WYNIKI Walencja [ 03 lutego 2010 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 F.Alonso Ferrari 1:11.470 127
2 P.de la Rosa BMW Sauber 1:12.094 80
3 M.Schumacher Mercedes 1:12.438 82
4 J.Alguersuari Toro Rosso 1:12.576 97
5 J.Button McLaren 1:12.951 82
6 W.Pietrow Renault 1:13.097 75
7 N.Hulkenberg Williams 1:13.669 126

komentarze
  • 88. radosny
    • 2010-02-04 11:57:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    77. feels3 dlaczego bolidy w specyfikacji na 2010 maja być szybsze od tych z 2009 skoro są większe i cięższe?

  • 89. feels3
    • 2010-02-04 14:22:23
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Te zmiany są nie duże.
    Nie pamiętam gdzie ale czytałem gdzieś w wywiadzie że szef Renault szacuje że model 2010 może być szybszy od 2009, o ok 1-1,5 sek.

    Takie progres pewnie zanotuje większość ekip, zresztą to wydaje się naturalne po tylu miesiącach tworzenia nowego auta. Ale co ja tam wiem, to tylko moje przypuszczenia :)

  • 90. murmunder
    • 2010-02-04 14:39:18
    • Blokada
    • *.205.76.50

    84. IceOne
    A wiesz ze jest cos takiego jak skala, której na tych zdjeciach nie ma. To tylko zdjecia ktos to obrobił i poprostu wrzucił dlatego nie sugeruj sie zdjeciami, bo przykładanie linijki nic ci nie da :) jak nie wiesz jakie sa skale zdjec

  • 91. matt89bp
    • 2010-02-04 15:19:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ferrari wygląda na silne przed Bahrainem, choć to tylko testy, nie wiadomo co sprawdzali, ale 3x 1 czas jednak daje do myslenia

  • 92. SilverX
    • 2010-02-04 15:53:57
    • *.koronowo.com.pl

    mercedes pewnie ma tych samych ludzi co w hondzie wiec nie wiadomo czy uporają sie ze wszystkimi problemami, mclaren i ferrari beda mocni ale jednak red bull pozamiata

  • 93. rsobczuk
    • 2010-02-04 16:18:57
    • *.cust-83.exponential-e.net

    Wszyscy pisali podobnie rok temu, gdy Brawn GP zaczął wymiatać na pierwszych testach. Pisali wszyscy, że robią to pod sponsorów, żeby się pokazać i żeby zdobyć pieniądze na wyścigi... i że pewnie jeźdzą z pustym bakiem. Pierwsze 7 wyścigów zweryfikowało wszystko. Oby z sauberem było podobnie. Życzę im jak najlepiej... mogliby być 2gą siłą po Ferrari. Pokazało by to wszystkim doktorom i BWM, że można zrobić dobry bolid.

  • 94. radosny
    • 2010-02-04 17:41:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Krótszy bolid Renault będzie najbardziej procentować na takich wąskich i krętych torach jak w Monaco. Mam nadzieje, że Robert wreszcie wygra GP Monaco i powetuje sobie wyścig z 2008 roku gdy zasłużone zwycięstwo dzięki nieprawdopodobnemu zbiegowi okoliczności (wg oficjalnej wersji) odebrał mu Hamilton.

  • 95. szmalec
    • 2010-02-04 18:55:28
    • Blokada
    • *.pools.arcor-ip.net

    Widze tego pijanego ruska to mi sie noz w kieszeni otwiera.F1 zeszla na psy

  • 96. nasedo
    • 2010-02-04 19:19:20
    • *.adsl.inetia.pl

    @94. radosny - a jaka jest nieoficjalna wersja?

  • 97. rafekf1
    • 2010-02-04 20:01:54
    • *.intelink.pl

    82,84 @IceOne .... Oglądałem jakiś czas temu zdjęcie porównujące R30 z R29 (rzut z góry) Jak wiadomo patrząc na nie nie sposób było zauważyć różnicy w całkowitej długości bolidu jak i w rozstawie osi ale zdjęcie może mylić o czym pisał wcześniej kolega murmunder (90)
    Udało mi się tylko zauważyć, że R30 ma kokpit dość znacznie przesunięty w kierunku przedniej osi w porównaniu z R29 w ten sposób, że pomiędzy plecami kierowcy a tylną osią jest więcej przestrzeni do zagospodarowania, np. na większy zbiornik paliwa, który podobno w nowym bolidzie jest umiejscowiony poprzecznie a nie wzdłużnie. W ten sposób może Renault wykorzystało fakt mniejszego apetytu na paliwo swoich silników. Może to też tłumaczyć fakt szerszego nadwozia R30 w porównaniu do innych bolidów. Inne co zauważyłem, to różnica w zabudowie tylnej sekcji, na wysokości układu wydechowego i trochę inny kształt podłogi w tej sekcji bolidu. No ale zdjęcia mogą mylić.

  • 98. ow111
    • 2010-02-04 20:05:29
    • *.chello.pl

    Zauważyliście ten metrowy badyl na pokrywie silnika w F10? Trochę mniejszy w macu? i jeszcze mniejszy w mercu? metrową antenkę w williamsie? powtórka "dyfuzorów" z zeszłego roku?

  • 99. Dr Prozac
    • 2010-02-04 20:07:07
    • *.ipartners.pl

    Odnośnie skali, to przecież rozmiar felg i opon (nie chodzi o szerokość przedniej opony) pozostał bez zmian i jest identyczny u wszystkich, wiec zdjęcia da się wyskalować. Nie jest do dokładny pomiar, ale jakieś porównanie owszem.
    A długość bolidu ma drugorzędne znaczenie - bardziej liczy się rozstaw osi.

  • 100. Dr Prozac
    • 2010-02-04 20:09:22
    • *.ipartners.pl

    98. ow111 : Co powtórka dyfuzorów? Ta "antenka" służy do pomiaru przepływu powietrza. Chyba każdy zespół podczas tych testów na pewnym etapie z tym jeździł.

  • 101. ow111
    • 2010-02-04 20:13:04
    • *.chello.pl

    nie znam na tyle tematu by polemizować z Tobą na temat tego czy to służy do pomiarów, ale moim zdaniem tak nie jest. w f 10 ta płetwa ma z metr i jest dość szeroka, a f10 bylo najszybsze. Nie oglądałem całych sesji (Boże! jakże bym chciał) a jedynie filmik 10 min na youtube i cały czas z tym jeździli

  • 102. BMWbmw
    • 2010-02-04 20:47:35
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Reno też z tą antenką jezdziło, tylko chyba STR tego nie miało..

  • 103. michalton
    • 2010-02-04 20:58:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    odnośnie tych "antenek" to mogę potwierdzić że służą po pomiarów przepływów powietrza i nie są elementem aerodynamicznym bolidu. w trakcie sezonu ich nie widzimy na testach owszem. mogą być umieszczane także na początku monocoque

  • 104. Jacu
    • 2010-02-04 21:32:49
    • *.retsat1.com.pl

    101. ow111 - nie gniewaj sie na mnie ale jak twoim zdaniem takie dlugie "dziadowstwo" umiejscowione w dodatku na takiej wysokosci - wysoko ponad caly bolid, mialo by wplywac na poprawe osiagow?? przeciez to dodatkowy element zwiekszajacy tylko opor powietrza, nic wiecej. Oczywiscie jak wczesniej ci powiedzial chociazby kolega michalton - to jest oprzyrzadowanie pomiarowe pozwalajace na badanie przeplywu powietrza wokół nadwozia. Co wiecej tych czujnikow moze byc sporo w wielu miejscach nadwozia, tylko czesto na nie nikt nie zwraca uwagi. W poczatkowej czesci bolidu czesto korzysta sie z rurki Pitota lub Prandtla - podobnie jak w lotnictwie.

  • 105. northwind
    • 2010-02-05 09:12:01
    • *.chello.pl

    Ktoś napisał że Reno jest krótsze a popatrzcie na wymiary Mercedesa Dimensions

    Overall length 4800mm
    Overall height 950mm
    Overall width 1800mm

  • 106. Jacu
    • 2010-02-05 09:57:01
    • *.142.202.118

    105. northwind - tak faktycznie mercedes jest tez "krociotki" , moze miec to istotne znaczenie np.: w Monaco gdzie zwrotnosc bedzie kluczem do sukcesu.

  • 107. radosny
    • 2010-02-05 11:58:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    96. nasedo nie wiem jaka jest nieoficjalna ale ja w takie cudowne zbiegi okoliczności po prostu nie wierzę. Drugi taki cudowny zbieg okoliczności w sezonie 2008 miał miejsce na GP Singapuru. O pierwszym już nikt nie pamięta. Wszyscy za to wiedzą, że Luis mega-gwiazdą jest i basta. Branża tego potrzebowała.
    Co było to było a teraz czeka nas kolejny bardzo emocjonujący sezon, myślę że jeden z najciekawszych od wielu lat. Będzie o czym pisać :))

  • 108. gryfon_1217
    • 2010-02-05 15:55:18
    • *.bemowonet.pl

    @104 ludzie to wymiary mercedesa z tamtego roku!!!!!!!!!!!!:D

  • 109. ufolb
    • 2010-02-05 15:59:21
    • *.chello.pl

    Porównanie czasów wszystkich trzech dni testów:

    1. Fernando Alonso Ferrari 1min 11.470secs
    2. Felipe Massa Ferrari 1min 11.722secs
    3. Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1min 12.056secs
    4. Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1min 12.094secs
    5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1min 12.256secs
    6. Robert Kubica Renault 1min 12.426secs
    7. Michael Schumacher Mercedes GP 1min 12.438secs
    8. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1min 12.576secs
    9. Nico Rosberg Mercedes GP 1min 12.899secs
    10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1min 12.951secs
    11. Vitaly Petrov Renault 1min 13.097secs
    12. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1min 13.377secs
    13. Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1min 13.669secs
    14. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1min 13.823secs
    15. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1min 13.846secs

  • 110. ufolb
    • 2010-02-05 16:04:50
    • *.chello.pl

    108. Takie wymiary można znaleźć na oficjalnej stronie Mercedes GP.

  • 111. mapol
    • 2010-02-05 19:32:06
    • *.117.217.87.dynamic.jazztel.es

    taz ze fernando znalazl ekipe ana swoim poziomie
    ALONSO CAMPEON

  • 112. gryfon_1217
    • 2010-02-05 21:28:18
    • *.bemowonet.pl

    @108 widzialem na zdjeciach mercedesa napewno nie ma 4800mm, renowka napewno nie jest dluzsza, zreszta juz nie pamietam strony pisali ze mercedes podal wymiary z tamtego roku

  • 113. dziarmol@biss
    • 2010-02-06 12:04:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    112. gryfon_1217- W ubiegłym roku Mercedes nie posiadał bolidu w F1 więc skąd masz te wymiary??

  • 114. sssebooo
    • 2010-02-06 13:21:21
    • *.lukman.pl

    113. dziarmol@biss gryfonowi chodziło o to że mercedes podał wymiary brawna

  • 115. klingus123
    • 2010-02-06 19:20:50
    • *.net.pbthawe.eu

    Ja bym się wstrzymał z wypowiedziami na temat bolidów, bo te testy nie pokazują pełnych możliwości samochodów. Być może niektóre zespoły mają jeszcze jakieś rezerwy.

  • 116. Budyn_F1
    • 2010-02-06 20:02:23
    • *.chello.pl

    Alonso jakos dobrze w tym Ferrari.

  • 117. fabian
    • 2010-02-07 18:42:26
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i niech tak już zostanie :)

  • 118. mapol
    • 2010-02-08 20:54:16
    • *.116.217.87.dynamic.jazztel.es

    fernando campeon


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo