DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
05.03.2023 12:32
0
A czy czasami słów Toto nie należy czytać na odwrót. Przynajmniej nie ma porposingu- chyba. Poza tym sami mówili że na początku nie będą walczyć o PP, czy też podium więc chyba wyniki są zgodne z oczekiwaniami.
Przejdź do wpisu Wolff otwarcie mówi już o potrzebie zmiany koncepcji W14
10.02.2022 16:08
0
Przednie skrzydło po Byku, ciekawe jak będzie się rozpadać po kontakcie :o) .
Przejdź do wpisu Aston Martin pokazał bolid AMR22
10.02.2022 14:29
0
Sama rozmowa z Masim nie byłaby może i niczym dziwnym, gdyż tak jak już wspomniano robiły to wszystkie zespoły. Moim zdaniem tym co działa na niekorzyść RB i Masiego jest wypowiedź "wtedy wyścig będziemy mieć w swoich rękach" . Gdyby nie było tej wypowiedzi traktowałbym to jako zwykłe naciski, a tak to jakoś to tak dziwnie wygląda.
Przejdź do wpisu Nowy/stary dowód ws. GP Abu Zabi jeszcze bardziej obciąża Masiego
10.02.2022 09:50
0
W sumie nic nowego już po samym wyścigu było wiadomo że doszło do naruszeń zasad. Jak się ma do tego: "Toto to nazywa się "motor race" to ja nie wiem. Ustawiamy wyścig, a później mówimy że tak wygląda ściganie.
Przejdź do wpisu Nowy/stary dowód ws. GP Abu Zabi jeszcze bardziej obciąża Masiego
31.01.2022 18:41
0
Przez kogo trzeba być zaczepionym, żeby dostać się do padoku F1? :o)
Przejdź do wpisu Tylko zaszczepieni będą mogli pojawić się w padoku F1
12.12.2021 19:36
0
Tutaj to wiadomo było że nie przejdzie. Ciekawy jestem, czy nie było to puszczone na zasadzie-damy dwa protesty -jeden odrzucą, ale drugi muszą uznać?
Przejdź do wpisu FIA odrzuciła pierwszy protest Mercedesa po GP Abu Zabi
12.12.2021 19:34
0
@49, No ok, rozumiem Twój tok myślenia, ale w takim razie to po co są te wszystkie zasady, regulaminy itp. skoro wszystkie naruszenia, wykroczenia, złamania podciąga się pod show? Tak, kibicuje HAM, ale chyba nikt nie zaneguje że w tym wyścigu był po prostu lepszy i miał lepszy samochód. Start wygrał pierwszy zakręt dyskusyjny (dla mnie nic nie było sytuacja podobna z Brazylii-ale mogą być inne zdania). Natomiast to co było później to inna liga, wiadomym było że MERC świetnie obchodzi się z oponami. W normalnych warunkach VER by go nie dojechał. Warunki nie były normalne, OK ale sprawa jest prosta jeżeli został złamany regulamin to powinny być uznane wyniki sprzed restartu i tyle. Najlepsze jest to że żaden zespół i zawodnik nie złamał tych zasada, a zrobili to sędziowie aczkolwiek w celu zrobienia show.
Przejdź do wpisu Verstappen: protest Mercedesa świetnie podsumowuje ten sezon
12.12.2021 19:08
0
@94 Podtrzymuje się decyzje, ale tu na ich wyprostowanie nie było czasu (1 okrążenie do końca). Jeżeli regulamin sportowy został złamany, to tego też nic nie zmieni. Dlaczego jeden zawodnik ma być poszkodowany kosztem drugiego (jeżeli żaden nie jest winien, a nawet nie jest to wina zespołów). Na logikę, skoro jest jasno napisane że wyprzedają wszyscy albo nikt to niby czemu pojechało tylko 4? Skoro jest napisane, że zawodnicy zdublowani ustawiają się za SC i dopiero wtedy następuje restart, to dlaczego tak nie zrobiono. Chyba po coś ten regulamin jest- skoro tak to może w następnym sezonie po wymianie silnika niech zespół ustawi auto bez przesunięcia miejsc (i co z tego że regulamin stanowi +10/+5?). Mercedes tu też podejmował decyzję na podstawie jakichś regulacji, być może wyszło im, że w zgodnie z regulaminem nie będzie szans na restart, dlatego podjęli takie, a nie inne decyzje. Przed tym wyścigiem mieliśmy restart sezonu (obaj mieli tyle samo pkt.) i akurat tu HAM był lepszy pod względem tempa, ale i też wygrał start (i to pomimo że VER miał Softy), co moim zdaniem potwierdza, że to Mercedes/Hamilton byli lepsi (bez losowych wypadków) i w czystych warunkach RED BULL by nawet do nich nie dojechał.
Przejdź do wpisu Walka o tytuł wciąż trwa? Mercedes złożył dwa protesty po GP Abu Zabi
12.12.2021 16:57
0
Mercedes strategicznie nic nie mógł zrobić bo nie mieli Bot, Jedynie to +5sek za zygzakowanie po restarcie.
Przejdź do wpisu Verstappen na ostatnim okrążeniu sięgnął po pierwszy tytuł mistrzowski!
12.12.2021 15:55
0
Pytanie, jaka kara jest za zygzakowanie, bo ja naliczyłem chyba dodatkowe 2 zmiany kierunku, a na pewno 1,
Przejdź do wpisu Verstappen na ostatnim okrążeniu sięgnął po pierwszy tytuł mistrzowski!
11.12.2021 12:26
0
Jeszcze po wyjeździe z alei, ale mimo wszystko ktoś z zespołu mógł go wypuścić 2 sek później albo dać info żeby zwolnił przy wyjeździe. Lepiej żeby nie powtórzył takiego manewru w kwalifikacjach.
Przejdź do wpisu Niby nieznaczący, a ciekawy trzeci trening w Abu Zabi
05.12.2021 23:57
0
@95 Ale że jak bez konsekwencji, przecież Ver dostał +10s :o)
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 23:19
0
Właśnie oglądałem powtórki i w momencie uderzenia MAX był na środku toru- czyli było tyle samo miejsca po lewej i prawej stronie- tak się nie oddaje pozycji. @12 słuszna uwaga. Kto po takim incydencie mógł więcej zyskać MAX, czy HAM? @18 nikt nie mówi że nie chciał, tylko jaki miałby HAM interes w tym żeby taranować VER? Przecież wiadomo że przy takim uderzeniu różne rzeczy mogą się wydarzyć. Za to MAX eliminując siebie i HAM zyskuje przewagę. A w momencie uderzenie/oddawania pozycji dobrze wiedział że pierwszego miejsca nie dowiezie.
Przejdź do wpisu Hamilton uważa, że Verstappen w Arabii Saudyjskiej przesadził
05.12.2021 22:38
0
Moim zdaniem to jeszcze dochodzi tu kwestia tego, że HAM nie do końca wiedział co się dziej. Ogólnie w większości sytuacji stara się on nie dopuścić do kontaktu z VER, co było widać nie tylko w tym wyścigu, ale na przestrzeni całego sezonu. Mając w głowie agresywną jazdę VER, mógł być nieco zdziwiony tym że ten nagle hamuje i go przepuszcza- takie trochę ograniczone zaufanie do tego kierowcy wszak takie zahowanie jest trochę niepodobne do MAX'a. Niech już nie dają kary nikomu, ewentualnie usprawnią jakieś procedury żeby nie doszło do tego typu nieporozumień w przyszłości. Niech ostatni wyścig i czysta, ale ostra walka rozstrzygną kto zostanie mistrzem.
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 22:29
0
@71 No, a jak wytłumaczysz, że po raz drugi nie zrobił tak samo, tylko normalnie- 7-8 bieg i przepuścił HAM? Pewnie tym że bał się żeby mu drugi raz nie wjechał? Tylko właśnie tak jak za drugim razem powinna być oddana pozycja za pierwszym (nie mówię, że miejsce było ok, ale sposób jak najbardziej). Dla mnie był dziwny sam fakt takiego nagłego oddanie pozycji RB zazwyczaj się tak nie spieszy z takimi decyzjami, a tu nagle po 3/4 okrąż bach VER hamuje na środku toru.
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 22:18
0
Osoby które widzą winę HAM, mogą mi wytłumaczyć dlaczego Ver raz przy oddawaniu pozycji jedzie na 3-4 biegu i dochodzi do zderzenia, a innym razem ten sam człowiek oddaje pozycję jadąc na 7-8 biegu (i chyba jest to nawet to samo miejsce). Dlaczego za pierwszym razem nie zrobił tego w ten sposób jak za drugim? Moim zdaniem tym drugim oddaniem Ver narobił sobie kłopotu, bo pokazał że można to zrobić normalnie. Co do tego że awaria, coś na torze itp. no OK, ale nie było czegoś takiego, bo z telemetrii nie wynika że doszło do jakiegoś uszkodzenia, nic też nie było na torze. To nie droga publiczna że TRZEBA zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu więc ten zawodnik przodu też powinien mieć to na uwadze.
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 22:09
0
@131 Jeżeli ktoś twierdzi że WINA jest zawsze tego z tyłu to proponuje się douczyć, bo zajechanie drogi i zahamowanie nie jest jednoznaczne z winą tego z tyłu . Swoją drogą jeżeli ktoś uważa że to nie jest wina VER, to podam przykład z drugiego wyprzedzania gdzie Maksiu już oddał pozycję normalnie (którą z resztą później sobie odebrał). Jak to jest że raz oddaje pozycje wyhamowując HAM, a drugi raz normalnie jadąc na 7-8 biegu? Ogólnie punktacja WC jest OK więc ja bym nie robił dramatu niech rozstrzygnie ostatni wyścig. Powinno być bez kar. Widać było, że na twardych HAM był szybszy.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa w arabskim dreszczowcu
05.12.2021 22:00
0
Mało tego-miejsce też było celowe, co było widać w późniejszym czasie gdy VER oddał pozycje, a później wyprzedził HAM. Dlatego też było takie mocne dohamowanie. Ver mógł oddać np. na prostej . Swoją drogą to chyba VER zrobił sobie kuku tym drugim manewrem - o ile mi wiadomo to też nie można oddawać pozycji w taki sposób, że po chwili wyprzedzamy rywala.
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 21:52
0
Obejrzycie sobie powyższy materiał 23-25 sek w 24sek widać jak VER skręca lewo-prawo.
Przejdź do wpisu Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
05.12.2021 21:48
0
Winny całego zajścia jest Ver (oczywiście nie jestem sędzią więc podkreślam że to moja opinia) dlaczego. Przez cały wyścig generalnie wypychał Ham. Z OCO Hamilton też uciekał przed Ver przez co uszkodził skrzydło po kontakcie (aczkolwiek tu też trochę wina Ham bo zostawił miejsce). Później wypychanie przy wyprzedzaniu, nawet komentatorzy na ES zauważyli że VER nie zmieściłby się normalnie w tym zakręcie więc hamowanie było opóźnione (w mojej opinii sytuacja podobna do tej z Brazylii). Co do wjazdu to oczywiście trochę Ham przespał, ale: 1. Nie widziałem, żeby ktoś oddawał tak szybko pozycje (po przejechaniu 3/4 okrążenia nagle Ver oddał pozycje)-co innego jeżeli pozycje zyskał wyprzedzający poza torem. 2. W Brazylii było podobnie i pozycja nie została oddana. 3.Miejsce oddania było dziwne i redukcja do 3 w takim szybkim zakręcie to jednak przegięcie. 4. Było kręcenie kierownicą lewo-prawo. 5. Później się okazało o co chodziło- chciał puścić go przed strefą DRS. Co do osób piszących o prawie jazdy i wysnuwających wnioski, że wina zawsze jest tego z tyłu to chyba nie mają prawa jazdy i z takim podejściem oby nie zdobyli. Na STOP CHAM jest pełno takich hamowań na autostradzie- tzw. szeryfów/ czy też nauczycieli. Ogólnie podsumowując dalej bez kar niech zdecyduje ostatni wyścig.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa w arabskim dreszczowcu
04.12.2021 09:32
0
Może i "Tor stworzony dla Max'a", ale jednak chyba w trakcie treningów dosyć mocno narzekał na niedogrzane opony na przodzie.
Przejdź do wpisu Horner: to tor stworzony dla Maksa - nie tylko moc będzie ważna
01.12.2021 21:00
0
Skoro: "Maxa to kompletnie nie obchodzi." To po co Horner komentuje???
Przejdź do wpisu Horner: Hamilton ciągle prowokuje Maxa
28.11.2021 08:39
0
@2. Jak się nad tym zastanowić to jednak jest to jakieś przeoczenie, bo czemu pierwsza wymiana ma kosztować 10 miejsc, a kolejne tylko 5? To, że każdy zespół był świadomy tego pkt. regulaminu, jak widać nie oznacza że każdy jest go skutecznie wykorzystać. Podejrzewam, że w tym brzmieniu nie jest on pierwszy sezon, a jednak nagle się RB zastanawia czy jest sens żeby w tej formie pozostał. @3 No RB nie ma zbyt dużego pola manewru w tej chwili. Teoretycznie masz rację, ale boli ich zapewne te początkowej przesunięcie +10. Przy 11 miejscu jak wiadomo wszystko się może wydarzyć w pierwszym zakręcie. Poza tym Merc (jak napisałem wcześniej) mógłby też wymienić silnik i wtedy dostanie +5, czyli będzie 4-5 miejsc przed Max'em.
Przejdź do wpisu Verstappen rozważy poluzowanie pasów zamiast dotykania bolidu
27.11.2021 21:06
0
Chyba żal trochę ściska 4 litery, że nie wpadli na taką lukę w regulaminie. Gdyby teraz RB wymienił silnik u Ver, to Mercedes mógłby zrobić to samo u HAM, a i tak HAM startowałby wyżej (i to nawet przy założeniu że PP 1.Ver/2. Ham). Czasami stratedzy Merc'a dają d**y, ale tu się akurat popisali.
Przejdź do wpisu Verstappen rozważy poluzowanie pasów zamiast dotykania bolidu
21.11.2021 19:11
0
@3 Zapewne chcieli przeskoczyć Alonso i dlatego przeciągali ten stint, tak by po wyjeździe Bottas miał wolne miejsce do pogoni za Perezem. W momencie przebicia ta przewaga wynosiła chyba 23 sek. więc pozostało tak naprawdę 2-3 okrążenia i pewnie byłby Pit Stop- poza tym Bot miałby też świeższe opony.
Przejdź do wpisu Mercedes w końcówce sezonu odzyskuje dawną formę
21.11.2021 11:55
0
Napiszę tak jak o wydarzeniu z Sao Paulo (tam miałem takie zdanie, że skoro broniący nie utrzymał się w torze i w wyniku jego obrony obaj- wyjechali poza tor, to Ver powinien oddać pozycję, bo ją zyskał poza torem- tzn. nie stracił). Tu jest podobnie- to prawda sygnały były sprzeczne, ale skoro mamy system informatyczny i ludzi, to pierwszeństwo ma to co robi człowiek. Podobnie jest na drodze- jak mamy sygnalizację i policjanta, to się słuchamy poleceń wydawanych przez osobę, a nie sygnalizację. Nawet przy zielonym nie wolno wjechać na skrzyżowanie jeżeli na to nie zezwoli osoba kierująca ruchem. W przyszłości (w F1) może zdarzyć się awaria systemu i wtedy będzie trzeba się stosować do tego co pokazują porządkowi.
Przejdź do wpisu Verstappen, Bottas i Sainz wezwani do sędziów ws. żółtych flag (akt.)
20.11.2021 18:45
0
Podobnież Ver u sędziów z podejrzeniem ignorowania żółtych flag.
Przejdź do wpisu Hamilton znokautował rywali w kwalifikacjach przed GP Kataru
15.11.2021 20:23
0
Dla mnie sytuacja była tu prosta. Max nie utrzymał się w torze, a dlaczego-bo opóźnił dohamowanie. Wiedział że po wypchnięciu powróci przed Hamiltonem (był po wewnętrznej). Gdyby Verstappen pojechał w granicach toru to oczywiście powinno być bez reakcji, a tak zyskał przewagę wyjeżdzając poza tor. Zyskał,bo nie stracił pozycji. Niestety taka obrona moim zdaniem to jednak nie obrona jak atakujący i broniący wyjeżdżają poza tor. Tak naprawdę to można by wprowadzić taką regułę jak przy wyprzedzaniu poza torem. Jeżeli w trakcie obrony broniący i atakujący nie utrzymają się w torze to broniący i tak musi oddać pozycję.
Przejdź do wpisu FIA nie miała dostępu do onboardu Verstappena przy ocenie jego obrony
18.10.2021 17:52
0
@1.plmno. Nie do końca. Pole position osiąga kierowca który ustanowił najszybszy czas w kwalifikacjach. Jego późniejsze przesunięcie do wyścigu, w związku z karami nie powinno rzutować na fakt, że w sobotę był najszybszy i oto chodzi kierowcom. Moim zdaniem taka argumentacja ma sens, a skoro kierowcy zgodnie tego też chcą to powinno tak być.
Przejdź do wpisu Kierowcy domagają się zmian w kwestii przyznawania pole position
10.10.2021 10:56
0
Ci cali antyszczepionkowcy czy też Ci co się nie chcą szczepić to jednak mają mocno zryte berety. Jeżeli ktoś mówi że tego nie ma to znaczy że niezły towar bierze. Znajomy był taki co nie wierzył, na zasadzie: "przestań nosić tę szmatę", "to jest po prostu mocniejsza grypa", "byli u mnie znajomi z Londynu i co w testach wyszło że on chory, a ona nie miała kontaktu z Covid". W końcu w marcu chłop leczył się na Zatoki i.... 19 kwietnia był jego pogrzeb, a przed śmiercią, a dokładnie jak go zabierała karetka: "Kochani od początku nie wierzyłem, ale powiem wam że Covid istniej i jest niebezpieczny". W przedszkolu u mojego syna jest dziecko które straciło matkę przez Covid . Zawsze i do wszystkiego można dopisać teorię spiskową. W przypadku Covid są więc 3 wyjścia: 1. Ci co wierzą i się szczepią są głupi, bo tu chodzi o kasę, a szczepionki ich zabiją. 2. Wirus po prostu jest (pomijam skąd, bo to oddzielny temat) i tyle, świat się wziął do roboty i wynaleźli szczepionkę która ma ochronić ludzie przed śmiercią i ciężkim przebiegiem-żadnych ukrytych teorii spiskowych. 3. Ten punkt ma też sens. Wirus jest, zabija ludzi, ale wymyślono szczepionkę która ma ochronić tych którzy się jej poddali (bo są głupi i można im wszystko wmówić). Tych którzy nie chcą się szczepić trzeba wyeliminować bo są to jednostki samodzielne i nie będzie ich można w przyszłości kontrolować. I teraz skoro Ci wszyscy przeciwnicy COVID mają teorie spiskowe, to powiedzcie mi dlaczego firmy i rządy chcący kontrolować ludzi, mieliby zabijać tych którzy się podporządkowują "rozkazom" i zostawić jednostki samodzielnie myślące? Przecież to bez sensu. Pomijając pkt. 2 który po prostu jest realny, to jak już ktoś chce wierzyć w teorię spiskowe, to dlaczego nie wierzyć w pkt. 3? Trzeba wyeliminować jednostki odporne na indoktrynację i zostawić tylko tych którzy będą poddawali się praniu mózgu. Jeżeli pkt. 3 jest prawdą to niestety bardzo mało zostanie ludzi którzy w przyszłości mogliby walczyć z rządami i koroporacjami. Żeby było jasne ja się zaszczepiłem i mam b.prostą receptę na wyszczepienie 99% Polski- wystarczy wszystkich nie zaszeczepionych obciążyć kosztami leczenia. NFZ pokryje koszty tylko w przypadku leczenia Covid u zaszczepionych- od razu pozostałe 40% uderzyłoby do pkt. szczepień i do końca roku 97% byłoby wyszczepionych. Jeżeli Cię stać nie musisz się szczepić- Twój wybór, twoje pieniądze.
Przejdź do wpisu FIA zmieniła załogę samochodu medycznego na weekend w Turcji
09.10.2021 22:04
0
Śmiesznie by było gdyby Alonso po starcie był przed Verstappenem i go blokował- to by dopiero był chichot losu.
Przejdź do wpisu Marko liczy na pomoc Alonso w kwestii blokowania Hamiltona
30.08.2021 08:00
0
"...a w niedzielę wywalczył swoje upragnione pierwsze podium w karierze" Wywalczył to trochę za dużo powiedziane. Kwalifikacje świetne, ale też po takiej głębszej analizie nie mieli też dużo do stracenia- bo niby kiedy jak nie w deszczowych warunkach mieliby zaryzykować. Oczywiście Hamilton nie pokonał ani Ver, ani Rus ale z drugiej strony przy takim stanie toru mogło się wszystko wydarzyć- z punktu widzenia walki o mistrzostwo najważniejsze było dowiezienie całego bolidu do wyścigu ..... który się nie odbył. :o(
Przejdź do wpisu Russell o swoim podium: nie spodziewałem się tego w tym roku
27.07.2021 21:25
0
Tu sytuacja podobna do tej z Hamiltonem, tylko że MAX wyeliminował innego zawodnika: https:// youtu. be/ZpzBfO1Dv24 i nawet przez chwilę nie był z przodu, a mimo to używa sobie. Ciekawe co by teraz powiedział?
Przejdź do wpisu Red Bull oficjalnie zażądał ponownego rozpatrzenia incydentu z Silverstone
16.03.2020 00:04
0
@4, nie to żebym bagatelizował. Wszystko zależy od tego w jaki sposób dokonujemy pomiarów- jeżeli mówimy o osobach przebadanych, to oczywiście masz rację, ale docierają też informacje że duża grupa osób przechodzi zarażenie bezobjawowo/lekko i nawet nie zgłaszają się do lekarza, bo myślą że to grypa/przeziębienie. Jeżeli wziąć to pod uwagę, to może okazać się że śmiertelność coronovirusa spadnie poniżej 1%.
Przejdź do wpisu Ferrari zawiesiło pracę fabryki i zespołu F1
13.10.2019 19:51
0
Dobra, już wiem chodziło zapewne, że tak czy siak mistrza zdobędzie kierowca Mercedesa. :o)
Przejdź do wpisu Mercedes niepokonany w erze hybrydowej
13.10.2019 19:50
0
"Szóste podwójne mistrzostwo z rzędu - każdy członek zespołu z toru czy fabryki może być niezwykle dumny z tego osiągnięcia!" Czy na pewno Bottas tak powiedział, bo jeżeli dobrze liczę, to teoretycznie HAM jeszcze nie ma mistrza- do końca 4 wyścigi=104pkt., a różnica HAM-BOT to 64pkt.. Jeżeli tak rzeczywiście powiedział, to zapewne wie lepiej niż my. :o)
Przejdź do wpisu Mercedes niepokonany w erze hybrydowej
01.07.2019 19:51
0
@bandyta, pewnie masz rację, ale z drugiej strony przepisy są dla wszystkich takie same. Ferrari ma parcie na wygraną, dla RBR to domowy wyścig, a poza tym zdają sobie sprawę że jeszcze nie walczą o majstra. Być może Mercedes przekalkulował to na chłodno- wolimy dojechać teraz na gorszych pozycjach (3 i 5) niż w późniejszej części mistrzostwa odpaść z powodu awarii+ kary za wymianę części (czyli tak naprawdę zepsute 2 wyścigi). Oczywiście nie oznacza to, że silniki z Austrii wytrzymają tyle ile Merc zakłada-mogą się zepsuć w kolejnym wyścigu, ale ich oszczędzanie na pewno nie zaszkodziło.
Przejdź do wpisu Bottas przyznaje, że Mercedes przekalkulował się w Austrii
10.06.2019 00:18
0
@23 Może i drobny błąd, ale kosztowny, szczególnie jak na ogonie siedzi rywal. Poza tym jak KUB popełnia błędy to nie kosztują one go aż tyle co VET- w sumie nie walczy o poz. 1. W mojej opinii w tym wyścigu (a dokładniej w drugiej części) lepszy był HAM i jakkolwiek trochę dziwne zwycięstwo, to jednak w pełni wypracowane na przestrzeni kilkudziesięciu okrążeń. Wystarczyłoby przecież żeby VET popełnił ten błąd w sytuacji kiedy HAM był za nim 3 sek, a nie 0,8-wróciłby sobie na to i byłoby po sprawie.
Przejdź do wpisu Vettel nie potrafi zrozumieć decyzji sędziów
10.06.2019 00:14
0
P.S. Moim zdaniem komentarz Buttona niewiele tu zmienia, a wręcz potwierdza słabą dyspozycję (w sensie że pod naciskiem-bo Quale były niesamowite) VET i popełniony błąd: "To trudna sytuacja, smutno patrzyło się na Lewisa na podium. Chciał wygrać, ale nie w ten sposób. Jechał wspaniale i wymusił błąd, ale nie mógł tego wykorzystać na torze, czyli tak jak powinno to wyglądać w wyścigu. Szkoda. Po tak dobrym wyścigu pozostał pewien niesmak." Nawet zastanawiałem się dlaczego HAM ciśnie od początku (po PIT-Stopie), a nie poczeka na koniec w bezpiecznej odległości, ale on najwyraźniej zna już psychikę Sebastian'a-szczególnie biorąc pod uwagę początek sezonu.
Przejdź do wpisu Vettel nie potrafi zrozumieć decyzji sędziów
10.06.2019 00:07
0
Sytuacja jest tak naprawdę prosta- jadę pierwszy, nie popełniam błędów dowożę 1 miejsce. Przecież cała ta sytuacja czy słusznie, czy też nie wynika z tego że Vettel popełnił błąd. Jeżeli nawet nic nie mógł zrobić, to powinien oddać pozycję i wyprzedzić na prostej. Skoro popełnił błąd, a jednocześnie nie wypracował sobie odpowiedniej odległości od rywala-cóż takie rzeczy się zdarzają. Poza tym mógł zawsze Hamiltonowi odskoczyć na 5,001sek. Karę dostał za niebezpieczny powrót-pytanie, czy obiektywnie patrząc był on niebezpieczny? Przecież nikt tu się nie zastanawia czy Vet mógł coś zrobić, tylko że popełnił błąd którego efektem było niebezpieczne wrócenie na tor.
Przejdź do wpisu Vettel nie potrafi zrozumieć decyzji sędziów
09.06.2019 09:45
0
Nie wiem czy Mercedes ma się czego obawiać :o) w wyścigu stratedzy Ferrari powinni naprawić błąd z kwalifikacji i dać wygraną Hamilton'owi- zobaczymy jak będzie. :)))
Przejdź do wpisu Mercedes musiał uznać wyższość Ferrari
20.10.2018 07:39
0
1@ TomPo Życie mnie nauczyło, że pewne jest tylko to co się stało. Póki co 4 wyścigi i 100 pkt. do wyrwania. W niedziele po 22 okaże się czy jest pozamiatane, czy nie.
Przejdź do wpisu Hamilton powoli zmierza do celu
05.10.2018 07:13
0
@2 To zależy kto komu kibicuje, ale dla fanów czerwonych rzeczywiście nie wygląda to na razie najlepiej.
Przejdź do wpisu Mercedes najszybszy, Ferrari traci sekundę po pierwszym treningu
30.09.2018 08:38
0
@4. Już jakiś czas temu Mercedes powiedział, że na pewnym etapie mistrzostw postawi tylko na jednego kierowcę. Wydaje się, że ten czasu już minął i raczej BOT pozwoli wygrać Hamiltonowi- w taki przypadku różnica wzrośnie już do 50pkt., a są to praktycznie niedojechane 2 wyścigi- czyli b.dużo (pozostało ich 5 -prócz Rosji).
Przejdź do wpisu Hamilton celuje w mocny start
26.08.2018 09:54
0
Trochę jest w tym racji, skoro wszystko zerujemy to ilość wykorzystanych silników/części również powinna być wyzerowana.
Przejdź do wpisu Force India straci także miejsce w Grupie Strategicznej F1
10.06.2018 09:03
0
@3 Być może właśnie dlatego, że nie było długich przejazdów u Ferrari.
Przejdź do wpisu Zaskakująca forma Sebastiana Vettela
15.04.2018 20:04
0
Prawda jest taka, że Mercedes i Ferrari podczas SC zareagowały nieco zbyt zachowowczo- o ile jeszcze Kimi miał opony na plus, bo przecież zjeżdżał b.b.b.b późno, to o tyle informacja o SC pojawiła się w Idealnym momencie dla Ham. Nie wiem dlaczego go nie ściągnęli, gdzie jasne było, że jeżeli zjedzie Vers, to i Ham powinien tak zrobić. Zresztą był nawet wcześniej taki komunikat " Zrób odwrotnie jak Kimi", to dlaczego nie mogli powiedzieć: "Zrób to samo co Vers"?
Przejdź do wpisu Mercedes po trzech wyścigach dalej nie ma zwycięstwa w tym roku
07.04.2018 21:37
0
Żeby tylko nie okazało się że to jakaś celowa zagrywka Merca. Ostatnio po Australii zrobiło się dużo szumu wokół "trybu imprezowego". Bottas który przez cały weekend miał jakieś tam problemy z ustawieniami samochodu nagle lepszy od Hamiltona? Węszę celowe działanie srebrnych strzał. :o)
Przejdź do wpisu Bottas: Ferrari było dzisiaj szybsze
11.11.2017 09:07
0
Hamiltonowi chyba bardziej opłacało by się współpracować na rzecz Bottasa, zyskał by wdzięczność partnera zespołowego i w przyszłym sezonie byłoby mu łatwiej, a przy okazji "upokorzył by" głównego rywala.
Przejdź do wpisu Kierowcy Mercedesa cały czas najszybsi na torze Interlagos
28.08.2017 23:01
0
Jak można być "czwartą najszybszą" ekipą? Najszybsza ekipa to jest chyba jedna. Jak już to czwartą siłą w stawce.
Przejdź do wpisu Hulkenberg: byliśmy czwartą najszybszą ekipą