Witek6935
Ostatnia aktywność
avatar
Witek6935

21.12.2016 08:42

0

Jest już nawadnianie, może będzie podgrzewanie... Nie zdziwię się, jak Bernie wpadnie na pomysł, żeby dla "uatrakcyjnienia widowiska" podczas GP część toru nawodnić, a część podgrzać.. No i oczywiście losowo to zmieniać. Ale byłoby ciekawie! :D :P

avatar
Witek6935

02.12.2016 09:12

0

Ciekawe jak teraz będą wyglądały rozmowy Berniego z przedstawicielami toru Paul Richard :) Ciekawe ile będą musieli zapłacić za miejsce w kalendarzu F1..

avatar
Witek6935

31.05.2016 14:55

0

Jestem w szoku ile łącznie opon jest dostarczanych - zużywanych przez całą stawkę F1 podczas jednego weekendu wyścigowego. 22 kierowców po 13 kompletów to daje łącznie 1144 opon! a dodajmy, że to tylko slicki. Trzeba przecież dostarczyć jeszcze intermediaty i wety... razy 21 wyścigów i mamy skromne 24 tysiące opon typu slick na sezon :) Ma Pirelli co robić!

avatar
Witek6935

20.01.2016 14:01

0

Przyznam szczerze, że mam przeczucie, że w tym roku Manor będzie mocniejszy od Saubera, a może nawet Lotusa i Toro Rosso... Pewnie zabraknie im tempa rozwojowego w trakcie sezonu, ale pachnie mi miłą niespodzianką w jego pierwszej części.

avatar
Witek6935

04.04.2015 16:06

0

10@ Nie w tym sensie szybkiego :P Wszystkiego dobrego, Wesołych świąt i smacznego jajka :)

Przejdź do wpisu Wesołych Świąt!

avatar
Witek6935

12.02.2015 13:58

0

*31 sek :)

avatar
Witek6935

12.02.2015 13:58

0

@3 RyżyWuj: zauważ, że Brain napisał to 29sek. po Tobie... Myślisz, że szybko skopiował i przerobił, żeby to wkleić? Opanuj się. Gdy on pisał swój post, Twojego jeszcze za pewno nie było. Dopiero jak dodał, po odświeżeniu strony pokazały się oba. Jak dla mnie nic zrzynał, tylko macie podobne poglądy... ;)

avatar
Witek6935

16.01.2015 18:42

0

crashtesty, testami, ale to dopiero Pastor po kilku wyścigach powie, czy ten bolid się nadaje :P

avatar
Witek6935

05.05.2014 11:45

0

Ograniczmy jeszcze kwalifikacje tylko do Q1 (po co 3 razy uzyskiwać najlepszy czas?!) oraz skróćmy wyścigi do 150km, lub 50 minut. Po co marnować paliwo? Wtedy będzie git!

avatar
Witek6935

17.04.2014 12:40

0

To Alonso jest szefem zespołu? ;) --> "Jako szef zespołu uważam, że podejmował dobre decyzje." Raczej powinno być "uważam, że jako szef zespołu podejmował dobre decyzje"...

avatar
Witek6935

06.03.2014 21:51

0

a ja jestem ciekaw czy w tym roku F1 pojedzie w Soczi...

avatar
Witek6935

28.02.2014 13:15

0

@19. Wole słuchać Borowczyka niż nic nie słuchać, albo słuchać po niemiecku...

avatar
Witek6935

21.02.2014 17:14

0

@10 Nie szukam dziury w całym i doskonale to rozumiem, bo akurat piszę inżynierkę na elektrotechnice... Chodziło mi tylko o tę "inną kwestię". Interesuje mnie jedynie techniczny aspekt jak taki odzysk energii miałby wyglądać. Nie napisałem, ze musiałby być napęd na przód - tylko że mógłby być. Bez półosiek do kół chyba nie da rady. Chętnie przeczytałbym ten artykuł.

avatar
Witek6935

21.02.2014 15:18

0

@7. Jak mi napiszesz jeszcze jakim sposobem generator w kole wytrzyma temperaturę jaka wytwarza się w w hamulcach bolidu F1 będę skłonny w to uwierzyć :P (Temperatura topnienia miedzi (jakoś tę energię trzeba przekazać po kablu, o uzwojeniu) to 1085 stopni C, przy czym kompozytowe tarcze hamulcowe F1 potrafią rozgrzać się nawet do 1300 stopni...

avatar
Witek6935

21.02.2014 13:56

0

"Obecnie w Formule 1 odzyskuje się energię tylko z tylnych kół napędowych, jednak w planach są także przepisy umożliwiające odzyskiwanie energii z przedniej osi bolidów. " Czy ktoś mi może powiedzieć kto ma takie plany i jaki sposób chce to zrealizować? Jak odzyskać energię kinetyczną kół przednich, skoro nie są one napędzane? ;) Odbiór energii z kół przednich (mam na myśli kinetycznej) wiązałby się raczej z półosiami do kół przednich... (coś musiałoby w jakiś sposób napędzić silnik elektryczny - zamiana energii kinetycznej na elektryczną) a skoro tak, to co, mógłby być dodatkowy elektryczny napęd kół przednich?! jakoś tego nie widzę.. :P

avatar
Witek6935

18.02.2014 20:16

0

Po ostatnich informacjach (problemy Renault, ich brak ze strony Mercedesa; finanse, zmiany kadrowe), mam dziwne przeczucie, że w tym roku Williams zmieni się miejscem w stawce z Lotusem :) I tym sposobem Pastor zamieni siekierkę na kijek :)

avatar
Witek6935

17.02.2014 09:09

0

A co z "obcymi" przedmiotami? Mam tu na myśli sytuację taką jaka spotkała Alonso podczas GP w Hiszpanii kiedy to wziął od porządkowych hiszpańską flagę.. Wtedy też dostał karę własnie za to, ze wziął przedmiot z zewnątrz... Pamiętam, że tłumaczenie było takie, że niby musi być coś takiego zakazane ze względu na manipulacje masą bolidu poprzez "obce" przedmioty. Oczywiście w tamtym wypadku takie coś byłoby raczej niemożliwe, ale regulamin, to regulamin...

avatar
Witek6935

29.01.2014 11:28

0

Ale ten Lotus się posypał... Kimi, Alison do Ferrari, Eric do McLarena, Lopez sprzedaje udziały, testy odpuszczają... Wygląda mi to na smutny początek końca tej ekipy... Jeśli wyników w tym sezonie nie będzie, to i pewnie Roman odejdzie...

avatar
Witek6935

24.01.2014 21:42

0

jak dla mnie jest super. Dzięki dźwiękowi turbo przy redukcjach bardziej mi się podoba jak te z poprzedniego roku... :)

avatar
Witek6935

18.11.2013 21:02

0

Kto się burakiem urodził, ten burakiem umrze... Mam nadzieję, że wszyscy się wypną na tę jego śmieszną "walizkę pieniędzy"

avatar
Witek6935

21.10.2013 14:52

0

skoro serwis crash.net nim się intersuje, także już raczej wiedzą czym się ten debiut swięci.

avatar
Witek6935

12.10.2013 14:47

0

No, to teraz kolejne 20 000 euro kary za niebezpieczną sytuację w garażu, i łącznie 100 000 leci do kieszeni FIA z tego weekendu :) ... a nie zapominajmy, że jutro też jest dzień :)

avatar
Witek6935

03.10.2013 08:40

0

hehe.. Dobre. Nieźle ktoś tutaj zrobił kogoś w balona :)

avatar
Witek6935

03.10.2013 08:39

0

"... osiągnąć dobre osiągi"?! Czy tylko mi to stwierdzenie wydaje się dziwne? :)

avatar
Witek6935

27.07.2013 09:15

0

@up. Toro Rosso oczywiście

avatar
Witek6935

27.07.2013 09:13

0

Alguersuari i Buemi też byli bezpieczni w Toro Roso :)

avatar
Witek6935

18.04.2013 16:30

0

@2 Teraz to ja dałem ciała :) Przecież sezon 2012 Caterham skończył na 10 pozycji i w tekście jest napisane, że stracił tę pozycję "podczas przerwy zimowej..." Szkoda, że nie można edytować postów... :)

avatar
Witek6935

18.04.2013 16:27

0

@1: Nie zapominaj, że w zeszłym sezonie jeszcze było HRT :) Zatem, mogłoby być nawet napisane, że: "Caterham spadł z najwyższego stopnia podium końca stawki" :)

avatar
Witek6935

26.02.2013 13:26

0

@3: Dokładnie: Wyścigi o 8-9 rano to było by to czego bym chciał. Nigdy nie kolidowałby z rodzinnymi schadzkami, obiadami itp. itd :)

avatar
Witek6935

26.02.2013 13:24

0

Gdy GP Australii jest pierwszym wyścigiem sezonu, to tak jestem spragniony obejrzenia wyścigu, że mógłbym nawet o 3 rano wstać żeby go obejrzeć :) Dla widza i fana F1 wg mnie to nie problem :)

avatar
Witek6935

07.02.2013 17:15

0

jak Vettel może zamykać stawkę, skoro był trzeci? :)

avatar
Witek6935

31.01.2013 21:45

0

iście pokerowa "zagryfka"! Ja pierdzielę, że aż taki analfabetyzm się szerzy... strach pomyśleć co to "bendzie" za kilkanaście lat.

avatar
Witek6935

31.01.2013 21:43

0

słyszałem, że można osiwieć... ale żeby w blond?! Toż to niespodzianka :)

avatar
Witek6935

28.01.2013 20:36

0

10: Pod tym czerwonym polem z napisem KIMI - takim drobnym maczkiem. Na tym zdjęciu nie widać tego. Było widać podczas prezentacji.

Przejdź do wpisu Lotus E21 został odsłonięty

avatar
Witek6935

28.01.2013 20:34

0

3: To oczywiste... Jednak po samej prezentacji nic dalej nie wiemy ;) Wiadomo, że skrzydła, które teraz są założone będą inne. Najbardziej mi się podobało jak Romain i Kimi odsłonili bolid, a potem tę szmatę, którą był on przykryty, specjalnie układali z tyłu bolidu, żeby zakryć tylną część - dyfuzor itd. Zwiastuje to tym, że Lotus raczej bardziej skupił się na tyle auta (co w sumie też jest oczywiste ;) )

Przejdź do wpisu Lotus E21 został odsłonięty

avatar
Witek6935

20.01.2013 13:32

0

Mimo tego, że z reguły większość fanów jest przeciwko nowym silnikom, ja jestem bardzo tym podekscytowany. Jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Świat motoryzacji zmierza ku ekologi i ekonomii, mój własny styl jazdy również, więc idąc tym trendem "oszczędności" F1 również musi w tym kierunku iść. Nie należy jednak mylić i myśleć, że nowe silniki to ma być czysta oszczędność dla samej F1 i jej zespołów, bo praca i kasa wpakowana w ich rozwój raczej się nie zwróci... F1 to jest również taki park technologiczno-rozwojowy dla samochodów cywilnych, dlatego jestem bardzo zadowolony z faktu, że najprawdopodobniej za jakieś 10 lat, samochody kupowane w salonach będą mogły mieć jednostkę mocy, a nie po prostu mały silnik z turbo czy hybrydę jak to jest teraz. Dla przeciętego kowalskiego oszczędność na paliwie może być spora. Jednak głównym problemem, któremu musi sprostać i F1 i rozwój wydaje mi się, że będzie niezawodność całego zespołu napędowego. Coś czuję, że często będziemy oglądać, jak bolidy będę jechać na pół gwizdka, bo coś po drodze wysiądzie... więcej bajerów, więcej rzeczy to psucia :) Pozdrawiam

avatar
Witek6935

22.11.2012 18:49

0

Pewnie podpasował im czarny kolor bolidu :) Dobrze będzie się komponować :) I ze względów estetycznych zespół może im zapewnić większą powierzchnię :)

avatar
Witek6935

27.10.2012 14:21

0

ho ho... Alonso mówi, że wycisnął co się dało, podczas gdy Massa przegrał z nim w nieznacznym stopniu i przyznaje, że popełnił dość duży błąd. Pod koniec quala było widać, że Massa ciśnie szybko. Widać, że Massa gdy jest w formie jest w stanie być na równi z Fernando. Cieszę się bardzo, że Felipe się wreszcie przebudził i pokazuje na co go stać. Też go na początku sezonu skreśliłem, jednak teraz na prawdę trzymam za niego kciuki! Jeśli następny sezon w jego wykonaniu będzie taki, jak końcówka tego, będzie się działo. Wreszcie Ferrari będzie miało dwa mocne auta i walka o mistrzostwo konstruktorów może być zacięta.

avatar
Witek6935

01.10.2012 20:46

0

Czy ktoś potrafi wyjaśnić mi to zdanie: "... i aby utrzymać swoje matematyczne szanse na drugi tytuł mistrzowski, na Suzuce będzie musiał sięgnąć po zwycięstwo."? BĘDZIE MUSIAŁ? Przecież do końca sezonu jeszcze 6 wyścigów i aż 150 pkt. do zdobycia! Button ma, na ten moment, stratę 75 pkt. Więc nawet jakby nie zdobyłby ani jednego punktu, a ALO wygrałby w Japonii, to strata będzie 100 pkt, a do zdobycia będzie wciąż 125pkt. Więc "matematyczne szanse" będzie jeszcze miał...

avatar
Witek6935

07.09.2012 22:47

0

No cóż, jak większość bitych samochodów, bolid Fernando musiał swoje wycierpieć :P

avatar
Witek6935

11.06.2012 11:53

0

Jakby Schumi był Polakiem, podejrzewam, że kur... leciałby na prawo i lewo na okrągło :D Ileż można?! :)

Przejdź do wpisu Schumacher znowu miał pecha

avatar
Witek6935

11.06.2012 11:39

0

Heh ;) Kobayashi uważa, że z 11 pola 9 miejsce na finishu to max co dało się osiągnąć... Tymczasem Perez dał radę z 15 przebić się na 3 miejsce :) Oj Kamui, Kamui, nie nawijaj makaronu na uszy :D

Przejdź do wpisu Perez znowu na podium

avatar
Witek6935

14.04.2012 15:56

0

Jak dla mnie, kara 10 pozycji do tyłu, powinna być zmieniona na +1 sec do czasu kwalifikacyjnego (albo dać jakiś algorytm wyliczający ile dodać, żeby na każdym torze było sprawiedliwe - np 101% czasu uzyskanego). - Tym sposobem byłoby to sprawiedliwe - de la Rosa nie kwalifikowałby się do wyścigu :P A tak, dostanie +10 pozycji, a spadnie maksymalnie jedną w dół a i tak nic to mu nie robi.

avatar
Witek6935

11.04.2012 09:39

0

"Na mokrej nawierzchni, ale także na suchej. Sauber jest absolutnie najszybszy". HaHaHa. Grunt to dobrze rozpocząć dzień :D Tempo wyścigowe i kwalifikacyjne na pewno to potwierdza. :) Mają taką przewagę, że w Q3 są nie do doścignięcia. ;)

avatar
Witek6935

20.07.2011 12:30

0

a już myślałem, że następne opony będą jajowate :) ;P

avatar
Witek6935

02.07.2011 16:24

0

przywrócić tempo z początku sezonu... Tempo mają to samo, ale konkurencja przyspieszyła. Nie ma co przywracać, to trzeba postępować.

avatar
Witek6935

01.07.2011 03:39

0

Kazik: Tu nie chodzi o to, żeby F1 była inna. Co więcej, myślę, ze tu nawet nikt nie chce żeby była inna. Wszystkie te zmiany po to, aby rozwój technologiczny w F1, mógł się przekładać na rozwój ogólny silników, stosowanych seryjnie. Wszystkie te ograniczenia są, po to, żeby inżynierowie wyciągnęli jak najwięcej z "niczego". Szkoda, że Ci co to wymyślają, bardzo często zapominają o duchu sportu...

avatar
Witek6935

29.06.2011 09:27

0

a czemu ta hiszpańska rozgłośnia radiowa jest podła? co z nią takiego? ;)

avatar
Witek6935

13.06.2011 09:32

0

ananas: Potrzebna ta statystyka jak drzwi w lesie. Nie powiem po jaką ch... wklejasz to, skoro i tak De la Rosa nie jest etatowym kierowcą Saubera.

Przejdź do wpisu Sauber: i dobrze i źle

avatar
Witek6935

03.04.2011 17:45

0

irytuje już mnie to nazewnictwo tych dwóch zespołów. Nie pierwszy raz, zaczynam czytać artykuł myśląc, że czytam o innym zespole. Powinni wreszcie coś z tym zrobić.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu