Renault rozwiewa wątpliwości - prezentacja R30
Już od kilkunastu dni we francuskich i polskich mediach spekulowano na temat nowego bolidu R30 i drugiego, obok Roberta Kubicy, kierowcy zespołu Renault. Dzisiaj podczas oficjalnej prezentacji R30 rozwiano wszelkie niepewności.Nowy bolid Renault powrócił do żółto-czarnych barw, które sprawiają iż z dotychczas zaprezentowanych nowych aut, francuskie mocno wyróżnia się. Drugimi kierowcą zespołu został wicemistrz GP2, Witalij Pietrow.
„Początek nowego sezonu Formuły 1 to zawsze okres wielkich oczekiwań” mówił nowy szef ekipy, Erick Boullier. „Dla Renault to w szczególności prawda przed sezonem 2010, którym rozpoczynamy nową erę zespołu.”
„Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kolorami, mamy wiele powodów do zadowolenia i spokojnego spoglądania w przyszłość.”
„Ustanawianie celów nigdy nie jest łatwe, ale oczywiste jest, że mamy ogromne ambicje związane z sezonem 2010, jako że chcemy sprawić, żeby Renault ponownie było z przodu stawki. Niemniej takie rzeczy nie zdarzają się z dnia na dzień, a naszą ambicją jest pokonanie tej podróży po jednym kroku na raz.”
„R30 powinien być konkurencyjnym, mocnym i niezawodnym bolidem, a my wybraliśmy agresywną strategię rozwoju. Fabryki w Enstone i Viry pracowały pełną parą przez długie zimowe miesiące aby zapewnić, że podejdziemy do nowego sezonu w najlepszej możliwej formie. Te fabryki odnosiły sukcesy w przeszłości i nie zapomniały jak wygrywać w Formule 1.”
Wkrótce więcej informacji i zdjęcia nowego R30…
Zdjęcia:
komentarze
1. kam39
no już się mogę doczekać zdjęć
2. F1_Fan
ożesz w mordeczkę czekam i odświeżam stronę...wchodzę na stronę reni-f1 i error
3. Dr Prozac
Pojawiło sie w necie zdjecie, ale to podobno bolid pokazowy, nie ten nowy.
Jest tez fotka Kubicy i Petrova (czy tam Pietrowa) w ubraniach Renault (żółto - czarne).
Rosjanin jest podobnego wzrostu i podobnej wagi co Kubica ;)
4. kam39
też wchodziłem na stronę renault i nic nowego nie ma
5. rbej
http://ups.imagup.com/07/1265000703.jpg
6. Dr Prozac
Wczesne doniesienia wskazują na to, ze to będzie raczej prezentacja barw i kierowców, jak w wypadku Mercedesa..
BTW macie to chyba DDoS przez ludzi ktorzy czekają na wieści ;P
7. Tajson
@3. Dr Prozac Jeśli to jest to zdjęcie które ja widziałem to był fake
8. rs2009
Oj czekaja i czekaja!
9. dams
www.renault-f1.fr i zobaczysz jestem zaniepokojony cieco tym przodem
10. Reju
ale pszczółka <lol2> elegancik
11. fagociarz
wszystkie zdjecia sa na facebooku w profilu Renault F1 team official.
12. pgolebiow
proponuję porównać C29 z R30, jak już foty będą :)
13. sm0ku
Serwery nie wytrzymują
14. gob
jaki pokazowy?? przecie jutro jeżdżą w testach więc bolid musi być już gotowy...
ma płetwę połączoną ze spojlerem tak jak w mclarenie
15. gob
czy nie??
16. Reju
moze na stronie tylko jest prezentacja na bazie R29 ;) czekamy na zdjęcia
17. Dr Prozac
Ba, Ferrari podobno tez prawdziwych skrzydeł nie założyło. W sumie nic zaskakującego.
5. rbej : to ta fotka o której pisałem.
Ogólnie to obawiam się ze będziemy musieli poczekać do testów.
18. Reju
dajcie link do facebooka
19. dams
sorki bardzo http://www.confidential-renault.fr/ tu można zobaczyć , pomyliłem sie bo am chyba z 10 stron otwartych z F1 a wszędzie error . ale masakra.
20. gob
Usunięty
21. sauron szuapa
trochem zawiedziony że jednak nie Sato :(
22. martin5000
na facebooku są nowe zdjęcia bolidu z prezentacji
23. martin5000
próbowałem wżucić linka ale się nie da
24. macieck1981
nie moge komentarza dac
25. macieck1981
na stronie f1zone.p jest wiecej zdjec
26. vip015a
wygład taki sobie a drugi kierowca jednak ruski
27. kylomen
da ktos link do fecebooka?
28. kam39
ładny bolidzik
29. macieck1981
kurde linka nie mozna tu dac
30. Senna
Oby jeździł tak dobrze jak wygląda bo malowanie ma super i szkoda by było oglądać te kolory z tyłu stawki:( Trochę się jeszcze zmieni do pierwszego wyścigu bo nikt nie odsłoni jak i reszta bolidów bo nikt przecież nie odsłoni jak będzie wyglądać przednie i tylnie skrzydło na prezentacji
31. macieck1981
Usunięty
32. bekon
na formula1.com sa zdjecia
33. Blaz
http :// www . facebook . com / pages / Renault- F1FR / 119793309971 bez spacji
34. Dagmara_W
wygląda ładnie.. taka grożna pszczoła:p. zobaczymy jak bedzie smigac na jutrzejszych testach.. i wtedy bedziemy madrzejsi.. Petrov myśle będzie dobrym partnerem.,
35. Punksnotdead
co myślicie o tym nosie? jest dziwny
36. rs2009
Ludzie nie panikujcie bedzie dobrze!!
37. kam39
właśnie bolid nie ma wyglądać tylko ładnie ale i musi wygrywać
38. macieck1981
www.f1today.nl
39. maciejo212
Nos na 100% jest zeszłoroczny, właściwie wydaje mi się że to R29 tylko w nowym malowaniu
40. dams
Usunięty
41. matey89
narazie to nie przekonuje mnie ten szerszeń roberta
42. maxbg
http://www.confidential-renault.fr/
43. macieck1981
Usunięty
44. kam39
czy ja wiem czy dziwny
45. majaf1
przepiękne malowanie! będzie widoczny na torze ;-) oby z przodu stawki
46. kpaulo
http://www.toilef1.com/IMG/jpg_654.jpg
47. kpaulo
http://www.toilef1.com/IMG/jpg_587.jpg
48. Slavius
Na francuskiej stronie pisze że R30 jest szybszy od R29 o sekundę.
49. pgolebiow
ujęcia takie, że się nie da porównać z konkurencją ;p
50. Mayer
powiem wam tak,kolorki spoko ,ale jakos ten przedni spoiler....malo zaawansowany sie wydaje no ale zobaczymy nie wiem moze tylko ja mam takie zdanie
51. noobubu
przecież to jest r29; może nie mam dyplomu z filologii, ale na f1 gpupdate net piszą dość jasno: "With the striking new livery revealed on one of last year's R29 models, Renault's R30 remains concealed in the team garage and will be out on track in the hands of Kubica on Monday morning."
52. kam39
szybszy okaże się w pierwszym wyścigu jaki jest na prawdę szybki
53. frog
malo - Mclaren jest szybszy od starego o 1.5 - bedzie lanie ;/
54. Grapuś
Robert ładnie wygląda w kombinezonie Reno na oficjalnej stronie F1
55. Blaz
Jak można twierdzić czy cos kogoś nie przekonuje. Po czym takie wnioski. Ja czekam na jutrzejsze jazdy. ale malowanie ładne szkoda że nie wpływa na wyniki hihi.
56. fisicofan
Ładny.
57. Adrian5
Bolid z wyglądu zajebisty :))
58. sm0ku
Wg mnie najlepsze malowanie bolidu do tej pory
59. Reju
Pszczółka ;)
60. FAster92
Piękny bolid, powrót do dawnych barw ... strzał w 10-kę.
61. Gabriel
Dlaczego na jednym zdjęciu jest płetwa rekina, a na drugim już nie? ;o
62. Voight
ta czerwień....
63. mp18g
51. chyba masz rację
64. Elektram
46 i 47, kpaulo
to nie może być renault R30. Spójrz tylko na ten nos! Na razie wszystkie obecne fotki to w.g. stare R29 albo jakieś fotomontaże. Poczekajmy jeszcze z 30 minut i poznamy prawdziwe renault.
A co do malowania, to właśnie tak to będzie wyglądać, bo już oficjalnie pokazywali je wcześniej
65. frog
60.
No, proszę cie...
66. Moralez
fajne mają kombinezony chłopaki z Europy Wschodniej ;-)
Jest OK!
67. szczepi
38.maciejo212.....nie wiem gdzie ty widzisz zeszłoroczny nos ;) Bolid jest o wiele ładniejszy od swojego poprzednika.
68. Blaz
No to juz mamy nową nazwę dla reni - po prostu pszczółka
69. FAster92
Narazie Ferrari F10 i Renault R30 najładniejsze bolidy do tej pory!
70. matey89
wklepcie w google grafika r29 i 3 zdjęcie sobie porównajcie
71. jajjo82
wyglada naprawde ciekawie...jeżeli chodzi o wygląd i ubrania teamu to super...ale to tylko estetyka........liczy się technika i aerodynamika:)))))))))
72. wpiszlogin
Dokladnie ta czerwien...
73. kam39
jeszcze ma ładny bolid sauber
74. maciejo212
zobaczcie zdjęcia z gp Abu Dhabi i zobaczycie że nos jest ten sam :)
75. Moralez
...tylko te srebrno niebieskie pantofle
76. Diabelsky_74
Ciekawi mnie czy to faktycznie stary bolid bo jeśli nie to jako jedyni na razie pokazali niezasłonięty tył bolidu no i ten nos chyba jako jedyni mają go lekko zaokrąglonego w dół a nie tak jak wszyscy ostry i do góry lekko
77. pako0075
"With the striking new livery revealed on one of last year's R29 models, Renault's R30 remains concealed in the team garage and will be out on track in the hands of Kubica on Monday morning."
Czyli, że to jest R29, a R30 mają w garażu, a jutro Robert je wypróbuje:)
78. grabin
Piekny!!!! Teraz z daleka bedzie waidomo ze jedzie renia !!! A jednak petrov. Polecieli na kase.
79. maxbg
http://www.formula1.com/
80. maxbg
dobra fota z ekipa RENAULT F 1
81. Blaz
Nie oceniajcie Bolidu po spojlerach. One sie zmieniają w każdym wyścigu.
82. Grapuś
77. pako0075----Masz rację R30 będzie dopiero jutro wyciągnięty z garażu i będzie do dyspozycji Kubicy :)
83. Siffredi
ożesz cholera... ale ładny nos i jaki smukły cały. brawo Reault
84. kuba1808
Dokładnie, to R29! R30 wyjedzie dopiero na testy. Muszą mieć jakiegoś asa w rękawie.
85. TrueVanDal
Mam nadzieję, że bolid będzie odwrotnie proporcjonalnie szybki w stosunku do jego malowania, które jest jak dla mnie najbrzydszym jakie jak dotąd widziałem... Podobają mi się natomiast kombinezony (i to bardzo). Jedno jest pewne, na odległość da się spokojnie rozpoznać, co to za zespół :p. Kolejny bolid po C29 którego nos nie jest ewidentnie podobny do RB... tylko czy jest się z czego cieszyć? Powodzenia Robert w nowym sezonie!
PS. Na planet-f1 też piszą wprost, "ugly" (obrzydliwy)... Z drugiej strony Brawn w 2009 roku też mi się nie podobał (malowanie) ;).
Pozdro.
86. matey89
r29 drugie zdjęcie w googlach
87. Renault F1 Team
With the striking new livery revealed on one of last year's R29 models, Renault's R30 remains concealed in the team garage and will be out on track in the hands of Kubica on Monday morning.
Nowe R30 jest ukryte w garażu który widzimy na zdjęciach:)
To jest R29..barwy wyszczuplają:P
88. ekimmu
@53
to jest takie blablabla, powiedzieć że "coś jest szybsze o 1,5 sec", trzeba poczekać na testy, wtedy sobie mogą gadać, ale i tak wszytko na pierwszym gp bedzie widac dopiero
89. frog
85. Święta prawda - szczególnie pierwsze zdanie !!
90. szymcik100
Przecież na zdjęciu to R29
91. Dr Prozac
Heh te fotki serwowane przez 46. kpaulo przedstawiają bolid którego przednie skrzydło jst zgodne ze starymi regulacjami. Za wąskie jest, przecież to widać na oko.
Ogólnie to z tego co udało mi się ogarnąć to nie pokazali nowego bolidu, tylko malowanie i przedstawili kierowców. Pfff
92. gobl
to jest R30 tylko że ma nos "pokazowy" jest za wąski :P
93. dams
no właśnie coś mi nie pasowało przecież to R29 !!!
94. Senna
To jest na 100% Renault R29, moze troszke zmienione, ale nawet chyba nie. Nowy bolid wyjedzie dopiero jutro na tor.
95. ignol44
Wszyscy namnie wjadą zaraz.Ale tez podzielam opinie że ten bolid jest nie ładny.Ale tu nie chodzi o wygląd tylko o czasy
96. maciejo212
Trzeba czekać na zdjęcia z jutrzejszych testów
97. kam39
też mi się zdawało że to stary bolid
98. majaf1
na autosport są zdjęcia R30 - tak przyjamniej piszą
99. wayn76
z kąd wam przyszło do głowy że to pszczółka mnie to raczej pasuje szerszeń
100. Grapuś
Wejdźcie :))!!!! http:// www.renault-f1.fr /?OFFICIEL-Presentation-officielle (usuń spacje)
101. TrueVanDal
@85, co do nosa, o ile to "nowy" bolid ;).
102. sm0ku
To czy bolid ma ładne malowanie czy brzydkie to kwestia gustu. Nie możecie mówić definitywnie brzydki czy ładny. Mi na przykład podoba się bardzo, ale to moje zdanie i nie każdy je musi podzielać
103. Grapuś
R29 ale więcej zdjęć :)
104. maxbg
na formula1.com
100% R30 i zespół
105. Adrian5
Zobaczymy jak bedzie Polak i Rusek jeździł heh xD Mówią ,ze ruskie twarde hah xD
POWODZENIA ROBERT !
106. Blaz
@99 -A może być i szerszeń - żądli śmiertelnie
107. dams
Coś knują , ciekawe co , pozostaje poczekać na jutrzejsze foty z testów.
108. darkopinio
no wreszcie zobaczyłem to cacko oby wyniki były tez niezłe
109. dams
104. maxbg na 100% nie . NA dzisiejszej prezentacji pokazali R29 w nowym malowaniu .
110. kempa007
to jest r30 studyjna fota, niestety media site renault wisi :/ i nie idzie fotek zassac
111. sm0ku
kempa007 - „Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kierowcami, jest wiele rzeczy do ekscytacji i pewnego spoglądania w przyszłość.” - w tym zdaniu jest coś nie tak
112. BMWbmw
to jest jakaś lipa..
113. Adrian5
w tym sezonie będą się włóczyć w połowie stawki w następnym już będą walczyć o mistrzostwo !!
Ciekawe czy też zakryli dyfuzor ja inne zespoły ?
114. yantar
Przynajmniej nie będzie problemów z wyłowieniem bolidów Renault przy starcie =].
(Zdaje mi się czy chyba Lotus miał kiedyś żółte malowanie? Oby tym razem było inaczej.)
115. grzenio_l
Tu patrzcie h ttp://ww w.renault-f1.fr/?O FFICIEL-Presenta tion-o fficielle
116. frog
112. też się przyłączam ;-)
117. alepski
na facebooku jest zdjęcie - 2 renówki, widok z góry. Pierwsza to chyba r30 a druga pewno r29. Dużych różnic nie widać ale jednak są - to pozwala mi przypuszczać, że jednak nic nie kryją w garażu i że to jest jednak r30.
118. Blaz
@kempa007 - proponuje Fejsbook tam jest chyba najwięcej fot
119. Senna
Po za tym czy ma ktoś może linka do zdjęć z tyłu bolidu, dokładnie chodzi mi o to czy zasłaniają dyfuzor w nowym na pewno by tak zrobili bo nikt chyba nie pokazał go jak do tej pory.
120. skylinedrag
hah dopiero premiera a na planetF1 już się śmieją, że F30 wygląda jak szkolny autobus :)
121. kuba1808
Ja myślę, że oni zrobili to specjalnie. Teraz jest jeden wielki chaos, strona nie działa, serwery padły, fani prześcigają się w przekazywaniu linków, jedna wielka euforia. Jak dla mnie wszystko okaże się dopiero jutro.
122. Polak477
Ale brzydactwo. A myślałem, że mi McLaren się nie podoba...
123. kam39
zgadzam się z kubą1808
124. bekon
to nie jest r29 bo ono miało bardzo szeroki nos a ten ma w miare smukły
125. gucioF1
Wogóle to o co chodzi ? Czyli czekamy do jutra ? ehh szkoda
126. Grapuś
Na formula.com jest trochę zdjęć i chyba dyfuzor zasłonięty ale tak dokładnie to tego nie widać
127. kempa007
ale tampewnie sa foty R29, bo na prezentacji podobno byl r29 z ostatnich wyscigow
128. Nokiae6520
Czarno to widzę, ale mam nadzieję że się mylę
129. sm0ku
kempa007 patrz 111.
130. wujek13
fota nr 2 na formula1.com KUB ma inny kombinezon Pietrov nie ma flagi w pasie Czy negocjacje trwały do dzisiaj?
131. lechu55
121. zgadzam sie z tobą. A ten barwy nie takie złe. Grunt zeby dobrze sie na torze spisywał.
132. Kofi
Chyba jest błąd
133. Nokiae6520
Mina Roberta też jest nie tęga
134. Kofi
EDIT:
„Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kierowcami, jest wiele rzeczy do ekscytacji i pewnego spoglądania w przyszłość.
135. matibak
No fajnie, przez tyle czasu powiększyli zbiorniki i przemalowali bolid... Pachnie dramatem:) Jeśli to r30 to już po przednim skrzydle widać, że to koniec stawki:(((((( Na sutton images są fajne zdjęcia saubera. Niezły pomysł z mocowaniem lusterek!
136. noobubu
jakby nie było, Kubica w czerwonym kasku będzie się prezentował w takim malowaniu bolidu zacnie
137. kuba1988
Panowie nawet niech różowy bedzie. Ważne zeby KUB wygrywal:)
138. neomod
130. Nie tylko flagi ale i nazwiska. Nie przygotowali jeszcze dla niego kombinezonu.
139. Punksnotdead
troche już nie czaję. czy to zdjęcie u góry to nowe R30?
140. ekimmu
no to kolory mi się nie podobają, zobaczymy czy czasy będą...
141. Raven89
Z tego co udało mi się wyczytać na francuskich stronach Renault poszło śladem Mercedesa i zaprezentowała nowe malowanie na R29 z pakietem aerodynamicznym z Abu Dhabi.Nowy bolid ma pojawić się na torze dopiero jutro ;)
142. kam39
tak szczerze mówiąc to z tą prezentacją bolidu renault to jest jedna wielka zadyma bo każdy mówi co innego
143. BMWbmw
http:/ /ww w. faceb ook.com/photo.php ?pid= 30936 703&op=1&o=glo bal&view=globa l&subj=119 79330 9971&id= 137789 4783 jak to jest R30 to ja nie wiem..
144. maciejo212
spokojnie matibak ;) to jeszcze nie jest nowy bolid. Cacko Kubicy zobaczymy jutro
145. ris
Jestem zawiedziony : Stylistyka, malowanie, kombinezony - kicha najbrzydsze z zaprezentowanych samochodów. Sauber wyszedł bajecznie pięknie w porównaniu z Renówką.
146. UveMasta
Piekny jest :-)
Bije Mercedesa
147. Renault F1 Team
WSZYSTKIE ZDJĘCIA JAKIE WIDZIELIŚCIE TO R29, NOWYM BOLIDEM R30 JUTRO WYJEDZIE NA TOR ROBERT. NOWY R#) JEST UKRYTY W GARAŻU W KTÓRYM JUTRO ROZPOCZNIE RENAULT TESTY. JASNE?
148. Hermaan
Jest porownanie na facebooku obu bolidow.To wielka sciema!! Na zdjeciach widac ze r29 jest dłuzszy niby od r30.
149. Xellos
Kto mi powie czemu to służy ? Czemu na prezentacji pokazali stary bolid ? Nie rozumiem powodu...
150. ppg
szkoda, że nie poszli tą drogą
http:// 90right.files.wordpress. com/2009 /10/ formula-renault-v2-car.jpg
151. Renault F1 Team
Ukrywają do ostatniej chwili, być może jeszcze ostatnie poprawki co do R30, może dopiero jutro rano dostaną z Enstone zapas przednich skrzydeł na testy itd.
152. gobl
dziwne że wszystkie dotychczas prezentowane bolidy są dłuższe od tych z poprzedniego sezonu, a "r30" jest taki sam albo nawet krótszy od poprzednika :| oby to była prawda że to R29 po "lifcie" na pokaz bo jeżeli to jest R30, którym Kubica pojedzie jutro to będzie nieciekawie...
153. Starh
To nie jest R30!!
"With the striking new livery revealed on one of last year's R29 models, Renault's R30 remains concealed in the team garage and will be out on track in the hands of Kubica on Monday morning."
154. matibak
Maciejo212 obyś miał rację:)
na f1 ultra są jakieś zdjęcia. Kurcze nie wiadomo o co chodzi. Mam nadzieję, że ta przednia płetwa to nie ta co jutro na testach będzie. Prawie jak BMW rok temu. Gości z Brawna mówili, że przedni spoiler to była podstawa w zeszłym roku.
155. Raven89
Zaprezentowali malowanie.Nie wiem czemu na angielskojęzycznych stronach piszą,że pokazali R30 skoro na oficjalnej stronie francuskiej przeczytałem,że R30 pojawi się wraz z Robertem na torze w Walencji dopiero jutro ;)
156. kuba1808
Ten kto myśli, że to R30 - małe porównanie.
http :/ /i46.tinypic. com/ 6f5fdy. jpg
157. gobl
155. Raven89 rzuć linkiem
158. Nokiae6520
Zobaczymy jutro zdjęcia z testów i się okaże co to jest.
159. bekon
to bez sensu po co pokazywać stary bolid dzień przed testami?
rozumiem jak by to pokazywali miesiące temu. A i tak jutro wszyscy zobacza nowe auto
160. Blaz
No ale jest poruszenie w kręgach kibiców <lol> O CO CHODZI
161. Grapuś
A o której te testy się zaczną ?
162. bekon
to bez sensu po co pokazywać stary bolid dzień przed testami?
rozumiem jak by to pokazywali miesiąc temu. A i tak jutro wszyscy zobacza nowe auto
163. kam39
chodzi o trzymanie napięcia do końca
164. Blaz
@bekon - może Renault sie boi że Ross B. przez noc wyrzeźbi to co podejrzał u rywali.
165. lechart
„Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kierowcami......." Podwójna obsada....:))) Żółty z czarnym pasują do siebie, oby dopasowali się też kierowcy.....
166. ris
Faktycznie to ściema jutro Robert wyjedzie R 30 !!! Ale po co ? przecież i tak zdążą obfotografować wszystko na testach ???????
167. alepski
hmm no dramy w mediach nie zaszkodzi - więcej zamieszania, więcej rozgłosu.
168. mlq
Kolorowy cyrk ! oceniany od 1 do 10 barwy. ja daje 1
169. -Zarathustra-
Jezu ilu tu znafców...
Na pierwszy rzut oka widać, że to R29 z nowym malowaniem, ale oni widzą już "nowy" R30 i oceniają "nowe spoilery", mimo że wiele osób już nawet pisało, iż R29. Czy niektórzy piszą tylko swoje pierdoły nie czytając komentarzy innych? To jakiś Onet, czy co?
Fajnie, że bolid się wyróżnia i będzie dobrze widoczny, ale ta czerwień wymuszona sponsorem Total mi się nie podoba robiąc z niego jakiś McDonald...
170. alepski
ris ale może wychodza z założenia, że trudniej jest obfotografować pojazd w ruchu? I tak pewno się przed tym nie uchronią ale po co to ułatwiać?
171. noobubu
156. Zdjęcie niby-r30, które jest dane do porównania odbiega od tego co dzisiaj zaprezentowano - chociażby czarne obwódki wlotów do chłodnic i brak lusterek
172. Budyn_F1
Fajnie wyglada stroje tez maja fajna kolorystyke.
173. Renault F1 Team
169. -Zarathustra- pisałem już 3 razy że to R29, nie tylko ja, ludzie piszą chyba bez czytania komentarzy, są podnieceni widokiem bolidu i piszą co na język padnie...
174. kuczek
rewolucji nie ma wg mnie to tylko się lusterka zmieniły boję się że Renia nie da sobie rady w sezonie
175. ris
164. Blaz - dobre :-)))))
176. rbej
Renault confirm the car that was revealed today was last years R29 in 2010 colours. R30
will be revealed tomorrow when testing begins.
177. Senna
Co jest inne na tych zdjęciach porównujących stary bolid i niby nowy to np zawieszenie przód i tył, już się można pogubić, ale znów nowa Renia na pewno miała być dluższa a ta jest tak samo długa jak R29, żeby nie powiedzieć ze nawet o troszeczkę krótsza, na moje top jest mieszanka starego z nowym, a jak będzie naprawdę wyglądał dowiemy się na testach jutro.
178. ris
170. alepski- na to też mają spsosby nie takie foty robili ;-))))
179. Nokiae6520
Na moje oko to R29, jutro pokarzą nowe auto.
180. rafekf1
Jeśli to jest R30, to jestem zawiedziony. Chłopaki za wiele to nie pozmieniali. Mam nadzieję, że to R29 w nowych barwach. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to jutro zobaczymy pewnie coś innego. Oby. Jeśli chodzi o barwy, to całkiem całkiem. Może za dużo trochę czerwieni a za mało czerni ale i tak jest lepiej niż rok temu.
181. noobubu
kolejny dowód: słowa Boba Bella: "R29 i R30 różnią się tak bardzo, że nawet moja mama by to zauważyła. R30 jest smuklejszy i piękniejszy niż jego poprzednik, ale to nie estetyka była celem naszych inżynierów."
182. Blaz
Tak na dobrą sprawę to dopiero pierwszy wyścig nam odpowie jak Bolid sie zachowuje podczas całego wyścigu. Balans będzie sie zmieniał diametralnie po miedzy 1 i ostatnim okrażeniem.
183. ris
le kombinezony to oryginał : dziadostwo ala lata 80-te
184. bekon
182. słuszna uwaga
185. bekon
ciekaw tylko jestem jak bedzie z paliwem w Q3 wie któs?
186. alepski
178. - no jasne ris, są sposoby ale po co ułatwiać:)
187. Renault F1 Team
w Q3 bolidy będą jeździć z takim ładunkiem paliwa jakim będą chcieć, czyli najprawdopodobniej to będą opary, paliwo na 3-4 okrążenia z wyjazdowym i zjazdowym i tyle. Tak będzie przez całe kwalifikacje.
188. kam39
chyba będą tankować dowolną ilość paliwa tak mi się wydaje
189. Zbynio87
ale TYGRYSEK!!! :)
190. bekon
to git
191. grzenio_l
Hahaha. To jest bolid R29. Zobaczcie tutaj: ht tp://w ww.renault-f1.fr/?R nault-R30-ou-Rena ult-R29 Jak ktoś nie umie francuskiego to użyjcie translat.google.pl
192. grzenio_l
sory translate.google.pl
193. Dr Prozac
Jak będzie wyglądał bolid dowiemy się tak naprawdę na starcie pierwszego wyścigu, czyli w Bahrajnie ;)
Najbardziej z tego wszystkiego mnie zaskoczyło że Pietrow jest nieznacznie wyższy od Roberta i takiej samej wagi mniej więcej. To dobrze w sumie ;)
Te barwy są ok imho. A poza tym to duzo zamieszania o nic :|
194. DelPiero1988
Aktualizacja:
Zespół Renault potwierdził, że zaprezentowany dzisiaj bolid to wciąż model R29, lecz w nowych barwach na sezon 2010. Nowe auto wyjedzie po raz pierwszy na tor już jutro. W poniedziałek za kierownicą R30 zasiądzie Robert Kubica.
TO TEKST Z JEDNEJ ZE STRON INTERNETOWYCH O PREZENTACJI RENAULT!!
195. Marti
Zrobili nas w bambuko prezentując tylko nowe malowanie. Mnie się zupełnie nie podoba, ale najważniejsze aby R30 było szybkim i niezawodnym bolidem.
196. sielski
UWAGA : Zespół Renault potwierdził, że zaprezentowany dzisiaj bolid to wciąż model R29, lecz w nowych barwach na sezon 2010. Nowe auto wyjedzie po raz pierwszy na tor już jutro. W poniedziałek za kierownicą R30 zasiądzie Robert Kubica.
197. rafekf1
191. @grzenio ..... Rzeczywiście, to jest jednak R29 w nowym malowaniu. Wy.....li nas trochę ;)
198. kamilos973
a testowi to chyba Ho Ping Tung i jerome d Ambrosio
199. ris
195. Marti - a podobno Paryż to światowa stolica mody. Kombinezony jak i poprzednie tragikomedia. ;-)
200. luked
Nie czym się ekscytować, malowanie jest najmniej ważne. Zobaczymy jakie będą bebechy. Jaki walneli silnik i bak paliwa...
201. ris
200. luked - malowanie jest ważne dziś bo nas zrobili w bambuko ;-) więc przynajmniej się wyżyjemy na kolorystyce ;-)
202. Dr Prozac
"Renault rozwiewa wątpliwości " lol
A kombinezony jak kombinezony..
203. Blaz
Czekam na komentarz Roberta po jutrzejszych testach. Ciekawy jestem co powie i czy będzie porównywał doznania do BMW sauber. Robert to szczera bestia.
204. SilverX
http :/ /tnij.org/fpq3 jaki cudak :D
205. Marti
199. ris - dobrze piszesz - "podobno" ;) to wszystko kwestia gustu, mnie osobiście żółty kolor się nie podoba i nigdy nie podobał.
Na stronce jednej z agencji publikującej fotki z imprez motorowych jest aż 59 z tej prezentacji, niestety mam cykora przed wklejeniem linka, bo widzę, że obficie lecą bany ;-)
206. Marti
* ich aż 59
207. ris
205. Marti - oj ten niedobry admin ;-)))))
208. kempa007
The Renault F1 Team took the covers off its 2010 challenger, the R30, today in front of assembled media at the Valencia circuit in Spain. to komunikat z oficjalnej strony Renault, wiec przestancie pitolic, ze to R29 :-) nie wiem kto sieje te ploty...
209. kuba1808
Ale one są takiej samej długości! To możliwe? Czyżby Renault zaprojektowało bolid o długości poprzedniego, ale z większym bakiem O.o ?
210. kacperboss
Haha i to ma być efekt tego agresywnego rozwoju reno? Poza malowaniem to nie wiele sie zmieniło. Z wypowiedzi szefów reno można wywnioskować, że oni sami nie wieżą w to auto, skoro mówią, iż auto pod koniec sezonu będzie w stanie walczyć o podium. Mają więc świadomość jak wiele udoskonaleń trzeba jeszcze wprowadzić, aby dało sie tym walczyć z przodu stawki. Nie zdziwię się, jak bolid Saubera będzie lepszy.
211. michałmarcin
Oczywiście kolejny zespół nie pokazuje tyłu bolidu. Może przyszykowali jakiś superowy dyfuzor.
212. ris
208. kempa007 - napisano na stronie francuskiej.
Wszyscy dziś pytają : Renault przedstawiła dziś po południu w Walencji jest Renault Renault R29 i R30? F1. FR Renault twierdzi, że jest Renault R29, taki sam sposób prezentacji miał miejsce Abu Dhabi w zeszłym roku.
Po porównaniu dwóch samochodów, rozstaw osi R29 była identyczna z R30, coś bardzo dziwnego, rzeczywiście, samochody w 2010 r. powinny mieć już większe zbiorniki. Podobno to Robert Kubica będzie jeżdził jutro rzeczywistym Renault R30 jutro. Dlaczego prezentowane R29 Renault zamiast Renault R30?Aby ukryć aerodynamikę ?
To tyle co napisali, więc ???
213. Renault F1 Team
212. ris- BRAWO! To R29, dziwi mnie to, że nawet kempa upiera się tak jak ci znaFcy...
214. ris
213. Renault F1 Team - moze kempa007 upiera się bo angielsko języczne strony twardo piszą że to R30 !;-))))
215. Kofi
Jest gdzieś kask Robertta do zobaczenia?
216. Marti
Zobaczcie sobie galerię na motorsport-total, porównajcie tamtejsze fotki studyjne R30 z bolidem, który dziś pokazano na torze. Różnią się? Różnią.
217. kuba1808
Renault-f1.fr jest oficjalną stroną albo chociaż 3/4-oficjalną? Bo jeśli tak, to komentarz Ris'a (212) pochodzi stąd: www. renault-f1. fr/ ?Presentation-Renault-R30-ou& var_mode=calcul Można sobie przetłumaczyć w google translate.
218. hipcio
dawno tu nie pisalem..., ale malowanie mi sie podoba. to jest r29, robilem sobie porownania do innych bolidow np. mclarena, renault jest za krotkie zeby przejechac caly wyscig. jest zabujczo podobne do r29. bardziej prawdopodobne jest zdjecie nowego bolidu z postu nr.204 i te ksztalty mi sie podobaja. pozdro dla wszystkich :D
219. ris
217. kuba1808 - no właśnie z tej strony tam napisali to co mi sie udało jako tako przetłumaczyć ;-))))
220. murmunder
Zawiodłem sie troche na tym bolidzie jezeli chodzi o wyglad, i o styl. Myslałem ze zrobia smuklejszy bolid jesli chodzi o nos. Cos w stylu williamsa. Mieli na to duzo czasu. Jedyna mysl która mnie podbudowuje to taka ze mogli testowac cos R30 przez cały sezon bo bardzo ten r30 do niego podobny
221. murmunder
poprawka R29
222. kuba1808
Szkoda, że nie ma transmisji testów na żywo, trzeba będzie czekać na zdjęcia nie wiadomo ile.
Natomiast jeśli to rzeczywiście R30, to wbrew pozorom jestem dobrej myśli. Nos jest identyczny do zeszłorocznego bolidu z Abu Dhabi, co oznacza, że coś ukrywają, bo jest to w tej chwili najważniejszy element aerodynamiczny (vide Red Bull, który jeździł bez podwójnego dyfuzora). A przełożenie go z jednego bolidu na drugi to przecież żaden problem. Zasłaniają dyfuzor, jak każdy inny team, więc też coś tam ukryli, choć tutaj niespodzianek pewnie nie będzie - wszyscy coś chowają. I to, co moim zdaniem byłoby wielkim atutem, gdyby to była prawda to... długość. Długość bolidu z poprzedniego sezonu, a wg. niektórych zdjęć jest nawet odrobinę krótszy. To sprawia, że nie wierze w prawdziwość prezentacji, ale kto wie.... Z tego, co pisali tutaj niektórzy użytkownicy, mniejsza długość bolidu pozwala na krótsze i stabilniejsze pokonywanie zakrętów, w dodatku da się pewnie jakoś przenieść dane z poprzedniego sezonu na obecny.
To oczywiście takie fantazjowanie. Cisza radiowa do jutra i relacji z testów. Renault moim zdaniem osiągnęło to, co chciało, czyli całkowitą blokadę przepływu informacji i chaos. Nikt oprócz nich nie wie, co jest grane. No, ale skoro Robert jest dobrej myśli, to ja też. :P
223. BMWbmw
A ja napiszę tak: dla mnie bolid jest super, i pod względem aero i malowania
Jutro co najwyżej mogą zmienić tylko przedni spojler, a może cały bold kto wie
224. BMWbmw
A co do Kasku Roberta to jest on inny. zamiast czerwonego jest żółty
225. jantar321
A mnie się podoba R? chyba 30, a co do nosa to jest oki, niedowiarkom proponuje poczytać o profilach aerodynamicznych, co do przedniego skrzydła jest aerodynamicznym nawiązaniem do profilu, uważam, że samochodzik odniesie sukces na miarę oczekiwań Renault ;-)
Ris – pozdrowienia, dawno Ciebie tu nie było :-)
226. ris
225. jantar321- pozdro! Byłem (codziennie ) tylko była senna atmosfera czytaj mało wiadomości :-)))))
227. freeqstyler
Ciekawe malowanie, ale dałbym więcej czarnego na boki i tył. Powodzenia Renault, powodzenia Robert i powodzenia Witalij ;)
228. Elektram
Robert z kaskiem:
http:// www. motorsport-total.com /bilder/ 2010/100131 /1264959902. jpg
(usunąć spacje)
229. Hermaan
Zobaczcie na f1com jest zdjecie nosa z boku,widac jak nie pasuje łaczenie nosa z reszta kadłuba.Na moje to R30 troche zakamuflowane:)
230. jantar321
Ja też kilka razy dziennie odwiedzam stronkę, atmosfera senna i często śmierdząca haha aż nie chciało się pisać komentarzy. Zaczyna się sezon i wielkie oczekiwania, pożyjemy zobaczymy, jeszcze raz pozdrowiona dla Ciebie i Innych kibiców, a Robertowi życzę tylu startów ilu lądowań ;-) najlepiej na pudle :-)
231. malin1987
to r29 bez dwóch zdań. Nowy bold Renault ma węższy przód, i widać to było chociażby na jednej z fotek z soboty, kiedy to w sieci ukazany był r30 pod płachtą. Widać tam wyraźnie, ze przód jest inny niż to co zostało zaprezentowane dzisiaj. Sprytnie sobie to wymyślili. Co do kasku Roberta: układ taki jak był w BMW, tyle że kolor czerwony zastąpiony został kolorem żółtym.
232. Vysogota
229 Hermaan właśnie to samo miałem napisać, spójrzcie f1.com zdjęcie nr 17, nowy bolid, stary przedni spojler :) no i dlaczego by w starym mieli dyfuzor ukrywać???
233. Hermaan
Na zdjeciu ósmym ewidentnie widac ze nochal nie od tego wozu:)
234. kuba1808
@Vysygota ma rację. Zdjęcie 17 idealnie wskazuje na złe skrzydło. A więc wszyscy mieli rację - to jest podstawa R30 ze starymi dodatkami.
235. jfc
Nie no.... pełna profeska! BOlid wygląda świetnie.Petrow ma wymiary zbliżone do Roberta i dobrze gada - chce się nauczyć jak najwięcej od gościa którego szanuje i który już bardzo mu pomógł. Obawiam się trochę że bolid może być słabszy od czołowych 4 zespołów, ale jak Robert dołoży trochę swych umiejętności są szanse na podia. Zespół bardzo się wzmacnia i sądzę że można naprawdę liczyć na równą walkę z najlepszymi w 2011.
236. tomek21237
Szkoda ze Rusek 2 kierowca a nie Sato
237. Renault F1 Team
236. tomek21237- rosjanin jak już, chciałbyś żeby ktoś nazywał Ciebie polaczkiem? no właśnie...
238. orinocoPL
Ha, ha, ha no nie moge :)))))))))))) Doslownie Tygrysek od Kubusia Puchatka! Tudziez Pszczólka Maja po tuningu. No i chyba tak od dzisiaj bede mówil na bolidy Reni- "Pszczólki" .
Co do tego jak to jezdzi-poczekajmy do testów. W Brawn'a tez nukt nie wiezyl wlacznie z moja skromna osoba. A poniewaz historia lubi sie powtarzac..,
Tak czy inaczej trzymajmy kciuki za Roberta.
239. matibak
Ech Panowie.. Tyle emocji heh ale namieszali z tymi zdjęciami i prezentacją. Jutro się zobaczy.
240. vpower
nos będzie podobny do redbullai ferrari ,zobaczcie rynienki które się kończą przy łączeniu na 16 zdjęciu
241. kenia32
213. Renault F1 Team.Znawca pisze się przez'' W ''. Nie mogę już czytać jak Ty i wielu innych powielacie ten sam błąd.
242. Dr Prozac
205. Marti : taa, i nie wiadomo za co bo tu nawet regulaminu znaleźć nie można koryby zabraniał wrzucania linków. A jak sie ich pyta o co chodzi to brak odpowiedzi.
Eh, dowiemy się czegoś na pewno dopiero jutro.
243. daveron
paskudztwo;d moze chociaz bedzie jezdzic w miare, choc nie sadze;d
244. Renault F1 Team
241. kenia32 - haha żal mi Ciebie...myślisz że czemu napisałem znaFca z jedyną literą F jako dużą? myślisz, że nie znam ortografii? napisałem celowo duże F żeby pokazać, że niektórzy myślą że są znawcami, a są amatorami..inni również piszą tak tylko z tego samego powodu, a ty myślałeś..nie rozśmieszaj mnie:D
245. fan massy
Robert zmienił kask. Ciekawe jak poradzi sobie Pietrov w F1
246. Renault F1 Team
ht tp:/ /www.renaultf1 .com/ spip.php?page= popup &type= image &article=404 &doc=5 12&mode= ajax& lang=en
tu macie prawdopodobny nos nowego r30, takiego spojlera jeszcze nie widzieliście na pewno...
247. Dr Prozac
Kurcze, Robert będzie miał żółty kask :(
O ile fotka któa można w necie zobaczyć jest prawdziwa.
248. Shankill
240 vpower
Sekcje boczne tez nie pasuja, sa zadlugie i przykrywaja wydech zdjecie 7 f1.com
249. kuba1808
Dla wszystkich ciekawskich, z bloga Jeana-Louisa Monceta w skrócie: zaprezentowany bolid jest oparty na R29 i to nim będą jeździli w Walencji i dalszych testach (prawdopodobnie). Do Bahrajnu ma powstać domyślna wersja R30, natomiast w Kanadzie bolid przejdzie poważną modernizację i tym samym zmieni nazwę na R30b.
Dość prawdopodobne w kontekście wypowiedzi Kubicy, że bolid może z początku nie być mistrzowski, ale w drugiej części sezonu powinien walczyć o podia.
250. Nokiae6520
kuba1808 obyś nie miał racji
251. Franek123
Kempa daj Bana kolesiowi o Nicku kuba1808 za zaśmiecanie tego tematu i pisanie nieprawdy,a BOLID R30 UJZY SWIATŁO DZIENNE JUTRO NA TORZE WE WALENCJI,Go ROBERT pokaz ze POLAK POTRAFI.
252. kuba1808
Koleś o nicku kuba1808 podaje informacje z oficjalnego bloga pana Jeana-Louisa Monceta i jego zdaniem temat poświęcony prezentacji nowego bolidu Renault o nazwie R30 jest najbardziej odpowiedni do ich zamieszczenia. Pozdrawiam.
Nie napisałem, że R30 nie ujrzy światła w Walencji, bo ujrzy, jednak wedle słów pana Monceta jest to wersja niepełna. Parafrazując, do Bahrajnu projekt się jeszcze mocno zmieni.
253. alepski
OMG JAK BĘDĘ PISAŁ CAPSEM TO TEŻ BĘDĘ TAKI FAJNY I MOJE WYPOWIEDZI NABIORĄ ZNACZENIA??? a tak serio to wypowiedź Kuby moim zdaniem wcale nie zaśmieca tematu a rzuca tylko inne światło na całą sprawę. Kuba nie tylko nie narzuca nikomu swojego zdania a też podaje ciekawe źródła. IMO tylko więcej takich ludzi.
254. murmunder
252. kuba1808 Jak to prawda w co nie chce uwierzyc to CO ONI TYLE ROBILI ZE NIE DALI RADY WYBUDOWAĆ BOLIDU NA CZAS??? nie myslisz. Jak chca sprawdzi czesci skoro dopiero od 1 wyscigu je uzyja co? To tak jakby wczesniej nie robili nic
255. stozek08
o której sie jutro zaczynaja testy?? jest gdzies cała rozpiska kiedy i gdzie?/
256. SilverX
http:// img204.imagesh ack.us/img204 /9653/12 64897062.jpg czy to nowy nos merca to ja nie wiem ?
257. pgolebiow
po prawej stronie kolego masz tabelkę
258. Daniels
na f1portal.pk w artykule o prezentacji dodali aktualizacje ze reno potwierdzilo ze to jest r29.
wkoncu portal jest powiazany z tata kubicy wiec chyba wiedza co pisza :))
trzeba czekac do jutra :)
259. kuba1808
@murmunder
Wybudowali, wybudowali. Chodzi o sam fakt, że się jeszcze mocno zmieni, a w Kanadzie przejdzie gruntowną przebudowę, włącznie z ogólną bryłą. Czy udało im się już teraz zbudować cudo, przekonamy się może na testach, a może dopiero w Bahrajnie. W każdy bądź razie wolałbym się nie wypowiadać na temat zdolności inżynierów nie znając nawet ogólnej budowy R30 (to co tutaj zostało zaprezentowane to monokok R30 + różnorakie doczepki z R29).
260. gryfon_1217
Wiem ze wczesnie juz to niektorzy pisali ale moze mi ktos potwierdzic ze kubica jezdzi jutro i we wtorek?? i czy ktos wie gdzie jest relacja z testow w necie ( w tv, ze nie ma to wiem) zeby przynajmniej miec na biezaco osiagane czasy,z gory dziekuje
261. frog
http:// www.f1fanatic.co.uk/2010/01/31/ robert-kubica -reveals-new -helmet-design/
Kubica będzie miał żółty kask - bleeee ;/
262. ris
261. frog -ubiegłeś mnie o kilka sekund ;-))))
263. ericsonnek
Z tego co jest podane na oficjalnej stronie renaultf1.com to długość nadwozia R30 wynosi 5050 mm, a R29 4800 mm. Według mnie to i tak jest bardzo mała różnica w stosunku do poprzedniego modelu. Renault musi mieć znacznie mniejszy bak paliwa od innych.
264. Dr Prozac
Jeśli to faktycznie baza dla R30, to wygląda na to, ze bolid Renault będzie bardzo zwarty i będzie miał mały rozstaw osi ;) Ciekawe czy to kwestia małego baku (oszczędny silnik) czy bardziej sprytnego projektu.
A odnośnie kasku Roberta to też wolałem czerwony / czerwono-biały.
265. ris
Kubica Cały żółty kask z ciemnymi wstawkami a Pietrov Błękitono biało czerwony z napisem RUSSIA.
266. frog
262.ris
No widzisz ;-)
Pietrek nie ma najlepszego kasku - Widać że Rosjanin
Robert - mógł zostawić stare barwy - ale chociaz sie odróżniaja z Vitalim ;-)
267. jzb
Wyglądem odstaje od McLarena, Ferrari, Williamsa i Saubera. Przypomina nieudany R29 i wygląda na wolny. Nowy kask Kubicy w kolorach firmowych też mało przekonywujący. Po co w ogóle zmieniał kolorystykę? Był to jeden z jego znaków rozpoznawczych. Na marginesie szum wokół tej prezentacji jest wyrazem paranoi niektórych ludzi. Są rozczarowani i nie potrafią pogodzić się z wyglądem nowego bolidu Renault, więc teraz krąży w sieci bajka, że jutro pokażą ten prawdziwy;-)))
268. ris
266. frog - jakoś przywykłem do poprzedniego koloru kasku, a ten żółty to taki nijaki zleje się z blidem jak "Przycisk" w poprzednim sezonie ;-)))
269. Misiex799
znalazłem coś takiego , co o tym myślicie ?
http://img199.image shack.us/img199/556/r30h.jpg
270. tomek83f
zasłanianie dyfuzora w ich przypadku jest smieszne,juz jutro testy i wszyscy zobacza jak wyglada wiec jeden dzien nikomu roznicy nie robi
271. Voytas
wkradł się mały błąd w tekście:
„Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kierowcami, mamy wiele powodów do zadowolenia i spokojnego spoglądania w przyszłość.”
dwa razy jest z nowymi kierowcami ;p
powinno być chyba z nowymi, z nowym inżynierami/konstruktorami
272. krzysiek000
A mi się bardzo podoba ten bolid. Wygląda najładniej ze wszystkich poprzednich.
I z francuskiego teamu zrobiło się "Slavic Power" co mi się bardzo podoba.
Teraz jeszcze wystarczyłoby zaktualizować informacje o składach na 2010 rok.
273. antos05
267. jzb 2010-01-31 21:15:00 (Host: *.echostar.pl)
i wygląda na wolny
gratuluje spostrzegawczości, ale Ci się wzrok wyostrzył....Nieziemski tekst.Potrzebujemy tu więcej jasnowidzów:)
A który wygląda na szybki???
Robert odnośnie kasku faktycznie lepszy zeszłoroczny ale przywyczaimy się
274. andrzejgti
269.Misiex799 gdzie znalazłeś to zdjęcie? na nim jest zupełnie inny nos
275. kafe
Jeżeli chodzi o bolid to jest to R29, tylko w aktualnych barwach renaulta.Co do R30 to jutro Robert będzie miał pierwsze testy tym bolidem,więc może zobaczymy jak wygląda.Trzymajmy kciuki ,aby nie było wtopy jak z
276. el_diablo
Co oni ?? Od wiosny tylko malowanie zrobili ?? Podobnno to jest jednak R30 i tym beda testowac i startowac w Bahrajnie. W Kanadzie maja dopiero wypuscic docelowy R30b
277. kafe
Zespół Renault potwierdził, że zaprezentowany dzisiaj bolid to wciąż model R29, lecz w nowych barwach na sezon 2010. Nowe auto wyjedzie po raz pierwszy na tor już jutro. W poniedziałek za kierownicą R30 zasiądzie Robert Kubica.[ TAKI INFORMACJE PODAJE F1 PORTAL PL.]
278. Misiex799
274. andrzejgti nie tylko inny nos , zobacz na wloty powietrza
279. Daniels
a co tu wyglad ma do szybkosci??? o ty sie przekonamy jutro. rok temu hamilton wychwalal ze maja najladniejszy bolid z posrod wszystkich kosiarek do trawy a tak naprawde mclaren tylko do koszenia trawy sie nadawal:P
co do kasku to jest oki a jesli ktos marudzi ze nie ma bialego i czerwonego to niech spojrzy na boki kasku:P tam jest flaga :P
a ten kas Petrowa to strasznie namieszany, za duzo tego nalozyl wszystkiego i wyglada jak choinka.
280. sebek90
alto fajne cza zobaczyc czy dobre
281. Dr Prozac
279. Daniels: mi nie chodzi o flagę tylko o kolor. Czerwony się wyróżniał, ten się będzie zlewał z malowaniem bolidu.
282. murmunder
277. kafe
skoro to nie ten bolid to po kiego zakrywac czesci???
283. kafe
Nie mam pojęcia po co te podchody skoro wszyscy prezentują odpowiednie bolidy........ja sobie tego nie wymyśliłem ,tylko przekazałem to co przeczytałem na innym portalu murmunder.
284. murmunder
Im wiecej sie patrze na te zdjecia to coraz to bardziej mi sie nie podobaja barwy. Zbyt szczypia w oczy
285. murmunder
Puki to cos nie bedzie wygrywac to napewno mi sie nie bedzie podobac
286. grzes12
Myślę ze mamy z wersją przejściową , ale przecież inni też wszystkiego nie pokazali ... ;) Na pewno tylny spojler i przedni nos są z modelu R29 , a reszta to chyba R30 .
287. kafe
murmunder masz rację te barwy jakieś nijakie ,takie szare....................
288. Grapuś
286. grzes12------Właśnie jest na odwrót :) tylny spojler jest z R30 bo jest wyższy niż w R29 a przód na pewno z R29 a nie patrzyłeś na zbiornik paliwa ?? ten jest za mały żeby pomieścić paliwo na cały wyścig
289. gucioF1
264. Dr Prozac też wolę ten czerwony kask. Ale widzisz pan że czasy się zmieniają i ludzie też .
Pozdrawiam mister doctor :P
290. kuba1808
288 - nie jest wyższy, tylko jest inne ujęcie.
291. CebooL
Porównajcie sobie zdjęcia 'od przodu' na naszej stronie i na oficjalnej stronie renault. Przednie skrzydła są inne. :P
292. Grapuś
290. kuba1808-----aaa...no rzeczywiście mój błąd
293. gryfon_1217
we wtorek tez kubica jezdzi?? na necie jest jakas relacja na zywo z testow??
294. gucioF1
293. gryfon_1217 raczej nie ma takiej relacji.
295. elin
Kolorystycznie może być - przynajmniej nie będzie problemu, aby Renault rozpoznać ( odnaleźć ) w wyścigu ;-)
296. pjc
Renault powraca do historycznych barw.
Może pierwszy w historii w pełni słowiański skład ostro powalczy na torze.
297. gryfon_1217
http :// www. f1today. nl/ znalazlem na tej stornie bedzie online, przynajmneij tyle
298. jantar321
HMMMM, macie racje to bolid R29, koła są takie same jak w R29, OKRĄGŁE ;-)
299. ris
Mała prezentacja bolidu na youtube -w okno wyszukiwania wpisać Renault F1 Team Presents Car for 2010 Season R30 [HQ] .
300. ris
Ślepi ... ta sama prezentacja co u góry strony :-))))
301. grabin
Hahaha śmieje się z nikusia bo został na lodzie. Bedzie spoglafal z garażu jako testowy w najlepszym przypadku. :)
302. kondzio
Po co kłócicie się w 2 tematach?:>
303. ural
Będzie dobrze. Liczę na udany sezon.
304. BMWbmw
Ciekawe jeszcze czemu na bolidzie jest numer 11, a Reno w tym roku ma numery 15,16
305. Renault F1 Team
304. BMWbmw - Renault miało mieć 16,17, ale wycofało się -BMW Renault ma 14,15- wycofała się Toyota- Renault ma 11,12. Numeru 13 nie ma w F1 dla przesądu.
306. ekimmu
Jeżeli ktoś ma jeszcze wątpliwości czy to jest R29 cz R30 to niech sobie wejdzie na oficjalną stronę F1 i looknie na przedostatnie zdjęcie nosa (w galerii zdjęcie 17) - zauważcie miejsce w którym łączy się nos z resztą bolidu - to pokazuje że widzieliśmy R30 z przerobionymi elementami starszych ze starszych wersji. A skąd wiem że to R30 ze starymi częściami - bo po co zakrywać stary dyfusor..- co widać na zdjęciu 14 tej samej galerii
307. kacperboss
Auto zaprezentowane wczoraj przez reno to w istocie R30 ale można powiedzieć, że w wersji demonstracyjnej. Przed pierwszym wyścigiem planują wprowadzić wiele poprawek takich jak: przednie i tylne skrzydło, nowa podłoga itd... Nasuwa się tylko pytanie, po co testować skoro większość części zostanie wymienionych?
308. kempa007
poki co sauber chce walczyc o swoje numery startowe wiec jeszcze nie wiadomo, dzisiaj podobno mialo to byc dyskutowane
309. szczepi
Na ich oficjalnej stronie są też grafiki komputerowe i tam wyraźnie widać że zaprezentowany bolid różni się od R30.
1.Inne przednie skrzydło
2.Inny monocouqe chyba tak to się pisze
310. kuba1808
Wracając na chwilę do zażartej dyskusji. Czy to jest R30 czy R29 nie ma w tej chwili większego znaczenia, bo zgodnie ze słowami Jamesa Allisona, do Bahrajnu powstanie zdecydowanie inny bolid (nowe skrzydła, podwozie, dyfuzor, wloty powietrza).
Ja myśle, że Renault jest w tym bliskie Red Bullowi. Chcą dopracować kilka "szczegółów", ale przy okazji sprawdzą to, co już wprowadzili, nowe opony, hamulce, jazdę z pełnym bakiem etc. etc.
311. Dr Prozac
Jest fotka w necie, widać że sa inne skrzydła. Szczególnie tylne wygląda ciekawie.
W sumie w tym Renault ciekawie wyglądają wloty powietrza do chłodzenia hamulców, kilka innych detali tez można dostrzec.
Kubica w tym kasku wygląda dziwnie w bolidzie ;)
Pierwsze okrążenia pomiarowe i ma w sumie dobry czas - ze dwie sekundy za najlepszym, ale reszta miała swoje pierwsze okrążenia pomiarowe kilka sekund wolniejsze i później poprawiała czasy. Robert miał pierwsza na poziomie 1:20, potem 1:16 (trzeci czas obecnie, najlepsze na poziomie 1:14)
312. marcin20
Bardzo ładny bolid , taka pszczółka.Oby był bardziej konkurencyjny od bolidu BMW!!!
313. Adik3509
fajna muzyczka na filmiku xD malowanie tez spoko
314. dody
Nos jak Kubicy
Kolor - kiedys Jordan mial podobny.
Ten slowianski zespol chyba bedzie samym koncu stawki
315. da kub
Jeśli chodzi o kolor to jak patrze na niego dłużej to zaczynają boleć mnie oczy, ale bece musiał się przyzwyczaić.
316. grota
bolid wydaje się dobry, tylko czy będzie tak dobry w środku jak na zewnątrz?
317. Damajn7ave
Myślę że Kubica morze więcej
318. FERRARI19
Bolid wygląda jak szerszeń...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz