WIADOMOŚCI

Norris wygrał po karze Piastriego. Hulkenberg skradł show pierwszym podium w karierze!
Norris wygrał po karze Piastriego. Hulkenberg skradł show pierwszym podium w karierze! © McLaren

Kierowcy McLarena sięgnęli po dublet w domowym dreszczowcu rozgrywanym w mocno zmiennych warunkach na torze Silverstone. Show niespodziewanie skradł jednak Nico Hulkenberg, który w swoim 239. starcie sięgnął po pierwsze podium w Formule 1!

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

W niedzielę kibice Formuły 1 w Silverstone w końcu doczekali się iście brytyjskiej aury. Przed wyścigiem w okolicy toru rozpadało się przez co wyścig rozpoczynał się na mokrym torze. Nie było jednak mowy o żadnej wielkiej ulewie, a jedynie przelotnych opadach, które tylko urozmaiciły widowisko w pierwszej części wyścigu. Temperatura powietrza spadła do skromnych 17 stopni Celsjusza, a toru wynosiła o 7 kresek więcej.

Firma Pirelli na Silverstone dostarczyła trzy najbardziej twarde opony z gamy P Zero, ale z racji warunków na starcie wyścigu w użyciu były opony przejściowe. Mimo iż opady ustały kilkanaście minut przed startem, nikt nie zdecydował się na gładkie ogumienie.

W łeb wzięły więc wszelkie przedwyścigowe spekulacje dotyczące strategii. Na suchym torze najszybsza, zdaniem dostawcy ogumienia, miała być strategia przejazd dystansu wyścigu z jedną zmianą opon i startem na twardej mieszance.

Ekipa Red Bulla wczoraj za sprawą świetnego przejazdu Maksa Verstappena, sprawiła sporą niespodziankę, zdobywając pole position.

Okupione było to jednak mniejszym dociskiem w RB21, który został wprowadzony po problematycznych piątkowych treningach. Na suchym torze Holender mógł liczyć na udany występ w niedzielę, ale mokry tor nieco pokrzyżował mu plany.

Czterokrotny mistrz świata nieraz jednak pokazywał, że potrafi jak nikt inny jeździć po mokrej nawierzchni. Podobnie było na początku wyścigu, ale w dalszej części, gdy spadł w środek stawki niewiele mógł zrobić.

Mimo mało sprzyjającej pogody, brytyjscy kibice nie zawiedli, stawiając się licznie na trybunach już w czwartek i piątek. Wedle szacunków organizatora od czwartku do niedzieli przez bramki toru przewinęło się imponujące i rekordowe pół miliona ludzi.

Przed zgaśnięciem pięciu czerwonych świateł na polach startowych doszło do trzech zmian. O trzy pozycje za kolizję z Maksem Verstappenem w Austrii przesunięty został Kimi Antonelli, a o 10 pól, po świetnej czasówce, zdegradowany został Oliver Bearman, który nie popisał się podczas czerwonej flagi w trzecim treningu.

Do powyższego grona przed wyścigiem dołączył też Franco Colapinto, w którego aucie Alpine wymieniło bez autoryzacji u sędziów kompletny układ napędowy. Argentyńczyk złamał więc zasady parku zamkniętego i musiał ruszać do wyścigu z alei serwisowej. Ostatecznie nigdzie nie pojechał, gdyż w jego aucie pojawiły się problemy techniczne.

Okrążenie formujące kierowcy wykonali za samochodem bezpieczeństwa, który w ten weekend wyjątkowo przyjął pomarańczowy kolor, aby uczcić 75. rocznicę pierwszego wyścigu Formuły 1.

Słońce, które wyszło tuż przed startem szybko osuszyło nawierzchnię i aż 6 kierowców postanowiło od razu zjechać do boksów po gładkie opony, decydując się tym samym na start z alei serwisowej. W tym gronie znaleźli się z Russell, Leclerc, Bortoleto, Bearman i Hadjar.

Max Verstappen na pierwszych metrach ponownie odjechał Piastriemu, a Lewis Hamilton agresywnie, ale bezskutecznie atakował Lando Norrisa. Za ich plecami doszło jednak do kolizji między Oconem i Lawsonem, a na torze pojawiła się wirtualna neutralizacja.

Okres spowolnienia tempa do zmiany opon na gładkie wykorzystał Kimi Antonelli, a po pierwszym okrążeniu największy awans w stawce zaliczył Nico Hulkenberg, który dzięki zmianom opon kierowców jadących przed nim awansował aż o 8 pozycji.

Nie trzeba było długo czekać, aby kierowcy, którzy założyli gładkie opony przekonali się o zdradliwości warunków. Gabriel Bortoleto złapał uślizg i delikatnie uderzył w bandę. Mimo iż udało mu się wygrzebać ze żwiru, uszkodzenie tylnego skrzydła nie pozwoliło mu na kontynuowanie rywalizacji i ten musiał się wycofać z walki.

Na torze w kilku miejscach powiewały żółte flagi, a zatrzymany bolid Saubera sprawił, że pojawiła się kolejna wirtualna neutralizacja. Zawodnicy, którzy pozostali na torze, otrzymywali komunikaty od swoich inżynierów o zbliżającej się kolejnej fali opadów. Nie przeszkodziło to Lance'owi Strollowi zjechać po komplet miękkich opon.

Po wznowieniu rywalizacji kierowcy mogli korzystać z systemu DRS i po kilku próbach Oscar Piastri zdołał wyprzedzić czterokrotnego mistrza świata. Z tyłu stawki twardy pojedynek toczyli Leclerc i Antonelli, którzy jechali na gładkich oponach. Na 10. okrążeniu nad tor powróciły krople deszczu i Włoch postanowił nie ryzykować i powrócił na opony przejściowe.

Operacja z założeniem opon gładkich - choć kierowcy byli przez kilka okrążeń szybsi od swoich kolegów na przejściówkach o trzy sekundy - okazała się raczej nieopłacalna. Chwilę później ponownie nad torem mocniej się rozpadało i wszyscy jadący na gładkich oponach powrócili na przejściówki.

Po 11 okrążeniach na przesychającym torze poddawać zaczynały się też opony przejściowe, a Lando Norris wyprzedził Verstappena, który na moment wypadł z toru. Na 12. kółku tłoczno zrobiło się w alei serwisowej. Red Bull sprawniej spisał się w boksie i Holender ponownie znalazł się przed Norrisem, który przez problemy przy zmianie kół spędził na stanowisku serwisowym nieco więcej czasu niż zazwyczaj.

Po pełnej turze zmian w czołówce na czele wyścigu jechał Oscar Piastri przed Verstappenem i Norrisem. Opady przybrały na sile do tego stopnia, że Lewis Hamilton zasugerował przez radio, że warunki zaczynają być zbyt trudne nawet dla przejściówek, a na torze pojawiła się pełna neutralizacja za samochodem bezpieczeństwa.

Nie wszyscy kierowcy, którzy wybrali na początku gładkie opony stracili na takiej decyzji. Wyjątek od reguły stanowił Stroll, który znalazł się na 4. miejscu. Co jeszcze bardziej ciekawe, Kanadyjczyk osiągnął ten wynik przy dwukrotnym zjeździe do boksu. Nieźle sytuację wykorzystał też Hulkenberg, który znalazł się na 5. pozycji.

Na 17. okrążeniu wznowiono walkę, Russell od razu zaatakował Hamiltona, ale ten kilka zakrętów później zyskał dwa miejsca, gdy Russell utknął za Oconem. Za autami wzbijały się potężne pióropusze wody i zaledwie dwa okrążenia później Bernd Maylander ponownie musiał wyjechać na tor, gdyż na torze rozbił się Isack Hadjar. Szybko okazało się, że Francuz nie widząc jadącego przed nim Antonellego, po prostu na niego najechał.

Dwie pętle później do boksu po kolejny komplet pośrednich opon zjechał Antonelli. Włoch po uderzeniu od Hadjara jechał mocno uszkodzonym autem, niespecjalnie licząc się w walce. Do kolejnej kontrowersyjnej sytuacji doszło w momencie wznawiania walki. Oscar Piastri zaraz po zgaśnięciu świateł na aucie bezpieczeństwa mocno wyhamował, a Max Verstappen go wyraźnie wyprzedził.

Kilka sekund później Holender stracił panowanie nad autem i spadł kilka pozycji. Parę zakrętów dalej znowu miał problemy z opanowaniem auta i ostatecznie znalazł się na 10. miejscu. Sędziowie szybko poinformowali jednak, że toczą dochodzenie pod kątem występku ze strony Oscara Piastriego. Gdy wydawało się, że Hamilton zacznie wyprzedzać jadącego przed nim Gasly'ego, popełnił błąd i dał się wyprzedzić George'owi Russellowi.

Sędziowie szybko poinformowali również o nałożeniu na Piastriego 10-sekundowej kary za niebezpieczną jazdą za samochodem bezpieczeństwa. Hamilton z kolei wyprzedził Russella i odzyskał swoja pozycję, a sędziowie nałożyli kolejną 10-sekundową karę tym razem dla Yukiego Tsunody, który doprowadził do kolizji z Oliverem Bearmanem.

7-krotny mistrz świata na 30. okrążeniu wyprzedził Gasly'ego i zaczął gonić jadącego niespełna 4 sekundy przed nim Hulkenberga.

Na 35. kółku kierowca Ferrari dognił jadący przed nim duet stworzony ze Strolla i Hulkenberga, a dyrekcja wyścigu pozwolili na korzystanie z systemu DRS. Niemiec natychmiast wykorzystał to do wyprzedzania swojego rywala, wskakując na lokatę premiowaną podium.

Chwile później Strolla wyprzedził też Hamilton, ale wyprzedzenie jadącego po historyczne podium Hulkenberga nie było już tak łatwe.

Gdy Russell na pytanie inżyniera o przejście na slicki odpierał: "to zależy jak odważni chcecie być", jako pierwszy na gładkie opony przeszedł Fernando Alonso. Okrążenie później takie ryzyko podjął też zawodnik Mercedesa. Do mety pozostawało jeszcze 13 okrążeń, ale już na kolejnym kółku Brytyjczyk zwiedzał pobocze, szczęśliwie bez większych konsekwencji.

Hamilton stracił tempo na przejściówkach i na 42. kółku zjechał po komplet miękkiego ogumienia, podobnie jak kilku innych rywali, w tym Verstappen. Okrążenie później to samo zrobili Hulkenberg i Leclerc. W przypadku Niemca mechanicy zmienili koła aż 4,6 sekundy, a mimo to na tor wyjechał aż 8 sekund przed Hamiltonem.

McLaren ściągnął Piastriego, który musiał odstać 10 sekundy kary, a na czele stawki na przejściowych oponach znalazł się Lando Norris. Brytyjczyk okrążenie później wizytował swoich mechaników i na tor powrócił jako lider. Podwójne zwycięstwo McLarena i pierwsza wygrana Norrisa na domowym torze w końcówce wyścigu zeszła na drugi plan, gdyż kibice w zdecydowanej większości zapewne ściskali kciuki za Nico Hulkenberga.

Niemiec tym razem zdołał dowieźć 3. miejsce do mety i tym samym w swoim 239. starcie w F1 sięgnął po pierwsze podium w karierze. Za czołową trójką na metę wjechał Lewis Hamilton, który za swoimi plecami zostawił Verstappena, Gasly'ego i Strolla. Czołową dziesiątkę uzupełnili Albon, Alonso oraz Russell.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lewis Hamilton

Ferrari

1:26.892
26
S
2

Lando Norris

McLaren

1:26.915
+0.023 s
25
S
3

Oscar Piastri

McLaren

1:27.042
+0.150 s
28
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:27.095
+0.203 s
26
S
5

George Russell

Mercedes

1:27.163
+0.271 s
25
S
6

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:27.217
+0.325 s
27
S
7

Alexander Albon

Williams

1:27.304
+0.412 s
30
S
8

Liam Lawson

Racing Bulls

1:27.351
+0.459 s
27
S
9

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:27.367
+0.475 s
25
S
10

Max Verstappen

Red Bull

1:27.432
+0.540 s
26
S
11

Fernando Alonso

Aston Martin

1:27.678
+0.786 s
24
S
12

Lance Stroll

Aston Martin

1:27.844
+0.952 s
22
S
13

Carlos Sainz

Williams

1:27.909
+1.017 s
26
S
14

Arvid Lindblad

Red Bull

1:27.958
+1.066 s
23
S
15

Esteban Ocon

Haas

1:28.057
+1.165 s
23
S
16

Franco Colapinto

Alpine

1:28.086
+1.194 s
27
S
17

Paul Aron

Alpine

1:28.142
+1.250 s
26
S
18

Oliver Bearman

Haas

1:28.147
+1.255 s
24
S
19

Pierre Gasly

Alpine

1:28.332
+1.440 s
23
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:28.397
+1.505 s
23
M
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:25.816
25
S
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:26.038
+0.222 s
28
S
3

Lewis Hamilton

Ferrari

1:26.117
+0.301 s
28
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:26.286
+0.470 s
26
S
5

Max Verstappen

Red Bull

1:26.314
+0.498 s
22
S
6

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.383
+0.567 s
27
S
7

Lance Stroll

Aston Martin

1:26.430
+0.614 s
23
S
8

George Russell

Mercedes

1:26.523
+0.707 s
26
S
9

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:26.524
+0.708 s
26
S
10

Liam Lawson

Racing Bulls

1:26.624
+0.808 s
27
S
11

Alexander Albon

Williams

1:26.840
+1.024 s
29
S
12

Fernando Alonso

Aston Martin

1:26.876
+1.060 s
23
S
13

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:26.904
+1.088 s
26
S
14

Esteban Ocon

Haas

1:26.941
+1.125 s
26
S
15

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.980
+1.164 s
24
S
16

Carlos Sainz

Williams

1:27.159
+1.343 s
26
S
17

Nico Hulkenberg

Sauber

1:27.165
+1.349 s
29
S
18

Pierre Gasly

Alpine

1:27.174
+1.358 s
24
S
19

Oliver Bearman

Haas

1:27.226
+1.410 s
27
S
20

Franco Colapinto

Alpine

1:27.289
+1.473 s
28
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:25.498
14
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:25.566
+0.068 s
14
S
3

Max Verstappen

Red Bull

1:25.585
+0.087 s
14
S
4

Lando Norris

McLaren

1:25.606
+0.108 s
17
S
5

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.104
+0.606 s
13
S
6

Oliver Bearman

Haas

1:26.112
+0.614 s
13
S
7

Alexander Albon

Williams

1:26.119
+0.621 s
15
S
8

George Russell

Mercedes

1:26.125
+0.627 s
13
S
9

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:26.129
+0.631 s
14
S
10

Liam Lawson

Racing Bulls

1:26.256
+0.758 s
14
S
11

Lewis Hamilton

Ferrari

1:26.332
+0.834 s
17
S
12

Carlos Sainz

Williams

1:26.332
+0.834 s
16
S
13

Esteban Ocon

Haas

1:26.377
+0.879 s
12
S
14

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.422
+0.924 s
12
S
15

Nico Hulkenberg

Sauber

1:26.499
+1.001 s
19
S
16

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:26.501
+1.003 s
15
S
17

Fernando Alonso

Aston Martin

1:26.894
+1.396 s
16
M
18

Franco Colapinto

Alpine

1:27.597
+2.099 s
14
S
19

Lance Stroll

Aston Martin

1:27.600
+2.102 s
14
M
20

Pierre Gasly

Alpine

1:27.878
+2.380 s
16
S
# Kierowca Czas Opony
1

Max Verstappen

Red Bull

1:25.886
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:25.963
+0.077 s
S
3

Oliver Bearman

Haas

1:26.005
+0.119 s
S
4

Alexander Albon

Williams

1:26.093
+0.207 s
S
5

Fernando Alonso

Aston Martin

1:26.108
+0.222 s
S
6

Lando Norris

McLaren

1:26.123
+0.237 s
S
7

Esteban Ocon

Haas

1:26.136
+0.250 s
S
8

Carlos Sainz

Williams

1:26.175
+0.289 s
S
9

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:26.177
+0.291 s
S
10

Charles Leclerc

Ferrari

1:26.186
+0.300 s
S
11

George Russell

Mercedes

1:26.236
+0.350 s
S
12

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.265
+0.379 s
S
13

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.275
+0.389 s
S
14

Lewis Hamilton

Ferrari

1:26.296
+0.410 s
S
15

Pierre Gasly

Alpine

1:26.328
+0.442 s
S
16

Liam Lawson

Racing Bulls

1:26.440
+0.554 s
S
17

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:26.446
+0.560 s
S
18

Lance Stroll

Aston Martin

1:26.504
+0.618 s
S
19

Nico Hulkenberg

Sauber

1:26.574
+0.688 s
S
20

Franco Colapinto

Alpine

1:27.060
+1.174 s
S
# Kierowca Czas Opony
1

Lewis Hamilton

Ferrari

1:25.084
S
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:25.133
+0.049 s
S
3

Lando Norris

McLaren

1:25.231
+0.147 s
S
4

Max Verstappen

Red Bull

1:25.316
+0.232 s
S
5

Oscar Piastri

McLaren

1:25.316
+0.232 s
S
6

Oliver Bearman

Haas

1:25.534
+0.450 s
S
7

Fernando Alonso

Aston Martin

1:25.593
+0.509 s
S
8

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:25.620
+0.536 s
S
9

George Russell

Mercedes

1:25.637
+0.553 s
S
10

Pierre Gasly

Alpine

1:25.711
+0.627 s
S
11

Carlos Sainz

Williams

1:25.746
+0.662 s
S
12

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:25.826
+0.742 s
S
13

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:25.864
+0.780 s
S
14

Alexander Albon

Williams

1:25.889
+0.805 s
S
15

Esteban Ocon

Haas

1:25.950
+0.866 s
S
# Kierowca Czas Opony
1

Max Verstappen

Red Bull

1:24.892
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:24.995
+0.103 s
S
3

Lando Norris

McLaren

1:25.010
+0.118 s
S
4

George Russell

Mercedes

1:25.029
+0.137 s
S
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:25.095
+0.203 s
S
6

Charles Leclerc

Ferrari

1:25.121
+0.229 s
S
7

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:25.374
+0.482 s
S
8

Oliver Bearman

Haas

1:25.471
+0.579 s
S
9

Fernando Alonso

Aston Martin

1:25.621
+0.729 s
S
10

Pierre Gasly

Alpine

1:25.785
+0.893 s
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Max Verstappen

Red Bull

1:24.892
18
2

Oscar Piastri

McLaren

1:24.995
+0.103 s
21
3

Lando Norris

McLaren

1:25.010
+0.118 s
20
4

George Russell

Mercedes

1:25.029
+0.137 s
19
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:25.095
+0.203 s
19
6

Charles Leclerc

Ferrari

1:25.121
+0.229 s
21
7

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:25.374
+0.482 s
18
8

Oliver Bearman

Haas

1:25.471
+0.579 s
18
9

Fernando Alonso

Aston Martin

1:25.621
+0.729 s
15
10

Pierre Gasly

Alpine

1:25.785
+0.893 s
21
11

Carlos Sainz

Williams

1:25.746
+0.854 s
12
12

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:25.826
+0.934 s
13
13

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:25.864
+0.972 s
12
14

Alexander Albon

Williams

1:25.889
+0.997 s
13
15

Esteban Ocon

Haas

1:25.950
+1.058 s
12
16

Liam Lawson

Racing Bulls

1:26.440
+1.548 s
6
17

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:26.446
+1.554 s
9
18

Lance Stroll

Aston Martin

1:26.504
+1.612 s
9
19

Nico Hulkenberg

Sauber

1:26.574
+1.682 s
9
20

Franco Colapinto

Alpine

1:27.060
+2.168 s
6
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

39 KOMENTARZY
avatar
TRUSSER

06.07.2025 17:57

3

0

HULKENBERG : SZACUN NAD SZACUNY.NIEDOCENIANY TALENT I MÓJ ULUBIONY KIEROWCA W CAŁEJ HISTORII F1 PO 239 WYŚCIGACH DOCZEKAŁ SIĘ PODIUM,STARTUJĄC Z KOŃCA.KAPITALNY WYŚCIG I BEZ BŁĘDÓW,ORAZ FENOMENALNE PIT STOPY.TO DZIŚ KIEROWCA DNIA I NAWSPANIALSZY DZIEŃ W MOIM ŻYCIU.WIERZYŁEM W NIEGO ZAWSZE I WIEDZIAŁEM,ŻE TEN DZIEŃ NADEJDZIE.CZAPKI Z GŁÓW NICO HULKENBERG.JESTEŚ WIELKIM TALENTEM !!!


avatar
kiwiknick

06.07.2025 17:58

3

0

Hulk to jest Hulk, i tyle w tym temacie!


avatar
Thanos

06.07.2025 17:59

4

0

HULKENBERG!!! 🇩🇪💖


avatar
Danielson92

06.07.2025 18:01 zmodyfikowany

6

0

Co ten Piastri odwalił i jeszcze zgrywa pokrzywdzonego i zdziwionego. Zwycięstwo miał w kieszeni. Te dzieciaki z McLarena często wywijają jakieś numery. Brawo dla Hulkenberga w końcu się doczekał .


avatar
Litwak

06.07.2025 18:03

4

0

Działo się  w tym wyścigu.. dublet Mclarena no i top 3 Sauber nie no zajebiście. Piastri szkoda, bardzo surowa kara. Leclerc Russell slicki na starcie kto to wymyślił zespół sami sobie to wymyślili😀😀 


avatar
Fan Russell

06.07.2025 19:00

0

@Litwak  Poczekaj na Wegrzech jak będzie się dzało? Hulk znowu na podium będzie


avatar
Supersonic

06.07.2025 18:03

6

0

Nico Huuuuuuuuuuuuuuulkenberg! Brawo Hulk! W końcu się udało! To jest naprawdę dziwne. To jest dobry kierowca, a czekał tyle wyścigów na podium. Anomalia, której ja nie jestem w stanie zrozumieć. Kierowcy gorsi od niego stawali na podium częściej, albo krócej na nie czekali jak Stroll, Magnussen, Maldonado, Kobayashi, Petrov, Monteiro, Sato. No, ale w końcu pozbył się niechlubnego rekordu. 

Kara dla Piastriego zasłużona i to było bardzo brudne zagranie. Tylko dlaczego za taką szarpaną jazdę Piastri dostaje 10 sekund, Alonso 20, a Russell nic?! 


avatar
Prodigy

06.07.2025 18:17

0

Co tam Gąsiorowski mówił w transmisji jakoby ten manewr Oscara mógłby być zamierzony, bo nie słyszałem całego??

Norris coraz bliżej lidera. Oscar? Pewnie spłynie jak po kaczce. Verstappen się nie popisał dzisiaj. Szampany w Sauberze.


avatar
marduk80

06.07.2025 18:20

0

@Prodigy  coś ten Red Bull mu się ślizgał


avatar
DanRicc

06.07.2025 21:28 zmodyfikowany

0

@Prodigy  Gadał coś o tym że być może przed wyścigiem coś takiego ustalili żeby złapać Maxa na coś takiego za SC, bo (tutaj już ja się domyślam) brakuje mu punktu do zawieszenia więc co im szkodzi go sprowokować do przewinienia (czyli wyprzedzenia podczas SC).

 To takie domysły panów komentatorów. 

Dodatkowo przed końcem wyścigu Oscar dostał komunikat od inżyniera że nie planują żadnych Team Orders i że zostało 5 okrążeń do końca wyścigu. Miał wtedy ok. 6 sekund straty do Lando. Ten komunikat mógł sugerować że przed wyścigiem było coś ustalone, ale nie zostanie koniec końców spełnione.

Później Oscar podczas wywiadu mówił, że nie będzie tego komentował bo nie chce sobie zrobić problemów. Powiedział tylko że 5 razy podczas SC jechał dokładnie w ten sam sposób i wtedy było ok...

Szkoda go, ale głupio zrobił. Szkoda tych 7 pkt. odrobionych przez Lando.


avatar
mcjs

06.07.2025 18:24

1

0

Hulk! Jestem bardzo szczęśliwy, że w końcu zdobył swoje pierwsze podium, bo jest to kierowca nietuzinkowy z dużymi umiejętnościami, a dziś los wreszcie się do niego uśmiechnął. Brawo Nico! Kierowca dnia! 


avatar
Adrikos

06.07.2025 18:24

3

1

Hmm, brytole to zawsze ustawią wyścig pod siebie. 12 sekund przewagi Piastriego i gdzie większość jedzie na przejściówkach wysyłamy na tor SC, bo niebezpieczne warunki zamiast pozwolić kierowcom na zmianę na pełne deszczówki. Później błąd Piastriego, ale Max za takie coś kary jakoś nigdy nie dostał, a tutaj od razu 10 sekund… przecież to ustawiło wyścig. Kilka lat temu jak Hamilton wypchnął Verstappena w bandy to dostał taką samą karę, no a gdzie to porównywać? 


avatar
tytus83

06.07.2025 18:53

1

1

@Adrikos  Mogli zamiast SC dać VSC i poczekać te kilka minut jak opady ustaną. To byłoby sprawiedliwe. Oscar 14 sekund sobie wypracował, a dyrekcja wyścigu mu to odebrała. Nie wiem czemu, aż tak ostro wyhamował. Kto wie czy tam jakiś wcześniejszych ustaleń nie było. Mocno chłopak to przeżywa co może świadczyć o tym, że coś nie zostało zrealizowane. Szkoda mi go bo zasłużył na zwycięstwo. Presją zwycięstwa Lando jednak zrobiła swoje. 


avatar
Adrikos

06.07.2025 19:42

1

1

@tytus83  takie samo zdanie mam. Nie było wypadku, a dyrekcja wyścigu zdecydowała o SC pozbawiając lidera bezpiecznej przewagi, bo padał deszcz 😀. Czyli po co są te deszczówki w tym sezonie jak deszczyk zacznie mocniej padać i od razu SC? Po tym wyścigu jestem #teamPiastri. 


avatar
MateuszJ

06.07.2025 18:59

2

5

@Adrikos  a bo Hamilton w 2021 dostał karę dalece zbyt łagodną; tam miała polecieć dyskwalifikacja; natomiast Piastri dziś 20s lub stop&go w pitlane. Co to karwa było ?? Naciąganie sędziów na karę czasową dla Maxa; bezczelny gnojek, odbiło mu. I w sumie dobrze, niech mu Norris tego majstra odbierze.


avatar
Danielson92

06.07.2025 19:21

1

2

@MateuszJ

 

Dla porównania Verstappen za ewidentne wypychanie Hamiltona w Brazylii w 2021 roku nie dostał kary. Jakbyś miał luki w pamięci. Za sędziami nie trafisz.


avatar
MateuszJ

06.07.2025 19:59

1

0

@Danielson92  E tam, jakie wypychanie. To dwie różne sytuacje. W Brazylii Max Lewiskowi wyścigu nie skończył i do szpitala go nie wysłał.


avatar
DanRicc

06.07.2025 21:36

0

@MateuszJ

 

I jak dzisiaj podobał ci się lament VER przez team radio?  Żaden, podkreślam, żaden z zawodników nie płakał tyle przez radio co on. 

PS. Jeśli faktycznie masz już 40+ lat to współczuję ilorazu inteligencji, który dobitnie pokazałeś pod artykułem o wynikach kwalifikacji.


PS.#2 Ładny piruet twojego mistrza. Pozdro!


avatar
T0ny

06.07.2025 18:31

2

2

Wyścig gdzie można było zabłysnąć umiejętnościami, a nie tylko szybkim samochodem ;)


avatar
Michael Schumi

06.07.2025 18:40

4

1

Hulk mój mistrz! Bardzo go polubiłem od początku i tak bardzo czekałem na jego pierwsze podium! Nareszcie, po 15 latach, dowiózł to!!! I to po starcie z P19! Brawo!!! 🔥💚🇩🇪 


avatar
ryan27

06.07.2025 18:42

1

3

NOR - Dużo szczęścia ale pojechał dobrze,

PIA - Z jednej strony głupie zachowanie, z drugiej kara 10 s... dyskusyjna. Natomiast jakby nie patrzeć na pracę sędziów to PIA sam sobie zawalił wygraną,

HUL - Gratki. Należało mu się :-)

VER - Ciekawe jak się będzie sytuacja rozwijać. Jak widać, każdy popełnia błędy jak jedzie na limicie. 

HAM - Przyjemnie się oglądało jak obierał inne linie jazdy w stosunku do bolidów z przodu :-) Trochę szkoda, że nie udało się zrobić lepszego wyniku.

RUS - Dla mnie to jest człowiek mem :-) Najpierw decyduje się na zmianę opon na suchą nawierzchnię. Potem jak wypadł z toru to walnął tekst z którego wynikało że zrobiło się bardziej mokro... najlepsze że już od dawna nie padało. Nie wiem dlaczego Merc pozwala mu decydować jak on kompletnie nie ma wyczucia. 

LEC - Mogę tylko powiedzieć że on pasuje do Ferrari :-)


avatar
Fan Russell

06.07.2025 18:58

0

@ryan27  Men to chyba nie


avatar
ryan27

06.07.2025 19:09

1

0

@Fan Russell

Muszę przyznać, że za nim nie przepadam. Mam wrażenie że ma się za lepszego kierowcę niż faktycznie jest. W moim odczuciu jest to średniak, który akurat jest w zespole który jest w top 4.


avatar
maca

06.07.2025 18:53

1

5

Wy tak na serio z Hulkiem cufal po całości m. Fart i tyle.



avatar
Fan Russell

06.07.2025 18:57

4

0

@maca  Fart to ma Lewis


avatar
maca

06.07.2025 19:03

0

@Fan Russell

 

Zgadzam się. Ale Hulk 239 w końcu podium. Gratuluje ale to nie kierowca na mistrza. Musi mieć cos mieć bo idzie do Audi🤪.

Dzisiaj to umiejętności czy szczęcie?


avatar
BlahFFF

06.07.2025 20:09

0

@maca  jedno i drugie. Trafnie dobrana strategia, brak bledow i solidna jazda. W pelni zasluzyl.


avatar
jogi2

06.07.2025 19:20

0

@Fan Russell

 

...i Russell 

Gdyby nie SC to byłby w głębokiej du.ie


avatar
Hansi

06.07.2025 20:20

0

@maca  Na farcie utrzymał za sobą szybszego Hamiltona który był za nim w zasięgu DRS i na farcie nie popełnił żadnego większego błędu w wyścigu.


avatar
Fan Russell

06.07.2025 18:57

0

1

Brawo Nico, Rosberg Oraz Vettel pogratulowały go <3


avatar
jogi2

06.07.2025 19:19

1

0

Zaczynają przeginać pałę .SC jak jeszcze nawet na pełnych deszczówkach nikt nie wyjechał. Co za czasy nastały .To kółko różańcowe czy najlepsi kierowcy ?

Chociaż wirtuala by włączyli aby nie psuć i fałszować wypracowanych lub (straconych ,po błędnych decyzjach) pozycji.



avatar
TomPo

06.07.2025 19:21 zmodyfikowany

1

0

NOR - wygral, bo nie mial za bardzo z kim przegrac, po karze dla PIA.

PIA - nie wiem co On odwalil. Czy kierowcy nie znaja przepisow sportu, ktory uprawiaja?

HULK - no panie! Brawa i zasluzone podium! Brawa dla zespolu za strategie.

HAM - wycisnal tyle ile sie dalo chyba.

LEC - LOL. Grande strategia i grande wyscig.

VER - bolid ustawiony na niski docisk i mial tempo Williamsa. Pozbieral sie gdy przeslchlo.

RUS - LOL. Dalej nie rozumiem, czemu z uporem maniaka zakladali twarda mieszanke.

Debiutanci - Wyszedl brak dodswiadczenia.

Po co w F1 sa opony deszczowe, skoro jak zaczyna mocniec padac to wyscig jest przerywany lub wyjezdza SC? Troche to zalosne.


avatar
sliwa007

06.07.2025 19:31

1

0

Max dzisiaj tańczył na mokrym jak swego czasu Felipe Massa, przyznam szczerze, że jestem trochę zdziwiony, ale to tylko pokazuje jak łatwo o błędy gdy bolid nie jest najlepszy w stawce.

Walka o tytuł robi się coraz ciekawsza, co prawda wygląda na to, że będzie to wewnętrzna rozgrywka w McLarenie, ale czuję, że iskry będą się jeszcze sypać.


avatar
Michael Schumi

06.07.2025 19:51

0

@sliwa007  Nie do końca, Max startował z P1, obrócił się raz i dwa razy wyjechał poza tor przez poślizg, ale ostatecznie dojechał na 5 miejscu. Massa startował z P9 i obrócił się aż pięciokrotnie a w wyścigu był ostatni (13 miejsce).


avatar
Danielson92

06.07.2025 19:34

0

Tak na spokojnie się zastanawiając to trochę dzisiaj zostało zrobione, żeby Norris to wygrał i wprowadził w ekstazę brytyjskich kibiców. Mogli puścić VSC zamiast SC. Lando nie miał podjazdu tempem do Australijczyka. Oczywiście Oscar sam sobie winien tym manewrem za samochodem bezpieczeństwa. Ciekawe co On chciał tam zrobić. Czy Maxa wypuścić czy co. Dobrze chyba się stało, że dostał karę. Wiele razy w przeszłości widzieliśmy takie gwałtowne hamowanie za safety carem, które niemal kończyły się kolizjami. Może to utemperuje kierowców przed takimi zagrywkami. Tak jak dzisiaj Piastri czy Russell w Kanadzie.


avatar
kodzix

06.07.2025 21:02

0

@Danielson92  szok, kierowca jadący za innym w deszczu ma słabsze tempo od niego XD 

"lando nie mial podjazdu tempem do oscara" kiedy to od ok. 30 okrążenia gonił piastriego XD


avatar
sliwa007

06.07.2025 19:39

0

No tak, zapomniałem o Nico. Należą się gratulacje, to jest jeden z najbardziej niedocenianych zawodników. Bardzo duży talent i doświadczenie, w odpowiednich warunkach i odpowiednim bolidzie mógłby być już MŚ a my tu gratulujemy pierwszego podium. Niestety taka jest F1, talent nie jest gwarantem sukcesów, trzeba jeszcze trafić z decyzjami by znależć się w odpowiednim miejscu i czasie.


avatar
KF1Maciej

06.07.2025 20:23 zmodyfikowany

0

komentarz usunięty


avatar
KF1Maciej

06.07.2025 20:30

1

0

Dla mnie to jest rok, w którym nastąpiło przełamanie pewnych barier  z gatunku niemożliwych do przełamania. Najpierw Rober Kubica wygrywa Le Manche 24h po wielu pechowych latach. Teraz Nico Hulkenberg zdobywa swoje upragnione podium w F1. Według obaj są znakomici w swoim fachu. To tylko pokazuje, że warto walczyć o swoje marzenia i ciężko pracować aby coś wygrać w życiu. Ja po cichu liczę na co najmniej na jeszcze jedno podium Hulka, bo widać, że Sauber nabiera wiatru w żagle. Są w niemal podobnej formie jak w końcówce sezonu 2013 przed erą V6.


avatar
Lokowaty77

06.07.2025 21:54

0

Wyścigi w deszczu zawsze weryfikują kto ma talent a kto szybki samochód, albo to i to.

Macie jakiś pomysł na Tsunode?  Po co oni go jeszcze trzymają? Może Rus, jak Merc nie przedłuży z nim kontraktu...Chociaż dobry jest w tym Mrec, więc nie wiem dlaczego nie mieliby przedłużyć mu kontraktu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.