2009-11-01 GP Abu Zabi - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 S.Vettel Red Bull 1:34:03.414 10
2 M.Webber Red Bull + 17.8 8
3 J.Button Brawn GP + 18.4 6
4 R.Barrichello Brawn GP + 22.7 5
5 N.Heidfeld BMW Sauber + 26.2 4
6 K.Kobayashi Toyota + 28.3 3
7 J.Trulli Toyota + 34.3 2
8 S.Buemi Toro Rosso + 41.2 1
9 N.Rosberg Williams + 45.9
10 R.Kubica BMW Sauber + 48.1
11 H.Kovalainen McLaren + 52.7
12 K.Raikkonen Ferrari + 54.3
13 K. Nakajima Williams + 59.8
14 F.Alonso Renault + 1:09.6
15 V.Liuzzi Force India + 1:34.4
16 G.Fisichella Ferrari + 1 okr.
17 A.Sutil Force India + 1 okr.
18 R.Grosjean Renault + 1 okr.
19 L.Hamilton McLaren + 35 okr.
20 J.Alguersuari Toro Rosso + 37 okr.

komentarze
  • 165. yaneq
    • 2009-11-01 21:09:20
    • *.pancom.pl

    abu zabi... najładniejsze widoki, najbardziej nudny wyścig sezonu.

  • 166. orinocoPL
    • 2009-11-01 21:10:41
    • *.b-ras1.srl.dublin.eircom.net

    Kubica w wywiadzie stwierdzil, ze po zmianie opon nie mial przyczepnosci. Ciekawe.

  • 167. Konik_mekr
    • 2009-11-01 21:13:38
    • *.gorzow.mm.pl

    151. saint77, heh, najlepsza sytuacja była, gdy Barichello i Kubica zjeżdżali na 1. postój, a Maurycy i Borowczyk czekają, patrząc zapewne na livetiming, kiedy przejadą linię mety. Kiepsko im wychodzi komentowanie tych wyścigów, dziwne, bo za czasów Mikołaja Sokoła (gdy jeszcze komentowali z toru)uważałem ten komentarz za najlepszy...

  • 168. rama
    • 2009-11-01 21:13:59
    • *.33.73.124

    Tylko Nakajima ptk przez cały sezon nie zdobył...;P

  • 169. ris
    • 2009-11-01 21:18:09
    • *.150.87.74

    164. Dr Prozac - co najwyżej zabawny sarkazm ;-) bo szkoda nerwów, wszyscy widzieli jak było!!! Komentatorów jeszcze można zrozumieć, ale tego co się działo w drugim stincie już nie bardzo ;-(((( pozdro.

  • 170. Maciant
    • 2009-11-01 21:28:43
    • *.ejedrzejow.pl

    Usunięty

  • 171. david9
    • 2009-11-01 21:35:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Taa no to teraz pozostaje żyć tylko nadzieją że Renault zbuduje w miare konkurencyjny bolid. Swoją droga optymiści którzy są zadowoleni z wyboru zespołu przez Kubice mają tylko jeden nudny i mało przekonujący argument że nie wiadomo kto będzie miał dobry bolid w przyszłym roku. Nie wiadome to było rok temu a teraz? Teraz można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić że te zespoły które miały mocną koncówke dobrze wystartuja w 2010. RedBull i Brawn na pewno będą w czołówce. McLaren i Ferrari pewne też chociaż odpadnie im KERS więc także dodatkowy atut. Renault zaczyna budowe samochodu od zera a takie teamy jak juz wspomniany Brawn, RedBull czy nawet Toyota na obecną chwile maja mocne bolidy bez KERS-u co za tym idzie mają przewage nad takimi ekipami które muszą wszystko robić od początku. Kontunując obecny kierunek rozwoju i uwzględniając zmiany na przyszły rok nadal mogą sie liczyć w walce o wysokie lokaty. W Renault obecnie nie wierze chociaż mam nadzieje że sie miło rozczaruje.

  • 172. niza
    • 2009-11-01 21:55:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piotre_k, a dziwisz się dlaczego mówił o swoim własnym synu per "Kubica"? Marti już Ci odpowiedziała (Ojjj Marti, uśmiałam się do łez jak przeczytałam Twój post nr 156 :P) Chłop już zdurniał siedząc w tym studio i słysząc za każdym razem od Zientarskiego tata, nie wie kto jest już jego synem :D

  • 173. Maciant
    • 2009-11-01 22:05:12
    • *.ejedrzejow.pl

    171.david9- zero pojęcia!!!!!!!!!!

  • 174. sk0k
    • 2009-11-01 22:08:00
    • *.icpnet.pl

    co do zwyciestwa druzynowego bmw na williamsem tak bym sie eni cieszyl bo w bmw pracowalo na to dwoch kierowcow a w williamsie tylko jeden.
    ile jeszcze bledow popelnicie w artykulach ? button ostatecznie zakonczyl sezon na 3 miejscu ? z tego co wiem to ma mistrza....

  • 175. david9
    • 2009-11-01 22:16:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    173 Maciant ja niemam pojęcia ??? Sorki ale ja jakos nie potrafie sie podniecać 8 miejscem Renault przedstaw argumenty przemawiające na korzyść Renault a takie które pokarzą dlaczego Brawn i RedBull mają nagle przestać być w czołówce to się zgodze bo wkółko tylko słyszę że nie wiadomo kto będzie dobry za rok. Moim zdaniem zespoły mocne w koncówce tego sezonu będą równie dobre na początku przyszłego a co do reszty sezonu i jak poszczególne zespoły rozwiną bolid to już inna sprawa.

  • 176. maciek71
    • 2009-11-01 22:26:43
    • *.24.43.231

    Nie bardzo rozumiem czemu zespoly ktore sa na szczycie w tym sezonie mialy by byc na szczycie w 2010 . Ludzie zmienia sie bardzo wiele pozostaje jedynie areodynamika bolidy w 2010 roku to beda zupelnie nowe konstrukcje , zakaz tankowania zmienia caly bolid bedzie napewno wiekrzy poza tym maja byc wezsze kola przednie wiec caly przod sie zmieni poza tym caly uklad chamulcowy i zawieszenia wiec powiedzcie mi czemu czolowka 2009 ma tez byc na top w 2010 POZDRAWIAM

  • 177. Maciant
    • 2009-11-01 22:34:06
    • *.ejedrzejow.pl

    napisałeś że ranault zaczyna budowę bolidu od zera, a inne bolidy tj. Brawn,RedBull mają na obecną chwilę mocne bolidy ale zważ na to że RBR,Brawn,i reszta bolidów będzie musiało tak samo jak renault zacząć budowę bolidu od zera,brak kers-u, wiekszy zbiornik paliwa,mniejsze spalanie i inne czynniki które wpłyną na doskonałość bolidu więc nie wiadomo kto będzie w czołówce.Poczekajmy do marca to się okaże.POZDRO

  • 178. dorotka20
    • 2009-11-01 22:35:08
    • *.tarnogora.net.pl

    Dobra widzę, że zainteresowanie jest nie małe dzisiejszą sytuacją na torze to ja rownież dodam pare swoich przemyślen. Stwierdzam tak ze zespół BMW coś namieszał z oponami u Kubicy gdyż wiedzieli ze nawet jesli Jarno czy Haidfeld wyprzedzi Roberta to i tak niewiele zmieni bo im chodziło o punkty ktore miał zdobyc Nick dla zespołu. Wiec udupili Kubice kosztem Nicka jak to zresztą nie było juz jednorazowo. Ten rok startow naszczescie sie skonczył mam nadzieje ze BMW juz nigdy nie stanie Kubicy na drodze. To jakis horor był . Na każdym kroku cos sie działo. Nawet nie wiem czy Mario wiedział o niektorych zagrywkach mechaników. Ale jesli wezmie sie pod uwage pomylki z cisnieniami , dlugie pit stopy a nawet pomylenie opon to jest jakies chore. Za co oni biorą pieniądze jesli ich pit stopy są takie wolne i ślamazarne. Bolid nicka jakos da sie szybko i sprawnie obsluzyc. To drodzy kibice nie jest przypadek. Te wszystkie wpadki nie do konca byly przypadkowe. Dam wam przyklad na tle innych zespołow. Pomyślcie jak sie czuje kovalainen ktory otwarcie sie wypowiedzial na temat zespołu wzamian poraz kolejny padła skrzynia. Hamilton tez nie dojechal ale chyba pierwszy raz ale to tez chyba z jego winy bo co on wyprawiał z tymi oponami, hamulacmi ciagle blokowal palił masakra. Pomyslcie co czuje Rubens ktory ciagle zostawal oszukiwany ciagle cos szło nie tak. Dlatego twierdze ze jesli Robert pojdzie nawet do Renult gdzie szef zespołu mowi czekamy na Kubice by wejsc w nową ere to myśle ze to bedzie dobry wybor. Kubica nie musi wcale wygrywac niech bedzie za plecami nawet najlepszych predzej czy pozneij trafi do Ferari ale niech nie bedzie juz wiecej kozlem ofiarnym. BMW bodowalo bolid pod kers dla Nicka nie ukrywali tego bo wiedzieli ze Robert jest za ciezki w przyszlym roku mieli rozwiazac problem z wagą bolidu. A zbudowali shit ktorym Nick nie umiał jezdzic a Robert zwyczajnie nie byl wstanie wyciagnac z niego maxa. I tak Robert ktory liczył na areodynamike sie zawiodł bo jej nie rozwijali kosztem Kersu dla Nicka. Twierdze ze cały sezon byl dla Nicka i pod Nicka. Dziekuje ze BMW jest tak tempym zespołem i sie nie zgapneli ze mają takiego swietnego kierowce jak Vetel bo gdyby sie zgapneli to Robert cale zycie spedził by jako 3 kierowca. Z drugiej strony jednak zaluje bo Vetel wskazałby miejsce Nickowi w szefegu gdzie jego miejsce sie znajduje. Sie rozpisalem ale mnie to zdenerwowało strasznie. Pozdrawiam wszystkich

  • 179. david9
    • 2009-11-01 22:38:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Pozostaje jedynie aerodynamika haha aerodynamika to podstawa w każdym bolidzie i bez niej nic nie pomoże chyba ten sezon to dobitnie pokazał waszym zdaniem Adrian Neway czy Ross Brawn nie poradzą sobie z uwzględnieniem tych zmian a Renault nagle błysnie geniuszem?? albo jesteście tacy naiwni i waszym jedynym autorytetem w F1 jest Polsat z Zientarskim na czele albo oglądamy 2 różne serie wyścigowe.

  • 180. kacperboss
    • 2009-11-01 22:38:49
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Aerodynamika sie za bardzo nie zmienia, więc zespoły, które rozwijały bolid do końca np. McL są już z przodu jeśli chodzi o ten element. Tworzyli nowe części i jeździli z nimi więc są tak jakby do przodu z testami w porównaniu z Ferrari i Reno.
    Co więcej, jeśli chodzi o McL to widać, że obrali prawidłowy kierunek rozwoju toteż można przypuszczać, że będą oni silni w przyszłym sezonie. Jeśli sie tak stanie to nie będę zbyt szczęśliwy bo nie lubię tego zespołu...
    Reno nad nowym bolidem pracuje już chyba od 5 m-cy, elementy aerodynamiczne projektują i tworzą, ale nie ma pewności jak spiszą sie w praktyce. McL ma już jakieś podstawy...
    Największym atutem Reno może być silnik, chociaż Ferrari zapowiedziało, że skupią sie na poprawieniu wydajności swojego silnika, a myślę, że nie tylko oni sie za to wezmą...

  • 181. Maciant
    • 2009-11-01 22:46:05
    • *.ejedrzejow.pl

    ja poczekam do marca narazie to jest wielka niewiadoma.

  • 182. Xellos
    • 2009-11-01 23:34:39
    • *.adsl.inetia.pl

    Komentarz podczas wyścigu jest żenujący. CI panowie nic nie umieli powiedzieć po pitstopie Roberta. Tymczasem każdy uważny widz dostrzegł, że był widoczny moment jak Kovalainen wyprzedza Roberta. Zrównał się z nim przed dohamowaniem. I kadr przeniósł się na coś innego, a tymczasem panowie komentowali jakieś bzdury. Jedyne co mi pozostało to samemu się domyśleć, że Kubica został wyprzedzony. Po kilku minutach olśniło dopiero panów komentatorów- pomiędzy zachwalaniem się torem i partnerką Hamiltona- coś typu: "o Kovalainen jest przed Kubicą, chyba musiał go wyprzedzić". Polsat DNO !!!

  • 183. mario547
    • 2009-11-02 00:45:28
    • *.191.132.42

    Dr Prozac. Na pewno zawaliła technika a nie KUB. Panie doktorze kim ty do ******* jesteś żeby oceniać czy jestem sarkastyczny czy nie. Po prostu coś sie KUB k**** z bolidem stało i już.

  • 184. mario547
    • 2009-11-02 00:53:31
    • *.191.132.42

    135 Dr Prozac miał cięższy bolid od TRU zimniejsze ale świeższe opony ale wcale nie powinien w 2 kólka stracić 6s. Masz rację coś było z kołami nie tak. No może jestem trochę sarkastyczny bo jak ktoś ciagle zwala winę na sprzęt to mnie drażni no ale jest wielse prawdopodobne nawet jak amen w pacierzu że KUB nie zawinił

  • 185. dziarmol@biss
    • 2009-11-02 08:15:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    178. dorotka20 - Innymi słowy streściłaś to wszystko o czym ja i jeszcze kilku innych piszę od dwóch lat ;-)) tyle ze mnie nazwano "spiskowcem" który wszędzie węszy spisek złych Niemców na dobrym Polaku ;-)) A życie właśnie pokazuje kto miał niestety rację ;-(( pozd.

  • 186. dar_ek
    • 2009-11-02 08:59:22
    • *.pl

    Patrząc na czasy spędzone w PitStop'ach to RK zajął 3 miejsce od końca. Ostatnie zajął Vettel prawdopodobnie przez pomyłkę Algersuari. Przedostatnie zajął Webber... Oj panowie mechanicy z RBR macie dużo do ćwiczenia przez zimę :). (jak znajdę czas to przeanalizuje czasy w Pitach w całym sezonie, ciekawe czy tutaj Vettel nie stracił mistrza?)

  • 187. orinocoPL
    • 2009-11-02 09:46:05
    • *.b-ras1.srl.dublin.eircom.net

    185. dziarmol@biss-bo taki juz jest los majacych wlasne zdanie, ze najpierw sie ich wysmiewa i poniza a potem nie wierzy, ze mieli racje. Pozdro.

  • 188. jar188
    • 2009-11-02 11:05:52
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Niech mi jeszcze tylko ktoś wyjaśnie dlaczego Robert zaczął jechać o 0,5sek wolniej już na trzy kółka przed zjazdem na pierwszy pitstop od Rubensa i dlaczego z taką ilością paliwa nie zdobył lepszej pozycji w qualu.
    Ja poczekam i poslucham raczej jakieś oficjalnego komunikatu w tej sprawie, o ile taki będzie. Stwierdzenie dobrania złego ciśnienia jest bardzo prostą sprawą, trzeba tylko chcieć (zarząd lub Robert).

  • 189. kacper1812
    • 2009-11-02 12:27:02
    • *.75.121.23

    ta ku###a vetelll wicemistrzem śiwta już badoer lepszy.

  • 190. saint77
    • 2009-11-02 15:45:33
    • *.76.187.226

    Tak odnośnie Renault:
    podobno ich silnik jest najabrdziej oszczędny w stawce, więc przy zmianie przepisów dotyczących tankowania to chyba jest duży punkt na ich korzyść.
    Poza tym z tego co mówiono to Renault podobnie jak Ferrari rozpoczęło pracę nad nowym bolidem już nieco wcześniej, rezygnując z rozwoju bolidu tegorocznego.
    Jak im to wyjdzie - ciężko powiedzieć, ale patrząc na BGP to chyba warto zaryzykować:)
    A jeśli Robert będzie spisywał się znakomicie w 2010 w co ja nie wątpie, to przy elastycznym podejściu ekipy takiej jak Renault sukces jest bardzo prawdopodobny.
    I tego im i nam wszystkim życzę.....

  • 191. dziarmol@biss
    • 2009-11-02 17:06:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    187. orinocoPL - No cóż... my wiedzieliśmy od początku jak było, jak jest i jak będzie na szczęście stało się nieaktualne , przynajmniej z tym zespołem ;-))

  • 192. maxis12
    • 2009-11-02 17:54:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I tak Kończy się Historia BMW...

  • 193. marek A
    • 2009-11-02 19:32:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nic się nie kończy BMW jeszcze wystartuje i to niedługo :)

  • 194. rafaldinio
    • 2009-11-14 19:49:56
    • *.cdif.cable.ntl.com

    do kacperboss, tyle ze przy zwiekszonej wadze bolidu moze nie byc skuteczna, a waga na starcie bedzie duzo wyzsza niz w sezonie 2009

  • 195. poppolino
    • 2022-09-16 18:54:57
    • *.gpon.bialnet.pl

    Zwycięstwo #5

    No nie powiem, Button załatwił mi trochę stresu w końcówce. Ale koniec końców dublet dowieziony, i to najważniejsze. Żałuję że ten Brawn wyrobił sobie taką przewagę w pierwszej połowie sezonu, bo może i dałoby się z nimi powalczyć. Ale dobra, wicemajstry też są dobre. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie RBR wykona ten ostatni krok. No i że Renault da Robertowi dobry bolid. Także do zobaczenia w 2010! :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo