komentarze
  • 29. pbg
    • 2010-06-02 14:07:39
    • *.chello.pl

    to już jest [email protected]$two żeby nie było kar za łamanie przepisów !!! bo pomijam dawanie kar za ich nie łamanie (MSC w Monaco).
    RBR zasłaniało to więc byli świadomi tego co robią dla mnie powinni dostać bana na zdobyte do tej pory punkty jak swego czasu Mcl-Merc za szpiegowanie.

  • 30. szerter
    • 2010-06-02 14:12:55
    • *.com-promis.3s.pl

    do jar188 - Kiedy ostatnio pisałem, że FIA się ośmiesza to dostałem pstryczka, że to tylko 'interpretacja' regulaminu. Teraz się pytam jak trzeba być kreatywnym, aby 5 zinterpretować jako 20?

    25. asc - fakt orurkowania elementu raczej sugeruje, że już w Turcji to na szybko poprawili. Na Kanadę niestety będą mieli poprawne 5 st. Teraz wraca pytanie jak bardzo regulowane zawieszenie mają, skoro takie jawne naruszenia przechodzą przez kontrolę? Dodatkowo ich niezawodność będzie się poprawiała wraz ze spadkiem wydajności.

  • 31. grzes12
    • 2010-06-02 14:18:41
    • *.146.41.23.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Rzeczywiście wygląda na to że RBR może więcej w tym sezonie ...;/ Normalnie amatorka ( kontrolowana ?) ;///
    Ze tylko przypomnę o ewidentnych karach dla SV za wymijanie przy żółtej fladze , oraz dla Webbera , za przekroczenie prędkości w alei serwisowej ....
    A przecież jakby nie patrzeć oba te wyścigi kierowcy wygrali ....

  • 32. mac7
    • 2010-06-02 14:24:22
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Czy FIA w ogóle przygląda się bolidowi RBR?

  • 33. szerter
    • 2010-06-02 14:29:34
    • *.com-promis.3s.pl

    31. grzes12 - oj, SV wyprzedzał dublowanego, podczas gdy ten zwolnił dużo bardziej niż było to potrzebne nic by to nie zmieniło. MW dostał karę za przekroczenie prędkości przy wyjeździe na pola startowe przez okrążeniem formującym, nie podczas wyścigu. Trzymajmy się faktów.

  • 34. nabijacz_kont
    • 2010-06-02 14:38:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawe co jeszcze McLaren znajdzie ciekawego u innych a nie u siebie ;]

  • 35. EndriuWaW
    • 2010-06-02 14:50:17
    • *.jmdi.pl

    czy nie zauważyliście że sędziowie i FIA w tym sezonie stawia na RBR ??
    po kalkulacjach widzę że FIA cały sezon ustawia pod RBR, każdy wyścig pasuje i RBR wszystko mogą robić, podejrzewam również że ich samochód nie został tak szczegółowo zbadany jak inne bolidy.

  • 36. kosanr1
    • 2010-06-02 14:53:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sędziowie i FIA nie stawiaja na RBR, po prostu maja chyba w dupie swoja robote. I nic nie robia.

  • 37. 91mat19
    • 2010-06-02 15:32:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale jak jest regulamin że coś tam ma być góra pod kątem 5 stopni to nie 20 a jak jest napisane że nie ma być wyprofilowane to ma nie być wyprofilowane <aerodynamicznie> i teraz jak to wszystko się potwierdzi, dla przykładu Vettel i Weber <i oczywiście zespół RBR powinni stracić wszystkie punkty, które zdobyli z częściami niezgodnymi z regulaminem... , albo to się utnie przy źródle albo za rok co drugi zespół "naciągnie, nagnie" czy złamie regulamin "bo RBR nie dostał kary" więc my też możemy

  • 38. Orlo
    • 2010-06-02 15:44:02
    • *.jawor.vectranet.pl

    Taa, a przed Abu Zabi FIA "kapnie się" że jednak cały bolid jest nielegalny i poprosi o jego przeprojektowanie przed następnym sezonem...

  • 39. kahashi2
    • 2010-06-02 16:04:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale zrobili z siebie gupoli jak błazny wstyd ale jak było
    nie zgodne z regulaminem to prosze takie są skutki teraz nie
    dziwie sie czemu weber był 3 razy pod rząd pierwszy
    od początku mi coś śmierdziało

  • 40. hotshots
    • 2010-06-02 16:34:30
    • *.chello.pl

    34. nabijacz_kont
    W ojczyźnie 007 - McL w szpiegowaniu jest doświadczonym mistrzem ....i dobrze,
    a RBR zagalopowało się w swoich tajemnych ruchach przy bolidzie i parciu na Top
    Wszędzie tam, gdzie jakieś paliwo coś napędza, albo ktoś skacze, pływa, byki ujeżdża oni już są na tym topie - kota dostali ?
    A ja i tak prv pijam energy drink - BEER :D

  • 41. Tunio1
    • 2010-06-02 17:28:13
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Najlepsze będzie jak Horner powie po poprawie tego urządzenia że im to jeszcze pomogło :)

  • 42. Radek005a
    • 2010-06-02 17:33:35
    • *.swidnica.mm.pl

    Zawiodłem się na RBR. Myślałem ,że są uczcciwi. Jestem wdzięczny zespołowi Buttona i Hamiltona za to,iż dopatrzyli się wszystkiego ,oraz mam satysfakcję ,że RBR ukończył słabo wyścig. Mają nauczkę ,że nie przez oszustwa zdobywa się szacunek.

  • 43. matito
    • 2010-06-02 17:56:03
    • *.adsl.inetia.pl

    oj i coraz gorzej

  • 44. zbkie1
    • 2010-06-02 18:42:20
    • *.adsl.inetia.pl

    Czym innym jest wykorzystanie luki w przepisach czy też nawet inna interpretacja zaakceptowana przez FIA, a czym innym jest lamanie jasnego przepisu. To powinno być karane.

  • 45. yxzabc
    • 2010-06-02 18:54:01
    • *.ip.netia.com.pl

    ale nie stawiajmy na to że RBR wygrywa tylko dlatego że nagina przepisy. to że już druga cześć z kolei jest pozaregulaminowa nie znaczy że cały bolid jest przekombinowany. nie wyciągajmy pochopnych wniosków, bo nie wiemy czy wszystkie bolidy są tak idealne pod wzgledem regulaminu.
    ale fakt, jeżeli RBR w swoim bolidzie mają więcej takich haczyków to są naprawde cieniasy.
    inna sprawa to to że FIA powinna odrazu wyłapywać takie zagrania projektantów, a nie dopiero wtedy jak konkurencja zgłosi że coś nie tak.

  • 46. Gabriel
    • 2010-06-02 18:55:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakby nie patrzeć przed sezonem Sir Bernie mówił iż to Vettel będzie triumfował w WDC. Jako typowy Polak mówię, że to specjalnie. No wiecie Bernie niby taki ekspert ;)
    Nie no ironia ironią(czy tam sarkazm). Z tym zakrywaniem części to tam problemu nie widzę. Już w 2009 po różnych kraksach przykrywali bolidy pokrowcem i się wtedy nikt nie czepiał. Jeśli dalej tak będą łamać regulamin to w końcu wylecą z FOTA i może stracą punkty choć w to wątpię.

  • 47. 70endrzej
    • 2010-06-02 20:03:05
    • *.108.85.3.dolnet.pl

    to nie jest smiesznae,to jest zenujace!!!!!!!!!pamietacje jak ktorys zespol jechal na paliwie z wieksza temp.niz to zgodne z reg?dostal wtedy kare???

  • 48. Spodzio
    • 2010-06-02 20:37:16
    • *.adsl.inetia.pl

    30. szerter, 35. EndriuWaW, Wychodzi na to że bolidy powinny sprawdzać np. 3 niezależne instytucje a nie FIA, dziwie się że ludzie którzy tworzą przepisy i regulaminy (bo to chyba od nich one wychodzą?)nie potrafią potem ich zinterpretować. Przy tylu fachowcach nikt nie zauważył (tak dużych ponoć)nieprawidłowości? A może potrafią tylko nie chcą? A na RBR kary nie nałożą bo faktycznie ośmieszyliby się (chociaż na to już chyba za późno)że zamiast bolid sprawdzać to go tylko oglądali, a cała kontrola skończyła się wielką bibą po której nikt nie pamięta co i po co sprawdzał.

  • 49. vukar
    • 2010-06-02 20:42:29
    • *.walbrzych.vectranet.pl

    Nie rozumiem tego. To komisja nie zauważyła tego przez pół sezonu że jest jakaś część niezgodna z regulaminem?! przecież mówili jak już na początku )jak były jakieś problemy) że dokładnie sprawdzili ten bolid. To konkurencja musiała to zauważyć dopiero pomimo zasłaniania tylnej części??? To przed komisją RedBull też zasłania tylną część??? Coś mi tu śmierdzi. Przez pół sezonu oszukiwali a tu nic

  • 50. grzes12
    • 2010-06-02 20:44:44
    • *.146.41.23.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    33 szerter
    Co do MW to rzeczywiście masz rację - Czasami po łebkach czytam niektóre newsy i najzwyczajniej nie doczytałem że przekroczenie prędkości w alei serwisowej nastąpiło przy wyjeździe na pole startowe ..;/
    Co do SV - To przepisy w F1 są po to aby je przestrzegać . Rozumiem ze przepisy czasami są nieżyciowe, ale są i obowiązują wszystkich . Nie wiem być może FIA powinna uściślić regulamin tak żeby nie było żadnych niejasności , i w przepisach pozwolić na wyprzedzanie przy żółtych flagach gdy dublowany kierowca toczy się po torze ....

  • 51. rzadki
    • 2010-06-02 23:33:54
    • *.apinternet.pl

    Newey jest genialnym konstruktorem i wykorzystuje wszystkie możliwe dostępne prawem FIA sposoby by odnieść sukces. Co w tym złego? Jeśli coś nie jest zakazane.....! Zawiść ludzka nie zna granic, geniusz konstruktora też nie, jednak zazdrość innych jest wszechobecna TRUDNO! Działania prawników by nie dopuścić doskonałe rozwiązania konkurentów to też element tego sportu. Nie można się więc dziwić, żeGP wprowadził świetne dyfuzory w ubiegłym sezonie, MAC F-Duct w tym, w następnym sezonie też ktoś coś wymyśli lepszego niż konkurenci. Na tym to polega. Pic jest w tym żeby team, któremu kibicujemy wprowadził lepszy git niż inni. Jeśli w tym udział będą mieli kierowcy, którym kibicujemy, ekipy sponsorowane przez POLSKIE firmy i dostarczy przede wszystkim emocji wyścigowych to tylko przyklasnąć!!!

  • 52. szerter
    • 2010-06-03 02:04:01
    • *.com-promis.3s.pl

    50. grzes12 - to się porobiło - będę bronił SV :/ Otóż SV dojeżdżając do HK zrobił to co mu nakazują przepisy, ale ponieważ Fin mu pomachał to dopiero wtedy SV go wyprzedził. Przepisy dopuszczają wyprzedzanie nawet przy SC, jeśli samochód zwalnia z 'oczywistych powodów'. Tam była tylko żółta flaga (przepisy w zasadzie tutaj nic o wyjątkach nie wspominają, ale żółta flaga to jednak mniej niż SC), a połączenie Lotus 2010 + wolna jazda + machający kierowca sugerują poważną awarię. Jeśli ktokolwiek zaprotestowałby to jestem przekonany, że zawodnik wybroniłby się, choćby zrzucając winę na Fina. Jeszcze mam takie wątpliwości czy w ogóle lider może kogokolwiek wyprzedzać, w sensie czy to co regulamin nazywa wyprzedzaniem, jest rozumiane jako zdobywanie pozycji, czy każda możliwa zamiana kolejności dwóch zawodników.

  • 53. vukar
    • 2010-06-03 09:29:07
    • *.walbrzych.vectranet.pl

    rzadki - Co ty piszesz za głupoty???! Newey oczywiście jest genialnym konstruktorem ale on nie obszedł w tym wypadku przepisów ani nie wykorzystał żadnej luki tylko jawnie złamał bardzo jasny przepis !! No wybacz ale to nic nie ma wspólnego z dyfuzorem ani systemem F.

  • 54. [email protected]
    • 2010-06-03 09:40:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    40. hotshots ;-)) A w ostatnim zdaniu masz we mnie oddanego przyjaciela ;-)) Myślę że nie tylko mnie pozd.

  • 55. zibi15888
    • 2010-06-03 12:10:48
    • *.xdsl.centertel.pl

    maskowanie rurkami , 20 a nie 5 stopni , to śmierdzi Polaka robotą ...

  • 56. radzix
    • 2010-06-03 15:44:58
    • *.122.223.77

    kurw.... to jest kpina i skandal, tyle w temacie

  • 57. legolego79
    • 2010-06-03 17:39:49
    • *.50.236.66

    Po prostu ręce opadają. Skoro FIA nakazuje przeróbki to znaczy że ma to wpływ na osiągi. Dlaczego więc:
    1. Nie ma żadnych konsekwencji w postaci odebrania punktów zdobytych nieregulaminowym bolidem.
    2. FIA nie wyłapuje sama niezgodności z regulaminem tylko dopiero po wskazówkach innych zespołów.

    P.S. Tylko RBR ma olbrzymi otwór z tyłu pokrywy silnika , niedługo sie okaze ze to niezgodne z reg.

  • 58. radzix
    • 2010-06-03 20:59:01
    • *.122.223.77

    VR też ma coś takiego

  • 59. hotshots
    • 2010-06-05 13:02:15
    • *.chello.pl

    54. [email protected]
    Potwierdzasz to co .....wiedziałem - znasz temat :D
    luz jest niezbędny , a 90% niedoświadczonych tym luzem userów tutaj, często przegina w blebleble ..
    pozdro


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo