Frytek
Ostatnia aktywność
avatar
Frytek

15.09.2025 08:23

0

Ciężko uwierzyć, że sędziowie przyznali się do błędu. Nie pamiętam takiej sytuacji.  Zazwyczaj nawet gdy nie mają racji to i tak mają  rację. 

Gdyby chodziło o czołowe miejsca,  czyli np. utratę wygrania wyścigu,  to z pewnością nie przyznali by się do błędu, tak jak było z finałem 2021

avatar
Frytek

12.09.2025 14:15

1

A dlaczego miałby nie pominąć Hamiltona? Pytanie było o aktualnych kierowców  a nawet sam Lewis stwierdził że jest do niczego. Więc za co miałby go chwalić? 

Lewis był świetnym kierowcą ale już nie jest i wątpię aby powrócił do formy

avatar
Frytek

04.09.2025 14:15

1

@EnderWiggin  A jak dla mnie to było prawdziwe ściganie, obaj nie odpuścili do końca z czego jeden wypchnął drugiego a drugi ryzykował co najmniej uszkodzeniem bolidu jadąc po powierzchni do której nie jest przystosowany. To mogło skończyć się o wiele gorzej, ale wyszło bardzo dobrze, tego oczekujemy, prawdziwej jazdy na maksa a nie latania z linijką czy fotokomórką i dopatrywania się kto był winny. 

No ale takie czasy mamy, bolidy hałasują jak kosiarki a ściganie ala Kubica Massa skończyło by się dyskwalifikacjią obu za niebezpieczną jazdę. Nie wspomnę że gdy spadnie parę kropel deszczu to zatrzymują wyścig 

avatar
Frytek

29.08.2025 14:39

0

@kiwiknick

  Od kiedy to Maclaren jest teamem b Mercedesa?  Kiedyś był nim Williams ale nawet oni nie potrzebują już zniżek na silniki za fotel i się na nich wypieli. Mclaren zawsze był nie zależnym teamet i nie kojarzę aby kiedykolwiek Merc decydował ko ma tam jeździć. Tak średni trochę ten przykład. Mercedes nie ma już gdzie obsadzać swoich kierowców. 

Co innego Haas który bierze od Ferrari nie tylko silniki ,ale wszystko co nie jest zabronione.

Pewnie gdyby Toto miał możliwość wsadzania Antonelliego to by go tam wsadził, no ale nie miał gdzie i wolał testować go u siebie przez dwa lata zanim nadejdzie rewolucja w regulaminie 

avatar
Frytek

29.08.2025 07:54

1

Marko jest mądry,  bo mają drugi zespół I mogą sobie testować kierowców. Żaden inny zespół tego nie ma więc czasami muszą zaryzykować aby ten kierowca im nie przepadł. 

Przyklad Alpine gdy dali ciała z Piastrim. Szybko przechwycił go Mclaren i mają teraz bardzo dobrego kierowcę. On też nie ma zbyt dużego doświadczenia a radzi sobie znakomicie. 

Antonelli też pewnie z jeden rok się jeszcze pouczy i jest szansa że zacznie błysnąć.

avatar
Frytek

28.08.2025 08:04

0

Ciekawe jakie będą barwy bolidów? Nadal pomarańczowy ale z czerwonym? 

avatar
Frytek

27.08.2025 07:14

3

No cóż, bardzo dobry wybór.

Bo innego nie mieli. Żaden ceniący się kierowca nie opuści doświadczonego teamu i nie pójdzie do nowego temu. Ci doświadczeni kierowcy bardzo chętnie podejmą takie wyzwanie, bo byli już poza F1. Może nie są najlepsi ale pomogą swoim doświadczeniem nowemu teamowi. I mówimy tu o całkowicie nowym teamie, oni budują wszystko od zera i każdy szczegół płynący z ust tych kierowców na pewno im się przyda. Np. jak rozgrzewać opony, jak robić pitstopy  jak ustawiać się na polach, jak jechać za SC itd.

Nowicjusz im tego nie powie bo sam będzie się uczył. Teraz Cadillac nie musi pokazać się z dobrej strony, wystarczy że nie pokaże się że złej strony i lepsi kierowcy sami będą się tam pchać 

avatar
Frytek

23.08.2025 09:47

0

@Supersonic  Na początku 2009 mclaren bez podwójnego dyfuzora , ale potrafił nim wygrać na Węgrzech i nawet widziałem to na żywo. 

2022 efek przyziemny, Mercedes był słabiutki ale nie wierzę że Lewis miał wtedy spadek formy, bo rok wcześniej był chyba w najlepszej możliwej formie. Russel w miarę sobie radził, bo wcześniej jeździł taczką a Lewis nie potrafił ogarnąć auta które nie było idealne.

avatar
Frytek

21.08.2025 14:43

2

Nie wiem czego co niektórzy się spodziewali?  Przecież to było do przewidzenia. Lewis nie raz pokazał że potrafi być pokonany przez partnera a był dużo młodszy I lepszy. Większość tytułów zdobył w bezkonkurencyjnym bolidzie u boku mizernego Bottasa. On nie bez powodu blokował transfer Russela a ten przez niektórych nie jest uważany za najlepszego kierowcę. 

Leclerk nie jest gorszy od Russela a jest w tym zespole kupę lat. Ferrari od dawna kuleje i nie jednego mistrza pogrzebało. Kolejny ambitny mistrz chciał to zmienić ale jak widać starzy mistrzowie nie dadzą rady tego dokonać, 

Lewis swoją życiową formę ma za sobą i nie ma szans z młodymi. Tym bardziej że on potrafił być świetny tylko w super konstrukcjach. Nigdy nie był wybitnym kierowcą który wyciągał coś z niczego.

Nie zmienia to faktu że jest to super kierowca I na wszystkie tytuly a nawet jeden wiecej zasługuje ,ale nie jest nadczłowiekiem  i z wiekiem nie wygra

avatar
Frytek

14.08.2025 07:56

0

@kiwiknick

 

Ale mogliby zrobić tylko jedne kwalifikacje do wyścigu a odwrócona kolejność tych kwalifikacji do srintu, lub przynajmniej np.10 pierwszych pól. Wyścig jest najważniejszy więc każdy i tak musiałby cisnąć w kwalach, sprint znacznie mniej wazny. Dodatkowo dawało by to większe szanse słabszych zespołów na zdobywanie punktów, przynajmniej w sprincie cieszyli by się z dobrych pozycji

avatar
Frytek

03.08.2025 17:55

4

@belzebub

 

Zespół nie wybrał zwycięzcy,  tylko zrobił co mógł aby uratować wyścig Norrisowi a że przypadkiem ta strategia okazała się lepsza to po prostu przypadek. Nie mieli innego wyjścia, musieli zrobić coś innego niż poprzednicy i akurat to zadziałało a Lando wykorzystał to bardzo dobrze. Mimo z użytych opon trzymał bardzo dobre tempo.

avatar
Frytek

13.07.2025 11:19

1

No cóż, mieli dobrego drugiego kierowcę ,to się go pozbyli i do tej pory nie potrafią zrobić porządku na drugim fotelu.

Teraz pozbyli się jednego z najlepszych szefów. To bardziej jak pewne że teraz kolejni szefowie będą się wypalać na tym stanowisku i będą ciągle ich zmieniać. W kolejce stoi już Claire Williams i Paddy Lowe.

W takim Alpine ciągle sortują różnymi ludźmi i nie mogą się podnieść i coś czuję za tak samo będzie w Redbullu 

avatar
Frytek

13.06.2025 07:43

1

No pięknie. Jeżdżące agregaty. Czyli, żeby wytworzyć tą ekologiczną energię trzeba będzie kręcić silniki na maksa, co wiąże się zapewne z ekologią. 

Czyli ,jak bym widział Tesle z przyczepką a na nie agregat pracujący na najwyższych obrotach.

Po co to kurde potrzebne? 

avatar
Frytek

03.06.2025 18:22

1

@Markok  To są właśnie przeprosiny zadufanych w sobie ludzi którzy nie potrafią przyznać się do błędu, czyli jakby przyznaje się do błędu ale już słowo "przepraszam" nie potrafi przejść przez gardło, czy też klawiaturę. 

To i tak bardzo dużo jak na Maxa. Robi powoli postępy. Albo dostał niezłe zje.ki od zespołu 

avatar
Frytek

29.05.2025 20:00

1

"Potem, po uszkodzeniu tego cylindra, jechałem przez 20 okrążeń na pięciu cylindrach."

Nieźle  przez 20 okrążeń jechał na pięciu garach. To tylko pokazuje jaką patologią jest Monaco.  Niedługo będą jeździć na trzech, resztę wyłączą, po co zużywać jednostkę 

avatar
Frytek

23.05.2025 14:29

1

@DanRicc

 Teoretycznie ma to sens, ale praktycznie gdy ktoś interesuje się tym sportem to będzie oglądać ten nudny wyścig z nadzieją że może tym razem będzie lepiej. Niestety ta nadzieja znika wraz z flagą w szachownicę.

To wyścig głównie dla bogaczy którzy chcą się pokazać na tym prestiżowym wyścigu i dla kibiców co oglądają na żywo. Zapewne jest tam tak niesamowity klimat, że typowe ściganie schodzi na drugi plan.

Dlatego nikt nie przejmuje się płaczem kibiców co siedzą za ekranem i nie czują tego klimatu. 

Za tym stoi coś więcej niż zwykły kibic, niestety 

avatar
Frytek

12.05.2025 13:26

0

Dawid-_F1

A gdzie ja napisałem że Stroll jest lepszy od Alonso? Miał więcej szczęścia po prostu ale to nadal pay driver, on nie raz miał różne przebłyski i nawet był na podium ale średnia jego poziomu nie jest imponująca. Alonso niestety czasu nie oszuka, można się nim zachwycać ale tak samo jak Kubica stracił już swoją imponującą prędkość. 

A z tymi punktami to też nie wiem czemu się przyczepiłeś ,jak nic o tym nie wspominałem. Co z tego że Kubica zdobył punkt jak był niestety o wiele gorszy od Russela na każdym etapie. W deszczowych warunkach przy odrobinie szczęścia nawet Maldonado potrafił wygrać. 

Zanim cokolwiek napiszesz to przeczytaj najpierw ze zrozumieniem 

Ogólnie w tym artykule chodzi mi o to ,że jest coraz mniej miejsca dla średniaków a tym bardziej dla mizernot. I bardzo dobrze 

avatar
Frytek

11.05.2025 12:10

2

Redbull to toksyna ,każdy to wie.  Ale przyszedł w końcu czas że w F1 nie ma miejsca dla słabeuszy,  nie robisz wyników to wypad. Nawet pay driverów już praktycznie nie ma, dlatego ciągle są jakieś roszady. Kapneli się w końcu w Williamsie i tak samo w Alpine. Teraz pora na Astona, ale tu to chyba trzeba wymienić cały skład, mimo że Stroll radzi sobie całkiem dobrze to nie powinno jednak być miejsca dla tych co płacą za miejsce 

avatar
Frytek

01.04.2025 14:28

1

Oj Fernando Fernando, grabisz sobie. 

Od zawsze esencją F1 był dźwięk a teraz to co najpiękniejsze zniknęło i są jakieś pierdziawki.  Dzięki dźwiękowi zwykły człowiek mógł poczuć jaka potęga drzemie w bolidzie. Ci co byli na wyścigu dobrze wiedzą o czym mówię 

avatar
Frytek

27.03.2025 14:45

1

@tysu

Np patrz. Ty mówiłeś że Lawson się nie nadaje a ja dobrze pamiętam jak niektórzy krzyczeli, że Lawson dokopie Maxowi i co on teraz zrobi.

Gdzie się pochowali właśnie ci mędrcy? 

Fakt faktem, że teraz okaże się do czego nadaje się bolid Redbulla, Tsunoda pokazywał się ostatnio z naprawdę dobrej strony,  jak też nie da rady jeździć Redbullem to coś będzie na rzeczy 

avatar
Frytek

26.03.2025 14:30

0

@RafPaf

No tak, coś w tym być moze jest że tylko Max potrafi okiełznać bolid Redbulla. Ale tak się dzieje od dawna a każdy z tych bolidów robił genialny Adrian. 

Co więc będzie gdy podobnie zachowujący się bolid skonstruuje w Astonie, kto go okiełzna jeśli nie będą mieli Maxa? Kiepsko to wróży 


avatar
Frytek

25.03.2025 06:45

0

Co jest nie tak z tym ich bolidem, że kierowcy nagle zapominają jak się jeździ? 

Rozumiem że bolid robiony pod Maxa, ale bez przesady,   że jeden bolid walczy o pierwsze miejsce a drugi o ostatnie. Dobry kierowca powinien sobie poradzić w każdej sytuacji a wychodzi na to że tam są jacyś amatorzy. Trudno w to uwierzyć,  Gasly po wypadnieciu z RBR nagle przypomniał sobie jak się jeździ i to nie tylko w jednym bolidzie. Toż to szłok.

Pozatym Maxa też dali do tego bolidu w trakcie sezonu i potrafił od razu nim jeździć, mało tego to jeszcze wygrał. 

Lawsona szczerze mówiąc to szkoda a gdy nie wrócą go do RB to będzie koniec kariery 

avatar
Frytek

24.03.2025 14:44

0

Ciekawe czy jeszcze kilka lat temu Lewis sam zaproponował by zamianę? Nie sądzę, widać jednak, że lata robią swoje I człowiek uczy się pokory, dociera również do niego że młodzi powoli przejmują pałeczkę i nie ma co na siłę robić z siebie super mana. 

Szacun za to jakim jest lub był kierowcą I za to,  że nadal potrafi być człowiekiem, bo w sumie przestał nawet gwiazdorzyć. 

I ciekawe czy kiedykolwiek taki Maksiu będzie potrafił przyznać i zaakceptować to, że jego czas minął? Teraz jest na mega topie, ale to wiecznie trwać nie będzie. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak Max wypowiada słowa o przepuszczeniu kogoś 

avatar
Frytek

21.03.2025 11:43

0

@MFan

Polsat Box można oglądać powtórki 

avatar
Frytek

20.03.2025 14:29

0

Równie dobrze, to Hadjar czy Sainz powinni narzekać, że na tor spadł deszcz.  Niestety, nawet stare wygi popełniają błędy w takich warunkach, zaraz powie ze wiatr zawiał od złej strony, albo że zupa była za słona.

Nawet w suchych warunkach nie było góry żwiru w tym miejscu a przecież mokry żwir jest trudniej narzucić na tor

avatar
Frytek

20.03.2025 14:23

2

@Malmedy19

Jak już , to chyba prędzej za Lewisa 

avatar
Frytek

19.03.2025 06:22

0

No co jak co, w życiu bym się nie spodziewał ze Ferrari popełni błąd strategiczny. 

Lewis dostał pierwszą lekcje idealnie działającego zespołu 

avatar
Frytek

15.03.2025 13:40

1

Dopiero pierwsze kwalifikacje (nawet nie wyścig) a większość już płacze że po sezonie, że Ferrari słabe itd.

W zeszłym przez 5 bodajże wyścigów wydawało się że nic się nie zmieni a lamenty Litwaka chyba każdy znał na pamięć.  Nagle okazało się, że wszystko zmieniało się z wyścigu na wyścig I mieliśmy bardzo fajny sezon.

Wszystko może się jeszcze zmienić, ale dobrze ze zespoły końca i środka stawki w ogóle się liczą, tym bardziej że młodzi w najlepszych teamach dali i pewnie będą dawać ciała 

A PP Mclarena nie było wcale takie pewne i na innych torach może nie być im tak łatwo 

avatar
Frytek

13.03.2025 14:40

1

No cóż, chłopak będzie miał trochę trudno udowodnić swoją wartość w Sauberze.

Apropo,jeśli Marko uważa go za kierowcę B, to jakim kierowcą był jego podopieczny Perez? 

avatar
Frytek

06.03.2025 14:49

0

A prawda jest prosta i nie ma co tu dyskutować. Bo żeby jeździć bolidem po prostu trzeba mieć jaja. Koniec i kropka pl. Apropo, to czy w Sim Racingu (czy jak to się wabi) jest jakakolwiek zawodniczka która wszystkich obieżdża? Pytam bo nie wiem a tam przecież nie trzeba mieć kondycji, tylko wystarczy dobrze umieć jeździ

avatar
Frytek

06.03.2025 07:48

0

A co wy za głupoty gadacie. Jak będzie taka babka jak bokserka na olimpiadzie ,to ma szansę dorównać facetom. Xd

avatar
Frytek

05.03.2025 14:27

0

Nosz kurde, Bociana mogli im dać, dopiero byśmy zobaczyli jak celebryci radzą sobie, po paru głębszych z odkręcaniem tego z......go koreczka ,którego nie ma jak chwycić a tym bardziej rozpakować. Hehe. No chyba że dali by w pakiecie z naszymi Polskimi ,pięknymi kelnerkami

avatar
Frytek

28.02.2025 15:07

0

A może miał jakiś skurcz? Chciał wyprostować palce ale nie wszystkie zareagowały, ot afera. Dorosli i wykształceni politycy w sejmie pokazują sobie takie paluchy, to zwykły mistrz nie może? Xd

avatar
Frytek

27.02.2025 07:14

1

@1. EnderWiggin Trochę (jak zwykle z resztą) cię poniosło. On u Brytyjczykow zasłużył sobie na buczenie tylko i wyłącznie przez to, że był godnym konkurentem dla ich idola, mało tego, odebrał mu tytuł. To jest cała przyczyna. Jakoś w innych krajach na niego nie buczą ,tylko w Anglii. A przecież bucem jest w każdym kraju i idąc tokiem twojego rozumowania, to powinni buczeć na niego w każdym kraju a nie tylko w Anglii. Można go nie lubić za to jak jest, ale bez przesady

avatar
Frytek

25.02.2025 14:53

0

@3. hill Dlaczego twierdzisz że Redbull zniszczył Pereza? Perez sam się zniszczył, RB dało mu specjalnie dwu letni kontrakt, nikomu innemu dotąd niedawali tyłu szans co jemu i z pewnością nie zaciągali mu specjalnie hamulca by przegrać mistrzostwo, oni przegrali majstra właśnie przez niego. Równie dobrze można powiedzieć że Mclaren zniszczył Ricciardo a RB wysunęli mu pomocną dłoń. Przychodzi moment gdy ktoś się wypala i tyle w temacie. Nawet taki Vettel czy Raikonen zapomnieli jak się jeździ, już nie wspomnę o Michael Schumacher a to byli mistrzostwie a nie zwykli średniacy

avatar
Frytek

22.02.2025 09:13

0

@5. giovanni paolo Tak, kupowałem bilety aby oglądać z trybun i V8 na żywo to przeżycia nie do opisania. Pusta puszka od piwa w odległości 100m od toru dosłownie drżała mi w ręku a strzały przy redakcjach (tego nie słychać w tv) to nie ma słów. Włos jeżył się na całym ciele, więc jest za czym po tęsknić

avatar
Frytek

21.02.2025 14:40

0

O kurde a juz myślałem że nie dożyje powrotu do V8 lub V10. A tu nagle światełko w tunelu. Dla mnie mogą jeździć nawet na oleju po frytkach, oby tylko wrócił ten przepiękny dźwięk co przeszywa całe ciało

avatar
Frytek

21.02.2025 06:58

0

@5. OOXXYY Na początku chciałem napisać że dobrze gadasz, ale biorąc pod uwagę ostatnie lata w Mercedesie to Lewis gdy nawet obrywał od team partnera, nie robił żadnych problemów. Więc gdy nawet będzie obrywał od Leclerka, to też nie powinien stwarzać problemów. Czyli marketingowo Ferrari zrobiło dobry ruch, już teraz widać jak wszyscy się jarają Lewisem w czerwonym skafandrze. Jedynie Lewis może na tym stracić ,gdy nie podoła czoła swojemu partnerowi. Ostatnie lata pokazują, że w Ferrari wielcy mistrzowie tylko dogorywają. Oby nie spotkało to również tego mistrza

avatar
Frytek

20.02.2025 13:44

0

@3 No wiem wiem, tylko to chyba nie ten artykuł i dla tego się śmieje, bo gość ma jakieś kompleksy na punkcie Georgea

avatar
Frytek

20.02.2025 07:04

0

@1 Max 30.09.97 George 15.02.98 To Max jest młodszy? Nie wiedziałem Czy po prostu masz jakieś kompleksy nie związane z tematem?

avatar
Frytek

18.02.2025 18:27

0

Dlaczego nie wyprostują szykany za tunelem? To załatwiło by sprawę wyprzedzania

avatar
Frytek

12.02.2025 14:31

0

@3. zmaciej No właśnie wygląda na to że junior zabiera zabawki i idzie do innej piaskownicy. Tatuś mógł mu pozwolić się bawić w F1 gdy miał normalny zespół środka stawki. Ale po ściągnięciu Neweya ambicje się zmieniły i z pewnością Papa chce walczyć o wyższe laury a synek musi zrobić miejsce dla kogoś kto lepiej wykrzesa miliony zainwestowane w projektanta i w bolid. Kryteria tego zespołu się zmieniły i nie ma już miejsca na zabawę synka. Być może ustępuje on miejsce dla Maxa

avatar
Frytek

12.02.2025 06:32

0

Widać że ten sezon Mercedes ma głęboko gdzieś i z góry jest spisany na straty nauką młodego. Ale skoro dali Antkowi zrobić masę kilometrów i przymknęli oko na jego wypadki, dodatkowo z pewnością liczą się z tym że w tym sezonie nie raz będą naprawiać bolid, to znaczy że pokazał on mega prędkość i potencjał. Ot tak nie daje się bolidu z czołówki debiutantowi, musi mieć to głęboki sens. Lewis w sumie też był młody I popełniał błędy, ale warto było w to zainwestować. Max też był młody I narwany, ale Redbull miał 4 bolidy i nie musieli ryzykować od razu w tym szybszym bolidzie. Merc nie ma takiego luksusu więc dlatego tak postąpili. Fakt faktem, że presja na młodym jest wielka i musi on udowodnić że zasługuje na to miejsce

avatar
Frytek

31.01.2025 06:48

0

A ja dostrzegłem problemy Redbulla w momencie gdy Newey ogłosił odejście. Przecież to on ciągnął ten zespół za uszy do przodu. Wcześniejsze lata pokazywały, że gdy brakowało Neweya to bolid gubił osiągi, nagle gdy znowu zaczęliśmy widzieć go na torze to osiągi wracały. Redbull bez Neweya to tonący okręt a Max powinien z niego uciekać

avatar
Frytek

30.01.2025 06:52

0

Oby to nie był gwóźdź do trumny jego kariery . Kompletnie nie rozumiem co on tu robi. Williams to już tylko nazwa ,nie zanosi się wogóle na jakiś znaczy postęp

avatar
Frytek

30.01.2025 06:39

0

@2. przesio Zmiany były są i będą. W przeciwnym razie byśmy mieli nadal bolidy na cienkich kołach i bez spoilerów . To jest F1, czyli pole bitwy nie tylko kierowców ale też korporacji , zespołów i inżynierów. Zmiany te były zapowiadane od dawna i dzieki tym zmianom będziemy mieć nowych produktów. Właśnie dzięki tym zmianom zespół że środka lub końca stawki może być nagle na początku. I o to chodzi aby trochę namieszać inżynierom w głowach. Już nie wspomnę, że właśnie z F1 wywodzą się wszystkie nowe technologie a to właśnie dzięki tym zmianom

avatar
Frytek

30.01.2025 06:29

0

"Z doniesień wynika, że ta kraksa była efektem szukania limitów przez Brytyjczyka" Czyli rozumiem, że znalazł już te limity?

avatar
Frytek

23.01.2025 08:15

0

Szczerze, ten czerwony jakoś mu nie pasuje, albo trzeba się przyzwyczaić. Póki co czerwonych ciuchów nie powinien reklamować

avatar
Frytek

17.01.2025 07:45

0

No cóż, może to jest proste i zrozumiałe aby nie bać się gościa po drugiej stronie radia. Ale zazwyczaj tymi gościami są gwiazdy, milionerzy a nawet celebryci którzy mają jednak jakieś mniemanie o sobie i nie są przyzwyczajeni aby ktoś ich opieprzał lub coś im kazał. Inżynierowie to tylko zwykli ludzie ,którzy mogą w każdej chwili stracić pracę za to co powiedzą lub za to jaką podejmą decyzję, bo celebrycie któremu to powie może się to nie spodobać. Daleka droga tu do kolesiostwa, to dwóch różnych ludzi na bardzo różnych poziomach, gdzie jeden ma co stracić a drugi nie bardzo. Musisz być naprawdę dobrym Inżynierem wyścigowym aby pozwolić sobie na odważne komentarze.

avatar
Frytek

15.01.2025 22:53

0

@11. fistaszeq No jak co? Ma zamiar nie odpuszczać, więc trzeba zacząć się bać. Ja nawet zacząłem i powiedziałem mamie, kazała mi wziąć zabawki i iść na inne podwórko

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.