2009-11-01 GP Abu Zabi - Wyścig 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:34:03.414 | 10 |
2 | M.Webber | Red Bull | + 17.8 | 8 |
3 | J.Button | Brawn GP | + 18.4 | 6 |
4 | R.Barrichello | Brawn GP | + 22.7 | 5 |
5 | N.Heidfeld | BMW Sauber | + 26.2 | 4 |
6 | K.Kobayashi | Toyota | + 28.3 | 3 |
7 | J.Trulli | Toyota | + 34.3 | 2 |
8 | S.Buemi | Toro Rosso | + 41.2 | 1 |
9 | N.Rosberg | Williams | + 45.9 | |
10 | R.Kubica | BMW Sauber | + 48.1 | |
11 | H.Kovalainen | McLaren | + 52.7 | |
12 | K.Raikkonen | Ferrari | + 54.3 | |
13 | K. Nakajima | Williams | + 59.8 | |
14 | F.Alonso | Renault | + 1:09.6 | |
15 | V.Liuzzi | Force India | + 1:34.4 | |
16 | G.Fisichella | Ferrari | + 1 okr. | |
17 | A.Sutil | Force India | + 1 okr. | |
18 | R.Grosjean | Renault | + 1 okr. | |
19 | L.Hamilton | McLaren | + 35 okr. | |
20 | J.Alguersuari | Toro Rosso | + 37 okr. |
Vettel wicemistrzem świata
Sebastian Vettel doskonałą jazdą i strategią zapewnił sobie w Abu Zabi tytuł wicemistrza świata. Rubens Barrichello ostatni wyścig sezonu zakończył na czwartej pozycji za Markiem Webberem oraz swoim kolegą z ekipy- Jensonem Buttonem.Ostatni wyścig sezonu rozpoczął się bez większych emocji. Lewis Hamitlon wykorzystując czystą cześć toru i system KERS pewnie obronił się przed atakiem Sebastiana Vettela. Czołówka wystartowała bez zmian, jedynie Rubens Barrichello, walczący o tytuł wicemistrza świata z Sebastianem Vettelem po kontakcie z bolidem Marka Webbera i uszkodzeniu skrzydła stracił pozycję na rzecz Jensona Buttona.
Na starcie Robertowi Kubicy nie udało się wyprzedzić Jarno Trullego, jednak jeszcze na pierwszym okrążeniu Polak po ostrej walce znalazł się przed włoskim kierowcą Toyoty. Start wyścigu przebiegł wyjątkowo bezkolizyjnie. Po pierwszym kółku nikt nie zjechał do boksów, a Rubens Barrchello nie zmienił skrzyła nawet podczas swojego planowanego pit stopu.
Do czasu pierwszych pit stopów, które na 16 okrążeniu otwierali Robert Kubica oraz Rubens Barrichello na torze sytuacja pozostawała bez zmian. Pierwsza dziesiątka zawodników postawiła na strategię dwóch postojów w boksach, podczas gdy w drugiej dominowała strategia jednego postoju.
Na 17 kółku swoich mechaników odwiedzili Jenson Button oraz Lewis Hamilton, a gdy cała czołówka zjechała na pierwszy postój okazało się, że na bardzo wysokiej, trzeciej pozycji jedzie najmniej doświadczony kierowca w stawce- Kamui Kobayashi, startujący z dużą ilością paliwa na pokładzie.
Na 19 okrążeniu doszło do zabawnej sytuacji, której sprawcą był młody Jaime Algersuari startujący w barwach ekipy Toro Rosso. Młody Hiszpan zjechał na aleję serwisową, najprawdopodobniej z powodu awarii bolidu, gdyż miał sporą ilość paliwa na starcie, jednak zamiast podjechać na stanowisko serwisowe Toro Rosso, wjechał wprost do mechaników Red Bulla, czekających na Sebastiana Vettela. Algersuari musiał wyjechać na tor i nie zdążył już powrócić do swoich mechaników, zatrzymując się w trzecim sektorze toru.
W między czasie pojawiły się problemy w bolidzie Lewisa Hamiltona, który na 20 kółku ostatecznie wycofał się z wyścigu, w którym po pierwszej turze pit stopów zajmował drugą pozycję.
W końcowej fazie wyścigu swoje szanse na punkty w ostatnim wyścigu dla zespołu BMW Sauber zaprzepaścił Robert Kubica, który walcząc z Sebastienem Buemi wykręcił spina. Zespół Williams w Abu Zabi jednak nie zapunktował, a dzięki piątej lokacie Nicka Heidfelda stajnia BMW Sauber rzutem na taśmę awansowała na szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Pod koniec wyścigu bardzo ładną walkę stoczyli także Kamui Kobayashi oraz Jenson Button. Mistrz świata miał w Abu Zabi pracowity dzień do samej mety, gdyż na ostatnich metrach zacięcie próbował pokonać Marka Webbera, jednak sztuka ta nie powiodła się i Brytyjczyk ostatecznie zakończył sezon na trzecim miejscu.
Chciałoby się powiedzieć, że następny wyścig odbędzie się już za dwa tygodnie, jednak Formuła 1 przechodzi w okres zimowej przerwy i powróci dopiero w marcu przyszłego roku. Redakcja serwisu Formula1.pl – Dziel Pasję jak zawsze dołoży wszelkich starań, aby na bieżąco informować swoich użytkowników o wydarzeniach w światku F1.
komentarze
1. tych
Usunięty
2. bigos
Niezła końcówka i walka!
3. pawelpaciorek
Hmmm.... świetny wyścig Kobayashiego, Button też pokazał klasę na koniec. Niestety, w moim odczuciu kiepski wyścig Roberta.
4. mario547
No i co feels3 frezuj i Myntel szydercy HEI. Mówliliście że HEI jest ultra przeciętny. Mówliliście że HEI jest słaby że w Abu Zabi KUB zmiażdży HEI. A HEI to naprawdę dobry kierowca, który na tle KUB prezentuje się bardzo dobrze.
5. AndrzejOpolski
Wielkie brawa dla Vettela - w pełni zasłużone zwycięstwo! Kapitalna walka pomiędzy Webberem i Buttonem. Gratulacje. Szkoda awarii Hamiltona ale Vettel był i tak szybszy.
6. masmisbl
Szkoda KUB, świetnie KOB :D
7. rkubica007
Usunięty
8. mario547
KUB mnie zawiódł w 2 stincie w ciągu 8 okrążeń stracił do HEI aż 13 s. A przed swoim 1 postojem KUB miał aż 7s przewagi. HEI to dobry kierowca.
9. ganjiffa
mario547 nie byłbym na Twoim miejscu taki odwazny w swoich komentarzach-patrz poprzedni sezon i aktualny (ilosc awarii Roberta i niesamowite szczescie przeciętnego Heidfelda) Co do wyscigu- praktycznie nic sie nie działo. Kobayashi z podobną strategią do Raikonnena-dużo lepsza pozycja,brawo, ale głównie swiadczy to o swietnej formie Toyoty w koncówce. Byle do sezonu 2010 :)
10. niza
Brawa dla Vettela :) Pokazał chłopak klasę!
Walka do samego końca, super pojedynek pomiędzy Webberem i Buttonem!
Szkoda naszego Roberta, nie wiem jak to się stało, że znalazł się po swoim pierwszym pit stopie za Trullim i bodajże Buemim??
11. Prygiel14
Znowu BMW zwalilo Kubicy strategie. Tera Nick bedzie sie przechwalal ze byl lepszy od Kubicy
12. redlum
Gratulacje dla Vettel-a. W tym wyścigu Button dopiero mi pokazał - że umie walczyć do końca i zasłużył na puchar. Szkoda że Heidfeld przeskoczył Kubice - jestem ciekaw co się stało przed pierwszym tankowaniem - że Robert nagle znaczą tracić po 0.5s na okrążeniu.
13. pers
Świetna walka Buttona i Webbera, świetny Kobayashi, i po raz kolejny fuksiarski i bezpłciowy wyścig dla Qiuck Nicka. Na szczęści BMW to już przeszłość.
14. ganjiffa
11-niech sie przechwala zobaczymy sezon 2010 o ile wogole w nim wystartuje ; )
15. Jacu
No Heidfeld solidnie pojechal a Robert dzisiaj niestety rozczarowal. Hamilton mial pecha ale wczesniej -jako pierwszy w stawce- popelnil blad, ktory go kosztowal pierwsza pozycje na rzecz fenomenalnie dzisiaj jadacego Vettela. Duze brawa dla Jasona swietna walka pod koniec,tak niewiele braklo....
16. freeqstyler
Warto było oglądać wyścig dla walki między Buttonem i Webberem w końcówce. Kubica rozczarował, a stary silnik też nie pomógł. Gratulacje dla Vettela, mimo, że i tak go nie lubię ;>
Tor nudny, już zaczynają mnie denerwować te tilkowskie "lotniska". Przydałby się jakiś nowy obiekt wzorem staroszkolnych torów, jak chociażby Spa. Bez wielkich stref bezpieczeństwa- dać trawę albo żwir, żeby nie było sytuacji jak z Fisichellą i Gosjeanem, kiedy to ten drugi poboczem "obronił" pozycję.
17. ambasador23
No i znów beznadziejna strategia dla Kubka, fajnie że BMW dało Robertowi szansę na starty i wypromowanie się w F1, ale jeszcze fajniej że w przyszłym roku Robert nie będzie już uciemiężony pomysłowością doktorka i BMW. Pozdrowienia dla Wszystkich i do zobaczenia na starcie w sezonie 2010. Oby "Renówka" była dla Roberta bardziej szczęśliwa :)
18. dody
Gratulacja Vettelowi. Zal ze bolid Hamiltona sie zepsul. Button pokazal tez kto jest mistrzem. Niestety Kubice puscili sie nerwy. Kobayashi rewalacja
19. mario547
KUB jachał bardzo wolno po pierwszym pit stopie na tle HEI który pomiędzy stopem KUB a swoim po prostu nadrabiając w 8 kółek 13 s zmiażdżył Polaka.
20. bigos
Też przyznam, że KUB rozczarował. Dobry wyścig HEI i w końcowym rozliczeniu to on okazał się lepszy. Niestety, ale taki fakt.
21. mariann
Tak czy siak to Robert ma już pracę na przyszły sezon, a Nick nadal musi krzyczeć i przechwalać się, żeby coś w ogóle znaleść.
Brawo RBR!!
22. Kurkey
Ogólnie wyścig jakoś specjalnie bez emocji, rzekłbym nudny. Kubica co tu dużo mówić kiepski wyścig. Button ładnie pojechał mimo mistrza w kieszeni. Vettel zasłużył sobie na to zwycięstwo. Nie bardzo też wiem co się po robiło z Robertem na drugim stincie kiedy stracił pozycje na rzecz Hei i Tru. Z awarii Hamilton akurat się cieszę. Gdyby nie KERS Hamilton nigdy by nie był tak wysoko. W tym wyścigu dobry miał tylko 2 sektor z prostą, a w pozostałych Vettel był znacznie szybszy
23. masaj
Gdyby tak w 2010 na Polsacie nie komentował już Borowczyk - ehh marzenia.
Co do jazdy Roberta to nie wiem o co macie pretensje!
Wiadomo było już na starcie, że strategia nie promuje go. Raz łyknął Trullego, drugi raz niestety już się nie udało, później walka o punkty z Buemim i zonk - zdarza się.
24. Prygiel14
Ciekawi mnie jeszcze czy Renault tez bedzie tak zwalac strategie Kubicy jak BMW
25. mario547
9.ganjiffa HEI też miał dużo awari w tym sezonie
26. bulekf1fan
@15 to nie byl blad hamiltona tylko awara tylnego hamulca niechamowal i za szybko wjechal i do tego balans sie pogorszyl
27. Konik_mekr
No Kubica nie pojechał rewelacyjnie, no ale to dobrze, że zaryzykował, a nie jechał za Buemim;). Mozna się było spodziewać słabszego 2. stintu, przez zmianę warunków na torze, której Robert nie doświadczył w treningach, to szkoda tej kolizji z Bue, bo byłby ten punkt:P.
Końcowa walka piękna:).
28. Dagmara_W
Panowie i Panie wyścg rewelacja, była walka, byly emocje, Robert Jechał na miare bolidu trochu powyprzedzal, raz udanie drugi raz mniej, za rok inne barwy numer 16 wiec moze bedziemy wiec wiecej szczescia. Pech Hamiltona, zasluzone zwyciestwo Vetela, piekna walka buttona zweberem. kobayashi rewelacja, cos ztego chlopaka bedzie mysle ze zostanie w Toyocie. no coz konczy nam sie sezon, bylyu wzloty i upadki, milo bylo zwami przezyc te 17 wyscigów. Pozdrawiam wszystkich kibiców. do zgadania sie za rok:D.
:*
29. Budyn_F1
Wielkie gratulacje dla Vettela. Brawo dla Kubicy. Podsumowujac to wszystko nie spodziewalem sie ze bedzie tak ciekawie. Mysle ze Robert moze sie poprawic w Renault pod warunkiem jak dadza mu dobre auto. Teraz oczekiwanie na nastepny moze jescze lepszy sezon. Pozdro dla fanow F1. Dozobaczenia BMW Sauber F1 Team.
30. niza
A najbardziej żal, że sezon 2009 to już historia, teraz trzeba będzie czekać do końca marca :/
31. mario547
10. niza KUB po 1 PS znalazł się za HEI i TRU bo jechał po 1 picie bardzo wolno w 8 kółek stracił do HEI aż 13 s
32. leo_
Żle się dla Kubicy zaczęło od końca 1 stintu, gdzie nagle stracił do Barichelo. To spowodowało, że po 1 pit stopie spadł za Raikonena. Potem stracił miejsce na rzecz Kovalainena, i w ogóle mam wrażenie, że nie miał tempa. Ale wszystko, jak pisałem , zaczęło się pod koniec 1 stintu. Ciekawym, co Robert powie, bo coś się jednak musiało dziać, tak myślę.
33. kibicowy
Kubica dał dziś ciała. Przegrał bardzo prestiżowy pojedynek z Heidfeldem. Może sobie Kubica gadać, że nie obchodzi go walka z kolegą z zespołu ale dla obserwatorów i fachowców porównanie do kolegi z zespółu jest pierwszym i podstawowym odniesieniem klasy kierowcy. Właśnie z uwagi na to że jadą takim samym pojazdem. Kubica zawalił wyścig na początku 2 stintu i PRZEGRAŁ ten presiżowy pojedynek z Heidfeldem. A po świetnym wyścigu w Brazylii miął niepowtarzalną i OSTATNIĄ okazję zatkać Hedfeldowi usta kończąc drugi sezon z rzędu przed niemcem. A tak to Heidfeld jest górą o czym pewnie nie raz jeszcze przypomni w niejednym wywiadzie. Szkoda.
34. RoninRonin
Servus bmw..... NARESZCIE !!! Cokolwiek powiecie przyszły rok na pewno będzie lepszy dla Kubicy niż ten w bmw.
35. jules-jules
HE HE to teraz czekajmy tylko na pochwały szefostwa BMW jak to wielki Nick zdołał samotnie pokonać Williamsa i załatwić 6 miejsce w generalce konstruktorów.
36. RoninRonin
1 postój Kubicy był za dlugi, dlatego spadł za Kimiego ... dziwnie długi w porownaniu z HAidfeldem.
37. mario547
20. bigos HEI to dobry kierowca, nie tak dobry jak KUB ale na pewno nie ultra przeciętny jak pisał Myntel w artykóle "Kierowcy BMW przed Abu Zabi"
38. GawoLoveKubica
Teraz się zaczyna że Hei jest lepszy od Kubicy <lol2231234> Moim zdaniem coś z ciśnieniem opon. Mnie nie zawiódł Robert. Zobaczymy wypowiedz i się dowiemy co się stało , ale moim zdaniem BMW celowo zrobiło coś z ciśnieniami ...
39. niza
mario547, no właśnie mała pomyłka z mojej strony, znalazł się potem za Tru i Hei, tylko, że wynikło to po prostu z kiepskiej strategii, dziwi mnie też to, że tuż przed swoim pierwszym tankowaniem nagle zaczął tak diametralnie tracić i to chyba w każdym sektorze, trochę to dziwne, coś musiało się stać z bolidem, niemożliwe jest to, że od tak już nie chciało mu się jechać ....
40. kiriku
Szkoda, że Ferrari nie wykorzystało tak świetnego prezentu od losu... Moim osobistym bohaterem wyścigu był rzecz jasna KOB- niesamowita jazda, pokazał, że ma wielki talent i potrafi się "posprzeczać" nawet z mistrzem świata.Wielkie brawa dla niego! VET i WEB po raz kolejny "dostali skrzydeł". Bądź co bądź bardzo ciekawy wyścig- dużo "sprzeczek", piruet, awaria, walka do końca, no i ten arabski przepych.
41. ris
Wczoraj napisałem w swoim poście :Hamilton - Vettel będzie ładny pojedynek.
Kolega Fox_ odpisał na mój post cyt.
"Jaki pojedynek :D:D Mimo iż nie przepadam za Hamiltonem, to Vettel
może mu jedynie pięty polizać ;p "
No więc kolego Fox_ więcej wyobraźni i powściągliwości w swoich osądach - nie zmienia to faktu,że Hamilton skończył wyścig przed czasem, ponieważ po pierwszym pit stopie Vettel wyjachał jako pierwszy na tor, wcześniej utrzymując doskonałe tempo Hamiltona.
Szkoda incydentu Robera, piękna walka Buttona i Webbera. Bardzo dobra jezda Kobayashiego - diament do oszlifowania.
No i koniec.... - ale na podsumowanie przyjdzie jeszcze czas.
42. niza
jechać na takim samym poziomie*
43. Punksnotdead
Vettel, Webber, Button i Kobayashi (jeden z moich ulubionych kierowców. cudownie wyprzedza:)) dla nich brawa. Robert dzisiaj się nie wykazał. Ehh i koniec sezonu...
44. Sadu1
jak dl amnie kubek zrobil swoje wziol truliego tak jak mialo byc a ze po pitach stracil to juz nie jego wina... zrobil co bylo w jego mocy a ze samochod na wiecej nie pozwolil to nie jego wina.
graty dla vetela.
super koncowka dzieki web i but.
waqrto bulo obejrzec :)
a teraz tylko czekac do marca ^-^
45. mario547
33. kibicowy szkoda że KUB zawalił 2. stint
9. ganjiffa widzisz, że np. kibicowy bigos mnie popierają. HEI to dobry driver teraz będzie zwycięstwo nad KUB nagłaśniał
46. urself
Dużo z Was pisze, że KUB pojechał słabo 2 STINT, albo BMW zepsuło strategię. Otóż obserwowałem uważnie live timing i od 12-13 okrążenia u Kubicy zniknęła progresja w osiąganych czasach w stosunku do BAR. Czyli na kilka okrążeń przed pierwszym stopem auto nie było w stanie jechać coraz szybciej pomimo coraz mniejszej ilości paliwa. Potem już było coraz gorzej. Stawiam na zły dzień kierowcy i złe ustawienia auta. Strategia była dobra, tylko na qualu miała być wyższa pozycja - auto nie jechało tak jak należy, a być może sam Robert miał gorszy dzień. Chociaż pierwsze 12 okrążeń na to nie wskazuje.
47. kmicic
Pan Maurycy właśnie wskazał braki pilota bolidu No.22. Piękny tekst: "Młody Japończyk ograł Batona..." Zresztą nie tylko on. Obiektywności, Ty nad poziomy, wylatuj!
48. 330
No i kto jest lepszy !? KUB 17,HEI 19 ,(dodatkowo dodam że HEI nie ukończył dwóch wyścigów kiedy BMW zaczeło liczyć się w walce o punkty a KUB jeden) w dzisiejszym wyścigu KUB znowu " POKOZOŁ" . Jeden udany wyścig w sezonie to trochę za mało,jest zdecydowanie przereklamowanym kierowcą F1. Chude lata dopiero nadchodzą ,RENAULT to będzie porażka.
49. gustavof199
Jedno okrążenie więcej Kubicy w pierwszym stincie Kurwa jedno okrążenie i Robert byłby za HEI . A tak utkną za Maruderem Trulli.
50. freeqstyler
Kubica wyjechał za Kovalainenem po 1PS, przed chwilą pokazywali powtórkę na Polsacie.
51. redlum
46. urself
możliwe - że zaczęło zachodzić słońce i temperatura toru spadła bardzo szybko - w tym czasie Kubica - który cały sezon miał problemy z rozgrzaniem/utrzymaniem temperatury opon zaczną tracić dystans do BAR. Początek drugiego stintu - też był zły - wyjeżdżał prawie za BAR - potem tylko tracił.
52. niza
urself, no właśnie! I o to jest pytanie dlaczego tak się zaczęło dziać? Przecież logicznie rzecz biorąc z mniejszą ilością paliwa powinien być szybszy, natomiast zaczął tracić i to dużo do Baricza, nie wiem jakie błędy musiałby popełniać żeby tak tracić, ewidentnie źle ustawiony bolid!
53. oprezes
Tekst wyscigu : Kobayashi ma cieżki bolid. Co on k.. bral.... normlanie cholera mnie brala
54. feels3
Kubica miał fajny start i pierwsze parę kółek , niestety błąd pod koniec.
Ale co do tempa, to ja bym poczekał na oficjalne komunikat.
Wiadomo, że silnik był na wykończeniu, jest prawdopodobne że znów musiał ograniczyć obroty.
A Nick czy ja wiem czy błysnął. Pojechał równo, jak zwykle. Błysnął to nowy samuraj :)
55. masaj
Brak dotankowań w przyszłym sezonie to chyba dobra wiadomość dla Borowczyka - facet ma ewidentny problem ze zrozumieniem kiedy się ta ilość zwiększa, a kiedy zmniejsza.
56. feels3
A komentatorów też mam już serdecznie dość.
57. BMWbmw
48. 330 To teraz tak cwaniaczku przypomnij sobie w których wyścigach Kubica miał szanse na punkty Australia Malezja te dwa GP i juz by łącznie miał koło 10 punktów, a właśnie te GP Heidfeld obronił i co ?
58. mario547
48. 330 masz rację HEI to dobry kierowca. Tak samo jak ty mam obawy o formę Renault. W przyszłym sezonie przepisy nie różnią się tak znacznie jak między 2008 a 09. Moim zadaniem najmocniejsze będą RBR McLareny i Brawny
59. freeqstyler
54. feels3: ano, wydaje mi się, że pojęcie "samuraj" w stosunku do kierowcy F1 nabierze nowego, pozytywnego znaczenia ;)
60. niza
redlum, i tu masz raczej rację, wszystko przez to, że nie mógł pojeździć w takich warunkach na drugim treningu, takie same problemy dosięgnęły go tuż po zachodzie słońca podczas Q
61. urself
51. redlum: temperatura toru wręcz na chwilę wzrosła z 31 do 32 stopni, temperatura powietrza spadła tylko o 1 stopien z 31 do 30.
62. asuser
nie piszcie ze taktyka była zła, bo ROBERT zwyczajnie pojechał słabe kwalifikacje. Nikt mi nie powie, że z takim ciężarem bolidu liczyli na 7 miejsce. No chyba nie...
63. BMWbmw
Tak więc SERVUS Nikuś, Marian & Willy ;)
64. ambasador23
Też obserwowałem Live Timing i podtrzymuję co pisałem powyżej, że team spiep..ył Robertowi wyścig, skoro już ruszył bardzo lekki i zrobił 5sek. nad 6-tym TRU, to trzeba było założyć miękkie opony, zrobić krótszy pit/2 stint, co pozwoliłoby utrzymać się Robertowi przed TRU i HEI. No chyba, że chodziło właśnie o to aby HEI był przed Kubkiem na mecie - to w takim przypadku BMW zrobiło wszystko jak należy!
65. shad2pl
@ Kierowca - "bezsensowne sa obawy ze KUB po pitstopie wyjedzie za cysternami. wszak jeden z pierwszych bedzie tankował."
Heh i gdzie podziali się ci wielcy optymiści z wczoraj? Kubica nie osiągnął nawet minimum które zakładałem na dobry wynik - czyli utrzymania pozycji.
66. mario547
Widać dyskusjom kto jest lepszy HEI czy KUB nie ma końca. Szkoda że HEI zadał kolejny cios przeciwko zwolenikom KUB. Jakby KUB nie zawalił 2 stintu wówczas nie byłoby wątpliwości kto jest lepszy a takto dalej nie wiadomo. Wg. mnie KUB jest lepszy ale nie miażdży HEI jak to pisał feels3 frezuj czy Myntel
67. szmalec
Witam.Ja sie zgadzam z 330.Moze Kubica nie jest przereklamowany ale na pewno jest przecietny.Nie rozumiem waszej euforii zwiazanej z przejsciem Roberta Do Renault.Uwazam, ze jest to mimo wszystko gorszy Team od BMW.Nie liczylbym na nic wielkiego z ich strony.Kubica skonczy kakiere szybciej niz myslicie i calkiem mozliwe ze juz niedlugo bedziemy ogladali go w rajdach.
68. BMWbmw
67. szmalec - A Ciebie na kanapkach ;)
69. Dr Prozac
Nudny wyścig, nudny tor. Nie przypominam sobie żebym wcześniej miał ochotę przełączyć na inny kanał i oglądać tylko Live timing. To co fajne w tym torze nie ma najmniejszego wypływu na jakość wydarzenia z punktu widzenia widza. Chyba tylko wyjazd z pitlane na którym ktoś może mieć dzwona (ale nikt nie miał, może szansa jest nawet mniejsza bo uważają znacznie bardziej).
Komentatorzy zupełnie nie ogarniali, szczerze mówiąc po raz pierwszy mnie chyba zaczęli porządnie wkurzać. Szczególnie Borowczyk.
W samym wyścigu było trochę emocji na ostatnim okrążeniu (ale tak po prawdzie to nic się nie stało i sama walka toczyła się o nic), kilka wyprzedzę co prawda ale jakoś bez większego wpływu na rezultaty. Jedyny ciekawy incydent w wykonaniu ALG, za co mu dziękuje.
Realizator też się nie popisał szczerze mówiąc.
O pozycjach decydowała strategia..
Z punktu widzenia kibica też kiepsko. Kubica (jedyny kierowca któremu kibicowałem, poza Rubensem który walczył o wicemistrza - ale jakoś po tym jak nie zdobył mistrzostwa mnie to mało interesowało) słabo.
Miał naprawdę dobre tempo na początku, lepsze od Trulego i lepsze od Heidfelda.Ładną przewagę kilku sekund (z tego co pamiętam ok 6 do Trullego, 7,5 do Nicka). I znowu pech przy wyjeździe - nie miał przewagi po wyjeździe nad Kovalainenem takiej by móc złapać tempo i uległ wyposażonemu w KERS bolidowi chwile po pistopie, czego można było się spodziewać. To i różnica w paliwie spowodowała stratę pozycji na rzec zTrullego, który był zaraz po wyjeździe przez kilka okrążeń koszmarnie wolny (czasy powyżej 1:43 ...) co kosztowało Kubice naprawdę dużo czasu. W niczym tutaj Robert nie zawinił imho, jechał szybko mimo wysłużonego silnika (nadrabiał pewnie wagą). W tym momencie wyscig był dla niego przegrany - nie tylko stracil pozycje ale i czas do kierowców jadacych na jedne pitstop.
I tu zyskał Heidfeld, który nic specjalnego na początku nie pokazał Dostął to tak naprawdę w prezencie od Trullego. Potem miał dobre tempo i nie miał pecha co mu pozwoliło zdobyć te punkty. Nie jakaś genialna jazda. Przynajmniej BMW coś zyskało na koniec, ale nie widzę żeby jakos Nick (którego uważam za przyzwoitego kierowce) pojechał coś więcej niż solidny wyścig i był tutaj lepszy od Kubicy. Takie jest moje zdanie, nie trzeba się z nim zgadzać.
Czekam tez na czasy pistopów..
BMW powinno skrócić tankowanie Robert ( postój był długi, 9 sekund) aby ten wyjechał na lepszej pozycji na torze.
KOB kolejny dobry występ, ale nie rozumiem zachwytu. Nie miał wolnego bolidu co pokazał Trulli w kwalifikacjach a punkty zdobył dzięki dobrej strategii a nie swojej nadzwyczajnej jeździe. Nadal go uważam za najlepszego debiutanta w tym sezonie (obok Buemiego). Ciekawe na ile to kwestia łatwości prowadzenia i ogarnięcia bolidu Toyoty, na ile jego talentu. Nic mu nie ujmując, pisze o tym w kontekście problemów Fisico z bolidem Ferrari.
8. mario547 Albo trollujesz albo nie masz Live Timingu i nieogarnięcie komentatorów Cie dotknęło albo inny wyścig oglądałeś. Co się stało na pierwszym pistonie napisałem wyżej
OK, są czasy spędzone na pitstopach.
Pierwszy postój Kubicy dłuższy o o 0,541 s od Heidfelda, Drugi o 1,316 s !
Za pierwszym razem Kubica dostał paliwa na 33 okr, Nick na 32. Za drugim Robert na 12, Nick na 10. Różnice niewielkie w sumie. Na pewno nie warte prawie dwóch sekund. Co więcej Nick był jednym z dwóch kierowców jadących na 2 pistopty z najmniejszym czasem postojów, Kubica należał do tych którzy mieli najdłuższy.
Jak to się stało? Co więcej to nie pierwszy raz. Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale coś w tym jest.
70. mario547
64. ambasador23 nie mam wątpliwości, że mechanicy na 2 picie zabrali KUB ze 2 s a jak było w 1 nie wiem ale mam podejżenia. HEI obsługiwali szybciej
71. RoninRonin
Samochody będę dłuższe, pelne baki, zużycie paliwa. To będą jednak inne auta. Mając glowę na karku można zbudować b dobry samochód. Wierzę w Renault. Oczywiście obstawiam w przyszłym roku McLAren i BROWN. Kto trzecie - zobaczymy jak dożyjemy.
72. kmicic
Wielkie dzięx za migawkę z całego sezonu dla telewizorni, to rozrywa...
73. leo_
Jest możliwe, że schłodzenie toru pogorszyły tempo Roberta, co dało kłopoty z oponami. Możliwe też , że musiał ograniczyć obroty z powodu zużycia silnika. Nie wykluczam też słabszego dnia roberta, choć bardziej skłaniałbym się ku pierwszej lub drugiej opcji.
74. Dr Prozac
Choć przyznam, w drugim stincie nie miał Robert tak dobrego tempa jak na początku. choć wyścig mu zepsuła strata spowodowana wyjazdem w złym momencie itp to jednak być moze bolid nie prowadził się najlepiej z dużym (33 okrążenia) ładunkiem paliwa. Który przez zużyty silnik mógł być jeszcze większy.
Swoją droga gdyby BMW zrobiło odpowiednio szybki drugi pistop Kubicy (a nie 1,3 s dłuższy niż Nicka) to by może nie spadł za KOb i Buemiego ? Nie pamiętam jaka była dokładnie różnica czasowa miedzy tymi keirowcami bo przed pistopem nie siedziałem przy LT, ale chyba moglo się udać. No i pierwszy postój też był kiepski, poza tym powinien być krótszy (nieco mniej paliwa).
Jak napisałem, udany wyścig Nicka (choć bez rewelacji i fajerwerków - dobre tempo i trochę szczęścia w postaci pecha - w wypadku Roberta- oraz kiepskiej jazdy momentami - w wypadku Jarno - niektórych bezpośrednich konkurentów ;) ), nieudany Kubicy (choć nie z jego winy imho).
75. Dr Prozac
Aha, ta moja wypowiedzi do mario547 ograniczała się do jednej jego wypowiedzi (z nr 8).
76. GawoLoveKubica
A ja na takich kibiców za przeproszeniem wszystkich sram. Jak Kubica ma dobre wyścigi to mało się w gacie nie posikacie , a jak zawali wyścig ( dzisiaj nie koniecznie jego wina ) to zaraz mówicie że jest gorszy od Hei i jest przeciętniakiem.
Drodzy pesymiści. Kubica szybciej zdobędzie MŚ niż odejdzie z F1 z niczym. Ja osobiście w niego wierzę oraz w jego nowy zespół że sięgną w najbliższym czasie po tytuł mistrzowski. Pozdrawiam całą redakcję Formula1.pl za wspaniałą robotę w tym sezonie oraz pozdrawiam tych " prawdziwych " kibiców Roberta.
77. krz08
szkoda że był to ostatni wyścig sezonu
78. mario547
69 DR Prozac Właśnie po to KUB przepuścił KOV aby nie tracić czasu do HEI. A czasy KUB po przepuszczeniu KOV i tak były słabe. KOV go nie blokował.
79. ris
69. Dr Prozac- >>Pierwszy postój Kubicy dłuższy o o 0,541 s od Heidfelda, Drugi o 1,316 s ! -->>>> to zwykła promocja ;-)))) Zastanawiające, że nawet w ostatnim wyścigu podczas wywiadu Kubicy stał przy nim Cerber z ekipy. ;___))
80. mario547
69. Dr Poznac nikt KUB nie zabronił jechać równo i po pierwszym stincie nie roztrwaniać tych 6 s nad TRU i 7,5 nad HEI
81. feels3
mario547 - nie przypominam sobie żebym pisał że KUB miażdży HEI , jednak ciągle uważam, że HEi nie ma błysku, który ma KUB, no i pamiętaj, KUB się ciągle rozwija i ma lata przed sobą a HEI bardziej już za sobą.
Tak gwoli ścisłości, nie wszyscy pamiętają, że KUB jak ciężki kierowca oraz przez KERS , ma ograniczony balast, co na pewno pogarsza jego czasy. Po prostu w tegorocznej konfiguracji bolidu od początku Robert był na straconej pozycji.
Nawet po wyjęciu KERSu dalej to auto budowane pod kątem tej zabawki.
W przyszłym sezonie zostanie podniesiona minimalna waga kierowców i moim zdaniem wrócą z powrotem różnice czasowe z sezonu 2008 między KUB a HEI, no teoretycznie, bo panowie już dla BMW razem jeździć nie będą.
82. niza
GawoLoveKubica, uderzyłeś w samo sedno! Podpisuje się obiema rękami pod tym co napisałeś!
Dr Prozac, dobrze, że podałeś w swoim poście nr 69 kto ile spedził na swoich pit stopach, teraz już rozumiem dlaczego między innymi Robert spadł za tą dwójkę kierowców, BMW jakby nie patrzeć miało w tym swój udział, jeszcze doszło zapewne ograniczenie obrotów silnika + złe prowadzenie się bolidu na chłodniejszym torze i mamy efekt jaki mamy
83. leo_
nieco dłuższymi postojami nie tłumaczyłbym aż tak gorszej pozycji Roberta. Przede wszystkim utrata tempa - to główny czynnik słabego miejsca Kubicy na mecie.
84. feels3
*waga bolidów nie kierowców :)
85. wers43
Usunięty
86. atomic
to już kolejny wyścig gdzie po dobrym starcie roberta , zespół pakuje w niego za dużo paliwa co sprawia,że bolid jest trudny do prowadzenia. robert po pierwszym krótkim pitstopie mógłby zyskiwać kolejne dziesiąte sek i dzię ki temu zdobywać pkt . po temacie . borowczyk i kochański dalej ślepi.
87. skylinedrag
Gratulacje dla Vettela, choć niezbyt go lubię. jak zwycięża to skacze jak dziecko któremu wręczono lizaka, a jak tylko jest coś nie tak to robi minę do płaczu jakby dzieciakowi wyrwali zabawkę.
Button dziś pokazał klasę, mógł olać branie się za Webbera a mimo wszystko nie zrobił się pizdką i dawał z siebie wszystko do końca.
Robert dziś nie błyszczał, ale te po raz kolejny przydługawe stopy po których jak w 70% wyścigów traci po wyjeździe na drugi stint co najmniej jedną , dwie pozycje są już standardem zespołu.
88. przemekx16
Szkoda, że Kubicy się nie udało, ale trudno ;(
89. leo_
78 mario- i tu się z Tobą zgadzam. Podobnie też z 82 nizą. A co się rzeczywiście podziało, zobaczymy -czekamy na wywiad z Robertem.
90. mario547
75. Dr Poznac zwracam panu honor. Ma pan rację do tej 13 s straty pomiędzy 15 a 23 okrążeniem walnie przyczynił się TRU. Masz rację to pokazuje że przesadnie wyolbrzymiłem wolniejszy 2. stint KUB. Mam tylko pytanie na którym kólku tankował HEI
91. szmalec
@GawoLoveKubica zebys sie mocno nie zdziwil kolego.Kubica miewa zbyt malo przeblyskow zeby siegnac po mistrzostwo.Dzisiaj "napalil" sie na Beuemi tak samo jak na Vettela co skonczylo sie strata kolejnego miejsca.
92. BMWbmw
91. szmalec wracaj na Onet tam twoi koledzy cie wysluchaja
93. music
wyścig nudny, tor nie ciekawy ze sportowego punktu widzenia
i był to najgorzej pokazany w tv wyścig - nie wiem ... za mało kamer czy co?
94. mario547
74. Dr poznac treningi KUB miał tez zakłócone przez tą awarię. To była wyjątkowa sytuacja warunki się zmieniały tor stygł było cały czas inaczej. Robert nie zakosztował tego przez awarię. Zarówno W Q jak i we wyścigu w miarę coraz późniejszej godziny KUB słabł już końcówka 1 stintu była słabsza. KUB miał mało czasu na ustawienie bolidu pod te warunki przez awarię nie jeździł treningowo po zachodzie słońca i nie udało mu sie przez tr ustawić dobrze bolidu który dobrze sie sprawował w słońcu. Wraz z końcem dnia kończyła się dobra forma bolidu KUB. W związku z tym nie oceniajmy Roberta zbyt surowo. W dalszym ciągu będę mu kibicował i wierzę w niego choć w Renault nie wierzę
95. rafam
Truli i Glock dwaj nieudacznicy którzy pogrążyli Toyote. Mieli samochód na TOP 3 ale słabaki go nie wykorzystali. Bardzo załuję ze Kubica nie wybrał Toyoty. Renault to coś ala BMW. Z potencjałem Toyoty mogli by być naprawdę wysoko.
96. Michal00_92
Kubica miał uzymany silnik dlatego musial uzywac mieszanki paliwowej bardziej bogata w benzyne. Dlatego jego bolid byl bardziej paliwo zerny, z tad gorsze czasy
97. Bolozks
Kubica nie wiem co się stało, ale tak na ok 3-4 ok przed zjazdem na pit stop stracił duzo do Barichello i potem jeszcze ten piruet :/ szkoda szkoda, Mam nadzieję,że" Bubica" zdobędzie ten tytuł MŚ, ale to głównie zależy od bolidu, umiejętności zawodnika są na drugim miejscu pokazał to w tym sezonie Raikonnen, Hamilton, Alonso.
Do przyszłego sezonu :) Pozdro
98. mario547
67. szmalec nie zgadzam się. KUB jest Lepszy od HEI choć go nie miażdży. Gdyby KUB mógł lepiej ustawić bolid co awaria mu uniemożiwiła. A to był wyjątkowa sytuacja zmieniały się warunki dzień/noc. KUB nie mógł na te warunki ustawić bolidu i taki był efekt
99. music
co do KUB vs HEI - jednak nie można zapominać, że mimo 17 wyścigów limit pecha wcale się nie wyrównał ("wyśrednił") - analizując sezon od początku to Robert częściej (zresztą)nie ze swojej winy tracił szanse na punkty
100. skylinedrag
W przyszłym roku Robert pokaże na co go stać :)Renault wypali z nowym bolidem, ze hej. Nie dość, że będzie spalał mniej paliwa to jest już od połowy tego sezonu przygotowywany. Ja jestem optymistą jeśli chodzi o nowy team.
101. rafam
A co do porównania KUB do HEI do wydaje mi się ze obecnym samochodzie ten drugi jest troszkę lepszy. Nie można mowić o dominacji jak np. Ham nad Kov czy Vet nad Web.
102. GawoLoveKubica
Szmalec wielki znafca ^^ Wbijaj na forum oneta i jazda.
Sezon 2008 mówi prawie wszystko. Ma Kubica sprzęt to i są wyniki , Haidfeld mając taka maszynę co pokazał ? A ściga się wieeeele lat więcej od Kubicy......
A nie no nawet ma sukces fajny . Rozbicie Safety Cara ;]
103. Milten
Usunięty
104. skylinedrag
101. zgadzam się w tym samochodzie mimo większego szczęścia HEI sprawywał się minimalnie lepiej
105. BMWbmw
Kubica zrobił bączka przez to że Buemi nie zostawił mu miejsca i Kubica wjechał na takrkę która go podbiła. Z drugiej strony gdyby Kubica nie próbował wyprzedzić Buemiego mówilibyście że wyprzedać nie umie itd itd ...
106. BMWbmw
wyprzedzać*
107. skylinedrag
Tak ALG dziś zaszalał w boksach. W sumie mu się nie dziwię bo nie dość, że po zachodzi słońca to w TR i RBR jednakowo poubierani :D
108. szmalec
Z calym szacunkiem ale 2008 byl rokiem bledow mistrzow.Kubica dowozil samochod do mety.Nie scigal sie tylko jechal.Zupelnie jak Heidfeld.W tym sezonie jest podobnie z ta roznica ze bolid nie jest juz tak sprawny i szybki a i mistrzowie nabrali nowego doswiadczenia i wiele sie nauczyli (Vettel, Ham).
109. skylinedrag
Nie no bardzo dobrze, że próbował wyprzedzić Buemiego.
110. GawoLoveKubica
Mistrzem jest ten kto nie popełnia błędów mój drogi i dowozi samochód do mety na dobrym miejscu :) Dobre :D " błędów mistrzów "
111. mario547
feels3 "Peti, prawda zawsze wygra! Wierze że Robert zdeklasuje tam Nicka". sorry powiedziałeś tylko że wierzysz że zdeklasuje. Ja też wierzę że kiedyś KUB zdobędzie maistra. Poważnie wierzę
112. leo_
Jest podobnie jak sądziłem. Kubica powiedział, że po I pit stopie stracił przyczepność (może ciśnienia w oponach). Choć ja miałem wrażenie, że już pod koniec I stintu nieco tracił tempa. Okazuje się że jednak najwięcej tracił na II stincie. No cóż, Będę czekał z niecierpliwością na sezon 2010. Acha, czy testy będą dopiero w przyszłym roku?
113. Dr Prozac
Śmieszą mnie wypowiedzi niektórych "fachowców" tutaj (nie chodzi mi tutaj w żadnym wypadku o mario547), którzy nawet pewnie LT na oczy nie widzieli i nie ogarniają co się działo w wyścigu i piszą jak to Kubica sromotnie przegrał jakaś prestiżową (haha) walkę z Heidfeldem. Chyb prowokacje z resztą bo w takim tonie.
90. mario547 : heh to sarkazm? niepotrzebny.
Truli (18) tankował kółko wcześniej niż Heidfeld(19), który tankował trzy obrażenia później niż Kubica (16). Jeden i drugi mieli przewagę strategii nad Robertem. Nie widzieliśmy wszystkiego (a LT nie pokazuje najlepiej sytuacji w momencie zmiany pozycji po tankowaniach). Pamiętam że Trulli miał przewagę nad Nickiem i po wyjechaniu przed Roberta miał tragiczne tempo ( i tutaj jeden i drugi stracili pozycje na rzecz Nicka, przez to jedno okrążenie stracili tą przewagę którą miał Jarno nad Nickiem). Gdyby pitstop Roberta był równie szybki co Nicka to może obroniłby pozycje przed Jarno? Trudno przewidzieć szczerze mówiąc. Nie pamiętam dokładnie jego czasów okrążeń Po tej sytuacji z Kovalainenem (co do której nie mam takiej pewności jak Ty że nic go nie kosztowała), ale nie były tragiczne. Mogliby wbudować w LT taką opcję przewijania która by pozwoliła sprawdzać czasy poszczególnych okrążeń kierowców. :)
Po pierwsze mylisz okrążenia na których Ci kierowcy zrobili swoje pitstopy, po drugie z tego co pamiętam przewaga Kubicy nad Heidfeldem nie wynosiła 13 sekund tylko soc bliżej 8. Kubica tankował 5 minut i 8 sekund przed Heidfeldem który tankował 2 minut 43 sekundy po Trullim.
Tempa nie miał najlepszego w drugim stincie i tego nigdzie nie negowałem, ale z drugiej strony miał już silnik z niemałym przebiegiem i stracił jedyną okazję żeby przygotować ustawienia itp do warunków jakie panowały o tej godzinie (przez awarię innego silnika z resztą). Miał tez sporo paliwa wiec imho nie ma co na nim wieszać przysłowiowych psów za to. Pozycje stracił (a Nick względem Roberta zyskał) na pistopie.
Ogólnie uważam ze BMW zepsuło w sporej miarę wyścig Kubicy robiąc mu zbyt długie pitstopy, wlewając zbyt dużo paliwa na drugi stint (nie tylko pogorszyło to tempo w środkowym co było ważne w walce z 1 stopowcami to przedłużyło i tak za długi pierwszy postój co miało wiadomo jakie efekty). Ze strategią bywa tak ze trudno trafic, nie zawsze da się idealnie wypuścić kierowcę, ale dla takiej różnic w długości pistopów nie mam wytłumaczenia.
Tak czy owak żeby nie było ze jestem jakimś Heidfeldożercą - Nick pojechał ładny (choć bezbarwny) wyścig i jest niezłym kierowcą (choć imho wolniejszym od Roberta, szczególnie w kwalifikacjach). Nie czuje też potrzeby przekonywania innych do swojego zdania. Odnośnie tego czy jest niedoceniany czy nie to uważam że ludzie którzy zajmują się kadrami w zespołach F1 ogólnie wiedzą co robią i potrafią to ocenić trafnie jesli im polityka nie przeszkadza.
Też bede kibicował Robertowi i mam nadzieje ze Renault da race, choć również nie nastawiam się niestety na mistrzowski bolid. choć nigdy nic nie wiadomo, nikt nie spodziewał się takiej formy po RBR i tak kiepskiej po faworytach.
@ 107. skylinedrag jeszcze wyszli w tym samym momencie.
114. bhc
Chetnie obejrzałbym studio przed i po wyścigu ale jak tylko slysze te brednie zientarskiego zbiera mnie na wymioty. Jest opcja że ten czlowiek zniknie w niedalekiej przyszłości ? Może skrobiemy petycje do polsatu ?
115. szmalec
Dowozic to mozna mleko a w F1 trzeba sie scigac i umiec sie scigac.Mozecie pisac co chcecie ale Kubica to przecietny kierowca i w Renault nic nie zdziala bo to takie same lebry jak BMW a i jeszcze gorsze.A co do oszczednych silnikow to juz kazdy Team nad nim pracuje.Zakladam sie o skrzynke piwa ze Kubica w Renault bedzie tak samo meczyl jak w BMW.AMEN
116. ris
Drugi stint - bolid Roberta zaczyna się ślizgać - kompersor do pompowania opon zwaryjował ? Trzeba go na kontrolę antydopingową skierować :-))) I jeszcze bym cos napisał ale ugryzę się w język. ehhhh
117. Dr Prozac
Poprawka, Robert tankował 5 minut i 11 sekund (17:30:58) przed Nickiem (17:36:09). ;)
118. music
olewając samochody które zazwyczaj od lat były poza konkurencją czyli Ferrari i MAclareny (no i teraz Brown) to w klasyfikacji na ilość stawania na podium w ciągu ostatnich 3 i poł roku odkąd jeździ KUB w F1 Robert jest w czołówce - trzeba by to wyliczyć więc naprawdę jest git
119. robertunio
Dlaczego nie moge doddac komentarza???
120. robertunio
Kamui Kobayashi - wspanialy debiut w F1. Toyota na koniec sezonu niewatpliwie jest trzecia sila, a Reanult natomiast jest najgorsze (chociaz tabela punktowa tego nie potwierdza). Wydaje sie ze Robert powinienbyl wybrac Toyote zamiast Renault. Ale nie ma co gdybac - prawdziwy Mistrz potrafi wybrac wlasciwy zespol we wlasciwym momencie i za rok o tej porze wszystko bedzie juz jasne.
121. mario547
Jak to się stało że w ciagu 2 okrążeń od 16 do 18 KUB starcił te 6s do TRU. Przecież to jak przepuszczał KOV to mógł stracić 0,5 bo miał cięzszy bolid to 2x 1s??? Przegrana na pit stopie z HEI było konsekwencja przegranej z TRU który spowalniuał KUB. Mimo słabszej jazdy nie odwrócę sie od Roberta.
122. robertunio
BTW sezon 2009 sie skonczyl a ja chcialem podzielic sie swietnym filmikem przygotowanym przez BBC podsumowujacym sezon 2009. Filmik ten dzieli sezon 2009 na 3 etapy: 1. Jenson Master of the Universe 2. The Red Bulls strike back.3 Clash of the Brawns. Swietna muzyka - warto zobaczyc (niespelna 2 minutki). www.youtube.com/watch?v=ZaASbzZhjOw
123. mario547
116 ris też jestem zwolennikiem teorii spiskowej ehh
124. tom12333
Śmieszą mnie komentarze typu: Kubica stracił w drugim stincie aż 13s w ciągu 8 okrążeń... Nie bronię Kubicy ale nie potrzeba się długo zastanawiać że prawdopodobnie zawiniła technika a nie kierowca. Gdyby wyniki z wcześniejszych dni bardzo różniły się od dzisiejszego drugiego stintu albo gdyby w pierwszym stincie Kubica zaczął tracić tyle na jednym okrążeniu to bym się nie kłócił ale to jest wręcz niemożliwe żeby zacząć tracić aż tyle... A tłumaczenie że miał gorszy dzień nie wchodzi w grę bo w pierwszym stincie jakoś tam trzymał się tempa Barichello... Nie chcę się doszukiwać jakiś spisków ale mogło dojść do jakiejś pomyłki z ciśnieniami opon. Nie bronię Kubicy dlatego że mu kibicuję ale gdyby jakikolwiek kierowca zaczął tyle tracić pomimo bardzo dobrego tempa przed zjazdem do garaży to też by mnie to mocno zdziwiło...
125. niza
Nie piszcie, że Kubica powinien wybrać Toyote zamiast Renault, bo tak naprawdę nikt z nas nie wie kto będzie silniejszy w przyszłym sezonie. Może to będzie Renault, może Toyota, a może Toro Rosso??... Rok temu większość zakładała, że Brawn GP będzie czerwoną latarnią w F1, a co wyszło to każdy wie :)
Ja przez tę przerwę zimową będę mocno trzymała kciuki za Renault, żeby zbudowali zwycięski bolid albo chociaż taki, który będzie plasował się w pierwszej piątce :)
126. Janosoprano
Mnie juz w ogole smiesa niektore komentarze ale sie powstrzymam.Teraz tylko czekac na nast sezon.Pozdrawiam
127. ris
115. szmalec - wróć na onet tu nie ma takich co si dają wypuszczać !
128. mario547
115. szmalec O KUB walczyło SF Toyota i Renault Komentatorzy z Angli podkreślają że KUB to top driver. A HEI jak do tej pory nie ma kontraktu a wszyscy z BMW mu pomagają jak mogą.
129. jack1
Panowie- prawda jest taka ze jakims dziwnym trafem lepiej idzie kierowcom w swoich narodowych teamach . HAM - Mc, BUT- Brown, Hei- bmw, nawet KOB- toyota .W tym swietle Kubik w Reno jako driver nr 1 wyglada lepiej niz w jakims innym teamie.
130. ris
129. jack1 - jest jeden wyjątek Fisiko ;___))))))))))))
131. mario547
124 tom już złagodziłem ton w stosunku do KUB te 13s to efekt blokady TRU
132. jack1
ris - fisiko to wypadek przy pracy, jego nie biore pod uwage bo jest tylko zastepca na kilka wyscigow a wlasciwie juz jest emerytem- ale faktycznie o nim zapomnialem
133. freeqstyler
87. skylinedrag "Robert dziś nie błyszczał, ale te po raz kolejny przydługawe stopy po których jak w 70% wyścigów traci" - przez chwilę myślałem że chodzi ci o wadę anatomiczną ;)
134. Niespokojny
Jak ja się cieszę! 'Many Thanks to BMW Sauber F1 Team' ('Wielkie dzięki dla zespołu BMW Sauber'). Jak się cieszę !!! :-)
135. Dr Prozac
121. mario547:
Tez chciałbym dokładnie wiedzieć Nie wiem jaką miał dokładnie przewagę i jaka była różnica w tempie.. Na pewno trochę stracił na sytuacji z Kovalainenem, 0,5 s stracił na wolniejszym pitstopie. Reszta to zapewne słabsze tempo. Chłodniejsze opony, sporo paliwa, Trulli lekki - z tego już spora różnic mogła wynikać. Reszta to może kwestia nieco słabszych okrążeń Roberta i lepszych Jarno. Może też kwestia tego że temperatura spadała. Może wcale Kov nie przepuścił i próbował się odgryźć - nie widziałeś tego w TV bo realizator nie raczył więc wiedzieć nie możesz pokazać. Nie sądzę żeby przepuścił z miejsca Kovalainena. Może znowu trzeba było redukować obroty (o ile od razu na takich nie jechał?)
Swoją droga myślę że Toyota jako bolid była szybsza od BMW. Ale może się mylę - trudno ocenić.
W kazdym razie coś w tym drugim stincie było wyraźnie gorzej niż w pierwszym i nie sądzę zeby to była kwestia dyspozycji kierowcy..
136. Grapuś
Wreszcie koniec przygody z BMW teraz czekamy co pokaże Renault testy dopiero w lutym :/
137. leo_
Szmalec- ja oczywiście głowy nie dam, że Renault będzie miało co najmniej dobry bolid w przyszłym roku , ale uważam, że są duże na to szanse. No i oczywiście - Robert nie jest przeciętnym kierowcą, jak uważasz. Miał tylko bardziej pod górkę na drodze do F1, i nadal ma trochę trudniej niż pozostali kierowcy. No, ale każdy ma prawo mieć własne zdanie. Myślę, że w przyszłym roku ( a może dopiero w najbliższych latach, niestety) Kubica to potwierdzi.
138. DelPiero1988
nie wypowiadajcie sie ze KUB mógł lepiej wybrać niż RENAULT (np. Toyote). Bo RENAULT od dawna już robi nowy samochód, całkiem nowy! Bo np. McLareny beda prawdopodobnie bazować na tym co juz maja. Pamietacie w tamtym sezonie BMW jezdzilo slabo pod koniec bo robili nowy wóz. Tak jak i teraz RENÓWKA. Mam nadzieje ze Francuzom to lepiej wyjdzie niz Niemcom. aMysle tez optymistycznie bo wtedy BMW skupilo sie na KERS i Renault tez dlatego tak słabo wypadli przez caly sezon. A teraz KERSu nikt nie bedzie miał.
Tak więc:
FRANCUZI DO ROBOTY!!
139. mario547
113. poznac ale sie rozpisujesz. przecież pisałem że TRU spowalniał KUB i widziałem z LT że na 15 kółku KUB miał 7,5 s przewagi nad HEI a na 23 miał 6 s straty no to razem jest 13,5 s
140. Dr Prozac
!@ 119. robertunio tu sa jakieś dziwne skrypty, kiedyś odrzucało mój post (bez komunikatu, jak w wypadku kasowania postów) w którym podawałem kolejność kierowców podczas kwalifikacji w Japonii które przestał otwarty Polsat transmitować.
Kurde może znowu Robertowi zle napompowali opony? Tym bardziej że nie jeździł w takich warunkach?
Swoją droga mario547 mam dziwne wrażenie że Twoje złagodzenie tonu jest ironiczne ;)
141. Bolozks
do DelPiero1988 to,że Renault robi już od dawna bolid nie znaczy,że stworzy coś super przykład w tym roku BMW w zeszłym sezonie odpuścili już dużo wcześniej przed końcem bo robili bolid na ten sezon i co się okazało???? ten bolid to było jedno wielkie G dopiero pod koniec sezonu coś ruszyło, więc dla mnie to bzdura,że Renault długo pracuje to będzie super wóz
142. dziarmol@biss
Podsumowując bytność Kubicy w BMW u boku Heidfelda należy stwierdzić co następuje:
Według mnie jedynym wiarygodnym (obiektywnym) sezonem będzie 2008, dlaczego? ponieważ tylko w tym sezonie Roberta dotknęło najmniej awarii oraz głupich strategii jak również celowego psucia wyścigów przez obsługę na pitstopach. Sezon 07 odebranie Kubicy inż. wyścigowego Giampaolo Dall'Ara (na rzecz Heidfelda) a zastąpienie jakimś Persem który ni w ząb nie czaił o co chodzi, pasmo awarii oraz głupich wpadek uplasowało Heidfelda wyżej w klasyfikacji. A sezon 09 który właśnie się skończył pokazał kto jest tym nr 1 przynajmniej w oczach kierownictwa BMW Sauber. Bolid budowany pod Heidfelda, KERS który miał dać przewagę a dał g...no, no i te bezawaryjne wyścigi Heidfelda w odróżnieniu od Kubicy które go(Kubicę) znowu dziwnym trafem dotknęły też o czymś mówią. W sezonie 08 mieli szansę na mistrzostwo zarówno indywidualnie jak i drużynowo , a skończyli jak skończyli,, olewając Roberta . A ten sezon?? to jakaś groteska w wykonaniu zespołu który miał wygrywać wyścig po wyścigu. Zachwycanie się "zwycięstwem" Heidfelda na Kubicą to jakaś błazenada ;-)). Ze przytoczę słowa Kubicy który zawsze mawia że liczy się tylko wygrana, wygrana w wyścigu, w sezonie!!. To tak na prawdę się liczy. w 2008 roku mieli taką szansę ale woleli oddać laur bez walki. Czy w takim zespole można było mieć motywację do dawania z siebie wszystkiego?? skoro i tak cię oleją?? Fajnie że Robert przeszedł do Renaulta, czekam z niecierpliwością na kolejny sezon w żółto-czarnych barwach i życzę mu aby ten zespół dał mu to czego oczekuje , mianowicie wsparcia w walce o majstra ;-)))
143. Dr Prozac
139. mario547: lubię się rozpisywać ;)
Chyba Cie źle zrozumiałem z tymi 13 sekundami nie chodziło Ci o stratę przy okazji pitstopów (bo to byly okrążenia 16-19 tylko przez dłuższy czas jak Robert jechał za Jarno. Trulli przyspieszył po kilku okrazeniach, ale nadal jechał nieszczególnie szybko (choć pewnie o sekundę szybciej niż na poczatku)
125. niza: Jesli chodzi o BGP to nie powinni być niespodzianką - Honda miała największy budżet i pracowała nad bolidem znacie dłużej niż inni. A BGP dostało efekt pracy. Natomiast RBR to duże zaskoczenie. I słaba forma faworytów.
144. Dr Prozac
@ 142. dziarmol@biss: 100% (lub blisko) racji odnośnie tła rywalizacji Roberta z Nickiem:) No i w 2007 Kubica miał jeszcze mało doświadczenia.
145. dziarmol@biss
144. Dr Prozac - ja bym się cofnął do roku 2006 gdzie będąc żółtodziobem potrafił ograć starego wyjadacza Heidfelda (start na Monza) ;-))
146. tomspoon
żegnam bmw. I niech wasza szkopska noga więcej na drodze Roberta nie stanie...
I trzymajcie się z dale od torów F1...
147. jack1
Dr Prozac twoje analizy sa b szczegolowe odnosnie czasow itp. ale chyba nie rozumiesz ze w tym sporcie gdzie malutkie szczegoly skladaja sie na wynik ten brak szczescia ktory ma robert to wlasnie wynik calego teamu . Jak robert powiedzial ze f1 to chyba najbardziej zespolowy sport na swiecie.maja niemca w teamie wiec skupiaja sie na nim a robert tylko im pomaga w rozwoju.w poprzednim sezonie olali koncowke sezonu i wynik roberta .nie zalezalo im bo niemiec byl z tylu.jakos gdy robert jest kolo nicka w wyscigu to robertowi auto traci balans itp. wiec nie wysilaj sie z proba zrozumienia , na ktorym kolku stracil te dziesiate sek. tylko dzieki swojemu talentowi nawiazuje walke z niemcem w niemieckim teamie. nie jestem jakims szowinista ale takie sa fakty i to nie tylko w tym teamie .swoja droga ciekawe co by bylo gdyby jakims cudem powstal polski team i w tym teamie polak i np. niemiec.
148. dziarmol@biss
147. jack1 - He he he Do Twojego ostatniego zdania ;-)) Leźlibyśmy Niemcowi w dupę (jako zespół) gdyż jesteśmy bardzo poprawni politycznie ;-))
149. jack1
dziarmol - dobre,dobre . ale tak powaznie to mysle ze by bylo podobnie tylko w druga strone
150. tomspoon
i miała Wanda racje że nie chciała niemca :)
151. saint77
Mam oficjalną prośbę do Pana Andrzeja Borowczyka:
człowieku, weź się lepiej zabierz do komentowania baletu mongolskiego, snookera albo jazdy figurowej na lodzie. Do komentowania F1 nie masz ani polotu, anie wiedzy.
Podczas relacji chciałbym się dowiedzieć jakim sposobem po 1 pitstopie Robert, który miał całkiem dobre tempo jazdy spadł nagle za HEI i TRU których wyprzedzał po 5 lub 6 sekund. Może warto by było kilka słów chociaż powiedzieć o tym wydarzeniu a nie zachwycać się po raz tysięczny pięknym torem, wizytą tej zarozumiałej Naomi Cambell czy wyliczać ile paneli LED jest w dachu hotelu na torze. Te "ciekawostki" można z powodzeniem przytoczyć w studiu przed lub po wyścigu. A pan mało orgazmu nie dostał mówiąc po raz setny do znudzenia "tej pięknej pani nikomu nie muszę przedstawiać, to Nicole Scherzinger, druga połowa Lewisa Hamiltona".
Poza tym myli pan kierowców, Raikonena od Fischicelli już wszyscy odróżniają a pan ma z tym ciągle problemy...
Jeśli ma pan dostęp do aktualnych informacji o sytuacji na torze, które nie są chwili obecnej przekazywane za pośrednictwem TV to chyba dobrze by było o nich wspomnieć bo to jest ciekawsze od tego, czy zawodnicy mogli dobrze w nocy spać czy nie.
Zazwyczaj oglądam F1 mając włączony jednocześnie LiveTiming i wtedy ten pański bełkot jest nieco mniej drażliwy, bo z reguły wszystkie ważne zdarzenia docierają do mnie kilka minut przed tym, jak pan się połapie, ale dzisiaj akurat nie mogłem skorzystać z internetu i musiałem słuchać tego dennego żargonu...
Panie Borowczyk, więcej profesjonalizmu i konkretów a jak pan nie nadąża to zrób pan miejsce Mikołajowi Sokołowi, on takich bzdetów nigdy nie pociskał i sądzę, że taga zamiana wyjdzie nam wszystkim na zdrowie.
Sorry, że tak się rozpisałem ale to już stało się naprawdę irytujące...
152. Marti
Gratulacje dla Vettela!! Perfekcyjny wyścig w jego wykonaniu, gratulacje dla RBR za dublet.
Szkoda, że Robert nie zdobył punktu w ostatnim wyścigu, po pierwszym stopie tempo gwałtownie spadło, opony nie miały właściwej przyczepności i pewnie wystąpiły jeszcze inne czynniki z powodu których ukończył wyścig zaledwie na dziesiątej pozycji.
Komplement dla Kobayashiego, wydaje się, że z tego kierowcy "będą ludzie" :-)
Pech Hamiltona. Bywa ;-) swoja drogą chyba MSC "wykrakał" jemu ten defekt, ponieważ pytany przed wyscigiem co moze powstrzymać Lewisa, powiedział, że chyba tylko awaria techniczna.
A Nick zapewne przez całą zimę będzie się chwalił jak to pokonał Roberta na punkty oraz zdobył dla BMW 6. miejsce w konstruktorach w ich ostatnim sezonie... ;/
Wyścig niestety mało ciekawy. Co z tego, że kulisy futurystyczne i zapieraja dech, jeśli w "godzinę 0" mało się dzieje. Ale cóż, takie to "uroki" nowoczesnych torów.
Testy bolidów na 2010 będą dopiero możliwe w nowym roku, chyba nawet dopiero od lutego. To a propos jakiegoś wcześniejszego postu.
153. Piotre_k
Wyścig rozczarowujący, i dla Roberta i generalnie. Chociaż obiektywnie walki i akcji nie brakowało to był jedyny wyścig w sezonie, na którym momentami przysypiałem. Brawa dla Vettela i Buttona, jeszcze większe dla Kobayashiego za bezbłędną jazdę i zachowanie zimnej krwi w pojedynku z Jensonem. Kuriozum weekendu: Artur Kubica mówiący w studiu Polsatu o swoim synu per "Kubica" (lol)
154. shelby11
Gratulacje dla Vettela za perfekcyjną jazde i dla Kobayashiego za brak kompleksów w rywalizacji z m.in. Buttonem. Szkoda Roberta, na szczeście to jego ostatni wyścig w barwach BMW Sauber. No ale teraz znów zacznie sie gadka ze Heidfeld jest od niego lepszy ponieważ ma wiecej punktów heh. Ogólnie wyścig strasznie nudny, najwieksze emocje były chyba podczas walki Buttona z Webberem na ostatnich okrążeniach. Oby coraz mniej było tak nudnych torów.
155. beam_beer
@saint77 Racja. Do tego realizator TV też nie popisał się. Nie raz i nie dwa pokazywał bzdury, a nie to, co działo się na torze.
156. Marti
153. Piotre_k - dziwisz się, skoro on jest tatą Zientarskiego? :-) ;-)))
157. ebbpp
Jakby Kobayashi byłby z Kubicą w Renault to by się działo.
158. Piotre_k
Marti: możesz wyjaśnić? Bo niestety nie wiem o co chodzi w Twoim żarcie :(
159. shelby11
158. po prostu Zientarski zawsze mówi do Artura Kubicy per tato
160. Janosoprano
Czy ktos wie kiedy na ebayu bedzie mozna kupic czesci z bolidow BMW?;)
161. Dr Prozac
Wychodzi na to, że Robert mógł dostać źle napompowane opony na pierwszym pitstopie.
Jak wyglądało to w BMW dobrze podsumowała wypowiedz Kubicy w której powiedział że 90% okrążeń testowych które przejechał było pod kątem KERS którego nie miał i tak używać i że pierwsze okrążenia na miękkich oponach przejechał.. w Australii
147. jack1
Przecież napisałem że to BMW zwaliło pitstopy, nie dostosowało strategii do warunków. Teraz wychodzi na to że pewnie mu złe ciśnienia ustawiło po pierwszym pitstopie - o czym też napisałem jako ewentualności.
To czasy, strategie, czasy pitstopów i decyzje zespołu decydują o wyniku w wyścigu nie to że Niemiecki team woli Niemca. To wymienione przed chwilą czynniki - czyli sytuacje na torze - należy analizować żeby dowiedzieć się czemu kierowca jadąc na dobrej pozycji z dobrym tempem skończył daleko. Potem można spekulować czy bylo to celowe działanie. Zakładając działania BMW przeciw Robertowi za fakt to sama ich zła wola nie psuje Kubicy wyscigu, tylko ewentualne działania.
Popraw proszę interpunkcje. Naprawdę źle się czyta zdania nierozpoczęte wielką literą, imiona z małej litery itp ;)
@145. dziarmol@biss : prawda. Ale sama różnica w doświadczeniu by tłumaczyła wyniki w 2007 r. A jak sam napisałeś były inne, ważne czynniki.
162. ris
161. Dr Prozac -->>> cytat--->>> Wychodzi na to, że Robert mógł dostać źle napompowane opony na pierwszym pitstopie.<<<--- przecież o tym napisałem wyżej ale chyba dziś jesteś lekko mówiąc zdenerwowany ?!!!!
163. robertunio
A znalazlem jeszcze jeden link do tego filmiku o ktorym wczesniej napisalem (ten jest nawet w lepszej jakosci) wiec tez go zapodam:
www.youtube.com/watch?v=OCyeoo0vCSI
164. Dr Prozac
162. ris No napisałeś. I co z tego? :P Nie rozumiem o co Ci chodzi.
Nie neguje - możesz moją wypowiedz uznać jako potwierdzenie tego co sam wcześniej napisałeś (w dosyć zabawny sposób - choć to raczej kompresorek Nicka dostał doping, albo ten Roberta go nie otrzymał :D )
Poza tym to było raczej potwierdzenie moich wcześniejszych spekulacji z przed wypowiedzi Roberta o tym co się działo podczas drugiego stintu.
Odnośnie mojego zdenerwowania to owszem, byłem poirytowany. Nie tylko tym co się stało przy okazji pitstopów, ale ogólnie tym wyścigiem, jego realizacją, gadaniem komentatorów. Moze mam zły dzień :) Natomiast komentarze po wyścigu pisałem już na spokojnie.
165. yaneq
abu zabi... najładniejsze widoki, najbardziej nudny wyścig sezonu.
166. orinocoPL
Kubica w wywiadzie stwierdzil, ze po zmianie opon nie mial przyczepnosci. Ciekawe.
167. Konik_mekr
151. saint77, heh, najlepsza sytuacja była, gdy Barichello i Kubica zjeżdżali na 1. postój, a Maurycy i Borowczyk czekają, patrząc zapewne na livetiming, kiedy przejadą linię mety. Kiepsko im wychodzi komentowanie tych wyścigów, dziwne, bo za czasów Mikołaja Sokoła (gdy jeszcze komentowali z toru)uważałem ten komentarz za najlepszy...
168. rama
Tylko Nakajima ptk przez cały sezon nie zdobył...;P
169. ris
164. Dr Prozac - co najwyżej zabawny sarkazm ;-) bo szkoda nerwów, wszyscy widzieli jak było!!! Komentatorów jeszcze można zrozumieć, ale tego co się działo w drugim stincie już nie bardzo ;-(((( pozdro.
170. Maciant
Usunięty
171. david9
Taa no to teraz pozostaje żyć tylko nadzieją że Renault zbuduje w miare konkurencyjny bolid. Swoją droga optymiści którzy są zadowoleni z wyboru zespołu przez Kubice mają tylko jeden nudny i mało przekonujący argument że nie wiadomo kto będzie miał dobry bolid w przyszłym roku. Nie wiadome to było rok temu a teraz? Teraz można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić że te zespoły które miały mocną koncówke dobrze wystartuja w 2010. RedBull i Brawn na pewno będą w czołówce. McLaren i Ferrari pewne też chociaż odpadnie im KERS więc także dodatkowy atut. Renault zaczyna budowe samochodu od zera a takie teamy jak juz wspomniany Brawn, RedBull czy nawet Toyota na obecną chwile maja mocne bolidy bez KERS-u co za tym idzie mają przewage nad takimi ekipami które muszą wszystko robić od początku. Kontunując obecny kierunek rozwoju i uwzględniając zmiany na przyszły rok nadal mogą sie liczyć w walce o wysokie lokaty. W Renault obecnie nie wierze chociaż mam nadzieje że sie miło rozczaruje.
172. niza
Piotre_k, a dziwisz się dlaczego mówił o swoim własnym synu per "Kubica"? Marti już Ci odpowiedziała (Ojjj Marti, uśmiałam się do łez jak przeczytałam Twój post nr 156 :P) Chłop już zdurniał siedząc w tym studio i słysząc za każdym razem od Zientarskiego tata, nie wie kto jest już jego synem :D
173. Maciant
171.david9- zero pojęcia!!!!!!!!!!
174. sk0k
co do zwyciestwa druzynowego bmw na williamsem tak bym sie eni cieszyl bo w bmw pracowalo na to dwoch kierowcow a w williamsie tylko jeden.
ile jeszcze bledow popelnicie w artykulach ? button ostatecznie zakonczyl sezon na 3 miejscu ? z tego co wiem to ma mistrza....
175. david9
173 Maciant ja niemam pojęcia ??? Sorki ale ja jakos nie potrafie sie podniecać 8 miejscem Renault przedstaw argumenty przemawiające na korzyść Renault a takie które pokarzą dlaczego Brawn i RedBull mają nagle przestać być w czołówce to się zgodze bo wkółko tylko słyszę że nie wiadomo kto będzie dobry za rok. Moim zdaniem zespoły mocne w koncówce tego sezonu będą równie dobre na początku przyszłego a co do reszty sezonu i jak poszczególne zespoły rozwiną bolid to już inna sprawa.
176. maciek71
Nie bardzo rozumiem czemu zespoly ktore sa na szczycie w tym sezonie mialy by byc na szczycie w 2010 . Ludzie zmienia sie bardzo wiele pozostaje jedynie areodynamika bolidy w 2010 roku to beda zupelnie nowe konstrukcje , zakaz tankowania zmienia caly bolid bedzie napewno wiekrzy poza tym maja byc wezsze kola przednie wiec caly przod sie zmieni poza tym caly uklad chamulcowy i zawieszenia wiec powiedzcie mi czemu czolowka 2009 ma tez byc na top w 2010 POZDRAWIAM
177. Maciant
napisałeś że ranault zaczyna budowę bolidu od zera, a inne bolidy tj. Brawn,RedBull mają na obecną chwilę mocne bolidy ale zważ na to że RBR,Brawn,i reszta bolidów będzie musiało tak samo jak renault zacząć budowę bolidu od zera,brak kers-u, wiekszy zbiornik paliwa,mniejsze spalanie i inne czynniki które wpłyną na doskonałość bolidu więc nie wiadomo kto będzie w czołówce.Poczekajmy do marca to się okaże.POZDRO
178. dorotka20
Dobra widzę, że zainteresowanie jest nie małe dzisiejszą sytuacją na torze to ja rownież dodam pare swoich przemyślen. Stwierdzam tak ze zespół BMW coś namieszał z oponami u Kubicy gdyż wiedzieli ze nawet jesli Jarno czy Haidfeld wyprzedzi Roberta to i tak niewiele zmieni bo im chodziło o punkty ktore miał zdobyc Nick dla zespołu. Wiec udupili Kubice kosztem Nicka jak to zresztą nie było juz jednorazowo. Ten rok startow naszczescie sie skonczył mam nadzieje ze BMW juz nigdy nie stanie Kubicy na drodze. To jakis horor był . Na każdym kroku cos sie działo. Nawet nie wiem czy Mario wiedział o niektorych zagrywkach mechaników. Ale jesli wezmie sie pod uwage pomylki z cisnieniami , dlugie pit stopy a nawet pomylenie opon to jest jakies chore. Za co oni biorą pieniądze jesli ich pit stopy są takie wolne i ślamazarne. Bolid nicka jakos da sie szybko i sprawnie obsluzyc. To drodzy kibice nie jest przypadek. Te wszystkie wpadki nie do konca byly przypadkowe. Dam wam przyklad na tle innych zespołow. Pomyślcie jak sie czuje kovalainen ktory otwarcie sie wypowiedzial na temat zespołu wzamian poraz kolejny padła skrzynia. Hamilton tez nie dojechal ale chyba pierwszy raz ale to tez chyba z jego winy bo co on wyprawiał z tymi oponami, hamulacmi ciagle blokowal palił masakra. Pomyslcie co czuje Rubens ktory ciagle zostawal oszukiwany ciagle cos szło nie tak. Dlatego twierdze ze jesli Robert pojdzie nawet do Renult gdzie szef zespołu mowi czekamy na Kubice by wejsc w nową ere to myśle ze to bedzie dobry wybor. Kubica nie musi wcale wygrywac niech bedzie za plecami nawet najlepszych predzej czy pozneij trafi do Ferari ale niech nie bedzie juz wiecej kozlem ofiarnym. BMW bodowalo bolid pod kers dla Nicka nie ukrywali tego bo wiedzieli ze Robert jest za ciezki w przyszlym roku mieli rozwiazac problem z wagą bolidu. A zbudowali shit ktorym Nick nie umiał jezdzic a Robert zwyczajnie nie byl wstanie wyciagnac z niego maxa. I tak Robert ktory liczył na areodynamike sie zawiodł bo jej nie rozwijali kosztem Kersu dla Nicka. Twierdze ze cały sezon byl dla Nicka i pod Nicka. Dziekuje ze BMW jest tak tempym zespołem i sie nie zgapneli ze mają takiego swietnego kierowce jak Vetel bo gdyby sie zgapneli to Robert cale zycie spedził by jako 3 kierowca. Z drugiej strony jednak zaluje bo Vetel wskazałby miejsce Nickowi w szefegu gdzie jego miejsce sie znajduje. Sie rozpisalem ale mnie to zdenerwowało strasznie. Pozdrawiam wszystkich
179. david9
Pozostaje jedynie aerodynamika haha aerodynamika to podstawa w każdym bolidzie i bez niej nic nie pomoże chyba ten sezon to dobitnie pokazał waszym zdaniem Adrian Neway czy Ross Brawn nie poradzą sobie z uwzględnieniem tych zmian a Renault nagle błysnie geniuszem?? albo jesteście tacy naiwni i waszym jedynym autorytetem w F1 jest Polsat z Zientarskim na czele albo oglądamy 2 różne serie wyścigowe.
180. kacperboss
Aerodynamika sie za bardzo nie zmienia, więc zespoły, które rozwijały bolid do końca np. McL są już z przodu jeśli chodzi o ten element. Tworzyli nowe części i jeździli z nimi więc są tak jakby do przodu z testami w porównaniu z Ferrari i Reno.
Co więcej, jeśli chodzi o McL to widać, że obrali prawidłowy kierunek rozwoju toteż można przypuszczać, że będą oni silni w przyszłym sezonie. Jeśli sie tak stanie to nie będę zbyt szczęśliwy bo nie lubię tego zespołu...
Reno nad nowym bolidem pracuje już chyba od 5 m-cy, elementy aerodynamiczne projektują i tworzą, ale nie ma pewności jak spiszą sie w praktyce. McL ma już jakieś podstawy...
Największym atutem Reno może być silnik, chociaż Ferrari zapowiedziało, że skupią sie na poprawieniu wydajności swojego silnika, a myślę, że nie tylko oni sie za to wezmą...
181. Maciant
ja poczekam do marca narazie to jest wielka niewiadoma.
182. Xellos
Komentarz podczas wyścigu jest żenujący. CI panowie nic nie umieli powiedzieć po pitstopie Roberta. Tymczasem każdy uważny widz dostrzegł, że był widoczny moment jak Kovalainen wyprzedza Roberta. Zrównał się z nim przed dohamowaniem. I kadr przeniósł się na coś innego, a tymczasem panowie komentowali jakieś bzdury. Jedyne co mi pozostało to samemu się domyśleć, że Kubica został wyprzedzony. Po kilku minutach olśniło dopiero panów komentatorów- pomiędzy zachwalaniem się torem i partnerką Hamiltona- coś typu: "o Kovalainen jest przed Kubicą, chyba musiał go wyprzedzić". Polsat DNO !!!
183. mario547
Dr Prozac. Na pewno zawaliła technika a nie KUB. Panie doktorze kim ty do ******* jesteś żeby oceniać czy jestem sarkastyczny czy nie. Po prostu coś sie KUB k**** z bolidem stało i już.
184. mario547
135 Dr Prozac miał cięższy bolid od TRU zimniejsze ale świeższe opony ale wcale nie powinien w 2 kólka stracić 6s. Masz rację coś było z kołami nie tak. No może jestem trochę sarkastyczny bo jak ktoś ciagle zwala winę na sprzęt to mnie drażni no ale jest wielse prawdopodobne nawet jak amen w pacierzu że KUB nie zawinił
185. dziarmol@biss
178. dorotka20 - Innymi słowy streściłaś to wszystko o czym ja i jeszcze kilku innych piszę od dwóch lat ;-)) tyle ze mnie nazwano "spiskowcem" który wszędzie węszy spisek złych Niemców na dobrym Polaku ;-)) A życie właśnie pokazuje kto miał niestety rację ;-(( pozd.
186. dar_ek
Patrząc na czasy spędzone w PitStop'ach to RK zajął 3 miejsce od końca. Ostatnie zajął Vettel prawdopodobnie przez pomyłkę Algersuari. Przedostatnie zajął Webber... Oj panowie mechanicy z RBR macie dużo do ćwiczenia przez zimę :). (jak znajdę czas to przeanalizuje czasy w Pitach w całym sezonie, ciekawe czy tutaj Vettel nie stracił mistrza?)
187. orinocoPL
185. dziarmol@biss-bo taki juz jest los majacych wlasne zdanie, ze najpierw sie ich wysmiewa i poniza a potem nie wierzy, ze mieli racje. Pozdro.
188. jar188
Niech mi jeszcze tylko ktoś wyjaśnie dlaczego Robert zaczął jechać o 0,5sek wolniej już na trzy kółka przed zjazdem na pierwszy pitstop od Rubensa i dlaczego z taką ilością paliwa nie zdobył lepszej pozycji w qualu.
Ja poczekam i poslucham raczej jakieś oficjalnego komunikatu w tej sprawie, o ile taki będzie. Stwierdzenie dobrania złego ciśnienia jest bardzo prostą sprawą, trzeba tylko chcieć (zarząd lub Robert).
189. kacper1812
ta ku###a vetelll wicemistrzem śiwta już badoer lepszy.
190. saint77
Tak odnośnie Renault:
podobno ich silnik jest najabrdziej oszczędny w stawce, więc przy zmianie przepisów dotyczących tankowania to chyba jest duży punkt na ich korzyść.
Poza tym z tego co mówiono to Renault podobnie jak Ferrari rozpoczęło pracę nad nowym bolidem już nieco wcześniej, rezygnując z rozwoju bolidu tegorocznego.
Jak im to wyjdzie - ciężko powiedzieć, ale patrząc na BGP to chyba warto zaryzykować:)
A jeśli Robert będzie spisywał się znakomicie w 2010 w co ja nie wątpie, to przy elastycznym podejściu ekipy takiej jak Renault sukces jest bardzo prawdopodobny.
I tego im i nam wszystkim życzę.....
191. dziarmol@biss
187. orinocoPL - No cóż... my wiedzieliśmy od początku jak było, jak jest i jak będzie na szczęście stało się nieaktualne , przynajmniej z tym zespołem ;-))
192. maxis12
I tak Kończy się Historia BMW...
193. marek A
Nic się nie kończy BMW jeszcze wystartuje i to niedługo :)
194. rafaldinio
do kacperboss, tyle ze przy zwiekszonej wadze bolidu moze nie byc skuteczna, a waga na starcie bedzie duzo wyzsza niz w sezonie 2009
195. poppolino
Zwycięstwo #5
No nie powiem, Button załatwił mi trochę stresu w końcówce. Ale koniec końców dublet dowieziony, i to najważniejsze. Żałuję że ten Brawn wyrobił sobie taką przewagę w pierwszej połowie sezonu, bo może i dałoby się z nimi powalczyć. Ale dobra, wicemajstry też są dobre. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie RBR wykona ten ostatni krok. No i że Renault da Robertowi dobry bolid. Także do zobaczenia w 2010! :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz