2013-07-27 GP Węgier - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:19.388
2 S.Vettel Red Bull 1:19.426
3 R.Grosjean Lotus 1:19.595
4 N.Rosberg Mercedes 1:19.720
5 F.Alonso Ferrari 1:19.791
6 K.Raikkonen Lotus 1:19.851
7 F.Massa Ferrari 1:19.929
8 D.Ricciardo Toro Rosso 1:20.641
9 S.Perez McLaren 1:22.398
10 M.Webber Red Bull -:--.---
 
11 A.Sutil Force India 1:20.569
12 N.Hulkenberg Sauber 1:20.580
13 J.Button McLaren 1:20.777
14 J.E.Vergne Toro Rosso 1:21.029
15 P.Maldonado Williams 1:21.133
16 V.Bottas Williams 1:21.219
 
17 E.Gutierrez Sauber 1:21.724
18 P. di Resta Force India 1:22.043
19 C.Pic Caterham 1:23.007
20 G.van der Garde Caterham 1:23.333
21 J.Bianchi Marussia 1:23.787
22 M.Chilton Marussia 1:23.997

komentarze
  • 78. moon22
    • 2013-07-27 19:39:17
    • *.162.167.23

    vincent_vega Ja lubię Vettela ale tak się z tym nie obnoszę, ty też byś tak mógł. A jeśli tego nie rozumiesz piszę, ZAMKNIJ SIĘ W KOŃCU I NIE PISZ TYLE TYCH KOMENTARZY.

  • 79. ombkej
    • 2013-07-27 20:24:55
    • *.dynamic.chello.pl

    polskiej wolę nie dodykać a co powiesz na ten typ :
    Ricciardo D. - Vergne J.E.
    kto lepszy ?
    Typ: Ricciardo D.

  • 80. BlahBlah
    • 2013-07-27 20:25:14
    • *.icpnet.pl

    vincent, od szkoły? chyba od pracy na półtora etatu, gimbusie. Idź grać w simsy i zamknij się raz na zawsze.

  • 81. zarrr
    • 2013-07-27 21:16:15
    • *.xdsl.centertel.pl

    kempa007
    To prawda, że GRO zostanie przesunięty na koniec stawki? Jeśli tak to czemu nie ma o tym żadnej informacji?! Już go obstawiłem jako zwycięzce.

  • 82. zarrr
    • 2013-07-27 21:19:08
    • *.xdsl.centertel.pl

    Ludzie, ogarnijcie się. Po to jest opcja "ignoruj" by nie było takich głupich dywagacji.

  • 83. zarrr
    • 2013-07-27 21:41:18
    • *.xdsl.centertel.pl

    81.
    Już wszystko wiem;)

  • 84. indrid cold
    • 2013-07-27 22:02:08
    • *.multimo.pl

    61.andy chow- Racja.Nie muszę klikać "ignoruj" żeby zignorować.

  • 85. 6q47
    • 2013-07-27 22:11:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sprawdzam

  • 86. elin
    • 2013-07-27 22:18:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    61. andy_chow - mam podobnie, jeśli kogoś wpisy mnie nie interesują - nie czytam.
    I z funkcji " ignoruj " korzystać nie muszę ;-).
    Dziękuję za pamięć i również Pozdrawiam :-).
    A nam Wszystkim - ciekawego wyścigu jutro życzę. Tym bardziej, że na kolejny trzeba czekać aż do 25 sierpnia.

  • 87. 6q47
    • 2013-07-27 22:18:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Funkcaj "ignoruj" nie spełnia swojej funkcji.

    Mój wpis @85 "ignorowałem" i po wylogowaniu się jest widoczny...?!
    Nie za bardzo kumam o co chodzi...
    Albo ignorowanie ma blokować, albo jest go gadżet nic nie dający.

  • 88. 6q47
    • 2013-07-27 22:23:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po ponownym zalogowaniu dalej jestem w stanie "ignoruj" - czyli nie widać tekstu!

    To po co jest ta funkcja, skoro po wylogowaniu się jest widoczny tekst?

    Pozdro dla Staroci płci obojga:)

  • 89. Góral83
    • 2013-07-27 22:37:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Oglądam F1 bardzo długo i muszę powiedzieć nieskromnie ze chyba ja bardziej wiedziałem od hamiltona niż on sam ze wygra kwalifikacje, i nie to ze jestem jakimś mega fanem lewisa, ale zdążyłem zauważyć ze ten tor mu pasuje.

  • 90. ssooppeell
    • 2013-07-28 00:09:04
    • *.dynamic.chello.pl

    ja pierdziu jednak fajna ta opcja "ignoruj":D można czytać komentarze bez wku.......wiania się:D

  • 91. belzebub
    • 2013-07-28 00:56:44
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Nie oglądałem qwalu, w taki upał ciężko siedzieć w domu. W każdym razie wynik niespodziewany, biorąc pod uwagę treningi, liczyłem że to Vet wystartuje z pierwszego pola i to przynajmniej z przewagą m.in. 0,4-0,5 sek., a tu Hamilton zrobił miłą niespodziankę, przynajmniej będzie ciekawy start. A Vet nie będzie miał ułatwionego zadania. Podobnie miejsce Grosjeana, choć powinien być w tym miejscu Kimi. Rosberg raczej nie obroni swojej pozycji przed Alo, chyba, że będzie dobrze blokował Hiszpana. Czekam na wyścig, który na pewno będę oglądał, mam nadzieję że wygra Hamilton, albo Kimi, albo Alonso, byle tylko nie Seb.
    PS Opcja odblokuj jest idealna teraz nieważne jaki wątek otworzę, posty wiadomego cymbała są niewidoczne, w dodatku śmieszy mnie, jak żałośnie pisze teraz głównie do siebie samego. Szkoda tylko, że 100 % normalnych użytkowników tego nie zrobiło i co niektórzy wchodzą z nim w zbędne dyskusje. Pozdrawiam.

  • 92. eutanazjusz
    • 2013-07-28 02:06:53
    • *.play-internet.pl

    Opcja ignorowania bezcenna, dzięki!
    Niespodzianka w qualu, oby wyścig równie ciekawy. Byle nie procesja. Miłego oglądania!

  • 93. slendy
    • 2013-07-28 02:14:37
    • *.satx.res.rr.com

    dzieci ogarnijcie sie szczegolnie ty vincent, to tylko wyscigi, widac ze jestescie jeszcze jakies gnojki male, ale chociaz pokazcie, ze potraficie sie pogodzic sie z prawda jaka jest

  • 94. dexter
    • 2013-07-28 06:14:24
    • *.115.112.227

    Nareszcie znowu ryk silnikow (F1), witamy na Hungaroring :-)

    Oczekuje nas bardzo goracy wyscig. Zacznijmy od toru, jest to typowy stop&go kurs, ktory nie nalezy do najszybszych torow. Aerodynamiczna skutecznosc, oraz trakcja aby optymalnie przeniesc sile motoru na asfalt (problem Mercedesa) sa tutaj waznym aspektem. Srednia predkosc wynosi tutaj180km/h, ale do samych kierowcow ten tor jest bardzo wymagajacy i wyczerpujacy. Nie ma dlugich prostych, aby mozna bylo w czasie jazdy odpoczac. Jest 6 zakretow ktore pokonuje sie na 2 biegu. Bardzo wazny jest srodkowy sektor, gdzie trzeba czysto w idealna linie jazdy trafic, poniewaz jesli na poczatku srodkowego sektora popelni sie blad, automatycznie on odegra role w nastepnych zakretach, gdzie duzo czasu sie traci. Zuzycie opon na tym torze nie jest zbyt duze. W Cockpicie kierowcy maja duzo pracy, permanentnie zmienia sie kierunek jazdy. Na 4,381m. dlugosci toru kierowcy zmieniaja ok. 49-51 razy bieg. Przed kazdym zakretem zmieniany jest praktycznie balans hamulcow, plus zabawa z DRS. Wyprzedzanie tutaj jest bardzo ciezkie, dlatego tak wazne tutaj jest PP.
    Zuzycie paliwa wynosi 1,9kg. na rundzie. (62 litry/100km, strata czasu przy 10 kg dodatkowego ciezaru wynosi 0,38sek.). Mamy 70 okrazen, czyli mozna zalozyc ze, z wyjazdem na pole startowe, z runda instalacyjna, plus z rezerwa ktora po wyscigu musi byc zbadana, bolid bedzie mial na pokladzie 160kg. paliwa (a roznica w prowadzeniu miedzy tak obciazonym, a pozniej lekkim bolidem jest taka, jakby ktos z osobowki na auto ciezarowe sie przesiadl :-).
    Przednie i tylnie skrzydlo ustawia sie tutaj bardzo ostro.
    Najwazniejsze bedzie chlodzenie silnikow, zespoly zmuszone sa wszystkie otwory, wloty powietrza otworzyc (co znowu ma negatywny wplyw na aerodynamike).
    Szczegolnie w dolnym zakresie obrotow, potrzeba bedzie duzo mocy aby dobrze wyjsc z wolnych zakretow. Zawieszenie musi byc bardziej miekko ustawione, aby zwiekszyc przyczepnosc i zlagodzic cechy podsterownosci tego toru. A takze, aby lepiej pokonac Kerbs.
    Tor sie szybko zmienia (wczoraj wiekszosc bolidow w 3 sektorze przy temp. asfaltu 45°C dosc krytycznie zachowywalo sie na tylne osi. Jest to juz taka temp. gdzie tylnia os zaczyna sprawiac problemy ;-)


    Na Wegrzech mamy troche nowych zmian. W Q., oraz podczas wyscigu moga tylko Marshalls i czlonkowie Crew w alei serwisowej przebywac. Wszyscy musza miec zalozony helm na glowie (wyglada jak chelm strazaka :-) Fotografowie oraz kamerzysci TV moga przebywac teraz tylko na Pit Wall. Ich liczba ograniczona jest teraz do 25 osob.
    Predkosc ograniczona jest w Q i w wyscigu do 80km/h. Na torach takich jak Monaco, Singapur, Melbourne gdzie jest malo miejsca nadal obowiazuje limit 60km/h. Zreszta, wiekszosc kierowcow byla „za“. Ten temat byl juz dosc dlugo prowadzony.
    Jest jeszcze jedna rzecz, chodzi o to, aby minimalny postoj w alei serwisowej przdluzyc do 10 sek. Jest pare serii wyscigowych, gdzie wlasnie stop w boxsie musi trwac minimalny okres czasu, aby zrodla bledu zredukowac. Mysle, ze tego nie powinni wprowadzic, poniewaz tym sposobem gdzie cala walka mechanikow toczy sie o setne sek., zostalaby zabrana. A walka mechanikow zostala wprowadzona, aby urozmaicic wyscig. Czesc ryzyka zawsze zostanie.


    Mamy nowe opony (karkasy z 2012 przez co temp. opony ma spasc o 10°C, mieszanka gumy plus powierzchnia opony z 2013), sciany opon sa bardziej twardsze przez co opona posiada wiekszy Grip przy hamowaniu. Duzych zmian jednak kierowcy nie odczuwaja, ale technicy ta roznice widza (inne cisnienie, kat nachylenia itd...). Wazne jest, aby tak ustawic zawieszenie bolidu aby temp. opony nie przekroczyla 110-115°C. Roznica twarde-miekkie wynosi na Wegrzech ponad 1 sek. W Q wszystkie zespoly z czolowki wyjezdzaja na 1 komplecie twardych oponach. W wolnym treningu okazaly sie sa 2 mozliwosci:
    a) albo jade 2 okrazenia pod rzad szybko tzn: wyjazd+szybka runda+szybka runda
    b) wyjazd+szybka runda+wolna runda+szybka runda lub 2 wolne okazenia+szybkie
    (przez co, mozna troche przejechac na oponie, troche zmusic opone do pracy tzn. podwyzszyc temp. pozniej zjechac, aby skontrolowac cisnienie oraz je skorygowac).
    Przewaznie zespoly probuja jesli auto dobrze chodzi zaoszczedzic jeden komplet miekkich opon.
    Choc, tez w RBR jest stosowany taki wariant: przejazd na jednym komplecie miekkich opon w Q1, i Q2
    Jesli na Wegrzech chce sie w ostatniej probie pojechac np. 2 pomiarowe okrazenia, najpozniej trzeba wtedy ok. 4,5 min. przed uplywem czasu na tor wyjechac. Ale, jezeli chce sie na miekkiej opone 2 razy pojechac np. na Q1 i Q2, wtedy wystarczy tylko 1 runda pomiarowa.
    Wczoraj temp. asfaltu w Q1 wynosila 50°C!!! (rzadkosc)


    Wprawdzie Mercedesa nie bylo na YDT, ale oczywiscie wszystkie dane zebrane przez Pirelli na tym tescie zostaly przekazane Mercedesowi. Problem zawsze polega na tym, ze sa to tylko dane zebrane na papierze. Kazdy bolid ma inna filozofie, inne cechy. Najpierw trzeba stwierdzic jak nowe opony funkcjonuja na wlasnym bolidzie. Dlatego tak wazne bylo, aby Nico i Lewis wykrecili w piatek bardzo duzo okrazen, oraz zebrali jak najwiecej danych.
    Tutaj jest duzo wolnych zakretow, przez tylnie skrzydlo auto powinno byc mocno docisniete do asfaltu. Pytanie tylko czy w Mercedesie polepszy sie trakcja? I jak najlepiej cala moc silnika przelozyc na asfalt, i jak zapobiec aby kola sie nie slizgaly? Tutaj nie wystarczy tylko zmienic ustawienia tylnego skrzydla. Jak juz kiedys pisalem jest to bardzo skomplikowane zadanie. W Mercedesie wszyscy dokladnie wiedza gdzie jest problem. Tylko jak go rozwiazac? Poniewaz przy kazdym przestawieniu zmienia sie cala konfiguracja auta, co znowu ma konsekwencje na inne obszary w bolidzie. Jest to bardzo wrazliwa historia. Wiadomo, czym cieplej, tym gorzej dla Mercedesa. (Tor sie zmienia=Grip sie zmienia=cisnienie w oponie sie zmienia=Performance bolidu sie zmienia).

    Praktycznie od piatku sytuacja wygladala tak, ze Red- Bull, Mercedes i Lotus beda walczyc o PP. W piatek w Longruns bolidy Red Bulla przy pelnym baku paliwa, na nowych oponach bardzo dobrze sie zachowywaly. W piatek Mercedes przeprowadzil intern taka symulacje, ktora miala pokazac gdzie oni praktycznie stoja. Wyniki pokazaly ze na jednej rundzie sa oni praktycznie tak samo szbcy jak RB (tylko w Longruns roznica wynosila ok 0,5sek).
    Aby nie bylo tak rozowo-Vettel mial w piatek male problemy z hamulcami ( byc moze hamulce pracowaly z innymi temp. lub balans hamulcow nie pasowal, ale to mozna ustawic)
    Ale na dzien dzisiejszy Red Bull posiada najszybsze auto na jednej rundzie, oraz najszybsze auto w Longruns (aerodynamika, opony). Teraz oni powinni byc na wszystkich torach szybcy.

    Ale, to co Lewis wczoraj wykonal bylo dla mnie naprawde niespodzianka (1,0038 = 2,1 metra). Osobiscie liczylem na PP Sebastiana:-) Patrzac na czasy, Red Bull nalepszy byl wczoraj w sektorach 2 i 3, a Mercedes w sektorze 1.
    Na koncu wyscigu, gdy Lewis stal w garazu na wadze fajnie mozna bylo „seven, two, zero“. Czyli

    Webber to ma pecha, w wolnym treningu mial problem elektryki, w Q2 wiadomosc przez Team-Radio „KERS he's failed“, chyba nie sprawila mu radosci. Przez to musial balans hamulcow znowu z powrotem o 3 klikniecia przestawic. Jezeli KERS sie laduje, hamuje on tylnia osia przez generator, co znowu wytwarza prad, ktory idzie przez baterie, mozna go wtedy wykorzystac, a jesli generator nie hamuje, wtedy trzeba znowu balans hamulcy do tylu przestawic.

  • 95. dexter
    • 2013-07-28 06:15:42
    • *.115.112.227

    Pare slow o Lotusie. Czym wieksza temp., tym lepiej Lotus zachowuje sie w porownaniu z konkurencja. W piatek Lotus znowu nie testowal pasywnego DRSu. W porownaniu do RBR Lotus jezdzi z bardzo malym odstepem pod plyta podlogowa. Tylnia os w Lotusie jest bardzo nisko, kompletne przeciwienstwo do Red Bulla. Oni znowu jezdza z brutalnie wysoko ustawiona tylnia osia, aby przez to cale kompletne auto jako profli skrzydla, lub dyfuzor wykorzystac. Lotus tego niepotrafi. Koncepty obu bolidow sa kompletnie rozne.
    Lotus na Hungaroring jezdzi z nowym zawieszeniem. Tutaj bolid juz calkowicie lezy na ziemi, co jeszcze bardziej obniza punkt ciezkosci, a tym samym zwieksza performance aerodynamiczna. (przez ten wynalazek, sa oni o 0,2sek. szybsi).
    W srodkowym pasazu Romain Grosjean uzyskiwal wspaniale czasy (analizy pokazuja, ze jesli kierowca w 1 sektorze uzyska dobry czas to: ma bardzo dobry motor, albo ma bardzo malo skrzydel, ale wtedy ten kierowca cierpi w srodkowym sektorze bardziej niz w ostatnim). Dlatego mozna przpuszczac ze Grosjean ma wiecej skrzydel. Zreszta Grosjean tutaj zawsze byl dobry. Znowu Kimi ma tutaj ma wieksze problemy z balansem..
    Fajnie mozna bylo taka sytuacje zaobserwowac, gdy Kimi wyjechal pod koniec Q2 na nowym komplecie miekkich opon, jak ten wyjazd zadzialal na innych kierowcow. Nagle, nie bylo mowy o oszczedzaniu opon, i spokojnego oczekiwania na Q3 w garazu :-)) W Mercedesie po ostatnim doswiadczeniu alarm bardzo glosno dzwonil. Nagle Rosberg, Grosjean, Sutil, Hamilton, Alonso, Hulkenberg, Massa... znalezli sie na torze:-)) Wszystko kosztem nowego kompletu miekkich opon. Tylko Vettel zostal w box'sie, przez co Vettel'owi zostaly 2 komplety swiezych miekkich opon na Q3. Zawsze jest to jakas przewaga, poniewaz mozna teoretycznie jeden komplet na wyscig zaoszczedzic. Wtedy w Q3 mozna jechac na jednym komplecie, a na 2 w wyscigu.


    Jesli Ferrari sie szybko nie ocknie, to moze byc po nastepnym sezonie. W Silverstone Ferrari przywiozlo nowe czesci, ktore w ogole nie funkcjonowaly. Dane z tunelu aerodynamicznego nie mogly zostac zweryfikowane na torze w Anglii. Aby zrozumiec co sie spieprzylo, przed GP na Nurnburgring auto znowu zostalo spowrotem przebudowane na stan z Montrealu. Czyli zrobiono krok do tylu.
    No, ale w taki sposob trudno jest dorownac RBR. Ferrari ma nadal bardzo duzy deficyt. Problemem jest nadal jedna szybka runda w Q. Z 5, czy 6 miejsca ciezko sie startuje. Starty z takiej pozycji zawsze kosztuja czas, stres i material. Konkurencja na torze nagle tez nie zrobi miejsca ;-). Ferrari startuje z tylnich pozycji, z ktorych niemozliwy jest natychmiastowy atak. To jest bardzo duzy Handicap. Jesli oni nad tym porzadnie nie popracuja to Red-Bull'a nie dogonia.
    W ubieglym sezonie Alonso na Wegrzech mial 40 punktow przewagi nad Webber'em, i 44 nad Vettel'em.
    Ale, po doswiadczeniu z ostatnich lat, watpie aby Ferrari nagle bylo w stanie szybciej i lepiej wykonywac prace rozwojowe niz RBR.


    McLaren
    Perez w McLaren krecil w 1 i w 2 sektorze bardzo dobre czasy. Czyzby McLaren ktory przeszedl szczegolna rewizje aerodynamiki (polowa czesci z ostatniego roku) dostal nowy wiatr w zagle?

  • 96. dexter
    • 2013-07-28 06:42:08
    • *.115.112.227

    Urwalo mi sie zdanie. Na koncu wyscigu, gdy Lewis stal w garazu na wadze, fajnie mozna bylo uslyszec „seven, two, zero“. Czyli Lewis wazy 72kg.

    Pozdr.

  • 97. vincent_vega
    • 2013-07-28 07:16:05
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    ___________zostało kilka godzin. Vettel dziś wygra, oby już na starcie wyprzedził Lewisa a potem to już pełna kontrola wyścigu. Dziś nie będzie bata na Mistrza Świata.

  • 98. andy_chow
    • 2013-07-28 08:46:14
    • *.centertel.pl

    @6q47 sorki, że Cię pominąłem biję się w piersi kajam i oczywiście spóźnione pozdro życzę duuuuużo emocji. Ja niestety znowu w pracy

  • 99. logel999
    • 2013-07-28 08:52:04
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Dziś nie bedzie bata na Mistrza Lewisa ;)

  • 100. dziki2
    • 2013-07-28 09:35:47
    • *.135.165.103

    Vettel dziś potwierdzi swoją dominacje mistrzoską

  • 101. ombkej
    • 2013-07-28 10:47:02
    • *.dynamic.chello.pl

    oby Webber nie dojechał ;P

  • 102. pjc
    • 2013-07-28 11:07:37
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Mercedes ma chyba patent na zdobywanie Pole Position.
    Tylko w Kanadzie Vettel był w stanie wydrzeć im pierwsze Pole startowe.
    Jeżeli rozpracują zużycie opon w wyścigu to ciężko będzie ich pokonać.

    Szkoda Williamsa - widać było że wszyscy w tej ekipie mieli nadzieję na nieco lepsze miejsca ale znowu musieli przełknąć gorzka pigułkę. Ile razy jeszcze?

  • 103. fracky
    • 2013-07-28 11:44:31
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Dexter

    Fajne podsumowanie, pytanie tylko po co to zamieszczasz w formie komentarza ? Nie możesz tego zamieszczać w formię artykułu lub blogu ?
    Druga sprawa to błędy merytoryczne. Jakie ? 62 litry/ 100 km , 72 kg Lewisa itp. Widzę ,że Twoje polskie korzenie dają Ci małą ułańską fantazję ale może dlatego czyta się to bardziej lekko ;). Pzdr

  • 104. Michael Schumi
    • 2013-07-28 13:52:50
    • *.ip.euro.net.pl

    @dexter: Uwielbiam Twoje wpisy. Bardzo dobrze napisane :)

  • 105. Caronez_usuniety
    • 2013-07-28 14:04:41
    • *.248.63.35

    Pięknie Groszek na starcie. :)

  • 106. Adler
    • 2013-07-28 15:01:55
    • *.123.221.142.gl.digi.pl

    Chyba oleję oglądanie F1. Jak mają załatwiać wygraną Vettela przy zielonym stoliku (kara dla Grosjean za wyjechanie 2 kołami lekko poza tor i zignorowanie kary dla Buttona za zepsucie mu wyścigu) to ja podziękuję za taką Formułę.

  • 107. kuba1988
    • 2013-07-28 15:13:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja mam pytanie kiedy wyjebia tego osla Borowczyka. Wielki znawca ale od samych pierdół a nie tam gdzie trzeba.

  • 108. ombkej
    • 2013-07-28 21:17:01
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 77
    vinvcent_vega szacuuuun, tylko garbarnia przegrała. Jestem pełen podziwu, nie rozumiem dlaczego tak Cie nie lubią ;]


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo