2023-04-02 GP Australii - Wyścig 07:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 2:32:38.371 | 25 |
2 | L.Hamilton | Mercedes | +0.179 | 18 |
3 | F.Alonso | Aston Martin | +0.769 | 15 |
4 | L.Stroll | Aston Martin | +3.082 | 12 |
5 | S.Perez | Red Bull | +3.320 | 11 |
6 | L.Norris | McLaren | +3.701 | 8 |
7 | N.Hulkenberg | Haas | +4.939 | 6 |
8 | O.Piastri | McLaren | +5.382 | 4 |
9 | G.Zhou | Alfa Romeo | +5.713 | 2 |
10 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | +6.052 | 1 |
11 | V.Bottas | Alfa Romeo | +6.513 | |
12 | C.Sainz | Ferrari | +6.594 | |
13 | P.Gasly | Alpine | +2 okr. | |
14 | E.Ocon | Alpine | +2 okr. | |
15 | N.de Vries | AlphaTauri | +2 okr. | |
16 | L.Sargeant | Williams | +2 okr. | |
17 | K.Magnussen | Haas | +6 okr. | |
18 | G.Russell | Mercedes | DNF | |
19 | A.Albon | Williams | DNF | |
20 | C.Leclerc | Ferrari | DNF |
Verstappen wygrał kuriozalny wyścig w Australii
Zakończony w niecodziennych okolicznościach wyścig o GP Australii ostatecznie padł łupem Maksa Verstappena, ale konsternacji jaka panowała na ostatnim, przerwanym okrążeniu wyścigu w całym padoku nie miała precedensu.W niedzielne popołudnie w Melbourne po piątkowych i sobotnich opadach deszczu nie było już śladu. Kierowcy mieli świetne warunki do ścigania. Temperatura powietrza na początku wyścigu wynosiła 17 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 35 stopni. Nikt wtedy nie przypuszczał jednak, że wyścig będzie aż trzykrotnie przerywany czerwonymi flagami.
Grand Prix Australii rozpoczęło się od sensacyjnego startu kierowców Mercedesa. George Russell już po pierwszym zakręcie prowadził w wyścigu, wyprzedzając Maksa Verstappena. Lewis Hamilton wykorzystał zawahanie Holendra w "trójce" i już na pierwszym okrążeniu zawodnicy Mercedesa znaleźli się na dwóch pierwszych miejscach.
Pecha miał za to Charles Leclerc, który w trzecim zakręcie został trącony przez Lance'a Strolla i wypadł na pobocze, kończąc swój udział w wyścigu.
Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor już po pierwszym kółku, aby porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zalegające na poboczu Ferrari.
Wznowienie rywalizacji przebiegło bardzo sprawnie, bez większych dramatów. Jadący na dwóch pierwszych pozycjach kierowcy Mercedesa przez dwa okrążenia nie musieli obawiać się ataków jadącego za ich plecami Verstappena, gdyż nie działał system DRS.
Gdy ten po dwóch okrążeniach został aktywowany, w czołówce zaczęło robić się ciekawie. Lewis Hamilton mocno zbliżył się do Russella, mając na swoich plecach Verstappena.
Całą zabawę popsuł Alex Albon, który na siódmym okrążeniu w "siódemce" rozbił swojego Williamsa. Taj prawdopodobnie uszkodził zawieszenie zakręt wcześniej ocierając się o bandę.
Bernd Maylander musiał więc po raz kolejny wyjechać z alei serwisowej i uporządkować stawkę. Mercedes skorzystał z okazji do zmiany opon w bolidzie jadącego na pozycji lidera George'a Russella.
Brytyjczyk otrzymał od swojej ekipy twarde opony i spadł na siódme miejsce, a z drugiego samochodu, prowadzonego przez Lewisa Hamiltona, popłynął komentarz sugerujący, że ten został w ten sposób pokrzywdzony. Jego inżynier ze spokojem odparł, że nie podziela jego zdania, gdyż Verstappen również pozostał na torze.
Dosłownie chwilę później FIA wywiesiła na torze czerwoną flagę, gdyż na torze pojawił się ciężki sprzęt do usunięcia rozbitego Williamsa.
Sytuacja diametralnie się zmieniła, a Toto Wolff zmuszony został do przeproszenia George'a Russella, który na przedwczesnej zmianie opon wyszedł jak Zabłocki na mydle. Podczas przerwy w wyścigu kierowcy mają bowiem możliwość zupełnie darmowej zmiany ogumienia z czego skrzętnie skorzystali.
W chwili restartu za Hamiltonem i Verstappenem byli kierowcy Astona Martina oraz Pierre Gasly z Alpine i Nico Hulkenberg z Haasa.
Zanim jednak kierowcy ustawili się na stracie doszło do niecodziennej i bardzo niebezpiecznej sytuacji, w której w końcówce okrążenia cześć kierowców praktycznie zatrzymała się na torze, a jadący na dalszych pozycjach z dużą prędkością musieli wykonywać gwałtowne manewry omijające. FIA zajęła się tą sprawą, ale szybko poinformowała, że nie wymaga to dalszych czynności.
Lewis Hamilton świetnie ruszył ze swojego pola i pewnie obronił pozycję lidera, jednak gdy system DRS został aktywowany osamotniony Brytyjczyk nie miał większych szans na obronę pozycji przed zawodnikiem Red Bulla.
Verstappen na 12. okrążeniu odzyskał prowadzenie w wyścigu, objeżdżając Hamiltona po zewnętrznej w zakręcie numer 9 i szybko zaczął mu uciekać.
Słaby restart zaliczył za to Lance Stroll, który na pierwszych zakrętach dał się wyprzedzić i Russellowi, i Gasly'emu.
Gdy wydawało się, że Russell może zdołać jeszcze powrócić do ścigania, w jego aucie doszło do pożaru jednostki napędowej. Brytyjczyk przytomnie zatrzymał się na wyjeździe z alei serwisowej, a sędziowie zarządzili jedynie wirtualną neutralizację.
Ściąganie na torze szybko zostało wznowione, ale druga cześć wyścigu zaczęła nieco powiewać nudą. Max Verstappen jadąc samotnie na prowadzeniu zdołał jednak wyjechać po za tor, narzekając na blokowanie przednich kół.
Niezły pojedynek o ósma lokatę stoczyli także Lando Norris i Nico Hulkenberg. Brytyjczyk przez wiele okrążeń próbował zabierać się za swojego rywala, ale za każdym razem Haas wydawał się zbyt szeroki. W końcu Niemiec popełnił błąd, który wykorzystał zawodnik McLarena.
Na 54. okrążeniu doszło do kolejnego incydentu, który miał szansę odwrócić losy wyścigu do góry nogami. Kevin Magnussen w drugim zakręcie dość mocno uderzył w bandę. Z jego tylnego prawego koła spadła opona, a on sam z połamanym zawieszeniem zatrzymał się kilkadziesiąt metrów dalej.
Na torze po raz trzeci zarządzono fizyczną neutralizację, a chwilę później ku uciesze zgromadzonych na trybunach kibiców wywieszono drugą czerwoną flagę.
Za plecami Maksa Verstappena na polach startowych ustawił się Lewis Hamilton, a do końca wyścigu pozostały tylko dwa okrążenia. Kierowcy mieli okazję do darmowej zmiany ogumienia, a wszystko jak żywo przypominało wydarzenia z kontrowersyjnego zakończenia sezonu 2021.
Dwukrotny mistrz świata nie najlepiej ruszał z miejsca podczas wcześniejszych startów, ale w kluczowym momencie pewnie wyrwał do przodu i obronił pozycję przed Hamiltonem.
Kierowcom nie dane było jednak dojechanie do mety wyścigu, gdyż już w pierwszym zakręcie doszło do kolizji między Carlosem Sainzem i Fernando Alonso, a chwilę później do konkretnego dzwonu kierowców Alpine. Stawka została praktycznie zdziesiątkowana. Na torze pojawiła się czerwona flaga, a FIA ponownie postawiła się w bardzo trudnej sytuacji. Od jej decyzji ponownie zleżały wyniki wyścigu.
Jeżeli miałby on być wznowiony, zakończyłby się za samochodem bezpieczeństwa, a jeżeli przerwany i zakończony wyniki byłby wzięte z poprzedniego okrążenia i Fernando Alonso ponownie mógłby znaleźć się na podium.
Ostatecznie FIA podjęła chyba rozsądną decyzję o wykonaniu startu lotnego w kolejności w jakiej kierowcy ustawili się do ostatniego restartu za wyjątkiem bolidów, którym nie udało się przetrwać karambolu. Kierowcy nie wjechali więc na metę w asyście samochodu bezpieczeństwa, ale nie mieli też szansy na prawdziwe ściganie.
Tak więc na podium stanęli Verstappen, Hamilton i Alonso.
Za nimi znaleźli się Sainz, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, a czołową dziesiątkę zamknął Zhou Guanyu z Alfy Romeo.
Jakby zamieszania było mało FIA postanowiła dołożyć karę pięciu sekund dla Carlosa Sainza za kolizję z Alonso, z którą Hiszpan nie mógł się pogodzić, domagając się rozpatrzenia jej po wyścigu. Sytuacja ta sprawiła, że zawodnik Ferrari ostatecznie wypadł z punktowanej dziesiątki na 12. miejsce.
Zdjęcia:
komentarze
1. Litwak
Wygrał najszybszy bolid i tyle. Kompromitacja w FIA, zakończenie za SC ?? Serio ?? Alonso 3 ja pier..wypadasz z toru i jeszcze cofają do okrążenia wcześniej, kompromitacja całkowita!!!
2. fistaszeq
nie rozumiem kary dla Sainza, i tak Alonso był 3
3. seybr
Czasem odnoszę wrażenie, że w F1 są pizdy a nie rasowi kierowcy. Max płacze, Ham płacze, Carlos płacze jak baba. Wyścig ciekawy, ale płaczków nie da się słuchać. Jaja to oni zostawili w domach.
4. Iron Man F1
Fajnie że Max znowu wygrał ale to był zyeahbunny wyścig przez zyeahbunne sędziowanie
5. Manik999
Wydawało się, że już nic się nie wydarzy, a tu proszę... Magnussen przypomniał o sobie i mieliśmy mały thriller. Czerwona flaga? Chyba to rozwiązanie jest najmniejszym złem. Przynajmniej rywalizacja nie kończy się za SC. Cieszy fakt, że Fernando utrzymał podium. Straciłby je przez niefrasobliwego Carlosa, który słusznie otrzymał karę. Mercedes dobrze startował i miał dobre pierwsze okrążenia. Max jednak nie pozostawił złudzeń. Szkoda George'a i Charlesa. Muszą odrabiać. Alex Albon zaprzepaścił szansę na dobry wynik. Gratki dla Hulka, który wyjaśnia Duńczyka.
6. Raptor Traktor
Kompromitacja to za słabe słowo. Jak można tak rozpieprzyć wyścig na sam koniec?
Alonso wypada z toru, Perez spada na P10 - i co z tego? Przywróćmy ich sobie!
Sainz uderzył Alonso, ale restart został wymazany i Alonso wraca na P3 - nieważne, dajmy Sainzowi karę mimo to!
Swoją drogą ciekawe czy Gasly dostanie punkty karne za zmiażdżenie Ocona w tym samym restarcie. Znając sędziów pewnie nie, bo mu grozi zawieszenie, a przecież ono jest w zapisie tylko po to, żeby być.
Hulkenberg okradziony z podium. Mam nadzieję, że Gunther nie będzie gryzł się w język po tej farsie. Jakiekolwiek by nie były zapisy o cofaniu wyników, powinny zniknąć natychmiast.
7. LuckyFindet
Max źle się ustawił na starcie, może dostać karę i dzięki temu Hamilton może wygrać.
8. fistaszeq
Szkoda Albona, początkowo myślałem że Stroll go rozwalił xD
9. Manik999
@Litwak - a w czasach dominacji Mercedesa kto wygrywał? Człowieku, zejdź na ziemię. Formuła 1 to przede wszystkim sport zespołowy, tu liczy się przede wszystkim sprzęt. Kierowca tylko egzekwuje pracę zespołu w praktyce, na torze. Nie wiem, ile oglądasz F1, ale jeżeli dużej, niż rok, to powinieneś przywyknąć.
10. mm27m
farsa i tyle z końcówką i restartami i pozycjami.
jpd, zniechęcają mnie totalnie do oglądania tego ale to nic bo mają miliony pustaków których to jara tym bardziej - im bardziej nie ma nic wspólnego normalnym porządnym ściganiem ...
11. Litwak
@9 dość długo ogladam
12. Slazak
RB bał się, że HAM łyknie MAX'a więc jak zwykle załatwili przy stoliczku zwycięstwo dla papierowego
13. Manik999
@Litwak - to się dziwię takim stwierdzeniom. Możesz nie lubić Maxa, ale on, tak jak Lewis czy inni, egzekwuje pracę na torze. Max wygrywa dzięki najlepszemu bolidowi, Lewis niegdyś również.
14. Fan Russell
Russell przykro się zrobiło
15. Zaps
UWAGA UWAGA przy drugim restarcie Maks mógł być źle ustawiony. Jest szansa że to jeszcze nie koniec cyrku i dostanie karę
16. Zaps
twitter com fiagirly/status/1642430677097365505
link na twitterze
17. Grzesiek 12.
Gdyby to był 1 kwietnia, pomyślałbym że oglądam fejkowy wyścig...
Ale takie też trzeba przeżyć.
Najważniejsze, że jak dla mnie, pudło się zgadza
18. Litwak
@15 nie dostanie
19. Raptor Traktor
@15 Na pewno nie dostanie, Verstappena i Hamiltona (oraz inne osoby walczące o tytuł mistrza) takie kary nie obowiązują.
20. Supersonic
Gdyby nie to cofanie to Hulkenberg miałby w końcu podium. Nie lubię tej zasady. Czuje się jakbym restartował wyścig w grze. To nie wygląda realistycznie. Kara dla Sainza (nie)zasłużona, bo w końcu dostał karę za coś co uznano za nieodbyte. Ciekaw jestem reakcji sędziów na manewr Gasly'ego. Jego wina jest bezsprzeczna. Zamknął drzwi i wcisnął Ocona w ścianę. Pytanie czy sędziowie go jakkolwiek ukarają, a to oznaczałoby ban.
21. Iron Man F1
@12 Płacz sobie dalej w poduszkę ty mały, śmieszny, ciamajdowaty typku. Łzy już pewnie zalały twoją klawiaturę, nie powinieneś pisać bo zwarcie murowane
@15 Pomarzyć zawsze można
22. hubos21
@12
HAM to łyka tylko pod tym stolikiem FIA razem z Toto.
23. MattiM
Fiamilton znowu robiła wszystko, zeby Hamilton wygrał, ale przez to tylko doprowadzili do karambolu.
24. Iron Man F1
Po dzisiejszym wyścigu boli mnie to że Russell po trzech kwalifikacjach sezonu wygrywa z oponiarzem 3:0. Strata młodego do lulu w generalce jest NIEADEKWATNA!
25. Slazak
iron man, nie pisz już więcej, myślenie nie jest mocną stroną twego marnego życia
26. poppolino
@12 Spiski, spiski, wszędzie spiski. Napisz jeszcze że to oni mu wypracowali przewagę w trakcie wyścigu, wyeliminowali specjalnie Russella z wyścigu, i specjalnie spowolnili Hamiltona przy ostatnim restarcie żeby nie mógł wyprzedzić Maxa.
Co tacy ludzie mają we łbach
27. Dzogurt92
@24 ależ "oponoskóry miażdży młodziaka" w tych wyścigach. To wydaje się aż niesłychane. Przyznam, że takie trollowanie jest nawet zabawne ;)
28. fpawel19669
@26 Uprzedziłeś mnie. Trzeba przyznać, że to przypadek szczególny.
29. Iron Man F1
Slazak będę cię tu gnoić ile wlezie dopóki nie przestaniesz szczekać. Nie znasz innych miejsc do trollowania? Jak nie masz nic mądrego do napisania to wracaj pod swój kamyczek robaczku bo cię ktoś jeszcze rozdepcze
30. poppolino
Hülkenberg pokazuje kto jest lepszym kierowcą Haasa.
31. Iron Man F1
@26 To jest mentalność typowego pisiora i choroba godna teorii Macierewicza
Slazak, wszyscy się tu z ciebie nabijają, nie widzisz tego?
32. Slazak
iron man, mały móżdżku,
wrzuciłem komentarz żeby poznać twoich pobratymców
wystarczy Was podkręcić, a fala hejtu gotowa.
Słabą psychę macie,
P.S.
nie zapomnij dzisiaj o marszu, prawaku
33. hubos21
Mercedes w zeszłym roku gorszy bolid a więcej punktów łapali na początku ale wcale mi to nie przeszkadza.
34. Viserion
@Iron Man F1 Nie przejmuj się, w klasyfikacji popierdoleńców na tym serwisie też jesteś wysoko.
35. mareczek_86
Fan Russell, hubos21, poppolino, Iron Man F1- najlepiej od razu zablokować ich i nie czytać ich wypocin.
36. carrera 2013
Ciekawe, czy Mercedes faktycznie odnotował poprawe osiągów, czy to tylko przebłysk formy związany z wieloma czynnikami na zasadzie zbiegu okoliczności sprzyjających warunków.
37. Viggen2
@34
Zrobiłeś mi dzień tym komentarzem hahahaha
38. Raptor Traktor
Czy jest jakaś decyzja w sprawie incydentu z udziałem kierowców Alpine?
39. Malmedy19
Można zarabiać mnóstwo pieniędzy i nie znać się na pracy, którą się wykonuje.
Mam na myśli sędziów i dyrektora wyścigu.
Jedyną słuszną decyzją było niewznawianie wyścigu i tyle.
Nie zgadzam się z karą dla Carlosa i potencjalnie Pierra.
Normalne kolizje w tłoku.
40. Werter
PANOWIE ADMINI!
Naprawdę musimy tego trolla IRON MANA tolerować na tym forum? Co wpis to jedna i ta sama śpiewka! Potem ludzie odpisują mu co odpisują. Ten człowiek jest tak głupi, zawistny, zacietrzewiony, non stop sieje ferment, obraża Hamiltona i jego zwolenników i notorycznie łamie netykietę. Nie interesuje mnie jak wysoko jest w klasyfikacji "popierdoleńców", jaką ma psychę i czy potrzebny jest mu psycholog. Jemu są potrzebni ADMINI tego forum!
Przypominam Wam, że to jego KOLEJNE KONTO PO BANIE(kotwica, Bargiel, Antyhamilton, Angry Tiger). Jeśli kogoś pozbywacie się z jakiegoś powodu to dlaczego tolerujecie te same zachowania tego samego osobnika pod innym nickiem? Swoim sposobem wypowiedzi nie wnosi nic do dyskusji poza butą, chamstwem i prowokowaniem. Czas to zakończyć bo poziom sekcji komentarzy powoli sięga dna. Od dłuższego czasu nie chce mi się nic tutaj pisać!
Nie widzicie że MAMY TYPA DOŚĆ?
SZANUJCIE NAS!
41. Danielson92
Świetny początek wyścigu, dużo się działo. Pięknie Mercedesy ograły Maxa na początku. Hamilton w końcu twardo powalczył i natarł uszy mistrzowi. Ten nie omieszkał sobie popłakać :-D Wypchnął mnie z toru, zapominając że sam milion razy podobnie postępował. Szkoda bardzo Russella. Najpierw niefart z czerwoną flagą a potem ta awaria.
Wyprzedzenie Hamiltona bez drs przez Verstappena i odjechanie na tym samym okrążeniu na 2 sekundy pokazuje, że Red Bull jest poza zasięgiem.
No i osobna kwestia to kolejne kłopoty Leclerca. Znając psychikę Charlesa to obawiam się, że może już się posypać na dłuższą część sezonu.
42. Fan Russell
@35 Tylko że ja nie wyzywam
43. Davien 78
@35 Po co blokować? Pośmiać się można z głupoty. Szkoda że Rus nie dojechał, otworzyły by się niektórym oczęta. Pomiędzy 13 okr a 17 okr. kiedy Rus wyprzedza Gas jest fajna sekwencja okrążeń. Ver-Ham-Alo-Rus. Ver odjeżdża Ham po 0,4 s. Ham odjeżdża Alo po ok. 0.1 sek a Alo odjeżdża Rus po 0,2 sek na kółku. Powtarza się ta sama sekwencja co w zeszłym toku. Rus nie tempa wyścigowego. Jest jak Massa, mistrz jednego kółka. Zresztą było to widać w Bahrajnie jak gubił te dziesiąte części aż go Str objechał. Szkoda Sai, jechał niezły wyścig. Piastri odstaje od Norisa, czy to jest taki talent? No na razie nie zanosi się na rzucenie rękawicy Nor. Czy Ver zasłużył na zwycięstwo, raczej bardziej samochód dziś. Słabe starty, koszenie trawnika. Ham jak zwykle słaby początek sezonu jeśli chodzi o kwal. Wiek robi swoje ale też ma Rus, mistrza jednego kółka, ale tempo w wyścigu jeszcze jest jak u Alo. Nie wiadomo na ile przeszkadza mu ta podsterowność samochodu przez przesunięcie do przodu fotela o 180 mm na co narzeka od początku. Lec jakoś bez formy w ten weekend, mocno w tyle za Sai. Utracił wiarę w sukces i ma doła? No po takim początku nie dziwne. Alo dziś dobry wyścig, choć nieco szczęścia jak Per po kompromitujących wyczynach sędziów.
44. Mcin
Szkoda Albona
45. TomPo
Czytajac ten hejt i te gownoburze, to odechciewa sie tu cokolwiek komentowac i wchodzic na te strone.
Gratulacje dla wszystkich, ktorzy dojechali do konca wyscigu i czekamy na Baku.
46. Cube83
Odszedł Masi, miało być lepiej. :) Jest czysta komedia, której szczytem jest kara dla Sainza.
Max, wiadomo tym bolidem objedzie wszystkich pomimo cieniutkich startów. Ten płacz do radia na "wypychanie" też żałosny. Oragnij się Verstappen i nie bierz przykładu z Hamiltona.
47. Faustus
@24
Lulu: punktacja jest jak najbardziej adekwatna do osiągnięć. Można być lepszym w kwalifikacjach, ale ciamajdą w tempie wyścigowym. Prawidłowa kolejność w tabeli. Za kwalifikacje nie przyznaje się punktów... A to Twój ból zapewne. I to nielichy. To pewnie jest ból oczyszczający :-] Tzw. ból d**y. Boli? Powinno!
A z Antkiem to Ty masz więcej wspólnego niż Slazak: te Twoje teorie, które wysysasz z czterech liter.
@23
Coś Ci zaszkodziło? A może wziąłeś nie te tabletki? Nie pisz głupot wyssanych z palca, bo się ośmieszasz.
@34
Masz moje pełne poparcie w tym, co napisałeś.
48. tytus83
Proponuję leczenie dla większości tu piszących. W szczególności dla tych "wielkich" ekspertów co najwięcej się tu udzielają. Pamięć wam szwankuje. W zeszłym sezonie był już taki przypadek ze zmianą ustawienia przy restarcie, ponieważ nie przejechali sektora. Za Alonso nie przepadam, ale uważam Go za świetnego kierowcę i wkurzyłoby mnie to gdyby stracił przez tą sytuację trzecie miejsce.
49. Faustus
Wyścig zakończony. Lekki niesmak po decyzjach sędziowskich pozostał.
A przede wszystkim szacun dla Adriana Newey'a i bolidu z nr. 1. Auto zastępcze nr 11 też jakoś w końcu dało radę. Max zasłużenie dowiózł 25 pkt., choć w tym bolidzie o inny wynik komukolwiek byłoby trudno. Bez bazy, czyli samochodu "...c**j, d**a i kamieni kupa...", jak powiedział pewien Sienkiewicz (nie mylić z Henrykiem). F1 to wyścigi konstruktorów bardziej aniżeli kierowców...
50. Sebolinho
Witamy na stronie f1.dziel-pasje.pl.
Te same mordy...tzn nicki i ten sam bełkot co pod niemal każdym innym artkułem. Wystarczy napisać ,,Hamilton,, a już zlatują się te same osoby i za 3...2...1...zaczynamy hejtować. Wina Hamiltona że Perez startował z alei serwisowej, Wina Hamiltona że wyprzedził PRZEPISOWO Verstappena, Wina Hamiltona że Leclerc skończył w zwirze, wina Hamiltona że Russel zjechał do boksu, wina Hamiltona że pojawiła się czerwona flaga, wina Hamiltona że Russelowi zapalił się bolid, wina Hamiltona że nie dał się podgryzać Alonso, wina Hamiltona że Tsunoda stracił dwie pozycje w połowie wyścigu xDD, wina Hamiltona że komuś tam spadła opona, wina Hamiltona że Sainz wjechał w Alonso, wina Hamiltona że Gasly skasował Ocona, wina Hamiltona że wyścig zakończył się za SC i wkońcu wina Hamiltona że śmiał zająć drugie miejsce.
Proszę bardzo trolle, wyręczyłem Was, więc nie musicie tego pisać i dodatkowo zaśmiecać forum. Nie musicie dziękować. Drobiazg
A jeszcze bym zapomniał....wina Hamiltona że Verstappen skosił trochę trawnika w przed ostatnim zakręcie xDD.
51. tytus83
@40 Werter popieram w 100 %. Napisałeś to co normalni na tym forum czują.
52. Krukkk
To niesamowite jak bardzo prawda kole w oczy fanow Lewis'a/ Mercedesa.
Pierro Ferrari powiedzial zlote slowa: "Mercedes nie potrafi przegrywac". Toto probujac przepchnac Lewis'a na P1 odpalil taka torpede, ze doprowadzil do jeszcze wiekszego burdelu na torze a i tak nic osiagnal.
A to dopiero poczatek, bo ten czlowiek jesli chodzi o wypychanie Hamiltona jak najwyzej jest nieobliczalny i nie spocznie.
Na szczescie nie ma juz walizek pieniedzy od Dieter'a Zetsche i ma ograniczone pole dzialania.
53. fpawel19669
@50 Co z Tobą jest nie tak? Czy ktoś rozsądny kwestionuje dzisiejszy wynik Hamiltona? Czy miał trochę szczęścia z pierwszym SC? Tak, ale nie on jedyny. Czy jak ma to w zwyczaju pomarudzil przez radio? Tak, ale także nie był w tym odosobniony, praktycznie wszyscy to robią. Pojechał fajne zawody i chwała mu za to. Zluzuj trochę.
54. fistaszeq
@44 +1
55. seba1b
Dobrze rozumiem że Sainz dostał karę za wydarzenie, które tak jak by nie miało miejsca na torze?
56. fpawel19669
@55 Ba to wygląda:(
57. Sebolinho
@53 fpawel19669
Ale ja to wiem, i Ty to wiesz, wszyscy rozsądnie myślący to wiedzą. Widocznie nie zrozumiałeś mojego wpisu, albo inaczej...do kogo jest adresowany. Nic po za tym.
58. Ismael
Iron Man i Krukkk, mam pytanie:
Czy jak w swoich mokrych snach ciągniecie Verstappenowi, to połykacie czy wypluwacie?
59. Danielson92
O, Krukkk był już pod budką z piwem...
No tak, poza ryzykowną taktyką Russella, Toto podpalił też bolid młodego.
60. Danielson92
@53 Po odczytaniu nazwijmy to komentarza numer 52 już chyba rozumiesz do kogo Sebolinho adresował swój wpis...
61. fpawel19669
@59 W jakim sensie ryzykowną? Rozdzielili strategię i gdyby nie czerwona flaga Russell byłby wygranym. Nie przewidzisz wszystkiego.
62. Faustus
@52
Pobudka (wczesna jak na niedzielę) spowodowała, że jeszcze się nie rozbudziłeś na dobre i wypisujesz brednie wzorem Antka M. Księgę ze złotymi cytatami trzymasz pod ręką? Ależ Ci uwiera ten "biedny" Mercedes. Czepiłeś się tego tematu jak rzep psiego ogona. A pies ogonem macha i ma rzepa gdzieś...
63. Danielson92
@61 No ja się z Tobą zgadzam. Nawet Russell przyznał, że to była dobra decyzja. Miał po prostu pecha tym razem. Jak się potem okazało z tą awarią to ta decyzja była szczęściem w nieszczęściu, że zostawili Hamiltona na torze. Trochę można po spekulować czemu nie zaryzykowali z drugim bolidem a nie tym pierwszym na torze. Może wzięli pod uwagę ciut słabsze tempo wyścigowe Russella.
Pamiętam, że chyba w Arabii w 2021 była taka sama sytuacja i wtedy Max na tym zyskał najwięcej.
64. Krukkk
@59. Toto nie ma zwyczaju nic podpalac, tylko wysylac widomosci do pokoju sedziowskiego i tym razem narobil niezlego burdelu.
65. Danielson92
@64 Nienawiść do Wolffa i Hamiltona chyba powoli wyżera Ci mózg.
66. Faustus
@64
A Ty tam byłeś, wszystko widziałeś i słyszałeś, a nam tu serwujesz opowieści z rzaholeckiego lasu... No, pełen szacun :-D Objawił się wróżbita Maciej nr 2. Albo Cyganka wróżąca z ręki czy innych fusów...
67. Faustus
@64
Czy to już psychoza, czy łagodniejsze stadium?
68. Krukkk
@67. To nie ja w trakcie wyscigu na Silverstone 2021 powiedzialem: "Michael, wyslam Ci wiadomosc".
Dzieki szczerej korespodencji Toto z Dyrektorem wyscigu FiA, zakazala publikowac dialogi na linii zespoly-pokuj sedziowski.
No, ale wedlug Ciebie i Danielson92 czego nie widac to znaczy, ze tego nie ma. :D
69. Krukkk
@65. Nie mam zadnej nienawisci ani do Toto, ani do Lewis'a tylko zwracam uwage na ich bledy, natomiast Ty przejawiasz nienawisc do kazdego, kto osmieli sie te bledy wskazywac.
70. Fan Russell
Nie ma co się cieszyć bo tak kiedyś czy później wróci były Kotwi które iron ma blokadę
71. Faustus
@68
Przeczytałeś ze zrozumieniem mój komentarz nr 66? Ano nie. Więc masz nie łagodniejsze stadium oczadzenia tylko pełnowymiarową psychozę. To jest sezon 2023, a nie 2021. Udowodnij, że ktokolwiek maczał w tym palce, to Ci uwierzę. A swoje prawdy wyssane z palca czy innej części ciała zachowaj dla siebie. Nic nie wnoszą do tematu oprócz generowania g****burzy. Guma Ci jeszcze nie pękła od spinania się w wymyślaniu teorii spiskowych?
72. Danielson92
@68 Ty za to wiesz, że tak było :-D Tylko że patrząc na to logicznie to nie masz racji. Grzesiek 12 pod innym artykułem wyjaśnił dlaczego Mercedes jednak popełnił błąd zdejmując Russella.
Krukkk, na logike, to Mercedes większą szansę na P1 Hamiltona miałby gdyby obydwa bolidy były z przodu. W pojedynku 1 vs 1 Mercedes nie ma szans z Red Bullem. We dwóch mieliby nikłe szansę coś ugrać. A z drugiej strony zaryzykowali i to się nie opłaciło. Gdyby było tak jak piszesz to Toto uwalił obydwu kierowców :-D No cóż, znów się wygłupiłeś.
73. Danielson92
@68 Prędzej dzięki naciskowi Jonathana Wheatley, a na Masiego.
@69 No tak nie masz żadnej nienawiści do Hamiltona i Wolffa. Dziwnym trafem jesteś pod każdym artykułem o nich :-D
74. Krukkk
@71. Owszem, bylem i mam nagrana rozmowe Toto z pokojem sedziowskim, ale nie moge jej udostepnic, bo dostane bana.
@72. Toto w zadnym wypadku nie uwali Lewis'a. No i co z tego, ze komentuje wydarzenia zwiazane z Lewisem albo Mercedesem? Sa czescia F1? oczywiscie, ze sa, wiec mam pelne prawo komentowania i nie mam zamiaru lizac po czterech literach kazdego komu nie podobaja sie moje komentarze
Panowie Danielson92 i Faustus trwajcie dalej w swojej postawie: Czego nie widze i nie slysze to znaczy, ze tego nie ma. :D
75. Danielson92
@74 Toto zdejmując Russella wystawił Hamiltona na pożarcie Maxowi. Tak to Lewis mógłby się bronić DRS jadąc za George. Holender niewiele mógłby zrobić. Może właśnie w Mercedesie czuli, że w normalnych okolicznościach nie mają szans pokonać Verstappena i stąd podzielili strategie. W Twoja teorie, że Wolff wywołał czerwoną flagę nie wierzę :-D Chyba tylko Ty w nią wierzysz :-D
76. Faustus
@74
Urojeń Krukkka ciąg dalszy. Nie spekuluj, nie konfabuluj. Pisz o realiach, a nie o teoriach spiskowych.
77. Krukkk
@75. Przeciez nie mam wplywu na to w co wirzysz. Masz swoj rozum i tego trzymaj sie. :D
Natomiast to co napisales: "Toto zdejmując Russella wystawił Hamiltona na pożarcie Maxowi."
Z Tym nawet nie bede dyskutowal, bo po udanych kwalifikacjach Mercedesa nalezalo spodziewac sie, ze w w wyscigu beda wachac spaliny i kurz spod bolidu nr 1.
Jedynie Toto ludzil sie, ze bedzie w stanie zapewnic P1 Lewisowi.
78. Krukkk
@76. Przeciez pisze o realiach, ale Tobie wygodniej jest odrzucac to czego namacalnie nie doswiadczyles.
79. Faustus
@78
I po brniesz w konfabulacje? Nie myl urojeń z realiami.
80. Krukkk
@79. Wedlug Ciebie to sa urojenia, a wedlug mnie realia.
81. Vendeur
Co to za debilizm, że 4 auta, które nieukończyły wyścigu, bo po ostatnim wnowieniu wypadły / zderzyły się, nie mają DNF, tylko mają wpisane +2 okr. ???
82. Danielson92
@80 Nawet Twój idol i bożyszcze stwierdził, że pierwsza czerwona flaga była być może konieczna.. Pewnie Toto nakłonił go, żeby tak mówił :-D
83. Krukkk
@82. Pewnie tak... Dobrze bawisz sie w mojej oborze? Twoje wpisy swiadcza o tym, ze wysminicie. :D
84. Danielson92
@83 Dobrze się bawię , bo lubię z Ciebie drwić, gdy bredzisz.
85. Krukkk
@84. Nie drwisz, tylko siedzisz w mojej oborze. Ty moje zwierzatko hodowlane. :D
86. berko
Jakim cudem Alonso jest na podium skoro spadł na koniec stawki po restarcie?
Nie oglądałem wyścigu, tylko skrót na yt, proszę o wyjaśnienie.
87. Jacko
@81. Vendeur
Kazdy kierowca, który pokona 90% wyścigu, jest klasyfikowany. W teorii mozna zdobyć punkty, a nawet wygrać, wypadając lub mając awarię.
W tym przypadku oni pokonali te 90%, więc liczy się ile kółek więcej pokonał zwycięzca (czyli tyle mieli do niego straty).
88. Krukkk
@86 berko. Tego nie da sie wyjasnic, bo sedziwie wyznaja zasade: My taka decyzje podjelismy i nic Nam nie zrobicie.
89. Jacko
@86. berko
Krótko po restarcie była kolejna czerwona flaga, więc cofnięto całą sytuację.
90. Max3
Ktoś może wie, dlaczego nie było startu zatrzymanego na ostatnim okrążeniu tak jak wcześniej. Myślałem że będą się normalnie ścigać, regulamin? Czy liczenie okrążeń mi źle idzie???
91. Litwak
Nie wierzę w końcu zablokowali największego trolla brawo administracja !!! Iron Man papa
92. Jacko
@90. Max3
Przy restarcie na pola startowe kierowcy udają się za SC, więc pokonują pelne okrążenie, które normalnie się liczy.
Gdyby zarządzono start z pól startowych, to wyścig kończyłoby okrążenie wyjazdowe...
93. Max3
@Dzieki Jacko,
Nie wiedziałem, że okrążenie wyjazdowe liczy się do dystansu.
Ale swoją drogą ,20 lat temu nie było takich numerów. Jak coś się stało na końcu wyścigu, to przeważnie był SC do mety, ale na pewno nie kojarzę czerwonych flag. Chyba był koniec wyścigu jak mnie pamięć nie myli. Trochę takie to wszystko na siłę...
94. mcjs
Teraz robi się takie szopki, żeby na siłę uatrakcyjnić widowisko. Poza wypadkami wczoraj wiało nudą i podejrzewam, że tak samo będzie do końca sezonu.
95. fan_93
@58 ja bym się nie wychylał bo klękanie w pewnym hołdzie również jest siarą :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz