WIADOMOŚCI

McLaren najszybszy po drugim treningu
McLaren najszybszy po drugim treningu
Na czele zestawienia drugiej sesji treningowej znaleźli się kierowcy McLarena – Jenson Button poprawił rezultat Sebastiana Vettela z pierwszego treningu o niemal sekundę. Mistrz świata z 2009 roku był szybszy od Lewisa Hamiltona o niewiele ponad 0,1 sekundy. Trzeci czas należy do Fernando Alonso.
baner_rbr_v3.jpg
Nad Melbourne pojawiły się wprawdzie deszczowe chmury, a na tor spadło kilka kropel deszczu – woda nie przysporzyła jednak kierowcom większych problemów, choć nie obyło się bez wyjazdów sporej części stawki poza tor. Temperatura powietrza oscylowała w okolicy 16°C, nawierzchnia Albert Park nagrzana była natomiast do 17-22 °C.

Dość znaczna poprawa czasów okrążeń w porównaniu z pierwszą sesją wynika z charakterystyki australijskiego obiektu – nawierzchnia pół ulicznego toru Albert Park na początku weekendu jest wyjątkowo brudna, jednak z czasem warunki bardzo szybko ulegają poprawie.

Za najszybszą trójką uplasował się duet Red Bulla - Sebastian Vettel do pierwszej pozycji w tabeli stracił zaledwie 0,16 sekundy, Mark Webber odnotował natomiast nieco większą stratę. Szóste miejsce należy do Michaela Schumachera. Za niemieckim kierowcą uplasował się Felipe Massa, a czołową dziesiątkę uzupełnili Sergio Perez, Rubens Barrichello oraz Nico Rosberg.

Drugą dziesiątkę otworzył Jaime Alguersuari. Za młodym Hiszpanem reprezentującym ekipę Toro Rosso uplasował się duet Lotusa Renault – Witalij Pietrow i Nick Heidfeld pokonali odpowiednio 29 oraz 22 okrążenia, a różnica w czasie pojedynczego okrążenia wyniosła zaledwie 0,008 sekundy na korzyść Rosjanina.

Czternastą pozycję w tabeli zajął Sebastien Buemi, którego strata do Jensona Buttona wyniosłą już ponad 1,8 sekundy. Gorszym od Szwajcara czasem legitymuje się Kamui Kobayashi ze stajni Saubera. Pozycje 16 oraz 17 okupuje natomiast duet Force India.

Przed kierowcami ekip, które w ubiegłym roku zaliczyły swój debiut znalazł się jeszcze Pastor Maldonado z zespołu Franka Williamsa. Ostatnie sześć pozycji to kolejno zawodnicy Teamu Lotus, Virgin Racing oraz HRT. Ostatni z wymienionych zespołów, w samej końcówce sesji, zdołał po raz pierwszy przetestować swój nowy boli – F111 – choć czasu wystarczyło na pokonanie zaledwie jednego kółka.

Ostatni, 60-minutowy trening poprzedzający kwalifikacje rozpocznie się już jutro o godzinie 4:00 czasu polskiego. Zapraszamy!

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Jenson Button McLaren 1:25.854 32
2 gb Lewis Hamilton McLaren 1:25.986 31
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:26.001 28
4 de Sebastian Vettel Red Bull 1:26.014 35
5 au Mark Webber Red Bull 1:26.283 33
6 de Ralf Schumacher Mercedes 1:26.590 31
7 br Felipe Massa Ferrari 1:26.789 34
8 mx Sergio Perez BMW Sauber 1:27.101 39
9 br Rubens Barrichello Williams 1:27.280 34
10 de Nico Rosberg Mercedes 1:27.448 23
11 es Jaime Alguersuari 1:27.525 31
12 ru Witalij Pietrow Renault 1:27.528 29
13 de Nick Heidfeld Renault 1:27.536 22
14 ch Sebastien Buemi 1:27.697 30
15 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:28.095 35
16 Paul di Resta Force India 1:28.376 33
17 de Adrian Sutil Force India 1:28.583 31
18 Pastor Maldonado Williams 1:29.386 29
19 fi Heikki Kovalainen Team Lotus 1:30.829 22
20 it Jarno Trulli Team Lotus 1:30.912 23
21 be Jerome D'Ambrosio Virgin Racing 1:32.106 36
22 de Timo Glock Virgin Racing 1:32.135 30
23 it Vitantonio Liuzzi HRT F1 -:--.--- 1
24 in Narain Karthikeyan HRT F1 -:--.---

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

159 KOMENTARZY
avatar
konradosf1

25.03.2011 08:06

0

mclareny szokują. PR zadziałał. Ale jeszcze większe zaskoczenie Liuzzi wyjechał!


avatar
Bdva

25.03.2011 08:07

0

No wiadomo - najlepszy TEAM wygrywa :D


avatar
Jarek fan F1

25.03.2011 08:08

0

Renault z tyłu. Może to i dobrze?


avatar
kojack

25.03.2011 08:10

0

A HRT się w dalszym ciągu maskuje - są lepsi od McLarena ;) Pewnie mają atomowy bolid i nie chcą aby ktoś skopiował ich rozwiązania.


avatar
Witek6935

25.03.2011 08:11

0

to wychodzi na to, że na starcie wyścigu będzie tylko 18 bolidów... Marusia-dziewica nie mieści się w 107% pierwszego czasu.. HRT traktuję jako oczywistą sprawę... Nie wiem w ogóle po co, przy tej zasadzie oni przyjechali do Australii skoro przejechali jedno niepełne kółko... Jutro mają godzinkę testów i nara do domu ;) ... o ile w ogóle wyjadą..


avatar
Witek6935

25.03.2011 08:12

0

***sorry, 20 bolidów. Umknął mi jeden zespół :)


avatar
baworak

25.03.2011 08:13

0

czyżby McLaren blefował na temat swojego bolidu?coś się wydaje że HAM może namieszać w tym sezonie...a tak poza tematem-czy ktos wie gdzie można znależć transmisje z wyścigu na N-ce?


avatar
kierowca

25.03.2011 08:15

0

no niezla sciema Maclarena. Tak czulem :)


avatar
Bdva

25.03.2011 08:17

0

http://www. drhtv.com. pl/index. html tylko spacje pousówaj :p


avatar
adamusb

25.03.2011 08:17

0

@7 baworak kanał 281 RTL SCHWEIZ, ale chyba tylko wyścig, z tego co pamiętam kwalifikacji nie pokazywali


avatar
Jarek fan F1

25.03.2011 08:19

0

Ponoć te laczki Pirelli są żenująco słabe. 3-4 pity i będzie ciekawie.


avatar
konradosf1

25.03.2011 08:19

0

Kempa - mam pytanie: czy dałoby radę wstawiać w tabelkę czas 107 procent?


avatar
Jarek fan F1

25.03.2011 08:22

0

107% to około 1.32. Łatwo policzyć.


avatar
konradosf1

25.03.2011 08:25

0

@13 wiem ale tak byłoby wygodniej.


avatar
Jaro75

25.03.2011 08:26

0

No ciekawie to wygląda... Tylko coś LR słabiutko.Chyba już czas przestać się ukrywać jeżeli faktycznie jest czym pojechać... Chyba że nie ma czym albo raczej Kim :)) Mimo że wiadomo jak podchodzę do Nikusia to jestem zaskoczony jego poziomem.Równo z Wicią a nawet gorzej :)) No ale zobaczymy.Sezon długi. Byle nie było dominacji RBR i będzie dobrze.Ciekawiej chciałem napisać.


avatar
Jarek fan F1

25.03.2011 08:26

0

Czyli wychodzi na to, że szanse ma 22 kierowców, bo HRT może nawet nie wyjechać. Dziwę się, że takie zespoły dopuszcza się do F1. Już zapewne samochody F2 są lepsze.


avatar
dick777

25.03.2011 08:28

0

Jeśli można wyciągać jakieś wnioski z tych dwóch treningów, to widać, że w stawce prawie nic się nie zmieniło, z tą różnicą, że Lotus-Renault i Williams nie będą czarnymi koniami i są dalej od czołowej czwórki niż rok temu, natomiast Mercedes jest bliżej czołowej trójki. Cieszę się z postawy McLarena, ponieważ już jakiś czas temu postanowiłem, że z braku Roberta w tym sezonie będę kibicował właśnie temu teamowi i ich kierowcom - któremu bardziej zadecyduję później. Póki co Lotus-Renault sprawia rozczarowujące wrażenie i dla tego zespołu zapowiada się gorszy sezon niż rok temu, chyba że LRGP potrafi w jakiś wyjątkowy sposób dbać o opony i w wyścigu będzie wypadał lepiej niż na treningach i w kwalifikacjach. Obawiam się, że sukcesem LRGP będzie, jeśli choć jeden kierowca przedrze się w kwalifikacjach do pierwszej dziesiątki. Nie wierzę, że ściemniają bardziej od innych. Wygląda na to, że ich rewolucyjne rozwiązanie/rozwiązania nie są tak dobre, jak wszyscy myśleli. Zobaczymy, jak będzie jutro. Chciałbym, aby zaskoczyli mnie pozytywnie i rozwiali moje obawy co do swoich możliwości.


avatar
Sagitarius

25.03.2011 08:31

0

jeżeli renault będzie pod czas kwzlifikacji 5 będzie ok, bo to znaczy ze umieją zrobić dobry bolid


avatar
czapek

25.03.2011 08:31

0

O ile pozycja Pietrova moze nie dziwić, bo w poprzednim sezonie bywał własnie gdzieś w tym miejscu, to pozycja Heidfelda dziwi. Dla porównania: Kubica najczęściej przed Pietrovem, w pierwszej dziesiątce. Ciekawe jak to będzie wyglądało w tym i kolejnych wyścigach


avatar
czajan101

25.03.2011 08:33

0

a na mnie wszyscy krzyczeli jak mowilem ze maki wcale nie sa takie slabe jak pokazuja :p mam nadzieje ze renowki maja troche zapasu i wyciagna go na kwalifikacje...


avatar
michal669

25.03.2011 08:33

0

To helmut może sobie tylko pomarzyć o podium - H@H@H@. Wiadomo, że to tylko trening. Williams nieźle, chociaż ksiądz coś słabo kręci. Mam nadzieję, że LRGP zostanie w tym miejscu. Powodzenia helmut w zdobywaniu podiów.


avatar
nieobliczalny

25.03.2011 08:35

0

Brawo Button :) moj mistrz. ps. czolowka bedzie bez zmian jeszcze mam nadzieje ze merc cos pokaze


avatar
rac1899

25.03.2011 08:42

0

Oby tylko McL nie stanęły w połowie wyścigu i będzie super. Czyżby poprawki zdały egzamin. Trzymam kciuki za Lewisa:)


avatar
Niespokojny

25.03.2011 08:45

0

Po piątkowych treningach wolę nie wysuwać zbyt daleko idących wniosków. Co będzie, jak okaże się faktycznie, że miejsce w kwalifikacjach będzie mniej istotne niż w ub, sezonie ze względu na opony. Chodzi przecież o wygranie wyścigu, nie kwalifikacji- póki co nie ma za to pkt.. Wygląda na to, że będziemy coś wiedzieć, jak mogą wyglądać wyścigi w tym roku, dopiero w niedzielę, tak ok, godz. przed 10-tą. Naprawdę ciekawie się zapowiada.


avatar
lefthandy

25.03.2011 08:47

0

cóż,nikt z lrgp nie potrafił mówić troszke z dystansem jak ROBERTO,on nie mówiłby że będą z przodu stawki napewno,a tak postąpili wszyscy łącznie z zakłamanym helmutem. wiadomo że rozwijany bolid jest przez inżynierów jak i kierowców wiec brak ( mimo ze są to tylko testy )dobrych rezultatów jest logiczna:).mam nadzieje że alonso wygra a wbber pokona vetela


avatar
bullit34

25.03.2011 08:48

0

Brawa dla Mc Larena zaskoczyli chyba wszystkich, W Lotus Renault wyraźny brak Roberta:( Pietrov 12 więc kubica spokojnie byłby na 7 bądź 8 pozycji, Nick niestety przy średnim kierowcy nie szaleleje on by dobrze jeździć musiałby mieć solidnego partnera u boku. Moim zdaniem jutro w Q powalczą trzy ekipy RBR Ferrari McL choc również Mercedes zaskoczyć może a w niedziele to jak to w Australi to już loteria bedzie czyli Ci bardziej szczęśliwi dojadą do mety


avatar
pjc

25.03.2011 08:50

0

Jedyne co można na razie stwierdzić to to,że HRT się czai za plecami innych ekip :)


avatar
bullit34

25.03.2011 08:52

0

@27 pjc HRT moim zdaniem to kpina w zeszłym sezonie też kiepsko sie przygotowali do rozpoczęcia sezonu w tym roku jeszcze gorzej F1 to sport dla ludzi poważnie podchądzących do tematu


avatar
JoeWyzer

25.03.2011 08:56

0

widać, że rozentuzjazmowany HEI wypowiadający się przed GP straci trochę rezonu. chyba jednak był zbyt optymistycznie nastawiony. faktem jest, że to trening, ciekawe co będzie mówił po kwalifikacjach.


avatar
Niespokojny

25.03.2011 08:59

0

7. baworak- może tutaj znajdziesz coś ciekawego? : ht tp:/ /sat kurier.pl/news/64 587/f 1-od-gp-australii-ale-bez-kubicy.ht ml (6 spacji usunąć)


avatar
lefthandy

25.03.2011 09:02

0

czytał ktoś moze wywiad z menadzerem vitka? fajnie pojechala po nicku i wyniosła kubka ponad niego. napisała miedzy innymi ze vitek mógłby sie nauczyc wiele jesli jeżdziłby z kubkiem:).


avatar
saint77

25.03.2011 09:04

0

Jedno jest pewne: - końcówka stawki bez zmian:) dla HRT sukcesem będzie dotrwanie do końca sezonu. A czołówka? Uważam, że dalej nie do końca wiadomo kto jest najlepszy. RBR z pewnością ścisła czołówka, mam nadzieję tylko że to Webber będzie w tym sezonie przed Vettelem. Ferrari - oby było tak jak pisali, że są nie do pobicia na długich przejazdach i to da im przewagę w sezonie. McL - he, he.... ok. z uwagi na opony Button może być w ścisłej czołówce a Hamilton pewnie tez nie gorzej. Bolid mają z pewnością ok. Renault - ???? Kto to wie??? Bardzo się cieszę z postępów Williamsa, oby Rubens postawił ten zespół chociaż raz na podium, szczerze im tego życzę. ROBERT, WRACAJ i pokaż krasnalowi jak się jeździ:))


avatar
lefthandy

25.03.2011 09:17

0

szmieszną ma mine ojciec hamiltona:),wogóle wszystko jest śmieszne patrzac sie z boku:).Najbardziej ludzie którzy piszą coś,aby spowodować u kogoś zlość:)i do tego to ich cieszy:).moim zdaniem to już najgorsi z ludzi:),są nieobliczalni:),glupi:).ale oni myślą że są cool:)jakie to śmieszne hehehe


avatar
Blaz

25.03.2011 09:22

0

Ja uważam że to nie jest tak do końca jak to wygląda. Zapytacie pewnie a jak?? A no czasy czasami i z nimi się nie dyskutuje Ja jednak postaram się na to spojrzeć szerzej. Wszystko co tak na prawdę tu widzimy to jest tempo powiedzmy "treningowo kwalifikacyjne" czyli z używaniem skrzydła non stop praktycznie poza mocniejszymi zakrętami. A pytanie jest jakie jest tempo wyścigowe każdego z teamów ?? Bo w efekcie końcowym może się to zasadniczo różnić z tym co dzieje się na treningach. Co z tego że dany bolid świetnie jeździ na treningach i w kwalifikacjach jak w wyścigu okaże się że bez użycia skrzydła jest wolniejszy o .... i tu jest pytanie o ile. Oby sie nie okazało że np. Mclaren w warunkach wyścigowych znacznie traci. CO do zachowania bolidów na torze to RBR jeździ jak po szynach odwrotnie do Mclarena który jest tak niestabilny aż nie mogłem uwierzyć że chłopakom udawał się ten bolid utrzymać na torze. Ferrari w rękach Fernando spoko ale kolega Massa to ma jakieś problemy z utrzymaniem maszyny na torze. To tyle moich wypocin tymczasem. Pozdr


avatar
Kazik

25.03.2011 09:26

0

Ciekawi mnie to co Tonio mógł sprawdzić w nowym bolidzie po przejechaniu jednego kółka i to dlaczego akurat dzisiaj Indykowi Narainowi zacięła się linka od gazu i nie wyjechał wogóle.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu