WIADOMOŚCI

Schumi kwestionuje decyzję sędziów w sprawie Vettela
Schumi kwestionuje decyzję sędziów w sprawie Vettela
Jak donosi niemiecki brukowiec Bild, po wyścigu w Melbourne, Michael Schumacher zakwestionował decyzję sędziów o karze nałożonej na jego rodaka- Sebastiana Vettela.
baner_rbr_v3.jpg
Sebasitan Vettel zaraz po wyścigu przeprosił swój zespół i Roberta Kubicę za wypadek do jego doszło na trzy okrążenia przed metą pierwszego w sezonie wyścigu.

Niektóre media cytowały 21-latka jak mówił o sobie „idiota” po feralnym wypadku. Sędziowie postanowili ukarać Niemca przesunięciem o 10 pozycji na starcie GP Malezji. Niemniej nie wszyscy zgadzają się z decyzją sędziów.

„On [Vettel] był po wewnętrznej – nie mógł po prostu zniknąć w powietrzu” mówił dla Bilda Michael Schumacher.

Keke Rosberg, ojciec Nico, stwierdził także, że Sebastian Vettel został ukarany za to iż jest nadmiernie „uczciwym gościem”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

109 KOMENTARZY
avatar
prezesq

30.03.2009 13:13

0

Też uważam, że powinni to potraktować jako zwykły incydent podczas wyścigu. Niemniej jestem pewien, że gdyby to Robert był na kiepskich oponach widział rywala dużo szybszego to obaj ukończyliby wyścig i to bez "znikania w powietrzu" panie Schumacher.


avatar
krzyHc

30.03.2009 13:13

0

Ah niech nie kwesjonuje ten sumaher decyzji sedziow. On poprostu broni swojego rodaka szwab broni szwaba. Sytuacja byla ewidentna Kubica zsotal uderzony w tyl bolidu mimo iz juz byl sporo przed vettelem stad ta cala kolizja. Jak ktos nadrzuci drugiemu tyl to nie mozliwe jest wyjscie z poslizgu. Szumaher zcwaniakowal znalazl sie wielki znawca. Jeszcze vetell sie przyznal do bledyu i nazwal siebie << idiotom> Dlatego nei rozumiem po co szumaher wogule sie wypowiada.


avatar
kisiel81

30.03.2009 13:16

0

Nadal jest "Deutschland, Deutschland uber Alles" . Zapomniałem że Niemcy nie popełniają błędów na torze. Stary Rosberg i Schumacher są w sumie "starą niemiecką butną gwardią" a młody Vettel jest młody i jemu jeszcze nie wyprano mózgu (lub sobie nie dał wyprać, SZACUN), potrafił się chłopak przyznać do błędu. Nie to co te "stare niemieckie dziady". Jak "polaczek" mógł wyprzedzić Niemca. Schumacher...ten to się dopiero rozbijał po torach. W każdym bądź razie mam ogromny szacunek dla Sebastiana za szczerość.


avatar
Raven89

30.03.2009 13:19

0

Schumacher nie powinien się wpieprzać w decyzję sędziów.Vettel popełnił błąd - nie wiem co nim kierowało.Był wolniejszy i to znacznie,a mimo to postanowił bronić pozycji i w ten sposób zakończył swój świetny wyścig w najgorszy możliwy sposób,w dodatku pozbawiając Roberta szans na tryumf w GP Australii - live timing pokazał jasno,że Robert dogoniłby Buttona i prawdopodobnie go objechał - uciekło mu niestety 10 punktów.


avatar
tomekruush

30.03.2009 13:19

0

Dla mnie sprawa jest jasna. Vettel źle ocenil sytuacje i próbował jeszcze WALCZYć o drugą pozycję. Nie mial szans na drugie miejsce ze względu na przednie opony które juz były w fatalnym stanie.Logoka powinna podpowedziec Vettelowi--odpuść Kubicy i zdobądź 3 mieisce---ale wola zwyciestwa sprawiła iz stało sie jak sie stało...To sie tyczy takze do Kubicy ale Robert chcial wyprzedzić Vettela jak najszybciej aby miec jeszcze czas na wyprzedzenie Buttona i wygrac GP Australii:)


avatar
phoenix777

30.03.2009 13:20

0

bzdury Robert zastawił Vettlowi tyle miejsca ile tylko mógł a to że ten nie ustąpił w sytuacji kiedy mija go o wiele szybszy kierowca to już wyłączne jego wina, to oczywiste że nie chciał oddać w sumie zasłużonej 2 pozycji ale mógł przewidzieć jak skończy się taka przepychanka


avatar
arpi50

30.03.2009 13:22

0

Weicie co ja też jakoś nie jestem specjalnie zły na Vettel'a, zapewne dlatego, że się przyznał do błędu i przeprosił, a nie cwaniakował i szukał winnych, obaj chcieli zdobyc jak najwięcej punktów, nikt nie chciał kolizji, ale wyszło tak i nikt tego nie zmieni


avatar
tomekruush

30.03.2009 13:24

0

Gdyby Robert Kubica miał skandynawska umiejętnośc zimnej oceny sytuacji to próbował by wyprzedzic Vettela na mniej kolizyjnym zakręcie a i tak miałby spore szanse aby dogonic i wyprzedzić Buttona... ale plynie w nim wschodnioeuropejska krew:) więc postanowił wyprzedzic Vettela jak najszybciej:) Czy mozna Roberta za to krytykować? Ja bym sie na to nie osmielił:)


avatar
skidmarks

30.03.2009 13:30

0

Też myślę że niepotrzebnie go ukarali.


avatar
hot dog

30.03.2009 13:30

0

Po prostu płakac sie chce jak sie czyta to co ma MSC do powiedzenia....Rozumial bym gdyby byl to inny kierowca ale nie osoba ktora miala wiecznie do wszystkich pretensje o nieczysta walke....Jest to jednoczesnie zrozumiale gdyz jest Vettel jest jego pupilem....


avatar
grzes12

30.03.2009 13:32

0

Sila uderzenia była tak duza ze jak w nie Roberta to poprostu wypadłby z toru.Chce przypomniec ze rok temu w pierwszych 3 wyćśigach Veteel wylatywał na pierwszym kółku


avatar
fezuj

30.03.2009 13:34

0

Kara zbyt mocna, ale Vetel sam wiedział najlepiej że spier... wyścig sobie i Robertowi więc niech Schumi nie szumi bo gdyby to jego spotkało to pewnie skopał by młodemu cztery litery i jeszcze czekał na przeprosiny


avatar
atomic

30.03.2009 13:37

0

robert kilkakrotnie odpuszczał pozycje z róznych powodów/opony,dotankowanie ,wolniejszy bolid/ był za to przez niektórych krytykowany / że nie ma woli walki i takie tam/ ale dzięki temu nikomu nie szkodził. vettel dostał info kilka okrążeń wcześniej ,że kubica pędzi i go machnie .coż stało się ale nie zgadzam się z opinią faceta ,którego szanuje .swój swojego chwali ale to go nie usprawiedliwia .


avatar
WiatereK

30.03.2009 13:41

0

Vettel po prostu albo chciał zmusić Roberta do zjechania bardziej na zewnętrzną albo po prostu koła się uślizgnęły, tak czy tak popełnił błąd, pozbawił i siebie i Roberta miejsca na podium. Ale trzeba zauważyć, że od razu przyznał się do błędu i przeprosił, sama utrata podium w pierwszym wyścigu to wystarczająca kara i moim zdaniem nie trzeba było go od razu cofać o te 10 startowych miejsc... komekruush - Kubica typowy "fighter". Ale to chyba lepiej niż gdyby miał odpuścić taką dobrą okazję do wyprzedzenia, zwłaszcza, że zostały już tylko te 3 okrążenia do końca.


avatar
zet_usun

30.03.2009 13:43

0

Dlaczego Schumi kwestionuje decyzję sędziów w sprawie Vettela??? Myślę, że dlatego ponieważ on zrobiłby to samo co Vettel - czyli uderzył w Kubicę. Jedyną różnicą jak by była to ta że Vettel popełnił błąd,przyznał się do niego i do nie sportowego zachowania przepraszając Roberta, a Schumacher zrobiłby to z premedytacją, nie przyznając się do błędu, a wręcz przeciwnie wciskając wszystkim głupotę typu Kubica jest odpowiedzialny za całe zdarzenie oczekując oficjalnych przeprosin od R.K.!!! Schumi pomimo że jest "wielkim mistrzem" nie raz był autorem jeszcze bardziej kontrowersyjnych sytuacji.


avatar
tomek83f

30.03.2009 13:50

0

Atomic zgadzam sie z Toba ale żal mi tez Vettela nie wierze w to ze zrobil to specjalnie,po co mialby pograzyc siebie wielka szkoda ze tak sie stalo,milo byloby zobaczyc ich razem na podium a nie Rubensa ktory tak szczerzyl kły i sie jarał sam sobą.


avatar
AndrzejOpolski

30.03.2009 13:51

0

Tego typu wypowiedzi i to wygłaszane przez ikony F1 są niepotrzebne. I to bez względu jakiego kierowcy by bronił. Zdarzył się wypadek, Vettel przeprosił Kubicę, została nałożona kara. Należy jak najszybciej zapomnieć tą nieprzyjemną sytuację bo od opinii do opinii tej czy innej znanej osoby Vettel stanie się "mniej sympatyczny" w oczach jednych fanów F1 a z drugiej strony to samo spotka Kubię u innych.


avatar
jar188

30.03.2009 13:56

0

"Jak donosi niemiecki brukowiec Bild" gratuluję redakcji źródła!!! Schumi nie jest i nie będzie obiektywny w tej kwesti, a i kultura na torze to on też nigdy niegrzeszył.


avatar
darecky3

30.03.2009 13:56

0

drodzy rodacy! Badzcie bardziej powsciagliwi w swoich komentach typu szwab broni szwaba albo deutschland ueber alles....Jestescie po prostu nieuczciwi i sami pokazujecie co reprezentujecie. Szowinizm przemawia silniejszy przez was jak przez niemcow. Dlaczego to pisze? Proste, jak widze to zrodla macie super i wszystko wiecie tzn to co wam tu napisza i tez bez sprawdzenia wiarygodnosci. M Schumaher tego nigdy nie powiedzial. Pismo Bild to szmatlawiec jesli chodzi o sport i szuka tylko sensacji. Trzeba bylo sobie obejrzec wywiad na goraco Christiana Koeniga z Schumim i mowil calkiem co innego. Jedynie powiedzial to ze kazdy ma prawo atakowac i kazdy ma prawo sie bronic, taki jest ten sport. Czy wina jest Vietela to on sam wie jak bylo. Natomiast cytat ze Vietel sie w powietrzu nie rozplynie to sa jego wlasne slowa, cytuje: "jest mi przykro ze tak sie stalo, mialem jeszcze troche wolnego miejsca, chcialem skontrowac aby uniknac kontaktu lecz opony nie sluchaly, bylem za szybko i nie moglem juz nic zrobic wiec doszlo do tego do czego doszlo. Najchetniej rozplynol bum sie w powietrzu. Ja stracilem pewne punkty a tym samym popsulem wyscig Roberta". Reszta to zbyt surowa karo co i ja podzielam. Odnosnie kary Schumacher, jeszcze na goraco powiedzial ze nie spodziewa sie nalozenia kary na Vetela gdzyz nie bylo to jego celowym incydentem. Niebezpieczne blokowanie widac golym okiem i raczej nikt tego nie stosuje jesli w gre wchodza cenne punkty. To co wypisuja media to bzdury a wy na tej podstawie zaczynacie swoje...az mdli czasem.


avatar
walerus

30.03.2009 13:58

0

jak to się nazywa? solidarność jajników...? ...;-)


avatar
blue57

30.03.2009 14:01

0

Jak będziemy się fascynować informacjami z takich źródeł to możemy nazwać stronę onet`.pl Pozatym czas Schumiego już minoł i nie będzie dobrze jak zrobi się z niego znawca typu starego piqeta i laudy, którzy zachowują się jakby wszystko zawsze więdzieli najlepiej pieprząc przy tym niesamowite głupoty... sorry za język.


avatar
piotrek74

30.03.2009 14:01

0

A nie mówiłem Vettel pupilek wielkiego SZU .Oby nie zaraził się tom wielkością .Młody bo młody ale zachować umie się


avatar
pejot8

30.03.2009 14:02

0

Ludzie trochę obiektywizmu, Kubica zamknoł Vettela to widać wyrażnie. , jestem zdiziwiony . że dostał taką kare. To była walka ,, czy należy za to karać ?


avatar
piotrek74

30.03.2009 14:05

0

miało być,,, tą''


avatar
tomek83f

30.03.2009 14:05

0

Vettel i Kubica znaja sie bardzo dobrze,wiadomo ze pierwsze wypowiedzi byly kierowane emocjami,dopiero gdy popatrzymy na to wszystko na chlodno to wyciagamy z tego wnioski,moze nie wszyscy takie same ale to był wypadek z ktorym liczy sie kazdy kierowca wsiadajac do kokpitu swojego bolidu, ja osobiscie ciesze sie że nic sie powaznego nie stalo ani Vettelowi ani Kubicy,zobaczcie sobie na filmik jak robertowi odlatuje koło gdyby go uderzyło w głowe to mogło by byc nie wesoło.Taki jest ten sport że niczego nie mozna byc pewnym az do zakonczenia wyscigu a jesli jestescie takimi wielkimi fanami Kubicy to pomyslcie ze na pewno by nie chciał zeby jego rodacy obrazali jego przyjaciela.


avatar
GrzesB

30.03.2009 14:07

0

Kibicuję Kubicy, ale po części jest on sobie sam winien! Zakręt w którym doszło do kontaktu był bardzo nierówny (nawierzchnia) a do tego wiedizał dobrze, że Vettel miał kiepskie gumy... Chciał walczyć i IMHO podjął błędną decyzję... mogło się opłacić, ale się nie opłaciło. Kara dla Vettela jest moim zdaniem zbyt surowa - i mimo, że Kub miał większe szanse na zwycięstwo to Vettel moim zdaniem niewiele mógł zrobić. Zauważcie, że zarówno dla Kubicy jak i Vettela miejsce pewne miejsce w pierwszej trójce było bardzo dobrym rezultatem!! i napewno żaden z nich nie chciał wypadku. Vettel przeprosił - sam też dużo stracił a nic nie zyskał - IMHO na tym powinno się zakończyć!


avatar
krzyHc

30.03.2009 14:15

0

Dobrze ze vetell dostal taka kare bedzie to przestrogo dla innych beda sie 2 razy zastanawiac jak cos beda robic i mam nadzieje ze juz niebedzie dochodzilo do tego typu incydentow. z powazniem


avatar
tomek83f

30.03.2009 14:18

0

krzyHc takie jest f1 i zawsze beda takie sytuacje kiedy ktos w kogos wjedzie


avatar
jar188

30.03.2009 14:28

0

14:07:27 GrzesB, Robert podjął bardzo dobra decyzję i nic sobie nie jest winien!!! . Jeżeli chciał wygrać to musiał wyprzedzić Vettela jak najszybciej a nie przy następnej okazji. Vettel źle zareagował + problemy z gumami i stało się to co się stało, nie można mieć do niego większych pretensji, takie rzeczy się zdarzają, oczywiście szkoda, ale......... za tydzień następny wyścig :)


avatar
marlena085

30.03.2009 14:54

0

Schumacherowi się wydaje że pozjadał wszystjie rozumy. Czy on nie rozumie, że czasy kiedy Niemcy robili co chcieli i poniżali inne narody dawno minęły!!! Po prostu nie możecie przeżyć,że Polak jest o sto razy lepszy od was wszystkich razem wziętych!!! Więc takie tekst to sobie zachowaj dla siebie drogi Schumi bo są po prostu żałosne


avatar
Kimi Rajdkoniem

30.03.2009 14:57

0

@2009-03-30 13:16:43 kisiel81: "stary" Rosberg w przeciwieństwie do młodego jest Finem..


avatar
Kimi Rajdkoniem

30.03.2009 15:01

0

Wg mnie Vettel zachował się na torze niezbyt profesjonalnie. Ale to jest walka, taki jest motorsport. Szkoda mi obu, bo Vettela lubię, za Roberta trzymam kciuki. Kara 50tys dla zespołu jest zbyt duża, a co do Vettela to wystarczyłoby 5 miejsc do tyłu. MSC broni Vettela bo wszyscy go atakują


avatar
qba043

30.03.2009 15:05

0

chciałem dodać tylko tyle że szumi nie lubi sędziów gdyż jest to kierowca który chyba najbardziej był karany w historii F1 przypomnę tylko fakt jak wjechał w HILLa przez co HILL nie zdobył mistrzostwa świata. a incydent w monaco gdy w kwalifikacjach postawił bolid w poprzek toru by ALONSO nie mógł wykręcić najlepszego czasu ten człowiek był niebezpieczny tak jak HAMILTON dlatego wypowiedzi jego o decyzji sędziów są subiektywne.Pozdrawiam


avatar
Skoczek130

30.03.2009 15:07

0

Mimo to kara zasłużona. Sam zresztą to przyznał. Gdyby tak nie było, z pewnością by się odwołali, jak Toyota (przynajmniej mieli to zrobic).


avatar
darecky3

30.03.2009 15:08

0

juz wyjasnialem ze to gazetka scienna pisze sobie co chce a redaktorzyna zasrany podpiera sie schumacherem, ktory niczego takiego nie powiedzial i w dodatku jeszcze cytuje go uzywajac slow Vietela. Ludzie czytajcie wpisy innych zanim cos napiszecie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu