motyl1604
Ostatnia aktywność
avatar
motyl1604

12.06.2010 11:48

0

Do wszystkich maniaków szybkości: 1.Vettel mial 19 vmax 2.Alonso - 9 3.Rosberg - 15 4.Webber - 24 najgorsza Vmax !!! 5.Massa - 13 Dalej będę twierdził, że Renault deko przesadziło z redukcja docisku przez to ma kłopoty z dogrzewaniem opon. Poza tym hamowanie z większych szybkości wymaga wiekszej stabilności bolidu. Na szczęście oni o tym tez wiedzą i to poprawią.

avatar
motyl1604

11.06.2010 23:35

0

Na moje oko Renault ustawiło za mały docisk – owszem dzięki temu Robert był najszybszy przed PET ale… na tym torze to sie głównie hamuje ( jakieś 17% czasu ). Łącząc to z wypowiedzią Roberta o tym, że nie może dogrzać opon mamy nie miłą niespodziankę do której w dużej mierze dołożyła się pogoda. Jest zimno i tyle —->>> całe gorące powietrze ze świata jest w Polsce. I teraz opcje sa dwie: pierwsza to taka, że Robert ściemnia z tymi oponami, bo jakoś tak bardzo szybko zrobił dobry czas w pierwszym treningu a potem to coś tam sobie ustawiał. Druga opcja to taka, że mówił niestety prawdę i wtedy “Montreal mamy problem”. Co do ogólnych wniosków – najważniejszy to ten, że tor zjada opony w tempie ekspresowym. Ujęcie na oponę Vettela było wymowne. O granulkowaniu opon mowili wszyscy. Może to robota świszczy? Myślę, że może to być pierwszy wyścig z dwoma pit stopami. Co do czasów nie przywiązuję uwagi, bo P1 to okolice <1.15.4-1.15.6 zatem będzie szybciej. Faktem jest, że McLaren jakoś specjalnie nie zachwycił, dla mnie niespodzinką jest ROS i ALO. Zobaczymy jutro, kto był najblizej limitu a kto dziś ustawiał bolid. Przyznam, że optymizm deko mi siadł. Ale tylko deko

avatar
motyl1604

09.06.2010 16:34

0

a już hotel zarezerwowałem :P

avatar
motyl1604

02.06.2010 13:54

0

to znaczy że do Monako włącznie używali samochodu łamiącego przepisy? To nic innego jak złapanie na sterydach sportowca biegającego powiedzmy w Diamentowej Lidze. Tam byłaby dyskwalifikacja a tu.... mrużenie oczu przepraszam mydlenie oczu?

avatar
motyl1604

01.06.2010 10:13

0

Na logike rzecz biorac do Kanady nie musza przywozic F-duct. Tor w sumie podobny do Monako gdzie Robert sobie bez kanalu swietnie poradzil. Jesli dodamy do tego dobrze dzialajace tureckie poprawki to w Kanadzie moze byc ciekawie. W drugiej czesci europejskiego sezonu jest Spa, Silvestrone, Monza i jeszcze kilka torow na ktorych dobrze dzialajacy uklad sie przyda. A ja sobie tak marze ze pod koniec mistrzostw ciulajacy punkty Robert moze sprawic niespodzianke....

Przejdź do wpisu F-duct Renault już wkrótce

avatar
motyl1604

31.05.2010 12:35

0

@1 JARO - oby Twoje słowa przemieniły się w złoto. Myślę dokładnie tak samo. Pozdrowienia dla Fanów.

avatar
motyl1604

28.05.2010 16:38

0

No i cool :) Sprawdza się top kosmiczne skrzydło a i poprawki mechaniczne się pewnie też sprawdzają... Zatem trzymać kciuki i jutro P5-6 poprosimy.

avatar
motyl1604

28.05.2010 15:54

0

Wow!!! Brawo Panie Button w końcu ktoś z Wielkiej Czfórki zauważył, że Robert w Renault jest przeciwnikiem z krwi i kości a nie zestawem wyścigowym do swobodnego objeżdżania na każdym zakręcie.

avatar
motyl1604

24.05.2010 16:27

0

@4 - nie chciałbym wyjść na obrońcę PET, bo zgadzam się z opiniami kolegów niemniej jednak trzeba wziąć pod uwagę, że Robert przed debiutem przez całe piątki ustawiał bolid. Fruwał na torze, aż miło. Przecież wygrał nie jeden trening. Moim zdaniem miał łatwiej niż PET.

avatar
motyl1604

16.05.2010 11:39

0

Jest jedna rzecz na którą chyba nie wszyscy zwrócili uwagę ( oprócz Webbera :) Jak sobie obejrzałem na spokojnie całe kwalifikacje zauważyłem, że kolega Webber przygląda się oponom w bolidzie Roberta. Kiedy Robert kończył swoje ostatnie kółko miał jeszcze czas na to aby, pojechać następne. Przed telewizorem darłem się "jedź, jedź" a on zwolnił. Panowie Robert na tych oponach zrobił tylko jedno mega okrążenie - nie licząc wyjazdowego. Webber co najmniej 3 w tym dwa szybkie. Taktyka jest prosta: trzymać się Red Bulli ( lub Red Bulla ) zrobić 3-4 kółka więcej i wskoczyć w twarde oponki. A nie muszę wam pisać kto był najszybszy na twardych? To jest plan na normalny wyścig...reszta jest przypadkiem. Zresztą Robert mówił o nowym systemie jaki zastosowali w kwalifikacjach - zostawiliśmy 2 komplety miękkich opon. Trzymam kciuki i liczę na podium. Powodzenia.

Przejdź do wpisu Trzy pytania do Roberta Kubicy

avatar
motyl1604

15.05.2010 08:29

0

Panowie więcej luzu. Niektórzy są napięci jak gacie w kroku.

avatar
motyl1604

14.05.2010 14:25

0

AUTENTYCZNE!!! Kurde nadzoruję niewielką budowę w Warszawie. Po inspekcji czekałem na kolegę z kasą dla budowlańców. Zanim przyjechał minęło deko czasu a ja spacerowałem po okolicy. No i przyglądałem się między innymi pszczółkom które jak w ukropie uwijały się przy kwiatach na krzakach berberysu. Nagle usłyszałem dźwięk z niższą nutą, cięższy ale i bardziej dynamiczny z powerem taki. Myślę sobie trzmiel grubas który wg naukowców nie powinien latać. Postanowiłem poszukać ów okaz w akcji, bo to śmieszny taki grubas w locie. No i szukam, szukam i nagle kurde patrze... madafaka Mega Szerszeń!!!! Ale jaki ze 4cm!!! W życiu takiego nie widziałem!!! Jakiś taki wypasiony, napakowany i mimo wielkości tylko śmigał między liśćmi. Chyba mnie wyczaił, na chwilę znieruchomiał, ale się nie przestraszył. Zobaczył, że mam N-Gine w ręce odpalił skrzydła i usiadł mi na dłoni - Daj łyka - słyszę. No to dałem. I słyszę jak mówi - Kubica da czadu!!! Tylko się uśmiechnąłem lekko sparaliżowany. A potem był trening. Tak było a kto nie wierzy ten pies!!!!

Przejdź do wpisu Kubica czarnym koniem Monako

avatar
motyl1604

14.05.2010 14:25

0

AUTENTYCZNE!!! Kurde nadzoruję niewielką budowę w Warszawie. Po inspekcji czekałem na kolegę z kasą dla budowlańców. Zanim przyjechał minęło deko czasu a ja spacerowałem po okolicy. No i przyglądałem się między innymi pszczółkom które jak w ukropie uwijały się przy kwiatach na krzakach berberysu. Nagle usłyszałem dźwięk z niższą nutą, cięższy ale i bardziej dynamiczny z powerem taki. Myślę sobie trzmiel grubas który wg naukowców nie powinien latać. Postanowiłem poszukać ów okaz w akcji, bo to śmieszny taki grubas w locie. No i szukam, szukam i nagle kurde patrze... madafaka Mega Szerszeń!!!! Ale jaki ze 4cm!!! W życiu takiego nie widziałem!!! Jakiś taki wypasiony, napakowany i mimo wielkości tylko śmigał między liśćmi. Chyba mnie wyczaił, na chwilę znieruchomiał, ale się nie przestraszył. Zobaczył, że mam N-Gine w ręce odpalił skrzydła i usiadł mi na dłoni - Daj łyka - słyszę. No to dałem. I słyszę jak mówi - Kubica da czadu!!! Tylko się uśmiechnąłem lekko sparaliżowany. A potem był trening. Tak było a kto nie wierzy ten pies!!!!

avatar
motyl1604

14.05.2010 09:38

0

Sister :P kurde wiem o czym piszesz - ja mało z krzesła nie spadłem z wrażenia. Przyspieszony film przy tym to pikuś. Masakra!!!

avatar
motyl1604

13.05.2010 17:46

0

Oglądałem i pierwszy i drugi trening i muszę powiedzieć, że Robert jeździ na granicy “całując bandy” ale to wszystko jest baaaardzo płynne i wygląda jak w filmie akcji na przyspieszonych obrotach. Te różnice w czasach to milimetry na torze. Nie wiem czy ktoś to zauważył, ale Robert swój najlepszy czas uzyskał na twardszych oponach i był najszybszy na tej mieszance ze wszystkich. Te brakujące 0,288 sek na spokojnie odrabia w S3. Na twardych miał w S3 20,5 sek a na miękkich 20.7 sek. Biorąc pod uwagę, że czołówka w S3 na miękkich poprawiła się o ok 0.3-0.4sek można przyjąć, że Robert w S3 ma potencjał na 20.2-20.3 sek. To oznacza, że czas w okolicy 1.14.7-1.14.8 jest do wykręcenia. W ubiegłym roku PP było za 1.14.902 ( Button w Brawn GP ). Jest szansa na PP tak sobie tu dumam.

avatar
motyl1604

13.05.2010 15:45

0

Bosze ale składnia sorrrrrrrrrrrrrrry :P

avatar
motyl1604

13.05.2010 15:44

0

Robert na twardych miał w S3 miał swój rekord 20.5 sek. a kolega ALO i reszta jechali na miękkich i notowano im 20.4 sek. W najlepszym okrążeniu zmierzono KUB 20.7w S3 --->>> zatem jest dobrze. Zatem w S3 jest zapas :)

avatar
motyl1604

13.05.2010 15:10

0

4. Masz racje :) Robert dobrze jedzie no to sponsorzy walą drzwiami i oknami aby mógł jeszcze lepiej jechać no więc jedzie.... i tu pojawia się pytanie, czy będzie chciał jechać w innym bolidzie skoro ma tu wszystko co trzeba? Może i się kumpluje z ALO ale nie chciałbym aby jeździli razem. Na moje oko ALO jest fałszywy - tak go odbieram.

Przejdź do wpisu Obaid partnerem Renault

avatar
motyl1604

13.05.2010 14:38

0

Coś mi się wydaje, że kolega Lopez doskonale sobie zdaje sprawę z tego jakim Diamentem jest Robert. Buduje budżet aby dać Robertowi wszystko czego będzie potrzebował. Każdy nowy sponsor w pewnym sensie oddala Roberta od Ferrari, albo utrudnia podjęcie za jakiś czas decyzji. A Lopez buduje argumenty do negocjacji z Robertem. No i super !!!

Przejdź do wpisu Obaid partnerem Renault

avatar
motyl1604

27.04.2010 19:55

0

Kiedyś oglądałem taką kreskówkę gdzie występował Szybki Lopez po cichu liczę, że Robert "Razor" (w) Renault Rulezzz... I jakoś przestałem być entuzjastą przejścia do Ferr....

avatar
motyl1604

18.04.2010 13:25

0

Panowie tak trzymać!!! Dzięki za emocje.

Przejdź do wpisu Renault mogło być na podium

avatar
motyl1604

17.04.2010 06:30

0

Myślałem że już dotarło do niego że drugim KUB to on nie będzie. To że jest starszy nie oznacza że, "z urzędu" lepszy. Marzę aby dojechał do mety nawet 2 okrążenia za liderem. HAM przez taką jazdę stracił majstra a coś mi się wydaje że Renault nie stać na inwestycje w rok nauki kolegi PET...

avatar
motyl1604

17.04.2010 06:15

0

Mam wrażenie że KUB jest nieco bliżej czołówki. Transmisja niestety o 6.30 - pewnie komentatorzy nie dostali dodatku kawowego i zaspali

avatar
motyl1604

13.04.2010 10:42

0

Przepraszam za składnię wyżej ---> zaćma attacking

avatar
motyl1604

13.04.2010 10:41

0

Po ostatnim wyścigu tak sobie pomyślałem jak piszesz - chyba że z przodu Red Bulle szybkie aczkolwiek delikatne bolidy nie będą nie wytrzymywać trudów wyścigów. I nagle się okaże, że najpoważniejszym kandydatem do tytułu jest HAM o ile zapanuje nad charakterkiem. I tak sobie myślę, że "ciułanie" punktów w tym roku bardzo przypomina mi sezon 2008 gdzie KUB rulez przez jakiś czas... Historia lubi się powtarzać.

avatar
motyl1604

07.04.2010 22:20

0

@54. Żyroskopy? Tak jak na statkach albo w samolotach sztuczny horyzont...

avatar
motyl1604

07.04.2010 21:47

0

50 - szerter - szacun !!!! znaczy się mają inny patent.

avatar
motyl1604

07.04.2010 21:21

0

ale bez sens we wpisie 44 :P chciałem napisać "A może Red Bulle mają zbiornik....

avatar
motyl1604

07.04.2010 21:19

0

A może zbiornik paliwa Red Bulla mają zbiornik paliwa podzielony na komory? Zakładam, że 160kg paliwa które na zakrętach przemieszcza się wewnątrz zbiornika raz w lewo raz w prawo nie pozostaje bez wpływu na balans samochodu. Zauważcie że Red Bull nie jest najszybszy. Red Bul rządzi w zakrętach !!! Wyobrażam sobie to tak np cztery komory paliwa po 40l powiedzmy w kształcie trapezu. Jeśli komory są wypełnione w 100% to paliwo nie jest przelewającą się masą. Paliwo zużywane jest tylko z jednej komory a po opróżnieniu pierwszej komory silnik otrzymuje paliwo z drugiej trzeciej itd. Zakładam, że opanowanie falującego paliwa w zbiorniku które w sposób nieprzewidywalny przemieszcza się w zbiorniku ma decydujący wpływ na balans samochodu i dlatego Red Bull rządzi w zakrętach. Tak sobie kombinuję.

avatar
motyl1604

07.04.2010 20:55

0

35. Bolidy chłopaków różnią się fotelami :P 37. To że bolid jest coraz lżejszy nie ma znaczenia :) przecież dyfuzor i tak trzyma autko przy asfalcie a optymalnym ustawieniu. W sumie ruch dyfuzora jest iluzoryczny (!!!) przecież cały czas jest w tej samej pozycji. Tu paliwo którego ubywa jest czynnikiem mającym w jakiś magiczny sposób wpływ na pozycję dyfuzora. Podejrzewam, że tu są zastosowane jakieś sprężynki, czarcie zapadki i dźwignie...

avatar
motyl1604

07.04.2010 20:15

0

@31 - to wszystko da się policzyć @32 - Red Bull miał około miesiąca na policzenie co i jak. Renault ma ten sam silnik ale myślę, że ten fakt jest bez znaczenia. Tu każdy centymetr długości szerokości ma znaczenie a przecież nie ma dwóch idealnie takich samych bolidów.

avatar
motyl1604

07.04.2010 19:59

0

dziś szedłem obok placu zabaw i patrzę sobie a tam dzieciaki śmigają na huśtawce która przypomina wagę szalkową. Jeden z jednej strony a drugi z drugiej strony i raz jeden raz drugi ku wspólnej uciesze śmiga do góry. I wtedy sobie pomyślałem, że jak miałem lat 9 ( teraz mam 39 :) to najwięcej frajdy było kiedy udało się taką huśtawkę zrównoważyć --->>> na przykład z grubszym kolegą z drugiej strony :P Dyfuzor wykonany na pewno jest z lekkich wytrzymałych materiałów powiedzmy waży 15kg. I teraz dobierając odpowiednio długość dźwigni można go podnieść, zrównoważyć lub opuścić. Wszystko zależy od tego jak dużą masę położymy na drugiej "szali". Można przecież to tak policzyć, aby przy zmieniającym się ciężarze paliwa ( wraz z przejechanymi okrążeniami ) w baku dyfuzor ZAWSZE (!!!) będzie w najniższym ustawieniu (!!!). Nie nazwałbym to aktywnym zawieszeniem a... aktywnym dyfuzorem. Może to oto chodzi? Może koledzy z Red Bulla zrobili to co Kopernik :) Do dziś wszyscy w F1 myślą że to zawieszenie krąży wokół dyfuzora a Kolega Neway-Kopernik wstrzymał zawieszenie a ruszył dyfuzor. W sumie mówimy o kilkudziesięciu milimetrach ruch jest niewidoczny praktycznie.

avatar
motyl1604

03.04.2010 08:09

0

Tak sobie myśle ze wszystkie te treningi na sucho były a kwalifikacje będą jednak na mokro. Coś tak mi się wydaje, że już w kwalifikacjach będzie karty rozdawał... deszcz. ROB zgodnie z oczekiwaniami.

avatar
motyl1604

01.04.2010 13:49

0

Może niech Renia z Totalem pójdą na całość i zamiast tradycyjnego paliwa wyścigowego zapodadzą do jednostki napędowej ---> wodór? Pewnie nie trzeba będzie tego 160kg a 1/3 z tego i dzięki temu bolid będzie lżejszy o 100kg. O osiągach nie wspomnę :)

avatar
motyl1604

29.03.2010 11:29

0

dobrze że wiedzą o tym, że pracy jeszcze dużo. Inne zespoły co wiemy z historii przechodziły do następnego punktu w planie na przykład - budowały bolid na nowy sezon. Dziś powtórka na Polsacie Sport 22.40 pewnie jeszcze sobie obejrzę :)

avatar
motyl1604

28.03.2010 22:53

0

Kurde własnie podium :) powtórka jutro 22.40 Polsat Sport !!! Zajefajnie....

avatar
motyl1604

26.03.2010 14:54

0

he he he dobry jest :P

avatar
motyl1604

26.03.2010 04:18

0

Pewnie że cieszy :) Spodziewam się wolniejszego drugiego treningu - jazda z obciążeniem też jest do zaliczenia, Chyba! --->>> że pojadą na 2 pitstopy :P

avatar
motyl1604

26.03.2010 04:14

0

he he he a ja myślałem że tylko ja mam z tym snem kłopot taki :P

avatar
motyl1604

26.03.2010 04:04

0

Kurde :) i micha się cieszy- mimo że to trening to jednak. Dzięki ROB. Spodziewam się wolniejszego drugiego treningu... chyba, że doskonale wiedzą jak auto jeździ w opcji +150 litrów. Pozdrowienia dla fanów.

avatar
motyl1604

25.03.2010 20:26

0

25.piter_neo - czuję nutkę ironii w Twojej wypowiedzi. Nikt nie chce, aby ginęli ludzie dla zabawy. Rzecz tylko w tym, że tak jak w silnikach powinna być konkurencja w oponach --->>> nawet 10 dostawców. Wtedy wybór zespołów byłby podyktowany jakością opon ich zachowaniem na torze spasowaniem z bolidem. Ciekaw jestem czy zgodzisz się z twierdzeniem, że zjadanie owsianki na śniadanie przez 9 miesięcy w roku non stop jest pasjonujące.

avatar
motyl1604

25.03.2010 20:21

0

z tego co widzę w programie 17.10 jest powtórka

avatar
motyl1604

24.03.2010 10:58

0

Co do opon Moi Drodzy :) wyobrażacie sobie, że opona się rozsypuje po 15-20 okrążeniach? Przecież firmie Bridgestone zależy na tym, aby pokazać, że ich opony są... dobre :) Przecież odchodzą od F1, więc nie mogą sobie pozwolić na odejście w klimacie tych "...których opony padały po 19 okrążeniach". Mają to w analu a że widowisko cierpi? To nie ich sprawa ich za chwilę tu nie będzie. Gdyby była konkurencja w oponach - wtedy firmom zależałoby, aby to bolid z ich oponami wygrywał - liczyłby się WYNIK a nie to czy ktoś jechał na jeden czy na 3 pitstopy. Dla nas kibiców byłoby lepiej żeby akcji było jak najwięcej ale to... tylko pobożne życzenia...

avatar
motyl1604

12.03.2010 19:45

0

@46 zauważ, że za wyjątkiem Reni i MCL nikt takiego dizajnu nie ma...

avatar
motyl1604

12.03.2010 19:11

0

@42 - Ok jeden ruchomy. A po co dwa nieruchome ? To wychodzi na to że MCL ma jeden ruchomy... Zatem gdzie ten rewolucyjny uruchamiany kolanem kanał powietrza ma swój początek?

avatar
motyl1604

12.03.2010 19:07

0

@15 chłodzenie dodatkowe? A czego? To odpowiedz mi na proste pytanie fermentacyjne jak chłodzi sie Red Bull, Mercedes Ferrari i inni? Będę wdzięczny za sugestie.

avatar
motyl1604

12.03.2010 18:36

0

Lepiej zdjęcia obejrzyjcie :P

avatar
motyl1604

12.03.2010 18:25

0

proponuje pooglądać te zdjęcia. Jeśli MCL testuje superobieg powietrza to co testuje Robert? McLaren ma jeden wlot na monocoku Pietrov dwa a Robert trzy !!! Może te wloty jakoś zasilają w powietrze dyfuzor "przybijając" go do toru? h t tp://ww w.moto rsp ort-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268403154&sort=1 ht t p://w w w.mo t orsport-total.co m/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268390481&sort=1 ht t p://w w w.mo tor sport-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=12684 03144&sort=1

avatar
motyl1604

12.03.2010 18:24

0

proponuje pooglądać te zdjęcia. Jeśli MCL testuje superobieg powietrza to co testuje Robert? McLaren ma jeden wlot na monocoku Pietrov dwa a Robert trzy !!! Może te wloty jakoś zasilają w powietrze dyfuzor "przybijając" go do toru? h t tp://ww w.moto rsp ort-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268403154&sort=1 ht t p://w w w.mo t orsport-total.co m/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268390481&sort=1 ht t p://w w w.mo tor sport-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=12684 03144&sort=1

avatar
motyl1604

12.03.2010 16:29

0

jak czytam = – Robert zrobił dzisiaj wszystko, czego od niego oczekiwaliśmy – dodał Permane. – Witalij zaliczył solidny pierwszy dzień treningów w czasie weekendu F1. Przez obie sesje jeździliśmy z różnym obciążeniem paliwem, przygotowując się do kwalifikacji i wyścigu. Oba rodzaje opon spisują się tak, jak tego oczekiwaliśmy i są podobne do zeszłorocznych. Supermiękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze...." To jakoś mi lepiej :)))

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu