty cel jakim był powrót do F1. Jak powiedział Isola, KUB potrzebuje czasu na torze aby poznać lepiej auto i ogumienie. Może kiepsko wyszedłby jako kierowca wyścigowy w pierwszej połowie sezonu i wtedy wzieliby rezerwowego Sierotke. A w obecnej sytuacji, może być na odwrót. Na pewno czas spędzony nad rozwojem bolidu da mu więcej doświadczenia, niż rywalizacja w innych seriach wyścigowych lub rajdowych.
73. szoko
Tak jak już ktoś wcześniej wspomniał,na to wygląda że to jest najlepsza opcja innej nie. Wiemy że F1 jest szalona, w trakcie sezonu może dojść do nieprawdopodobnych ruchów że strony zespołów.Uważam że Kubica dobrze zrobił przyjmując ofertę testery czy 3 kierowcy ,tylko w taki sposób może wskoczyć do kokpitu i to wcale nie musi być Williams.Powodzenia Robert.
74. Frytek
Pamiętam jak po testach niektórzy pisali że skład będzie Stroll,Kubica i rezerwowy Sirotkin, że gdy Rober w trakcie sezonu będzie zawodził to zamienią go na Ruska. A tak naprawdę może być dokładnie na odwrót, Robert mówił,że nie wraca po to by nabijać cyferki ale chce być tak samo dobry jakim był, czego niestety nie pokazał na testach ani jednych ani drugich. Sam gość od Pirelli powiedział,że Robertowi brakuje oswojenia z bolidem,oponami itd. po tak długim czasie.
Jeśli by wrócił teraz z wielkim hukiem i w wyścigach jeździłby nawet trochę lepiej od Strolla to pewnie z takim samym hukiem by wypadł na rzecz Sirotkina i jaki to by był "wielki powrót"?
Cały świat oczekuje od Kubicy powrotu gwiazdy która będzie świecić tak samo (albo mocniej) jak wcześniej. On nie może jeździć na poziomie zwykłego kierowcy, musi dokopywać zespołowemu koledze tak jak Pietrowowi. A może sam nie czuł się na siłach żeby to teraz udowodnić bo potrzebuje czasu. A teraz ten czas dostanie. Może powróci do formy, może nie , ale jeśli się tak stanie to na pewno nie jeden zespół to zauważy i wtedy będzie "wielki powrót". Ale z jakiegoś powodu tak długo tego kontraktu z Sirotkinem nie pisali
75. pjc
Witam Wszystkich po przerwie. Moim zdaniem Kubica może być zadowolony z obrotu spraw. Pamiętajmy o jednym Stroll wraz z Sirotkinem mają niewielkie w porównaniu do Polaka doświadczenie w F1. Oczywiście stoją za nimi ogromne pieniądze. Kubica z pewnością za darmo też tam nie jest i wszedł ponownie do tego świata z pewnymi zasobami pieniężnymi od swoich sponsorów. Poza tym jego powrót jest świetny od strony marketingowej dla tego sportu. Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy. Jak Stroll poradzi sobie w swoim drugim sezonie bo debiutancki nie był wcale taki rewelacyjny. Sirotkin został wybrany po testach na jednym torze a tych torów w sezonie jest ok.20. I tu widzę 2 szanse na wejście Polaka do stawki w wyścigu. Słaba dyspozycja któregokolwiek kierowcy etatowego może zaowocować udziałem Kubicy w rywalizacji.
76. 6q47
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w kontrakcie Kubicy może być zapis gwarantujący mu start w kilku GP, szczególnie w tych, które sam wybrał lub wybierze, gdzie może pokazać potencjał swój i bolidu.
Pracując w symulatorze doskonale wie gdzie ma szanse na zdobycie punktów.
77. ferrus
Williams zrobił chyba najlepszy ruch jaki mógł, kasa od ruskich, 2 młodych kierowców, 33-letni Kubica jako ten 3. Jaki gromy by na nich spadły gdyby w pierwszym wyścigu na pierwszym zakręcie RK spowodował kolizje? A tak zostawiają sobie zabezpieczenie na wypadek słabych wynikow( a jestem prawie pewny że tak bedzie). Z perspektywy WMR to jest najlepszy ruch jaki mogli zrobić. Swoją drogę Widzie ich daleko w stawce : 1merc, 2RB powalczy z Ferrari, o 4 mogą powalczyć McLaren z Renault i Force India o ile silniki Renault będą mniej zawodne niż w minionym sezonie, tak że Williams może powalczyć o 7 miejsce zbierając pojedyncze punkty.
78. tomasss
zabrzmi to przewrotnie ale faktycznie jest to najlepsza mozliwa opcja dla Kubicy, Nie bedzie czul az takiej presji na sobie, bedzie spokojnie mogl sie rozwijac jako tester i w przyszlosci moze uda mu sie zastąpić jakiegos kierowce niekoniecznie w zespole Williamsa.
Angaż na stanowisku 2go kierowcy mogł sie skonczyc spektakularną klapą dla Roberta.. Uważam jednak, że i tak jako tester będzie musiał pokazac swoją klasę gdyż dobrze wiemy jakie układy i układziki działają w F1.
79. greyfroot
moi drodzy parafianie.
facet uciekl smierci spod kosy
uratowal reke
wrocil do formy
pokazal amatorom w WRC 2 jak sie jezdzi
zapukal do F1 a ze nie bardzo mial kto otworzyc drzwi to sobie sam otworzyl wytrychem
teraz swiatowa marka "RK" siedzi przy pokerowym stoliku z naprawde mocnymi kartami
zapowiadaja sie emocje.
p.s.
pracuje dla Cyfrowego Polsatu. chetne doradze jaki pakiet telewizyjny dla fanow RK bedzie najlepszy. a uwierzcie mi ze nie wszystkie pakiety sa w oficjalnej sprzedazy. nazywam sie Gracjan Urbankiewicz i mozna znalesc mnie w mediach spolecznosciowych na prywatnym profilu.
80. -Puzzle
Wiem, że się czepiam ale nieprawidłowa data urodzenia Roberta na oficjalnej stronie Williamsa wygląda strasznie nieprofesjonalnie T_T
@79
Radziłbym uważać, bo nie wiem czy zamieszczanie reklam jest tutaj dozwolone.
81. andy_chow
Nie ukrywam ,że nie byłem zadowolony z decyzji Williamsa ale to było na gorąco. Potem na spokojnie przemyślałem i sądzę iż to jest najlepsza opcja dla Roberta . Bez presji zapozna się z bolidem i oponami natomiast jestem pewien ,że Sirotkin będzie pod dużą presją Stroll może nie być pod taką wielką bo tatuś ma kupę kasy i zawsze może kupić team. Z ciekawością czekam na nowy sezon . To tylko preludium do przyszłego sezonu. pzdr Elin,pjc,6q47
82. WDrake
@52 belzebub - twoje komentarze są jak artykuły - przynajmniej od połowy ciężko się czyta, Kub najprawdopodobniej ustawił bolid Sir do testów
83. Jen
Według fińskich mediów RK ma w kontrakcie klauzulę o możliwości startów w 2019 jako kierowca wyścigowy.
Media będą miały używanie przynajmniej przez kolejny rok. Juz widzę te dywagacje i 500 artykułów czy Kubica zastąpi podstawowych kierowców w kolejnym wyscigu:)
@79
Można też wykupić sobie pakiet E11 osobno i oglądać na laptopie i telefonie w każdym miejscu. Mnie się już zdarzyło śledzić wyścig na rodzinnym obiedzie albo w samochodzie:)
84. belzebub
@82 Hahaha, no cóż prawda boli, więc ciężko się czyta. ;)
Mhmm jasne, jak mu komukolwiek ustawić bolid, jeśli jeździł na nowych oponach pierwszy raz i sam dopiero poznaje nową konstrukcję??? Każdy ma inny styl jazdy, więc ustawianie komuś bolidu nie ma sensu.
Czytałem tu już różne bzdury, ale niektóre wyssane z palca i powielane przez naiwniaków wierząc w nadzwyczajne moce RK normalnie rozwalają.;)
85. Skow
"Siergiej zaimponował ekipie swoją jazdą i talentem, wsparciem technicznym i etyką pracy"
nic o wsparciu finansowym, którym im też najwyraźniej zaimponował ?
86. Heniek007
Usunięty
87. Skow
@86
Albo z garażu Williamsa na torze, do którego będzie miał wstęp jako kierowca rezerwowy w przeciwieństwie do ciebie, pełnosprawny trollu ;)
88. Ory f1
Hej wszystkim,
Mam pytanie troszkę z innej beczki. Czy ktoś wie gdzie i kiedy najlepiej kupić bilety na GP Włoch?
PS. Wyjazd planowałem już w tamtym roku, ale nie wyszło.
Pozdrawiam
89. GamerLiveYT1
Mam nadzieję że to da szansę na występ w następnym sezonie jako kierowcy nie testowego.
90. dexter
No coz, wielkie marzenie o powrocie do F1 w sezonie 2018 jako podstawowy kierowca jest zakonczone, poniewaz Williams zdecydowal wybrac Sergeja Sirotkina jako nastepce Felipe Massy.
Niestety druga proba Roberta nie powiodla sie. Juz w Renault w polowie zeszlego roku po testach pierwsza proba ostatecznie zakonczyla sie niepowodzeniem. Francuzi preferowali bezpieczne rozwiazanie z Carlosem Sainzem. Dlatego tez Robert zaczal orientowac sie w kierunku Williamsa.
Ale nawet tutaj tez nie mogl przebic sie walczac z konkurencja. Z jakiegokolwiek powodu.
Sirotkin ktory ostatnio zdobyl trzecia pozycje w klasyfikacji kierowcow w sezonie 2015 i 2016 w serii GP2 wywarl silne wrazenie na testach opon w Abu Dhabi. W bolidzie Williamsa FW40 natychmiast potrafil sobie poradzic. Williams rowniez potwierdzil zatrudnienie Sirotkina ze wzgledu wylacznie na performance. Jednak rola sponsoringu (15-20 milionow dolarow) dalej nie moze uchodzic jako powiedzmy calkowicie nieistotna.
Poza tym sytuacja Roberta po decyzji Williamsa rozni sie od sytuacji w Renault. Brytyjska stajnia zatrzyma Roberta troche dluzej u siebie. W Williamsie Robert Kubica oficjalnie bedzie pracowac jako kierowca testowy - i rozwojowy i taka umowe takze podpisal.
Konkretnie oznacza to, ze Robert w kontrakcie ma zagwarantowana rozsadna liczbe kilometrow testowych i znowu powroci do bolidu wyscigowego - i to juz w zimowych testach w Barcelonie. Ponadto bedzie bral udzial w testach podczas sezonu oraz okazjonalnie w niektorych piatkowych treningach. Takze nie jest tak calkowicie zle ... Choc z drugiej strony Kubica nie ma dzisiaj 20 tylko 33 lata - ale to jest teraz mniej istotne. Na poczatku wazne jest, ze udalo sie w ogole zalapac i znow porusza sie w tym swiecie do ktorego praktycznie przez cale zycie dazyl.
Ponadto Robert nie robi zadnej tajemnicy, ze jego prawdziwy plan oznacza powrot do cockpitu i uczestnictwo w wyscigach. I dokladnie przyjmujac taka oferte moze w tym kierunku dalej pracowac.
W szczegolnosci swoim doswiadczeniem moze wesprzec kierowcow podstawowych, czyli Lance'a Strolla oraz Sergeja Sirotkina i razem z inzynierami popracowac nad dalszym rozwojem nowego bolidu FW41. Ponadto moze byc takze nowa twarza zespolu Williams. A w przypadku awaryjnym gdyby kombinacja Stroll i Sirotkin niezaleznie od jakichkolwiek wplywow nie mogla uczestniczyc w GP, to Robert Kubica bedzie pierwszym wyborem.
Jednak glowne zadanie Roberta bedzie teraz skoncentrowane na rozwoju. Dla niego jest to wystarczajaca zaplata, tym bardziej, ze mu bardzo zalezy aby udowodnic i pokazac wlasne zalety.
Oczywiscie praca jako kierowca testowy jest dla Kubicy drugim najlepszym rozwiazaniem. Za swoja prace bedzie tez przez zespol oplacany i na razie nie musi wnosic zadnych pieniedzy. Pieniazki sponsora, tzn. polskiego koncernu naftowego Lotos poplynelyby dopiero w przypadku udzialu w wyscigach. A to wciaz moze sie zdarzyc ...
Dla mnie osobiscie jest to comeback roku w ktory przyznam, ze przestalem wierzyc. Najpierw test w starym Lotusie w Walencji, nastepnie test na Paul Ricard. Na Wegrzech test: 622 kilometry w bolidzie Renault R.S.17. Pozniej droga marzen prowadzi do Williamsa: 711 kilometrow w bolidzie FW40. Nico Rosberg jest managerem. Uda sie, nie uda sie w 2018? W miedzyczasie wszystko wyglada zle. Ze on w ogole potrafi tak dobrze poruszac bolid F1, jest cudem. Kubica, prawdziwy wojownik.
91. Vendeur
@ 86. Heniek007 - gdzie takie kaleki się rodzą jak ty? W probówkach?
92. dexter
@Vendeur
Przemek znowu bedzie mial prace ...
Edit: Dla mnie osobiscie jest to comeback roku w ktory przyznam, ze w miedzyczasie przestalem wierzyc.
93. andy_chow
@dexter więcej wiary pzdr
94. elin
@ andy_chow
Również Pozdrawiam Ciebie, jak i pozostałych forumowych " Starszaków " :-). Dobrze widzieć tyle znajomych nicków pod jednym newsem.
Jedno jest pewne, w nadchodzącym sezonie chyba żaden zespół nie będzie tutaj wzbudzał takich emocji jak Williams ... Będzie ciekawie ;-).
95. Ory f1
Nie mogę się już doczekać marca. Szkoda że to nie Robert będzie jeździć w podstawowym składzie.
96. dexter
Witaj andy_chow!
Hehe ... No wiesz, w pewnym momencie po testach w fabrycznym zespole Renault i odmowie zaczalem sie troche zastanawiac nad Pace Roberta ;-)
@Ory f1
Pierwszy raz to polski pilot powinien podczas zimowych testow juz w lutym wyjechac na tor.
Pozdr.
97. ferrus
A co jeśli Robert będzie robił świetna robotę podczas testów i treningów a para kierowców SS nie będzie miała wyników w wyścigach?
98. 6q47
@ferrus
Zadając to pytanie równocześnie sobie odpowiedziałeś.
W temacie.
Teraz Robert będzie oficjalnie wgryzał się w najmniejsze detale bolidu. Inżynierowie będą mieli sporo roboty... zarówno ci od telemetrii jak i od aero. To cieszy, bo Williams - @pjc :) - ma szanse dobrze zainwestować zasoby finansowe w rozwój bolidu.
Już czas na ostre wejście w starym mistrzowskim stylu.
Sporo optymizmu przelewam swoim paluchem, ale czasami mam pozytywną energię, która się materializuje...
99. Artefact
Dzien dobry :)
Tak sie waham... bo apetyt jak napisał C. Gutowski mialem/ mieliśmy większy.
Ale zgadzam sie tez z @ dexterem, ze jest to Powrót roku.
Obawiam sie jednak o Sirotkina, kiedy my po "katolicku" zaczniemy sie modlić w jego intencji.... :))))))
@ elin - kłaniam sie :)
I Reszte Wiary serdecznie pozdrawiam.
100. dexter
@Ory f1
Gdzie?
Na oficjalnych stronach. Nigdy nie kupuj biletow na jakiejs internetowej aukcji np. od prywatnej osoby.
Kiedy?
Jak najszybciej, poniewaz najlepsze miejsca sa przewaznie natychmiast wyprzedane. Wszystkie informacje dostaniesz pod telefonem: 0039/039/248 22 12 Fax: 0039/039/248 24 07
E-Mail: [email protected]
Jesli pojedziesz na GP Wloch to koniecznie zabierz ze soba kochanke, przyjaciolke, zone albo cala rodzine - sorry, ale nie wiem jaki jest Twoj status. W kazdym razie blisko Mediolan i fajna okazja na zakupy ...
Pozdr.
101. ferrus
@6q47
To było retoryczne pytanie ;)
102. Ory f1
@Dexter
Dzięki za info, planowaliśmy jechać w poprzednim sezonie, ale sprawy zawodowe nie pozwoliły.
Planujemy jechać z Żoną w tym roku na GP Italy w połączeniu z urlopem we Włoszech.
Szkoda tylko, że Roberta zobaczymy tylko (albo aż to zależy od punktu widzenia) na piątkowej sesji treningowej.
Pozdro.
103. Artefact
@ Ory f1
tak jak napisał Ci dexter bitety jak najszybciej, albo na stronie, którą Ci podał, albo przez oficjalną F1. Jak zamówisz bilety, to można je odebrać albo jako przesyłka, my odbieraliśmy drugim razem na torze.
loty to do Bergamo, hotel pod Bergamo, auto wypożyczasz w Euro Cars i odbierasz kluczyk na lotnisku, potem busikiem (dość blisko) po auto i już można śmigać :) Mediolan lux, ale całkiem blisko jest też magiczne Como :) na miejscu jeździ się całkiem przyjemnie, tylko sprawdź bo jak my byliśmy to w niedzielę stacje benzynowe czynne nie są, a auto musisz odstawić zatankowane. Kluczyk się wrzucało przez wizjer na podłoge w samolot i powrót do Pl :P a wtedy przed 7 am... rano na lotnisku stoję... odwrama się po bagaż... a za mną ... KUB... i mnie zatkało :))))))))) oczywiście z tego spotkania fotkę mam ! więc życzę Ci tego samego co najmniej :)))))))
104. dexter
@6q47
Witaj stary dobry przyjacielu!
Zespol z Grove juz od dziesiecioleci "wegetuje" w kryzysie. Jedynie zmiana regulaminu technicznego, tzn. nowe silniki hybrydowe V6-1,6 Litra-Turbo wprowadzily krotkoterminowa poprawe, poniewaz Williams w poczatkowej fazie korzystal na przewadze silnikow Mercedesa. Jednak od momentu gdy producent Ferrari i Renault poprawil architekture turbosprezarki oraz popracowal nad komora spalania Williams znowu zawital w rejonie ktory jest dla zespolu bardzo dobrze znany.
Przyczyna jak zwykle moze lezec w pieprzonej aerodynamice. Np. program na podstawie ktorego pozniej budowane sa opony do modeli testowanych w kanale aerodynamicznym moze byc przestarzaly i niedokladny. W takiej sytuacji zebrane dane na torze wyscigowym nie beda odtwarzac prawdziwego przeplywu czastek powietrza wokol opony - poniewaz nie beda dokladnie wskazywac jak opona pod wplywem nacisku albo pod wplywem kata bedzie sie znieksztalcac i deformowac.
Williams w pierwszej linii koniecznie potrzebuje nowego inzyniera, ktory zatroszczy sie o analize i programowanie opon do modeli w kanale aerodynamicznym, a nastepnie o skalibruje kanal aerodynamiczny. Ale taki inzynier kosztuje minimum 130.000 euro - a Anglicy nie chca wydawac pieniedzy, poniewaz zespol finansowo nadal lezy jak na desce z gwozdziami.
Jesli mozna mowic o rzeczywistych wplywach, to tak bujne polakierowane auto w kolory sponsora moze zwodzic: albowiem partner reklamowy lata temu wchodzac do F1 mial w Ferrari tylko zamiar pomalowac boczna plyte na przednim skrzydle w swoich farbach i w zwiazku z tym zaplanowane byly odpowiednio niewielkie wydatki na reklame. Williams jednak potrafil przyciagnac partnera reklamowego do siebie. Sek w tym, ze firma produkujaca alkohol zostala w Williamsie glownym - i nawet tytularnym sponsorem za taka sama kwote ktora wczesniej byla przelewana na konto zespolu z Maranello.
Rozumowanie wtedy bylo takie: jesli bedzie mozna zaprezentowac swiatu fakt, ze zespol jest w stanie sciagnac do siebie miedzynarodowa grupe albo globalny koncern jako glownego sponsora, to takze inne duze firmy zapukaja do drzwi Williams'a jak cma do latarni. Jednak taka taktyka sie nie spelnila. Nowych duzych sponsorow Williams nie potrafil zwerbowac, a producent alkoholu nie zwiekszyl swjego etatu.
Sytuacja finansowa Williamsa jest tak krytyczna, ze zespol uzaleznil sie od Lawrence'a Strolla (biznesmana ktory zarobil miliardy dolarow w branzy odziezowej). Jego wplyw w zespole jest dosc duzy.
Lance Stroll (jego syn) z pewnoscia wspanialy mlody czlowiek. Podczas GP Kanady poprawil swoja reputacje i udowodnil, ze nalezy do F1 jak kazdy inny licencjonowany zawodowy kierowca wyscigowy. Ale Lance nie ma jeszcze tak duzego doswiadczenia aby wskazac albo rozpoczac tresciwa rozmowe na temat problemu modelow opon w kanale aerodynamicznym. Ostatnim kierowca ktory probowal cos w tym kierunku zrobic byl utalentowany kierowca testowy ktory nazywal sie Alex Lynn. Jednak w sytuacji gdy zespol potraktowal sugestie kierowcy testowego jak powietrze, zawodnik podziekowal i zaczal sie rozgladac nad innymi mozliwosciami pracy. Wybral kierunek: samochody sportowe w serii dlugodystansowej- w tym momencie Williams stracil dalsza perspektywe. Teraz tylko radykalna zmiana kursu oraz inwestycje finansowe moga zainicjowac zmiane.
Ale aby w ogole o zmianie kursu myslec, to w pierwszej linii potrzebne sa wieksze wplywy finansowe. Dlatego zarzad Williams'a pracuje nad dywersyfikacja biznesu i powiekszeniem wplywow z powiazanej firmy techniczno-innowacyjnej. Sek w tym, ze firma corka Williams'a na rynku regularnie walczy z podobna firma ktora nalezy do McLaren'a. Dwa przedsiebiorstwa walcza o generujaca duze przychody produkcje baterii do Formuly E - a Williams na tym polu traci coraz wiecej zamowien na korzysc brytyjskiego arcyrywala.
Felipe Massa pod koniec ubieglego roku zostal przez Williamsa poproszony o zmniejszenie swojej gazy na sezon 2018. To wszystko wskazuje na trudna sytuacje finansowa. Ponadto sponsor Randstad i Avande opusci zespol. Umowa z glownym sponsorem Martini wygasa z koncem 2018. Takze ...
W ubieglym roku w pierwszym polrocznym bilansie Williams odnotowal obroty 73,5 miliona euro. Z zyskiem. To sugieruje na budzet o wysokosci okolo 140 milionow euro. Czego nie mozna wyczytac z liczb to fakt, ze tradycyjny zespol czesciowo wisi na kroplowce Lawrence'a Strolla. A kanadyjski multimiliarder nie bedzie chcial przeciez w przyszlosci ciagle pompowac pieniedzy. A propos Stroll juz raz zaplacil budowe nowego First-Class symulatora.
W ubieglym roku kwota za Bottasa zostala zaksiegowana jako jednorazowa platnosc. Tej sumy nie bedzie juz w budzecie na rok 2018. Dlatego Williams w tym sezonie potrzebuje dobrych wynikow, aby znowu byc atrakcyjnym zespolem dla sponsorow. Stajnia z Grove koniecznie potrzebuje nowa koncepcje techniczna. Stara nie nadaje sie juz do dalszej rozbudowy. Takze, zobaczymy jak dalej bedzie sie toczyc los Williamsa ...
PS. Zaden zespol nie placi ludziom, ktorzy po prostu nic nie robia. I jedno jest pewne: Robert bedzie mial pelne rece roboty ...
Pozdr.
105. 6q47
@dexter
Witaj :))
Zaraz ide do pracy i tam w wolnej chwili poczytam jak zwykle twoje teksty.
Soviet Union ma priorytet, ale wskoczenie Roberta do zamknietej strefy nie było przypadkowe. Powinni Go "wycisnąc" jak cytryne... i raczej nie bedzie sie przed tym bronil,
Tym czasem.
106. Artefact
a propos,
@ dexter ... badałeś wpływ decyzji WMR na cenę ich akcji ? i jak to się ma do aktualnej decyzji ? i wróżeniem w fusów jak to będzie się miało na przyszłość :))))
107. Jacko
Tak sobie czytam te wszystkie komentarze i wychodzi na to, że ten nasz Robert to takie połączenie Ayrtona Senny, Rossa Brawna i Adriana Neweya w jednym. Genialny kierowca, genialny strateg i genialny inżynier oraz konstruktor. W sumie powinien chyba zacząć sam sobie budować bolid, to by wygrywał wszystko w cuglach. I aż dziwne, że żaden team nie zaproponował mu jeszcze posady co najmniej jeżdżącego szefa zespołu...
ehhh
108. elin
@ 99. Artefact
No również się kłaniam ;-).
Kubica to jednak potrafi dokonać " Mission Impossible " - sprawił że dawno " Niewidziani " wracają na forum ... ;-).
PS:
Ta fotka z Robertem to pamiątka na całe życie ... aż zazdroszczę takiego spotkania ;-).
109. Ory f1
@Artefact
Dzięki za info. Jedziemyz żona na tygodniowy urlop do Włoch, dlatego też wybieramy sie autem (nie przepadam za samolotami).
Jak coś to 2 miejsce będą wolne do Włoch.
110. Artefact
@ elin -> błogosławieni, którzy nie maja nic do powiedzenia trzymają język za zębami :)))) jestem cały czas ;-)
@ Ory F1 - hmmm jutro sie odezwę to jakis kontakt złapiemy i pogadamy :)))
111. Ory f1
Powiedzcie mi jeszcze czy bilety na GP są imienne (czy można je odsprzedać w przypadku pojawienia się komplikacji z wyjazdem, bo tak jak pisałem wcześniej już w poprzednim sezonie mieliśmy jechać, ale się troszkę pokomplikowało i nie wyszło.
@Artefact
Który sektor według Ciebie jest najlepszy do oglądania?
Według mnie najlepiej przy pierwszej szykanie.
Pozdro
112. Artefact
dzień dobry
@ Ory f1 - my siedzieliśmy na końcu prostej starowej, przy pierwszej szykanie trybuny 8a 8b. Fajna też jest 9 i 10, ale jak chciałbyś na wręczenie pucharów to będzie trochę daleko, a z 8 siup przez płot lub jakąś dziurę i lecisz pod poduim a może się jeszcze uda kawałek bolidu zgarnąć, bo prawdopodobieństwo dzwona w pierwszej szykanie jest duże :))))) 6 c, 6b, 6 a też są niezłe, ale do 8 jest dobre dojście, nie ma zbyt dużego tłoku i jest pełno lokalesów, którzy oglądają wyścig na drabinach :) które stawiają zaraz obok trybun i tak 2 h sterczą, grillują itd :)))) czadersko.
zaloguj sie na forum, jest zakładka Wyjazdy na GP, załóż GP Włoch 2018 i tam pogadamy :)
te bilety, które ja mam imienne nie były, ale my bylismy 2013 i 2014. Poza tym jak bilety odbierzesz wcześniej to moim zdaniem możesz je odsprzedać, ale na torze odbieraliśmy z dowodem zakupu i paszportami.
8a - 3 dniowy wstęp - 299 euro, 8 b - 225 euro - monzanet. it
113. ptrzesz
Skoro za Sirotkinem stoi kapitał rosyjski a USA nałożyło sankcje na ten kraj to Williams nie miał prawa podpisywać tego kontraktu, jeśli już go jednak podpisał to USA ma prawo odmówić startu Williamsowi na terenie tego kraju. Osobiście uważam, że Williams powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności za ten kontrakt. Za kapitałem Sirotkina stoi SMP Racing zasilany z konta obecnego Cara Rosji.
To co się dzieje w F1 traci już z mianem sportu.
114. Jacko
@113. ptrzesz
Najpierw poczytaj co to są sankcje, jak działają i jakie konkretnie i przez kogo są nałożone obecnie na Rosję. Nawet Korea Północna nie jest całkowicie odcięta o świata i w pewnym bardzo ograniczonym zakresie się z nią handluje i współpracuje, a te sankcje rosyjskie dotyczą tylko określonych osób i niektórych dziedzin gospodarki (zwłaszcza przekazywania nowych technologii). My też przecież nadal z Rosją handlujemy (poza niektórymi artykułami wyłączonymi z innych względów) i w pewnych dziedzinach współpracujemy, a granice nie są zamknięte.
115. Brzoza2
Odnośnie Roberta i opini o nim jako dobrym inżynierze. Ja postrzegam to w ten sposób że widocznie jak mało który z zawodników umie opowiedzieć problem i go odpowiednio przedstawić inżynierom. Ci zaś mając odpowiedni obraz sytuacji są w stanie lepiej zrozumieć problem i szybciej się z nim uporać. To tak jakby poeta i matematyk mieli ślepemu opisać piękną kobietę. Pierwszy opowie tak że ślepemu stanie a drugi powie tylko że "dupa na 6" . I chyba za to jest tak ceniony że potrafi sprawić że inżynierom "staje".
116. Ory f1
@Artefact
Temat w sprawie wyjazdu na tegoroczne GP Włoch już jest na forum.
Zapraszam wszystkich zainteresowanych.
Pozdro
117. saint77
Williams potwierdził Sirotkina.
Jest on oficjalnym kierowcą tego zespołu, weźmie udział w testach przed sezonem i we wszystkich wyścigach sezonu.
Ma zagwarantowaną jazdę z uwagi na wielomilionowe wsparcie rosyjskich sponsorów.
Nieważne jest w tym momencie, czy Kubica był od niego 5 sekund szybszy na okrążeniu, czy potrafi jedną ręką przejechać cały wyścig i się nie zmęczyć.
Kierowcą Williamsa jest Sirotkin i nie ma szans na miejsce dla Kubicy, bo nawet gdyby po pierwszym wyścigu sezonu Sirotkin nagle odpuścił sobie F1 i zechciał zając się botaniką albo akwarystyką, to już stoją w kolejce kolejni z milionami chociażby Kwiat i wielu, wielu innych i nawet gdyby Robert był 10 sekund szybszy na kółku od nich to i tak by się nie załapał, ludzie zrozumcie to w końcu bo aż żal niektórych czytać.
Sankcje, bank nie otrzymał akredytacji...... kogo to interesuje? Rosjanie płaca gotówką a Williams gotówkę bierze. Dla Rosjan 20 milionów to są grosze, tam może pół kraju żreć tynk a na kawior, szampana i złote pończochy zawsze będzie. Gdyby Sirotkin jeździł słabiej to dopchną kolejne 5-10 milionów premii.
118. bmwsauber1
Kempa wpisałbyś już Roberta w składach na sezon 2018...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz