Aeromis
Ostatnia aktywność
avatar
Aeromis

26.04.2023 15:10

0

@1. mm27m Tunel misiu, tunel.

avatar
Aeromis

23.11.2022 12:57

0

Pewnie chciała za dużo kasy i Mercedesowi udało się podkupić kogoś z FIA taniej.

avatar
Aeromis

21.11.2022 00:10

0

Verstappen pokazał, że zwycięzca GP Monako jest oszustem i hipokrytą (bo sam wołał o kary za takie numery, po czym 2 krotnie je wywołał). Ale to Verstappen jest hejtowany. Ludzka "moralność" tak ma. Nie ważne że to patologia - aby tylko tajemnica została w rodzinie. Zupełnie mi nie żal Checko - oszusta.

avatar
Aeromis

15.11.2022 20:56

0

...a skoro i tak się żegnam z tym forum to tak bez konwenansów. SxKxUxRxWxYxSxYxNx Davien 78 i SxKxUxRxWxYxSxYxNx Kempa to pewnie ta sama osoba, która bawi się Wami, by zrobić z Was SxKxUxRxWxYxSxYxNxÓxWx. Nikt na tym forum więcej nie na obrażał jak Davien/Kempa, innej opcji nie widzę. Do zobaczenia w innym miejscu.

avatar
Aeromis

08.11.2022 23:31

0

@2. ekwador15 Nie, to nie jest ta sama sprawa, a dwie oddzielne. Mercedes ma nielegalne powiązania z FIA i dostaje informacje, których otrzymywać nie powinien, przecież to nie jedyny taki przypadek. Mercedes i FIA powinni zostać prześwietleni i ukarani, tyle że kto niby ma to zrobić... FIA? To tak nieco jak w naszym rządzie jego aferami i prokuratorem generalnym - nigdy się nie stanie.

avatar
Aeromis

31.10.2022 08:46

0

@2. Grzesiek 12. Jest wręcz przeciwnie, on jako pierwszy jako szef ekipy najwięcej popełniającej błędów ma prawo o tym mówić. Jest w tym ekspertem. Ciężko stwierdzić, czy Mercedes dałby radę utrzymywać mocne tempo na softach, jest to jednak wróżenie z fusów. Nie mogliby też pokusić się o hard+soft, bo te pierwsze był za wolne. Myślę, jednak że mogli pokusić się o różne strategie dla swoich kierowców, można było się spodziewać, że Ferrari i m i tak nie zagrozi więc do stracenia nic nie mają.

avatar
Aeromis

29.10.2022 16:04

0

@12. kembry Kompletnie chory pomysł mający na celu wywindowanie bogate ekipy. Przecież nie każdy zespół dobija do maksymalnego budżetu. Równie dobrze można by dodać Ferrari i Mercedesowi +30 punktów, to równie głupie. @13. Frytek Nie było ŻADNEJ kary dla Ferrari. To było jakby za kradzież zakazano im kraść dalej, bez zadośćuczynienia pokrzywdzonym. To że bez kradzieży podupadli to nie jest kara. Kary nie było. Żadnej. @14. carrera 2013 Ale to nie jest tylko kara finansowa, a efektów zmniejszenia testów nie znasz. Nikt nie zna i nikt nie wie co będzie w następnym sezonie. Natomiast wiadomo że szanse RBR zostaną uszczuplone o w istocie nieznaną wartość.

avatar
Aeromis

29.10.2022 12:12

0

Jakoś nie kupuję politycznej narracji Newey'a, Wolffa, Mekiesa czy pozostałych. Robią to po to, aby ładnie albo właśnie brzydko wyglądało i aby ludzie się tym inspirowali. Wątpię, bardzo wątpię, aby ktokolwiek był w stanie przewidzieć czy i ile RBR straci. Gdyby tak dobrze wiedzieli, to wszyscy by mieli mistrzowski bolid. IMO nie ma co się dawać im walić w dyfuzor i nakręcać.

avatar
Aeromis

28.10.2022 23:37

0

@1. seba1b Regulamin finansowy to nie jest jakiś stwórca z przykazaniami. Regulaminy notorycznie są naginane przez zespoły F1, a to że powstał nowy i część dziennikarzy a za nimi kibiców bezrefleksyjnie się zafiksowała na punkcie nowego regulaminu, w dodatku wytwarzając z czegoś objętego przepisami coś co jakoby poza nie wykracza, to wina wyłącznie ich własnych emocji/fiksascji. Polecam wyluzować i zrozumieć że pewnie mimowolnie wziąłeś udział w nagonce, dzięki temu po raz drugi nie dasz się już w to wrobić.

avatar
Aeromis

28.10.2022 23:24

0

@51. ryan27 Jakich poważnych przepisów, skoro jest w przepisach, że to właśnie nie jest poważne złamanie przepisów. :) Myślenie życzeniowe niestety kosztuje dużo nerwów.

avatar
Aeromis

28.10.2022 15:59

0

Koce powinny zostać, im mniejsze straty na zjazdach (i wyjazdach), tym większa szansa na zróżnicowanie taktyk. A najlepiej to w ogóle przebudować aleje serwisowe tak, by zjazd kosztował 10-13 sekund, no to wówczas można by te koce ewentualnie wywalić.

avatar
Aeromis

28.10.2022 15:57

0

@17. Malmedy19 Kara była niezasadna, ze wszech miar powinna być cofnięta i jakimś cudem została. Sędziowie popełnili błąd, ale nie można go naprawiać karą wyssaną z palca "bo tak". "Bo tak" - nie ma nic wspólnego z przepisami.

avatar
Aeromis

28.10.2022 10:22

0

Za błędy sędziowskie powinni odpowiadać sędziowie, a nie zespoły. Naprawili co zepsuli, choć złej krwi po tym co zrobiono naprawić się już nie da.

avatar
Aeromis

24.10.2022 10:12

0

Poza tym co napisał słusznie napisano powyżej, to jeszcze Alonso wiele razy podskakiwał w tym roku sędziom, więc się mszczą jak prymitywne gnojki. FIA w tym roku, to najgorsza FIA jaką kojarzę kiedykolwiek.

avatar
Aeromis

05.10.2022 02:35

0

Ponieważ osłabili tylko Ferrari, zmianami w trakcie sezonu, to teraz będą kontynuować kampanię. Ten zespół to istny rak dla F1. Uwielbiam markę Mercedes, nie znoszę zespołu Mercedes w F1. Każdy zespół ma coś za uszami, ale tylko Mercedes potrafi do pewnego stopnia kontrolować FIA tak by im sprzyjało. Przez lata nie cierpiałem Ferrari - za to samo, ale obecnie jest jeszcze gorzej.

avatar
Aeromis

02.10.2022 23:55

0

Według mnie więc Bernd Maylander zasłużył na punk za FL. Szkoda że ciapy nie potrafiły zadecydować na czas. Rewolucja zeżarła własne dzieci, było do przewidzenia, że wypchanie Masiego tak się skończy. Wszystko przez Hamiltona... ;>

avatar
Aeromis

02.10.2022 23:45

0

Pan Mer Sedes na prawdę dał dużo radości kibicom Verstappena. Szkoda tylko, że to nie było ostatnie okrążenie. ;]

avatar
Aeromis

02.10.2022 23:41

0

Verstappen - dzban (start, dohamowanie) Hamilton - dzban (banda, nieporadność w walce z VET i VER) Albon - dzban (banda) Latifi - dzban (wjechał w Zhou) Tsunoda - dzban (banda) Russell - trzepnął w Schumachera Leclerc - przegrał start i przez to na własne życzenie cały wyścig Sainz - powolniak Ricciardo - mega szczęście, kiepskie tempo Vettel - słabiej niż STR... ale zawsze przed Hamiltonem! Alonso - pech Ocon - pech Zhou - pech (LAT) Gasly - pech ze strategią 3. Stroll - wykorzystał chyba wszystko co mógł, gdyby był lepszy to walczył by z Ricciardo 2. Norris - dobre tempo, szczęście miał, ale potrzebne mu ono nie było. 1. Perez - wygrany start, wykorzystał wszystko, szczęścia nie potrzebował. Wniosek: Dzisiejsze GP obnażyło kiepską jakość kierowców F1. ;]

avatar
Aeromis

02.10.2022 02:29

0

@7. oliwierson BOT nie był lepszy przy HAM niż PER przy VER. Różnica polega na tym, że Mercedes miał na serio dominujący bolid, który tak Rosbergowi, jak i później Bottasowi dawał przewagę nad innymi i mógł łatwo błyszczeć. Przypomnę choćby tylko punkty w 2019: 1.Lewis Hamilton 413 2.Valtteri Bottas 326 3.Max Verstappen 278 4.Charles Leclerc 264 :] RBR nie miało dominującego bolidu tak w zeszłym sezonie a tym bardziej obecnie, gdzie mocnych bolidów są trzy, a mimo to Perez jakoś potrafi utrzymać się na p3 w WDC. Wątpię, aby Bottas w obecnym sezonie dałby radę. Perez często robi bardzo złe wrażenie, bo jest wolny w kwalifikacjach, zawsze taki był. Nigdy nie pokonał w qualu w przekroju całego sezonu Hulkenberga i to mając zespół tworzony pod siebie (sponsorzy!), mając na to trzy próby/sezony. Zawsze przegrał. W wyścigu jest średniakiem z mocnymi przebłyskami i to myślę jest więcej warte niż Bottas, który w 2015 i 2016 ledwo co pokonał jednego z najsłabszych, zużytych i wypranych z ambicji kierowców jakim był Felipe Massa. Tak to widzę.

avatar
Aeromis

27.09.2022 01:02

0

Jakby to powiedział Alonso - GP2 Champion, GP2*. *Oczywiście jeździł już po zmianie nazwy - w Formula 2. Cóż, tyle razy pisałem że Charles jest szybki, ale się mega wolno rozwija i brakuje mu jeszcze do najlepszych.

avatar
Aeromis

24.09.2022 16:19

0

@devious Uważasz, że RBR będzie ryzykować stawiając na Hertę, gdzie przez byle kontuzję może się okazać, że zostanie on bez licencji, a oni bez kierowcy? Byłoby to niepoważne.

avatar
Aeromis

18.09.2022 14:58

0

@5. giovanni paolo Dla tych, którzy nie lubią Alonso bardzo duże - kolejne rozpalenie emocji. Sprawą sprzed 15 lat... gdy Ferdek był innym gościem... ale "co z tego"? ;]

avatar
Aeromis

15.09.2022 19:40

0

Lepiej byłoby po skończonym wyścigu przyznawać punkty w odwrotnej kolejności (25p ostatni na mecie). Byłoby równie głupio, za to soczyście i przejrzyście. :]

avatar
Aeromis

14.09.2022 12:54

0

@devious Tyle że w F2 odchodzi jeden mocny kierowca rocznie. Po 3-4 latach stanowi to niemal całość najbardziej konkurencyjnych kierowców, a tym bardziej po 8-12. Oznacza to że w Indy jest kolosalnie trudniej nie tylko zdobyć mistrzostwo, ale i w ogóle być w czołówce. I tak pod względem lat w kolejności klasyfikacji tego sezonu: 1. Will Power 41 lat 2. Josef Newgarden 31 lat 3. Scott Dixon 42 lata 4. Scott McLaughlin 29 lat 5. Alex Palou 25 lat 6. Marcus Ericsson 32 lata 7. Pato O'Ward 23 lata 8. Felix Rosenqvist 30 lat 9. Alexander Rossi 30 lat 10. Colton Herta 22 lata Dlaczego więc w F1 nie widać takiego rozstrzału a w Indy tak? Ano dlatego , że w F1 są różne bolidy, a co lepsze zespoły pozyskują młodych by mieć kierowców na długie lata.

avatar
Aeromis

12.09.2022 20:42

0

@7. sismondi Kłamstwo nie jest prawdą. Max Verstappen jest obecnie mistrzem świata i idzie po drugi tytuł. Subiektywne myślenie życzeniowe tego nie zmienia.

avatar
Aeromis

12.09.2022 17:04

0

@1. TomPo W popłuczynach to sam pływałeś z czasów bycie plemnikiem. xD Musiałeś mi się pomylić z kimś innym kto umie normalnie rozmawiać, daję ci ignora.

avatar
Aeromis

12.09.2022 14:44

0

@15. Faustus Wiszę nic nie zrozumiałeś. Nie z decyzją ludzie się nie zgadzają a z regulaminem, który na takie durne decyzje pozwala, że zamiast ścigania się jest żałość przy przekraczaniu mety które na 100% nie jest dna f1.

avatar
Aeromis

12.09.2022 13:55

0

@3. devious Brednią jest że za Indycar jest tyle samu punktów co za F2, która wypycha na siłę swoich mistrzów osłabiając swój poziom i to jest właśnie esencją problemu którego nie zrozumiałeś, pomimo iż to opisałem, @4. TomPo Głupi jesteś, ale wygląda że to Twój cel więc mimo wszystko gratuluję. :]

avatar
Aeromis

12.09.2022 11:23

0

@5. hubertusss "Każdy mądry po wyścigu." Nawet noobek zrozumie że Ferrari popełniło błąd, więc ten ironiczny ton to ośmiesza samego Ciebie. Może RBR miało lepsze tempo, może gorsze, ale na pewno tego nie pokazało, co wykazałem w mojej poprzedniej wypowiedzi.

avatar
Aeromis

12.09.2022 11:19

0

@1. TomPo A temu, że FIA na siłę i w imię własnych interesów chce utrzymać europejską hegemonię w sportach motorowych deprecjonując inne serie nad którymi nie ma władzy. Jednocześnie F2 (wcześniej GP2) utrzymuje zasadę że zdobycie mistrzostwa = wylatujesz z serii, a więc nie możesz dalej się rozwijać w tym kierunku. To wcale nie tworzy najlepszych z najlepszych, system jest chory. W Indycar to rozumieją, dlatego Herta choć poza ścisłą czołówką to jest uważany za talent, bo walczy z doświadczonymi kierowcami, nawet 41 letnimi jak mistrz od wczoraj WIll Power. W ten sposób zespoły F1 tym bardziej kuszone są braniem w swoje szeregi synków swoich bogatych tatusiów, bo potencjalnych talentów jest za mało.

avatar
Aeromis

12.09.2022 01:50

0

@1. Pajol LEC miał 2 sekundy przewagi nad VER przed vSC na 12 okrążeniu. Po wyjeździe z pit lane Charles tracił 17 sekund do VER, razem stracił więc 19 sekund - i to zupełnie bez sensu, bo i tak raz jeszcze zjeżdżał. Przed SC w końcówce na 47 okrążeniu LEC tracił do VER około 17 sekund. :) Reasumując: tracił 17 a stracił bez sensu 19. Pod żółtą flagą stało się coś dziwnego i LEC stracił dodatkowe parę sekund, być może dlatego że trafił akurat na żółtą flagę, ale do tego by nie doszło gdyby nie stracił tych 19 sekund, bo jechałby tuż przed lub tuż za Verstappenem. RBR wcale niekoniecznie byłby w stanie podciąć Ferrari, bo nie było dużej różnicy w tempie, a wyprzedzenie na torze wcale nie musiało się tak łatwo powieść. A tak na marginesie nawet gdyby był czas na walkę w końcówce i VER prowadził to nie mógłby zmienić opon bez straty pozycji, a Leclerc mógłby. Monza to tor na 1 pit stop, Ferrari na własne życzenie dodało 19 sekund straty Leclerc'kowi, a to jest nie do odrobienia nawet na super-hiper-ultra-softach. Leclerc być może mógł to wygrać. Ferrari uniemożliwiło sprawdzenie tej opcji.

avatar
Aeromis

11.09.2022 23:29

0

@48. xandi_F1 Albon cały sezon pokazuje co był w stanie osiągnąć. I osiągnął to samo co de Vries wskakując nieprzygotowany do bolidu.

avatar
Aeromis

11.09.2022 22:22

0

@10. oliwierson Nie zgadzam się z psującym wyścigi regulaminem, więc lubię wolną amerykankę (i reszta tych emocjonalnych wypocin)? Zadziwiasz świat swa mądrością, brakuje ci już tylko aureoli. Rozmowa z tobą to natchnienie dla każdego dyplomaty. Pajac.

avatar
Aeromis

11.09.2022 22:03

0

@1. Max3 Perez miał problem z hamulcami, tu nie ma czego porównywać.

avatar
Aeromis

11.09.2022 21:58

0

@5. Roxor Przy debiucie bez przygotowania zdobył tyle punktów (dwa), ile przez kilkanaście wyścigów Albon zdobył tylko raz. W wyścigu nie tylko korzystał na tych co odpadli, ale i naciskał na bolidy przed nim. Bez przygotowania zrobił coś, co nie jest standardem u Albona a jego maksymalnym osiągnięciem w tym sezonie. To nie ma nic wspólnego z normalnymi wynikami.

avatar
Aeromis

11.09.2022 21:17

0

Ku chwale i poddaństwu przepisom - nie ma nic wspanialszego i bardziej emocjonującego jak po 1,5 godziny wjeżdżające bolidy za SC. DNA F1, czyli przepisy zostały wypełnione, wszyscy jesteśmy pod mega wrażeniem. Ten seksowny sznureczek kierowców z zakazem wyprzedzania się mijał metę niczym dżdżownice psią kupę. Takie rozstrzygnięcie to kwintesencja ścigania się. Tifosi wyli z zachwytu!

avatar
Aeromis

11.09.2022 21:06

0

@2. greyhow To pokazało też jak słaby jest Albon i że od czasu gdy przegrał ze zniszczonym Kviat'em w 2019 za wiele się nie zmienił. Williams potrzebuje normalnego, przeciętnego kierowcy a nie dżumy i cholery.

avatar
Aeromis

11.09.2022 17:55

0

@ 22. KolczastyKaktus Nie oglądam Eleven. Gdyby Verstappen na prawdę mógł tak sobie minąć jak to piszesz (co jest jedynie przypuszczeniem a nie faktem), to po prostu zaatakowałby go, a tego nie robił. Strata kilkunastu sekund na dwa zjazdy w niczym nie mogła pomóc Ferrari, w niczym, jedynie pozbawiła Charlesa szansy na walkę z Maxem. Sainz pruł ile wlezie i wyprzedzał, nie miał z tym problemów nawet gdy wyprzedzał kierowcę z otwartym DRS. Na tym torze przy tych bolidach nie odrobi się dwóch zjazdów, bo jest za mało zakrętów by móc wykorzystać świeże opony. Ferrari zawaliło po raz kolejny i taki jest mój wniosek.

avatar
Aeromis

11.09.2022 17:48

0

@21. KolczastyKaktus RBR miewało już problemy z oponami w tym sezonie. Dziś po prostu "taktyka" Ferrari zachęciła ich do wykorzystania najszybszej strategii i to bez konieczności walki koło w koło z Leclec'kiem. Jak to się mówi "żyć nie umierać".

avatar
Aeromis

11.09.2022 17:30

0

@1. Mayhem Jak najbardziej, Albon jest słaby a Latifi beznadziejny. Williams po poprawkach ma samochód środka stawki, a nie jego końca. Pewnie nie na każdym torze, ale jednak ma. Żółtodziób wsiadł do bolidu i zrobił to co zrobiłby Albon. Ręce i nogi opadają. --- Gratulacje dla Ferrari udało im się skopać taktycznie wyścig na jeden zjazd. Albo zjazd pod VSC i zmiana na twarde, albo jeśli te są za słaby nie zjeżdżać. Ja to wiem, Ty to wiesz, dziecko to wie. Binotto wprowadził Ferrari w nową F1 z ograniczonymi budżetami z wielkim, zaskakującym przytupem, ale być może to nie on będzie spijać śmietankę z tego sukcesu jakim jest jakość bolidu Ferrari. Brawa dla Maxa, wprost genialny start. Minus dla Gaslyego, który jednak powinien był dać sobie radę z Ricciardo, który jechał tempem nie stanowiącym wyzwania dla de Vriesa. Strasznie mi szkoda Alonso, pojawiła się szansa na dogonienie Ocona w WDC i takie przypadki się zdarzają. Ileż Fernando stracił już punktów w tym sezonie. W tym sezonie jedynym kierowcą który dorównuje skutecznością Verstappenowi (choć nie tempem) jest Russell. Dziś znów wycisnął maks punktów. Hamilton raczej bez szans na dogonienie "młokosa".

avatar
Aeromis

10.09.2022 22:28

0

@2 Orlo Leclerc ukończył już 3 wyścigi z rzędu, mówi Ci to coś? ;]

avatar
Aeromis

10.09.2022 22:24

0

Cadanowa jaki fatalista. Ale to nawet dobrze, tym bardziej muszę to obejrzeć.

avatar
Aeromis

10.09.2022 22:11

0

@1. Grzesiek 12. To zależy czy mają na myśli wyprzedzanie, tempo, czy strategię opon. Jeśli to pierwsze, to mogą się przeliczyć, według mnie powinno być łatwo i dodatkowy docisk tylko ich spowolni, a może nawet przyspieszyć degradację opon.

avatar
Aeromis

10.09.2022 21:43

0

@24. BlahFFF Najlepiej sprawdzać tutaj, bo to najszybsze informacje. Stamtąd pochodzi zresztą ten screen. fia.com / documents / championships / fia-formula-one-world-championship-14 / season / season-2022-2005

avatar
Aeromis

10.09.2022 19:48

0

@3. fistaszeq A Ty fistaszki.

avatar
Aeromis

10.09.2022 19:36

0

@17. silvox FIA nadal jej nie podała.

avatar
Aeromis

10.09.2022 19:11

0

Na pewno nie miał równych szans. Mimo to aż p13 i pozwolę sobie umniejszyć jego zasługi. Może w końcu do choć paru komentatorów dotrze, że Williams po poprawkach jest niemal bolidem środka stawki i z lepszym kierowcą niż Albon i Latifi mogliby regularnie walczyć o najmniejsze punkty. Ale ALB a już tym bardziej LAT szans z Alonso czy Norrisem czy nie mają.

avatar
Aeromis

10.09.2022 19:05

0

@14. hubos21 Przypomnę ci, że piszemy o prawdopodobnej kolejności przyznawania kar (od dołu tabeli w górę). Tu nie da się wywnioskować, że ktoś może coś stracić. Inna kolejność przyznawania kar niż ta o której napisałem (a kiedyś takie się zdarzały sytuacje) może sprawić że ktoś coś zyska. Przykładowo Verstapen zamiast z p7 wystartuje z p4. Ale ja uważam, że wystartuje z p7.

avatar
Aeromis

10.09.2022 18:23

0

@7. hubos21 Wątpię, kara -5, to -5. Aby zapobiec zbędnym przetasowaniom kary powinno się przyznawać w kolejności odwrotnej do kwalifikacji, czyli najpierw ci dalej. Dzięki temu nie da się nic "zyskać". I tak zapewne będzie.

avatar
Aeromis

10.09.2022 18:04

0

5. hubos21 Leclerc musi jutro poprawnie wystartować, obok niego będzie Russell, który nie należy do mistrzów tego tematu. Większe zagrożenie mogą stanowić Norris lub Ricciardo.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu