2013-07-27 GP Węgier - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:19.388 | |
2 | S.Vettel | Red Bull | 1:19.426 | |
3 | R.Grosjean | Lotus | 1:19.595 | |
4 | N.Rosberg | Mercedes | 1:19.720 | |
5 | F.Alonso | Ferrari | 1:19.791 | |
6 | K.Raikkonen | Lotus | 1:19.851 | |
7 | F.Massa | Ferrari | 1:19.929 | |
8 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:20.641 | |
9 | S.Perez | McLaren | 1:22.398 | |
10 | M.Webber | Red Bull | -:--.--- | |
11 | A.Sutil | Force India | 1:20.569 | |
12 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:20.580 | |
13 | J.Button | McLaren | 1:20.777 | |
14 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:21.029 | |
15 | P.Maldonado | Williams | 1:21.133 | |
16 | V.Bottas | Williams | 1:21.219 | |
17 | E.Gutierrez | Sauber | 1:21.724 | |
18 | P. di Resta | Force India | 1:22.043 | |
19 | C.Pic | Caterham | 1:23.007 | |
20 | G.van der Garde | Caterham | 1:23.333 | |
21 | J.Bianchi | Marussia | 1:23.787 | |
22 | M.Chilton | Marussia | 1:23.997 |
Hamilton wyrwał pole position Vettelowi
Lewis Hamilton w ostatnich sekundach sesji kwalifikacyjnej odebrał pole position Sebastianowi Vettelowi. Trzecie pole startowe wywalczył bardzo dobrze spisujący się na Hungaroringu Romain Grosjean.Pogoda w okolicach Budapesztu podobnie jak wczoraj dopisywała. Zawodnicy i zespoły tradycyjnie mogą jednak narzekać na upał jaki leje się z nieba. Powietrze osiągało dzisiaj po południu temperaturę 33 stopni Celsjusza, a tor podczas czasówki potrafił rozgrzać się na chwilę do 50 stopni Celsjusza.
Lewis Hamilton jest więc na dobrej drodze, aby jutro po raz czwarty w karierze wygrać Grand Prix Węgier. Pamiętać należy jednak, że zespół Mercedesa od początku sezonu błyszczy w sesjach kwalifikacyjnych a największe problemy ma w niedzielne popołudnia. Na korzyść Hamiltona i Rosberga, który jutro przystąpi do wyścigu z czwartego pola, działa charakterystyka toru Hungaroring, która często porównywana jest przez zawodników do toru Monako.
Piąte pole startowe wywalczył dzisiaj Fernando Alonso, wyprzedzając Kimiego Raikkonena i Felipe Massę.
Po raz kolejny świetnie zaprezentował się Daniel Ricciardo, który awansował do Q3 i wywalczył ósmy czas. Sergio Perez jako jedyny zdecydował się w Q3 wyjechać na tor na średnim ogumieniu Pirelli kończąc z 9 wynikiem, po tym jak w bolidzie Marka Webbera najprawdopodobniej doszło do awarii technicznej. Australijczyk w ogóle nie ustanowił czasu w Q3.
Po pierwszej części czasówki niespodziankę sprawił Paul di Resta, który wraz z Estebanem Gutierrezem i zawodnikami Caterhama oraz Marussia odpadł z rywalizacji o pole position. Kierowca Saubera dzisiaj rano miał problemy ze swoim bolidem i nie wziął udziału w sobotnim treningu.
W drugiej części sesji kwalifikacyjnej przykrą niespodziankę swoim kibicom sprawił Jenson Button, któremu nie udał się awans do Q3. Oprócz Brytyjczyka do finału kwalifikacji na Węgrzech nie udało się przejść: Adrianowi Sutil, Nico Hulkenbergowi, Jean-Erickowi Vergne, Pastorowi Maldonado i Valtteri Bottasowi.
komentarze
1. seb_1746
ha, ha, ha Hamilton pozamiatał, mina Vettela bezcenna
2. EvEnEmEnT
Yeah Hamilton
3. Lotuss
Piękna mina Vetela w drodze na ważenie :D ps: vincent to pewnie zasłona dymna WELMAISTRA przed wyścigiem :D
4. vincent_vega
___________WELTMEISTER!!!! Seb jutro szybko objedzie Hamiltona a potem to już pełna kontrola wyścigu. MISTRZ! MISTRZ! MISTRZ! najbardziej utytułowany kierowca w stawce a czwarty maister w drodze! Vettel to obecnie najlepszy kierowca świata, talent i waleczność, wielki zawodnik, który tworzy historię F1...
jestem pod wrażeniem gdyż Seb ma bolid ustawiony pod wyścig i w Q nie powinien nawiązywać walki z Mercedesem a jednak! wspaniałe umiejętności trzykrotnego i niemieckiego Mistrza Świata.
5. Skoczek130
Jutro czeka trudne zadanie dla Vettela. W Niemczech udało mu się wyprzedzić na starcie Hama. Tu może być trudniej. Jeżeli utknie za Anglikiem, wszystko otwarte. Lotusy mają szanse nawet na dublet.
6. Filip[][]
Co się stało webberowi?
7. szok
Vettel startując z brudnej części toru może spaść na trzecie, albo czwarte miejsce, a to otwiera drogę do zwycięstwa Groszkowi.
8. seb_1746
6. Filip[][] - jak zwykle albo kers albo skrzynia albo coś innego - zresztą żadna nowość
9. FANKA F1 :)
Kwalifikacje ciekawe, do końca nie było wiadomo kto zdobędzie PP:)
Chociaż zdecydowanym faworytem był Sebastian :)
Druga pozycja i start z brudnej części toru hmm... zobaczymy jutro czy aż taka zła :)
Brawo dla Lewisa :) Jego zdziwienie bezcenne :) Moim zdaniem zasłużył i raczej nikt nie przypuszczał, że bd PP :)
Szkoda Marka i to bardzo takie pożegnanie z tym torem? Szkoda :)
W jutrzejszym wyścigu ważny będzie start, ale czy kluczowy?
Okaże się jutro :)
Pozdrawiam :)
10. vincent_vega
_________Sebastian to wielki walczak, ambitny zawodnik, świadczy o tym wyraźne niezadowolenie z P2!! w kwalifikacjach. Inny kierowca cieszyłby się niezmiernie ale dla Mistrza liczy się tylko zwycięstwo, TYLKO ZWYCIĘSTWO! tylko wielcy zawodnicy tak mają, to charakteryzuje Mistrza. a nie średniaka.
11. pro2son
hahaha Vettel raz nie wygrał i pół forum się spuszcza, jutro na mecie 1. Vettel 2 Alonso 3 Rosberg, dziękuję do zobaczenia
12. RyżyWuj
Webberowi stał się Red Bull. Zawsze mu coś zepsują, żeby tylko za blisko Sebka nie startował. A Hamiltonowi życzę zwycięstwa, ale pewnie jutro coś się w mercu sfajczy od temperatury albo opony się za wcześnie skończą i znowu nie wygra.
13. EvEnEmEnT
Usunięty
14. Phenom
Co trzeba przyznać to sama końcówka naprawdę emocjonująca :)
Spodziewałem się że po testach w których Mercedes nie brał udziału niejako dziś się nie będzie liczył...ale może to jutro wyjść wszystko w wyścigu....cieszy mnie Grosjean...dobrą postawą może sobie zagwarantuje miejsce w Lotusie na 2014....ale widać że ten tor mu pasuje bo przed rokiem też jeździł rewelacyjnie :)
Kimi i Alonso jak zawsze....ciut z tyłu w Q po to by odrabiać w niedzielę..jutro faworytów mamy kilku...tradycyjnie Vettel i Alonso....obym się nie zawiódł na Massie....i żeby jutro nikogo nie stuknął Grosjean :) a i żeby Kimi jechał swoje :)
15. rafam
12. RyżyWuj Oj już przestań. Webber jest przede wszystkim wolniejszym kierowcą o to jest jego główny problem.
16. Dass
Rozumiem, że to pole position Hamiltona to też zasługa nielegalnych testów opon? ;)
Piękne kwalifikacje w jego wykonaniu, mam nadzieję, że w końcu przełożą się na wygrany wyścig. Może to być ciężkie do zrobienia, ale zatkałoby to usta co poniektórym "ekspertom".
17. Filip[][]
15
Jak jest wolniejszy jak w ogóle nie wyjechał?> Dlaczego VEt zawsze ma świetnie przygotowany bolid a WEB nie?
18. Phenom
16. Dass
Patrząc na to co się działo przed rokiem Lewis ma duże szanse bo pomimo DRS to na Hungaroringu jest naprawdę ciężko wyprzedzać...
19. vincent_vega
EvEnEmEnT ale mam z ciebie polewke, kundelek ujada karawana jedzie dalej a najbardziej utytułowany kierowca w stawce, najlepszy kierowca świata zmierza po CZWARTEGO MAISTRA.
powiedz EvEnEmEnT jak to jest zawsze przegrywać? idzie się przyzwyczaić?? buhahaha
20. SilverX
4. vincent_vega
Po co z siebie robisz idiotę? W domu cię biją czy co? Nie rozumiem takich ludzi, niech Vettel cię pobłogosławi...
21. rafam
17. Filip[][] 9-0 > I wszystko jasne. Dzisiaj by było 10-0 . Tyle w temacie VET-WEB
22. zarrr
Żeby się nie zdziwili , co poniektórzy, jak jutro podium będzie bez Vettela. Jutro Groszem ma szanse na pierwsze w karierze zwycięstwo, lecz nie przekreślał bym Kimiego, a wręcz przeciwnie . Liczę na dublet Lotusa i P3 dla ALO.
23. caddy71
Czy "chłopcy od Vettela" zdają sobie sprawę, że piszą do siebie bo ze względu na blokadę praktycznie nikt ich nie czyta?
24. zarrr
22
Nie "Groszem" a Groszek.
25. fracky
@Dass
A czemu nie ? Wychodzi na to ,że Mercedes jeździl na tych oponach jako pierwszy i do tego przejechał najwięcej kilometrów. Wierzyć ,że tak nie było oznacza ,że nie powinno się oglądać światka którego się nie rozumię .
@15 Rafam
Webber wielokrotnie udowadniał ,że jest tak samo szybkim kierowcom jak Vettel, ba można powiedzieć ,że dzięki Webberowi dowiedzieliśmy się ,że Sebastian wcale nie jest takim demonem szybkości za jakiego się go uważa. Po prostu dysponuję znacznie większym wsparciem, którego jest bardzo nieocenione, oraz posiada od 4 lat najszybszy bolid w stawce.
26. Filip[][]
Vincent widzę że starasz się jak możesz, ale i tak mało kto cię odblokuje :)
GRO jutro mam nadzieję że pokaże mądrą jazdę, co czasami mu się udaje.
Kimi jutro da radę i wbije się na podium, ciekawe kosztem kogo.
Vettel wreszcie smutny i zdziwiony na konferencji :)
27. Xellos
Brawo dla Hamiltona. Już myślałem, że znowu VET...a tu jednak ktoś dał radę
28. fankaWilliamsa
Reakcja Lewisa genialna i jak Go nie lubić:)) swietny kierowca i gdyby dysponowal takim bolidem jak Vettel, ktory z kolei mine mial nie tęgą ale to mnie akurat nie martwi ;) Roman bardzo ladnie z 3 miejsca jest szansa na podium i dobrze gdyby Alonso poprawil swoją lokatę i był na podium:) Williams niby coś drgnęło ale jeszcze daleko do większej poprawy na która tak czekam.
29. zarrr
D.Ricciardo już chyba 4-ty raz z rzędu w Q3. Widzę , że się bardzo stara, i ma coraz bliżej fotel w RBR.
30. Lotuss
Vincent skąd Ty wiesz ze VET ma ustawiony bolid pod wyścig jesteś głównym mechanikiem RED BULA czy po każdym treningu rozmawiasz z swoim SEBKIEM kiedy kupke zrobił jak bolid ustawił. Bo nie wiem skąd znasz ustawienia jego bolidu ?
31. ULTR93
Usunięty
32. rafam
Polacy to bardzo wredny naród. Jak Hamilton wygrywał, 70 - 80% go atakowało i pisało jaki z niego słaby kierowca i jaki jest faworyzowany przez Mclarena. Teraz Vetel wygrywa i jest to samo. Najlepiej jak by wygrywał ... Alonso ale widocznie nie jest taki dobry jak co niektórzy mówią. Dwulicowość to nasza cecha narodowa. O gorszym traktowaniu Massy jakoś za często nikt nie wspomina
33. fankaWilliamsa
Co do Webbera-zal mi Go to Jego ostatni sezon i ciągle trapią Go problemy.Wlaściwie to wspolczuje temu kierowcy, ktory bedzie tam jeździc u boku mistrza bo wiadomo,ze będzie a raczej musi byc tylko jego tlem.A pomysl z blokada komentarzy swietny ;))
34. Dass
@fracky
Tak, tak, teraz przez następne kilka sezonów każdy sukces mercedesa będzie wynikiem tych testów, bo przecież sprawdzili opony na następne 10 lat. A tak na serio to ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? Jak mercedes przeprowadzał testy to nikt nie wiedział, że na silverstone będzie akcja z oponami i zostaną zmienione na takie jak teraz, więc jak niby mieli je testować? Rozumiem, że Ty osobiście obracasz się w kręgach F1 skoro tak dobrze rozumiesz ten "światek"? Bo jak nie to takie stwierdzenia zachowaj dla siebie.
35. RyżyWuj
Vettel będzie siedział w Red Bullu do us*anej śmierci, bo tylko tam będą sabotowali jego konkurentów z tego samego teamu. Zobaczymy ile awarii będzie miał Webber w Porschaku w 2014.
36. vincent_vega
@32rafam. wymienię kierowców obecnie lepszych od Alonso
1.VETTEL
2.Hamilton
3.Rosberg
4.Raikkonen
5.Grosjean
tylko dzięki szybkiemu bolidowi Hiszpan jest wiceliderem w generalce. ale lata już nie te, refleks i motywacja też nie ta. zresztą Alonso zawsze nadrabiał tytaniczną pracą bo talentem nigdy się nie wyróżniał...
37. Lotuss
Ty vicuś nie potrafisz dobrze napisać nazwiska twego mistrza ?
38. tysu
32.rafam
Hamilton zmienił się jakiś czas temu, nie jest już tym samym Hamiltonem co kiedyś. On dojrzał jako człowiek i kierowca. Vettel ma to samo co kiedyś Hamilton, ale przed Vettelem jeszcze długa droga do dojrzałości.
39. logel999
Co zrobił Lewis po zdobyciu pp bo byłem w restauracji ?
40. Ilona
Oj trochę szkoda, niewiele zabrakło do pp, ale myślę ,że jutro jednak Hamilton będzie do pokonania. Liczę na dobre tempo Red Bulla i bezproblemowy wyscig, Mark ma trochę do nadrobienia. @28. fankaWilliamsa ,szczerze nie wiem co w niej takiego genialnego, no zdziwil sie i tyle hm..
41. Polak477
Aj tak niewiele zabrakło Alonso :). Ferrari sporo się poprawiło i jeżeli ten tor jest tym najgorszym w sezonie jak w zeszłych latach, to zapowiada się całkiem fajnie! Forza Ferrari!
42. zarrr
kempa007
Mam prośbę. W razie jakichkolwiek kar, informuj na bieżąco(szybko), by łatwiej było typować.
Dzięki;)
43. Jahar
@32. rafam
Wredny to możesz być co najwyżej Ty bo na pewno nie ogół Polaków a co do Hamiltona to był on faworyzowany nie tylko przez swój zespół ale i przez władze F1. Jednak czasy się zmieniają i ludzie też. Hamilton po prostu jest szybki, coraz częściej od Rosberga i innych kierowców więc ma szacunek.
44. Polak477
Chociaż, gdyby Webber jechał prawdopodobnie Alonso byłby niżej. Tak czy inaczej P3/4 to już tylko 0.2 sekundy :). Biorąc pod uwagę tempo w wyścigu i to, że będzie bardzo gorąco (więc Mercedes pewnie poleci w dół) to jutro może być dobrze. Po Hungaroringu powinny być dwa lepsze wyścigi, bo i Spa i Monza odpowiada charakterystyce Ferrari, więc może uda się odrobić parę punktów do Vettela.
45. szadok
vicek vega jak tam chytra baba z radomia sie ma? wszystko u mamusi okej;]
46. pro2son
@32 trudno się z tobą nie zgodzić :)
47. saint77
do zalogowanych userów:
po co dajecie się sprowokować debilowi?
skorzystajcie z opcji IGNORUJ obok nick'a debila i wszystko będzie ok.
Ten portal i pole komentarzy wygląda o wiele lepiej z zablokowanym nickiem debila.
Naprawdę polecam - skorzystajcie z tej opcji. Warto!
Odnośnie Q - jutro w wyścigu mimo wszystko Lewisa widzę tak jak zwykle - czyli albo Vettel połknie go na starcie lub niestety po kilku okrążeniach.
Lewisa widzę na P2-P3 - podobnie jak Alonso.
48. fracky
@rafam
Dalej nie lubię Hamiltona ale szczególnie po roku 2009, ciężko mi zaprzeczyć ,że to bardzo utalentowany kierowca. A więc Twój argument o hejtujących tylko dlatego ,że wygrywa leży. W przypadku Anglika doszło jeszcze kolejne mocne potwierdzenie po zmianie zespołu. Vettel mógłby zrobić to samo ale... to nie ta klasa.
@ Dass
Oczwyście ,że przez następnych kilka sezonów będą wspominane te testy, bo one jednoznacznie ukazały ogromne lobby i wpływ Mercedesa na F1. To jest właśnie specyfika F1, duży i zamożny koncern może wymuszać niesportowe korzyści aby wejść na szczyt. Nie trzeba obracać się w kręgach bliskich F1 , tylko mieć odrobinę oleju w głowię. Wiedzy także, bo nie jest żadną wielką tajemnicą jak dużo mogą dać prywatne testy u dostawcy opon, zespołowi ,który na nich kuleje. Dotarliśmy , do tej kwestii więc trzeba zaznaczyć ,że Mercedes jeździł na kevlarowych opaskach podczas tych testów. Informacja potwierdzona zarówno przez Brackley jak i Mediolan. Po drugie było wiadomo ,że te opony wejdą prędzej czy później, bo jeżeli Ecclestone coś postanowi , to mimo ,że nie powinno się tak stać , to jednak się dzieje. Kolejna prawidłowość którą trzeba zaakceptować by zrozumieć czym naprawdę jest F1
49. Lotuss
Jezeli Lewis utrzyma poyzcje na starcie, to najprawdopodobniej uda mu sie dotrwac do 1 stintu a dalej juz nie wiadomo :D
50. Polak477
47. Jak widać to dużo osób już z tego skorzystało, bo kultura już jest znacznie większa :). Nie mówiąc już o tym, że nie widzi się tych głupot, więc nawet nie kusi, żeby czytać. A ten krzyżyk przy jego nicku dodatkowo daję satysfakcję, że nie jestem o tyle głupszy co on pisze.
51. Lotuss
50 tez juz to odpaliłem :D
52. Cwirs
@51 inaczej, niech napisza Ci, co nie uzyli tego. O ile tacy sa ? :]
53. Filip[][]
Ja generalnie mam go zablokowanego, ale czasem dla rozrywki podpatruję co tam nabazgrał (z reguły głupoty) ale nie odpowiadam na jego prowokację :) Szkoda że nie ma obok nazwy użytkownika liczby ile osób go zablokowało.
54. beltzaboob
47. saint77 - korzystam z ogromną przyjemnością
55. moon22
Szczerze to nie wiem po co wszyscy wyśmiewają Vettela, że był smutny czy coś. Dla mnie to normalne. Liczył na PP, więc czemu ma się szczerzyć do wszystkich? I tak pojechał fantastyczne kwalifikacje. Brawa dla Hamiltona i Ricciardo, świetna robota. :)
56. chacha
Kimus narzeka że start z brudnej strony toru będzie tragiczny w skutkach , popatrzyłem na zeszłoroczny start i jakoś nie widziałem żeby tam tracili po więcej niż jedną pozycje:) Lewis ma duże szanse utrzymać swoją pozycje a groszek raczej też nie będzie się na siłe pojedynkował z vettelem za to bardzo ciekawie będzie na pewno z ferrari które ma najlepsze starty. W wyścigu licze że przez pierwszy stint lewis przytrzyma stawke a na 100% ten kto będzie potrafił utrzymać lepsze tempo(dłużej utrzymać opony przy życiu) będzie jechał w czołówce do końca wyścigu
57. kamilf
Ciekawe kwalifikacje, aczkolwiek smuci mnie pozycja Kimiego, dopiero 3 rząd i brudna strona toru; jutro nie będzie łatwo, ale jak zwykle mam nadzieję na jego wygraną. Fajnie byłoby zobaczyć Groszka na drugim stopniu ale tak naprawdę przy zwycięstwie IceMan'a to każdy kto uzupełni podium będzie dla mnie jak najbardziej okej. Szkoda, że Force India dzisiaj tak z tyłu, Sutil powinien być w pierwszej dziesiątce. Nieźle Hulkenberg, no i Jenson dosyć daleko. Myślałem, że Di Resta wejdzie jeszcze do Q2, bo mijając metę miał jeszcze 1-2 sekundy do końca Q1, ale dopiero potem przypomniałem sobie, że linia mety jest trochę wcześniej niż linia startu.
Przy okazji: czytam te newsy już od dłuższego czasu, dopiero niedawno się zalogowałem i zauważyłem, że pojawiła się ta opcja "ignoruj", na którą wszyscy czekali.. tylko po co, skoro teraz i tak 30% komentarzy wciąż jest do tych, którzy przekrzykują się, kto jest lepszym zawodnikiem, a kto nieudacznikiem? :) hehe, to trochę zabawne.
58. antos05
Jutro wygra Kimi, drugi "wyszczerzone zęby", a trzeci Alonso.
Opcja ignoruj bezcenna:)
59. housepl
Mina fVettela bezcenna
60. michals444
Pewnie znów wygra Vettel. Jednak i tak stawiam na Lewisa, bądź Kimiego
61. andy_chow
Ja tam nie muszę ignorować żaden oszołom nie jest w stanie mnie zdenerwować. Tych podpadniętych nie muszę czytać i reguły nie czytam. Pzdr pjc elin i innych maniaków f1
62. vincent_vega
____________jutro wygra Seb. do boju Mistrzu!!!!
63. FAster92
Odległe pozycje Fernando i Kimiego jednak strata nie jest aż tak duża. Jutro zapowiada się piekielny wyścig a to za sprawą pogody, która w tym przypadku jest na korzyść Ferrari i Lotusa ;) Ja liczę na udany wyścig w wykonaniu Fernando i Massy.
P.S Mina Vettela bezcenna ;)
64. Steeler
Ignorowanie komentarzy RBR-oszołomów - BEZCENNE! Brawo administracja!
65. ombkej
Powiedzcie mi szczerze, jakie Vettel ma szanse na najlepszy czas okrążenia w tym wyścigu ?
66. xeoteam
@65, żadne
67. BlahBlah
kto to jest Seb? Jakiś mechanik podający koła w Marussi? ;-D
68. vincent_vega
Usunięty
69. ombkej
@66 chyba przesadzasz, jakieś tam musi mieć ... :/
70. vincent_vega
67. BlahBlah. kto to jest Seb wiedzą wszyscy, tzn wszyscy ci, którzy interesują się F1, poczytaj na necie, na pewno znajdziesz, zresztą nie jest wstydem nie wiedzieć, jest wstydem nie chcieć się dowiedzieć a ty pytasz czyli OK.
ps: ciekawsze jest pytanie kto to jest BlahBlah? he, nie odpowiadaj bo żal...
71. vincent_vega
69. ombkej. oczywiście, ma duże szanse, tak jak pisałem, to zależy od ilości (wagi kasowej) wniesionych zakładów.
zobacz ostatnie 3 kwalifikacje. najpierw HAM, potem za tydzień kurs na HAM najmniejszy, VET wygrywa Q, dziś po wczorajszych treningach VET murowanym kandydatem do P1, kasa poszła.... HAM wygrał
a interes się kręci....
72. ombkej
@68 ano podskoczył wczoraj wziąłem za 2.85 teraz jest 3.20. Sugerowałem się pierwszymi treningami, teraz w sumie też wypadł nie źle. Nie mniej jednak gorzej od hamiltona. No ale powiedzieć nie można, że na pewno nie wygra "czasówki" ... vincent to nałóg jest :/ niestety
73. BlahBlah
70. wpisałem Seb w google. Wyskoczył bank skandynawski, ciekawe prawda?
Żałosny Ty jesteś, nawet sarkazmu nie zauważyłeś. Ignorancie.
74. vincent_vega
73. BlahBlah. żal. pisze "poważną" odpowiedź a ty nie łapiesz ironii. wiem że wakacje, przerwa od szkoły ale popracuj nad logicznym myśleniem...
75. ombkej
73. Trzeba było wpisać "seb + formula 1" ;]
76. Avalon
Roznice w czasach czolowki.znikome. bedzie ciekawie jutro... Jestem ok 120 km od toru i nie bede na zywo ogladal ;(((( przynajmniej bede mial okazje schowac sie w cieniu bo na torze ciezko o cien. Go Kimi go! Choc przyznaje, ze ostatnio rozczarowuje mnie odrobinke. Liczylem ze bedzie bardziej agresywnie jezdzil w tym sezonie a on juz chyba o innym teamie mysli albo co.. Pozdr dla wszystkich, ktorych kome tarze widze. Sorki za pisownie ale nie chce mi sie poprawiac - pisze na fonie
77. vincent_vega
72. ombkej na jutro masz w gratisie odmnie: Garbarnia-Radomiak 1, Znicz-Stal 1, Flota-GKS 1, Lahti - Honka 2, Ventspils-Skonto Riga X, Cottbus-Paderborn 1
78. moon22
vincent_vega Ja lubię Vettela ale tak się z tym nie obnoszę, ty też byś tak mógł. A jeśli tego nie rozumiesz piszę, ZAMKNIJ SIĘ W KOŃCU I NIE PISZ TYLE TYCH KOMENTARZY.
79. ombkej
polskiej wolę nie dodykać a co powiesz na ten typ :
Ricciardo D. - Vergne J.E.
kto lepszy ?
Typ: Ricciardo D.
80. BlahBlah
vincent, od szkoły? chyba od pracy na półtora etatu, gimbusie. Idź grać w simsy i zamknij się raz na zawsze.
81. zarrr
kempa007
To prawda, że GRO zostanie przesunięty na koniec stawki? Jeśli tak to czemu nie ma o tym żadnej informacji?! Już go obstawiłem jako zwycięzce.
82. zarrr
Ludzie, ogarnijcie się. Po to jest opcja "ignoruj" by nie było takich głupich dywagacji.
83. zarrr
81.
Już wszystko wiem;)
84. indrid cold
61.andy chow- Racja.Nie muszę klikać "ignoruj" żeby zignorować.
85. 6q47
sprawdzam
86. elin
61. andy_chow - mam podobnie, jeśli kogoś wpisy mnie nie interesują - nie czytam.
I z funkcji " ignoruj " korzystać nie muszę ;-).
Dziękuję za pamięć i również Pozdrawiam :-).
A nam Wszystkim - ciekawego wyścigu jutro życzę. Tym bardziej, że na kolejny trzeba czekać aż do 25 sierpnia.
87. 6q47
Funkcaj "ignoruj" nie spełnia swojej funkcji.
Mój wpis @85 "ignorowałem" i po wylogowaniu się jest widoczny...?!
Nie za bardzo kumam o co chodzi...
Albo ignorowanie ma blokować, albo jest go gadżet nic nie dający.
88. 6q47
Po ponownym zalogowaniu dalej jestem w stanie "ignoruj" - czyli nie widać tekstu!
To po co jest ta funkcja, skoro po wylogowaniu się jest widoczny tekst?
Pozdro dla Staroci płci obojga:)
89. Góral83
Oglądam F1 bardzo długo i muszę powiedzieć nieskromnie ze chyba ja bardziej wiedziałem od hamiltona niż on sam ze wygra kwalifikacje, i nie to ze jestem jakimś mega fanem lewisa, ale zdążyłem zauważyć ze ten tor mu pasuje.
90. ssooppeell
ja pierdziu jednak fajna ta opcja "ignoruj":D można czytać komentarze bez wku.......wiania się:D
91. belzebub
Nie oglądałem qwalu, w taki upał ciężko siedzieć w domu. W każdym razie wynik niespodziewany, biorąc pod uwagę treningi, liczyłem że to Vet wystartuje z pierwszego pola i to przynajmniej z przewagą m.in. 0,4-0,5 sek., a tu Hamilton zrobił miłą niespodziankę, przynajmniej będzie ciekawy start. A Vet nie będzie miał ułatwionego zadania. Podobnie miejsce Grosjeana, choć powinien być w tym miejscu Kimi. Rosberg raczej nie obroni swojej pozycji przed Alo, chyba, że będzie dobrze blokował Hiszpana. Czekam na wyścig, który na pewno będę oglądał, mam nadzieję że wygra Hamilton, albo Kimi, albo Alonso, byle tylko nie Seb.
PS Opcja odblokuj jest idealna teraz nieważne jaki wątek otworzę, posty wiadomego cymbała są niewidoczne, w dodatku śmieszy mnie, jak żałośnie pisze teraz głównie do siebie samego. Szkoda tylko, że 100 % normalnych użytkowników tego nie zrobiło i co niektórzy wchodzą z nim w zbędne dyskusje. Pozdrawiam.
92. eutanazjusz
Opcja ignorowania bezcenna, dzięki!
Niespodzianka w qualu, oby wyścig równie ciekawy. Byle nie procesja. Miłego oglądania!
93. slendy
dzieci ogarnijcie sie szczegolnie ty vincent, to tylko wyscigi, widac ze jestescie jeszcze jakies gnojki male, ale chociaz pokazcie, ze potraficie sie pogodzic sie z prawda jaka jest
94. dexter
Nareszcie znowu ryk silnikow (F1), witamy na Hungaroring :-)
Oczekuje nas bardzo goracy wyscig. Zacznijmy od toru, jest to typowy stop&go kurs, ktory nie nalezy do najszybszych torow. Aerodynamiczna skutecznosc, oraz trakcja aby optymalnie przeniesc sile motoru na asfalt (problem Mercedesa) sa tutaj waznym aspektem. Srednia predkosc wynosi tutaj180km/h, ale do samych kierowcow ten tor jest bardzo wymagajacy i wyczerpujacy. Nie ma dlugich prostych, aby mozna bylo w czasie jazdy odpoczac. Jest 6 zakretow ktore pokonuje sie na 2 biegu. Bardzo wazny jest srodkowy sektor, gdzie trzeba czysto w idealna linie jazdy trafic, poniewaz jesli na poczatku srodkowego sektora popelni sie blad, automatycznie on odegra role w nastepnych zakretach, gdzie duzo czasu sie traci. Zuzycie opon na tym torze nie jest zbyt duze. W Cockpicie kierowcy maja duzo pracy, permanentnie zmienia sie kierunek jazdy. Na 4,381m. dlugosci toru kierowcy zmieniaja ok. 49-51 razy bieg. Przed kazdym zakretem zmieniany jest praktycznie balans hamulcow, plus zabawa z DRS. Wyprzedzanie tutaj jest bardzo ciezkie, dlatego tak wazne tutaj jest PP.
Zuzycie paliwa wynosi 1,9kg. na rundzie. (62 litry/100km, strata czasu przy 10 kg dodatkowego ciezaru wynosi 0,38sek.). Mamy 70 okrazen, czyli mozna zalozyc ze, z wyjazdem na pole startowe, z runda instalacyjna, plus z rezerwa ktora po wyscigu musi byc zbadana, bolid bedzie mial na pokladzie 160kg. paliwa (a roznica w prowadzeniu miedzy tak obciazonym, a pozniej lekkim bolidem jest taka, jakby ktos z osobowki na auto ciezarowe sie przesiadl :-).
Przednie i tylnie skrzydlo ustawia sie tutaj bardzo ostro.
Najwazniejsze bedzie chlodzenie silnikow, zespoly zmuszone sa wszystkie otwory, wloty powietrza otworzyc (co znowu ma negatywny wplyw na aerodynamike).
Szczegolnie w dolnym zakresie obrotow, potrzeba bedzie duzo mocy aby dobrze wyjsc z wolnych zakretow. Zawieszenie musi byc bardziej miekko ustawione, aby zwiekszyc przyczepnosc i zlagodzic cechy podsterownosci tego toru. A takze, aby lepiej pokonac Kerbs.
Tor sie szybko zmienia (wczoraj wiekszosc bolidow w 3 sektorze przy temp. asfaltu 45°C dosc krytycznie zachowywalo sie na tylne osi. Jest to juz taka temp. gdzie tylnia os zaczyna sprawiac problemy ;-)
Na Wegrzech mamy troche nowych zmian. W Q., oraz podczas wyscigu moga tylko Marshalls i czlonkowie Crew w alei serwisowej przebywac. Wszyscy musza miec zalozony helm na glowie (wyglada jak chelm strazaka :-) Fotografowie oraz kamerzysci TV moga przebywac teraz tylko na Pit Wall. Ich liczba ograniczona jest teraz do 25 osob.
Predkosc ograniczona jest w Q i w wyscigu do 80km/h. Na torach takich jak Monaco, Singapur, Melbourne gdzie jest malo miejsca nadal obowiazuje limit 60km/h. Zreszta, wiekszosc kierowcow byla „za“. Ten temat byl juz dosc dlugo prowadzony.
Jest jeszcze jedna rzecz, chodzi o to, aby minimalny postoj w alei serwisowej przdluzyc do 10 sek. Jest pare serii wyscigowych, gdzie wlasnie stop w boxsie musi trwac minimalny okres czasu, aby zrodla bledu zredukowac. Mysle, ze tego nie powinni wprowadzic, poniewaz tym sposobem gdzie cala walka mechanikow toczy sie o setne sek., zostalaby zabrana. A walka mechanikow zostala wprowadzona, aby urozmaicic wyscig. Czesc ryzyka zawsze zostanie.
Mamy nowe opony (karkasy z 2012 przez co temp. opony ma spasc o 10°C, mieszanka gumy plus powierzchnia opony z 2013), sciany opon sa bardziej twardsze przez co opona posiada wiekszy Grip przy hamowaniu. Duzych zmian jednak kierowcy nie odczuwaja, ale technicy ta roznice widza (inne cisnienie, kat nachylenia itd...). Wazne jest, aby tak ustawic zawieszenie bolidu aby temp. opony nie przekroczyla 110-115°C. Roznica twarde-miekkie wynosi na Wegrzech ponad 1 sek. W Q wszystkie zespoly z czolowki wyjezdzaja na 1 komplecie twardych oponach. W wolnym treningu okazaly sie sa 2 mozliwosci:
a) albo jade 2 okrazenia pod rzad szybko tzn: wyjazd+szybka runda+szybka runda
b) wyjazd+szybka runda+wolna runda+szybka runda lub 2 wolne okazenia+szybkie
(przez co, mozna troche przejechac na oponie, troche zmusic opone do pracy tzn. podwyzszyc temp. pozniej zjechac, aby skontrolowac cisnienie oraz je skorygowac).
Przewaznie zespoly probuja jesli auto dobrze chodzi zaoszczedzic jeden komplet miekkich opon.
Choc, tez w RBR jest stosowany taki wariant: przejazd na jednym komplecie miekkich opon w Q1, i Q2
Jesli na Wegrzech chce sie w ostatniej probie pojechac np. 2 pomiarowe okrazenia, najpozniej trzeba wtedy ok. 4,5 min. przed uplywem czasu na tor wyjechac. Ale, jezeli chce sie na miekkiej opone 2 razy pojechac np. na Q1 i Q2, wtedy wystarczy tylko 1 runda pomiarowa.
Wczoraj temp. asfaltu w Q1 wynosila 50°C!!! (rzadkosc)
Wprawdzie Mercedesa nie bylo na YDT, ale oczywiscie wszystkie dane zebrane przez Pirelli na tym tescie zostaly przekazane Mercedesowi. Problem zawsze polega na tym, ze sa to tylko dane zebrane na papierze. Kazdy bolid ma inna filozofie, inne cechy. Najpierw trzeba stwierdzic jak nowe opony funkcjonuja na wlasnym bolidzie. Dlatego tak wazne bylo, aby Nico i Lewis wykrecili w piatek bardzo duzo okrazen, oraz zebrali jak najwiecej danych.
Tutaj jest duzo wolnych zakretow, przez tylnie skrzydlo auto powinno byc mocno docisniete do asfaltu. Pytanie tylko czy w Mercedesie polepszy sie trakcja? I jak najlepiej cala moc silnika przelozyc na asfalt, i jak zapobiec aby kola sie nie slizgaly? Tutaj nie wystarczy tylko zmienic ustawienia tylnego skrzydla. Jak juz kiedys pisalem jest to bardzo skomplikowane zadanie. W Mercedesie wszyscy dokladnie wiedza gdzie jest problem. Tylko jak go rozwiazac? Poniewaz przy kazdym przestawieniu zmienia sie cala konfiguracja auta, co znowu ma konsekwencje na inne obszary w bolidzie. Jest to bardzo wrazliwa historia. Wiadomo, czym cieplej, tym gorzej dla Mercedesa. (Tor sie zmienia=Grip sie zmienia=cisnienie w oponie sie zmienia=Performance bolidu sie zmienia).
Praktycznie od piatku sytuacja wygladala tak, ze Red- Bull, Mercedes i Lotus beda walczyc o PP. W piatek w Longruns bolidy Red Bulla przy pelnym baku paliwa, na nowych oponach bardzo dobrze sie zachowywaly. W piatek Mercedes przeprowadzil intern taka symulacje, ktora miala pokazac gdzie oni praktycznie stoja. Wyniki pokazaly ze na jednej rundzie sa oni praktycznie tak samo szbcy jak RB (tylko w Longruns roznica wynosila ok 0,5sek).
Aby nie bylo tak rozowo-Vettel mial w piatek male problemy z hamulcami ( byc moze hamulce pracowaly z innymi temp. lub balans hamulcow nie pasowal, ale to mozna ustawic)
Ale na dzien dzisiejszy Red Bull posiada najszybsze auto na jednej rundzie, oraz najszybsze auto w Longruns (aerodynamika, opony). Teraz oni powinni byc na wszystkich torach szybcy.
Ale, to co Lewis wczoraj wykonal bylo dla mnie naprawde niespodzianka (1,0038 = 2,1 metra). Osobiscie liczylem na PP Sebastiana:-) Patrzac na czasy, Red Bull nalepszy byl wczoraj w sektorach 2 i 3, a Mercedes w sektorze 1.
Na koncu wyscigu, gdy Lewis stal w garazu na wadze fajnie mozna bylo „seven, two, zero“. Czyli
Webber to ma pecha, w wolnym treningu mial problem elektryki, w Q2 wiadomosc przez Team-Radio „KERS he's failed“, chyba nie sprawila mu radosci. Przez to musial balans hamulcow znowu z powrotem o 3 klikniecia przestawic. Jezeli KERS sie laduje, hamuje on tylnia osia przez generator, co znowu wytwarza prad, ktory idzie przez baterie, mozna go wtedy wykorzystac, a jesli generator nie hamuje, wtedy trzeba znowu balans hamulcy do tylu przestawic.
95. dexter
Pare slow o Lotusie. Czym wieksza temp., tym lepiej Lotus zachowuje sie w porownaniu z konkurencja. W piatek Lotus znowu nie testowal pasywnego DRSu. W porownaniu do RBR Lotus jezdzi z bardzo malym odstepem pod plyta podlogowa. Tylnia os w Lotusie jest bardzo nisko, kompletne przeciwienstwo do Red Bulla. Oni znowu jezdza z brutalnie wysoko ustawiona tylnia osia, aby przez to cale kompletne auto jako profli skrzydla, lub dyfuzor wykorzystac. Lotus tego niepotrafi. Koncepty obu bolidow sa kompletnie rozne.
Lotus na Hungaroring jezdzi z nowym zawieszeniem. Tutaj bolid juz calkowicie lezy na ziemi, co jeszcze bardziej obniza punkt ciezkosci, a tym samym zwieksza performance aerodynamiczna. (przez ten wynalazek, sa oni o 0,2sek. szybsi).
W srodkowym pasazu Romain Grosjean uzyskiwal wspaniale czasy (analizy pokazuja, ze jesli kierowca w 1 sektorze uzyska dobry czas to: ma bardzo dobry motor, albo ma bardzo malo skrzydel, ale wtedy ten kierowca cierpi w srodkowym sektorze bardziej niz w ostatnim). Dlatego mozna przpuszczac ze Grosjean ma wiecej skrzydel. Zreszta Grosjean tutaj zawsze byl dobry. Znowu Kimi ma tutaj ma wieksze problemy z balansem..
Fajnie mozna bylo taka sytuacje zaobserwowac, gdy Kimi wyjechal pod koniec Q2 na nowym komplecie miekkich opon, jak ten wyjazd zadzialal na innych kierowcow. Nagle, nie bylo mowy o oszczedzaniu opon, i spokojnego oczekiwania na Q3 w garazu :-)) W Mercedesie po ostatnim doswiadczeniu alarm bardzo glosno dzwonil. Nagle Rosberg, Grosjean, Sutil, Hamilton, Alonso, Hulkenberg, Massa... znalezli sie na torze:-)) Wszystko kosztem nowego kompletu miekkich opon. Tylko Vettel zostal w box'sie, przez co Vettel'owi zostaly 2 komplety swiezych miekkich opon na Q3. Zawsze jest to jakas przewaga, poniewaz mozna teoretycznie jeden komplet na wyscig zaoszczedzic. Wtedy w Q3 mozna jechac na jednym komplecie, a na 2 w wyscigu.
Jesli Ferrari sie szybko nie ocknie, to moze byc po nastepnym sezonie. W Silverstone Ferrari przywiozlo nowe czesci, ktore w ogole nie funkcjonowaly. Dane z tunelu aerodynamicznego nie mogly zostac zweryfikowane na torze w Anglii. Aby zrozumiec co sie spieprzylo, przed GP na Nurnburgring auto znowu zostalo spowrotem przebudowane na stan z Montrealu. Czyli zrobiono krok do tylu.
No, ale w taki sposob trudno jest dorownac RBR. Ferrari ma nadal bardzo duzy deficyt. Problemem jest nadal jedna szybka runda w Q. Z 5, czy 6 miejsca ciezko sie startuje. Starty z takiej pozycji zawsze kosztuja czas, stres i material. Konkurencja na torze nagle tez nie zrobi miejsca ;-). Ferrari startuje z tylnich pozycji, z ktorych niemozliwy jest natychmiastowy atak. To jest bardzo duzy Handicap. Jesli oni nad tym porzadnie nie popracuja to Red-Bull'a nie dogonia.
W ubieglym sezonie Alonso na Wegrzech mial 40 punktow przewagi nad Webber'em, i 44 nad Vettel'em.
Ale, po doswiadczeniu z ostatnich lat, watpie aby Ferrari nagle bylo w stanie szybciej i lepiej wykonywac prace rozwojowe niz RBR.
McLaren
Perez w McLaren krecil w 1 i w 2 sektorze bardzo dobre czasy. Czyzby McLaren ktory przeszedl szczegolna rewizje aerodynamiki (polowa czesci z ostatniego roku) dostal nowy wiatr w zagle?
96. dexter
Urwalo mi sie zdanie. Na koncu wyscigu, gdy Lewis stal w garazu na wadze, fajnie mozna bylo uslyszec „seven, two, zero“. Czyli Lewis wazy 72kg.
Pozdr.
97. vincent_vega
___________zostało kilka godzin. Vettel dziś wygra, oby już na starcie wyprzedził Lewisa a potem to już pełna kontrola wyścigu. Dziś nie będzie bata na Mistrza Świata.
98. andy_chow
@6q47 sorki, że Cię pominąłem biję się w piersi kajam i oczywiście spóźnione pozdro życzę duuuuużo emocji. Ja niestety znowu w pracy
99. logel999
Dziś nie bedzie bata na Mistrza Lewisa ;)
100. dziki2
Vettel dziś potwierdzi swoją dominacje mistrzoską
101. ombkej
oby Webber nie dojechał ;P
102. pjc
Mercedes ma chyba patent na zdobywanie Pole Position.
Tylko w Kanadzie Vettel był w stanie wydrzeć im pierwsze Pole startowe.
Jeżeli rozpracują zużycie opon w wyścigu to ciężko będzie ich pokonać.
Szkoda Williamsa - widać było że wszyscy w tej ekipie mieli nadzieję na nieco lepsze miejsca ale znowu musieli przełknąć gorzka pigułkę. Ile razy jeszcze?
103. fracky
@Dexter
Fajne podsumowanie, pytanie tylko po co to zamieszczasz w formie komentarza ? Nie możesz tego zamieszczać w formię artykułu lub blogu ?
Druga sprawa to błędy merytoryczne. Jakie ? 62 litry/ 100 km , 72 kg Lewisa itp. Widzę ,że Twoje polskie korzenie dają Ci małą ułańską fantazję ale może dlatego czyta się to bardziej lekko ;). Pzdr
104. Michael Schumi
@dexter: Uwielbiam Twoje wpisy. Bardzo dobrze napisane :)
105. Caronez_usuniety
Pięknie Groszek na starcie. :)
106. Adler
Chyba oleję oglądanie F1. Jak mają załatwiać wygraną Vettela przy zielonym stoliku (kara dla Grosjean za wyjechanie 2 kołami lekko poza tor i zignorowanie kary dla Buttona za zepsucie mu wyścigu) to ja podziękuję za taką Formułę.
107. kuba1988
A ja mam pytanie kiedy wyjebia tego osla Borowczyka. Wielki znawca ale od samych pierdół a nie tam gdzie trzeba.
108. ombkej
@ 77
vinvcent_vega szacuuuun, tylko garbarnia przegrała. Jestem pełen podziwu, nie rozumiem dlaczego tak Cie nie lubią ;]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz