komentarze
  • 177. Fura
    • 2009-10-06 22:24:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @david9 - dokladnie mam to samo zdanie :) A co do menedżera to szkoda gadać... według mnie gdyby mu się chciało to wywalczyłby jakąś lepszą propozycje...

  • 178. BMWbmw
    • 2009-10-06 22:34:24
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Jak Reno w przyszlym sezonie będzie mocne i Kubica pozostanie w Sauberze to będziecie gadać jaki to ten Kubica głupi....to jest jego decyzja i nic jej nie zmieni....Nie decydujcie za niego

  • 179. Makuś
    • 2009-10-06 22:36:38
    • *.chello.pl

    eh, mam podobne wątpliwości co do Renault - od 2006 nic niesamowitego nie pokazali. Nie wiadomo jak wygląda ich zaplecze finansowe po stracie ING - a to zespół fabryczny który też może się w razie problemów wycofać z F1. Szczerze wolałbym Kubka w BRAWN GP (jeśli ma taką opcję) - ale będę trzymał za niego kciuki gdziekolwiek trafi

  • 180. david9
    • 2009-10-06 22:39:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    178.BMWbmw tu nikt za Kubice nie decyduje ale każdy może sie wypowiedzieć nie jesteśmy w studiu w Polsacie że wszystko musi sie wszystkim podobać jak okarze sie że Renault będzie dobre to tylko sie cieszyć akurat ja mam jednak spore wątpliwości w tym temacie....

  • 181. ekimmu
    • 2009-10-06 22:47:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 176. kacperboss
    Ja bym się nawet zgodził, Renault na dzień dzisiejszy nic nie pokazuje a za rok może być tak samo marne. Tylko teraz pytanie, a jak inna opcja jest lepsza? Bo prawda jest taka że trzeba się cieszyć z tego co jest, a i tak jest dużo. Robert zaistniał w F1, pokazał coś, został zauważony i ciągle ma przed sobą przyszłość w F1 może w perspektywie transfer do bardziej konkurencyjnego teamu. Ale na dziś dzień nie ma nic lepszego od Renault. Toyota ni jak jest lepszą opcją, Williams to samo, inne teamy szkoda gadać, nowe teamy też szkoda gadać, Sauber - szkoda gadać, Ferrari, Mac, Brawn, RB - po za zasięgiem na dzisiaj. Dlatego trzeba być pozytywnie nastawionym i tyle.

  • 182. BMWbmw
    • 2009-10-06 22:50:34
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Jak będziecie dulczeć że Reno będzie marne w przyszłym sezonie to tak będzie. Nie oczekuje po Reno że będą wygrywać. Dobrze będzie jak będą zdobywać punkty

  • 183. Tomo2345
    • 2009-10-06 23:11:02
    • *.aster.pl

    Kacperboss Sauber jest teraz szybszy bo rozwija swój bolid a Renault już tego nie robi i nie zgadzam się z tobą że poprawa tegorocznej konstrukcji ma jakiś sens owszem można testować przednie i tylne skrzydło reszta będzie inna ponieważ bolidy będą miały większy rozstaw osi , podłoga sekcje boczne będą inne. I skąd pewność że nie testują może dlatego wyniki są takie słabe bo używają rozwiązań na przeszły rok .

  • 184. BMWbmw
    • 2009-10-06 23:14:08
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    czy w 2010 r. będą węższe opony ? jeżeli tak to dużo będzie zmian

  • 185. david9
    • 2009-10-06 23:18:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ten sezon wyrażnie pokazał że aby zbudowac dobry bolid nie trzeba ślęczeć nad nim i poćwięcać połowy sezonu. Po zatym na rewolucje bym nie liczył zespoły silne w tym sesonie które dobrze rozwineły swój bolid obecnie na pewno dadzą sobie radę. Zmiany będą ale nie tak rewolucyjne jak przed tym sezonem. Zespoły ze spapranymi i słąbymi bolidami obecnie, na przyszły rok będą miały sporo więcej pracy.

  • 186. asc
    • 2009-10-06 23:18:44
    • *.chello.pl

    "There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow."

  • 187. dziarmol@biss
    • 2009-10-06 23:55:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    98. walerus - Za ten wpis należy Ci się co najmniej Nobel, za kreatywność ;-)) pozd.

  • 188. masaj
    • 2009-10-07 00:15:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    187. dziarmol@biss
    Nick nikogo nie pozostawi obojętnym ;-)

  • 189. tomspoon
    • 2009-10-07 00:22:49
    • *.1-1.cable.virginmedia.com

    Moze faktycznie są problemy ze zgodą ze strony BMW bo Renault chce Roberta już i to akurat byłoby rozsądne bo budowaliby bolid przy udziale kierowcy...
    Taki pomysł nierealny mi się wysnił...
    Skoro wszyscy sobie spekulują...

  • 190. softail
    • 2009-10-07 02:27:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jest takie powiedzonko:
    " Kto ma reno ten ciągle pcho, dzisiaj ty jutro jo, bo takie jest reno".
    Oby się nie sprawdziło :)))

  • 191. pz0
    • 2009-10-07 07:13:20
    • *.1.92.188

    176. kacperboss - Ty typie, kretyński wpis to jest Twój.
    ''...reno, które stoi w miejscu, nic nie robia'' - Pytanko: skąd wiesz że w Renault nic nie robią. Gratuluję że masz jakieś wtyki w zespole. Ja myślałem że tam zasuwają pełną parą. Okazuje się że jednak masz informacje że leżą tam bykiem.
    ''0 perspektyw w tym zespole'' - nie dość że masz wtyki w zespole to jeszcze jesteś prorokiem. Może jednak zespół ma jakieś perspektywy osiągnąć sukces z silnikiem który jest prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny ze wszystkich. Może w przyszłym sezonie te kilka - kilkanaście kilogramów mniej na starcie będzie miało kapitalne znaczenie? Może komputer w Renault (jeden z najmocniejszych w F1) jest wykorzystywany z głową? Może mają nieco bardziej doświadczonych inżynierów jak Riedl z BMW którego pierwszy bolid mamy właśnie okazję podziwiać.
    ''BMW już liczyłoby sie w tym sezonie, gdyby sie nie uparli na KERS'' - No nie wiem czy by się liczyli. Szefuniu, obejrzyj sobie fotki bolidu BMW z początku sezonu i obecny. wygląda na to że to zupełnie inna konstrukcja i nie wiem czy aż takie znaczenie miało pozbycie się KERS, czy zupełnie odmieniona koncepcja aerodynamiki. Niestety nie mam dostępu do tunelu aero, jednak analizując na sucho prawdopodobny przepływ strug doszedłem do wniosku że obecnie o wiele więcej powietrza dostaje się na rozdzielacz. wcześniej znacznie więcej szło prawdopodobnie na tylny płat. czy aż tak kapitalne znaczenie miało pozbycie się KERS? napewno miało wpływ na podcięcia na osłonach chłodnic. Zupełnie inaczej pracuje przednie skrzydło. Zauważ jak pięknie są podnoszone strugi ponad przednie koła i o ile muszą być mniejsze opory czołowe gum. Wyrzut powietrza na zewnątrz kół został również zupełnie zmieniony. Co to ma wspólnego z KERS?
    ''A co robi reno? Nic...'' - fakt, reno nie robi nic. Mogliby w końcu wziąść przykład np z Renault i rozwijać bolid. Tak się składa że Renault też rozwijało bolid w tym sezonie. Nawet o ile pamiętam jako pierwsi wprowadzili podwójny dyfuzor (oczywiście poza tą tróją która miała go na starcie).
    ''Zespoły, które wprowadzają ulepszenia teraz mogą być krok do przodu już na pierwszych testach'' - mogą być do przodu, jednak któryś z zespołów może mieć jakiś rewolucyjny pomysł wokół którego zostanie zbudowany cały bolid. Ross Brawn przyszedł do Hondy i stwierdził, że bez sensu jest rozwijać trupiasty RA108, więc domyślam się że wziął regulamin, przeanalizował, doszedł do wniosku, że problemem może być docisk tylnej osi. Wpadł na koncepcję z podwójnym dyfuzorem, który niweluje niedostatki docisku wynikające ze zbyt małego tylnego skrzydła. Wygląda na to że główny nacisk położył na właściwe zasilenie w powietrze właśnie dyfuzora. Jak się przyjrzysz dobrze bolidowi to możesz zauważyć jak sprytnie zostały poprowadzone strugi powietrza z przedniego płata. Pięknie wchodzą pod podłogę, niski nos wyraźnie zaś podnosi powietrze dla zasilenia tylnego płata. Udało mu się również wsadzić małe deflektory, zmniejszyć przekroje wlotów. Tą redukcję oporów czołowych opon przez właściwe ukształtowanie końcówek skrzydeł chyba osiągnął już na początku. Ekipie z BMW zerżnięcie pomysłu zajęło kilka miesięcy.
    ''w przyszłym roku aerodynamika sie za bardzo nie zmieni'' - będą jednak dwie spore zmiany, które trzeba będzie umieć wykorzystać. Po pierwsze mają być szersze przednie koła, przez co poprawi się przyczepność mechaniczna przednich kół i inaczej trzeba będzie zbalansować docisk aero. Jednak pojawi się nowy problem. Wzrosną opory aerodynamiczne przednich opon. Druga zmiana to wyraźnie zwiększy się pojemność zbiornika i ilość paliwa w bolidzie na starcie. Zauważ że Brawn GP zarzucił jako pierwszy rozwój tegorocznego modelu. Ross skupił się na modelu na 2010. Czyżby był jakimś idiotą, który nie dba o przyszłoroczny model. Może ogarnęło go lenistwo jak wszystkich w firmie ''reno'' Myślisz że pacjent który zrobił tyle mistrzowskich bolidów olał sobie walkę o tytuł w przyszłym roku?
    ''Do tego w Sauberze pieniędzy nie zabraknie'' - skąd to wiesz? Słyszałeś kiedykolwiek o jakiejkolwiek inwestycji Quadback? może zabawa w F1 znudzi im się w ciągu pół roku. Może to jakieś rozkapryszone dzieciaki, które mają forsy jak lodu? Renault ogłosiło że zwiększy finansowanie zespołu F1, myślę więc że w zespole Renault również kasy nie zabraknie.
    ''będą mieli silniki ferrari, (...) mocniejsze i wytrzymałe'' - moce i tak zostaną wyrównane do Cosswortha, wytrzymałość to rzeczywiście zaleta tych jednostek. Dziwi mnie jednak to że do tego roku jako bardziej wytrzymałe określiłbym jednak Renault. Myślę że Renault przezwycięży chwilowe problemy i znowu czeka nas parę lat bez awarii.

    Wiem że wyszło długo, ale chciałem Ci pokazać parę kretynizmów w Twoich wywodach na temat ''reno''

  • 192. zyga
    • 2009-10-07 07:33:06
    • *.126.210.214

    no proszę pz0 się nawrócił :)

  • 193. kacperboss
    • 2009-10-07 09:36:22
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @192
    Jak widać potrafisz pisać z sensem, więc mógłbyś w końcu odpuścić swoje nędzne ironie w kierunku Roberta. Rozumiem, nie musisz go lubić, możesz uważać, że jest słabym kierowcą, ale jak chcesz coś takiego napisać to napisz to w prost, bo ironizujesz przy każdej nadarzającej sie okazji, co niektórych użytkowników to złości, a jeszcze inni nie zauważają ironii. Potrafisz pisać z sensem, pisząc tak wielu użytkowników mogłoby sie czegoś od ciebie nauczyć.
    Nie zgodzę sie co do systemu KERS. BMW skupiło sie na nim i rozwijali bolid pod kątem KERS. Gdy zaprzestali korzystania z KERS i porzucili ten pomysł pojawiły sie nowe perspektywy, o których ja za wiele nie wiem, ale mówił o nich Theissen gdzieś...
    Gdyby od razu zaczęli budować bolid bez KERS byliby prawdopodobnie bardzo wysoko w mistrzostwach. Niestety uparli sie na KERS i to największy błąd BMW podczas startów w F1.
    Nie przekonałeś mnie też co do reno, nadal uważam, że to słaby zespół, bez wybitnych inżynierów i bez polotu. Chciałbym, aby byli mocni w przyszłym sezonie skoro Robert tam prawdopodobnie trafi, ale nie wierze w to...

  • 194. redlum
    • 2009-10-07 10:44:14
    • *.175.149.106.piasta.pl

    brawo kacperboss - w końcu zmusiłeś pz0 to napisania czegoś co się przyjemnie czyta - a nie to co było od paru tygodni - ironiczno - prowokacyjne wypowiedzi ala onet

  • 195. grzes12
    • 2009-10-07 10:56:23
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    191 pz0 Nie wiem czy to była ironia z twojej strony - ale z większością się zgadzam ... tylko z tymi szerszymi oponami z przodu coś Ci się pomyliło , gdyż mają być węższe

  • 196. walerus
    • 2009-10-07 11:01:16
    • *.klingspor.pl

    jakbym był lepszy plastycznie - to bym Nickowi taaaakiego kaska przygotował.... ;-)

  • 197. Janosoprano
    • 2009-10-07 11:21:28
    • *.16.101.234

    @196-Walerus-ja troche potrafie to moge:)

  • 198. pz0
    • 2009-10-07 18:48:13
    • *.1.92.188

    193. kacperboss - bardzo lubię Roberta i nie strzelam w jego kierunku żadnymi ironiami. Wiem że jest bardzo dobry, ścisła czołówka kierowców. Toyota zresztą oficjalnie ogłosiła że chcą zerwać z dotychczasową tradycją zatrudniania solidnych średniaków i zakontraktować topowych kierowców. Byli zainteresowani Kimim i właśnie Robertem. To chyba o czymś świadczy. To nie są moje ironie. Jeżeli to jest ironia z mojej strony, to w takim razie podobnie ironizuje szefostwo Toyoty. Nadal uważam że Kubica to solidne ogniwo jeżeli chodzi o testowanie i rozwój bolidu. BMW wyraźnie przygotowało na ten rok bolid pod zadufanego w sobie Nicka. słuchaj Mario to nieźle na tym wyjdziesz. Doktorek musi wsadzać jakieś kity pod publikę. Kompletnie nie trafia fo mnie mówienie o tym że bolid był robiony pod KERS i dlatego zwalili całe aero. Powiedz czy nie można było od razu zrobić przedniego płata w stylu Brawna czy Williamsa, gdzie końcówki płata podnoszą strugi ponad przednie koła? Jednak BMW uparło się na ceowniki na końcówkach które wyrzucały jedynie powietrze na zewnątrz. KERS kompletnie w tym nie przeszkadzał. Jedyne w czym mógł przeszkadzać KERS to powiększone wloty chłodnic. Z podwójnym dyfuzorem bawili się o kilka tygodni za długo. Nawet RedBull, który miał chyba największe problemy z przystosowaniem bolidu do podwójnego dyfuzora uporał się z zadaniem o wiele szybciej. I znowu pytanie: co ma wspólnego KERS z podwójnym dyfuzorem? Nadal uważam że totalnie zawalili tegoroczną koncepcję bolidu. McLaren jakoś jeździ z KERS i ma się doskonale. Tylko że McLaren również obrał złą drogę, tylko że ludzie z McLarena wiedzieli od początku że skopali bolid i nie wsadzali ściem że jest ok. Oni już w czasie przedsezonowych testów twierdzili że coś jest nie tak. Mario natomiast do końca piał z zachwytu że będą robić majstra. Od dawna BMW nie ma KERS i jakoś ich bolid nadal nie jest w stanie walczyć w czołówce, a o podium nawet nie wspomnę. Właśnie BMW ma inżynierów - cieniasów. Największa porażka BMW to moim zdaniem Riedl. Może facet jeszcze się czegoś nauczy, może będzie dobry, ale na tą chwilę po prostu nie nadaje się na to stanowisko.
    194. redlum - To nie były wypowiedzi ironiczne, może trochę prowokacyjne. Czy ala onet to nie wiem, bo nigdy tam nic nie czytałem.
    195. grzes12 - racja, z oponami pokręciłem. Będą węższe, to i opory spadną. O ile mi wiadomo, właśnie opór powietrza na przednich kołach jest jednym z najistotniejszych. 191 to nie ironia. po prostu przed pójściem do roboty sobie poczytałem trochę i nieco mnie poniosło jak przeczytałem wpis kacperboss. Ostatnio nieco jestem przemęczony i stąd ta moja niezbyt udana riposta. Postaram się na przyszłość opanować.

  • 199. dziarmol@biss
    • 2009-10-07 19:38:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    198. pz0- rozumiem że te poprzednie tzw. ironiczne wpisy to brak środków uspokajających czy też może nadmiar 'halucynków " ;-)) A teraz co?? odwyk??

  • 200. pz0
    • 2009-10-07 20:31:10
    • *.1.92.188

    199. dziarmol@biss - o których poprzednich ironicznych mówisz? w ostatnich wpisach nie było żadnej ironii. Naprawdę uważam że Kubica jest nadzwyczajny. Potrafi wyciągnąć z bolidu więcej niż sprzęt na to pozwala.

  • 201. dziarmol@biss
    • 2009-10-07 20:41:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    188. masaj - kocham Heidfelda takim jakim go przedstawił @walerus vel @surelaw ;-))

  • 202. kacperboss
    • 2009-10-07 20:59:03
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @198
    Jeżeli naprawdę uważasz Roberta za dobrego kierowcę to bardzo sie cieszę.
    Wszystkie twoje wypowiedzi pachniały mi ironią i nie tylko mi, także inni użytkownicy zwracali na to uwagę. Jeśli pisałeś prawdę to przepraszam za swoje przycinki pod twoim adresem w tym temacie.

  • 203. dziarmol@biss
    • 2009-10-07 22:15:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    200. pz0 - Potrafi wyciągnąć z bolidu więcej niż na to sprzęt pozwala???? tak bez jaj?? można??? A to się świat przekręcił dla niektórych..no no

  • 204. pz0
    • 2009-10-07 22:24:13
    • *.1.92.188

    203. dziarmol@biss - znowu zaczepiasz? Masz coś do Kubicy to napisz. Masz obsesję na moim punkcie to już wszyscy wiedzą. Nie mam czasu na kłótnie, bo muszę sobie odpocząć żeby znowu mieć siłę robić na zmywaku.

  • 205. jarosdzi
    • 2009-10-08 13:53:19
    • *.acn.waw.pl

    pz0 - jestem z Tobą. Poza tym, że patriotyzm kieruje moją sympatią do Kubicy, to i tak uważam go za bardzo dobrego kierowcę z potencjałem na majstra. Co do Renault - to historia tej marki jest raczej pozytywna i obfituje w wiele sukcesów, a ich silniki (generalnie, nie tylko w F1) są dziś w czołówce pod względem sprawności (taki parametr techniczny, którego tu nie będę opisywał z wrodzonego lenistwa).

  • 206. michu990
    • 2009-10-08 20:10:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem z Tobą Robert podjełes właściwą decyzje życzę Ci zwycięstw trzymaj się.

  • 207. Skoczek130
    • 2009-10-10 18:19:31
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    FORZA ROBERT!!! :)) Ponoć silniki Renault są najbardziej wydajne (lepiej zużywa paliwo, czy jakoś tak), więc jestem dobrej myśli!!! :))


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo