DO
GP Miami
01.05 - 03.05
ZOSTAŁO:
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Japonii
-
Antonelli wygrał w Japonii i został najmłodszym liderem mistrzostw świata F1
-
Ferrari nie schodzi z podium
-
Antonelli wygrał, ale na podium zabrakło drugiego kierowcy Mercedesa
-
Gasly utrzymał Verstappena za plecami
-
Bearman jechał z prędkością 308 km/h, a przeciążenie wyniosło 50G
-
Piastri bił się o zwycięstwo
-
Pech Lindblada i punkty Lawsona
-
Verstappen po raz trzeci z rzędu ukończył wyścig poza czołową piątką
-
Williams wykorzystał wyścig w Japonii do dalszych testów FW48
-
Cadillac wciąż zalicza progres
-
Audi zaprzepaściło wyścig na starcie GP Japonii
-
Alonso dojechał do mety na Suzuce

Ostatnia aktywność
29.03.2026 09:06
1
Najbardziej cieszy podium Oscara 🤩
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał w Japonii i został najmłodszym liderem mistrzostw świata F1
28.03.2026 15:36
3
@TZ4Z Gość po prostu wrócił pod nowym nickiem żeby dalej uprawiać tą samą krucjatę nienawiści za którą już raz(albo i dwa) wyleciał. Jak widać ban nic go nie nauczył bo techniczne argumenty o sezonie 2026 dalej odbijają się od jego uprzedzeń jak od ściany.
Masz rację, Max jako jeden z nielicznych ma jaja żeby punktować absurd przepisów nawet wtedy gdy sam na nich zyskuje (jak w 2023). Dla ludzi pokroju EnderWiggin sport to tylko tabelka i okazja do dokopania komuś kogo nie lubią dla mnie i dla Ciebie to pasja i walka na limicie. Do usłyszenia pod innymi tematami, piona! 🙌
Aaa i jeszcze słówko do EnderWiggin/Glorafindel/Kuba - bo jak widać twoja "sława" i multikonta cię wyprzedzają: to że musisz wracać na portal pod nowym nickiem po banach tylko po to żeby dalej wylewać tę samą żółć jest po prostu smutne. Zdemaskowanie twojej obsesji przez TZ4Z ostatecznie kończy jakąkolwiek merytoryczną dyskusję z tobą. Jesteś tak zaślepiony nienawiścią do jednego Holendra że bronisz technicznego bubla FIA byle tylko mieć powód do ataku. To nie jest kibicowanie F1, to jest toksyczna fiksacja. Zostawiam cię w Twoim roku 2021 i twojej piaskownicy pełnej jadu. I życzę ci żebyś w końcu znalazł w tym sporcie coś pozytywnego bo na razie karmisz się tylko cudzymi porażkami. Bez odbioru
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 15:26
2
@EnderWiggin Skoro musisz wyciągać Abu Zabi i morswinowanie żeby uciec od tematu kastrowania silników przez baterie to znaczy że merytorycznie leżysz na deskach.
Piszesz o subiektywizmie Maxa? Amerykę odkryłeś! Każdy kierowca dba o swój interes. Różnica polega na tym że Ty jesteś tak zaślepiony nienawiścią do jednego człowieka, że bronisz technicznego bubla który zniszczy widowisko KAŻDEMU. I Hamiltonowi i Norrisowi i Leclercowi. Twoja "miłość do F1" kończy się tam gdzie zaczyna się okazja do dokopania Verstappenowi. To jest definicja bycia toksycznym kibicem a nie fanem motorsportu.
Co do kończenia kariery, tak, Max pewnie odejdzie bo w przeciwieństwie do Ciebie on kocha ŚCIGANIE a nie bycie operatorem kalkulatora energii. I wtedy Ty zostaniesz ze swoją zaakceptowaną F1 która będzie pasjonująca jak wyścigi odkurzaczy a prawdziwi racerzy będą się ścigać w WEC (tak, WEC a nie WRC).
Podsumowując tę naszą "dyskusję": ja bronię sportu przed absurdalnymi przepisami. Ty bronisz absurdalnych przepisów bo uderzają w kogoś kogo nie lubisz. Na tym kończymy bo z ideologią "nienawidzę Maxa" się nie dyskutuje, to się leczy. A ty zostań w 2021 i rozpamiętuj Abu Zabi.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 15:10
2
@EnderWiggin Twoje porównanie DRS i dawnego ERS do parodii z 2026 roku to techniczny bełkot. DRS to była ruchoma klapa a ERS to był dodatek do potężnego silnika spalinowego. Teraz dostajemy silnik który bez baterii staje się kosiarką w połowie prostej. Jeśli nie odróżniasz narzędzia do wyprzedzania od systemowego upośledzenia napędu to twoje pojęcie o inżynierii kończy się na instrukcji obsługi czajnika elektrycznego.
Piszesz o zarządzaniu ale kompletnie ignorujesz to co napisał TZ4Z. I to jest twój największy błąd logiczny który dyskwalifikuje cię z tej rozmowy. Max krytykował te przepisy w 2023 roku, kiedy wygrywał 19 wyścigów. Gdzie wtedy było to twoje "skamle, bo nie wygrywa"? Wtedy też był "cheerleaderką" samego siebie? Nie potrafisz na to odpowiedzieć więc udajesz że tego argumentu nie ma bo rujnuje ci on całą narrację o "płaczącym idolu".
Twoja definicja motorsportu jako wyścigu technologii gdzie kierowca ma tylko optymalizować sprzęt jest po prostu smutna. To jest F1 a nie symulator dla księgowych. Jeśli dla ciebie ideałem jest patrzenie jak najlepsi kierowcy świata stają się pasażerami algorytmów FIA to faktycznie, oglądaj to sobie dalej i klaszcz gdy bateria powie "dobranoc". Tylko nie nazywaj tego sportem bo sport to walka ludzi na limicie maszyn a nie walka maszyn o przetrwanie limitu baterii.
A co do twoich wycieczek osobistych o pluciu jadem i wysyłania mnie do WRC(nawet serii nie potrafisz poprawnie wpisać, bo pisałem o WEC), to jest po prostu kapitulacja. Skończyły ci się argumenty, zacząłeś krzyczeć i wyzywać od "cheerleaderek". To typowe dla kogoś kto czuje że przegrał dyskusję.
Zostawiam cię w tej twojej żółci i rzekomej "akceptacji" upadku F1. Ja mam na tyle odwagi by punktować absurd, ty masz tylko potulność by go przyjmować z uśmiechem na twarzy. Baw się dobrze w tej swojej piaskownicy algorytmów.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 12:49
3
@TZ4Z Bardzo dobrze że o tym przypomniałeś, to ostatecznie wyjaśnia hejterów Maxa i wszystkich "ekspertów" próbujących mu umniejszać.
To jest właśnie dowód na to że krytyka przepisów na sezon 2026 to nie "skamlenie bachora" jak to próbują mi tu wmówić niektórzy furiaci ale chłodna ocena kogoś kto kocha to co robi. Max mówił to samo gdy dublował pół stawki i wygrywał 19 wyścigów w sezonie.
Więc kiedy ja piszę o upadku dyscypliny, a Wy wyjeżdżacie z Hamiltonem, z tym co Max robił trzy lata temu, z kim się zderzył, kogoś "pocałował" to tylko potwierdzacie że nie macie pojęcia o czym rozmawiacie. Dla Was liczy się tylko to żeby "Wasz" wygrał, a "mój" przegrał. Dla mnie liczy się to żeby F1 nie stała się wyścigiem kalkulatorów na baterie.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 12:36
1
@sliwa007 Doceniam Twoje merytoryczne podejście do tematu ale diabeł tkwi w szczegółach - F1 od zawsze polegała na zarządzaniu zasobami. Ale jest jedna, fundamentalna różnica między tym co było a tym, co dostajemy teraz.
Kiedyś kierowca zarządzał oponami czy paliwem żeby zoptymalizować czas wyścigu. Mógł przycisnąć bardziej, ryzykując szybsze zużycie albo odpuścić żeby zaatakować później. To była strategia. Dziś mamy sytuację w której system odcina moc w połowie prostej bo algorytm tak zdecydował. To nie jest zarządzanie zasobem przez człowieka, to jest konstrukcyjna wada napędu która robi z kierowcy pasażera.
Oszczędzanie opon to walka z przyczepnością. Oszczędzanie paliwa(lift & coast) to technika jazdy. Ale "szukanie prądu" żeby bolid w ogóle jechał na prostej to karykatura sportu motorowego. F1 zawsze była push to the limit. Jeśli limit wyznacza nam niedorozwinięta bateria a nie odwaga kierowcy czy przyczepność bolidu to faktycznie nie jest to nowość, to po prostu koniec F1 jaką znaliśmy.
Zgadzam się że to nie jest fajne do oglądania. Ale moim zdaniem to coś więcej niż standardowe oszczędzanie, to systemowa kapitulacja inżynierii nad widowiskiem.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 12:10
2
@EnderWiggin Porównywanie zarządzania oponami(fizyka i mechanika) do sztucznego odcinania 400 KM mocy w połowie prostej bo tak wymyślił algorytm FIA to szczyt technicznego analfabetyzmu. Jeśli nie widzisz różnicy między oszczędzaniem gumy żeby szybciej przejechać wyścig a sytuacją w której kierowca staje się pasażerem bo bateria mówi "dobranoc" to wróć do oglądania wyścigów rzędowych na YouTube. To nie jest zarządzanie lecz upośledzenie rywalizacji.
Wcześniej była energia i KERS ale stanowiły niewiele mocy i działały wszędzie tak samo w każdym bolidzie i można było cisnąć na maksa, nie miało to tak dużego znaczenia i więcej myślenia to było niż teraz.
Co do Maxa i Hamiltona, masz rację, mamy 2026 i Max bez bolidu nie wygrywa. I wiesz co? Napiszę to z pełną odpowiedzialnością: jeśli Królowa Motorsportu ma polegać na tym że najszybszy kierowca w stawce ma skamleć o prąd to niech Max kończy karierę i idzie do WEC. Tam przynajmniej ścigają się maszyny a nie kalkulatory!
Różnica między nami jest taka że ja widzę upadek dyscypliny a Ty tak bardzo nienawidzisz jednego Holendra że jesteś gotów oglądać nawet wyścigi taczek byleby tylko on nie wygrywał. Kto tu jest hipokrytą? Bronisz elektrycznej parodii sportu tylko po to żeby dokopać "cheerleaderce"? Żenujące. Ty nie kochasz F1, Ty po prostu karmisz się porażkami kogoś kogo jawnie nienawidzisz.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 11:59
1
@EnderWiggin Gratuluję analogii, jest tak samo trafiona jak próba wbicia gola kijem do hokeja 🤡 Porównywanie fizjologii sportowca do narzuconych odgórnie ograniczeń technicznych, mapowania baterii i odcinania mocy dowodzi że o inżynierii wyścigowej wiesz tyle co Mbappe o krykiecie.
Skoro dla Ciebie walka z oprogramowaniem które kastruje silnik w połowie prostej to brak umiejętności to gratuluję poczucia humoru. Idąc Twoim tokiem rozumowania: jak piłkarzowi zwiążą nogi sznurkiem a Ty nazwiesz to słabą wydolnością to najwyraźniej nie jesteś kibicem tylko ignorantem który pomylił trybuny.
Co do przydupasa, fakt że nazywasz tak gościa z taką listą rekordów tylko pokazuje że jedyne co potrafisz strzelić to focha w komentarzach. Wróć do grania w FIFĘ na poziomie Amator bo analiza realiów sezonu 2026 F1 ewidentnie Cię przerosła. Kolejny co widzi tylko tabelkę a nie rozumie że ten sport stał się teatrem marionetek...
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 10:48
3
@NowyFormatNowyJa Serio? Ja nie mogę, koleś ale z ciebie żałosny typ! 🤦♂️ Najpierw kozaczysz, wyciągasz moje stare posty, bawisz się w wielkiego analityka a jak dostałeś merytoryczny wp13rd0l to lecisz z płaczem do redakcji? 🤡
Zachowujesz się jak bachor który dostał w piaskownicy klapsa bo sam zaczął sypać piachem, a teraz biegnie do mamusi z rykiem: "Łeee, mamusiu, on mi ziablał liziaćka i jeśt niedobli!" No po prostu szczyt męskości i "rzeczowej dyskusji".
Skarż sobie ile chcesz, donosicielstwo to jedyne co ci zostało skoro merytorycznie leżysz i kwiczysz. Frustracja? Ja pękam ze śmiechu patrząc jak robisz z siebie ofiarę bo zabrakło ci argumentów i godności 😂🤣
Idź się jeszcze wypłacz w rękaw Liberty Media, może dadzą ci darmowy abonament na F1 TV w nagrodę za lojalne donosicielstwo. Bez odbioru, przedszkolaku!
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 10:22
2
@Danielson92 O mój puls się nie martwz bawię się świetnie patrząc jak próbujesz wycierać sobie gębę przeszłością i Hamiltonem, byleby tylko uciec od tematu.
Cały czas piszę o systemowym niszczeniu sportu a ty znowu o dupie i o tym kto kogo "pocałował" na torze trzy lata temu. Tak jak pisałem, typowy Danielson - ja o zupie, ten o dupie. Jesteś tak zafiksowany na swojej nienawiści do Maxa że nawet nie zauważyłeś kiedy z kibica stałeś się zwykłym trollem który karmi się tabelkami i starymi urazami.
Owszem, wysyłałem Hamiltona na emeryturę, jak kaleczył w Ferrari. Widziałem słabego Hamiltona to pisałem o emeryturze. Widzę dzisiaj tę elektryczną stypę i parodię wyścigów to piszę że sport zdycha.
Natomiast odnoszę wrażenie że próbujesz sprowadzić dyskusję do wojenki fanbojów bo merytorycznie o upadku F1 nie masz nic do powiedzenia. Jak dla mnie koniec tematu bo szkoda mi czasu na kogoś kto potrafi tylko odgrzewać stare kotlety gdy mowa o upadku całej dyscypliny.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 10:08
5
@NowyFormatNowyJa Ale ty musisz mieć strasznie puste i nudne życie skoro robisz sobie screeny moich komentarzy po wyścigu w Chinach i trzymasz je pod poduszką czekając na gorsze dni Maxa żeby w końcu poczuć chwilę ulgi w tym swoim smutnym istnieniu 🤡
Fakt że musisz wyciągać zdania sprzed kilku tygodni żeby mieć jakikolwiek argument w dyskusji tylko potwierdza to że jesteś po prostu za krótki żeby ogarnąć cokolwiek poza tabelką wyników w danej minucie. Ja o potencjale kierowcy w tej elektrycznej parodii sportu a ty znowu o dupie i o tym czy ktoś ruszył z miejsca czy nie.
Skoro tak namiętnie mnie cytujesz to dopisz sobie do folderu jeszcze to: nawet jak Max odpadnie w Q2 to i tak ma więcej skilla w małym palcu niż ty rozumu w tej swojej bańce ignorancji. Wróć do pilnowania statystyk w Excelu bo do analizy czegokolwiek więcej niż tabelki wyników po prostu nie dorosłeś. Żenada, nic więcej...
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 09:58
6
@Danielson92 No i proszę. Typowy Danielson92. Ja o zupie, ten o dupie. Człowieku, ty masz tak rzadki dar nierozumienia o czym mowa że aż boli. Jak zwykle nie na temat, jak zwykle bez sensu i jak zwykle z tą samą dawką żenady. Siedzisz w tej swojej bańce fanboystwa i jarasz się jak dziecko nową zabawką podczas gdy jesteś po prostu za krótki żeby ogarnąć cokolwiek więcej niż tabelkę wyników.
Idź sobie te pigułki weź o których tak namiętnie piszesz, bo ewidentnie cię odcięło od bazy. Szkoda klawiatury na kogoś kto nawet nie potrafi przeczytać komentarza ze zrozumieniem. Wróć do przedszkola, tam takie docinki o Verstappenie może kogoś obejdą
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
28.03.2026 08:58
7
Wyobraźcie sobie finał Ligi Mistrzów. Mbappe wychodzi sam na sam, nagle staje w miejscu i zaczyna truchtać bo "nie zostawił sobie tlenu na sprint w ostatnim sektorze boiska". Brzmi jak żart? Gratulacje, właśnie obejrzeliście współczesną F1! 🤡🤡🤡
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał czasówkę na Suzuce. Q3 bez Verstappena
15.03.2026 16:55
8
@Lulu Różnią się fundamentem. Dominacja Maxa w latach 2022, 2023 opierała się na mechanice i aerodynamice, na fizycznej przyczepności którą kierowca musiał wyczuć i kontrolować prawą stopą. Wtedy błąd oznaczał obrót lub wypadnięcie z toru.
Osiągnięcia Antonellego i obecnego Mercedesa to dominacja software'owa. Systemy sterujące hybrydą i momentem obrotowym w 2026 roku są tak zaawansowane że bolid sam koryguje niedoskonałości kierowcy. Fakt że 19-latek wchodzi do auta i z miejsca jedzie tempem legendy to nie dowód na jego geniusz, tylko na to, jak bardzo bolid stał się "idiotoodporny". Max musiał być panem maszyny, Antonelli jest operatorem doskonałego softu. Widzisz już różnicę między sportem a optymalizacją kodu?
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 16:30
3
@Frytek W 2016 roku Max musiał walczyć z autem i oponami. W 2026 Antonelli wchodzi do bolidu który ma tak doskonałe systemy korygujące i mapowania hybrydy że błąd ludzki jest niemal niemożliwy do popełnienia. To nie jest kwestia tego, czy Kimi ma talent. Może ma ogromny. Ale faktu że obecne przepisy sprawiły że ten talent waży 5% a oprogramowanie 95%.
Jeśli 19-latek bez doświadczenia w tej erze od razu kręci czasy legendy to nie jest to dowód na jego nadludzkie zdolności tylko na to jak bardzo bolid stał się środowiskiem sterylnym i łatwym do prowadzenia dla kogoś kto potrafi obsługiwać interfejs. Max w 2016 musiał być kierowcą. Antonelli w 2026 jest operatorem perfekcyjnie przygotowanego softu. Jeśli nie widzisz różnicy między walką z maszyną a byciem pasażerem technologii to faktycznie, ciesz się tym widowiskiem.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 15:36
3
@Danielson92 Różnica między nami polega na tym że ty stałeś się bezkrytycznym konsumentem który przełknie wszystko co mu podadzą w tabelce Excela a ja wymagam od F1 by była sportem a nie pokazem slajdów dla programistów
"Nie chcesz, to nie oglądaj" - to twój dyżurny tekst gdy kończą się argumenty. Będę oglądał i będę punktował tę farsę bo mam do czego porównywać. Jeśli dla ciebie "kochanie F1" oznacza akceptowanie faktu że kierowca stał się operatorem interfejsu to mamy zupełnie inne definicje sportu.
A co do Abu Zabi 2021, znowu próbujesz tam uciec bo to jedyne miejsce gdzie czujesz się pewnie w pyskówkach. Ja rozmawiam o technologii 2026 która zabija widowisko tu i teraz. Ale skoro wolisz żyć przeszłością zamiast widzieć co zrobili z tym sportem to nie mam o czym z tobą gadać. Miłego oglądania procesji. Jak dla mnie koniec tematu.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 15:31
3
@Frytek Piszesz o 2 sekundach straty Red Bulla no i właśnie o tym mowa! Jeśli regulamin pozwala na zbudowanie takiej przepaści za pomocą jednego algorytmu to sport umiera. Uwierz mi że gdyby RB odjechał reszcie o 2 sekundy dzięki kabelkom pisałbym to samo: to nudna procesja inżynierów a nie wyścigi.
Dalej nie odpowiedziałeś jak to możliwe że 19-letni debiutant jeździ tempem legendy F1. Rozumiem że uciekasz w analizowanie mojej psychiki zamiast dyskutować jak technologia ośmieszyła ten sport?
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 15:07
3
@Frytek Porównywanie podwójnego dyfuzora do obecnych systemów hybrydowych to jak porównywanie gry w szachy do oglądania jak komputer gra sam ze sobą. Dyfuzor był elementem aerodynamicznym, brutalną fizyką którą kierowca musiał okiełznać własnym talentem i wyczuciem.
To co mamy teraz to wyścig na optymalizację. Hamilton i Leclerc nie pokazali starego dobrego ścigania tylko perfekcyjną współpracę z asystentami elektronicznymi. Systemy korygują moment obrotowy i odzyskiwanie energii tak precyzyjnie że błąd ludzki został niemal wyeliminowany.
Jak wytłumaczysz fakt że 19 - latek bez minuty doświadczenia w obecnej erze wsiada do bolidu Mercedesa i z miejsca robi wyniki na poziomie wielokrotnego mistrza świata?
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 14:55
4
@Danielson92 Wycieczka do Abu Dhabi 2021 to twoja ostatnia deska ratunku, gdy merytoryka o technologii leży i kwiczy?
Sam przyznałeś że inni kierowcy "jadą w sztucznym tworze i wciskają przyciski" To jest dokładnie to co piszę od początku. Różnica między nami polega na tym że ty to akceptujesz bo kolor bolidu na przedzie ci pasuje a ja punktuję to jako upadek sportu.
Piszesz o WWE? To jest właśnie obecna F1 z magicznymi guzikami i wynikami ustawionymi pod kable inżynierów która bardziej przypomina wyreżyserowane show niż prawdziwe wyścigi.
Co do Maxa, doceniam walkę w gorszym sprzęcie, tak samo jak doceniałem każdego kto kiedyś potrafił wycisnąć 110% z bolidu, który nie był rakietą. Alonso 2012 chociażby.
Możesz mnie nazywać fanbojem jak tak ci się podoba. Miłego oglądania tego procesora na kółkach. Ja zostaję przy swojej opinii. Bez odbioru
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 14:35
1
@Danielson92 Nadal nie łapiesz różnicy między oceną kierowcy a oceną patologii systemu.
Moje zdanie o Hamiltonie się nie zmieniło, wysyłałem go na emeryturę bo uważam że jego czas minął. To co dzieje się teraz tylko to potwierdza: wystarczyło że inżynierowie z Brackley trafili mapowaniem silnika a 19-latek w Mercedesie leje mistrza z Ferrari jak chce. Gdzie tu widzisz zmianę zdania? To tylko dowód na to co pisałem: w 2026 talent wart jest mniej niż aktualizacja oprogramowania MGU-K
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 14:27
4
@Frytek Różnica między dawnymi latami a rokiem 2026 polega na skali i charakterze tej dominacji. Kiedyś dominacja Ferrari czy Red Bulla opierała się na aerodynamice i mechanice gdzie kierowca wciąż musiał to auto "ujarzmić". Dzisiaj mamy regulamin, który zamienił wyścig w paradę działów IT.
Piszesz, że zawsze tak było. Nie, nigdy wcześniej przewaga technologiczna nie była tak wykastrowana z czynnika ludzkiego. Jak chcesz się cieszyć że Mercedes odjechał reszcie o lata świetlne dzięki kablom i mapowaniu silnika to proszę bardzo ale nie nazywaj tego sportem, bo to zwykła inżynieria procesowa.
Fascynuje cię walka za Mercedesem? Super, czyli przyznajesz że walka o zwycięstwo przestała istnieć i ekscytujesz się tym kto dojedzie 40 sekund za liderem. Jeśli dla Ciebie szczytem emocji jest oglądanie najdroższego benchmarku procesorów na świecie to spoko ale oszczędź sobie tekstów o ogarniania się. Ja wymagam od F1 emocji i walki. Ty zadowalasz się tabelką w Excelu.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 14:21
3
@Danielson92 Nie muszę szukać twoich komentarzy bo nie o twoje upodobania tu chodzi tylko o logikę. Skoro "nie ma znaczenia kto dominuje" i oglądasz to bezkrytycznie nawet gdy jest sztuczne to po prostu masz niskie wymagania co do widowiska.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 13:48
2
@sismondi Skoro to jedyne co masz do napisania to rozumiem że dyskusja o sporcie się skończyła a została tylko ślepa wiara w dominację technologii. No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć miłego oglądania procesji
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 13:38
1
@carrera 2013 Nikt nie chce identycznych bolidów, chcemy żeby różnica między nimi nie była na tyle gigantyczna by całkowicie zabijać wpływ talentu kierowcy na wynik.
Twoja logika to: "skonstruowali lepiej to wygrywają więc zamknij się". No i super tylko że w 2026 "skonstruowanie lepiej" oznacza po prostu odjechanie reszcie świata o 2 sekundy na okrążeniu dzięki jednemu patentowi na baterię. Jeśli dla ciebie to jest sport to gratuluję pasji do oglądania procesji.
Gdyby RBR odjechał tak samo, pisałbym to samo - dominacja techniczna zabijająca widowisko jest nudna niezależnie od koloru bolidu. Różnica między nami polega na tym że ja chcę widzieć wyścig ludzi a ty najwyraźniej wolisz wyścig biur projektowych. Jeśli to drugie Cię tak kręci to polecam targi technologiczne zamiast F1.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 13:29
3
@ryan27 Dzięki za to potwierdzenie! Skoro twierdzisz że pozycja Maxa to tylko układ stawki a zawsze wygra lepszy bolid to właśnie przybiłeś pieczątkę pod moim komentarzem. Skoro wynik jest z góry ustalony przez tabelkę w Excelu i układ sił inżynierów.to po co nam w ogóle kierowcy?
Piszesz, że Max nie zrobił nic nadzwyczajnego. No taktylko dociągnął bolid z problemami do walki o P5 podczas gdy połowa stawki w lepszych maszynach mogłaby mu czyścić kaski gdyby nie różnica w koniach mechanicznych i sofcie. Jeśli dla Ciebie F1 to sport w którym "zawsze wygra lepszy bolid" i uznajesz to za normalne to gratuluję braku ambicji jako kibic. Ja wolałbym oglądać wyścigi w których kierowca MOŻE zrobić coś nadzwyczajnego i przeskoczyć możliwości sprzętu. Ale w 2026 jak sam przyznałeś, to już tylko mrzonki.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 13:16
6
@Danielson92 Widzę że jak kończą się argumenty o technologii to w swoim stylu zaczynasz wycieczki o bólu liter i wyzywanie od fanbojów. Słabe to i przewidywalne 🤣
Nie zrozumiałeś nic z tego co napisałem. Nie psioczę na to ŻE Mercedes wygrywa tylko JAK wygrywa. Regulaminem który zamienił wyścig kierowców w wyścig działów IT.
Gdyby Max wygrywał dzisiaj z przewagą 30 sekund bo ma "magiczny guzik" od silnika to pisałbym dokładnie to samo: to nie jest sport, tylko parada.
Nazywasz mnie hipokrytą, a sam robisz dokładnie to co zarzucałeś fanom Red Bulla trzy lata temu - klaszczesz bo "twoi" odjechali reszcie o lata świetlne dzięki kablom a nie dzięki walce na torze.
Antonellego nie deprecjonuję - chłopak wykorzystuje to co dostał pod dupę ale twierdzenie że to jego "talent" robi taką różnicę a nie przewaga sprzętowa jest zwyczajnie naiwne.
Zatem zamiast analizować moją rzekomą frustrację, spójrz na tabelę i powiedz szczerze: czy naprawdę kręci cię oglądanie procesji gdzie wynik znasz już po kwalifikacjach? Bo jeśli tak to gratuluję pasji do oglądania najdroższego benchmarku procesorów na świecie. Bez odbioru!
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 12:53
1
@jogi2 Z braku argumentów wysyłasz mnie na kolarstwo? 🤣 To ty właśnie przyznałeś że F1 przestała być sportem pisząc że bez bolidu kierowca "choćby się zesrał, to nic nie zrobi". Skoro sam twierdzisz, że umiejętności zawodnika mają zerowe znaczenie wobec technologii to właśnie potwierdziłeś wszystko co pisałem o manekinach i Power Poincie.
Co do Hamiltona - czytaj ze zrozumieniem. Nikt nie mówi że nie umie jeździć. Tylko że w dzisiejszej F1 jego talent jest wart mniej niż aktualizacja oprogramowania w Mercedesie. Smutne, że jako "fan" cieszysz się z tego że Hamilton stał się zakładnikiem kabli i baterii.
Zostanę przy F1 żeby przypominać takim "technokratom" jak ty że kiedyś ten sport miał duszę a nie tylko dział IT i tabelki w Excelu.
Miłego oglądania procesji. Tylko nie zaśnij przy tym kolarstwie o którym tak wspominasz! 😉
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 12:05
1
@jogi2 Rozumiem to od momentu w którym ty przestałeś odróżniać sport od pokazu slajdów w Power Poincie
F1 zawsze była sportem technicznym ale kiedyś to kierowca musiał tę technikę okiełznać. Dzisiaj jak sam przyznałeś, kierowca jest tylko "dodatkiem" a o wyniku decyduje to czyj dział IT lepiej skalibrował hybrydę przed startem. Skoro dla ciebie fascynujące jest oglądanie jak przewaga technologiczna zabija jakąkolwiek walkę na torze to faktycznie, mamy inną definicję "tajemnej prawdy"
Nie zdziw się tylko że za rok czy dwa trybuny będą puste bo nikt nie chce płacić za oglądanie procesji "najszybszych bolidów" w których wynik jest znany po pierwszym zakręcie. Taka to "tajemna prawda"!
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:52
3
@jogi2 To ty nie rozumiesz że sprowadzając sport do poziomu "kierowca to dodatek" sam przyznajesz że równie dobrze mógłbyś oglądać wyścigi dronów albo algorytmów w chmurze.
To oczywiste że teamy budują bolid ale jeśli regulamin jest tak napisany że jeden dział silnikowy zabija rywalizację na lata to nie jest "walka teamów" tylko egzekucja. Skoro twierdzisz że kierowca ma tylko "wykorzystać atuty" maszyny to gratuluję pasji do oglądania jak software Mercedesa czy Ferrari robi 95% roboty za gościa w kokpicie.
Dla Ciebie to może być "tylko tyle" a dla mnie to śmierć ducha wyścigów gdzie o tym kto stoi na podium decyduje się w Excelu pół roku przed startem sezonu. Ciesz się tymi "ustawieniami pod siebie" bo przy obecnym tempie rozwoju AI niedługo ten twój "dodatek" w kasku w ogóle nie będzie potrzebny do kręcenia kółek.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:35
2
@NowyFormatNowyJa Wariacie! Ty mi tu piszesz o wycieraniu łez a sam stworzyłeś tu taki ołtarzyk Hamiltona że brakuje tylko świeczek i kadzidełek 😂🤣
Skoro Max to "papierowy mistrz który nie umie ruszać bolidem" to jak nazwiesz swojego idola który w barwach Ferrari właśnie dostał srogie lanie od 19 - letniego dzieciaka w Mercedesie? Sir Lewis ma pierwsze podium w barwach Ferrari, brawa dla niego ale Antonelli pokazał całemu światu że w dzisiejszej F1 wystarczy mieć przycisk "Start" w Srebrnej Strzale żeby ośmieszyć "największego w historii"
Twój problem polega na tym że tak bardzo nienawidzisz Verstappena że aż przestałeś widzieć wyścig. Max walczący o P5 tym gruzem to jedyny moment kiedy w tym sezonie widać jeszcze kierowcę a nie tylko software.
Ciesz się tym podium bo to jedyne co ci zostało, podczas gdy inżynierowie z Brackley właśnie udowadniają, że twój "mistrz" był tylko wymiennym elementem w ich maszynie do wygrywania. Miłego wyczekiwania na kolejne wygrane dzieciaka! 😉
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:28
3
@kombajn2 Tylko nie zapominaj że ten sam Michael potrafił dowieźć wynik bolidem który nie miał prawa wygrać a on budował go swoją pracą na testach. Różnica między erą Michaela a sezonem 2026 jest taka że on walczył z maszyną i rywalami. Dziś mamy walkę algorytmów o to kto lepiej zarządza energią na wyjściu z zakrętu. Wtedy bolid był narzędziem w rękach mistrza, dziś kierowca staje się operatorem systemu którego nie przeskoczy, choćby był samym Ayrtonem Senną...
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:22
5
@jogi2 Ale nie myl sprawiedliwości z konkurencyjnością. Nikt nie chce identycznych bolidów, chcemy przepisów które nie sprawiają że o tytule decyduje się w biurze projektowym w Brackley już w Nowy Rok. Skoro według ciebie kierowca to tylko dodatek do punktów to równie dobrze mogliby tam wsadzić manekiny z czujnikami a ty i tak byś klaskał, bo "najszybszy bolid wygrał"
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:14
13
@Danielson92 Czy ty porównujesz debiutanta w Red Bullu który jedzie bez presji na P8 - P10 do gościa który wyciska z tej taczki siódme poty żeby utrzymać tempo Ferrari? Hadjar jedzie solidnie bo ten bolid ma swój sufit którego nie przeskoczysz samym talentem gdy silnik "wykastrowano" przepisami. Gdyby to był wyścig kierowców a nie działów IT, Max biłby się o P1 a nie o przetrwanie przed awarią.
Tak, pisałbym o talencie gdyby wygrywał w wyrównanej stawce a nie w lidze gdzie jeden producent odjechał reszcie o lata świetlne w garażu
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 11:05
4
@grenszuc Zamiast pytać o moją trzeźwość, spójrz może na tabelę. Lindblad jedzie w siostrzanym zespole Red Bulla który ma ten sam silnik ale inny pakiet aero, to że główny Red Bull kompletnie przestrzelił z balansem pod nowe przepisy widzi każdy kto nie ogląda wyścigów przez różowe okulary Mercedesa. Co do Hamiltona, spójrz na stratę do Antonellego. Jeśli 19 - latek w swoim drugim sezonie w F1 odjeżdża siedmiokrotnemu mistrzowi świata o pół minuty to tylko potwierdza to co napisałem - jedzie bolid a nie człowiek
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 10:58
9
@jogi2 To może od razu zróbmy wyścigi autonomiczne? Po co płacić miliony kierowcom skoro według twojej logiki wystarczy zbudować szybki bolid i wsadzić tam kogokolwiek kto potrafi skręcać kierownicą? Skoro "o to w tym chodzi" to właśnie oglądamy najdroższą paradę technologiczną świata a nie wyścigi.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 10:52
10
@NowyFormatNowyJa Spokojnie, będę tu co wyścig żeby przypominać ci że oglądasz paradę inżynierów a nie wyścigi kierowców. Ktoś w końcu musi pilnować resztek logiki w tym cyrku. Miłego oglądania walki w środku stawki! 🤗
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 10:47
11
@Robur Kotwica Jeśli wierzysz że kierowca to tylko pasażer to po co w ogóle oglądasz F1? Możemy przecież puścić same drony zaprogramowane przez inżynierów. Problem polega na tym że te nowe regulacje tak bardzo kastrują wpływ kierowcy na wynik że nawet debiutant może wejść i wygrać. To nie jest sprowadzenie kibiców na ziemię, to jest zmiana sportu w symulator lotu na autopilocie.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 10:42
9
@Danielson92 Doprawdy fascynujące że walkę o przetrwanie w bolidzie który nie domaga nazywasz "nic nadzwyczajnego". Lewis na podium to zasługa świetnego Ferrari ale Antonelli wygrywający w Mercedesie tylko potwierdza moją tezę: to znowu era bolidów w których kierowca jest tylko dodatkiem do mapowania silnika.
Zobaczymy czy będziesz tak samo pewny swego jak inne ekipy w końcu skopiują ten ich "magiczny" patent na MGU-K.
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
15.03.2026 10:04
23
To co zobaczyłem w dwóch pierwszych wyścigach sezonu 2026... serio co oni zrobili z tą F1? Naprawdę, jak można było tak zepsuć ten sport? Jakieś nowe wymysły które sprawiają że liczy się tylko najszybszy bolid a umiejętności kierowców schodzą na drugi plan...
Mercedes ma najszybszy i najlepiej zrobiony bolid pod nowe regulacje i w dwóch pierwszych wyścigach sezonu mają dwa dublety. Nawet Antonelli dzisiaj wygrał a Hamilton pierwszy raz w barwach Ferrari zdobył podium. Bolidy Mercedesa są tak dobrze dopasowane do tych nowych zasad że nawet kierowcy bez wielkich umiejętności mogą zdobyć podium.
Verstappen, jeden z najlepszych kierowców w historii F1 ani w Australii ani w Chinach nie był w stanie ich dogonić bo nie miał najlepszego bolidu ani dobrze przygotowanego pod te nowe regulacje. Mimo to nawet z tak słabym samochodem jest w stanie walczyć o P5, P6, nawet dzisiaj do momentu awarii. I to tylko pokazuje jak niesamowitym jest kierowcą skoro nawet w takiej głupocie którą wymyślili potrafi osiągnąć coś niemożliwego.
No niestety, F1 w sezonie 2026 naprawdę zaczęła się sypać przez te wszystkie dziwne wymysły
F1 [*]
1950 - 2026
Speed and glory gone to soon!
Przejdź do wpisu Antonelli wygrał pierwszy wyścig F1 w karierze! Czterech kierowców nie wzięło udziału w GP Chin
29.01.2026 23:56
0
@EnderWiggin Dramat to jest czytać twoje komentarze
Przejdź do wpisu Seria NLS wprowadzi zmiany w kalendarzu, aby umożliwić Verstappenowi występ na Nordschleife
23.01.2026 14:42
3
Oh shit! Here we go again!
Przejdź do wpisu Williams opuści całe testy pod Barceloną!
29.12.2025 16:01
2
Leclerc który wyciskał siódme poty, zrobił sporo podiów tym włoskim szrotem i wgniótł w glebę Hamiltona na SIÓDMYM miejscu?! Toż to nieśmieszny żart!
Przejdź do wpisu Szefowie zespołów wybrali najlepszą dziesiątkę kierowców sezonu 2025
26.12.2025 12:14
4
Mój osobisty ranking kierowców 2025:
1.Verstappen
2.Leclerc
3.Russell
4.Piastri
5.Norris
6.Hadjar
7.Sainz
8.Alonso
9.Albon
10.Antonelli
11.Bearman
12.Hulkenberg
13.Gasly
14.Bortoleto
15.Hamilton
16.Lawson
17.Ocon
18.Tsunoda
19.Stroll
20.Colapinto
21.Doohan
Przejdź do wpisu Kierowca czy bolid? Podsumowanie sezonu 2025
09.12.2025 15:28
4
Nara staruchu!
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Helmut Marko odchodzi z Red Bulla!
07.12.2025 17:39
8
@EnderWiggin Max czymś oszukiwał? W Abu Zabi 2021 nie miał wpływu na to co się wydarzyło a że była okazja to ją wykorzystał
Przejdź do wpisu Verstappen wygrał finał sezonu, ale to Norris został mistrzem świata!
07.12.2025 16:38
7
Swoją drogą nie Hiszpania, nie Austria zadecydowały o tytule lecz Monza i Meksyk, zwłaszcza Monza najbardziej wyprowadziła mnie z równowagi. Szczególnie że wtedy McLaren pokazał że mają wyjebane na Oscara który będzie dwójką w zespole do końca swojego pobytu w McLarenie.
Przejdź do wpisu Verstappen wygrał finał sezonu, ale to Norris został mistrzem świata!
07.12.2025 15:53
38
Najgorszy mistrz od 1997. F1 niestety coraz częściej pokazuje że w tym sporcie umiejętności i bolid to nie wszystko ale ważny jest fart na którym Lando Norris zdobył niezasłużony tytuł mistrza świata, prezent od losu. Chłopak jest po prostu za słaby na miano mistrza. Mam nadzieję że zostanie szybko zapomnianym mistrzem tak jak Nico Rosberg i jego ojciec, Damon Hill i Jacques Villeneuve.
Przejdź do wpisu Verstappen wygrał finał sezonu, ale to Norris został mistrzem świata!
06.12.2025 18:35
3
@ryan27 Max Verstappen nie zasłużył na zwycięstwo w Abu Zabi 2021 ale na tytuł zasłużył jak najbardziej. Zresztą gdyby anulować wyniki GP Abu Zabi 2021 to Max i tak pozostawałby mistrzem. Więc piąty tytuł.
Przejdź do wpisu Verstappen zdobył pole position do GP Abu Zabi!