WIADOMOŚCI

FIA ogranicza używanie tylnego skrzydła
FIA ogranicza używanie tylnego skrzydła
Tuż przed rozpoczęciem weekendu w Australii FIA postanowiła nieco poprawić pod względem bezpieczeństwa zasady dotyczące używania ruchomego tylnego skrzydła.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W myśl nowych przepisów kierowcy mogli bez ograniczeń korzystać z ruchomego tylnego skrzydła podczas treningów i kwalifikacji.

Nie podoba się to wielu zawodnikom, a FIA póki co postanowiła ograniczyć używanie tylnego skrzydła podczas deszczu. Kierowcy nie będą mogli więc używać ruchomego skrzydła w trakcie treningów i kalifikacji jeżeli ich bolidy będą miały założone opony przejściowe lub deszczowe. Pierwotnie regulamin zakazywał używania ruchomego tylnego skrzydła podczas deszczu jedynie w trakcie wyścigu.

„Po wczorajszej dyskusji z przedstawicielami ekip, chciałbym potwierdzić, że z powodów bezpieczeństwa zezwolone Artykułem 3.18 regulaminu technicznego ruchome tylne skrzydło nie może być używane w tracie sesji treningowych (włączając w to kwalifikacje) jeżeli bolid jest wyposażony w opony przejściowe lub deszczowe” napisał Charlie Whiting, delegat techniczny FIA.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
f.l.u.k.e

25.03.2011 06:26

0

Aha czyli zawodnik który nie zdążył zmienić zmienić opon na deszczowe lub przejściowe lub któremu się to po prostu nie opłaca z powodu lekkiego lub częściowego zmoczenia nawierzchni może gnać na dopalaczu choć będzie to jeszcze bardziej niebezpieczne niż na deszczówkach.


avatar
mancins

25.03.2011 07:02

0

Ja bym się tutaj o bezpieczeństwo nie martwił tylko o coś innego. Wyobraź sobie, że kierowcy lotusa i virgina pierwsi robią kółka jeszcze na suchym torze, nagle spada deszcz i inne zespoły muszą pobić ich czasy a) na mokrej nawierzchni z przejściówkami/deszczówkami i b) bez ruchomego tylnego skrzydła :D Więc może być ciekawie, bo jak wiemy bardzo często topowe zespoły w Q1 czekają do końca ;]


avatar
Niespokojny

25.03.2011 07:06

0

Chyba mają kierowców F1 za idiotów? - dlaczego tempo w deszczu jest wolniejsze?- przepis ograniczenia prędkości to ustala?! 1. f.l.u.k.e - nie przeginaj, chodzi o kwale, jak któryś będzie się czuł na siłach przejechać na mokrym na gumach na suche, to takie załozy, a czy użyje DRS przy tej okazji, i czy uzyska lepszy czas, i czy skończy- to jego wybór.


avatar
serduch1

25.03.2011 07:32

0

1f.l.u.k.e. Dobrze to ująłeś.


avatar
baworak

25.03.2011 08:06

0

jak dla mnie to strasznie FIA wszystko komplikuje,czy nie lepiej byłoby iść w przeciwnym kierunku?po prostu kierowcy dać więcej pola do popisu...skoro umie i wie jak-niech wyprzedza(ze skrzydłem czy bez itd.)ale to moja skromna opinia na temat


avatar
Niespokojny

25.03.2011 08:22

0

Sprostowanie - z tego, co mówili podczas 2treningu wynika, że jeżeli tylko zostanie ogłoszone, że tor mokry, to od tego momentu jest zakaz użycia ruchomego skrzydła, bez względu na jakich gumach się jedzie. ...hmm? trochę inaczej brzmi zapis w treści tego artykułu. Z czasem się przekonamy jak to będzie.


avatar
zajcew

25.03.2011 08:37

0

to dziwne że najpierw dają kierowcy coś a potem mówią nie używaj bo nie wolno. A propos to co "niespokojny" pisze i w takiej formie to pierwszy krok do drukowania wyników Dziwne. A jak oni to sprawdzą z tele metrii??? Przecierz to też można oszukać.


avatar
sly1234

25.03.2011 09:24

0

te przepisy idą w złą stronę. Po kiego grzyba taki regulamin. Rolka papiery nie starczy na zapisanie wszystkich przepisów dotyczących ścigania się. Po co to ? kierownice wyglądają jak kokpity w promach kosmicznych. Jeszcze trochę to kierowcy będą mogli być niewidomi bo i tak nie ma czasy już patrzeć na drogę tylko rozglądają się po bolidzie i myślą, który przycisk czy dźwignię wcisnąć aby być pierwszym.


avatar
kam39

25.03.2011 09:31

0

zarządowi FIA w tych pustych łabach się poprzewracało ja nie wiem czego kierowcy i zespoły się nie sprzeciwią temu?? tyle pracy i kasy włożyli w zachcianki FIA a oni w deszczu i na pełnym dystansie wyścigu (nie uwzględniając tych sref wyprzedzania) zabraniają używać to po jaką ch... te ruchome skrzydła są potrzebne dla ozdoby??


avatar
beltzaboob

25.03.2011 11:04

0

Panowie, taka uwaga ogólna przyszła mi do głowy na fali krytyki skierowanej do FIA. Sam pisałem, że to nie technologia, tylko Adam Słodowy,(ale nigdy bym nie pisał o 'pustych łbach" - kto tu ma pusty łeb @kam39?)ale mam propozycje....wymyślcie to lepiej, skoro mądrzejsi jesteście od takiego Todta. Jak czytam te komentarze, mam wrażenie, że na czele FIA stoi facet, który nie ma bladego pojęcia o tym sporcie....A to już ośmiesza tych co tak piszą, nie Francuza.... Ja poczekam, aż czas zweryfikuje te "wynalazki", mimo odruchowego sceptycyzmu. Poz.


avatar
kam39

25.03.2011 11:19

0

10. beltzaboob odwołując się do Twojej wypowiedzi do Todta mam ogromny szacunek ale idąc że od tego sezonu to właśnie FIA ma decydować kiedy ma dany kierowca użyć tego skrzydła to jest coś nie tak. bo to od kierowcy powinno zależeć kiedy tego użyje i przez jaki czas tak jak było w zeszłym sezonie z kanałem f w to jakoś FIA nie wtrącała się i było dobrze to czego tu się wtrąca??


avatar
fanAlonso=pziom

25.03.2011 12:20

0

prosta recepta - zmienic podejscie niektórych patałachów co tak pragną wyprzedzania nie ingerowac w nie zostawic wszystko jak jest dac większe silniki bez ograniczania opon skrzyn itp. nie niszczyc starych torów sezony 2007 i 2008 były dobre bez ingerencji w wyprzedzanie wystarczy zmienic trochę myślenie o tym


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Chin

21.03 - 23.03

ZOSTAŁO

cn
Czy Andrea Kimi Antonelli wywalczy podium w sezonie 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu