Toyota oficjalnie wycofuje się z F1
Dzisiaj z Tokio nadeszła oficjalna informacja o wycofaniu się zespołu Toyoty z Formuły 1 wraz końcem sezonu 2009. Plotki o odejściu japońskiego producenta trwały praktycznie od czasu ogłoszenia wycofania się Hondy rok temu.„Toyota Motorsport Corporation (TMC) ogłasza, że planuje wycofać się z mistrzostw świata Formuły 1 FIA z końcem sezonu 2009” napisano w oficjalnym oświadczeniu. „TMC, które uważało swój udział w F1 jako wkład w dobrobyt kultury motoryzacyjnej, pozostało oddane rywalizacji w królowej sportów motorowych w obliczu nagłej zmiany warunków ekonomicznych, które rozpoczęły się w ubiegłym roku.”
„Niemniej, rozważając aktywność TMC w spotach motorowych w przyszłym roku i dalszych z ogólnego średnioterminowego punktu widzenia, biorąc pod uwagę obecną rzeczywistość ekonomiczną, TMC zdecydowało się odejść z F1.”
Dzisiejsza decyzja powoduje, że w ostatnich 12 miesiącach z F1 pożegnało się już trzech producentów (wcześniej F1 opuściły zespoły Hondy oraz BMW), a kilka dni temu Bridgestone ogłosiło, że z końcem sezonu 2010 także zrezygnuje z udziału w projekcie jakim jest Formuła 1.
Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku.
komentarze
1. matejko
Ciekawe kto będzie następny
2. piter_neo
Czyli Sauber dalej będzie w stawce. Zobaczymy jak się zaprezentują w nowym sezonie. Teraz też powstaje pytanie kto w nim będzie jeździł. Zapewne Haidfeld oraz... hmm mam nadzieję, że Kobayashi bo szkoda by było, żeby gotował makaron w restauracji u ojca ;)
3. wafel
Szkoda...Formula się zmienia...oby nie na gorsze
4. Gosu
Jak widać wszystkie fabryczne koncerny mają podobną politykę opierającą się na pieniądzach. W stawce pozostało tylko Renault i obawiam się, że mogą podzielić los japońskich rywali. Szkoda, trochę późno to ogłosili, kierowcy teraz mają dużo mniej możliwości na przyszły rok.
5. kacperboss
Toyota ma podpisane Concorde, chyba poniosą jakieś konsekwencje za wycofanie sie?
Chyba, że uda im sie sprzedać zespół... Pojawiła sie szansa dla Saubera :)
6. pjc
Było, minęło...
Przyjdzie ktoś nowy na ich miejsce.
7. saint77
Ale Robert miał nosa:)
Szkoda strasznie Kobayasiego, mam nadzieję, że znajdzie miejsce w jednym z nowych teamów bo przyjemnie będzie go oglądać w F1.
Nick chyba orgazmu dostał na tę wiadomość, bo miejsce w ekipie Saubera jako NR1 ma zapewnione:)
8. rafekf1
No to mamy kolejny sensacyjny posezonowy news!! Bardziej zaskoczyła mnie co prawda informacja o wycofaniu się Bridgestone ale to też jest swego rodzaju niespodzianka.
Coś mi się wydaje, że ta decyzja była uwarunkowana faktem, iż Howettowi nie udało się zakontraktować Roberta i Kimiego na starty w przyszłym sezonie. Może mieli plan zakładający zbudowanie konkurencyjnego bolidy i obsadzenia ich kierowcami z najwyższej półki. Plan nie wypalił. Polak i Fin odwrócili się tyłkiem do Toyoty i mamy tego konsekwencje. Z drugiej strony oznacza, to automatyczne starty ekipy Saubera. To jakiś plus z pewnością bo jestem bardzo ciekawy jak sobie poradzą w przyszłym roku. Taki drobny sentyment ;) Wyobrażam sobie teraz Nikusia podskakującego z radości. ;) No cóż, żegnaj Toyoto!! Witaj Qudbak Sauber F1 Racing .... czy jakoś tak;)
9. zaaap
@4: Podejrzewam, ze Robert wiedział o wszystkim, chyba, ze Toyota pomyslala tak: albo znajdziemy kierowce z wyzszej polki, albo zwijamy zagle. Robert nie chcial wiec nie widzial im sie kolejny rok tułaczki z HEI zwiedzającym kolejne miasta, ale nie zajmujacym ciekawych lokat..
10. kubakinia
Trudno, podziękowania dla Toyoty.
Witamy Qudbak Sauber F1 Racing.
11. wafel
Toyota w przeciwieństwie to BMW podpisało porozumienie Concorde. Jeżeli ktoś ich kupi to srry, ale dla Saubera dalej nie ma miejsca
12. wafel
do*
13. rafekf1
O Kobayasiego ja bym się specjalnie nie martwił. Nawet bym się nie zdziwił gdyby okazało się, że pojeździ w przyszłym sezonie u boku Roberta w Renault. Co prawda, młody kierowca bez doświadczenia, to zawsze ryzyko ale kto wie? Może Bob je podejmie. Jest jeszcze trochę niewiadomych w składach. Trzeba jeszcze poczekać tydzień może dwa i wszystko będzie jasne.
14. jar188
Niestety ale to będzie tylko zachęta dla Renault do odejścia.
15. Peti
Kobayasi może wyląduje w drugiej lidze red-bulla. Oby renówka nie wywinęła numeru w przerwie zimowej.
16. piter_neo
Śmiesznie będzie tylko jak "Qudbak Sauber F1 Racing" okaże sie byc lepszym zespołem od Renault. No ale tak to jets w F1. W jeszcze kolejnym sezonie zmiana dostawcy opon, więc znów układ sił się trochę przemiesza. Jeżeli nie będzie kolejnych zmian w regulaminie to dopiero w 2012 roku stawka się wyklaruje i będzie wiadomo kto będzie silny, a kto nie. Chociaż przypuszczam, ze gdzies w tych latach powrócą do turbo, bądź wprowadzą silniki disla - wszystko w ramach oszczędności i walki z zanieczyszczeniem środowiska.
17. geem
Jeżeli ktoś kupi Toyotę, to nie oznacza automatycznie że mają miejsce w F1! Porozumienie Concorde podpisała Toyota, a nie zespół jaki powstanie na bazie Toyoty. Toyota rezygnując ze startu w 2010 roku w F1, poniesie niestety konsekwencje tego posunięcia. W miejsce Toyoty wejdzie Sauber, gdyż był oficjalnym rezerwowym zespołem wyznaczonym przez FIA. Jeżeli ktoś kupi Toyotę, to na starty będzie musiał uzyskać zgodę FIA jako nowy zespół.
18. rafekf1
15. @Peti .... Z tego co mi wiadomo, to Torro Rosso ma już zakontraktowanego Buemiego i Algersuariego więc ta opcja odpada.
19. Piotre_k
Wielka niespodzianka to nie jest, choć wycofanie się dużego zespołu zawsze robi specyficzne wrażenie w chwili ogłoszenia. Plotki chodziły od dawna a zwolnienie kierowców z zobowiązań przed końcem sezonu tylko je potwierdziło. Zastanawiam się tylko jaka była wiedza na ten temat Johna Howetta - wiedział tyle co Theissen, czy może był wtajemniczony wcześniej?
20. atomic
no to szybki nick odda bolid ,który dostał za ogromne zasługi dla bmw . chyba
21. Diabelsky_74
No to chyba jest odpowiedź na pytanie niektórych, czemu Robert wybrał Renault a nie Toyota. Szkoda Kobayashiego
22. Marcin157
Piotrek_k odnośnie twojej wypowiedzi z innego tematu o Barichello "W Renault zbiera się dziś nadzwyczajne posiedzenie zarządu. Byle im tylko jakiś głupi pomysł do głowy nie przyszedł, tfu!" - to jkas potwierdzona informacja ????
23. wafel
17. geem Podpisujesz porozumienie z firmą. Jeżeli ta firma zmieni właściciela i nazwę to dalej ją obowiązuje umowa i w drugą stronę tak samo. Chyba, że Toyota się dogada z FIA i nie będzie dla niej powrotu
24. geem
23. wafel To wytłumacz mi dla czego FIA dała Sauberowi status zespołu rezerwowego, który w przypadku rezygnacji jakiegokolwiek innego zespołu będzie miał prawo startów?
25. jar188
@24. geem W przypadku niewystartowania któregoś z nowych zespołów, a to duża różnica bo oni CA nie podpisywali.
Jeżeli ktoś kupi Toyotę to "w całości" ze wszystkimi zobowiązaniami i prawami z nich wynikającymi i w tym momencie nie ma szansy dla Saubera.
Ewentualnie Toyota,FIA i Sauber mogą się dogadać.
26. Piotre_k
22. info ze strony Autosport.com. Na końcu artykułu "Toyota quits Formula 1
with immediate effect" jest napisane: "Renault is also holding an extraordinary board meeting to discuss its future plans today. Although the indications are that the French company is committed to F1, Toyota's decision to pull out could give Renault an opportunity to follow suit if it wished." Czyli wiadomo, że jest posiedzenie, nie wiadomo co będzie omawiane. Temat F1 pojawia się w domysłach.
27. maciek71
Przeciez tojota moze odsprzedac swoje miejsce ale najprawdopodobniej tego nie zrobi bo latwiej bedzie sprzedac zespol ktory ma zagwarantowane starty
28. maciek71
Toyota
29. kacperboss
"Wraz z pojawieniem się dzisiaj informacji na temat wycofania się Toyoty z rozgrywek F1 ze skutkiem natychmiastowym, pojawiła się również informacja o tym, że firma Renault zwołała na dzisiaj nadzwyczajne posiedzenie zarządu, na którym mają zostać przedskutowane plany firmy na temat jej przyszłości i zaangażowania w sporty motorowe.
Jakkolwiek w ostatnich tygodniach francuski producent samochodów potwierdzał swoje zaangażowanie w królową sportów motorowych, to jednak możliwe, że zmieni plany w związku z podjęciem decyzji o zakończeniu startów w Formule 1 przez firmę Toyota"
Świetnie....
30. geem
25. jar188 Z tego co mi wiadomo to porozumienie Concorde zostało podpisane przez wszystkie zespoły (w tym nowe) zrzeszone w FOTA.
31. geem
Oczywiście oprócz BMW.
32. wafel
geem z tego co mi wiadomo to podpisały wszystkie zrzeszone w FOTA, ale nie wszystkie nowe zespoły tam są
33. jar188
@geem. W momencie podpisywania CA żaden nowy zespół nie był zrzeszony w FOTA, z tego co ja pamiętam.
34. zbi
Szkoda Kobayashiego dobry był z niego "Samuraj" na torze...Życze mu powodzenia!!
35. baams
Sauber powinien zatrudnić Raikkonena, Qadbak sypnie kasą i Kimi będzie w "zasięgu". Moim zdaniem wycofywanie się wielkich firm jest dobre dla F1. F1 zawsze było domeną niewielkich, ale zaangażowanych zespołów prowadzonych przez ludzi z wyobraźnią i zacięciem, oddanych temu sportowi. Wielkie firmy liczą tylko na reklamę i doraźne zyski, a jak księgowe słupki się nie zgadzają to zwiewają. Przykładem tego BMW, niemiecki zespół, celem którego było promowanie niemieckiej marki z niemieckim kierowcą, czasami nawet kosztem wygranych, które nie pasują do wizerunku.
36. geem
32. wafel i 33. jar188 z tego co mi wiadomo to porozumienie Concorde zostało podpisane pomiędzy FOTA i FIA, i nie ma znaczenia kto w danym momencie był zrzeszony w FOTA. Obecnie wszystkie zespoły są w FOTA, a nowe zespoły decydując się na przystąpienie do FOTA, musiały podporządkować się wszystkim podpisanym wcześniej umowom i porozumieniom.
37. redlum
eh.. jeszcze trochę i to nie będzie ta sama F1 co kiedyś. Brak zespołów firmowych, ograniczenia kosztów prowadzi przeistoczenia się prawie w serie GP1 - tylko z zasadami F1
38. redlum
oczywiście chodziło mi o serie GP2
39. strong1
Kolejny dowód na to,że Wielkie Koncerny nie mają serca do F1,wyłączając McLarena i Ferrari oraz Renault-mam nadzieję,że nie po to przyznawali się do winy w związku z Crashgate,nie po to kontraktują kierowców,aby się wycofać! Dla pozostałych koncerów to tylko kolejny biznes i jak widać takie antywyścigowe podejście nie daje w ogóle sukcesu.Toyota to już generalnie był ewenement na skalę światową.Zespół ładując największą kasę przez lata ze wszystkich nie zanotował nawet wygranej.Robert i Kimi nie chcieli tam iść,bo sytuacja niepena,a szefostwo chciało pewnie mieć dobrych kierowców i wyniki. I koło się zamyka.
40. maciek71
przeczytalem gdzies ze ani MICHELIN ani GOODYER a nawet PIRELLI nie sa zainteresowane dostarczaniem opon dla F1
41. Dr Prozac
Jejku, ale rok. Wycofanie się Hondy, BMW, afera Renault, wycofanie się Bridgestone (ale nie ze skutkiem natychmiastowym), Toyoty.
Przewrócenie stawki, trzy nowe, w sumie niepewne zespoły.
Szansa dla Saubera, ale co się stanie z zespołem Toyoty? I czy znalezienie kierowcy zdolnego do wygrywania było warunkiem utrzymania zespołu?
Co z Concorde Agreement który podpisali? Podpisano miedzy FOTA i FIA? Uh to skąd to cale zamieszanie, skoro zespół Saubera był w FOTA wtedy? Co z nowymi zespołami które dopiero niedawno dołączyły do FOTA a podobno podpisały porozumienie? Coś mi się nie wydaje..
Obawiam się że to złe wiadomości dla F1. No i żeby Renault nie odbiło..
42. Kiachi
Szkoda Toyoty i Kobayachiego,aby Kobayachi zapewnił sobie miejsce w stawce szanse ma raczej nie wielkie, lecz dużo większe niż Nakajima.
43. wafel
40. maciek71 Dębica wejdzie na rynek, albo będą używki ściągać z niemieć:D A tak poważnie, to bym się tym nie przejmował. W ciągu roku może się wiele zmienić!
44. Diabelsky_74
miejmy nadzieje że w renault zebranie jest nie na temat "odejść-zostać" ale bardziej na temat kogo wstawić na drugi fotel kierowcy
45. walerus
Szkoda Kamui - toyoty - nie żal...
46. orinocoPL
Patrzac na to co sie dzieje, mam wrazenie, ze mamy do czynienia z paroma mozliwosciami:
1. Zespoly fabryczne faktycznie nie maja serca do sportu, bo przeciez WRC przezylo to samo-praktycznie ostal ci sie ino Citroen.
2. Nadal ktos(?) planuje otworzyc serie konkurencyjna do F1 i producenci chca tam przejsc badz tez sa kuszeni innymi-lepszymi w ich mniemaniu-warunkami, niz daje Bernie.
ALBO
3. Mamy do czynienia z poczatkiem konca F1 jako takiej... Za duzo chorej polityki, za duzo prywaty, za duzo afer (kolejna wlasnie wychodzi-patrz temat o FI). Moze ktos chce "zabic" F1, moze chce ja zmienic... Nie wiem. Jedyne co wiem, i widze, to to, ze F1 jako sport praktycznie juz niemal nie istnieje, a jako biznes upada coraz bardziej i coraz nizej, bo prestzu juz tez jest coraz mniej.
I znowu robi sie smutno...
47. Miro66
44.zarząd nie zbiera się w trybie nadzwyczajnym, żeby dyskutować o fotelu 2 kierowcy... Sądzę, że raczej będą omawiać wycofanie z F1. Ale to tylko domysły, zobaczymy. A kontrakt z kierowcami to żaden problem dla dużego koncernu.Dostaną coś na otarcie łez i tyle. Są na pewno odpowiednie klauzule.
Coś mi sie wydaje, że Morelli juz się rozglada, gdzie jeszcze jest wolne miejsce w 2010...
48. Kimi Rajdkoniem
Najbardziej szkoda Kobayashi'ego.. Może Sauber go zatrudni, skoro już jest dla niego miejsce?
49. Marcin157
Nie straszcie ludziska nie straszcie bo sie nieciekawie robi bo co do Toyoty to przeżyje ale Renault bym mogł dostać palpitacji serca z drugiej strony o BMW sie też nic nie wspominało i nagle trach. W takich chwilach brakuje Flawio bo zawsze ten ekscentryczny milioner prawdopodobnie wziął by Team pod swoje skrzydla a tak to dupa . Dobra nie kraczmy mniejmy tylko nadzieje że dzisiaj dyskutują o celach jakie musi Renault F1 team osiągnać w 2010 rok bo inczej kończą a tym czasie Robercik mogłby się spokojnie rozglądać za kontraktem na 2011 rok trzymam kciuki.
50. piter_neo
Ja nie rozumiem ztwierdzenia, ze F1 upada. IMO włąśnie jest dobrze, że coś się dzieje, wchodzi wiele zmian w przepisach, odchodzą jedne zespoły przychodzą kolejne. Z roku na rok wszystko się zmienia. Taraz F1 staje się ciekawe.
Najnudniejsze sezony były wtedy jak panowała hegemonia McLarena i Ferrari. Dwa lata temu to przecież tylko te dwa zespoły się liczyły w walce o podium. Pierwsze 4 miejsca były zagwarantowane dla Ferrari i McLarena, a inne zespoły walczyły co najwyżej o piąte miejsce. Były bolidy klasy A co walczyły o podium, bolidy klasy B co walczyły o miejsce w dziesiątce i bolidy klasy C to zawsze były na końcu i traciły 3 sekundy na okrążeniu do czołowych ekip.
Teraz stawka się przetasowała i zrównała. Często pierwsza 15 mieści się w jednej sekundzie. 6 róznych kierowców wygrawało wyścigi.
51. baams
46. orinocoPL: nie ma tragedii, niemniej zgadzam się z Tobą, że właściciele F1 stali się bardzo pazerni kosztem sportu i tu przydałyby się zmiany. Natomiast wielkie firmy są dodatkiem do F1, pojawiają się wtedy jeśli mogą liczyć na odpowiednie zyski w "księgowej" perspektywie. To małe firmy i kreatywni ludzie są motorem postępu a F1 tworzą ludzie sercem zaangażowani. Wielkie firmy i tak będą obecne ale nie jako właściciele zespołów tylko jako dostarczyciele kasy w zamian za nowinki technologiczne i przyszłościowe rozwiązania. Tak też było i jest z przemysłem komputerowym. Osławiona "Krzemowa dolina" to zbiorowisko tysięcy małych kreatywnych firm rozwiązania których kupują wielcy, a jeśli same przekształcą się w wielkie na ich miejsce powstają nowe małe. F1 to nie księgowi z BMW i Toyoty tylko ludzie pokroju Browna, Saubera i Hornera i firmy takie jak Ferrari, McLaren, RBR (powstał na bazie Jaguara). Zagadką dla mnie jest Renault, ale oni posmakowali zwycięstw, wiec może się jeszcze nie wycofają i mają coś do udowodnienia, muszą się oczyścić.
52. polek1
Polityka Maxa wychodzi na wierzch ?!
O ironio ! kto wie czy poprzez politykę ciecia kosztów , zespoły i firmy związane z formułą 1 odchodzą ?
53. fotoman
no i się wyjaśniło, dlaczego ktos tam zainwestował kupe kasy na BMW-Sauber->bo był pewien startów w przyszłym sezonie :), takie rzeczy to nie przypadek-to biznes , a Raikonen do McL pójdzie, chociażby dlatego, że MCL-owi zależy na stworzeniu konkurencyjnego dubletu kierowców w stosunku do Massy i Alonso-takie moje zdanie :)
54. redlum
51. baams
za rok-dwa będzie to samo, jak się wycofa Renault - to na topie zostanie MacLaren i Ferrari - dwa firmowe zespoły z dużą kasą. Małe zespoły mogą zabłysnąć przy dużych zmianach w F1 - tych już raczej nie będzie. W ciągu dwóch lat sytuacja się ustabilizuje co do reguł w F1 - nikt im już nie podskoczy.
55. Peti
To może Sauber dokoptuje Japońca do Nicka i będzie niezły team. Znowu Nickuś będzie płakał po jednym sezonie. Za to dla Saubera Samuraj byłby świetnym krokiem marketingowym.
56. strong1
55Peti
Już wczoraj napisałem,że Nick i Kamui mają dużą szansę spotkać się w jednym zespole,w którym to już zależała od decyzji Toyoty,która właśnie nastąpiła.
57. walerus
Jakby toyota nie odeszła to w Japoni byłaby frajerem - bo odeszła i Honda i Sybaru i inne firmy motoryzacyjne z rajdów. Nie ma tragedii w Europie nie moga sobie na to firmy pozwolić - widzą jak BMW dużo straciło na wizerunku po swojej pochopnej decyzji...
58. geem
A ja bym się nie zdziwił, jakby w przyszłym roku w Renault jeździł Kobayashi.
59. elah10
a ja się tam cieszę że nie zobaczę Trulliego w F1 bo czsami żal *upę ściskał widząc jego jazdę
60. lotec ac
\:"Chociaż przypuszczam, ze gdzies w tych latach powrócą do turbo, bądź wprowadzą silniki disla - wszystko w ramach oszczędności i walki z zanieczyszczeniem środowiska."
odezwał się "wiejski fantasta".. nie bardzo rozumiem po co mieliby się pchać w przestarzałe technologie... ty pewnie tak tytłumacz...
już przecież brak dotankowania jest kierunkiem w stronę EV bądź fuel -cells
no geem byćmoże właśnie w ej kwestki.. się dzisiaj spotyka zarząd renault;p
wolę sauber niż post-toyotę ,ale może ktoś kupi i na przyszły rok..
a co do brigestone to chyba głównie przeliczyli się z rozwojem opon na przyszły sezon - pewnie właśnie na opracowanie nowych poszło sporo pieniedzy - - czyli straty, i dobrze .!. ja się ciesze bo i kolejny rok zapowiada się ciekawie,,, ktoś napisał ze skutkiem natychmiastowym.. faktycznie ktoś ze zrozumieniem nie potrafi czytać do 2011 jeszcze będą..
61. baams
54. redlum: Masz rację. Ale MCL i Ferrari to firmy, które istnieją dla F1 a nie żadne koncerny, także Williams. Koncerny typu BMW, Toyota, czy Honda mogą pojawić się w F1 jak im będzie pasowało chociazby jako dostawcy silników, ale trzon F1 to będzie MCL, Ferrari, Williams, RBR może Sauber, Brawn, nowe zespoły muszą być, bo co, cztery zespoły będą jeździć, to za mało, a walerus ma rację - przygoda BMW z F1 to obciach dla firmy.
62. ris
56. strong1 - potwierdzam napisałeś !!! Ale czy się to ziści ???? ;__))))))
63. strong1
62ris
Na pewno to ja tego nie wiem.Ale myślę,że Peter zaangażuje Nicka,więc po co mu drugi stary zawodnik Trulli,który nie jest kierowcą zbytnio rozwojowym i już został objechany przez młodego Japończyka w Abu Dabi ?
PS. Zakładam,że Glock trafi do Renault i oczywiście,że Francuzi nie wywiną jakiegoś młyńca. Poza tym do jeżdżenia z Nickiem trzeba dużo albo cierpliwości,albo pokory,żeby wytrzymać jego "podszczypywania".Wydaje mi się,że Kamui to ma:)...
64. david9
Miałem nadzieje że jednak zostaną no ale... cóż ten sezon mógł być dla nich o wiele lepszy a był dużym rozczarowaniem. Wielokrotnie zawodzili kierowcy. Jednak mimo wszystko miałem nadzieje że cięcia kosztów, 2 miejsce na Suzuce i świetny debiut Kobayashiego przekonają ich do pozostania. No cóż szkoda teraz pewnie rzucą się do rozijania tych swoich hybryd i innych cudaków. Moim zdaniem taka polityka Hondy i Toyoty przysparza im teraz tylko wrogów. Kiedyś obie te firmy robiły auta słynące z nie zawodności, mieli fajne sportowe modele a teraz mają te wszystkie auta nijakie. Najbardziej szkoda mi w tym wszystkim Kobayashiego bo Trulli i Glock nie zasłużyli sobie na pochwały a młodego Japończyka prawdopodobnie nie zobaczymy już w F1.
65. ris
63. strong1 - w sumie sensownie by to wyglądało. Taaa japończyk wygląda na odpornego;-)) Ale jak to mówią historia się lubi powtarzać. I Nick by nie zdzierżył jak KOB by okazał się drugim Kubicą ;___))))
66. Dagmara_W
Sauber ma szanse soe wgniesc jakos do tej 13. pewne z powodu wynikow sie wycofali ale to zaskakujace bo juz tam nawet kobayashiego przemirzali.. tak jak bmw na poczatku wypeorali sie ze nie zrezygnuja. ciekawe kto jeszcze. zmiany sa dobre ale zbyt duza ich ilosc szkodzi.
67. Konik_mekr
Formuła 1 wraca do swoich korzeni, gdzie nie rywalizowały ze sobą koncerny motoryzacyjne, a prywatne zespoły. terazmamy tendencję spadkową, a nie zdziwię się, jak za parę lat, gdy F1 w końcu się ustatkuje, powrócą wielkie firmy:). Po czy znowu odejdą... po czym znowu wrócą:D
68. -Zarathustra-
Niech chociaż Toyota pomoże w znalezieniu miejsca w jakiejś ekipie dla Kobayashiego, no kurde on musi wystąpić w następnym sezonie.
Ten chłopak nie może przecież siedzieć i robić sushi tylko dlatego, że nie ma układów po tatusiu sportowcu.
69. devious
ludzie co Wy macie z tym Kobayashim ;)
chłopak fajnie pojechał ale niestety realistycznie patrząc to będzie miał duże kłopoty ze znalezieniem się w jakimś porządnym zespole - bo jeżeli Raikkonen pójdzie do Maca to na rynku pozostaną do wzięcia tacy zawodnicy Glock, Trulli czy Kovalainen - a miejsca w lepszych ekipach są tylko dwa - w Renault i w Sauberze - i więc Glock z Kovą powinni przejść do tych ekip to logiczne, zaś Trulli zapewne trafi do Lotusa...
więc Kobayashi ma szansę co najwyzej na jeden z nowych zespołów ale i tutaj może mieć kłopoty bo nie jest ani bardzo szybki ani nie ma kasy - do F1 trafił tylko dzięki wsparciu Toyoty... w niższych seriach regularnie zbierał baty od wszystkich, w tym od Hulkenberga czy Grosjeana - w F3 jeździł topowym autem i przegrywał nawet z partnerem z teamu, w GP2 miał przyzwoite auto i też dwa razy był 16sty i przegrywał z partnerem z teamu...
OK w F1 pokazał się z dużo lepszej strony - dostał szansę w dobrym bolidzie i pokazał klasę - ale jednak ma na koncie 2 starty w F1 a nowe zespoły będą raczej szukać równie szybkich jak on a przy tym doświadczonych kierowców - takich jak np. Trulli...
więc Kob ma szanse co najwyżej na drugi fotel w Lotusie albo Manorze bo Campos i USGP zakontraktują doświadczonych driverów...
więc niestety ale zapewne Kamui zostanie na lodzie - a szkoda, bo chciałbym zobaczyć, czy ten jego dobry start w Abu Dhabi to był jednorazowy wyskok czy też po prostu jego klęski w niższych seriach to był jakiś przypadek i stać go na wiele ;)
70. slamark
OPONY Będzie dostarczać w sezonie 2010 . DĘBICA :)
71. karolf1
czemu na formula.pl jeszcze w składach 2010 znajduję się toyota??
72. ris
69. devious- a no to ludzie mają , ze Kobayashi może się okazać jednym z wiekszych talentów ostatnich lat. Mało kto wsiada do bolidu bez testów i jedzie jak stary wyga bez pardonu wyprzedając mistrza świata ;-)
73. Punksnotdead
Cholerna szkoda, przede wszystkim Kamiu...
74. Punksnotdead
*Kamui
75. ris
strong1 - a ciekawe jak tam się czuje Frank z myślą, że Sauber będzie startował ???!!! ;_))))
76. Peti
Pewnie Kimi żałuje, że nie podpisał kontraktu z Toyotą. Myślę, że dostałby jakieś 20mln eur za podpis - japońce wycofałyby się i Kimi zgarnia 25 mln od Toyoty + 25 mln od Ferrari za wcześniejsze odejście i Panie i Panowie to byłby bussinesman pełną gębą. Za nic 50 mln w grubej walucie. I na jachcić z dziewczynami.
77. mariann
@ 58. geem
Taka byla moja pierwsza mysl jak sie dowiedzialem o TOYOCIE. Tez bym sie nie zdziwil ;)
78. Miro66
Sądząc po wyglądzie Franka na ostatnim GP, to już niewiele czuje. Swoją drogą bardzo brzydko się zachował z tym protestem w sprawie Saubera. Chyba typowa starcza złośliwość, niestety.
79. strong1
@ris
No to masz ciężką przeprawę z @deviousem no,bo widzę,że z niego "twardystąpowacz poziemny":)
Może przesadziłeś troszkę z uznaniem Kamuiego za jeden z największych talentów ostatich lat(Lewis,Robert,Sebastian)niemniej już w drugim starcie okazał się w samym wyścigu szybszy od zawodnika,który zajął w klasyfikacji WDC ósme miejsce!
Co jeszcze? Ano to,że raczej wiemy na co stać Kovalainena-moim zdaniem gorsza wersja Nicka,a co z Kamui wyrośnie/wyrosłoby tego nie wiadomo,a chciałbym/chcielibyśmy się dowiedzieć. Bo może z japońskiej mąki będzie lepszy chleb?
A co czuje Frank?- złość-no bo sponsorów się tak łatwo nie przechwycić,a poza tym kiepsko to wyszło,jako jedyni się sprzeciwili startom SAUBERA oicjalnie,a i tak nic z tego nie ma oprócz paru wielkich wrogów. Młode wilki w Williamsie wyszły na psy ogrodnika,które poprzez "fortel" i tak dały,choć nie chciały.
80. b.stary
Przedsiębiorstwa nie mają tego bakcyla, który ściganie czyni w człowieku pasję.
Ferrari jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. Cięcie kosztów Maxa nabiera sensu. Będzie tak jak dawniej Ferrari i pasjonaci + dostawcy silników. Może znowu tylko Cosforth. Pst!
81. strong1
"tak łatwo nie da się przechwycić".
82. saint77
Renault nie wycofa się z F1 w sezonie 2010.
Jeśli jest to brane pod uwagę, to ewentualnie od 2011 i to zapewne jeśli nie będzie sukcesów.
83. BMWbmw
Reno nie wycofuje się z F1 ani w sezonie 2010 ani 2011 kto wam takie głupoty piszę ludzie !. Jak by mieli się wycofać to nie zatrudniali by Kubicy
84. ris
79. strong1 - mam na myśli debiutanta. Wielu młodych wystartowało bez testów i jakoś nikt o nich nie mówi o KOB, mówi wielu. Czy przesadziłem to sie okaże w przyszłości ( oile jakaś przyszłość będzie ) ;-) Na tą chwilę z takich kierowców jak Grosjean,Alguersuari,Liuzzi to zrobił najlepsze wrażenie nie tylko na mnie ale i na fachowcach. ;____)
85. gryzipiorek
Wygląda na to, że chłopaki z koncernów samochodowych pobawili się drogimi zabawkami, osiągnęli zamierzony efekt marketingowy a teraz mogą zająć się na poważnie robieniem standardowych interesów. Niektóre wydatki np. na KERS zwrócą się w postaci usprawnienia hybrydowych napędów w samochodach osobowych. Ot takie "poletko doświadczalne" - i być może o to chodziło...
86. maciek71
84 ris a od kiedy to Liuzzi jest debiutantem????????? To stara wyga w F1
87. ris
79. strong1- a co do Franka to jak będzie coś chciał dla swojego zespołu to Peter mu pokaże gest Kozakiewicza ;_)))
88. Grapuś
ooo Lool wchodzę teraz na formula1.pl i patrzę a tu Toyota wycofuje się z F1
89. strong1
@ris
Niech Ci będzie "fachowcze".Nie zapominajmy jednak,że Liuzzi miał już swoją szansę,debiutantem w F1 to on nie jest. a talentem nie zgrzeszył. Jaime jest o conajmniej o rok za młody..Romek Grożny no właśnie i to jest przykład,że F1,a inne serie to nie jest to samo.Oczywiście Toyota była lepszym autem,ale nie wierzę,że Francuzi nie chcieliby mieć u siebie swojego kierowcy,a skoro chcą się go raczej jednak pozbyć to znaczy,że nie spisał się najlepiej.
90. Peti
Czytaliście, na brukowcu internetowym napisali, że ważą się dzisiaj losy Renault. Na wieczór zwołali nadzwyczajne walne zgromadzenie.
91. ris
86. maciek71 - to że Liuzzi ugania się od lat po Formule 3, Formule 3000 i popętał się w RBR to jak dla mnie na dziś to "stary" debiutant ;-)
92. Grapuś
90. Peti --- Słyszałem o tym ale raczej Renault się nie wycofa przynajmniej do następnego sezonu po pierwsze podpisali kontrakt z Robertem a po co mieli by to robić przy niepewnej przyszłości po drugie zyskali nowego sponsora TW Steel robią ca zegarki i to dobry prognostyk po aferze singapurskiej. Według Mnie chyba mogą tylko ograniczyć budżet zespołu
93. krz08
to Qudbak wskoczy na ich miejsce pewnie
94. niza
Nie mogę się powstrzymać żeby od razu coś nie napisać, jeszcze przed przeczytaniem wszystkich komentarzy :P Powiem jak nasz były premier Marcinkiewicz: Yes, Yes, Yes!!!
Ostatni najbardziej "plastikowy", bez pasji zespół opuścił F1, w końcu!!! Nie o to mi chodzi, że cieszę się z tego powodu bo wejdzie na to miejsce ekipa Saubera, wisi mi to w sumie, ale cieszę się bo Toyota była jak dla mnie takim nijakim zespołem, nigdy ich nie lubiłam. Nie zauważyłam u nich żadnej pasji ani zamiłowania do tego sportu. Także praktycznie same plusy z tego wychodzą :) No może jest jeden minus, żal mi tylko Kobayashiego, chłopak pokazał talent, szkoda żeby zmarnował się jako zwykły kucharz czy kelner u ojca w restauracji, ale teraz to już wątpię czy jakiś inny team weźmie go pod swoje skrzydła. Jakby nie patrzeć szkoda chłopaka.
Reasumując, w tym wycofaniu ich widzę znacznie więcej plusów niż minusów. Brawo Toyota, nie będzie mi was żal! Bay, bay
95. strong1
A Peter to będzie traktował Franka jak powietrze. Też mi się nie wydaje,żeby Renault miało rezygnować,aczkolwiek jak mam się w sezonie denerwować co dwa miesiące zostaną,odejdą to ja dziękuję!
96. niza
P.S a pomyśleć, że chcieli zatrudnić Kubicę czy Raikkonena hehe, śmieszne to jest...
Dziś jeszcze jedna osoba jest bardzo szczęśliwa z takiego obrotu sprawy, Nick H chyba szaleje z radości, bo ma miejsce w stawce na przyszły rok :P
97. ris
89. strong1 -- jak pisałem o fachowcach to pierwsze pomyślałem o Tobie ;-)))))
Ja tam ledwo łapię o co chodzi w tym bałaganie .-p))
98. ris
96. niza- niech Nick się tak nie cieszy bo jeszcze jego najlepszy kolega może wrócić jak się coś pochrzani w Reno ;-)))
99. strong1
Łahaha.Dobra już nie odstawiaj fochów jak Ferdek od czasu do czasu:) Pozdro
100. Skoczek130
O LOL!!! No cóż, szkoda... Myślałem jeszcze w przyszłości pokażą dobrą jazdę. No ale wiadomo, siła wyższa. Tak jak i wielu, mnie również najbardziej szkoda Kamui'ego, gdyż prawdopodobnie jest na prawdę dobrym kierowcą. Byc może na miarę Sato, a może i lepszym!? ;))
101. Peti
Oby z tych plotek o renault nie wyszedł jakiś smród. Bo byłyby jaja jak Kubica znowu zostanie bez roboty. A tak na poważnie, to nie wiem czy kontrakty i sponsorzy mają jakieś znaczenie. Przeliczą, że wycofanie się z F1 kosztuje np. 90 mln a pozostanie 200 mln, i tryb natychmiastowy jak Toyota.
102. strong1
98ris to by były jaja Ziemia kręci się wokół Słońca,a Kubek wokół własnej osi i Hei:).
Już odpukałem!
103. ris
99. strong1 - to było do-->> Mła,<<-- jak sądzę, ;-))) Do Ferdka w fochach to mi daleko ;___))))
104. ris
102. strong1 - w niemalowane pukaj i splunij przez lewe ramię dla pewności ;_)))
105. walerus
Dziś... wieczorem... renówka... powie... coś.... ale co?!?
106. BMWbmw
Na Onecie był przez chwilę artykuł że Reno wycofuje się z F1 po sezonie 2009 ;////////////// ale go usuneli
107. ris
105. walerus może to będzie news jutrzejszego poranka ;-)
108. ris
106. BMWbmw- 2009 ??????????
109. BMWbmw
108. ris chodziło mi o to że w 2010 roku nie zobaczymy już Reno.
110. strong1
@ ris Tak zrobiłem,ale może czas wnieść prośbę do sił wyższych? Jednak się trochę tymi ploteczkami przejąłem... BMWbmw nie strasz.
111. BMWbmw
Zresztą konkurencja Reni czyli BMW, Honda, i Toyota się wycofali więc co trzyma Reno w F1 ? obawiam się najgorszego ;//
112. ris
109. BMWbmw - No to by były chece;-((((
Na jednym z portali napisali, to co ja wczoraj wydumałem ,że Toyota może komuś sprzedać miejsce i Sauber będzie nadal za burtą .!!!
113. BMWbmw
Jak Reno odwali taki numer Kubicy, to Robert się jeszcze zdenerwuje i odejdzie do WRC
114. rafekf1
Za cholerę nie mogę się doczekać newsa o tym całym zapowiadanym na wieczór zebraniu Reno i tego co oni tam, mam nadzieję mądrego, postanowili ;( Przyznam, że trochę się denerwuję ale chyba niepotrzebnie (?)
115. Peti
Mam złe przeczucia, pamiętacie wywiad z Alonso, który powiedział, że ferrari to obecnie najpewniejsze rozwiązanie. Oni już wiedzą.....
116. ris
113. BMWbmw - bez względu na wszystko dokąd nie będzie majstrem to WRC mu nie grożi ;-)
117. anderis8
No i co? No i co? Na początku tego roku mówiłem, że koncerny się wycofują z F1 kiedy im się podoba, to zostałem wyśmiany, że prędzej prywaciarze zbankrutują, niż fabryki się wycofają. I co? Nie ma już BMW, nie ma Toyoty, żaden prywaciarz nie odszedł, ba nawet powstają prywatne zespoły na bazie fabrycznych (Brawn i Sauber).
118. niza
Ludziska nie straszcie z Renault, bo człowiek może zawału dostać :P
119. lotec ac
"Tak jak i wielu, mnie również najbardziej szkoda Kamui'ego, "
no tak,
ALE MI GO NIE ŻAL - właśnie może dzięki temu miał szansę się pokazać... może z glockiem wcale nie tak źle, ale pewnie nie mógł wystartować
tak czy siak KOB pokazał się z b. dobrej strony i może znajdzie jakiś team , choćby w niższej serii, b ądź le mans i jednak nie będzie musiał zwijać sushi. a może sami mu znajdziemy team - mówiąc że szkoda go nic nie osiągnie/my
120. david9
Ku... wa nie kraczcie tak z tym Renault 2 zespoły w jedne dzień to chyba troche za duzo ale szczerze powiedziawszy to bez dobrych wyników w przyszłym sezonie Renault tez pewnie długo nie pobawi w F1
121. rafekf1
115. @Peti ... Ten wywiad pamiętam .... ale chyba Ferdek nie byłby tak "wspaniałomyślny" i nie reklamowałby Roba teamowi, który lada dzień ma wycofać się z F1, z którego co dopiero zawinął swój mistrzowski tyłek. Przecież podobno są kolegami ;)
122. ris
121. rafekf1 - taaa kolegą który mu może zagrozić ;-)))
123. niza
david9, po 2010 Renault może się zwijać, Kubica ma kontrakt tylko na rok a potem droga wolna i może iść do lepszego teamu
124. ris
Zachodnie media na razie milczą na temat Renówki.
125. Peti
A może jest zebranie i jutro ogłoszą nowego strategicznego sponsora na 2010 rok. A jak odejdą no to d.pa - nic nie zrobimy. Coś wszędzie cicho na ten temat. Jakiś mało znany portal coś pyknął i proszę - jaka panika.
126. ripazha8
powoli w f1 zaczyna brakowac wielkich fabrycznych zespolow bo te co pojada w 2010 to same prywatne
127. fezuj
Co się k... dzieje ? znowu odejście z F1, aż strach zaglądać na forum bo od poniedziałku same Hiobowe wieści i jeszcze na dodatek Renówka na dzisiejszy wieczór jakiś spęd zwołała !! cholera czarno to widzę :(
128. david9
123 niza: może iść do lepszego teamu ale jeżeli ten team będzie go chciał a do tego są mu koniecznie potrzebne dobre wyniki w 2010 a tego Renault nie gwarantuje póki co. Mam nadzieje że będzie dobrze przed Renault kupa pracy żeby dogonic Brawna i RedBulla no i trzeba uważać na powrót McLarena i Ferrari.
129. mariusz-f1
Renia nie odchodzcie ! Bo ja się już nawet przestawiłem z bawarskiego piwa na francuskie wina !!
130. Cwirs
Kacperboss, czemu swientnie ? No wlasnie, swietnie, nie bedzie oszustow, przeciez tak bardzo ich nie lubisz
131. strong1
Podoba mi się wersja @Peti w kwestii tego sponsora strategicznego:). Może zresztą chcą ogłosić Glocka jako kierowcę? No,oby, Oby wytrzymali jeszcze przynajmniej najbliższy sezon.
132. Budda89
Nie napinajcie się tak bo pękniecie. Renault zostanie. Po wycofaniu Toyoty są w idealnej sytuacji jeśli chodzi o marketing. Ferrari, McLaren, Renault a reszta to prywatne zespoły. Mają Kubice, sponsorzy wracają (ponoć Medion, ten od Force India ma do nich przejść).
133. mariusz-f1
Niza - no nie wiem , ale najbardziej plastikowym teamem było chyba BMW !
113.BMWbmw - proszę cie , nie dobijaj nas jeszcze ty , tymi pesymistycznymi postami , bo się naprawde sprawdzą !
134. ris
131. strong1 - widać wyraźnie, że się pocieszasz ;-)))))
135. Forza Ferrari
Szkoda;/Ale mam nadzieje że Kobayashi znajdzie angaż w f1 xD
136. strong1
134 ris
Na razie to się nie pocieszam,bo jeszcze nie mam po czym.Póki co rozważam po prostu wszystkie możliwe opcje:).
137. fotoman
..że niby Renówka miałaby się zwijać ???,.. hehe no proszę Was, takich decyzji nie podejmuje się w okolicznościach->, "że Toyota, to i My (czyli Reno) zabieramy swoje zabawki" :D, niby po co by mieli zawierać umowę z Kubicą?, żeby teraz ją rozwiązywać ze stratą (bo odszkodowanie) ? .. i bynajmniej nie jest to najistotniejszy powód
138. ris
136. strong1- tylko w razie czego, żebys Ty też sie nie wycofał bo z kim ja będę knuł ??? ;-))))
139. kacperboss
@130
Gdyby Kubica nie miał z nimi kontraktu to niech se idą w cholere... Teamu nie lubię, ale Kubicy dobrze życzę
140. strong1
138 ris
Ty się nie boj: Antek Hamilton powiedział niedawno,że "chętnie widziałby w zespole Kimiego"(muhaha-szybko zmienił zdanie) i,że nie ma wpływu na to kto będzie jeżdził w McL i,że uwaga wolałby w zespole z Wolking bardziej Raikkonena niż Kovalainena!(ponownie muhaha) Jak tylko Kimas podpisze zdaje się dwuletnią umowę to bez względu na losy Roberta również ja pozostanę tutaj:)
141. ris
140. strong1- no to mnie uspokoiłeś. ;_)) A co Hamiltonów to pijar czysty pijar :-)))
142. strong1
Ależ to musiał być bezcenny widok gdy Withmarsh oznajmiał papie Lewisa kto ma zostać drugim kierowcą i że jest to praktycznie zaklepane.Zwykle wygląda Senior Hamilton jakby zjadł żabę teraz połknął pewnie nawet dwie...
143. strong1
141 ris No domyślam się,że przedtem Anthony sobie golnął na odwagę "odrobinkę Łyskacza".
144. Orlo
Szkoda mi tylko Kamui(Kamuiego?) bo Toyota to partacze i dlatego właśnie odchodzą. @strong1 - dwie żaby, dobre:D
145. djmarquss
Budda89 skąd masz informacje o MEDIONIE?
146. ris
142. strong1 - bez tego by nie przeszło by przez usta ;-)))))
147. bizi
Sypie sie po zakonczeniu sezonu,a mam wrazenie ze dopiero poczotek.najbardziej zal fabrycznych teamow bez nich moim zdaniem to nie ta f1...
148. ris
Taaa już na wp też wstawili newsa o Renówce ;-)
149. conrad
A jednak Renault tez odchodzi :(
Oficjalna informacja najwczesniej w piatek.
150. zakop
Mam dziwne przeczucie i myśli - nastanie nowa era dla zbieraczy złomu; zamiast bolidów, okrążenia będzie robił samochód bezpieczeństwa, zaś za nim samotnie Nasz Robert.
151. rafekf1
149. @conrad .... To tylko informacja prasowa a nie oficjalny komunikat. Nie panikuj.
152. david9
Na wp to juz panike sieją a g.. no wiedza niema co szaleć. Z jednej strony Renault podpisało CA, wzieło Kubice do F1, znależli sponsora ale z Toyotą było to samo. Niby szukali nowych kierowcóc nawet takich jak Raikkonen podpisali umówę z nowym sponsorem ZF Sachs ale i tak poszli.... No ale poczekamy zobaczymy
153. baams
Bez paniki, news na wp to typowy dziennikarski gniot, przypuszczenia na wypadek gdyby to była prawda. Jeśli tak to powiedzą: to my pierwsi ogłosiliśmy. Dziennikarskie zagrywki.
Niemniej sytuacja jest denerwująca. Jeśli francuzy dadzą d... to jeszcze bardziej stracą na wizerunku niż bmw, zostanie im wizerunek aferzystów.
154. devious
@72ris
i owszem, Kamui był chyba najlepszym debiutem/powrotem tego roku (obok Buemiego) ale z tym największym talentem to bym nie przesadzał ;) ponoć przecież wg. wielu "kibiców-ekspertów" Toyota miała b.dobry bolid wtym sezonie a kiepskich kierowców - no a Kamui jednak zebrał baty w kwalifikacjach od Trulliego (dla mnie to taki wyznacznik szybkości - jak ktoś jest szybszy w qual od Trulliego to jest naprawdę gość - bo w wyścigu to większość jest szybsza od Jarno ;p)
wyścig poszedł mu dobrze ale bez przesady - z Raikkonenem czy Hamiltonem za kierownicą Toyota mogła być w Abu na podium... zresztą ocenianie kierowcy po 1 wyścigu jest śmieszne - jak na razie to widać tylko potencjał Kamui, co z niego dalej wyrośnie - zobaczymy...
jak ktoś śledził GP2 to pamięta, jak Kobayashi ekstra debiutował w tej serii - podczas pierwszego weekendu był ósmy a potem w sprincie wygrał wyścig!! a potem był totalnie żenująco beznadziejny w kolejnych startach... być może ten chłopak ma tak jak wielu innych (np. Liuzzi) - ma talent i gdy się skupi i weźmie za siebei to jest ekstra (Liuzzi wygrywał wszystko w niższych seriach, w F1 też miał przebyłyski ale rzadko - ostatnio na Monzy ekstra jechał) ale w przekroju całego sezonu nie może utrzymać formy i koncentracji... sam Kob przyznał, ze ostro się przygotowywał do tego startu - ciekawe czy tak samo ostro by pracował w 2010 gdyby dostał 3 letni kontrakt i był pewny posady? ano właśnie to są pytania, na które każdy chciałby poznać odpowiedź - ale już niekoniecznie jakiś zespół będzie chciał to sprawdzać... Renault już się przejechało na kilku debiutantach i woli pewnego Glocka (czy tam Kovalainena)
z ekip, które mogłyby zaryzykować widzę tylko Saubera, bo on zawsze odkrywał nowe talenty - ale nie wiem czy Sauber nie ma kontraktu z Klienem więc może już nie mieć wolnych miejsc (Heidfeld na 100% tam będzie śmigał)
więc może się dowiemy a może nie z jakiej to gliny jest Kamui ulepiony - na razie wygląda obiecująco ale jak mówiłem nie ma się co podniecać bo takich talentów było już bardzo wielu - jak już pisałem np. taki Nakajima też miał podobny debiut - ładna bojowa jazda i bodajże 10 miejsce w 1 wyścigu, punkty w drugim - i co potem? niewiele... zresztą różne Klieny też dobrze zaczynały a potem bywało różnie - po 2 wyścigach nie da się po prostu ocenić kierowcy...
a to, że wyprzedził mistrza świata? jakoś w wynikach mistrz świata był wyżej więc go jednak nie wyprzedził... mieli inną strategię więc to żaden wielki manewr - owszem, ładnei to zrobił ale potem tak samo łatwo jak dziecko wręcz dał się objechać Alonso - tutaj też były inne strategie i co? bardziej więc trzeba podkreślić jego mądrą jazdę (wyprzedzał kiedy trzeba było, odpuścił kiedy trzeba) a nie sam fakt, że kogoś minął... może Nakajimę w Brazylii też blokował po mistrzowsku??
bo czuję tutaj lekką paranoję - jeszcze trochę i Kamui pierdnie i wszyscy będą się zachwycać jak on to cudownie zrobił :D :D :D
155. wit74
Skoro jest zebranie Zarządu w Reno to na pewno omawiają strategię na przyszły rok, kogo zatrudnić na miejsce dwóch kluczowych postaci które odeszły w tym roku po aferze.
Ponadto ustalają na jaki budżet mogą sobie pozwolić itp. To że mają zebranie jest pewne, ale o czym będą tam dyskutować to cholera wie...
156. Grapuś
Może zdecydują kto będzie drugim kierowcą w Reno
157. rafekf1
156. @Grapuś ... W takiej sprawie, to raczej nie zbierali by takiego "walnego zgromadzenia"
158. Grapuś
Wszystko jest możliwe
159. da kub
Czyli jak toyota się wycofała to wejdzie zespół Saubera z Hei... dobrze mówie??
160. Orlo
@devious. Co z tego że Button miał inną strategię skoro bronił pozycji a mimo to uległ? A co do Alonso to chyba coś źle widziałeś bo on nie łyknął Kobayashiego, tamten go przepuścił co było bardzo mądre z jego strony, bo Alonso był dla niego "niegroźny", a mógł go tylko spowalniać. Ten manewr dowodzi że Kamui jest nie tylko szybki ale też rozsądny i potrafi zachować zimną krew w przeciwieństwie do co poniektórych.
161. Budda89
145. Nie zdradzam moich źródeł :-p
Zarząd Renault rozmawiał dzisiaj o przyszłości zespołu i nie wycofają się ale szef wszystkich szefów Carlos G. domaga się wyników.
Skąd to wiem? Też nie powiem :-p
162. xdomino996
To jak Reno sie wycofa to Kubica nie bedzie miał ciekawej sytuacji bo mało zostalo wolnych miejsc w zespolach ,a co do Kamui to 154. devious ma racje.
163. elin
140. strong1 - to za dwa sezony, będziemy musieli ( dodatkowo ) pisać na forach o rajdach ... ;-)
164. strong1
Na autoklubie powołując się na jakieś 20minutesfr. też napisali tak jakby,że Pan Ghosn domaga się wyników.Wygląda mi(jeśli żródła Buddy89nie kłamią) to na komunikat w skierowany do Roberta i reszty-oczywiście w tym lepszym razie: "Macie wszyscy jeszcze rok, na poprawę,w przeciwnym razie pakujcie się".
165. Grapuś
No to rok 2010 musi być dobry dla Renault
166. yaneq
no i po toyotce. szkoda, liczyłem na dobrą walkę z dobrymi kierowcami w roku 2010. kolejny zespół odchodzi,, honda, toyota, bmw... dobre i znane marki. co to się porobiło!
167. strong1
163 elin.Tak wypadałoby.Zawsze to jakieś nowe wzbogacające doświadczenie:)
168. ris
154. devious - nie wiem czemu rozdzierasz szaty. Miał dwie szanse pokazał się z dobrej strony. Jest materiał na dobregokierowcę. Nie wiem co chchesz udowodnić. Nikt nie mówi że jest mistrzem. Ale zwrócił uwagę swoimi występami w przeciwieństwie do innych młodych kierowców. Może potencjał bolidu mu na to pozwolił może też trochę talent. Pożyjemy zobaczymy co z niego "wyrośnie".
Może nagle przestanie jeździć dobrze nie wiemy. Natomiast nie rozumiem czemu tak mocno starasz sie zaciemnić obraz Kamuiego ?
Poza tym jeśli będziemy rozumowac , że miał farta bo ma dobry samochód to Ferdek jest słabiutkim kierowcą a nie mistrzem bo się ciągnął w ogonie. I co zgadzasz się z takim postawnieniem sprawy ? Samochód to 80 % sukcesu ale jest jeszcze czynnik ludzki np. Fisiko - zgubił się jak ciotka w Czechach mimo, że ma niezły bolid ( vide Kimi ) Nie przesądzam co dalej pokaże, ale mnie się mimo wsztstko oba starty podobały i jestem pełen nadziei, że pozytywnie rokuje na przyszłość !!!
169. Budda89
164. Nie tylko tam to napisali. Dobrze, że miałem 4 z Francuskiego w technikum :-) Teraz se mogę szperać po Francuskich stronkach F1.
170. Misio990
94. niza żal dupe ściska jak cos powiesz nt. toyoty. W przeciwienstwie do wiekszosci uwazam ze Kubek nie potrafi dobrze jezdzic (np.Abu Dhabi). 100 razy wolalbym Kobayashiego. On potrafi wyprzedzac w przeciwienstwie do robienia baczkow... A toyota to byl moj ulubiony zespol. Dla mnie BMW to byla makabra i ten caly Sauber tez
171. Misio990
renault tez jest do kitu. Kubek wpadl z deszczu pod rynne
172. strong1
169 Budda89
Ho ho ho.Patrzcie jak to bazuje taki no:) Nie no w porządku,teraz jest to bardzo przydatna umjętność. Żródeł informacji nie musisz mi ani nikomu innemu myślę zdradzać ważne żebyś dobre wieści z sobą przynosił:)
173. maciek71
Misio990 widze ze jestes chyba bo nie wiem napewno sflustrowanym posiadaczem avensis lub jakiejs corolla lub carina
174. ris
172. strong1 - posłańca z dobrymi wieściami sie nie ścina ;-)))
175. strong1
174 ris
Wiem.Jednak intryguje mnie co się robi z "zagubioną w Czechach ciotką?" :)
176. ris
175. strong1 - niewiadomo bo ciotka do dziś się nie znalazła ;-))))))))))
177. strong1
176ris
To Ty tak z każdym "niewygodnym" członkiem rodziny tak robisz? Uważaj,bo ktoś na Ciebie naśle jeszcze CBD:) (Centralne Biuro Detektywistyczne)
178. ris
177. strong1 - e tam ... sama zaginęła ;-)))))
179. ron230
I dobrze że Robert wybrał renault a nie toyote. Wiedział chłopak co robi.
Co do newsa na wp o wycofaniu renault to tym wogle się nie sugerujcie. Ogólnie to onet i wp słyną z podawania przedwczesnych i niepotwierdzonych info (szczególnie w dziedzinie F1).
A co do fabrycznych teamów to zgadzam się z 147. bizi . Moim zdaniem w F1 powinny znajdować się fabryczne zespoły. Nie mówie "nie" innym zespołom ale jakoś mi do F1 nie pasują takie zespoły jak Lotus itd
180. ris
Dowiedzieliśmy się o wycofaniu Toyoty teraz czekamy na info czy będą próbowac sprzedać team czy tak poprostu odejdą. Tak więc ciąg dalszy serialu "czy Sauber będzie startował ?"
181. witek70
A mnie nie szkoda Toyoty. Dużą kasę łądowali, ale wyniki mizerne. Ostatni sezon był niezły, ale mimo wszystko nie będę za nimi tęsknił. Wolę Saubera, który wskoczy w ich miejsce. To druga sensacyjna wiadomość w ostatnich dniach. Co do pierwszej, czyli wycofania Bridgestone, to wydaje mi się, że Renault może na tym skorzystać. Gdy było dwóch dostawców opon, Ferrari preferowało Bridgestone (McLaren chyba też), natomiast Renault lepiej jeździł na Michelinach. Ciekawe kto zostanie dostawcą opon. Może Michelin? Oby
182. ris
181. witek70 co do opon to podobno nikt ze topowych producentów opon czyli Michelin, Pirelli czy Good Year nie przejawiają chęci pojawienia sie w F1.
183. mariusz-f1
181.witek70 - Oby nie było tak , że Michelin zostanie dostawcą opon na następne sezony a Reni w tym czasie już nie będzie w F1 !
184. xdomino996
170. Misio990 po 1 to baczek byl przez to ze buemi go wypchnął na kraweznik po 2 o Kamuim nic nie wiadomo bo po 2 wyscigach jest dobry ale co dalej nic nie wiadomo a co do zespołów to ja nigdy nie lubiałem Toyoty.
185. ris
Jeszcze co do opon. Nie wiem na co czeka FIA z wdrożeniem przetargu na dostawę opon, e tym dostyawcę rezerwowego. Bo co się stanie jak Bridgestone zdecyduje się na wcześniejsze odejście przed przyszłorocznym sezonem ???
186. devious
@orlo
po prostu to była identyczna sytuacja - Kamui nie musiał walczyć z Alonso a Button nie musiał walczyć z Kamuim więc naprawdę nie wiem czym się podniecacie - jakby Kamui próbował się bronić jak Button to byście też pisali o "genialnym" manewrze Alonso? wątpię... tak samo nei ma co robić jakiegos totalnego szału z tego wyprzedzania - OK chłopaki fajnei powalczyli ale manewr Sato vs. Alonso to to nie był... a nawet Sato po takim wprzedzeniu mistrza nie dostał super kontraktu w żadnym zespole więc czemu nagle Kamui ma dostać?
@ris
ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super i pokazał, ze slabe wyniki z niższych serii mogą czasami mylić (btw. Kubica w F3 też nei miał ekstra wyników)
ale ja poprostu tonuję nastroje bo tutaj jakaś Kamui-mania wybuchła - co 2 post teraz to jakiś wpis typu "Kamui do Renault" "Kamui do Saubera" co jeszcze, moze do Ferrari? aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali - nawet nie było pewne, czy będzie jeździł w Toyocie...
i nie ja tutaj rozdzieram szaty tylko fani Kamuiego pisząc, że on musi koniecznie jeździć, że to będzie wielka strata jak nie trafi do innego zespołu... jak dla mnie to fajnie by było go zobaczyć w F1 ale jak nie będzie jeździł to dramatu nie będzie - skoro z F1 mogli odejść Villeneuve czy Montoya to i bez Kamuiego sobie F1 poradzi ;)
187. da kub
właśnie
188. piotrek74
a może nam CHINA zawita do F1jako dostawcy opon-Gudraidy (nie wiem jak to się czyta ale na takich jeździłem i żyje )
189. ris
186. devious - chyba mnie mylisz z kimś o mentalności onetowca. Ja takich bzdur nie piszę. Zauważam tylko , że może być z japończyka matriał na niezłego kierowcę. A ostatnio wśród "furmułowej" młodzieży talentów jak na lekarstwo ;__)
190. ris
188. piotrek74 - Ty tu już nie eksperymentuj z Chińskich rzeczy to najwyżej trampki. ;-)))
191. Dr Prozac
Teraz człowiek wchodzi na strony związane z F1 oczekując kolejnego takiego newsa jak wycofanie się Bridgestone i Toyoty..
192. ris
191. Dr Prozac - Bad news travels fast. ;-)))
193. masmisbl
@devious
"ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super", a później - " aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali" ;]
194. loko
wycofywanie sie duzych firm jest spowodowane dzialaniami fia oraz berniego ktorzy od dlugiego czasu walcza z silnymi firmami o wplywy w organizacji. biedne i male zespoliki latwiej kontrolowac a firmy smialy stawiac jakies warunki. moslejek i bernie swiadomie rozwalaja ten sport .
na stronie ferarki napisali :
"In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economical that affected Formula 1 over the last years," it read.
coz 100% prawda. I jakos rozsmieszaja mnie te krokodyle lzy fia na odejsciem toyoty.
wiadomo ze limit wydatkow byl przeciwko duzym firmom skierowany, ktore bez problemu wyda pare setek milionow aby tylko odniesc sukces.
195. Janosoprano
Ja Devious-owi racje przyznaje.Kob raz czy dwa cos pokazal-i teraz poprostu jest mega zamieszanie i szum wg mnie o nic.Dobrze ze ten sezon sie skonczyl bo teraz co wyscig realizator by go pokazywal a polowa ludzi tutaj by go we FERRARI najchetniej umiescila.Bez przesady.Co do TOYOTY to ja chcialbym tylko widziec miny tych co tak bardzo negowali wybor KUB i nie byli zadowoleni bo do Renault przeszedl,a nie do Toyoty.Kazdt moze tu wielkiego znawce "rznac" a i tak pozniej szczeki opadaja.Pozdrawiam
196. Marti
Najpierw Honda, potem BMW, teraz Toyota, następne będzie Renault (nie chcę krakać, ale coraz więcej przesłanek w tym kierunku). Sądzę, że wycofanie sie Toyoty było juz zaplanowane wcześniej (nie przedłużyli kontraktów Trullemu i Glockowi). Cóż byl team, nie ma teamu. Startowali przez 7 lat, budżet zawsze mieli jeden z największych w stawce (jesli nie największy) a sukcesów ciągle nie było. Nie dziwi więc mnie takie posunięcie.
Piszecie, że Robert miał nosa, wg mnie Toyota od razu jemu powiedziała, że nie będą startować od 2010, po co mieliby wpuszczać go w maliny. I faktycznie stracili Kubicę, konkretnie mozliwość pozyskania tego kierowcy, skoro już wiedzieli, że odchodzą.
Uważam, ze Kobayashi otrzyma angaż w innym zespole.
Niektórzy piszą, że Sauber zajmie teraz miejsce Toyoty i bez niczego znajdzie się znowu w stawce. Otóż ja mam tutaj wątpliwości, ponieważ wydaje mi się, że skoro Toyota podpisala CA, to ewentualy ich kupiec będzie mial od razu prawo startu. Tymże Sauber stoi dalej w kolejce, wejdą tylko w przypadku nie pojawienia się któregoś z nowych zespołów. To jednak tylko moje zdanie, moge się mylić.
197. Marti
*Tym że sposobem
198. Janosoprano
Niebawem F1 to bedzie seria dla bogatych majacych wlasne "garaze" godzacych sie na wszystkie warunki FIA hobbystow (czyt.biznesmenow) i to bedzie wstyd dla mega wielkich koncernow nie mogacych wytrzymac presji finansowych.Jakos to dziwne.
199. ris
196. Marti - co do ostatniej myśli masz rację ;-))) dlatego FIA tak ochoczo się zinteresowwała tematem ;-)
200. Marti
196. Marti - oczywiście startowali 8 lat, nie 7
198. Janosoprano - tak to wygląda, no i wyścigi będą sie odbywały na bliskim i na dalszym Wschodzie ;-)
199. ris - sądzę, że Todt znajdzie jakąś lukę, tj. nie dopuści któregoś z nowych zespołów. Zresztą na tym całym USF1 chyba nie można polegać, mówi się nawet, że do ich fabryki przychodzi codziennie max. 20 osób (wraz z sekretarką i sprzątaczkami). To bardzo prawdopodobne :)
201. gucioF1
Co za sezon. Najpierw "gang" dyfuzorów potem afera "Singapurska", odejście BMW. Teraz Toyota.
Ciekawe co będzie dalej ? Mam nadzieję że Renault zostanie przynajmniej przez najbliższy sezon.Z niecierpliwością czekam na info.Ciekawe o czym rozmawiali na tym nadzwyczajnym posiedzeniu. Będzie mi ciężko zasnąć :P
202. ris
200. Marti - USF1 podobno twardo twierdzą, ze wszystko OK. FIA podobno tez nic nie mówi na ich temat więc ???
203. ris
Francuskie media milczą na temat Renault. Nie ma totalnie nic.
204. redlum
nie ma co płakać - skończy się kryzys - duże koncerny się skrzykną i założą własną serie w której będą panami i będą sami ustalać reguły
205. ris
A szefem będzie Flavio ;-))))
206. gucioF1
205. ris szefem wszystkich szefów :P
207. alert119
"Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku." Czyżby? Gdy Toyota sprzeda zespół jakiemuś "x" to ten "x" bedzie w lepszej sytuacji, gdyż oni maja podpisane CA a sauber-qadbak już nie !
208. mariusz-f1
203.ris - może cisza przed ....... ?
201.gucio - teź się troche niepokoje , ale z zaśnięciem nie będe miał problemu , bo jestem w pracy na nocce he he .
209. strong1
Słuchajcie wiem jakie macie zdanie o onecie generalnie-i słusznie.Natomiast wbrew pozorom można spotkać tam kilka osób bardzo dobrze zorientowanych w temacie.
Z przecieków jakie wyczytałem wynika,że budżet "Reni" na przyszły rok to 80 melonów.
Koncern swoje zaangażowanie uzależnił od miejsca w generalce na przyszły rok.
Krótko mówiąc Renault F!,aby startować w sezonie 2011 musi być przynajmniej trzecie w konstruktorach.Natomiast Bella nie dopuszczono do rozmów,gdyż dyskutowana była też sprawa szefa zespołu na przyszły rok Przynajmniej będzie można trochę spokojniej zasnąć....
210. gucioF1
208. mariusz-f1 ktoś musi pracować żeby inni mogli spać :)
Dzisiaj pewnie już się niczego nie dowiemy więc trzeba będzie czekać do jutra.
pozdrawiam
211. ris
208. mariusz-f1 - oby nie. Podobno szef Renówki jutro ma poprowadzić jakąś promocję samochodu osobowego więc możliwości są dwie. Albo nic się nie stanie albo po zakończeniu promocji będzie następna konferencja mniej promocyjna ;-((
212. strong1
http:// img687.imageshack.us/img687 /3815/itwcaubet041109.jpg
Tutaj jest link do wywiadu z Caubetem jak sądze,
213. strong1
Oczywiście trzeba złączyć.
214. ris
209. strong1 - i to wszystko tam wyczytałeś ? ;-)))) to ten koleś pomylił się wpisując adres powinien wpisać formula1.pl hehehe
215. strong1
214ris To nie koleś tylko kolesia:) Po prostu wypadało mi podać żródło ,no i musiałem się podzielić tą w miarę z naciskiem na w miarę optymistyczną wiadomością.
216. strong1
A poza tym jeszcze daleko przed podpisaniem kontraktu przez Roberta pisałem do Ciebie,że jak Robert tam chce iść to będzie musiał osiągnąć dobre wyniki.Chciałbym przewidzieć coś innego:(
.Bo jeśli to co przytoczyłem jest prawdą będzie ogromnie ciężko wygrać z trzema Mistrzami Świata i dwoma Mistrzami konstruktorki,bo jak wiemy i Koval i Glock specjalną regularnością w zdobywaniu punktów nie grzeszą.
A czy to co przytoczyłem okaże się faktem to zobaczymy.
217. ris
212. strong1 - Je ne parle pas le français, demander une traduction ;-)))))
218. ris
216. strong1 - oby się okazało. Wyczytałem , że Mario juz stroszy piórka po info o Toyocie. ;-))))) Chyba jednak chce zostac w Sauberze.
219. strong1
218 ris
God save The Sauber F1 Team!
220. ris
219. strong1 to jedno " o " Ci wybaczę ;-)))
221. Marti
Panowie, też mam ciekawe wieści o dzisiejszym posiedzeniu w Paryżu i nie powiem, aby z naszej perspektywy były one optymistyczne ;/ "Moje" źródło tych wieści wczoraj wieczorem doniosło, że dziś Toyota ogłosi odejście z F1. Zatem ogłaszam co wg tego źródła następuje:
- dzisiejszy meeting Renault był już dużo wcześniej zaplanowany,
- Davidowi Richardsowi podobno zaproponowano sprzedanie fabryki w Enstone,
i uwaga:
- Daniele Morelii miał nawiązać kontakt z McLarenem,
Przyjmijmy że to wszystko nic nie znaczące plotki;-) coś mi się wydaje, że dziek itym i owym spekulacjom tegoroczna przerwa miedzysezonowa nie będzie nudna ;-)
222. ris
221. Marti -upss !!!
223. strong1
221Marti
Też to czytałem.Oby obie części były fałszywe.Na negocjacje McLarenem już za póżno...
Już mi słabo od ilości wydarzeń w tym sezonie.Już mi niedobrze od natłoku wieści oraz plotek takich i owakich na przestrzeni tylko tego tygodnia.
224. BMWbmw
Takie będą kręty że jeszcze Kubica wyląduje przed rozpoczeciem sezonu w Mclarenie xD
225. ris
223. strong1 - ja sobie łyknę chyba coś na zgagę :-(((
226. BMWbmw
Jeżeli jutro przyjdę ze szkoły i zobaczę news pt. Renault odchodzi z F1 to sam nie wiem co ;//
227. ris
226. BMWbmw - a ja wiem co - powrót do Hinwil ;-)))
228. BMWbmw
227. ris tylko nie to....
229. Marti
@223. strong1 - też mam nadzieję, że to tylko spekulacje, aczkolwiek jak sam pewnie wiesz to dosyć dobrze poinformowane źródełko ;-)
@227. ris - dowcipnyś :-)
230. strong1
ris-proszę Cię pamiętaj,że milczenie jest złotem i nie kracz...
231. ris
229. Marti - samo życie ->> Robert & Nick best friends ;_)))
232. ris
230. strong1 - no ładnie troje na jednego to ie fair ;-))))
A czasem jak coś wykraczę .....
233. modafi
chyba zostało tylko wyłączyć kompa i odpalić na początku lutego - ja już nie nadążam z ilością informacji... Renault według mnie nie odejdzie - po co zatrudnialiby Kubice?
234. Marti
233. modafi - może zatrudnili go na jeden sezon i wycofają się w przyszłym roku? To by też tłumaczyło rzekomo "elastyczny" kontrakt Roberta.
232. ris - lepiej wykracz rok, w którym Robert sięgnie po mistrzowską koronę ;-)
235. mariusz-f1
233.modafi - no raczej się nie wycofają , ale już jest ta niepewność źe jednak ........ Nieee wole nie krakać .
236. modafi
chodziło mi o sezon 2010. To o czym piszesz jest prawdopodobne.
237. strong1
232 ris
Jak wykraczesz to do lochu pójdziesz razem z Morellim,więc trzymaj fason:).
238. mariusz-f1
A mógł wybrać Williamsa , przynajmniej miałby pewność że się nie wycofają .
239. ris
234. Marti - sorry ale magiczna kulę ma strong1 ja jestem tylko marnym przepowiadaczem pogody ;-))))
240. ris
237. strong1 - po co sie będę męczył na stos odrazu ;-))))
241. ris
L'Equipe" Jean Francois Caubet zapewnia, że francuski zespół w obecnym kształcie wystartuje w przyszłym sezonie.
242. strong1
240 ris Ja tam od czasu do czasu wierzę w resocjalizację:) Jeszcze nie jest za póżno dla Ciebie:P
Prędzej już Morellego wyślę na ten stos.
243. ris
Ja w takie zapewnienia nie wierżę, bo takie najbardziej cuchną ...
244. ris
242. strong1- no dobra tym razem niech będzie ;-))))
245. strong1
241ris
Trochę Cię postraszyć i już wyszedłeś na ludzi!:)
234Marti w kwestii mistrzostwa Roberta jest kilka opcji:)
246. mariusz-f1
241.ris - nie wycofają sie , a jutro rano godz 10 konferencja prasowa i ZOONK he he .
247. strong1
ris Zobaczymy.Ja się na dziś odmeldowuję.Adieu yyy to znaczy do jutra:).Pzdr.
248. ris
245. strong1 - są trzy opcje :w ciągu najbliższych 5 lat lub 15 lat lub nigdy. ;-))))
Ale bardziej mi się podoba przysłowie - Co możesz zrobić jutro, zrób dziś. ;-)
249. ris
247. strong1 - oby jutro były dobre wiadomości.;-) pozdro.
250. Niespokojny
'Source : Renault-F1.FR
OFFICIEL : Renault reste en Formule 1' (reste-zostaje)
Jest napisane officiel ;-)
251. mariusz-f1
250.niespokojny - jeśli to prawda , to kamień z serca .....
252. ris
250. Niespokojny - to masz szczęście bo byś musiał szukać nowego teamu ;-))))
253. ris
250. Niespokojny ale to mówi Jean-Francois Caubet, a on na radzę nie został zaproszony więc dalej nic nie wiadomo ;-((
254. mariusz-f1
253.ris - nie został zaproszony , ale co nie co wie na pewno .
255. Marti
248. ris - żeby inni też znali to przysłowie, to świat byłby o wiele lepszy, albowiem ulubione przysłowie BMW to "Nie musisz zrobić to, co dziś możesz zrobić, możesz zrobić to jutro" ;-)
256. orinocoPL
"W środę w Paryżu na nadzwyczajnym zebraniu zarząd Renault miał zdecydować, czy wycofa się z Formuły 1. Informacja na ten temat zostanie podana jutro. Kierowcą tego zespołu w przyszłym sezonie będzie Robert Kubica."
Moze kaczka dziennikarska, moze nie... okaze sie rano.
257. ris
255. Marti - i widzisz nie znali przysłowia i klapa. Ale to "se ne wrati" jak mawiają Czesi ;-))))
258. lotec ac
A JAKBY TAK POZOSTAŁOŚĆ PO TOYOCIE KUPIŁ JAKIŚ PRODUCENT GUMINIARSKI:>? może kumkho - sami mają parę projektów przyszłościowych samochodów, a jakoś tak nikt nie wspomniał o fuldzie.. w końcu nie aż tak daleko z fuldy do koln.. a budżet pewnie jakiś mają skoro zrobili maybacha exelero za 8 mln...
259. fezuj
Aż się bałem otworzyć forum !!!!
ale na szczęście jeszcze jest spokój, ktoś wspomniał że o 10 ma być konferencja, q... to jeszcze ponad godzina i znów człowiek w niepewności :(
260. TrueVanDal
Już nawet w RMFie podobno podają, że Renault ma się wycofać... Kurcze niedobrze! Na razie nie ma jeszcze chyba oficjalnego info ale to chyba już przesądzone :(. Pytanie tylko czy wycofają się teraz, czy może poczekają jeszcze jeden sezon aby spróbować "zmyć plamę" po Crashgate.
261. dziarmol@biss
A to dla uspokojenia nastrojów ;-))) >>Jean-Francois Caubet z Renault oświadczył, że budżet na 2010 został zatwierdzony i francuska ekipa będzie uczestniczyć w przyszłorocznych mistrzostwach.
Zarząd Renault spotkał się we środę po ogłoszeniu przez Toyotę odeścia z Formuły 1. Pojawiły się spekulacje, że francuski team pójdzie w jej ślady.<<
262. maciek71
JUZ POTWIERDZONE ZE NIE ODCHODZA UCHWALILI ZE MAJA CEL BYC NA £ MIEJSCU KONSTRUKTOROW W 2010 PODWYZSZAJA STANDARDY Wiec ODETCHNOLEM POZDRAWIAM
263. dziarmol@biss
nie podam linka bo to zabronione ;-)))
264. maciek71
Usunięty
265. TrueVanDal
Jeśli to prawda to kamień spadł mi z serca :D. Z drugiej strony ciekawe co się stanie gdy nie osiągną celu... Pozdro.
266. Peti
Zwracam wam uwagę, że padły słowa: mamy zatwierdzony budżet, podpisane kontrakty z kierowcami ..... . Czyli tak jakby mieli już dwóch klepniętych. Czyżby Glock?
267. maciek71
wiem tez ze Jean-Francois Caubet nie uczestniczyl w tym spotkaniu zarzadu ranaut wiec tak naprawde nie wiadomo podobno Morelli menago Kubicy rozmawia z mcl mercedes
268. fezuj
Oby to była pewna i oficjalna decyzja,
byłby to pierwszy dzień z dobrą wiadomością od poniedziałku !!!
269. ris
Caubet oświadczył i spokój ? Analizując najnowsze newsy wiemy, że nadzwyczajne posiedzenie zarządu Renault miało na celu zdecydowanie co do przyszłości w F1. Podobno zdecydowano, że do 2010 będą uczestniczyć w formule. Decyzje jakie podjęto mają byc ogłoszone pod koniec tygodnia. Następne info, że D. Morelli miał się podobno kontaktować z McL. Ostatni news mówi o tym, że Prodrive ma ewetualny zamiar przejęcia zespołu Renault. Ktoś powie, że to kit - niekoniecznie. Najbardziej niepokojącą informacją wśród wszystkich newsów jest to, że oświadczenie ma być wydane do końca tygodnia. Dobre wiadomości ogłasza się niezwłocznie. Przypominam, że właśnie skończyliśmy sezon. Więc jak sądzę nie możemy być spokojni bo jeszcze sporo może się wydarzyć w tym temacie. Jak w przypadku Toyoty przebąkiwano od dość dawna, że się wycofają to również od pewnego czasu krążyły informacje o możliwości sprzedaży Renówki. Obym się mylił a!!!
ps. strong1 znów mnie zbeszta, że kraczę ;-)))
270. antos05
Kurcze......... nie wiem co o tym sądzić.Niby Caubet uspokaja,tam znowu że Morelli już się kontaktował z McLarenem i jeszcze że może zostana jako team albo dostawca silników.Straszna kołomyja.dobrze by było usłyszeć oficjalny komunikat,bo człowiek spazmy dostaje.a tak już dywaguje odnosnie tematu ........ale bym się uśmiał gdyby Robert poszedł do McL i wysiudał Nicka :)
271. masaj
269. ris
Mnie też wywiad Caubeta nie uspokaja. W dodatku nie wiadomo kiedy Caubet wygłosił te słowa, czy po nadzwyczajnym zebraniem? W dodatku niektórzy sugerują, że Caubet i Bob Bell nie zostali dopuszczeni do debaty na temat przyszłości ekipy.
272. ris
271. masaj - no właśnie taka informacja, że Caubet i Bell nie zostali zaproszeni też się pojawiła. Powstaje pytanie -->>> Po co czekać do końca tygodnia z ogłoszeniem informacji ???? Czy aby jakieś inne negocjacje nie są na podorędziu ????
273. strong1
@ masaj i @ ris PEACE.
1.Razem z "oficjalnie oficjalną" wiadomością w temacie pozostania Renault w F1 można za jednym zamachem umieścić nazwisko drugiego kierowcy.
Po drugie póki co nie mówi się o jakiejś konferencji-no i bardzo dobrze:)
3.Caubet to nie jest pierwszy lepszy pionek i myślę,że został poiformowany o wynikach rozmów,tyle,że nie brał w nich osobistego udziału, ponieważ chodzi o reorganizację miejsc w zespole,gdy nie ma już w nim Flaviusza.
274. strong1
Na F1.pl jakiś użytkownik w temacie "Toyota żegna się z F1" przytoczył wypowiedż francuskiego internauty,który stwierdził,że jakieś spotkanie między Ghosnem,a Caubet'em jednak było(może na osobiste-aha nie dam za to głowy-przypis mój).
Oczywiście nie wiemy wszystkiego jednak sądzę,że narazie Renault się nie zwinie.
W przeciwnym razie będzie kicha i to spora:)
275. ris
274. strong1 - pożyjom uwidim jak mawiają starodawni rosjanie ;-))))
276. pery
Nie wiem na ile jest miarodajne źródło sport.pl,ale oni ctując zagraniczne portale,piszą iż Morelli jednak rozmawia z maclarenem na wszelki wypadek?!
277. hot dog
a ja zadam pytanie z innej beczki.
Czy ktorys ze znawcow wie jaki bedzie rozstaw osi bolidu na sezon 2010
Ewentualnie o ile bedzie wiekszy ???
oraz
jaka szerokosc beda mialy nowe przednie opony???
Ewentualnie o ile beda weższe???
278. zakop
277. hot dog
Bardzo sensowne zdanie; należy przedyskutować jaka będzie elektronika, czy jest możliwość ustawień bolidów z komputera pokładowego itp.
279. hot dog
278. zakop wg mnie nie. Przeciez kiedys juz byla mozliwosc sterowania (dokonywal tego inzynier) roznymi ustawieniami silnika poprzez dane telemetryczne, jednak zostalo to zakazane.
280. MARTINWTCC
nieeeeeeeeeeeeeeeeee moje wq....nie jest niesamowite to jest sczyt hamstwa lubilem toyote jeden z moich ulubionych teamów
281. Budyn_F1
Dwie ekipy w jednym sezonie to niezle a jednak troche zle wplynie na F1.
282. david9
Trulli i Glock dziady jedne takim autem nie potrafili w tym roku nic osiągnąć. Przecież było widac że bolid jest mocny ale jak się maści kwalifikacje tak jak Glock albo rozwala bolid jak Trulli w Spa czy Brazylii no to o czym my mówimy. Wszyscy obstają za Glockiem żeby do Renault że niby dobry kierowca ale jakoś drugi rok w Toyocie i dalej dostał baty od Trullego. Szczerze przyznam że jestem rozczarowany jego postawą i liczyłęm że będzie numerem 1 w Toyocie.
283. Dr Prozac
Tak swoją drogą:
Oglądam sobie retransmisje Race of Champions i sie zastanawiam czemu Vettel brał w nim udział?
No i Pirelli wykluczyło zostanie dostawcą opon dla F1.
284. Dr Prozac
No ok, w sumie więcej kierowców będących mistrzami pomniejszych serii tam występuje.
Szkoda że brak Polaków..
285. dawid123
o kurde niedługo 500 postów. ale fajnie
286. da kub
hahaha, chyba jesteś nowy na tym forum tu już może nie dojść do 300...
287. dawid123
nie wcale nie będzie... napewno będzie 500 NAPEWNO.
288. da kub
Dobra ty jesteś mądrzejszy chyba że będziemy tak prowadzić tą rozmowe, ale ja się z tego wypisuje nie chcę tracić czasu na takiego kogoś, narazie;
289. devious
@193. masmisbl
napisałem "ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super", a później - " aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali" ;]
i się pod tym podpisuję po raz kolejny - to nie jest sprzeczne zdanie tylko zgadzam się, ze wypadł super ALE NIE AŻ TAK, żeby go rozchwytywali - gdyby tak jeździł cały sezon to na 100% by go wzięło jakieś Renault zamiast dosyć bezbarwnego Glocka - ale Kamui jak na razie nie ma doświadczenia i to jednak spore ryzyko takiego brać... oczywiście jak ktoś chce debiutanta to Kamui jest lepszym wyborem ale jak na razie to brakuje miejsc dla doświadczonych driverów typu Sato, Davidson, Klien że nie wspomnę, że na razie kontraktów nie mają Raikkonen, Heidfeld, Trulli, Glock czy Kovalainen... Kobayashi jest gdzieś tam daleko w tej kolejce, teraz wyczytałem, że Toyota go będzie wspierać w znalezieniu miejsca w F1 na 2010 - jak widać jest tak "dobry" że ciągle go musi wspierać Toyota, to chyba o czymś świadczy...
no ale już starczy o tym KOB :>
co do Toyoty to ponoć oni nei sprzedają swojej fabryki ale pewnie zmieniają gałąź motosportu - więc miejsce się zwalnia i zapewne to Sauber je zajmie więc już nie ma co trząść portkami ;}
290. Myntel
Jeżeli Renault się wycofa Morelli doprowadzi do kontraktu z McLarenem i Robert będzie Majstrem :) Ładna przepowiednia ?
291. Myntel
Co do opon ... To może Dębica ?
292. Grapuś
290. Myntel ----- Raczej nie realna ta Twoja przepowiednia Robert w McLarenie nigdy nie zdobędzie Majstra bo tam ma pierwszeństwo Hamilton
293. Marti
277. hot dog - przednie opony będą węższe, Bridgestone już o tym wcześniej poinformował, konkretnych parametrów jeszcze nie podano. O zmienieniu rozstawu osi też chyba jeszcze oficjalnie nie było mowy. Pozdrowienia :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz