Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
Poniżej prezentujemy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów po sesji kwalifikacyjnej. Jedynie Adrian Sutil jak do tej pory został ukarany przesunięciem o trzy pozycje na starcie za blokowanie Marka Webbera.poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Jarno Trulli | Toyota | 648,5 kg |
2 | Timo Glock | Toyota | 643,0 kg |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull | 659,0 kg |
4 | Jenson Button | Brawn GP | 652,5 kg |
5. | Lewis Hamilton | McLaren | 652,5 kg |
6 | Rubens Barrichello | Brawn GP | 649,0 kg |
7. | Fernando Alonso | Renault | 650,5 kg |
8 | Felipe Massa | Ferrari | 664,5 kg |
9. | Nico Rosberg | Williams | 670,5 kg |
10 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 671,5 kg |
11. | Heikki Kovalainen | McLaren | * 678,5 kg |
12 | Kazuki Nakajima | Williams | * 680,9 kg |
13. | Robert Kubica | BMW Sauber | * 698,6 kg |
14 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 696,3 kg |
15. | Nelson Piquet | Renault | * 677,6 kg |
16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 678,5 kg |
17. | Giancarlo Fisichella | Force India | * 652,0 kg |
18 | Mark Webber | Red Bull | * 656,0 kg |
19. | Adrian Sutil | Force India | * 679,0 kg |
20 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 667,5 kg |
komentarze
1. xbart
Robert najcieższy
2. Dagonet
czy waga bolidu kubicy nie jest przegieta? co do toyot - mozna bylo sie spodziewac.
3. Qbus81
No tak benzynka tanieje to i bolidy bardziej tankują. Myślałem, że Vettel jest lżejszy. Red Bull jednak ma solidne autko
4. Dawid05
dobrze...
5. Punksnotdead
hehe, no to Robert najcięższy :D Czyli pewnie na 1 pitstop. Wątpię w powodzenie. Ale mam nadzieję że się mylę :)
6. orinocoPL
czyli Robert zalany pod korek. ciekawe czy silnik wytrzyma po tych cyrkach w czasie q ...
7. gelo271
Kubek prawie ja bombowiec
8. Kaka200
czyli brawn gp już nie na czele
9. kamil7671
to nie wrozy dobrze...bedzie musial odwiedzac boksy i tak 2 rayz ,bo miekkie gumy nie wytrzymaja 20 kolek...
10. al_capone
Wygląda na to ze RK i NH mają bardzo wyraźną strategie. To może się udać, chyba postanowili zaryzykować na maxa. Ciekawe tylko, co z oponami?
11. gelo271
BMW chyba pojedzie na dwa długie pitstopy i jeden bardzo krótki
12. Ra-v
Kubica ma KERS i startuje z czystej strony wiec czje ze kilka pozycji zyska... Najbardzije zdziwlo mnie to ze Hamilton jest zaraz za Buttonem a maja ta sama wage...
13. Bmw-Sauber_fan
a mnie najbardziej dziwia lekkie bolidy brawna. czyzby zostali juz w tyle?
14. gelo271
na 80% oponki w bmw twarde,twarde,miękki
15. saint77
KUB ma dodatkowe zbiorniki paliwa.....?? he.. he..... może i dobrze, ale i tak z pewnością na 2 tankowania. Z taką ilością paliwa start chyba na twardszych oponach...
16. Qbus81
Tego Paliwa Robert ma na pół wyścigu. Czyżby 1 pit? Na twardych gumach to może i ujedzie, ale drugie pół wyścigu na miękkiej... ???
17. Alakhai
Vettel czy Trulli ?? będzie jutro ciekawie :) patrząc na przebojowość Vettel dla mnie małym faworytem
18. sielski
No to sie porobiło brawn juz nie jest tak dobre.... i bardzo sie ciesze... Vettel masakra...ale mysłe ze stac go najwyżęj na drugie miejsce..... ham... wyka na starcie button-a ..... bedzie sie działo i to niezle. KUB .... no jeden stop i to moze dobrze bo przeskoczy jakies pare oczek gdzies stwaiam kolo 9 miejsca bedzie jakie sa WASZE TYPY?
19. ericsonnek
BMW jedzie cysternami, Vettel z czołówki miał najszybszy bolid biorąc pod uwagę jego ciężar. Aż strach pomysleć co będzie, gdy Adrian Neway dołoży do niego ten podwójny dyfuzor.
20. Kimi Rajdkoniem
widać dobrze się zachowuje auto Roberta przy pełnym baku. Dodatkowo ma KERS na pokładzie, więc nie będzie źle na prostych. Sądzę, że taka taktyka może się sprawdzić. Z tym, że sadzę, że pojadą na 2 pit stopy. Pierwszy bardzo długi przejazd na twardych gumach, drugi krótszy na twardych i końcówka na miękkich. Nie wytrzyma połowy dystansu na miękkich jakby miał jechać na dwa zjazdy
21. rob7
Czyli kolejność bolidów: RB5, BGP001, TF109, MP4/24, R29, FW31, F60, BMW F1.09, STR4, VJM02
22. kamil7671
Tak, koniec Brawnow, ale oni tez szykuja wielkie poprawki na Hiszpanie.
23. ufolb
Kubica zalany pod korek - w sumie zadna taktyka nie jest w stanie wiele pomoc, jeden pit stop moze myc uzyteczny w przypadku ewentualnego SC w odpowiednim momencie - chociaz zastanawiam sie jak miekkie opony wytrzymaja. SC na tym torze jest jednak malo prawdopodobny - wiec na punkty bym nie liczyl. Ale mam nadzieje, ze sie myle :)
24. lipens
BMW cysterny hehe
25. onetent1
wyszło mi z obliczeń że Kubica zatankuje na 25 okrążeniu, a Heidfeld na 24. Wyszło mi ułamki, a zaokrągliłem w dół.
26. Kimi Rajdkoniem
Nie wytrzyma połowy dystansu jakby miał jechać na JEDEN zjazd
27. Kaka200
kubica na 35 kółek ma paliwa moze wiec jechac na jeden pit stop
28. daniel.dk
Tak jak sadzilem, Vettel najciezszy z pierwszej 5, takze stawiam jutro na jego zwieciestwo. BMW na 1 pitstop i moze licza na SC? Albo po prostu maja nadzieje zalapac sie do punktowanej ósemki? Hamilton natomiast swietny wynik, przed Rubensem ciezszym bolidem, takze MCL moze sie jescze liczyc, poza tym co mistrz to mistrz:)) Moze podium jutro?? bylo by milo:)
29. onetent1
Kaka200, zapomniałeś o KERS. On waży 30 kilo.
30. matetusz15
Kubica pojedzie na jeden postój w boksach
31. Qbus81
Kimi Rajdkoniem - że się zapytam, a skąd Ty widzisz jak się zachowuje auto Roberta przy pełnym baku???
32. Rk3
Można wywnioskować kilka ciekawych rzeczy. Czyli to Glock miał mieć P1. Brawn czy to charakterystyka toru czy zadyszka? . Ferrari dosyć asekuracyjne podejście, mogli być wyżej. Wg mnie ryzokowna taktyka BMW. Na starcie czeka nas zaciety pojedynek Kubicy z Heidfeldem
33. Kimi Rajdkoniem
29. onetent1: ja pierdziu... Ktoś mu wytłumaczy o co chodzi z wagą i KERS?
34. Kaka200
onetent1 wracaj lepiej na onet niechce mi sie tlumaczyc takim te... o co chodzi z kers i balastem
35. jawiemwszystko
Dawno Piquet nie był nienajcieższy a tu go Robert zmienił. Sutil, Koval i nakajima też cysterny. Brawn istotnie słabiutko. Kubica nie może jechac na 1 pit bo miekie opony nie wytrzymają
36. morek151
widze ze wszyscy o kubicy, barichello potwierdził ze jest beznadzijeny, taka sama waga co hamilton ale miejsce dalej
37. matetusz15
na jeden nie pojedzie bo mu super miękkie opony nie wytrzymają
38. kamil7671
29. onetent1- ZAMKNIJ SIĘI NIE PORUSZAJ TEGO CO BYŁO JUZ TU WALKOWANE 100RAZY!!!!! P.S. Masz adekwatny nick co do twojej wiedzy... aha i jeszcze chcialbym pogratulowac formula1.pl, poniewaz dzis jako pierwszy polski portal podaliscie wagi samochodow:)
39. Bmw-Sauber_fan
taktyka kubicy nie jest taka zla. wrecz przeciwnie. startuje z kers wiec na starcie co zyska. stawiam ze awansuje na 10 miejsce. dzieki dopalaczowi na prostych ciezko go bedzie wyprzedzic i jakby do zjazdu do buksu wyprzedzilby go gora 1 bolid to sa szanse na jakies punkciki
40. rzepa9
BMW na jeden pit stop w obu przypadkach przecież w piątek na treningach mieli długie przejazdy na miękkich oponach Robert bodajże przejechał 13 kółek z rzędu na miękkich oponach w niezłym tempie będzie ciężko ale ....
41. Kimi Rajdkoniem
31. Qbus81: drugi trening w piątek. Czas Roberta osiągnięty podczas długiego [14 okrążeń] wyjazdu. Czasy w poszczególnych sektorach stabilne. Sądzę, że podczas tego wyjazdu był zatankowany na ok 20 okrążeń
42. kamil7671
Kubica rozpocznie wyścig na twardych oponach, a jego samochód będzie ważył prawie 700 kilogramów. Polaka czeka zatem bardzo ciężka pierwsza faza wyścigu – bolid z pewnością nie będzie prowadził się najlepiej, trzeba też będzie uważać na zużycie opon. Niedzielny wyścig liczy 57 okrążeń, a więc teoretycznie możliwa jest strategia jednego tankowania w przypadku obu kierowców BMW Sauber (Nick Heidfeld zatankuje jedną rundę wcześniej). Trzeba będzie tylko wytrzymać nieco ponad 20 kółek na miękkich oponach – końcówka drugiego piątkowego treningu, kiedy Kubica i Heidfeld wykonywali długie przejazdy właśnie na ogumieniu z zielonym paskiem sugeruje, że takie rozwiązanie jest możliwe.
43. Kaka200
40. rzepa9 zgadzam sie z toba w 100% zwlasza ze robert zacznie na twardej mieszance przejedzie ok 38 kólek to zostanie mu 19 na miekkeij i bedzie git
44. matetusz15
słuchajcie on nie pojedzie na jeden pit stop
45. onetent1
Ja myślę że Kubica pojedzie na 2 pit stopy. Na początku wyścigu (do 20. okrążenia) BMW na Safety car, potem zatankują na 17-18 okrążeń, dogoni pierwszą ósemkę (piątkę?), przy pit stopach zbliży się o 1-2 sekundy (zatankuje znów na 17-18 okrążeń), a potem zrobi to co w Australii (nie licząc kolizji) i jest szansa na punkty.
46. BigM
U pikusia pewna część masy to pewnie pampers.
Na okoliczność, jakby poszło tak jak zawsze...
47. Qbus81
Kimi Rajdkoniem - a widzisz, o tym nie pomyślałem. Człowiek całe, życie się uczy ;) Tak czy owak jakby nie kombinowali - będzie ciężko o punkty.
48. matetusz15
a jak było w Australi jadąc na miękkich oponach potrafili stracić 6 sekund na okr. a było tam zimniej
49. Kimi Rajdkoniem
to tylko 5 pozycji do nadrobienia do punktów. W Chinach nadrobił 4 mimo beznadziejnego pecha z krzywym nosem
50. jawiemwszystko
A Fisichella na oparach. Ciekawa strategja
51. Punksnotdead
50. jawiemwszystko: Pewnie planuje wyprzedzić wszystkich na starcie :D
52. Qbus81
I nagle onetent1 obudził się cały zlany potem! Jak można zakładać w strategii, że będzie SC?
53. jawiemwszystko
51 Punksnotdead: A potem przyleci smok heheh
54. onetent1
Qbus81, przecież to F1. a po za tym w tym sezonie chyba w każdym wyścigu był SC
55. rzepa9
dzisiaj podawali komentatorzy w kwalifikacjach że zużycie paliwa na torze jest jakieś 2,5kg na okrążenie czyli przeliczając z kersem czy bez Robert ma paliwa na jakieś 37 okrążeń plus minus 1 a dodatkowe 10kg paliwa na tym torze to strata jakieś 0,4 s na okrążeniu może się im to udać nie liczę na cuda ale pierwsza 8 czasem
56. Punksnotdead
52. Qbus81: pewnie pan onetent1 odkrył tajemnicę BMW, Heidfeld rozbije się specjalnie, żeby na tor wjechał SC :D
57. kalou2
KUBICA Jedzie na 1 PIT STOP !!!!! od 56 okr odejmijcie 38 bo na tym zjedzie to zostanie tylko 18 i na nich bedzie na miekich cisnol (niektorzy nawet bedo jak widac dluzej na miekich)
58. BigM
HEI zjedzie pewnie dopiero po Kubim i to może nawet dwa okrążenia.
Jest lżejszy (driver) o około 10 kg, więc większa procentowo część masy jego auta - ~696 kg do ~698 kg KUB - to paliwo.
Ciekawe też, co pokaże Mark z tego 18 miejsca.
59. jawiemwszystko
Moi drodzy parafianie: oświadczam ze Kubicy nie starczy paliwa na 38 okrążeń tylko na ok 35. Wspomnicie słowa moje
60. onetent1
rzepa9, odejmij jeszcze kers Kubicy, bo z Kersem bolid będzie ważył około 635 kg
61. Rk3
48. matetusz15 Na torze w Australii bolidy potrzebują większego docisku co za tym idzie opony mają mniejszą żywotność. W Bahrajnie sprawa się ma odwrotnie dlatego to dyfuzory nie mają tutaj aż tak wielkiego znaczenia. Kubica i Heidfeld niemal na pewno pojadą na 1 pit
62. krystianxp
wszystko pieknie walka miedzy zespolami wyrownana tylkom chlopakow z bmw mi szkoda, no ale zobaczymy jutro co bedzie
63. jawiemwszystko
58, 60 Boże skąd żeście się urwali. Sto razy już pisano że kierowca + samochód (nieważne czy z Kersem czy bez) zawsze waży 605 kg. To jest niedopuszczalne znowu powtarzać ale do jasnej anielki zrobię wyjątek
64. Raven89
BigM: Czy ty jesteś nienormalny? Waga minimalna bolidu,to 605 kg - w tą wartość wlicza się także waga kierowcy i systemu KERS.Cała reszta to paliwo.Z tabeli można odczytać,że Heidfeld będzie zjeżdżał 1 okrążenie po Kubicy,po średnie zużycie paliwa na torze Sakhir to 2 - 2,5 kg paliwa na kółko.Pomyśl zanim coś napiszesz...
65. onetent1
jawiemwszystko, właśnie bez kersu 605 kg.
66. Ra-v
Ludzie nie karmcie juz trolli tacy jak ten@onetetene czy jak mu tam albo jest prowokatorem albo jest tępy worek kartofli i i tak nic nie zrozumie takze olejcie ich ;) przyjdzie admin to zrobi porzadek jesli juz...
67. saint77
60. onetent1: ty prowokatorze:)
68. kalou2
WLASNIE
69. jawiemwszystko
Kolego z onetu: są ludzie co twierdzą ze ziemia jest płaska i ze piwo to bardzo szkodliwa rzezc, wiec ty se możesz twierdzić ze KERS sie liczy oddzielnie. Tylko zmień miejsce tych wywodów bo tu są ludzie o poglądach mniej kontrowersyjnych.
70. onetent1
Tak pisze na wikipedii: "Zgodnie z regulaminem FIA, waga bolidu wraz z kierowcą, płynami, gaśnicami i kamerami pokładowymi nie może być mniejsza niż 605 kg, stajnie często muszą dodawać balast, aby osiągnąć minimalną dozwoloną wagę". Przecież nie odchudzili bolidu o 30 kg.
71. Raven89
Nie,nie odchudzili go.Po prostu nie mają już do dyspozycji takiego balastu jak rok temu.Dlatego ciężko teraz wyważyć bolid.
72. Kaka200
70. onetent1 ty imbecylu to wyniki z tego ze np kubica ma mnie do dyspozycji balastu ty tepaku
73. kalou2
KUBICA Jedzie na 1 PIT STOP !!!!! od 56 okr odejmijcie 38 bo na tym zjedzie to zostanie tylko 18 i na nich bedzie na miekich cisnol (niektorzy nawet bedo jak widac dluzej na miekich)
74. orinocoPL
kochani spokojnie... przeciez to takie proste... onetent1=koletz... zagadka rozwiazana :p
75. adamoslaw8
Nie podoba mi się ewentualna taktyka na jeden pit stop... Jak nawieje piasku na tor, to będzie krucho, opony będą się szalenie szybko zużywać;/. Dlatego jest to duże ryzyko, z drugiej strony mogą mieć szczęście, jeżeli pojawi się SC w odpowiednim czasie... Tak właśnie jest jak nie ma się szybkiego bolidu, muszą ryzykować i liczyć na jakieś dziwne sytuacje na torze, żeby być w górze stawki... szkoda;/
76. jawiemwszystko
Aby bolid z KERSem ważył nie za dużo wyjmują balast nim wkładają KERS. Proste?
77. onetent1
zobaczymy czy Kubica zjedzie na 25 czy na 35 okrążeniu. Jeśli na po 34 okrążeniu. ja wszystkich przeproszę, jeśli na 24-25. wy mnie przeprosicie. ok?
78. [email protected]
B52MW ;-)
Robertowi to nanali do pełna bo po dzieijszych pożarach chyba boją się takowac w czasie wyścigu
79. blue57
Albo spadek formy BGP, albo jestem pod wrażeniem postępów ferrari, renault i maca... wygląda na to, że z peletonu ucieka w tej chwili tylko RBR....
80. Kozi091
Co do waszych opini to kierowca+bolid+kers=605 kg gdyu kersu nie ma to jest ta waga doładowana płytami balastowymi cięzarkami itp. Kubica ma paliwa na ok 35 kółek ale po 1 pit stopie nieprzejedzie tych pozostałych okrążeń na super miękiej gumie ja nie wierze to jest moje zdanie wy oczywiście możecie sądzić inaczej obym się mylił
81. blue57
75. adamoslaw8 szefowe BMW uczą się od FI xD
82. Rk3
Bosze ludzie! balast to są zwykłe ciężarki ktore mozna dowolnie przemieszczac i wyjmowac. KERS powoduje że tych ciężarków zostaje po prostu mniej co jeszcze raz powtorze spowoduje problem z odpowiednim wyważeniem bolidu
83. ukarz
No i jutro wygrywa Vettel
84. jawiemwszystko
onet, ok ja zakład mogę przyjąć, ale ty sie lepiej wycofaj bo sie okaże że przy tobie guma od kaleson to tryskający zdrój mądrości odwiecznej
85. blue57
Jutro kubica zacznie na michelin ecodrive - potrzebują mniej paliwa by dojechać dalej - i przejedzie na nich 45 kółek, a potem założy dopiero miękie gumy ;)
Podium jak w banu ;)
86. kalou2
wejdzcie na wm.pl to zobaczycie na ktorym zjedzie KUBICA
87. jawiemwszystko
A moze zamiast ecodrive niech pożyczy skrzydła od RBR
88. blue57
83. ukarz Vettel wda się w walke z Hamem i obaj nie dojadą ^^ Ja typuje jednak Trullego.
89. Raven89
Kozi091: Kierowcy od początku weekendu mówią,że miękka mieszanka nie zużywa się szybko i dobrze sobie radzi w tych trudnych warunkach.Zawodnicy wykonywali długie przejazdy na miękkich oponach,zjeżdżali do boksu i na tych samych gumach kontynuowali jazdę.Gdyby BMW nie było pewne,że uda się pojechać na 1 Pit-Stop,to nie zalewaliby bolidów Nicka i Roberta pod korek.
90. mihau
do wszystkich liczących na SC - o ile to nie będzie jakaś totalna mielonka na środku toru to raczej go nie wypuszczą. Dużo miejsca na zakrętach na wypadnięcie, bariery dosyć daleko od toru... biedy Piquet... będzie musiał się nieźle postarać żeby bolid rozbić...
91. blue57
87. jawiemwszystko niech robi co chce byle zdobył punkcik :)
92. onetent1
ok. to ja zakładam się tylko z jawiemwszystko. Jeśli faktyczne będzie jak ty piszesz, przeproszę cię jutro lub na początku przyszłego tygodnia (poniedziałek-wtorek)
93. czes
taktyka jak zwykle. kwalifikacje nieudane to cysterny wypuszczamy na tor i patrzymy co wyjdzie.
94. blue57
90. mihau piruet ma swoje patenty na to ;)
95. jawiemwszystko
onet, spoko. Raven 89. BMW już miało gorsze wpadki
96. blue57
93. czes ja bym tego nie nazwał taktyką tylko szukaniem farta... jednego mają zdolnego wiec szanse są ;)
97. onetent1
PS. przeprosiny mogą być w temacie, kto wygrał wyścig.
98. al_capone
Tonący cysterny sie chwyta ...
99. jawiemwszystko
blue57. Dla BMW fart to nie trudna rzecz bo HEI ma go zawsze
100. Pabloo7
Ludzie, którzy odpowiadają trollom są jeszcze gorsi od nich. Oni tylko liczą ilu udało im się "złowić". Nie odpisujcie im, to wrócą na onet, gdzie pod postem będą mieli po 50 wpisów ;']
101. blue57
98. al_capone kolejny model BMW będzie ciągnikiem siodłowym ;) podepną ile im sie spodoba xD
102. fullbzikaaa
Co będzie, to będzie. Raczej na zysk pozycji po starcie, aż na 10 miejsce bym nie liczył.
Co najwyżej Naka do wzięcia. Kimi i Koval start mają dobry. Toyota jednak nie obroni w wyścigu tych pozycji. Vettel i Hami są dobrzy i mają równie szybki bolidy. Button niby słabo, ale w wyśgigu będzie tankował po Hami. Najwięcej zyskać mogą: Rosberg, Japończyk i Koval. Mają idealną sytuację, aby kręcić okrążenia w chwili jak cała czołówka przed nimi zjedzie na tankowanie. Super sprawa zwłaszcza dla Williams. W tym przypadku nie ma co mówić, że za kimś utknęli, bo cała pierwsza 10 będzie jechała szybko. Czyżby podwójne zwycięstwo Williamsa? Tak się sytuacja po kwalifikacjach zrobiła, że jak przypuszczam, to Rosberg do lidera gdy ten zjedzie na stopa, będzie miał max. 15s straty. To nie wiele. Potem wystarczy wykręcić 4 najszybsze okrążenia i pudło na pewniaka w kieszeni. Ale się porobiło. Oczywiście jak utrzyma tempo pierwszej dziesiątki. Pewnie da radę. Szkoda, że BMW takie słabe. Mogłoby wtedy za Rosbergiem pociągnąć i w sumie na koniec załapać się na punkty.
103. Kozi091
no tak zgadzam się Raven ale już na tym 15 kółku na miękich oponach może bardzo dużo tracić i będzie niebezpiecznie może być powtórka z australi lub podobny pokaz Trulliego z Chin pomietajmy że mięka mieszanka jest dobra ale na 3 pierwsze okrążenia a potem jest coraz gorzej mogą liczyć na sc car choć to może okazać się mylne bo jak wszyscy wiemy pobocza w Bahrajnie cą bardzo duże
104. onetent1
jawiemwszystko, jeśli Kubica będzie miał wypadek lub kolizję przed tankowaniem, nikt nikogo nie przeprasza.
105. mcasd1
no widać ze VETEL ciśnie a nie najlżejszy- a Robertowi podobno jakoś odchudzili bolid o 8 kg tak więc tera wagowo coś jak HEI wygląda i ciekawe jak Robert na starcie wykorzysta KERS i ciekawe co na to NAK??
106. Kozi091
Ja troche z innej beczki moim zdaniem Robert się zmarnuje w BMW przykład mieliśmy tego w poprzednim sezonie od połowy czerwca konstruowali bolid na sezon 2009
107. fullbzikaaa
Kozi091 - to już wałkowaliśmy tutaj 2 sezony. Prawda jest taka, że tylko BMW chciało Roberta. To była ich najlepsza decyzja w historii BMW.
108. Kozi091
Ja troche z innej beczki moim zdaniem Robert się zmarnuje w BMW przykład mieliśmy tego w poprzednim sezonie od połowy czerwca konstruowali bolid na sezon 2009 co zbudoawli to wszyscy widzimy i po biernej postawie BMW na polepszenie bolidu aż tak żeby walczyć o zwycięstwa nie widze przynajmniej w moich oczach.Widzieliśmy w poprzednim sezonie faworyzowanie Heidfelda w Gp Chin Heidfeld nieprzepuścił Kubicy dlaczego ? etn 1 punkt widzieliśmy profesjonalność w Ferrari.Według mnie Robert będzie miał małe szanse na walke o mistrza świata w tym czy w następnym sezonie w BMW a to dlatego że jeździ w Niemieckim Teamie niema tego co jest np. W Ferrari równe traktowanie kierowców i tego w BWM za czasów Kubicy niebędzie.powinien Robert im pokazać ... i iść w swoją stronę i pokazać klasę godnego mistrza i przejsć byle nie do niemieckiego teamu tyle z mej strony.
109. Kozi091
fes 2 części wysłałem ^^
110. masaj
Strategia nie napawa optymizmem. Pewnie w obecnej formie bolidu BMW ciężko o sensowną strategię, ale wolałbym bardziej agresywną. O punkty i tak niezależnie od strategii będzie bardzo ciężko, a oglądanie Roberta w roli zawalidrogi to nie ciekawa perspektywa.
111. niebowid
Mam pytanie,czy wizyta w pitstopie na tym torze jest stosunkowo krotka wzgledem innych,bo jak tak czy 1 pitstop bedzie przewaga?Jesli tak jest, mysle ze nawet 3 stopy dla Roberta bylyby nawet wlasciwsze
112. Qbus81
orinocoPL - jeśli dobrze pamiętam to koletz nas nękał z jakiegoś niemieckiego adresu. No chyba, że jest aż tak złośliwy i przeprowadził się do naszego ślicznego kraju nad Wisłą...
113. mcasd1
Robert w jednym z wywiadów mówił że jeszcze przyjdzie na nich kolej ( BMW SAUBER ) czyżby czuli że w Chiszpanii już może być jakiś ich progres wyników -ja czuję że że Oni na Chiszpanię będą mieli bolid nawet inny z wyglądu trochę od tego -ich taktyka rozwoju może być inna niż reszty czyli nie po trochu poprawki tylko cały nowy pakiet z podwójnym dyfuzorem i KERS i czuję że może wtedy już być ok..
114. masaj
Pozostaje życzyć Toyocie pierwszej wygranej, ale będzie im ciężko.
115. krz08
nie zapominajmy że w wadze bolidów BMW jest wliczony KERS czyli jakieś 30 kg
116. Ra-v
"Chiszpanii" - Bożesz Ty moj...
117. masaj
116. @Ra-v Grunt to konsekwencja ;-)
118. mcasd1
ups stała się pomyłka oczywiście Hiszpanii ......
119. Qbus81
krz08 - kurcze następny - onetent1 to jakaś Twoja rodzina???
120. Rk3
Apeluje do kempy żeby tutaj na forum przeprowadził małą selekcję naturalną czy cuś:)
121. andreas89
zapraszam do ligi http://www.f1-league.aaf.pl/news.php
122. fullbzikaaa
niebowid - łączny czas zjazdu, tankowania i wyjazdu to ok. 25 - 28s
123. bulekf1fan
ale kers wagi bolidow niezmienia jak bolid wzy 605 to tyle wazy z kersem i bez kersu tylko ze bez kersu za te 30kg robi balast wiec bolid roberta walyl 605kg
124. niebowid
fullbzik-dziekuje
125. BigM
@Raven 89: Skąd masz pewność, że oba bolidy z kierowcą, bez paliwa, ważą DOKŁADNIE po 605 kg, tak że wtedy pozostała masa to paliwo?
605 kg to masa MINIMALNA.
Sam to napisałeś, więc pomyśl o tym, co piszesz, zanim napiszesz. Chyba że wiesz dokładnie ile ważą auta KUB i HEI i że jest to dokładnie tyle samo, po 605 kg.
Podejrzewam od dawna, że BMW w przypadku KUB ma problem ze zmieszczeniem się w tejże MINIMALNEJ masie 605 kg i stąd ciągłe jego obiekcje przed zamontowaniem kers na stałe oraz zapowiedzi Mariana, że główny nacisk kładą obecnie na odchudzenie bolidu. Stąd przypuszczam, że w przypadku HEI, który jest lżejszy o 10 kg bolid z nim waży te 605 kg, albo niewiele ponad, auto Kubiego jest pewnie znacznie cięższe.
Nie jest tak, że z balastu poprawiającego rozłożenie masy i prowadzenie auta można dowolnie sobie zrezygnować, byle tylko auto mieściło się w limicie MINIMALNEJ wagi. Zabranie balastu który jest niezbędny, choćby auto miało być cięższe, niż najlżejsze dopuszczalne, może być bardziej korzystne, a nawet konieczne. Dlatego też, ponieważ 10kg różnicy masy kierowcy pewnie nie jest łatwo zgubić, a nie można KUB zupełnie pozbawić balastu, zakładam, że HEI może mieć więcej paliwa, nawet na dwa kółka.
Czytaj ze zrozumieniem.
126. Qbus81
Rk3 - bez przesady, to wolny kraj. Gdyby karali za głupotę to co drugi by siedział :)
127. el_diablo
Idąc tokiem myślenia krz08 i tego oneta to Alonso ma max 15kg paliwa :)
128. niebowid
125BigM-najbardziej spodobalo mi sie "Marian"-serio:)
129. lukaszw4
moje typy;
1.button 2.trulli 3.kubica 4.glock
5.vettel 6.barichello 7.heidfeld 8.maylander
130. greg3ll
Z mojego kalkulatora wynika, że KUB ma paliwa na 35,6 okr (przy spalaniu 2,5kg na okr). Zakładając, że 0,6 kółka wystarczy na warm up, to zjedzie po 35.
@onetent - emanujesz życiową świeżością. Powiedz, masz więcej niż 16 wiosen?
131. Raven89
BigM - tobie się nie da przetłumaczyć...Poddaje się...
132. Slaweczko
BMW wie że nic nie wie. Nie mając nic do stracenia startując z tak odległych pozycji. W przypadku standardowej taktyki na 3 równe przejazdy raczej by nie podskoczyli za wysoko więc stawia na radykalnie skrajną taktykę. Może coś z tego wyjdzie, tylko co...
133. Raven89
Admini powinni zrobić jakieś testy dla użytkowników.Bo co 3 nie ma o niczym pojęcia a co 5 to analfabeta...
134. onetent1
el_diablo. Mam taką głupią teorię. po prostu alonso chcę po użyciu KERS wyprzedzić wszystkich na starcie. Potem będzie odjeżdżał 2-3 sekundy na okrążeniu. Będzie miał bardziej miękkie opony. czyli podczas tankowania (wleją mu bardzo dużo paliwa) będzie miał 12-18 sekund przewagi i wyjedzie gdzieś na 5-6 pozycji, a potem będzie się modlił się o SC. Druga głupia teoria. Renault zapomniało że teraz trzeba zatankować bolid już na wyścig.
135. Troker1979
jEŻELI ZADEKLAROWANE WAGI BOLIDÓW SĄ NAWET PRAWDZIWE TO SĄDZĘ A NAWET JESTEM PRZEKONANY ŻE KUBICA ZJEDZIE PIERWSZY NA PIT STOP. MYŚLĘ ŻE ABY ZBALANSOWAĆ JEGO BOLID Z KERSEM DODALI WIĘCEJ CIĘŻARKÓW CZYLI JEGO BOLID WAŻY O 2 - 3 KG WIĘCEJ NIŻ 605 KG. w INNYM PRZYPADKU BYŁO BY TO NIE LOGICZNE. kUBICA STARTUJE PRZED NICKIEM MA CIĘŻSZY SAMOCHÓD I CO? BLOKUJE HEIDFELDA? cHYBA ŻE ZESPÓŁ ZAKŁADA ŻE ROBERT CIĘŻSZY I TAK BĘDZIE SZYBSZY, ALE WĄTPIE. TEAM JEST NIEMIECKI A I NIGDY NIE WIADOMO KTÓRY SAMOCHÓD ZATANKOWANY POD KOREK BEDZIE LAPIEJ SIE PROWADZIŁ. A I ZDECYDOWANIE TAKTYKA NA JEDEN STOP. BEZ SENSU BYLO BY WTEDY LAC TYLE PALIWA. LEKKI SAMOCHOD UMOŻLIWIAŁ BY LEPSZE TEMPO I PRZEDE WSZYSTKIM LEPSZY START I BYC MOZE ZYSKANIE KILKU POZYCJI.
I Z INNEJ BECZKI. MAMY JUZ CZWARTY WYSCIG. ILE JESZCZE CZASU UPŁYNIE ZANIM SKONCZA SIE TE IDIOTYCZNE KOMENTARZE DOTYCZĄCE TEGO KTO MA ILE PALIWA NA POKŁADZIE MAJĄC KERS CZY TEZ GO NIE MAJĄC?
136. marrkj
Troker nie umiesz pisać normalnie tylko cpslock włączyłeś zapewne po to żeby każdy ciebie zauważył co takiego ciekawego napisałeś. Po to chyba podają wagi bolidów przed Gp żeby o tym dyskutowac jak ci się niepodoba to po co wogóle udzielasz się.
137. Ra-v
@Troker1979 - bzdura... Button tez jest ciezszy od Barichello a jest przed nim - i co zjedzie pierwszy ??
138. Dagmara_W
no Robercik najciezszy.. albo mu to pomoze albo znow bedzie kiepsko ale i tak wyscig bedzie bardzo ciekawy, Trulli ladnie pojechal, zasluzyl.. Vettel tez w czolowce.. oby ferrari i bmw nadgonilo bo rai czy massa chcieliby miec pewnie inna linie startowa
139. BigM
@Raven 89: Chciałeś chyba na chybcika uprościć problem i "błysnąć" informacją na temat minimalnej masy bolidu - w kwestii, która tu była chyba ze sto razy wałkowana - na podstawowym poziomie i z dalszymi smaczkami.
Podaj dane i źródło na temat RZECZYWISTEJ dzisiejszej masy obu aut BMW (o ile takie są dostępne), a nie minimalnej, która wynika z przepisów i o której wszyscy wiemy.
To przecież punkt wyjściowy do ich porównania.i
Inaczej twoja powyższa pisanina jest mało poważna.
140. Troker1979
Nie o to mi chodziło. Denerwuje mnie to że
cały czas trzeba tłumaczyć "onetowcom" żę kierowca samochód + kers t= 605 kg ewentualnie ciut więcej by poprawić wyważenie
141. Troker1979
Button pojechał po prostu szybciej cięższym samochodem
142. onetent1
Troker1979, ja nie mam nic wspólnego z onetem. To tylko zbieżność nazw.
143. Rk3
125. BigM nie jest tak jak piszesz. Przecież to jest prosto zrozumieć. Minimalna waga bolidu wlicza masę kierowcy. Bolid nawet z kierowcą waży mniej niż te już słynne 605 kg. od tego jest balast aby ją zwiększyć i po drugie jest od tego żeby odpowiednio rozłożyć go w nadwoziu. Bolidy Kubicy i Heidfelda ważą tyle samo(nie chce mi sie wierzyć żeby było inaczej) z tym że po założeniu Kubicy KERS-U uciekają mu kg ciężarków potrzebne do optymalnego zbalansowania auta
144. Troker1979
Kubicy i heidfeldowi poliwo dolali po kwalifikacjach a i jest to waga deklarowana. Mam pytanko!
Można nie podać faktycznej wagi? To jest dżentelmeńska umowa czy precyzują to przepisy?
145. rafam
BigM daj sobie juz z tym spokój. Pzrecież BMW dokładnie wiedzialo ile wazy Kubica. Po prostu jak mu włożą KERS to nie ma manewru z balastem. Na pewno bolid Kubicy nie przekracza wagi 605 kg wiecej niż 2-3 kg (+ kierowca oczywiście) bo poprostu się by to nie opłacało. I skończcie już z tym. Troche logiki
146. rafam
Rk3 najlepiej to wytłumaczył. Prościej sie nie da. Jak ktoś nie rozumie to jego problem.
147. blue57
145. rafam jak mamy skończyć jak też piszesz od rzeczy... 605 to waga z kierowcą i wszystkim bez paliwa... jeśli dobrze Cie zrozumiałem to piszesz, że bolid kubicy Z KUBICĄ nie waży więcej niż 605 kilo +2,3 kilo... Najlepiej dajcie sobie z tym spokój i poczekajcie na wyścig...
148. Troker1979
trzeba też wziąść poprawkę na to że samochód po wyścigu ma ważyć nie mniej niż 605 kg. A kierowca w tak piekielnie trudnym wyścigu schudnie może i z dwa trzy kilo. Pewnie trochę to uzupełnia pijąc napój przez rurkę z bidonu ale pewnie nie w 100 procentach. Kierowcy po wyścigu jadą często poboczem by nałapać jak najwięcej kamieni odłamków na opony. Pewnie waga jest na styk ale jednak te 2 -4 kg zapasu
149. Skoczek130
Oooo, wagi bolidów trochę mnie zdziwiły. Mianowicie dość mierne tempo Brawna. Ale jak Jenson i Rubens powiedzieli, kwalifikacje nie wyszły. Mam nadzieje, że jutro nie darzą nikomu nawet złudzeń, żeby ich pokonać. Drugą rzeczą jest tu oczywiście docisk. Jak wiemy na tym torze takowy nie jest aż tak bardzo potrzebny, przez tak małe różnice. Nadal liczę, że będzie dublet!!!! Robert i Nick totalne cysterny. Oby to pomogło!!!
150. masaj
143. @Rk3 Ostatnie zdanie bym skorygował - Nick ma zawsze do dyspozycji więcej balansu (w tej samej konfiguracji bolidu) bo jest dużo lżejszy, w przypadku konfiguracji z KERSem obaj oczywiście mają mniej balansu do dyspozycji niż normalnie (w tym przypadku procentowo przewaga Heidfelda jest jeszcze większa)
151. jawiemwszystko
UWAGA, AHTUNG, WNIMANIE, ATENSIĄ do wszystkich oneciarzy i analfabetów:
WAGI SAMEGO PALIWA:
tru - 43,5
glo - 38
vet - 54
but - 47,5
ham - 47,5
bar - 44
alo - 45,5
mas - 59
ros -69
rai - 69,5
kov - 73,5
nak - 75,5
kub - 93,5
hei - 91,3
piq - 72,5
bue - 73,5
fis - 47
web - 51
sut - 74
bou - 62,5
Jasne?????
152. blue57
148. Troker1979 a ten sprite z bidonu nie jest wliczany w wagę bolidu ?? Tzn przed wypiciem... bo jeśli tak to nic z tego ze on to wypije jak i tak trochu wypoci i będzie w ogólnym rozrachunku mniejsza waga...
153. blue57
151. jawiemwszystko po jakiemu jest WNIMANIE?? ;>
154. onetent1
jawiemwszystko
ja jeszcze umiem odejmować
155. Adrian14
dupa, dupa i jescze raz dupa za przeproszeniem bo inaczej ok Kubicy powiedziec nie mozna. Owszem bolid......
156. onetent1
a po za ty to tylko zbieżność nazw. Najpierw wymyśliłem onetent1, a kilkanaście miesięcy póżniej założyłem konto na poczcie w onecie. Prawie o nim zapomniałem.
157. masaj
Autosport podaje tak (za wagę startową bolidu przyjmują 608kg ) >>>
Driver Q3 time Weight Fuel Stop lap
1. Trulli 1:33.431 648.5 40.5 14.0
2. Glock 1:33.712 643 35 12.0
3. Vettel 1:34.015 659 51 17.9
4. Button 1:34.044 652.5 44.5 15.5
5. Hamilton 1:34.196 652.5 44.5 15.5
6. Barrichello 1:34.239 649 41 14.2
7. Alonso 1:34.578 650.5 42.5 14.7
8. Massa 1:34.818 664.5 56.5 19.9
9. Rosberg 1:35.134 670.5 62.5 22.1
10. Raikkonen 1:35.380 671.5 63.5 22.5
11. Kovalainen 678.5 70.5 25.1
12. Nakajima 680.9 72.9 26.0
13. Kubica 698.6 90.6 32.6
14. Heidfeld 696.3 88.3 31.7
15. Piquet 677.6 69.6 24.8
16. Sutil 679 71 25.3
17. Buemi 678.5 70.5 25.1
18. Fisichella 652 44 15.3
19. Webber 656 48 16.8
20. Bourdais 667.5 59.5 21.0
158. Troker1979
blue chyba masz racje nie pomyślałem. Choć czekaj! Bidon napełniają przed startem jak samochód jest już zważony. Kierowca "chudnie" i pije. Ten liter czy trzy nie mają chyba tak wielkiego znaczenia na speed.
159. Skoczek130
***dadzą
160. jawiemwszystko
153 blue 57wnimanie jest po rosyjsku :)))
161. Rk3
148. Troker1979 Słusznie zauważyłeś. Weź jednak poprawkę że te kg o których mówisz zostają na kierowcy w postaci potu. Oczywiście część wyparuje jednak większość osiądzie na kasku na kombinezonie i na tej ognioodpornej pidżamie:). Na pewno pamietasz 1 wyścig Kubicy w F1.po wyścigu został zdyskwalifikowany za zbyt mała wagę bolidu. W tedy uległa jakiejś awarii GAŚNiCA w jego bolidzie co spowodowało takie a nie inne skutki więc po tym wnioskuje że waga bolidu nie jest wieksza niz 605 kg. Poza tym każdy dodatkowy kilogram powoduje strate dziesiątych częsci sekundy
162. leo_
Mnie wychodzi, że Kubica i Heidf mają paliwa na jakieś 32-33 kółka. Truli (14), GLOCk(12), Vett (18), Button(15), Hamil(15), Barrich(14), Alonso(15), Massa(20), Rosberg(22), Raikon(22), Koval(25), Nakajim(26), Piquet(25), Sutil(25), Buemi(25), Fisic(15), Weber(16), Bourd(21).
163. jawiemwszystko
a tak wogóle niektóre komentarze są na poziomie heheh. A skądinąd wiadomo ze PIQ w bądź co bądź lekkim bolidzie chce wszystkich objechać na 1 kółku a Fisichella zakłada deszczówki...
164. tomek83f
haha i znowu wszyscy spekuluja ile waza bolidy 605 kg to minimalna waga wiec logiczne ze wazy on wiecej niz 605 kg,same opony zuzywaja sie po 0,5 kg kazda wiec juz wam to daje 2kg pozatym rozne inne elementy sie zurzywaja,plynow ubywa olej w silniku sie wypala,hamulce sie scieraja,wiec nie pie.... ze bolid wazy 605 kg
165. tomek83f
jesli nie bedzie zadnej wpadki na starcie i pozniej SC to BMW bedzie mialo calkiem niezla strategie start na twardych oponach az do pierwszego tankowania a potem te super miekkie oponki jesli by wystraczyly na kolejne 20 kolek+np neutralizacja po ich tankowaniu moze byc bardzo korzystna
166. leo_
Kużwa, wychodzi mnie tyle, co 157masaj. Ja przyjmuje: średnio 610 kg, spalanie ok. 2,6 kg (ok 0,5 kg paliwa na każdy km toru). No, Vettel bdb, znowu główny pretendent do zwycięstwa? RedBull na prawdę zrobił dobry bolid . Sądząc po czasach w kwalifikacjach, rzeczwywiście BGP już nie najlepsze. A BMW, juz nawet srednio 1,2 sek straty do najlepszych !!
167. przemek12
Suche przeliczania nie odbijaą sie tak samo jak w wyścigó bo jest różne tępo i takie tam
168. przemek12
A co do RedBull to podobnoie jak inne teamy prawie niewidoczne w 8 zrobiły duży krok do przodu
169. rzepa9
jeśli chodzi o Kubice i kers jest powiedziane że minimalna waga bolidu wynosi 605 kg czyli na okrągło licząc Robert zawsze mówi że jakby był o 10kg lżejszy to jeździłby zawsze z kers czyli reasumując nie jest powiedziane że bolid ma ważyć bez kersu 605 czyli na przykładzie haidfelda może być tak że on+bolid+kers ważą 605kg czyli jak twierdzi Robert może przypuszczalnie ważyć 615kg z kers czyli po przeliczeniu wychodzi jakieś 33 okrążenia jutro do pierwszego tankowania o jakieś 4 mniej jak haidfeld
170. saint77
A po jutrzejszym wyścigu wszystkie te nasze kalkulacje wezmą w łeb:)
Jedyne pewniaki są takie:
1. Nakajima wjedzie w Kovala albo Kimiego przy starcie i zakończy wyścig.
2. Piquet zakończ wyścig na poboczu zakrętu nr 4 gdzieś między 20 a 30 okrążeniem.
A jak wszystko pójdzie mniej/więcej jak w Q to w typowaniu będę miał z 40pkt:)))
171. blue57
Szkoda, że Kubica jedzie z taką wagą, chciałbym zobaczyć jego start z KERSem przy wadze 650 kilo... Wogóle gdzie te starty sprzed 3 lat (monza - objechanie massy i hei ) - do dziś oglądam z łezką w oku... :(
172. przemek12
Miejmy nadzieje ze te czsy kiedy Robert wszystkich objeżdzał na starcie wkrótce wróca
173. rzepa9
zgadzam się z Troker1979 jedyny mądry chodzi tylko o to żeby mieć jak najwięcej kilogramów żeby jak najlepiej wyważyć bolid bo różnymi względami wychodzi na to że każdy z bolidów waży mniej więcej ok 605-610kg tylko w przypadku Roberta jest mniej tych kilogramów do rozłożenia w bolidzie i tyle bolid może się gorzej prowadzić jest inne zużycie opon itd.
174. Rk3
164. wywołałeś mnie do tablicy. Czy sądzisz że kierowcy dojeżdżają do mety na oparach paliwa? . Do tego tak jak kolega wyżej pisał na okrążeniu zjazdowym nabierają z pobocza kamyczki i kurz które przylepiają się do rozgrzanej opony jak do czekolady. Niech kolega zrozumie że każdy kilogram więcej powoduje straty czasowe.
175. leo_
No i BMW 8 siłą, wyprzedza tylko FI i TRoso (FI przed TRoso, średnio). McLaren i Ferrari : 4-5 - za Toyotą, BGP i RedBullem (pomijajm pechowego Webera). BMW 1,2 sek straty do Toyoty i juz ok. 0,5 sek do Ferrari i McLarena !!!
176. rzepa9
my się tu zastanawiamy ile waży bolid z kersem ile kto ma paliwa a przecież jakby BMW nie spartoliło bolidu na sezon 2009 i przygotowało coś co osiągami dorównywało by RED BULL , BROWN GP czy TOYOCIE to byłoby wszystko jedno ile waży bolid z kersem czy bez bo i tak Robert byłby wstania to wszystko zniwelować a tak przeliczenia ile kto waży i czekanie na cud lub zbieg okoliczności w wyścigu zobaczymy w BARCELONIE może tam nastąpi przełom tej kompromitacji BMW
177. many123
A mnie interesuje dlaczego Robert nie chciał się zakwalifakować do Q3 ,przecież w 3 treningu wykręcił 133.195 co bez problemu pozwoliłoby mu na wejście do Q3,mam nadzieje że to strategia która pozwoli zdobyć Robertowi dobre miejsce....
178. kondzio
Sorry, że tak z gruszki ni z pietruszki, ale wróciłem z wyjazdu jestem wykończony, tylko proszę napiszcie, cy Kubica ma KERS czy nie.
179. saint77
kondzio: ma... ale niewiele mu to daje.
180. tomek83f
z kersem czy bez bolidy waza tyle samo
181. david9
No i tak jak myslałem. Toyoty lekkie pewnie wystartują na miękkich oponach i beda sie starali odjechac Vettelowi ale bedzie ciężko. Co do reszty troszke gorsza dyspozycja Brawna, Ferrari troszke sie poprawiło. Kubica zatankowany na maksa ale niewiem czy to ma jakikolwiek sens.Cięzko bedzie liczyc na Safety Car a w czołówka tak mu odjedzie tak ze o punktach niebedzie mowy. Moim zdaniem takie tankoweanie to błąd. Na tym torze jest pare mijsc do wyprzedzania a Robert ma teraz KERS więc lżejszym i szybszym bolidem zyskałby pare pozycji w wlce. Tak bedzie sie tylko bronił i moim zdaniem jutro możemy byc swiadkami "pocągu Kubicy" słąbe tempo ale cięzko bedzie go wyprzedzic przez KERS.
182. tomek83f
many123 to wszystko zalezy od warunkow na torze od ilosci paliwa itp pozatym pewnie byloby lepiej gdyby radio dzialalo bo tak to jest jazda na omacka
183. tomek83f
david9 nie koniecznie bo moze sie okazac ze ciezszy bolid bedzie sie lepiej prowadzilpozatym gdy wszyscy beda zjezdzac na pierwsze tankowanie to BMki powinny jechac dobrym tempem
184. fullbzikaaa
177 many123 Robert ma autko jakie ma i tyle. Raz lepiej czuje to autko raz gorzej. Balansik to podstawa. Jakie miał problemy, to w wywiadzie mówił. Póki co, to ujeżdża to autko a nie jeździ nim. Niemcom udało się wyhodować prawdziwe mustangi pod maską.
185. many123
tomek83f i fulzbik sorki ale ja się trochę pomyliłem patrząc na czasy ,nie zwróciłem uwagi na to że pierwsza 10 miała 132.??? i odrazu pisałem.Mój błąd ,czyli bez SC będzie ciężko jutro
186. tomek83f
swoja droga to ciekawe gdzie uplasowalby sie Kubica majc tyle paliwa co Toyoty mysle ze byloby wyzej ale az tak wysoko,pewnie w BMW o tym wiedzieli i dlatego zatankowali pod korek,nie majac duzo do stracenia, amoze licza na burze piaskowa hehe
187. 288399
nie jestem mega fanem kubicy ale poprostu uważam że ma chłopak talent i mógłby go rozwinąć i regularnie stawać na pudle, pytenie tylko czy w bmw mu sie to uda. Mimo wszystko zmiana zespołu to nie byłby dobry pomysł. Po zawalaniu końcówki poprzedniego sezonu spodziewałem się "czegoś więcej" powiem nawet że myślałemże bmw będzie grało pierwsze skrzypce a tu dupa. Mimo wszystko mam jeszcze nadzieję że nowy pakiet aerodynamiczny coś zmieni.
188. fullbzikaaa
1 pit stop na niewiele się zda. Sam Glock po 12 okrążeniach zyska nad BMW jakieś 20s
Potem zjedzie na 2 stopa po 10 okrążeniach od tankowania BMW. Czyli wykręci po tych 10 okrążeniach jakieś 30s przewagi minimum. Cudu nie będzie. Cud mogą sprawić Rosberg i Koval. Mają porównywalne autka do czołówki. Oczywiście Vettel i Button. Barrichello raczej ma jechać na punkty dla zespołu, a nie dla siebie.
189. Bareq
No to BMW ma choć częściowe wytłumaczenie, oby ta strategia zaowocowała jutro jakimis punktami
190. dejwnml
Nie mówcie że nie ma szans na Safety Cara. Zawsze jest taka szansa póki na torzę są PIQ, NAK. :)
191. jaro m6
many123 hmmmmm zstanawiam się nad tym od rana, bmw ma niekonwencjonalene programy treningowe ale tego nie czaję.
192. dzm
ja juz czekam na nowy sezon................bida straszna........
193. Bareq
dzm, skad taki pesymizm? w koncu cos nowego sie zaczeło dziać ;-)
194. Ra-v
@ jaro m6 - po prostu BMW na treningu walczy o PP a w kwalach sobie spokojnie bolid ustawiaja... ale tak na serio to nie wiem jak mozna taki numer odjechac zeby w treningu byc szybszym o pare dzieisatych niz w Q2...
195. F1patrol
Jedno jest pewne, Kubica dobrze zrobil ze podpisal tylko roczny kontrakt z BMW ( i nie ważne czy czuł pismo nosem czy po prostu nie chciał sie wiązać z Doktorkiem i proHeidfeldowska s-ką ). Teraz ma caly sezon na obserwacje temów i wlasciwy wybór, bo niezależnie od postawy w tym sezonie jest na chwilę obecną w pierwszej 5tce kierowców F1 i każda licząca się stajnia chętnie zatrudni takiego konia jak RK. Może z ALO spotka sie w Renault ?? ( bo piruet niedlugo bedzie taki zakrecony ze zacznie pod prąd jeździć ) Naprawdę trudno dziś wyrokować bo sezon dopiero się rozpoczyna na dobre... Jutro życzę sukcesu Toyocie, tyle skośni kasy wpompowali że im sie należy :) Po 1pit stopie spadna, ale maja szybkie auta i jak nie utknąpo tankowaniu za jakimś żłówiem to szansa na dublecik jest, 3ci będzie HAM...
196. skylinedrag
Hamilton będzie na podium. Kubek jak przeskoczy o 3 oczka do góry naturalnymi sposobami to będę zadowolony
197. kondzio
Ogarnąłem się trochę w temacie. Pamiętam jak już ludzie pisali po 2 GP, że Brown ma już tytuły w kieszeni itd itp. ;) Ludzie opanujcie się proszę :)
W Hiszpanii Kubica dostanie super bolid z KERS i poczwórnym dyfuzorem i wygra i już zaczniecie pisać, że BMW ma tytuł w kieszeni?
Pięknem F1 jak w większości sportów jest nieprzewidywalność i czynniki losowe.
Więc żeby się dużo działo :)
198. Budyn_F1
Kubica ma najciezszy bolid to znaczy ze dluzej zostanie na torze i bedzie mogl latwiej wyprzedzic przeciwnikow.
199. rally_fan
@fullbzik: taktyka KUB/HEI nie ma na celu dogonienia Glocka ani raczej nikogo z czuba. Tu chodzi o zdobycie jakiegokolwiek punktu.!
200. rafekf1
Teoretycznie jest możliwe że Robert z Nickiem pojadą na jeden pit stop. Inaczej nie widziałbym sensu zalewnia ich pod korek. Szkoda tylko, że obierają takie strategie. To świadczy tylko o tym, że w tym sezonie pomimo zapowiedzi są po prostu słabi :( i doskonale zdają sobie z tego sprawę. Czyli Kubek startuje na twardych gumach, może zyska na starcie kilka pozycji, a może straci bo nie zapominajmy, że z tyłu dużo lżejszy Webber w dużo lepszym bolidzie ...... zjeżdża na pit stop ok. 20 kółek przed końcem po miękkie gumy i resztę paliwa ...... tylko na której pozycji zjedzie?? Uważam, że w tym wyścigu KERS, to dobry pomysł i przy odrobinie szczęścia może pomóc BMW w walce o punkty. Oby nie było żadnych awarii !! Jeśli jednak miałbym być realistą, to jednak obawiam się, że tak ciężki bolid w połączeniu z jego kiepską konstrukcją spowoduje, że ci kierowcy na starcie przed Robertem błyskawicznie odjadą i nawet KERS nic na to nie pomoże .... obym się mylił !!
201. darecky3
oj temat KERSu byl tak dlugo walkowany przed rozpoczeciem sezonu ze juz mdli powoli od tego slowa. Fajnie ze wiele nowych ludzi tu na stronce ale niestety malo takich co odrobili prace domowe z zakresu o ktorym mowa no i oczywiscie minimalnej wagi. Po pierwsze to matematyczne wyliczenie na ile kolek maja samochody paliwa jest mozliwe plus minus 1 okr. dopiero po pierwszym tankowaniu. Po drugie okreslenie minimalnej wagi samochodu jest latwe bez systemu KERS u lekkich kierowcow i jest ono przepisowo 605 kg plus zapora bezpieczenstwa wagowego wynoszaca 2-3 kg (dyktowana telemetria samochodu na wlasciwy tor i setup) gdyz dolozenie obciazenia pozwala rozlozyc optymalnie balas (kilkadziesiat kg). W przypadku uzycia systemu KERS dopuszczalna minimalna waga rowniez nie przekroczy 605 kg lecz zapas do dociazenia samochodu jest wiele mniejszy. Dlatego kierowcy na sile ida w kierunku odchudzania aby pozostawic przestrzen wagowa. Ciezszy kierowca ma ten problem. R. Kubica skarzy sie na zbyt duza wage ciala i brak 10 kg, ktore niestety musza sie znalezc w samochodzie ale w roznych miejscach a nie w siodelku, gdyz jego ciezki tylek zamiast zciagac to wyciaga srodek ciezkosci. Jadac z KERS sam system jest tak zaprojektowany aby jak najmniej szkodzil rozlozeniu calkowitej masy. Niemniej jednak dociazenie samochodu jest wymagane. Aby zniwelowac ujemne skutki zlego balansu potrzebne sa kilogramy w innych miejscach. Niestety dolozenie jedynie 10 lub 12 kg nie przynosi efektu ale 22 kg to juz jest cos i na to wlasnie RK narzeka, brak tych 10 kg ktore siedza w jego skorze a nie przy "felgach" Dlatego zoptymalizowanie samochodu balastem z systemem KERS musi przekroczyc 605 kg min dopuszczalne i juz nawet 3 razy w dobrych magazynach wyczytalem ze BMW bazowo nie bedzie nigdy miec mniej niz 608-610 kg u Kubicy. Sadze ze nawet jutro bedzie 612kg minimalnej wagi. Wiec kalkulacje moga sie zmienic. Inna kwestia to zuzycie paliwa. Srednio przyjmuje sie zuzycie 10 rownych okrazen po tankowaniu ale tak obciazony samochod calkiem inaczej zuzywa paliwo przed i po 10 kolkach. Jesli BMW dotrzyma 30 go kolka to max ale pamietajmy ze strategia moze sie zmienic w czasie wyscigu i pierwsza wizyta w boksie moze nastapic po 12 okrazeniu na przyklad. Wg mnie Heidfeld ma dluzszy przejazd. pozdro
202. BigM
Mniej więcej to próbowałem powiedzieć.
Tylko chaotycznie.
203. skylinedrag
Ciekawa strategia, u HEI skutkowała, ale to raczej podczas wizyt SC. Tu obawiam się, że tak zatankowane bolidy mogą być powodem szybszego zużycia opon i licho będzie przejechać 30 kółek na jednym komplecie gdy podłoże jest tak gorące a Sakhir należy do torów, gdzie hamulce i opony raczej mocniej się zużywają. Nie wiem co o tym myśleć.
204. downhiller
mam pytanie czy jest szansa zeby kubica jechal na 1 pitstop?
205. fullbzikaaa
199 rally_fun masz rację i zgadzam się z Tobą. Moje przypuszczenia jak będzie wyglądał wyścig napisałem, co by se ludziska nadzieji nie robili. BMW i Ferrarka będą raczej między sobą walczyć o miejsca 9 - 10 niestety. Ktoś już napisał, że BMW musi dogonić Ferrari i to się im w tym sezonie udaje.
206. skylinedrag
Wydaje mi się, że jest ale niewielka szansa. Po 23-25 okrążeniu slicki są już starte niemiłosiernie i z kółka na kółko bolid pojedzie wolniej.
207. szymontaz
JA sie ciesze ze BMW uzywa kers!W nastepnych latach rozwina go i bedzie pomocny w wyscigach.
208. szymontaz
A tak wogole to na tak cieplym torze i ogolnie pogodzie to te oponki po tych 20 okrazeniach beda w strasznym stanie i jechanie na 1 pit stop nic nie da bo jak inni zjada po nowe opony to BMW bedzie jechalo 2 razy wolniej na tych zjechanych juz oponkach i nic nie zyskaja tylko straca!Taka taktyka na taki tor to bzdura!Mam nadzieje ze chociaz troche sie myle...
209. rafekf1
Nam pozostają tylko matematyczne wyliczenia no i oczywiście obserwacje aktualnej formy kierowców, ich zespołów. Myślę, że większość z forumowiczów ma podstawowe pojęcie minimalnej wagi bolidu w f1..... z KERS-em, czy bez, wpływu możliwości zbalansowania auta w zależności od wagi kierowcy, użycia lub nie dopalacza czy też wpływu różnych czynników na zużycie i dobór opon i strategi wyścigu. Tak wiele czynników ma znaczenie i wpływ na końcowy wynik. To nie tylko 20 facetów jeżdżących kilkadziesiąt razy w kółko, który pierwszy .... To właśnie cała ta otoczka powoduje, że ten elitarny sport jest tak pasjonujący!! Wiele można przewidzieć a jeszcze więcej nie, jak to w sporcie bywa. Miejmy nadzieję, że matematyka jutro weźmie w łeb i Kubek zaliczy najlepszy wyścig w tym sezonie a same BMW za dwa tygodnie udowodni, że mimo wszystko są dobrym team-em i poprawki, które rzekomo mają wprowadzić umożliwią Robertowi walkę w ścisłej czołówce.
210. darecky3
nie wiem ile prawdy w tej logice ale zdaje sie ze odwrotnie niz w Australii, miekkie opony sprawuja sie super dobrze w porownaniu do twardych. Twarde maja zazwyczaj to do siebie ze da sie na nich pojezdzic o wiele dluzej jesli dobrze zlapia temperature i straca pierwszy graining. Dobra praca zaczyna sie w tych temperaturach po jakims 10 kolku ale do tego kolka trzeba sie dobrze napracowac z balansem w tempie wyscigowym. Zazwyczaj agresywne strategie nie wykorzystywaly na maksa ich potencjalu bo pierwsze pit stopy zmienialy opony juz na 14-17 okrazeniu. Przypomnijcie sobie kilka wyscigow z poprzednich sezonow kiedy kierowca odmawial zmiany opon przy strategiach 3 pit stopow. teraz sa slicki ale tak naprawde to nie wiem czy wiele sie zmienilo z wytrzymaloscia opon. Mysle ze na twardych oponach do 22-25 kolek jest realne ale trzeba bedzie szanowac, zadnych przechamowan i jak najmniej tarek. Ale moze sie myle, tak sobie tylko gdybam i nawet czesto cos wygdybam
211. music
zastanawia mnie ta metamorfoza Roberta w związku z KERS - dziś dziennikarzom powiedział, że gdyby nie KERS ich straty do czołówki byłyby jeszcze większe (choć już w Chinach na podobnym torze doktor Mario stwierdził, że Kubicy nic nie daje KERS). Do tego Robert w kilku wcześniejszych wypowiedziach zmienił front na temat KERS choć znamy jego opinie na ten temat już od pół roku. Nie miał w sumie okazji przetestować systemu w wyścigach więc skąd ta zmiana? Moim zdaniem jest to odgórna wytyczna BMW. Kierowcy choćby nie wiem co mają chwalić KERS. PR i tyle. BMW największy zwolenik KERS w sumie na głupka wyszedł, że tylko HEI go używa choć najbardziej za tym przepisem lobbowali wprawiając w zakłopotanie i problem resztę zespołów. Kubica jest teraz zwolennikiem KESR bo mu odgórnie kazano, bo BMW walczy o miano jedynego dostawcy KERS dla F1. Ot biznes i polityka.
212. marrkj
Pamiętajmy też że batalia toczy się o głównego dostawcę kers w następnym sezonie czyli jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze
213. Lilka
E tam może tak źle nie będzie... Robert ma KERS więc na starcie może coś zyska. Nie sądzę, aby ich bolid był na tyle wolny, że będą tracić po kilka sekund na okrążeniu. Patrząc na wyniki treningów i ich czasu to może być nawet nieźle. I wcale ta taktyka nie jest zła...Nie mówię tu o wypadkach losowych czyli o SC, ale jaki oni mieli inny wybór ? Opony może nie będa takie zjechane, W końcu musze przejechać tylko około 30 okrążeń na twardych oponach. Nie zapominajmy, że wielu kierowców narzekało na parę rzeczy po kwalifikacjach. Weźmy sobie na przykład takiego Trullego, który boi się o swoje hamulce, takiego Glocka, który ma problemy z przyczepnością... a ilu kierowców nie wypowiadało się otwarcie o swoich problemach ? Nikt nie wie, ale na pewno jeszcze ktoś tam ma jakieś inne kłopoty. Mam tylko nadzieję, że bolid Kubicy nie zacznie płonąc, tak jak było podczas sesji kwalifikacyjnej. Pozdrawiam i życze więcej optymizmu. Jutro może być wielki dzień ... pierwsze punkty Roberta...
214. darecky3
213. Lilka z calym szacunkiem ale pierwsze punkty i wielki dzien moze miec Force India. Ja wolalbym pierwsze podium dla RK ...hehe
215. feels3
wiecie dokladnie kto jedzie z KERS a kto nie?
216. maslo274
Moim zdaniem, znajac rowna jazde Roberta sa nawet spore szanse na pierwsze punkty. Co bedzie ciekawe to bezposrednia rywalizacja z Heidfledem - ciekawe kto lepiej zacznie? Pogoda napewno nic mu nie pomoze. Sa wielke szanse ze zawodnicy przed nim maja tendencje wypadniecia, kolizji, nieukonczenia rajdu- oby tylko Robert bez problemu dojechal
217. kaskader10
Kierowcy teamu BMW są bardzo mocno zatankowani wieć mi się wydaje że pojadą na jeden pidstop
218. GKT
KUB jest jutro najcięższy, więc po pierwsze MUSI na start założyć twarde opony. Po drugie - mając tyle paliwa i twarde opony - MUSI jechać jak najdłuższy odcinek, ale moim zdaniem nie oznacza to, że jedzie na 1 pit stop, bo na pustyni na miękkich gumach można pojechać najwyżej kilkanaście kółek. Zatem uważam, że dwa ostatnie, maksymalnie krótkie odcinki pojedzie jak najlżejszym bolidem i wtedy oczywiście oba na miękkich oponach. A swoją drogą, to czy "szczęściarze", którzy nie weszli do Q3 koniecznie muszą dotrzymać zadeklarowanej wagi? Czy ktoś z Was zna dokładnie ten nowy przepis?
219. rafekf1
Może pojadą na 1pit stop .... tylko czy oponki wytrzymają !!????
220. dyeka
BMW da rade!
221. darecky3
218 GKT odpowiedz brzmi: musza, tylko kto to sprawdzi?
222. rafekf1
do GKT. Wszyscy "szczęściarze" łącznie z pierwszą 10-tką muszą trzymać się minimalnej wagi bolidu + kierowca, czyli 605 kg. Nieważne, czy z KERS-em, czy bez. Jedynie uczestnicy Q3, czyli pierwsza dziesiątka na starcie do niedzielnego wyścigu ma obowiązek rozpocząć go z taką ilością paliwa z jaką ukończyli kwalifikacje. Cała reszta kierowców może dowolnie, wg własnej strategi zatankować bolid.
223. Horosz
Robert ma przed sobą Nakajimę!!! Niedobrze bo takiego kierowcę to jest bardzo niebezpiecznie wyprzedzać.
224. feels3
chłopaki ponawiam pytanie, gdzie można sprawdzić kto jedzie z KERS a kto nie?
225. maslo274
feels3 - Z tego co sie orientuje to Kers maja: BMW sauber, Jeden kierowca Ferrari, Renault i to wszystko Mclaren chyba w tym wyscigu bez, a moze i z Kersem.
226. rafekf1
224. feels3 ... dobre pytanie. Mniej więcej wiem kto jutro pojedzie z KERS-em. Ale gdzie to sprawdzić, to już nie wiem ;(
227. rafekf1
225 maslo274 .... a z tego co ja wiem, to chyba KERS-a mają obaj kierowcy Ferrari, czy Mcl też, to nie mam pewności ale chyba obaj mają. W Renault i BMW - wiadomo.
228. feels3
pytam bo analizuje ile BMW może przeskoczyć w przod na starcie i pozniej ;)
229. Niespokojny
Odnośnie tankowania bolidów na wyścig (oczywiście tych od 11 do 20 miejsca startowego, bo pierwsza dziesiątka- jasne chyba)...,a więc,czy ktoś może pamieta dlaczego Kubica w GP Chin startował z alei serwisowej???!!!
230. darecky3
oj chlopcy chlopcy. Strategie tankowania mozna sobie ustalic po kwalu poza pierwsza dziesiatka ale przed zadeklarowaniem. Zadeklarowana waga jest nie do zmiany do startu. Ludzie!!!! Na milosc boska!!!!
231. feels3
@Niespokojny - bo dotankowali bolid
232. rafekf1
229 Niespokojny .... bo chłopcy z BMW pokapowali, że to będzie mokry wyścig więc zmienili mu oponki i strategie w ogóle.
233. rafekf1
ale do końca nie wiem jak to było, bo oglądałem dopiero od 12 kółka ..... zaspało mi się ;(
234. Niespokojny
231. feels3 - dzięki ;-)
235. Niespokojny
232. rafekf1 -również, dziękuję :-)
236. Niespokojny
@rafekf1- było dokładnie tak, jak napisał 231. feels3 ,a co jest jedocześnie odpowiedzią na pytanie: "czy "szczęściarze", którzy nie weszli do Q3 koniecznie muszą dotrzymać zadeklarowanej wagi?" :-)
237. feels3
tak przy okazji, Ferrari calkiem niezle, szczegolnie biorac pod uwage naprawde mocno dotaknowane bolidy
238. dejwnml
-Sorry Team
-Save fuel.
To był dialog. Haha
239. GKT
Dzięki wszystkim za wyjaśnienia nt możliwości dotankowywania bolidów po kwalifikacjach.
240. rafekf1
237 feels3 ... wszyscy się poprawiają poza BMW .... stopniowo, powoli ale się poprawiają. Mam tylko nadzieję, że ta opieszałość BMW jest spowodowana tym, że uznali iż lepszy efekt osiągną poświęcając więcej czasu na modernizację bolidu aniżeli mieli by to zrobić szybko a niedokładnie !! Jeśli tak nie będzie, to podejrzewam, że cierpliwość kibiców a przede wszystkim RK może zostać wystawiona na poważną próbę i zmiana team-u przez Roberta może nastąpić jeszcze w tym sezonie!!
Cóż, pożyjemy, zobaczymy.
241. lukaszw4
Jeśli Kubica wyprzedzi japońskeigo samuraja, to pojedzie spokojnie do przodu i będzie uciekał, a Heidfeld będzie wstrzymywał Piqeta i Webbera.
242. Troker1979
Przy tak zatankowanym bolidzie webber szybko dogoni kubice i nicka i długo go nie utrzyma za sobą mimo użycia kers. Będzie zbyt wolny a na tym torze jest naprawdę dużo miejsc do wyprzedzania. Może być problem też z piruetem bo jest lżejszy ma kers i szybszy samochód. Chyba że tempo wyścigowe bmw i renualt nie będą się zasadniczo różnić co jest możliwe. Jeżeli kub ma na pokładzie tyle paliwa co deklaruje zespół to na pewno jedzie na jeden pit stop. O opony się nie boje. Treningi pokazały że spokojnie można na nich przejechać dużo okrążeń. Zawodnicy w treningach wyjeżdzali na stinty po kilkanaście kółek a opony po tym nie wyglądały wcale tragicznie.
Zapytam jeszcze raz.
czy kubica faktycznie musi mieć na pokładzie tyle paliwa co deklaruje?
Czy to dżentelmeńska umowa? czy też może precyzują to przepisy?
Przecież tak naprawdę nie da się tego sprawdzić? Kierowca może zawsze przecież zjechać szybciej niż ma to zaplanowane. Takie małe kłamstewko może być elementem strategii. Bolidów spoza 10-tki chyba juz nie ważą? Dlatego waga zadeklarowana.
Chuba że kłamać nie wybada. Myślę tu o aferze z hamiltonem i jego zespole. Z drugiej strony f1 to nie szermierka.
243. marekjaz
Ktoś tu wyżej napisał że bolidy od 11 miejsca w dół deklarują ilość paliwa i taka ma być. Jednak pamiętam, że nasi komentatorzy mówili że jest to taka umowa i nie jest weryfikowana,
244. TrueVanDal
Ta strategia BMW może i im coś da ale mimo wszystko martwię się o opony. Widać, że jadą na jeden pit, inaczej by tyle paliwa nie lali. Najgorsze jest to, że Kubica dzisiaj w wyścigu raczej nic ciekawego nie pokaże (to samo Heidfeld). IMO raczej będą przepuszczać szybszych (co oczywiście po wyścigu kilka osób skomentuje negatywnie). Do tego start, jeśli BMK-i nikogo nie łykną to w "równej walce"na torze ani Kubica ani Heidfeld raczej nie wyprzedzą lżejszych kierowców (jeśli już zyskają pozycje to tylko przez strategię). Osobiście uważam, że 8 miejsce dla Kubicy dzisiaj to będzie bardzo dobry wynik (choć oczywiście dalej żenujący dla niego jak i zespołu) a i nie wiadomo czy w ogóle realny. Co do "czuba" to choć typowałem na pierwszym miejscu Button'a to chyba jednak Vettel może wygrać. Na pewno będzie ciekawie. Pozdro.
245. masaj
243. @marekjaz Naszym komentatorom to bym zbytnio nie wierzył. Jak dla mnie więcej przemawia za tym, że zadeklarowana ilość obowiązuje. Inaczej jej podawania nie miałoby sensu większego sensu, i co ważniejsze zawodnicy z początku drugiej dziesiątki znając ilość paliwa zawodników z końca pierwszej dziesiątki mieliby nad nimi przewagę strategiczna.
246. BigM
To dlatego się wczoraj Kubi palił dwa razy, bo ćwiczyli zalewanie pod korek.
Miało wejść jeszcze z pół literka po pobujaniu bolidem.
247. jaro m6
wiecie może ile czasu zajmie przejazd przez aleję servisową?????
248. jacenat
Moim skromnym zdaniem Kubica wyjedzie z Azji bez punktu. On po prostu nie ma się czym ścigać, Jego jedyna taktyka to korzystanie z błędów rywali i tylko przy dużym zagęszczeniu tego typu zdarzeń ma szanse na jakąkolwiek zdobycz punktową. A ponieważ rusza w strefie Nakajima i mistrz jazdy figurowej Piquet to może się zdarzyć, że oberwie od nich na pierwszym zakręcie i będzie po emocjach. Taki to los zgotowało mu BMW przygotowując "genialny" dopracowany przez półtora zwykłego sezonu przygotowawczego bolid.
249. pz0
Jak będzie burza pisakowa to założą opony przejściowe czy pełne deszczówki? :-)
250. BigM
Jeśli naprawdę będzie "pisakowa" ;-) to muszą zabrać tornistry.
251. porsche1
Ile kg paliwa jest potrzebne do wykonania 1 okrążenia w Bahrajnie ?
252. Marti
@244. TrueVanDal : >>>Ta strategia BMW może i im coś da ale mimo wszystko martwię się o opony. <<< Miękkie w bolidzie Kubicy na pewno długo nie wytrzymają, dlatego watpię, aby strategia na jeden stop się sprawdziła.
@ 248. jacenat : >>>Moim skromnym zdaniem Kubica wyjedzie z Azji bez punktu. <<< Też tak uważam ;/
253. jareklykos
No to Kubica znowu najcięższy
254. Slaweczko
Ludziska...co wy tak z tą zmianą ilości paliwa po zadeklarowaniu. Nie oglądaliście poprzedniego wyścigu???? Jak ktoś tuż przed wyścigiem zmieni zadeklarowaną ilość paliwa to startuje z Pit Line!! Tak było z Robertem w GP Chin.
255. hot dog
244. TrueVanDal Moze Kubica nie bedzie chcial "przeleciec" Trullego bo jest to dosyć trudne ale ma przed soba jeszcze kilku kandydatow. Tak na poważnie myślę ze podczas piątkowych testow BMW przygotowywało sie właśnie na taka strategie tak wiec wydaje sie ze wiedza ze jest to ich jedyna szansa na cokolwiek;-)Jednak nie liczyl bym na fajerwerki w ich wykonaniu...
256. jaro m6
bmw w tym sezonie ma dobre strategie na wyścig, więc mysle że i dzisiej wiedzą co i jak. Mogą tylko w przejeździe na jeden pitstop liczyć na punkty, myslę o jednym no dwa to wszystko co mogą zdobyć.Co do SC to zawsze może się coś ....... nawet na tym torze.
257. sivshy
@pz0: Raczej pełne deszczówki, które i tak mogą mieć i tak problem z odprowadzaniem piasku ;] Btw, jest coś takiego jak sandplaning? ;]
258. pietrasek
Co do paliwa to zgadzam sie z komentarzem 254 jezeli taka wage deklarują to z taka musi ruszyc...uwazam ,ze Robert na starcie nikogo nie wyprzedzi ,zwłaszcza Nakajime ...który jest lżejszy ale chyba też ma troche lepszy bolid .Za to może dojść do wypadku ,w którym ucierpi KUB i raczej do mety nie dojedzie...Co do zwycięzcy do któryś z TOYOTY albo Vettel
259. jaro m6
hot dog -właśnie oni chyba od początku wiedzieli że nie wejda do Q3 i testowali ustawienia na 1 pit.
260. jaro m6
pamietajmy że KUB ruszy z kersem więc zobaczymy czy z tą wagą troche prądu mu pomoże
261. pesymista
Mam tylko nadzieje, że się tam nie pozabijają tzn. Kazuki, Kubica, Piquet... mieszanka wybuchowa ostatnimi czasy :/
262. niebowid
mysle taktyka Bmw ustawiajaca 2 bolidy na 1 pitstop jest bledem,jeden z kierowcow powinien jechac bardzo lekkim bolidem na 3 pitstopy,ale teraz to juz musztarda po obiedzie...
263. bulekf1fan
wszyscy skupoiamy sie na starcie a nik nic niemowi o pierwszym zakrecie jest wolny ciasny i moze dojsc do male stuczki zprzodu stawki ham button vettel i 2 toyoty beda bronic pozycj na naciski tych kierowcow co napisalem moze tam kubica zyskac kilka poycji jak dojdzie do jakis kolizji
264. kalou2
INFORMACJA Z OSTATNIEJ CHWILI - jest duże prawdopodobieństwo burzy piaskowej - chyba nie musze pisac co to oznacza
265. niebowid
Jak myslicie czy to moze byc ostani wyscig Piqueta w f1?a jak tak to kto go zastapic moze?
266. pz0
257. sivshy - jest, znam z własnego doświadczenia. Jechałem na rowerze z dość stromej górki, na dole był ostry zakręt i było tam sporo piachu. Nie polecam. Samochodem jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, ale pewnie też możliwe.
267. 5kubicomaniak
KUBICA NAJCIĘŻSZY.ALE ZWAŁA.PEWNIE JEDZIE NA JEDEN PIT STOP.STAWIAM ŻE BĘDZIE 6.
268. Bmw-Sauber_fan
264. kalou2- gdzie to wyczytales??
269. Marti
264. kalou2 - gdzie tak podają? "Moje" źródło pisze tylko o słabiutkim wietrze
270. kalou2
na f1.zone
271. Troker1979
sławeczko w Gp chin robert po zmianie zadeklarowanej ilości paliwa startował z pit lane bo w ostatniej chwili zespół zdecydował dolać mu paliwa ze względu na warunki atmosferyczne. Tu chodzi o to czy teraz ma tyle paliwa w baku co zadeklarował? A
272. kalou2
na f1zone.pl"
273. kalou2
jak jest burza piaskowa to dobrze ze ma duzo paliwa bo zapewne sporo okr pojado za SC
274. Marti
:-D :-D jasne
275. darecky3
273 kalou2 podczas burzy piaskowej grzecznie sie wszyscy zatrzymuja ale tym razem w garazach. SC co najmniej na 2 okrazenia przed zjazdem i czekanko. Zadnego ruchu na torze. Prawdopodobienstwo odwolania wyscigu w czasie burzy piaskowej wieksze jak w Malezji. Czyli burza piaskowa i po ptokach, do domu. A tak nawiasem mowiac nie ma zjawiska sandplaning, jest po prostu uslizg i tyle, nie ma plyniecia tylko slizganie i totalna ruina opon. Na zapiaszczony tor nie wprowadza sie zadnych deszczowek, to nie sa piaskowki czy jak to tam nazwac. Na suchym torze deszczowka jest totalnie zrujnowana po 3 okrazeniach. Skad wam takie bzdety przychodza do glowy?
276. leo_
Moim zdaniem, deklarowana ilość paliwa , to deklarowana. Umowa dzentelmeńska, i juz. Natomiast to nie przeczy temu, że jezeli dolejesz paliwa przed samym wyścigiem, to niezależnie od tego ile deklarowałeś po kwalach, dostajesz karę. Moim też zdaniem, Kubica pojedzie raczej na 2 pity: np po 30 i po 45 kółku.
277. fazji
kalou2 - jak bedzie burza piaskowa to wyścig sie nie odbędzie
278. fazji
kub i hei jadą na jeden pit i bardzo dobrze ja uwazam że to jedyne wyjśie co może im dać naprawdę wysokie miejsce. Moim zdaniem wiele nie dojedzie do mety z powodu temperatury oby bmw wytrzymało
279. Vysogota
Jak ktoś chce wiedzieć kto jedzie z kersem: http: //f1 zone.pl/ news/960/bahrajn_ osiem_razy_kers.html
280. Vysogota
a i na oficjalnej stronie f1 reż piszą że burze piaskowe wciąż możliwe
281. Vysogota
Pikuś już przyjechał na tor Skylinem ale starszy prowadził, ciekawe dlaczego? ;]
282. Slaweczko
271. Troker1979..... A skąd ktokolwiek na tym forum może to wiedzieć, czy Kubica ma tyle paliwa co zadeklarował. Dowiemy się wszyscy na starcie. Też znaleźliście sobie temat do dywagacji. Dżentelmeńskie umowy itd..... Tu jest regulamin i tylko on się liczy. To jest walka o najwyższe trofea i dużą kase.
283. greg11
No to pięknie dwie cysterny BMW na torze !!! Będzie ciekawie ????
284. AntyKubica
ubica do boju!!!!! Pokaż, że masz "nabiał". Wygraj to dla nas, twoich wiernych kibiców. Pokaż swoją mistrzowską klasę!!!!!!!!!!! Polska husaria walczy. Precz z niemieckimi sabotażystami. Zostawcie nam Roberta, najlepszego sportowca 2008 roku. Błagamy o kilka neutralizacji, burze piaskową, z 10 awarii innych bolidów. Robert na mistrza!!!!!!!!!!!
285. Vysogota
284 hahaha kaftan ci się poluzował?
286. onetent1
chyba jednak na 35 okrążeń. Przepraszam jawiemwszystko.
287. KiCe
Boze kto pozwolil Zientarskiemu komentowac?! W ogole kto dal polsatowi prawa do transmisji?! Toz to stacja wodolejcow i reklam...
288. kris-07
wypowiedzi kubicy na temat zespolu i heidfelda sa nie na miejscu " nick zawsze moze powalczyc o punkty " i smiech . kibicuje kubicy ale koles mnie wkurza tymi wypowiedziami . zwsze winny team nigdy on . normalnie narcyz
289. AntyKubica
Robert na czele hura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. O pomyłka odwróć tabele Robuś dziewczynka na czele
290. dziarmol@biss
Mam taką prośbę do admina o banowanie trolli którzy oprócz swoich frustracji niczego nie wnoszą do dyskusji :-)
291. pz0
275. darecky3 - nie wiem czy zauważyłeś, ale te wszystkie sandplaningi i deszczówki na piasek to było wszystko pisaliśmy z siwszym dla jaj. Chociaż może się znaleźć paru którzy to podchwycą, może jednak lepiej nie wychylać się z takimi durnymi komentarzami.
292. jawiemwszystko
onetent1 - ach, ja sie nie gniewam :) Ja po prostu wiem wszystko :)
KiCe - uważaj, bo ja jestem fanem Sokoła i Borowczyka
kris-07 - również kibicuję Kubicy (i oczywiscie Force India :P), ale publiczne nazywanie kumpla z teamu fuksiarzem - to nie po bożemu. I dlaczego on sie wiecznie drapie po nosie na wizji???
AntyKubicy nie komentuje
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz