Druga sesja treningowa rozpoczęła się lekkimi opadami deszczu, tym samym potwierdzając przedwyścigowe prognozy pogody. Pierwsze pomiarowe okrążenie pokonane zostało w czasie 1:31,006, szybko jednak czasy poprawiły się, a Lewis Hamilton uzyskał swój najlepszy rezultat.
Warunki na torze Albert Park najpierw uległy zdecydowanej poprawie, jednak już po kilku minutach, tor znów był mokry i żaden z zespołów nie decydował się na wypuszczenie swoich kierowców na oponach innych niż przejściowe. Dopiero pod koniec sesji, większość kierowców uzyskała swoje najlepsze czasy.Po kilkunastu minutach od rozpoczęcia sesji, najlepsze rezultaty z pierwszej sesji zostały poprawione o ponad sekundę. Ostatecznie, najszybszy okazał się Lewis Hamilton, kierowca McLarena uzyskał czas 1:25,801 jeszcze na początku sesji, w dobrych warunkach. Tuż za liderem znalazł się Jenson Button ze stratą niemal 0,3 sekundy.
Trzeci rezultat uzyskał Mark Webber, który na swoim domowym obiekcie popisał się czasem równym 1:26,248. Tuż za nim znalazł się Michael Schumacher z Mercedesa.
Dla zespołu Renault, szczególnie dla Roberta Kubicy, druga sesja okazała się nico mniej owocna, oczywiście jedynie pod względem uzyskanych czasów okrążeń. Polski kierowca uzyskał 11 wynik, pokonując aż 28 okrążeń. Witalij Pietrow zajął natomiast wysokie, piąte miejsce z czasem 1:26,732.
Pomiędzy kierowcami Renault znaleźli się Sebastian Buemi, Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Rubens Barrichello oraz Nico Rosberg, których dzieliło niewiele ponad 0,1 sekundy. Zaraz za polskim kierowcą znalazł się Pedro de la Rosa. Co ciekawe, Hiszpan i Polak uzyskali identyczny wynik - 1:27,108 - jednak Kubica swój czas ustanowił wcześniej, co zadecydowało o ostatecznej kolejności.
Stosunkowo słabe czasy uzyskali Fernando Alonso, Sebastian Vettel oraz Felipe Massa, zajmując odpowiednio pozycje 15, 16 i 17. Ich strata do Hamiltona wyniosła ponad 3 sekundy. Tuż za najwolniejszym kierowcą Ferrari, z czasem 1:29,860 znalazł się Heikki Kovalainen z Lotusa. Malezyjski zespół może zaliczyć tę sesję do udanych, znów pokonując debiutujących rywali.
Kierowców Tony'ego Fernandes'a przedzielił Jaime Alguersuari – najaktywniejszy kierowca drugiej sesji treningowej. Hiszpan pokonał aż 43 okrążenia toru Albert Park. Problemy miał natomiast Karun Chandhok, który zatrzymał się niedaleko wyjazdu z alei serwisowej z usterką techniczną. Kierowcy HRT pokonali tylko jedno okrążenie, ponieważ Bruno Senna nie miał okazji do opuszczenia swojego garażu. Druga sesja okazała się więc dla hiszpańskiego teamu zdecydowanie mniej produktywna, niż pierwsza.
26.03.2010 08:07
0
Optymistycznie podchodzę do wyników Renault-i juz przebieram nóżkami z niecierpliwości na jutrzejsze kwalifikacje:)
26.03.2010 08:07
0
widać Renult będzie całkiem całkiem w wyścigu i kwalifikacjach
26.03.2010 08:08
0
no to się renault pokazało z dobrej strony. na do tankowanym bolidzie 11 czas nieźle. Coś mi się wydaje że Robert będzie na pudle
26.03.2010 08:10
0
co z cala tabela?
26.03.2010 08:10
0
mo proszę, Pietia okazuje się być niezłym kierowcom,coraz bardziej wydaje się możliwa walka o podium konstruktorów dla reni, widać że nie tylko Robert będzie zdobywał punkty, bardzo ładnie
26.03.2010 08:10
0
i tak Schumi Radzi!!!
26.03.2010 08:12
0
Usunięty
26.03.2010 08:15
0
nie kumam, co radzi Schumi?
26.03.2010 08:16
0
8.niespokojny rządzi o to mu chodziło
26.03.2010 08:19
0
Schumi jest przereklamowany ja go nie znoszę
26.03.2010 08:21
0
9. kam39 - aha ! , dzięki za tłumaczenie :-)
26.03.2010 08:21
0
SCHUMI RZADZI!!! tak o to mi chodzilo!!!
26.03.2010 08:21
0
no i jak tam z rankingiem mocarnych kierowców na mokrym?
26.03.2010 08:22
0
a ja nie cierpie kubicy!!!
26.03.2010 08:22
0
11. Niespokojny nie ma za co:-)
26.03.2010 08:23
0
14. gego1700 mogłeś te info zostawić dla siebie
26.03.2010 08:24
0
@5 Nie no sorry... Z tego co widać to zero szans na podium dla Renault wśród konstruktorów. Pierwsze 2 miejsca dla SF i RB są zarezerwowane, a trzecie to w obecnej formie chyba tylko McL. Renault może powalczyć z Mercem o 4 miejsce, bo FI raczej nie będzie się liczyć w dalszej perspektywie. Pietrow ten rok będzie się uczył i MOŻE zdobywał pierwsze punkty. Pokaże co potrafi za 2 lata, MOŻE za rok. W związku z tym ambicją Reno może być tylko umieszczenie Roberta na pugle w klasyfikacji indywidualnej. Choć już nawet piąta pozycja (za SF i RB, wygrana z Hamiltonem) będzie ogromnym sukcesem.
26.03.2010 08:24
0
@14 że cierpisz to widać ale po co Roberta w to mieszasz?
26.03.2010 08:26
0
5. ANDY66 - 'Pietia okazuje się być niezłym kierowcom' - nie twierdzę, że jest złym kierowcą, ma potencjał i faktycznie może być 'niezłym kierowcom' - jak się sklonuje ! :(
26.03.2010 08:26
0
gego1700 - Może mniej wykrzykników kolego, na co te przekrzykiwania. Schumacher może i rządził kilka latek temu, ale ten sezon widze go jedynie w pierwszej 6, to i tak nieźle jak an 3 lata przerwy w startach. Prawda jest taka że w Ferrari bolid był budowany wyłącznie pod niego, tutaj sytuacja wygląda nieco inaczej. Oczywiście jest to dalej bardzo dobry kierowca, ale jego gwiazdka już nie świeci jak w czasach świetności, zreszta młodzi pokazują że im umiejętności też nie brakuje.
26.03.2010 08:29
0
I TAK SCHUMACHER RZADZI!!!
26.03.2010 08:29
0
no to fajno teraz jeszcze 3 trening iiiiiiii kwalifikacje :D się już doczekać nie mogę :D
26.03.2010 08:30
0
ale lotus z debiutujących zespołów radzi sobie bardzo dobrze bo Virgin Racing i HRT F1 to sobie radzą bardzo słabiutko
26.03.2010 08:31
0
@20 nie rozumiem dla czego twierdzisz że Niemcy dla swojego idola nie zbudowali bolidu właśnie pon niego to jakaś bzdura myślowa z Twojej strony!
26.03.2010 08:31
0
szwejk21 a kto Ci powiedział że na dotankowanym bolidzie? borowczyk?
26.03.2010 08:34
0
Jedno staje się oczywiste .......... Renault z Kubicą za kierownicą, jest konkurencyjne w stosunku do "czołowych" zespołów. Czekam na miłą niespodziankę............... 14. gego1700. To po wyścigu cierpienie będzie większe....:)))
26.03.2010 08:34
0
Wygląda to optymistycznie ale niechce krakac. Trzymam kciuki!!!!!!!!!
26.03.2010 08:40
0
@szwejk21 na dotankowanym bolidzie? :D dobre
26.03.2010 08:40
0
24.sever - chodzi mi o to że przez te wszystkie sezony w Ferrari bolid był budowany wyłącznie pod jego styl jazdy, tutaj Schumi doszedł do zespołu kiedy ten był już w fazie lekko-zaawansowanej budowy, druga sprawa to to iż Mercedes to nie ta klasaco Farrari, nawet jeżeli dawny BrawnGP był najszybszy w tamtym sezonie.
26.03.2010 08:42
0
kubika pierwszy zakret iiiiiiiiiiiiiii znow robertowi ktos przeszkodzil czemu nikt nie chce mu miejsca zrobic nie dadza mu sobie pojezdzic- koment gp 28-03-2010 :)
26.03.2010 08:42
0
Ciekawe że Pietrov miał lepszy czas od Kubicy z pierwszej sesji..
26.03.2010 08:44
0
gego- idż sie chopie lepiej przespij bo chyba wiosenne przesilenie na ciebie zle działa.
26.03.2010 08:45
0
Możliwe że Robert miał jakieś problemy z bolidem. Prawda jest taka że nie mamy zbyt wiele informacji, ale wydaje mi sie ze narazie nie ma co porownywac Roberta z Witalijem bo chyba oczywiste jest ze Pietrow jest narazie słabszy
26.03.2010 08:46
0
Hamilton zrobił swój czas na miękkich oponach, Button na twardych, Pietrow na miękkich, Kubica na twardych. Jeśli Kubica jest ok. 1 sekundy szybszy od Pietrowa (a chyba jest), to jadąc na miękkich w tych samych warunkach miałby mniej więcej taki sam czas jak Hamilton. Zatem jest obiecująco. Zastanawia mnie forma Ferrari. Czyżby mieli jakiś problem z tym torem, czy też się przyczaili? Myślę, że więcej będzie wiadomo po jutrzejszym treningu, podczas którego zespoły będą się pewnie przygotowywać pod kwalifikacje.
26.03.2010 08:46
0
31. ziarno truli mial, ale warunki na akurat tym torze potrafia sie zmieniac z minuty na minute, wiec i tak o wszystkim rozstrzygnie qual.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się