Kubica podpisał kontrakt z Renault?
Zgodnie z doniesieniami francuskiego dziennika 'Le Figaro', w przyszłym roku Robert Kubica będzie reprezentował barwy zespołu Renault F1.Renault otwarcie informowało o swoim zainteresowaniu usługami Roberta, jednak o Polaka starała się także Toyota. W ostatni weekend John Howett powiedział jednak, że Toyota prawdopodobnie straciła szansę na zatrudnienie Kubicy.
Teraz pozostaje jedynie czekać na oficjalne potwierdzenie zatrudnienia Polaka w Renault. Co ciekawe, niektóre francuskie media uważają, że partnerem Kubicy w Enstone może zostać... Nick Heidfeld.
komentarze
1. zezuama
heidfekd i kubica razem w renault... buhahahahaha
2. s_4
Ciekawe jak to będzie... i kto zostanie drugim kierowcą w Renault? może Kimi?
3. Jarek fan F1
Nie buhaha, tylko byłoby dobrze. Heidfeld to solidny kierowca.
4. zezuama
mam mieszane uczucia
5. tomaszf1
3. Jarek fan F1 i bardzo koleżeński ... zawsze gdy może to szybszego Roberta przepuści ... GP Kanady też dał Robertowi wygrać ... Pomyśl chłopie o tym co piszesz!
6. wafel
Kovalainen wróci do Renault. Nick zostanie z Sauberem albo do Toyoty. Raikkonen do Mcl.
Już dawno nie widziałem tak ciekawego rynku transferowego. Niestety ten sezon był jakiś słaby pod względem rywalizacji i sportu. Być może dla tego, że za dużo się działo poza torem. Ciekawe jaki będzie przyszły sezon.
7. Gosu
Co za różnica z kim będzie jeździł, ważne by bolid był w formie i inżynierowie kumaci,
to Robert sobie poradzi. Sezon ogórkowy mnie już męczy, chciałbym by wszystkie posady się powyjaśniały.
8. Jarek fan F1
Ja piszę co widzę. Co by nie mówić Heidfeld jest dobrym kierowcą. O wiele lepszym niż Grosejan. W BMW Kubica i Heidfeld może za bardzo nie współpracowali, ale ostro rywalizowali ze sobą i to przynosiło dobre rezultaty, przynajmniej w tamtym roku.
Barichelo też ostatnio nie przepuścił Buttona, co może zaważyć na tytule.
9. zezuama
7. Gosu Jeżeli brać pod uwagę bieżacy sezon to renault nie rokuje najlepiej na przyszły sezon.
10. Jarek fan F1
wafel - Niestety ten sezon był jakiś słaby pod względem rywalizacji i sportu.
Słaby? Takiego sezonu to jeszcze nie było. Tyle się działo. Najpierw Brown, później Red Bull, w końcu McLaren, Ferrari, Force India, Toyota. W tamtym roku było nudnawo, bo w czubie ciągle trzy zespoły. A teraz taka mieszanka.
11. slawex1983
10. jaren fan F1. Tak. Ten słynny Brown. Ja wolę Gillette.
12. pjc
@zezuama to fakt w ostatnich sezonach nie są na szczycie.
Ale kto wie, może w następnym będą w czołówce.
W tej chwili nikt tego nie wie.
Poczekajmy.
13. wafel
Jarek fan F1, pierwsze 7 wyścigów i 6 wygrywa button co dało mu 61 punktów. Dominacja jednej drużyny. Spór FOTA z FIA, afera z Renault, co przyćmiło resztę sezonu. Myślę, że wielu z nas zapamięta tak ten sezon. A co do Mcl i Ferrari w poprzednim sezonie to uważam, iż Ferrari miało lepszy bolid, a mimo to ich kierowca nie wygrał mistrzostw. Walka była do samego końca:)
14. niza
Jeśli wybór Kubicy padł na Renault to pozostaje mu tylko życzyć aby następny sezon przyniósł mu konkurencyjny (zwycięski) bolid.
Partnerem jego miałby być nadal Heidfeld? Jakoś nie pałam sympatią do tego zawodnika i wolałabym widzieć w drugim kokpicie jakiegoś innego kierowcę. Marzy mi się duet Kubica-Raikkonen, no ale to jest chyba tylko marzenie
15. fezuj
9. zezuama - Jeżeli brać pod uwagę ubiegły sezon BMW Sauber to ten miał być absolutnym sukcesem...a co wyszło? więc może skoro Renault za bardzo nie popisało się w tym roku -to stworzą dla Roberta i przy jego pomocy coś porządnego na przyszły sezon :)
Ps. co do Nicka w Renault to raczej pachnie kaczką dziennikarską a ja wole żeby rywalizowali w innych teamach.
16. Shallan
7. Gosu - jaki sezon ogórkowy - już dawno się skończył. Teraz to już samo "krwiste mięcho" podają w mediach.
Widocznie to była najlepsza opcja, dlatego KUB ją wybrał. Zobaczymy, na pewno ludzie w Renault mają inne podejście do wyścigów niż docent Marian i spółka.
17. zezuama
15. fezuj- Skoro z mistrzem Alonso im się nie udało to dlaczego miałoby się to udać z Kubicą?
18. Jarek fan F1
13. wafel - Może na początku nie było ciekawie, ale za to druga połowa mistrzostw, to palce lizać.
19. sliwa007
Heidfeld nie jest taki zły, niewiele gorszy od Kubicy, ostatnio ostro rywalizują i dla mnie to Nick jest lepszy w końcówce sezonu, bynajmniej walczy a Robert jak za kims utknie to już po wyścigu, prawie wogóle nie wyprzedza. Tak więc ciągłe obrzucanie błotem Nicka wynika z antypatii Polaków bo przecież jest Niemcem a Niemiec zawsze bedzie gorszy od Polaka.
20. sebekorzel
To że Kubia bedzie w renault to już wiadomo od dawna tylko kwestią jest ile jeszcze straconych sezonów przed Robertem, miejmy nadzieje że Kubek podpisał kontrakt na góra dwa lata(podejrzewam że i tak więcej w F1 Reni nie będzie)
21. vodnick
miejmy nadzieje, że Renault będzie w formie w przyszłym sezonie i Robert nie trafi z deszczu pod rynne...
22. Kimi Rajdkoniem
Zdaję sobie sprawę, że Renault jest bardzo prawdopodobne ale nikt nie skreślił też innych rozwiązań. Nie jest powiedziane, że Sauber nie dostanie miejsca w przyszłym sezonie-tego dowiemy się za kilka dni. Prace nad bolidem na przyszły rok są rozpoczęte, silniki Ferrari są mocne i trwałe. Nikt też nie powiedział, że Massa będzie w stanie startować w przyszłym roku- to się okaże także niedługo.
Jest prawdopodobne, że Renault ogłosi skład zespołu bez Roberta Kubicy, za to z Kovalem i Romanem
23. baudin
miedzy innymi dlatego ze z mistrzem alonso ktory notabene jest mistrzem byl tez niejaki flavio ktory bardziej dbal o marketing niz o wyniki sportowe teraz to sie moze zmienic i moze sie wiele zdarzyc pozatym to nie my jestesmy w tym sporcie od dziecka tylko wlasnie kubica i skoro wybral ten team a nie bardzo dobra ostatnio toyote czy williamsa lub brawn gp a zaznaczam ze wszystkie te ekipy byly mniej lub bardziej ale jednak potwierdzone jako opcje dla roberta no to to znaczy ze renault przedstailo mu jakis konkretny plan ktory rokuje dobrze wzgledem walki o najwyzsze cele i moze jeszcze nie w przyszlym sezonie jak sam robert mowil ale w nastepnym czyli w 2011 mozemy miec juz wiele radosci z polaczenia kubica renault pozdr wszystkim
24. walerus
mam nadzieję iż renault ma potencjał - jak Robert tam przejdzie i że od razu mu dadzą nr jeden aby nie było niedomówień jak dołączy Nick lub Timo....
25. marioblondi
Cóż ... należy się cieszyć, że Kubi załapał się do markowego teamu z pierwszej dziesiątki konstruktorów, ale liczyłem na coś lepszego. Wolałbym Brawn GP chociaż nie ma gwarancji, że w przyszłym sezonie też będą mieli też tak dobry bolid. Sądziłem , ze jest szansa w Ferarri jeśli by okazało się, że jednak Massa nie będzie mógł startować .
Cieszmy się z tego co udało mu się uzyskać i trzymajmy kciuki .
26. Porky2
a ja mialem jednak nadzieje na mclarena:D
27. krz08
jak Robert przejdzie do Renault to nie chce aby jego partnerem był obecny drugi kierowca Renault
28. sebekorzel
23. baudin
Tylko ciekawe czy napewno Robert wybrał ten team który chciał... za dużego wyboru on nie miał... Brawn czy McLaren to oczywiście były tylko plotki, może jestem w stanie uwierzyć , że Wiliams się o niego starał ale to też napewno nie na 1 miejscu...Kubica trafił na ciężki okres w F1 , a Renault to poprostu kolejny przystanek który był pisany jego karierze. (Patrząc na kariere Roberta od lat najmłodszych zawsze u niego było tak, że najpierw jest się na dnie że być później na szczycie i oby w F1 jest też się to sprawdziło.)
29. dar_ek
Porky2: hehe, a potem te protesty związkowców Angielskich że polacy zabierają im miejsca pracy :)))
30. AlMastar
tak patrząc na obecną formę Reno to jest to najsłabszy zespół z pośród Reno/Willimas/Toyota, w klasyfikacji kierowców Alonso jest ostatni z 3 zespołów a podobno jest taki super. ciekawy co by było jak by jeździł w Toyocie
31. mario7878
Nie wiem jak będzie, ale wiem jak było. Osobiście wolał bym oglądać Roberta w Toyocie lub McLarenie, niestety nie mam mocy decydowania za Kubicę. Miejmy nadzieję, że wszystko się wywróci jak w tym sezonie i pojawią się kolejne niespodziewanki, które zafunduje nam Renault. Tak swoją drogą może wyjściem było by wskoczenie do zespołu jakiegoś debiutanta?
32. tReNt
tylko nie Grosjean... On naprawde nie pasuje do Teamu z Kubicą. No i jest kompletnie niedokładny... Może Di Grassi?
33. baudin
28,sebekorzel ano trafil na ciezki okres i sam o tym mowi a ja nie mowie ze to najlepsza opcja ze wszystkich tylko z dostepnych w renault kubica bedzie mial pelne poparcie bez zadnych sciem a dla mnie to sie najbardziej liczy sukcesy renault juz mialo i to wielkie wiec nic nie stoi na przeszkodzi zeby one wrocily robert jest jednym z najlepszych kierowcow w stawce i to nie jest tylko moje zdanie ale takich autorytetow ze swiata f1 jak bernie ecclestone nicki lauda damon hill czy alonso i hamilton wiec kubica moze pociagnac ten team tak jak na poczatku zrobil to alonso
34. Gumis_81
Ja się nie martwię tym kto będzie drugim kierowca Renault ponieważ jest to francuski zespół i nawet jak będzie jeździł w nim Nick to na pewno nie będzie miał tak dobrze jak w BMW że cała ekipa wspiera swojego czyli Niemca. Tak że już na 100% Kubica jest kierowca-liderem Renault teraz tylko żeby zrobili bolid na miarę takiego który będzie w stanie walczyć z najlepszymi w następnym sezonie.
35. weman
Kurcze nie dobrze że Kubi idzie do Reno, cóż moim skromnym zdaniem nie zbyt dobrze widzę ich bolid na przyszły rok od 2006 roku nie potrafią skąbinować jakiś fajny i konkretny pojazd. A jak chodzi o 2 kierowce to uważam że będzie to Kimi lub Heiki. Dla mnie Kubi pasuje do Browna byłby idealny i na pewno przyśpieszyłby prace nad nowym bolidem.
36. dar_ek
Z realnych opcji osobiście wolałbym Williamsa, ale tylko dlatego że widać że mają pasje (taką jak Ferrari), ale jeśli Robert już ma dobre doświadczenia z Renówką to wie lepiej (choć pewnie nie będą to Ci sami ludzie). Najważniejsze dla mnie jest to aby bolid się nie psuł i aby stratedzy zespołu byli na poziomie (bo Ci z bmw to poniżej krytyki są). A wtedy wiem że Robert będzie zdobywał regularnie punkty. Jeśli dodatkowo będzie to bolid szybki wtedy jest szansa na mistrzostwo.
37. atomic
czekam
38. kacperboss
Reno to nie jest dobra opcja, nie dość, że oszuści to jeszcze do tego patałachy... Dziwie się, że Robert wybrał reno, Toyota była opcja z większymi perspektywami...
39. Xellos
No niestety Renault to pomyłka. Alonso nic nie ugrał w tym zespole to co niby ugra Kubica ? ;) Trzeba było iść do Toyoty tam widać, że bolid jest dobry. Co do drugiego kierowcy śmieszą mnie ludzie piszący o Kimim jako drugim hahahahah W jakimkolwiek zespole by nie jeździł Kimi z Robertem to zawsze Raikkonen by był nr. 1 zawsze. No chyba, że był by to zespół Polski ;)
40. walerus
Dziwię się, że Mercedes nie bierze Roberta do jednego ze swoich zespołów - no ale oni wolą Niemca pewnie Rosberga lub Heifelda..
41. strong1
Cóż,no i dobrze,że nie Toyota.Pojechali raptem dwa dobre wyścigi i już wszyscy zapomnieli o tym,że zespół ten nigdy nie wygrał wyścigu,a rokował nadzieje tylko na początku-i wtedy też miał iść do przodu z RSC no i teraz.Stymże przy dwuznaczności sygnałów płynących od Yamshiny i Howetta to przy nieudanym modelu za rok mogą się zmyć.
Zresztą po tylu latach zorientowali się dopiero,że mieli średnich kierowców?
42. Janosoprano
Tylko nie z HEI-blagam.Ja mysle ze jezeli Renault to prawda to moga cos ugrac razem za rok.Po cichu liczylem na McL,ale chyba sam siebie oszukiwalem troche;)
43. lipens
38. kacperboss ty sam jesteś patałach, nawet nie umiesz poprawnie nazwy Renault napisać. Nie można winą dwóch osób obarczać cały zespół. Toyota może w kazdej chwili się zawinąć i zakończyc przygodę z F1. Renault to jest najlepsza z możliwych opcji na obecną chwilę, McLaren wykluczone bo tam nr jest Hamilton, Ferrari obsadzone, Bowng GP ten sezon jest ok, ale jak będzie w następnym to niewiadomo. Ewentualnie Williams. Ale i tak uważam że Ranault to dobry wybór.
44. strong1
@40 Walerus.Teraz przy niepewności co z Buttonem można by było może coś spróbować w Brawnie,ale równie dobrze można było zostać bez pracy w przypadku Roberta.
McL pewnie weżmie Raikkonena i już zresztą ma mieć mało wspólnego z Mercedesem.
45. bebe
Fajnie, że wszyscy mają swoją teorię :) Ale wydaje mi się, że RK jest ekspertem i wie co robi wybierając Reno a nie inne zespoły. Poza tym jak czytam, że Reno to słaby zespół.....no bez przesady. Po pierwsze to elita sportów motorowych i nawet 10 zespół nie zasługuje na miano słabego. Poza tym jak pokazał sezon "słaby" RedBull jakoś walczy o tytuł. Gdyby ktoś postawił na nich w zeszłym sezonie to zastałby wyśmiany. Co więcej - to już tylko moje odczucie - Reno po tej aferze musi się pilnować. W końcu mają zawiasy, więc może skupią się na czystej pracy i będą tego efekty.
46. zyga
a mnie dziwi że tacy jak ty krytykują wybór Roberta. Chłopie ty prawdopodobnie nie byłeś nigdy nawet na wyścigu , a wiesz który team jest lepszy i gdzie Kubicy było by lepiej, śmiechu warte.
47. walerus
45. tylko że w Renault nie ma takich genioalnych konstruktorów jak w Red Bullu czy Brownie - nie ma takiej legendy jak w ferrari czy mcl lub nawet Wiliamsie - sama kasa jak w Hondzie (kiedyś), w Toyocie i BMW (kiedyś) wyników nie daje.... = renault powinno walczyć i o kierowców i o inżynierów...
48. walerus
ciekawe też jak "Know how" Roberta pomoże renault...
49. Fura
Eh dlaczego Reno ;/ Według mnie to jedna z gorszych opcji. Co tu duzo mowic Kubica jest teraz w najwazniejszym momencie swojej kariery. Jesli nie zacznie wygrywac, to bedzie to kolejny stracony talent, który bedzie sie gdzies tułał w srodku stawki, bo przyjdą mlode talenty i to na nich beda stawiac lepsze zespoly. A Kubica stanie sie przecietniakiem. Śmiem zaryzykowac stwierdzenie, ze Toyota byla by lepszym wyborem. Pokazali ze maja konkurencyjny bolid tylko kierowców nie za dobrych. Wolałbym Kubice zoabczyc w Williamsie, ten zespol stawia na KERS, a jesli bolidy beda na fulla zatankowane to na starcie to bedzie ogromna przewaga, jeszcze jak im sie uda w miare dobry bolid zrobic to juz w ogole mogą coś osiagnac. A Reno? Reno sie sypie taka prawda, brak sponsorów, mniej kasy, brak inżyniera dobrego i wiele innych znakow zapytania... Reno najlepsze lata ma juz za sobą, nie oszukujmy sie, 2 tytuły zdobyte i to nie do końca uczciwie jak to niektórzy mówią... To beda kolejne lata zmarnowane... O ile Reno samo sie nie wycofa
50. zyga
47. Wszyscy których wymieniłeś są już zajęci , trzeba liczyć że nowy geniusz i legenda narodzi się w Renault
51. bebe
47 Walerus - Nie wiemy jeszcze czy część inżynierów nie pójdzie z Robertem. Renówki też potrafią jeździć i pokazał to Alonso. Co więcej, różnice w bolidach są minimalne. Widać to w tym sezonie po czasach (zamykają sie nieraz w 1/2 sekundy w kwalifikacjach)
Chodziło mi głównie o to, że Robert bardzo świadomie wybrał zespół. W końcu to on jest najbliżej całej sprawy, najbardziej w nią zaangażowany, a także ma o wiele większą wiedzę w temacie niż ktokolwiek z nas.
Czy Renówki będą dobrze jeździć zobaczymy. A może jakiś Lotus wszystkich zaskoczy ;) i wtedy wiele mądrych głów powie, że Robert źle wybrał, ponieważ trzeba było wybrać świeży zespół....
52. rysiek45
No nareszcie wiadomo skąd sie biorą ekspergi sportów motorowych-jednym słowem :na wyścig panowie...
53. fezuj
17. zezuama - ale myślę że Reno nie spier.... kolejnego bolidu i Kubek będzie miał czym pojeździć bo po prawdzie Alonso nie wiele zdziałał bo też furę miał kiepską -gdyż ta też była robiona pod KERS a jak to się spisywało to każdy widział :(
54. dragomirov
a jeśli to kaczka dziennikarska? To że Le Figaro tak napisało, nie oznacza że ten kontrakt doszedł do skutku. Nie mam nic przeciwko Renault i myślę nawet, że taki mariaż miałby dla nas pozytywne skutki. Z pewnością zbliżyłoby to nas do francuzów i odwrotnie a gdyby do tego, Robert zdobył mistrza to dopiero by była "miłość" między narodami, ha ha, ha. Oczywiście decyzje podejmuje Robert z managerem i jeśli to będzie Renault, to znaczy że nie było lepszej opcji, ale również może być tak, że Francuzi chcą trochę zaklinać rzeczywistość i pośpieszyli się z tą informacją, bo im na Robercie zależy. Ja osobiście mam wątpliwości, skoro Alonso nie był w stanie przez dwa sezony uzyskać dobrych wyników, to dlaczego Robertowi miałoby się to udać? Biorąc pod uwagę różnice jakie powstają pomiędzy Alonso a drugim kierowcą, bez względu na to, kto nim jest, oznacza to tylko jedno - Alonso jest bezkonkurencyjny a bolid słaby. Ale zobaczymy wkrótce.
55. jar188
48. walerus, Nie pomoże nic jeżeli nie zaprojektują dobrego bolidu. Bez dobrych inżynierów-projektantów nawet najlepszy kierowca nic nie zrobi.
W sumie cała ostatnia afera może wyjść tylko na dobre dla Renault. Nie ma już wszechwładnego Flavio przez co mogą zyskać na bardziej zespołowym podejmowaniu decyzji, dyktatura nie zawsze jest najlepsza. Być może nowy szef Renault będzie miał nowe,inne spojrzenie na pracę nad nowym bolidem co zaowocuje całkiem niezłą furmanką.
56. morek154
55. jar188 po przykładzie podjemowania zespołowych decyzji w bmw chyba wole dyktature
57. jordanf1
Robert to nie Kimi, nie może wybierać sobie wśród najlepszych zespołów.Ciekawe za jaką kasę będzie jeździł?
58. roko
A Ja będę zadowolony kiedy w przyszłym sezonie znów zobaczę na torze Kubicę. To jak na razie jedyny Polak w tej serii wyścigowej i kto wie jak długo przyjdzie Nam czekać na kolejnego kierowcę z Polski. Renówka, OK, Toyota ? też byłaby OK, choć osobiście pisałem że w ten zespół jako uczestnika na dłuższą metę w F1 nie wierze. Należy się cieszyć że dobre zespoły chcą naszego jedynaka i tyle. Ktoś musi przetrzeć szlaki w tej dyscyplinie a Robert robi to świetnie. I tyle w temacie. Podniecać się dopiero będzie można na wiosnę następnego roku, gdzie tory wyścigowe zweryfikują, która ekipa przygotowała najlepsze wózki do sezonu. Teraz opowieści jaki zespół byłby najlepszy dla Kubicy, jest dokładnie tym samym jak prognoza, jaka będzie pogoda w Sylwestra tego roku w Mszanie Dolnej albo w Stargardzie Szczecińskim (nazwy miast zupełnie użyte przypadkowo).
59. Konrad_555
Renault to moim zdaniem super opcja. W tym roku fakt nie poszlo im, ale jak spojrzec na historie to przeciez jeden z najlepszych zespolow. Duzo ludzi pisze o Brownie Mcl albo Ferrari ale nie oszukujmy sie to nie ten poziom. Pewnie mnie wszyscy zbluzgaja, ale Robert jednak nie zalicza sie do najlepszych. Przeciez Nick, ktory jest raczej przecietnym kierowca w tym sezonie jest lepszy od Roberta a bolidy maja takie same. Te ciegle tlumaczenia dlaczego Robertowi tym razem nie poszlo sa juz smieszne. Wszyscy maja jakies drobne problemy, ale Ci najlepsi zdobywaja dobre miejsca pomimo ich. Tak wiec zespol Renault dla Roberta to bardzo dobra opcja. A jesli sie pokaze w nim z dobrej strony i bedzie konkurencyjny w stosunku do najlepszych to wtedy moze do niego przyjda z Ferrari lub MCL.
60. Zakrza
Ech, jak czytam niektóre komentarze to po prostu nie wiem czy się śmiać czy płakać. Ja nie jestem wielkim znawcą F1, ale wiem, że w zeszłym sezonie było Ferrari i McL, długo, długo nic i BMW. A teraz popatrzmy na ten sezon. Ok, niby w tym sezonie zaszły zmiany w regulaminie technicznym, ale w kolejnym też będą inne regulaminy niż w tym, więc może się wszystko powywracać i okaże się, że z całej trójki zespołów do których Robert miałby przejść Renault będzie najlepsze. Po za tym mówicie, że Renault to oszuści. A to, że nie ma już Flavio i Symondsa to nic nie znaczy? Nie ma też Alonso, który o wszystkim wiedział, lub nie wiedział i Piqueta, który się tam specjalnie rozbił. Po za tym mając zawiasy wątpię, żeby znów zrobili coś takiego. A Toyota Toyotą, ale plotki też różnie mówią. Zobaczymy jak to będzie, bo może się okazać, że będą na końcu stawki, ale mogą też walczyć o mistrzostwo. Po za tym póki co nic nie jest jeszcze potwierdzone.
61. kacperboss
@43
To, że pisze Reno to nie znaczy, że nie wiem jak sie piszę nazwę tej marki samochodów, patałachu.
Co robi teraz reno? Nic nie potrafią ugrać, złomem jeżdżą, BMW było słabiutkie ale ich już przegonili w osiągach, tylko te nieszczęsne silniki sie psują Kubicy.
Założę się, że jeśli zespół Saubera zostanie dopuszczony do przyszłego sezonu to będą mieli lepszy bolid od reno. Reno to tak samo niepewna opcja co Toyota, tylko, że Toyota ma większy potencjał.
Winą można obarczać cały zespół, bo to szef zespołu sprowadził na ten zespół hańbę, a zarząd zespołu wiedział jakiego matacza wybiera na szefa. Szef jest wizytówką firmy, więc odpowiedzialność za jego czyny ponosi cała firma/zespół.
62. ural
Jeśli prawdą jest to, co się mówi o Renault, to w przyszłym sezonie Francuzi powinni mieć dobry bolid. Co nie zmienia faktu, że zespół, to zawsze wielka niewiadoma. Pewniakami są tylko Ferrari i McLaren, a cała reszta, to loteria.
63. Kurkey
myślę, że jeśli tego newsa potwierdzi Robert to całkiem nieźle Toyota może i ma lepszy bolid w tym sezonie, ale też nie zawsze było kolorowo, poza tym przyszłość toyoty na sezon 2010 jest nie pewna. Wszak jeszcze nie ma podpisanych żadnych kontraktów. Renault na pewno będzie startować. Jak Robert tam się znajdzie to będzie numerem jeden dla zespołu. Jako jest partnera nie chciałbym Hei choć wtedy Hei przekonałby się jak to jest być na swoim miejscu (z jego umiejętnościami) jako drugi kierowca.
64. felix8024
tak naprawde, oprócz ferrari nie ma dobrego wyboru dla kubicy. Renault - średnie wyniki, uwikłani w afere, stracili dwóch ważnych ludzi, niepewna przyszłość. Toyota - średnie wyniki, niepewna przyszłość. McLaren - dobra maszyna, zawirowania z mercedesem, po tym wszystko moze sie odmienić. Z tego co Kubica nam mówił w wywiadach to jemu głownie zależy na zespole który w połowie sezonu nie powie że sie wycofuje, a to zdecydowanie zawęża wybór. Bo renault i toyota to niepewne teamy. Myśle że kubica bardzo dużo myślał nad force india. Obawy to tylko takie czy ta dobra forma w ostatnich wyścigach to nie chwilowy zryw. Będąc kubicą i mając do wyboru renault, toyote i force india, chyba wybrał bym force india.
65. jfc
Cóż. Przyszły sezon jest zagadką. Najpewniejszą sprawą jest w tej chwili to że zużycie paliwa będzie miało wielki wpływ na przyszły sezon a tu Renault jest przed innymi. Poza tym Robert wie więcej na temat teamów niż my wszyscy razem wzięci - lepiej potrafi ocenić kto może być mocny w przyszłym sezonie. Nie pakowałby się w zespół z wyrokiem w zawiasach gdyby nie byłaby to dobra szansa na powalczenie w mistrzostwach. Może zatrudnią Jorga Zandera? Gościa który strworzył potęgę Brawna, a odszedł od nich w czerwcu Brawn od razu przestał wygrywać? Renault po decyzji pozostania w F1 MUSI zrobić wszystko żeby odzyskać dobrą sławę, a Kubicę od dawna chcieli mieć u siebie, więc będzie ich zdecydowanym nr 1. Może to były przesłanki Roberta?
66. slamark
Kibice przestańcie skomleć i pomyślcie. Kubica i manager wiedzą co robią to oni nie Wy siedzą w padoku. Renualt nie po to wyrzucali z szeregów aferzystów by na nowo srać we własne gniazdo. Po ostatnich doświadczenia na pewno będą wprowadzać zmiany na lepsze. W przeszłości zapisało się Reanult w kartach historii , był to rozwojowy zespół i na pewno taki będzie i chciałby być. Ponadto są elastyczni w wyścigach i zmieniają strategię (spójrz na BMW Sauber) . Poza tym guzik wiecie jaki będzie przyszły sezon . Zapewniam , że Kubica wie więcej od Was . To jest jego decyzja i trzeba ją uszanować . Ja mu GRATULUJĘ jeżeli podpisze kontrakt na przyszły sezon i zawsze będę go dopingować bo to POLAK . Równie dobrze może jeżdzić MCL lub BGP i tak samo mieć pecha jak w tym sezonie lub skończyć jak PIQ i ciekawe co wtedy byście pisali . Takie jest życie. Jeszcze nie tak dawno nie było żadnego rodaka w tym sporcie a już zaczynacie go krytykować i stawiacie na niego krzyżyk . Niestety taka jest mentalność Polaka. Pozdrawiam fanów F1 i życzę Wam jednak mimo tych pesymistycznych niektórych komentarzy dużo radości z jazdy Roberta w przyszłym roku.
67. pawelos211
To prawda kubica nie miał za dużego wyboru ,i jeśli potwierdzą kubice w reni to sezon 2010 będzie powtórką tego sezonu czyli kubuś w środku stawki i może raz za czas jakiś przebłyski formy.REnault od 2006 r stoi w miejscu i nic nie wróży aby się mieli podnieść to team fabryczny który strukturą przypomina BMW , zastanawia również przyszłość tego teamu (brak sponsporów , afera ) kto wie czy się nie wycofają .Kubica wybrał ten team bo go zna dobrze i liczy na to ze będzie tam kierowcą nr 1 i będą mu pomagać czego brakowało w BMW . W skrócie przyszły sezon w renault kubicy bez rewelacji tak jak napisał 49 Fura Duże przeciętniactwo !! . O mistrzostwie z renią można zapomnieć :( niestety ....jeszcze może jest nadzieja że się to nie potwierdzi.
68. Hot Rod
a ktos wie czy jakas konferencja cos zwiazane z Renault bedzie?
69. redux
Podobno z nieznanych powodów całe to ogłoszenie zostało przełożone. Źródło Jon Noble Twitter. Ciekawe z jakich powodów?
70. felix8024
66. nikt tu nie skomle to po pierwsze.po drugie sezon 2010 wcale nie będzie wielką niewiadomą. Nic takiego szczególnego się nie zmieni. To nie sezon 2008./2009 gdzie całkowicie zminiły sie ograniczenia konstrukcyjne. W sezonie 2010 będzie kontynuacja tego co już jest. Więc jak ktoś był dobry w koncu sezonu, to bedzie też dobry w następnym sezonie. Kubica powienien był wybrać force india. Miał by wieksze szanse niż w renault.
71. Jarek fan F1
Kubica jest marką. Gdyby tak nie było Renault nie starałoby się o niego. Jest to co by nie powiedzieć czołowy zespół F1 z zapędami na majstra.
Gdyby Kubuś by słaby, to miałby szanse tylko w nowych zespołach.
Dla mnie najlepszą opcją byłoby Ferrari (oczywiście teraz niemożliwe) i McLaren (bardziej możliwe przy wahaniach Raikonena).
72. Jarek fan F1
Może McLaren lub inny zespół go kusi?
73. Diabelsky_74
w sumie to ciekawe, bo z tego co wiem to mało który zespół ma teraz takie długi jak force wobec ferrari... co do zmian konstrukcyjnych też nie wydaje mi się aby wstawienie zbiornika który ma starczać na cały wyścig jest "zabiegiem kosmetycznym"
74. walerus
Flavio znał się na marketingu na robieniu kasy i robieniu szumu wokół sportu - nie znał się na projektowaniu bolidów i innych technicznych aspektach. BMW Sauber miało swoją dawkę zaufania i ją wyczerpało - tak, że zmiana temau jest konieczna... czy tym razem Roberta wiedza i intuicja pozwolą mu jeździć w lepszym bolidzie - mam nadzieję jak większość z Was - że tak!
75. felix8024
73. będzie miało podobne znaczenie jak niszczenie sie opon. w jednych konstrukcjach niszczą sie szybciej w drugich wolniej. Ale kożyści, bądź straty z tego wynikające, wpływają oczywiście ale nie w takim stopni jak np aerodynamika ,na końcowe wyniki.
76. Hamilton_Mistrz
coś się RENAULT nie spieszy z potwierdzeniem . Pewnie kubek zostanie w Sauberze
77. walerus
i popatrzymy które zespoły już się skupiają na 2010 (pomijam wpadkę z dyfuzorami w tym sezonie).
78. jfc
70. felix8024, proszę cię, skończ z force india. To mały zespolik któremu podpasowały 2 tory. Mają bardzo drogiego konstruktora (Mike Gascoyne), który jednak niczym wielkim nie może się poszczycić. Poza tym to zespół indyjski - duża kasa i pięknie wygląda ale wielkie przeciętniactwo. Owszem też ich lubię i cieszą mnie ich sukcesy, ale to nie jest zespół dający jakiekolwiek szanse na mistrzostwo (w najlepszym razie na pojedyncze zwycięstwa). Wyraźnie ulegasz przemożnemu wpływowi dziadka Włodka Z, który stara się jak może wzniecać zainteresowanie F1 udając idiotę.
Robert zawsze mówił, że chce jeździć w zespole fabrycznym - stąd wybór między Renault a Toyota. Renault jest zespołem z historią i wielką motywacją. Dają szansę na mistrzostwo - nie duże ale widocznie największe poza Ferrari i RedBull (duet Brawn i Newey musi być mocny).
79. Tomo2345
FI ma poważne problemy finansowe wiec nie wiem dlaczego Kubica miał by tam iść ??.z poważnych ofert była pewnie tylko Toyota i Renault wiec wybrał to drugie i tyle . Niestety Kubica niema potężnego sponsora który kupi mu miejsce w topowym teamie a może brakuje mu trochę tego czegoś co odróżnia bardzo dobrych kierowców od tych wybitnych . Ten sezon będzie kluczowy dla kariery Roberta musi udowodnić swoja klasę bez względu gdzie się znajdzie i tego mu życzę a nam kibicom walki do końca o tytuł mistrza świata.
80. Shallan
70. felix8024 - możemy się zdziwić na początku przyszłego sezonu, kiedy znowu stawka się przetasuje. Jeśli chodzi o aerodynamikę - widocznych gołym okiem zmian rzeczywiście nie będzie wiele. Dużo więcej będzie zmian niewidocznych. Od 2010 roku zamrożone zostają modyfikacje skrzyni biegów - na 3 lata. To oznacza, że już teraz inżynierowie muszą zdecydować się w kwestiach przyczepności mechanicznej - wymiary i kształt obudowy skrzyni biegów przekłada się na budowę tylnego zawieszenia i dyfuzora, no i pewnie jeszcze wielu części aerodynamicznych z tyłu samochodu. Do tego dochodzi waga samochodu z pełnym obciążeniem paliwem na cały wyścig, co też będzie miało wpływ na budowę zawieszenia. Więc nie jest tak, że wstawią nowy duży zbiornik na paliwo i to będzie koniec zmian w samochodach na rok 2010, a zespoły, które teraz są z przodu zostaną tam w sezonie 2010.
81. ris
Jeśli to prawda nie jestem zadowolony. Od razu nasuwa mi się szereg pytań. Czy to jest zespół marzeń ? Czy to jest zespół, pewny jeśli chodzi o dalszy wieloletni udział w formule ? Czy za 4,5 miesiąca inżynierowie (jacy ?) są wstanie zbudować konkurencyjną maszynę ? Czy nie jest tak, że Alonso polecając Roberta ekipie ( znając możliwości ) nie zapewnił sobie komfortu niemożności deptania mu po piętach przez Kubicę w przyszłym sezonie ?
I wreszcie czy Toyota nie była by jednak bardziej konkurencyjna ?
Ehh....
82. Hot Rod
There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow
83. redux
Dzisiaj nie należy się podziewać żadnych ogłoszeń ze strony Renault. Być może jutro... hmmmmmm
84. wafel
81. ris niewiadomych jest wiele. Poza tym F1 to nie jest tylko Robert Kubica. Porównując poczynania Renault z BMW w tym zespole, pierwszy zespół wypadł lepiej zwłaszcza, że mają tylko jednego kierowce, który umie jeździć. Dwa zespoły, które poszły w kierunku KERSu a nie podwójnego dyfuzora jak Toyota. Do Mcl i Ferrari nie będę porównywał, bo to zupełnie inne budżety. Niestety żeby mieć najlepszy bolid to trzeba mięć inne rzeczy "naj" np. zaplecze, inżynierów, sprzęt a na to trzeba już mieć kasę. Szansa, że taki Williams zdobędzie mistrzostwo jest małe.
Co do Brawn GP, to może nam urosnąć nowa potęga jeżeli Mercedes zacznie z nimi współpracować.
85. Hot Rod
na moje KUB jest w Renault tylko oni maja problem kogo oglosci 2 kierowce dlatego zwlekaja
86. walerus
byleby kontrakt ze słabszym zespołem miał mozliwość odejścia po roku np. jeśli bolid nie spełniłby oczekiwań Kubicy....
87. nico64
Myślę że to dobry team,dla przypomnienia powiem że to Renault wprowadziło jako pierwsze do F1 turbosprężarkę to Renault wynalazło balast antydrganiwy stabilujący bolid,który został uznany za nielegalny,ale największym osiągnięciem myślę było to że w Renault po raz pierwszy zastosowano pneumatyczne sterowanie zaworami, umożliwiające osiąganie większych obrotów. Napędzane silnikami Renault bolidy zdobyły siedem tytułów mistrza świata kierowców i osiem wśród konstruktorów.To dla przypomnienia dla tych którzy twierdzą że tylko ferrari coś potrafi.
88. ris
82. Hot Rod- ups niepene jest to ,że kontrkat podpisze ???
89. owadd
78. jfc - Mike Gascoyne nie pracuje dla Force India od prawie roku. Teraz podajże będzie projektował dla Lotusa. Co do reszty to się zgadzam - to jest malutki zespolik który raczej nie ma potencjału na regularne zdobywanie miejsc na podium czy chociażby punktowanie. Co do samego Renault - swoje największe sukcesy osiągnęli kiedy współpracowali z francuską firmą opomiarską Michelin. Z całą pewnością ta kooperacja pomogła im zdobyć tytuły w sezonach 2005 i 2006. Analogicznie jak ścisła współpraca pomiędzy Bridgstone a Ferrari pomagała zespołowi z Maranello dominować w latach 2000 - 2004. Niewątpliwie Renault potrafi się dobrze rozwijać co pokazali pod koniec zeszłego sezonu kiedy byli w ścisłej czołówce - Alonso wygrał wtedy w Japonii (uczciwie) a w Brazylii był podajże drugi. Inna sprawa że w ten sposób okazało się że przez rozwijanie do końca bolidu z 2008 roku ucierpiał projekt samochodu na 2009. Dodatkowe problemy sprawił Kers. Ale teraz znowu zaczynają się poprawiać - podium w Singapurze to nie przypadek. Moim zdaniem Renault to wcale nie jest taki zły pomysł jak mogłoby się wydawać. Więdzą jak się wygrywa czego nie za bardzo można powiedzieć o Toyocie - to że oni jeszcze w tym roku nie wygrali żadnego wyścigu to jest jakaś porażka.
90. ris
84. wafel- no łaśnie " zaplecze inżynierów". Nie wiem zobaczymy a może paradoksalnie po zejściu ze sceny Pata Symondsa pojawi się nowa idea i podejście do budowy bolidu - oby !
91. walerus
Renault ma mocne końcówki - bo walczą do końca (sposorzy i spadek formy reszty) - ale przez to nowy sezon zaczynają w ogonie....
92. muszynianek
Usunięty
93. Hot Rod
cos pisza na portalach ze we srode oglosza kierowcow , na moje tu chodzi o 2 kierowce bo to niewiadoma wielka
94. strong1
91 walerus. Teraz jest podobno inaczej.Zaczęli już chyba prace nad bolidem na przyszły rok.A co do taktyki w Renault.
Alonso 17 miejsce na końcu 10.
Kubica jak był 9 tak się ostał i jechał na dwa pit-stopy jak wszyscy.
95. ris
94. strong1 - tylko po co miał tyle paliwa jak jechał na dwa stopy ? Czyżby paliwo miało podrożeć i wziął na zapas ? ;-)
96. GawoLoveKubica
Omg.. A wy ciągle siedzicie na tym Renault po tej całej aferze. Pamiętam jak przed aferą " Niech Robert tam idzie " " Na pewno będą mieli konkurencyjny bolid " itd itd. A teraz wielce oburzenie że Renault. Jego kariera jego życie i możemy tylko to obserwować, po drugie nie jest potwierdzone że jest w Renault. Co do Haidfelda ? .. No to zostaje Kubicy sznurek i gałąź :P
97. wafel
92. muszynianek -ile czasu to pisałeś?:P Moim zdaniem najlepsze porównanie kierowców, to są kwalifikacje i wydaje mi się (nie prowadzę statystyk), że to Robert miał lepsze wyniki. Chociaż nam, zwykłym fanom F1 ciężko jest powiedzieć, kto jest lepszym kierowcą nie siedząc w padoku i nie znając się do końca na tym wszystkim. Można przecież stworzyć bolid, który będzie pasował do stylu jazdy jednego kierowcy a drugiemu nie będzie pasował i przez to będzie tracił 0,2 sekundy na okrążeniu.
98. walerus
Nick jst fajnym kumplem - zawsze można okulary od niego pożyczyć, potrafi oprowdzić po każdym mieście wokół toru, zna się na architekturze, może robić za Mikołaja na święta... mozna go poklepać po głowie, nie daje się wyprzedzić Alonso, wogóle jest fajny!
99. -Zarathustra-
Już to widzę jak francuski koncern będzie obrzucany błotem po małym błędzie "spisku" żabojadów i ich "fatalnych" taktykach.
Renault będzie tu nowym BMW do upustu frustracji powodowanych nie najlepszymi wynikami Kubicy w następnym roku (pesymistyczna wizja ale sądzę, że będą gdzieś tak w środku stawki).
100. jacorro
A ja nadal uważam, że są wciąż szanse na Ferrari. To, że Massa zawitał do kolegów, nie oznacza, że wraca do zdrowia, może po prostu przyjechał porozmawiać o rozwiązaniu kontraktu. Wiem, że brzmi to jak bajka, ale kto wie..
101. Raven89
Mam nadzieję,że Renault nie będzie w przyszłym roku słabsze od Toyoty - bo jeśli taka sytuacja zaistnieje to Robert będzie mógł mieć pretensje tylko do siebie.Jeśli chodzi o potencjalnego partnera Kubicy,to chciałbym,żeby Polak jeździł z Kimim Raikkonenem - choć to bardzo mało prawdopodobne ;)
102. strong1
95ris
Drogi entuzjasto sportów motorowych!
Otóż Marian T chciał zachęcić Roberta do pozostania w zespole widmo-Sauber,ale znowu w życiu mu nie wyszło".A paliwo? Słyszałem,że nie wykorzystane paliwo Robert zabierze ze sobą do Renault.Przyda się do testów:)
103. -Zarathustra-
Zapomniałeś dodać walerus, że też świetnie tańczy. ;)
104. s_4
Ja bym Kubika widział w BrownGP albo ForceIndia - w BGP nie dlatego że odnoszą teraz sukcesy, ale dlatego, że właścicielem jest Ross Brown - który stoi za sukcesami MS i jeżeli plotki o przejęciu go przez MCL się potwierdzą to wtedy popłynie tam kasa, a genialny Ross będzie umiał zrobić z niej użytek.... a co do FoceIndia - od kiedy VM jest szefem to zrobił tam dużo porządków - odmłodził tam cały zespół inżynierów - którzy widać że mimo młodego wieku radzą sobie coraz lepiej i wydaje mi się że taki odmłodzony skład ma duże szanse w dłuższej perspektywie na zwycięstwo...
105. felix8024
======================
Przerwa na kawe i herbatę.
======================
106. ris
OK obiektywnie patrząc z subiektywnego pubktu widzenia ;-) trzeba poczekać czy to ten zespół a jeśli tak to co będzie miało do zaoferowania w przyszłym sezonie. Jak wiemy silniki Reno są oszczędne a to może miec kolosalne znaczenie w przyszłym roku po cedyzji o braku mozliwości tankowania. Klimat pracy będzie miał decydujące znaczenie tak przy konstrukcj ijak i testach a także w czasie wyścigów. Pan i władca, który decyduje w zespole o wszystkim nie jest dobrym rozwiązaniem, bo ludzie którzy mają coś mądrego do powiedzenia nie zawse są wysłuchiwani. Potrzebna jest nowa jakość a ta się może faktycznie zrodzić pod nieobecność Pata i Flavio.
107. ris
102. strong1 - :-)))))))))) zachęta super myślę , że przy takiej strategii byłby gotowy tam pozostać nie bacząc na wszystko. Co do paliwa - to w reno staczy mu na wszystkie testy i stykinie na pierwsze kwalifikacje w nowym sezonie. (;_:)
108. s_4
aha za BGP przemawia jeszcze to że w przyszłym sezonie samochody niewiele się zmienią a BGP ma dobre podstawy...
109. ris
PS> strong1 - dostałeś karę przejazdu przez pit line za to, ze dawno cię tu nie było (;_:) (;_:) (;_:) (;_:) (;_:)
110. ppiotrekk
http://ppiotrekk.blog.pl/
111. vip015a
nie oby nie Nick lepszym partnerem byłby Kimi
Wie ktoś kiedy to bedzie potwierdzone oficjalnie
112. strong1
106ris.No i dobrze gadasz.
Ja się nie nastawiam na wielkie wyniki.Jestem tak wyposzczony,że nawet miejsca "5","6" będą mnie cieszyły(a jak będą podia to super).W końcu Kub to pierwszy i pewniejedyny Polak w tym cyrku i nie obiecywał nikomu,że zdobędzie WDC.A kto ma chcieć tego bardziej niż on.Wybrał kąt ciasny,ale własny.
Co do przyszłego sezonu i np.genialnego Adriana Newaya-nie wszystkie jego koncepcje bolidów były udane.Były w tej bliskiej historii czasy ,że Red Bull przegrywał z STR,więc sytuacja w F1 lubi się odwracać.Niewątpliwie Brawny,Maci oraz silniki Renault mają pewną przewagę pod względem "wcinania paliwa".
I przestrzegałbym przed patrzeniem tylko w tabelę MŚ tegorocznych.Dodatkowo taki zespół Franka Williamsa niby opcja kusząca patrząc na ten sezon traci również sponsorów i nie wie na czym pojedzie,więc różnie się to może poukładać.
109 ris to ja już chce karę 25sekund,bo jutro mogę być już po ogłoszeniu "werdyktu".Pzdr.
113. walerus
wszystkie znaki wskazują że jutro renault zapoda nam kierowców.....
114. ris
112. strong1 - ( 25 sekund) to musisz złożyć protest - ewentualnie się rozpatrzy.
Co do "Reno" są plusy i tych się należy trzymać. Moze Robert będzie miał szczęśliwą rękę. Ale poczekajmy na oficjalny komunikat. Na dywagacje przyjdzie czas. ;-)
115. bmw-f1.09
KUB W RENO TO OK ALE NIE Z HEIDFELDEM TYLKO NIE TO
116. fotoman
na początku -> WITAM WSZYSTKICH KUBICOFANÓW I NIE TYLKO :)
chciałbym zwrócić uwage co poniektórym, że Robert w Renówce na 99,999..% bedzie, co podają już w wiadomościach radiowych nawet, i niech się już skończy to "gbybanie" o Willi,Mc, i reszcie :),pozdrawiam
117. BMWbmw
Jak nawet partnerem Kubicy będzie Heidfeld to i tak dużo nie zdziała bo to Kubica będzie numer 1 i to jest francuski zespół a nie Niemiecki :)
118. ris
117. BMWbmw - to Nick dowie się jak to jest być kierowcą nr 2 ;-)
119. Paula_krk
Znowu Nick'uś ..
120. BMWbmw
Swoją drogą ciekawe jakie barwy będzie miało Renault w przyszłym roku
121. Dagmara_W
jeszcze pare dni i wszytsko bedzie jasne. jedno jest pewne, trzeba skoczyc do sklepu po nowe odzianie:D. w tym sezonie bedzie duzo przetasowac.. ja juz czekam na dwa koncowe wyscigi.. abu dhabi wiadomo nowe no a w Brazylii rok temu byly cuda wiany:). no i walka nadal trwa. Pozdrawiam
122. Kornik
To ja już nie typuje w tym sezonie. Na co mi kurtka czy czapeczka BMW ? Teraz trzeba polować na kolor żółty :)
123. Starh
A może wróci niebieski odcień;)?
124. luk79
gdzieś czytałem że Renault ma mieć żółto-biało-czarne barwy
125. andy_chow
Już nie będą mu tak nadskakiwali jak w BMW sam sobie musi zapracować na siebie he he
126. rafekf1
124 @ luk79 ........ Jeśli tak będzie, to będziemy mylić Renówki z Brawn-ami .... o ile ci też nie zmienią swych barw ;) ...... a jeśli chodzi o sprawy poważniejsze, to sam już nie wiem, który team byłby lepszy dla Robsona. Renault, czy Toyota?? Mam nadzieję, że Robert za to wie dobrze. Obawiam się jednak, że w najlepszym wypadku Polak będzie walczył co najwyżej o solidne punkty bo mam przeczucie, że w przyszłym sezonie rozdawać karty będą Ferrari i McL.
127. ekimmu
120 - na pewno będą żółci z jakimiś elementami o innych kolorach, zobacz na logo renaulta - jest to rąb na żółtym tle, stąd zawsze są żółte elementy. Kiedyś byli tacy żółto błękitni, ale ten błękit to był z telefoniki
Co do Obiego Wan Kenobiego Heidfelda, to wątpię aby go zatrudnili w renault. On pójdzie do jakiegoś nowego teamu prawdopodobnie. To jest porządny kierowca, ale w sumie staruch bez wyników. Lepiej już zatrzymać Grożana a może się chłopaczyna czegoś nauczy, nick już niczego się nie nauczy, tj lepszy nie będzie, a Romain - jest szansa.
128. skylinedrag
Może będą barwy takie jak w mistrzowskim Mild Seven Renault F1 Team :D
129. GawoLoveKubica
Spoko loko . Renault może szykuje coś grubego tylko nie mówią :D Wszystkiego dowiemy się po zakończeniu sezonu 2010 ;]
130. ekimmu
kurde napisałem rąb ;] (romb)
131. david9
no i pewnie będzie Renault wybór zarabisty awans z zespołu zajmującego 8 miejsce do zespołu numer 7... od początku wolałem Toyote i nie raz pisałem dlaczego ale decyzje Kubicy szanuje i mam nadzieje że nie będzie żałował wyboru.
132. Peti
Żeby tylko BMW Sauber nie blokowało kontraktu Kubicy bo teoretycznie ma dla nich jeździć jeszcze rok (nie wiadomo co tam miał w kontrakcie nakwaszone z tym BMW). Może będą chcieli jakąś monetę od Renówki?
133. bacardi2
132 > Nie sądze by BMW blokowało Kubicę do zmiany teamu, przecież Doktorek mówił że dają wolną ręke Kubicy i Heidfeldzie po zakończeniu sezonu. A co do kontraktu tu ponoć Kubica ma się spotkać jutro z Renault w biznesowej dzielnicy Paryża.
134. Marti
@132. Peti - od 01.01.2010 Robert nie jest już kierowcą BMW, jednak ponoć muszą oni wyrazić zgodę, aby Renault przed tą datą oficjalnie ogłosiło transfer.
@133. bacardi2 - gdzie piszą o tym spotkaniu?
135. Gregory980
Na TVN24 jest juz oficjalne info o tym, że KUB podpisał kontrakt na rok następny sezon z Renault. Nie jest jeszcze pewne kto będzie drugim kierowcą, ale Kubica ma być No.1 na 100%. Uważam, że Kimi jednak nie przejdzie do Reni. Może Barichello?
136. paweł25
Nie no tylko niech to nie będzie ten szwab!!! Tylko nie Heidfeld!!!
137. Kpt.
w The Times Polska piszą że partnerem Roberta będzie Kovalainen
138. ris
Mówią ,że Koval ;-)
139. BMWbmw
jezeli Kovalainen to mysle ze to bedzie zgrany duet :)
140. strong1
O tak zgrany...Bardziej spolegliwego kierowcy niż Koval w F1 nie widziałem...(oprócz pewnego ulizanego Latynosa) Ale w końcu o to "KUB" chodziło,aby być no1,więc jestem za.
141. Gregory980
Myślę, że KOV to nie jest dobry kompan dla KUB, bo jest zbyt pasywny, to już Heidfeld jest bardziej agresywnym kierowcą, i na pewno bardziej z nim dogadanym, ale HEI raczej zostanie do decyzji Saubera. W czwartek będziemy już wszystko wiedzieć na 100%
142. marianopolak
Kubica potrzebuje kogos kto by z nim konkurowal.Kowalajnen jest ustepliwy,Heifield nie da sobie przetlumaczyc.Kto by chcial z takimi rywalizowac w timie.A znowu byc samodzielnym liderem to jest takie puste.NAJLEPSZYMI KANDYDATAMI BYLI BY RAIKONEN,VETTEL,ALONSO.
143. Kpt.
przy Alonso napewno nie był by numerem 1, a o to chyba chodzi Robertowi jak pisze strong1
144. Gregory980
Przy żadnym z nich Kubica nie bylby No.1, bo każdy z nich już jest utytułowany albo tak jak Vettel - gwiazdą mediów. Niestety nadal KUB traktowany jest jak z trzeciego świata. Najpierw musi trochę popracować ciężko - i tak przejście z BMW do RFenault to duży sukces KUB, w końcu Reni to bardzo utytułowany zespół, szczególnie w latach 2005-2006, a to tak niedawno było;d Myślę, że nadchodzący sezon będzie większym odkryciem nowości, niż dwa poprzednie ;-)
145. gucioF1
W TVP1 przed chwilą też podali że Robert będzie jeździł w sezonie 2010 w zespole Renault :) więc jest to chyba już potwierdzona informacja ;)
pozdrawiam
146. antos05
ok Renault...czyli bez niespodzianki.Trochę mnie martwi to ich dwuletnie zawieszenie, bo jak coś odwalą to RK sobie nie pojeździ.Byłoby to okrutne............
147. Fazik83
Kempa chyba udzielał wywiadu dla TVP - był w materiale o Robercie w wieczornych Wiadomościach.
148. rall
duet mażeń w Renault -Kubica i Heidfeld -oczywiście ten drugi będzie rozbijał auto w odpowiednim monencie :)
149. Grapuś
Czytałem że prawdopodobnie Kubica będzie jeździł w Renault z Kovalainenem
150. Grapuś
Piszą na f1ultra.pl że potwierdzenie Roberta w Renault ma być w godz. 10:00 - 12:00
151. Grapuś
I ponoć Renault chce żeby Robert występował jeszcze w tym sezonie w barwach francuskiego zespołu !!!!
152. fezuj
145. gucioF1- Podawali że na 99,99 % a oficjalnie Renault ma podać skład na 2010 rok
JUTRO.
Ps. Kempa - widziałem Cię :)
153. ris
Chyba nie wystąpi za dużo kontraktów do zerwania ze sposnorami .
154. masaj
153. ris
I spore ryzyko słabego występu.
155. Kpt.
przepraszam za mój brak profesjonalizmu, ale kto występował w TVP1 w wiadomościach sportowych wypowiadając się w imieniu portalu formula1.pl? kempa?
156. piotrek74
na dzień dzisiejszy wcale Bym się nie zdziwił jak komplecik kierowców z BMW trafi do Renault (uzupełniają się ) I zawsze któryś punkty przywiezie, a rywalizacja prawdopodobnie będzie zdrowsza niż w poprzednich sezonach ,dla RK lepszy znany stary wr.. niż nowy .
157. pz0
Chyba wszystko jedno do którego zespołu trafi Kubica, czy to będzie Toyota, czy Renault to odniesie sukces. Oba te zespoły doskonale wiedzą co reprezentuje Robert i jaka jest jego wartość. Skoro prawdopodobnie wygra Renault to jestem przekonany że zespół powróci do najwyższej formy. To jest właśnie ten kierowca, dzięki któremu Renault znowu będzie miało mistrzowski bolid. Może z nim jeździć nawet Nick, będzie teraz po prostu podnóżkiem Roberta. Teraz role się odwrócą. Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi na Nicka. Robert będzie miał okazję odgryźć dię za te wszystkie lata.
158. walerus
reklama formula1.pl zajebista ;-)
159. masaj
157. pz0
Uderz mocno z bańki w blat stołu - powinno pomóc!
160. pz0
myślę że nawet Kubica chciał Nicka jako partnera, żeby mógł pokazać kto jest lepszym kierowcą, W BMW to było niemożliwe
161. MateuszF1
kurde oglondalem sport ale nie zwrócilem na to uwagi moze ktos przytoczyc te słowa?
162. ekimmu
160 - wątpię, Robert go raczej nie lubi.
163. dick777
Nie zdziwiłby się, gdyby doktorek Mario postawił warunek Renault, że puści Roberta, jeśli Renault weźmie w pakiecie z Robertem Heidfelda. To żart, oczywiście.
164. piotrek74
159. masaj > a ty w klawiaturę- przynajmniej będzie spokój do puki drugiej nie kupisz ( podłączysz).
165. piotrek74
163. dick777>miał być gratis czy z dopłatą ?
166. ris
154. masaj - tyż rowada ;-)
167. masaj
163. dick777
A może negocjują kontrakt Mario z Renault ;-)
168. ris
Hehehe - prawdopodobnie opóźnienie podpisania kontraktu wynika z tego, jak to napisali cyt. "w wyniku nie do końca jasnej sytuacji Polaka w BMW-Sauber, z którym Kubica nadal ma ważny kontrakt. " Fajnie no nie ?
169. kacperboss
@157
od dłuższego czasu czytam twoje nędzne komentarze i dochodzę do wniosku, że jesteś na przepustce... Wolność ci nie służy, najwyższy czas, abyś wrócił do pokoju o gumowych ścianach.
170. antos05
169. kacperboss
Ma pz0 swoje przemyślenia, ma to tego prawo.
Natomiast czytając twoje posty to umiesz tylko wyzywać od "patałachów"(jakie to wiejskie) i oczywiście Ty juz wiesz,że Sauber będzie lepszy od Renault- to dopiero z Ciebie omnibus.Może mi wytypujesz cos z bukmachera,parę groszy by się przydało:)
171. Fura
A ja bym się wcale nie zdziwił jesli to cale ogloszenie kierowców byłoby jedną wielką plotką :) W zasadzie nigdzie nie ma jakiejs konkretnej informacji, pewnej na 100%. Same domysły... Na miejscu Kubicy bym poczekal jeszcze troche z podjeciem decyzji :) W innych teamach jest pare niewiadomych przeciez :)
172. masaj
170. antos05
Mała uwaga na temat treści postów pz0 - to nie są przemyślenia tylko PROWOKACJA, która już dawno zrobiła się nudna!
173. walerus
ale się napędzacie ;-)
174. Voycek
170 => nie pisz, że coś jest wiejskie, obrażasz tym uczciwych i ciężko pracujących ludzi. może Twoje zachowanie jest miejskie, jakieś takie zblazowane?
175. david9
Swoją drogą ten menadżer Kubicy to za przeproszeniem jakaś sierota to już nie dało soe nic lepszego znależć?? Renault 7 zespół w F1 i co teraz mamy sie wszyscy podniecać co to za cudowny zespół? Czasy kiedy Renault było na szczycie mineły wraz z odejściem Alonso do McLarena. Od tego czasu było juz tylko gorzej i nawet pózniejszy powrót Alonsa nie zmienił sytuacji tego zespołu. Nie wiem skąd u niektórych takie mniemanie że Kubica będzie zbawcą Renault? Bynajmniej nie przewyższa Alonso umiejętnośćiami. Trzeba ocenić sprawe jasno ciesze sie że Kubica będzie wciąz w F1 ale na wielkie sukcesy z tym teamem nie licze. Nie podoba mi się ta cała propaganda o zachwycaniu sie Renault i sztucznym wmawianiu wszystkim że to świetny wybór a tak będzie jest już na wszystkich portalach internetowych nie wspomne co będzie sie działo w polsacie żal tylko że znajdą sie naiwni którzy uwierzą w bzdury o świetlanej przyszłości Kubicy w Renault.
176. kacperboss
@170
ogarnij sie, nie wiem czy zauważyłeś ale ten typ cały czas ironizuje, to nie są przemyślenia tylko kretyńskie wpisy.
Jeśli Sauber zostanie dopuszczony do przyszłego sezonu to prawdopodobnie będzie lepszy od reno, które stoi w miejscu, nic nie robia, 0 perspektyw w tym zespole. BMW już liczyłoby sie w tym sezonie, gdyby sie nie uparli na KERS. Teraz z tego zrezygnowali i ich osiągi na koniec sezonu znacznie sie poprawiły co jest dobrą przesłanką w perspektywie przyszłego sezonu. A co robi reno? Nic... w przyszłym roku aerodynamika sie za bardzo nie zmieni, więc wprowadzanie teraz nowych części pozwala na ich wcześniejsze przetestowanie. Zespoły, które wprowadzają ulepszenia teraz mogą być krok do przodu już na pierwszych testach. Do tego w Sauberze pieniędzy nie zabraknie, będą mieli silniki ferrari, które może są bardziej paliwożerne ale za to mocniejsze i wytrzymałe. Do tego potężne zaplecze technologiczne. Inżynierów na pewno nie mają gorszych od tych z reno. Strategów i mechaników mają na tym samym poziomie czyli gorzej niż miernych.
177. Fura
@david9 - dokladnie mam to samo zdanie :) A co do menedżera to szkoda gadać... według mnie gdyby mu się chciało to wywalczyłby jakąś lepszą propozycje...
178. BMWbmw
Jak Reno w przyszlym sezonie będzie mocne i Kubica pozostanie w Sauberze to będziecie gadać jaki to ten Kubica głupi....to jest jego decyzja i nic jej nie zmieni....Nie decydujcie za niego
179. Makuś
eh, mam podobne wątpliwości co do Renault - od 2006 nic niesamowitego nie pokazali. Nie wiadomo jak wygląda ich zaplecze finansowe po stracie ING - a to zespół fabryczny który też może się w razie problemów wycofać z F1. Szczerze wolałbym Kubka w BRAWN GP (jeśli ma taką opcję) - ale będę trzymał za niego kciuki gdziekolwiek trafi
180. david9
178.BMWbmw tu nikt za Kubice nie decyduje ale każdy może sie wypowiedzieć nie jesteśmy w studiu w Polsacie że wszystko musi sie wszystkim podobać jak okarze sie że Renault będzie dobre to tylko sie cieszyć akurat ja mam jednak spore wątpliwości w tym temacie....
181. ekimmu
@ 176. kacperboss
Ja bym się nawet zgodził, Renault na dzień dzisiejszy nic nie pokazuje a za rok może być tak samo marne. Tylko teraz pytanie, a jak inna opcja jest lepsza? Bo prawda jest taka że trzeba się cieszyć z tego co jest, a i tak jest dużo. Robert zaistniał w F1, pokazał coś, został zauważony i ciągle ma przed sobą przyszłość w F1 może w perspektywie transfer do bardziej konkurencyjnego teamu. Ale na dziś dzień nie ma nic lepszego od Renault. Toyota ni jak jest lepszą opcją, Williams to samo, inne teamy szkoda gadać, nowe teamy też szkoda gadać, Sauber - szkoda gadać, Ferrari, Mac, Brawn, RB - po za zasięgiem na dzisiaj. Dlatego trzeba być pozytywnie nastawionym i tyle.
182. BMWbmw
Jak będziecie dulczeć że Reno będzie marne w przyszłym sezonie to tak będzie. Nie oczekuje po Reno że będą wygrywać. Dobrze będzie jak będą zdobywać punkty
183. Tomo2345
Kacperboss Sauber jest teraz szybszy bo rozwija swój bolid a Renault już tego nie robi i nie zgadzam się z tobą że poprawa tegorocznej konstrukcji ma jakiś sens owszem można testować przednie i tylne skrzydło reszta będzie inna ponieważ bolidy będą miały większy rozstaw osi , podłoga sekcje boczne będą inne. I skąd pewność że nie testują może dlatego wyniki są takie słabe bo używają rozwiązań na przeszły rok .
184. BMWbmw
czy w 2010 r. będą węższe opony ? jeżeli tak to dużo będzie zmian
185. david9
Ten sezon wyrażnie pokazał że aby zbudowac dobry bolid nie trzeba ślęczeć nad nim i poćwięcać połowy sezonu. Po zatym na rewolucje bym nie liczył zespoły silne w tym sesonie które dobrze rozwineły swój bolid obecnie na pewno dadzą sobie radę. Zmiany będą ale nie tak rewolucyjne jak przed tym sezonem. Zespoły ze spapranymi i słąbymi bolidami obecnie, na przyszły rok będą miały sporo więcej pracy.
186. asc
"There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow."
187. dziarmol@biss
98. walerus - Za ten wpis należy Ci się co najmniej Nobel, za kreatywność ;-)) pozd.
188. masaj
187. dziarmol@biss
Nick nikogo nie pozostawi obojętnym ;-)
189. tomspoon
Moze faktycznie są problemy ze zgodą ze strony BMW bo Renault chce Roberta już i to akurat byłoby rozsądne bo budowaliby bolid przy udziale kierowcy...
Taki pomysł nierealny mi się wysnił...
Skoro wszyscy sobie spekulują...
190. softail
Jest takie powiedzonko:
" Kto ma reno ten ciągle pcho, dzisiaj ty jutro jo, bo takie jest reno".
Oby się nie sprawdziło :)))
191. pz0
176. kacperboss - Ty typie, kretyński wpis to jest Twój.
''...reno, które stoi w miejscu, nic nie robia'' - Pytanko: skąd wiesz że w Renault nic nie robią. Gratuluję że masz jakieś wtyki w zespole. Ja myślałem że tam zasuwają pełną parą. Okazuje się że jednak masz informacje że leżą tam bykiem.
''0 perspektyw w tym zespole'' - nie dość że masz wtyki w zespole to jeszcze jesteś prorokiem. Może jednak zespół ma jakieś perspektywy osiągnąć sukces z silnikiem który jest prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny ze wszystkich. Może w przyszłym sezonie te kilka - kilkanaście kilogramów mniej na starcie będzie miało kapitalne znaczenie? Może komputer w Renault (jeden z najmocniejszych w F1) jest wykorzystywany z głową? Może mają nieco bardziej doświadczonych inżynierów jak Riedl z BMW którego pierwszy bolid mamy właśnie okazję podziwiać.
''BMW już liczyłoby sie w tym sezonie, gdyby sie nie uparli na KERS'' - No nie wiem czy by się liczyli. Szefuniu, obejrzyj sobie fotki bolidu BMW z początku sezonu i obecny. wygląda na to że to zupełnie inna konstrukcja i nie wiem czy aż takie znaczenie miało pozbycie się KERS, czy zupełnie odmieniona koncepcja aerodynamiki. Niestety nie mam dostępu do tunelu aero, jednak analizując na sucho prawdopodobny przepływ strug doszedłem do wniosku że obecnie o wiele więcej powietrza dostaje się na rozdzielacz. wcześniej znacznie więcej szło prawdopodobnie na tylny płat. czy aż tak kapitalne znaczenie miało pozbycie się KERS? napewno miało wpływ na podcięcia na osłonach chłodnic. Zupełnie inaczej pracuje przednie skrzydło. Zauważ jak pięknie są podnoszone strugi ponad przednie koła i o ile muszą być mniejsze opory czołowe gum. Wyrzut powietrza na zewnątrz kół został również zupełnie zmieniony. Co to ma wspólnego z KERS?
''A co robi reno? Nic...'' - fakt, reno nie robi nic. Mogliby w końcu wziąść przykład np z Renault i rozwijać bolid. Tak się składa że Renault też rozwijało bolid w tym sezonie. Nawet o ile pamiętam jako pierwsi wprowadzili podwójny dyfuzor (oczywiście poza tą tróją która miała go na starcie).
''Zespoły, które wprowadzają ulepszenia teraz mogą być krok do przodu już na pierwszych testach'' - mogą być do przodu, jednak któryś z zespołów może mieć jakiś rewolucyjny pomysł wokół którego zostanie zbudowany cały bolid. Ross Brawn przyszedł do Hondy i stwierdził, że bez sensu jest rozwijać trupiasty RA108, więc domyślam się że wziął regulamin, przeanalizował, doszedł do wniosku, że problemem może być docisk tylnej osi. Wpadł na koncepcję z podwójnym dyfuzorem, który niweluje niedostatki docisku wynikające ze zbyt małego tylnego skrzydła. Wygląda na to że główny nacisk położył na właściwe zasilenie w powietrze właśnie dyfuzora. Jak się przyjrzysz dobrze bolidowi to możesz zauważyć jak sprytnie zostały poprowadzone strugi powietrza z przedniego płata. Pięknie wchodzą pod podłogę, niski nos wyraźnie zaś podnosi powietrze dla zasilenia tylnego płata. Udało mu się również wsadzić małe deflektory, zmniejszyć przekroje wlotów. Tą redukcję oporów czołowych opon przez właściwe ukształtowanie końcówek skrzydeł chyba osiągnął już na początku. Ekipie z BMW zerżnięcie pomysłu zajęło kilka miesięcy.
''w przyszłym roku aerodynamika sie za bardzo nie zmieni'' - będą jednak dwie spore zmiany, które trzeba będzie umieć wykorzystać. Po pierwsze mają być szersze przednie koła, przez co poprawi się przyczepność mechaniczna przednich kół i inaczej trzeba będzie zbalansować docisk aero. Jednak pojawi się nowy problem. Wzrosną opory aerodynamiczne przednich opon. Druga zmiana to wyraźnie zwiększy się pojemność zbiornika i ilość paliwa w bolidzie na starcie. Zauważ że Brawn GP zarzucił jako pierwszy rozwój tegorocznego modelu. Ross skupił się na modelu na 2010. Czyżby był jakimś idiotą, który nie dba o przyszłoroczny model. Może ogarnęło go lenistwo jak wszystkich w firmie ''reno'' Myślisz że pacjent który zrobił tyle mistrzowskich bolidów olał sobie walkę o tytuł w przyszłym roku?
''Do tego w Sauberze pieniędzy nie zabraknie'' - skąd to wiesz? Słyszałeś kiedykolwiek o jakiejkolwiek inwestycji Quadback? może zabawa w F1 znudzi im się w ciągu pół roku. Może to jakieś rozkapryszone dzieciaki, które mają forsy jak lodu? Renault ogłosiło że zwiększy finansowanie zespołu F1, myślę więc że w zespole Renault również kasy nie zabraknie.
''będą mieli silniki ferrari, (...) mocniejsze i wytrzymałe'' - moce i tak zostaną wyrównane do Cosswortha, wytrzymałość to rzeczywiście zaleta tych jednostek. Dziwi mnie jednak to że do tego roku jako bardziej wytrzymałe określiłbym jednak Renault. Myślę że Renault przezwycięży chwilowe problemy i znowu czeka nas parę lat bez awarii.
Wiem że wyszło długo, ale chciałem Ci pokazać parę kretynizmów w Twoich wywodach na temat ''reno''
192. zyga
no proszę pz0 się nawrócił :)
193. kacperboss
@192
Jak widać potrafisz pisać z sensem, więc mógłbyś w końcu odpuścić swoje nędzne ironie w kierunku Roberta. Rozumiem, nie musisz go lubić, możesz uważać, że jest słabym kierowcą, ale jak chcesz coś takiego napisać to napisz to w prost, bo ironizujesz przy każdej nadarzającej sie okazji, co niektórych użytkowników to złości, a jeszcze inni nie zauważają ironii. Potrafisz pisać z sensem, pisząc tak wielu użytkowników mogłoby sie czegoś od ciebie nauczyć.
Nie zgodzę sie co do systemu KERS. BMW skupiło sie na nim i rozwijali bolid pod kątem KERS. Gdy zaprzestali korzystania z KERS i porzucili ten pomysł pojawiły sie nowe perspektywy, o których ja za wiele nie wiem, ale mówił o nich Theissen gdzieś...
Gdyby od razu zaczęli budować bolid bez KERS byliby prawdopodobnie bardzo wysoko w mistrzostwach. Niestety uparli sie na KERS i to największy błąd BMW podczas startów w F1.
Nie przekonałeś mnie też co do reno, nadal uważam, że to słaby zespół, bez wybitnych inżynierów i bez polotu. Chciałbym, aby byli mocni w przyszłym sezonie skoro Robert tam prawdopodobnie trafi, ale nie wierze w to...
194. redlum
brawo kacperboss - w końcu zmusiłeś pz0 to napisania czegoś co się przyjemnie czyta - a nie to co było od paru tygodni - ironiczno - prowokacyjne wypowiedzi ala onet
195. grzes12
191 pz0 Nie wiem czy to była ironia z twojej strony - ale z większością się zgadzam ... tylko z tymi szerszymi oponami z przodu coś Ci się pomyliło , gdyż mają być węższe
196. walerus
jakbym był lepszy plastycznie - to bym Nickowi taaaakiego kaska przygotował.... ;-)
197. Janosoprano
@196-Walerus-ja troche potrafie to moge:)
198. pz0
193. kacperboss - bardzo lubię Roberta i nie strzelam w jego kierunku żadnymi ironiami. Wiem że jest bardzo dobry, ścisła czołówka kierowców. Toyota zresztą oficjalnie ogłosiła że chcą zerwać z dotychczasową tradycją zatrudniania solidnych średniaków i zakontraktować topowych kierowców. Byli zainteresowani Kimim i właśnie Robertem. To chyba o czymś świadczy. To nie są moje ironie. Jeżeli to jest ironia z mojej strony, to w takim razie podobnie ironizuje szefostwo Toyoty. Nadal uważam że Kubica to solidne ogniwo jeżeli chodzi o testowanie i rozwój bolidu. BMW wyraźnie przygotowało na ten rok bolid pod zadufanego w sobie Nicka. słuchaj Mario to nieźle na tym wyjdziesz. Doktorek musi wsadzać jakieś kity pod publikę. Kompletnie nie trafia fo mnie mówienie o tym że bolid był robiony pod KERS i dlatego zwalili całe aero. Powiedz czy nie można było od razu zrobić przedniego płata w stylu Brawna czy Williamsa, gdzie końcówki płata podnoszą strugi ponad przednie koła? Jednak BMW uparło się na ceowniki na końcówkach które wyrzucały jedynie powietrze na zewnątrz. KERS kompletnie w tym nie przeszkadzał. Jedyne w czym mógł przeszkadzać KERS to powiększone wloty chłodnic. Z podwójnym dyfuzorem bawili się o kilka tygodni za długo. Nawet RedBull, który miał chyba największe problemy z przystosowaniem bolidu do podwójnego dyfuzora uporał się z zadaniem o wiele szybciej. I znowu pytanie: co ma wspólnego KERS z podwójnym dyfuzorem? Nadal uważam że totalnie zawalili tegoroczną koncepcję bolidu. McLaren jakoś jeździ z KERS i ma się doskonale. Tylko że McLaren również obrał złą drogę, tylko że ludzie z McLarena wiedzieli od początku że skopali bolid i nie wsadzali ściem że jest ok. Oni już w czasie przedsezonowych testów twierdzili że coś jest nie tak. Mario natomiast do końca piał z zachwytu że będą robić majstra. Od dawna BMW nie ma KERS i jakoś ich bolid nadal nie jest w stanie walczyć w czołówce, a o podium nawet nie wspomnę. Właśnie BMW ma inżynierów - cieniasów. Największa porażka BMW to moim zdaniem Riedl. Może facet jeszcze się czegoś nauczy, może będzie dobry, ale na tą chwilę po prostu nie nadaje się na to stanowisko.
194. redlum - To nie były wypowiedzi ironiczne, może trochę prowokacyjne. Czy ala onet to nie wiem, bo nigdy tam nic nie czytałem.
195. grzes12 - racja, z oponami pokręciłem. Będą węższe, to i opory spadną. O ile mi wiadomo, właśnie opór powietrza na przednich kołach jest jednym z najistotniejszych. 191 to nie ironia. po prostu przed pójściem do roboty sobie poczytałem trochę i nieco mnie poniosło jak przeczytałem wpis kacperboss. Ostatnio nieco jestem przemęczony i stąd ta moja niezbyt udana riposta. Postaram się na przyszłość opanować.
199. dziarmol@biss
198. pz0- rozumiem że te poprzednie tzw. ironiczne wpisy to brak środków uspokajających czy też może nadmiar 'halucynków " ;-)) A teraz co?? odwyk??
200. pz0
199. dziarmol@biss - o których poprzednich ironicznych mówisz? w ostatnich wpisach nie było żadnej ironii. Naprawdę uważam że Kubica jest nadzwyczajny. Potrafi wyciągnąć z bolidu więcej niż sprzęt na to pozwala.
201. dziarmol@biss
188. masaj - kocham Heidfelda takim jakim go przedstawił @walerus vel @surelaw ;-))
202. kacperboss
@198
Jeżeli naprawdę uważasz Roberta za dobrego kierowcę to bardzo sie cieszę.
Wszystkie twoje wypowiedzi pachniały mi ironią i nie tylko mi, także inni użytkownicy zwracali na to uwagę. Jeśli pisałeś prawdę to przepraszam za swoje przycinki pod twoim adresem w tym temacie.
203. dziarmol@biss
200. pz0 - Potrafi wyciągnąć z bolidu więcej niż na to sprzęt pozwala???? tak bez jaj?? można??? A to się świat przekręcił dla niektórych..no no
204. pz0
203. dziarmol@biss - znowu zaczepiasz? Masz coś do Kubicy to napisz. Masz obsesję na moim punkcie to już wszyscy wiedzą. Nie mam czasu na kłótnie, bo muszę sobie odpocząć żeby znowu mieć siłę robić na zmywaku.
205. jarosdzi
pz0 - jestem z Tobą. Poza tym, że patriotyzm kieruje moją sympatią do Kubicy, to i tak uważam go za bardzo dobrego kierowcę z potencjałem na majstra. Co do Renault - to historia tej marki jest raczej pozytywna i obfituje w wiele sukcesów, a ich silniki (generalnie, nie tylko w F1) są dziś w czołówce pod względem sprawności (taki parametr techniczny, którego tu nie będę opisywał z wrodzonego lenistwa).
206. michu990
Jestem z Tobą Robert podjełes właściwą decyzje życzę Ci zwycięstw trzymaj się.
207. Skoczek130
FORZA ROBERT!!! :)) Ponoć silniki Renault są najbardziej wydajne (lepiej zużywa paliwo, czy jakoś tak), więc jestem dobrej myśli!!! :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz