komentarze
  • 61. MontyF!F!
    • 2010-05-16 20:37:03
    • Blokada
    • *.205.76.50

    58. Renault F1 Team
    Hahah . ,,54. Renault F1 Team-odwal się ode mnie" no do prawdy sam sobie piszesz żebyś się odwalił od siebie samego. Hah ha ha. Ty jesteś porażka.

  • 62. koal007
    • 2010-05-16 20:53:11
    • *.speed-transfer.mm.pl

    36. zig-zag. Ano postał se z dwie sekundy dłużej przed startem. Co do Alonso i Schumachera. Przepisy się wykluczają. To fakt. Szchumi zareagował prawidłowo i nie powinien być tak ostro ukarany. Ale Merol tak jak i Sauber ma w tym sezonie pecha i mnie osobiście zbytnio to nie przeszkadza.

  • 63. hrmpf
    • 2010-05-16 20:54:10
    • *.84-49-96.nextgentel.com

    Co za bzdura. Karać za wyprzedzanie po zjeździe SC i przy zielonej fladze? To może wogóle zabrońmy wyprzedzania na wszystkich torach i ograniczmy się do kwalfikacji. Szanuje zarówno MSC jak i ALO ale drukowanie wyników wyścigu przez pseudo sędziów interpretujących regulamin według własnego widzimisię sprawia, że ich nie szanuję wcale. Czekam na odwołanie ze strony Mercedes GP. Nie powinni puścić tego płazem.

  • 64. Renault F1 Team
    • 2010-05-16 21:01:25
    • *.adsl.inetia.pl

    61. MontyF!F!-tak mi zawróciłeś w głowie twoją głupotą. Co powiesz o karze?? Niezasłużenie FIA ją dała MISZCZOWI???

    Ha ha ha ubaw to ja mam z ciebie, bo gówno o tym przepięknym sporcie jakim jest F1 wiesz, a uważasz się za wielkiego gieroja. Ciekawe czy taki sam wyszczekany byłbyś jak byśmy spotkali się i byśmy wyjaśnili sobie parę spraw prosto w oczy...

  • 65. kotek*
    • 2010-05-16 21:04:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    55. orto
    widzę kolego, że po nocach nie śpisz skoro tak Ciebie poruszyła moja mało istotna wypowiedź ;-). Jeśli jest tak w regulaminie, że trzeba ukaraćza właśnie taki konkretny manewer w takiej sytuacji karą 20 sek to zwracam Tobie honor, bo jeśli nie to honoru nie zwracam a MSC można było ukarać "upomnieniem" bez niczego dodatkowego tak jak FIAmiltona. Pozdrowienia i słodkich snów :-)

  • 66. Marti
    • 2010-05-16 21:05:04
    • *.160.167.2

    60. Asturia - jeśli to Alonso wyprzedzał by w identycznych warunkach (zielona flaga mimo zjechania do boxu SC) to kara w żadnym wypadku nie byłaby słuszna. Nic tu nie ma do rzeczy kogo Schumi wyprzedzał.

  • 67. Asturia
    • 2010-05-16 21:09:01
    • *.chello.pl

    66. Marti jeśli to szczera odpowiedź to bardzo mnie cieszy i przeparaszam że "Ciebie" napisałam z małej litery.

  • 68. Marti
    • 2010-05-16 21:14:15
    • *.160.167.2

    67. Asturia - oczywiście że szczera. Nic nie szkodzi ;) pozdrawiam :)

  • 69. tomtdk
    • 2010-05-16 21:22:41
    • *.33.149.246

    Kara bezdyskusyjnie słuszna ale............ Takiej konsekwencji brakuje w przypadku grzesznego diabełka cappucino ;P

  • 70. Renault F1 Team
    • 2010-05-16 21:30:49
    • *.adsl.inetia.pl

    69. tomtdk-a tam, oszczędźmy go troszeczkę :)
    Jeździ w szybszym McLarenie i ma tyle samo pkt co Kubica...jak chłopak nie jest nr 1 to od razu rozczarowuje...inna sprawa-co do tej złośliwości na swojego inżyniera- nie dziwię mu się-jak nie idzie, to jesteś nerwowy, zwłaszcza jak ktoś ma tak wysokie mniemanie o sobie jak Hamilton. W jego przypadku 5-te miejsce to dopiero 5-te miejsce.

  • 71. Asturia
    • 2010-05-16 21:34:32
    • *.chello.pl

    68. Marti też pozdrawiam :)

  • 72. pz0
    • 2010-05-16 21:46:09
    • *.1.92.188

    33. Marti - wiesz jaki jest mój stosunek do Scumiego, ale jak to widziałem to mi szczena opadła z zacwytu nad całym manewrem. Przepisy jednak precyzyjnie regulują całą sytuację i z przykrością stwierdzam że jednak Scumi nie mógł wyprzedzać. ''If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.'' Poza tym jeżeli wyścig kończy się za SC to SC zjeżdża do boksów na ostatnim kółku i wtedy porządkowi mają macać zielonymi flagami, ale jak wynika z innego punktu regulaminu już wyprzedzać nie wolno. Dziwnie są skonstruowane te przzepisy jale jednak takie są. Podsumuję w swoim stylu: takimi przepisami FIA ucina jaja kierowcom. Nie podoba mi się to, ale jednak kara słuszna.

  • 73. luka55
    • 2010-05-16 22:09:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nawet jjezeli slusznie to powiem to dzis wprost ta banda pederastow ( sedziow) innymi razy nie byla taka chetna do karania nawet w tym sezonie ( wiekszosc wie o co i kogo chodzi ) . Najwazniejsze zeby Brytyjczycy nie dostawali kar przeciez to jasne.

  • 74. zenobi29
    • 2010-05-16 22:25:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najrozsądniejszą karą byłoby cofnięcie MSC na 6 pozycję.
    Zamknęłoby to wszelkie zwady.
    SC zjechał w najgłupszym momencie jakim mógł........A kierowców w takiej sytuacji powinna obowiązywać zasada fair play.

  • 75. Daimon_Frey
    • 2010-05-16 22:27:58
    • *.opera-mini.net

    Kibicowałem Alonso wiec cieszy mnie ta kara ale jest mocno za ostra. Na powtórkach widać jak Alonso próbował bronić pozycji, wiec on sam nie wiedział. Podobno Michael dostał info z garażu ze moze wyprzedzić. Bylo ostatnie okrążenie, nie bylo czasu na kalkulacje. Mogli zamienić ich miejscami. 20 sec gdy wyscig Konczy sie za sc to kpina.

  • 76. luka55
    • 2010-05-16 22:39:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 75 Daimon_Frey Zgadzam sie co do tego ze 20 sec. przy konczacym sie wyscigu z SC to jest chore ! ! ! No ale jak wspomnialem przy innym poscie po to te niejasnosci aby mozna je bylo interpretowac na korzysc jednych i niekorzysc drugich. Cyrk pod tytulem sedziowie , regulamin itd nadal trwa i bedzie trwal.

  • 77. Zjarany
    • 2010-05-16 23:14:43
    • Blokada
    • *.legnica.vectranet.pl

    SZUMI TRZYMAJ SIĘ !

  • 78. krisfan36
    • 2010-05-16 23:25:16
    • *.adsl.inetia.pl

    co to za idiotyczne przepisy żeby samochód bezpieczeństwa zjeżdżał 200 metrów przed końcem wyścigu ,powinni ukarać nie jego tylko tych idiotów którzy wymyślili te przepisy które nie są do końca jasne ( czarne to czarne ,a białe to białe-i koniec!!)
    logiczne jest że samochód bez. powinien w tym wypadku doprowadzić całą stawkę do mety ,a nie prowokować do manewrów stwarzać dodatkowe zagrożenie przed samą metą.

  • 79. Marti
    • 2010-05-17 00:01:38
    • *.160.167.2

    72. pz0 - i słusznie, że Ci kopara opadła i mam nadzieję, że z powodu tego manewru niejedna osoba zbierała dziś szczękę z podłogi :)
    Moim zdaniem przepis o zjeździe SC na ostatnim kółku jest dosyć niemądry. Wcześniej były sytuacje, że kierowcy przyjeżdżali do mety bezpośrednio za nim i nie było żadnych niepewności jak się zachować na ostatnim kółku.
    Ciekawa jestem jakie jeszcze bzdury regulaminowe wyjdą w najbliższej przyszłości.
    Wniosek jest jeden: ten regulamin nie skonstuowali inteligentni ludzie.

  • 80. ebbpp
    • 2010-05-17 02:33:33
    • *.xdsl.centertel.pl

    Popieram-co to za regulamin,który można interpretować jak się chce. Nie lubię Szumachera,nawet bardzo, ale jak dla mnie samochód zjechał-zielona flaga-można wyprzedzać. Ciekawe czemu wszystkie 3 pierwsze renault przyspieszyły po zjeździe-wiedziały że zaczyna się wyścig na paręset metrów

  • 81. Slaf
    • 2010-05-17 03:35:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Do Renault F1 Team i przede wszystkim Monty F!F!. Umiejętność dyskutowania świadczy o kulturze i obyciu. Dyskutując publicznie jesteście oceniani przez innych, choćby dlatego czy warto włączyć się do dyskusji. Ciężko polemizować z prostakiem choćby posiadał wiedzę w temacie lecz nie potrafi jej przekazać. Dysputa, to odnoszenie się wyłącznie do wypowiedzi interlokutora i jego argumentów, przeciwstawianie swoich racji popartych jasnymi wywodami. Ocenianie osoby przeciwnika w sporze, jego przymiotów charakteru i stanu umysłowości (w swoim mniemaniu) jest żenujące, wprost chamskie. Faktem jest, że niektórzy forumowicze w świetle decyzji sędziów powinni ustosunkować się do stanowczego zdania "Renault F1 Team" wyrażonego w pokrewnym artykule. Nie miałem żadnych trudności w zrozumieniu co chce przekazać.
    Wyłącznie do "Renault F1 Team". W poście 54 zaistniała iskierka. W następnych gaśnica.

  • 82. komentator
    • 2010-05-17 05:47:17
    • *.net.stream.pl

    Czyli Kubica samotnie goni Mercedesa bo na Pietrowa ciężko liczyć.

  • 83. omegags
    • 2010-05-17 07:38:54
    • *.ssp.dialog.net.pl

    gdyby SC dojechał do mety to zdobyłby pierwsze punkty w tym sezonie

  • 84. Jacu
    • 2010-05-17 07:47:07
    • *.142.202.118

    Nie wiem po co ta cała dyskusja akurat w tym punkcie regulamin jest jasny dla wszystkich. Nikt inny niczego nie próbował bo zielone flagi były tylko formalnością a regulamin wyraźnie mówił, że to koniec wyścigu. Jak dla mnie to Schumi chciał połaskotac własne ego. Co by nie pisać to Alonso startując z depo za 23 zawodnikami zdołał przyjechać przed Schumacherem jadąc od 2 okrążenia na tych samych gumach.
    Gdyby to nie było SC kończące wyścig - należałoby pochwalić Schumachera za przytomność i czujność, który po błędzie Alonso wykorzystał sytuacje, a tak mamy znowu cwaniakowanie. Jedynie co, to kara jest zbyt dotkliwa i imho powinni poprostu nie uznać manewru wyprzedzania i zostawić imć Schumachera na tej należnej 7-mej pozycji. Ale i w tym przypadku postąpiono zgodnie z zapiskami regulaminu (chiałbym zobaczyć wyraz twarzy Hilla :)). I tyle. Do fanów MSC - macie prawo być rozczarowani ale Schumi w przeszłości dosyć się nakorzystał z dobrodziejstw FIA ;). Pozdro

  • 85. seba604
    • 2010-05-17 07:47:46
    • *.xdsl.centertel.pl

    kurde ,a ja dobrze trafiłem w typowaniu tylko Schumiego ,a teraz sie okazuje ,że spada na 12 miejsce... ;/

  • 86. luka55
    • 2010-05-17 11:39:20
    • *.173.198.165

    Jacu @84 Otoz dyskusja w tej kwestii jest jak najbardziej wskazana. Jezeli faktycznie zawinil do czego powiem ci szczerze nie jesteem do konca przekonany to kara ktora otrzymal w kontekscie tego ze wyscig koncztl sie za SC jest kpina ! I tu sie zgazdam jezeli juz odczuwali taka wewnetrzna potzrebe aby ukarac to trzeba bylo go cofnac po prostu na 7 lokate. Nie zgadzam sie ze regulamin jest do konca jasny nawet w tym punkcie. Wogole zadaje sobie pytanie czemu SC nie dowiozl po prostu stawki do mety , po co ta szopka ze zjezdza 200 metrow przed meta. Nie jestem tez przekonany ze flagi zielone byly formalnoscia otoz zauwaz jedno gdy SC zjechal wszyscy ruszyli z impetem szarpnol Vettel Kubica ( w nadzieji na co ?) , mysle ze na to ze moze jakims cudem uda sie wyprzedzic i tak sie stalo w przypadku Schumachera ( Alonso popelnil blad) . Nastepnym aspektem jest to ze mina Hilla malo mnie interesuje , zreszta jwewnetrzne zale tego pana tez nosze w glebokim powazaniu. Otoz moze kiedys Schumacher mial czasem przywileje , dzis tego nie ma , wtedy byla dyskusja i dzis tez jest potrzebna. Bo grupka ludzi ktorzy czasami mi sie wydaje tylko z nazwy sa sedziami dzis sa pro......... PRO BRYTYJSCY ( Mysle ze wiadomo o czym mozwa). Konczac regulamin jes tmalo przejrzysty i jak zawsze jest interpretowany raz na czyjas korzysc a raz niekorzysc. Bo szopka jest dla mnie taka kara dla MSC a innymi razy upomnienia itd. w sytuacjach gdzie byl juz czas aby wreszcie utemperowac co poniektorych.

    Co do Alonso to mimo ze go nie lubie znow wielki szacun za wyscig ( choc sobie tak mysle ze mogl nie popelniac bledu Schumi by go nie wyprzedzil i nie bylo by krzyku hehehe) No ale nie o Alonso teraz tu mowa. Pozdrawiam

  • 87. Jacu
    • 2010-05-17 13:26:57
    • *.142.202.118

    @86. luka55 - no widze, że w większości tego wątku się zgadzamy ale nadal się upieram, że regulamin w tym punkcie jest klarowny i raczej nie daje możliwości interpretacji. SC zjeżdża na ostatnim kółku tylko w celu widowiskoym - żeby ładnie wyglądało mówiąc po chłopsku :) - chodzi o zachowanie splendoru i pokazanie, że to faktycznie koniec wyścigu, a nie "pochód" z następnym okrążeniem - chodzi o czytelność. Czy to jest dobrze czy źle, tu już można polemizować. Jak mawiali rzymianie "głupie prawo ale prawo". Wszyscy ruszyli jak to w F1 ale nikt się poza MSC nie wyprzedzał. Myśle, że to było niepotrzebne z jego (Schumachera) strony. Sam manewr ładny i gdyby nie okoliczności to bym pochwalił za przytomność i czujność. A tak pozostało cwaniakowanie - niestety.
    Co do Hilla to nie wiem czy jakieś żale nosi i w tej chwili to już nie ważne. Uważam jednak, że nie ma podstaw tak naprawdę uważać, że był stronniczy. Stał na straży regulaminu - to wszystko. Sam w ostatnich wywiadach z F1 Racing wydawał się spęłnionym człowiekiem, a i ogólnie uchodzi za dżentelna F1, więc chyba do zemsty by się nie zniżał zwłaszcza, że nie odbiera tytułu MSC w odwecie :P. Ale możliwe, że działając zgodnie z regulaminem miał lekką satysfakcję ;)) ..tego nie wiemy przecież.
    Co do stronniczości sędziów to cóż żadna nowość w F1... też mi się to nigdy niepodobało. Jednak sam pomysł z byłymi zawodnikami jako sędziami wyścigowymi w każdym GP jest dobry. W GP Australii i Malezji się sprawdził bo zawodnicy mogli ostrzej powalczyć, co jest dobre. GP Chin to już mocno kontrowersyjna sprawa, ale w Monaco nie widzę większych uchybień i nawet kara dla MSC - choć sam uważam, że za wysoka - jednak też jest ujęta w regulaminie. Musicie się z tym pogodzić.

  • 88. Huberto-Kub
    • 2010-05-17 16:22:03
    • *.adsl.inetia.pl

    i dobrze mu tak
    nie lubie go

  • 89. MateuszF1
    • 2010-05-17 20:18:15
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jest taki przpis też, że nie wolno wyprzedac po zjezdzie SC aż do przekroczenia lini startu/mety

  • 90. kaeres
    • 2010-05-18 14:43:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dziwię się, że w ogóle bolidy dojeżdżają do mety skoro jest taki zapis.
    Powinny od razu do boksu zjeżdżać :)

  • 91. kaniuss
    • 2010-05-18 16:36:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    88@ to Wy się znacie...???? krzywdę Ci wyrządził potężną pewnie......


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo