2021-11-20 GP Kataru - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:20.827 | |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:21.282 | |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:21.478 | |
4 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:21.640 | |
5 | F.Alonso | Alpine | 1:21.670 | |
6 | L.Norris | McLaren | 1:21.731 | |
7 | C.Sainz | Ferrari | 1:21.840 | |
8 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:21.881 | |
9 | E.Ocon | Alpine | 1:22.028 | |
10 | S.Vettel | Aston Martin | 1:22.785 | |
11 | S.Perez | Red Bull | 1:22.346 | |
12 | L.Stroll | Aston Martin | 1:22.460 | |
13 | C.Leclerc | Ferrari | 1:22.463 | |
14 | D.Ricciardo | McLaren | 1:22.597 | |
15 | G.Russell | Williams | 1:22.756 | |
16 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:23.156 | |
17 | N.Latifi | Williams | 1:23.213 | |
18 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:23.262 | |
19 | M.Schumacher | Haas | 1:23.407 | |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:25.859 |
Hamilton znokautował rywali w kwalifikacjach przed GP Kataru
Lewis Hamilton i zespół Mercedesa w końcówce sezonu notują imponujący powrót na szczyt. Brytyjczyk w dzisiejszych kwalifikacjach na torze Losail International bez większego problemu zdobył pole position jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 21 sekund, wyprzedzając Maksa Verstappena i Valtteriego Bottasa.Sesja kwalifikacyjna przed GP Kataru odbywała się już po zachodzie słońca przez co warunki na torze były zupełnie inne niż w dzisiejszym treningu. Temperatura powietrza oscylowała w okolicy 25 stopni Celsjusza, a nawierzchnia obiektu stopniowo spadała.
Pierwszy przejazd finałowej części kwalifikacji przed GP Kataru padł łupem Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk jako pierwszy wjechał na metę z czasem 1:21,262. Max Verstappen po dwóch sektorach swojego przejazdu był szybszy od Hamiltona o 0,005 sekundy, ale w trzecim wyraźnie stracił względem rywala wpadając na metę ze stratą 0,162 sekundy.
Trzeci Valtteri Bottas był wolniejszy od partnera zespołowego o przeszło 0,2 sekundy, a za czołową trójką, można by rzecz tradycyjnie, trzymał się Pierre Gasly z AlphaTauri, który pod nieobecność w Q3 Pereza zaczyna wyrastać na "skrzydłowego" Verstappena.
Lewis Hamilton nie chciał pozostawiać nic przypadkowi i w drugiej próbie również jako pierwszy rozpoczynał przejazdy, licząc się z tym, że nie będzie mógł skorzystać z podciągnięcia za partnerem zespołowym czy innym rywalem.
Brytyjczyk dał popis uzyskując rewelacyjny czas, jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 21 sekund i notując rekordy we wszystkich trzech sektorach toru. Kierowca Mercedesa miał nosa decydując się na wcześniejszy wyjazd na tor, gdyż w trzecim sektorze pojawiły się żółte flagi po tym jak w aucie Pierre'a Gasly'ego eksplodowała opona.
Jadący z tyłu kierowcy musieli więc siłą rzeczy odpuścić mimo iż na torze nie wyświetlały się już żółte znaki ostrzegawcze.
W ten sposób Max Verstapepn stracił do Hamiltona blisko pół sekundy, a trzeci Valtteri Bottas był od niego wolniejszy o blisko 0,7 sekundy.
Kierowcy Mercedesa zajmując pierwsze i trzecie pole przed jutrzejszym wyścigiem stawiają się w świetnej sytuacji, gdyż prawa storna pól startowych w Katarze może być bardzo zabrudzona przez co Max Verstappen może mieć trudność z dobrym ruszeniem.
Pierre Gasly mimo złapania gumy na finałowym przejeździe i tak może być zadowolony z wywalczenia świetnego, czwartego pola startowego.
Francuz w Q3 okazał się szybszy od Fernando Alonso, Lando Norrisa i Carlosa Sianza. Czołową dziesiątkę zamykali dzisiaj: Tsundoa, Ocon i Vettel.
Przebieg Q1 i Q2
Na pierwszą część czasówki zdecydowana większość kierowców wybrała miękkie ogumienie. Wyjątek stanowił jedynie Pierre Gasly z AlphaTauri, który swoje najszybsze okrążenie uzyskał na średniej mieszance.
Francuz biorąc pod uwagę tempo swojego bolidu w treningach mógł sobie na to pozwolić, ostatecznie przechodząc na Q2 z 7. wynikiem.
Gdy na torze pojawiła się ścisła czołówka, pierwsze skrzypce zaczął odgrywać Lewis Hamilton, który wykręcił najlepsze czasy we wszystkich trzech sektorach toru, wyprzedzając Maksa Verstappena o 0,2 sekundy. Brytyjczyk w odróżnieniu do swojego partnera zespołowego po uzyskaniu swojego pierwszego czasu bezpośrednio zjechał do boksu, rezygnując z drugiej próby. Valtteri Bottas zdołał jednak wykorzystać poprawiające się warunki na torze oraz przyczepność miękkich opon, aby na drugim kółku uzyskać czas lepszy od Hamiltona o 0,003 sekundy.
Chwilę później wynik Fina zdołał jeszcze wyśrubować Max Verstappen, który okazał się szybszy o 0,02 sekundy. W końcówce na używanych kompletach miękkich opon kierowcy Mercedesa podjęli próbę poprawy swoich rezultatów, ale w końcówce okrążenia zrobił się potężny korek.
Lewis Hamilton rzutem na taśmę wyprzedził Holendra o niespełna 0,1 sekundy, a do Q2 nie przeszli: Raikkonen, Latifi, Giovinazzi oraz duet Haasa- Schumacher przed Mazepinem. Rosjanin zważywszy na to, że stracił dwa z trzech treningów, tracił do swojego kolegi z zespołu przeszło 2 sekundy.
W drugiej części czasówki trend w wykorzystaniu ogumienia praktycznie się odwrócił. Przynajmniej jeżeli chodzi o ścisłą czołówkę.
Kierowcy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari i McLarena założyli opony średnie. Ciekawą sprawą jest fakt, że Pierre Gasly, który świetnie radził sobie na średnim ogumieniu w Q1, na pierwszą próbę w Q2 wyjechał na miękkich oponach.
Lewis Hamilton na średniej mieszance w pierwszej próbie pętlę toru pokonał w czasie 1:21.682. Max Verstappen stracił do niego 0,302 sekundy, ale nie pozwoliło mu to zająć drugiego miejsca. 0,004 sekundy szybciej pojechał bowiem na miękkich oponach Pierre Gasly. Wolniejszy od Holendra o 0,007 sekundy był za to Valtteri Bottas.
W końcówce sesji czołówka wyjechała z garażu na miękkich oponach, aby kontrolować do końca swoją sytuację. Wyjątek stanowił tutaj Valtteri Bottas, który wyjechał z boksu na żółtych oponach.
Hamilton i Verstappen nie poprawili swoich czasów, zapewniając sobie start do jutrzejszego wyścigu na średnich oponach. Swój czas poprawił za to Pierre Gasly, który zbliżył się do Hamiltona na 0,048 sekundy, a przed Maksa Verstappena zdołał także wskoczyć Fernando Alonso.
Do Q3 sensacyjnie nie przeszli Charles Leclerc i Sergio Perez, a oprócz nich także: Stroll, Ricciardo i Russell.
Zdjęcia:
komentarze
1. hubertusss
Znalazło się słowo znokautował. Wielu pewnie odetchnie z ulgą i wyluzuje w końcu. Nie będą wypominać kilka tygodni.
2. hubertusss
A tak poza tym Perez i Leclerc słabo. Gasly kolejny raz fajnie pojechał. Hamilton wygrał. max startuje za nim wszystko może się zdarzyć. Nie mówię oczywiście o wypadkach ale o wygranej. jednak Mercedes może być raczej pewny mistrza konstruktorów z tak słabym Perezem.
3. Angry Tiger
Genialny Max, genialne okrążenie! On naprawdę robi co może, niestety to nie wystarcza by wygrać z najszybszym bolidem Mercedesa. Perez trochę słabo. Przydałby się diss od Helmuta.
4. kempa007
to było celowe zagranie z premedytacją :), wypominać można, nie obrażam się :)
5. hubi7251
Brawo Lewis, jutro dowieźć pierwsze miejsce bez problemów i szykuje nam się mega końcówka sezonu jeśli chodzi o pojedynek Lewisa z Maxem.
6. Cadanowa
Kapitalna jazda Hamiltona, ale pojechał seksi okrążenie, kapitalnie!! Oby tak dalej, jutro dobrze wystartować, mam nadzieję że Bottasowi pomoże te 3 pole. Po dublet!
7. Ocato
Jestem zaskoczony jak dobrze prezentuje się Gasly w ten weekend! Ciekawe ile by dołożył, gdyby nie opona.
Równie zaskoczony jestem Perezem. Red Bull raczej nie ma już tytułu konstruktorów w zasięgu, jeżeli nie stanie się nic nie do przewidzenia.
8. belzebub
Znokautował?
Ok. i tak by pewnie wygrał Q3, ale Verstappen miał z początku niewielką stratę i finalnie pewnie byłaby gdzieś na poziomie dwóch dziesiątych, gdyby nie przebita opona Gasly'ego.
9. hubi7251
#4
Tylko wtedy był "nokaut na Lewisie" dziś "na rywalach" :D
Tak z przymrużeniem oka tylko przypominam.
10. kiwiknick
@4 ale w tym przypadku masz rację, to był nokaut :)
11. Davien 78
W Austin było coś ok. 0.206 przewagi Ver i było zmiażdżenie. A 0.456 s to nokaut tylko. Ale trzeba brać pod uwagę że silnik z niezgodnym pomiarem temp. powietrza na dolocie no i elastyczne skrzydło też nielegalne. Pewnie i Ham nielegalny (czekam kiedy Horner złoży dokumentację że na prochach jeździ). Tak że nokaut wydaje się aż nadto odpowiednim słowem.
12. Del_Piero
Kempa posłuchał użytkowników i w końcu napisał, że Hamilton znokautował. Uważam tą sprawę za zamkniętą. Przewaga Mercedesa po prostu przygniatająca i coraz bardziej zastanawiająca. Pachnie mi to Ferrari z 2019. Perez został pokonany przez Tsunodę. Chyba bardziej nie da się Meksykanina poniżyć.
13. Yachu
A gdzie żółte flagi w 3 sektorze jak najpierw jechało uszkodzone auto po torze A potem się zatrzymało na torze!!! Naprawdę nikt na to nie zwrócił uwagi, nie zauważył??!! I w takich warunkach max jeszcze poprawia czas w q3!!! Litości...
14. TomPo
Jutro BOT startujac z czystej strony toru, w pierwszym zakrecie wywiezie VER pod ogrodzenie.
Wedle nowych wytycznych sedziowskich, zadnej kary za to nie bedize, mimo ze VER wyladuje na koncu stawki.
15. SebastianM
Dla mnie szokiem jest postawa Pereza, w sumie 1,5 s straty to deklasacja. Bottas celowo odpuścił 2 przejazd, czy zamieszanie z Gasly pod koniec okrążenia pozbawiła go P2?... Max w bardzo trudnej sytuacji, Hamilton chyba poza zasięgiem.
16. Max_71
... Trzeba przyznać że RB ma problem, fani RB maja problem, jednak tak na prawdę największy problem ma Perez, rozmowa z doktorkiem pewnie go nie ominęła.
17. Danielson92
@12 Poczytaj komentarze Skoczka i Krukka- oni mówili już dawno, że Mercedes ma potencjał i odpalą petardę w końcówce sezonu. Także może, to nie oszustwo tylko odpalają właśnie petardę :-D
18. twojbyly
Na TT Sokół pisze ze Lewis nie miał silnika z Brazylii tylko stary
19. Mayhem
Dziś Lewis jeździł ze starym silnikiem, nowy zostawili sobie na dwie ostatnie rundy, to tym bardziej imponujące jaką przewagę miał nad Maxem.
20. Faustus
Gasly z wyścigu na wyścig pokazuje, że RBR postawił na złego konia. Ciekawe, czy licząc na powrót będzie grał do bramki RBR? Mam nadzieję, że Pierre będzie grał tylko na swoje konto. Inaczej wyniki rywalizacji mogą zostać wypaczone. Max po raz kolejny osamotniony i w kanapce Mercedesa.
Podobno Hamilton nie jedzie na silniku z Brazylii a na jeszcze wcześniejszym. Jeśli tak, to nieźle pozamiatał.
21. ryan27
@8
Znokautował. Ponad 0,4 s przewagi to jest nokaut w stosunku do drugiego kierowcy.
Po co gdybasz? To nie zmienia faktów i tego że jest nokaut.
W wyścigu jak wyścigu wszystko możliwe. Nawet taka przewaga tempa nie oznacza, że HAM to spokojnie wygra.
22. Tom66
Pan Bóg stworzył człowieka, a Niemcy samochód
Potwierdza to Mercedes.
23. Harman1997
Historia pisze sie na naszych oczach - leswis bedzie pierwszm kierowca ktory zdobyl 8 tytulow
24. XandrasPL
znowu Perez jak Albon w kwalach będzie wymówką, że RBR ma o tyle gorsze auto, że Maksiu robi 150% i udaje mu się jakoś wejść na P2. Mercedes wydaje się szybszy ale o dychę, dwie na okr kwali. Reszta to zasługa kierowcy. Bottas nie mógł się poprawić a Hamilton pojechał koncert 1 sektor i utrzymał to.
25. XandrasPL
Hamilton idzie po 1 tytuł w gorszym aucie. Wow
26. Jakusa
Myślę, że sezon właśnie się zakończył, Merc ma już taką przewagę w bolidzie, że tylko karma może zabrać mistrzostwo Hamiltonowi. Szkoda Maxa, bo udowodnił w tym roku, że jest lepszym kierowcą od Lewisa.
27. ryan27
@26
A gdzie można zobaczyć(przeczytać) ten dowód?
28. Slazak
oby tylko Maksiowi jutro nerwy nie puściły w pierwszym zakręcie,
chociaż jeśli pojedzie jak taran to i tak FIA-Bull będzie ślepa....
29. Skoczek130
@Daniekson92 - od początku mówiłem, że Merc ma większe możliwości w walce o tytuł i się nie myliłem. Mają swoje problemy przez zmiany w tyle pojazdu i niezawodnością jednostki. Ale kiedy mogą wykorzystać w pełni maszynę to RBR jest bez szans i tak było większość sezonu. Zaprzestanie rozwoju? Trzeba być ograniczonym, żeby Wolffowi wierzyć. :D Standardowo postawiłem tysiaka na Hamiltona i pewnie znowu trochę z tego wyciągnę. Gdyby nie fakt, że musieli oszczędzać jednostkę i nie wprowadzili zmian w tyle bolidów się mielibyśmy kolejny sezon tylko do jednej bramki. Max i tak w tym roku pokazał klasę - słabszym sprzętem niemal do końca o tytuł walczy. Jak dla mnie i tak będzie kierowcą sezonu. A co będą pisać fanboje Hamiltona mam w nosie.
30. CzerwonyByk
@6
"Seksi" okrążenie powiadasz. Hmm, rozumiem Hamiltona, kiedy tak mówi, bo to on siedzi w bolidzie i to on przeżywa wszystkie emocje wynikające z jego jazdy. Być może poziom adrenaliny, jaki wtedy odczuwa, jest zbliżony do tego, jaki doznaje podczas uprawiania sexu. Być może, nawet przekracza linie mety ze wzwodem i rozumiem, gdy puentuje to, że było "seksi". Ale skąd takie emocje u Ciebie? Tak łatwo się "podkręcasz" widząc Lewisa w telewizorze?
31. Angry Tiger
@30 On za każdym razem trzepie kapucyna nie tylko do widoku Hamstera w telewizorze ale także do jego fotek
32. fpawel19669
30 Cos tam usłyszał, cos tam nabazgrał...
33. Davien 78
@29 Dokładnie. Max napędza siłą woli ten złom Hondy. Prawie przez cały sezon się zastanawiałem skąd te 13,6 KM więcej u Hondy. A to mentalny Max dorzucał. Per dał dziś 100% (więcej nie mógł, nie da się dać więcej niż 100%, wiadomo z pustego to i Salomon....) a Max 104,5% zrobił. Jeszcze mu daleko do tego ruskiego Stachanowa co pyknął coś ze 140% normy. Ale w przyszłym toku kto wie. A wtedy niech sobie Merce kantują z tymi mrożonymi dolotami, z tymi giętkimi skrzydłami. Nic ich nie uratuje od zagłady. Zostaną z Maxymalizowani.
34. Faustus
@31
Jak zwykle nic merytorycznego, ba, nawet związanego z tematem. Za to ogrom chamstwa i prostactwa w pełnej krasie. Co tym pustosłowiem wnosisz do dyskusji? Psujesz, jak wielu Ci podobnych, ten portal.
35. Midnight
Angry Tiger, trochę za bardzo się rozpędzasz i zbyt ostro jedziesz po tych co kibicują Hamiltonowi. Ale generalnie to widzę, że niektórzy nie rozumieją, że bez najszybszego bolidu Hamilton radzi sobie gorzej.
36. MarPOL_82
@8
O czym Ty mówisz jak Max nie zwolnił ;))) już ma twitterze są na grania że pojechał z gazem w podłogę przy podwójnych żółtych flagach - czekam na kolejną akcję FIAstappena z uniewinnieniem :))
37. Davien 78
@31 Kotwica ty tą ksywkę na Hama to z tych gumowych stron zaczerpnąłeś no nie? Hamster zdaje się że jest coś takiego dla dorosłych. To tam przebywasz z krótkimi przerwami na oglądanie wyścigów F1. No i ci się nazwa przydała. Widzisz jak to dobrze być oczytanym (naoglądanym w tym przypadku). Możesz błydnąć intelektem na forum.
38. Aeromis
Pięknie Alonso, pięknie Gasly. Katastrofa Pereza i Bottasa, którego uratował zdecydowanie najszybszy bolid w tych kwalifikacjach, w przeciętnym to chyba by to q2 nie wszedł. Źle Leclerc i Ricciardo. Wielka szkoda, że Ricciardo dał ciała, gdyby jutro wyścig się dobrze ułożył to mając dobre pozycje byłaby jeszcze dla nich szansa w WCC.
Sainz - trzecia z rzędu wygrana w kwalifikacjach z Charlsem i zaczyna się powoli potwierdzać - gwiazda monakijczyka była strasznie rozdmuchana, przez fatalnie jeżdżącego Vettela. Wybił się na beznadziejnie jeżdżącym czterokrotnym. Nagle do Ferrari doszedł Sainz, który przegrał z Hulkenbergiem i Leclerc jakoś przestał błyszczeć.
39. mafico
Jaka jest róznica między samochodami Merc i RBR widać po pozycjach Pereza i Bottasa. Hamilton znowu ma przewage 0.8 sek na okrążeniu z samego auta. Jak nie przewali tej przewagi to wygra. Parodia sportu
40. CzerwonyByk
@29
Nie uważam, żeby bolid Mercedesa był lepszy od bolidu Red Bulla. Wydaje mi się, że, jak na rywalizację między dwoma teamami, to te bolidy są bardzo mocno zbliżone pod względem możliwości. To, co robi w ostatnich dwóch wyścigach różnice na korzyść Hamiltona, to silnik Mercedesa i zagranie va banque ze strony teamu, stawiajać na osiągi względem niezawodności. Te 20 KM, jakie zyskują, robi sporą różnicę. Brawo dla nich, bo może się okazać, że właśnie to był kamień milowy w wywalczeniu ewentualnych dwóch mistrzostw na koniec sezonu. Oczywiście, również brawa dla Lewisa, bo takie coś trzeba również umieć wykorzystać, a on to robi koncertowo. Poza tym, on naciskał swój team przez cały sezon na ciągłą poprawę, więc ma swój ogromny udział w tym, co teraz się dzieje.
41. Jakusa
@39 w punkt, ale psychofani będą gadać, że to Hamilton robi różnice :D
42. Ylos
40 Lulu ma silnik z Turcji a nie z Brazylii
43. sismondi
@39,41.Taką samą różnicę robi Max jak ma szybszy samochód to objawienie itd ...
44. Faustus
Jedynie zamiana Hamiltona z Verstappenem w ich bolidach pokazałaby, który z nich jest lepszy. Samochód to 80% sukcesu. Reszta to kunszt kierowcy. I nie piszcie, że taki Mazepin czy pewnie z 70% stawki dałaby radę pojechać na takim poziomie co ci dwaj. Trudno mi w to uwierzyć, choć byłbym mile zdziwiony gdybym się mylił (poza Mazepinem i kilkoma innymi paydriverami). Sezon pokazał, że osiągi 2 topowych bolidów zmieniały się raz na korzyść jednego raz drugiego (prawdopodobnie z przewagą na korzyść Hondy i RBR).
45. CzerwonyByk
Nie rozumiem tych ciągłych dywagacji, co do kwestii, który kierowca jest lepszy. Hamilton i Verstappen są na tym samym poziomie, jeśli chodzi o talent. Lewis jest GOAT-em jeśli chodzi o osiągnięcia. Wypominanie cały czas lepszego bolidu i w ten sposób dewaluowanie osiągnięć Hamiltona jest niepoważne. Proszę sobie przypomnieć, co on wyprawiał w swoim debiutanckim sezonie. On poradził sobie z Alonso, który był wtedy "potworem" w swoim "prime time".
46. Davien 78
@40, @44 I macie 100% racji. Na przekroju sezonu te samochody były zbliżone osiągami. Dziecinne jest to co uprawia doctore pisząc o tej mitecznej przewadze silnika Merca. Być może teraz tak jest od Brazylii i jest te 10 czy 15 KM przewagi Merca ale przez 3/4 sezonu to RB miał nadwyżkę mocy. Najpierw ok. 14 KM a po Silverstone ok 7 KM. Ham jeszcze nie zdobył mistrzostwa jak to niektórzy piszą. Ver potrzebuje 1 zwycięstwa i ma na to 3 szanse. Czyli dalej jest faworytem. Stawiam 60/40 na Ver. Jest szybki i dobry ale nie lepszy niż Ham. Myślę że teraz po Brazylii Ham jest nakręcony i gdyby wsadzić ich np do Ferrari to byłby szybszy od Ver. Ale to moje zdanie. Każdy ma swoje.
47. FanHamilton
Gratulacje Lewis
48. BlahFFF
@36. MarPOL_82, nawet jesli bedzie jakas akcja to po prostu skresla mu ten czas. Wyniku to nie zmieni, nadal bedzie startowal drugi.
49. Blazer
Podobnież Ver u sędziów z podejrzeniem ignorowania żółtych flag.
50. Espen
Mam pytanie do administratorów strony, powielam je w zasadzie. Kiedy zostanie zablokowane konto tzw. Angry Tigera/Kotwicy? Ta postać nie powinna mieć prawa do zabierania głosu. Nie odpuszczę tej postaci. Wzywam do stanowczych działań
51. MarPOL_82
@48
Trochę się mylisz.
Już w tym sezonie Hamilton dostał za to karę.
Skreślony czas to jedno, ale przesunięcie na starcie również.
I była taka sama sytuacja - na kokpicie nie wyświetlały się żółte flagi, ale stewardzi tutaj machali podwójnymi. I wtedy u Hamiltona stwierdzono, że to nie ma znaczenia - ważne to że powiewały na torze.
52. Mayhem
@48 Za takie coś jest 3 albo 5 pozycji na starcie, ale to jest Max wiec nic nie dostanie.
53. MarPOL_82
I tak.
Verstappen wezwany do sędziów jutro na 11.00, za nieprzestrzeganie podwójnych żółtych flag w Q.
54. MarPOL_82
I mój błąd. Hamilton dostał za to karę w zeszłym sezonie. Wtedy to RB się odwoływał i latał do sędziów z wideo żeby ukarać Hamiltona :)
Za to jest przesunięcie na stracie.
To zobaczymy jak sędziowie się popiszą bo z onbardu Maxa widać błyskające zielone światło i podwójne żółte flagi jak wylatuje z ostatniego zakrętu na prostą. Oczywiście zapomniał zdjąć nogę z gazu :D
55. Angry Tiger
@Espen Goń się
56. MarPOL_82
"błyskające żółte" oczywiście :)
57. XandrasPL
ciekawostka
Perez i Mazepin ścigali się na tym torze.
Perez w Azjatyckiej GP2. I nawet wygrał niedzielny wyścig. A sobotni wygrał Hulk. Drugi był Pietrov.
58. BlahFFF
@52. Mayhem, ok, zobaczymy wiec, o ile sedziowe wyrobia sie z wydaniem werdyktu przed wyscigiem ;-)
59. Jedrus1001
Po co te nerwy ten sezon jest zajebisty walczą do ostatniego wyścigu o mistrzostwo a co do RBR to skoro cały czas twierdzi że merc ma coś nielegalnego czemu tego nie zgłasza bo prawdopodobnie nic nie wiedzą tylko się domyślają bo im merc psikusa zrobił. A tak na marginesie RBR żeby nic dorównać mercowi to FIA musiała przepisy zmienić więc to nie zasługa ponstruktorów RBR tylko FIA że sezon jest w miarę wyrównany
60. Skoczek130
@CzerwonyByk - obaj to klasowi kierowcy, zarówno Hamilton, jak i Verstappen. Ale jeżeli Holender przegra to nie będzie mógł sobie nic zarzucić. I podobnie Anglik. Obydwóm dałbym tytuł mistrzowski. Pzdr
61. konewko01
@55 tak twoja mama mówi, gdy prosisz o nową grę.
62. Faustus
Liczba obwinionych za ignorowanie żółtych flag właśnie wzrosła do 3. Jeśli otrzymają kary, to na starcie będzie ciekawie. Rywalizacja będzie jeszcze bardziej fascynująca.
63. Faustus
Cytat z artykułu Łukasza Kuczery na WP, wypowiedź Josa Verstappena:
"Jestem bardzo ciekaw, co robią w Mercedesie. Tak ogromna różnica w prędkości z jednego wyścigu na drugi. Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Naprawdę uważam, że FIA powinna się temu przyjrzeć. Kierownica jest po to, by skręcać w lewo lub w prawo. Dlaczego u nich porusza się jeszcze do przodu lub tyłu - dodał ojciec Maxa Verstappena, komentując nagrania z kokpitu kierowców Mercedesa.
Verstappen senior uważa, że Mercedes obecnie łamie przepisy F1. - Na nagraniu widać, że coś jest nie tak - stwierdził.
W Brazylii trener coś wciska Hamiltonowi w ręce, ten potem wraca do bolidu i wskakuje do samochodu. To wszystko jest dziwne. Max tam nie miał żadnych szans. Wydaje mi się, i to bardzo mocno, że oni robią coś, czego nie wolno. Jestem w stanie pogodzić się z porażką, ale gdy przegrywam w uczciwy sposób. Boję się Mercedesa, oczywiście. Max też to widzi, ale mówi, że jedyne, co może robić, to dawać z siebie wszystko - podsumował Holender."
Starszy Holender ma jakąś obsesję albo urojenia. Brak sukcesów w F1 oraz to, co osiągnął do tej pory Max (i co mógłby osiągnąć, ale wymyka mu się to z rąk) zaciemnia mu obraz toczącej się bezpardonowej walki. Wszędzie widzi spiski i knowania. Nie potrafi realnie spojrzeć na poprawę osiągów Mercedesa. Jeśli ktoś staje się szybszy w końcówce sezonu, to na pewno oszukuje.
64. Globtrotter
@63 "Z kim przestajesz, takim się stajesz"
Środowisko RBR a zwłaszcza dziadek Helmut ma taki wpływ
65. Ylos
64 nic dodać nic ująć, stary maxa to świr a z helmutem to już wg duet nie do pobicia
66. Max3
Hm... troszkę jestem w szoku. Skąd taka przewaga??? Jeżeli w kwalu jest 0,5 sekundy, to w wyścigu pewnie będzie więcej.
Ale widzę nadzieję dla Maxa.Start i pierwszy zakręt, jeżeli wejdzie na wewnętrzna, może nawet Lewisa trochę wywieźć ,to później Mercedes go nie wyprzedzi. Trzeci sektor jest bardzo szybki, nikt się tam nie utrzyma za przeciwnikiem. Dodać do tego podcięcia i sukces murowany,więc nie wszystko stracone.
67. Faustus
@63
Wszystko pięknie, ale nie zapominaj o tym, że Max zignorował podwójne żółte flagi i grozi mu za to przesunięcie na polach startowych o kilka pozycji do tyłu.
68. Gunnerrsaurus
Downien 78 nie wiem jak tu się oficjalnie odpowiada na komentarz, ale uważam, że Halilton w Williamsie by zdobył mistrzostwo! Piona!
69. Glorafindel
66. Max3
Po patologii z Sao Paulo nikt teraz nie będzie zostawiał wewnętrznej wolnej bo przecież nie da się już wyprzedzać po zewnętrznej.
Swoją drogą szkoda że nie zmieniono zasad już w Meksyku bo na starcie Hamilton mógł by i Bottasa i Verstappena wywalić pod płot.
70. Max3
@69 Glorafinder
Sądzę, że wszystko wróci do normy i znowu będą karać za wywożenie. Podejrzewam,że w Brazylii chodziło o utrzymanie tego pięknego spektaklu. Tak jak dzisiaj, Max chyba wywinie się od kary.Aby stworzyć znowu piękny wyścig. Ale jak będzie, nie wiem.:)
71. jarko1961
faktem jest, że Max został w tym sezonie dwa razy skasowany przez Merce czyli stracił co najmniej dwa drugie miejsca, Louis dowiózł duże punkty. W wyścigu w którym Max był sprawcą wyszło na remis, ale nawet gdyby obydwaj dojechali Lois byłby maksymalnie jedną pozycję przed Maxem. Krótko mówiąc - na kolizjach z Mercami Max stracił co najmniej 30 pkt. Dowożenie 2 czy czy 3 miejsc zupełnie by mu wystarczyło.
72. Faustus
Mercedes ukarany, a co z Ferrari i RBR?
73. Faustus
Max 5 pól do tyłu.
74. Faustus
+ 2 pkt. karne.
75. Faustus
Czyżby Hamilton, Gasly, Alonso, Norris, Sainz, Bottas, Verstappen? Tak będzie wyglądać kolejność na starcie?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz